Anoniem: 981489

pixels66 schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 20:27:
[...]

Ik wil hem ook graag en had op een Black Friday aanbieding gehoopt, maar 7 + 8 euro verzendkosten vind ik dan weer ff vervelend. En alleen virtual Maestro doen ze niet aan volgens mij?
Gratis verzending zouden ze niet als Black Friday deal aanbieden omdat dit geen meerwaarde heeft, ze willen klanten juist aantrekken en binden en met een gratis kaart ben je ook zo weer weg als de concurrent iets gunstigers heeft.

Maar met een korting op een jaarabonnement bind je klanten wat langer en heb je meer kans om over te stappen en bij Revolut te blijven.

Na mijn issue met Maestro bestellen heb ik de Metal korting gebruikt en zal volledig overgaan op ze want het werkt toch net wat fijner dan Bunq vind ik en is minder gericht op klimaat en groen.

• Pukson
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 20:05
pixels66 schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 20:27:
[...]

Ik wil hem ook graag en had op een Black Friday aanbieding gehoopt, maar 7 + 8 euro verzendkosten vind ik dan weer ff vervelend. En alleen virtual Maestro doen ze niet aan volgens mij?
Verzending van mijn Metal, Maestro en Visa kaart waren gewoon kosteloos. Waarschijnlijk doordat ik de Metal nam

Add me op Stadia: Gloogle

• enermax
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:50
Ik heb ook nog geen Revolut kaart. Gebruik het nu als dump creditkaart en geld te verzenden naar niet Nederlandse rekening nummers. Het kost 80 euro voor metal nu maar ik zie niet de meerwaarde? Je krijgt 0.1% terug maar daar moet ik 80.000 euro voor uitgeven om dit terug te verdienen.
Als ik 80.000 euro zou uitgeven met (gratis) Plutus kaart (3% cashback) zou ik 2400 euro verdienen. Ik heb nu Curve (gratis via plutus perk) gekoppelt aan Plutus. En Curve via NFC aan mijn telefoon gekoppeld en aan mijn partners telefoon via NFC. Daardoor "samenrekening" kunnen opzeggen bij ABN. Ik heb wel nog een eigen ABN rekening (geen fintech) voor salaris enz, dat kun je makkelijk betalen van die "2400 euro".

[Voor 7% gewijzigd door enermax op 26-11-2022 12:42]

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 21:39
Anoniem: 981489 schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 11:47:
[...]

Nee het hangt ook per gebruiker af uiteraard of het de kosten waard is of niet en het 'gemak' wat zo een account misschien kan bieden maar als je het elders goedkoper vind en beter passend is dat natuurlijk de beste deal ;)
Goedkoper wil ik niet zeggen, maar als ik bij bijvoorbeeld ing een cc afsluit (student) heb ik best veel gemakken. Enige wat minder is is de wisselkoers, deze is toch bagger..

• Andre_J
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23:14
Tot op heden echt blij met Revolut,
Net via de chat een Maestro kaart kunnen bestellen.
Maakt het betalen op meer plekken een stuk makkelijker.

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19:08
Anoniem: 981489 schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 09:38:
[...]

Je krijgt voor 80€ wel een combi van betaalrekening en een debit card met aankoopverzekering, ga je paar keer op vakantie naar non EU land kan je ook besparen op de wisselkoers door de weeks(weekend 1% ook lager dan menig bank in NL). Je hebt er kortingen op hotels en beperkte cashback (maximaal 1% buiten EU anders 0.1%).

Kijken we rond bij de meeste banken dan betaal je al gauw 60€ per jaar en heb je een creditcard al zijn hogere kosten per jaar geen bijzonderheid.
@dutchnltweaker
mijn advies zou zijn kijk goed naar wat je werkelijk nodig hebt. In 2015 ging ik ook praktisch volledig over en ben daarop teruggekomen.

Ter vergelijking: ICS Euroclix MasterCard kost maar €15 per jaar, is geen debit maar "echte" creditcard incl alle perks zoals aankoopverzekering.
Wisselkoers van gratis Revolut is ook gewoon 1% in het weekend en tot 1000. Icm met Curve (gratis versie) kan je de limieten verdubbelen door Curve de exchange te laten doen.

Reisverzekering moet je voor jezelf vergelijken.
Dan blijven de kortingen op hotels over.. ik heb me er niet in verdiept.. maar als je Booking.com.Genius lvl 3 bent en via de app boekt ben je vaak al veel goedkoper uit. Zelfde geldt voor Hotels.com nachten sparen.

De acties nu met Black Friday lijken vooral aantrekkelijk door het enorme prijsverschil. Curve biedt nu ook 50% korting.
Maar wat je ervoor krijgt is in mijn mening voor de meesten niet per se waardevol.

Een Metal card is natuurlijk wel leuk en je kan het ook zo zien: een leuk Metal card als cadeautje voor jezelf.
Dan is alleen nog de vraag van welke partij. N26 laat ik tegenwoordig links liggen. Dus dan zou ik Curve vs Revolut vergelijken.

• Jazco2nd
Voor wie ook binnenkort op vakantie gaat buiten een Euroland, zie vergelijking Revolut versus N26 versus Curve versus ING pinpas versus ICS Euroclix MasterCard (goedkoopste klassieke creditcard):
Jazco2nd in "Het Grote Gratis Bankentopic Deel 2"

• r_buren
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08:26
Heeft iemand al Revolut geprobeerd in Bali of Indonesie in het algemeen? Zo ja, kan je daar dan ook gewoon in restaurants met je telefoon via NFC betalen? En dat dat geld dan in de Revolut van je Indonesische Valuta bakje af gaat?

EDIT : Ik zie opeens dat ik helemaal geen Indonesisch Valuta bakje kan aanmaken. Wel een heleboel andere landen maar geen Indonesische :(

[Voor 23% gewijzigd door r_buren op 30-11-2022 19:46]

• Hyena
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20-01 09:17
dutchnltweaker schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 11:43:
[...]

Handig, meeste terminals accepteren nog geen master en of visa card.
Ik gebruik mijn Virtuele Visa debit nu op het werk, Kruidvat, AH, Hema etc nog niet geweigerd. Die updates gaan prima van de terminal.

Chill | BMW i3 60Ah Lodge Privé

• enermax
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:50
Vorige week werkte veel AH winkels niet met de Curve kaart, deze week wel. Heb zelf niet de fysieke revolut kaart maar ik zou het eens proberen.

• Hyena
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20-01 09:17
Van de week mijn Rabobank rekening opgezegd. Als je Revolut als tegenrekening opgeeft slaat het Rabobank systeem op tilt. Leuk gesprek gehad met de Rabobank medewerker. Hij nam mij mee door het systeem bij de Rabo. Het komt erop neer dat ze via een omweg alsnog de rekening gaan sluiten. Ze zijn in ieder geval niet ingesteld op buitenlandse iban.

Chill | BMW i3 60Ah Lodge Privé

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10-01 14:08
Hyena schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 17:08:
Van de week mijn Rabobank rekening opgezegd. Als je Revolut als tegenrekening opgeeft slaat het Rabobank systeem op tilt. Leuk gesprek gehad met de Rabobank medewerker. Hij nam mij mee door het systeem bij de Rabo. Het komt erop neer dat ze via een omweg alsnog de rekening gaan sluiten. Ze zijn in ieder geval niet ingesteld op buitenlandse iban.
Dat ga ik dus niet doen. Hou mijn rabo gewoon aan want hoe leuk mijn Revolut metal ook is, er zitten genoeg beperkingen aan en bugs in.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

• Wally2002
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:45
Hyena schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 16:33:
[...]

Ik gebruik mijn Virtuele Visa debit nu op het werk, Kruidvat, AH, Hema etc nog niet geweigerd. Die updates gaan prima van de terminal.
Hema en Kruidvat accepteren al veel langer MC en VISA (alle varianten dus ook credit).
Veel filialen zelfs American Express.
AH schijnt idd nu wel uitgerold te worden, in het kader van invoering MC en VISA Debit (ipv Maestro en V-Pay).

• dutchnltweaker
Wat ik me afvraag bij revolut. De ene keer geven ze visa uit, de andere keer Mastercard als fysieke kaart. Bij de virtuele kaarten precies hetzelfde. Wat is hier de reden toe? Andere gratis banken doen dit niet en blijft het stabiel.

dutchnltweaker schreef op zaterdag 3 december 2022 @ 05:30:
Wat ik me afvraag bij revolut. De ene keer geven ze visa uit, de andere keer Mastercard als fysieke kaart. Bij de virtuele kaarten precies hetzelfde. Wat is hier de reden toe? Andere gratis banken doen dit niet en blijft het stabiel.
Revolut is vrij ‘groot’ en heeft met beide een contract, mij is verteld door Support dat dit afhangt van de voorraden van beide netwerken voor het bepalen van welke kaart je zou krijgen. Echter is het wel zo dat als je doorvraagt ze wel eens kunnen kijken of ze de kaart van jouw voorkeur hebben (als je bijv specifiek Visa wilt of MC).

• Wally2002
dutchnltweaker schreef op zaterdag 3 december 2022 @ 05:30:
Doordat ze, zoals @Anoniem: 981489 aangeeft, vrij groot zijn, hebben ze deze mogelijkheid; het geeft ze denk ik ook een stevige onderhandelingspositie richting beide partijen.

Wally2002 schreef op zaterdag 3 december 2022 @ 07:32:
[...]

Doordat ze, zoals @Anoniem: 981489 aangeeft, vrij groot zijn, hebben ze deze mogelijkheid; het geeft ze denk ik ook een stevige onderhandelingspositie richting beide partijen.
Als ze nou ook Amex konden overtuigen om Amex debit uit te geven is het aanbod compleet natuurlijk! :P

• dutchnltweaker
@Wally2002 @Anoniem: 981489 tnx!
Begin ergen dit jaar heb ik gratis opeens een visa kaart kunnen krijgen. Maar paar maanden later was dat opeens Mastercard toen visa en nu weer mastercard. Toen hetzelfde met virtuele kaarten. Dat is nu weer allemaal visa maar heb ergen in april ook mastercard virtueel kunnen krijgen. Maar dit is weer niet meer mogelijk.

Snap niet waarom je niet kan kiezen en dat het elke keer random is :).

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10-01 14:08
dutchnltweaker schreef op zaterdag 3 december 2022 @ 10:14:
@Wally2002 @Anoniem: 981489 tnx!
Begin ergen dit jaar heb ik gratis opeens een visa kaart kunnen krijgen. Maar paar maanden later was dat opeens Mastercard toen visa en nu weer mastercard. Toen hetzelfde met virtuele kaarten. Dat is nu weer allemaal visa maar heb ergen in april ook mastercard virtueel kunnen krijgen. Maar dit is weer niet meer mogelijk.

Dat is toch apart. Ik ontvang nu net weer een mastercard. Maar heb een Visa standaard kaart :?.
Iemand ooit trouwens de huurautoverzekering geclaimd?

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Zoals eerder gemeld heeft met de voorraden te maken, die zijn flexibel bij ze. Als je specifiek een kaart wil probeer het via Support.

Is het trouwens mogelijk om de titel van dit topic aan te passen naar: ‘Discussie over & ervaringen met Revolut bank’ ? Is wat passender nu het wat bekender is wat Revolut is na 5 jaar.

[Voor 42% gewijzigd door Anoniem: 981489 op 04-12-2022 05:10]

• Adion
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online
Is er een reden om Visa of Mastercard te verkiezen? Ik ben in Europa en Azie nog geen plek tegengekomen waar wel de ene maar niet de andere aanvaard werd, en ook online maakt het voor zover ik weet niet uit.

VirtualDJ 2021 - Fast Image Resizer - Instagram

• Wally2002
Adion schreef op zondag 4 december 2022 @ 06:46:
Is er een reden om Visa of Mastercard te verkiezen? Ik ben in Europa en Azie nog geen plek tegengekomen waar wel de ene maar niet de andere aanvaard werd, en ook online maakt het voor zover ik weet niet uit.
VISA stond wel bekend als meest geaccepteerd. Ik meen vooral ook in Afrika.

Tegenwoordig lijkt de acceptatie inderdaad wel gelijkwaardig te zijn, althans dat is mijn ervaring in Europa en Noord-America.

Alhoewel volgens dit bericht VISA ook nu op meer plaatsen geaccepteerd wordt.

• Bigf00t
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
dutchnltweaker schreef op zaterdag 3 december 2022 @ 10:14:
ING doet dit ook random met V PAY en Maestro, al kun je daar nog wel switchen na contact met de klantenservice. Ze willen zo minder afhankelijk zijn van één partij.

Dit zal bij Revolut waarschijnlijk dezelfde reden hebben. Al vraag ik me wel af of een vrije keuze zichzelf niet regelt qua verdeling. Misschien administratief te lastig met al die Tweakers :P

• tippie62
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22:49
Vandaag ook voor het eerst kunnen pinnen met de mastercard bij AH 👍

• Jazco2nd
Revolut heeft zojuist 2% fee toegepast bij geldopname buiten de EU terwijl ik nog niet het equivalent van £200 had bereikt.
Bij het info bolletje staat dat ik €200 heb bereikt. Klopt, €217.
Maar nergens informeren ze mij dat het €200 limiet geldt voor mij. Ik kan alleen de £200 (= €230) limiet vinden op hun website.

Dus ik ben van mening dat ze dan geen fee kunnen toepassen in dit geval. Het staat namelijk nergens zo omschreven..

Ik heb me al kapotgezocht in de app en op de site..

• Adion
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online
In de app op je profielfoto klikken, dan 'Plan' aanklikken, en daar staat bij mij "€0 / €800" (Met Metal)
Ik neem aan dat dat daar voor jou ook in euro's staat dan.

VirtualDJ 2021 - Fast Image Resizer - Instagram

• Wally2002
Jazco2nd schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 15:26:
Revolut heeft zojuist 2% fee toegepast bij geldopname buiten de EU terwijl ik nog niet het equivalent van £200 had bereikt.
Maar nergens informeren ze mij dat het €200 limiet geldt voor mij. Ik kan alleen de £200 (= €230) limiet vinden op hun website.

Dus ik ben van mening dat ze dan geen fee kunnen toepassen in dit geval. Het staat namelijk nergens zo omschreven..

Heb je op de website gekozen voor jouw land? Standaard laat hij de UK site zien.

Voor klanten in euro-landen zijn de limieten al enige tijd in euro. Volgens mij al toen er geswitcht werd van UK naar LT IBAN nr's.

• Jazco2nd
Wally2002 schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 15:50:
[...]

Heb je op de website gekozen voor jouw land? Standaard laat hij de UK site zien.

Voor klanten in euro-landen zijn de limieten al enige tijd in euro. Volgens mij al toen er geswitcht werd van UK naar LT IBAN nr's.
Land keuze is sinds ik het ging uitzoeken al uitgegrijsd. Nu nog steeds:
https://www.revolut.com/legal/standard-fees

Vind het wel misleidend zo. Maar zie dat in de app onder account plan wel € wordt genoemd ipv £200.

• dutchnltweaker
Jazco2nd schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 15:26:

Snap het probleem niet, staat letterlijk in de app toch:

• dutchnltweaker
Jazco2nd schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 16:44:
[...]

Land keuze is sinds ik het ging uitzoeken al uitgegrijsd. Nu nog steeds:
https://www.revolut.com/legal/standard-fees

Vind het wel misleidend zo. Maar zie dat in de app onder account plan wel € wordt genoemd ipv £200.
https://www.revolut.com/legal/standard-fees/ als je bij Land staat staat er ook united Kingdom.. Als je op fees klikt kan je daarna per land kiezen. Dan kom je uit op de Nederlandse pagina: https://www.revolut.com/en-NL/legal/standard-fees/ en daar staat het duidelijk beschreven :). Het is in deze kloppend :) .

[Voor 3% gewijzigd door dutchnltweaker op 09-12-2022 20:24]

• JDx
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20:23

JDx

Ben ik ^

Ideal trouwens die one-time creditcards, kreeg gister een melding uw betaling is niet geaccepteerd, was een automatisch verlengend abonnement op een online dienst. Wat ik dus niet wist en wilde, gebruik het echt voor alles tegenwoordig.

Ook bijvoorbeeld voor Amazon Prime als iets dan 10 euro goedkoper is ofzo, maandje prime met een disposable CC en je zit safe.

Dingen als Games enzo | Mijn 12600K systeem | En 3D/AI/PS hier

• Lukas83
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 13-01 13:59
Ben zeer tevreden met Revolut, heb ook zonder al teveel moeilijke vragen grote transacties kunnen doen (crypto en online gokken). Instant payments, meerdere kaarten, reisverzekering met wintersportdekking (hoewel je daar uiteraard voor betaalt in de maandelijkse fee), goede 2FA op betalingen.

Ik zit nu op het €7,99 plan en ik vind het meer dan waard. Het enige wat ik echt mis is iDeal betaalverzoeken zoals Tikkie. En de 2FA mag wat gebruiksvriendelijker, maar van de andere kant is veilig ook wel fijn.

• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19:00
JDx schreef op maandag 12 december 2022 @ 06:19:
Ideal trouwens die one-time creditcards, kreeg gister een melding uw betaling is niet geaccepteerd, was een automatisch verlengend abonnement op een online dienst. Wat ik dus niet wist en wilde, gebruik het echt voor alles tegenwoordig.

Ook bijvoorbeeld voor Amazon Prime als iets dan 10 euro goedkoper is ofzo, maandje prime met een disposable CC en je zit safe.
Betaling niet kunnen uitvoeren weerhoudt je soms niet van de betalingsverplichting hoor die je destijds (misschien onbewust) bent aangegaan. Of het bedrijf je betaling alsnog vraagt is natuurlijk altijd aan hen ;)

• JDx

JDx

Ben ik ^

Deezers schreef op maandag 12 december 2022 @ 23:07:
[...]

Betaling niet kunnen uitvoeren weerhoudt je soms niet van de betalingsverplichting hoor die je destijds (misschien onbewust) bent aangegaan. Of het bedrijf je betaling alsnog vraagt is natuurlijk altijd aan hen ;)
Nou bijvoorbeeld bij Twitch kan je nog gewoon 3 dagen annuleren. Prime is me nog niet overkomen omdat ik daar altijd de melding 3 dagen vantevoren aan zet.

Uiteraard begrijp ik dat je in veel gevallen moet betalen, ook al kan je dat niet.

al hoef ik geen gemeentelijke belastingen te betalen omdat ik dat theoretisch niet kan :9

inb4, nu niet denken dat ik zwart werk ofzo, maar ik zit onder of op de armoedegrens, weet niet, ziektewet, hoop niet lang meer en door eerdere investeringen woon ik extreem goedkoop en heb geen auto meer ofzo, dus hou alsnog over.

[Voor 30% gewijzigd door JDx op 13-12-2022 06:11]

• gigatech540
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:09
Heb een aantal dagen geleden een uitnodiging gekregen voor het ultra plan van revolut. Geen idee wat dat precies inhoud maar heb mij maar aangemeld. Gaat in het voorjaar van start. Mijn vrouw heeft geen uitnodiging gekregen ondanks dat zij ook metal heeft.

• mossel
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
gigatech540 schreef op zaterdag 17 december 2022 @ 00:36:
Heb een aantal dagen geleden een uitnodiging gekregen voor het ultra plan van revolut. Geen idee wat dat precies inhoud maar heb mij maar aangemeld. Gaat in het voorjaar van start. Mijn vrouw heeft geen uitnodiging gekregen ondanks dat zij ook metal heeft.
https://www.revolut.com/ultra-plan/

Geen idee hoe je kunt controleren dat de aanmelding daadwerkelijk succesvol is, elk ingevoerde telefoonnummer wordt geaccepteerd.

Ik snap het wel, maar ik begrijp het niet. [q]Bassie[/q]

• handoff
  • Registratie: April 2016
  • Nu online
Sinds kort accepteert de AH ook Revolut-kaarten (althans bij mij in de buurt). Nou is het alleen zo dat de betaalterminal Engels is zodra je met je kaart eroverheen gaat. Is er een instelling mogelijk die dan de taal naar Nederlands verandert? Niet echt nodig maar ben benieuwd of het kan.

• Wally2002
handoff schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 17:41:
Sinds kort accepteert de AH ook Revolut-kaarten (althans bij mij in de buurt). Nou is het alleen zo dat de betaalterminal Engels is zodra je met je kaart eroverheen gaat. Is er een instelling mogelijk die dan de taal naar Nederlands verandert? Niet echt nodig maar ben benieuwd of het kan.
De taal is voor zover mij bekend geprogrammeerd in de kaart zelf en niet te wijzigen.

• FJP84
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 20:30
Vandaag en bedrag van mijn ING rekening naar Revolut overgemaakt. Normaliter is het direct verwerkt. Nu is het wel afgeschreven van ING maar niet bijgeschreven bij Revolut. Hebben meer mensen deze ervaring?

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:24
FJP84 schreef op zaterdag 7 januari 2023 @ 18:56:
Vandaag en bedrag van mijn ING rekening naar Revolut overgemaakt. Normaliter is het direct verwerkt. Nu is het wel afgeschreven van ING maar niet bijgeschreven bij Revolut. Hebben meer mensen deze ervaring?
Niet met de ing, maar herb wel eens gehad met de rabo. Ik heb een paar keer gehad dat een transfer niet instant payment was en via het tragere systeem ging. Dit werd mij verteld door de rabo helpdesk. Alle keren het bedrag netjes aangekomen trouwens zonder verdere hulp.

• dutchnltweaker
Je kan toch ook toppen met ideal? dan staat het er gelijk op.

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 23:08
Met de ing heeft dat maar heel even gewerkt. Was waarschijnlijk een test oid.

Gisteren trouwens via iDeal 2 betalingen geprobeerd, die kwamen ook niet aan.

[Voor 9% gewijzigd door Nuevocasa op 07-01-2023 19:49]

• FJP84
Dank allemaal.
Nuevocasa schreef op zaterdag 7 januari 2023 @ 19:45:
[...]

Met de ing heeft dat maar heel even gewerkt. Was waarschijnlijk een test oid.

Gisteren trouwens via iDeal 2 betalingen geprobeerd, die kwamen ook niet aan.
Kwamen die niet direct aan of helemaal niet aan?

• Nuevocasa
FJP84 schreef op zaterdag 7 januari 2023 @ 20:06:
Dank allemaal.

[...]

Kwamen die niet direct aan of helemaal niet aan?
Niet aan... Mag nu max 5 werkdagen wachten tot ik het terug heb.

• FJP84
Vandaag heb ik geld erbij op Revolut

• Pistachenootje
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 15:29
Ik heb bankpassen van Revolut, Rabobank en OpenBank. Ik ben momenteel in Thailand. Weet iemand met welke kaart ik het goedkoopst geld kan opnemen?

Als ik hier een bank binnenloop kan ik de kosten van de pinautomaat vermijden. Rabobank rekent 1.2% koersopslag. Van Revolut en OpenBank kan ik het zo snel niet vinden. Iemand die het antwoord weet?

• Prawo
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 25-01 20:29
Volgens mij Revolut. Maar vermijd weekeinden en bank holidays, want die dagen is er wel een koersopslag.

[Voor 8% gewijzigd door Prawo op 10-01-2023 02:06]

• Jazco2nd
Pistachenootje schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 01:48:
Ik heb bankpassen van Revolut, Rabobank en OpenBank. Ik ben momenteel in Thailand. Weet iemand met welke kaart ik het goedkoopst geld kan opnemen?

Als ik hier een bank binnenloop kan ik de kosten van de pinautomaat vermijden. Rabobank rekent 1.2% koersopslag. Van Revolut en OpenBank kan ik het zo snel niet vinden. Iemand die het antwoord weet?
Zie de vergelijking hier: Jazco2nd in "Het Grote Gratis Bankentopic Deel 2"
De * helpen je te bepalen welke je eerst moet gebruiken.

Voel je vrij om OpenBank toe te voegen aan de vergelijking.

Merk op dat de wisselkoers van Revolut net iets gunstiger is dan die van MasterCard (= wat N26) gebruikt maar de kosten van Revolut (nadat je de limits hebt bereikt) doen dat teniet.

• Elandenmelk
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 25-01 18:26
Jazco2nd schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 09:22:
[...]

Zie de vergelijking hier: Jazco2nd in "Het Grote Gratis Bankentopic Deel 2"
De * helpen je te bepalen welke je eerst moet gebruiken.

Voel je vrij om OpenBank toe te voegen aan de vergelijking.

Merk op dat de wisselkoers van Revolut net iets gunstiger is dan die van MasterCard (= wat N26) gebruikt maar de kosten van Revolut (nadat je de limits hebt bereikt) doen dat teniet.
Elandenmelk in "Het Grote Gratis Bankentopic Deel 2"

Ik heb hier het één en ander neergezet over Openbank. Zonder het na te rekenen durf ik wel te zeggen dat wanneer je buiten de EU veel contant op moet gaan nemen, je met Openbank flink kan besparen door eenmalig Travel+ aan te zetten (kan je daarna direct weer uitzetten en blijft 30 dagen aanstaan). Is mij zelfs binnen de EU in niet-euro landen al gelukt.

Zoals Jazco2nd aangeeft is de wisselkoers van Revolut wel net iets beter, maar inderdaad zodra de limieten zijn bereikt is die minimale besparing al teniet gedaan. Wisselkoersen van Mastercard zijn helemaal zo slecht nog niet.

[Voor 10% gewijzigd door Elandenmelk op 10-01-2023 11:43]

• Jazco2nd
Elandenmelk schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 11:41:
[...]

Elandenmelk in "Het Grote Gratis Bankentopic Deel 2"

Ik heb hier het één en ander neergezet over Openbank. Zonder het na te rekenen durf ik wel te zeggen dat wanneer je buiten de EU veel contant op moet gaan nemen, je met Openbank flink kan besparen door eenmalig Travel+ aan te zetten (kan je daarna direct weer uitzetten en blijft 30 dagen aanstaan). Is mij zelfs binnen de EU in niet-euro landen al gelukt.

Zoals Jazco2nd aangeeft is de wisselkoers van Revolut wel net iets beter, maar inderdaad zodra de limieten zijn bereikt is die minimale besparing al teniet gedaan. Wisselkoersen van Mastercard zijn helemaal zo slecht nog niet.
Ja het is dus de vraag of het die €8 waard is, grootste voordeel die ik zie is dat er ook in weekenden geen opslag is en er geen limiet lijkt te zijn op het bedrag dat je opneemt (alleen het aantal keren: 5x) en ook geen limiet op betalingen.
Wellicht wel interessant om dus ook Openbank te nemen al heb je al Revolut & N26.. voordelen van N26 gecombineerd met Revolut.. en minder beperkingen voor cash. Dus dan hoef je maar met 1 pasje rond te lopen op vakantie. Vooral omdat het maandelijks opzegbaar is, dat zie ik nergens anders.
Voor hoe lang deze voordeeltjes zo blijven, ben ik wel benieuwd naar.
Revolut en N26 waren de eerste jaren ook stuk gunstiger qua voorwaarden en kosten.

[Voor 8% gewijzigd door Jazco2nd op 10-01-2023 12:48]

• dutchnltweaker
Prawo schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 02:04:
Volgens mij Revolut. Maar vermijd weekeinden en bank holidays, want die dagen is er wel een koersopslag.
Ik zie dat je Thaise baht kan kopen op je rekening, zo zou je die weekend koersopslag voor kunnen zijn omdat je gewoon Thaise baht op je rekening hebt.

Ik moet zeggen dat die weekend koersopslag uiteindelijk wel meevalt in mijn ervaring.

• Hugo__Boss
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22-01 11:08
Heeft hier iemand Revolut wel eens gebruikt in het OV (OV-Pay)?

Afgelopen zaterdag heb ik dat voor het eerst gebruikt, waar ik was kon dat blijkbaar al. Geen fysieke pas gebruikt, maar Google Wallet.

Werkte prima, na inchecken zag ik meteen een transactie waarbij gekeken werd of de kaart geldig was. Het is nu exact een week later, maar er is nog steeds geen geld afgeschreven, terwijl op de site staat dat dit de volgende dag moeten gebeuren. Of dat de volgende werkdag is of ook in het weekend weet ik niet, maargoed er is inmiddels een week verstreken. Iemand hier al ervaringen mee?

Ik heb het met een gewone Nederlandse bankpas overigens nog niet geprobeerd.

• glatuin
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 22:04
Hugo__Boss schreef op zaterdag 14 januari 2023 @ 10:22:
Heeft hier iemand Revolut wel eens gebruikt in het OV (OV-Pay)?

Afgelopen zaterdag heb ik dat voor het eerst gebruikt, waar ik was kon dat blijkbaar al. Geen fysieke pas gebruikt, maar Google Wallet.

Werkte prima, na inchecken zag ik meteen een transactie waarbij gekeken werd of de kaart geldig was. Het is nu exact een week later, maar er is nog steeds geen geld afgeschreven, terwijl op de site staat dat dit de volgende dag moeten gebeuren. Of dat de volgende werkdag is of ook in het weekend weet ik niet, maargoed er is inmiddels een week verstreken. Iemand hier al ervaringen mee?

Ik heb het met een gewone Nederlandse bankpas overigens nog niet geprobeerd.
Ik denk dat je geluk hebt. Ik heb gratis gereisd met Curve. Dat was met HTM. Een dag later met bus (andere maatschappij) ging het bedrag er na 24u af. Nu 2 maanden later is mijn tramritje niet afgeschreven.
Ik reis zeer zelden met OV want leaseauto van het werk. Ovpay is voor mij een uitkomst. Nu hopen dat de betalingen goed gaan, wanneer iedereen gratis reist is het zo weer afgelopen met Ovpay.

• Hugo__Boss
glatuin schreef op zaterdag 14 januari 2023 @ 10:27:
[...]

Ik denk dat je geluk hebt. Ik heb gratis gereisd met Curve. Dat was met HTM. Een dag later met bus (andere maatschappij) ging het bedrag er na 24u af. Nu 2 maanden later is mijn tramritje niet afgeschreven.
Ik reis zeer zelden met OV want leaseauto van het werk. Ovpay is voor mij een uitkomst. Nu hopen dat de betalingen goed gaan, wanneer iedereen gratis reist is het zo weer afgelopen met Ovpay.
Dank voor je reactie, nou we wachten het af. Ja ik heb hetzelfde, ga zeer sporadisch. Hier in Utrecht werkt het ook nog niet, maar in Brabant waar ik was verrassend genoeg wel.

• Ypho
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 21:34
Ik zie nu dat dit vaker is voorgekomen bij mensen. Maar gisteren een top-up bij Revolut gedaan via iDeal (met ING). Geld is direct afgeschreven bij mijn ING rekening, maar bij Revolut nog steeds "Pending". Dit is overigens de eerste keer dat dit voorkomt bij mij, voorheen ging dit wel goed.

Support kan me niet echt verder helpen dan "we zijn er mee bezig, maar ik kan geen timeframe geven". Hebben andere gebruikers met dit probleem een idee hoe snel dit opgelost is? Ik ben een beetje huiverig om een tweede iDeal top-up te doen namelijk.

• Nuevocasa
Ypho schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 08:50:
Ik zie nu dat dit vaker is voorgekomen bij mensen. Maar gisteren een top-up bij Revolut gedaan via iDeal (met ING). Geld is direct afgeschreven bij mijn ING rekening, maar bij Revolut nog steeds "Pending". Dit is overigens de eerste keer dat dit voorkomt bij mij, voorheen ging dit wel goed.

Support kan me niet echt verder helpen dan "we zijn er mee bezig, maar ik kan geen timeframe geven". Hebben andere gebruikers met dit probleem een idee hoe snel dit opgelost is? Ik ben een beetje huiverig om een tweede iDeal top-up te doen namelijk.
Tijdje terug gehad, ook een 2e keer gedaan. Beiden mislukt. Daarna maar met gewone overboeking gedaan. Dat duurt dan een dag helaas maar kwam wel aan. Duurde iets van 3 werkdagen dat ik het geld terug had.

• figlio del comm
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 21:57
Bij mij gaf Revolut aan dat de tenaamstellingen van beide banken identiek moeten zijn. Aangezien dat bij mij niet het geval is, mislukken topup’s via mn reguliere bankrekeningen bij mij altijd. Topup via mn andere creditcard (wel met dezelfde tenaamstelling) lukt idd wel altijd.
Dan dus maar via een omweg ‘opladen’.

• Luc45
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 22:51
Ik heb zojuist een phishing SMS ontvangen getarget op Revolut. Wellicht dat mijn gegevens buit zijn gemaakt bij de hack afgelopen jaar. Wees alert hierop.

• DonCorneliani
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 22-01 11:53
Het lijkt erop dat er actief naar gegevens van Revolut klanten wordt gehengeld. Heb melding bij Revolut gedaan.

• JDx

JDx

Ben ik ^

figlio del comm schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 22:54:
Bij mij gaf Revolut aan dat de tenaamstellingen van beide banken identiek moeten zijn. Aangezien dat bij mij niet het geval is, mislukken topup’s via mn reguliere bankrekeningen bij mij altijd. Topup via mn andere creditcard (wel met dezelfde tenaamstelling) lukt idd wel altijd.
Dan dus maar via een omweg ‘opladen’.
Ik heb hier zo veel gedoe mee gehad, zowel met KYC als overboedkingen, omdat ik 3 voornamen heb en een achternaam met tussenvoegsels, op de ene kaart staat (fake) Jay Dennis Xander van de Leek, de ander Jay DX van de Leek, andere weer JDX vd Leek, bij Revolut pastte mijn volledige naam niet in het vakje, terwijl bij de Rabo wel weer mijn volledige naam staat, op mijn paspoort ook, op mijn rijbewijs weer niet (past niet).

en het zijn ook nog ouderwetse lange namen, katholieken vroeger :')

[Voor 4% gewijzigd door JDx op 22-01-2023 08:30]

• Hugo__Boss
Mijn partner heeft de SMS ook gehad, ik denk zelfs op exact hetzelfde tijdstip. Ik heb hem niet gehad. Wel bijzonder, ik ben een vrij actieve gebruiker en mijn partner al jaren niet meer.

• Elandenmelk
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 25-01 18:26
Hugo__Boss schreef op zondag 22 januari 2023 @ 09:01:
Mijn partner heeft de SMS ook gehad, ik denk zelfs op exact hetzelfde tijdstip. Ik heb hem niet gehad. Wel bijzonder, ik ben een vrij actieve gebruiker en mijn partner al jaren niet meer.
Beperkingen door lange(re) inactiviteit lijkt mij juist "goed" aan te sluiten bij deze SMS'jes. Dan wordt daarna waarschijnlijk gevraagd dat er een overboeking is vereist, welk geld vervolgens uiteraard nooit aankomt (of direct weer verdwijnt).
Pagina: 1 ... 21 22 23 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee