Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cacao70
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 08-09 23:20
Hc10cue schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 17:46:
[...]

is het je gelukt een oplossing hierop te vinden? ik kon voorheen ook gewoon betalen met mij Revolut, maar krijg nu ik mijn account wil heractiveren dezelfde foutmelding :(
Helaas niet.
Ik heb een nieuw account gemaakt en iDeal gekozen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neophyte808
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 03-09 11:46

Neophyte808

Gadget inspector

U123456 schreef op zondag 4 juli 2021 @ 17:36:
[...]
Misschien is dit de oplossing om achter je BSN te komen als deze inderdaad niet in je paspoort staat: Wikipedia: Btw-nummer (Nederland)
Om je aan te melden bij Revolut, Bunq of welke bancaire dienst dan ook heb je echt een BSN nodig.
Ik ben wel benieuwd naar de aandelen functionaliteit van Revolut, maar daarvoor heb ik idd een omzetbelastingnr. nodig.

Ik ben particulier, geen ZZP-er en heb geen eigen bedrijf. Is dan je BSN=BTW-nummer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Neophyte808 schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 11:57:
[...]
Ik ben wel benieuwd naar de aandelen functionaliteit van Revolut, maar daarvoor heb ik idd een omzetbelastingnr. nodig.

Ik ben particulier, geen ZZP-er en heb geen eigen bedrijf. Is dan je BSN=BTW-nummer?
Lijkt mij een kromme vertaling (als je de Nederlandstalige interface gebruikt) - als er gevraagd wordt naar een 'tax ID' o.i.d. dan is dat je BSN-nummer (voorheen: Sofi-nummer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neophyte808

Neophyte808

Gadget inspector

Verwijderd schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 12:18:
[...]
Lijkt mij een kromme vertaling (als je de Nederlandstalige interface gebruikt) - als er gevraagd wordt naar een 'tax ID' o.i.d. dan is dat je BSN-nummer (voorheen: Sofi-nummer)
Nogal wiedes aangezien je geen account aan kunt maken zonder BSN, zoals besproken in de vorige post die ik heb gequote.

Ik ga het proberen, thx!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koffie-Verkeerd
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online

Koffie-Verkeerd

Kiss my rusty sheriff's badge

[...]

Een BSN en een BTW nummer (of eigenlijk: BTW identificatienummer) zijn 2 heel verschillende dingen.
Als particulier kan je geen BTW nummer aanvragen, zie daarvoor bijvoorbeeld de info van de KvK.

Never, under any circumstances, take a sleeping pill and a laxative on the same night.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neophyte808

Neophyte808

Gadget inspector

Koffie-Verkeerd schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 12:32:
[...]

Een BSN en een BTW nummer (of eigenlijk: BTW identificatienummer) zijn 2 heel verschillende dingen.
Als particulier kan je geen BTW nummer aanvragen, zie daarvoor bijvoorbeeld de info van de KvK.
De app vraagt specifiek om een BTW-identificatienummer, wat impliceert dat je een KvK inschrijving moet hebben om de aandelen functionaliteit te kunnen gebruiken. Wat vreemd is want ik heb een Personal Plan en geen Business Account.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koffie-Verkeerd
  • Niet online

Koffie-Verkeerd

Neophyte808 schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 12:34:
[...]

De app vraagt specifiek om een BTW-identificatienummer, wat impliceert dat je een KvK inschrijving moet hebben om de aandelen functionaliteit te kunnen gebruiken. Wat vreemd is want ik heb een Personal Plan en geen Business Account.
Wordt er gevraagd om een TAX-ID, of Taxpayer Identification Number (TIN), want die laatste *zou* opgevat kunnen worden als een BSN.

[ Voor 11% gewijzigd door Koffie-Verkeerd op 05-08-2021 12:42 ]

Never, under any circumstances, take a sleeping pill and a laxative on the same night.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neophyte808

Neophyte808

Gadget inspector

Koffie-Verkeerd schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 12:41:
[...]
Wordt er gevraagd om een TAX-ID, of Taxpayer Identification Number (TIN), want die laatste *zou* opgevat kunnen worden als een BSN.
Nee, de Nederlandstalige app vraagt specifiek om een BTW-identificatienummer. Maar het is al gelukt. Ben wel geschrokken van de hoeveelheid documenten die je door moet lezen en moet ondertekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie-Verkeerd
  • Niet online

Koffie-Verkeerd

Neophyte808 schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 12:43:
[...]

Nee, de Nederlandstalige app vraagt specifiek om een BTW-identificatienummer. Maar het is al gelukt. Ben wel geschrokken van de hoeveelheid documenten die je door moet lezen en moet ondertekenen.
Mooi dat het gelukt is! (y)
Zou je s.v.p. aan willen geven hoe het je gelukt is?
Kan handig zijn voor anderen die tegen hetzelfde issue aanlopen.

[ Voor 0% gewijzigd door Koffie-Verkeerd op 05-08-2021 15:46 . Reden: spelvaudje ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Neophyte808

Neophyte808

Gadget inspector

Koffie-Verkeerd schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 12:47:
[...]

Mooi dat jet gelukt is! (y)
Zou je s.v.p. aan willen geven hoe het je gelukt is?
Kan handig zijn voor anderen die tegen hetzelfde issue aanlopen.
Door toch BSN als BTW-nummer in te vullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZenMeister
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 01-05-2024
[...]

Koop geen aandelen via Revolut. Gebruik een echte broker daarvoor. Degiro is goed als je niet intradaghandelt. Lynx/Interactive Brokers is een goed platform met ontzettend veel informatie over bedrijven om een beslissing te kunnen nemen. Verslagen, Nieuws, Beschikbare aandelen. Alles kan je vinden.

Het zou mij niks verbazen dat je in de Revolut app helemaal geen aandelen koopt en je slechts in een simulatie handelt. Een aantal brokers doen dit. Ontworpen om je geld af te pakken.

Degiro is ook een middelmatige broker maar zeker beter dan iets zoals Revolut met een onhandige app waar je helemaal niks wijzer van word.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisweb
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 19:29
Verwijderd schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 15:51:
[...]

Tja, ik zet er met een creditcard elke maand € 1.500 tot € 2.000 op, dat wordt opgemaakt met overboekingen (ook aan mijzelf), dagelijkse betalingen (nu weer hier in Roemenië volop in gebruik) en automatische afschrijvingen. Geen centje pijn, en ik heb nu weer gewoon de gratis versie.
offtopic:
Mooi land! Waar in Roemenië zit je? Ik kom er jaarlijks.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 17:36
TheZenMeister schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 17:27:
[...]

Koop geen aandelen via Revolut. Gebruik een echte broker daarvoor. Degiro is goed als je niet intradaghandelt. Lynx/Interactive Brokers is een goed platform met ontzettend veel informatie over bedrijven om een beslissing te kunnen nemen. Verslagen, Nieuws, Beschikbare aandelen. Alles kan je vinden.

Het zou mij niks verbazen dat je in de Revolut app helemaal geen aandelen koopt en je slechts in een simulatie handelt. Een aantal brokers doen dit. Ontworpen om je geld af te pakken.

Degiro is ook een middelmatige broker maar zeker beter dan iets zoals Revolut met een onhandige app waar je helemaal niks wijzer van word.
Revolut maakt voor aandelen gebruik van DriveWealth. Ik heb het even opgezocht, en je hebt deels gelijk. DriveWealth maakt in sommige gevallen gebruik van payment for order flow (pfof). Tevens is er in vergelijking tot DeGiro en waarschijnlijk ook ten opzichte van Interactive Brokers minder informatie in de app te vinden.

Vanochtend las ik echter dit artikel in het FD. Hierin staat dat DeGiro ook gebruik maakt van dit pfof model waarbij je order verkocht wordt aan handelaren die er mee aan de haal gaan. Voor Interactive Brokers lijkt dit minder of niet te spelen, maar daar betaal je natuurlijk ook voor.

Zelf heb ik een klein portfolio met wat Amerikaanse aandelen bij Revolut. Omdat het relatief makkelijk en goedkoop was in vergelijking met DeGiro heb ik hier de aandelen gekocht. Het kan overigens prima zijn dat de tarieven weer een keer omhoog gaan, want dat is al eerder gebeurd.

Ik denk dat dat het goed is dat je vraagtekens stelt bij de handelswijze van Revolut of DriveWealth, maar helaas is het bij de concurrentie niet altijd heel veel beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 14:09
Weet iemand of je die verificatie met sms code kan uitzetten denk bijvoorbeeld aan het veranderen van settings?

En stel ik koop online iets uit Japan rekent revolut dit dan automatisch om ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenE
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
mark1541 schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 10:22:
En stel ik koop online iets uit Japan rekent revolut dit dan automatisch om ?
Ja, tenzij die winkel afrekent in EUR. In de meeste gevallen is dat niet gunstig en kan je beter in de lokale valuta betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
JeroenE schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 07:42:
[...]
Ja, tenzij die winkel afrekent in EUR. In de meeste gevallen is dat niet gunstig en kan je beter in de lokale valuta betalen.
Oké dus dan betaal je op de website van Amazon gewoon bijvoorbeeld in dollars en rekent revolut dit om?
Bij Amazon vraagt hij wel in welke valuta de kaart is

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oohh
MarioMark1541 schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 10:31:
[...]

Oké dus dan betaal je op de website van Amazon gewoon bijvoorbeeld in dollars en rekent revolut dit om?
Ja, Revolut rekent het voor je om naar de valuta die jij op je account hebt staan.

Bij Amazon moet je gewoon de lokale valuta van de Amazon website gebruiken. Dus bij amazon.co.jp gebruik je JPY en bij amazon.com gebruik je USD. Anders gaat Amazon het voor jou omzetten naar EUR en kost dat je extra geld. Dit heet Dynamic Currency Conversion (DCC).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeroenE
  • Niet online
mark1541 schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 10:31:
Ja, net zoals iedere andere credit (of debit) card
Je moet hier kiezen voor de valuta van de handelaar waar je het koopt. Dus als de prijs in JPY is moet je die kiezen. Is de prijs in USD, dan kies je USD etc. Je moet alleen EUR kiezen als je het bij een winkel koopt die het in EUR verkoopt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarioMark1541
Bedankt allen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinkjanus
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 14-07 16:28
Ik kan maar geen geld overmaken naar mijn rekening. Het is me wel af en toe gelukt, maar hij wordt nu elke keer geblokkeerd. Vreselijk irritant. Iemand enig idee of hier iets aan te doen valt? De mensen van Revolut zijn er niet in geslaagd om mij te helpen. Voorheen werd er wel gezegd dat mijn naam niet overheen kwam, maar dat is inmiddels verholpen.

• Datisraar
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 11-09 17:47
Als je geld krijgt overgemaakt , kun je bij Revolut het binnenkomende IBAN nummer niet zien waar het geld vandaan komt, in de app. Zwaar irritant, vooral als je van familie af en toe krijgt met dezelfde naam. Bij de andere Fin tech collega’s als N26 en Vivid kun je dat wel zien. Iemand wellicht een idee waarom Revolut dat afschermt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bigf00t
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19:07
Datisraar schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 15:36:
Als je geld krijgt overgemaakt , kun je bij Revolut het binnenkomende IBAN nummer niet zien waar het geld vandaan komt, in de app. Zwaar irritant, vooral als je van familie af en toe krijgt met dezelfde naam. Bij de andere Fin tech collega’s als N26 en Vivid kun je dat wel zien. Iemand wellicht een idee waarom Revolut dat afschermt?
Op 3 december 2020 ging het daar ook over :P Volgens mij heb je toen zelf nog een bijdrage gedaan dat dit bij Franse banken ook zo werkt ivm privacy. Ik vind het ook irritant en gebruik N26 veel vaker, onder andere om deze reden.

Revolut gebruik ik vooral om af en toe een iDEAL betaalverzoek via bijvoorbeeld ING te betalen en om Marktplaats betaalverzoeken te ontvangen. Gelukkig staat Revolut ook bij steeds meer webshops in het iDEAL lijstje (met uitzondering van Tikkie natuurlijk, met hun IBAN discriminatie).

• Datisraar
Bigf00t schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 17:03:
[...]

Op 3 december 2020 ging het daar ook over :P Volgens mij heb je toen zelf nog een bijdrage gedaan dat dit bij Franse banken ook zo werkt ivm privacy. Ik vind het ook irritant en gebruik N26 veel vaker, onder andere om deze reden.

Revolut gebruik ik vooral om af en toe een iDEAL betaalverzoek via bijvoorbeeld ING te betalen en om Marktplaats betaalverzoeken te ontvangen. Gelukkig staat Revolut ook bij steeds meer webshops in het iDEAL lijstje (met uitzondering van Tikkie natuurlijk, met hun IBAN discriminatie).
Ja, je hebt gelijk. Revolut vindt privacy blijkbaar dan erg belangrijk. Maar ook bij de Spaanse Openbank heb je het zelfde probleem. En dat is in meerdere landen ook zo, binnen de EU. Ierse banken ook geen IBAN bij binnenkomende overboekingen. Jammer, net als met Instant Payment, loopt dat bij Europese (Fin tech) banken dus ook niet gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• usain
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 03-09 16:13
In mijn poging volledig over te stappen op Revolut door veel hoepels moeten springen. Bij de laatste horden aangekomen: IBAN wijzigen bij werkgever. Financiële administratie is uitbesteed aan een bedrijfje, bedrijfje krijgt geen LT IBAN ingevoerd want software pakket wat ze gebruiken heeft standaard NL erin staan...

Salaris dus maar naar de gezamenlijke rekening, kan ik mijn eigen ING opzeggen. Hopelijk valt er ooit nog een NL IBAN te krijgen Revolut. Een LT IBAN brengt gewoon wat gedoe met zich mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:56
usain schreef op zaterdag 28 augustus 2021 @ 13:13:
In mijn poging volledig over te stappen op Revolut door veel hoepels moeten springen. Bij de laatste horden aangekomen: IBAN wijzigen bij werkgever. Financiële administratie is uitbesteed aan een bedrijfje, bedrijfje krijgt geen LT IBAN ingevoerd want software pakket wat ze gebruiken heeft standaard NL erin staan...

Salaris dus maar naar de gezamenlijke rekening, kan ik mijn eigen ING opzeggen. Hopelijk valt er ooit nog een NL IBAN te krijgen Revolut. Een LT IBAN brengt gewoon wat gedoe met zich mee.
Melding bij DNB gemaakt? Meestal ondekt het bedrijf dan opeens dat ze ook gewoon handmatige boekingen kunnen doen, en dan kan het natuurlijk wel. Het is niet jouw probleem dat ze een verouderd systeem gebruiken tenslotte.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• usain
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 03-09 16:13
@Brent Goeie, gelijk een melding ingediend van IBAN discriminatie.

• Prawo
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 03-09 16:26
Heeft iemand ervaring met het versturen van een betaalverzoek via Revolut naar iemand die geen Revolut rekening heeft?
De achtergrond van deze vraag is dat iemand die in Chili verblijft (en zelf geen Revolut rekening heeft) bij klikken op de link de melding krijgt dat er 1995 wachtenden voor hem zijn omdat de vraag te groot is.

• Adion
  • Laatst online: 09:24
(jarig!)
Wat gebeurd er precies bij zo'n betaalverzoek dan? Is dat anders dan gewoon iemand je rekeningnummer sturen?

VirtualDJ 2024 - Fast Image Resizer - Instagram

• glatuin
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 11-09 22:49
Adion schreef op donderdag 9 september 2021 @ 15:05:
Wat gebeurd er precies bij zo'n betaalverzoek dan? Is dat anders dan gewoon iemand je rekeningnummer sturen?
Nee andere kant krijgt link om te betalen, kan ook met credit card. Ik heb er echter al meer dan 1.5 jaar geen gebruik van gemaakt. Dus kan helaas geen hulp bieden (te lang geleden)

• Adion
(jarig!)
Ah, kan wel eens handig zijn ja. Heb het hier zelf eens geprobeerd en de link gaat in ieder geval door tot bij het ingeven van credit card gegevens. Niet verder geprobeerd, maar op het eerste zicht dus niet overal zoveel wachtenden.

• oohh
glatuin schreef op donderdag 9 september 2021 @ 15:08:
[...]

Nee andere kant krijgt link om te betalen, kan ook met credit card. Ik heb er echter al meer dan 1.5 jaar geen gebruik van gemaakt. Dus kan helaas geen hulp bieden (te lang geleden)
Ik zag laatst dat Revolut bij betaalverzoeken ook de optie zou geven om te betalen met Apple Pay.

Als ik dat soort links aanmaak moet de betalende kant zich echter direct aanmelden voor Revolut. Hebben jullie hier geen last van?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• M66B
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Micky83 schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 19:30:
Ik lees op internet verschillende antwoorden op de vraag of Revolut nu wel of niet onder het depositogarantiestelsel valt.

Antwoord is dus: Nee.

Staat in de voorwaarden onder ‘veiligheid’.
Inderdaad:

"Omdat de rekening die je bij ons aanhoudt, een rekening voor elektronisch geld is (geen bankrekening), wordt je geld niet beschermd door de Litouwse depositoverzekering die wordt beheerd door de State Enterprise and Investment Insurance (VĮ 'Indėlių ir investicijų draudimas')."

https://www.revolut.com/n...-data/is-mijn-geld-veilig

Edit: op de website wordt ook nergens "bank" gezegd. Toch wel een rare toestand gezien er wel een IBAN bankrekeningnummer is.

Edit: in de app staat bij de rekening "Je bank wordt bewaard en beschermd door erkende banken". Dan toch ineens wel weer een bank. Welke die erkende banken zijn wordt dan weer niet duidelijk.

Duidelijk geen serieuze 'bank' dus!

[ Voor 44% gewijzigd door M66B op 12-09-2021 16:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chronoz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-10-2022
Is dit nu een credit card of debit card? Zit er een bepaalde aankoop-garantie bij als de leverancier niet levert?

ING is vrij traag met het verwerken van problematische creditcard transacties en vereist veel papierwerk. Dit zou een goed alternatief zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joehoe900
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 01-03-2022
chronoz schreef op maandag 20 september 2021 @ 10:58:
Is dit nu een credit card of debit card? Zit er een bepaalde aankoop-garantie bij als de leverancier niet levert?

ING is vrij traag met het verwerken van problematische creditcard transacties en vereist veel papierwerk. Dit zou een goed alternatief zijn.
Ja, leveringsgarantie heeft revolut gratis. Zie https://blog.revolut.com/what-is-a-chargeback/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adion
(jarig!)
M66B schreef op zondag 12 september 2021 @ 16:04:
[...]
Edit: in de app staat bij de rekening "Je bank wordt bewaard en beschermd door erkende banken". Dan toch ineens wel weer een bank. Welke die erkende banken zijn wordt dan weer niet duidelijk.

Blijkbaar is de uitrol van de banklicentie niet in alle landen gelijk.
Zelf ben ik (in Malta) al een hele tijd geleden overgezet naar Revolut Bank UAB.
(zoals ook hier beschreven
https://www.revolut.com/e...nal-data/is-my-money-safe )

Voor Brexit werd het geld geplaatst bij een Engelse bank als ik mij niet vergis, al kan ik mij niet meer herinneren welke.
Met welke bank er voor Europese accounts die nog niet zijn overgezet naar Revolut Bank word samengewerkt weet ik ook niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YangWenli
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 07-07-2023
M66B schreef op zondag 12 september 2021 @ 16:04:
[...]

Inderdaad:

"Omdat de rekening die je bij ons aanhoudt, een rekening voor elektronisch geld is (geen bankrekening), wordt je geld niet beschermd door de Litouwse depositoverzekering die wordt beheerd door de State Enterprise and Investment Insurance (VĮ 'Indėlių ir investicijų draudimas')."

https://www.revolut.com/n...-data/is-mijn-geld-veilig

Edit: op de website wordt ook nergens "bank" gezegd. Toch wel een rare toestand gezien er wel een IBAN bankrekeningnummer is.

Fascinerend. Als je gewoon een simpele betaalrekening wil zijn deze fintech bedrijven helemaal niet zo revolut-ionair.
Dure creditcards, vage transactie kosten, verzekeringen- daar wordt het geld mee verdient.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• glatuin
YangWenli schreef op maandag 20 september 2021 @ 11:55:
[...]

Fascinerend. Als je gewoon een simpele betaalrekening wil zijn deze fintech bedrijven helemaal niet zo revolut-ionair.
Dure creditcards, vage transactie kosten, verzekeringen- daar wordt het geld mee verdient.
Alleen die zuinige hollanders... Die maken alleen optimaal gebruik van de fasciliteiten zodat ze niets betalen. Ik vind het fijn diverse potjes te hebben. Bij mijn huisbank betaal je flink extra voor bijv 10 extra betaalrekeningen. En dan die wisselkoers opslag, of versturen geld naar een niet euro land. Dat is bij de fintechs veel goedkoper.

[ Voor 9% gewijzigd door glatuin op 20-09-2021 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YangWenli
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 07-07-2023
glatuin schreef op maandag 20 september 2021 @ 12:24:
[...]

Alleen die zuinige hollanders... Die maken alleen optimaal gebruik van de fasciliteiten zodat ze niets betalen. Ik vind het fijn diverse potjes te hebben. Bij mijn huisbank betaal je flink extra voor bijv 10 extra betaalrekeningen. En dan die wisselkoers opslag, of versturen geld naar een niet euro land. Dat is bij de fintechs veel goedkoper.
Tsja ik heb het ook over simpele zielen die één keer in het jaar op vakantie gaan. Met betaal rekeningen valt überhaupt geen droog brood mee te verdienen maar vanwege de overheid zijn banken een NUTS voorziening voor het betalingsverkeer in Nederland.
Een voorziening waar de Russische cowboys met Litouwse bank licenties niet zoveel mee op hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Weicool
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 15-12-2023
Revolut heeft al mijn aandelen in de revolut app zonder toestemming zomaar plotseling allemaal verkocht. Bij navraag waarom ze dat hebben gedaan, zeiden ze dat het "gewoon" onderdeel van een standaard controle was. Wat kan ik daaraan doen?

[ Voor 11% gewijzigd door Weicool op 22-09-2021 17:36 ]

• Wally2002
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:12
chronoz schreef op maandag 20 september 2021 @ 10:58:

Het is een debitcard. Betalingen komen direct uit je saldo. Er is geen sprake van een krediet en belofte om dat terug te betalen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• oohh
Ik zie dat de web portal van Revolut (app.revolut.com) nu ook je aandelenportfolio laat zien. Volgens mij is dit een relatief recente ontwikkeling, dus er wordt gewerkt aan nieuwe functies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigf00t
Ik wil een bedrag van €1,60 overboeken en nu blijkt dat het minimum ineens €2,00 is?

Is dit weer iets nieuws? Nu kom ik in 95% van de gevallen wel boven die €2,00 maar ik vind dit toch wel merkwaardig en het is de eerste keer dat ik deze melding zie.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/s7QVJb6.jpeg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• U123456
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 11-09 21:43
Bigf00t schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 19:22:
Ik wil een bedrag van €1,60 overboeken en nu blijkt dat het minimum ineens €2,00 is?

Is dit weer iets nieuws?
Nee, is al jaren zo:
Het lijkt erop dat het over te boeken bedrag minimaal 2.00 EUR moet zijn om geaccepteerd te worden in de Revolut App. Een kleiner bedrag? Lukt gewoon niet. Raar voor een 'bankrekening' ....
Post uit 2017: U123456 in "Revolut (prepaid creditcard incl IBAN en Premium)"

[ Voor 24% gewijzigd door U123456 op 14-10-2021 19:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bigf00t
Ik dacht echt even dat het iets nieuws was, maar ipv mijn post typen had ik beter even mijn transacties kunnen checken :9

Nu blijkt dat alle kleinere betalingen die ik heb gedaan allemaal via een betaalverzoek of PayPal verlopen zijn. Dit is dus gewoon mijn eerste kleine transactie die ik handmatig via Revolut wil overboeken en ondanks dat ik heel even verbaasd was, blijk ik het in de praktijk dus helemaal niet zo vaak nodig te hebben 7(8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gups
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 01-02-2022
Zijn er ook anderen die al een tijdje last hebben met betalen via Revolut met iDEAL? Bij sommige winkels is bij mij die optie verdwenen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gups
Bigf00t schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 19:22:

Is dit weer iets nieuws? Nu kom ik in 95% van de gevallen wel boven die €2,00 maar ik vind dit toch wel merkwaardig en het is de eerste keer dat ik deze melding zie.
Als je een payment link creëert dan lukt het (bij mij) wel.
Maar het blijft inderdaad nogal raar want ook bedrijven vragen soms een klein bedragen en dat zou dan niet kunnen. Bovendien lijken de kosten van betalingen mij nihil voor banken en zeker voor fintechs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saffi_lover
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 18-11-2023
Gups schreef op maandag 15 november 2021 @ 13:26:
Zijn er ook anderen die al een tijdje last hebben met betalen via Revolut met iDEAL? Bij sommige winkels is bij mij die optie verdwenen :?
Hier ook, en bij betaalverzoeken van sommige Nederlandse banken staat Revolut niet bij de mogelijkheden om te betalen. Maar ik moet bekennen dat ik niet weet of dit eerder wel zo was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
Gups schreef op maandag 15 november 2021 @ 13:26:
Yep, laatst nog bij een betaling via RaboBank Omnikassa miste ik Revolut.

En Tikkie is hier in het topic veelvuldig besproken.

Als je het mij vraagt heeft het veel weg van concurrentie dwars zitten, maar de officiële lezing van ABN-Amro (Tikkie) is dat ze Revolut niet kunnen ondersteunen ivm compliance-redenen. Zo zou de naam-rekeningnr controle niet mogelijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wally2002 schreef op maandag 15 november 2021 @ 16:19:
[...]

Yep, laatst nog bij een betaling via RaboBank Omnikassa miste ik Revolut.

En Tikkie is hier in het topic veelvuldig besproken.

Als je het mij vraagt heeft het veel weg van concurrentie dwars zitten, maar de officiële lezing van ABN-Amro (Tikkie) is dat ze Revolut niet kunnen ondersteunen ivm compliance-redenen. Zo zou de naam-rekeningnr controle niet mogelijk zijn.
Tikkie kan zich ook schuilen achter het feit dat Revolut geen NL bank is met NL IBAN en zij de dienst aanbieden voor Nederlandse banken.
Er is geen sprake van IBAN discriminatie want het is een dienst dus DNB zal je niet kunnen helpen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wally2002
Verwijderd schreef op maandag 15 november 2021 @ 16:41:
[...]

Tikkie kan zich ook schuilen achter het feit dat Revolut geen NL bank is met NL IBAN en zij de dienst aanbieden voor Nederlandse banken.
Er is geen sprake van IBAN discriminatie want het is een dienst dus DNB zal je niet kunnen helpen.
Uit welk artikel in de verordening volgt dat diensten vrijgesteld zijn van IBAN-discriminatie?
Ik heb even zitten neuzen in 260/2012 maar kan het niet zo snel terugvinden. Nadeel is wel dat voor veel begripsbepalingen er ook weer naar andere verordeningen wordt verwezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wally2002 schreef op maandag 15 november 2021 @ 19:05:
[...]

Uit welk artikel in de verordening volgt dat diensten vrijgesteld zijn van IBAN-discriminatie?
Ik heb even zitten neuzen in 260/2012 maar kan het niet zo snel terugvinden. Nadeel is wel dat voor veel begripsbepalingen er ook weer naar andere verordeningen wordt verwezen.
Niet

Het idee van deze verordening is dat het onmogelijk word gemaakt om buitenlandse IBAN’s te weigeren voor SEPA betalingen. (SEPA Direct Debits/automatische incasso’s) Zo is er ook meer concurrentie mogelijk maar vooral gemak binnen de EU landen onderling.

iDeal word echt als een dienst gezien door DNB omdat je zonder iDeal ook kan betalen (zij het via een handmatige overboeking). Zelfs Amex weigerde tot voor kort buitenlandse IBAN’s en DNB kon er weinig aan doen omdat de verordening hier niet over gaat.

Tikkie is ook een dienst en is daarom niet verplicht om buitenlandse IBAN’s aan te bieden, ik hoop dat het verandert want het zou fintechs toch wel een duwtje in de rug kunnen geven om klanten hier over de streep te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 10:54

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Vraagje over Revolut. Als ik een ton op een al aangemaakte rekening stort wat zijn dan de kosten voor mij? Want ik las ergens dat geld overmaken ook geld kost bij Revolut. Ja, tis gratis tot 6500 euro, maar wat als ik die ton weer wil opnemen? Moet ik dan 0.5% betalen?

[ Voor 5% gewijzigd door Yzord op 16-11-2021 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yzord schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 20:35:
Vraagje over Revolut. Als ik een ton op een al aangemaakte rekening stort wat zijn dan de kosten voor mij? Want ik las ergens dat geld overmaken ook geld kost bij Revolut. Ja, tis gratis tot 6500 euro, maar wat als ik die ton weer wil opnemen? Moet ik dan 0.5% betalen?
Mijn advies is om dat niet te doen. Zodra je hele grote bedragen gaat bewegen naar fintech banken kan dat gevlagd worden en wil Compliance je ff screenen. Is natuurlijk geen probleem als je alles kan aantonen, maar op Reddit zag ik verhalen dat klanten weken moesten wachten tot ze weer bij hun geld kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Verwijderd schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 20:56:
[...]

Mijn advies is om dat niet te doen. Zodra je hele grote bedragen gaat bewegen naar fintech banken kan dat gevlagd worden en wil Compliance je ff screenen. Is natuurlijk geen probleem als je alles kan aantonen, maar op Reddit zag ik verhalen dat klanten weken moesten wachten tot ze weer bij hun geld kunnen.
Ik zou niet weten waarom ze mijn geld moeten vasthouden. De tennaamstellingen van de rekeningen zijn allemaal van mij, de oorsprong ervan is bekend en ik heb niks te verbergen. Maar ik wil onder die negatieve rente gedoe uit komen, want ik betaal elk kwartaal me een hoedje.

Ik wil alleen weten dat als ik een ton op mijn revolut rekening zet en het er in de toekomst af haal wat het me dan kost.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 06:56
Yzord schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 21:03:
[...]

Ik zou niet weten waarom ze mijn geld moeten vasthouden. De tennaamstellingen van de rekeningen zijn allemaal van mij, de oorsprong ervan is bekend en ik heb niks te verbergen. Maar ik wil onder die negatieve rente gedoe uit komen, want ik betaal elk kwartaal me een hoedje.

Ik wil alleen weten dat als ik een ton op mijn revolut rekening zet en het er in de toekomst af haal wat het me dan kost.
Waarom ga je niet naar Openbank? https://www.openbank.nl/ deposito garantiestelsel van 1 ton. 2% rent over de eerste €5000,- en daarna 0,2% rente daarboven.

Openbank is een dochter van Banco Santander, 16de grootste bank in de wereld en de grootste in Spanje.
Meer informatie kan je op hun website vinden en hier Openbank.NL (klantenservice is in het Nederlands terwijl het een spaanse bank is).

[ Voor 3% gewijzigd door dutchnltweaker op 16-11-2021 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

dutchnltweaker schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 21:16:
[...]

Waarom ga je niet naar Openbank? https://www.openbank.nl/ deposito garantiestelsel van 1 ton. 2% rent over de eerste €5000,- en daarna 0,2% rente daarboven.

Openbank is een dochter van Banco Santander, 16de grootste bank in de wereld en de grootste in Spanje.
Meer informatie kan je op hun website vinden en hier Openbank.NL (klantenservice is in het Nederlands terwijl het een spaanse bank is).
Die heb ik al. Maar ik wil weten of het mij geld kost bij revolut om dat bedrag te storten cq. te beheren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bulldock
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12:04
En volgens mij valt revolut nog steeds niet onder het depositogarantiestelsel.

Kijk anders ook 's naar leaseplan bank.

Edit: Lokale overschrijvingen (euro nl of sepa) zijn volgens mij kosteloos.

https://www.revolut.com/nl-NL/legal/standard-fees

[ Voor 36% gewijzigd door Bulldock op 16-11-2021 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Bulldock schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 21:21:
Edit: Lokale overschrijvingen (euro nl of sepa) zijn volgens mij kosteloos.

https://www.revolut.com/nl-NL/legal/standard-fees
Hmm vreemd, want ik maakte mijn post nadat ik had gelezen dat het versturen van geld na 6500 euro 0.5% zou kosten. Maar dat tabblad heb ik niet meer open staan, dus ik kan het niet terug vinden.

Maar dat is op zich goed nieuws...misschien even een belletje cq mailtje doen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Datisraar
Yzord schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 22:31:
[...]

Hmm vreemd, want ik maakte mijn post nadat ik had gelezen dat het versturen van geld na 6500 euro 0.5% zou kosten. Maar dat tabblad heb ik niet meer open staan, dus ik kan het niet terug vinden.

Ik ben weliswaar niet in de omstandigheden om een tonnetje over te boeken, maar naar een Fin tech is toch het aller laatste wat ik zou doen. Een buitenlandse bank zonder deposito garantie regeling en waarbij de alarm bellen bij ze gegarandeerd afgaan, lijkt mij niet verstandig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Datisraar schreef op woensdag 17 november 2021 @ 12:34:
[...]

Ik ben weliswaar niet in de omstandigheden om een tonnetje over te boeken, maar naar een Fin tech is toch het laatste wat ik zou doen. Een buitenlandse bank zonder deposito garantie regeling en waarbij de alarm bellen bij ze gegarandeerd afgaan, lijkt mij niet verstandig.
Maar Revolut valt ook onder deposito garantie stelsel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• U123456
Yzord schreef op woensdag 17 november 2021 @ 12:39:
Volgens de site van DNB is Revolut Bank UAB sinds juli 2021 geregistreerd in NL: https://www.dnb.nl/en/pub...KF&relationNumber=R183723

Maar NL klanten staan kennelijk nog op de e-money vergunning van Revolut Payments UAB:
https://www.dnb.nl/en/pub...EG&relationNumber=R161350

Dus even in de app nakijken welke vergunning op jouw account van toepassing is: https://www.revolut.com/e...nal-data/is-my-money-safe

Conclusie: het is geen bank, dus geen DGS. Nog steeds afwachten …..

[ Voor 212% gewijzigd door U123456 op 17-11-2021 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gups
@saffi_lover @Wally2002 Merkwaardig dat het er eerst wel werkend was en daarna weggehaald. Ik zie dat zelfs het opwaarderen via iDEAL er niet meer is; triest. Aangezien Revolut het werkend heeft geïmplementeerd ligt het vermoeden van het verwijderen inderdaad aan de zijde van iDEAL. Ik snap hun strategie ook niet want wat is het belang bij het lokaal houden van iDEAL? Zoiets is gebaat bij een zo groot mogelijke markt.

Gek genoeg staat Revolut op de site van iDEAL nog wel als licentiehouder: https://www.ideal.nl/partners/issuers/
Maar niet als certificaathouder: https://www.ideal.nl/partners/acquirers-en-cpsps/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gups
Yzord schreef op woensdag 17 november 2021 @ 12:39:
[...]

Revolut is in sommige landen een bank en in sommige banken een elektronisch geld entiteit. Dat laatste geld voor Belgische en Nederlandse ingezetenen.

Edit: @U123456 Ik zie dat jij mij nét voor bent met sommige info :z

[ Voor 6% gewijzigd door Gups op 17-11-2021 13:33 . Reden: achterhaalde info ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
@Gups Opwaarderen met iDEAL is bij mij nog wel gewoon beschikbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gups
TexMex schreef op woensdag 17 november 2021 @ 13:35:
@Gups Opwaarderen met iDEAL is bij mij nog wel gewoon beschikbaar.
Ik ben bèta tester met de Android App. Het zou kunnen zijn dat het er in de volgende stabiel eruit wordt gehaald? Nu nog even gecontroleerd en ik zie alleen nog Debit- of Creditcard opwaarderen als optie :-(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
Of Revolut is tot de conclusie gekomen dat iDEAL eigenlijk helemaal niet zo veel gebruikt wordt door zijn Nederlandse klanten. Veel mensen beginnen aan een fintech vanwege de debitcards van Mastercard en Visa. En mensen die gewend zijn aan Mastercard of Visa laten iDEAL wellicht steeds vaker links liggen. En in die gevallen waarin iDEAL de enige betaaloptie is, kan dat ook prima via je Nederlandse bankrekening die vrijwel iedereen nog aanhoudt. Dus de noodzaak voor iDEAL bij Revolut is misschien niet echt groot.

Opwaarderen via creditcard, Apple Pay of Google Pay is wat mij betreft ook prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gups
Yzord schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 22:31:
[...]

Als ik hier kijk dan zie ik het volgende:
What are the transfer limits?
For most currencies, there are no limits as for transfer amount. Certain currencies might have limits imposed by our payments partners, which we’re unable to disclose due to compliance reasons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glatuin
TexMex schreef op woensdag 17 november 2021 @ 13:54:
Of Revolut is tot de conclusie gekomen dat iDEAL eigenlijk helemaal niet zo veel gebruikt wordt door zijn Nederlandse klanten. Veel mensen beginnen aan een fintech vanwege de debitcards van Mastercard en Visa. En mensen die gewend zijn aan Mastercard of Visa laten iDEAL wellicht steeds vaker links liggen. En in die gevallen waarin iDEAL de enige betaaloptie is, kan dat ook prima via je Nederlandse bankrekening die vrijwel iedereen nog aanhoudt. Dus de noodzaak voor iDEAL bij Revolut is misschien niet echt groot.

Opwaarderen via creditcard, Apple Pay of Google Pay is wat mij betreft ook prima.
Ideal via Revolut vind ik nogal omslachtig, wanneer ik betaal met Ideal en ABN gaat dat echt veel gemakkelijker. Dus het "gemak" kan ook een reden zijn dat dit bij revolut geen success is. Opwaarderen lijkt me overigens wel een succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gups
TexMex schreef op woensdag 17 november 2021 @ 13:54:

Ja, sinds het opwaarderen vanuit ABN AMRO direct is met Instant Payment, ben ik ook gestopt met het gebruiken van iDEAL hiervoor.

iDEAL gebruikte ik nog slechts voor sommige webkooptransacties dat nu dus ook niet meer kan en helaas merkte ik vorige week dat SEPA Direct Debit (eenmalige incasso) nog niet werkt; in ieder geval tussen Klarna waar je een eenmalige SEPA DD kan machtigen, en Revolut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Het is ook niet dat ik je beschuldig of iets of dat de bank dat zou doen. Maar op het moment dat je grote bedragen verplaatst kan een bank een check doen vanwege witwassen wet op terrorismebestrijding etc etc.

Als je alles kan aantonen is er uiteraard niks aan de hand, maar ik las op Reddit dat sommige wel eens weken moesten wachten voor ze bij hun geld konden komen voor het checken van documenten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gups
[...]

Heb je trouwens lloydsbank.nl/sparen al eens bekeken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Verwijderd schreef op woensdag 17 november 2021 @ 14:09:
[...]

Het is ook niet dat ik je beschuldig of iets of dat de bank dat zou doen. Maar op het moment dat je grote bedragen verplaatst kan een bank een check doen vanwege witwassen wet op terrorismebestrijding etc etc.

Als je alles kan aantonen is er uiteraard niks aan de hand, maar ik las op Reddit dat sommige wel eens weken moesten wachten voor ze bij hun geld konden komen voor het checken van documenten
Ik zeg ook niet dat je me ergens van beschuldigt hoor :) en je opmerking/waarschuwing wordt zeker wel gewaardeerd. Maar nogmaals, ben al tig keer door de molen heen gegaan de afgelopen jaren en eerlijk gezegd begrijp ik dat ook wel. Maar wat ik de laatste jaren heb meegemaakt met banken is eigenlijk niet te beschrijven. Zelf zijn ze zo inconsequent wat mij als klant (en maat van mij) dik in de problemen heeft gebracht. Dus ze doen wel alsof ze achter money laundering issues gaan, maar ondertussen volgen ze zelf ook de regels niet. En daar kom je dus pas achter wanneer je iets meer op je bank hebt staan dan alleen je salaris.
Gups schreef op woensdag 17 november 2021 @ 13:32:
[...]

Revolut is in sommige landen een bank en in sommige banken een elektronisch geld entiteit. Dat laatste geld voor Belgische en Nederlandse ingezetenen.

Edit: @U123456 Ik zie dat jij mij nét voor bent met sommige info :z
Ik lees toch echt overal de Revolut gewoon onder het deposito garantie stelsel valt. Misschien toch maar eens achteraan gaan dan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Yzord schreef op woensdag 17 november 2021 @ 14:16:
[...]

Ik lees toch echt overal de Revolut gewoon onder het deposito garantie stelsel valt. Misschien toch maar eens achteraan gaan dan.
https://www.revolut.com/e...nal-data/is-my-money-safe

Het hangt er maar net af onder welke 'branche' je bent gezet en op basis daarvan heb je wel of geen garantie. Echter is het zo dat indien je geen garantie hebt via Litouwen Revolut jouw geld bij andere banken stalt(omdat ze een e money verlener zijn) dat als ze omvallen jij er toch bij kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Verwijderd schreef op woensdag 17 november 2021 @ 15:40:
[...]

https://www.revolut.com/e...nal-data/is-my-money-safe

Het hangt er maar net af onder welke 'branche' je bent gezet en op basis daarvan heb je wel of geen garantie. Echter is het zo dat indien je geen garantie hebt via Litouwen Revolut jouw geld bij andere banken stalt(omdat ze een e money verlener zijn) dat als ze omvallen jij er toch bij kan.
Hoe kan ik zien onder welke branche ik zit? Moet je dat in de app kunnen zien?

edit: ok, ik zit onder Revolut Payments UAB en dus geen garantie. Hoe kan je wel garantie krijgen bij hun? Door premium te nemen?

[ Voor 9% gewijzigd door Yzord op 17-11-2021 16:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Yzord schreef op woensdag 17 november 2021 @ 15:59:
[...]

Hoe kan ik zien onder welke branche ik zit? Moet je dat in de app kunnen zien?

edit: ok, ik zit onder Revolut Payments UAB en dus geen garantie. Hoe kan je wel garantie krijgen bij hun? Door premium te nemen?
In principe niet, de bank zal op eigen tempo alles overzetten. (voor mij ook de hoofdreden waarom ik nog niet over durf te gaan naar Revolut vanaf Bunq (word duurder en minder voor terug)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Verwijderd schreef op woensdag 17 november 2021 @ 16:31:
[...]

In principe niet, de bank zal op eigen tempo alles overzetten. (voor mij ook de hoofdreden waarom ik nog niet over durf te gaan naar Revolut vanaf Bunq (word duurder en minder voor terug)
Dan wil ik je bij deze toch hartelijk bedanken voor de tip. Want ze zullen maar eens omvallen of wegrennen haha. Ik kijk even verder. Nog tips voor een gratis digitale bankrekening? Openbank en N26 heb ik al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prawo
Nog tips voor een gratis digitale bankrekening? Openbank en N26 heb ik al.
Het Duitse ING DiBa? https://www.ing.de/girokonto/

Je zult zo te lezen wel kunnen regelen dat er maandelijks een vast bedrag naar die rekening gaat om deze ook kosteloos te houden.
Een saldo tot € 50.000 aanhouden houdt de rekening ook gratis. https://www.ing.de/girokonto/konditionen/

[ Voor 16% gewijzigd door Prawo op 17-11-2021 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
Gups schreef op woensdag 17 november 2021 @ 13:29:
@saffi_lover @Wally2002 Merkwaardig dat het er eerst wel werkend was en daarna weggehaald. Ik zie dat zelfs het opwaarderen via iDEAL er niet meer is; triest. Aangezien Revolut het werkend heeft geïmplementeerd ligt het vermoeden van het verwijderen inderdaad aan de zijde van iDEAL. Ik snap hun strategie ook niet want wat is het belang bij het lokaal houden van iDEAL? Zoiets is gebaat bij een zo groot mogelijke markt.

Gek genoeg staat Revolut op de site van iDEAL nog wel als licentiehouder: https://www.ideal.nl/partners/issuers/
Maar niet als certificaathouder: https://www.ideal.nl/partners/acquirers-en-cpsps/
Dat laatste lijkt me op zich wel logisch, Revolut biedt geen betaaldiensten aan zoals bv Adyen dat doet en zijn alleen bank.

Het verwijderen van Revolut uit het rijtje banken wordt volgens mij juist wel door de acquirers gedaan, en niet door iDeal zelf. Dat blijft overigens zeer merkwaardig en valt m.i. niet uit te leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
@Gups Heb net nog voor je getest en twee iDeal top-ups gedaan, waarvan een betaling met de laatste iOS versie (8.30).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• U123456
Off-topic:
Helaas alleen voor ingezetenen:
Um ein Girokonto zu eröffnen, müssen Sie
Volljährig sein und eine gute Bonität haben
Das Girokonto privat (nicht gewerblich) nutzen
Ein regelmäßiges Monatseinkommen haben
In Deutschland wohnen und arbeiten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• U123456
Yzord schreef op woensdag 17 november 2021 @ 16:38:
Dan wil ik je bij deze toch hartelijk bedanken voor de tip. Want ze zullen maar eens omvallen of wegrennen haha. Ik kijk even verder. Nog tips voor een gratis digitale bankrekening? Openbank en N26 heb ik al.
Daar is zelfs een heel topic over: Het Grote Gratis Bankentopic Deel 2 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yzord schreef op woensdag 17 november 2021 @ 16:38:
[...]

Omvallen of wegrennen zullen ze niet zo snel doen, maar die kans bestaat altijd wel. Met het aanbieden van iDeal zijn ze wel erg interessant. Alleen ze bieden geen betaalverzoeken/Tikkie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaDatIsPeter
  • Registratie: Februari 2019
  • Niet online
Prawo schreef op woensdag 17 november 2021 @ 16:49:
Een saldo tot € 50.000 aanhouden houdt de rekening ook gratis.
Ik lees dat toch iets anders. Tot 50k geen negatieve rente.

• Prawo
U123456 schreef op woensdag 17 november 2021 @ 19:23:
[...]
Helaas alleen voor ingezetenen:
Omdat Duitsland i.t.t. Nederland het begrip Zweitwohnsitz met inschrijfmogelijkheid kent is daar met wat creativiteit wel wat aan te doen.

• Prawo
JaDatIsPeter schreef op woensdag 17 november 2021 @ 23:27:
[...]

Ik lees dat toch iets anders. Tot 50k geen negatieve rente.
Toch even wat beter lezen.
Op hun beginpagina staat namelijk het volgende
Für Kontoguthaben über dem geltenden Freibetrag berechnen wir ein Verwahrentgelt in Höhe von 0,5% p.a., unabhängig von Gehaltseingang und Alter.

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18:20

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Svp back on-topic graag. Het gratis-banken-topic is 'n paar deuren verder.

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

• Prawo
Ardana schreef op donderdag 18 november 2021 @ 17:55:
[mbr]Svp back on-topic graag. Het gratis-banken-topic is 'n paar deuren verder.[/]
U mag het van mij met alle plezier daarheen verplaatsen. Geen idee namelijk hoe ik dat zelf eventueel zou kunnen doen.
Ik reageerde slechts op een vraag en (te corrigeren) opmerking in dit topic.

Dergelijke vragen svp in DM aan mij stellen, niet in het topic zelf: daar zijn ze ook off-topic. Ik doel er dus op: dit deel van de discussie hier stoppen, en, indien gewenst, verder voeren in het juiste topic.

[ Voor 21% gewijzigd door Ardana op 18-11-2021 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gups
oohh schreef op woensdag 17 november 2021 @ 18:56:
@Gups Heb net nog voor je getest en twee iDeal top-ups gedaan, waarvan een betaling met de laatste iOS versie (8.30).
Met de nieuwe update vanochtend is het er weer. Gisteren wel even contact gehad met helpdesk en die zouden het uitzoeken ...
Of een en ander met elkaar te maken heeft weet ik niet :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReVision.
  • Registratie: Juli 2019
  • Niet online
Een vraag voor andere mensen die Revolut gebruiken. Ik heb een aardig bedrag overgemaakt via iDeal neer mijn Revolut rekening (free) echter werd deze direct in de app declined terwijl het bij mijn Bank (ING) wel allemaal goed ging. Nu staat er geen bedrag op mijn Revolut pas en is het wel afgeschreven ban mij ING rekening.

Wordt dit automatisch terug gestort? Hoelang duurt dan dat?
Ik heb al op de website gezocht maar daar vind ik geen antwoord op mijn vraag helaas.

edit:

Heb even verder het topic doorzocht en inmiddels via de app contact gezocht.
Met de supportchat wordt ik er helaas ook niet wijzer van en die kunnen mij niet helpen?

@oohh en @PWM

Hoe ging dat bij jullie, kregen jullie het automatisch terug? of moesten jullie daar iets voor doen?
Hoelang duurde dat uiteindelijk?

[ Voor 25% gewijzigd door ReVision. op 22-11-2021 21:31 ]

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
ReVision. schreef op maandag 22 november 2021 @ 20:43:
Een vraag voor andere mensen die Revolut gebruiken. Ik heb een aardig bedrag overgemaakt via iDeal neer mijn Revolut rekening (free) echter werd deze direct in de app declined terwijl het bij mijn Bank (ING) wel allemaal goed ging. Nu staat er geen bedrag op mijn Revolut pas en is het wel afgeschreven ban mij ING rekening.

Wordt dit automatisch terug gestort? Hoelang duurt dan dat?
Ik heb al op de website gezocht maar daar vind ik geen antwoord op mijn vraag helaas.

edit:

Heb even verder het topic doorzocht en inmiddels via de app contact gezocht.
Met de supportchat wordt ik er helaas ook niet wijzer van en die kunnen mij niet helpen?

@oohh en @PWM

Hoe ging dat bij jullie, kregen jullie het automatisch terug? of moesten jullie daar iets voor doen?
Bij mij werd het volgens mij in een paar dagen teruggestort. Ik heb er niet precies naar gekeken, want ging om een euro of tien per keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxMaverick
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 16:45
hmmmm ik ben nu aan het uitproberen of revolut wat voor mij is. Ik had via ideal wat overgemaakt en dat werkte goed. Later ook wat rechtstreeks naar het iban nummer in de app. Dat staat er nog niet op. DIt had ik via asn rekening gedaan en dan via 'buitenlands Iban'. Is mijn aanname correct dat dit een paar dagen gaat duren? iemand ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

ReVision. schreef op maandag 22 november 2021 @ 20:43:

@oohh en @PWM

Een dag of 3. Ben ook gestopt. Bij elke betaling kreeg ik wel een melding dat er iets was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReVision.
  • Registratie: Juli 2019
  • Niet online
oohh schreef op maandag 22 november 2021 @ 21:35:

Bij mij werd het volgens mij in een paar dagen teruggestort. Ik heb er niet precies naar gekeken, want ging om een euro of tien per keer.
PWM schreef op maandag 22 november 2021 @ 22:34:

Een dag of 3. Ben ook gestopt. Bij elke betaling kreeg ik wel een melding dat er iets was.
Bedankt voor de antwoorden :) ik wacht het wel even een weekje af ga dan op zoek naar een betrouwbaar alternatief.

hoi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeroenE
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 15 november 2021 @ 23:00:
iDeal word echt als een dienst gezien door DNB omdat je zonder iDeal ook kan betalen (zij het via een handmatige overboeking).
Het heeft niets met een dienst te maken, maar met een "geldtransfer". Dat is expliciet uitgesloten van de richtlijn in artikel 2 lid 2 e:
transacties betreffende geldtransfer zoals gedefinieerd in ar­tikel 4, punt 13, van Richtlijn 2007/64/EG
Als je dan weer opzoekt wat dat betekent dan zie je:
„geldtransfer”: een betalingsdienst waarbij, zonder opening van betaalrekeningen op naam van de betaler of de begunstigde, van een betaler geldmiddelen worden ontvangen met als enig doel het daarmee corresponderende bedrag over te maken aan een begunstigde of aan een andere, voor rekening van de begunstigde handelende betalingsdienstaanbieder en/of waarbij de geldmiddelen voor rekening van de begunstigde worden ontvangen en aan de begunstigde beschikbaar worden gesteld;
Dat is natuurlijk precies wat Tikkie is. Jij hebt geen rekening bij Tikkie, de ontvanger heeft geen rekening bij Tikkie, Tikkie zorgt er wel voor dat geld van jou naar de ontvanger gaat.

iDeal is daar ook een voorbeeld van en daarom kunnen zij dus ook prima bepalen op welke manieren je wel en niet mee kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenE
  • Niet online
xxxMaverick schreef op maandag 22 november 2021 @ 22:26:
hmmmm ik ben nu aan het uitproberen of revolut wat voor mij is. Ik had via ideal wat overgemaakt en dat werkte goed. Later ook wat rechtstreeks naar het iban nummer in de app. Dat staat er nog niet op. DIt had ik via asn rekening gedaan en dan via 'buitenlands Iban'. Is mijn aanname correct dat dit een paar dagen gaat duren? iemand ervaring?
Meestal duurt dat maximaal 2 werkdagen, waarbij je rekening moet houden dat er soms feestdagen zijn waarop overboekingen niet worden gedaan terwijl we dat in Nederland geen vrije dag is. Bijvoorbeeld "Goede Vrijdag".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
ReVision. schreef op maandag 22 november 2021 @ 23:31:
[...]

[...]

Bedankt voor de antwoorden :) ik wacht het wel even een weekje af ga dan op zoek naar een betrouwbaar alternatief.
Revolut opwaarderen met een creditcard (of Apple Pay of Google Pay) gaat altijd vlekkeloos en is een stuk stabieler dan opwaarderen via iDEAL. Al die opties zijn overigens kosteloos.

En je kunt natuurlijk ook je saldo aanvullen door simpelweg een overboeking via je bankrekening te doen. Doe je dat met ABN AMRO dan staat het saldo direct op je Revolut-rekening. Met andere Nederlandse banken duurt het tijdens kantooruren vaak hooguit een halve dag, soms maar enkele uren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaDatIsPeter
  • Registratie: Februari 2019
  • Niet online
xxxMaverick schreef op maandag 22 november 2021 @ 22:26:
Later ook wat rechtstreeks naar het iban nummer in de app. Dat staat er nog niet op. DIt had ik via asn rekening gedaan en dan via 'buitenlands Iban'. Is mijn aanname correct dat dit een paar dagen gaat duren? iemand ervaring?
Top up doe ik via visa/mastercard debit/credit card. Is direct beschikbaar.
Overmaken doe ik ook, gaat ongeveer een werkdag overheen.

Revolut gebruiken om te betalen via ApplePay gaat prima bij Mcdonalds, Aldi en Lidl. Bij Jumbo en sportkantine niet.
Revolut om via ideal te betalen heb ik twee keer geprobeerd. Een keer gelukt en een keer niet. Geen idee waarom niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Datisraar
Als ik mijn Revolut rekening wil voeden, doe ik dat meestal met mijn Visa creditcard. Dat is gratis, maar hoe kan dat ? Wat is hun verdienmodel? Bij N26 kost dat 3% van het bedrag via een creditcard, en kan ook maar max 450€ opname gedaan worden.

[ Voor 3% gewijzigd door Datisraar op 23-11-2021 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JeroenE schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 13:39:
[...]
Het heeft niets met een dienst te maken, maar met een "geldtransfer". Dat is expliciet uitgesloten van de richtlijn in artikel 2 lid 2 e:
[...]
Als je dan weer opzoekt wat dat betekent dan zie je:
[...]
Dat is natuurlijk precies wat Tikkie is. Jij hebt geen rekening bij Tikkie, de ontvanger heeft geen rekening bij Tikkie, Tikkie zorgt er wel voor dat geld van jou naar de ontvanger gaat.

iDeal is daar ook een voorbeeld van en daarom kunnen zij dus ook prima bepalen op welke manieren je wel en niet mee kan doen.
Vanuit mijn oogpint is Tikkie een dienst, ze bieden een geldtransfer aan via hun 'netwerk' zodat jij niet handmatig betalingen hoeft uit te tikken en te versturen. Maar zolang je als bedrijf in je T&C opneemt dat je IBAN's van het buitenland weert en jij als gebruiker gaat ermee akkoord is kan ook de DNB weinig doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeroenE
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 18:39:
Vanuit mijn oogpint is Tikkie een dienst, ze bieden een geldtransfer aan via hun 'netwerk' zodat jij niet handmatig betalingen hoeft uit te tikken en te versturen. Maar zolang je als bedrijf in je T&C opneemt dat je IBAN's van het buitenland weert en jij als gebruiker gaat ermee akkoord is kan ook de DNB weinig doen.
Hetis wel een dienst, maar dat is dus niet het punt. Schoonmaken is ook een dienst. Maar een schoonmaakbedrijf mag niet weigeren om een automatische incasso van je Revolut bankrekening te doen want dat bedrijf biedt geen geldtransfer aan. Tikkie (en iDeal) vallen wel onder de noemer geldtransfer en die mogen dat dus wel. Het voorbeeld is natuurlijk een beetje krom want je kan een Tikkie of iDeal helemaal niet via een automatische overboeking betalen. Maar als je schoonmaakbedrijf buitenlandse iBANs weigert dan kan de DNB prima optreden en/of boetes uitdelen. Ook al is dat ook een dienst.
Pagina: 1 ... 15 ... 55 Laatste