• JaDatIsPeter
  • Registratie: Februari 2019
  • Niet online
ja3 schreef op woensdag 21 september 2022 @ 11:21:
Beetje onduidelijk hoe ik nu wel geld mag storten ook.
Overmaken naar je IBAN rekeningnummer vanaf een andere betaalrekening. Je @rev link gebruiken en dan via een visa/master card geld storten. Of jezelf een @rev betaalverzoek sturen en dat met een visa/master card betalen.

Zo doe ik het altijd. Ideal topup nog nooit gebruikt. Visa/master card is direct. Overmaken lijkt tegenwoordig ook direct (vanaf ING).

• Datisraar
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 01-04 21:52
ja3 schreef op woensdag 21 september 2022 @ 11:21:
Heeft iemand toevallig een idee wat de iDEAL opwaardeer limiet is bij revolut? Bij de helpdesk krijg ik een gek verhaal dat het een dynamisch limiet is wat ik niet mag weten maar ze blokkeren het pas na de transactie. Dus nu is mijn geld even kwijt. Beetje onduidelijk hoe ik nu wel geld mag storten ook.

[Afbeelding]
Ja, waarom doe je geen top up met een andere Visa of Master creditcard? Gaat bij mij probleemloos en staat er direct op. Ook met hogere bedragen.

• ja3
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 01-04 22:03
Dank voor de tips. Ik wacht nu eerst even tot ik mijn geld terug heb. Dan zal ik een CC topup proberen. iDeal werkt over het algemeen het meest betrouwbaar van de betaalmethodes daarom vond ik dat de meest logische optie om te gebruiken.

• Hc10cue
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 01-04 00:23
ja3 schreef op donderdag 22 september 2022 @ 13:31:
Dank voor de tips. Ik wacht nu eerst even tot ik mijn geld terug heb. Dan zal ik een CC topup proberen. iDeal werkt over het algemeen het meest betrouwbaar van de betaalmethodes daarom vond ik dat de meest logische optie om te gebruiken.
ook een keer gehad met opwaarderen van 6k in 1 keervia ideal. werd ook geblokkeerd en moest aantonen van salaris dmv loonstroken etc dat het geld van mij was. hierna nooit meer problemen gehad bij grotere bedragen. je bouwt dus een soort krediet op.

• McGarrett
  • Registratie: April 2020
  • Niet online
ING naar Revo is nu Instant! :) Da's mooi nu werken alle grote banken instant met Revolut en N26...

Anoniem: 1027889

Datisraar schreef op donderdag 22 september 2022 @ 12:30:
[...]

Ja, waarom doe je geen top up met een andere Visa of Master creditcard? Gaat bij mij probleemloos en staat er direct op. Ook met hogere bedragen.
Bij mji ook. Via iDeal was het altijd drama maar opwaarderen via mijn ING creditcard werkt als een trein. Geld staat direct op mijn Revolut kaart.

• r_buren
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 06:44
iDeal vanuit Revolut app vanaf Rabobank werkt Instant bij mij. No problemo's at all.
Zou alleen willen dat ik dat kon schedulen dat zodra mijn salaris binnen is op Rabo dat er dan automatisch een bedrag gaat naar Revolut. Revolut gebruik ik voor boodschappen. Gekoppeld aan Google Pay dus heerlijk makkelijk betalen via telefoon.
Ja ik weet dat het via Creditcard kan maar heb alleen American Express en volgens mij wordt die net niet ondersteund, maar weet dat niet zeker want heb ik me nog niet in verdiept :)

• Hugo__Boss
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 01-04 21:19
r_buren schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 09:08:
iDeal vanuit Revolut app vanaf Rabobank werkt Instant bij mij. No problemo's at all.
Zou alleen willen dat ik dat kon schedulen dat zodra mijn salaris binnen is op Rabo dat er dan automatisch een bedrag gaat naar Revolut. Revolut gebruik ik voor boodschappen. Gekoppeld aan Google Pay dus heerlijk makkelijk betalen via telefoon.
Ja ik weet dat het via Creditcard kan maar heb alleen American Express en volgens mij wordt die net niet ondersteund, maar weet dat niet zeker want heb ik me nog niet in verdiept :)
Dat lijkt me toch heel simpel op te lossen door een maandelijkse automatische overboeking naar je LT IBAN in te stellen vanaf je Rabobank? Weet niet of je je salaris instant krijgt (om middernacht), maar anders voor de zekerheid 1 dag later.

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10:53
r_buren schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 09:08:
Gewoon naar iban overboeken Rabo <-> Revolut is ook instant. Ik zie niet in waarom je hier een iDeal laag tussen voor moet hebben.

• r_buren
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 06:44
Thanx beide, zo had ik er nog niet over nagedacht dat die Revolut natuurlijk ook IBAN heeft. Moet ff zoeken in de app waar die IBAN staat maar daar kom ik wel uit.

• Hugo__Boss
Als je vanuit het hoofdscherm in de app op het Europa logo klikt, dan zie je je eigen IBAN die je daar meteen naar je klembord kan kopiëren.

• Elandenmelk
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 31-03 14:42
r_buren schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 11:42:
Thanx beide, zo had ik er nog niet over nagedacht dat die Revolut natuurlijk ook IBAN heeft. Moet ff zoeken in de app waar die IBAN staat maar daar kom ik wel uit.
Dit vind ik oprecht wel een dingetje. Bij Revolut, N26 & Vivid Money moet ik altijd even zoeken naar de IBAN.. Alsof ze het bewust verborgen willen houden. Je zou toch zeggen dat een gewone overboeking goedkoper (zo niet kosteloos) is voor Revolut dan een top up via iDeal, Apple Pay of Mastercard/Visa.

• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 10:39
Kan je de mailtjes met (geslaagde) iDeal overboekingen niet uitschakelen bij Revolut? Ik wordt dagelijks bedolven onder de mailtjes...

Is deze vacature Head of Belgium & Netherlands Branch een voorbode voor een Nederlandse ingang van Revolut?
https://www.revolut.com/e...2-430a-a1fb-899946aff424/

[Voor 47% gewijzigd door Deezers op 26-09-2022 09:13]

• TheRicolaa10
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 10:26
Ik ga binnenkort naar een land buiten de EU op vakantie (3 weken). Moeite waard om een Revolut account te openen?

DJI Phantom 4 Pro | i7-8700 - GTX1070Ti - 16GB RAM

Anoniem: 981489

TheRicolaa10 schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 18:26:
Ik ga binnenkort naar een land buiten de EU op vakantie (3 weken). Moeite waard om een Revolut account te openen?
Hangt af welk land je gaat om te weten of je daar vel met je kaart kan betalen of continu naar de ATM moet. Wat je voorkeuren/wensen zijn,en of je bijv ook in het weekend geld wil opnemen want dan betaal je wel een opslag van 1% bij.

• glatuin
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 01-04 23:13
Anoniem: 981489 schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 19:42:
[...]

Hangt af welk land je gaat om te weten of je daar vel met je kaart kan betalen of continu naar de ATM moet. Wat je voorkeuren/wensen zijn,en of je bijv ook in het weekend geld wil opnemen want dan betaal je wel een opslag van 1% bij.
Dat laatste hoeft geen probleem te zijn indien het land waar je heen gaat een munt heeft waarvan je bij Revolut een account kunt aanhouden. Op werkdagen even wat munten kopen om het weekend door te komen is dan de taktiek.

• Willemhubers
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09:11
[...]

Ook ATM geld opnemen is veel goedkoper via revolut dan via een grootbank.

Ben nu bijvoorbeeld in Indonesië, maximale opnamebedrag bij ATM is 1.000.000 rupia (zo'n 68 euro) Rabobank rekent daar €3,50+1,2%, dus zo'n €4,30 per opname voor. Revolut 2%, dus zo'n €1,40 voor. Dat tikt serieus aan als je heel vaak moet pinnen (68 euro ben je zo doorheen).

[Voor 24% gewijzigd door Willemhubers op 04-10-2022 02:41]

• TheRicolaa10
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 10:26
[...]

Het gaat om Indonesië. Heb niet specifiek voorkeuren, was vooral benieuwd of de moeite waard is om de debit card te gebruiken bij wat grotere transacties en om geld te pinnen.

DJI Phantom 4 Pro | i7-8700 - GTX1070Ti - 16GB RAM

• Willemhubers
De naam eissen van Revolut zijn best vreemd. Mijn vriendin, vanuit haar eigen rekening geld overmaken gaat prima, maar vanuit de gezamelijke rekening niet omdat de naam niet overeen komt. Mijn vriendin wordt als tweede genoemd bij onze gezamelijke rekening, kan Revolut daar niet mee om gaan? Voor mij gaat het overmaken vanuit de gezamelijke rekening prima.

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10:10
@Willemhubers Via iDeal neem ik aan? Daar doet Revolut inderdaad moeilijk over. Je kan echter tegenwoordig ook gewoon geld overmaken naar je LT IBAN nummer. Vanuit ING NL gaat dat sinds kort instant. Ik ga er van uit dat andere NL grootbanken dat ook doen?

Lekker!

• Elandenmelk
Willemhubers schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 03:56:
De naam eissen van Revolut zijn best vreemd. Mijn vriendin, vanuit haar eigen rekening geld overmaken gaat prima, maar vanuit de gezamelijke rekening niet omdat de naam niet overeen komt. Mijn vriendin wordt als tweede genoemd bij onze gezamelijke rekening, kan Revolut daar niet mee om gaan? Voor mij gaat het overmaken vanuit de gezamelijke rekening prima.
Vanaf welke bank boekte je over. Ik weet toevallig dat bijv. Rabobank lachend de tweede rekeninghoud(st)er eraf knipt. 8)7
Dus als die informatie nooit binnenkomt kan geen één andere bank er mee omgaan.

• Willemhubers
Elandenmelk schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 08:52:
[...]

Vanaf welke bank boekte je over. Ik weet toevallig dat bijv. Rabobank lachend de tweede rekeninghoud(st)er eraf knipt. 8)7
Dus als die informatie nooit binnenkomt kan geen één andere bank er mee omgaan.
Gaat inderdaad om Rabobank, belachelijk zeg.

• Bio
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01-04 15:58
Ik probeer al een paar dagen, maar krijg geen verificatie-sms van Revolut binnen als ik een account wil aanmaken, verder krijg ik wel sms binnen, dus geen idee wat ik hier aan kan doen.

Contact met Revolut kan ook alleen via chat in de app, waar ik dus nog niet bij kan, or een robot telefoonlijn.

Ben ik gewoon genaaid, en kan ik geen account aanmaken? Meer mensen die hier tegenaan zijn gelopen?

• Deezers
Bio schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 17:25:
Ik probeer al een paar dagen, maar krijg geen verificatie-sms van Revolut binnen als ik een account wil aanmaken, verder krijg ik wel sms binnen, dus geen idee wat ik hier aan kan doen.

Contact met Revolut kan ook alleen via chat in de app, waar ik dus nog niet bij kan, or een robot telefoonlijn.

Ben ik gewoon genaaid, en kan ik geen account aanmaken? Meer mensen die hier tegenaan zijn gelopen?
Voer je geen extra 0 in? Vaak staat er +31 en dan moet je de 0 weglaten van je mobiel en beginnen met 6. Dus +316...

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Vandaag geld geprobeerd te storten via iDeal vanaf een gedeelde SNS rekening, die werd ongeacht het bedrag tegengehouden en staat op Reverted. Zal dit komen door de naam van de rekening?

Overigens blijkt storten vanaf een SNS rekening een dag te duren en ook de incasso vanuit Revolut duurt 1 a 2 werkdagen...

• Hugo__Boss
Waarschijnlijk wel, ik durf iDeal ook niet aan vanaf onze gezamenlijke SNS rekening. Gewoon normaal overboeken. Als je 's ochtends overboekt staat het er 's middags meestal wel op, andersom gaat overigens instant.

• Bio
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01-04 15:58
Deezers schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 18:46:
[...]

Voer je geen extra 0 in? Vaak staat er +31 en dan moet je de 0 weglaten van je mobiel en beginnen met 6. Dus +316...
thx voor het meedenken. Is zelfs geen optie, de app haalt een eventuele 0 zelf al weg.

• Kuta
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 01-04 23:12
Ik ben geregeld in het buitenland. Ook nu ervaar ik dat mijn Nederlandse bankpassen eigenlijk nergens werken, met uitzondering van atm automaten. Kortom heb ik eigenlijk geen andere keus dan Revolut te gebruiken. Liefst doe ik alles op een Nederlandse bank maar hoe kan het dat Revolut wel overal geaccepteerd wordt?

• Wally2002
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:25
Kuta schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 01:27:
Ik ben geregeld in het buitenland. Ook nu ervaar ik dat mijn Nederlandse bankpassen eigenlijk nergens werken, met uitzondering van atm automaten. Kortom heb ik eigenlijk geen andere keus dan Revolut te gebruiken. Liefst doe ik alles op een Nederlandse bank maar hoe kan het dat Revolut wel overal geaccepteerd wordt?
Het kaart schema.
Revolut is MasterCard Debit (of VISA debit maar die kaarten hebben ze volgens mij maar kort gehad), NL banken Maestro (of V-pay).

Maar zoals je deze vraag ook in het ‘MasterCard stopt met Maestro’ poste heb je daar kunnen lezen dat NL banken overstappen naar MasterCard debit. Of VISA debit.

• radiodj
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 16-02 00:51
Hallo mede-Tweakers,

Mede dankzij alle topics hier werd mijn nieuwsgierigheid gewekt voor neobanken. Ik heb sinds kort een bunq-rekening en heb vanavond ook een Revolut-rekening geopend om het eens uit te proberen. Nu vraag ik me één ding af: Ik kom regelmatig in een EU-land waar ze een andere valuta hanteren dan de euro. Als ik in de Revolut-app mijn euro's omzet naar een andere valuta en in dat land geld uit de muur wil trekken of betaal met de Revolut-kaart, wordt dit dan automatisch betaald vanaf die specifieke valuta-rekening? En wat als de valuta-rekening leeg is?

Hoor graag van jullie!

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 01-04 19:37
radiodj schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 01:12:
Hallo mede-Tweakers,

Mede dankzij alle topics hier werd mijn nieuwsgierigheid gewekt voor neobanken. Ik heb sinds kort een bunq-rekening en heb vanavond ook een Revolut-rekening geopend om het eens uit te proberen. Nu vraag ik me één ding af: Ik kom regelmatig in een EU-land waar ze een andere valuta hanteren dan de euro. Als ik in de Revolut-app mijn euro's omzet naar een andere valuta en in dat land geld uit de muur wil trekken of betaal met de Revolut-kaart, wordt dit dan automatisch betaald vanaf die specifieke valuta-rekening? En wat als de valuta-rekening leeg is?

Hoor graag van jullie!
Uhm je hoeft geen valuta in je rekening te kopen. Als je betaalt op het moment zelf, betaal je gewoon de wisselkoers van dat moment. Als je nu valuta koopt kan dat soms nadelig zijn met de huidige koers.

Maar als je valuta op is van je rekening die je gekocht hebt, dan wordt daarna gewoon je euro rekening aangesproken en wordt het voor de huidige koers gewisseld.

Dit werkt zelfs voor landen buiten de EU zo.

• glatuin
dutchnltweaker schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 08:02:
[...]

Uhm je hoeft geen valuta in je rekening te kopen. Als je betaalt op het moment zelf, betaal je gewoon de wisselkoers van dat moment. Als je nu valuta koopt kan dat soms nadelig zijn met de huidige koers.

Maar als je valuta op is van je rekening die je gekocht hebt, dan wordt daarna gewoon je euro rekening aangesproken en wordt het voor de huidige koers gewisseld.

Dit werkt zelfs voor landen buiten de EU zo.
Ivm weekend fee's kan het handig zijn wat valuta te kopen voor het weekend zodat je geen fee betaald.

• Deezers
radiodj schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 01:12:
Hallo mede-Tweakers,

Hoor graag van jullie!
Klopt. Alleen mocht je nog 99 op je valuta hebben staan en het te betalen bedrag is 100, pakt ie alles dus de volle 100 van je euro account. Dus het is echt alles of niets ;)

• xabre16v
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Kleine vraag, weet iemand waar je binnen de Revolut app je adresboek (met namen en rekeningnummers) kan beheren? Ik kan het nergens vinden, ik lijk alleen begunstigden te kunnen toevoegen als ik een nieuwe overschrijving maak.

• enermax
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:39
xabre16v schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 14:19:
Kleine vraag, weet iemand waar je binnen de Revolut app je adresboek (met namen en rekeningnummers) kan beheren? Ik kan het nergens vinden, ik lijk alleen begunstigden te kunnen toevoegen als ik een nieuwe overschrijving maak.
Loop ik ook tegenaan, ik kan mijn oude rekening nummer niet verwijderen. Best irritant, als je 2x dezelfde naam ziet met dezelfde bank maar ander rekening nummer.

Update: in de app kun je hem verwijderen, niet via browser. Bij recent (onderaan app) dan naam klikken, en rechtsboven bank logo dan delete.

[Voor 12% gewijzigd door enermax op 27-10-2022 14:47]

• JaDatIsPeter
  • Registratie: Februari 2019
  • Niet online
xabre16v schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 14:19:
waar je binnen de Revolut app je adresboek (met namen en rekeningnummers) kan beheren?
In de app gebruik ik de volgende stappen:
  1. kies op het hoofdscherm Overschrijven (de middelste tussen Start en Hub)
  2. kies Nieuw (voor nieuwe transactie, plusje rechtsboven)
  3. naar onder scrollen, en daar staan de bankrekeningen die je eerder hebt gebruikt
Nu heb je twee manieren om het details scherm van een rekening te openen, waar je kan bewerken:
  • swipe een rekening van rechts naar links, en kies details
  • of kies de rekening, en kies daarna rechtsboven in het scherm de initialen

[Voor 0% gewijzigd door JaDatIsPeter op 27-10-2022 15:11. Reden: Typo. Links rechts altijd moeilijk.]

• xabre16v
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Bedankt @enermax en @JaDatIsPeter het is gelukt. :)

Navraag bij Support leert dat ze bij Resoluut nog altijd bezig zijn met 'Local IBANS' en dit spoedig naar meer landen gaan introduceren, een ETA of concreet welke landen konden ze me niet vertellen.

Zou een stunt zijn als ze dat hier gaan aanbieden en ook gratis accounts blijven verstrekken.

• ZXRY
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 30-03 20:50
Anoniem: 981489 schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 17:28:
Navraag bij Support leert dat ze bij Resoluut nog altijd bezig zijn met 'Local IBANS' en dit spoedig naar meer landen gaan introduceren, een ETA of concreet welke landen konden ze me niet vertellen.

Zou een stunt zijn als ze dat hier gaan aanbieden en ook gratis accounts blijven verstrekken.
Zeker. Dat zou Revolut meteen dé bankrekening voor erbij maken hier.

• energydrank
  • Registratie: Mei 2014
  • Nu online
Bio schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 19:08:
[...]
thx voor het meedenken. Is zelfs geen optie, de app haalt een eventuele 0 zelf al weg.
zet je telefoon eventjes uit voor 15 minuten of in vliegtuigstand voor 15 minuten, dit zou de connectie naar de zendmast moeten resetten, probeer het daarna nog eens.

Slecht voor je gezondheid en je portomonnee!

• Frame164
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 01-04 18:00
Ik kan het ongetwijfeld ergens vinden maar misschien zijn er hier mensen die het direct kunnen beantwoorden: is het gebruik van een Revolut pas handig voor de UK en Scandinavie? Dat zijn de niet-Euro landen waar ik regelmatig kom.

• codegro
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 01-04 17:30
Frame164 schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 10:29:
Ik kan het ongetwijfeld ergens vinden maar misschien zijn er hier mensen die het direct kunnen beantwoorden: is het gebruik van een Revolut pas handig voor de UK en Scandinavie? Dat zijn de niet-Euro landen waar ik regelmatig kom.
Als je cash geld wilt pinnen is het zeker handig, je betaalt een veel gunstigere wisselkoers. Let wel op dat als je geld in het weekend wilt pinnen je een toeslag betaald. Dit kun je voorkomen door voor het weekend in je app alsvast wat buitenlandse valuta aan te kopen. Verder vind ik het gebruik van Revolut icm Google pay in de UK erg handig. In de UK wordt Google Pay veel gebruikt, met name in Londen. Ook handig met in en uitchecken bij de metro.

• glatuin
Dit werkt heel goed. Sterker nog ik heb Revolut ontdekt toen ik destijds een vakantiewoning in Zweden moest betalen via overschrijving. Mijn eigen bank vraagt daar een belachelijk hoog bedrag voor. Via revolut zo gedaan zonder extra kosten. In de noordelijke landen heb je geen cash nodig. Je kunt vrijwel alles betalen via de pas, watch of phone.

• AntiPasta
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 29-03 18:09

AntiPasta

d1 m0z4rella

Revolut is mijn go-to rekening voor als ik weer in de UK ben. Werkt overal, ook het Londense OV.

Bijkomend voordeel kan zijn dat Revolut óók op het Britse systeem is aangesloten, m.a.w. je hebt ook een Sorting Code + Account number volgens de Britse standaard, naast het IBAN. Aangezien er in GB geen IBAN-acceptatieplicht geldt kan dit handig zijn als je bijv een huis wilt huren, geld terug ontvangen van iets/iemand, enz.

Dual Hitachi SH2 @ 28mhz + SH1 @ 20mhz / 6 mb RAM / 1.5 mb VRAM / 2x VDP video / 68k+DSP+SCSP sound / 2x speed CD-ROM / 28K8 netlink modem / nifty white case saying "Sega Saturn" :P

• Deezers
Anoniem: 981489 schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 17:28:

Ik hoop eigenlijk dat dit nog even duurt... Met veel moeite alle incasso's omgezet naar Revolut (waarbij 1 bedrijf het alsnog verkeerd heeft gedaan waardoor de incasso elke keer faalt en 1 weigert om geld te storten naar een LT-IBAN...) Kan ik straks weer alles terug veranderen.

Deezers schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 10:53:
[...]

Ik hoop eigenlijk dat dit nog even duurt... Met veel moeite alle incasso's omgezet naar Revolut (waarbij 1 bedrijf het alsnog verkeerd heeft gedaan waardoor de incasso elke keer faalt en 1 weigert om geld te storten naar een LT-IBAN...) Kan ik straks weer alles terug veranderen.
Begrijpelijk, het zou alleen wel een hoop NL klanten over de streep trekken denk ik. Wat ik ook graag zie is iDin Support heb namelijk de indruk dat de kans groter is dat dit eerder bij Revolut word aangeboden dan bij Knab (wat zich een innovatieve bank noemt..).

• birdibird
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18-03 23:11
Even een zeer positieve ervaring van deze week delen.

Op 30 oktober werden plotseling 4 bedragen in US dollars van mijn rekening geschreven die ik niet kende. Bij de eerste werd mijn kaart meteen al automatisch bevroren. Gelukkig, want de 2e afschrijving was 1090,71$.
Na contact hebben opgenomen met de chat hebben ze de pas geannuleerd, sturen me gratis een nieuwe en activeerden ze 2 maanden gratis premium voor het ongemak.

Blijft de vraag hoe dit is gekomen. Uiteraard heb ik nooit mijn pasgegevens weggegeven telefonisch of anders (vroegen ze voor de vorm ook nog natuurlijk).

Maar heel netjes hoe ze het hebben afgehandeld!

Renault Zoe R135 52kWh & Q210 22kWh, 6885 Wp off grid, 7.2kWh LFP Pylontech huisaccu, 140L zonneboiler

• glatuin
birdibird schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 14:11:
Even een zeer positieve ervaring van deze week delen.

Op 30 oktober werden plotseling 4 bedragen in US dollars van mijn rekening geschreven die ik niet kende. Bij de eerste werd mijn kaart meteen al automatisch bevroren. Gelukkig, want de 2e afschrijving was 1090,71$.
Na contact hebben opgenomen met de chat hebben ze de pas geannuleerd, sturen me gratis een nieuwe en activeerden ze 2 maanden gratis premium voor het ongemak.

Blijft de vraag hoe dit is gekomen. Uiteraard heb ik nooit mijn pasgegevens weggegeven telefonisch of anders (vroegen ze voor de vorm ook nog natuurlijk).

Maar heel netjes hoe ze ze het hebben afgehandeld!
Was je in de VS geweest? Het is nogal primitief daar. Met name in restaurants moet je de kaart afgeven. Wanneer je dat doet kun je alleen maar hopen dat ze niet je kaart gegevens opschrijven. Vandaar dat ik de CVV code heb weg gekrast. Het wordt in zo'n geval erg lastig om iets online te "kopen"/stelen.
Wat niet te voorkomen is dat ze de pas even snel kopiëren (magneetstrip). In de VS kun je meestal kopen met alleen een handtekening. Dus dat zou ook lukken.
In Europa is dit lastig doordat we altijd de pin gebruiken (uitgezonderd tolwegen e.d.)

Overigens gebruik ik Revolut (gratis versie) alleen achter de Curve card (black). Dan ben je nog ietwat verzekerd. Geen idee hoe dat uitpakt bij een claim, maar het staat in de voorwaarden.

[Voor 6% gewijzigd door glatuin op 04-11-2022 14:17]

• birdibird
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18-03 23:11
glatuin schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 14:15:
[...]

Was je in de VS geweest? Het is nogal primitief daar. Met name in restaurants moet je de kaart afgeven. Wanneer je dat doet kun je alleen maar hopen dat ze niet je kaart gegevens opschrijven. Vandaar dat ik de CVV code heb weg gekrast. Het wordt in zo'n geval erg lastig om iets online te "kopen"/stelen.
Wat niet te voorkomen is dat ze de pas even snel kopiëren (magneetstrip). In de VS kun je meestal kopen met alleen een handtekening. Dus dat zou ook lukken.
In Europa is dit lastig doordat we altijd de pin gebruiken (uitgezonderd tolwegen e.d.)
Nop, niet met deze kaart in de VS geweest.

Renault Zoe R135 52kWh & Q210 22kWh, 6885 Wp off grid, 7.2kWh LFP Pylontech huisaccu, 140L zonneboiler

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

After Hours 'til Dawn

Weet iemand hoe een terugbetaling na een RMA werkt? Amazon wil het bedrag terugstorten op m'n creditcard, maar het kaartnummer wat zij hebben, is niet meer in mijn bezit. Komt dit alsnog aan of blijft dit ergens hangen?

| After Hours | Dawn FM | After Life | Tweakers Discord |

• codegro
Yorinn schreef op maandag 7 november 2022 @ 22:46:
Weet iemand hoe een terugbetaling na een RMA werkt? Amazon wil het bedrag terugstorten op m'n creditcard, maar het kaartnummer wat zij hebben, is niet meer in mijn bezit. Komt dit alsnog aan of blijft dit ergens hangen?
Ja hoor, krijg je gewoon terug, ook bij een single use card. Kan wel tot 2 weken duren.

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

After Hours 'til Dawn

codegro schreef op maandag 7 november 2022 @ 22:59:
[...]

Ja hoor, krijg je gewoon terug, ook bij een single use card. Kan wel tot 2 weken duren.
Check. Ik las het net via de (verstopte) chatbot in de app.

| After Hours | Dawn FM | After Life | Tweakers Discord |

• glatuin
Yorinn schreef op maandag 7 november 2022 @ 22:46:
Even contact zoeken via de chat. Komt goed. Heb goede ervaringen met amazon.
Ik zou bij bedrijven als amazon niet met wegwerp virtual cards werken, is gewoon niet handig.

[Voor 10% gewijzigd door glatuin op 08-11-2022 13:03]

• Gsus86
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10:03
Hebben meer mensen momenteel dat overschrijving van ING naar Revolut niet meer instant lijkt te zijn?

Paar weken geleden zag ik de overschrijving vrijwel meteen op mijn revolut rekening. Vandaag een nieuwe overschrijving gedaan van ING naar Revolut, dat duurde minimaal enkele uren voordat ik de overschrijving op mijn Revolut rekening zag.

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10:46
Gsus86 schreef op dinsdag 8 november 2022 @ 18:43:
Hebben meer mensen momenteel dat overschrijving van ING naar Revolut niet meer instant lijkt te zijn?

Paar weken geleden zag ik de overschrijving vrijwel meteen op mijn revolut rekening. Vandaag een nieuwe overschrijving gedaan van ING naar Revolut, dat duurde minimaal enkele uren voordat ik de overschrijving op mijn Revolut rekening zag.
Klopt. Heb ik ook. Naar zowel Openbank als Revolut is niet meer instant vanaf ING. Paar weken terug was dat wel zo. Gisteren en vandaag getest.

Misschien zien ze bij ING in dat deze banken te concurrerend worden voor ze. :P

• glatuin
Anoniem: 981489 schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 15:28:
Het is met de ABN al heel erg lang instant. Probleem is echt de ING.

• Chedara
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01-04 00:46
Het valt mij op dat het vanaf de ing de ene keer instant is en de andere keer duurt het een dag.

• NY_Giant
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Anoniem: 981489 schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 15:28:
Hadden ze de Europese instant payments ook al officieel aangekondigd dan? Ik denk dat ze er gewoon mee getest hebben en dat het uiteindelijk wel definitief terugkomt.

• codegro
Zojuist 20 euro via iDeal overgemaakt vanaf ING naar mn Revolut rekening.

Instant!

codegro schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 11:52:

Instant!
Daar waren ook geen problemen mee zover ik weet. Het probleem waren Instant Payments via bankoverschrijving.

• dutchnltweaker
codegro schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 11:52:

Instant!
Is dat oneindig gratis?

• codegro
Anoniem: 981489 schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 12:37:
[...]

Daar waren ook geen problemen mee zover ik weet. Het probleem waren Instant Payments via bankoverschrijving.
Dan had ik het verkeerd begrepen

• Elandenmelk
NY_Giant schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 17:19:
[...]

Hadden ze de Europese instant payments ook al officieel aangekondigd dan? Ik denk dat ze er gewoon mee getest hebben en dat het uiteindelijk wel definitief terugkomt.
Lijkt mij ook, bovendien zullen ze op termijn wel moeten (nadat EU/ECB/EBA de deadline zo vaak heeft verschoven ben ik de tel onderhand kwijt per wanneer dit zou moeten zijn).

• codegro
Ik ben op dit moment op zoek naar een andere reisverzekering. Nu zie ik dat Revolut bij hun Metal en Premium accounts een reisverzekering inclusief is. Is dit een volwaardige reis en annulerings verzekering? Ik kan hier maar weinig informatie over vinden op de site van revolut zelf. Wat wordt er allemaal wel/niet gedekt? Is mijn vrouw en zijn mijn kinderen mee verzekerd? Wat zijn de polis voorwaarden? Hoe gaat het met het indienen van een eventuele claim?

Heeft iemand van jullie hier misschien ervaring mee?

• dutchnltweaker
codegro schreef op maandag 14 november 2022 @ 10:17:
Ik ben op dit moment op zoek naar een andere reisverzekering. Nu zie ik dat Revolut bij hun Metal en Premium accounts een reisverzekering inclusief is. Is dit een volwaardige reis en annulerings verzekering? Ik kan hier maar weinig informatie over vinden op de site van revolut zelf. Wat wordt er allemaal wel/niet gedekt? Is mijn vrouw en zijn mijn kinderen mee verzekerd? Wat zijn de polis voorwaarden? Hoe gaat het met het indienen van een eventuele claim?

Is het niet handig om bij je verzekeringsmaatschappij een reisverzekering af te sluiten?

Ervaring (nog) niet, hiermee. Althans niks hoeven claimen.

Dekking is ook voor gezinsleden (jij, je vouw en kinderen tot 17 jaar oud). De verzekering word uitgevoerd door Allianz Travel (NL).

dutchnltweaker schreef op maandag 14 november 2022 @ 12:31:
[...]

Is het niet handig om bij je verzekeringsmaatschappij een reisverzekering af te sluiten?
Als je toch van plan bent om Revolut veel te gebruiken op reis dan kan het lonen om de Premium of Metal pakketten af te nemen, dan heb je namelijk naast een reis en annuleringsverzekering ook nog een aankoopverzekering en (Metal) eigen risico van huurauto.

Het is een leuke bijkomstigheid eigenlijk.

• codegro
Anoniem: 981489 schreef op maandag 14 november 2022 @ 12:50:
[...]

Als je toch van plan bent om Revolut veel te gebruiken op reis dan kan het lonen om de Premium of Metal pakketten af te nemen, dan heb je namelijk naast een reis en annuleringsverzekering ook nog een aankoopverzekering en (Metal) eigen risico van huurauto.

Precies, daarom. En bij Metal zijn 3 volwassenen gratis meeverzekerd, mijn 2 kinderen zijn allebei ouder dan 18, dus dat is ook mooi meegenomen.

Maar ik ben vooral benieuwd naar mensen die al iets geclaimd hebben en of dat een beetje soepel verliep of dat er veel tegenstand is. Ik ben er nog een beetje huiverig voor.

• Wally2002
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:25
codegro schreef op maandag 14 november 2022 @ 17:13:
[...]

Precies, daarom. En bij Metal zijn 3 volwassenen gratis meeverzekerd, mijn 2 kinderen zijn allebei ouder dan 18, dus dat is ook mooi meegenomen.

Maar ik ben vooral benieuwd naar mensen die al iets geclaimd hebben en of dat een beetje soepel verliep of dat er veel tegenstand is. Ik ben er nog een beetje huiverig voor.
Hier geen ervaring, maar als stap 1 zou ik toch eerst de polisvoorwaarden willen zien. Ik ben net ff aan het zoeken geweest, maar kan net als jij niets vinden op hun site.
Heb jij inmiddels wel de voorwaarden gevonden?

• codegro
Wally2002 schreef op maandag 14 november 2022 @ 17:37:
[...]

Hier geen ervaring, maar als stap 1 zou ik toch eerst de polisvoorwaarden willen zien. Ik ben net ff aan het zoeken geweest, maar kan net als jij niets vinden op hun site.
Ja gevonden via de app: ga links bovenin naar je account, kies dan upgraden, metal, verzekeringsdocumenten.

Ik zie dat de verzekering alleen medereizigers dekt, dus niet als mijn vrouw of 1 van mijn kinderen alleen of zonder mij op reis is. Dan valt deze verzekering helaas voor mij/ons al weer af.

• Fox3214
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 29-03 17:23
Ik heb een goeie ervaring gehad met Revolut.

Deze zomer was ik op vakantie in Indonesie, en kon via me apple pay met revolut betalen!

• Centauriprime
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-04 18:09
Op iPhone maak ik geld over naar Revolut via Apple pay vanaf mijn ING. Dat werkt echt super en meteen.

Ook een flink bedrag in 1x omzetten in een andere valuta (NZD) op een gunstig moment heeft mij tot nu toe flink wat bespaard in NZ.

15x330 SW38

• Traguardo
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10:40
Wally2002 schreef op maandag 14 november 2022 @ 17:37:
[...]

Hier een keer in het ziekenhuis gelegen in het buitenland. Extra verzekering had een hoog eigen risico. Ondanks dat ik langer weg was dan volgens de voorwaarden het eigen risico zonder problemen uitbetaald gekregen.

Ging als een normale verzekering.

No One Can Predict the Market!

• kindle44
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 31-03 14:15
Zonder te beseffen dat ik een annuleringsverzekering had bij Revolut Premium, ging ik overal zoeken in mijn admie of ik misschien ergens wat had lopen. en voilà - Revolut (via Allianz) verzekering had een annuleringsmodule. dekking was echter enkel voor mij en kinderen, niet voor partner.

Claim ingediend, ik moest heel veel bewijzen en verklaringen meesturen (ook uit GBA). opgesplitst in 2 emails, maar 2e email "had geen bijlage" kreeg ik na 1 maand te horen. nogmaals meegestuurd - over 2 weken weer een reactie over ontbrekende bijlagen. na 3-4 keer ging het uiteindelijk goed.

en over een paar weken zag ik een bedrag gestortop mijn rekening zonder specificaties, niets. ook niet per email. ik vond het bedrag met een klein verschil te laag. Wellicht ga ik ze nog om specs vragen.

overigens krijg je te maken met een Engelstalige service.

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-03 12:02
Iemand hier ervaring met metal?
Ik ga op een lange reis naar Nieuw Zeeland en wilde een verzekering voor de huurauto afsluiten.
Zie nu echter dat revolut die erbij doet wanneer je metal afneemt.
Samen met nog wat perks zoals geen wisselkoersen en dergelijke.
Heb nu al de gratis variant maar ik zie dat die tegenwoordig behoorlijk beperkt is.
Heb overigens al bij SNS een doorlopende reisverzekering lopen.

Ander optie is N26 maar die is een stuk duurder wel betere dekking voor de huurauto (20k vs 2k).
Maar dat lijkt mij overkill.
Centauriprime schreef op woensdag 16 november 2022 @ 11:26:
Op iPhone maak ik geld over naar Revolut via Apple pay vanaf mijn ING. Dat werkt echt super en meteen.

Ook een flink bedrag in 1x omzetten in een andere valuta (NZD) op een gunstig moment heeft mij tot nu toe flink wat bespaard in NZ.
Ah jij bent al in NZ, dat werkt daar allemaal goed zo te zien?

[Voor 28% gewijzigd door icecreamfarmer op 18-11-2022 20:08]

ik zie ik zie wat jij niet ziet

• Pukson
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 30-03 23:59
Na lange tijd toch weer terug naar Revolut. blijft mijn inziens toch de meest handige app. iDeal support, stocks, crypto en potjes maken. Nu zag ik ook dat sommige landen rewards hebben, dat je x% cashback krijgt bij verschillende retailers.

Is er toevallig bekend of dit ook naar NL komt. Voor nu is het alleen in Australia, France, Ireland, Italy, Germany, Japan, Poland, Portugal, Romania, Singapore, Spain, Sweden, United Kingdom, United States, Brazil.

Add me op Stadia: Gloogle

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09:54
Anoniem: 981489 schreef op maandag 14 november 2022 @ 12:50:
[...]

@dutchnltweaker
Ik heb het afgelopen jaren (tot 2020) heel vaak vergeleken, maar bleef keer op keer stuk voordeliger uit (met veel betere dekking) door mijn Europeesche reisverzekering afgesloten via JoHo (op backpackers en lang reizen gericht, al doe ik dat niet meer) aan te houden.

Voor huurauto sluit ik altijd hier een verzekering af per trip. Goedkoper wordt het niet en goede dekking (Allianz heeft een iets duurder product met iets minder hoge dekking): rentalcover.com/
vroeger kon je dit product doorlopend afsluiten via huurautoverzekering.nl maar die bestaat niet meer.

offtopic:
Ik gebruikte Revolut en N26 veel sinds 2014, ook om te pinnen, maar na meerdere vervelende incidenten alleen nog voor vreemde valuta als ik in het buitenland ben, naast Curve.
ik betaal graag via telefoon zonder dat onnodige 3e partijen ertussen zitten (noem me paranoia, maar heb nooit begrepen waarom je vrijwillig middle man toevoegd en je attack surface vergroot), daardoor ben ik ING weer standaard gaan gebruiken (betalen via NFC, hoef de app nieteens te openen).

• icecreamfarmer
Jazco2nd schreef op maandag 21 november 2022 @ 22:25:
[...]

@dutchnltweaker
Ik heb het afgelopen jaren (tot 2020) heel vaak vergeleken, maar bleef keer op keer stuk voordeliger uit (met veel betere dekking) door mijn Europeesche reisverzekering afgesloten via JoHo (op backpackers en lang reizen gericht, al doe ik dat niet meer) aan te houden.

Voor huurauto sluit ik altijd hier een verzekering af per trip. Goedkoper wordt het niet en goede dekking (Allianz heeft een iets duurder product met iets minder hoge dekking): rentalcover.com/
vroeger kon je dit product doorlopend afsluiten via huurautoverzekering.nl maar die bestaat niet meer.

offtopic:
Ik gebruikte Revolut en N26 veel sinds 2014, ook om te pinnen, maar na meerdere vervelende incidenten alleen nog voor vreemde valuta als ik in het buitenland ben, naast Curve.
ik betaal graag via telefoon zonder dat onnodige 3e partijen ertussen zitten (noem me paranoia, maar heb nooit begrepen waarom je vrijwillig middle man toevoegd en je attack surface vergroot), daardoor ben ik ING weer standaard gaan gebruiken (betalen via NFC, hoef de app nieteens te openen).
De revolutkaart gebruikt ook juist Allianz als verzekering. Dekking is overigens veel beter dan N26. Zie mijn post in dat topic.

• Pukson
Mm net metal genomen voor 80 euro, kreeg een aanbieding binnen de app. Voor dat geld en alle bijkomende verzekeringen een leuke deal :)

Omgerekend 6,70 per maand

Pukson schreef op donderdag 24 november 2022 @ 23:28:
Mm net metal genomen voor 80 euro, kreeg een aanbieding binnen de app. Voor dat geld en alle bijkomende verzekeringen een leuke deal :)

Is een Black Friday deal, heb deze ook afgesloten en ga maar weer (volledig) over op Revolut nu mijn werkgever ook dit IBAN accepteert, begin van het jaar had ik dat al maar door switch van werkgver kon dat niet werkte toen best wel fijn. Nog een ICS kaart ernaast voor het geval dat of voor borg.

Enige pijnpunt is het gebrek aan iDin en Tikkie/betaalverzoeken, maar hoop dat Revolut hier op termijn ook wat aan gaat doen.

Zouden ze bij Bunq eens moeten overwegen :P misschien dat het daar ook meer klanten oplevert.

[Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 981489 op 25-11-2022 08:21]

• pixels66
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 08:22
Anoniem: 981489 schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 08:19:
[...]

Is een Black Friday deal, heb deze ook afgesloten en ga maar weer (volledig) over op Revolut nu mijn werkgever ook dit IBAN accepteert, begin van het jaar had ik dat al maar door switch van werkgver kon dat niet werkte toen best wel fijn. Nog een ICS kaart ernaast voor het geval dat of voor borg.

Enige pijnpunt is het gebrek aan iDin en Tikkie/betaalverzoeken, maar hoop dat Revolut hier op termijn ook wat aan gaat doen.

Zouden ze bij Bunq eens moeten overwegen :P misschien dat het daar ook meer klanten oplevert.
In de revolut app kun je gewoon een betaalverzoek aanmaken. Overschrijven > nieuw > betaallink aanmaken.

• dutchnltweaker
Pukson schreef op donderdag 24 november 2022 @ 23:28:

Wat is het grote voordeel ten opzichte van normaal revolut? Kan je dan beter geen credit card nemen? Dat lijkt me goedkoper.

pixels66 schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 08:31:
[...]

In de revolut app kun je gewoon een betaalverzoek aanmaken. Overschrijven > nieuw > betaallink aanmaken.
Dat betaalverzoek heeft geen iDeal als optie alleen een debit/credit Visa of MC.

In een land als NL is iDeal of Sofort wel cruciaal voor betalingen.

dutchnltweaker schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 09:23:
[...]

Wat is het grote voordeel ten opzichte van normaal revolut? Kan je dan beter geen credit card nemen? Dat lijkt me goedkoper.
Je krijgt voor 80€ wel een combi van betaalrekening en een debit card met aankoopverzekering, ga je paar keer op vakantie naar non EU land kan je ook besparen op de wisselkoers door de weeks(weekend 1% ook lager dan menig bank in NL). Je hebt er kortingen op hotels en beperkte cashback (maximaal 1% buiten EU anders 0.1%).

Kijken we rond bij de meeste banken dan betaal je al gauw 60€ per jaar en heb je een creditcard al zijn hogere kosten per jaar geen bijzonderheid.

[Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 981489 op 25-11-2022 09:42]

• icecreamfarmer
Anoniem: 981489 schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 09:36:
[...]

Dat betaalverzoek heeft geen iDeal als optie alleen een debit/credit Visa of MC.

Heb het ook afgesloten maar waar vind je de korting op hotels?

• Pukson
Anoniem: 981489 schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 09:36:
[...]

Betaalverzoeken kunnen ook voldaan worden met Apple Pay :) vele vrienden hebben Apple dus op dat gebied werkt het redelijk voor mij. Mensen met Android ouderwets maar ff overboeken naar me iban

icecreamfarmer schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 10:13:
[...]

Heb het ook afgesloten maar waar vind je de korting op hotels?
Bij Revolut Stays kun je cashback krijgen tot maximaal 10% (al heb ik er zelden eentje gezien met 10% vaak is het 6-7%), verder heb ik eerder wel eens gezocht voor een hotel via Stays het aanbod was niet erg gunstig toen hadden sommige (dure) hotels kortingsprijzen bij hun aanbod staan. Kan uiteraard een tijdelijk iets zijn of locatie en tijd afhankelijk.

Edit: Als ik nu kijk in de app bij Stays zie ik Black Friday Deals staan en Autumn Deals (tot 75% korting), blijft de vraag of de hotels met korting in jouw bestemming zitten en ook geschikt zijn.
Pukson schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 10:55:
[...]

Betaalverzoeken kunnen ook voldaan worden met Apple Pay :) vele vrienden hebben Apple dus op dat gebied werkt het redelijk voor mij. Mensen met Android ouderwets maar ff overboeken naar me iban
Klopt inderdaad! Alleen bij ING en SNS schijnt dit niet te werken (heb dit paar keer geprobeerd bij vrienden) en die vertelde dat hun kaart niet geaccepteerd werd. Tuurlijk het IBAN verhaal voor overschrijven kan ook, maar nu Revolut iDeal support zou de betaalverzoek optie een welkome toevoeging zijn ;)

[Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 981489 op 25-11-2022 11:07]

Krijg net van Support te horen dat Maestro niet beschikbaar is in NL.....

Moest mijn kaart vervangen maar kreeg een foutmelding te veel kaarten aangemaakt, volgens Support klopt dit want Maestro word niet meer uitgegeven in NL.

Edit #2: Na doorvragen bij Support blijkt het opeens toch mogelijk te zijn na overleg met een andere afdeling, eens kijken of ik nu daadwerkelijk een Maestro kaart kan krijgen.

[Voor 100% gewijzigd door Anoniem: 981489 op 25-11-2022 12:31]

• dutchnltweaker
Anoniem: 981489 schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 09:38:
[...]

Je krijgt voor 80€ wel een combi van betaalrekening en een debit card met aankoopverzekering, ga je paar keer op vakantie naar non EU land kan je ook besparen op de wisselkoers door de weeks(weekend 1% ook lager dan menig bank in NL). Je hebt er kortingen op hotels en beperkte cashback (maximaal 1% buiten EU anders 0.1%).

Kijken we rond bij de meeste banken dan betaal je al gauw 60€ per jaar en heb je een creditcard al zijn hogere kosten per jaar geen bijzonderheid.
Duidelijk tnx, met studentencreditcard zit ik op 16 euro per jaar. Dus in dat opzicht is dat goedkoper. Verzekering hebben we al lopen dus dat voegt verder niks toe. Voor de rest is de cashback ook erg weinig.Stel je boekt iets van 1000 euro, heb je maar een tientje cashback.
En wisselkoers besparen, scheelt dat zoveel? toen ik revolut gebruikte betaalde ik met een 0,01 cent verschil vaak in het buitenland met de huidige koers. Ik zie het voordeel niet zo voor 80 euro per jaar. of in iedergeval kan het niet zo ontdekken dat ik revolut metal moet aanschaffen.

• dutchnltweaker
Anoniem: 981489 schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 11:38:
Krijg net van Support te horen dat Maestro niet beschikbaar is in NL.....

Moest mijn kaart vervangen maar kreeg een foutmelding te veel kaarten aangemaakt, volgens Support klopt dit want Maestro word niet meer uitgegeven in NL.
Handig, meeste terminals accepteren nog geen master en of visa card.

dutchnltweaker schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 11:43:
[...]

Handig, meeste terminals accepteren nog geen master en of visa card.
Nou het probleem bij Support is soms dat ze heel erg vasthouden aan hun basisregels en niet verder willen kijken dan hun neus lang is (scripts afwerken etc) maar dit klinkt zo onlogisch als maar kan omdat ik onlangs nog een Maestro kaart had die om de een of andere manier niet meer werkt fysiek.

Wel helpen met het annuleren ervan maar niet kunnen helpen met bestellen van een nieuwe...

Verder reageert Support wel vrij snel overigens alleen ze zijn meestal eerstelijns en willen je afhouden met standaard reacties.

dutchnltweaker schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 11:43:
[...]

Duidelijk tnx, met studentencreditcard zit ik op 16 euro per jaar. Dus in dat opzicht is dat goedkoper. Verzekering hebben we al lopen dus dat voegt verder niks toe. Voor de rest is de cashback ook erg weinig.Stel je boekt iets van 1000 euro, heb je maar een tientje cashback.
En wisselkoers besparen, scheelt dat zoveel? toen ik revolut gebruikte betaalde ik met een 0,01 cent verschil vaak in het buitenland met de huidige koers. Ik zie het voordeel niet zo voor 80 euro per jaar. of in iedergeval kan het niet zo ontdekken dat ik revolut metal moet aanschaffen.
Nee het hangt ook per gebruiker af uiteraard of het de kosten waard is of niet en het 'gemak' wat zo een account misschien kan bieden maar als je het elders goedkoper vind en beter passend is dat natuurlijk de beste deal ;)

Paar uur verder hebben ze me toch kunnen helpen met een Maestro kaart, zoals eerder gezegd Support reageert vrij snel ( <10 min door de weeks en <30min weekend is mijn ervaring) maar houd je vaak wel af met standaard reacties etc. pas na doorvragen en klagen zetten zij het intern door voor je echt juiste hulp krijgt.

• Andre_J
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10:06
Anoniem: 981489 schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 14:02:
Paar uur verder hebben ze me toch kunnen helpen met een Maestro kaart, zoals eerder gezegd Support reageert vrij snel ( <10 min door de weeks en <30min weekend is mijn ervaring) maar houd je vaak wel af met standaard reacties etc. pas na doorvragen en klagen zetten zij het intern door voor je echt juiste hulp krijgt.
heb je dan een virtuele Maestro kaart kunnen krijgen ?

Andre_J schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 14:06:
[...]

heb je dan een virtuele Maestro kaart kunnen krijgen ?
Een fysieke is besteld maar tot die tijd heb ik een virtuele kaart die met Apple Pay werkt.

Alleen een virtuele Maestro hebben ze volgens mij niet.

[Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 981489 op 25-11-2022 14:08]

• Andre_J
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10:06
Anoniem: 981489 schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 14:08:
[...]

Een fysieke is besteld maar tot die tijd heb ik een virtuele kaart die met Apple Pay werkt.

Alleen een virtuele Maestro hebben ze volgens mij niet.
dat is inderdaad jammer ik heb een fysieke Visa.
en 2 virtuele, 1 visa, 1 mastercard.
een extra virtuele maestro zou perfekt zijn

• Pukson
Heb 3 dagen geleden gewoon een Maestro kunnen bestellen en inmiddels al binnen. Kwam gewoon vanuit Den Haag.

Virtual Maestro is toegevoegd aan m’n Apple Pay dus dat werkt gewoon.

[Voor 66% gewijzigd door Pukson op 25-11-2022 20:19]

• pixels66
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 08:22
Pukson schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 20:08:
Heb 3 dagen geleden gewoon een Maestro kunnen bestellen en inmiddels al binnen. Kwam gewoon vanuit Den Haag.

Virtual Maestro is toegevoegd aan m’n Apple Pay dus dat werkt gewoon.

[Afbeelding]
Ik wil hem ook graag en had op een Black Friday aanbieding gehoopt, maar 7 + 8 euro verzendkosten vind ik dan weer ff vervelend. En alleen virtual Maestro doen ze niet aan volgens mij?

Het is uiteindelijk bij mij ook gelukt om een Maestro te krijgen, zal wel een of andere bug zijn geweest in de app. En de betreffende Supportmedewerker moest mij afhouden met het antwoord we bieden het niet aan in NL of heet het boekje niet goed gelezen.
Pagina: 1 ... 22 23 24 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee