Acties:
  • +1Henk 'm!

• nzmsh
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 14:35
Hc10cue schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 17:46:
[...]

is het je gelukt een oplossing hierop te vinden? ik kon voorheen ook gewoon betalen met mij Revolut, maar krijg nu ik mijn account wil heractiveren dezelfde foutmelding :(
Helaas niet.
Ik heb een nieuw account gemaakt en iDeal gekozen :(

• Neophyte808
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 06:00

Neophyte808

Gadget inspector

U123456 schreef op zondag 4 juli 2021 @ 17:36:
[...]
Misschien is dit de oplossing om achter je BSN te komen als deze inderdaad niet in je paspoort staat: Wikipedia: Btw-nummer (Nederland)
Om je aan te melden bij Revolut, Bunq of welke bancaire dienst dan ook heb je echt een BSN nodig.
Ik ben wel benieuwd naar de aandelen functionaliteit van Revolut, maar daarvoor heb ik idd een omzetbelastingnr. nodig.

Ik ben particulier, geen ZZP-er en heb geen eigen bedrijf. Is dan je BSN=BTW-nummer?

Anoniem: 567735

Neophyte808 schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 11:57:
[...]
Ik ben wel benieuwd naar de aandelen functionaliteit van Revolut, maar daarvoor heb ik idd een omzetbelastingnr. nodig.

Ik ben particulier, geen ZZP-er en heb geen eigen bedrijf. Is dan je BSN=BTW-nummer?
Lijkt mij een kromme vertaling (als je de Nederlandstalige interface gebruikt) - als er gevraagd wordt naar een 'tax ID' o.i.d. dan is dat je BSN-nummer (voorheen: Sofi-nummer)

• Neophyte808

Neophyte808

Gadget inspector

Anoniem: 567735 schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 12:18:
[...]
Lijkt mij een kromme vertaling (als je de Nederlandstalige interface gebruikt) - als er gevraagd wordt naar een 'tax ID' o.i.d. dan is dat je BSN-nummer (voorheen: Sofi-nummer)
Nogal wiedes aangezien je geen account aan kunt maken zonder BSN, zoals besproken in de vorige post die ik heb gequote.

Ik ga het proberen, thx!

• Koffie-Verkeerd
  • Registratie: januari 2006
  • Niet online

Koffie-Verkeerd

Kiss my rusty sheriff's badge

[...]

Een BSN en een BTW nummer (of eigenlijk: BTW identificatienummer) zijn 2 heel verschillende dingen.
Als particulier kan je geen BTW nummer aanvragen, zie daarvoor bijvoorbeeld de info van de KvK.

Never, under any circumstances, take a sleeping pill and a laxative on the same night.

• Neophyte808

Neophyte808

Gadget inspector

Koffie-Verkeerd schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 12:32:
[...]

Een BSN en een BTW nummer (of eigenlijk: BTW identificatienummer) zijn 2 heel verschillende dingen.
Als particulier kan je geen BTW nummer aanvragen, zie daarvoor bijvoorbeeld de info van de KvK.
De app vraagt specifiek om een BTW-identificatienummer, wat impliceert dat je een KvK inschrijving moet hebben om de aandelen functionaliteit te kunnen gebruiken. Wat vreemd is want ik heb een Personal Plan en geen Business Account.

• Koffie-Verkeerd
  • Niet online

Koffie-Verkeerd

Neophyte808 schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 12:34:
[...]

De app vraagt specifiek om een BTW-identificatienummer, wat impliceert dat je een KvK inschrijving moet hebben om de aandelen functionaliteit te kunnen gebruiken. Wat vreemd is want ik heb een Personal Plan en geen Business Account.
Wordt er gevraagd om een TAX-ID, of Taxpayer Identification Number (TIN), want die laatste *zou* opgevat kunnen worden als een BSN.

[Voor 11% gewijzigd door Koffie-Verkeerd op 05-08-2021 12:42]

Never, under any circumstances, take a sleeping pill and a laxative on the same night.

• Neophyte808

Neophyte808

Gadget inspector

Koffie-Verkeerd schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 12:41:
[...]
Wordt er gevraagd om een TAX-ID, of Taxpayer Identification Number (TIN), want die laatste *zou* opgevat kunnen worden als een BSN.
Nee, de Nederlandstalige app vraagt specifiek om een BTW-identificatienummer. Maar het is al gelukt. Ben wel geschrokken van de hoeveelheid documenten die je door moet lezen en moet ondertekenen.

• Koffie-Verkeerd
  • Niet online

Koffie-Verkeerd

Neophyte808 schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 12:43:
[...]

Nee, de Nederlandstalige app vraagt specifiek om een BTW-identificatienummer. Maar het is al gelukt. Ben wel geschrokken van de hoeveelheid documenten die je door moet lezen en moet ondertekenen.
Mooi dat het gelukt is! (y)
Zou je s.v.p. aan willen geven hoe het je gelukt is?
Kan handig zijn voor anderen die tegen hetzelfde issue aanlopen.

[Voor 0% gewijzigd door Koffie-Verkeerd op 05-08-2021 15:46. Reden: spelvaudje]

• Neophyte808

Neophyte808

Gadget inspector

Koffie-Verkeerd schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 12:47:
[...]

Mooi dat jet gelukt is! (y)
Zou je s.v.p. aan willen geven hoe het je gelukt is?
Kan handig zijn voor anderen die tegen hetzelfde issue aanlopen.
Door toch BSN als BTW-nummer in te vullen.

• TheZenMeister
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 09:05
[...]

Koop geen aandelen via Revolut. Gebruik een echte broker daarvoor. Degiro is goed als je niet intradaghandelt. Lynx/Interactive Brokers is een goed platform met ontzettend veel informatie over bedrijven om een beslissing te kunnen nemen. Verslagen, Nieuws, Beschikbare aandelen. Alles kan je vinden.

Het zou mij niks verbazen dat je in de Revolut app helemaal geen aandelen koopt en je slechts in een simulatie handelt. Een aantal brokers doen dit. Ontworpen om je geld af te pakken.

Degiro is ook een middelmatige broker maar zeker beter dan iets zoals Revolut met een onhandige app waar je helemaal niks wijzer van word.

• Dennisweb
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 22:20
Anoniem: 567735 schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 15:51:
[...]

Tja, ik zet er met een creditcard elke maand € 1.500 tot € 2.000 op, dat wordt opgemaakt met overboekingen (ook aan mijzelf), dagelijkse betalingen (nu weer hier in Roemenië volop in gebruik) en automatische afschrijvingen. Geen centje pijn, en ik heb nu weer gewoon de gratis versie.
offtopic:
Mooi land! Waar in Roemenië zit je? Ik kom er jaarlijks.

• oohh
  • Registratie: oktober 2009
TheZenMeister schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 17:27:
[...]

Koop geen aandelen via Revolut. Gebruik een echte broker daarvoor. Degiro is goed als je niet intradaghandelt. Lynx/Interactive Brokers is een goed platform met ontzettend veel informatie over bedrijven om een beslissing te kunnen nemen. Verslagen, Nieuws, Beschikbare aandelen. Alles kan je vinden.

Het zou mij niks verbazen dat je in de Revolut app helemaal geen aandelen koopt en je slechts in een simulatie handelt. Een aantal brokers doen dit. Ontworpen om je geld af te pakken.

Degiro is ook een middelmatige broker maar zeker beter dan iets zoals Revolut met een onhandige app waar je helemaal niks wijzer van word.
Revolut maakt voor aandelen gebruik van DriveWealth. Ik heb het even opgezocht, en je hebt deels gelijk. DriveWealth maakt in sommige gevallen gebruik van payment for order flow (pfof). Tevens is er in vergelijking tot DeGiro en waarschijnlijk ook ten opzichte van Interactive Brokers minder informatie in de app te vinden.

Vanochtend las ik echter dit artikel in het FD. Hierin staat dat DeGiro ook gebruik maakt van dit pfof model waarbij je order verkocht wordt aan handelaren die er mee aan de haal gaan. Voor Interactive Brokers lijkt dit minder of niet te spelen, maar daar betaal je natuurlijk ook voor.

Zelf heb ik een klein portfolio met wat Amerikaanse aandelen bij Revolut. Omdat het relatief makkelijk en goedkoop was in vergelijking met DeGiro heb ik hier de aandelen gekocht. Het kan overigens prima zijn dat de tarieven weer een keer omhoog gaan, want dat is al eerder gebeurd.

Ik denk dat dat het goed is dat je vraagtekens stelt bij de handelswijze van Revolut of DriveWealth, maar helaas is het bij de concurrentie niet altijd heel veel beter.

• mark1541
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 06:30
Weet iemand of je die verificatie met sms code kan uitzetten denk bijvoorbeeld aan het veranderen van settings?

En stel ik koop online iets uit Japan rekent revolut dit dan automatisch om ?

• JeroenE
  • Registratie: januari 2001
  • Niet online
mark1541 schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 10:22:
En stel ik koop online iets uit Japan rekent revolut dit dan automatisch om ?
Ja, tenzij die winkel afrekent in EUR. In de meeste gevallen is dat niet gunstig en kan je beter in de lokale valuta betalen.

• mark1541
JeroenE schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 07:42:
[...]
Ja, tenzij die winkel afrekent in EUR. In de meeste gevallen is dat niet gunstig en kan je beter in de lokale valuta betalen.
Oké dus dan betaal je op de website van Amazon gewoon bijvoorbeeld in dollars en rekent revolut dit om?
Bij Amazon vraagt hij wel in welke valuta de kaart is

• oohh
mark1541 schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 10:31:
[...]

Oké dus dan betaal je op de website van Amazon gewoon bijvoorbeeld in dollars en rekent revolut dit om?
Ja, Revolut rekent het voor je om naar de valuta die jij op je account hebt staan.

Bij Amazon moet je gewoon de lokale valuta van de Amazon website gebruiken. Dus bij amazon.co.jp gebruik je JPY en bij amazon.com gebruik je USD. Anders gaat Amazon het voor jou omzetten naar EUR en kost dat je extra geld. Dit heet Dynamic Currency Conversion (DCC).

• JeroenE
  • Niet online
mark1541 schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 10:31:
Ja, net zoals iedere andere credit (of debit) card
Je moet hier kiezen voor de valuta van de handelaar waar je het koopt. Dus als de prijs in JPY is moet je die kiezen. Is de prijs in USD, dan kies je USD etc. Je moet alleen EUR kiezen als je het bij een winkel koopt die het in EUR verkoopt.

• mark1541
Bedankt allen

• Stinkjanus
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 25-08 15:34
Ik kan maar geen geld overmaken naar mijn rekening. Het is me wel af en toe gelukt, maar hij wordt nu elke keer geblokkeerd. Vreselijk irritant. Iemand enig idee of hier iets aan te doen valt? De mensen van Revolut zijn er niet in geslaagd om mij te helpen. Voorheen werd er wel gezegd dat mijn naam niet overheen kwam, maar dat is inmiddels verholpen.

• Datisraar
  • Registratie: september 2019
  • Laatst online: 20:27
Als je geld krijgt overgemaakt , kun je bij Revolut het binnenkomende IBAN nummer niet zien waar het geld vandaan komt, in de app. Zwaar irritant, vooral als je van familie af en toe krijgt met dezelfde naam. Bij de andere Fin tech collega’s als N26 en Vivid kun je dat wel zien. Iemand wellicht een idee waarom Revolut dat afschermt?

• Bigf00t
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 22:40
Datisraar schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 15:36:
Als je geld krijgt overgemaakt , kun je bij Revolut het binnenkomende IBAN nummer niet zien waar het geld vandaan komt, in de app. Zwaar irritant, vooral als je van familie af en toe krijgt met dezelfde naam. Bij de andere Fin tech collega’s als N26 en Vivid kun je dat wel zien. Iemand wellicht een idee waarom Revolut dat afschermt?
Op 3 december 2020 ging het daar ook over :P Volgens mij heb je toen zelf nog een bijdrage gedaan dat dit bij Franse banken ook zo werkt ivm privacy. Ik vind het ook irritant en gebruik N26 veel vaker, onder andere om deze reden.

Revolut gebruik ik vooral om af en toe een iDEAL betaalverzoek via bijvoorbeeld ING te betalen en om Marktplaats betaalverzoeken te ontvangen. Gelukkig staat Revolut ook bij steeds meer webshops in het iDEAL lijstje (met uitzondering van Tikkie natuurlijk, met hun IBAN discriminatie).

• Datisraar
  • Registratie: september 2019
  • Laatst online: 20:27
Bigf00t schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 17:03:
[...]

Op 3 december 2020 ging het daar ook over :P Volgens mij heb je toen zelf nog een bijdrage gedaan dat dit bij Franse banken ook zo werkt ivm privacy. Ik vind het ook irritant en gebruik N26 veel vaker, onder andere om deze reden.

Revolut gebruik ik vooral om af en toe een iDEAL betaalverzoek via bijvoorbeeld ING te betalen en om Marktplaats betaalverzoeken te ontvangen. Gelukkig staat Revolut ook bij steeds meer webshops in het iDEAL lijstje (met uitzondering van Tikkie natuurlijk, met hun IBAN discriminatie).
Ja, je hebt gelijk. Revolut vindt privacy blijkbaar dan erg belangrijk. Maar ook bij de Spaanse Openbank heb je het zelfde probleem. En dat is in meerdere landen ook zo, binnen de EU. Ierse banken ook geen IBAN bij binnenkomende overboekingen. Jammer, net als met Instant Payment, loopt dat bij Europese (Fin tech) banken dus ook niet gelijk.

• usain
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 17-09 15:32
In mijn poging volledig over te stappen op Revolut door veel hoepels moeten springen. Bij de laatste horden aangekomen: IBAN wijzigen bij werkgever. Financiële administratie is uitbesteed aan een bedrijfje, bedrijfje krijgt geen LT IBAN ingevoerd want software pakket wat ze gebruiken heeft standaard NL erin staan...

Salaris dus maar naar de gezamenlijke rekening, kan ik mijn eigen ING opzeggen. Hopelijk valt er ooit nog een NL IBAN te krijgen Revolut. Een LT IBAN brengt gewoon wat gedoe met zich mee.

• Brent
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 17-09 20:30
usain schreef op zaterdag 28 augustus 2021 @ 13:13:
In mijn poging volledig over te stappen op Revolut door veel hoepels moeten springen. Bij de laatste horden aangekomen: IBAN wijzigen bij werkgever. Financiële administratie is uitbesteed aan een bedrijfje, bedrijfje krijgt geen LT IBAN ingevoerd want software pakket wat ze gebruiken heeft standaard NL erin staan...

Salaris dus maar naar de gezamenlijke rekening, kan ik mijn eigen ING opzeggen. Hopelijk valt er ooit nog een NL IBAN te krijgen Revolut. Een LT IBAN brengt gewoon wat gedoe met zich mee.
Melding bij DNB gemaakt? Meestal ondekt het bedrijf dan opeens dat ze ook gewoon handmatige boekingen kunnen doen, en dan kan het natuurlijk wel. Het is niet jouw probleem dat ze een verouderd systeem gebruiken tenslotte.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

• usain
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 17-09 15:32
@Brent Goeie, gelijk een melding ingediend van IBAN discriminatie.

• Prawo
  • Registratie: februari 2013
  • Laatst online: 12-09 14:54
Heeft iemand ervaring met het versturen van een betaalverzoek via Revolut naar iemand die geen Revolut rekening heeft?
De achtergrond van deze vraag is dat iemand die in Chili verblijft (en zelf geen Revolut rekening heeft) bij klikken op de link de melding krijgt dat er 1995 wachtenden voor hem zijn omdat de vraag te groot is.

• Adion
  • Laatst online: 14:58
Wat gebeurd er precies bij zo'n betaalverzoek dan? Is dat anders dan gewoon iemand je rekeningnummer sturen?

VirtualDJ 2021 - Fast Image Resizer - Instagram

• glatuin
  • Registratie: juni 2015
  • Laatst online: 20:31
Adion schreef op donderdag 9 september 2021 @ 15:05:
Wat gebeurd er precies bij zo'n betaalverzoek dan? Is dat anders dan gewoon iemand je rekeningnummer sturen?
Nee andere kant krijgt link om te betalen, kan ook met credit card. Ik heb er echter al meer dan 1.5 jaar geen gebruik van gemaakt. Dus kan helaas geen hulp bieden (te lang geleden)

• Adion
  • Laatst online: 14:58
Ah, kan wel eens handig zijn ja. Heb het hier zelf eens geprobeerd en de link gaat in ieder geval door tot bij het ingeven van credit card gegevens. Niet verder geprobeerd, maar op het eerste zicht dus niet overal zoveel wachtenden.

VirtualDJ 2021 - Fast Image Resizer - Instagram

• oohh
glatuin schreef op donderdag 9 september 2021 @ 15:08:
[...]

Nee andere kant krijgt link om te betalen, kan ook met credit card. Ik heb er echter al meer dan 1.5 jaar geen gebruik van gemaakt. Dus kan helaas geen hulp bieden (te lang geleden)
Ik zag laatst dat Revolut bij betaalverzoeken ook de optie zou geven om te betalen met Apple Pay.

Als ik dat soort links aanmaak moet de betalende kant zich echter direct aanmelden voor Revolut. Hebben jullie hier geen last van?

• M66B
  • Registratie: september 2007
  • Niet online
Micky83 schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 19:30:
Ik lees op internet verschillende antwoorden op de vraag of Revolut nu wel of niet onder het depositogarantiestelsel valt.

Antwoord is dus: Nee.

Staat in de voorwaarden onder ‘veiligheid’.
Inderdaad:

"Omdat de rekening die je bij ons aanhoudt, een rekening voor elektronisch geld is (geen bankrekening), wordt je geld niet beschermd door de Litouwse depositoverzekering die wordt beheerd door de State Enterprise and Investment Insurance (VĮ 'Indėlių ir investicijų draudimas')."

https://www.revolut.com/n...-data/is-mijn-geld-veilig

Edit: op de website wordt ook nergens "bank" gezegd. Toch wel een rare toestand gezien er wel een IBAN bankrekeningnummer is.

Edit: in de app staat bij de rekening "Je bank wordt bewaard en beschermd door erkende banken". Dan toch ineens wel weer een bank. Welke die erkende banken zijn wordt dan weer niet duidelijk.

Duidelijk geen serieuze 'bank' dus!

[Voor 44% gewijzigd door M66B op 12-09-2021 16:13]

Pagina: 1 ... 13 14 15 Laatste

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee