Anoniem: 981489 schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 09:38:
[...]
Je krijgt voor 80€ wel een combi van betaalrekening en een debit card met aankoopverzekering, ga je paar keer op vakantie naar non EU land kan je ook besparen op de wisselkoers door de weeks(weekend 1% ook lager dan menig bank in NL). Je hebt er kortingen op hotels en beperkte cashback (maximaal 1% buiten EU anders 0.1%).
Kijken we rond bij de meeste banken dan betaal je al gauw 60€ per jaar en heb je een creditcard al zijn hogere kosten per jaar geen bijzonderheid.
@
dutchnltweaker
mijn advies zou zijn kijk goed naar wat je werkelijk nodig hebt. In 2015 ging ik ook praktisch volledig over en ben daarop teruggekomen.
Ter vergelijking: ICS Euroclix MasterCard kost maar €15 per jaar, is geen debit maar "echte" creditcard incl alle perks zoals aankoopverzekering.
Wisselkoers van gratis Revolut is ook gewoon 1% in het weekend en tot 1000. Icm met Curve (gratis versie) kan je de limieten verdubbelen door Curve de exchange te laten doen.
Reisverzekering moet je voor jezelf vergelijken.
Dan blijven de kortingen op hotels over.. ik heb me er niet in verdiept.. maar als je Booking.com.Genius lvl 3 bent en via de app boekt ben je vaak al veel goedkoper uit. Zelfde geldt voor Hotels.com nachten sparen.
De acties nu met Black Friday lijken vooral aantrekkelijk door het enorme prijsverschil. Curve biedt nu ook 50% korting.
Maar wat je ervoor krijgt is in mijn mening voor de meesten niet per se waardevol.
Een Metal card is natuurlijk wel leuk en je kan het ook zo zien: een leuk Metal card als cadeautje voor jezelf.
Dan is alleen nog de vraag van welke partij. N26 laat ik tegenwoordig links liggen. Dus dan zou ik Curve vs Revolut vergelijken.