Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 23:26
Dacuuu schreef op donderdag 28 april 2022 @ 08:34:
Onder het tabje Crypto, kan je een quiz doen, hiermee verdien je zo'n +-€11 aan DOT.

Als je een vraag fout hebt mag je het oneindig overnieuw doen.
Waar zie je dit precies?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14-05 12:04
oohh schreef op donderdag 28 april 2022 @ 08:40:
[...]

Waar zie je dit precies?
Onder het tabje 'crypto'.. En dan een beetje naar beneden scrollen.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Gcfi9zZ.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
Dacuuu schreef op donderdag 28 april 2022 @ 08:43:
[...]

[Afbeelding]
Zat zelf al te kijken, maar niks te zien hier. Ik gok dat alleen klanten die nog geen crypto hebben in aanmerking komen. Of wellicht komt het later nog beschikbaar.

[ Voor 5% gewijzigd door oohh op 28-04-2022 08:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Elandenmelk
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 25-04 15:03
Dacuuu schreef op donderdag 28 april 2022 @ 08:34:
Onder het tabje Crypto, kan je een quiz doen, hiermee verdien je zo'n +-€11 aan DOT.

Als je een vraag fout hebt mag je het oneindig overnieuw doen.
Is mij gelukt, bedankt voor de tip! Ook nog een kleine opfriscursus over crypto´s en blockchain van minder dan 10 minuutjes wat nooit kwaad kan :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vaszie
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 16-04 09:32
oohh schreef op donderdag 28 april 2022 @ 08:49:
[...]

Zat zelf al te kijken, maar niks te zien hier. Ik gok dat alleen klanten die nog geen crypto hebben in aanmerking komen. Of wellicht komt het later nog beschikbaar.
Klopt ik had crypto staan op me account toen stond het er niet.
Na verkopen kon ik er wel voor kiezen.
Dus een optie is om het te verkopen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wally2002
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:17
Vandaag (engelstalige) mail gehad van Revolut dat per 1 juli 2022 alle activiteiten onder Revolut Bank UAB vallen.
Ik was al eerder overgestapt naar de Bank-tak, maar dat betrof feitelijk alleen je tegoeden, de daadwerkelijke betalingen liepen nog via de Payments-tak.
Revolut heeft nu toestemming om binnen hun EU licentie van de Bank ook Payments en deposits te laten lopen, aldus de mail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Datisraar
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 13-05 21:09
Wally2002 schreef op donderdag 28 april 2022 @ 18:31:
Vandaag (engelstalige) mail gehad van Revolut dat per 1 juli 2022 alle activiteiten onder Revolut Bank UAB vallen.
Ik was al eerder overgestapt naar de Bank-tak, maar dat betrof feitelijk alleen je tegoeden, de daadwerkelijke betalingen liepen nog via de Payments-tak.
Revolut heeft nu toestemming om binnen hun EU licentie van de Bank ook Payments en deposits te laten lopen, aldus de mail.
Zou dat ook nog kunnen betekenen dat er spaarrekeningen mét rente, erbij komen 🤔?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
Datisraar schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 16:15:
[...]

Zou dat ook nog kunnen betekenen dat er spaarrekeningen mét rente, erbij komen 🤔?
Dat is denk ik wel de bedoeling, althans ze hebben dat eerder wel aangegeven te willen uitrollen naar andere Europese landen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rogervdh
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 21:06
Wally2002 schreef op maandag 15 november 2021 @ 16:19:
[...]

Yep, laatst nog bij een betaling via RaboBank Omnikassa miste ik Revolut.

En Tikkie is hier in het topic veelvuldig besproken.

Als je het mij vraagt heeft het veel weg van concurrentie dwars zitten, maar de officiële lezing van ABN-Amro (Tikkie) is dat ze Revolut niet kunnen ondersteunen ivm compliance-redenen. Zo zou de naam-rekeningnr controle niet mogelijk zijn.
Vandaag liep ik ook tegen dit probleem aan. Zwaar irritant... Aangegeven bij de webshop waar ik iets wilde bestellen en kreeg te horen dat ze het al eerder aangegeven hebben bij Rabobank, maar dat ze er niks mee doen. Zelf melding gemaakt bij de helpdesk van Omnikassa (contact@omnikassa.rabobank.nl) en ook bij Currence (ideal@currence.nl).Eens kijken wat die twee partijen daarop te zeggen hebben. Rabobank kan gewoon niet verkroppen dat er een (buitenlandse) partij is die een gratis betaalrekening mét iDeal aanbiedt, tenminste, dat gevoel krijg ik heel sterk. Ik vraag me af of je zomaar een iDeal issuer mag uitsluiten? iDeal aanbieden = alle bij iDeal aangesloten issuers accepteren en geen 'selectie'. Soms moeten webshops zelf een aanpassing doen om een nieuwe issuer toe te voegen, maar van een payment processor (zoals Rabobank) mag je verwachten dat die wijziging prompt doorgevoerd wordt zodra de nieuwe issuer live is.

[ Voor 11% gewijzigd door rogervdh op 01-05-2022 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weicool
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 15-12-2023
Wat vinden jullie ervan dat Revolut anderhalve maand geleden nog een boete gekregen omdat ze niet genoeg gedaan zouden hebben om witwassen te voorkomen: 50K voor Revolut Bank UAB en 150K voor Revolut Payment UAB: https://www.lb.lt/en/news...n-revolut-group-companies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
Weicool schreef op maandag 2 mei 2022 @ 04:33:
Wat vinden jullie ervan dat Revolut anderhalve maand geleden nog een boete gekregen omdat ze niet genoeg gedaan zouden hebben om witwassen te voorkomen: 50K voor Revolut Bank UAB en 150K voor Revolut Payment UAB: https://www.lb.lt/en/news...n-revolut-group-companies
Als klant en leek in deze materie is het lastig duiden. Blijkbaar keek Revolut in hun onboarding niet naar alle risicofactoren voor witwassen en financiering terrorisme zoals deze in de wetgeving worden genoemd. Dat zou wel slordig zijn want makkelijk te voorkomen, de factoren zouden in de wet worden genoemd.

Anderzijds is dit onderwerp ook wel een grijs gebied waar je wilt voorkomen dat de goeden onder de kwaden lijden.

Revolut heeft volledige medewerking gegeven en naar eigen zeggen de issues geadresseerd.

Of de hoogte van de boete passend is kan ik niet beoordelen.

Samenvattend hecht ik hier zelf niet te veel waarde aan. Het is niet de eerste bank die een boete krijgt en zal ook niet de laatste zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulldock
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13-05 21:45
@Weicool zo zie je maar dat ze steeds meer een echte bank worden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Fatal
  • Laatst online: 22:19
Dacuuu schreef op donderdag 28 april 2022 @ 08:43:
[...]

[Afbeelding]
Dan hebben ze het aangepast. Kom niet verder dan €4,50.
4x crypto basis
5x polkadot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rogervdh
  • Registratie: Augustus 2008
rogervdh schreef op zondag 1 mei 2022 @ 21:49:
[...]

Vandaag liep ik ook tegen dit probleem aan. Zwaar irritant... Aangegeven bij de webshop waar ik iets wilde bestellen en kreeg te horen dat ze het al eerder aangegeven hebben bij Rabobank, maar dat ze er niks mee doen. Zelf melding gemaakt bij de helpdesk van Omnikassa (contact@omnikassa.rabobank.nl) en ook bij Currence (ideal@currence.nl).Eens kijken wat die twee partijen daarop te zeggen hebben. Rabobank kan gewoon niet verkroppen dat er een (buitenlandse) partij is die een gratis betaalrekening mét iDeal aanbiedt, tenminste, dat gevoel krijg ik heel sterk. Ik vraag me af of je zomaar een iDeal issuer mag uitsluiten? iDeal aanbieden = alle bij iDeal aangesloten issuers accepteren en geen 'selectie'. Soms moeten webshops zelf een aanpassing doen om een nieuwe issuer toe te voegen, maar van een payment processor (zoals Rabobank) mag je verwachten dat die wijziging prompt doorgevoerd wordt zodra de nieuwe issuer live is.
Reactie Rabobank: "Beste Roger, ik heb deze wens bij ons op de wensenlijst gezet en ik hoop dat dit z.s.m. toegevoegd gaat worden." Revolut biedt iDeal al 'n jaar aan (!) en ook deze aanbieder zou volledig automatisch opgenomen moeten worden door iedere payment processor (waaronder Omnikassa van Rabobank). Een "wensenlijst"...het moet niet gekker worden. Dat klanten hier überhaupt om moeten vragen. Weet direct alweer waarom ik geen fan ben van de Rabobank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nonkeljos
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 10-05 13:10
Praktische vraag over USD bij Revolut. Ik heb daar een gratis account. Nu ontving ik een groot bedrag in USD, trouwens met aangerekende interbancaire kosten, dat was ook een verrassing, maar hoe krijg ik nu het grote bedrag zo efficiënt mogelijk omgezet in EUR, zonder kosten dus? Ik zou 1000 usd per maand kunnen doen gratis, maar misschien zijn er andere trucs via betaalverzoeken ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulldock
@nonkeljos Je kunt een maandje een betaald account doen, met onbeperkt wisselen? Waarschijnlijk ben je bij de eerste de beste stijging vd euro al meer kwijt.

[ Voor 31% gewijzigd door Bulldock op 04-05-2022 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
@nonkeljos Revolut rekent twee soorten kosten:
- de exchange fee indien van toepassing (gebaseerd op het soort valuta en het moment van omwisselen (niet gangbare valuta en wisselen in het weekend is duurder)
- de 'fair use' fee (voor het gratis en plus plan is dat aan de orde als je vanaf 1000 euro/maand omwisselt. Bij duurdere plans is die grens er niet.

Je zou de fair use fee kunnen vermijden door voor een maand een plan te nemen waarbij die fee er niet is.

Of toch in meerdere batches omzetten, met koersschommelingen die in je voor- of nadeel kunnen werken.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Gaat niet door
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 06:45
Weicool schreef op maandag 2 mei 2022 @ 04:33:
Wat vind je ervan dat de ABN een boete heeft gekregen van 480 miljoen tegen witwassen? https://www.om.nl/actueel...-bestrijden-van-witwassen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Weicool
Gaat niet door schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 19:05:
[...]

Wat vind je ervan dat de ABN een boete heeft gekregen van 480 miljoen tegen witwassen? https://www.om.nl/actueel...-bestrijden-van-witwassen
Ik zie ze niks veranderen bij ABN AMRO wat controles betreft, behalve dat ze nu hun fysieke kantoren allemaal sluiten. En alleen nog digitaal zaken doen. Bovendien wordt ABN gezien als staatsbank die makkelijk op staats steun kan rekenen.

[ Voor 10% gewijzigd door Weicool op 04-05-2022 19:55 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Orangelights23
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 06:04
nonkeljos schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 17:14:
Praktische vraag over USD bij Revolut. Ik heb daar een gratis account. Nu ontving ik een groot bedrag in USD, trouwens met aangerekende interbancaire kosten, dat was ook een verrassing, maar hoe krijg ik nu het grote bedrag zo efficiënt mogelijk omgezet in EUR, zonder kosten dus? Ik zou 1000 usd per maand kunnen doen gratis, maar misschien zijn er andere trucs via betaalverzoeken ofzo?
Gebruik Wise. Heb grote bedragen overgezet met Wise en ik gebruik het ook zakelijk (heb inkomsten vanuit verschillende valuta).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulldock
@Orangelights23 waarom? Wise is volgens mij vele malen duurder. En valt niet onder het garantiestelsel. Net ff gekeken en 1000 dollar omwisselen kost bijna 9 dollar aan fee.

[ Voor 25% gewijzigd door Bulldock op 05-05-2022 06:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orangelights23
Bulldock schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 06:51:
@Orangelights23 waarom? Wise is volgens mij vele malen duurder. En valt niet onder het garantiestelsel. Net ff gekeken en 1000 dollar omwisselen kost bijna 9 dollar aan fee.
9 dollar versus veel meer kosten voor jou wanneer je je bank het laat omzetten naar een andere valuta. Overigens hoe hoger het bedrag dat je overmaakt, hoe lager de kosten procentueel gezien.

Daarnaast begrijp ik niet waarom je begint over het depositogarantiestelsel, ik stelde namelijk voor om het als betaaldienst te gebruiken. Ik heb bijvoorbeeld een tijdje geleden 50K aan Deense kronen overgezet naar euro’s, wat via Wise - uit mijn hoofd - 110 euro goedkoper was dan direct DKK overmaken naar een Nederlandse bankrekening

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bulldock
@Orangelights23 nee 9 dollar vs gratis bij revolut. Dit is het revolut topic dus ik snap niet dat je vergelijkt met banken.

Garantiestelsel vind ik persoonlijk wel belangrijk als je 50k op een rekening hebt staan. Ok, als het voor 1 dag is, vind ik het minder spannend, maar dat kan ik voor de vraagsteller niet invullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orangelights23
Bulldock schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 07:37:
@Orangelights23 nee 9 dollar vs gratis bij revolut. Dit is het revolut topic dus ik snap niet dat je vergelijkt met banken.

Garantiestelsel vind ik persoonlijk wel belangrijk als je 50k op een rekening hebt staan. Ok, als het voor 1 dag is, vind ik het minder spannend, maar dat kan ik voor de vraagsteller niet invullen.
Volgens mij hebben we het over twee andere dingen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nonkeljos
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 10-05 13:10
Wally2002 schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 18:37:
@nonkeljos
Je zou de fair use fee kunnen vermijden door voor een maand een plan te nemen waarbij die fee er niet is.

Of toch in meerdere batches omzetten, met koersschommelingen die in je voor- of nadeel kunnen werken.
Dank jullie wel voor de duidelijk antwoorden. Ik was idd aan het denken om het in batches om te wisselen.

Een maandje metal kiezen is zeker mogelijk, maar bij mij staat dat 'dit plan geldt voor 12 maanden' dus ik ging er van uit dat het pas na 1 jaar opzegbaar is ook al betaal je per maand. Iemand ervaring met 1 maand betalend account en dan alweer wisselen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanchaz12
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 09-05 17:06
Heeft iemand ervaring met het betalen/overschrijven i.c.m. een betalingskenmerk? Natuurlijk kan dit kenmerk in de omschrijving geplaatst worden, maar komt dit dan op de juiste manier bij de ontvanger aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 12-05 20:33
Sanchaz12 schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 13:24:
Heeft iemand ervaring met het betalen/overschrijven i.c.m. een betalingskenmerk? Natuurlijk kan dit kenmerk in de omschrijving geplaatst worden, maar komt dit dan op de juiste manier bij de ontvanger aan?
Ik ging er juist van uit dat dit altijd het geval was... :+ Sinds kort ook een rekening bij de ING en daar zijn het inderdaad aparte velden.
Bij Knab is het één en hetzelfde veld... Die herkent het automatisch. Ging er vanuit dat dit hier ook 'gewoon' het geval is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanchaz12
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 09-05 17:06
Nuevocasa schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 13:27:
[...]
Bij Knab is het één en hetzelfde veld... Die herkent het automatisch.
Inderdaad, bij ASN verschijnt er, na een aantal cijfers ingevoerd te hebben, een knop met 'Acceptgiro? (JA/NEE) onder het opmerkingen veld, vandaar dat ik ook aan het twijfelen was of het puur als omschrijving ook goed aan komt.

Ook omdat de informatie over betalingskenmerken duidelijk maakt dat er een koppeling tussen zit.
Als bij een normale overboeking via internetbankieren of mobiel bankieren een NL-betalingskenmerk wordt ingevoerd, wordt dit gecontroleerd op juistheid. Een correct NL-betalingskenmerk wordt in de ‘structured remittance information’ aan de ontvanger terug gemeld. Als het kenmerk onjuist is, dan wordt dit in de ‘unstructured remittance information’ aangegeven.
Aan de andere kant, de partij waar het over gaat (Belastingdienst) heeft wel een pagina over betalen met een buitenlands rekeningnummer, waarop enkel de instructie "Zet bij uw betaling altijd het betalingskenmerk van uw belastingaanslag." staat. Dan zullen ze het misschien wel handmatig controleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weicool
Revolut zegt te stoppen met creditcard opwaarderingen per 8 juli 2022: telt ICS creditcard as creditcard of debitcard? Het werkt als creditcard met op rekening betalen, maar BIN nummer zegt debitcard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 981489

Weicool schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 18:49:
Revolut zegt te stoppen met creditcard opwaarderingen per 8 juli 2022: telt ICS creditcard as creditcard of debitcard? Het werkt als creditcard met op rekening betalen, maar BIN nummer zegt debitcard
Bij mij werd dit als CC gezien en niet debit (Visa)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weicool
Anoniem: 981489 schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 18:52:
[...]

Bij mij werd dit als CC gezien en niet debit (Visa)
Hmm… via de Curve frontend zou het misschien als debitcard gezien kunnen worden: heeft iemand daar ervaring mee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wally2002
Heb je hier een linkje bij? Ik zie er niets over in de Revolut community of hun website zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Datisraar
Dat zou balen zijn, als dat gebeurt. Normaal gesproken kost een geldopname van je ICS creditcard 2,5%-tot 4% kosten. Bij concullega N26 kost een voeding van je rekening met een creditcard ook 1,5%. En bij Revolut is een van de fijne features dat je gratis je rekening kunt opwaarderen met een creditcard storting.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mozie
  • Registratie: Oktober 2013
  • Niet online
Ben ik de enige bij wie sinds kort (enkele weken?) instant overboekingen niet lukt tussen Revolut en Rabo? Voorheen heb ik maandenlang geen problemen gehad.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Nuevocasa
Mozie schreef op zaterdag 14 mei 2022 @ 17:17:
Ben ik de enige bij wie sinds kort (enkele weken?) instant overboekingen niet lukt tussen Revolut en Rabo? Voorheen heb ik maandenlang geen problemen gehad.
Ook tussen Revolut en andere banken werkt het niet meer lekker.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Van Revolut naar Rabobank inderdaad niet, andersom wel. Dat is dus waarschijnlijk iets aan de kant van Revolut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mozie
  • Registratie: Oktober 2013
  • Niet online
Nuevocasa schreef op zaterdag 14 mei 2022 @ 17:29:
[...]

Ook tussen Revolut en andere banken werkt het niet meer lekker.
TexMex schreef op zaterdag 14 mei 2022 @ 17:30:
[...]

Van Revolut naar Rabobank inderdaad niet, andersom wel. Dat is dus waarschijnlijk iets aan de kant van Revolut.
Opmerkelijk. Wellicht dat Revolut is gestopt met deelname aan de transactieverwerker(s) waar o.a. Rabobank bij is aangesloten. Geprobeerd met ABN, daar is instant (nog) wel actief.

Betaalvereniging Nederland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
Mozie schreef op zaterdag 14 mei 2022 @ 19:11:
[...]

[...]

Opmerkelijk. Wellicht dat Revolut is gestopt met deelname aan de transactieverwerker(s) waar o.a. Rabobank bij is aangesloten. Geprobeerd met ABN, daar is instant (nog) wel actief.

Bij ING en KNAB werkte het bij mij niet meer goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
Mozie schreef op zaterdag 14 mei 2022 @ 19:11:
[...]

[...]

Hopelijk een tijdelijk iets. Het beleid van de ECB is tegenwoordig dat als je een vorm van instant payments aanbiedt, dat je je dan verplicht ook aansluit bij TIPS. Op die manier moeten instant payments breder beschikbaar komen binnen de gehele EU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05:36

sander817

5260 Wp + 13,2GJ Zonneboiler

Ik meende dat ik in mijn revolut gratis app een melding kreeg voor een jaar gratis premium proefperiode.
In mijn account zie ik nu slechts 3 maanden premium. Heb ik dat verkeerd gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulldock
@sander817 ik heb 1 en 3 maand wel 's gezien maar 1 jaar nog nooit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kindle44
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 13-05 23:17
Heb je een link naar de bron? Als ik de nieuwe Algemene Voorwaarden die per 8 juli 2022 gelden bekijk, zie ik nog steeds vermelding van "credit or debit card top-up".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Weicool
kindle44 schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 10:52:
Heb je een link naar de bron? Als ik de nieuwe Algemene Voorwaarden die per 8 juli 2022 gelden bekijk, zie ik nog steeds vermelding van "credit or debit card top-up".

[...]
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HIK58K_ksQtkEH_4m8D75fMIHNI=/x800/filters:strip_exif()/f/image/k9UpuC3P5yVHyRks4lqPWtCo.png?f=fotoalbum_large

Het betreft bovenstaande e-mail op 11 mei die sommige Revolut leden waaronder ik gekregen heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kindle44
Vreemd. Ik heb deze email niet ontvangen (zijnde Nederlandse klant).

Als ik de nieuwe Alg Voorwaarden bekijk (geldig per 1 juli 2022), art. 12, staat er duidelijk in dat credit cards geaccepteerd zullen worden:
12. Adding money to my account

You can add money to your account using a debit card or credit card registered with us (we call this your stored card) or by bank transfer. Your stored card must be in your name.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05:36

sander817

5260 Wp + 13,2GJ Zonneboiler

Bulldock schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 22:35:
@sander817 ik heb 1 en 3 maand wel 's gezien maar 1 jaar nog nooit
Hmm, ik denk dat je dat bij een metal card krijgt. Ik heb nu 3 maanden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JaDatIsPeter
  • Registratie: Februari 2019
  • Niet online
@Weicool @kindle44 En ook artikel 16 (Send and receive money using a payment link) stelt dat credit/debit betalingen ontvangen mogelijk is:
If you are receiving money using a payment link, your friend will need to enter their debit or credit card details, or details of a card added to Apple Pay or Google Pay, into the link. The payment will then be made from their card. We may put limits on the amount you can request using a payment link, which we will show you in the app.
https://www.revolut.com/nl-NL/legal/terms

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kindle44
@Weicool sta je bij Revolut bekend als Nederlandse klant/ingezetene?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Datisraar
kindle44 schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 15:41:
Vreemd. Ik heb deze email niet ontvangen (zijnde Nederlandse klant).

Als ik de nieuwe Alg Voorwaarden bekijk (geldig per 1 juli 2022), art. 12, staat er duidelijk in dat credit cards geaccepteerd zullen worden:

[...]
Kan dat nog te maken of je een gratis account of betaald account bij Revolut hebt? Ik heb zelf het Plus plan, maar nooit een bericht voorbij zien komen dat een creditcard top up niet meer zou kunnen.

[ Voor 12% gewijzigd door Datisraar op 19-05-2022 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misterxx2
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09-05 20:30
sander817 schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 16:32:
[...]

Hmm, ik denk dat je dat bij een metal card krijgt. Ik heb nu 3 maanden
Hierover heb ik contact met ze gehad via Twitter. Revolut zegt dat het "tot 12 maanden" is. Dat je uiteindelijk 3 maanden krijgt aangeboden is kloppend.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• LNDN
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 11-05 02:43
Jazco2nd schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 11:03:
[...]

1 Maestro (verving de eerder verlopen Maestro)
1 MasterCard (via de Pride actie)
1 Visa (verving de eerder verlopen MasterCard)

Nu kregen we ook melding dat deze kaarten die nog geen jaar oud zijn weer vervangen moeten worden door wijzigingen in hun backend. We hebben we elk maar 2 kaarten mogen vervangen. Dat is prima. We hebben:
- Een vervangende Maestro
- Een vervangende VISA

aangevraagd.

Helaas kreeg mijn vriendin vervolgens 2 Maestros. we zijn al 4 dagen aan het chatten geweest met Support, maar die weigert hun fout te fixen. Oftewel, voor mijn vriendin is Revolut nu vrijwel nutteloos, we gebruikten het alleen op reis buiten de Eurolanden en dan heb je natuurlijk geen drol aan 2 Maestro kaarten.

:( :( :(
Bij mij bied de vervangingsfunctie alleen VISA aan ter vervanging van de maestro. Snap er niets van. 😂

EDIT: Ik vergeet keer op keer dat je op de bolletjes moet klikken onder de pas om hem aan te passen. R/crappydesign

[ Voor 5% gewijzigd door LNDN op 19-05-2022 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exponential
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 14-05 13:17
LNDN schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 22:30:
[...]

Bij mij bied de vervangingsfunctie alleen VISA aan ter vervanging van de maestro. Snap er niets van. 😂

EDIT: Ik vergeet keer op keer dat je op de bolletjes moet klikken onder de pas om hem aan te passen. R/crappydesign
Same here. Thanks voor de tip :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grert
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 19-09-2023
Heeft revolut geen spaarrekening?? Naast je dagelijkse rekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Grert schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 11:45:
Ze hebben er vaults wat als spaarrekening dient. Volgens mij zit er wel een limiet aan maar hoeveel weet ik niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Datisraar
Grert schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 11:45:
Ja, maar in Nederland nog zonder rente. Zou ergens later dit jaar het geval moeten zijn. Maar Revolut vindt het uitrollen volgens de app, van een huisdieren verzekering momenteel wat belangrijker, dan rente geven op een spaarrekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reggie45
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 21-02-2024
Ik ben erg blij met Revolut. Handig in gebruik want geld inleggen kan via Apple Pay en geld staat meteen op Revolut rekeningnummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonCorneliani
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 19-11-2024
Wat zijn jullie ervaringen met de chat support van Revolut? Dat die in het Engels is à la. Ik kreeg een aanbod voor een jaar gratis Premium, maar dat liep tot 20-5. Toen ik vandaag vroeg of ik er alsnog gebruik van maken ging dat niet. Een trial voor drie maanden kon er ook niet vanaf.

Verder probeer ik al enige tijd mijn achternaam van "van Der Werf" naar "van der Werf" (kleine d) te veranderen. Dit is overigens een voorbeeld; ik heb een andere achternaam. Chat support zegt, dat de naamswijziging aan de kant van Revolut is doorgevoerd, maar aan mijn kant staat nog altijd mijn naam met een hoofdletter D. (Typo komt van mijn kant, toen ik me inschreef bij Revolut)

Ten slotte en dit heeft niets met de chat support te maken, maar het is irritant dat Revolut het iDIN systeem niet ondersteunt. Dat wil ik gebruiken voor de deelvervoer app Gaiyo. Die app ondersteunt dan weer geen andere identificatie methodes dan iDIN.

https://gaiyo.com/
https://www.utrecht.nl/wonen-en-leven/verkeer/deelvervoer/
https://www.idin.nl/

Sorry voor de rant... Lees graag jullie ervaringen.

[ Voor 10% gewijzigd door DonCorneliani op 22-05-2022 00:02 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

DonCorneliani schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 23:45:
Ten slotte en dit heeft niets met de chat support te maken, maar het is irritant dat Revolut het iDIN systeem niet ondersteunt. Dat wil ik gebruiken voor de deelvervoer app Gaiyo. Die app ondersteunt dan weer geen andere identificatie methodes dan iDIN.

https://gaiyo.com/
https://www.utrecht.nl/wonen-en-leven/verkeer/deelvervoer/
https://www.idin.nl/

Sorry voor de rant... Lees graag jullie ervaringen.
Wat betreft iDin, het is misschien vervelend maar er zijn zat NL banken die dit niet ondersteunen.

Denk aan Handelsbanken, Knab en van Lanschot. Dat een buitenlandse dit niet heeft vind ik zelf bijzaak.

Het feit dat ze iDeal ondersteunen vind ik al een hele prestatie als buitenlandse fintech.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tup61
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 13-04 17:50
Ik wil iets online kopen en dat kan momenteel niet met PayPal, alleen met een CC. Als ik vandaag een account open bij Revolut, hoe snel is de virtuele CC actief en kan ik iets online kopen? Kan ik geld op die prepaid CC storten vanuit PayPal of moet dat vanuit een reguliere bank? De PayPal optie voor wat ik wil kopen, zal ergens komende week beschikbaar zijn dus Revolut heeft voor mij alleen zin als het DIRECT werkt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
tup61 schreef op zondag 22 mei 2022 @ 16:10:
Ik wil iets online kopen en dat kan momenteel niet met PayPal, alleen met een CC. Als ik vandaag een account open bij Revolut, hoe snel is de virtuele CC actief en kan ik iets online kopen? Kan ik geld op die prepaid CC storten vanuit PayPal of moet dat vanuit een reguliere bank? De PayPal optie voor wat ik wil kopen, zal ergens komende week beschikbaar zijn dus Revolut heeft voor mij alleen zin als het DIRECT werkt. ;)
Geen idee hoe snel het openen van een revolut rekening tegenwoordig gaat, maar je kunt revolut via iDeal snel van saldo voorzien.

Overigens voor zover ik weet is ook je Paypal saldo met iDeal op te waarderen dus is revolut niet nodig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tup61
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 13-04 17:50
Wally2002 schreef op zondag 22 mei 2022 @ 21:40:
[...]

Geen idee hoe snel het openen van een revolut rekening tegenwoordig gaat, maar je kunt revolut via iDeal snel van saldo voorzien.

Overigens voor zover ik weet is ook je Paypal saldo met iDeal op te waarderen dus is revolut niet nodig ;)
Revolut is nodig om online een aankoop te doen die momenteel niet gedaan kan worden met PayPal. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wally2002
tup61 schreef op zondag 22 mei 2022 @ 23:13:
[...]

Revolut is nodig om online een aankoop te doen die momenteel niet gedaan kan worden met PayPal. ;)
Ik zie het, ik heb het verkeerd begrepen.
Je zou instant een virtuele kaart moeten kunnen aanvragen. In de app staat hier ‘instantly’.

Mits je uiteraard wel snel als klant geaccepteerd wordt. Geen idee hoe dat tegenwoordig gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skaave
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 08-05 09:30
Gister de Crypto quiz gedaan, maar nog geen rewards ontvangen. Iemand anders ook dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peschinl
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 00:21
net ook klant geworden, erg onder de indruk, was inderdaad zo klaar met acceptatie (misschien 30 min ofzo totaal).

even vraagje, ik wil geld toevoegen aan mn Revolut rekening, maar kan alleen met creditcard of bank overschrijving betalen? Ik dacht dat ideal ondersteunt werd?

edit nvm, ik zie dat ik met ideal kan betalen, maar alleen via de app, niet via een browser. En als ik via de app probeer krijg ik een foutmelding, dat gaat goed o.O

[ Voor 23% gewijzigd door peschinl op 26-05-2022 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb een nieuwe Mastercard besteld bij Revolut (oude is kapotgegaan), krijg ik een BIN code uit Oekraïne?
Had altijd gedacht dat Revolut wel de BIN codes aanpast aan het land waar je woont.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wally2002
Anoniem: 981489 schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 12:42:
Heb een nieuwe Mastercard besteld bij Revolut (oude is kapotgegaan), krijg ik een BIN code uit Oekraïne?
Had altijd gedacht dat Revolut wel de BIN codes aanpast aan het land waar je woont.
BIN lookup is niet altijd betrouwbaar. Welke gebruik je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wally2002 schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 15:40:
[...]

BIN lookup is niet altijd betrouwbaar. Welke gebruik je?
Meerdere gezocht via Google (bincheck en bincodes oa), maar kom uit bij een Oekrainse bank.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Janpietertje89
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22:53
Zijn er nog lopende referral acties bij revolut op dit moment? Wil wel eens gaan kijken hoe revolut me bevalt zodat ik mogelijk mijn eigen betaalrekening op kan zeggen en enkel onze gezamenlijke betaalrekening bij een Nederlandse bank aan kan houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elandenmelk
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 25-04 15:03
Janpietertje89 schreef op zondag 29 mei 2022 @ 17:44:
Zijn er nog lopende referral acties bij revolut op dit moment? Wil wel eens gaan kijken hoe revolut me bevalt zodat ik mogelijk mijn eigen betaalrekening op kan zeggen en enkel onze gezamenlijke betaalrekening bij een Nederlandse bank aan kan houden.
Referrals zijn niet toegstaan via Tweakers.

[ Voor 17% gewijzigd door Ardana op 30-05-2022 12:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ReVision.
  • Registratie: Juli 2019
  • Niet online
Zojuist deze in de mail ontvangen, ben benieuwd hoe tijdelijk dit word.
Als het ook niet via Creditcard kan dan is de boel wel redelijk onbruikbaar.

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/vhc5mQ7/Revolut.png

[ Voor 6% gewijzigd door ReVision. op 30-05-2022 12:10 ]

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxMaverick
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 07-05 15:54
ReVision. schreef op maandag 30 mei 2022 @ 12:08:

[Afbeelding]
Niet best dit hoor, wat zou er spelen ? Reden voor mij om even verder te kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Nu online
ReVision. schreef op maandag 30 mei 2022 @ 12:08:

[Afbeelding]
Waarschijnlijk gewoon tijdelijk.
Huh je kan zoals ik zie in de app met een normale bankoverschrijving, google pay en een debit of credit card geld toe voegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Nu online
xxxMaverick schreef op maandag 30 mei 2022 @ 12:12:
[...]

Niet best dit hoor, wat zou er spelen ? Reden voor mij om even verder te kijken
Alleen omdat Ideal even niet werkt? je kan toch ook de andere manieren gebruiken die ik net aanhaalde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReVision.
  • Registratie: Juli 2019
  • Niet online
dutchnltweaker schreef op maandag 30 mei 2022 @ 12:15:

Waarschijnlijk gewoon tijdelijk.
Huh je kan zoals ik zie in de app met een normale bankoverschrijving, google pay en een debit of credit card geld toe voegen.
Per 8 juli kan je niet meer met creditcard bijboeken heb ik begrepen. Dan blijft er overschrijving over en dat duurt meestal een paar dagen. Indien iDeal inderdaad weer terug komt dan is het wat minder een probleem.

hoi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
ReVision. schreef op maandag 30 mei 2022 @ 12:19:
[...]

Per 8 juli kan je niet meer met creditcard bijboeken heb ik begrepen. Dan blijft er overschrijving over en dat duurt meestal een paar dagen. Indien iDeal inderdaad weer terug komt dan is het wat minder een probleem.
Overboeken vanuit ABN AMRO, Rabobank en Bunq is instant. Met de andere banken geloof ik nog niet.

Saldo storten met iDEAL werkte bij mij altijd wel, maar echt soepel zag het er niet uit. Hier en daar een foutmelding, soms stond er dat het niet gelukt was. Ook kwam er een ING-scherm langs. Uiteindelijk stond het geld wel altijd direct op mijn rekening, maar het proces kan zeker verbeterd worden. Misschien dat Revolut daar nu aan gaat werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• osmanov
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 13-05 15:22
Heb net ook de melding gekregen dat ik mijn maestro pas moet vervangen. Hij is nog geldig tot 2024, maar zal binnen 86 dagen niet meer werken volgens de Revolut app. Ik vermoed dat dit iets te maken heeft met het einde van Maestro? Hetzelfde zal ook snel moeten gebeuren met mijn ING maestro pas, die verloopt namelijk ook binnenkort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxMaverick
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 07-05 15:54
dutchnltweaker schreef op maandag 30 mei 2022 @ 12:16:
[...]

Alleen omdat Ideal even niet werkt? je kan toch ook de andere manieren gebruiken die ik net aanhaalde?
Omdat een bank betrouwbaar moet zijn…. Dit is geen betrouwbare dienstverlening en zonder tijdslijnen en uitleg een naar signaal naar je klanten. Men zou technologisch voorop moeten lopen ipv dit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LNDN
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 11-05 02:43
TexMex schreef op maandag 30 mei 2022 @ 12:25:
[...]

Overboeken vanuit ABN AMRO, Rabobank en Bunq is instant. Met de andere banken geloof ik nog niet.

Saldo storten met iDEAL werkte bij mij altijd wel, maar echte soepel zag het er niet uit. Hier en daar een foutmelding, soms stond er dat het niet gelukt was. Ook kwam er een ING-scherm langs. Uiteindelijk stond het geld wel altijd direct op mijn rekening, maar het proces kan zeker verbeterd worden. Misschien dat Revolut daar nu aan gaat werken.
Overboeken is niet direct (zoals bijv. Ing betaalverzoek wel). Ik heb me geld pas binnen 2 werkdagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IPeukieI
  • Laatst online: 13-05 14:37
FYI.. Een overboeking van ING naar Revolut duurde bij mij een paar uur afgelopen vrijdag. Via iDeal (kon vrijdag nog) was het uiteraard direct. Ik heb het account sinds vrijdag, dus wilde beide opties testen.

Ik loop er wel al tegen aan dat de Maestro card niet (meer?) ondersteund word. Ik heb via chat gevraagd of ik een digitale Maestro card kon krijgen maar dat was niet mogelijk.

Mijn AH ondersteunt geen Mastercard/Visa (toch even geprobeerd natuurlijk maar het werkt echt niet). Hopelijk gaan ze het snel ondersteunen want veel van mijn pin transacties gebeuren toch in die AH.

Integratie met Garmin Pay werkt overigens prima (op de locaties waar Mastercard/Visa ondersteund wordt natuurlijk..)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
LNDN schreef op maandag 30 mei 2022 @ 12:54:
[...]

Overboeken is niet direct (zoals bijv. Ing betaalverzoek wel). Ik heb me geld pas binnen 2 werkdagen.
Bij mij dus wel, letterlijk binnen een seconde. Blijkbaar blijft ING nog steeds achter. Je zou eventueel nog kunnen navragen bij ING wanneer ze Europese instant payments volledig (beide kanten op) gaan ondersteunen. Want dat is op termijn eigenlijk wel de bedoeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
osmanov schreef op maandag 30 mei 2022 @ 12:53:
Heb net ook de melding gekregen dat ik mijn maestro pas moet vervangen. Hij is nog geldig tot 2024, maar zal binnen 86 dagen niet meer werken volgens de Revolut app. Ik vermoed dat dit iets te maken heeft met het einde van Maestro? Hetzelfde zal ook snel moeten gebeuren met mijn ING maestro pas, die verloopt namelijk ook binnenkort.
IPeukieI schreef op maandag 30 mei 2022 @ 13:04:

Ik loop er wel al tegen aan dat de Maestro card niet (meer?) ondersteund word. Ik heb via chat gevraagd of ik een digitale Maestro card kon krijgen maar dat was niet mogelijk.
Volgens mij heeft dat nog niets te maken met het aanstaande verdwijnen van Maestro in het algemeen. Revolut is de laatste maanden sowieso al veel kaarten kosteloos aan het vervangen, die nog lang niet verlopen waren. Ik denk dat het daar eerder mee te maken heeft. Op dit moment kun je ook nog gewoon een nieuwe Maestro-kaart aanvragen.

[ Voor 26% gewijzigd door TexMex op 30-05-2022 13:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

TexMex schreef op maandag 30 mei 2022 @ 13:56:
[...]

[...]

Volgens mij heeft dat nog niets te maken met het aanstaande verdwijnen van Maestro in het algemeen. Revolut is de laatste maanden sowieso al veel kaarten kosteloos aan het vervangen, die nog lang niet verlopen waren. Ik denk dat het daar eerder mee te maken heeft. Op dit moment kun je ook nog gewoon een nieuwe Maestro-kaart aanvragen.
Wellicht dat het te maken heeft met de overgang van Revolut Payments naar Revolut Bank UAB. Dit zou per 1 juni helemaal definitief zijn voor iedereen (voor de klanten die nog niet over waren) en mogelijk zijn de passen dan niet meer geldig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
Anoniem: 981489 schreef op maandag 30 mei 2022 @ 14:04:
[...]

Wellicht dat het te maken heeft met de overgang van Revolut Payments naar Revolut Bank UAB. Dit zou per 1 juni helemaal definitief zijn voor iedereen (voor de klanten die nog niet over waren) en mogelijk zijn de passen dan niet meer geldig?
Dat zou heel goed kunnen! 31 mei is precies de laatste dag waarop mijn oude kaarten nog werken. Ze zouden al eerder geannuleerd worden, maar op 31 mei gebeurt het definitief.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Janpietertje89
TexMex schreef op maandag 30 mei 2022 @ 13:56:
[...]

[...]

Heb vandaag als nieuwe klant een maestro aangevraagd inderdaad 😊

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
Dit is inmiddels weer gefixt. Overboekingen van Revolut naar Rabobank zijn weer instant (en de andere kant op ook nog steeds). Het zal naar andere banken die dit ondersteunden nu dan ook wel weer werken. @Nuevocasa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IPeukieI
Janpietertje89 schreef op maandag 30 mei 2022 @ 14:38:
[...]

Heb vandaag als nieuwe klant een maestro aangevraagd inderdaad 😊
Echt?! Hoe heb je dat gedaan? Via de app kan ik alleen kiezen voor Mastercard/Visa.. Via de chat werd ik weggestuurd..

Ik heb een gratis account, ik wilde eerst even verkennen of en hoe alles werkt, met name icm met Garmin pay. Misschien dat dat nog verschil maakt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
IPeukieI schreef op maandag 30 mei 2022 @ 15:38:
[...]

Echt?! Hoe heb je dat gedaan? Via de app kan ik alleen kiezen voor Mastercard/Visa.. Via de chat werd ik weggestuurd..

Ik heb een gratis account, ik wilde eerst even verkennen of en hoe alles werkt, met name icm met Garmin pay. Misschien dat dat nog verschil maakt..
Bij het kiezen van een nieuwe kaart, moet je niet tussen de kaarten swipen. Je blijft op de eerst zichtbare kaart staan (Visa) en dan klik je daaronder op het tweede bolletje. Dan komt er als het goed is een Maestro-kaart tevoorschijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IPeukieI
TexMex schreef op maandag 30 mei 2022 @ 16:03:
[...]

Bij het kiezen van een nieuwe kaart, moet je niet tussen de kaarten swipen. Je blijft op de eerst zichtbare kaart staan (Visa) en dan klik je daaronder op het tweede bolletje. Dan komt er als het goed is een Maestro-kaart tevoorschijn.
Voor een fysieke kaart kan dat inderdaad, maar niet voor een virtuele kaart. Misschien toch ook een fysieke kaart aanvragen..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
IPeukieI schreef op maandag 30 mei 2022 @ 16:07:
[...]

Voor een fysieke kaart kan dat inderdaad, maar niet voor een virtuele kaart. Misschien toch ook een fysieke kaart aanvragen..
Nee, maar virtuele Maestro-kaarten (dus zónder fysieke pas) zijn er sowieso nooit geweest bij Revolut, als ze überhaupt al bestaan. ;)

Overigens kun je de fysieke Maestro-kaart wél gewoon virtueel gebruiken bij Google Pay en Apple Pay (en met Garmin Pay en Fitbit Pay wellicht ook maar dat heb ik nooit getest).

[ Voor 22% gewijzigd door TexMex op 30-05-2022 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janpietertje89
IPeukieI schreef op maandag 30 mei 2022 @ 15:38:
[...]

Heb inderdaad een fysieke kaart besteld, heb hem al virtueel gekoppeld aan Google pay en getest vandaag, werkt prima.

Kwam er vandaag wel achter dat en/of rekeningen niet bestaan bij revolut. Kan je wel gewoon 2 maestro passen bestellen? Is voorlopig toch enkel voor kleinere gedeelde uitgaven met m'n vriendin dus zal nooit veel geld op staan dus op wiens naam de rekening staat is niet zo relevant.

[ Voor 11% gewijzigd door Janpietertje89 op 30-05-2022 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
Janpietertje89 schreef op maandag 30 mei 2022 @ 16:28:
[...]

Kwam er vandaag wel achter dat en/of rekeningen niet bestaan bij revolut. Kan je wel gewoon 2 maestro passen bestellen? Is voorlopig toch enkel voor kleinere gedeelde uitgaven met m'n vriendin dus zal nooit veel geld op staan dus op wiens naam de rekening staat is niet zo relevant.
Ik heb niet helemaal doorgeklikt, maar een tweede Maestro-kaart bestellen lijkt hier gewoon mogelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wally2002
ReVision. schreef op maandag 30 mei 2022 @ 12:19:
[...]

Per 8 juli kan je niet meer met creditcard bijboeken heb ik begrepen.
Is dit officieel gecommuniceerd door Revolut?
In dit topic is het door 1 gebruiker gemeld, zonder nadere info of bronvermelding.
Verder heeft niemand in dit topic er officieel iets over gehoord. In de recente algemene voorwaarden komt ook nog de mogelijkheid van topups via creditcard voorbij. En ook in de community op revolut.com blijft het stil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
TexMex schreef op maandag 30 mei 2022 @ 14:06:
[...]

Dat zou heel goed kunnen! 31 mei is precies de laatste dag waarop mijn oude kaarten nog werken. Ze zouden al eerder geannuleerd worden, maar op 31 mei gebeurt het definitief.
Ik kreeg hier ook bericht dat ik al mijn kaarten moet vervangen terwijl 1 daarvan nog tot 2024 geldig is.
De huidige verlopen 90 dagen nadat ik het bericht kreeg. Dat is geen 1 juni, maar de overgang naar volwaardige bank zou hier evengoed mee te maken kunnen hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oohh
Wally2002 schreef op maandag 30 mei 2022 @ 18:48:
[...]

Is dit officieel gecommuniceerd door Revolut?
In dit topic is het door 1 gebruiker gemeld, zonder nadere info of bronvermelding.
Verder heeft niemand in dit topic er officieel iets over gehoord. In de recente algemene voorwaarden komt ook nog de mogelijkheid van topups via creditcard voorbij. En ook in de community op revolut.com blijft het stil.
Er is wel een vermelding van, maar deze is slecht te vinden. Er wordt gesuggereerd dat het om Britse gebruikers gaat.

https://community.revolut...th-credit-cards/138033/18

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
@Weicool, heb jij toevallig een Brits account?

[ Voor 75% gewijzigd door oohh op 30-05-2022 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-body
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

the-body

Ja, zo heet ik nou eenmaal

IPeukieI schreef op maandag 30 mei 2022 @ 13:04:
FYI.. Een overboeking van ING naar Revolut duurde bij mij een paar uur afgelopen vrijdag. Via iDeal (kon vrijdag nog) was het uiteraard direct. Ik heb het account sinds vrijdag, dus wilde beide opties testen.

Mijn AH ondersteunt geen Mastercard/Visa (toch even geprobeerd natuurlijk maar het werkt echt niet). Hopelijk gaan ze het snel ondersteunen want veel van mijn pin transacties gebeuren toch in die AH.

Integratie met Garmin Pay werkt overigens prima (op de locaties waar Mastercard/Visa ondersteund wordt natuurlijk..)
Weet je zeker dat AH geen Mastercard/Visa ondersteunt? Mijn nieuwe normale bankpassen van ASN Bank zijn ook niet meer van Maestro, maar van VPay, wat van Visa is. Daar zou ik toch gewoon mee moeten kunnen betalen bij de Appie.

This title is for sale, please send me a PM

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ultrafast
  • Registratie: Mei 2013
the-body schreef op maandag 30 mei 2022 @ 21:54:
[...]

Weet je zeker dat AH geen Mastercard/Visa ondersteunt? Mijn nieuwe normale bankpassen van ASN Bank zijn ook niet meer van Maestro, maar van VPay, wat van Visa is. Daar zou ik toch gewoon mee moeten kunnen betalen bij de Appie.
V PAY is het belangrijkste debetmerk van VISA en het is een directe concurrent van Maestro.

Visa Debit is weer onder eigen Visa ... dit is net anders.

Bovendien werkt VPAY weer niet buitenland zoals in USA...

[ Voor 5% gewijzigd door Ultrafast op 31-05-2022 02:14 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• IPeukieI
[...]

Het verschilt per vestiging. Hoe groter de kans dat ze een toerist tegen komen hoe groter de kans dat ze het ondersteunen.. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HugoVS
  • Registratie: Mei 2015
  • Niet online
[...]

Enkel de AH to go accepteert Mastercard/ Visa overal. De normale AH zijn inderdaad alleen bij toeristische locaties zoals op Schiphol en op de Dam. Nogal zielig dat AH hierop kosten wil besparen terwijl zelfs Jumbo dit overal accepteert.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koffieboer
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 10-09-2022
HugoVS schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 09:57:
[...]

Enkel de AH to go accepteert Mastercard/ Visa overal.
AH to Go op de stations zijn dan ook onderdeel van NS Retail, die met een franchiselicentie werken. Ander moederbedrijf als de AH's die onder Ahold vallen dus.

Zoals ook bekend uit conflicten met leveranciers,
geeft AH(Ahold) niet graag marktaandeel/omzet uit handen. Waarschijnlijk zullen ze met de uitfasering van Maestro/invoering van MC/Visa Debit een deal met korting op hun betalingsverkeer willen bedingen, die macht hebben ze nou eenmaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IPeukieI
HugoVS schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 09:57:
[...]

Enkel de AH to go accepteert Mastercard/ Visa overal. De normale AH zijn inderdaad alleen bij toeristische locaties zoals op Schiphol en op de Dam. Nogal zielig dat AH hierop kosten wil besparen terwijl zelfs Jumbo dit overal accepteert.
Tja, het zal niet lang meer duren voordat ze geen keuze meer hebben, naarmate meer klanten "niet-maestro" kaarten gaan ontvangen. Als klanten uberhaubt niet meer kunnen pinnen wordt "stemmen met je porto" heel makkelijk.
Koffieboer schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 10:20:
[...]

AH to Go op de stations zijn dan ook onderdeel van NS Retail, die met een franchiselicentie werken. Ander moederbedrijf als de AH's die onder Ahold vallen dus.

Zoals ook bekend uit conflicten met leveranciers,
geeft AH(Ahold) niet graag marktaandeel/omzet uit handen. Waarschijnlijk zullen ze met de uitfasering van Maestro/invoering van MC/Visa Debit een deal met korting op hun betalingsverkeer willen bedingen, die macht hebben ze nou eenmaal.
Het is een beetje de vraag wie heeft de langste adem, ik vermoed dat dat toch MC/Visa zijn.. Ze hebben de business sowieso, of het nou via Ahold binnen komt of Jumbo o.i.d..

[ Voor 39% gewijzigd door IPeukieI op 31-05-2022 10:32 ]

Pagina: 1 ... 19 ... 53 Laatste