Nog een truc voor een ander product om Nederlandse ibans te blijven promoten: als je bijvoorbeeld wilt overstappen met je mobieltje van Tmobile naar Vodafone, kan je alles online regelen ook je incasso voor je Nederlandse IBAN. Maar ze maken het je moeilijk doordat je bij een Europese IBAN zoals Revolut, moet gaan bellen met de klantenservice.JeroenE schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 11:28:
@Wally2002 Wat is er precies onduidelijk aan de uitleg van de DNB? De exacte regelgeving kan je hier vinden.
Een hypotheek heeft in principe niets met een bankrekening te maken. Hooguit dat men de rente automatisch wil incasseren en dat mogen ze dus niet weigeren vanaf geldige EU IBAN. Volgens mij is meestal de "truc" dat je dan een korting krijgt als je ook een betaalproduct bij die bank afneemt.
Een credit card is geen bankrekening, maar wel een betaalproduct. Daarvoor geldt een uitzondering dus mag IBAN discriminatie wel.
Die website van DNB is duidelijk maar geeft geen antwoord op de vraag waar de uitzonderingen zitten. Er wordt steeds het woordje 'kan' gehanteerd.JeroenE schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 11:28:
@Wally2002 Wat is er precies onduidelijk aan de uitleg van de DNB? De exacte regelgeving kan je hier vinden.
je tweede link gaat naar dezelfde site, maar ik heb inmiddels ook de verordening gevonden. 260/2012. Daar zie ik niet zo snel een uitzondering voor het afschrijven van het openstaande saldo van een creditcardaanbieder (bijv ICS of Amex).
met creditcard doelde ik dus niet op betalingen via de kaart zelf (via welk kanaal dan ook), dat is inderdaad het betaalproduct. Maar de betaling van het maandelijkse saldo mag dus geen uitzondering op.Een credit card is geen bankrekening, maar wel een betaalproduct. Daarvoor geldt een uitzondering dus mag IBAN discriminatie wel.
Bij het ene bedrijf moet je idd door wat meer hoepels springen om het geregeld te krijgen.Datisraar schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 12:26:
[...]
Nog een truc voor een ander product om Nederlandse ibans te blijven promoten: als je bijvoorbeeld wilt overstappen met je mobieltje van Tmobile naar Vodafone, kan je alles online regelen ook je incasso voor je Nederlandse IBAN. Maar ze maken het je moeilijk doordat je bij een Europese IBAN zoals Revolut, moet gaan bellen met de klantenservice.
Niet alleen overstappen, maar überhaupt online je IBAN wijzigen in een niet-NL IBAN. Althans daar liep ik bij T-mobile tegen aan. Maar je wordt dan wel verwezen naar de t-mobile klantenservice die het in orde maakt, dus op zich geen probleem. Ik liep 3 jaar terug ook tegen bedrijf aan dat überhaupt geen buitenlandse IBAN in hun systeem kon verwerken en dat ook niet van plan was mogelijk te maken voor automatische incasso's. Moest het dan maar handmatig overschrijven.
Maar goed, dat was 3 jaar geleden en inmiddels zijn de meeste bedrijven denk ik wel goed geïnformeerd over de regelgeving.
Overgestap naar de revolut bank (binnen de app) en ik kon nu gratis zonder verzendkosten een revolut (visa) kaart aanschaffen. Paar weken terug eens gekeken en toen was verzending ongeveer 9 euro. Meer mensen waarbij de kaart nu zonder enige kosten aan te schaffen is?
Ik heb even een lijstje gemaakt wat te doen bij overstap/opzegging en sommige dingen op abonnementsbasis kan ik niet wijzigen naar Revolut omdat de bank niet in het iDeal lijstje staat of dat er per se een NL IBAN nodig is. Er staat: Onze diensten hebben betrekking op producten die op Nederland van toepassing zijn. Om deze reden is het alleen mogelijk om een Nederlands IBAN-nummer te gebruiken.JeroenE schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 11:28:
Een hypotheek heeft in principe niets met een bankrekening te maken. Hooguit dat men de rente automatisch wil incasseren en dat mogen ze dus niet weigeren vanaf geldige EU IBAN. Volgens mij is meestal de "truc" dat je dan een korting krijgt als je ook een betaalproduct bij die bank afneemt.
Een credit card is geen bankrekening, maar wel een betaalproduct. Daarvoor geldt een uitzondering dus mag IBAN discriminatie wel.
En ja ik kan voor elk bedrijf gaan mailen maar het blijft lastig. Ze denken dat een buitenlands rekeningnummer meer kosten of moeite meebrengt.
Ik ben al enige tijd lid en heb nooit een fysieke kaart aangevraagd. Zojuist gekeken en het is inderdaad kostenloos. Gelijk een maestro aangevraagd…dutchnltweaker schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 14:42:
Overgestap naar de revolut bank (binnen de app) en ik kon nu gratis zonder verzendkosten een revolut (visa) kaart aanschaffen. Paar weken terug eens gekeken en toen was verzending ongeveer 9 euro. Meer mensen waarbij de kaart nu zonder enige kosten aan te schaffen is?
Dat is mooi! Levertijd is 2 weken ongeveer maar dat maakt mij niet uit.qwasd schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 16:26:
[...]
Ik ben al enige tijd lid en heb nooit een fysieke kaart aangevraagd. Zojuist gekeken en het is inderdaad kostenloos. Gelijk een visa aangevraagd…
Erg handig voor in het buitenland te gebruiken als je nog geen internet hebt en iets moet aanschaffen (zoals een simkaart
Sorry, ik heb het aangepast.Wally2002 schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 12:31:
je tweede link gaat naar dezelfde site, maar ik heb inmiddels ook de verordening gevonden. 260/2012. Daar zie ik niet zo snel een uitzondering voor het afschrijven van het openstaande saldo van een creditcardaanbieder (bijv ICS of Amex).
Aha, op die manier. Ik zie het zo snel er ook niet tussen staan, maar ik heb volgens mij wel eens ergens gelezen dat financiële instanties zelf zich daar ook niet aan hoeven te houden. Net zoals je de maandelijkse kosten van (ik noem maar wat) je Rabobank betaalrekening ook niet kan laten afschrijven van je ING betaalrekening.met creditcard doelde ik dus niet op betalingen via de kaart zelf (via welk kanaal dan ook), dat is inderdaad het betaalproduct. Maar de betaling van het maandelijkse saldo mag dus geen uitzondering op.
Volgens mij komt dat omdat dit technisch gezien geen automatische incasso is van een betaalrekening maar haalt de bank dit rechtstreeks van je rekening af.
Als je bij een derde partij een credit card neemt (ICS is een bekende) dan kan je wel van andere bankrekeningen laten incasseren, voor zover ik weet. Het is in ieder geval geen formulier waarop verplicht NL ingevuld moet worden in de vakjes bij de IBAN.
Dat is dus niet zo en dat is dus ook verboden. Als ze niet willen aanpassen nadat je dit hebt gevraagd via de klantenservice of iets dergelijks dan zou ik een klacht indienen bij De Nederlandse Bank. Die heeft een paar jaar gewaarschuwd maar geeft tegenwoordig ook gewoon dwangsommen of boetes aan bedrijven.Deezers schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 16:24:
En ja ik kan voor elk bedrijf gaan mailen maar het blijft lastig. Ze denken dat een buitenlands rekeningnummer meer kosten of moeite meebrengt.
Het blijft natuurlijk wel een probleem tot dat een bedrijf dit heeft aangepast, maar als er niemand klaagt verandert er ook niets.
Als ik mijn pas ontvangen maestro card toevoeg in ggole pay (eigenlijk om toe te voegen aan galaxy watch4) gaat dit goed, en als ik op de kaart tik staat er bij kaartgegevens:
* Standaard voor contactloze betalingen
* Verifeer de kaartegegevens om u kaart online te gebruiken
Als ik hier op updaten klik, moet ik de cvc intikken en krijg ik "er is een onverwachte fout opgetreden, probeer het later opnieuw"
Is dit een tijdelijke storing of euh ...
Ik krijg hem dus ook niet gelinkt aan mijn watch terwijl het wel zou moeten werken
Als ik hier op updaten klik, moet ik de cvc intikken en krijg ik "er is een onverwachte fout opgetreden, probeer het later opnieuw"
Ik krijg hem dus ook niet gelinkt aan mijn watch terwijl het wel zou moeten werken
www.weitjerock.com
Moest je em niet eerst activeren door te pinnen in een winkel alvorens je em online kon gaan gebruiken?Klein_Kipje schreef op zondag 6 februari 2022 @ 15:49:
Als ik mijn pas ontvangen maestro card toevoeg in ggole pay (eigenlijk om toe te voegen aan galaxy watch4) gaat dit goed, en als ik op de kaart tik staat er bij kaartgegevens:
Klopt, eerst gewoon een pin betaling doen of geldopname, eerst dan is je kaart actiefonespeedjimmy schreef op maandag 7 februari 2022 @ 11:57:
[...]
Moest je em niet eerst activeren door te pinnen in een winkel alvorens je em online kon gaan gebruiken?
Dit heb ik dan ook gewoon eerst gedaan, maar dat maakt geen verschilAndre_J schreef op maandag 7 februari 2022 @ 14:18:
[...]
Klopt, eerst gewoon een pin betaling doen of geldopname, eerst dan is je kaart actief
www.weitjerock.com
Ik heb helaas geen Google Pay, maar met Apple pay geen problemen gehadKlein_Kipje schreef op maandag 7 februari 2022 @ 15:02:
[...]
Dit heb ik dan ook gewoon eerst gedaan, maar dat maakt geen verschil
Hoe schrijven mensen hun geld over naar revolut? gewoon per bank overschrijving, topup met ideal of google pay? Wat is het handigst.
Ik deed het net met Ideal. Stond er direct op.dutchnltweaker schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 12:27:
Hoe schrijven mensen hun geld over naar revolut? gewoon per bank overschrijving, topup met ideal of google pay? Wat is het handigst.
Ideal gaat vaker mis dan goed, heb je Apple dan met Apple Pay. Staat er altijd gelijk op, werkt magnifiek!!dutchnltweaker schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 12:27:
Ik deed en of doe het altijd met bankoverschrijving.
Gaat direct, ook via je 06 (revtag) als je fam of vrienden hebt, staat er bij mij altijd direct op 👍
Gaat direct, ook via je 06 (revtag) als je fam of vrienden hebt, staat er bij mij altijd direct op 👍
Apple Pay, direct op rekening, werkt echt top.dutchnltweaker schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 12:27:
Ideal lukt niet omdat ING rekening op twee namen staat. Google Pay en bankoverschrijving werkt wel goed.dutchnltweaker schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 12:27:
Ik heb het toevoegen aan google pay vanuit de revolut app gedaan. Daarna kon ik de kaart ook toevoegen aan mijn galaxy watch 4.Klein_Kipje schreef op zondag 6 februari 2022 @ 15:49:
Eerste stuk lukt zonder problemen, daarna dus niet meer. Dan vraagt hij dus ter bevestiging om mijn cvc en krijg ik een error.pgaberndt schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 14:35:
[...]
Ik heb het toevoegen aan google pay vanuit de revolut app gedaan. Daarna kon ik de kaart ook toevoegen aan mijn galaxy watch 4.
Vreemd
www.weitjerock.com
Dit ja. Doe alleen nog maar zo over maken. Anders vanuit ING een werkdag duurt hetVildhjarta schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 14:12:
[...]
Apple Pay, direct op rekening, werkt echt top.
Paar weken geleden al kunnen aanvragen bij een gratis account, wist ook niet dat er voorheen kosten aan verbonden waren. Ik heb toen een VISA kaart aangevraagd omdat mijn Rabo pas 9 van de 10x niet werkt in Duitsland. Kon de pas ook meteen in de supermarkt hier gebruiken.dutchnltweaker schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 16:30:
[...]
Dat is mooi! Levertijd is 2 weken ongeveer maar dat maakt mij niet uit.
Erg handig voor in het buitenland te gebruiken als je nog geen internet hebt en iets moet aanschaffen (zoals een simkaart) voor een goede koers.
Ik doe top up met een andere creditcard. Normaal gesproken 4% opname kosten, bij Revolut top up gratis.dutchnltweaker schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 12:27:
Dank iedereen voor het delen, heb vandaag met Google pay aangevuld via mijn vivid kaart. Binnen 5 seconden stond alles er op
.
Zit hier een limit aan via Google pay top uppen?
Zit hier een limit aan via Google pay top uppen?
Ik zou toch je emotie hierin proberen te parkeren. Een goedwerkende IBAN is vrij elementair in NL en bij de grote 4 banken weet je in ieder geval zeker dat je geen gedoe krijgt.dicksterk schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 23:16:
[...] Sns voert er 1 april opneiuw een prijsverhogign door en nu ben ik het zat, ik vind het onizn om te betalen voor en bankrekening. Ik wil sns dus opzeggen [...]
Ik heb zelf nog de rabobank als back up.
Maar eigenlijk helemaal niet meer nodig, met het goed werkende sepa bij de revolut.
Bij mij loopt alles via de revolut bank.
Nergens problemen mee.
Enige is dat ze dicht bij het Russisch vuur zitten 😀
Maar ja als deze naar Nederland komen hebben we ook niks meer aan de Nederlandse bank 😂
Maar eigenlijk helemaal niet meer nodig, met het goed werkende sepa bij de revolut.
Bij mij loopt alles via de revolut bank.
Nergens problemen mee.
Enige is dat ze dicht bij het Russisch vuur zitten 😀
Maar ja als deze naar Nederland komen hebben we ook niks meer aan de Nederlandse bank 😂
Het lukt mij niet om mijn Revolut account aan te vullen via iDeal of via bankoverschrijving. Telkens wordt de transactie teruggedraaid omdat mijn bankaccount een andere naam heeft dan mijn Revolut account. Het gaat om een en/of-rekening en daar heeft Revolut blijkbaar moeite mee?
Ik dacht eigenlijk dat het mogelijk was om van iedereen geld te ontvangen op de IBAN van Revolut (dus ook van vreemden). Vanwaar dan die naamcheck alsnog?
Ik dacht eigenlijk dat het mogelijk was om van iedereen geld te ontvangen op de IBAN van Revolut (dus ook van vreemden). Vanwaar dan die naamcheck alsnog?
Volgens mij doe je denk dan iets niet goed en of is je rekening nog niet geactiveerd!
Want het is natuurlijk mogelijk van iedereen geld te ontvangen, via IBAN en of mobiel @ revtag etc.
Mijn bevindingen zijn super.
Als ik geld stort naar bijvoorbeeld, vriend, kennis, en of iets dergelijk staat het er bij diegene er altijd gelijk op 👍
Of moet soms dagje later zijn met weekend.
Want het is natuurlijk mogelijk van iedereen geld te ontvangen, via IBAN en of mobiel @ revtag etc.
Mijn bevindingen zijn super.
Als ik geld stort naar bijvoorbeeld, vriend, kennis, en of iets dergelijk staat het er bij diegene er altijd gelijk op 👍
Of moet soms dagje later zijn met weekend.
Dat kan alleen een probleem zijn bij het openen van een nieuw Revolut account, bij je “identificerende storting”, of als de activering nog niet is afgerond.Spixo schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 18:52:
Telkens wordt de transactie teruggedraaid omdat mijn bankaccount een andere naam heeft dan mijn Revolut account.
Na activatie, bij normale transacties, maakt het niet uit wie de afzender is.Ik dacht eigenlijk dat het mogelijk was om van iedereen geld te ontvangen op de IBAN van Revolut (dus ook van vreemden).
Toevallig ING? Ik heb het ook. Als ik een top-up doe via Apple Pay is het wel direct bijgeschreven.Spixo schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 18:52:
Het lukt mij niet om mijn Revolut account aan te vullen via iDeal of via bankoverschrijving. Telkens wordt de transactie teruggedraaid omdat mijn bankaccount een andere naam heeft dan mijn Revolut account. Het gaat om een en/of-rekening en daar heeft Revolut blijkbaar moeite mee?
Verwijderd
Betaal je bij Revolut ook voor chargebacks zoals bij Bunq t geval is?
Bij Bunq betaal je een ‘borg’ van €50 namelijk en een uitspraak van Mastercard kan je €20-€500 kosten. Dat maakt het hele chargeback verhaal onaantrekkelijk bij ze.
En hoe bevalt Revolut als enige bank voor de users die dit doen? Zijn er valkuilen if loop je tegen dingen aan?
Bij Bunq betaal je een ‘borg’ van €50 namelijk en een uitspraak van Mastercard kan je €20-€500 kosten. Dat maakt het hele chargeback verhaal onaantrekkelijk bij ze.
En hoe bevalt Revolut als enige bank voor de users die dit doen? Zijn er valkuilen if loop je tegen dingen aan?
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2022 06:39 ]
Grappige/coole situatie die ik deze week had: Amerikaanse vriend (Geen Revolut account) kon mij via mijn Revolut pagina betalen op z'n iPhone via Apple Pay.
Ik kreeg het netjes binnen in euro's, en direct ook.
Ik kreeg het netjes binnen in euro's, en direct ook.
Ik gebruik Revolut sinds een maand of 2. Bevalt prima, jammerlijke is wel dat je Nederlandse IBAN (en dus geen overstapservice) hebt. Dit weerhoudt mij om het als enige bank te gebruiken.Verwijderd schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 06:38:
Betaal je bij Revolut ook voor chargebacks zoals bij Bunq t geval is?
Wat mij verder meevalt is de klantenservice, na een keer contact gehad te hebben met de bananen bij Bunq is dit een hele verademing.
Prima tevreden met Revolut (wel naast mijn grootbank) .
Wel minder vond ik de referral regels. Collega had via mijn link een account aangemaakt maar de tijd wanneer ie alles moest doen (kaart bestellen, 3 x betalen etc) in (ik meen iets van 32 uur ofzo) is wel echt crap dus hij was net te laat en geen € 60,00 referral bonus voor mij
Wat ik wel top zou vinden is betaalverzoeken sturen naar andere zonder Revolut zoals ik bij Rabobank wel kan, althans dat kon ik nergens vinden.
Wel minder vond ik de referral regels. Collega had via mijn link een account aangemaakt maar de tijd wanneer ie alles moest doen (kaart bestellen, 3 x betalen etc) in (ik meen iets van 32 uur ofzo) is wel echt crap dus hij was net te laat en geen € 60,00 referral bonus voor mij
Wat ik wel top zou vinden is betaalverzoeken sturen naar andere zonder Revolut zoals ik bij Rabobank wel kan, althans dat kon ik nergens vinden.
De betaalverzoek link kan je gewoon delen. Alleen kan de ontvanger dan alleen via een credit-/debitcard met cvc betalen. Of natuurlijk via Revolut. Wij zijn juist gewend aan iDeal. Geen idee of iemand met premium wel via iDeal betaald kan worden.Vildhjarta schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 15:34:
Kreeg net een mail. Mijn twee Revolut-kaarten verlopen over 84 dagen. Of ik gratis nieuwe kaarten wilde. Ook al ben ik geen Premium op dit moment, ik krijg wel weer een gratis Premium Mastercard. En een standaard Maestro.
Op de factuur staat echt 0 euro, dus het zal wel goed zijn.
Ik ben blij met Revolut, heerlijk dat je potjes kan maken. Sinds vandaag ook besloten dat ik mijn ING betaalrekening ga opzeggen. Revolut werkte vanmiddag top in de supermarkt i.c.m. Google Pay en de virtuele Mastercard.
Geheel gratis, top. Zitten er nog verborgen kosten aan het dagelijks betalen met de app? Ik weet wel dat cash geld opnemen op den duur geld kost, maar dat doe ik nooit.
Geheel gratis, top. Zitten er nog verborgen kosten aan het dagelijks betalen met de app? Ik weet wel dat cash geld opnemen op den duur geld kost, maar dat doe ik nooit.
Mijn grootste irritatie bij Revolut zit in het willekeurig weigeren van pinbetalingen. Van het weekend bij Holland Casino geweest. Drankjes betalen, geen probleem. Vervolgens bij andere bar snacks besteld en hier wordt betaling 2x geweigerd. Uiteindelijk maar met ING betaald. Deze situatie gebeurd me net iets te vaak. Kan komen omdat ik alles betaal via telefoon of horloge en niet met fysieke kaart.
Verwijderd
Wel met de Maestro betaald?pgaberndt schreef op maandag 28 februari 2022 @ 07:01:
Mijn grootste irritatie bij Revolut zit in het willekeurig weigeren van pinbetalingen. Van het weekend bij Holland Casino geweest. Drankjes betalen, geen probleem. Vervolgens bij andere bar snacks besteld en hier wordt betaling 2x geweigerd. Uiteindelijk maar met ING betaald. Deze situatie gebeurd me net iets te vaak. Kan komen omdat ik alles betaal via telefoon of horloge en niet met fysieke kaart.
Holland Casino accepteert namelijk wel Mastercard/VISA ik weet niet of de andere bar dat ook doet.
Nog nooit problemen gehad met weigering.
Ik betaal dan zelden met telefoon.
Hebben hier maestro, visa en Mastercard.
Ik betaal dan zelden met telefoon.
Hebben hier maestro, visa en Mastercard.
Dat laatste is waarschijnlijk de oorzaak. Zo werkt het ook bij OpenBank. Eens in de zoveel tijd moet je dan met de pas betalen. Daarna werkt het betalen met mobiel/Google pay weer.pgaberndt schreef op maandag 28 februari 2022 @ 07:01:
Ja dat is bij OpenBank erg vervelend. Geen idee of dit bij Revolut ook zo is. Ik heb het opgelost door met de garmin watch (Garmin pay) te betalen dat gaat wel altijd goed.Nuevocasa schreef op maandag 28 februari 2022 @ 08:59:
[...]
Dat laatste is waarschijnlijk de oorzaak. Zo werkt het ook bij OpenBank. Eens in de zoveel tijd moet je dan met de pas betalen. Daarna werkt het betalen met mobiel/Google pay weer.
Verwijderd
Dan is dit een Android/Google based issue, met mijn Apple Pay heb ik hier nog nooit last van gehad namelijk.Nuevocasa schreef op maandag 28 februari 2022 @ 08:59:
[...]
Dat laatste is waarschijnlijk de oorzaak. Zo werkt het ook bij OpenBank. Eens in de zoveel tijd moet je dan met de pas betalen. Daarna werkt het betalen met mobiel/Google pay weer.
Zeker geen android/google issue maar een bank issue. Ik heb met andere banken/kaarten er nl. geen last van.Verwijderd schreef op maandag 28 februari 2022 @ 10:15:
[...]
Dan is dit een Android/Google based issue, met mijn Apple Pay heb ik hier nog nooit last van gehad namelijk.
Geen ervaring met OpenBank i.c.m. Apple Pay, maar kan bij Revolut de reden niet zijn.Nuevocasa schreef op maandag 28 februari 2022 @ 08:59:
Zo werkt het ook bij OpenBank. Eens in de zoveel tijd moet je dan met de pas betalen. Daarna werkt het betalen met mobiel/Google pay weer.
Ik heb geen fysieke Revolut kaart. Vanwege veiligheid periodiek de fysieke kaart met pin moeten gebruiken kan dus de reden ook niet zijn. Ik gebruik een virtuele Visa Revolut kaart via de iPhone wallet (Apple Pay).glatuin schreef op maandag 28 februari 2022 @ 10:30:
Zeker geen android/google issue maar een bank issue. Ik heb met andere banken/kaarten er nl. geen last van.
Kan er overigens niet overal mee betalen, omdat uitbaters als de lokale AH, HEMA, Kruidvat, keurslager en Jumbo alleen Maestro accepteren. Bij horeca (Burger King en McDonalds) werkt het wel. Daarnaast geen probleem bij Zeeman, Scapino, Handyman, Aldi en Lidl. Zelfde ervaring heb ik met mijn ANWB (Visa) credit card.
Ik betaal wel met Maestro. Het is een bank dingetje en heeft niet met google pay te maken. Op 1 avond namelijk betaald met horloge bij ene bar, weigering bij de andere bar en vervolgens weer betaald bij andere bar.
Bij de weigering betaald met ING dus tussendoor niet met de fysieke pas. Bij de weigering stond Holland Casino als incassant en dat lijkt Revolut als verhoogd fraude risico te zien. De andere betalingen aan de bar hadden andere incassant.
Ik houd altijd alternatief bij de hand.
Doorgaans van de betalingen via Samsung Galaxy Watch 4 prima.
Bij de weigering betaald met ING dus tussendoor niet met de fysieke pas. Bij de weigering stond Holland Casino als incassant en dat lijkt Revolut als verhoogd fraude risico te zien. De andere betalingen aan de bar hadden andere incassant.
Verwijderd
Heb je ook nog je betaalpas geprobeerd? Apple Pay en Google Pay zijn niet 100% dekkend, het lijkt nu alsof de betalingen misgaan met je horloge en niet je betaalpas.pgaberndt schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 19:04:
Ik betaal wel met Maestro. Het is een bank dingetje en heeft niet met google pay te maken. Op 1 avond namelijk betaald met horloge bij ene bar, weigering bij de andere bar en vervolgens weer betaald bij andere bar.
Wat betreft Holland Casino, heb je een gokblokkade actief op je account? Misschien is dat de reden dat het weigert daar.
Ik ben zelf sinds kort (bijna) volledig over met zo een beetje alles, heb tot nu toe geen bijzonderheden gemerkt. Hou nog wel een grote bank ernaast (als backup) maar die gaat zo snel als het kan weg.
Ik gebruik nooit een betaalpas, ik niet van ING. Betalen met goole pay icm revolut maestro gaat eigenijk altijd goed.Verwijderd schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 20:55:
[...]
Heb je ook nog je betaalpas geprobeerd? Apple Pay en Google Pay zijn niet 100% dekkend, het lijkt nu alsof de betalingen misgaan met je horloge en niet je betaalpas.
Wat betreft Holland Casino, heb je een gokblokkade actief op je account? Misschien is dat de reden dat het weigert daar.
Ik ben zelf sinds kort (bijna) volledig over met zo een beetje alles, heb tot nu toe geen bijzonderheden gemerkt. Hou nog wel een grote bank ernaast (als backup) maar die gaat zo snel als het kan weg.
Ik heb geen enkele blokkade ingesteld.
Vandaag bij de Jumbo werd zowel de betaling geweigerd met fysieke Maestro kaart als Google Pay. Iemand enig idee wat dat kan zijn? Genoeg saldo uiteraard.
Ik zeg maar zo, ik zeg maar niks.
Revolut is wel bezig wat oude kaarten te vervangen, waaronder die van Maestro. Heb je toevallig geen aanbod gemist om je kaart gratis te laten vervangen?mastair schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 20:11:
Vandaag bij de Jumbo werd zowel de betaling geweigerd met fysieke Maestro kaart als Google Pay. Iemand enig idee wat dat kan zijn? Genoeg saldo uiteraard.
Heb hem net 3 weken. Lijkt me niet.
Ik zeg maar zo, ik zeg maar niks.
Ik had gisteren met Apple pay het zelfde met mijn Revolut Visa bij de Plus.mastair schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 20:11:
De dag ervoor geen probleem.
vandaag geen probleemAndre_J schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 09:04:
[...]
Ik had gisteren met Apple pay het zelfde met mijn Revolut Visa bij de Plus.
De dag ervoor geen probleem.
Ik las in EektheMan in "Revolut vs N26 vs Bunq" dat de CEO van Revolut de zoon is van een Gazprom baas.
Zien jullie geen gevaar voor Revolut nu de oligarchen uit Rusland worden uitgesloten van het financiele systeem? En ja,het is een zoon van, maar dat was Nikita Mazepin ook en die mag ook niet meer rijden met de F1.
Zien jullie geen gevaar voor Revolut nu de oligarchen uit Rusland worden uitgesloten van het financiele systeem? En ja,het is een zoon van, maar dat was Nikita Mazepin ook en die mag ook niet meer rijden met de F1.
Kort antwoord: nee.Wolly schreef op zondag 13 maart 2022 @ 10:58:
Ik las in EektheMan in "Revolut vs N26 vs Bunq" dat de CEO van Revolut de zoon is van een Gazprom baas.
Het is een Britse onderneming met een Litouwse banklicentie. Als er sancties zouden zijn dan is dat tegen personen, niet tegen de bank zelf want daar is niets Russisch aan.
uiteraard kunnen er wel beperkingen zijn of komen maar dat is dan niet anders dan elke EU bank ook heeft.
Zie ook:
Dit draadje in de Revolut community
Blog van Revolut over situatie
Toch is dit een goed punt.
Ik ben er ook niet helemaal happy er mee.
Litouwen is de volgende voor die <knip> Schelden mag je achterwege laten.russen he.
Al is het afwachten met alles.
Rabobank is ook een zakken vuller met als je alles volgt.
Toch is het een punt om in de gaten te houden 🥳
Al geloof ik nog steeds in revolut.
Jammer dat Engeland uit de euro is gegaan 🔆
Ik ben er ook niet helemaal happy er mee.
Litouwen is de volgende voor die <knip> Schelden mag je achterwege laten.russen he.
Al is het afwachten met alles.
Rabobank is ook een zakken vuller met als je alles volgt.
Toch is het een punt om in de gaten te houden 🥳
Al geloof ik nog steeds in revolut.
Jammer dat Engeland uit de euro is gegaan 🔆
[ Voor 6% gewijzigd door Ardana op 13-03-2022 21:03 ]
Ik zie wel degelijk een risico. Revolut heeft banden met het Kremlin, direct of indirect. De vader van een van de oprichters heeft een hoge functie bij Gazprom. Die krijg je niet als je niet op goede voet staat met het Kremlin. Ook heeft Revolut investeringen ontvangen van een fonds dat nauwe banden heeft met het Kremlin.Wolly schreef op zondag 13 maart 2022 @ 10:58:
Naarmate de oorlog in Oekraine langer duurt en de verschrikkingen erger worden bestaat de kans dat die sancties steeds uitgebreider worden. Dan komen ook dit soort banden onder de loep. Je noemde zelf al Mazepin van de Formule 1, je zou ook kunnen denken aan een scenario zoals bij Chelsea en Roman Abramovitsj waarbij de eigenaar zijn aandelen van de hand moet doen. Dit kan effect hebben op de bedrijfsvoering ("Chelsea moet op de kleintjes letten").
Het lijkt mij verstandig om het niet af te wachten en het risico voor jezelf zoveel mogelijk te beperken. Bijvoorbeeld door zo weinig mogelijk geld op je Revolut rekening te laten staan, automatische incasso's voor je vaste lasten via een andere bank te laten lopen of misschien zelfs de hele Revolut rekening op te zeggen.
Verwijderd
Ik vind dit wel heel overdreven eerlijk gezegd. Zoals er eerder is gemeld is Revolut een Britse instelling met (voor NL gebruikers) een Litouwse bankvergunning waardoor ze een volwaardige bank zijn binnen de Europese Unie. Eventuele banden van de CEO zijn een probleem voor hem zelf en niet voor de bank en zijn miljoenen klanten die de bank wereldwijd heeft.jack2 schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 11:06:
[...]
Ik zie wel degelijk een risico. Revolut heeft banden met het Kremlin, direct of indirect. De vader van een van de oprichters heeft een hoge functie bij Gazprom. Die krijg je niet als je niet op goede voet staat met het Kremlin. Ook heeft Revolut investeringen ontvangen van een fonds dat nauwe banden heeft met het Kremlin.
Naarmate de oorlog in Oekraine langer duurt en de verschrikkingen erger worden bestaat de kans dat die sancties steeds uitgebreider worden. Dan komen ook dit soort banden onder de loep. Je noemde zelf al Mazepin van de Formule 1, je zou ook kunnen denken aan een scenario zoals bij Chelsea en Roman Abramovitsj waarbij de eigenaar zijn aandelen van de hand moet doen. Dit kan effect hebben op de bedrijfsvoering ("Chelsea moet op de kleintjes letten").
Het lijkt mij verstandig om het niet af te wachten en het risico voor jezelf zoveel mogelijk te beperken. Bijvoorbeeld door zo weinig mogelijk geld op je Revolut rekening te laten staan, automatische incasso's voor je vaste lasten via een andere bank te laten lopen of misschien zelfs de hele Revolut rekening op te zeggen.
In het geval van Chelsea spreken we van een voetbalclub wat eigenlijk naar mijn mening leisure is. In het geval van Revolut spreken we over een bank/betaaldienst, de Europese Commissie zou deze nooit sluiten vanwege mogelijke banden met Rusland. Anders zouden alle grootbanken ook de facto dicht moeten voor hun links met Russische miljardairs.....
LET OP!Dennisweb schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 16:13:
Kreeg net een mail. Mijn twee Revolut-kaarten verlopen over 84 dagen. Of ik gratis nieuwe kaarten wilde. Ook al ben ik geen Premium op dit moment, ik krijg wel weer een gratis Premium Mastercard. En een standaard Maestro.
Bij ons is dit misgegaan. We zijn allebei gratis gebruikers van het eerste uur.
Vorig jaar waren onze kaarten vervallen (per augustus) en mochten we gratis nieuwe kaarten aanvragen. We hadden elk:
1 Maestro (verving de eerder verlopen Maestro)
1 MasterCard (via de Pride actie)
1 Visa (verving de eerder verlopen MasterCard)
Nu kregen we ook melding dat deze kaarten die nog geen jaar oud zijn weer vervangen moeten worden door wijzigingen in hun backend. We hebben we elk maar 2 kaarten mogen vervangen. Dat is prima. We hebben:
- Een vervangende Maestro
- Een vervangende VISA
aangevraagd.
Helaas kreeg mijn vriendin vervolgens 2 Maestros. we zijn al 4 dagen aan het chatten geweest met Support, maar die weigert hun fout te fixen. Oftewel, voor mijn vriendin is Revolut nu vrijwel nutteloos, we gebruikten het alleen op reis buiten de Eurolanden en dan heb je natuurlijk geen drol aan 2 Maestro kaarten.
[ Voor 5% gewijzigd door Jazco2nd op 18-03-2022 11:04 ]
De ervaring leert mij dat contact opnemen met de klachtenafdeling van Revolut deuren opent.Jazco2nd schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 11:03:
[...]
LET OP!
Bij ons is dit misgegaan. We zijn allebei gratis gebruikers van het eerste uur.
Vorig jaar waren onze kaarten vervallen (per augustus) en mochten we gratis nieuwe kaarten aanvragen. We hadden elk:
1 Maestro (verving de eerder verlopen Maestro)
1 MasterCard (via de Pride actie)
1 Visa (verving de eerder verlopen MasterCard)
Nu kregen we ook melding dat deze kaarten die nog geen jaar oud zijn weer vervangen moeten worden door wijzigingen in hun backend. We hebben we elk maar 2 kaarten mogen vervangen. Dat is prima. We hebben:
- Een vervangende Maestro
- Een vervangende VISA
aangevraagd.
Helaas kreeg mijn vriendin vervolgens 2 Maestros. we zijn al 4 dagen aan het chatten geweest met Support, maar die weigert hun fout te fixen. Oftewel, voor mijn vriendin is Revolut nu vrijwel nutteloos, we gebruikten het alleen op reis buiten de Eurolanden en dan heb je natuurlijk geen drol aan 2 Maestro kaarten.
![]()
![]()
Hmm, hoe doe je dat? Ik heb sinds 2015 zovaak problemen met ze gehad.. wekenlang volhouden en Support spammen hielp vroeger nog, nu niet meer. Ik was niet bekend met een andere afdeling.. dacht dat alles via de Support chat ging? Is de klachtenafdeling misschien alleen voor betaalde gebruikers?Dennisweb schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 11:08:
[...]
De ervaring leert mij dat contact opnemen met de klachtenafdeling van Revolut deuren opent.
Sowieso vind ik de app echt een nachtmerrie. Vorige week na een half jaar weer gebruikt.. pfff. De laatste versie waar ik mee om kon gaan was volgens mij v6 ofzo
Ik ben ook een gratis lid. Mijn klacht was binnen een week afgehandeld.Jazco2nd schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 11:10:
[...]
Hmm, hoe doe je dat? Ik heb sinds 2015 zovaak problemen met ze gehad.. wekenlang volhouden en Support spammen hielp vroeger nog, nu niet meer. Ik was niet bekend met een andere afdeling.. dacht dat alles via de Support chat ging? Is de klachtenafdeling misschien alleen voor betaalde gebruikers?
Sowieso vind ik de app echt een nachtmerrie. Vorige week na een half jaar weer gebruikt.. pfff. De laatste versie waar ik mee om kon gaan was volgens mij v6 ofzo
De procedure vind je hier: https://www.revolut.com/nl-NL/legal/complaints-policy
Ik vind de app ansich niet slecht werken maar hij oogt wel ontzettend rommelig met veel te veel toeters en bellen.Jazco2nd schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 11:10:
[...]
Hmm, hoe doe je dat? Ik heb sinds 2015 zovaak problemen met ze gehad.. wekenlang volhouden en Support spammen hielp vroeger nog, nu niet meer. Ik was niet bekend met een andere afdeling.. dacht dat alles via de Support chat ging? Is de klachtenafdeling misschien alleen voor betaalde gebruikers?
Verwijderd
Persoonlijk vind ik hem een stuk beter dan die van Bunq bijvoorbeeld.xabre16v schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 13:42:
[...]
Ik vind de app ansich niet slecht werken maar hij oogt wel ontzettend rommelig met veel te veel toeters en bellen.
Heb het even voor je getest, hier werkt het gewoon!Verwijderd schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 15:00:
Kan het kloppen dat iDeal eruit ligt voor Revolut?
Ik loop tegen de volgende problemen aan waar ik nog niets over heb kunnen vinden in dit topi.
1. Het aanmaken van een betaallink om een betaling te vragen.
Dat lukt en die kan ik doorsturen. Maar dan begint het.
Mijn relatie zegt dat ze dan op haar telefoon een schermpje krijgt waar gevraagd wordt een Revolut rekening te openen. Iets wat zij in haar land helemaal niet kan (de Nederlander die het er probeerde, kreeg bericht dat hij op een wachtlijst kwam, dan schiet niet op natuurlijk als je hier op je geld wacht).
Zelf kan ik dit niet reproduceren omdat een betaallink steeds de Revolut app op mijn telefoon opent.
Ik vind bij Revolut nergens dummy proof een uitleg, die ik de betaler als stappenplan kan doorsturen.
Iemand met gelijke problemen en een oplossing?
2. De Filipijnse bank beweert bij hoog en bij laag dat de BIC code REVOLT21 een foutmelding oplevert. Een internationale Swift overboeking lukt dus ook niet.
Nog los van het feit dat ik op zoek moest naar het adres van Revolut, want dat blijkt ook nodig voor de betaling (het adres is ook nergens duidelijk in de app te vinden).
Kortom, voor betalingen buiten de EU van niet-Revolutklanten lijkt Revolut onbruikbaar.
1. Het aanmaken van een betaallink om een betaling te vragen.
Dat lukt en die kan ik doorsturen. Maar dan begint het.
Mijn relatie zegt dat ze dan op haar telefoon een schermpje krijgt waar gevraagd wordt een Revolut rekening te openen. Iets wat zij in haar land helemaal niet kan (de Nederlander die het er probeerde, kreeg bericht dat hij op een wachtlijst kwam, dan schiet niet op natuurlijk als je hier op je geld wacht).
Zelf kan ik dit niet reproduceren omdat een betaallink steeds de Revolut app op mijn telefoon opent.
Ik vind bij Revolut nergens dummy proof een uitleg, die ik de betaler als stappenplan kan doorsturen.
Iemand met gelijke problemen en een oplossing?
2. De Filipijnse bank beweert bij hoog en bij laag dat de BIC code REVOLT21 een foutmelding oplevert. Een internationale Swift overboeking lukt dus ook niet.
Nog los van het feit dat ik op zoek moest naar het adres van Revolut, want dat blijkt ook nodig voor de betaling (het adres is ook nergens duidelijk in de app te vinden).
Kortom, voor betalingen buiten de EU van niet-Revolutklanten lijkt Revolut onbruikbaar.
Voor het ontvangen van internationale betalingen maak ik altijd betaallinkjes aan die de betaler dan met een willekeurige creditcard kan voldoen. Dit zijn niet persoonsgebonden linkjes, net zoals een tikkie.
Kan het zijn dat jij een interne Revolut betaling probeert te ontvangen van iemand die geen Revolut heeft? Dan kan het inderdaad zo zijn dat je eerst de app moet installeren.
Kijk eens of je een link kunt genereren zonder een persoon te selecteren.
Er is ook een link voor jou persoonlijk waar iedereen een willekeurig bedrag aan je kan betalen:
1 Klik linksboven op je profiel
2 je ziet je unieke gebruikersnaam die begint met @.
3 Klik daar op en deel de link die je daar ziet.
Kan het zijn dat jij een interne Revolut betaling probeert te ontvangen van iemand die geen Revolut heeft? Dan kan het inderdaad zo zijn dat je eerst de app moet installeren.
Kijk eens of je een link kunt genereren zonder een persoon te selecteren.
Er is ook een link voor jou persoonlijk waar iedereen een willekeurig bedrag aan je kan betalen:
1 Klik linksboven op je profiel
2 je ziet je unieke gebruikersnaam die begint met @.
3 Klik daar op en deel de link die je daar ziet.
Ik heb sinds kort een revolut account aangemaakt, maar tot hiertoe nog niets mee gedaan. Moet ik deze rekening doorgeven bij mijn belastingsaangifte dit jaar? (België). Ik neem aan van wel, maar voor de zekerheid toch maar even vragen hier.
Uiteindelijk wel, maar dit jaar nog niet. De aangifte gaat over vermogen op 1 januari van het jaar waarover je aangifte doet. En dan hoef je het alleen op te geven als je totale vermogen over de vrijstelling gaat.mramazing schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 21:46:
Ik heb sinds kort een revolut account aangemaakt, maar tot hiertoe nog niets mee gedaan. Moet ik deze rekening doorgeven bij mijn belastingsaangifte dit jaar? (België). Ik neem aan van wel, maar voor de zekerheid toch maar even vragen hier.
Edit : zie nu pas dat het over Belgische belasting gaat.

[ Voor 5% gewijzigd door Bulldock op 03-04-2022 10:58 ]
Het viel me vandaag op dat de virtuele kaarten nu opeens mastercard zijn ipv visa. Paar weken terug was het namelijk Visa. De fysieke en wegwerp (virtueel) zijn nog wel Visa.
Verwijderd
Revolut geeft beide kaarten uit en vaak is het maar net wat je treft wanneer je de kaarten aanvraagt. Ik heb nu een grijze Mastercard welke nu alleen als Visa te bestellen is. Het bied in ieder geval flexibiliteit aan de klanten (of niet als je net die andere wilt)dutchnltweaker schreef op zondag 3 april 2022 @ 12:54:
Het viel me vandaag op dat de virtuele kaarten nu opeens mastercard zijn ipv visa. Paar weken terug was het namelijk Visa. De fysieke en wegwerp (virtueel) zijn nog wel Visa.
Net een Revolut account geopend om te zien of ik dit o.a. als (gratis) vervanger voor een ANWB Visa card kan gebruiken. Deze kaart gebruik ik nu enkel nog om een maandelijks abonnement automatisch te betalen. Bij het wijzigen van de betaalgegevens van de dienst werd de virtuele Revolut Mastercard zonder problemen geaccepteerd. Ook in de Revolut app is deze actie zichtbaar als 'temporary hold' met status 'geverifieerd'. Ondertussen ben ik gaan zoeken naar wat voor fees er gerekend worden bij betalingen in andere valuta dan EUR. Als ik in de app (bij wijze van test om de fee te zien) een overboeking wil doen naar de vreemde valuta komt er 'niet-ondersteunde valuta' in beeld.
Is er alsnog een kans aanwezig dat afschrijven wel goed zou gaan, en dat enkel zelf overboeken niet gaat?
Of wordt de betaling gewoon direct afgewezen door Revolut?
Is er alsnog een kans aanwezig dat afschrijven wel goed zou gaan, en dat enkel zelf overboeken niet gaat?
Of wordt de betaling gewoon direct afgewezen door Revolut?
Misschien nuttig om te vermelden om welke valuta het dan gaat?
De valuta waarvoor je een rekening kan openen zijn in ieder geval beperkter dan degene waar je mee kan betalen, maar of er een verschil is tussen een SWIFT overboeking of een betaling via Visa/Mastercard weet ik niet.
De valuta waarvoor je een rekening kan openen zijn in ieder geval beperkter dan degene waar je mee kan betalen, maar of er een verschil is tussen een SWIFT overboeking of een betaling via Visa/Mastercard weet ik niet.
Verwijderd
Je kan de valuta kiezen in de app voor je kaartbetalingen en hier zelfs ook geld op storten. Revolut kiest altijd dezelfde valuta als waar je je transactie doet indien beschikbaar. Anders gebruiken ze je EUR Rekening met een kleine wisselkoersopslag.
Check even bij de tariefplannen van Revolut of daar de percentages staan.
Klopt, maar ik doelde op de gewone virtuele kaarten. Fysiek klopt dat je beide kan bestellen. Maar virtueel nu alleen Mastercard.Verwijderd schreef op zondag 3 april 2022 @ 12:59:
[...]
Revolut geeft beide kaarten uit en vaak is het maar net wat je treft wanneer je de kaarten aanvraagt. Ik heb nu een grijze Mastercard welke nu alleen als Visa te bestellen is. Het bied in ieder geval flexibiliteit aan de klanten (of niet als je net die andere wilt)
Revolut is een debit card, ANWB Visa is een creditcard. Acceptatie van debit kaarten kan soms een issue zijn, bijvoorbeeld autohuur of hotels. Of je moet er heel veel saldo opzetten zodat er een rerververing op de kaart gezet kan worden. Ook heb je geen aankoopverzekering en aflevergarantie.Sanchaz12 schreef op zondag 3 april 2022 @ 15:40:
Net een Revolut account geopend om te zien of ik dit o.a. als (gratis) vervanger voor een ANWB Visa card kan gebruiken.
Verwijderd
Wellicht dat ze ook op virtueel een dealtje hebben gescoord met Mastercard nu ipv Visa. Persoonlijk vind ik het alleen maar goed dat ze beide aanbieden (al kan je niet altijd zelf kiezen).dutchnltweaker schreef op zondag 3 april 2022 @ 18:34:
[...]
Klopt, maar ik doelde op de gewone virtuele kaarten. Fysiek klopt dat je beide kan bestellen. Maar virtueel nu alleen Mastercard.
Verwijderd
Het verschilt per fintech, maar aflevergarantie is wel standaard. Ook bij Bunq, N26 en Revolut kun je chargebacks filen en binnenkort ook bij Rabobank bij hun visa debit pas.Wally2002 schreef op zondag 3 april 2022 @ 18:46:
[...]
Revolut is een debit card, ANWB Visa is een creditcard. Acceptatie van debit kaarten kan soms een issue zijn, bijvoorbeeld autohuur of hotels. Of je moet er heel veel saldo opzetten zodat er een rerververing op de kaart gezet kan worden. Ook heb je geen aankoopverzekering en aflevergarantie.
Een basis aankoopverzekering voor fraude is een vereiste vanuit Visa en Mastercard voor debit en credit kaarten.
Ik krijg virtueel nog steeds Visa. Waarschijnlijk verschilt het echt gewoon per situatie.dutchnltweaker schreef op zondag 3 april 2022 @ 18:34:
[...]
Klopt, maar ik doelde op de gewone virtuele kaarten. Fysiek klopt dat je beide kan bestellen. Maar virtueel nu alleen Mastercard.
Is wel handig om te vermelden inderdaad, het gaat om ARS (Argentijnse peso).Adion schreef op zondag 3 april 2022 @ 16:16:
Misschien nuttig om te vermelden om welke valuta het dan gaat?
Inmiddels heb ik nog een support pagina gevonden waar vermeld wordt dat meer dan 140 valuta's ondersteund worden voor uitgaven, en de uitzonderingen. ARS staat niet tussen de uitzonderingen, maar toch is het vreemd dat de app bij een overboeking aangeeft dat ARS niet ondersteund wordt. Eind deze maand zal in ieder geval wel duidelijk worden of het werkt.
Daar had ik inderdaad al tussen gekeken, buiten een aantal valuta waar de bedragen van de standaard afwijken is dat vanuit een EUR rekening 0.30% met een minimum van €0.30 en een maximum van €5,- (bron)Verwijderd schreef op zondag 3 april 2022 @ 17:39:
Haha geen probleemBulldock schreef op zondag 3 april 2022 @ 10:56:
[...]
Uiteindelijk wel, maar dit jaar nog niet. De aangifte gaat over vermogen op 1 januari van het jaar waarover je aangifte doet. En dan hoef je het alleen op te geven als je totale vermogen over de vrijstelling gaat.
Edit : zie nu pas dat het over Belgische belasting gaat.
Ik dus ook tot 2 weken terug, nu krijg ik dit:TexMex schreef op zondag 3 april 2022 @ 19:35:
[...]
Ik krijg virtueel nog steeds Visa. Waarschijnlijk verschilt het echt gewoon per situatie.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/QsZpLEFV2qad3EILhlE6vCK3.jpg?f=user_large)
ik heb recent ook een nieuwe fysieke Revolut kaart gekregen waar voorheen VISA maar naar Mastercard logo op staat. Ik gebruik de kaart alleen om een andere visa debit op te waarderen. Dit loopt via mijn mastercard creditcard die recent ook vervangen is; de bijenkorf card die helaas niet meer bestaat.
Waar ik stapelgek van wordt is de zgn 3DS verificatie. Ik keur de betaling goed in de bijbehorende creditcard app maar vervolgens blijft deze hangen en meld Revolut dat de 3DS verificatie is mislukt. Dit gebeurt alleen bij bedragen boven de 500 euro. Als je dan de creditcard provider belt, zeggen die dat het aan Revolut ligt.
Ben geneigd dat te geloven aangezien ze daar zeggen dat ik moet wachten terwijl de Revolut app al lang heeft bericht dat de transactie mislukt is. Typisch kafka-esk en maar weer eens aangetoond dat het bankentuig collectief moet worden opgeknoopt. Blockchain is de toekomst; decentralisatie die ervoor zorgt dat we controle krijgen over onze zaken
Waar ik stapelgek van wordt is de zgn 3DS verificatie. Ik keur de betaling goed in de bijbehorende creditcard app maar vervolgens blijft deze hangen en meld Revolut dat de 3DS verificatie is mislukt. Dit gebeurt alleen bij bedragen boven de 500 euro. Als je dan de creditcard provider belt, zeggen die dat het aan Revolut ligt.
Ben geneigd dat te geloven aangezien ze daar zeggen dat ik moet wachten terwijl de Revolut app al lang heeft bericht dat de transactie mislukt is. Typisch kafka-esk en maar weer eens aangetoond dat het bankentuig collectief moet worden opgeknoopt. Blockchain is de toekomst; decentralisatie die ervoor zorgt dat we controle krijgen over onze zaken
[ Voor 4% gewijzigd door Gordian Knot op 07-04-2022 10:26 ]
Ik heb al mijn buitenlandse rekeningen d.m.v. een formuliertje doorgestuurd, volgens mijn accountant was dit verplicht. Het is vrij simpel om dit door te geven dus ik zou dit gewoon doen. Ik doe belastingaangifte in Belgie overigens.mramazing schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 21:46:
Vandaag kreeg ik een Tikkie van iemand en het viel me op dat Revolut er bij staat en het is ook gelukt om daarmee te betalen.
Het kan zijn dat ik het gemist heb, maar naar mijn idee werkte dit toch niet?
Ik stuur jou een Tikkie en dan proberen we het uitHugo__Boss schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 14:51:
Vandaag kreeg ik een Tikkie van iemand en het viel me op dat Revolut er bij staat en het is ook gelukt om daarmee te betalen.
Lijkt inderdaad recent te zijn toegevoegd. Voorheen stond Revolut niet in de lijst van banken en nu wel.
Verwijderd
Goede stap dit maakt het betalen van tikkies een stuk makkelijker ipv hamdmatige overboekingen
.
Het is nu hopen dat Revolut ook iDeal gaat supporten bij betaalverzoeken of dat Tikkie Revolut toevoegt als bank.
Het is nu hopen dat Revolut ook iDeal gaat supporten bij betaalverzoeken of dat Tikkie Revolut toevoegt als bank.
Ook hier de "reverted - top-up failed due to exceeding the daily top-up limit".
Na maandenlang top-up via ideal met tientallen kleinere bedragen (200-500), dacht ik een keer 2000 over te zetten. Kreeg gelijk bovenstaande status en het geld is afgeschreven van mijn bank. Waarom accepteert de app zo'n bedrag als het over hun "top-up limit" gaat???
Support zegt dit "Due to compliance reasons, we're unable to accept iDEAL deposits when the name on your bank account doesn't match the name on your Revolut account.
If your deposit wasn't successful, the funds should be reverted and returned to the sender’s account within the next 5 working days."
Best grappig dat die compliance er dus wel was voor tientallen andere ideal top-ups...
In ieder geval is mijn vertrouwen in Revolut weg en ik waarschuw iedereen bij deze!
Na maandenlang top-up via ideal met tientallen kleinere bedragen (200-500), dacht ik een keer 2000 over te zetten. Kreeg gelijk bovenstaande status en het geld is afgeschreven van mijn bank. Waarom accepteert de app zo'n bedrag als het over hun "top-up limit" gaat???
Support zegt dit "Due to compliance reasons, we're unable to accept iDEAL deposits when the name on your bank account doesn't match the name on your Revolut account.
If your deposit wasn't successful, the funds should be reverted and returned to the sender’s account within the next 5 working days."
Best grappig dat die compliance er dus wel was voor tientallen andere ideal top-ups...
In ieder geval is mijn vertrouwen in Revolut weg en ik waarschuw iedereen bij deze!
Wat is hier voor iedereen nog de reden om via iDEAL op te laden? Volgens mij gaat overboeken naar je LT IBAN vanuit iedere NL bank nu toch via instant payment, oftewel na een paar seconden staat het erop en vermijd je ieder risico op een afgewezen topup en periode dat je je geld even kwijt bent.
Ik heb sinds kort een Samsung Watch 4. Nu ondersteund de Rabobank nog geen Google Pay en/of Samsung Pay. Ik kan dus met mijn horloge niet langer meer contactloos betalen. Ik kon dat wel met mijn Fibit.
Nu zat ik te denken een Revolut Virtual card aan te vragen. Dan kan ik die in Google Pay linken. Echter nu vraag ik mij af, is dit een pure pre-paid credit card, of kan ik het ook zo instellen dat hij met een 0 saldo automatisch afschrijft van mijn debet rekening van de Rabobank? Zoals PayPal eigenlijk.
Nu zat ik te denken een Revolut Virtual card aan te vragen. Dan kan ik die in Google Pay linken. Echter nu vraag ik mij af, is dit een pure pre-paid credit card, of kan ik het ook zo instellen dat hij met een 0 saldo automatisch afschrijft van mijn debet rekening van de Rabobank? Zoals PayPal eigenlijk.
AMD Ryzen 7 9800X3D - Corsair Vengeance 64 GB DDR5 @ 6000 MHz C36 - ASUS ROG Strix B650E-F - GeForce RTX 4090 Phantom - Samsung 990 Pro 2TB, 980 Pro 2TB, 970 EVO Plus 2TB, 860 EVO 1TB, 850 EVO 1TB, 830 256GB - Liquid Freezer II 280 - RM850x - LG 34GS95QE
Hier met ASN bank staat een normale overschrijving naar Revolut er pas de volgende werkdag bij, voor mij blijft iDEAL voorlopig de enige 'instant' optie. Overboeken naar andere NL banken gaat wel instant, lijkt alleen voor buitenlandse rekeningen langer te duren.Hugo__Boss schreef op woensdag 13 april 2022 @ 10:41:
Wat is hier voor iedereen nog de reden om via iDEAL op te laden? Volgens mij gaat overboeken naar je LT IBAN vanuit iedere NL bank nu toch via instant payment, oftewel na een paar seconden staat het erop en vermijd je ieder risico op een afgewezen topup en periode dat je je geld even kwijt bent.
Ik verwacht niet dat dit gaat lukken, aangezien je überhaupt geen mogelijkheid hebt om een losse bankrekening te koppelen. Er zijn alleen opties om 'op te laden' in de vorm van iDEAL, bankoverschrijving etc.BarryS schreef op woensdag 13 april 2022 @ 19:56: Echter nu vraag ik mij af, is dit een pure pre-paid credit card, of kan ik het ook zo instellen dat hij met een 0 saldo automatisch afschrijft van mijn debet rekening van de Rabobank? Zoals PayPal eigenlijk.
[ Voor 28% gewijzigd door Sanchaz12 op 13-04-2022 21:38 ]
Ik heb Revolut al een tijdje niet gebruikt. Ik begrijp dat Revolut intussen een echte bank is en je geld dus tot een ton is veilig is? Zijn de nieuwe kaarten nu echte debit kaarten en geen prepaid kaarten? (dit ivm betalen bij onbemande pompen)
Er is wel een auto-topup functie : wanneer je saldo onder een vooraf ingesteld bedrag komt wordt automatisch een top up gedaan, maar dat is, voor zover mij bekend, alleen vanaf Visa en MC kaarten mogelijk.BarryS schreef op woensdag 13 april 2022 @ 19:56:
Dat staat overigens los van wat voor kaart Revolut uitgeeft. Er is geen sprake van een koppeling met een Legacy bankrekening, je krijgt er je eigen IBAN debit rekening bij.
Let op: het is geen creditcard omdat er geen sprake is van een krediet. Je moet dus altijd saldo hebben. Ik heb hier nog een VISA-kaart waar prepaid op staat, maar die is al een paar jaar oud. Geen idee wat er nu op de pasjes staat.
Verwijderd
De kaarten waren al langere tijd volledige debit kaarten(2019 volgens mij).xabre16v schreef op woensdag 13 april 2022 @ 22:16:
Ik heb Revolut al een tijdje niet gebruikt. Ik begrijp dat Revolut intussen een echte bank is en je geld dus tot een ton is veilig is? Zijn de nieuwe kaarten nu echte debit kaarten en geen prepaid kaarten? (dit ivm betalen bij onbemande pompen)
Zelf gebruik ik (vrijwel) alleen Revolut en kan met zowel de Maestro als MC/Visa bij de pompen betalen. Had in Belgie vorige maand een probleem, omdat de kaart met €350 belast moest worden. Maar verder werkt het prima hier.
Op de Mastercard staat Debit en de vermelding World Elite (premium) maar de benefits zijn er niet.
Visa heeft Infinite staan maar ook daar geen voordelen aan.
Iets wat heel jammer is.
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2022 07:32 ]
Ik zit zelf te wachten op de Revolut Saving Vaults met een spaarrente. In het VK, de VS en sommige Europese markten (zoals Polen) hebben ze dat al maar in Nederland nog niet.
Onder het tabje Crypto, kan je een quiz doen, hiermee verdien je zo'n +-€11 aan DOT.
Als je een vraag fout hebt mag je het oneindig overnieuw doen.
Als je een vraag fout hebt mag je het oneindig overnieuw doen.