Ik zit sindskort ook bij Revolut, eigenlijk alleen voor een extra "gratis" kaart. Ik ga tegenwoordig namelijk zelden nog met mijn portemonnee op pad en betaal gewoon met mijn telefoon. Echter zijn er nog steeds plaatsen waar geen NFC-terminals zijn. Met name bij tankstations. En dan voornamelijk in België, waar ik als Brabander regelmatig ga tanken. Om verdere frustratie te voorkomen heb ik een rekening bij Revolut aangevraagd en gekregen.
Tot dusver mijn bevindingen:
- Het aanvragen ging erg snel en soepel. Volgens had ik binnen 5 minuten aan de slag gekund met de virtuele kaart of met Apple Pay als ik had gewild.
- Het is heel fijn dat ik via de app de kaart kan freezen en unfreezen, en dat ik contactloze en online-betalingen uit kan zetten. Dit betekent dat ik de kaart veilig in de auto kan laten liggen, en hem dus altijd bij me heb als ik op de weg zit.
- "Verzendkosten" van de fysieke kaart van €7,99 zijn natuurlijk belachelijk hoog, maar goed, het is nog altijd beter dan elke maand €2 af te moeten tikken. Ik zie het dan ook niet echt als puur verzendkosten.
- Single-use virtual credit cards zijn conceptueel heel cool, ook al zal ik ze nooit gebruiken.
- Nu ik zojuist mijn eerste fysieke betaling heb gedaan om de kaart te activeren, zie ik ineens een kader in de app om mijn identiteit te verifiëren. Met een knop "Submit documents". Vervolgens vragen ze of ik een Nederlands staatsburger ben en krijg ik de melding dat ze mijn identiteit aan het verifiëren zijn, dat dit 3-5 minuten duurt en dat ik op de hoogte wordt gehouden van de voortgang. Beetje raar, want ik heb al foto's geüpload van mijn ID bij het inschrijven, en ze vragen ook niet om nieuwe documenten. Heb het kader nu maar weggeklikt...
- Van die "hub" krijg ik een beetje vlekken. Ik wil geen commerciële rommel van mijn bank.
- Het betaalsysteem binnen Revolut is wel grappig/handig, maar niet echt relevant binnen Nederland, omdat wij gewoon betaalverzoeken en iDeal hebben.
- Om de één of andere reden kan ik niet middels Apple Pay geld overboeken van SNS naar Revolut. Geen idee wie dit tegenhoudt. Waarschijnlijk SNS, maar Apple Pay met SNS werkt elders wel gewoon. SNS via iDeal werkt wel, evenals Rabobank via Apple Pay.
Conclusie: de ideale rekening voor mijn doeleinden, maar ik zou niet snel overstappen voor mijn primaire rekening. Fintech is best cool, maar dan tast ik liever in de buidel en ga ik voor Bunq. En Bunq is eigenlijk te duur.
[
Voor 4% gewijzigd door
HarmoniousVibe op 02-04-2023 11:19
]
12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW