• Datisraar
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 05:15
mikkelnl schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 13:51:
Ben nu 2-3 maanden Revolut aan het gebruiken, maar neig toch naar om salaris gewoon op een ABN iban te laten storten: de reviews online vind ik toch 'eng'. Besef dat er tal van redenen kunnen zijn dat dit allemaal te verklaren is, maar omdat Revolut toch buitenlands is, en chat niet altijd even top schijnt te reageren enz, blijf ik het dus 'eng' vinden.

Zelf nog geen gedoe gehad, denk dat ik dus toch maar niet mijn ABN opzeg...

Hoe zitten jullie hier in?
Na jarenlang gebruik van N26 en Revolut, en nu 2 jaar Open bank, nog steeds mijn Nederlandse rekening als hoofdrekening. Heb onvoldoende vertrouwen om duizenden euro’s bij Revolut of N26 te laten staan, ondanks dat er een locale 100.000 garantie fonds op zit. Je loopt altijd (wellicht een kleine kans, maar toch) risico dat je rekening zomaar zonder opgaaf van redenen gesloten wordt en je kunt niet in het Nederlands de telefoon pakken als er onverhoopt wat is. Goed dat de buitenlandse banken er zijn, maar als aanvulling.

• Willemhubers
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 24-03 17:51
Hmm zojuist vlliegtickets gekocht in Indonesie met Indonesische Rupia maar daar zit toch ruim 1% fee bovenop, als ik het op de website goed begrijp 0,35% voor een international payment en 0,69% fee voor de exchange van euro>IDR. Heb ik het zo goed begrepen? Dit kwam in ieder geval redelijk overeen met wat ik zag gebeuren vergeleken met de ex.com exchange rates, ongeveer 1% extra.

Is Revolut gunstiger dan Curve voor dit soort visa/mastercard betalingen in 'exotische currency'? Rabobank rekent 2% koersopslag zover ik begrijp dus Revolut is wat dat betreft wat beter maar zeker niet gratis.

• Dennisweb
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 03:07
Ben nu 2-3 maanden Revolut aan het gebruiken, maar neig toch naar om salaris gewoon op een ABN iban te laten storten: de reviews online vind ik toch 'eng'. Besef dat er tal van redenen kunnen zijn dat dit allemaal te verklaren is, maar omdat Revolut toch buitenlands is, en chat niet altijd even top schijnt te reageren enz, blijf ik het dus 'eng' vinden.

Je ziet geen spoken. Fintechs zijn gewoon een beetje ‘eng’. Zelfs met bunq - ‘ik ben gewoon Nederlands hoor!’ - had ik dat gevoel. Ik kwam van de ABN AMRO, maar ik vond de app omslachtig. Gewoon geen fijne UI. Destijds; het is denk ik al 5 jaar geleden. Ik ben tussentijds naar bunq geswitcht. Het begon met een paar tientjes en daarna durfde ik het op te voeren.

Maar eenmaal over begon het gedonder. Blokkades om een zakje chips en dat soort gezeik. Nadat ik toch het gevoel had van ‘dit voelt niet goed’ verkaste ik terug naar ABN AMRO en ging ik uiteindelijk over op ING. Niet omdat ze nou zo groen zijn of whatever, maar bankrekeningen worden bijna nooit zonder goede reden geblokkeerd.

Zelf heb ik ook al een paar jaar Revolut. Ik ben zzp’er en heb ING Zakelijk en privé. Daar stort ik ook mijn inkomsten op. Revolut gebruik ik voor max een paar 100 euro per maand. Ik gebruik het als ‘shoprekening’. Ik stort er geld op, ga boodschappen doen en op die manier heb ik een potje qua budget. Door de rekeningen te scheiden heb ik meer inzicht.

Volledig over op Revolut zal ik nooit doen. Er zit te veel ‘ruis’ op de lijn. Het is een buitenlandse fintech. Je kunt ze niet even bellen. Alles gaat naar een ‘relevant team’ als je support nodig hebt. Er zijn veel verhalen over blokkades. En niemand zit erop te wachten om een half jaar een groot deel van het geld kwijt te zijn. Want vanwege wetgeving mogen ze er niks over zeggen. Fintech is leuk voor ‘erbij’, maar zolang de KYC-procedures en andere checks erg streng zijn ingeregeld, zou ik het niet doen. Al begrijp ik het wel dat fintechs zo streng zijn gezien de torenhoge boetes als er niet streng genoeg gecontroleerd wordt.

Maar met die strenge controles zorg je wel voor argwaan bij je publiek. ING en ABN deden jarenlang te weinig. Het is een persoonlijke keuze…

[Voor 3% gewijzigd door Dennisweb op 13-08-2022 02:28]

• ZXRY
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 24-03 23:15

Ik zal zelf nooit begrijpen waarom iemand (die in Nederland woont en geen expat oid is) zou kiezen voor zo'n bank als hoofdrekening. Een rekening bij een solide Nederlandse bank kost iets meer dan 2 euro per maand. Daar koop je 1L benzine voor en zelfs een simpel broodje halen ergens is tegenwoordig al duurder dan dat.

Bankzaken is in ieder geval niet iets waar ik zelf ooit op zou besparen en je neemt gewoon een onnodig groot risico door een Revolut, N26, oid te gebruiken als hoofdrekening.

Hopelijk komt er ooit een Nederlandse fintech versie van een Monzo of een Starling incl NL IBAN en dergelijke. Tot die tijd zou ik het zelf nooit overwegen.

• enermax
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:17
Ik gebruik het vooral bij Europese transacties buiten Nederland. Aanmeldbonus voor je vrienden is wel interessant. 60-80 euro + polkadot cursus volgen 5-10 euro. Kun je gelijk weer verkopen. Weet niet of die nog werkt. ~1 maand geleden wel nog. Je moet wel 3 transacties doen en de fysieke kaart aanvragen dus die 8 euro gaat van de winst af.

[Voor 57% gewijzigd door enermax op 13-08-2022 13:52]

• Datisraar
ZXRY schreef op zaterdag 13 augustus 2022 @ 13:29:
[...]

Ik zal zelf nooit begrijpen waarom iemand (die in Nederland woont en geen expat oid is) zou kiezen voor zo'n bank als hoofdrekening. Een rekening bij een solide Nederlandse bank kost iets meer dan 2 euro per maand. Daar koop je 1L benzine voor en zelfs een simpel broodje halen ergens is tegenwoordig al duurder dan dat.

Bankzaken is in ieder geval niet iets waar ik zelf ooit op zou besparen en je neemt gewoon een onnodig groot risico door een Revolut, N26, oid te gebruiken als hoofdrekening.

Hopelijk komt er ooit een Nederlandse fintech versie van een Monzo of een Starling incl NL IBAN en dergelijke. Tot die tijd zou ik het zelf nooit overwegen.
Eens met wat je aangeeft. Maar ik las hier op tweakers dat het ook met principes te maken heeft. Dat kan een reden zijn om alleen maar gratis of zo goedkoop mogelijk te willen bankieren. Triodosbank behoort bijvoorbeeld daarin tegen in NL tot 1 van de duurste banken met 5€ per maand, maar toch heeft men uit principe dat er voor over omdat men heel graag duurzaam daar wil bankieren en heeft Triodos toch nog een paar honderdduizend klanten. En anderen willen gewoon niets betalen voor een bankrekening en kan dus ook een reden zijn om een gratis hoofdrekening bij Revolut of N26 rekening te willen hebben.

• NoFate
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 24-03 15:21
Guys, net revolut ook geïnstalleerd, omdat ik Google pay wil gebruiken...
ING heeft geen Google pay ondersteuning, daarom maar een virtuele kaart aangemaakt en gekoppeld met Google...

In revolut heb ik ook ING toegevoegd als linked van account... Maar betalen lukt nog niet omdat het saldo van revolut 0 is... Kan ik die revolut kaart koppelen met de linked account van ING? Zodat ik niet steeds geld moet overmaken? Dat zou heel handig zijn...

• Hugo__Boss
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 25-03 12:52
Nee, naar mijn idee kun je alleen betalen met het tegoed wat je hebt staan. Je zal eerst je saldo moeten opladen.

• NoFate
Hugo__Boss schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 21:07:
Nee, naar mijn idee kun je alleen betalen met het tegoed wat je hebt staan. Je zal eerst je saldo moeten opladen.
klopt, ik heb nu "curve" getest, beetje gelijjkaardig aan revolut, en dan lukt het wel
Eindelijk kan ik nu mijn ING kaart gebruiken voor google walle/pay

Met curve moet je geen deposit doen, die pakt het rechtstreeks van je gekoppelde kaart

• glatuin
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 23:22
NoFate schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 21:55:
[...]

klopt, ik heb nu "curve" getest, beetje gelijjkaardig aan revolut, en dan lukt het wel
Eindelijk kan ik nu mijn ING kaart gebruiken voor google walle/pay

Met curve moet je geen deposit doen, die pakt het rechtstreeks van je gekoppelde kaart
Bij curve heb je alleen geen maestro en dat heb je voorlopig nog op veel plekken nodig om te kunnen betalen.

• NoFate
nee, klopt, geen maestro, ik heb mijn visa eraan gekoppeld

• dennisje182
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 26-01 15:48
Hoe is jullie ervaring met Revolut als zeg maar betaalrekening? Ik wil het zo inrichten dat al mijn vaste lasten van mijn ING worden afgeschreven waar ook mijn inkomen op binnenkomt en dan de rest overgooien naar Revolut om de overige uitgaven op te doen (boodschappen, uiteten gaan, losse aankopen, etc je kent het wel). Ik begrijp dat iDeal steeds beter revolut heeft geïntegreerd, dus dat is ook al mooi.

Daarnaast zit ik ook 1 maand per jaar in Mexico waar betalen aan de kassa met een kaart nog niet superpopulair is, dus waar ik toch nog wel geld uit de muur moet trekken en ik dus tegen die limiet kan aanlopen, kan ik dat dan beter met mijn ING pinpas doen of toch via Revolut?

• Hugo__Boss
Ik doe dat precies op die manier eigenlijk, prima ervaringen mee.

Ik denk dat Revolut qua kosten in de praktijk altijd wel goedkoper zal zijn dan ING, alleen in het weekend extra opslag in vreemde valuta.

• dennisje182
En welk plan zou hier het beste bij passen..?

• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 25-03 20:33
dennisje182 schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 12:47:
En welk plan zou hier het beste bij passen..?
Gewoon het gratis plan. Mocht je merken dat je snel aan je wissellimiet van vreemde valuta zit of 200+ euro per maand contant punt is upgraden het overwegen waard. Persoonlijk mij nog niet. Ik wil eigenlijk helemaal Rabobank opzeggen maar nog steeds kan ik niet overal omschakelen naar Revolut voor automatische incasso of Ideal ondanks meerdere keren bij het bedrijf gemeld.. ook sommige uitbetalingen kan ik enkel ontvangen op een Nederlandse IBAN. Het formulier accepteert geen buitenlandse IBAN en dat zijn ze ook niet van plan om aan te passen. Zijn de IBAN discriminatie regels hetzelfde voor geld afschrijven als ontvangen? Makkelijkste is als revolut gewoon met een Nederlandse IBAN komt.

Edit: rondje gedaan en wat bedrijven aangeschreven om IBAN te laten aanpassen. Hoe groot is trouwens de kans wanneer je 100% over bent naar Revolut dat ze je account 'ineens' sluiten? Moet je halsoverkop weer naar een nieuwe bank. Gemeente of belastingdienst werkt ook zonder NL IBAN toch?

[Voor 17% gewijzigd door Deezers op 21-08-2022 15:35]

• Bigf00t
  • Registratie: Oktober 2003
dennisje182 schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 07:50:
Hoe is jullie ervaring met Revolut als zeg maar betaalrekening? Ik wil het zo inrichten dat al mijn vaste lasten van mijn ING worden afgeschreven waar ook mijn inkomen op binnenkomt en dan de rest overgooien naar Revolut om de overige uitgaven op te doen (boodschappen, uiteten gaan, losse aankopen, etc je kent het wel). Ik begrijp dat iDeal steeds beter revolut heeft geïntegreerd, dus dat is ook al mooi.
Doe ik ook een hele tijd zo, maar dan voornamelijk met N26 als betaalrekening. Daarnaast gebruik ik Revolut ook nog regelmatig, vooral voor iDEAL betaalverzoeken. Elke maand vul ik beide rekeningen weer aan vanaf mijn ING rekening welke voor salarisbetaling en vaste lasten in gebruik is. Werkt voor mij prima zo en het geeft een beter inzicht in mijn uitgaven. Volledig overstappen zie ik voorlopig nog niet gebeuren omdat in de praktijk een NL IBAN toch nog wel handig blijkt.

• JvdBBBB
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 22:04
Inmiddels zit ik bijna een jaar bij Revolut. Helemaal, inclusief salaris en hypotheek. Ik mis Rabobank geen dag.
In het buitenland is het ideaal zo zonder opslag. Maestro en Mastercard, daarmee kan ik overal terecht.

Wat mij betreft werkt het helemaal perfect.

• Nesjka
  • Registratie: Juli 2020
  • Niet online
JvdBBBB schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 10:46:
Inmiddels zit ik bijna een jaar bij Revolut. Helemaal, inclusief salaris en hypotheek. Ik mis Rabobank geen dag.
In het buitenland is het ideaal zo zonder opslag. Maestro en Mastercard, daarmee kan ik overal terecht.

Wat mij betreft werkt het helemaal perfect.
Vraagje, ik begreep dat Revolut en niet volwaardig bank licentie heeft klopt dat, stel voor dat ik mijn loon daarop stort val ik dan on de deposito garantie stelsel van 100.000 euro?

• Deezers
Nesjka schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 14:46:
[...]

Vraagje, ik begreep dat Revolut en niet volwaardig bank licentie heeft klopt dat, stel voor dat ik mijn loon daarop stort val ik dan on de deposito garantie stelsel van 100.000 euro?
Ja, je krijgt tot 100.000 euro terug.

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Nu online
Nesjka schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 14:46:
[...]

Sinds ergens begin dit jaar wel, ze hebben een bank licentie uit Letland of Litouwen.

• Nesjka
  • Niet online
Top, heel erg bedankt!

• Hugo__Boss
Maargoed, je zult je geld misschien wel in Litouwen moeten gaan halen en met enkel contact via de chat, houdt het mij toch tegen om er grotere bedragen op te zetten. Meer dan een paar 100 euro zet ik er niet op.

• mikkelnl
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 23:51
Hugo__Boss schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 17:27:
Maargoed, je zult je geld misschien wel in Litouwen moeten gaan halen en met enkel contact via de chat, houdt het mij toch tegen om er grotere bedragen op te zetten. Meer dan een paar 100 euro zet ik er niet op.
Dit is ook mijn conclusie na paar maanden gebruik. Zelf nooit last gehad, maar heb salaris toch maar weer naar ABN laten storten en gebruik Revolut voor uitgaven.

Oldskool NL.nl

• Prawo
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 25-03 13:48
dennisje182 schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 07:50:Daarnaast zit ik ook 1 maand per jaar in Mexico waar betalen aan de kassa met een kaart nog niet superpopulair is, dus waar ik toch nog wel geld uit de muur moet trekken en ik dus tegen die limiet kan aanlopen, kan ik dat dan beter met mijn ING pinpas doen of toch via Revolut?
Is voor Mexico Openbank geen optie?
Dan kun je volgens mij bij alle ATM's van Bank Santander zonder kosten geld opnemen.
https://www.santander.com...e-we-are/santander-mexico
Hoe het zit met koersverschil ten opzichte van Revolut weet ik niet, maar de proof of the pudding is in the eating. Probeer het je volgende reis eens uit en laat het hier weten, zou ik zeggen.

Als je de limiet wilt omzeilen zou je ook zowel de kaartjes van N26, Revolut en Openbank mee kunnen nemen.

• Deezers
Ondertussen bijna al mijn automatische afschrijvingen omgezet naar Revolut. Één bedrijf wil al maanden niet omzetten naar Revolut omdat ze niet in het Ideal lijstje staan om 1 cent verificatie te accepteren. Ook handmatig willen ze mijn IBAN niet veranderen want dat kan alleen via die 1 cent verificatie. Ondertussen een melding gemaakt bij de DNB. En het is geen klein bedrijf, in heel Europa actief is dus ze moeten sowieso met buitenlandse IBAN's werken... De bureaucratie.

• W00fer
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Revolut schijnt volgens Rabobank nog steeds te onderhandelen met Currence (de merkeigenaar van iDeal) om iDeal betalingen te kunnen verwerken, omdat Currence nieuwe voorwaarden hanteert.

Daarom dus nog geen Tikkies en Rabo betaalverzoeken betalen met Revolut.

En natuurlijk wilde de Rabobank me graag hun eigen rekening aansmeren toen ik het vroeg, zodat ik wél Rabo betaalverzoeken kon betalen. Het slaat nergens op. Ze noemen Revolut een "buitenlandse bank die je zelf gekozen hebt". Terwijl het gewoon een Europese banklicentie heeft.

Iets kan me niet aan de indruk ontrekken dat het bewust wordt tegengewerkt zodat de ouderwetse banken (die veel iDeal transacties verwerken) er niet aan willen. Dan verliezen ze een hoop terrein natuurlijk.

Trouwens, de mensen die beginnen over "het is een fintech en zet er niet teveel geld op want je kan het misschien kwijt zijn, ze zijn niet te bereiken enz".

Kijk naar Amsterdam Trade Bank. Door sancties tegen de Russen is het bedrijf omgevallen. Geen nood, DNB keert uit. Mensen die hun rekening al een tijdje niet hadden gebruikt (waarom zou je voor een reservepotje) werd de rekening zomaar gesloten. Men kreeg een mail van ATB met een aankondiging en boem de rekening ging dicht. Het restant saldo werd naar een andere Nederlandse betaalrekening gestort en houdoe en bedankt.

Dus ja, echt klantvriendelijk is dat ook weer niet geweest. Een chatbot hadden ze niet eens AFAIK.

[Voor 31% gewijzigd door W00fer op 26-08-2022 22:34]

Anoniem: 981489

W00fer schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 22:27:
Revolut schijnt volgens Rabobank nog steeds te onderhandelen met Currence (de merkeigenaar van iDeal) om iDeal betalingen te kunnen verwerken, omdat Currence nieuwe voorwaarden hanteert.

Daarom dus nog geen Tikkies en betaalverzoeken betalen met Revolut.

En natuurlijk wilde de Rabobank me graag hun eigen rekening aansmeren, zodat ik wél Rabo betaalverzoeken kon betalen. Het slaat nergens op. Ze noemen Revolut een "buitenlandse bank die je zelf gekozen hebt". Terwijl het gewoon een Europese banklicentie heeft.

Iets kan me niet aan de indruk ontrekken dat het bewust wordt tegengewerkt zodat de ouderwetse banken (die veel iDeal transacties verwerken) er niet aan willen. Dan verliezen ze een hoop terrein natuurlijk.
Mocht Revolut toestemming krijgen van de DNB om onder het Litouwse bankvergunning ook NL IBANS uit te geven, dan zullen de grootbanken zich wellicht zorgen gaan maken omdat in tegenstelling tot Bunq Revolut wel gratis betaalrekeningen aanbied en natuurlijk een goedkope tot gratis wisselkoers opslag.

Handelsbanken heeft die toestemming ook met hun Zweedse licentie en NL IBANS.

• W00fer
  • Niet online
Anoniem: 981489 schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 22:37:
[...]

Mocht Revolut toestemming krijgen van de DNB om onder het Litouwse bankvergunning ook NL IBANS uit te geven, dan zullen de grootbanken zich wellicht zorgen gaan maken omdat in tegenstelling tot Bunq Revolut wel gratis betaalrekeningen aanbied en natuurlijk een goedkope tot gratis wisselkoers opslag.

Handelsbanken heeft die toestemming ook met hun Zweedse licentie en NL IBANS.
Gratis NL IBAN's, ik denk het niet.

W00fer schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 00:06:
[...]

Gratis NL IBAN's, ik denk het niet.
Waarom niet? Als de bank groen licht krijgt van de DNB voor NL IBAN's dan kunnen ze die evengoed gratis kunnen aanbieden zoals ze nu met de Litouwse doen.

• Hugo__Boss
Deezers schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 09:37:
Ondertussen bijna al mijn automatische afschrijvingen omgezet naar Revolut. Één bedrijf wil al maanden niet omzetten naar Revolut omdat ze niet in het Ideal lijstje staan om 1 cent verificatie te accepteren. Ook handmatig willen ze mijn IBAN niet veranderen want dat kan alleen via die 1 cent verificatie. Ondertussen een melding gemaakt bij de DNB. En het is geen klein bedrijf, in heel Europa actief is dus ze moeten sowieso met buitenlandse IBAN's werken... De bureaucratie.
Bij 1 bedrijf heb ik daar ook problemen mee, ze staan niet in het lijstje, maar of ze het niet willen dat weet ik niet. Ik krijg er simpelweg geen contact mee. Nu bieden ze ook betaling via creditcard aan dus op zich is dat geregeld, maar ik vind maandelijks terugkerende betalingen toch prettiger om via automatische incasso te doen dan via een creditcard nummer.

• Wally2002
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:23
W00fer schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 22:27:

Daarom dus nog geen Tikkies en Rabo betaalverzoeken betalen met Revolut.
Als dit de formele reactie van Rabobank is, dan worden er ofwel twee zaken door elkaar gehaald, ofwel men houdt het bewust een beetje vaag om maar niet de werkelijke reden te noemen.

iDeal kent duidelijke rollen die ook op de iDeal website uitgelegd staan.

Issuer: dit zijn de consumentenbanken, hiermee kan de klant van betreffende bank met iDeal betalen.
Aquirer: hiermee kun je iDeal betalingen ontvangen op een IBAN rekening.
Dat Revolut (nog) niet als acquirer mag optreden betekend m.i. alleen dat Revolut-klanten zelf (nog) geen betaalverzoeken via iDeal kunnen generen.

Maar dit staat m.i. echt los van het ontbreken van Revolut als bank in de lijstjes bij Tikkie en Rabobank betaalverzoeken.
Revolut is al geruime tijd issuer in het iDeal schema oftewel de klant van Revolut kan via iDeal betalen.
Dus overal waar iDeal als betaalmogelijkheid wordt genoemd, moet je met Revolut kunnen betalen.

• Wally2002
Anoniem: 981489 schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 09:52:
[...]

Waarom niet? Als de bank groen licht krijgt van de DNB voor NL IBAN's dan kunnen ze die evengoed gratis kunnen aanbieden zoals ze nu met de Litouwse doen.
Uit principe? Want binnen de EU wetgeving mag er in principe geen onderscheid gemaakt worden in IBANs. Het is 1 interne markt.

• Wally2002
Deezers schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 09:37:
Informeer ook even de Europese Commissie (onder Monitoring). Zeker als het een groot en binnen heel EU opererend bedrijf betreft.

Wally2002 schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 13:19:
[...]

Uit principe? Want binnen de EU wetgeving mag er in principe geen onderscheid gemaakt worden in IBANs. Het is 1 interne markt.
Ja maar dat slaat niet op mijn bericht, Ik vraag me af waarom Revolut geen gratis NL IBAN's kan aanbieden als ze toestemming krijgen van de DNB?

Ze bieden inmiddels ook een Frans IBAN aan voor Frankrijk.

• Datisraar
Anoniem: 981489 schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 13:46:
[...]

Ja maar dat slaat niet op mijn bericht, Ik vraag me af waarom Revolut geen gratis NL IBAN's kan aanbieden als ze toestemming krijgen van de DNB?

Ze bieden inmiddels ook een Frans IBAN aan voor Frankrijk.

[Voor 20% gewijzigd door Datisraar op 28-08-2022 21:53]

• Datisraar
Datisraar schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 21:50:
[...]

Dat is aan Revolut zelf om te beslissen of ze Nederlandse ibans gaan uitgeven. In Ierland doen ze bijvoorbeeld ook al IE ibans uitgeven. Het ligt er ook aan, hoe interessant is Nederland voor Revolut binnen Europa, en hoeveel Nederlandse rekeninghouders hebben ze al. Dus Revolut,…..kom maar op !

[Voor 4% gewijzigd door Datisraar op 28-08-2022 21:53]

• enermax
Niet vergeten de crypto cursus te doen. Die was 5 euro waard een half jaar geleden maar gisteren kreeg een medetweaker 14 euro bij verkoop van de reward Dot.

• Elandenmelk
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 24-03 11:37
Anoniem: 981489 schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 09:52:
[...]

Behalve dat we één interne Europese markt hebben, heeft elke toezichthouder zoals AFM of BAFIN hun eigen regeltjes (en dus ook eigenaardigheden). Uiteindelijk wordt vanuit de EU een richtlijn opgesteld of een basiswet, die daarna in elk land een interpretatie krijgt in de vorm van lokale wetgeving. In Nederland is misschien A hetzelfde gelaten en B iets aangepast, terwijl het Duitse parlement wellicht A iets heeft aangepast en B hetzelfde heeft gelaten, etc.

Dus in theorie zouden dan je compliance & reporting kosten (al is het eenmalig) flink stijgen zodra je een lokaal IBAN gaat aanbieden. Dit zet natuurlijk je marges flink onder druk, die in principe al klein zijn aangezien je basisproduct gratis is.

• Datisraar
Elandenmelk schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 08:55:
[...]

Behalve dat we één interne Europese markt hebben, heeft elke toezichthouder zoals AFM of BAFIN hun eigen regeltjes (en dus ook eigenaardigheden). Uiteindelijk wordt vanuit de EU een richtlijn opgesteld of een basiswet, die daarna in elk land een interpretatie krijgt in de vorm van lokale wetgeving. In Nederland is misschien A hetzelfde gelaten en B iets aangepast, terwijl het Duitse parlement wellicht A iets heeft aangepast en B hetzelfde heeft gelaten, etc.

Dus in theorie zouden dan je compliance & reporting kosten (al is het eenmalig) flink stijgen zodra je een lokaal IBAN gaat aanbieden. Dit zet natuurlijk je marges flink onder druk, die in principe al klein zijn aangezien je basisproduct gratis is.
Als je dat door redeneert naar Nederland, zitten er voorlopig dus geen NL ibans bij Revolut aan te komen. De meeste in Nederland kiezen de gratis accounts, en de vraag is hoeveel rekening houders hier in Nederland zijn. Met andere woorden zijn wij voor Revolut interessant genoeg 🤔?

Klopt alleen als Revolut het wel voor elkaar krijgt om een gratis NL IBAN aan te kunnen bieden op hun Litouwse bankvergunning en met Currence rondkomen over iDeal betaalverzoeken en betere acceptatie/dekking van iDeal dan zie ik deze bank snel groot worden in dit land omdat de overstapservice dan opeens ook mogelijk word en een gratis bank die 'veilig' is toch wel het overwegen waard word.

[Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 981489 op 29-08-2022 11:18]

• Bigf00t
Datisraar schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 09:44:
[...]

De meeste in Nederland kiezen de gratis accounts, en de vraag is hoeveel rekening houders hier in Nederland zijn. Met andere woorden zijn wij voor Revolut interessant genoeg 🤔?
Herinneren we Moneyou Go nog? ;) Hier heeft ABN AMRO destijds ook niet voor niets de stekker uitgetrokken. Nederland is gewoon een te kleine markt aangezien maar een heel klein percentage interesse heeft in fintech banken. Ik vind het al heel wat dat Revolut als buitenlandse fintech toch (gedeeltelijk) iDEAL voor elkaar heeft weten te krijgen, ondanks monopoliepositie en tegenwerking van de 3 grote banken.

Bigf00t schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 12:23:
[...]

Herinneren we Moneyou Go nog? ;) Hier heeft ABN AMRO destijds ook niet voor niets de stekker uitgetrokken. Nederland is gewoon een te kleine markt aangezien maar een heel klein percentage interesse heeft in fintech banken. Ik vind het al heel wat dat Revolut als buitenlandse fintech toch (gedeeltelijk) iDEAL voor elkaar heeft weten te krijgen, ondanks monopoliepositie en tegenwerking van de 3 grote banken.
Ik denk alleen dat Moneyou Go een 'bewust' geflopte project is van ABN AMRO. De ontwikkelingen bij die bank waren verre van goed, je was bijv verplicht een 2e bank ernaast te houden omdat Moneyou niet op zich zelf werkte zaten de nodige bugs in.

Revolut kan je daarentegen wel volledig gebruiken en heeft geen aandeelhouder die ook een grootbank is in het zelfde land, dus je snoept ook geen klanten weg bij 'jezelf' maar kan makkelijk het vuur openen op de concurrent.

Daarom denk ik/verwacht ik dat Revolut veel betere kaarten heeft om terrein te winnen in de Nederlandse markt en het feit dat ze iDeal aanbieden (zij het met hier en daar wat beperkingen) er dus wel potentie voor ze is om zoveel moeite te steken in hun dienstverlening.

• Elandenmelk
Datisraar schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 09:44:
[...]

Als je dat door redeneert naar Nederland, zitten er voorlopig dus geen NL ibans bij Revolut aan te komen. De meeste in Nederland kiezen de gratis accounts, en de vraag is hoeveel rekening houders hier in Nederland zijn. Met andere woorden zijn wij voor Revolut interessant genoeg 🤔?
[...]

Lijkt me dan inderdaad een kwestie van voldoende (groei van het) volume in een markt zien. Bijv. N26 heeft (volgens mij) in Spanje wel Spaanse IBANs.

• Wally2002
[...]

Het probleem van Moneyou was m.i. dat het in de basis best een mooi product was maar er te weinig werd geïnvesteerd waardoor er regelmatig issues waren als gevolg van bugs. Vermoedelijk ging het project (veel) meer kosten dan men eerder had begroot.
Wel eens dat NL een kleine markt is, aan de andere kant zijn we als Nederlanders vaak mondig en kritisch, waardoor het een interessante markt is om een product te testen.

• r_buren
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-03 14:23
enermax schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 22:29:
Niet vergeten de crypto cursus te doen. Die was 5 euro waard een half jaar geleden maar gisteren kreeg een medetweaker 14 euro bij verkoop van de reward Dot.

[Afbeelding]
Beetje offtopic maar wat is een PolkatDot? Soort van crypto:? Maar wat heeft dat dan met Revolut te maken ?

• W00fer
  • Niet online
Wally2002 schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 13:15:
[...]

Als dit de formele reactie van Rabobank is, dan worden er ofwel twee zaken door elkaar gehaald, ofwel men houdt het bewust een beetje vaag om maar niet de werkelijke reden te noemen.

iDeal kent duidelijke rollen die ook op de iDeal website uitgelegd staan.

Issuer: dit zijn de consumentenbanken, hiermee kan de klant van betreffende bank met iDeal betalen.
Aquirer: hiermee kun je iDeal betalingen ontvangen op een IBAN rekening.
Dat Revolut (nog) niet als acquirer mag optreden betekend m.i. alleen dat Revolut-klanten zelf (nog) geen betaalverzoeken via iDeal kunnen generen.

Maar dit staat m.i. echt los van het ontbreken van Revolut als bank in de lijstjes bij Tikkie en Rabobank betaalverzoeken.
Revolut is al geruime tijd issuer in het iDeal schema oftewel de klant van Revolut kan via iDeal betalen.
Dus overal waar iDeal als betaalmogelijkheid wordt genoemd, moet je met Revolut kunnen betalen.
Als ze issuer zijn, waarom ontbreken ze dan bij Tikkie en Rabobank betaalverzoeken?

Overigens heeft Mollie Payments hetzelfde euvel. Wel Revolut ondersteunen maar geen N26.

Ergens is het trouwens ook wel opmerkelijk dat Revolut zelf niets loslaat over het kunnen scannen van iDeal QR codes met hun app.

Overigens heb ik laatst van een woningbouwcorporatie gehoord (die gaan mondjesmaat nu over op automatische incasso ipv verleningsverzoeken) dat zij buitenlandse IBAN's niet accepteren (Revolut bijvoorbeeld). Terwijl het 1 markt is zoals hierboven wordt opgemerkt. Het is misschien opzet met de huidige wachtlijsten dat je niet 10 jaar in Hongarije mag wonen en tegelijkertijd in Nederland op de wachtlijst voor een woning mag staan :+ Misschien willen ze dat voorkomen, I dunno.

[Voor 20% gewijzigd door W00fer op 30-08-2022 03:17]

• enermax
r_buren schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 21:10:
[...]

Beetje offtopic maar wat is een PolkatDot? Soort van crypto:? Maar wat heeft dat dan met Revolut te maken ?
Revolut is meer dan een bankrekening. Heeft ook aandelen, crypto enz.
Als je de screenshot volgt in revolut app dan leer je over polkadot en als dank krijg je DOT van revolut die je gelijk kunt verkopen voor euro. Ik kreeg 5 euro bij verkoop een half jaar geleden maar een tweaker 14 euro vorige week.

• Wally2002
W00fer schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 03:11:
[...]
Als ze issuer zijn, waarom ontbreken ze dan bij Tikkie en Rabobank betaalverzoeken?
Mijn vraag zou eerder zijn: waarom staat iDeal toe dat bepaalde issuers weggelaten mogen en kunnen worden op betaalpagina's van de aquirers? Want dit gaat geheel in tegen wat iDeal zelf communiceert: als je bank iDeal ondersteund (lees: is issuer) kun je overal betalen waar iDeal wordt aangeboden als betaalmethode.

Het kan niet anders dan dat hier eigen belangen van Rabo en ABN-Amro spelen. Het is immers geen foutje (vinkje vergeten) want men is er o.a. via twitter op gewezen en heeft daar met vage antwoorden op gereageerd.

En Currence (merkeigenaar iDeal) vindt het verder wel best.

Wellicht moeten we blijven klagen bij Revolut, zodat zij wat meer druk voelen om hier werk van te maken?
Overigens heeft Mollie Payments hetzelfde euvel. Wel Revolut ondersteunen maar geen N26.
Dat lijkt me logisch, omdat N26 geen iDeal issuer is.

• Deezers
Wally2002 schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 13:22:
[...]

Informeer ook even de Europese Commissie (onder Monitoring). Zeker als het een groot en binnen heel EU opererend bedrijf betreft.
Ondertussen weet ik dat ze Payvision hadden als betaalprovider en dat was een dochter van ING, dus dat verklaart misschien het ontbreken van Revolut in het iDeal lijstje. Ondertussen heeft ING Payvision uitgefaseerd. Dus geen idee waarom het ze nu nog niet lukt Revolut toe te voegen, handmatig moeten ze mijn IBAN in het systeem kunnen aanpassen en dat weigeren ze ook. Al krijg ik nu dagen geen reactie meer dus wellicht is er een lampje gaan branden bij de verantwoordelijke afdeling.

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

enermax schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 22:29:

[Afbeelding]
Yep that was me, heb even teruggekeken voor de details: 4 euro in DOT voor de crypto basics (4 lessen van 1 euro) en 10 euro in DOT voor de polkadot-reeks ( 5 lessen van 2 euro) :) Ik laat het lekker staan, hodling :+

Overigens werkt top-uppen via iDeal / Apple Pay nog steeds niet. Als iemand dit ook heeft meegemaakt hoor ik graag wat het issue was. Geen dealbreaker so far (bunq>revolut is toch instant en heb het niet dagelijks nodig ofzo), maar wel erg gek. Heb wat verder door de app geneusd en de eenmalig te gebruiken virtuele kaarten enzo lijken me wel handig om te hebben. Dus account gaat vooralsnog niet de deur uit ;)

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

• Wally2002
Deezers schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 08:58:
[handmatig moeten ze mijn IBAN in het systeem kunnen aanpassen en dat weigeren ze ook. Al krijg ik nu dagen geen reactie meer dus wellicht is er een lampje gaan branden bij de verantwoordelijke afdeling.
Wat kan helpen, voor zover niet gedaan, is verwijzen naar de EU verordening.

En anders voorstellen het handmatig over te maken, als ze hun systemen niet kunnen aanpassen?

• Datisraar
2Dutch schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 11:41:
[...]

Yep that was me, heb even teruggekeken voor de details: 4 euro in DOT voor de crypto basics (4 lessen van 1 euro) en 10 euro in DOT voor de polkadot-reeks ( 5 lessen van 2 euro) :) Ik laat het lekker staan, hodling :+

Overigens werkt top-uppen via iDeal / Apple Pay nog steeds niet. Als iemand dit ook heeft meegemaakt hoor ik graag wat het issue was. Geen dealbreaker so far (bunq>revolut is toch instant en heb het niet dagelijks nodig ofzo), maar wel erg gek. Heb wat verder door de app geneusd en de eenmalig te gebruiken virtuele kaarten enzo lijken me wel handig om te hebben. Dus account gaat vooralsnog niet de deur uit ;)
Kan je niet top uppen met een andere creditcard bijvoorbeeld? Doet het altijd.

• enermax
2Dutch schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 11:41:
[...]
Geen dealbreaker so far (bunq>revolut is toch instant en heb het niet dagelijks nodig ofzo), maar wel erg gek. Heb wat verder door de app geneusd en de eenmalig te gebruiken virtuele kaarten enzo lijken me wel handig om te hebben. Dus account gaat vooralsnog niet de deur uit ;)
Via andere CC zelfs Plutus insta topup werkt ook. Ik gebruik het zelf voor instant Europa transacties Revolut->Revolut. De tijdelijke CC vorige week nog gebruikt. Vriendin moest een paar PDFs editen. Eerste maand is vaak gratis online daarna betalen bij niet opzeggen. Op Revolut een creditkaart aangemaakt met max 1cent tegoed voor de verificatie _/-\o_

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Datisraar schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 14:57:
[...]

Kan je niet top uppen met een andere creditcard bijvoorbeeld? Doet het altijd.
Dat is een beetje contra-productief in mijn geval, alhoewel ik het wel kan proberen met de virtuele CC van bunq, aangezien die ook gewoon aan een IBAN hangt. Maar het is toch raar dat ik iDeal/Apple Pay niet kan gebruiken? Heb ik een gekke anti-fraude-iets getriggered ofzo? Zal nog eens pielen vandeweek en anders 2e keer support proberen: de rekening waarmee ik wil iDealen/Apple Pay-en is idem aan losse overboeking en die gaat er wel doorheen ¯\_(ツ)_/¯

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

• Deezers
Nieuw rekeningnummer doorgegeven aan de Belastingdienst. Krijg ik een brief dat ze niet kunnen vaststellen dat de rekening op mijn naam staat, graag opsturen identiteitsbewijs en rekeningafschrift. Terwijl deze rekening wel bij de jaarlijkse belastingaangifte staat...

• Bigf00t
Deezers schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 18:56:
Nieuw rekeningnummer doorgegeven aan de Belastingdienst. Krijg ik een brief dat ze niet kunnen vaststellen dat de rekening op mijn naam staat, graag opsturen identiteitsbewijs en rekeningafschrift.
Heb ik destijds ook gehad. Dit gaat waarschijnlijk via een automatisch systeem als de bank buiten het standaard rijtje valt. Na enkele brieven en telefonisch contact heb ik de rekening toen uiteindelijk wel kunnen koppelen, maarja dan ben je weer een tijdje verder. Daarna ging ik naar ING en die werd meteen geaccepteerd (kan zijn dat het toen via iDIN ging, dat kan ik me niet meer herinneren).

Helaas op enkele plaatsen nog steeds de realiteit met fintechs of een buitenlandse IBAN, ondanks dat ze het meestal zouden moeten accepteren. Voor mij persoonlijk al het geregel niet meer waard, dus ik gebruik de fintechs (N26 en Revolut) als betaalrekening en ING voor vaste lasten en back-up (gelukkig niet heel vaak nodig, op Tikkies na).

• Deezers
Bigf00t schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 12:21:
[...]

Heb ik destijds ook gehad. Dit gaat waarschijnlijk via een automatisch systeem als de bank buiten het standaard rijtje valt. Na enkele brieven en telefonisch contact heb ik de rekening toen uiteindelijk wel kunnen koppelen, maarja dan ben je weer een tijdje verder. Daarna ging ik naar ING en die werd meteen geaccepteerd (kan zijn dat het toen via iDIN ging, dat kan ik me niet meer herinneren).

Helaas op enkele plaatsen nog steeds de realiteit met fintechs of een buitenlandse IBAN, ondanks dat ze het meestal zouden moeten accepteren. Voor mij persoonlijk al het geregel niet meer waard, dus ik gebruik de fintechs (N26 en Revolut) als betaalrekening en ING voor vaste lasten en back-up (gelukkig niet heel vaak nodig, op Tikkies na).
Yep, dat ondervindt ik nu ook. Of wel rekeningnummer kunnen aanpassen maar later iets nieuws bestellen en dan via iDeal bevestigen niet mogelijk want Revolut ontbreekt of bij aanvragen telefonisch contact moeten opnemen om het te laten wijzigen en daardoor de online actie niet meer geldig. Vul dan gewoon mijn oude NL IBAN in en 5 minuten later bel ik op om het te laten wijzigen. Daarom houd ik voorlopig mijn NL IBAN nog aan tot alles is overgezet en terugbetalingen binnen. Irritant wel.

• Nesjka
  • Niet online
Hi,

Kan iemand mij vertellen hoe ik een x bedrag wat op mijn revolut staat terug kan storten op mijn ING rekening? kan het nergens vinden namelijk :(

• Hugo__Boss
Heel simpel, klik bij het saldo op je rekening op de 3 puntjes en klik op Geld overmaken. Waarschijnlijk moet je jezelf even aanmaken als nieuw contact / rekeningnummer. Daarna kun je met 3 klikken iets overmaken naar iedere bankrekening.

• JaDatIsPeter
  • Registratie: Februari 2019
  • Niet online
Nesjka schreef op donderdag 8 september 2022 @ 16:43:
Kan iemand mij vertellen hoe ik een x bedrag wat op mijn revolut staat terug kan storten op mijn ING rekening?
Jezelf een ing betaalverzoek sturen en dan via ideal met revolut betalen. Ofzoals @Hugo__Boss schrijft, overmaken naar je ing iban rekeningnummer.

• Prawo
Ik merk al vele maanden dat bij betalen met de Revolut pas bij Aldi in mijn woonplaats deze in de app eerst ook als begunstigde is genoemd, maar dart dit een paar dagen later is veranderd in AH in een buurgemeente.
Heeft iemand dit ook en waar zou dit door komen?

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10:09
Prawo schreef op zondag 11 september 2022 @ 15:08:
Ik merk al vele maanden dat bij betalen met de Revolut pas bij Aldi in mijn woonplaats deze in de app eerst ook als begunstigde is genoemd, maar dart dit een paar dagen later is veranderd in AH in een buurgemeente.
Betaal je toevallig via Apple Pay?

• Wally2002
Prawo schreef op zondag 11 september 2022 @ 15:08:
Iets soortgelijks hier ook al jaren, maar dan dat de reservering de naam van de AH een km of 2 verderop laat zien, de uiteindelijke transactie wel het betreffende filiaal.
Het onderscheid zit in ieder geval dus in de status ( reservering vs de voltooide transactie).

• Aerkhanite
  • Laatst online: 22-03 22:22

Aerkhanite

Snapt er geen reet van

Vraagje, ik heb nu een Revolut standaard, zonder pakket, om het uit te proberen.
Als je een 'hoger' pakket aanvraagd, en die later annuleert, mag je dan je pas behouden? Ik wil namelijk een metalen kaart, maar ik wil alleen de kaart, niet een heel pakket.
N26 blokkeerde mijn metalen kaart, dus daar ben ik van af :P .

• NY_Giant
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
@Aerkhanite
If you downgrade within 14 days

If you pay your subscription in monthly instalments, we'll give you a full refund of your subscription. If we sent a Plus or Premium Card to you, we'll charge you the delivery fee, and may deactivate the card. If you ordered a Metal Card, we'll charge you EUR 40 for the card (or the equivalent in the currency of your Revolut account), plus any delivery fee.

If you pay the full subscription once a year, we'll give you a full refund of your subscription. If we sent a Plus or Premium Card to you, we'll charge you the delivery fee, and may deactivate the card. If you ordered a Metal Card, we'll charge you EUR 40 for the card (or the equivalent in the currency of your Revolut account), plus any delivery fee.

We call this your right of withdrawal. This means that you can withdraw from your Plus, Premium or Metal subscription within the first 14 days of subscribing. You have a right to withdraw without paying any penalties (except for the Metal Card and delivery) and without having to indicate any reason.
https://www.revolut.com/en-NL/legal/paid-plans/

[Voor 15% gewijzigd door NY_Giant op 13-09-2022 15:55]

• finsdefis
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Aerkhanite schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 14:43:
Vraagje, ik heb nu een Revolut standaard, zonder pakket, om het uit te proberen.
Als je een 'hoger' pakket aanvraagd, en die later annuleert, mag je dan je pas behouden? Ik wil namelijk een metalen kaart, maar ik wil alleen de kaart, niet een heel pakket.
N26 blokkeerde mijn metalen kaart, dus daar ben ik van af :P .
Die metalen kaart vind ik ook wel tof, maar heb er uiteindelijk van afgezien vanwege die 40 euro + delivery fee.

En dat het geen Maestro was voor gebruik binnen NL vond ik ook wel jammer, maar als het goed is wordt MC debit / Visa debit straks toch de standaard.

• Deezers
Je moet echt een lange adem hebben en zelfs nog papieren formulieren terugsturen, maar op 1 bedrijf dat weigert te incasseren van Revolut (melding loopt al) en 1 dat weigert te storten op Revolut, alle incasso's overgezet. Blijkbaar denken nog veel dat een IBAN uit Litouwen geen zuivere koffie is voor een Nederlander. Tot 1 januari houd ik de Rabobank nog aan is het idee en daarna maar hopen dat Revolut niet ineens met NL-iban's komt anders begint het weer van voor af aan..

• Hugo__Boss
Ik heb als excuus gekregen dat het niet kan, incasseren vanaf een niet NL IBAN. Lijkt mij onzin toch?

Hugo__Boss schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 12:14:
Ik heb als excuus gekregen dat het niet kan, incasseren vanaf een niet NL IBAN. Lijkt mij onzin toch?
Inderdaad, het probleem is dat veel bedrijven hun systemen niet hebben aangepast maar daardoor wel in overtreding zijn van de Europese verordening voor SEPA discriminatie.

Doorgaans is een mailtje naar DNB met je klacht voldoende hiervoor, doorlooptijd is alleen wat langer dan vroeger.(Toen was het met twee weken geregeld)

• Deezers
Anoniem: 981489 schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 12:29:
[...]

Inderdaad, het probleem is dat veel bedrijven hun systemen niet hebben aangepast maar daardoor wel in overtreding zijn van de Europese verordening voor SEPA discriminatie.

Doorgaans is een mailtje naar DNB met je klacht voldoende hiervoor, doorlooptijd is alleen wat langer dan vroeger.(Toen was het met twee weken geregeld)
Dat is tegenwoordig een non-argument, volgens mij zijn deze regels er al vanaf 2016.. ik heb nu ook nog één bedrijf die het stelselmatig weigert aan te passen, dag ligt nu bij de DNB. Van mij mogen ze gaan handhaven.

Deezers schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 13:01:
[...]

Dat is tegenwoordig een non-argument, volgens mij zijn deze regels er al vanaf 2016.. ik heb nu ook nog één bedrijf die het stelselmatig weigert aan te passen, dag ligt nu bij de DNB. Van mij mogen ze gaan handhaven.
Het is indd al wat jaren al actief. Alleen pas deze laatste 2/3 jaar maken veel meer Nederlanders er gebruik van doordat Revolut(en andere fintechs) als ‘volwaardig’ alternatief te gebruiken zijn en alle tools bieden die je als klant nodig hebt.

• NoFate
Guys, net een nieuwe account aan gemaakt op revolut en ING als bank gelinked, zodat ik toch Google pay kan gebruiken met deze virtuele card...
Nadeel is dat je altijd op de kaart een saldo moet hebben... Kan je binnen revolut geen taak aanmaken ofzo zodat er bv continu 200 EUR opstaat ? Dit geld moet hij dan automatisch overschrijven via de linked bank account... Ik lees over topup auto deposit features, maar vind deze niet terug in de app

• Wally2002
NoFate schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 23:30:
Guys, net een nieuwe account aan gemaakt op revolut en ING als bank gelinked, zodat ik toch Google pay kan gebruiken met deze virtuele card...
Nadeel is dat je altijd op de kaart een saldo moet hebben... Kan je binnen revolut geen taak aanmaken ofzo zodat er bv continu 200 EUR opstaat ? Dit geld moet hij dan automatisch overschrijven via de linked bank account... Ik lees over topup auto deposit features, maar vind deze niet terug in de app
Bij geld toevoegen zit rechtsboven een plusje met een cirkelend pijltje. Ik vermoed dat dit alleen werkt bij top ups vanaf kaarten.

• NoFate
Wally2002 schreef op zaterdag 17 september 2022 @ 10:56:
[...]

Bij geld toevoegen zit rechtsboven een plusje met een cirkelend pijltje. Ik vermoed dat dit alleen werkt bij top ups vanaf kaarten.
Niet met virtuele kaarten dan?

• Wally2002
NoFate schreef op zaterdag 17 september 2022 @ 10:57:
[...]

Niet met virtuele kaarten dan?
Probeer het even, zelf geen ervaring met een virtuele kaart maar lijkt mij dat je met de gegevens van die kaart een topup moet kunnen doen.

• NoFate
Wally2002 schreef op zaterdag 17 september 2022 @ 11:01:
[...]

Probeer het even, zelf geen ervaring met een virtuele kaart maar lijkt mij dat je met de gegevens van die kaart een topup moet kunnen doen.
Bij deze 1 aangevraagd, nu nog even wachten :-)

• NoFate
Wally2002 schreef op zaterdag 17 september 2022 @ 11:01:
[...]

Hmm, krijg dat toch niet te zien wat jij zegt, de hard card zit er al in... Kan je eens een screenshot maken?

Ben ik correct dat je met die topup er voor kunt zorgen dat de balance altijd automatisch bv op 200 staat?

Of bedoelde je dat het alleen maar gaat vanaf andere kaarten van een een andere bank? Dus niet met een linked bank account??

[Voor 11% gewijzigd door NoFate op 17-09-2022 11:09]

• NY_Giant
  • Niet online
NoFate schreef op zaterdag 17 september 2022 @ 11:07:
[...]

Of bedoelde je dat het alleen maar gaat vanaf andere kaarten van een een andere bank? Dus niet met een linked bank account??
Automatisch opwaarderen als je saldo onder een bepaalde grens valt, lijkt inderdaad alleen te gaan met een kaart van een andere bank als bron. Je zou daar dus een creditcard van ING voor kunnen gebruiken. En wellicht kun je daar volgend jaar ook de nieuwe Mastercard/Visa debitcards van ING voor gebruiken.

Een andere optie is om een gratis kaart van Curve aan te vragen. Als je daar een ING-creditcard (en wellicht volgend jaar ook de nieuwe debitcard) aan koppelt, kun je alsnog Google Pay gebruiken.

• NY_Giant
  • Niet online
En mocht je die aangevraagde fysieke kaart niet meer willen, dan kun je die als het goed is nog annuleren via de klantenservice.

• NoFate
NY_Giant schreef op zaterdag 17 september 2022 @ 11:58:
[...]

Automatisch opwaarderen als je saldo onder een bepaalde grens valt, lijkt inderdaad alleen te gaan met een kaart van een andere bank als bron. Je zou daar dus een creditcard van ING voor kunnen gebruiken. En wellicht kun je daar volgend jaar ook de nieuwe Mastercard/Visa debitcards van ING voor gebruiken.

Een andere optie is om een gratis kaart van Curve aan te vragen. Als je daar een ING-creditcard (en wellicht volgend jaar ook de nieuwe debitcard) aan koppelt, kun je alsnog Google Pay gebruiken.
Ja, dat is nu net wat ik niet wil, weil geen master of visa als bron gebruiken... Zou toch ook moeten gaan met een linked bank account

• NY_Giant
  • Niet online
NoFate schreef op zaterdag 17 september 2022 @ 12:23:
[...]

Ja, dat is nu net wat ik niet wil, weil geen master of visa als bron gebruiken... Zou toch ook moeten gaan met een linked bank account
Dat zou wel handig zijn, maar Revolut kan natuurlijk niet zelf een bankoverschrijving vanuit een andere bank triggeren. Tenzij ze er een soort automatische incasso vanaf je bronrekening van zouden maken, maar ik vrees dat die functie niet boven aan het wensenlijstje staat.

• NoFate
NY_Giant schreef op zaterdag 17 september 2022 @ 12:30:
[...]

Dat zou wel handig zijn, maar Revolut kan natuurlijk niet zelf een bankoverschrijving vanuit een andere bank triggeren. Tenzij ze er een soort automatische incasso vanaf je bronrekening van zouden maken, maar ik vrees dat die functie niet boven aan het wensenlijstje staat.
Ok dat is idd jammer , dan idd wachten tot de nieuwe kaarten van ING

• Wally2002
NoFate schreef op zaterdag 17 september 2022 @ 11:07:
[...]

Hmm, krijg dat toch niet te zien wat jij zegt, de hard card zit er al in... Kan je eens een screenshot maken?

Ben ik correct dat je met die topup er voor kunt zorgen dat de balance altijd automatisch bv op 200 staat?

Dat laatste bedoelde ik dus.

Je hebt een fysieke of virtuele card van Revolut alleen nodig om uit te geven.

Als je een automatische top up bij een minimum saldo wilt, zul je idd zoals @NY_Giant ook aangeeft een kaart van een andere bank moeten gebruiken. Dat kan ook een virtuele kaart zijn, maar alleen Mastercard en VISA worden ondersteund.
Ik dacht begrepen te hebben, dat je een virtuele kaart van een andere bank had en die probeerde te koppelen. Dat zou wel moeten werken als het Mastercard of VISA is.

• NoFate
Wally2002 schreef op zaterdag 17 september 2022 @ 14:03:
[...]

Dat laatste bedoelde ik dus.

Je hebt een fysieke of virtuele card van Revolut alleen nodig om uit te geven.

Als je een automatische top up bij een minimum saldo wilt, zul je idd zoals @NY_Giant ook aangeeft een kaart van een andere bank moeten gebruiken. Dat kan ook een virtuele kaart zijn, maar alleen Mastercard en VISA worden ondersteund.
Ik dacht begrepen te hebben, dat je een virtuele kaart van een andere bank had en die probeerde te koppelen. Dat zou wel moeten werken als het Mastercard of VISA is.
Ah ok, dat kan ik dan wel eens proberen, in België hebben we een app "bonsaipay", die maakt ook virtuele kaarten aan... Dan is het idd via een omweg...
Bonsaipay haalt wel direct geld af van de gekoppelde rekeningen...

Wou revolut gebruiken als ge primaire kaart, omdat deze zowel in google pay als Fitbit pay kan gebruikt worden, en bonsaipay helaas niet

[Voor 3% gewijzigd door NoFate op 17-09-2022 14:06]

• Wally2002
NoFate schreef op zaterdag 17 september 2022 @ 14:05:
[...]

Ah ok, dat kan ik dan wel eens proberen, in België hebben we een app "bonsaipay", die maakt ook virtuele kaarten aan... Dan is het idd via een omweg...
Bonsaipay haalt wel direct geld af van de gekoppelde rekeningen...

Wou revolut gebruiken als ge primaire kaart, omdat deze zowel in google pay als Fitbit pay kan gebruikt worden, en bonsaipay helaas niet
Ik ken de Belgische situatie en de app bonsaipay niet, maar zoals je het omschrijft zou dit moeten werken.

• Prawo
Wally2002 schreef op zondag 11 september 2022 @ 18:40:
[...]

Iets soortgelijks hier ook al jaren, maar dan dat de reservering de naam van de AH een km of 2 verderop laat zien, de uiteindelijke transactie wel het betreffende filiaal.
Het onderscheid zit in ieder geval dus in de status ( reservering vs de voltooide transactie).
Wel bijzonder. Want AH zelf accepteert Revolut doorgaans niet.

• Prawo
oohh schreef op zondag 11 september 2022 @ 18:04:
[...]

Betaal je toevallig via Apple Pay?
Neen, gewoon met de fysieke kaart.

Prawo schreef op zaterdag 17 september 2022 @ 16:04:
[...]

Hangt af met welke betaalkaart je betaalt, de Mastercard/Visa van Revolut werken alleen bij de AH to Go en 'grote' Albert Heijns waar veel toeristen komen.

De Maestro werkt wel overal.

[Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 981489 op 17-09-2022 16:31]

• Wally2002
Prawo schreef op zaterdag 17 september 2022 @ 16:04:
[...]

Zo bijzonder is het niet hoor, AH accepteert overal Maestro en Revolut heeft al jaren een Maestro kaart.

• Deezers
Merk dat bij nutsbedrijven een LT-IBAN toch vragen oproept, alsof ik niet meer in Nederland zou wonen.. kreeg net gewoon een sneer via de mail, dat ze het voor deze keer toch maar hebben doorgevoerd als voordeel van twijfel. Ik zit helemaal niet op je persoonlijke mening te wachten, Europese IBAN is gewoon Europese IBAN.

[Voor 17% gewijzigd door Deezers op 19-09-2022 14:22]

Deezers schreef op maandag 19 september 2022 @ 14:22:
Merk dat bij nutsbedrijven een LT-IBAN toch vragen oproept, alsof ik niet meer in Nederland zou wonen.. kreeg net gewoon een sneer via de mail, dat ze het voor deze keer toch maar hebben doorgevoerd als voordeel van twijfel. Ik zit helemaal niet op je persoonlijke mening te wachten, Europese IBAN is gewoon Europese IBAN.
Je kan altijd een reactie geven met een klacht over dit gedrag, als ze dan dom doen doorsturen naar DNB.

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 00:24
iemand hier iets van meegekregen?

RTL Nieuws - Hack bij online bank Revolut: gegevens tienduizenden Europeanen ingezien 20-9

[Voor 24% gewijzigd door nachtnet op 20-09-2022 12:46]

• Deezers
Gelukkig niet

'Klanten die geen e-mail hebben gehad, zijn niet getroffen'

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 00:24
Deezers schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 12:59:
[...]

Gelukkig niet

'Klanten die geen e-mail hebben gehad, zijn niet getroffen'
Daar reken ik mij iig nog niet rijk mee. zou niet de eerste keer zijn dat een lek uiteindelijk toch groter blijkt te zijn dan eerst toegegeven.

• Deezers
Na de in behandeling genomen IBAN melding bij de DNB kreeg ik ineens een mailtje van het bedrijf dat ze het hebben aangepast... Harstikke mooi en hypocriet natuurlijk, maar dit is een halve oplossing want losse bestellingen buiten het abonnement om zijn nog steeds niet via Revolut of credit card te betalen. Dus heb er niet echt vertrouwen in dat ze het structureel gaan oplossen.

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Heb de boel toch maar opgezegd. Gebruikte het al niet veel en 't top uppen ging niet via iDeal/Apple pay, nu was ik er wel klaar mee eigenlijk. Om vervolgens dan een mail te krijgen dat mijn kaart is opgezegd maar account nog wel werkt. Uh sure ¯\_(ツ)_/¯

Ze bewaren je data nog 6 jaar overigens, volgens de wetgeving enzo.

• dennisje182
Prawo schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 23:03:
[...]

Is voor Mexico Openbank geen optie?
Dan kun je volgens mij bij alle ATM's van Bank Santander zonder kosten geld opnemen.
https://www.santander.com...e-we-are/santander-mexico
Hoe het zit met koersverschil ten opzichte van Revolut weet ik niet, maar de proof of the pudding is in the eating. Probeer het je volgende reis eens uit en laat het hier weten, zou ik zeggen.

Als je de limiet wilt omzeilen zou je ook zowel de kaartjes van N26, Revolut en Openbank mee kunnen nemen.
Thanks voor de suggestie! Zeker interessant, alleen zijn ze volgens mij nog enkel actief in Europa, maar zijn ze wel van plan richting Mexico te gaan https://www.elespanol.com...-finales/662933816_0.html . Ik houd het in de gaten!

Ik zie nu trouwens ook dat je een Spaans telefoonnummer en adres moet hebben om een account aan te maken

[Voor 5% gewijzigd door dennisje182 op 21-09-2022 09:35]

• Elandenmelk
dennisje182 schreef op woensdag 21 september 2022 @ 09:18:
[...]

Thanks voor de suggestie! Zeker interessant, alleen zijn ze volgens mij nog enkel actief in Europa, maar zijn ze wel van plan richting Mexico te gaan https://www.elespanol.com...-finales/662933816_0.html . Ik houd het in de gaten!

Ik zie nu trouwens ook dat je een Spaans telefoonnummer en adres moet hebben om een account aan te maken
Openbank is ook actief in Nederland: www.openbank.nl
En hier het topic Openbank.NL

• ja3
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09:15
Heeft iemand toevallig een idee wat de iDEAL opwaardeer limiet is bij revolut? Bij de helpdesk krijg ik een gek verhaal dat het een dynamisch limiet is wat ik niet mag weten maar ze blokkeren het pas na de transactie. Dus nu is mijn geld even kwijt. Beetje onduidelijk hoe ik nu wel geld mag storten ook.

Pagina: 1 ... 21 ... 24 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee