Ik kreeg een bericht van Revolut dat mijn bankpas vervangen moet worden, terwijl die nog geldig is tot 2024. Weet niet waarom. Meer mensen die zo'n bericht hebben ontvangen? Anders hebben ik weer te maken met oplichting als ik ergens op moet gaan klikken.
Gaat het om een virtuele kaart? Bij mij gebeurde dat in juli ook. Ik vermoed om contractuele redenen tussen Revolut en Visa of MasterCard.
In het verleden heb ik met N26 bij Chipotle in de VS betaald. Omdat daar een datalek was, werden uiteindelijk alle passen die dat in een bepaalde periode gebruikt waren, preventief gedeactiveerd. Zou het zoiets kunnen zijn?
In het verleden heb ik met N26 bij Chipotle in de VS betaald. Omdat daar een datalek was, werden uiteindelijk alle passen die dat in een bepaalde periode gebruikt waren, preventief gedeactiveerd. Zou het zoiets kunnen zijn?
Ik ontving ook een dergelijk bericht. De e-mail vermeldt het volgende:Datisraar schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 20:27:
Ik kreeg een bericht van Revolut dat mijn bankpas vervangen moet worden, terwijl die nog geldig is tot 2024. Weet niet waarom. Meer mensen die zo'n bericht hebben ontvangen? Anders hebben ik weer te maken met oplichting als ik ergens op moet gaan klikken.
Wat de verbeteringen precies inhouden blijft onduidelijk...We hebben hard gewerkt aan het verbeteren van je kaartbetalingservaring en we hebben achter de schermen een aantal wijzigingen doorgevoerd. Om ervoor te zorgen dat je kaart profiteert van deze wijzigingen, moeten we je bestaande fysieke kaarten vervangen. Je kunt nu een gratis vervangende debetkaart bestellen voor elk van de vermelde kaarten:
Precies, het gaat om een fysieke Maestro kaart die vervangen moet worden, maar Revolut: wat heb je inderdaad dan verbeterd? Ik ben inmiddels ingelogd in mijn Revolut app en kan een gratis nieuwe Maestro kaart bestellen, dus het is wel een legaal bericht wat we hebben ontvangen en geen phising of iets dergelijks.ditto4076 schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 21:42:
[...]
Ik ontving ook een dergelijk bericht. De e-mail vermeldt het volgende:
[...]
Wat de verbeteringen precies inhouden blijft onduidelijk...
Maar tegenwoordig moet je zo goed oppassen als je opeens een bericht krijgt 'je pas moet vervangen worden', en dan ook nog eens 'wegens verbeteringen'.
[ Voor 15% gewijzigd door Datisraar op 05-12-2021 14:32 ]
Hier niks gehoord, ik heb een Visa kaart en een Maestro kaart die beiden tot 2024 geldig zijn. 5,99 zou ik moeten betalen als ik nu een nieuwe zou bestellen. Ben benieuwd naar de verschillen, zou het iets met prepaid en debit te maken hebben? Volgens mij zijn mijn beide kaarten prepaid. Ik heb ook een nieuwere virtuele mastercard die ik aan Google pay heb gekoppeld en als ik daarmee betaal zie ik op de kassabon Mastercard Debit staan.
Edit: mijn wederhelft heeft ook Revolut, dus daar net even gekeken. Die heeft ook de vervangmail gehad en de bestaande kaart werkt vanaf 2-2-2022 niet meer. Misschien gaat het gefaseerd op alfabet dat iedereen aan de beurt komt? Zou het nog een gevolg zijn van de Brexit? In de tijd dat ze zijn uitgegeven hadden we nog een GB IBAN en misschien liepen de betalingen ook wel via een Brits systeem.
Ik zie overigens steeds minder de noodzaak van het hebben van een fysieke pas. Gebruik hem eigenlijk nooit, bijna altijd via Google Pay. Het enige wat mist is de mogelijkheid van het maken van een virtuele Maestro pas, maargoed gezien Maestro eruit zal gaan, zal Visa debit en Mastercard debit steeds vaker geaccepteerd gaan worden in NL en laat dan nou precies zijn wat Revolut aanbiedt als virtuele kaarten.
Edit: mijn wederhelft heeft ook Revolut, dus daar net even gekeken. Die heeft ook de vervangmail gehad en de bestaande kaart werkt vanaf 2-2-2022 niet meer. Misschien gaat het gefaseerd op alfabet dat iedereen aan de beurt komt? Zou het nog een gevolg zijn van de Brexit? In de tijd dat ze zijn uitgegeven hadden we nog een GB IBAN en misschien liepen de betalingen ook wel via een Brits systeem.
Ik zie overigens steeds minder de noodzaak van het hebben van een fysieke pas. Gebruik hem eigenlijk nooit, bijna altijd via Google Pay. Het enige wat mist is de mogelijkheid van het maken van een virtuele Maestro pas, maargoed gezien Maestro eruit zal gaan, zal Visa debit en Mastercard debit steeds vaker geaccepteerd gaan worden in NL en laat dan nou precies zijn wat Revolut aanbiedt als virtuele kaarten.
[ Voor 50% gewijzigd door Hugo__Boss op 05-12-2021 15:33 ]
Ik heb eens een chat gestart en veel meer dan een standaard antwoord dan "under-the-hood upgrades" ben ik nog niet gekomen. Zal proberen of er nog wat meer info te verkrijgen is. Het zal vast wel met veiligheid te maken te hebben waar ze misschien niet teveel over los willen laten want het lijkt me onwaarschijnlijk dat je voor nieuwe features bijvoorbeeld een kaart moet vervangen.
Edit: ik krijg er niet meer uit dan dat het is "to improve your Revolut experience".
This Physical Cards Replacement is a process in which some of our existing retail users who have a physical card will receive a new physical debit card.
Misschien is het "proces" dus nog gaande en volg ik later pas. En wie weet heeft het dus toch te maken met overstap prepaid naar debit.
Edit: ik krijg er niet meer uit dan dat het is "to improve your Revolut experience".
This Physical Cards Replacement is a process in which some of our existing retail users who have a physical card will receive a new physical debit card.
Misschien is het "proces" dus nog gaande en volg ik later pas. En wie weet heeft het dus toch te maken met overstap prepaid naar debit.
[ Voor 33% gewijzigd door Hugo__Boss op 05-12-2021 16:17 ]
Om die reden gebruik ik Curve: 1 pasje to rule them allHugo__Boss schreef op zondag 5 december 2021 @ 15:07:
Makkelijker, goedkoper (niet telkens verzendkosten of eventueel kosten van pasje) en daarmee milieuvriendelijker.
Sowieso begrijp ik niet dat nog steeds het huidige fysiek grote formaat wordt gehanteerd terwijl wearables allang kaartjes ter grootte van een minisimkaart hebben.
Ik heb hem wel. Of begrijp ik je niet helemaal?Hugo__Boss schreef op zondag 5 december 2021 @ 15:07:
Het enige wat mist is de mogelijkheid van het maken van een virtuele Maestro pas.

[ Voor 8% gewijzigd door Dacuuu op 05-12-2021 16:14 ]
Ja, maar je hebt die Maestro ook fysiek neem ik aan? Ik bedoel geen fysieke Maestro krijgen maar een virtuele en die toevoegen aan Google Pay.Dacuuu schreef op zondag 5 december 2021 @ 16:13:
[...]
Ik heb hem wel. Of begrijp ik je niet helemaal?
[Afbeelding]
Stel dat ik net als anderen hier ook nog mijn kaarten moet vervangen, zou ik het prima vinden om geen fysieke Maestro meer te hebben maar enkel een virtuele die te koppelen is aan Google Pay.
Ik heb sinds kort een problem met de laatste update van de Revolut app (Android) dat ie vast loopt (8.31.1). Als ik downgrade heb ik dat niet. Herkenbaar?
Renault Zoe R135 52kWh & Q210 22kWh, 6885 Wp off grid, 7.2kWh LFP Pylontech huisaccu, 140L zonneboiler
Voor zover ik weet, waren de VISA kaarten al debit kaarten, maar juist de Maestro kaarten prepaid debit kaarten. Ik wist niet eens dat prepaid debit Maestro bestonden...Hugo__Boss schreef op zondag 5 december 2021 @ 15:07:
Ben benieuwd naar de verschillen, zou het iets met prepaid en debit te maken hebben? Volgens mij zijn mijn beide kaarten prepaid.
Ik heb nog een Visa met het opdruk Prepaid, maar heb hem dan ook al een jaar of 3. Denk dat het recenter omgezet is naar debit.
Vraagje,
Als ik iets wil bestellen uit de Amazon UK webwinkel moet ik dan gewoon afrekenen in pond zoals aangegeven op de website, en dat Revolut het omrekent en afschrijft in euro’s van mijn rekening.
Hoe zit het als je een pond rekening opent in de Revolut app, en daar een x bedrag op zet wordt het dan daarvan af gehaald of werkt dat niet zo?
Sorry voor de newbe question!
Als ik iets wil bestellen uit de Amazon UK webwinkel moet ik dan gewoon afrekenen in pond zoals aangegeven op de website, en dat Revolut het omrekent en afschrijft in euro’s van mijn rekening.
Hoe zit het als je een pond rekening opent in de Revolut app, en daar een x bedrag op zet wordt het dan daarvan af gehaald of werkt dat niet zo?
Sorry voor de newbe question!
Revolut haalt inderdaad eerst geld van de rekening in dezelfde munteenheid, en pas als die er niet is of er geen geld op staat word geld omgezet en afgehaald van de rekening in je primaire munteenheid.
Je kan dus inderdaad een rekening in pond openen als je wilt maar dat is dus niet noodzakelijk. (kan wel nuttig zijn om de wisselopslag van 0,5% te ontwijken in het weekend)
Bij de meeste winkels zal het inderdaad het voordeligste zijn om de lokale munteenheid te kiezen en Revolut de omzetting te laten doen. De winkels zelf vragen vaak minstens 2 a 3% of zelfs meer wisselkosten.
Je kan dus inderdaad een rekening in pond openen als je wilt maar dat is dus niet noodzakelijk. (kan wel nuttig zijn om de wisselopslag van 0,5% te ontwijken in het weekend)
Bij de meeste winkels zal het inderdaad het voordeligste zijn om de lokale munteenheid te kiezen en Revolut de omzetting te laten doen. De winkels zelf vragen vaak minstens 2 a 3% of zelfs meer wisselkosten.
Goed nieuws! En het werkt hier inderdaad. Rabobank <=> Revolut is bij mij nu in beide richtingen instant.rindertb schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 11:30:
Zijdelings interessant voor deze draad: N26 en Revolut bereiken ING en Rabobank instant. Volgens mij is dit sinds recent. Andersom is het niet zo.
Edit: krijg nou wat ... (nu) andersom - vanaf Rabo - ook. @TheSander562 en bij Revolut: 'naam en rekeningnummer gecontroleerd', bij N26 staat 'kan niet'.
Thanks voor de uitleg!Adion schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 12:07:
Revolut haalt inderdaad eerst geld van de rekening in dezelfde munteenheid, en pas als die er niet is of er geen geld op staat word geld omgezet en afgehaald van de rekening in je primaire munteenheid.
Dat is goed nieuws! Is het net als bij de NL banken 24/7?TexMex schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 13:06:
[...]
Goed nieuws! En het werkt hier inderdaad. Rabobank <=> Revolut is bij mij nu in beide richtingen instant.
Ik heb het getest met ING maar die is nog niet Instant...hopelijk volgt die gauw.
In de Revolut app kun je nu je Nederlandse bankrekening (ABN Amro, ING en Rabobank) koppelen om inzicht te krijgen in je uitgaven.
Dit doe je onder “Accounts”, “Net worth”, “Liabilities” en dan “Link your external account.” Helaas kan ik het zelf niet uitproberen, maar ben wel benieuwd hoe het werkt en wat je kunt inzien.
Na negentig dagen wordt de toegang automatisch stopgezet, dus je moet de toegang waarschijnlijk handmatig verlengen.
Voorwaarden:
Dit doe je onder “Accounts”, “Net worth”, “Liabilities” en dan “Link your external account.” Helaas kan ik het zelf niet uitproberen, maar ben wel benieuwd hoe het werkt en wat je kunt inzien.
Na negentig dagen wordt de toegang automatisch stopgezet, dus je moet de toegang waarschijnlijk handmatig verlengen.
Voorwaarden:
/f/image/FWeSVF0jaBw01Zq1G5RlWN0t.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 42% gewijzigd door oohh op 15-12-2021 23:26 ]
oke, ik heb 2 problemen met revolut en vroeg me af of andere gebruikers die ook hebben:
1. top up via ideal met rabobank lukt niet, het wordt wel afgeschreven bij rabobank, maar niet bij geschreven. uiteindelijk krijg ik deze betalingen wel weer terug gestort op mijn rabobank rekening
2. 1 keer is een top up via apple pay niet gelukt, maar dit geld is wel afgeschreven bij de rabobank en nu kan ik het geld volgens de rabobank niet terugvorderen, omdat het gaat om een betaling aan een webshop? het is inmiddels al meer dan 14 dagen geleden en ik heb al meerdere keren de rabobank erover gebeld, maar zij geven aan mij niet te kunnen helpen.
1. top up via ideal met rabobank lukt niet, het wordt wel afgeschreven bij rabobank, maar niet bij geschreven. uiteindelijk krijg ik deze betalingen wel weer terug gestort op mijn rabobank rekening
2. 1 keer is een top up via apple pay niet gelukt, maar dit geld is wel afgeschreven bij de rabobank en nu kan ik het geld volgens de rabobank niet terugvorderen, omdat het gaat om een betaling aan een webshop? het is inmiddels al meer dan 14 dagen geleden en ik heb al meerdere keren de rabobank erover gebeld, maar zij geven aan mij niet te kunnen helpen.
Durft iemand het hier aan om grotere bedragen op Revolut te laten staan? Als ik hem nodig heb maak ik nu een klein bedrag over en zorg voor de rest dat de rekening dichtbij 0 staat.
Ik heb nu ca. een jaar een rekening bij Revolut vanwege de visa kaart en die is makkelijker in het Verenigd Koningkrijk maar de hele app komt over als iets wat niet echt is. Vooral het trading gedeelte.
Ik heb nu ca. een jaar een rekening bij Revolut vanwege de visa kaart en die is makkelijker in het Verenigd Koningkrijk maar de hele app komt over als iets wat niet echt is. Vooral het trading gedeelte.
ik heb het al gevonden.En je kunt natuurlijk ook je saldo aanvullen door simpelweg een overboeking via je bankrekening te doen. Doe je dat met ABN AMRO dan staat het saldo direct op je Revolut-rekening. Met andere Nederlandse banken duurt het tijdens kantooruren vaak hooguit een halve dag, soms maar enkele uren.
[ Voor 31% gewijzigd door dvmavs op 16-12-2021 17:18 . Reden: al gevonden ]
Revolut is de fintech met de meeste klanten (een kleine 20 miljoen) in oa Europa, VS, Japan, Australië en vele andere landen, een marktwaarde van 33 miljard met slechts ~ 2000 werknemers. In vele landen - ook Europa - is het een bank en in de andere landen heeft het een constructie opgezet waarbij het geld van de klanten gewaarborgd is. Revolut is bezig alle landen over te zetten naar bank en is winstgevend dankzij een bijzonder lage kostenstructuur.TheZenMeister schreef op donderdag 16 december 2021 @ 16:49:
Durft iemand het hier aan om grotere bedragen op Revolut te laten staan? Als ik hem nodig heb maak ik nu een klein bedrag over en zorg voor de rest dat de rekening dichtbij 0 staat.
Hoewel wij in Nederland/Litouwen nog niet onder het garantiedepositostelsel vallen is als je alles bij elkaar neemt behoorlijk veilig. De reden dat sommige landen nog steeds onder het e-money regime vallen heeft overigens te maken met technische flexibiliteit voor het introduceren van producten heeft de CEO Nikolay Storonsky meerdere malen aangegeven. Met de beperkte hoeveelheid personeel focussen zij zich volledig op marktverovering en technische innovatie.
Ik vertrouw Revolut met gemak duizenden en bedenk dat boven de 100k je sowieso niet meer valt onder het deposito. Maar ieder moet die keuze voor zichzelf maken. Ik vertrouw Revolut in ieder geval een stuk beter dan de gemiddelde Italiaanse of zelfs Duitse grootbank (denk aan Deutsche of Commerz).
Als er al gevaren loeren dan zie ik eerder stelselgevaren van de Euro want als de rente voor landen gaat stijgen dan ploffen nogal wat zuidelijke landjes die ons vervolgens mee de afgrond intrekken

[ Voor 0% gewijzigd door Gups op 17-12-2021 12:37 . Reden: betere zinsstructuur ]
[quote]TheZenMeister schreef op donderdag 16 december 2021 @ 16:49:
@Gups geeft een duidelijke toelichting, maar ondanks dat heb ik zelf ook al 2 jaar een Revolut rekening met liefst niet teveel daarop, een paar honderd euro Max of zo. Waarom? Als ik grote bedragen ga overboeken kunnen er altijd problemen ontstaan dat ik eerst tekst en uitleg moet gaan geven aan Revolut, ivm compliance. Rekening kan dan altijd tijdelijk worden bevroren worden bij dit soort Fin tech banken, maar moet ik dan gaan zitten chatten of e-mailen bij problemen? Ik gebruik Revolut als boodschappen rekening en vakantie buiten EU, meer niet.
@Gups geeft een duidelijke toelichting, maar ondanks dat heb ik zelf ook al 2 jaar een Revolut rekening met liefst niet teveel daarop, een paar honderd euro Max of zo. Waarom? Als ik grote bedragen ga overboeken kunnen er altijd problemen ontstaan dat ik eerst tekst en uitleg moet gaan geven aan Revolut, ivm compliance. Rekening kan dan altijd tijdelijk worden bevroren worden bij dit soort Fin tech banken, maar moet ik dan gaan zitten chatten of e-mailen bij problemen? Ik gebruik Revolut als boodschappen rekening en vakantie buiten EU, meer niet.
Wat is in theorie voordeliger bij revolut, het inkopen van een valuta van het land waar je naar toe wenst te gaan of gewoon met euro's ''betalen'' die dan automatisch om worden gezet naar de valuta van dat specifieke land.
Dat is afhankelijk van wat de koers doet. 
Als je een buitenlandse munt nodig hebt die steeds duurder aan het worden is, is het raadzaam die nu alvast te kopen.
Maar zit diezelfde munt in een dalende trend, dan kun je beter pas op het moment van betalen je euro's automatisch om laten wisselen.
Als de koers exact gelijk blijft, zou het niets uit moeten maken (afgezien van de eventuele weekendopslag).
Dit alles blijft speculeren uiteraard.
Als je een buitenlandse munt nodig hebt die steeds duurder aan het worden is, is het raadzaam die nu alvast te kopen.
Maar zit diezelfde munt in een dalende trend, dan kun je beter pas op het moment van betalen je euro's automatisch om laten wisselen.
Als de koers exact gelijk blijft, zou het niets uit moeten maken (afgezien van de eventuele weekendopslag).
Dit alles blijft speculeren uiteraard.
Verwijderd
Het lukt niet meer om geld op de creditcard te storten met Apple Pay. Meer mensen last van problemen?
Een top-up naar Revolut? Net even getest en het werkt vanaf Openbank wel gewoon. Vanaf Knab werkt het niet en heeft het nooit gewerkt.Verwijderd schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 11:19:
Het lukt niet meer om geld op de creditcard te storten met Apple Pay. Meer mensen last van problemen?
Verwijderd
Probleem met de Knab was al bekend maar nu hetzelfde probleem met ING en Apple Pay.oohh schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 12:51:
[...]
Een top-up naar Revolut? Net even getest en het werkt vanaf Openbank wel gewoon. Vanaf Knab werkt het niet en heeft het nooit gewerkt.
Zie hieronder
[ Voor 88% gewijzigd door Datisraar op 28-12-2021 14:23 ]
En een top up op je Revolut rekening met een Visa of Mastercard creditcard zelf, gaat nog wel?Verwijderd schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 11:19:
Verwijderd
@Verwijderd wat bedoel je nu precies? Lukt een Apple Pay top-up niet meer of lukt een ING Mastercard als directe top-up in Revolut niet meer?Verwijderd schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 13:04:
[...]
Probleem met de Knab was al bekend maar nu hetzelfde probleem met ING en Apple Pay.
Verwijderd
Top up via Apple Pay (gekoppeld aan ING).Verwijderd schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 14:49:
[...]
@Verwijderd wat bedoel je nu precies? Lukt een Apple Pay top-up niet meer of lukt een ING Mastercard als directe top-up in Revolut niet meer?
Verwijderd
Ik heb geen visa of MasterCard meer dus dat kan ik helaas niet proberen. Ook storting via iDeal (ING) lukt niet.Datisraar schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 14:22:
[...]
En een top up op je Revolut rekening met een Visa of Mastercard creditcard zelf, gaat nog wel?
Verwijderd
@Talkshowhost ik heb een minuut geleden een top-up via iDeal vanaf mijn ING rekening gedaan en dat werkt gewoon. Het is wel vervelend dat hij na het bevestigen van de transactie in de ING app nooit teruggaat naar Revolut. De workaround daarvoor is dat je na het bevestigen van de transactie al je apps geforceerd sluit en dan vervolgens je Revolut app opent en voilà het de top-up is gelukt.Verwijderd schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 15:38:
[...]
Ik heb geen visa of MasterCard meer dus dat kan ik helaas niet proberen. Ook storting via iDeal (ING) lukt niet.
Ik zoek een bank/account waarmee ik met Google Pay kan betalen met de Watch 4. Kan iemand me uitleggen of Revolut hiervoor geschikt is en hoe het werkt? Kost het geld en hoe gaan de betalingen? Ik heb ING.
Samsung Galaxy Z Fold6 1TB
Verwijderd
Helaas werkt dit voor mij niet. Geld is wel afgeschreven maar in de Revolut app krijg ik de melding dat de Top-up ongedaan gemaakt is.Verwijderd schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 15:50:
[...]
@Talkshowhost ik heb een minuut geleden een top-up via iDeal vanaf mijn ING rekening gedaan en dat werkt gewoon. Het is wel vervelend dat hij na het bevestigen van de transactie in de ING app nooit teruggaat naar Revolut. De workaround daarvoor is dat je na het bevestigen van de transactie al je apps geforceerd sluit en dan vervolgens je Revolut app opent en voilà het de top-up is gelukt.
Ik heb nu hier toch ook maar een rekening geopend 👍
Werkt toch allemaal netjes en simpel.
Ook contact vond ik mee vallen, gisteren zondag netjes nog geholpen 💳
Heb alles bijna over gezet naar revolut.
Heb dan nog rabobank, maar werd daar ziek van met service en al dat gezeik over Crypto aan kopen.(altijd dat gebel)
Revolut werkt nog makkelijker ook met top up mijn crypto.com visa card etc.
Tot nu toe zeer tevreden met Revolut 👍
Heb dan nog rabobank, maar werd daar ziek van met service en al dat gezeik over Crypto aan kopen.(altijd dat gebel)
Dat is een beetje te snel en ook te veel van het goede. Ten eerste: Revolut is een e-money dienst en (nog) geen bank. Revolut heeft wel een bankenlicentie in een aantal landen, maar Nederland nog niet. Dat betekent dat je niet gedekt bent onder het depositogarantiestelsel.digiben schreef op maandag 3 januari 2022 @ 17:06:
Ik heb nu hier toch ook maar een rekening geopend 👍
Ten tweede: er zijn gevallen bekend van Revolut en ook andere fintechs die naar verloop van tijd uit veiligheid tijdelijk je account blokkeren. Dat kan zijn als je er een verdacht uitgavepatroon op nahoudt, maar ook als je bijvoorbeeld tegen een onbekende limiet bent aangelopen. In zo'n geval moet je kunnen laten zien waar je je geld mee verdient. Houd er rekening mee dat dat niet altijd goed gaat. Zo kan het weken duren totdat de info is goedgekeurd, terwijl de belofte een paar dagen is. En als je informatie niet goedgekeurd wordt, wordt je bankrekening permanent gesloten. Dan kan het flink lang duren totdat je je geld terugkrijgt.
Nogmaals: ik ben heel tevreden met Revolut. Gebruik het zo nu en dan voor een paar buitenlandse rekeningen. Maar ik heb nooit meer dan 50 euro op Revolut staan. Dus houd daar wel even rekening mee. Kan me immers goed voorstellen dat je er niet blij mee bent als je straks niet bij je geld kunt. Ik zeg niet dat het gebeurt, maar bij fintechs is de kans wel groter dan bij 'die vervelende logge systeembank.' Zeker omdat je crypto aankopen doet is de kans groot dat je ook bij Revolut gezeik krijgt. Probeer jij maar eens te bewijzen dat je de crypto hebt verhandeld met een eerlijke handelaar en niet stiekem per ongeluk aan het witwassen geslagen bent.
Ik ben het wel met bepaalde dingen eens.Dennisweb schreef op maandag 3 januari 2022 @ 17:58:
[...]
Dat is een beetje te snel en ook te veel van het goede. Ten eerste: Revolut is een e-money dienst en (nog) geen bank. Revolut heeft wel een bankenlicentie in een aantal landen, maar Nederland nog niet. Dat betekent dat je niet gedekt bent onder het depositogarantiestelsel.
Ten tweede: er zijn gevallen bekend van Revolut en ook andere fintechs die naar verloop van tijd uit veiligheid tijdelijk je account blokkeren. Dat kan zijn als je er een verdacht uitgavepatroon op nahoudt, maar ook als je bijvoorbeeld tegen een onbekende limiet bent aangelopen. In zo'n geval moet je kunnen laten zien waar je je geld mee verdient. Houd er rekening mee dat dat niet altijd goed gaat. Zo kan het weken duren totdat de info is goedgekeurd, terwijl de belofte een paar dagen is. En als je informatie niet goedgekeurd wordt, wordt je bankrekening permanent gesloten. Dan kan het flink lang duren totdat je je geld terugkrijgt.
Nogmaals: ik ben heel tevreden met Revolut. Gebruik het zo nu en dan voor een paar buitenlandse rekeningen. Maar ik heb nooit meer dan 50 euro op Revolut staan. Dus houd daar wel even rekening mee. Kan me immers goed voorstellen dat je er niet blij mee bent als je straks niet bij je geld kunt. Ik zeg niet dat het gebeurt, maar bij fintechs is de kans wel groter dan bij 'die vervelende logge systeembank.' Zeker omdat je crypto aankopen doet is de kans groot dat je ook bij Revolut gezeik krijgt. Probeer jij maar eens te bewijzen dat je de crypto hebt verhandeld met een eerlijke handelaar en niet stiekem per ongeluk aan het witwassen geslagen bent.
Maar hou je je bij een Nederlandse bank niet aan de regels sluiten ze ook je rekening en of hoop gezeik met papieren (ook bij rabobank)
Garantie is nergens te garanderen, natuurlijk tot 100k.
Maar probeer ze maar eens terug te krijgen als het zover gaat komen.
Weet het gevalletje dsb nog 🥳
Volgens mij hou je je eigen netjes aan de regels en heb je niks te verbergen dan zou het gewoon goed moeten gaan 👍
Ik heb me salaris en rekeningen via hun lopen, en we gaan het zien.
Nergens is meer zekerheid, of je geld in je eigen kluis neer leggen tegenwoordig.
Crypto kopen gaat bij crypto.com en of ergens anders.
Maar we gaan het zien en meld me eigen als het toch tegen valt.
Tot nu toe werkt het super en zonder problemen met de betalingen van de rekeningen, ook via ideal.
Volgens mij doe ik alles gewoon eerlijk.
Je kan sommige crypto ook bij Revolut zelf kopen. Dat schelt als je wel een keer iets moet bewijzen. Heb je wel een betaald account voor nodig.digiben schreef op maandag 3 januari 2022 @ 19:10:
[...]
Ik ben het wel met bepaalde dingen eens.
Maar hou je je bij een Nederlandse bank niet aan de regels sluiten ze ook je rekening en of hoop gezeik met papieren (ook bij rabobank)
Garantie is nergens te garanderen, natuurlijk tot 100k.
Maar probeer ze maar eens terug te krijgen als het zover gaat komen.
Weet het gevalletje dsb nog 🥳
Volgens mij hou je je eigen netjes aan de regels en heb je niks te verbergen dan zou het gewoon goed moeten gaan 👍
Ik heb me salaris en rekeningen via hun lopen, en we gaan het zien.
Nergens is meer zekerheid, of je geld in je eigen kluis neer leggen tegenwoordig.
Crypto kopen gaat bij crypto.com en of ergens anders.
Maar we gaan het zien en meld me eigen als het toch tegen valt.
Tot nu toe werkt het super en zonder problemen met de betalingen van de rekeningen, ook via ideal.
Volgens mij doe ik alles gewoon eerlijk.
Ja ik had het gezien 🥇Dennisweb schreef op maandag 3 januari 2022 @ 20:44:
[...]
Je kan sommige crypto ook bij Revolut zelf kopen. Dat schelt als je wel een keer iets moet bewijzen. Heb je wel een betaald account voor nodig.
Alleen ik had gelezen... je kunt geen cryptovaluta overdragen naar buiten het Revolut-platform, bijv. externe portemonnees.
Daar zijn ze nog mee bezig.
Dat zou wel mooi zijn 👍
Maar ziet er goed uit allemaal.
Ik gebruik het meer voor rekeningen en loon er op te laten lopen.
Dan gebruik ik crypto.com meer voor wat revolut (nog) niet heeft.
Maar het ziet er goed en degelijk uit met alles.
Heb dan n26 er bij en nog wat andere bekeken.
Vind revolut het beste.
Ik werd ziek van dat rabobank gezeik als er wat crypto werd gekocht... Ze belde me gek 🤪
Dus dat heeft me besloten meer alleen in Revolut en crypto.com te houden 😃
@digiben Ik zou het zelf niet aandurven, maar respect voor je ballen van staal. Na mijn uitstapje bij bunq ben ik heel snel naar ING gegaan. Bij bunq had ik binnen een jaar een mail dat ik nooit meer klant van ze mag zijn. En nee, ik ben geen onderwereldfiguur.
😊 Ja ik zal niet weten waarom ik dan geen klant meer mag zijn?Dennisweb schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 00:22:
@digiben Ik zou het zelf niet aandurven, maar respect voor je ballen van staal. Na mijn uitstapje bij bunq ben ik heel snel naar ING gegaan. Bij bunq had ik binnen een jaar een mail dat ik nooit meer klant van ze mag zijn. En nee, ik ben geen onderwereldfiguur.
Me loon komt er op binnen... me verzekering en gas en licht word er afgeboekt, belasting etc etc.
Maar het zou kunnen dat de Nederlandse banken ziek er van worden!
Zoveel personeel op die dure kantoren sluiten... zien der baantje weg vliegen 🥳
We gaan het zien, volgens mij is Europa vrij met keuze.
Dan een duitse bank of zo...
Al ik zou het mooi vinden dat crypto.com nog meer diensten aan kon bieden voor bank zaken 👍
Maar wie weet wat de toekomst ons brengt 🏦
Ik meen dat de tenaamstelling overeen moet komen. Zelf geen ervaring mee maar kan me de discussie hier nog herinneren.Verwijderd schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 16:58:
[...]
Helaas werkt dit voor mij niet. Geld is wel afgeschreven maar in de Revolut app krijg ik de melding dat de Top-up ongedaan gemaakt is.
Ik vind het ook heel knap dat je met heel je hebben en houwen, primair je bankrekening bij Revolut heb. Na een aantal jaren ervaringen met diverse Europese Fin techs heb ik zoiets van gebruik ze gerust, maar meer als extra rekening voor erbij. En niet teveel erop opzetten. Als ik hier op Tweakers en trustpilot lees over problemen met rekeningen die zomaar gesloten worden, zonder vooraankondiging e.d.digiben schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 01:35:
[...]
😊 Ja ik zal niet weten waarom ik dan geen klant meer mag zijn?
Me loon komt er op binnen... me verzekering en gas en licht word er afgeboekt, belasting etc etc.
Maar het zou kunnen dat de Nederlandse banken ziek er van worden!
Zoveel personeel op die dure kantoren sluiten... zien der baantje weg vliegen 🥳
We gaan het zien, volgens mij is Europa vrij met keuze.
Dan een duitse bank of zo...
Al ik zou het mooi vinden dat crypto.com nog meer diensten aan kon bieden voor bank zaken 👍
Maar wie weet wat de toekomst ons brengt 🏦
Zelf heb ik ook te maken gehad met rekeningen van Vivid en N26 in het verleden die zomaar gesloten werden bij mij, terwijl ik niets bijzonders deed bij deze fintechs. Gelukkig had ik er niet teveel opstaan, maar duurde 1 a 2 weken voordat ik het weer terug kreeg. Geen crypto of grote bedragen overgeboekt of zo. En de reden? Die hoeven ze nooit te vertellen.
Ik bankier al 30 jaar bij Nederlandse banken en nog nooit problemen gehad of dat rekeningen zomaar gesloten werden.
[ Voor 23% gewijzigd door Datisraar op 04-01-2022 09:25 ]
Maar we gaan het zien.
Ik heb het trouwens over rekening geblokkeerd, bij rabo.
Lees ook eens de ervaringen bij rabobank op trust pilot 😊
Zo meld iedereen de slechte dingen eerder als de goede dat weer wel.
Ik vind het een heerlijke app van Revolut!
Bij mij werkt het goed, dus houden zo 😃
Doe er mee wat je wil ☀️
Ik heb het trouwens over rekening geblokkeerd, bij rabo.
Lees ook eens de ervaringen bij rabobank op trust pilot 😊
Zo meld iedereen de slechte dingen eerder als de goede dat weer wel.
Ik vind het een heerlijke app van Revolut!
Bij mij werkt het goed, dus houden zo 😃
Doe er mee wat je wil ☀️
Wordt er niet wat negatief bevooroordeeld naar Revolut gekeken tov de reguliere Nederlandse banken, en positief bevooroordeeld naar Nederlandse banken tov FinTech's?
Die verhalen van (veel) en te snelle account blokkeren of beëindigen liggen toch meer in het verleden; tegenwoordig kom je die niet meer zo vaak tegen en mag je je afvragen hoeveel van degenen die nog wél klagen terecht zijn. Tegelijkertijd is het de laatste maanden regelmatig voorpagina nieuws geweest dat de reguliere Nederlandse banken juist te vaak en arbitrair rekeningen blokkeerden of zelfs zonder geldige redenen ophieven, om vervolgens door de rechter op de vingers te worden getikt.
Ook het verhaal van het ontbreken van het garantiestelsel omdat Revolut nog geen bank in Nederland is mag worden genuanceerd, aangezien zij speciaal hiervoor een aparte 'verzekeringsconstructie' hebben opgezet. Natuurlijk is er nooit absolute zekerheid maar dat geldt voor alles, dus ook voor het depositogarantiestelsel (waar juist ik grote vraagtekens bij zet vanwege het ontbreken van risico op een 'goed' waar alles in risico's dus percentages wordt gerekend en het denken van weghalen van risico misschien juist tot een alles of niets risico scenario leidt).
Iedereen moet zijn eigen afweging maken maar in de loop der jaren ben ik Revolut naar verschillende ervaringen juist als betrouwbaar en beste 'bank' gaan ervaren, zeker in vergelijking met de oude ingeslapen banken die een slechte service voor hoge kosten in combinatie met onvervalst chronisch crimineel gedrag (zoek zelf de schier oneindige reeks bankschandalen op), om van de regelmatig bijzonder arrogante en minachtende houding naar klanten en de samenleving maar niet te spreken. Dit is pas langzaam gaan verbeteren sinds het ontstaan van de FinTech's die naast technische innovatie concurreren op lagere kosten en betere service, welk laatste niet altijd met onvolprezen succes hoewel de ervaringen enorm kunnen wisselen tussen gebruikers, maar ook fintechs.
Ik heb ook even gekeken op Trustpilot en Revolut staat daar met een 4.4 als zeer goed aangeschreven met de indrukwekkende cijfers van Uitstekend (76%) en Goed (11%). Dat zijn waarderingen waarbij je je moet realiseren dat terecht geblokkeerde criminelen vanwege wrok een hoge kans hebben een negatieve reactie achter te laten en zijn meegenomen in deze cijfers. Bij geen andere bank behalve Vivid zie ik zo'n hoge waardering!
Die verhalen van (veel) en te snelle account blokkeren of beëindigen liggen toch meer in het verleden; tegenwoordig kom je die niet meer zo vaak tegen en mag je je afvragen hoeveel van degenen die nog wél klagen terecht zijn. Tegelijkertijd is het de laatste maanden regelmatig voorpagina nieuws geweest dat de reguliere Nederlandse banken juist te vaak en arbitrair rekeningen blokkeerden of zelfs zonder geldige redenen ophieven, om vervolgens door de rechter op de vingers te worden getikt.
Ook het verhaal van het ontbreken van het garantiestelsel omdat Revolut nog geen bank in Nederland is mag worden genuanceerd, aangezien zij speciaal hiervoor een aparte 'verzekeringsconstructie' hebben opgezet. Natuurlijk is er nooit absolute zekerheid maar dat geldt voor alles, dus ook voor het depositogarantiestelsel (waar juist ik grote vraagtekens bij zet vanwege het ontbreken van risico op een 'goed' waar alles in risico's dus percentages wordt gerekend en het denken van weghalen van risico misschien juist tot een alles of niets risico scenario leidt).
Iedereen moet zijn eigen afweging maken maar in de loop der jaren ben ik Revolut naar verschillende ervaringen juist als betrouwbaar en beste 'bank' gaan ervaren, zeker in vergelijking met de oude ingeslapen banken die een slechte service voor hoge kosten in combinatie met onvervalst chronisch crimineel gedrag (zoek zelf de schier oneindige reeks bankschandalen op), om van de regelmatig bijzonder arrogante en minachtende houding naar klanten en de samenleving maar niet te spreken. Dit is pas langzaam gaan verbeteren sinds het ontstaan van de FinTech's die naast technische innovatie concurreren op lagere kosten en betere service, welk laatste niet altijd met onvolprezen succes hoewel de ervaringen enorm kunnen wisselen tussen gebruikers, maar ook fintechs.
Ik heb ook even gekeken op Trustpilot en Revolut staat daar met een 4.4 als zeer goed aangeschreven met de indrukwekkende cijfers van Uitstekend (76%) en Goed (11%). Dat zijn waarderingen waarbij je je moet realiseren dat terecht geblokkeerde criminelen vanwege wrok een hoge kans hebben een negatieve reactie achter te laten en zijn meegenomen in deze cijfers. Bij geen andere bank behalve Vivid zie ik zo'n hoge waardering!
:fill(white):strip_exif()/f/image/XttZBiES8DrCUWhslzsCEODr.png?f=user_large)
[ Voor 3% gewijzigd door Gups op 05-01-2022 10:44 . Reden: aanvulling ]
Dank voor je uitvoerige bijdrage en interessant om te lezen. Ik vind Revolut ook geweldig dat het bestaat, laat mij ten goede zijn, maar voor mij zal dit geen primaire bankrekening zijn waar mijn salaris op gestort gaat worden. Als extra rekening gebruik ik Revolut, prima 👍. Als ik op trustpilot Revolut zou beoordelen zou ik het een ruime voldoende geven, zeker.Gups schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 10:30:
Wordt er niet wat negatief bevooroordeeld naar Revolut gekeken tov de reguliere Nederlandse banken, en positief bevooroordeeld naar Nederlandse banken tov FinTech's?
Die verhalen van (veel) en te snelle account blokkeren of beëindigen liggen toch meer in het verleden; tegenwoordig kom je die niet meer zo vaak tegen en mag je je afvragen hoeveel van degenen die nog wél klagen terecht zijn. Tegelijkertijd is het de laatste maanden regelmatig voorpagina nieuws geweest dat de reguliere Nederlandse banken juist te vaak en arbitrair rekeningen blokkeerden of zelfs zonder geldige redenen ophieven.
Iedereen moet zijn eigen afweging maken maar in de loop der jaren ben ik Revolut naar verschillende ervaringen juist als betrouwbaar en beste 'bank' gaan ervaren, zeker in vergelijking met de oude ingeslapen banken die een slechte service voor hoge kosten in combinatie met onvervalst chronisch crimineel gedrag (zoek zelf de schier oneindige reeks bankschandalen op), om van de regelmatig bijzonder arrogante en minachtende houding naar klanten en de samenleving maar niet te spreken. Dit is pas langzaam gaan verbeteren sinds het ontstaan van de FinTech's die naast technische innovatie concurreren op lagere kosten en betere service.
[Afbeelding]
Overigens hoef je geen crimineel te zijn tegenwoordig om opeens een mededeling te krijgen dat je rekening per direct gesloten wordt. Dat is onlangs bij mij met een andere fintech gebeurd. De kans is misschien klein, maar het gebeurd nog steeds. Had niets met crypto of grote bedragen overboekingen van doen. Maar als je dan op je salaris zou moeten wachten voordat het terug overgemaakt wordt? Never.
Ik ben het helemaal met je eens hoor dat het echt niet moet kunnen dat rekeningen schijnbaar arbitrair en ad hoc kunnen worden geblokkeerd. Het probleem nu is dat nogal onduidelijk is wie 'onbetrouwbaarder' is als bank: de oude banken of de fintechs? Misschien is de beste conclusie dat met de huidige wetgeving en praktijk kan worden gesteld dat geen van de banken nog betrouwbaar (genoeg) is om geheel en alleen op te vertrouwen, en dat continuïteit van je financiële handelen meerdere bankrekeningen vereist, want de oude banken zijn de oude banken niet meer en de nieuwe banken zijn nogal kunstmatig intelligentDatisraar schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 12:12:
[...]
Dank voor je uitvoerige bijdrage en interessant om te lezen. Ik vind Revolut ook geweldig dat het bestaat, laat mij ten goede zijn, maar voor mij zal dit geen primaire bankrekening zijn waar mijn salaris op gestort gaat worden. Als extra rekening gebruik ik Revolut, prima 👍. Als ik op trustpilot Revolut zou beoordelen zou ik het een ruime voldoende geven, zeker.
Overigens hoef je geen crimineel te zijn tegenwoordig om opeens een mededeling te krijgen dat je rekening per direct gesloten wordt. Dat is onlangs bij mij met een andere fintech gebeurd. De kans is misschien klein, maar het gebeurd nog steeds. Had niets met crypto of grote bedragen overboekingen van doen. Maar als je dan op je salaris zou moeten wachten voordat het terug overgemaakt wordt? Never.
Het lijkt raadzaam om een gezonde mix van tenminste 2 banken uit tenminste elk van de twee werelden (oud en nieuw) aan te houden. Daarnaast hebben zij allen wel voor- en nadelen.
De bankwereld is gewoon sterk in ontwikkeling maar daarom zijn wij ook hier

Klopt wel met blokkeren van je rekening.Datisraar schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 12:12:
[...]
Dank voor je uitvoerige bijdrage en interessant om te lezen. Ik vind Revolut ook geweldig dat het bestaat, laat mij ten goede zijn, maar voor mij zal dit geen primaire bankrekening zijn waar mijn salaris op gestort gaat worden. Als extra rekening gebruik ik Revolut, prima 👍. Als ik op trustpilot Revolut zou beoordelen zou ik het een ruime voldoende geven, zeker.
Gekste dingen maak je mee 😊
Ik heb het trouwens steeds met de rabobank.
Dat ik er gek van werd.... Na bellen uitgelegd (zelfs papieren getekend dat het geregeld was) over alles en week er na blokkade 🥳
Netjes weer proberen te bellen en paar dames gesproken... Gooien gewoon de telefoon er op(asociaal) .. na dat ze horen dat ik zeg dat is mijn aankoop cro en crypto.
Na een discussie over hoe gevaarlijk dat is 😂beleggen in crypto gooien ze weer de telefoon er op 🥳
Ik werd hier gek van, als normale man zonder criminaliteit op me rekening.
Niks kunnen ze volgen zijden ze dan ("PayPal etc etc)
Zeg ga zelf crypto verkopen dan beter in de boekhouding.
Maar ik stop met bellen en mailen hier over.
Volgens mij heb ik al een jaar gezeik met de rabobank.
Zelf mogen ze wel belasting op lichten, bossen kappen etc etc, criminele directeur die zijn zakken vult.
Zo niet alleen bij de rabobank hoor 🥳
Dan kom ik als normale burger, zouden ze me de les moeten leren 🤪
Ik ben het helemaal eens met criminaliteit mogen ze het sluiten.
Maar normale stortingen en of aankopen zouden dan niet mogen 😂
God wat een bank 🏦
Net weer storing bij rabobank.
Gaat lekker daar zo .
Ik ben blij dat er wat anders komt als revolut.
Laat het nu nog de ware revolutie worden ☀️
Zo denk ik er dus ook over. Revolut is wat mij betreft zeker de beste optie qua fintechs. bunq is een onoverzichtelijk zooitje geworden. Je moet ze er vooral niks van zeggen, want als je bunq bekritiseert, gooien ze je eruit en vinden ze wel een reden: "je gebruikt bunq niet zoals wij het bedacht hebben." Lekker vaag, lekker hol, zegt niks.Datisraar schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 12:12:
[...]
Bij Revolut is mijn rekening nog nooit geblokkeerd geweest. Maar ik zou het er nooit op wagen om er mijn inkomen op te storten en het als volwaardige rekening te gebruiken. Daar hebben we gewoon een grootbank voor. En ja, die mogen dan 'schandalig' zijn en te weinig aan fraudepreventie doen, maar ik heb er tenminste geen gedoe mee. Al begrijp ik @digiben wel dat hij helemaal klaar is met de Rabobank en dan eens iets volledig anders wil gaan proberen. Maar ik denk dat als je bij Rabo in de problemen komt, je dat bij een fintech zeker ook zal komen.
Ben het ook wel eens dat Revolut de laatste tijd veel beter scoort, ook op Trustpilot. Ik heb ook een tijdje in de gaten gehouden wiens rekeningen gesloten worden. Dat zijn wel vaak mensen zonder volgers of profielfoto op Twitter. En mensen die nog nooit eerder Trustpilot gebruikt hebben. Of zich met heel veel crypto aankopen bezighouden. Maar toch.. ik zou het niet durven er volledig naar over te stappen. Ach, ieder zijn meug. Ik ben razend nieuwsgierig hoe het @digiben over een jaar bevallen is.
Ja we gaan het zien 🏦
Wat betreft rabobank is toch echt achteruit gegaan.
Zie zoveel klachten op internet en Twitter.
Allemaal standaard vragen die ze zo kunnen zien en volgen.
Alleen de gewone man zien ze niet meer.
Of je moet je inkomen van Elon Musk heten en zulke bedragen hebben staan... dan komen ze je in een auto nog op halen 😂
Al nu blij met Revolut.
We houden je op de hoogte 😊☀️
Wat betreft rabobank is toch echt achteruit gegaan.
Zie zoveel klachten op internet en Twitter.
Allemaal standaard vragen die ze zo kunnen zien en volgen.
Alleen de gewone man zien ze niet meer.
Of je moet je inkomen van Elon Musk heten en zulke bedragen hebben staan... dan komen ze je in een auto nog op halen 😂
Al nu blij met Revolut.
We houden je op de hoogte 😊☀️
Een vraagje tussendoor, heren en dames.
Omdat ik nu even een tijd in Portugal zit en eigenlijk alleen N26 gebruik,wat perfect werkt.
Alleen een dagelijkse betaling limit van 5000 euro was voor mij toch net aan de krappe kant.
Waarom? Ik moest een factuur van 5700 betalen in het ziekenhuis als pariculier, ik dacht het via banktransfer te doen maar dat duurt 2 dagen voordat het zichtbaar is. Ze wilden het hier en nu....anders geen ooroperatie.
Revolut is betaling limiet veel hoger en zou dat geen probleem op moeten levereren om met de pas te betalen. Maar is dat wel zo? En wie heeft daar ervaring mee...goed of slecht.
Ik heb een nieuwe kaart besteld en is al onderweg, dus ik heb even om mijzelf in te lichten.
Omdat ik nu even een tijd in Portugal zit en eigenlijk alleen N26 gebruik,wat perfect werkt.
Alleen een dagelijkse betaling limit van 5000 euro was voor mij toch net aan de krappe kant.
Waarom? Ik moest een factuur van 5700 betalen in het ziekenhuis als pariculier, ik dacht het via banktransfer te doen maar dat duurt 2 dagen voordat het zichtbaar is. Ze wilden het hier en nu....anders geen ooroperatie.
Revolut is betaling limiet veel hoger en zou dat geen probleem op moeten levereren om met de pas te betalen. Maar is dat wel zo? En wie heeft daar ervaring mee...goed of slecht.
Ik heb een nieuwe kaart besteld en is al onderweg, dus ik heb even om mijzelf in te lichten.
Ik heb geen ervaringen hiermee, maar als ik kijk naar de limieten dan zijn die onbegrensd in euro's en met hoge limieten in GBP en Yen.atlas1302 schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 15:51:
Een vraagje tussendoor, heren en dames.
Wel heb ik eens gelezen dat het nuttig kan zijn om de AI 'in te werken' door vaker dit soort bedragen over te schrijven voordat de nood aan de man komt. Ik weet niet hoe 'dom' hun AI is maar ik zou in ieder geval het bedrag in bv 2x 5700/2 overmaken om de kans te verkleinen.
Ook kan het helpen om voor het overmaken van zo'n betaling contact op te nemen met hun helpdesk zodat zij misschien alvast kunnen fiatteren.
Er staat mij iets bij dat een IP begrenst is op €1mln maar dat weet ik niet meer zeker.
What are the transfer limits?
For most currencies, there are no limits as for transfer amount. Certain currencies might have limits imposed by our payments partners, which we’re unable to disclose due to compliance reasons.
[ Voor 7% gewijzigd door Gups op 08-01-2022 13:21 ]
Ja I.d.d. dat is ook mijn idee om het in twee stappen te doen. Ik maak regelmatig 3000 over naar Caboverde zonder probleem, dus 2 x 3000 dan is het ook gedaan.
Ik heb ook helpdesk gecontacteerd en er zouden geen problemen kunnen zijn met deze betaling. Maar je hoort weleens andere verhalen, dus voorzichtigheid is geboden lijkt mij.
N26 heeft een daglimit van 5000, dus daar kwam ik 700 tekort...de operatie ging ook niet door in Portugal. Er moest hier en nu het volledige bedrag betaald worden, controleerbaar.
Ok, wachten op de kaart en dan met dit plan de betaling doen.
Ik heb ook helpdesk gecontacteerd en er zouden geen problemen kunnen zijn met deze betaling. Maar je hoort weleens andere verhalen, dus voorzichtigheid is geboden lijkt mij.
N26 heeft een daglimit van 5000, dus daar kwam ik 700 tekort...de operatie ging ook niet door in Portugal. Er moest hier en nu het volledige bedrag betaald worden, controleerbaar.
Ok, wachten op de kaart en dan met dit plan de betaling doen.
Zojuist Revolut bank invite gekregen! 100k deposito garantie!!
Ik ook!usain schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 14:16:
Net ook mijn nieuwe Maestro pas uitgeprobeerd op Aruba en nu werkt hij wel! Waarschijnlijk is de nieuwe geen prepaid Maestro pas meer.
Een paar weken terug vroeg Revolut mij om mijn passen te laten vervangen, omdat ze nieuwe technieken zouden hebben ingevoerd of iets dergelijks…
[ Voor 44% gewijzigd door ditto4076 op 11-01-2022 15:30 ]
Hier ook de mogelijkheid inderdaad om over te stappen op Revolut Bank, direct bij de het openen van de app.
Zijn er geen kosten verbonden aan het 'overstappen' naar Revolut bank? Hier ook zojuist de invite gekregen
Zojuist overgestapt naar Revolut Bank. Nu heb ik een volwaardige rekening.
Weer een ‘nadeel’ minder.
Bij mij is het (standaard) plan hetzelfde gebleven, dus gratisEmielZ schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 15:13:
Zijn er geen kosten verbonden aan het 'overstappen' naar Revolut bank? Hier ook zojuist de invite gekregen
Hier ook gekregen en top 👍usain schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 14:16:
Ben er blij mee hoor de Revolut bank.
Alles werkt fantastisch 🏦
Heb er inmiddels al mijn automatische incasso via lopen en geld word er op gestort.
Ook werkt alles zo snel met de mogelijkheden..ideal betalingen, sepa stortingen super snel en direct er op of af ( ook naar crypto.com)... Etc etc
Nu zo houden dan heb ik niks anders meer nodig als Revolut en mijn crypto.com 🎉
Echt een heerlijke app Revolut 🥳top!
Klopt het dat als je akkoord gaat met Revolut bank, er in de app niets veranderd? Krijg je geen ander IBAN nummer of zo? Je moet op van alles en nog wat klikken om akkoord te gaan. Ik zie in de app dat er namelijk niets veranderd is.
[ Voor 14% gewijzigd door Datisraar op 11-01-2022 15:54 ]
Bij mij is er niks veranderd behalve de juridische status. Er zouden ook wel grote aankondigingen in het overschakel proces staan andersDatisraar schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 15:47:
Klopt het dat als je akkoord gaat met Revolut bank, er in de app niets veranderd? Krijg je geen ander IBAN nummer of zo? Je moet op van alles en nog wat klikken om akkoord te gaan. Ik zie in de app dat er namelijk niets veranderd is.
Lijkt er op dat er iets uit ligt, zie ook op de startpagina nog steeds staan dat ik over kan stappen, en de instellingen geven ook nog altijd onderin 'Revolut Payments UAB' aan.Datisraar schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 15:47:
Later nog eens een keer kijken...
Hallo,
We zijn verheugd om je te melden dat je, als het goed is, vanaf nu toegang hebt tot Revolut Bank vanaf je mobiele app!
Als klant van Revolut Bank heb je toegang tot exclusieve producten en functies. Al het geld dat je bij ons stort, wordt beschermd door het staatsbedrijf voor deposito- en investeringsverzekeringen (bekijk de bijgevoegde juridische informatie voor meer informatie over de depositoverzekering).
Dit is de e-mail die ik net zelf binnenkrijg!
We zijn verheugd om je te melden dat je, als het goed is, vanaf nu toegang hebt tot Revolut Bank vanaf je mobiele app!
Als klant van Revolut Bank heb je toegang tot exclusieve producten en functies. Al het geld dat je bij ons stort, wordt beschermd door het staatsbedrijf voor deposito- en investeringsverzekeringen (bekijk de bijgevoegde juridische informatie voor meer informatie over de depositoverzekering).
Dit is de e-mail die ik net zelf binnenkrijg!
[ Voor 5% gewijzigd door Datisraar op 11-01-2022 16:06 ]
NTAuthority schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 16:01:
[...]
Lijkt er op dat er iets uit ligt, zie ook op de startpagina nog steeds staan dat ik over kan stappen, en de instellingen geven ook nog altijd onderin 'Revolut Payments UAB' aan.
Later nog eens een keer kijken...
:strip_exif()/f/image/EBdPyqdNawn4ddxVAWWzCKly.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik zie staan dat je upgradet naar een bankrekening. Betekent dit dat het dan geen prepaid creditcard meer is? Ik gebruik mijn kaart nu voornamelijk voor Youtube Premium (uit het buitenland) en andere aankopen die alleen met creditcard betaalt kunnen worden.
Is het in mijn geval dan wel waard om naar Revolut Bank over te stappen?
Is het in mijn geval dan wel waard om naar Revolut Bank over te stappen?
After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads
Uit het FD: "De Brits-Russische internetbank Revolut vergroot zijn aanbod op de Nederlandse markt. De bank heeft van De Nederlandsche Bank toestemming gekregen om zijn Litouwse bankvergunning ook in Nederland te gebruiken. Het bedrijf mag nu onder meer kredietproducten gaan aanbieden."
https://fd.nl/financiele-...kredietmarkt-ska2caytZCD4
https://fd.nl/financiele-...kredietmarkt-ska2caytZCD4
Hier geen mail gehad, maar wel een bericht in de app. Alleen maar voordelen zo te zien?
Is je kaart dan ook nog een creditcard debit net zoals het was
Wat is nu het grote voordeel dan van revolut bank
Jullie zijn echt aan het overdenken. Voor zover ik kan zien is alles hetzelfde, behalve dat je geld nu onder het DGS valt en Revolut in de toekomst kredieten mag verstrekken.
Nee, er is niks aangepast aan je kaart. Er is enkel aangepast dat je geld onder de Litouwse depositogarantiestelsel valt van 100.000 EUR (als je akkoord bent gegaan met de nieuwe voorwaarden).MarioMark1541 schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 21:28:
Is je kaart dan ook nog een creditcard debit net zoals het was
[ Voor 9% gewijzigd door J0kerNL op 11-01-2022 21:46 ]
Beste mensen, heb helaas ook een invite gehad *slik*
Kunnen er ook gevolgen zijn als je niet overstapt?
Ik zit in het buitenland en heb geen trek in een eventuele nieuwe kaart. Die van mij verloopt sowiezo eind dit jaar.
Zie liever te zijner tijd wat te doen.
Ik zit in het buitenland en heb geen trek in een eventuele nieuwe kaart. Die van mij verloopt sowiezo eind dit jaar.
Ik ben gisteren ook in de app overgestapt naar Revolut bank en verder is er niets veranderd. Je krijgt geen andere Iban nummer en geen andere betaalkaart. Je kunt ook gewoon geld ontvangen en versturen (testboeking gisteren naar ABN was nog steeds Instant). Je kunt dus gerust 'over'.2hot schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 09:12:
Beste mensen, heb helaas ook een invite gehad *slik*
Hier nog een ander artikel (naast dat FD linkje van @PLAE ):
Revolut launches as a bank in 10 Western European countries
Revolut has launched as a bank in 10 Western European countries, enabling it to offer its customers in these markets deposit protection.
The financial super-app, which has more than 18 million customers aground the world, has taken advantage of its Lithuania-based European specialised banking licence to become a bank in Belgium, Denmark, Finland, Germany, Iceland, Lichtenstein, Luxembourg, Netherlands, Spain, and Sweden.
The firm's customers in these markets can now upgrade to the bank from within the Revolut app in a matter of minutes to secure deposit protection up to EUR100,000 guaranteed by the Lithuanian State company Deposit and Investment Insurance.
Customers in Bulgaria, Croatia, Cyprus, Estonia, Greece, Latvia, Malta, Romania, Slovakia and Slovenia have been able to upgrade since last March.
Revolut says the arrival of bank status could result in big changes in how customers use its service - a survey carried out at the end of 2020 found that, on average, almost 50% of respondents indicated that they would deposit their salary on Revolut and 54% would spend more via the app if they had their deposits insured.
“Launching the bank in ten new European markets will provide an even greater level of security and confidence for our customers, and will enable us to launch a host of new products and services in the near future,” says Joe Heneghan, CEO, Revolut Bank.
Ik ben gisteren ook overgestapt. Zag geen haken of ogen, alleen maar voordelen. Wat mij wel opviel in het overstapproces is dat ik een melding kreeg dat mijn geld succesvol was overgezet naar een andere rekening.
This title is for sale, please send me a PM
Ja, daar heb je gelijk in. Je behoudt de Revolut e-money rekening en je krijgt de Revolut bank erbij en is je geld 'safe' tot 100.000€ onder het Litouwse deposito garantie stelsel. Maar als je wat overboekt gebeurd er niets bijzonders, dus hoe dat dan gaat is niet helemaal duidelijk.the-body schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 10:24:
Ik ben gisteren ook overgestapt. Zag geen haken of ogen, alleen maar voordelen. Wat mij wel opviel in het overstapproces is dat ik een melding kreeg dat mijn geld succesvol was overgezet naar een andere rekening.
[ Voor 6% gewijzigd door Datisraar op 12-01-2022 10:42 ]
Het is nu nog gratis, zodra het een credit kaart wordt zal het ongetwijfeld veranderen. De vraag is dan ook, wordt het een credit kaart in de toekomst.
Ik heb ook de aanbieding in de app gelezen en dacht zal eens een vraag stellen, maar dat wachten er meer.
Ik heb ook de aanbieding in de app gelezen en dacht zal eens een vraag stellen, maar dat wachten er meer.
[ Voor 1% gewijzigd door atlas1302 op 12-01-2022 10:38 . Reden: Aanpassing ]
Als er al een ontwikkeling gaande is dan is het die van het verdwijnen van de creditcard naar debitcard. De creditcard is een gedrocht van een product waar telkens een schuld wordt aangegaan en dit in feite redelijk onzichtbaar - in ieder geval gevoelsmatig - door de consument wordt aangegaan. Ook juridisch was het een wanproduct waar woekerrentes werden gerekend maar het onduidelijk was onder welk financieel 'regime' dit viel (welk type lening). Voor bedrijven was het natuurlijk een walhalla want met grote zekerheid kon worden gesteld dat de aangegane schuld toch wel 'ergens' werd vergoed: door de consument en als die dit niet deed, de creditcard maatschappij. Dit was de reden van de hoge transactiekosten die werden gerekend, die uiteindelijk op de consument werden verhaald.atlas1302 schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 10:34:
Het is nu nog gratis, zodra het een credit kaart wordt zal het ongetwijfeld veranderen.
Het kan zijn dat Revolut nog CC's gaat aanbieden; zij doen dit al in Litouwen zelf (voor de inwoners van Litouwen), maar niemand wil eigenlijk nog dat CC's bestaan (ECB/consumenten organisatie/banken zelf). Aansprakelijkheid van het aangaan van CC schulden is ook behoorlijk verschoven van consument naar (ook) CC maatschappij.De vraag is dan ook, wordt het een credit kaart in de toekomst.
De aanbieding in de app gaat over een Revolut product met toegevoegde diensten: https://www.revolut.com/en-NL/our-pricing-plansIk heb ook de aanbieding in de app gelezen en dacht zal eens een vraag stellen, maar dat wachten er meer.
Aanvulling: door KYC wetgeving kan feitelijk een CC betaling niet meer want wat wist de bank over de klant op het moment dat die de schuld aanging? Als de persoonlijke omstandigheden van de klant ongunstig zijn gewijzigd dan kan de rechter de schuld (deels) toewijzen aan de bank/CC maatschappij.
[ Voor 8% gewijzigd door Gups op 12-01-2022 11:12 . Reden: aanvulling ]
Ik loop zelf al een poosje te twijfelen om helemaal over te gaan naar Revolut. Dat ze nu een "bank" zijn en je centen safe zijn zijn wel iets wat me steeds meer de kant van Revolut op stuurt. In hoeverre kun je ze nu vergelijken met een Rabobank, SNS of BunQ?
Ik vergelijk ze gelukkig niet meer met deze banken
Ik heb dan ook geen hypotheek of leningen.
Voor mij moet een bank ingericht zijn om snel geld over te kunnen maken en ontvangen, dat doet Revolut perfect.
Nu dat garantie stelsel maakt het plaatje compleet.
Hypotheek en leningen maken dus het verschil.
Ik heb dan ook geen hypotheek of leningen.
Voor mij moet een bank ingericht zijn om snel geld over te kunnen maken en ontvangen, dat doet Revolut perfect.
Nu dat garantie stelsel maakt het plaatje compleet.
Heeft iemand toevallig details over de Revolut Rewards? Ik zie dat overal als voordeel van Revolut, maar kan nergens vinden wat het exact inhoudt en welke organisaties zijn aangesloten bij Revolut voor de rewards. Of is dat net zo'n wassen neus als o.a. de Booking cashback die je krijgt bij bijv. Visa (en eigenlijk uit eigen zak komt, want dan loop je andere kortingen mis)?
Zelfde met de rente, hoe is dat geregeld bij Revolut? Ik zie dat het in 2021 beschikbaar is in Europa, maar op hun website vermelden ze er praktisch niks over.
Ter context, ik zou Revolut overwegen als vervanger voor Amex. De voordeeltjes van wat uitgebreidere verzekeringen en het sparen voor punten / upgrades krijgen / kortingen krijgen. Het zou dan gaan om de Revolut Metal card.
Zelfde met de rente, hoe is dat geregeld bij Revolut? Ik zie dat het in 2021 beschikbaar is in Europa, maar op hun website vermelden ze er praktisch niks over.
Ter context, ik zou Revolut overwegen als vervanger voor Amex. De voordeeltjes van wat uitgebreidere verzekeringen en het sparen voor punten / upgrades krijgen / kortingen krijgen. Het zou dan gaan om de Revolut Metal card.
Wat ruist er door het struikgewas
Heb ik bij een aparte club ondergebracht. Dus voor normaal huis, tuin en keukengebruik zou het al volwassen genoeg zijn?atlas1302 schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 11:11:
Absoluut, en handing voor vakantie. Google pay!Supermuskusrat schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 11:14:
[...]
Heb ik bij een aparte club ondergebracht. Dus voor normaal huis, tuin en keukengebruik zou het al volwassen genoeg zijn?
Dit is de informatie waar het om gaat.
Will my account change in any way when I join the Bank?
When you join Revolut Bank UAB, you’ll have a Demand Deposit account which works seamlessly alongside your e-money account with Revolut Payments UAB (the one you're using now).
The functionality of your e-money account stays the same, and your money is automatically transferred and stored in your Demand Deposit account with Revolut Bank. When you store your money with Revolut Bank UAB, your deposit is protected by deposit insurance. Please read the Demand Deposit Information for more details.
Even after you join Revolut Bank UAB, you will continue to use your e-money account with Revolut Payments UAB for transfers, so there are no changes to your IBAN details.
Whilst there will be no changes to the way you access existing Revolut services, by joining Revolut Bank UAB, you'll be able to access our new Credit services (personal loans, credit cards).
[ Voor 3% gewijzigd door Gups op 12-01-2022 13:00 ]
Zijn er hier eigenlijk gebruikers van de Chrome Webstore Revolut Shopper App en wat is jullie ervaring (ik heb (nog) geen ervaring)?
Het belangrijkste verschil lijkt mij het depositogarantiestelsel, als deze banken ooit failliet zouden gaan, je bij de Nederlandse staat moet zijn om je geld terug te krijgen. Bij Revolut moet je dan bij de Litouwse staat zijn in dat geval.Supermuskusrat schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 11:00:
Ik loop zelf al een poosje te twijfelen om helemaal over te gaan naar Revolut. Dat ze nu een "bank" zijn en je centen safe zijn zijn wel iets wat me steeds meer de kant van Revolut op stuurt. In hoeverre kun je ze nu vergelijken met een Rabobank, SNS of BunQ?
Nog iemand die "Icesave" denkt?Datisraar schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 15:03:
[...]
... om je geld terug te krijgen. Bij Revolut moet je dan bij de Litouwse staat zijn in dat geval.
Bestond er een garantiestelsel in IJsland ten tijde van dat Icesave gebeuren?
Edit: een korte wiki actie leert dat alle garanties en voorgeschoten verplichtingen uiteindelijk ergens in 2015 zijn nagekomen. End good, all good lijkt me?
[ Voor 25% gewijzigd door Janpietertje89 op 14-01-2022 18:55 ]
Ja. Maar een klein land kan het niet voor half Europa ophoesten.
"Op 31 december 2009 nam het IJslandse parlement de desbetreffende wet, die voorzag in overheidsgaranties ter waarde van $ 5,5 miljard, alsnog aan[34]. Na protesten van de IJslandse bevolking weigerde de president de wet te tekenen, waarna de premier een referendum aankondigde[35][36]. Onderhandelingen tussen de regeringen van IJsland, Nederland en het Verenigd Koninkrijk omtrent wijziging van de leningsvoorwaarden, in februari 2010, leidden niet tot resultaat. Op 6 maart 2010 wees de IJslandse bevolking in een referendum de wet omtrent de terugbetaling van de aan IJsland verstrekte leningen met een overweldigende meerderheid af: slechts 1,5% stemde ervoor'
Het hangt natuurlijk ook af van effectief toezicht ...
"Op 31 december 2009 nam het IJslandse parlement de desbetreffende wet, die voorzag in overheidsgaranties ter waarde van $ 5,5 miljard, alsnog aan[34]. Na protesten van de IJslandse bevolking weigerde de president de wet te tekenen, waarna de premier een referendum aankondigde[35][36]. Onderhandelingen tussen de regeringen van IJsland, Nederland en het Verenigd Koninkrijk omtrent wijziging van de leningsvoorwaarden, in februari 2010, leidden niet tot resultaat. Op 6 maart 2010 wees de IJslandse bevolking in een referendum de wet omtrent de terugbetaling van de aan IJsland verstrekte leningen met een overweldigende meerderheid af: slechts 1,5% stemde ervoor'
Ja maar na al dat tegenstribbelen is er uiteindelijk toch volledig betaald.rindertb schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 18:59:
Ja. Maar een klein land kan het niet voor half Europa ophoesten.
Yep, ik heb alles indertijd teruggekregen, ging heel netjes allemaal.Janpietertje89 schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 19:17:
[...]
Ja maar na al dat tegenstribbelen is er uiteindelijk toch volledig betaald.
Renault Zoe R135 52kWh & Q210 22kWh, 6885 Wp off grid, 7.2kWh LFP Pylontech huisaccu, 140L zonneboiler
misschien vind ik de antwoorden op de vragen wel als ik heel dit topic zou doorlezen, maar ik ben blind dus ik kan niet scannedn lezen dat zou betekenen dat ik letterlijk elk bericht meot lezen om te kijken of ik er de informatie uit kan halen die ik zoek.
Ik heb een betaalrekening bij sns, en een betaalrekening bij n26. Sns voert er 1 april opneiuw een prijsverhogign door en nu ben ik het zat, ik vind het onizn om te betalen voor en bankrekening. Ik wil sns dus opzeggen maar heb wel ideal nodig(simpel accepteert bijvoorbeeld allene ideal om de rekening te wijzigen waar mobiele abonnementskosten vanaf geschreven kunnen worden). wat ik nu wil weten van ervaringsdeskndigen:
- kom ik met n26 en revolut niet voor problemen te staan, is er geen omstandigheid waarin ik beslist een nl-bankrekening nodig heb? hypotheken enzo heb ik niet.
- is er een ander gratis alternatief met ideal dat ik over het hoofd zie?
- ben je tegenworodig verplicht om gebruik te maken van de bank of kan je nogstees enkle en emoney-account aanmaken?
- jaren geleden las ik van ieamdn die zijn/haar uitkering van uwv in ponden kreeg. gaat dit nogsteeds fout of snapt uwv dit inmiddels? zo niet dan geef ik dar mijn n26 rekening wel op.
Ik heb een betaalrekening bij sns, en een betaalrekening bij n26. Sns voert er 1 april opneiuw een prijsverhogign door en nu ben ik het zat, ik vind het onizn om te betalen voor en bankrekening. Ik wil sns dus opzeggen maar heb wel ideal nodig(simpel accepteert bijvoorbeeld allene ideal om de rekening te wijzigen waar mobiele abonnementskosten vanaf geschreven kunnen worden). wat ik nu wil weten van ervaringsdeskndigen:
- kom ik met n26 en revolut niet voor problemen te staan, is er geen omstandigheid waarin ik beslist een nl-bankrekening nodig heb? hypotheken enzo heb ik niet.
- is er een ander gratis alternatief met ideal dat ik over het hoofd zie?
- ben je tegenworodig verplicht om gebruik te maken van de bank of kan je nogstees enkle en emoney-account aanmaken?
- jaren geleden las ik van ieamdn die zijn/haar uitkering van uwv in ponden kreeg. gaat dit nogsteeds fout of snapt uwv dit inmiddels? zo niet dan geef ik dar mijn n26 rekening wel op.