Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gups
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 01-02-2022
rindertb schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 18:59:
Ja. Maar een klein land kan het niet voor half Europa ophoesten.
De Baltische staten hebben de euro en het financiële stelsel valt onder de ECB :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gups
@dicksterk Hoi Dick, welkom!
Revolut is ondertussen ook een bank en heeft ook iDEAL. N26 heeft geen iDEAL maar nog deze helft van het jaar zullen er iDEAL alternatieven worden uitgerold die werken in heel het SEPA gebied dus nog even geduld want dan zijn alle beperkingen van iDEAL voorbij.
SEPA staat voor Single Euro Payments Area, zeg maar eurogebied maar dan groter (onder andere inclusief Noorwegen, Denemarken en Verenigd Koninkrijk).
Overigens verwacht ik dat iDEAL doorgaat maar dan dus uitgebreid, net zoals ander lokale Europese alternatieven van iDEAL over zullen gaan op de SEPA variant.

Vroeger was er inderdaad wel eens het probleem dat automatisch werd betaald in Britse ponden op de Engelse Revolut rekening maar die zijn ondertussen gemigreerd naar Litouwen en dat is eurogebied dus dat probleem is er niet meer.

Van alle banken zijn Revolut en N26 het meest serieus en groot genoeg om niet meer te twijfelen over de continuïteit. Beiden zijn gratis dus is het aan te raden om ook beiden te houden voor de zekerheid want mocht er bij de één een probleem ontstaan (kan altijd) dan heb je tenminste de ander nog om door te gaan.

Houdt ons op de hoogte en als je nog vragen hebt aarzel dan niet. Succes!

[ Voor 9% gewijzigd door Gups op 15-01-2022 10:45 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Over een jaar of 3 is iDeal niet meer relevant wanneer de Maestro passen niet meer uitgegeven worden. Dan krijgt iedereen een Debit Visa of Mastercard en kan je daarmee online betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rindertb
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20:23
Gups schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 10:19:
[...]

De Baltische staten hebben de euro en het financiële stelsel valt onder de ECB :)
Depositogarantiestelsel voor spaarders

De bankenunie is nog niet af. Om elke spaarder in Europa dezelfde bescherming te geven, werken deelnemende landen binnen de bankenunie aan 1 centraal depositogarantiestelsel. Dat houdt in dat spaarders hun spaargeld tot € 100.000 met meer zekerheid terugkrijgen als hun bank failliet gaat.

Voordat het risico op terugbetaling via zo’n stelsel over alle banken wordt verdeeld, wil het Nederlandse kabinet dat de Europese bankensector gezond is. En dat de risico’s van banken zoveel mogelijk zijn verminderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gups
rindertb schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 10:49:
[...]

Depositogarantiestelsel voor spaarders

De bankenunie is nog niet af. Om elke spaarder in Europa dezelfde bescherming te geven, werken deelnemende landen binnen de bankenunie aan 1 centraal depositogarantiestelsel. Dat houdt in dat spaarders hun spaargeld tot € 100.000 met meer zekerheid terugkrijgen als hun bank failliet gaat.

Voordat het risico op terugbetaling via zo’n stelsel over alle banken wordt verdeeld, wil het Nederlandse kabinet dat de Europese bankensector gezond is. En dat de risico’s van banken zoveel mogelijk zijn verminderd.
Nou is het een tijd geleden dat ik de materie heb gelezen, maar is het niet zo dat als het depositogarantiestelse in werking treedt, de andere banken hiervoor opdraaien, maar als dat niet afdoende is, de Centrale Bank, welke weer onderdeel is van de ECB?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gups
Verwijderd schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 10:49:
Over een jaar of 3 is iDeal niet meer relevant wanneer de Maestro passen niet meer uitgegeven worden. Dan krijgt iedereen een Debit Visa of Mastercard en kan je daarmee online betalen.
Over een jaar of 3 heeft iedereen het Europese alternatief (European Payments Initiative).
Ik verwacht overigens niet dat de SEPA iDEAL variant, die als het goed is snel uitrolt, niet meer relevant zal zijn; integendeel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rindertb
Het is nog niet zo ver:

Hoe zou een Europees depositogarantiestelsel werken? De Europese Commissie heeft voorgesteld een Europees garantiestelsel stapsgewijs in te voeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gups
rindertb schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 11:11:
Het is nog niet zo ver:

Hoe zou een Europees depositogarantiestelsel werken? De Europese Commissie heeft voorgesteld een Europees garantiestelsel stapsgewijs in te voeren.
Ah, dát heb ik dus gelezen. Benieuwd of het wordt ingevoerd voordat de Zuidelijke landen failliet gaan als de rente (spoedig) wordt verhoogd vanwege de inflatie. Doet toch een beetje denken aan het orkest dat bleef doorspelen op de Titanic 🥳

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rindertb
Gups schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 11:15:
[...]
... de Zuidelijke landen failliet gaan ...
De instorting van het monetaire systeem ... Groot 🥳 inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gups
rindertb schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 11:24:
[...]

De instorting van het monetaire systeem ... Groot 🥳 inderdaad.
Soort afweer: we staan er allemaal bij en kijken er machteloos naar. Maar wat kunnen we anders doen? De fout was al bij de oprichting waarbij iedereen wist dat die Zuidelijke landen de verantwoordelijkheid niet aan zouden kunnen. Met gevolgen als Griekenland met zijn staats boekhoudt fraude. Ruding zei het al en wilde blokkeren.

Het fascineert mij dat zelfs zoveel topeconomen het bevestigen, tot en met (ex) Centrale Bank directeuren, maar de trein desondanks toch onverminderd richting ravijn door dendert ..

Ik ga eens opzoeken welke muziek er werd gespeeld ten tijde van de Titanic ramp. Zodat ik dat kan aanzetten bij het begin van de vermoed ik grotere ineenstorting dan '29.
Groot 🥳 inderdaad.
Interessant trouwens dat jij voor die interpretatie van mijn woorden kiest .. Zie je veel in de cancel cultuur.

[ Voor 8% gewijzigd door Gups op 15-01-2022 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gups schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 11:10:
[...]

Over een jaar of 3 heeft iedereen het Europese alternatief (European Payments Initiative).
Ik verwacht overigens niet dat de SEPA iDEAL variant, die als het goed is snel uitrolt, niet meer relevant zal zijn; integendeel!
Misschien heb ik wat gemist maar waarom zou er een iDeal alternatief komen op EU gebied?
Als je als klant een Debit Mastercard hebt of Visa kan je toch al online aankopen doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 05-02-2024
ik heb ideal vooral nodig omdat Simpel enkel een ideal-betaling accepteert om het bankrekeningnummer te wijzigen, dan moet ik nog hopen dat simpel revolut in de lijst heeft staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08-09 17:04

Barrycade

Through the...

dicksterk schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 23:01:
ik heb ideal vooral nodig omdat Simpel enkel een ideal-betaling accepteert om het bankrekeningnummer te wijzigen, dan moet ik nog hopen dat simpel revolut in de lijst heeft staan...
Volgens de websites van Ideal en revolut wel.

Weet niet of dat beperkend voor je is als blinde, maar ze sturen wel een sms met 6 cijfers per betaling als een security token. Die je dus moet invoeren.

En zou even uitzoeken of je raad weet / de weg weet te vinden op hun website.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gups
Verwijderd schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 20:43:
Misschien heb ik wat gemist maar waarom zou er een iDeal alternatief komen op EU gebied?
Als je als klant een Debit Mastercard hebt of Visa kan je toch al online aankopen doen?
Het staat letterlijk in de eerste zin van die Wiki.

Maar om het kort samen te vatten: omdat Mastercard en VISA extreem duur zijn en omdat die netwerken door de VS kan worden afgesloten. Dat laatste is al meerder malen gedreigd door de VS om verschillende politieke redenen.
Een SEPA Instant Payment kost 0,2 CENT (€0,002) en is er binnen enkele seconden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19:50
Om hier even bij aan te haken: dat verschilt inderdaad nog wel van bedrijf tot bedrijf. Bij PostNL en DHL parcel bijvoorbeeld staat Revolut niet in de lijst met iDEAL banken. En MoneYou staat er wel tussen, terwijl dat bedrijf geen bankrekening meer aanbied. Gelukkig kan je bij wel met je creditcard gegevens betalen, maar het is goed blijft staat dat je er niet van op aan kan dat webshops die iDEAL ondersteunen ook Revolut 'kennen'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atlas1302
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 30-07 18:08
Het opsturen van een nieuwe kaart duurt nu wel erg lang. 6 jan. besteld en nog niet verstuurd. Revolut zegt, het is nog geen 19 jan.
Is dat normaal?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wally2002
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:37
atlas1302 schreef op zondag 16 januari 2022 @ 10:49:
Het opsturen van een nieuwe kaart duurt nu wel erg lang. 6 jan. besteld en nog niet verstuurd. Revolut zegt, het is nog geen 19 jan.
Is dat normaal?
Zit je op het standaard of plus plan? Dan lijkt me dat goed mogelijk, om zo onderscheid te bieden tussen de hogere plannen met express levering van je kaart.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wally2002
Dat zal dan via een geautomatiseerde wijzigingsmogelijkheid op de website zijn neem ik aan.

Men mag echter geen onderscheid maken wat betreft je IBAN (dus ook buitenlandse IBANs moet men accepteren), dus moet je het ook via andere manier kunnen doorgeven en moeten ze dat gewoon verwerken in hun admin. Dit is al een paar jaar zo dus de meeste bedrijven zijn daar inmiddels wel bekend mee.

En wat @musicfreak schrijft klopt, ook al heeft Revolut iDeal, wordt het bij sommige bedrijven niet als mogelijkheid in het lijstje banken getoond. Daar is hier al eerder over geschreven, o.a. Tikkie.
M.i. een zeer kwalijke zaak en ook onbegrijpelijk vanuit iDeal zelf dat dit zo toegestaan wordt (maar daar zullen wellicht andere belangen van de grootbanken spelen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atlas1302
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 30-07 18:08
Wally2002 schreef op zondag 16 januari 2022 @ 10:57:
[...]

Zit je op het standaard of plus plan? Dan lijkt me dat goed mogelijk, om zo onderscheid te bieden tussen de hogere plannen met express levering van je kaart.
Standaard, het klinkt dan ook logish. Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
Wally2002 schreef op zondag 16 januari 2022 @ 11:04:
En wat @musicfreak schrijft klopt, ook al heeft Revolut iDeal, wordt het bij sommige bedrijven niet als mogelijkheid in het lijstje banken getoond. Daar is hier al eerder over geschreven, o.a. Tikkie.
M.i. een zeer kwalijke zaak en ook onbegrijpelijk vanuit iDeal zelf dat dit zo toegestaan wordt (maar daar zullen wellicht andere belangen van de grootbanken spelen).
Ik vraag me af of dit bij iDEAL ligt, er zijn tenslotte ook online winkels of bedrijven waar je wel met Revolut via IDEAL kan betalen. Het lijkt me eerder een probleem van de payment service provider of software die de winkels gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digiben
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 08-09 14:27
Die staat er gewoon tussen hoor.
Werkt gewoon zonder problemen.👍
Ben tot nu toe nog geen één maatschappij tegen gekomen waar ideal niet werkt.
Enige wat ik nog zocht... is voor betalings kenmerk of opmerking.
Maar ook zonder is alles nog aankomen 🥳
Bevalt uitstekend Revolut 🏦

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
musicfreak schreef op zondag 16 januari 2022 @ 16:44:
[...]

Ik vraag me af of dit bij iDEAL ligt, er zijn tenslotte ook online winkels of bedrijven waar je wel met Revolut via IDEAL kan betalen. Het lijkt me eerder een probleem van de payment service provider of software die de winkels gebruiken.
Er kan blijkbaar door partijen (de payment service provider of merchant zelf) ervoor gekozen worden om bepaalde banken uit te sluiten.
Uiteindelijk ligt dit m.i. bij iDeal als merk die het mogelijk maakt.
Dit zou mi überhaupt niet mogelijk moeten zijn, want je kunt nu dus niet van het iDeal logo uitgaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
Ah zo bedoel je het, ik snap het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenE
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Wally2002 schreef op zondag 16 januari 2022 @ 17:24:
Er kan blijkbaar door partijen (de payment service provider of merchant zelf) ervoor gekozen worden om bepaalde banken uit te sluiten.
Ik dacht eerlijk gezegd dat dit niet mocht (volgens de voorwaarden van iDeal).

Als er een nieuwe deelnemer bij komt moet de website/betaalprovider wel bijgewerkt worden zodat je die nieuwe deelnemer kan kiezen (en natuurlijk ook andersom als er een deelnemer zou stoppen). Dat schijnt vooral een probleem te zijn want: "de website doet het toch?". Dus er gaat vaak (veel) tijd over heen voor een nieuwe deelnemer overal is te kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
Zojuist e-mail van Revolut ontvangen dat ze info missen in mijn account, die ze vanwege regelgeving nodig hebben.

Het gaat om 'account purpose'. Meer mensen dit verzoek gehad, of wordt het getriggert bij bepaalde activiteiten op je account?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rindertb
Wally2002 schreef op maandag 17 januari 2022 @ 16:47:
... Meer mensen dit verzoek gehad, of wordt het getriggert bij bepaalde activiteiten op je account?
Ook gehad. Keuze uit 4 opties. Kan 'Rekeningdoel' overigens nergens in de app terugvinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Earry
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17:37
Cybje schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 11:13:
Heeft iemand toevallig details over de Revolut Rewards? Ik zie dat overal als voordeel van Revolut, maar kan nergens vinden wat het exact inhoudt en welke organisaties zijn aangesloten bij Revolut voor de rewards.
In Nederland nog helemaal niets. In de UK al wel in samenwerking met een flink aantal pubs/restaurants (iig in Londen). Wel een cashback van 0,1% in Europa op het Metal plan maar dan enkel tot aan je factuurbedrag.
[b]Cybje in "Revolut (prepaid creditcard incl IBAN en Premium)"Zelfde met de rente, hoe is dat geregeld bij Revolut? Ik zie dat het in 2021 beschikbaar is in Europa, maar op hun website vermelden ze er praktisch niks over.
Ook deze zie ik enkel in de UK, niet in NL. Wat mij opviel was dat mijn Vaults ook onder Revolut Payments vallen en niet onder de banklicentie. Schijnt wel dat er 'Saving Vaults' aankomen, wellicht is dat ook gekoppeld aan de rente.

[ Voor 4% gewijzigd door Earry op 19-01-2022 12:11 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dennisweb
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 00:27
Laat ik eens een positieve ervaring delen: zojuist een top-up van 30 EUR via iDEAL gedaan. Daarna bleef de top-up op ‘In behandeling’ staan, maar werd het geld niet bijgeschreven.

Navraag gedaan via de support. Het duurde 1 minuut totdat een agent antwoord gaf. Hij vroeg het na bij het team en 10 minuten later was het bedrag bijgeschreven. Probleem opgelost. Zo kan het ook. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michael4500
  • Registratie: Oktober 2016
  • Niet online
Dennisweb schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 17:03:
Laat ik eens een positieve ervaring delen: zojuist een top-up van 30 EUR via iDEAL gedaan. Daarna bleef de top-up op ‘In behandeling’ staan, maar werd het geld niet bijgeschreven.

Navraag gedaan via de support. Het duurde 1 minuut totdat een agent antwoord gaf. Hij vroeg het na bij het team en 10 minuten later was het bedrag bijgeschreven. Probleem opgelost. Zo kan het ook. :)
Had ik gisteravond ook. Tientje via Ideal weer eens gedaan als test, van Bunq naar Revolut.

Bleef ook hangen in mn mobiele browser, stond wel afgerond o.i.d. bij in het bunq scherm in de browser (en was daadwerkelijk afgeschreven bij Bunq) en iets over ING (misschien dat die er tussen zit en was daar vertraging/storing?) Maar werd niet meteen doorgelinkt naar mn Revolut app en er werd geen tientje bijgeschreven binnen een paar seconden.

Geen contact gehad met de klantenservice, dacht kijk het ff aan, maar ook bij mij werd het iets van 10min later uiteindelijk automatisch bijgeschreven op mn Revolut saldo. Ging dus om een ideal top-up. Hopelijk incidenteel/eenmalig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:05
Dennisweb schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 17:03:

Laatste week duurt het even voordat de ideal top-up bijgeschreven staat bij Revolut. Hiervoor was het instant. Ach ik kan wel 10 minuten wachten, maar het viel me wel op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• michael4500
  • Niet online
rindertb schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 13:22:
[...]

Ook gehad. Keuze uit 4 opties. Kan 'Rekeningdoel' overigens nergens in de app terugvinden.
Ja heb ik ook gekregen. Kon kiezen uit 4 doelen. Lastige keuze, want alle opties eigenlijk wel. Vind het nu ook niet in de app zelf. Heb er toen een screenshot van gemaakt:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Y8m7AP_lTKFp700r37dUI3Uu3j0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/E0dVSxuvMCTE7zadOpZOEQKa.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michael4500
  • Niet online
En moest ook 3 passen vervangen recent. I.v.m. die zgn. systeemwijzigingen op de achtergrond en/of het overgaan naar de bank- versie. Tevens toen mn burgerservicenummer moeten bevestigen bij het overgaan naar de bankversie.

Over de nieuwe passen:

Deze ook gisteren ontvangen. Bij de Maestro staat super klein prepaid op de kaart aan de achterkant. Visa 2 nieuwe passen zijn Visa debit (staat op de kaarten althans). Alle 3 geen verhoogde cijfers en letters, was bij de oude 3 wel het geval, en ook niet zo stevig/dik als de oude exemplaren.

[ Voor 12% gewijzigd door michael4500 op 22-01-2022 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ditto4076
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 21:07
michael4500 schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 11:55:
Over de nieuwe passen:

Deze ook gisteren ontvangen. Bij de Maestro staat super klein prepaid op de kaart aan de achterkant. Visa 2 nieuwe passen zijn Visa debit (staat op de kaarten althans). Alle 3 geen verhoogde cijfers en letters, was bij de oude 3 wel het geval, en ook niet zo stevig/dik als de oude exemplaren.
Mijn nieuwe Maestro heeft inderdaad ook heel klein PREPAID staan op de achterkant en geen embossed 16-cijferige nummer. Mijn nieuwe VISA heeft echter nog wel een embossed 16-cijferig nummer en het oude Revolut logo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Datisraar
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 11-09 17:47
Ik lees hier over een top up via iDeal. Maar wat is het nut ervan als je met Instant Payment, overboekingen binnen 10 seconden tegenwoordig kan doen? Ik doe een top up met mijn Visa creditcard en lijkt mij logischer dan IDeal. Een opname of overboeking met mijn creditcard elders, kost normaal gesproken variërend 2,5% - 4% aan kosten. Bij Revolut is dat gratis.

[ Voor 23% gewijzigd door Datisraar op 22-01-2022 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
Datisraar schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 17:53:
Ik lees hier over een top up via iDeal. Maar wat is het nut ervan als je met Instant Payment, overboekingen binnen 10 seconden tegenwoordig kan doen? Ik doe een top up met mijn Visa creditcard en lijkt mij logischer dan IDeal. Een opname of overboeking met mijn creditcard elders, kost normaal gesproken variërend 2,5% - 4% aan kosten. Bij Revolut is dat gratis.
Dat wist ik niet. Is ING --> Revolut en Revolut--> ING instant dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 00:38
Dennisweb schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 20:27:
[...]

Van Revolut naar Knab is bij mij wel instant. Andersom niet, daar is voor mij dat top up via iDeal wel nodig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Datisraar
Dennisweb schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 20:27:
[...]

Excuses, ik heb Rabo en ABN AMRO en zijn beide Instant Payment naar Revolut. Maar ik begrijp nu dat als je bij ING of Knab zit, het nog niet Instant is richting Revolut, en waarom je in dat geval via IDeal een top up doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
Top-up gedaan via iDEAL. Kreeg net bericht dat de top-up is afgewezen. Ik krijg binnen 5 werkdagen het bedrag terug op mijn ING-rekening. Raar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LucaPikaRene
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 04-09 13:36
Dennisweb schreef op maandag 24 januari 2022 @ 15:14:
Top-up gedaan via iDEAL. Kreeg net bericht dat de top-up is afgewezen. Ik krijg binnen 5 werkdagen het bedrag terug op mijn ING-rekening. Raar.
Exact hetzelfde hier, blijkbaar hebben ze storing ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
LucaPikaRene schreef op maandag 24 januari 2022 @ 15:45:
[...]

Exact hetzelfde hier, blijkbaar hebben ze storing ofzo
Ja. Is mij net bevestigd dat Revolut problemen heeft met iDEAL. Zo net geprobeerd via Apple Pay en dat werkt wel instant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 00:39
Hier hetzelfde zojuist een topup via Ideal die blijft hangen. Ik wacht het even 10 min af....
.....
En het staat erop 8)

[ Voor 15% gewijzigd door FJP84 op 25-01-2022 19:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisweb
FJP84 schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 19:36:
Hier hetzelfde zojuist een topup via Ideal die blijft hangen. Ik wacht het even 10 min af....
.....
En het staat erop 8)
Hier zit ik nog te wachten totdat mijn top-up (50 euro) teruggeboekt is. In het vervolg doe ik dat wel met Apple Pay. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
Dennisweb schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 20:37:
[...]

Hier zit ik nog te wachten totdat mijn top-up (50 euro) teruggeboekt is. In het vervolg doe ik dat wel met Apple Pay. ;)
Gistermorgen en vanmorgen een aantal top-ups gedaan. Die duurden allemaal ongeveer 10min.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
Nuevocasa schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 20:59:
[...]

Gistermorgen en vanmorgen een aantal top-ups gedaan. Die duurden allemaal ongeveer 10min.
Ik kreeg deze melding:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-ar--h7edS2rBHIaJR_hltoAke0=/x800/filters:strip_exif()/f/image/mRehLMkmAoTkpKnE7yLoBXcJ.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digiben
Misschien je naam anders als bij de bank gekoppeld met top up.
Even contact op nemen met Revolut en het is geregeld 👍
Ik heb nooit problemen met ideal.
Al ik heb bijna alles automatisch daar lopen en dat werkt super bij Revolut.
Ben er blij mee revolut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
Ik heb echt misschien wel 100 Revolut top-ups gedaan via ideal vanaf de rabobank. Maar de laatste week gaat het stroef... Als de ideal transactie doorkomt duurt het wel een dikke 10 minuten, eerst was het instant.. En nu zelfs een transactie die aan de Revolut kant geweigerd word. Ik wacht nu nog totdat het geld weer terug is bij de rabo, want daar was het geld er wel meteen af.

Vervelend dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
Dacuuu schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 07:35:
Ik heb echt misschien wel 100 Revolut top-ups gedaan via ideal vanaf de rabobank. Maar de laatste week gaat het stroef... Als de ideal transactie doorkomt duurt het wel een dikke 10 minuten, eerst was het instant.. En nu zelfs een transactie die aan de Revolut kant geweigerd word. Ik wacht nu nog totdat het geld weer terug is bij de rabo, want daar was het geld er wel meteen af.

Vervelend dit.
Idd knap vervelend. Ik snap dat @digiben heel blij is met zijn nieuwe bank, maar ik heb al contact gehad met Revolut. Het duurt 5 werkdagen tot jij en ik ons geld weer terug krijgen.

Maar Revolut is er wel van op de hoogte en het relevante team is bezig om het probleem op te lossen. Tot die tijd maar even Apple Pay gebruiken. Ze ondersteunen tegenwoordig ook passen die aan je bankrekening zijn gekoppeld, in plaats van alleen Apple Pay creditcards.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digiben
Ik weet het rabobank(drama) 😇top up ideal.
Maar die vijf dagen heb ik hier ook één keer gehad.in het begin openen een revolut rekening.
Alleen instant,, sepa staat er direct op.
Dus opwaarderen met ideal is niet nodig.. vond ik dan.
Maar geen paniek het geld is eerder terug als rabobank beetje mee werkt 👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Datisraar
Dacuuu schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 07:35:

Vervelend dit.
Maar waarom doe je geen gewone overboeking van Rabo naar Revolut? Staat binnen 10 seconden op je Revolut rekening.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pgaberndt
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 27-11-2023
Topup vanuit ING gedaan, geweigerd. Wordt meestal veroorzaakt door de tenaamstelling die exact gelijk moet zijn. Rekening staat op twee namen en dat geeft problemen.
Met creditkaart vanuit ING lukte het wel.

Ben benieuwd hoe Revolut zich nu houdt. Heb eerder revolut gehad maar werd gek van de scherpe fraude detectie. Heel regelmatig werd de kaart geblokkeerd als ik betaling wilde doen. Ook van betalingen zoals Google Stadia die je in eerder stadium al geaccordeerd hebt op het moment dat je de creditkaart koppeld.

We gaan het de komende periode eens testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Datisraar
Momenteel heb je in Nederland op spaarrekeningen weinig tot geen rente. Het max. bij Openbank is 0,20%.
Weet iemand nu Revolut onder het 100.000€ garantie deposito valt, of je bij Revolut ook kunt sparen met rente ?

[ Voor 3% gewijzigd door Datisraar op 29-01-2022 08:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gups
Datisraar schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 08:56:
Momenteel heb je in Nederland op spaarrekeningen weinig tot geen rente. Het max. bij Openbank is 0,20%.
Weet iemand nu Revolut onder het 100.000€ garantie deposito valt, of je bij Revolut ook kunt sparen met rente ?
Het laatste wat ik ervan mee heb gekregen is dat Revolut inderdaad andere bankproducten heeft uitgerold of gaat uitrollen in die landen waar zij bank is en ook rente op spaartegoeden. Uit mijn hoofd Litouwen, GB en Polen (dacht is).
Zij hebben expliciet aangegeven dat zij nu in de landen waar zij recentelijk bank zijn geworden ook snel deze producten (en expliciet ook spaarrente) willen gaan invoeren.
Kortom: als het allemaal klopt wat zij zeggen: snel 8)

Aanvulling: er zijn 3 soorten vaults, namelijk: Vaults, Group Vaults, en Savings Vaults.

[ Voor 6% gewijzigd door Gups op 29-01-2022 11:37 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klein_Kipje
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 12-09 08:26
Weet er iemand waarom mijn revolut pas wordt "geweigerd"/"foutmelding" bij de plus supermarkt ?.

Hij werkt wel gewoon op de lokale weekmarkt bij verschillende kramen.

Contactloos/horloge/fysiek. Niets werkt

www.weitjerock.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Klein_Kipje schreef op zondag 30 januari 2022 @ 15:43:
Weet er iemand waarom mijn revolut pas wordt "geweigerd"/"foutmelding" bij de plus supermarkt ?.

Hij werkt wel gewoon op de lokale zoekmarkt bij verschillende kramen.

Contactloos/horloge/fysiek. Niets werkt
Voor de zekerheid, welke pas gebruikte je (Maestro of Mastercard/Visa)?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Klein_Kipje
Verwijderd schreef op zondag 30 januari 2022 @ 15:57:
[...]

Voor de zekerheid, welke pas gebruikte je (Maestro of Mastercard/Visa)?
De visa

Ik voel hem al aankomen, visa werkt niet in de supermarkt ?

www.weitjerock.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nuevocasa
Klein_Kipje schreef op zondag 30 januari 2022 @ 15:59:
[...]

De visa

Hier bij de locale AH en Jumbo werkt Mastercard en Visa niet. Dus de kans is erg groot dat dit het probleem is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klein_Kipje
Nuevocasa schreef op zondag 30 januari 2022 @ 16:05:
[...]

Hier bij de locale AH en Jumbo werkt Mastercard en Visa niet. Dus de kans is erg groot dat dit het probleem is.
Bedankt, ik ga een maestro regelen

www.weitjerock.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dcl!
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21:45
Jumbo heeft wel veel vesitigingen waar visa wordt geaccepteerd, Jumbo hier om de hoek werkt. Ik kon destijds met wat zoekwerk op de site vinden welke vestigingen 'm accepteren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Klein_Kipje schreef op zondag 30 januari 2022 @ 15:59:
[...]

De visa

Nee veel supermarkten accepteren hem niet, al is dat de laatste jaren wel aan het veranderen gelukkig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Datisraar
Verwijderd schreef op zondag 30 januari 2022 @ 17:48:
[...]

Nee veel supermarkten accepteren hem niet, al is dat de laatste jaren wel aan het veranderen gelukkig.
Alle Plus supermarkten hier in mijn stad accepteren debit en credit Visa en Mastercard. Het worden inderdaad steeds meer supermarkten die de cards accepteren, behalve onze vrienden van Albert Heijn.

[ Voor 3% gewijzigd door Datisraar op 30-01-2022 19:46 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nuevocasa
Klein_Kipje schreef op zondag 30 januari 2022 @ 16:06:
[...]

Bedankt, ik ga een maestro regelen
Vanaf 1 juli 2023 worden er geen nieuwe Maestro passen uitgegeven en zullen ze vervangen worden door Mastercard. Dat duurt dus nog even. Maar vanaf dan zal waarschijnlijk dit probleem niet meer spelen.

De Jumbo hier is trouwens een franchise, 'gewone' vestigingen accepteren volgens mij wel Visa en Mastercard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pgaberndt
Ik heb nog een fysieke maestro kaart besteld, die kan toegevoegd worden aan goolge pay en hierdoor kan je ook betalen met samsung watch 4.
Visa en Mastercard worden in Nederland nog best vaak niet geaccepteerd. Gelukkig gaat dit komende jaren veranderen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
Mijn geweigerde top-up van vorige week is nog steeds niet terug. Ik heb navraag gedaan, maar ene Imran zegt nu dat het probleem bij Revolut niet is opgelost. Daarom is onbekend of en wanneer ik mijn 50 euro terug krijg. Ik probeer nu bij ING na te vragen of zij het kunnen storneren. Al zie ik ook dat somber in.

In dat geval ga ik maar eens een formele klacht indienen en hier werk van maken. Ik heb zojuist al het geld van Revolut opgenomen en ga mijn account denk ik maar sluiten. Ik vertrouw ze niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ainnir
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Zelfde issue hier, top-up vorige week maandag is geweigerd. Geld wel afgeschreven van bankrekening en nog niet terug. Ook nagevraagd, is inderdaad een bekend probleem. Support geeft aan dat het echt vijf volle werkdagen duurt voordat het geld teruggestort is. Dus nog één dag wachten, is het er dan nog niet dan gaan ze het doorzetten naar een "resolve team", wat dat ook moge betekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
Ainnir schreef op maandag 31 januari 2022 @ 17:16:
Zelfde issue hier, top-up vorige week maandag is geweigerd. Geld wel afgeschreven van bankrekening en nog niet terug. Ook nagevraagd, is inderdaad een bekend probleem. Support geeft aan dat het echt vijf volle werkdagen duurt voordat het geld teruggestort is. Dus nog één dag wachten, is het er dan nog niet dan gaan ze het doorzetten naar een "resolve team", wat dat ook moge betekenen.
Bij mij houden ze voet bij stuk: het geld is er niet en het geld komt er niet. Het geld komt misschien terug als het "relevante team" het heeft opgelost. Het kan nog eens vijf werkdagen duren, maar 'een tijdvenster kunnen we niet geven.'

Op de vraag of het geld nog terugkwam, was het antwoord dat 'mijn shift er nu op zit. Een fijne dag verder.' Ik werd doorgestuurd naar een andere collega, die mij vertelde dat het geld dus in zijn geheel niet terug komt en ik dan maar een klacht aan moet maken. Dat heb ik nu gedaan.

Edit: ik krijg het bedrag pas terug over 35(!) werkdagen, omdat ik voor een refund eerst een formele klacht moet indienen. Daarna gaan ze beoordelen of mijn klacht legitiem is en of ik dus mijn geld terug krijg.

[ Voor 18% gewijzigd door Dennisweb op 31-01-2022 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digiben
Ik heb dit ook één keer gehad met ideal top up.
Al kreeg ik gewoon me geld terug gestort.
Maar was meer mijn probleem met top up.
Ideal gebruik ik altijd met facturen.
Nooit problemen verder en zeer happy mee.
Top up doe ik alleen via sepa, dan staat het er direct op.
En trouwens mijn salaris komt er op en alles 👍
Zelf geen problemen meer er mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
digiben schreef op maandag 31 januari 2022 @ 22:31:
Ik heb dit ook één keer gehad met ideal top up.
Al kreeg ik gewoon me geld terug gestort.
Maar was meer mijn probleem met top up.
Ideal gebruik ik altijd met facturen.
Nooit problemen verder en zeer happy mee.
Top up doe ik alleen via sepa, dan staat het er direct op.
En trouwens mijn salaris komt er op en alles 👍
Zelf geen problemen meer er mee.
En hoe lang duurde het totdat het geld terug was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digiben
Dennisweb schreef op maandag 31 januari 2022 @ 22:34:
[...]

En hoe lang duurde het totdat het geld terug was?
Ik heb even gekeken.
Het was op 22 december en 23 december weer terug.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dacuuu
Ik heb wel eens vaker een decline gehad met top-uppen, dit was meestal binnen een dag of 3 terug.
Nu heb ik 7 dagen geleden dus ook een iDeal top-up gedaan (rabo-revolut) Decline in revolut, nu nog geen geld terug op de Rabo..
Vamiddag, 7 dagen +1u na de decline gevraagd bij revolut hoe het zat, ze zeggen dat het nu max 5 dagen kan duren voordat het geld terug is. Maar ik heb zo mn twijfels..

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/hdGTAAi.png

[ Voor 6% gewijzigd door Dacuuu op 31-01-2022 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digiben
Drie dagen zou kunnen hoor..
Even contact op nemen en geen paniek.
Ik heb het ook wel eens met andere zaken gehad op crypto.com.
Altijd netjes opgelost zonder problemen.
Soms een week en geld weer retour 👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
Dacuuu schreef op maandag 31 januari 2022 @ 22:42:
Ik heb wel eens vaker een decline gehad met top-uppen, dit was meestal binnen een dag of 3 terug.
Nu heb ik 7 dagen geleden dus ook een iDeal top-up gedaan (rabo-revolut) Decline in revolut, nu nog geen geld terug op de Rabo..
Vamiddag, 7 dagen +1u na de decline gevraagd bij revolut hoe het zat, ze zeggen dat het nu max 5 dagen kan duren voordat het geld terug is. Maar ik heb zo mn twijfels..

[Afbeelding]
Support medewerker 1 vorige week zei dat het 5 werkdagen ging duren. Medewerker 2 vandaag had geen idee en geen zin om het uit te zoeken, want z’n shift zat erop. Zijn collega zei dat het nog eens 5 werkdagen ging duren. En op Twitter communiceren ze nu 35 werkdagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digiben
Dennisweb schreef op maandag 31 januari 2022 @ 22:49:
[...]

Support medewerker 1 vorige week zei dat het 5 werkdagen ging duren. Medewerker 2 vandaag had geen idee en geen zin om het uit te zoeken, want z’n shift zat erop. Zijn collega zei dat het nog eens 5 werkdagen ging duren. En op Twitter communiceren ze nu 35 werkdagen.
Ik weet niet wanneer je die top up hebt gedaan donderdag /vrijdag en of het weekend.
Dan is het misschien dat de medewerker dacht je geld is er morgen of overmorgen.
Soms is twee dagen a vijf dagen geduld de uitkomst.
Ik heb met bol.com ook wel eens 10 dagen moeten wachten voor ik me geld terug kreeg.
Dat was toen nog via de rabobank.
Dus wie weet morgen en of zeker deze week!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
Dennisweb schreef op maandag 31 januari 2022 @ 22:49:
[...]

Ja ik heb deze keer het idee dat het een lange tijd gaat duren.

Dit blijf ik wel een beetje een probleem vinden hoor van de fintech banken. Ik heb zowat van elke fintech bank een pasje. Zodra er wat is krijg je vaak een aliexpress verkoper antwoord "just wait a few days my friend". Gelukkig gaat het mij maar om €50, als dat volgende maand terug komt is het prima, maar als het om een paar duizend euro ging was ik niet zo blij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ainnir
  • Niet online
Geld nog steeds niet terug. Revolut geeft aan dat het geld niet bij hun is. Als het ook niet bij mij is dan moet het wel bij de tussenbank zijn. De iDEAL transacties lopen via ING Bank dus ik dacht bel eens of zij iets kunnen doen, maar helaas ze staan me niet te woord omdat ik geen ING klant ben..

Ik ga nu via deze link het contactformulier invullen, iDEAL stuurt dan de klacht door naar de betaalleverancier (ING) om het uit te zoeken. Wordt vervolgd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digiben
Hebben jullie met die klachten.. een betaald of gratis abonnement
Wie weet doen ze wat meer omdat ik betaal abo af neem bij hun! 🥳

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Datisraar
Als ik dat zo lees allemaal dan zou ik nooit meer een top up doen bij Revolut met Ideal. Het kan toch ook met een gewone Sepa overschrijving. Als het met ING nog niet met de 10 seconden instant Payment gaat, is het bij een gewone overboeking toch binnen 1 werkdag bijgeschreven? Kan toch wel een paar uur wachten neem ik aan. Wat een gedoe allemaal...

[ Voor 3% gewijzigd door Datisraar op 01-02-2022 11:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• digiben
Top up met Sepa rabobank werkt gelijk... Staat er direct op..
Ing werkt gelijk.
Ideal betaal ik alleen me rekeningen mee..Zoals thuisbezorgd me oliebollen... etc

[ Voor 21% gewijzigd door digiben op 01-02-2022 14:00 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ainnir
  • Niet online
Hieronder het antwoord van iDEAL:
Hoogstwaarschijnlijk is er iets mis gegaan tussen Revolut en haar betaaldienstverlener Checkout.com met deze iDEAL betaling. Over het algemeen wordt in deze gevallen door Checkout.com automatisch een terugboeking gedaan binnen 10 werkdagen naar jouw rekening.
Wij raden je aan om (nogmaals) contact te zoeken met Revolut na deze periode (als dit probleem nog niet is opgelost) en ze erop te wijzen dat ze met hun betaaldienstverlener Checkout.com dienen uit te zoeken wat er met jouw betaling is gebeurd. (Wellicht helpt deze email daarbij).

Mochten ze je dan nog altijd niet willen helpen, neem dan weer contact met ons op, dan zullen we rechtstreeks voor jou bij Checkout.com een onderzoek naar de betaling laten instellen en een klacht indienen over Revolut.
Ook nog even navraag gedaan bij Revolut, dit meldde Janice:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/d2oV9ZG-qDlzXmR5dw4lolzTYio=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/krimv2bZuEu7WXgAmtrkGutc.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 21% gewijzigd door Ainnir op 01-02-2022 15:42 . Reden: Revolut chat toegevoegd ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisweb
Zojuist heb ik van Checkout een terugbetaling namens Revolut ontvangen op mijn ING-rekening. Een hele opluchting!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digiben
Het is soms even geduld!
Alleen soms is het moeilijk die paar dagen 😂
Als ik mijn ervaringen op moet schrijven wat ik mee heb gemaakt met de Rabobank pfff
Dan had ik al een reactie neer gezet bij mijn ervaringen en op meer plekken op internet.
Alleen begin ik daar niet aan... Zonde voor mijn tijd.
Want klant ben je daar niet meer 🥳
Dat gevoel is bij Revolut weer goed bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ainnir
  • Niet online
Geld is ook hier weer terug gelukkig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-09 06:56
Zijn de meesten al over op revolut ''bank''?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 00:44
dutchnltweaker schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 10:54:
Ja, en ik zie net dat de Rabobank naar 2,25 per maand voor het goedkoopste pakket gaat dus ik zit er aan te denken definitief over te stappen omdat ze nu ook garanties hebben. Zijn er nog instanties die alleen een Nederlandse IBAN accepteren qua vaste lasten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digiben
dutchnltweaker schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 10:54:
Ik wel hoor 👍
Geen gezeik meer over cro of Bitcoin.
Mogen wel der tarief verlagen bij rabobank.
Alleen service is naar nul gegaan
Dan is revolut bank 🏦 top

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lxz
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-09 20:14

lxz

Ik maak al een tijdje gebruik van Revolut voor 'erbij', maar om helemaal over te stappen mis ik nog:
- het kunnen betalen van betaalverzoeken van bijv. Rabobank
- zelf betaalverzoeken kunnen genereren die via Ideal betaald kunnen worden (soort tikkies dus)

En gezamenlijke rekeningen zouden ook een mooie toevoeging zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Datisraar
Ik heb geüpgrade van de gratis Standard naar de 2,99€ per maand Plus account, omdat ik Revolut voor ‘erbij’ heb. Ik heb voor 30€ gelijk voor een heel jaar vooruit betaald. Er zat echter geen gratis debit card bij de upgrade. Binnen 1 minuut kon ik live chatten om eerst een debit kaart te bestellen voor 10€ en nog deze avond was de refund al weer bijgeschreven. Goeie klantenservice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digiben
lxz schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 21:47:
Ik maak al een tijdje gebruik van Revolut voor 'erbij', maar om helemaal over te stappen mis ik nog:
- het kunnen betalen van betaalverzoeken van bijv. Rabobank
- zelf betaalverzoeken kunnen genereren die via Ideal betaald kunnen worden (soort tikkies dus)

En gezamenlijke rekeningen zouden ook een mooie toevoeging zijn
Ik zorg altijd met betaal verzoek dat ik kan betalen met Ideal.
Dat is bijna overal mogelijk en anders automatisch incasso.
Kijk ook eens in groups wat er al niet mogelijk is met betalen aan elkaar.
Gezamenlijk zou moeten kunnen.
Al ik gebruik betalen gezamenlijk en of betalen/sparen met elkaar.
Maar heb wel premium en plus card.
Werkt uitstekend revolut bank 🏦
Happy mee 👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pgaberndt
Deezers schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 18:41:
[...]

Ja, en ik zie net dat de Rabobank naar 2,25 per maand voor het goedkoopste pakket gaat dus ik zit er aan te denken definitief over te stappen omdat ze nu ook garanties hebben. Zijn er nog instanties die alleen een Nederlandse IBAN accepteren qua vaste lasten?
Formeel is dat niet toegestaan en moeten ze Europese iban accepteren maar er zijn vast bedrijven die zullen proberen om een Nederlandse iban te gebruiken.
Mijn werkgever deed ook moeilijk om naar buitenlands iban over te boeken en dan werk ik nota bene bij internationaal bedrijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 00:44
pgaberndt schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 10:49:
[...]

Formeel is dat niet toegestaan en moeten ze Europese iban accepteren maar er zijn vast bedrijven die zullen proberen om een Nederlandse iban te gebruiken.
Mijn werkgever deed ook moeilijk om naar buitenlands iban over te boeken en dan werk ik nota bene bij internationaal bedrijf.
Zover ik kan zien is voor betalen vaste lasten en salaris verplicht een Europese IBAN te accepteren. Maar voor het ontvangen van geld mag wel een Nederlandse IBAN worden gevraagd voor bijvoorbeeld cashbacks of onkostenvergoedingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistachenootje
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 22:41
Ik las dat je met de standaard Revolut account ook dollars kan ontvangen en verzenden. Klopt dit?

Weet iemand wat het kost als ik een bedrag in USD ontvang vanuit Ierland en dan verzend in USD naar Engeland? Ik kan dit niet terug vinden op de site.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dacuuu
Dennisweb schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 19:00:
Zojuist heb ik van Checkout een terugbetaling namens Revolut ontvangen op mijn ING-rekening. Een hele opluchting!
Yes, hier ook. :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wally2002
Pistachenootje schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 19:59:
Ik las dat je met de standaard Revolut account ook dollars kan ontvangen en verzenden. Klopt dit?

Weet iemand wat het kost als ik een bedrag in USD ontvang vanuit Ierland en dan verzend in USD naar Engeland? Ik kan dit niet terug vinden op de site.
https://www.revolut.com/nl-NL/legal/standard-fees

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glatuin
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 00:18
Dit betekent dus dat het in dollars wat geld kost. Nu dus gaan rekenen of het voordeliger is via Revolut of anders Wise.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistachenootje
Ik denk dat ik het via Wise ga proberen want deze opmerking van Revolut help bevalt me niet zo:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qix7Q78lLmTUJgFaQtkqzi1KjxY=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/nAwkE5mt9pBlFGM7TMjyOH0G.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenE
  • Niet online
Deezers schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 15:02:
Maar voor het ontvangen van geld mag wel een Nederlandse IBAN worden gevraagd voor bijvoorbeeld cashbacks of onkostenvergoedingen.
Als een bedrijf jou geld wil uitbetalen via een normale bankoverschrijving mogen ze niet aan IBAN discriminatie doen. Ongeacht of dat je salaris id of je onkostenvergoeding.

Voor "cashback" kan het wellicht wat anders liggen, want dat ligt er dan aan wat je er mee bedoeld. Maar als het een actie is waarbij je gedeeltelijk geld terug krijgt bij aankoop van een artikel (al dan niet na insturen van een bonnetje of iets dergelijks) en men wil dat doen via een bankoverschrijving dan mag dat niet. Als men het wil doen via iets als retourpinnen dan kan het wel, maar dan is het dus iets anders dan een normale bankoverschrijving.

Ook andere betaalmogelijkheden (bijvoorbeeld iDeal of Tikkie) vallen er niet onder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
Pistachenootje schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 09:57:
Ik denk dat ik het via Wise ga proberen want deze opmerking van Revolut help bevalt me niet zo:

[Afbeelding]
Dit geldt voor elke overschrijving via Swift, daar heeft elke ontvangende bank mee te maken. De verzendende bank kan ook kosten rekenen die ingehouden worden op het bedrag. Daar kan de ontvangende bank niets aan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
@Deezers @JeroenE hebben jullie een (betrouwbare) bron wanneer er wettelijk wel een NL IBAN mag worden gevraagd? De IBAN discriminatie is voor mij de enige reden om een legacy rekening aan te houden. En ik lees diverse berichten. Zo zouden financiële producten uitgezonderd zijn (denk aan creditcard, hypotheek). En nu ook cashbacks.
Ik wil op zich helemaal over gaan maar zit niet te wachten op veel gedoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glatuin
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 00:18
JeroenE schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 11:04:
[...]
Als een bedrijf jou geld wil uitbetalen via een normale bankoverschrijving mogen ze niet aan IBAN discriminatie doen. Ongeacht of dat je salaris id of je onkostenvergoeding.

Voor "cashback" kan het wellicht wat anders liggen, want dat ligt er dan aan wat je er mee bedoeld. Maar als het een actie is waarbij je gedeeltelijk geld terug krijgt bij aankoop van een artikel (al dan niet na insturen van een bonnetje of iets dergelijks) en men wil dat doen via een bankoverschrijving dan mag dat niet. Als men het wil doen via iets als retourpinnen dan kan het wel, maar dan is het dus iets anders dan een normale bankoverschrijving.
Ik ontvang Cashback van CashbackXL keurig op mijn Spaanse Openbank rekening dus die club kan het wel en ook Revolut zal geen probleem moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistachenootje
Wally2002 schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 11:05:
[...]
Dit geldt voor elke overschrijving via Swift, daar heeft elke ontvangende bank mee te maken.
Volgens mij alleen als er sprake is van een intermediary bank. Bij Wise is daar voor zover ik gelezen heb geen sprake van.

PS. Ik heb online meer klachten gelezen over extra kosten bij swift via revolut.

[ Voor 11% gewijzigd door Pistachenootje op 04-02-2022 11:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeroenE
  • Niet online
@Wally2002 Wat is er precies onduidelijk aan de uitleg van de DNB? De exacte regelgeving kan je hier vinden.

Een hypotheek heeft in principe niets met een bankrekening te maken. Hooguit dat men de rente automatisch wil incasseren en dat mogen ze dus niet weigeren vanaf geldige EU IBAN. Volgens mij is meestal de "truc" dat je dan een korting krijgt als je ook een betaalproduct bij die bank afneemt.

Een credit card is geen bankrekening, maar wel een betaalproduct. Daarvoor geldt een uitzondering dus mag IBAN discriminatie wel.

[ Voor 9% gewijzigd door JeroenE op 04-02-2022 13:13 . Reden: tweede url was kopie van de eerste ]

Pagina: 1 ... 17 ... 55 Laatste