Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexFL
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 28-06 17:16
Prawo schreef op zaterdag 18 februari 2023 @ 22:20:
Heeft iemand al eens mmegemaakt dat een Revolut rekening volledig wordt geblokkeerd? Saldo, inkomende en uitgaande betalingen enz..
Toevallig onlangs een betaling van iemand ontvangen voor diensten die u vervolgens niet verricht hebt? In die hoek zou ik het zoeken…😉

[ Voor 23% gewijzigd door AlexFL op 22-02-2023 02:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDx
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20-10-2024

JDx

Ben ik ^

disheaver schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 16:52:
[...]

Hier. Mijn account is 'deactivated', alleen mogelijkheid om bankoverboeking te doen, kaartbetalingen niet mogelijk en inkomend geld wordt ook geblokkeerd.

Behalve een algemene reden willen of kunnen ze niet aangeven wat de reden is. Zwaar belachelijk dat ze geen reden geven, geen waarschuwing, geen beroep mogelijkheid.
En het geld wat er nog op staat dan?

Dingen als Games & Music enzo | En 3D/AI/PS hier | CivitAI Models en Prompts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disheaver
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
JDx schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 08:17:
[...]

En het geld wat er nog op staat dan?
Uitgaande bankoverschrijving is wel mogelijk. Ik heb een klacht gestuurd, kijken of ik daar een nuttigere reactie op krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prawo
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 10-06 13:28
disheaver schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 10:46:
[...]

Uitgaande bankoverschrijving is wel mogelijk. Ik heb een klacht gestuurd, kijken of ik daar een nuttigere reactie op krijg.
Dat klopt niet. Lees het antwoord:

No, during this review stage we cannot perform any actions on the account, in order to ensure the review is finished accurately.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disheaver
  • Niet online
Prawo schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 11:19:
[...]

Dat klopt niet. Lees het antwoord:

No, during this review stage we cannot perform any actions on the account, in order to ensure the review is finished accurately.
Ik weet niet wat de vraag was bij dit antwoord, maar mijn account is niet enkel geblokkeerd, maar wordt/is stopgezet (account deactivation)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pascalw
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 27-06 23:04
Ik heb nu sinds een maand Revolut standard en heb vandaag voor de 2e keer een cashback ontvangen. Ik weet echter niet waarvoor? Weet iemand hoe dit zit? Er staat enkel "Revolut x you are awesome!" bij. Als ik in instellingen bij 'plan' kijk dan staat er dat ik nog geen cashback verdiend heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andre_J
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 28-06 17:55
pascalw schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 18:54:
Ik heb nu sinds een maand Revolut standard en heb vandaag voor de 2e keer een cashback ontvangen. Ik weet echter niet waarvoor? Weet iemand hoe dit zit? Er staat enkel "Revolut x you are awesome!" bij. Als ik in instellingen bij 'plan' kijk dan staat er dat ik nog geen cashback verdiend heb.
Ik heb een paar keer een vraag gesteld via de chat, kreeg toen vanzelf een maand ook een cashback ontvangen, wellicht is dat het ?

• pascalw
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 27-06 23:04
Oh ja dat zou inderdaad kunnen, ik heb 2x contact gehad met de klantenservice.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prawo
disheaver schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 16:52:
[...]

Hier. Mijn account is 'deactivated', alleen mogelijkheid om bankoverboeking te doen, kaartbetalingen niet mogelijk en inkomend geld wordt ook geblokkeerd.

Behalve een algemene reden willen of kunnen ze niet aangeven wat de reden is. Zwaar belachelijk dat ze geen reden geven, geen waarschuwing, geen beroep mogelijkheid.
Is dit uiteindelijk opgelost of hebben ze je als klant definitief de deur gewezen?

Dat laatste overkwam mijn dochter vorige week. Ze kreeg zestig dagen om haar saldo op te nemen.
Zonder enige opgave van reden.
De chat verliep overigens wel oké, al kon men geen uitsluitsel geven.
Ben blij dat zij dit niet als haar hoofdaccount is gaan gebruiken. Je zult maar twee weken zonder geld komen te zitten en automatische afschrijvingen de mist in zien gaan.
Al met al een uiterst onbehoorlijke en klantonvriendelijke werkwijze. Ik zal Revolut ook zeker nooit meer aanbevelen.

[ Voor 32% gewijzigd door Prawo op 02-03-2023 00:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disheaver
  • Niet online
Prawo schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 00:12:
[...]

Is dit uiteindelijk opgelost of hebben ze je als klant definitief de deur gewezen?

Dat laatste overkwam mijn dochter vorige week. Ze kreeg zestig dagen om haar saldo op te nemen.
Zonder enige opgave van reden.
De chat verliep overigens wel oké, al kon men geen uitsluitsel geven.
Ben blij dat zij dit niet als haar hoofdaccount is gaan gebruiken. Je zult maar twee weken zonder geld komen te zitten en automatische afschrijvingen de mist in zien gaan.
Al met al een uiterst onbehoorlijke en klantonvriendelijke werkwijze. Ik zal Revolut ook zeker nooit meer aanbevelen.
Nee, geen verandering. Reactie op de klacht was met veel meer woorden precies dezelfde reactie: we sluiten je account, we geven geen reden op en we staan in ons recht.

De sluiting zelf kan ik nog een beetje respecteren, maar met name de onmiddellijke ingang niet. Wat je zegt, wat als je dit als primaire betaalrekening gebruikt en net op vakantie bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Datisraar
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 22:59
disheaver schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 08:04:
[...]

Nee, geen verandering. Reactie op de klacht was met veel meer woorden precies dezelfde reactie: we sluiten je account, we geven geen reden op en we staan in ons recht.

De sluiting zelf kan ik nog een beetje respecteren, maar met name de onmiddellijke ingang niet. Wat je zegt, wat als je dit als primaire betaalrekening gebruikt en net op vakantie bent.
Wat jij schrijft zal ik ook never nooit een Neo bank als Revolut, N26, etc als hoofdrekening nemen, uitsluitend voor ‘erbij’. Zo werd bij fintech Vivid bank ook zomaar ineens mijn rekening daar gesloten, direct en zonder uitleg die ze ook blijkbaar niet hoeven te geven. Ik deed er niets bijzonders mee, maar het koste mij nog een dag of 10 om m’n geld teruggestort te krijgen en moest daar ook nog behoorlijk moeite voor doen met overschrijf formulieren omdat de app dichtgezet was. Bij de Nederlandse banken zal dat niet zo gauw gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prawo
Bij Revolut was dat laatste in principe met een paar klikken geregeld.
Lastiger bleken de subaccounts in andere valuta, die waren minder dan 1 Euro zodat overboeken niet lukte. Revolut wilde eerst de toestemming die laatste centen maar als closing fee te beschouwen en bij hen te laten. De overboeking door hen naar een niet-Revolutrekening werd gerealiseerd na een kleine week en het sturen van stukken van die andere rekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rogervdh
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 27-06 16:34
Zijn er nog meer gebruikers die sinds een aantal dagen geen SMS ontvangen bij iDeal betalingen? Ik heb al meerdere keren met iDeal proberen te betalen met Revolut en de SMS komt vervolgens niet. Andere SMSjes ontvang ik wel probleemloos...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enermax
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-06 17:06
Als je van Curve black upgrade naar Metal. Dan betaal je tijdelijk 15 euro teveel, de 9.99 euro van black heb ik terug gekregen na een paar dagen op de Hi kaart.
De terugbetaling van Curve bij Hi werkt nu ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trank00l
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
rogervdh schreef op maandag 6 maart 2023 @ 19:27:
Zijn er nog meer gebruikers die sinds een aantal dagen geen SMS ontvangen bij iDeal betalingen? Ik heb al meerdere keren met iDeal proberen te betalen met Revolut en de SMS komt vervolgens niet. Andere SMSjes ontvang ik wel probleemloos...
Heb ik ook last van, de code die nodig is om de betaling te bevestigen komt niet door. Als je de optie krijgt om de sms opnieuw te verzenden komt hij wel door ( de 2e keer ) alleen is deze optie er vrijwel nooit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rogervdh
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 27-06 16:34
Trank00l schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 12:54:
[...]
Heb ik ook last van, de code die nodig is om de betaling te bevestigen komt niet door. Als je de optie krijgt om de sms opnieuw te verzenden komt hij wel door ( de 2e keer ) alleen is deze optie er vrijwel nooit.
Die optie heb ik nog nooit gehad. Krijg je die optie (soms) op de website waar je de 6-cijferige SMS code moet invullen? Ik vind het allemaal maar omslachtig zoals ze dat geïmplementeerd hebben. Eerst die 4-cijferige toegangscode, dan inlog authoriseren in de app (So far, so good), dan wéér die 4 cijferige toegangscode en dan nog eens 'n code via SMS. Het is allemaal wat veel van 't goede (en deels dubbel). Bij de gemiddelde bank kun je gewoon in de bankieren app autoriseren en that's it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trank00l
  • Niet online
rogervdh schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 13:00:
[...]

Die optie heb ik nog nooit gehad. Krijg je die optie (soms) op de website waar je de 6-cijferige SMS code moet invullen? Ik vind het allemaal maar omslachtig zoals ze dat geïmplementeerd hebben. Eerst die 4-cijferige toegangscode, dan inlog authoriseren in de app (So far, so good), dan wéér die 4 cijferige toegangscode en dan nog eens 'n code via SMS. Het is allemaal wat veel van 't goede (en deels dubbel). Bij de gemiddelde bank kun je gewoon in de bankieren app autoriseren en that's it.
Ja, soms wel en soms niet. Begrijp er ook niks van eerlijk gezegd. Het is inderdaad allemaal wat omslachtig.

Edit: Vandaag werkte het weer wel op de normale manier. Waarschijnlijk lopen ze gewoon te kloten bij Revolut.

[ Voor 7% gewijzigd door Trank00l op 08-03-2023 08:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 23:29
Joint account is inmiddels live. Waarschijnlijk is het gisteren door middel van een app update gelanceerd. Ik ben benieuwd hoe goed het werkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flying
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04:13
Vorig jaar ben ik in Curacao geweest en toen viel de wisselkoers van mijn reguliere MasterCard en bank me toch vrij tegen. Binnenkort ga ik opnieuw, maar deze keer gewapend met een Revolut.

Ik vond in dit topic een reactie uit 2018 over het toch vaak niet werken van Revolut daar. Is er iemand hier die recentere ervaringen kan delen? Is het voordeliger om daar Revolut te gaan gebruiken of valt de acceptatie van de kaart nog steeds tegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supershiva
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 00:43
Ypho schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 08:50:
Ik zie nu dat dit vaker is voorgekomen bij mensen. Maar gisteren een top-up bij Revolut gedaan via iDeal (met ING). Geld is direct afgeschreven bij mijn ING rekening, maar bij Revolut nog steeds "Pending". Dit is overigens de eerste keer dat dit voorkomt bij mij, voorheen ging dit wel goed.

Support kan me niet echt verder helpen dan "we zijn er mee bezig, maar ik kan geen timeframe geven". Hebben andere gebruikers met dit probleem een idee hoe snel dit opgelost is? Ik ben een beetje huiverig om een tweede iDeal top-up te doen namelijk.
Nuevocasa schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 09:04:
[...]

Tijdje terug gehad, ook een 2e keer gedaan. Beiden mislukt. Daarna maar met gewone overboeking gedaan. Dat duurt dan een dag helaas maar kwam wel aan. Duurde iets van 3 werkdagen dat ik het geld terug had.
Ik heb nu exact hetzelfde, topup via ideal ging altijd goed, tot vandaag.
Topup via de Rabobank in mijn geval...

Is je geld uiteindelijk nog aangekomen op je Revolut rekening of teruggestort op je ING?
Heb je hier een verzoek voor moeten indienen of ging het automatisch?

[ Voor 17% gewijzigd door Supershiva op 12-03-2023 12:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 26-06 14:16
Supershiva schreef op zondag 12 maart 2023 @ 12:06:
[...]

[...]

Is je geld uiteindelijk nog aangekomen op je Revolut rekening of teruggestort op je ING?
Na 3 dagen automatisch teruggestort.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ypho
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 28-06 17:06

Ypho

Allround Nerd

Supershiva schreef op zondag 12 maart 2023 @ 12:06:
[...]

[...]

Bij mij duurde het 4 dagen. Volgens de support medewerker was het een bug, die inmiddels opgelost moest zijn. Het geld is uiteindelijk bij mijn Revolut balans bijgestort (niet terug naar ING).

🃏 TCG Codex - Je volledige TCG verzameling in je broekzak ::: ⭐️ My Graded cards ::: 👀 TCG Codex Profile

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 28-06 13:21

Barrycade

Through the...

Waarom boeken jullie niet via IBAN over? Zeker vanaf Rabo is dat instant (in ieder geval de keren dat ik het heb gedaan).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Ik zie dit nieuws nu pas, maar jeetje, eindelijk:

https://www.independent.i...nt-accounts-42317297.html

Het is al langer een probleem om met je partner een account te delen bij een fintech. Hoe lossen jullie dat tot nu toe op?

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barrycade

Barrycade

Through the...

Sando schreef op zondag 12 maart 2023 @ 19:34:
Ik zie dit nieuws nu pas, maar jeetje, eindelijk:

https://www.independent.i...nt-accounts-42317297.html

Het is al langer een probleem om met je partner een account te delen bij een fintech. Hoe lossen jullie dat tot nu toe op?
Revolut gebruiken wij niet als main bank, dus wij hebben allebei een account. Staat wat geld op voor als de main bank eventueel niet werkt en we gebruiken het tijdens vakanties voor de gunstige wisselkoers. En daarnaast je kan toch vrij makkelijk over maken in Revolut, dus waarom zou je persé een gedeeld account willen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Barrycade schreef op maandag 13 maart 2023 @ 15:06:
je kan toch vrij makkelijk over maken in Revolut, dus waarom zou je persé een gedeeld account willen?
Om GWE + internet + gemeentelijke belastingen te betalen. Dat is toch niet zo raar?

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barrycade

Barrycade

Through the...

Sando schreef op maandag 13 maart 2023 @ 23:48:
[...]

Om GWE + internet + gemeentelijke belastingen te betalen. Dat is toch niet zo raar?
Nee hoor lekker doen, maar ik zelf heb Revolut niet als daily driver.

Maar moeten die kosten persé van een gezamenlijke?
Zitten toch verschillende mogelijkheden in de app om rekeningen te splitten, gepland overmaken etc in?

Voor je het weet moet je weer betalen en dan gaat het toch weer op een normale bank lijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroendh
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 22:58
rogervdh schreef op maandag 6 maart 2023 @ 19:27:
Ik heb vandaag voor de 2e keer een tikkie betaald via iDeal, beide keren geen SMS, alleen met vingerprint bevestigen. Wat mij wel opvalt dat deze betalingen niet instant zijn, terwijl deze naar ABN worden overgemaakt. Als ik zelf iets overboek naar een ABN rekening is dit wel een IP.
Iemand hier een verklaring voor?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• McGarrett
  • Registratie: April 2020
  • Niet online
Revolut is sinds een paar dagen geleden begonnen met reclame maken op de Nederlandse Televisie!
Blijkbaar zijn ze van plan (hopen ze) flink te groeien in NL🤪

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06:54
jeroendh schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 18:01:
[...]

Ik heb vandaag voor de 2e keer een tikkie betaald via iDeal, beide keren geen SMS, alleen met vingerprint bevestigen. Wat mij wel opvalt dat deze betalingen niet instant zijn, terwijl deze naar ABN worden overgemaakt. Als ik zelf iets overboek naar een ABN rekening is dit wel een IP.
Iemand hier een verklaring voor?
IDeal betalingen lopen logischerwijs via het iDeal systeem, blijkbaar wordt de afschrijving eerst als reservering geboekt en op een later moment definitief. De ontvangende kant zal de betaling in het iDeal systeem wel gelijk als definitief zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 01:10
McGarrett schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 08:23:
Revolut is sinds een paar dagen geleden begonnen met reclame maken op de Nederlandse Televisie!
Heb nog niks gezien, maar kijk ook niet zoveel lineaire tv :P .
Al met al bieden ze een goed product aan, ik zelf heb het samen met N26 vaak genoeg gebruikt in landen waar geen euro wordt gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 00:37
dutchnltweaker schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 09:10:
[...]

Heb nog niks gezien, maar kijk ook niet zoveel lineaire tv :P .
Al met al bieden ze een goed product aan, ik zelf heb het samen met N26 vaak genoeg gebruikt in landen waar geen euro wordt gebruikt.
Ze zochten een paar maanden geleden een Benelux Country Manager dus dat zat er in ja. Zolang ze maar zo innovatief blijven als ze nu zijn en niet langzaamaan in een traditionele bank veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGarrett
  • Registratie: April 2020
  • Niet online
Deezers schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 10:23:
[...]

Ze zochten een paar maanden geleden een Benelux Country Manager dus dat zat er in ja. Zolang ze maar zo innovatief blijven als ze nu zijn en niet langzaamaan in een traditionele bank veranderen.
…en zolang we geen herhaling krijgen van Bunq! ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrfunk
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Alhoewel ik weet dat het niet uit zou moeten maken, een IBAN beginnende met NL zou toch fijn zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo__Boss
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17-06 20:19
McGarrett schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 08:23:
Ik zag hem daarnet voor het eerst, op ESPN2 tijdens de rust van Ajax - Feyenoord.

Voor mij inderdaad eigenlijk als enige nog een Nederlandse IBAN wenselijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
mrfunk schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 10:40:
Alhoewel ik weet dat het niet uit zou moeten maken, een IBAN beginnende met NL zou toch fijn zijn!
In Frankrijk en Ierland bieden ze al nationale IBANs aan, dus wellicht volgt Nederland ook nog. Al is het inderdaad jammer dat dit soort ontwikkelingen überhaupt nodig zijn. Bij de IBAN-introductie had er natuurlijk voor een uniform systeem gekozen moeten worden, zodat we nu geen last van deze onzin zouden hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 26-06 14:16
TexMex schreef op maandag 20 maart 2023 @ 14:07:
[...]

In Frankrijk en Ierland bieden ze al nationale IBANs aan, dus wellicht volgt Nederland ook nog. Al is het inderdaad jammer dat dit soort ontwikkelingen überhaupt nodig zijn. Bij de IBAN-introductie had er natuurlijk voor een uniform systeem gekozen moeten worden, zodat we nu geen last van deze onzin zouden hebben.
Inderdaad, en dan ook geen codes van banken erin verwerkt. Je kan dan net als met je 06 een persoonlijke IBAN hebben die je ook mee kan nemen naar andere banken. Gemiste kans....

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• xabre16v
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Eigenlijk zou een EU iban voor alle EU landen mooi zijn, geen geneuzel meer met lokale ibans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Net een mail gehad van revolut, met dit als inhoud :
We brengen enkele wijzigingen aan in de Algemene Voorwaarden voor onze persoonlijke accounts, die over 60 dagen in werking treden.

Wat is er veranderd?
We veranderen de timing van ons recht op verrekening. Dit betekent dat als je account negatief wordt, we onmiddellijk de equivalente waarde nemen van geld dat je in een andere valuta aanhoudt.

Dit zal je helpen om je Revolut-rekening ononderbroken te blijven gebruiken.

Meer informatie is beschikbaar in sectie 28 van onze Algemene Voorwaarden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YangWenli
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 07-07-2023
Revolut is geweldig en innovatief, Nederlandse banken zijn kut- maar niemand gebruikt Revolut als hoofdbank/daily driver.

De SNS, Rabo en ING hoeven nog niet bang te zijn voor fintech.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultrafast
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 23:54
dutchnltweaker schreef op maandag 20 maart 2023 @ 16:37:
Net een mail gehad van revolut, met dit als inhoud :
[...]
Hoe negatief wordt dat kan voorbeeld mogelijkheid bij huurauto of hotel mocht dat een schade ontstaat dan kan verhuurder op aansprakelijkheid kaarthouder.

Of er moet een maandelijk abbonement betaald voor revolut dan ontstaat een negatief saldo waar je moet onmiddelijk aanvult op rekening.

Zoiets gebeurt een kleine kans maar goed.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Aalard99
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 28-06 09:46
YangWenli schreef op maandag 20 maart 2023 @ 18:52:
Revolut is geweldig en innovatief, Nederlandse banken zijn kut- maar niemand gebruikt Revolut als hoofdbank/daily driver.

De SNS, Rabo en ING hoeven nog niet bang te zijn voor fintech.
Ik heb sinds kort een Revolut account erbij genomen, gewoon om te kijken wat het is. Moet zeggen dat het inderdaad allemaal prima werkt. Inmiddels al een aantal betalingen uitgevoerd in winkels via Apple Pay.

Wat mij persoonlijk nog tegenhoud is dat ik het echt niet aandurf om alles over te zetten op Revolut. Het is een buitenlandse bank, IBAN vanuit LT en beperkt bereikbaar via de telefoon. Wat doe ik als straks mijn rekening bevroren is of als ik niet meer bij mijn account kan komen? Hoe werken automatische afschrijvingen van oa mijn hypotheek dan?

Misschien een angst om niets maar ik heb toch liever een bank gevestigd in Nederland en als het echt moet dat ik toch even fysiek bij ze langs kan gaan.....

Daarnaast zie ik nog niet echt hele grote voordelen van wat ik nu bij de ING heb. Ik gebruik alleen de euro en geen andere valuta dus hier kan ik geen voordeel halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pixels66
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 27-06 23:34
Aalard99 schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 17:15:
[...]

Ik heb sinds kort een Revolut account erbij genomen, gewoon om te kijken wat het is. Moet zeggen dat het inderdaad allemaal prima werkt. Inmiddels al een aantal betalingen uitgevoerd in winkels via Apple Pay.

Wat mij persoonlijk nog tegenhoud is dat ik het echt niet aandurf om alles over te zetten op Revolut. Het is een buitenlandse bank, IBAN vanuit LT en beperkt bereikbaar via de telefoon. Wat doe ik als straks mijn rekening bevroren is of als ik niet meer bij mijn account kan komen? Hoe werken automatische afschrijvingen van oa mijn hypotheek dan?

Misschien een angst om niets maar ik heb toch liever een bank gevestigd in Nederland en als het echt moet dat ik toch even fysiek bij ze langs kan gaan.....

Daarnaast zie ik nog niet echt hele grote voordelen van wat ik nu bij de ING heb. Ik gebruik alleen de euro en geen andere valuta dus hier kan ik geen voordeel halen.
Even langsgaan wordt ook steeds lastiger, de Nederlandse banken sluiten hun filialen sneller dan je je ogen kunt sluiten.

Ik ben juist bezig om helemaal over te gaan op revolut. Ik gebruik het echt al jaren, en vorige week metal genomen. Inclusief reis- en aansprakelijkheidsverzekering ben ik zelfs goedkoper uit dan toen ik die twee los had.

Af en toe naar de VS, dan is het valuta gedeelte wel geinig maar niet echt mijn hoofddoel. Vooral de meerdere gratis passen(nu 2x MasterCard en een maestro) en de Vault optie bevallen mij.
Binnenkort de ING opzeggen, en elders als achterwaarts wel nog een echte creditcard aanvragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prawo
Ik zou voorzichtig zijn om Revolut als enige rekening te gebruiken. Het kan je zomaar overkomen dat die rekening zonder toelichting of opgave van redenen wordt gesloten en je je saldo binnen zestig dagen moet opnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trank00l
  • Niet online
Prawo schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 07:24:
Ik zou voorzichtig zijn om Revolut als enige rekening te gebruiken. Het kan je zomaar overkomen dat die rekening zonder toelichting of opgave van redenen wordt gesloten en je je saldo binnen zestig dagen moet opnemen.
Als je de rekening gewoon normaal gebruikt hoef je bij geen enkele bank voorzichtig te zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mathy_
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 28-06 16:57
Als ik wat heen en weer ga met crypto, trekt de rabobank ook al aan de bel. Als je geen verklaring geeft blokkeren ze de rekening ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trank00l
  • Niet online
mathy_ schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 08:50:
[...]

Als in wat geen en weer ga met crypto trekt de rabobank ook al aan de bel en als je geen verklaring geeft blokkeren ze de rekening ook.
Wat crypto betreft is Revolut wel wat soepeler. gezien ze zelf ook mogelijkheden geven om crypto via hen te verhandelen / kopen. Maar als je de rekening puur daar alleen voor gebruikt kan ik me voorstellen dat ze daar wel wat van gaan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prawo
Trank00l schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 08:24:
[...]

Als je de rekening gewoon normaal gebruikt hoef je bij geen enkele bank voorzichtig te zijn.
Dat ligt bij Revolut wel wat genuanceerder blijkbaar. Degenen die ik ken deden niets bijzonders met hun rekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trank00l
  • Niet online
Prawo schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 11:08:
[...]

Dat ligt bij Revolut wel wat genuanceerder blijkbaar. Degenen die ik ken deden niets bijzonders met hun rekening.
Dan nog kun je dat zelf niet beoordelen lijkt me ( het bijzondere) . Het lijkt me zeer sterk dat ze rekeningen bevriezen of sluiten zonder dat bepaalde triggers zijn afgegaan en waar ze risico's in zien.

En dan heb ik het niet over het afrekenen van je boodschappen bij de AH. Als ze dat namelijk wel zouden doen, zouden ze geen klanten meer overhouden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wally2002
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06:54
Het punt hier is vooral de (steeds scherper wordende) anti-witwas wetgeving, een handje geholpen door overtredingen met een flinke schikking in het verleden .

Waar het vroeger blijkens het voorbeeld te laks was, slaan banken nu de andere kant door of althans is de kans daarop steeds groter.
Banken zullen ook zeker niet openbaar maken op welke manier ze transacties monitoren want dan worden klanten die ter kwader trouw zijn in de kaart gespeeld.

Dit speelt bij alle banken.

De 'gewone' klant is hier helaas de dupe van en wordt, als we de berichten op internet mogen geloven, geconfronteerd met een bevroren rekening en mag eerst uitleggen wat er aan de hand is, of wordt zelfs de deur gewezen.

De vraag is of dit nu significant vaker voor komt bij Revolut?

Klaagt men eerder online, omdat Revolut de support niet goed op orde heeft doordat antwoorden vaag of te laat komen?

Speelt dit ook bij de grootbanken, hebben die wellicht betere afhandeling en klantervaring bij gevlagde transacties?

Zijn er wellicht nog te weinig klanten in NL en/of te weinig transacties bekend, om een goed algoritme te bouwen om normale transacties van verdachte te onderscheiden?

Wordt Revolut in verhouding wellicht eerder gebruikt om grote bedragen over te boeken naar het buitenland, juist ivm gunstige koersopslagen en worden deze eerder als verdacht gezien?

Ik ben het dus eens met @Trank00l dat het lastig beoordelen is, zeker omdat zelden exacte transacties gedeeld worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glatuin
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 28-06 19:00
Wally2002 schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 15:40:
Het punt hier is vooral de (steeds scherper wordende) anti-witwas wetgeving, een handje geholpen door overtredingen met een flinke schikking in het verleden .

Waar het vroeger blijkens het voorbeeld te laks was, slaan banken nu de andere kant door of althans is de kans daarop steeds groter.
Banken zullen ook zeker niet openbaar maken op welke manier ze transacties monitoren want dan worden klanten die ter kwader trouw zijn in de kaart gespeeld.

Dit speelt bij alle banken.

De 'gewone' klant is hier helaas de dupe van en wordt, als we de berichten op internet mogen geloven, geconfronteerd met een bevroren rekening en mag eerst uitleggen wat er aan de hand is, of wordt zelfs de deur gewezen.

De vraag is of dit nu significant vaker voor komt bij Revolut?

Klaagt men eerder online, omdat Revolut de support niet goed op orde heeft doordat antwoorden vaag of te laat komen?

Speelt dit ook bij de grootbanken, hebben die wellicht betere afhandeling en klantervaring bij gevlagde transacties?

Zijn er wellicht nog te weinig klanten in NL en/of te weinig transacties bekend, om een goed algoritme te bouwen om normale transacties van verdachte te onderscheiden?

Wordt Revolut in verhouding wellicht eerder gebruikt om grote bedragen over te boeken naar het buitenland, juist ivm gunstige koersopslagen en worden deze eerder als verdacht gezien?

Ik ben het dus eens met @Trank00l dat het lastig beoordelen is, zeker omdat zelden exacte transacties gedeeld worden.
Ik ben benieuwd of historie een rol speelt. Ben bij ABN al 40 jaar klant (vanaf de jeugdrekening). Er is dus op basis van verleden vertrouwen vanuit ABN naar mij als klant. Revolut kent mij nu pas paar jaar. Echter dat laatste is kip ei verhaal. Ze leren mij niet beter kennen want de grotere bedragen lopen niet via hen vanwege mijn angsten dat het mogelijk mis gaat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• disheaver
  • Niet online
mathy_ schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 08:50:
[...]

Als ik wat heen en weer ga met crypto, trekt de rabobank ook al aan de bel. Als je geen verklaring geeft blokkeren ze de rekening ook.
Verschil met Revolut:
- Revolut blokkeert direct (je hebt alleen 60 dagen om geld naar andere rekening te verplaatsen, betalen etc kan per direct niet
- Er wordt geen reden gegeven
- In beroep gaan kan niet/bewijs materiaal aanleveren oid.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dennisweb
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 01:53
Iedereen moet het voor zich besluiten, maar misschien dat mijn ervaring ook weer meehelpt in het nemen van een besluit. Ik gebruik al sinds 2019 Revolut. Over het algemeen ben ik heel tevreden. Voor het top-uppen raad ik Apple Pay aan. Dat gaat vrijwel altijd goed. Met de iDEAL-koppeling heb ik geregeld problemen gehad. Het geld werd na een week altijd wel bijgeschreven of teruggestort, maar leuk is anders.

In die jaren dat ik Revolut gebruik, heb ik de dienst vooral gebruikt voor de wisselkoers. Afrekenen in dollars of Roemeense lei werkt prima en is meestal tientallen centen voordeliger. Niet veel, maar als je het een paar keer doet, heb je toch een euro verdiend.

Ik heb al mijn geld bij een grootbank staan. Op Revolut staat nooit meer dan 100 euro. Ook ik ken de verhalen van geblokkeerd worden. Het is mijzelf noit gebeurd, maar het lijkt er wel op dat gokkers en cryptobeleggers vaker eruit worden gepikt. Als je opeens grotere bedragen gaat overmaken dan je normaal doet, valt dat ook op.

Eenmaal geblokkeerd blijkt het lastig om je account weer terug te krijgen, lees ik. Het kopen van een Premium- of Metalabonnement gaat je ook niets verder helpen. Toch lees ik op Trustpilot overwegebd positieve reacties. Zelf zou ik het niet als hoofdrekening gebruiken, maar ik weet dat @digiben dat wel doet. Misschien kan hij zijn ervaringen eens delen.

Overigens zijn je zorgen over fintechs wel terecht. Ik werd regelmatig bij bunq geblokkeerd als ik voor een paar euro wat had afgerekend bij de supermarkt. Toen heb ik eens gevraagd wat er aan de hand was en dat eindigde in dat ik volledig de deur werd gewezen. “Je gebruikt je account niet zoals wij dat verwachten”, werd mij verteld. Juist omdat ik niet volledig was overgestapt, werd ik eruit gepikt. Er stond gelukkig geen geld meer op mijn bunqrekening, maar het is een extreem starre club. Ik geef daarom Revolut meer vertrouwen dan bunq, maar weet dus dat het ook slecht af kan lopen. bunq en Revolut zijn wel andere bedrijven, maar zijn wel ‘minder coulant’ dan bijvoorbeeld ING.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Datisraar
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 22:59
Dennisweb schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 23:02:
Iedereen moet het voor zich besluiten, maar misschien dat mijn ervaring ook weer meehelpt in het nemen van een besluit. Ik gebruik al sinds 2019 Revolut. Over het algemeen ben ik heel tevreden. Voor het top-uppen raad ik Apple Pay aan. Dat gaat vrijwel altijd goed. Met de iDEAL-koppeling heb ik geregeld problemen gehad. Het geld werd na een week altijd wel bijgeschreven of teruggestort, maar leuk is anders.

In die jaren dat ik Revolut gebruik, heb ik de dienst vooral gebruikt voor de wisselkoers. Afrekenen in dollars of Roemeense lei werkt prima en is meestal tientallen centen voordeliger. Niet veel, maar als je het een paar keer doet, heb je toch een euro verdiend.

Ik heb al mijn geld bij een grootbank staan. Op Revolut staat nooit meer dan 100 euro. Ook ik ken de verhalen van geblokkeerd worden. Het is mijzelf noit gebeurd, maar het lijkt er wel op dat gokkers en cryptobeleggers vaker eruit worden gepikt. Als je opeens grotere bedragen gaat overmaken dan je normaal doet, valt dat ook op.

Eenmaal geblokkeerd blijkt het lastig om je account weer terug te krijgen, lees ik. Het kopen van een Premium- of Metalabonnement gaat je ook niets verder helpen. Toch lees ik op Trustpilot overwegebd positieve reacties. Zelf zou ik het niet als hoofdrekening gebruiken, maar ik weet dat @digiben dat wel doet. Misschien kan hij zijn ervaringen eens delen.

Overigens zijn je zorgen over fintechs wel terecht. Ik werd regelmatig bij bunq geblokkeerd als ik voor een paar euro wat had afgerekend bij de supermarkt. Toen heb ik eens gevraagd wat er aan de hand was en dat eindigde in dat ik volledig de deur werd gewezen. “Je gebruikt je account niet zoals wij dat verwachten”, werd mij verteld. Juist omdat ik niet volledig was overgestapt, werd ik eruit gepikt. Er stond gelukkig geen geld meer op mijn bunqrekening, maar het is een extreem starre club. Ik geef daarom Revolut meer vertrouwen dan bunq, maar weet dus dat het ook slecht af kan lopen. bunq en Revolut zijn wel andere bedrijven, maar zijn wel ‘minder coulant’ dan bijvoorbeeld ING.
Ik deel je mening. Ik heb Revolut al een paar jaar voor erbij en inderdaad voor een paar honderd euro hooguit. Het gaat altijd goed, maar ik hoor geen geluiden van Nederlandse banken die zomaar je bankrekening per direct sluiten. En de verhalen bij Revolut, N26 etc zijn er wel dat je daar meer risico loopt met problemen met je account. Zou mijn hoofdrekening altijd bij een Nederlandse bank hebben waar het salaris op binnenkomst. Heb ooit een account bij Neo bank Vivid gehad en werd mijn rekening opeens gesloten en had daar niets bijzonders mee gedaan. Duurde daar nog 10 dagen voor ik mijn geld terug had. Nogmaals kans is klein, maar bij een Rabobank bijvoorbeeld zal dat allemaal niet zo gauw gebeuren althans ik heb nog niemand daar over gehoord.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:28
Wally2002 schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 15:40:

Dit speelt niet bij de (Nederlandse) grootbanken, omdat ze extreem terughoudend zijn in het blokkeren van rekeningen. Verdachte transacties melden ze bij de instanties, en die moeten dan actie ondernemen. Pas heel erg ver in het proces kan een rekening geblokkeerd worden, maar omdat een rekening een basisrecht is kan je zelfs als je veroordeelt bent voor phishing oid ook gewoon weer een rekening openen en kan de bank vervolgens weinig doen als er dan weer allerlei vreemde transacties plaatsvinden.

Als Revolut in Nederland ruchtsichloos rekeningen blokkeert dan ik dat ze bij de verkeerde persoon ook nog wel eens de deksel op hun neus kunnen krijgen. Wettelijk gezien staan ze volgens mij op flinterdun ijs, en mogelijkerwijs kunnen ze aansprakelijk gesteld worden voor alle vervolgschade die ontstaat als iemand geen toegang meer heeft tot zijn geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trank00l
  • Niet online
Hielko schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 12:01:
[...]

Dit speelt niet bij de (Nederlandse) grootbanken, omdat ze extreem terughoudend zijn in het blokkeren van rekeningen. Verdachte transacties melden ze bij de instanties, en die moeten dan actie ondernemen. Pas heel erg ver in het proces kan een rekening geblokkeerd worden, maar omdat een rekening een basisrecht is kan je zelfs als je veroordeelt bent voor phishing oid ook gewoon weer een rekening openen en kan de bank vervolgens weinig doen als er dan weer allerlei vreemde transacties plaatsvinden.

Als Revolut in Nederland ruchtsichloos rekeningen blokkeert dan ik dat ze bij de verkeerde persoon ook nog wel eens de deksel op hun neus kunnen krijgen. Wettelijk gezien staan ze volgens mij op flinterdun ijs, en mogelijkerwijs kunnen ze aansprakelijk gesteld worden voor alle vervolgschade die ontstaat als iemand geen toegang meer heeft tot zijn geld.
Hier zijn talloze zaken van als voorbeeld bij het Kifid, loop ze maar eens na. Je staat als klant machteloos als een bank besluit je rekening te sluiten, ( om welke reden dan ook ) omdat het simpelweg altijd allemaal in hen algemene voorwaarden staat wat wel en niet mag of verwacht wordt en daar verwijzen ze dan ook heel makkelijk naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:28
Trank00l schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 12:38:
[...]

Hier zijn talloze zaken van als voorbeeld bij het Kifid, loop ze maar eens na. Je staat als klant machteloos als een bank besluit je rekening te sluiten, ( om welke reden dan ook ) omdat het simpelweg altijd allemaal in hen algemene voorwaarden staat wat wel en niet mag of verwacht wordt en daar verwijzen ze dan ook heel makkelijk naar.
Als je vervolgens geen rekening kan openen bij een andere bank moeten ze je gewoon weer aannemen als klant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trank00l
  • Niet online
Hielko schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 12:43:
[...]

Als je vervolgens geen rekening kan openen bij een andere bank moeten ze je gewoon weer aannemen als klant.
Dat staat hier los van, en speelt pas als je fraude hebt gepleegd en op een IVR en of EVR lijst wordt gezet ( zwarte lijst )

Banken checken deze lijst als je klant wilt worden, als ze een hit terug krijgen, kunnen ze je weigeren. Maar als je een procedure opstart zijn ze verplicht je een basis bankrekening te geven om deel te nemen aan het betalingsverkeer, maar dat is het dan ook. Geen krediet, geen andere producten niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1839988

Hielko schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 12:01:
[...]

Is het niet zo dat dit beleid gewijzigd is? Naar mijn weten is Revolut tegenwoordig een stuk beter bereikbaar bij evt problemen dan 5 jaar geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade

Barrycade

Through the...

Nou moet zeggen dat ik basis mijn afgelopen maanden echt niet echt over zou willen.

Nu laatst opeens ook weer een soort verificatie op de app; weer selfie maken en nieuwe code instellen. Zonder enige uitleg waarom. Dat geeft me toch niet een warm gevoel.

En daarnaast wat biedt het meer dan een normale bank? Ja de wisselkoers daarom heb ik het ook genomen, over een tijdje naar UK dus leek me wel handig. Dus wat ponden gekocht gelijk aan het bedrag voor het hotel bv zodat ik dan geen koerswisselingen heb.

Maar nu enige tijd met het free account gewerkt te hebben. Mwha ben niet impressed.

Dus ik zie het puur als leuk voor erbij. Als een back up mochten de andere pasjes niet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1839988

Barrycade schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 09:14:
Nou moet zeggen dat ik basis mijn afgelopen maanden echt niet echt over zou willen.

Nu laatst opeens ook weer een soort verificatie op de app; weer selfie maken en nieuwe code instellen. Zonder enige uitleg waarom. Dat geeft me toch niet een warm gevoel.

En daarnaast wat biedt het meer dan een normale bank?
Poos terug moest ik dat ook bij de ING en Rabo vanwege regels en risico op witwassen. Heel veel Nederlanders moesten dat doen.

Betreffende de meerwaarde zie ik juist een hoop punten m.n op digitaal vlak waarin zij de zaken een stuk beter op orde hebben dan een traditionele bank.

- Google Pay
- Keuze tussen Mastercard Debit of Visa
- Uitstekende app. Kunnen ING en vooral Rabobank wat van leren.
- Nooit problemen mee gehad in buitenland. Nederlandse banken werken soms niet vanwege Maestro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade

Barrycade

Through the...

Ik heb ook ASN en Rabo, beide prima, Rabo met Google Pay. Wat vind jij dan beter aan die app? Komt bij mij een beetje als speelgoed /game app over.

Debit cards worden toch ook standaard bij de andere banken. Ik kan bij Revolut niet kiezen, zijn MasterCards in mijn geval, mijn vrouw heeft standaard VIsa gekregen.

Edit: ik zie dat mijn "wegwerpkaart" wel VISA is. Terwijl mijn fysieke kaart en mijn aangemaakte virtuele kaart MasterCard zijn. Nieuwe virtuele kaart aanmaken geeft mij geen keuze.

[ Voor 22% gewijzigd door Barrycade op 29-03-2023 10:09 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• crazyboy01
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 15-05 22:46
Barrycade schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 09:14:

En daarnaast wat biedt het meer dan een normale bank? Ja de wisselkoers daarom heb ik het ook genomen, over een tijdje naar UK dus leek me wel handig. Dus wat ponden gekocht gelijk aan het bedrag voor het hotel bv zodat ik dan geen koerswisselingen heb.

Maar nu enige tijd met het free account gewerkt te hebben. Mwha ben niet impressed.

Dus ik zie het puur als leuk voor erbij. Als een back up mochten de andere pasjes niet werken.
Het voelt inderdaad nog niet vertrouwd om daar grote bedragen te parkeren. Sowieso is een LT-IBAN ook simpelweg niet zo goed ondersteund als een NL IBAN. Werkgevers vinden het lastig, automatische incasso lukt niet overal, de status van iDeal betalingen is me even onbekend maar dat was voorheen ook niet mogelijk. Bunq is wat mij betreft een soortgelijk concept, heel erg appgericht, maar komt veel betrouwbaarder over. Al is het inderdaad alleen al omdat je een fatsoenlijke Nederlandse IBAN krijgt.

Daarbij hebben ze mijn zakelijke rekening ook gewoon zonder pardon gesloten. Ik gaf de info die ze vroegen, maar het was niet genoeg. Nog nooit meegemaakt bij een andere bank, en ik heb er meerdere gehad door de jaren heen. Persoonlijke rekening vind ik functies als eenmalige creditcards wel weer geweldig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-06 12:02
Ik zit sindskort ook bij Revolut, eigenlijk alleen voor een extra "gratis" kaart. Ik ga tegenwoordig namelijk zelden nog met mijn portemonnee op pad en betaal gewoon met mijn telefoon. Echter zijn er nog steeds plaatsen waar geen NFC-terminals zijn. Met name bij tankstations. En dan voornamelijk in België, waar ik als Brabander regelmatig ga tanken. Om verdere frustratie te voorkomen heb ik een rekening bij Revolut aangevraagd en gekregen.

Tot dusver mijn bevindingen:

- Het aanvragen ging erg snel en soepel. Volgens had ik binnen 5 minuten aan de slag gekund met de virtuele kaart of met Apple Pay als ik had gewild.
- Het is heel fijn dat ik via de app de kaart kan freezen en unfreezen, en dat ik contactloze en online-betalingen uit kan zetten. Dit betekent dat ik de kaart veilig in de auto kan laten liggen, en hem dus altijd bij me heb als ik op de weg zit.
- "Verzendkosten" van de fysieke kaart van €7,99 zijn natuurlijk belachelijk hoog, maar goed, het is nog altijd beter dan elke maand €2 af te moeten tikken. Ik zie het dan ook niet echt als puur verzendkosten.
- Single-use virtual credit cards zijn conceptueel heel cool, ook al zal ik ze nooit gebruiken.
- Nu ik zojuist mijn eerste fysieke betaling heb gedaan om de kaart te activeren, zie ik ineens een kader in de app om mijn identiteit te verifiëren. Met een knop "Submit documents". Vervolgens vragen ze of ik een Nederlands staatsburger ben en krijg ik de melding dat ze mijn identiteit aan het verifiëren zijn, dat dit 3-5 minuten duurt en dat ik op de hoogte wordt gehouden van de voortgang. Beetje raar, want ik heb al foto's geüpload van mijn ID bij het inschrijven, en ze vragen ook niet om nieuwe documenten. Heb het kader nu maar weggeklikt...
- Van die "hub" krijg ik een beetje vlekken. Ik wil geen commerciële rommel van mijn bank.
- Het betaalsysteem binnen Revolut is wel grappig/handig, maar niet echt relevant binnen Nederland, omdat wij gewoon betaalverzoeken en iDeal hebben.
- Om de één of andere reden kan ik niet middels Apple Pay geld overboeken van SNS naar Revolut. Geen idee wie dit tegenhoudt. Waarschijnlijk SNS, maar Apple Pay met SNS werkt elders wel gewoon. SNS via iDeal werkt wel, evenals Rabobank via Apple Pay.

Conclusie: de ideale rekening voor mijn doeleinden, maar ik zou niet snel overstappen voor mijn primaire rekening. Fintech is best cool, maar dan tast ik liever in de buidel en ga ik voor Bunq. En Bunq is eigenlijk te duur.

[ Voor 4% gewijzigd door HarmoniousVibe op 02-04-2023 11:19 ]

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CP1977
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 21:40
HarmoniousVibe schreef op zondag 2 april 2023 @ 11:14:
Ik zit sindskort ook bij Revolut, eigenlijk alleen voor een extra "gratis" kaart. Ik ga tegenwoordig namelijk zelden nog met mijn portemonnee op pad en betaal gewoon met mijn telefoon. Echter zijn er nog steeds plaatsen waar geen NFC-terminals zijn. Met name bij tankstations. En dan voornamelijk in België, waar ik als Brabander regelmatig ga tanken. Om verdere frustratie te voorkomen heb ik een rekening bij Revolut aangevraagd en gekregen.

Tot dusver mijn bevindingen:

- Het aanvragen ging erg snel en soepel. Volgens had ik binnen 5 minuten aan de slag gekund met de virtuele kaart of met Apple Pay als ik had gewild.
- Het is heel fijn dat ik via de app de kaart kan freezen en unfreezen, en dat ik contactloze en online-betalingen uit kan zetten. Dit betekent dat ik de kaart veilig in de auto kan laten liggen, en hem dus altijd bij me heb als ik op de weg zit.
- "Verzendkosten" van de fysieke kaart van €7,99 zijn natuurlijk belachelijk hoog, maar goed, het is nog altijd beter dan elke maand €2 af te moeten tikken. Ik zie het dan ook niet echt als puur verzendkosten.
- Single-use virtual credit cards zijn conceptueel heel cool, ook al zal ik ze nooit gebruiken.
- Nu ik zojuist mijn eerste fysieke betaling heb gedaan om de kaart te activeren, zie ik ineens een kader in de app om mijn identiteit te verifiëren. Met een knop "Submit documents". Vervolgens vragen ze of ik een Nederlands staatsburger ben en krijg ik de melding dat ze mijn identiteit aan het verifiëren zijn, dat dit 3-5 minuten duurt en dat ik op de hoogte wordt gehouden van de voortgang. Beetje raar, want ik heb al foto's geüpload van mijn ID bij het inschrijven, en ze vragen ook niet om nieuwe documenten. Heb het kader nu maar weggeklikt...
- Van die "hub" krijg ik een beetje vlekken. Ik wil geen commerciële rommel van mijn bank.
- Het betaalsysteem binnen Revolut is wel grappig/handig, maar niet echt relevant binnen Nederland, omdat wij gewoon betaalverzoeken en iDeal hebben.
- Om de één of andere reden kan ik niet middels Apple Pay geld overboeken van SNS naar Revolut. Geen idee wie dit tegenhoudt. Waarschijnlijk SNS, maar Apple Pay met SNS werkt elders wel gewoon. SNS via iDeal werkt wel, evenals Rabobank via Apple Pay.

Conclusie: de ideale rekening voor mijn doeleinden, maar ik zou niet snel overstappen voor mijn primaire rekening. Fintech is best cool, maar dan tast ik liever in de buidel en ga ik voor Bunq. En Bunq is eigenlijk te duur.
Dank voor het delen, ben ooit weg gegaan bij bunq omdat ze van de bank app een mislukte facebook met bomen spaar systeem hadden gemaakt en steeds duurder werden. Met apple pay enz heb ik ook niets meer als die vele pas opties (dual pin, 3 passen enz), allemaal niet meer nodig en weer een meerwaarde van bunq weg. :)
Primair zit ik bij ing en dat voelde als terug in de tijd stappen met aanmelden op een kantoor enzo :) maar de app is wel meer wat ik van een bank verwacht, en de kosten een fractie van bunq zeker met 4 personen waarvan 2 kids (gratis bij ing en 5 euro per kind in een bunq pack toen)
Revolut is echt leuk voor erbij en is net bunq van voor het troep werd, zit er aan te denken ok revolut te gaan gebruiken als boodschappen rekening zodra ik ook daar gezamenlijke rekening kan openen, is nu in beta.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Net een mail gekregen, belangrijkste wijziging:
Met ingang van 7 juni 2023 gaan we enkele wijzigingen aanbrengen in onze persoonlijke voorwaarden en wisselkosten.

Kosten voor valutawissel
Voor Standard-klanten blijven de kosten hetzelfde tot aan de fair use limiet voor FX van 1.000 € per maand. Fair use kosten voor FX stijgen van 0,5% naar 1,0% voor transacties boven deze limiet. Weekendtarieven worden niet beïnvloed door deze wijziging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dageeknerd
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 24-06 15:01
Precies dit, wilde laatst een trial nemen op duolingo, sindsdien wordt alles wat ik probeer geblokkeerd... Vanmiddag bij de AH werd mijn maestro pas niet geaccepteerd. Blijkbaar zijn ze mijn rekening aan het doorlichten, geen probleem dan maar weer terug naar ING.Ik wist trouwens van niets, pas toen ik zelf contact opnam met de klantenservice. Helemaal niks geks met de rekening gedaan. Vond die aparte virtuele kaarten wel fijn maarja...

[ Voor 12% gewijzigd door dageeknerd op 06-04-2023 22:52 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Youtl
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 05:15
Begin de Revolut reclame hier steeds vaker op TV te zien (laatst nog NPO1), maar denk dat als ze echt groot willen worden in NL ze ook iDeal betaalverzoekjes moeten aanbieden en een NL IBAN. Ze hebben een kantoor in NL wat de aanvraag makkelijker zou moeten maken.

Zelf gebruik ik Revolut vrijwel voor al mijn bankzaken alleen het salaris en belastingteruggave nog niet, omdat ik toch wel hier en daar lees dat mensen afgesloten worden zonder uitleg. Bij mij is dit nog niet voorgekomen wel dat ik twee keer om een bewijs van inkomen werd gevraagd maar toen had ik nog wel volledige toegang tot mijn rekening en passen.

Denk dat het met een NL IBAN makkelijk is om over te stappen omdat je dan ook bij DNB/Kifid kan aankloppen voor je klachten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aalard99
Youtl schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 11:10:
Denk dat het met een NL IBAN makkelijk is om over te stappen omdat je dan ook bij DNB/Kifid kan aankloppen voor je klachten.
Precies, dat is ook mijn zorg. Ik gebruik Revolut nu ongeveer een maand en heb nog geen problemen ondervonden. Wat ik echt de meerwaarde vind is de 'disposable' kaart om online aankopen te doen, snap niet dat dit niet bij de NL banken of ICS kan. Deze werkt perfect en geeft mij een extra security laag tegen alle datalekken die plaatsvinden. Als dit nummer ergens in een database naar voren komt heeft de crimineel er toch niets meer aan.

Tegelijkertijd durf ik geen grote bedragen op deze rekening te zetten, klinkt heel leuk dat ze voor 100.000 euro gedekt zijn maar ik moet nog maar zien dat ik mijn geld terug krijg vanuit een buitenlands IBAN.

Dus heel leuk voor erbij, online aankopen en kleinere bedragen maar nog niet om volledig op over te stappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youtl
Aalard99 schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 11:58:
[...]

Precies, dat is ook mijn zorg. Ik gebruik Revolut nu ongeveer een maand en heb nog geen problemen ondervonden. Wat ik echt de meerwaarde vind is de 'disposable' kaart om online aankopen te doen, snap niet dat dit niet bij de NL banken of ICS kan. Deze werkt perfect en geeft mij een extra security laag tegen alle datalekken die plaatsvinden. Als dit nummer ergens in een database naar voren komt heeft de crimineel er toch niets meer aan.

Tegelijkertijd durf ik geen grote bedragen op deze rekening te zetten, klinkt heel leuk dat ze voor 100.000 euro gedekt zijn maar ik moet nog maar zien dat ik mijn geld terug krijg vanuit een buitenlands IBAN.

Dus heel leuk voor erbij, online aankopen en kleinere bedragen maar nog niet om volledig op over te stappen.
Aan het depositogarantiestelsel twijfel ik niet, als de bank failliet gaat kan ik mijn geld in Litouwen terughalen. En met een klantenbestand van 25mln klanten is het ook de grootste fintech bank van de EER. De interface van de app vind ik erg fijn en ook de opties zoals beleggen en aandelen kopen.

Het enige pijnpunt is dat de bank schijnbaar klanten wel eens blokkeert zonder duidelijke uitleg en het lang duurt voor je weer toegang krijgt tot de rekening. Als dit je hoofdrekening is kan dat erg zuur uitpakken wanneer je niet bij je centen kan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xabre16v
  • Niet online
Revolut heeft meer klanten dan Litouwen inwoners heeft :P aan de andere kant het is een EU land en tot op heden is eventuele banken ellende binnen de EU voor consumenten altijd netjes opgelost.

Zelfs buiten de EU, ik kon mij herinneren dat Icesave onder het IJsland depositogarantiestelsel viel maar omdat bleek dat IJsland het niet ging redden de NL overheid het Nederlandse deel van de spaarders voor zijn rekening nam.

Geen garantie voor de toekomst uiteraard.

[ Voor 7% gewijzigd door xabre16v op 07-04-2023 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youtl
xabre16v schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 12:07:
Revolut heeft meer klanten dan Litouwen inwoners heeft :P aan de andere kant het is een EU land en tot op heden is eventuele banken ellende binnen de EU voor consumenten altijd netjes opgelost.

Zelfs buiten de EU, ik kon mij herinneren dat Icesave onder het IJsland depositogarantiestelsel viel maar omdat bleek dat IJsland het niet ging redden de NL overheid het Nederlandse deel van de spaarders voor zijn rekening nam.

Geen garantie voor de toekomst uiteraard.
Vergeet niet dat de gemiddelde klant bij Revolut <€1000 op de rekening heeft staan en dit als 2e of 3e rekening heeft, dat zou het voor de ECB makkelijker maken om mee te werken in het terugbetalen van tegoeden als Litouwen dit niet aan zou kunnen.

En momenteel staat Revolut in de plus las ik in hun laatste financiële jaarraport maar inderdaad geen garantie voor de toekomst.

Maar ik denk wel dat Revolut een stabiele bank is en niet zo snel zal omvallen omdat ze volop uitbreiden en groeien (too big to fail) en goedkoper kunnen opereren dan de traditionele banken.

[ Voor 10% gewijzigd door Youtl op 07-04-2023 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aalard99
Youtl schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 12:19:
[...]
En momenteel staat Revolut in de plus las ik in hun laatste financiële jaarraport maar inderdaad geen garantie voor de toekomst.
De garantie dat de bank nooit gaat omvallen krijg je niet, ook niet bij andere banken. De garantie om je geld niet te verliezen wordt afgegeven door het land waar het gevestigd is.

Ik vraag me wel af hoe het werkt als de bank bv getroffen wordt door een cyberaanval waardoor ze uiteindelijk omvallen. Ik heb in dit voorbeeld dan geen toegang meer tot de app en kan niet aantonen hoeveel geld erop de rekening staat (stond?)

Hoe zou dit werken en hoe kan je aantonen dat je hier geld op had staan? Geldt trouwens ook voor andere banken. Kans is klein maar volgens mij niet geheel onmogelijk dat een bank door een cyberaanval niet meer in staat is je rekening te activeren en dat de gegevens verloren zijn. Mocht dit mijn hypotheek betreffen zou ik het iets minder erg vinden dan mijn spaarrekening :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:25
Aalard99 schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 13:40:
[...]
Ik vraag me wel af hoe het werkt als de bank bv getroffen wordt door een cyberaanval waardoor ze uiteindelijk omvallen. Ik heb in dit voorbeeld dan geen toegang meer tot de app en kan niet aantonen hoeveel geld erop de rekening staat (stond?)

Hoe zou dit werken en hoe kan je aantonen dat je hier geld op had staan?
Banken worden door de nationale toezichthouder (de nationale bank) geaudit op disaster recovery. Dus jij krijgt op een gegeven moment vanzelf weer toegang tot je rekening en je geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wertha
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 21-06 19:05

Wertha

Te midden van het moeras

Begin deze week ook een paar dagen geen gebruik kunnen maken van mijn virtuele creditcard. Geen bericht gehad van een blokkade. Ook geen bericht gehad toen deze weer werd opgeheven.

Wazig. Mag wat transparanter allemaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -DarkShadow-
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Flying schreef op zaterdag 11 maart 2023 @ 17:26:
Vorig jaar ben ik in Curacao geweest en toen viel de wisselkoers van mijn reguliere MasterCard en bank me toch vrij tegen. Binnenkort ga ik opnieuw, maar deze keer gewapend met een Revolut.

Ik vond in dit topic een reactie uit 2018 over het toch vaak niet werken van Revolut daar. Is er iemand hier die recentere ervaringen kan delen? Is het voordeliger om daar Revolut te gaan gebruiken of valt de acceptatie van de kaart nog steeds tegen?
Ik heb de afgelopen weken alles in Zuid-Afrika betaald met mijn Revolut kaart. Reguliere (ICS) kaart rekent 3%, Revolut 0,5% (afhankelijk van drempel en abonnement). Revolut kaart werkte overal (behalve bij autoverhuur natuurlijk).

Specialist in:
Soldeerstations
Oscilloscoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onedayflyer682
  • Laatst online: 28-06 14:49
Weet iemand wat de reden is dat ik geen geld kan overmaken via Gpay naar Revolut? Ik krijg telkens de melding 'O nee! Je bank heeft deze transactie geweigerd'.

Met Gpay kan ik gewoon zonder problemen betalen, de kaartgegevens vanuit Revolut zijn ook gewoon hetzelfde. Ook het overboeken via Ideal gaat zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elandenmelk
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 27-06 14:05
Onedayflyer682 schreef op maandag 10 april 2023 @ 16:27:
Weet iemand wat de reden is dat ik geen geld kan overmaken via Gpay naar Revolut? Ik krijg telkens de melding 'O nee! Je bank heeft deze transactie geweigerd'.

Met Gpay kan ik gewoon zonder problemen betalen, de kaartgegevens vanuit Revolut zijn ook gewoon hetzelfde. Ook het overboeken via Ideal gaat zonder problemen.
Met iDeal doen ze ook vaak lastig als de naam van de rekeninghouder van de rekening van herkomst niet 100% gelijk is aan de naam geregistreerd bij Revolut. Wellicht bij Google Pay ditzelfde probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-06 18:58

mphilipp

Romanes eunt domus

Ik ga volgende week een paar dagen voor mijn werk naar London. Je kunt daar contactloos betalen voor OV. Dat lijkt mij een betere optie dan zo'n Oyster Card te nemen, die extra geld kost en voor een bezoek van een paar dagen imho niet echt handig is.

Maar als ik mijn ING Mastercard gebruik, krijg ik denk ik transactiekosten omdat de ritjes in GBP worden afgerekend. Nu heb ik Revolut (Vrtuele Visa), N26 (Mastercard) en Openbank (Maestro Debit card en Visa Debit card). Bovendien heb ik Curve (Mastercard) waar ik 2 kaarten onder kan hangen.

Welke kaart zou nou het handigste zijn om in London te gebruiken voor het OV? Of überhaupt om in de UK geld uit te geven zonder extra kosten? Dan pleurt ik daar gewoon wat doekoes op en kan ik zorgeloos uitgeven :+

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glatuin
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 28-06 19:00
mphilipp schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 13:20:
Ik ga volgende week een paar dagen voor mijn werk naar London. Je kunt daar contactloos betalen voor OV. Dat lijkt mij een betere optie dan zo'n Oyster Card te nemen, die extra geld kost en voor een bezoek van een paar dagen imho niet echt handig is.

Maar als ik mijn ING Mastercard gebruik, krijg ik denk ik transactiekosten omdat de ritjes in GBP worden afgerekend. Nu heb ik Revolut (Vrtuele Visa), N26 (Mastercard) en Openbank (Maestro Debit card en Visa Debit card). Bovendien heb ik Curve (Mastercard) waar ik 2 kaarten onder kan hangen.

Welke kaart zou nou het handigste zijn om in London te gebruiken voor het OV? Of überhaupt om in de UK geld uit te geven zonder extra kosten? Dan pleurt ik daar gewoon wat doekoes op en kan ik zorgeloos uitgeven :+
Ik zou er een fysieke kaart voor gebruiken geen virtuele. De virtuele weet je van te voren het nummer niet van. En dus kun je die niet opgeven op de site. Wat lastiger om de facturen te vinden voor declaratie bij je werk.
Revolut heeft doordeweeks de meest gunstige conversie waarde dus ik zou die gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

glatuin schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 13:34:
[...]
Ik zou er een fysieke kaart voor gebruiken geen virtuele. De virtuele weet je van te voren het nummer niet van. En dus kun je die niet opgeven op de site. Wat lastiger om de facturen te vinden voor declaratie bij je werk.
Revolut heeft doordeweeks de meest gunstige conversie waarde dus ik zou die gebruiken.
Van de virtuele Revolut card weet ik het nummer. Er zijn 2 soorten virtuele kaart in Revolut: de single use en multi use virtual. De multi use heb je gewoon een nummer van. En wat ik daar uitgeef kan ik toch niet declareren. Het gaat dan hooguit om wat ov ritjes en eten misschien.

En BTW: ik gebruik Curve, waar ik dan de Revolut card in heb staan. De Curve card is een fysieke en in de app kan ik zeggen welke kaart gebruikt moet worden.

[ Voor 10% gewijzigd door mphilipp op 11-04-2023 13:52 ]

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birdibird
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13-06 11:54

Ik zou de openbank kaart nemen. Werkt perfect.
Trouwens, een Oyster-kaart werkt met borg. Als je hem weer inlevert krijg je je 5 pond terug. Dus niet zo'n diefstal als in NL waar je 7,50 moet betalen voor een kaart.

Renault Zoe R135 52kWh & Q210 22kWh, 6885 Wp off grid, 7.2kWh LFP Pylontech huisaccu, 140L zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

birdibird schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 17:38:
[...]
En wat is het voordeel van de OB kaart tov de Revolut?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• U123456
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 21:48
mphilipp schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 17:42:
[...]

Ik zou de Openbank alleen gebruiken in het VK wanneer je Travel+ opties hebt aanstaan. Anders lekker alles via Curve laten lopen, waardoor je over de eerste 1000 EUR geen wisselkosten hebt.
Wanneer je in het weekend Revolut gebruikt, dan heb je wel wisselkosten.

[ Voor 9% gewijzigd door U123456 op 11-04-2023 18:03 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• birdibird
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13-06 11:54
mphilipp schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 17:42:
[...]

Revolut werkte ook goed hoor in Londen toen ik er was, maar als je travel+ hebt zoals ik, is de wisselkoers van OB gunstiger dan welk ander alternatief dan ook, en er is ook geen week- en weekendkoers gedoe.

Renault Zoe R135 52kWh & Q210 22kWh, 6885 Wp off grid, 7.2kWh LFP Pylontech huisaccu, 140L zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

birdibird schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 18:03:
[...]
Revolut werkte ook goed hoor in Londen toen ik er was, maar als je travel+ hebt zoals ik, is de wisselkoers van OB gunstiger dan welk ander alternatief dan ook, en er is ook geen week- en weekendkoers gedoe.
Maar ik gebruik die kaart via Curve, en voor zover ik weet, rekent die ook met de Mastercard wisselkoers. En inderdaad, dit is alleen op werkdagen, maar dat is voor dit reisje niet erg.
Dit wordt de eerste keer dat ik dit in het buitenland ga gebruiken, dus ik ben benieuwd of het allemaal vlekkeloos verloopt. Ik heb die accounts (OpenBank, N26 en Revolut) genomen om te kijken wat ik ermee kan. Op zich heb ik er al één keer voordeel bij gehad toen ING er een dag ofzo uit lag :+ Kon alsnog eten bestellen met een van die kaarten.
En door Curve ben je nog iets flexibeler (denk ik). We gaan het zien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aalard99
Vandaag toch niet kunnen betalen met Apple Pay / Revolut. Probeerde bij de lokale visboer te pinnen maar het lukte tot twee keer niet. Geen melding in de app, kreeg kaart geweigerd te zien op pin terminal.

Daarna mijn ING kaart geselecteerd en kon gewoon via Apple Pay betalen. 5 min later bij de bakker lukte het wel met Revolut.

Wat zou dit kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Niet online
Wat voor kaarten heb je? (Visa debit, Maestro, etc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aalard99
Visa kaart.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• xabre16v
  • Niet online
Dan accepteerde de visboer waarschijnlijk nog geen debit Visa/Mastercard kaarten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade

Barrycade

Through the...

mphilipp schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 18:49:
[...]

Maar ik gebruik die kaart via Curve, en voor zover ik weet, rekent die ook met de Mastercard wisselkoers. En inderdaad, dit is alleen op werkdagen, maar dat is voor dit reisje niet erg.
Dit wordt de eerste keer dat ik dit in het buitenland ga gebruiken, dus ik ben benieuwd of het allemaal vlekkeloos verloopt. Ik heb die accounts (OpenBank, N26 en Revolut) genomen om te kijken wat ik ermee kan. Op zich heb ik er al één keer voordeel bij gehad toen ING er een dag ofzo uit lag :+ Kon alsnog eten bestellen met een van die kaarten.
En door Curve ben je nog iets flexibeler (denk ik). We gaan het zien...
Met Revolut kan je ook nu al door de weeks ponden kopen. Het is tot 1000 euro per maand zonder additionele kosten.

Ik heb de ponden voor het hotel al aangekocht want die moet ik op een zaterdag afrekenen.

Iemand ook al de crypto lessen doorlopen en aan de slag met de gratis Polka DOT?

Vraag me af of dit nu veilig is, not your key not your coins dacht ik begrepen te hebben, nu staan ze in mijn "bank" app.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Andre_J
xabre16v schreef op woensdag 12 april 2023 @ 18:22:
Dan accepteerde de visboer waarschijnlijk nog geen debit Visa/Mastercard kaarten
Dat probleem had ik dus ook regelmatig.
Via de chat een maestro kaart kunnen bestellen (natuurlijk wel voor betalen).
Maar heb dus nu een Visa en een Maestro kaart van Revolut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• handoff
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 20:17
Kan iemand nog een virtuele of een fysieke Debit Mastercard aanvragen bij Revolut? Ik kan dat namelijk niet (meer).

[ Voor 16% gewijzigd door handoff op 12-04-2023 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andre_J
handoff schreef op woensdag 12 april 2023 @ 19:51:
Kan iemand nog een virtuele of een fysieke Debit Mastercard aanvragen bij Revolut? Ik kan dat namelijk niet (meer).
Of het Visa is of MasterCard hangt af wat ze op dat moment aanbieden.
Als het nu Visa is kan het heel goed zijn dat je over een tijdje wel MasterCard kan aanvragen.

Ik heb nu 3 verschillende 😀
Visa, MasterCard en Maestro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• finsdefis
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online

Als je het allemaal kunt declareren zou ik eerlijk gezegd gewoon een Nederlandse CC nemen als je die hebt (of je pinpas). Is potentieel minder gedoe bij declaraties. Tien jaar geleden kon je al met je Maestro-kaart reizen in het Londense OV, dat heb ik sindsdien eigenlijk altijd gebruikt.

De andere opties zijn ook valide zoals hierboven door anderen genoemd.
birdibird schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 17:38:
[...]

Trouwens, een Oyster-kaart werkt met borg. Als je hem weer inlevert krijg je je 5 pond terug. Dus niet zo'n diefstal als in NL waar je 7,50 moet betalen voor een kaart.
Een paar jaar geleden is de borg/refund afgeschaft, ook voor visitor cards. Sindsdien krijg je alleen nog geld terug voor oude Oyster cards.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymon89
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 23:14
Hoe zit dat nu precies bij een gratis account: je krijgt één bankrekening, die kan neem ik aan maar in één valuta zijn. Dus dus je je euros in een andere valuta wilt omzetten, moet je dat doen met het gehele bedrag wat op je rekening staat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Raymon89 schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 17:44:
Hoe zit dat nu precies bij een gratis account: je krijgt één bankrekening, die kan neem ik aan maar in één valuta zijn. Dus dus je je euros in een andere valuta wilt omzetten, moet je dat doen met het gehele bedrag wat op je rekening staat?
Nee, je kan gewoon valuta kopen. 2 opties: koopt niks en laat je euro's automatisch converteren tijdens het betalen in het buiteland of je koopt valuta in op het moment Zoveel je maar wil ;). Maar je kan niet elke valuta inkopen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• dutchnltweaker
https://nos.nl/artikel/24...door-nieuwe-betaalmethode

Moest gelijk aan revolut denken toen ik het artikel las :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JRR
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02:01

JRR

De app en het virtuele pasje met de R erop was ook gewoon prominent in beeld in het item op RTL Nieuws ondanks dat er geheimzinnig over gedaan werd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Youtl
Denk dat dit ook bij N26 en Bunq zou kunnen lukken als je virtuele kaarten aanmaakt en daarna verwijdert. Je moet wel oppassen bij alle banken dat als je dit dagelijks meermaals doet je ook hun fraudesystemen detecteert en ze vroeg of laat ingrijpen.
Pagina: 1 ... 24 ... 53 Laatste