Acties:
  • 0Henk 'm!

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20:26
HugoVS schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 09:57:
[...]

Enkel de AH to go accepteert Mastercard/ Visa overal. De normale AH zijn inderdaad alleen bij toeristische locaties zoals op Schiphol en op de Dam. Nogal zielig dat AH hierop kosten wil besparen terwijl zelfs Jumbo dit overal accepteert.
Ook Jumbo accepteert Mastercard/ visa niet altijd. Hier een franchise die het niet accepteert.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Spixo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19:43
Ik moet volgens de app een nieuwe fysieke kaart aanvragen. Ik heb de keuze tussen Visa of Maestro. Waarom zou ik de een of juist de ander kiezen?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• IPeukieI
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 01:32
Spixo schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 15:07:
Ik moet volgens de app een nieuwe fysieke kaart aanvragen. Ik heb de keuze tussen Visa of Maestro. Waarom zou ik de een of juist de ander kiezen?
Ik weet niet of er nog specifieke voordelen zijn van Visa, maar een nadeel is dat deze (nog?) niet in alle winkels geaccepteerd word. Zoals ik ervaarde bij de Appie met Mastercard. Ik vermoed dat ondersteuning van Mastercard/Visa enigzins gelijktijdig geimplenteerd word, maar misschien dat anderen hier daar iets zinnigs over kunnen zeggen.

[Voor 6% gewijzigd door IPeukieI op 31-05-2022 15:19]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Cybje
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:25

Cybje

First Post!

Het is sterk afhankelijk van waar je 'm wilt gebruiken. Maestro is de meest geaccepteerde betaalpas in Nederland, met Visa kun je hier niet overal terecht (zoals de AH accepteert geen Visa). Aan de andere kant wordt Maestro in het buitenland (zeker buiten Europa) weinig geaccepteerd. De Nederlandse banken (Rabo, ING, ABN, etc.) geven standaard een Maestro pas uit.

Welke pas kies je wanneer, als richtlijn:
* Fysieke betalingen in Nederland: Maestro
* Fysieke betalingen in Europa: Visa (hoewel Maestro vaak ook werkt)
* Fysieke betalingen buiten Europa: Visa
* Online betalingen: Visa

Wat ruist er door het struikgewas

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Weicool
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 22-03 17:24
oohh schreef op maandag 30 mei 2022 @ 19:53:
@Weicool, heb jij toevallig een Brits account?
Ik heb een Nederlandse Revolut account, geopend met een Nederlandse paspoort en een Nederlands adres

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Wally2002
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:10
Ik sluit me aan bij het advies van @Cybje maar weet wel dat Maestro in Nederland een aflopende zaak is.
Uit de berichten maak ik op dat je dit jaar bij de meeste betaalterminals met Visa debit terecht kan.

Het meest toekomstbestendig is de VISA. Zeker als je nog een legacy bankrekening bij een van de grootbanken hebt met Maestro pas.

Je kunt ook overwegen beide kaarten aan te vragen.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• NY_Giant
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Wally2002 schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 21:18:
[...]

Ik sluit me aan bij het advies van @Cybje maar weet wel dat Maestro in Nederland een aflopende zaak is.
Uit de berichten maak ik op dat je dit jaar bij de meeste betaalterminals met Visa debit terecht kan.

Het meest toekomstbestendig is de VISA. Zeker als je nog een legacy bankrekening bij een van de grootbanken hebt met Maestro pas.

Je kunt ook overwegen beide kaarten aan te vragen.
De kans is natuurlijk wel aanwezig dat Revolut de ondersteuning van Maestro al veel eerder stopt dan de Nederlandse banken. Dan kun je waarschijnlijk kosteloos een Visa/Mastercard debitcard aanvragen ter vervanging van je Maestro-kaart (als je nog geen andere kaart hebt). Revolut is meestal vrij makkelijk in dat soort zaken.

[Voor 3% gewijzigd door NY_Giant op 31-05-2022 23:51]

• MaffeMaarten
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19:23
Ik wil graag nog toevoegen dat ik persoonlijk de Maestro heb gekozen, om de eenvoudige reden dat mijn virtuele kaart, die je ook gratis kan aanvragen, een MasterCard (ongeveer gelijke acceptatie als Visa, buienland en online) is. En bij de virtuele kaarten kan je niet kiezen voor Maestro.

Dus dan heb je zowel een Visa/MasterCard, en een Maestro. Bovendien kan je ze wel allebei aan Google Pay hangen, dus het is niet eens zo dat je met de virtuele kaart alleen online kan betalen.

Hoewel er vast nog wel plekken te bedenken zijn waar een fysieke MC wel geaccepteerd word maar via Google Pay niet.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• birdibird
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18-03 23:11
MaffeMaarten schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 14:18:
[...]

Hoewel er vast nog wel plekken te bedenken zijn waar een fysieke MC wel geaccepteerd word maar via Google Pay niet.
Daarvoor kan je dan Curve gebruiken :)

Renault Zoe R135 52kWh & Q210 22kWh, 6885 Wp off grid, 7.2kWh LFP Pylontech huisaccu, 140L zonneboiler

• Koffieboer
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 10-09-2022
Onbemande pompstations bijvoorbeeld.

Vraag me wel af of daarin nog verschil tussen Visa en Mastercard zit qua hoogte van het bedrag dat wordt gereserveerd/pre-authoriseert voordat je tankt aan de pomp, en hoe snel de reservering vervalt. Iemand ervaring of dit van kaarttype, bank of de pomp zelf afhangt?

• IPeukieI
  • Laatst online: 01:32
Koffieboer schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 19:09:

Vraag me wel af of daarin nog verschil tussen Visa en Mastercard zit qua hoogte van het bedrag dat wordt gereserveerd/pre-authoriseert voordat je tankt aan de pomp, en hoe snel de reservering vervalt. Iemand ervaring of dit van kaarttype, bank of de pomp zelf afhangt?
Ik vermoed dat het op zijn minst ook van de pomp af hangt, ik heb vroeger met dezelfde kaart verschillende bedragen aan reserveringen gehad..
Sommige zo hoog dat ik als 18 jarige "blut" naar huis gang na een motor weekend (op de motor tank je een stuk vaker dan met de auto) 8)7 Dat was op die leeftijd een hoop geld dat vast zat in een reservering..

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Wally2002
Koffieboer schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 19:09:

Het bedrag wordt door de pomp bepaald (dat baseren ze op wat een volle tank ongeveer kost, met de gestegen prijzen zag je dat ook het bedrag omhoog ging).
Overigens ook wel meegemaakt dat bij een lager beschikbaar saldo, de reservering tot dat gedrag was en je dus ook maar tot dat bedrag kon tanken.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• The Fatal
  • Laatst online: 11:35
hierbij mijn korte ervaringen.
Heb Revolut nu iets meer dan een goede maand en een betaal rekening die ik bij de Rabo had hiervoor opgezegd en gebruik het als tweede rekening.
Heb het gratis account met virtuele Mastercard en een disposable Visa.

Meerdere betalingen er nu mee gedaan, voornamelijk online, allemaal prima. Kaart in de Wallet op iPhone werkt goed.
iDeal " top-up" heeft hier altijd goed gewerkt, maar Apple-pay "top-up" werkt net zo prima!
Tot nu toe happy, geen issues gehad en scheelt me 2euro40 per maand of zo vergeleken met de Rabo.

• Willemhubers
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17:51
Als ik een "gemakkelijke bankoverschrijving" probeer te doen voor de rabobank dan opent hij de QR code op de scherm van mijn mobiel, deze kan ik natuurlijk never nooit met dezelfde mobiel scannen. Koppeling met de Rabo app lijkt dus niet te werken.

• Bulldock
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 23-03 19:52
@Willemhubers dat was met abn eerst ook zo. Heb ik een melding van gemaakt en binnen een week was het opgelost. Dat kan toeval zijn natuurlijk.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• markpaok2
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 14-12-2022

Kreeg deze mail paar dagen terug. Ideal is verdwenen van de top up opties. Het is bijna een week zo. Is dit ook bij iemand anders gebeurd?
Edit: ik zie dat het al een keer is besproken

[Voor 4% gewijzigd door markpaok2 op 04-06-2022 22:23]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Datisraar
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 16:56
markpaok2 schreef op zaterdag 4 juni 2022 @ 22:18:
[Afbeelding]

Kreeg deze mail paar dagen terug. Ideal is verdwenen van de top up opties. Het is bijna een week zo. Is dit ook bij iemand anders gebeurd?
Edit: ik zie dat het al een keer is besproken
Bij mij in de app is top up met Ideal ook verdwenen:
Apple Pay ook niet meer voor een top up?

Momenteel dus, alleen via onderstaande mogelijkheden:

- Credit of Debit kaart
- Google Pay
- gewone bank overschrijving.

Gelukkig kan het dus ook nog wel met een andere creditcard.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hugo__Boss
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19-03 20:37
Maar welke Nederlandse banken die iDEAL ondersteunen, werken nog niet instant met een bankoverschrijving?

Ik heb van Rabobank naar Revolut wel instant maar vanaf SNS naar Revolut niet. Andersom van Revolut naar SNS is wel instant, vreemd toch eigenlijk. Zou je daarvoor bij SNS moeten zijn?

Zodra alle NL banken met iDEAL instant kunnen overboeken naar Revolut lijkt het me toch geen issue dat iDEAL er niet meer tussen staat als methode. Normale overboeking is altijd sneller uitgevoerd dan een iDEAL betaling qua handelingen.
Ik twijfel ook nog een klein beetje wat ik zal doen. Vooral of het nog noodzakelijk is om een fysieke pas te hebben, voor Visa denk ik niet nodig voorlopig. Die werkt prima met een virtuele. Ik denk alleen dat 3 augustus nog te vroeg is om zonder Maestro door het leven te gaan, of zouden we het dan al redden met enkel een virtuele kaart (dat is dan weer een Mastercard).

[Voor 37% gewijzigd door Hugo__Boss op 05-06-2022 16:48]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Elandenmelk
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 11:37
Hugo__Boss schreef op zondag 5 juni 2022 @ 16:44:
Maar welke Nederlandse banken die iDEAL ondersteunen, werken nog niet instant met een bankoverschrijving?

Ik heb van Rabobank naar Revolut wel instant maar vanaf SNS naar Revolut niet. Andersom van Revolut naar SNS is wel instant, vreemd toch eigenlijk. Zou je daarvoor bij SNS moeten zijn?

(...)
Ja, hiervoor moet je bij SNS Bank zijn. Die kiezen er duidelijk voor het nog niet als instant payment/via de juiste instant payment scheme te versturen.

Zelfde geldt ook voor ING, naar Revolut & Openbank nog geen instant payment. Heb dit al meerdere malen bij ING aangekaart maar nog nooit de beloofde follow-up per e-mail ontvangen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19:51
Ik heb ook nog steeds dat ik bij sommige Nederlandse webshops of 1 cent betalingen niet met Revolut kan betalen via iDeal (voor het onderhoud). Vaak is een Adyen of Mollie daar niet happig op. Mailen naar de webshop en ze zullen het bekijken maar na al die maanden nog steeds niet gefixt. Wel Handelsbanken en andere banken in het iDeal lijstje.. echt Nederlandse bank opzeggen is helaas nog niet mogelijk. Sommige bedrijven weigeren ook nog geld over te maken naar een niet-Nederlandse IBAN. Het is dat ik die 2,25 euro per maand bij de Rabobank kan missen maar ze gaan wel hard omhoog en alles kost geld (contact pinnen/storten).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Datisraar
Elandenmelk schreef op maandag 6 juni 2022 @ 08:44:
[...]

Ja, hiervoor moet je bij SNS Bank zijn. Die kiezen er duidelijk voor het nog niet als instant payment/via de juiste instant payment scheme te versturen.

Zelfde geldt ook voor ING, naar Revolut & Openbank nog geen instant payment. Heb dit al meerdere malen bij ING aangekaart maar nog nooit de beloofde follow-up per e-mail ontvangen.
Omdat ik van ABN AMRO naar Regiobank ga overstappen; Weet iemand of Regiobank van/naar Revolut, Instant Payment is?

Wat ik van de ING heb begrepen via hun chat, dat Instant Payment naar buitenlandse banken in de EU, ‘ergens in de 2e helft van 2022 gerealiseerd gaat worden’. Nog ff (erg lang) wachten dus.

[Voor 7% gewijzigd door Datisraar op 06-06-2022 14:53]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• NY_Giant
  • Niet online
Datisraar schreef op maandag 6 juni 2022 @ 14:45:
[...]

Omdat ik van ABN AMRO naar Regiobank ga overstappen; Weet iemand of Regiobank van/naar Revolut, Instant Payment is?
Aangezien RegioBank net als SNS onder De Volksbank valt, verwacht ik van niet. Waarschijnlijk is alleen een betaling van Revolut naar RegioBank instant (net als van Revolut naar SNS), maar andersom niet.

• ReVision.
  • Registratie: Juli 2019
  • Niet online
Iemand een idee hoelang overschrijving van ING naar Revolut duurt aangezien het niet instant is?
Toch erg vervelend dat de iDeal mogelijkheid verdwenen is. Vraag me serieus af of het überhaupt nog gaat terugkomen.

GamerTag: ReVisionsX

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Nuevocasa
ReVision. schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 09:47:
Iemand een idee hoelang overschrijving van ING naar Revolut duurt aangezien het niet instant is?
Toch erg vervelend dat de iDeal mogelijkheid verdwenen is. Vraag me serieus af of het überhaupt nog gaat terugkomen.
Ik heb nog gewoon iDeal beschikbaar. Met overmaken duurt het volgens mij een werkdag.

• ReVision.
  • Registratie: Juli 2019
  • Niet online
Net geld overgemaakt, het was uiteindelijk niet nodig om handmatig te doen maar kon vanuit de Revolut app een overschrijving starten. Deze stuurde het naar mijn ING app en vanuit daar werd alles automatisch ingevuld en overgeschreven. Heel apart nooit eerder gezien, het leek wel een beetje op iDeal maar dan net iets anders en niet instant. Nu maar even afwachten hoelang het gaat duren

edit:

Het staat er op, dus in dit geval binnen 3 uur ;)

[Voor 7% gewijzigd door ReVision. op 09-06-2022 12:42]

GamerTag: ReVisionsX

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Datisraar
NY_Giant schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 09:54:
[...]

Aangezien RegioBank net als SNS onder De Volksbank valt, verwacht ik van niet. Waarschijnlijk is alleen een betaling van Revolut naar RegioBank instant (net als van Revolut naar SNS), maar andersom niet.
Bedankt voor je reactie, en klopt. Ter info: Ik heb inmiddels een werkende RegioBank rekening en overboeken vanaf is niet Instant, maar van Revolut (en N26) naar Regiobank is wél Instant.

• n4m3l355
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:58
Ik heb sinds een paar maanden Revolut, ING naar Revolut duurt normaal een dag, ABN naar Revolut is instant.

Persoonlijk vind ik de app eigenlijk amateuristisch. De interface bevat een berg zooi waar ik nooit gebruik van maken maar wat ook niet te verwijderen is, het is traag, iDeal is omslachtig. Eigenlijk heb ik weinig goeds te zeggen over Revolut vergeleken met ABN/ING/Rabo.

De enigste pre is de tijdelijke creditkaart maar tegelijkertijd vraag ik me af hoevaak ik daar gebruik van zal maken. Ik heb nu bijna 20 jaar bij diverse partijen een kaart en nooit problemen ondervonden.

Reden waarom ik een account heb geopend omdat het me wel handig leek om huur penningen daar onder te brengen maar juist omdat het met LT begint vooral met nieuwe studenten geeft dat direct twijfel over echtheid.

Ik ga het nog een paar maandjes aanzien maar nogmaals ik zie hier eigenlijk niet het nut van in.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 17:07
n4m3l355 schreef op zaterdag 11 juni 2022 @ 05:04:
Ik heb sinds een paar maanden Revolut, ING naar Revolut duurt normaal een dag, ABN naar Revolut is instant.

Persoonlijk vind ik de app eigenlijk amateuristisch. De interface bevat een berg zooi waar ik nooit gebruik van maken maar wat ook niet te verwijderen is, het is traag, iDeal is omslachtig. Eigenlijk heb ik weinig goeds te zeggen over Revolut vergeleken met ABN/ING/Rabo.

De enigste pre is de tijdelijke creditkaart maar tegelijkertijd vraag ik me af hoevaak ik daar gebruik van zal maken. Ik heb nu bijna 20 jaar bij diverse partijen een kaart en nooit problemen ondervonden.

Reden waarom ik een account heb geopend omdat het me wel handig leek om huur penningen daar onder te brengen maar juist omdat het met LT begint vooral met nieuwe studenten geeft dat direct twijfel over echtheid.

Ik ga het nog een paar maandjes aanzien maar nogmaals ik zie hier eigenlijk niet het nut van in.
Ik snap niet zo goed wat je hier mee wil zeggen eerlijk gezegd? Alleen omdat je de app amateuristisch vind is revolut slecht? Ik snap dat er wat dingen zijn die je niet gebruikt, dat heb ik ook. Maar ik vind de app echt niet onder doen aan andere banking apps. Alles wat ik zoek is duidelijk te vinden.

• Aardappelnoot
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 23-03 18:14
Had even gezocht maar niet gevonden.
We gaan binnenkort naar Polen en vroeg mij af wat de voordeligste manier van betalen was daar, behalve cash. Ik heb een debiet en krediet kaart van ING en een digitale krediet kaart van Revolut. Ik zou alles met Apple Pay betalen.

• dutchnltweaker
Aardappelnoot schreef op zaterdag 11 juni 2022 @ 09:53:
We gaan binnenkort naar Polen en vroeg mij af wat de voordeligste manier van betalen was daar, behalve cash. Ik heb een debiet en krediet kaart van ING en een digitale krediet kaart van Revolut. Ik zou alles met Apple Pay betalen.
Revolut, betere wisselkoers dan ing en geen koersopslag.

Wat is je revolut kaart? Visa of mastercard? En je ing kaart vpay of maestro?

• Aardappelnoot
dutchnltweaker schreef op zaterdag 11 juni 2022 @ 10:21:
[...]

Revolut, betere wisselkoers dan ing en geen koersopslag.

Wat is je revolut kaart? Visa of mastercard? En je ing kaart vpay of maestro?
Bedankt voor de snelle reactie!
Revolut is mastercard en ING is maestro.

• Hugo__Boss
Aardappelnoot schreef op zaterdag 11 juni 2022 @ 09:53:
Revolut is natuurlijk voordeliger. Je kan eventueel nog extra besparen door op een werkdag even euro's te wisselen naar zloty indien je in het weekend ook betalingen gaat doen. Revolut past dan namelijk 1% opslag toe, en als je al beschikt over de betreffende valuta is dat niet van toepassing. Wat je overhoudt kun je terugwisselen. ING rekent over elke transactie 1,4% opslag.

[Voor 6% gewijzigd door Hugo__Boss op 11-06-2022 10:31]

• Aardappelnoot
Hugo__Boss schreef op zaterdag 11 juni 2022 @ 10:29:
[...]

Revolut is natuurlijk voordeliger. Je kan eventueel nog extra besparen door op een werkdag even euro's te wisselen naar zloty indien je in het weekend ook betalingen gaat doen. Revolut past dan namelijk 1% opslag toe, en als je al beschikt over de betreffende valuta is dat niet van toepassing. Wat je overhoudt kun je terugwisselen. ING rekent over elke transactie 1,4% opslag.
Thanks! Heb al wat zloty’s op mijn kaart gezet. :)

• Datisraar
n4m3l355 schreef op zaterdag 11 juni 2022 @ 05:04:

Heb zelf ook een Revolut account maar ben juist tevreden; de ‘look and feel’ in de app spreekt mij wel aan. Vaak juist bij de Nederlandse bank apps als je inlogt, zien ze er wel redelijk minimalistisch uit en moet je eerst doorklikken als je meer wilt zien. Feit is dat je bij Revolut gratis Instant Payment overboekingen kan doen, en gratis geld opnemen van een andere creditcard, en daarmee je saldo op je Revolut rekening kan opwaarderen.

• dutchnltweaker
Aardappelnoot schreef op zaterdag 11 juni 2022 @ 10:25:
[...]

Bedankt voor de snelle reactie!
Revolut is mastercard en ING is maestro.
Ah dan heb je niks te vrezen met een Revolut Mastercard, als het Visa was geweest had het ook niks uitgemaakt. Ik zou lekker de Revolut kaart gebruiken. In vreemde valuta goedkoper betalen dan ING. Als het euro valuta was geweest had het minder uitgemaakt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Koffieboer
Revolut-oprichter Storonsky werd recent bij OMR/FFWD22 geïnterviewd https://financefwd.podige...lut-grunder-nik-storonsky (Engelstalig interview) en daar zou je de conclusie uit kunnen trekken: Breed productaanbod, maar ook moeite dat op lange termijn rendabel te kunnen financieren. En er werd op een banklicentie per land en een Buy Now, Pay Later product gehint. In Duitsland https://portal.mvp.bafin....tAction&institutId=161008is deze licentie recent al aangevraagd.

Dit zou kunnen betekenen dat er op termijn lokale IBAN-nummers worden aangeboden.

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 981489

Koffieboer schreef op zondag 12 juni 2022 @ 09:53:
Revolut-oprichter Storonsky werd recent bij OMR/FFWD22 geïnterviewd https://financefwd.podige...lut-grunder-nik-storonsky (Engelstalig interview) en daar zou je de conclusie uit kunnen trekken: Breed productaanbod, maar ook moeite dat op lange termijn rendabel te kunnen financieren. En er werd op een banklicentie per land en een Buy Now, Pay Later product gehint. In Duitsland https://portal.mvp.bafin....tAction&institutId=161008is deze licentie recent al aangevraagd.

Dit zou kunnen betekenen dat er op termijn lokale IBAN-nummers worden aangeboden.
Ik betwijfel of ze een banklicentie in NL gaan krijgen, zou wel mooi zijn maar de DNB is erg streng en het moet maar de moeite zijn voor Revolut om een NL bank licentie te willen voor een paar honderd duizend klanten maximaal.

Wel een mooie ambitie want zodra ze NL IBANS hebben ben ik meteen om

[Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 981489 op 12-06-2022 10:38]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Koffieboer
Anoniem: 981489 schreef op zondag 12 juni 2022 @ 10:38:
[...]

Ik betwijfel of ze een banklicentie in NL gaan krijgen, zou wel mooi zijn maar de DNB is erg streng en het moet maar de moeite zijn voor Revolut om een NL bank licentie te willen voor een paar honderd duizend klanten maximaal.

Dat ben ik met je eens, banklicenties per land betekend ook dat Revolut aan lokale regels moet worden aangepast. Anderzijds biedt het de mogelijkheid lokaal specifieke producten aan te kunnen bieden, wat in de toekomstvisie/strategie van een superapp past. Het is afwachten wat er werkelijk gaat gebeuren.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• NY_Giant
  • Niet online
Toch biedt bunq ook IBANs van meerdere landen aan, ondanks dat ze alleen een Nederlandse banklicentie hebben. Dus blijkbaar is dat met slechts één licentie ook niet onmogelijk.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• devices
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 18-03 21:47
Anoniem: 981489 schreef op zondag 12 juni 2022 @ 10:38:
[...]

Zit er een bepaald voordeel aan een NL IBAN? iDeal kan ook zonder zover ik kan zien bij Revolut.

Acties:
  • 0Henk 'm!

devices schreef op zondag 12 juni 2022 @ 11:37:
[...]

Zit er een bepaald voordeel aan een NL IBAN? iDeal kan ook zonder zover ik kan zien bij Revolut.
Om een NL IBAN te krijgen zal De Nederlandsche Bank akkoord moeten geven en die krijgen ze alleen na te voldoen aan diverse wettelijke eisen wat voor de consument meer zekerheid kan bieden. Daarnaast heb je dan ook dat gedoe met IBAN discriminatie niet meer.

• dutchnltweaker
xxxMaverick schreef op maandag 30 mei 2022 @ 12:53:
[...]

Omdat een bank betrouwbaar moet zijn…. Dit is geen betrouwbare dienstverlening en zonder tijdslijnen en uitleg een naar signaal naar je klanten. Men zou technologisch voorop moeten lopen ipv dit
Ideal zou weer moeten werken, kreeg net een notificatie van de app dat Ideal weer werkt.

• Koffieboer
Koffieboer schreef op zondag 12 juni 2022 @ 09:53:
Er werd op een Buy Now, Pay Later product gehint
Bevestigd:
De introductie van een Buy Now, Pay Later (vergelijkbaar met Klarna/Afterpay) product bij Revolut is nu bekendgemaakt voor de Ierse markt. Uitbreiding naar andere landen zal volgen, beginnend met Roemenië en Polen.
https://www.finextra.com/...npl-product-across-europe

Originele bron is het Duitse Handelsblatt:
https://app.handelsblatt....atenzahlung/28449564.html

Dit lijkt één van de redenen te zijn voor de eerdere omstructurering naar Revolut Bank en de aanvraag van banklicenties per land, zodat Revolut aanvullende financiële producten mag aanbieden.

Ik zie Revolut nog wel eens de launch bank worden voor Apple Card als ze zover zijn dat ze in alle EER landen een bankvergunning hebben. Misschien niet in alle landen omdat de marges hier kleiner zijn wat de Apple Card stuk minder interessant maakt dan in de VS.

Is voor Apple een makkelijkere bank om zaken mee te doen dan omdat alle landen gedekt zijn.

[Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 981489 op 25-06-2022 09:08]

• Willemhubers
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17:51
Heb voor mn vriendin een visa kaart aangevraagd in plaats van een maestro kaart maar valt toch tegen waar deze te gebruiken is...jumbo, jan linders zijn toch al 2 grotere supermarkten die hem in ieder geval weigeren.

Wordt de virtuele mastercard op meer plaatsen geaccepteerd dan de fysieke visa? Of toch nog maar een maestro aanvragen? Versturen van die kaarten lijkt toch bijna een verdienmodel :X

• Nuevocasa
Willemhubers schreef op maandag 27 juni 2022 @ 13:04:
Heb voor mn vriendin een visa kaart aangevraagd in plaats van een maestro kaart maar valt toch tegen waar deze te gebruiken is...jumbo, jan linders zijn toch al 2 grotere supermarkten die hem in ieder geval weigeren.

Wordt de virtuele mastercard op meer plaatsen geaccepteerd dan de fysieke visa? Of toch nog maar een maestro aanvragen? Versturen van die kaarten lijkt toch bijna een verdienmodel :X
In Nederland worden Visa en Mastercard meestal vergelijkbaar geaccepteerd. Vanaf volgend jaar vervalt geleidelijk Maestro en wordt dan een Mastercard.

• mikkelnl
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 19:49
Weet iemand of je in de app de wekelijkse overzichten kan uitzetten?

Oldskool NL.nl

• dutchnltweaker
Willemhubers schreef op maandag 27 juni 2022 @ 13:04:

Ze moeten toch ergens op verdienen? Je betaalt toch voor de rest nergens voor of wel? Visa en mastercard is overal goed beschikbaar behalve in Nederland. Maar daar komt richting eind dit jaar en 2023 verandering in.

• mikkelnl
dutchnltweaker schreef op maandag 27 juni 2022 @ 14:35:
[...]

Ze moeten toch ergens op verdienen? Je betaalt toch voor de rest nergens voor of wel? Visa en mastercard is overal goed beschikbaar behalve in Nederland. Maar daar komt richting eind dit jaar en 2023 verandering in.
Over dat verdienmodel gesproken... ben nog niet lang gebruiker van het gratis pakket, en wil best supporten, maar ik zie geen echte reden om het volgende betaalde pakket te kiezen...? Weinig incentives toch, of mis ik iets?

Oldskool NL.nl

• dutchnltweaker
mikkelnl schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 12:24:
[...]

Over dat verdienmodel gesproken... ben nog niet lang gebruiker van het gratis pakket, en wil best supporten, maar ik zie geen echte reden om het volgende betaalde pakket te kiezen...? Weinig incentives toch, of mis ik iets?
Had het ook over dat de betaalpas (fysiek) geld kost, ook niet zo raar als je het gehele product gratis kan gebruiken. Daar doelde ik op :).

• mikkelnl
dutchnltweaker schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 16:12:
[...]

Had het ook over dat de betaalpas (fysiek) geld kost, ook niet zo raar als je het gehele product gratis kan gebruiken. Daar doelde ik op :).
Jaja dat snap ik hoor :) Was niet zozeer op jou gericht, maar meer algemene vraag waar ik mee loop: wat is hun verdienmodel, want ik wil mis argumenten om bijv. een betaald pakket te nemen :-)

Oldskool NL.nl

• glatuin
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 19:00
mikkelnl schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 20:55:
[...]

Jaja dat snap ik hoor :) Was niet zozeer op jou gericht, maar meer algemene vraag waar ik mee loop: wat is hun verdienmodel, want ik wil mis argumenten om bijv. een betaald pakket te nemen :-)
Het probleem voor de neo banks in ons kikkerlandje is dat wij veel minder hoeven te betalen voor het aanhouden van een bankrekening. In ons land is een betaalde variant van Revolut domweg duur.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Dennisweb
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 23-03 19:28
glatuin schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 21:53:
[...]

Het probleem voor de neo banks in ons kikkerlandje is dat wij veel minder hoeven te betalen voor het aanhouden van een bankrekening. In ons land is een betaalde variant van Revolut domweg duur.
Ik denk dat er ook nog iets anders meespeelt. In Nederland is het betalingsverkeer uitstekend geregeld. Bij de meest goedkope pakketten betaal je hooguit een paar euro per maand en kun je duizenden euro’s de pinautomaat trekken. We betalen in euro’s en omwisselen is niet nodig.

Revolut komt veel meer van pas in een land als Roemenië. Daar betaal je in Roemeense leu, maar ondertussen worden er ook euro’s geaccepteerd. Grote bedrijven betalen je zelfs in euro’s, terwijl je in RON afrekent bij de supermarkt. Even geld uit de muur trekken is een kostbare oefening en er bestaat voor zover ik weet in Roemenië ook niet iets vergelijkbaars als Tikkie.

In zo’n land betaal je met je creditcard. Iets vergelijkbaars als iDEAL is er niet. Er is dus zeker daar veel meer reden om voor een fintech te kiezen dan hier in Nederland. Revolut heeft dan best een mooi product neergezet. Zeker als je dagelijks geld wisselt, kan zo’n betaald pakket waarschijnlijk wel uit. Plus je krijgt er een zwik aan verzekeringen bij.

In Nederland is die noodzaak er gewoon minder, want we betalen al in euro’s, er is al Tikkie en alle varianten daarop. Je kunt al betalen met iDEAL. Je kunt zo een goedkope verzekering afsluiten als je wilt. Revolut biedt natuurlijk wel andere mooie mogelijkheden die je bij de grootbanken nog niet ziet. Maar of dat genoeg is om een betaald account af te nemen? Dat mag iedereen zelf bepalen.

Maar ik denk wel echt dat Revolut vooral bedoeld is voor de minder ontwikkelde betaallanden. En dan ben ik zeker een land als Roemenië niet aan het affakkelen. Het is een prachtig land met geweldige mensen. Maar op gebied van betaalverkeer is het wel een stapje terug in de tijd.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Datisraar
Misschien mis ik iets maar kreeg vandaag een email van Revolut per 1 juli 2022 dat er een wijziging is met Revolut Payments. Maar een rekening bij Revolut viel toch voordien ook al onder de 100.000€ deposito garantie stelsel?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Wally2002
Datisraar schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 10:37:
Misschien mis ik iets maar kreeg vandaag een email van Revolut per 1 juli 2022 dat er een wijziging is met Revolut Payments. Maar een rekening bij Revolut viel toch voordien ook al onder de 100.000€ deposito garantie stelsel?
Tot vandaag had je achter de schermen 2 entiteiten: Payments en Bank. Je tegoeden stonden al bij de bank, en dus onder garantiestelsel. Echter transacties liepen via de Payments tak. Een uitgave werd dus afgeboekt van je bank naar je payments rekening, en vervolgens werd de betaling uitgevoerd. en omgekeerd.
Nu lopen de betalingen direct via de Bank entiteit.

Dit heeft Revolut in het verleden overigens keurig uitgelegd toen men begon met omzetten.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• handoff
  • Registratie: April 2016
Ik heb een Revolut Visa kaart, hoe is de acceptatie in de Nederlandse supermarkten? Kan ik daarmee gewoon betalen, want ik las dat Nederland vooral een Maestro-land is.

Acties:
  • +1Henk 'm!

handoff schreef op zondag 10 juli 2022 @ 14:27:
Ik heb een Revolut Visa kaart, hoe is de acceptatie in de Nederlandse supermarkten? Kan ik daarmee gewoon betalen, want ik las dat Nederland vooral een Maestro-land is.
Je kan best wel ver komen met Visa tegenwoordig

-Aldi (de meeste accepteren Mastercard en Visa)
- AH To GO (en sommige AH waar veel toeristen zijn) accepteren MC/Visa
- Dirk van de Broek (in de randstad overal) Amex, MC en Visa
- Lidl (niet allemaal maar veel wel in de grote steden vooral) Mastercard en Visa
- Jumbo (de meeste waar ik kom in ieder geval Mastercard en Visa sommige ook Amex)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• handoff
Anoniem: 981489 schreef op zondag 10 juli 2022 @ 14:49:
[...]

Je kan best wel ver komen met Visa tegenwoordig

-Aldi (de meeste accepteren Mastercard en Visa)
- AH To GO (en sommige AH waar veel toeristen zijn) accepteren MC/Visa
- Dirk van de Broek (in de randstad overal) Amex, MC en Visa
- Lidl (niet allemaal maar veel wel in de grote steden vooral) Mastercard en Visa
- Jumbo (de meeste waar ik kom in ieder geval Mastercard en Visa sommige ook Amex)
Dus de normale AH werkt het niet? Dat is wel jammer.

Acties:
  • 0Henk 'm!

handoff schreef op zondag 10 juli 2022 @ 14:59:
[...]

Dus de normale AH werkt het niet? Dat is wel jammer.
Over ongeveer een jaar moeten wel alle winkeliers verplicht Mastercard/Visa debit gaan accepteren omdat Maestro ermee stopt.

We zijn er bijna :P

Acties:
  • 0Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18:19
Even een kleine vraag tussendoor. Is een Revolut kaart voldoende geschikt om bv een Patreon abonnement te kunnen afsluiten? ($3 - $10 pm)

[Voor 5% gewijzigd door nachtnet op 10-07-2022 19:37]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dacuuu
  • Laatst online: 19:40
nachtnet schreef op zondag 10 juli 2022 @ 19:36:
Even een kleine vraag tussendoor. Is een Revolut kaart voldoende geschikt om bv een Patreon abonnement te kunnen afsluiten? ($3 - $10 pm)
Waarom niet?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• handoff
Anoniem: 981489 schreef op zondag 10 juli 2022 @ 16:52:
[...]

Over ongeveer een jaar moeten wel alle winkeliers verplicht Mastercard/Visa debit gaan accepteren omdat Maestro ermee stopt.

We zijn er bijna :P
Hopelijk gaat de AH het snel invoeren... Zelfs de discounters hebben dus gewoon creditcardacceptatie.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• glatuin
handoff schreef op zondag 10 juli 2022 @ 20:31:
[...]

Hopelijk gaat de AH het snel invoeren... Zelfs de discounters hebben dus gewoon creditcardacceptatie.
Ik heb even wat gegoogeld en kom tot de conclusie dat einde dit jaar zo'n beetje alle retailers een aanpassing (via hun bank) hebben gekregen zodat hun betaalterminals de master en visa debet kaarten accepteert.
Ik ben benieuwd.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Wally2002
glatuin schreef op zondag 10 juli 2022 @ 20:41:
[...]

Ik heb even wat gegoogeld en kom tot de conclusie dat einde dit jaar zo'n beetje alle retailers een aanpassing (via hun bank) hebben gekregen zodat hun betaalterminals de master en visa debet kaarten accepteert.
Ik ben benieuwd.
Zie ook dit draadje hier op Tweakers.
(laatste nieuws is dat eerste terminals in loop derde kwartaal geschikt zijn).

[Voor 7% gewijzigd door Wally2002 op 11-07-2022 11:15]

• Hugo__Boss
Bij mij gaan mijn kaarten ook komen te vervallen begin augustus, heb een Visa en Maestro in bezit. Revolut heeft mij automatisch een nieuwe Maestro toegestuurd omdat ik daar waarschijnlijk nog wat transacties mee deed en bovendien is een virtuele Maestro zonder een fysieke te hebben niet mogelijk.

Wat denken jullie, heeft het nog meerwaarde om ook weer een fysieke Visa te bestellen als vervanger, of is het tegenwoordig al mogelijk om probleemloos met een virtuele Mastercard gekoppeld aan Google Pay alles te doen? Hoe minder pasjes hoe beter natuurlijk en in Nederland verwacht ik zeker geen issues met een fysieke Maestro achter de hand, maar buitenland wellicht anders en is contactloos en/of Maestro niet altijd mogelijk.

• Sanchaz12
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 16-03 06:36
Nadat er onlangs (groot) onderhoud uitgevoerd is aan de iDeal integratie bij Revolut lukt het niet meer om op te waarderen met iDeal. Na iedere opwaardering krijg ik bij de transactie de status "Ongedaan gemaakt" te zien, maar het bedrag is inmiddels wel afgeschreven van de bankrekening.

Contact gehad met de klantenservice, blijkt het geweigerd te worden omdat de naam op de bankrekening niet overeenkomt met de naam op Revolut (voorheen nooit problemen mee gehad). Naam wijzigen zodat deze overeen komt met de bankrekening is niet mogelijk, omdat deze exact zoals op het legitimatiebewijs moet zijn, en de naam op mijn bankrekening afwijkt van mijn legitimatiebewijs.

Zo wordt het wel erg onpraktisch om Revolut te blijven gebruiken, aangezien normale overboekingen bij mij van ASN naar Revolut en andersom (nog) niet instant zijn.

• Azerox
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 18-03 22:48
Sanchaz12 schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 17:22:
Nadat er onlangs (groot) onderhoud uitgevoerd is aan de iDeal integratie bij Revolut lukt het niet meer om op te waarderen met iDeal. Na iedere opwaardering krijg ik bij de transactie de status "Ongedaan gemaakt" te zien, maar het bedrag is inmiddels wel afgeschreven van de bankrekening.

[Afbeelding]

Contact gehad met de klantenservice, blijkt het geweigerd te worden omdat de naam op de bankrekening niet overeenkomt met de naam op Revolut (voorheen nooit problemen mee gehad). Naam wijzigen zodat deze overeen komt met de bankrekening is niet mogelijk, omdat deze exact zoals op het legitimatiebewijs moet zijn, en de naam op mijn bankrekening afwijkt van mijn legitimatiebewijs.

Zo wordt het wel erg onpraktisch om Revolut te blijven gebruiken, aangezien normale overboekingen bij mij van ASN naar Revolut en andersom (nog) niet instant zijn.
Precies de reden dat ik met hun ben gestopt. Heb nu gewoon een CC van de ING. Paar keer gehad dat ik 100+ op Revolut stortte en het foetsie was. Wel afgeschreven en niet bijgeschreven. Werd van hun naar ING gestuurd etc. Denk ivm en/of rekening. Nooit duidelijk geworden. Uiteindelijk werd het geld weer op mijn rekening bijgeschreven (stond blijkbaar op een tussenrekening). Wel een week m'n geld "kwijt".

Ik moet wel zeggen: Nadat ik die CC had opgezegd en account gesloten kreeg ik nog wat refunds ivm producten kapot gingen. Contact met hun KC gehad en die hebben het snel geregeld en op mijn nieuwe account+kaart gezet, waarna ik het naar mijn bank kon overboeken.

[Voor 8% gewijzigd door Azerox op 20-07-2022 18:26]

If you spell Chuck Norris in Scrabble, you win. Forever.

• Sanchaz12
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 16-03 06:36
Azerox schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 18:24:
[...]
... Uiteindelijk werd het geld weer op mijn rekening bijgeschreven (stond blijkbaar op een tussenrekening). Wel een week m'n geld "kwijt"....
Daar had ik nog niet eens bij stil gestaan... Kwam het vanzelf terug of moest je er actie voor ondernemen voor het geld weer teruggeboekt werd?

[Voor 6% gewijzigd door Sanchaz12 op 20-07-2022 19:34]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Azerox
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 18-03 22:48
Sanchaz12 schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 19:34:
[...]

Daar had ik nog niet eens bij stil gestaan... Kwam het vanzelf terug of moest je er actie voor ondernemen voor het geld weer teruggeboekt werd?
Ik heb actie ondernomen door te klagen bij hun alleen heb ik meer het idee dat het automatisch ging.

If you spell Chuck Norris in Scrabble, you win. Forever.

• mikkelnl
Zelfde gehad laatst; lag aan feit dat mijn en/of rekening op mijn naam staat, en mijn vrouw een revolut account heeft op haar meisjesnaam want die stond op de ID kaart. Gevolg: naam komt niet overeen, en is niks aan te doen. Bedrag werd wel retour gestort snel.

Simpele sepa overboeking naar iban van revolut ging prima en instant.

Oldskool NL.nl

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Redsandro
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
Nu en dan kom ik een iDeal checkout tegen waarbij ik niet voor Revolut kan kiezen. Misschien toeval, maar het is vaak bij abonnementsdiensten waarbij je eerst via iDeal een cent moet betalen.

Heeft iemand wel eens succesvol geklaagd bij een bedrijf, dat ze daadwerkelijk Revolut hebben toegevoegd aan hun iDeal-checkout? Of moet ik daar echt niet op wachten en snel een andere bank met iDeal zoeken?

Is er toevallig een developer in de zaal die weet of dat (voor zo'n bedrijf) een fluitje van een cent is, of dat het best een klus is om dat te implementeren waardoor ze een blik developers moeten opentrekken wat weer veel geld kost voor een handjevol klanten (en dus niet kunnen)?

🤘 Amp.lol. No bloat, just radio. ☕ Ninite-killer. 1000+ packages. ⛟

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Ilmar
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 17:43
Hangt volgens mij van de ideal aanbieder af. Wanneer betaling via een van de grote banken loopt is Revolut geen optie (ondersteunen alleen Nederlandse Ideal banken... hoezo concurrentievervalsing). Loopt betaling via betaalprovider als Mollie/Buckaroo etc. dan is Revolut meestal wel gewoon ondersteund.

Acties:
  • +1Henk 'm!

Redsandro schreef op zondag 24 juli 2022 @ 22:13:
Nu en dan kom ik een iDeal checkout tegen waarbij ik niet voor Revolut kan kiezen. Misschien toeval, maar het is vaak bij abonnementsdiensten waarbij je eerst via iDeal een cent moet betalen.

Heeft iemand wel eens succesvol geklaagd bij een bedrijf, dat ze daadwerkelijk Revolut hebben toegevoegd aan hun iDeal-checkout? Of moet ik daar echt niet op wachten en snel een andere bank met iDeal zoeken?

Is er toevallig een developer in de zaal die weet of dat (voor zo'n bedrijf) een fluitje van een cent is, of dat het best een klus is om dat te implementeren waardoor ze een blik developers moeten opentrekken wat weer veel geld kost voor een handjevol klanten (en dus niet kunnen)?
abonnementsdiensten moeten doorgaans wel meewerken. Even klagen bij de DNB doet wonderen!

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Wally2002
Redsandro schreef op zondag 24 juli 2022 @ 22:13:

Geen toeval. Zoals @Ilmar aangeeft hangt het aan je betaalprovider af. Is hier wel eerder in het topic langs gekomen. Volgens mij i.c.m. Tikkie, er is geklaagd bij Tikkie/ABN-Amro en een vaag antwoord gekomen. ik meen dat die het in kader van 'fraude', 'misbruik' o.i.d. niet wilden ondersteunen. Yeah right.
Technisch zal het toch niet heel ingewikkeld zijn lijkt mij.

Het verbaasd me sowieso al sinds het begin, dat banken die Revolut tussen de iDeal bankselectie weghalen en hier ook mee weg komen. Het haalt eigenlijk het hele iDeal concept onderuit.
Ik ben geen jurist maar je zou zelfs kunnen stellen dat ze (de (gedachte van) de Europese verordening aan hun laars lappen (in het verlengde van de IBAN-discriminatie).

Een snelle zoekactie geeft weinig 'geklaag', ik zie op Twitter iets van de Rabobank uit het begin langs komen, dat die het vanwege 'buitenlandse IBAN' niet accepteren.
In de Revolut community wordt het ook genoemd, maar gaat het meer over de wens om betaalverzoeken met iDeal te sturen (dat is een aparte iDeal licentie).

Persoonlijk probeer ik iDeal te vermijden, de betaling is definitief (als een bankoverschrijving) en niet terug te draaien, als een webshop niet levert ben je je geld kwijt.

Helaas wordt iDeal soms nog gebruikt voor verificatie betalingen (0,01 euro) en wordt je min of meer gedwongen om nog een rekening bij een NL bank aan te houden.

Ik vrees dat er nu een soort status quo is waarbij het aantal klachten of de druk op de grootbanken (of de kans of hoogte van eventuele boetes) te beperkt is om dit te wijzigen.

Ik zie een paar mogelijkheden, alhoewel de kans dat hier iets uit komt misschien niet zo groot is.

- klagen bij webshop, het is in hun belang dat ze kunnen verkopen. Wellicht waren ze al aan het kijken naar een andere payment service provider en is dit een extra motivatie.
- klagen bij Revolut.
- klagen bij iDeal (cq Currence als merkeigenaar). Ik vrees dat ze met een nietszeggend antwoord komen dat Revolut gewoon als issuer bekend is, en dat de webshop het met de betaalproviders moet uitzoeken. Ben wel benieuwd of er inderdaad ruimte is in voorwaarden dat sommige iDeal issuers uitgesloten kunnen/mogen worden.
- klagen bij de partijen (lees; grootbanken) die Revolut uitsluiten in het iDeal betaalscherm.
- Officieel klacht bij: Kifid? AFM? De Nederlandse Bank?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Andre_J
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20:15
Mij bevalt Revolut prima.
Hier in Canada op vakantie, en betaal er alles mee.
Zowel met m’n fysieke kaart als met Apple Pay.

Wally2002 schreef op maandag 25 juli 2022 @ 08:00:
[...]

- klagen bij webshop, het is in hun belang dat ze kunnen verkopen. Wellicht waren ze al aan het kijken naar een andere payment service provider en is dit een extra motivatie.
- klagen bij Revolut.
- klagen bij iDeal (cq Currence als merkeigenaar). Ik vrees dat ze met een nietszeggend antwoord komen dat Revolut gewoon als issuer bekend is, en dat de webshop het met de betaalproviders moet uitzoeken. Ben wel benieuwd of er inderdaad ruimte is in voorwaarden dat sommige iDeal issuers uitgesloten kunnen/mogen worden.
- klagen bij de partijen (lees; grootbanken) die Revolut uitsluiten in het iDeal betaalscherm.
- Officieel klacht bij: Kifid? AFM? De Nederlandse Bank?
Klagen bij iDeal, Grootbanken en De Nederlandsche Bank zal niks uithalen omdat dit niet onder de EU verordening valt.Het is simpelweg een dienst/product, als je bedrijven hebt die voor 'vaste lasten' uitsluitend iDeal gebruiken kan je wel klagen over IBAN discriminatie maar dat is anders dan bij de webshop iets willen kopen en dat niet werkt.

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Redsandro
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
Wally2002 schreef op maandag 25 juli 2022 @ 08:00:
[...]

Geen toeval. Zoals @Ilmar aangeeft hangt het aan je betaalprovider af. (...) ik meen dat die het in kader van 'fraude', 'misbruik' o.i.d. niet wilden ondersteunen.
Ja, heel irritant, Steam doet deed (ik koop niet zo vaak iets, weet niet hoe het nu is) dat ook als je games wilt kopen: Ik kon geen CC van Revolut of N26 gebruiken omdat ze niet Nederlands waren. Moest ik toch weer naar iDeal.
Het verbaasd me sowieso al sinds het begin, dat banken die Revolut tussen de iDeal bankselectie weghalen en hier ook mee weg komen. Het haalt eigenlijk het hele iDeal concept onderuit. Ik ben geen jurist maar je zou zelfs kunnen stellen dat ze (de gedachte van) de Europese verordening aan hun laars lappen (in het verlengde van de IBAN-discriminatie).
Ja precies dat. Ik snap het ook niet helemaal. Er is blijkbaar een perverse prikkel om extra moeilijk te doen. Wat is die prikkel? Is het de strenge Nederlandse controle op Nederlandse banken die een groter risico lopen op boetes omdat ze minder oog/controle/vertrouwen hebben in buitenlandse banken, wat op zich niet zo heel vreemd is als je ziet wat voor puinhoop sommige banken ervan maken? Of is het toch een soort vendor lock-in om geld te kunnen vragen voor een bankrekening? Om te voorkomen dat Nederlanders massaal gratis buitenlandse rekeningen op gaan zoeken? Een ING-rekening in België of Roemenië is gratis als ik het me goed herinner, dus het kan wel.

Voorbeeld 2: Net als die IBAN-discriminatie. Het is dan wel al een paar jaar verboden, maar nog steeds kan ik Revolut of OpenBank niet gebruiken voor allerhande Nederlandse incasso's. Interessant genoeg hebben sommige bedrijven wel ondersteuning voor Duitse IBANs toegevoegd, maar niet voor Litouwse of Spaanse. Wat geeft toch die prikkel om het moeilijk te maken om te betalen? Er moet ergens een gevaar of dreiging zitten, anders wil je het liefst een betaling zo makkelijk mogelijk maken voor een klant. Ik denk toch dat bepaalde geen zin hebben om verantwoordelijk te zijn voor de witwas-controle ofzo.

Voorbeeld 3: De Nederlandse cryptowet als verlengstuk van de anti-witwaswet is ook veel strenger, volgens sommigen zelfs onverenigbaar uitgevallen dan de Europese richtlijn voorschrijft. Daarmee wil ik het niet over crypto gaan hebben of iets dergelijks, maar ik begin me wel een beetje af te vragen waarom Nederland zo graag tegen de geest van allerlei Europese richtlijnen in een isolatiebeleid wil voeren.
Ik zie een paar mogelijkheden, alhoewel de kans dat hier iets uit komt misschien niet zo groot is.
Ik heb inderdaad net als mijn "voorgangers" weinig zin om hier veel werk van te maken, maar ben wel benieuwd naar de oorzaak van deze lapzwanserij van onze banken en betaalproviders. Is het een perverse prikkel om niks buitenlands te ondersteunen door (te) zware controle van DNB op de banken en de betaalproviders, waarmee DNB dus tegen de geest van de Europese richtlijn in werkt? Of is ondanks de enorme populariteit van Revolut, N26, OpenBank, Vivid etc toch het marktaandeel zo enorm klein dat betaalproviders echt niet hun bed uitkomen om even de letters LI, ES en DE aan hun incasso- en iDeal-regex toe te voegen?

Eigenlijk zou ik eens opnieuw moeten kijken of ik inmiddels wat incasso's kan wijzigen, maar daar heb ik nu net geen zin in. Vaak zie je op het allerlaatst pas een foutmelding. Misschien wel leuk voor een journalist of redacteur (@Tijs Hofmans @arnoudwokke @AverageNL schrijven vaker over financiële instellingen. Mocht de mention niet gewaardeerd worden, reageer even met :-( en ik zal het nooit meer doen!) om de staat van Nederlandse betaalproviders, IBAN-discriminatie, selectief iDeal-beleid en cryptobeleid in het licht van de geest van de Europese richtlijnen eens onder de loep te nemen. Voor wat betreft dat laatste, Binance kreeg onlangs een boete, maar Revolut heeft volgens mij ook geen verplichte registratie, terwijl ze zich met iDeal duidelijk op de Nederlandse markt richten.

🤘 Amp.lol. No bloat, just radio. ☕ Ninite-killer. 1000+ packages. ⛟

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Ilmar
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 17:43
Redsandro schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 15:41:

[...]
Ja precies dat. Ik snap het ook niet helemaal. Er is blijkbaar een perverse prikkel om extra moeilijk te doen. Wat is die prikkel?
[...]
Voor wat betreft dat laatste, Binance kreeg onlangs een boete, maar Revolut heeft volgens mij ook geen verplichte registratie, terwijl ze zich met iDeal duidelijk op de Nederlandse markt richten.
Vwb waarom... lijkt mij heel simpel, Ideal is eigendom van de banken en vrijwel noodzakelijk om in Nederland fatsoenlijk te kunnen internet-betalen. Door acceptatie van nieuwe fin-techs te hinderen, beperken ze de mogelijkheden van deze 'disruptors' om op de Nederlandse markt als volwaardige vervanging te opereren. Daarbij moeten ze natuurlijk een beetje balans zien te vinden: niet volledig blokkeren - dan nodig je regulatie vanuit de overheid uit - maar net moeilijk genoeg maken dat jij je ING/Rabo/ABN rekening toch wel achter de hand wil houden.

Betreffende crypto: ik dacht dat Revolut (nog) niet in echte crypto handelt maar CFDs. Daarmee zijn het afgeleide financiële producten en die kunnen prima onder hun financiële vergunning vallen, die ze wél hebben.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Hugo__Boss
Ik loop zelf nog tegen het probleem aan bij ANWB Parkeren (van Yellowbrick). Automatische incasso gaat met 1 cent via ideal, maar Revolut staat er niet tussen. Terwijl bijvoorbeeld bij de NS Revolut wel gewoon ertussen stond en prima kon wijzigen naar LT IBAN zonder hulp van de klantenservice.

Yellowbrick ondersteunt ook betaling via creditcard, dus zo kan ik alsnog met Revolut betalen, alleen de afschrijvingsmomenten zijn heel willekeurig. Automatische incasso heeft mijn voorkeur, die zie je tevens van tevoren aangekondigd.

Ik kom op geen enkele manier in contact met het bedrijf, reageren nergens op. Bellen hele lange wachtrij. Staat natuurlijk los van Revolut, maar geeft wel aan dat het soms praktisch gezien enorm lastig is. Terwijl als je rekeningnummer eenmaal juist is ingevoerd, dan werkt het echt perfect. Dus ik loop er ook regelmatig tegenaan dat Revolut niet in het lijstje staat, maar ik ben bang dat je een lange adem moet hebben om hier iets in te veranderen.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16:41
Wat ik in dit kader wonderlijk vind is dat bij sommige bedrijven Revolut niet en Moneyou wel in de lijst staat. Terwijl die nu geen betaalrekening meer aanbiedt, alleen nog maar hypotheken. Ik vermoed dat sommige van die betaalproviders simpelweg het lijstje niet actueel houden.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Eens een Revolut-account aangemaakt ivm top uppen op bepaalde exchanges. Ging vlotjes, maar kon zowel via apple pay als ideal niet top uppen (ideal 2 pogingen met 2 banken). Support chat gestart: ja om veiligheidsredenen ging dat niet, naamcheck. NLD banken: voorletters en achternaam. Revolut: volledige naam. Dat hoort imho geen enkel issue te zijn. Of ik bankoverschrijving wilde proberen. Nou, ik wacht eerst even tot ik 2x de mislukte iDeal-transactie krijg teruggeboekt, want dat duurt tot max 5 dagen.

En daarna nog dat het via Apple Pay wel zou moeten werken: uh ik zeg net van niet? Ik ben er nu al klaar mee eigenlijk :/

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

• Elandenmelk
musicfreak schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 07:03:
Wat ik in dit kader wonderlijk vind is dat bij sommige bedrijven Revolut niet en Moneyou wel in de lijst staat. Terwijl die nu geen betaalrekening meer aanbiedt, alleen nog maar hypotheken. Ik vermoed dat sommige van die betaalproviders simpelweg het lijstje niet actueel houden.
Kan me toch haast niet voorstellen dat PSPs die lijsten niet up-to-date mogen houden van iDEAL zelf.

Elandenmelk schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 16:13:
[...]

Kan me toch haast niet voorstellen dat PSPs die lijsten niet up-to-date mogen houden van iDEAL zelf.
Kan me dat juist heel goed voorstellen, omdat het niet regelmatig gebeurt dat we nieuwe banken erbij krijgen of weggaan kan ik me voorstellen dat merchants denken t zal wel.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Elandenmelk
Uiteraard, dat de PSPs en merchants het wel best vinden kan ik nog wel bevatten. Maar het lijkt mij aanneembaar dat dat niet mag volgens de algemene voorwaarden van iDEAL en ze het wel up-to-date horen te hebben..

[Voor 4% gewijzigd door Elandenmelk op 29-07-2022 15:05]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Wally2002
Elandenmelk schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 15:05:
Uiteraard, dat de PSPs en merchants het wel best vinden kan ik nog wel bevatten. Maar het lijkt mij aanneembaar dat dat niet mag volgens de algemene voorwaarden van iDEAL en ze het wel up-to-date horen te hebben..
Aangezien grootbanken zelf naar believen banken uit het lijstje kunnen houden lijkt het mij logisch dat je van Currence (merkeigenaar van iDeal) zelf mag weten welke banken je er wel of niet tussen zet....

• desmond
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Net terug uit Hongarije (met munt Hongaarse Forint) en Oostenrijk. Vooral vanwege betere conversiekoers vooraf Revolut aangemaakt, virtueel op Apple Wallet. Werkelijk geen enkel probleem mee gehad in Hongarije, en aantoonbaar een betere conversiekoers gekregen dan met ING Debit kaart.

offtopic:
(kennelijk) Via wet van remmende voorsprong was de situatie in Oostenrijk anders: vaak nog alleen cash (wtf?) en dus geld gepind voor een admin fee van EUR 4,70. Ik was echt een beetje in shock: je hebt geen mogelijkheid om de 'goedkoopste' PIN-service aanbieder te vinden.
Gaan we nu terug naar de situatie in de jaren '70 dat je een paar duizend à contant in je toilettas moet meenemen binnen Eurozone?

Acties:
  • +1Henk 'm!

desmond schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 12:18:
Net terug uit Hongarije (met munt Hongaarse Forint) en Oostenrijk. Vooral vanwege betere conversiekoers vooraf Revolut aangemaakt, virtueel op Apple Wallet. Werkelijk geen enkel probleem mee gehad in Hongarije, en aantoonbaar een betere conversiekoers gekregen dan met ING Debit kaart.

offtopic:
(kennelijk) Via wet van remmende voorsprong was de situatie in Oostenrijk anders: vaak nog alleen cash (wtf?) en dus geld gepind voor een admin fee van EUR 4,70. Ik was echt een beetje in shock: je hebt geen mogelijkheid om de 'goedkoopste' PIN-service aanbieder te vinden.
Gaan we nu terug naar de situatie in de jaren '70 dat je een paar duizend à contant in je toilettas moet meenemen binnen Eurozone?
ING rekent als het goed is €3,5 en 1.4% wisselkoersopslag. Het zou veel fijner zijn als de grootbanken hier ook 'Premium' pakketten aanbieden met lage of geen koersopslagkosten.

offtopic:
Het kan zeker geen kwaad om enkele bedragen al gepind mee te nemen, scheelt je dit soort kosten.

• r_buren
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16:44
Ik heb net Revolut standard genomen, geregistreerd, wat geld erop gezet en Google Pay aangezet.
Bij de NFC instellingen van mijn S21 zie ik ook Google Pay staan.
Dus ik naar de Appie, en iets betalen en toen werd er toch nog betaald met de Rabobank, waar ik ook Google Pay aan gekoppeld heb. Ik had verwacht een popupje te krijgen van welke bank wil je gebruiken, maar zo makkelijk is het dus makkelijk niet.

Kan het uberhaupt om meerdere banken aan Google Pay te hebben hangen en hoe moet ik dat dan gebruiken ?
Update: Ik had de Google Wallet app nog nooit gedownload omdat ik in de Rabobank app Google Pay gekoppeld had en verder niks nodig had. Maar nu net ff gedownload en daarin kan ik zeggen welke kaart de standaard betaalkaart voor betalen via NFC wordt. Dus ik ga er vanuit dat ik het nu opgelost heb.

Vraag is alleen nog waarvoor ik Rabobank en Google Pay gekoppeld zou laten.

[Voor 26% gewijzigd door r_buren op 30-07-2022 16:28]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• xabre16v
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Via "Instelling -> Google -> Instellingen voor Google-apps -> Google Pay" kan je ook je standaard kaart selecteren voor Google Pay. Heb je de Wallet app niet nodig.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hugo__Boss
Heb je wel een Maestro genomen? Ik ben nog geen AH tegengekomen waar Mastercard en/of Visa geaccepteerd wordt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• r_buren
Hugo__Boss schreef op zondag 31 juli 2022 @ 14:16:
Heb je wel een Maestro genomen? Ik ben nog geen AH tegengekomen waar Mastercard en/of Visa geaccepteerd wordt.
Nou ik denk dat de virtuele kaart die ik genomen heb geen Maestro is. Heb nu een fysieke kaart besteld die over 8 dagen binnen komt, en die heb ik wel Maestro genomen. En staat ook al virtueel in de Revolut app.
Dus die ga ik straks een proberen.

Update: Lees net dat ik de fysieke kaart niet eerder kan gebruiken voordat ie binnen is en ik deze geactiveerd heb.

Kan me niet herinneren dat ik bij de virtuele kaart een keuze kreeg.

Update 2: Net een tweede virtuele kaart aangemaakt en nee, geen keuze. Je krijg gewoon iets. Kan trouwens nergens vinden of de kaart Maestro of Visa is.

[Voor 20% gewijzigd door r_buren op 31-07-2022 17:52]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• glatuin
r_buren schreef op zondag 31 juli 2022 @ 17:31:
[...]

Nou ik denk dat de virtuele kaart die ik genomen heb geen Maestro is. Heb nu een fysieke kaart besteld die over 8 dagen binnen komt, en die heb ik wel Maestro genomen. En staat ook al virtueel in de Revolut app.
Dus die ga ik straks een proberen.

Update: Lees net dat ik de fysieke kaart niet eerder kan gebruiken voordat ie binnen is en ik deze geactiveerd heb.

Kan me niet herinneren dat ik bij de virtuele kaart een keuze kreeg.

Update 2: Net een tweede virtuele kaart aangemaakt en nee, geen keuze. Je krijg gewoon iets. Kan trouwens nergens vinden of de kaart Maestro of Visa is.
Volgens mij is een virtuele kaart bij Revolut nooit een maestro kaart. Nu is het al enige tijd altijd een Mastercard.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Hugo__Boss
De Maestro kaart is inderdaad altijd een fysieke, maar kun je wel meteen toevoegen aan Google Pay om mee te betalen. Je kunt er nog geen online betaling mee doen, totdat je daadwerkelijk een betaling met de fysieke pas hebt gedaan (insteken met pincode).

Als je een virtuele bestelt, heb je deze beperking niet, maar op het moment van schrijven is dat inderdaad weer een Mastercard.

Aan het logo kan je zien wat voor kaart je hebt, Maestro is rood met blauw en Mastercard rood met oranje.

[Voor 12% gewijzigd door Hugo__Boss op 31-07-2022 23:12]

• r_buren
Hugo__Boss schreef op zondag 31 juli 2022 @ 22:55:
De Maestro kaart is inderdaad altijd een fysieke, maar kun je wel meteen toevoegen aan Google Pay om mee te betalen. Je kunt er nog geen online betaling mee doen, totdat je daadwerkelijk een betaling met de fysieke pas hebt gedaan (insteken met pincode).

Als je een virtuele bestelt, heb je deze beperking niet, maar op het moment van schrijven is dat inderdaad weer een Mastercard.

Aan het logo kan je zien wat voor kaart je hebt, Maestro is rood met blauw en Mastercard rood met oranje.
Nou dan ben ik bang dat ze me ook een Mastercard fysieke card opsturen want ook die kaart heeft in de app een rood met oranje stip. Terwijl ik toch redelijk zeker ben dat ik Maestro heb gekozen.
Ik zie het wel, en anders moet ik toch wachten met Revolut gebruiken totdat AH zijn ATM's heeft geupdate. Want dat was het idee om boodschappen met de Revolut pas te gaan doen. (via Google Pay op mijn S21 via NFC)

• Hugo__Boss
Kan je niet alsnog een Maestro bestellen? Ik heb ze ook allebei genomen, het is gewoon nog net te vroeg om alleen met een Mastercard op zak te lopen.

• r_buren
Hugo__Boss schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 11:39:
Kan je niet alsnog een Maestro bestellen? Ik heb ze ook allebei genomen, het is gewoon nog net te vroeg om alleen met een Mastercard op zak te lopen.
Ik zie het al, in de app bij nieuwe fysieke kaart bestellen had ik nooit de twee stipjes onderin gezien (zie plaatje) Links is Mastercard en rechts is Maestro. Nu dus alsnog een Maestro besteld.

• dutchnltweaker
r_buren schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 20:01:
[...]

Ik zie het al, in de app bij nieuwe fysieke kaart bestellen had ik nooit de twee stipjes onderin gezien (zie plaatje) Links is Mastercard en rechts is Maestro. Nu dus alsnog een Maestro besteld.

[Afbeelding]
Grappig, begin dit jaar kon ik een gratis visa kaart aanvragen fysiek. Nu is het mastercard geworden. Soms veranderen ze dat random en kan je alleen opeens alleen fysieke standaard visa kaart kopen.

• mikkelnl
Ben nu 2-3 maanden Revolut aan het gebruiken, maar neig toch naar om salaris gewoon op een ABN iban te laten storten: de reviews online vind ik toch 'eng'. Besef dat er tal van redenen kunnen zijn dat dit allemaal te verklaren is, maar omdat Revolut toch buitenlands is, en chat niet altijd even top schijnt te reageren enz, blijf ik het dus 'eng' vinden.

Zelf nog geen gedoe gehad, denk dat ik dus toch maar niet mijn ABN opzeg...

Hoe zitten jullie hier in?

Oldskool NL.nl

• Hugo__Boss
Ik doe dat ook niet, ik zet er eigenlijk alleen relatief kleine bedragen op maandelijks wat ik nodig heb.
Voorheen hadden we allebei een eigen betaalrekening en een gezamenlijke waar het meeste mee gedaan wordt. Mijn eigen betaalrekening gebruikte ik eigenlijk bijna niet. Zat bij de ASN bank en gezamenlijk is SNS dus qua features hetzelfde. Besloten om de ASN op te zeggen en Revolut te gebruiken als "mijn" rekening. Salaris echter wel omgezet naar onze gezamenlijke en ik boek over naar Revolut wat ik nodig heb terwijl dat vroeger andersom was.

Het zou niks uit moeten maken, maar inderdaad, je zit toch bij een internetbank waar het gevoelsmatig wellicht veel moeilijker is om wat geregeld te krijgen stel dat het mis gaat dan bij een Nederlandse bank. Of dat in de praktijk ook echt zo is, heb ik geen idee van. Gelukkig geen problemen gehad tot nu toe. Maar ook je werkgever kijkt misschien raar op om je salaris naar "Litouwen" te moeten overboeken, ook al maakt het technisch natuurlijk niks meer uit tegenwoordig.

• JaDatIsPeter
  • Registratie: Februari 2019
  • Niet online
mikkelnl schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 13:51:
de reviews online vind ik toch 'eng'. [..] Hoe zitten jullie hier in?
Wat ik eng vind is een Bank-app op mijn telefoon die zowel bankierfunctie heeft als de tweede factor is voor die bankierfunctie. Eng is misschien een groot woord, maar het geeft mij een "dat klopt niet" gevoel. Elke bank doet dat, dus het zal wel goed zijn.
Ik gebruik daarom Revolut "er bij" als soort van digitale portemonnee. Van andere banken heb ik geen app op mijn telefoon en gebruik ik de internetbankier functie, waar de telefoon dan de tweede factor is. Ik heb zo'n 300 euro op Revolut, zodat ik eenvoudig Tikkies kan terugbetalen, andere iDeal betalinbgen kan doen en via de Wallet zonder pasje kan betalen. Grotere betalingen doe ik via een andere bank (ING of OpenBank).
De reviews heb ik niet bekeken, dus hoe ik daar in zit.. nog geen idee.
Pagina: 1 ... 20 ... 24 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee