Hier kan ik bij zowel de Jumbo als AH niet met Visa of Mastercard betalen. In Nederland ben je beter af met Maestro.Esso21 schreef op maandag 17 mei 2021 @ 09:44:
Heeft een van jullie ervaring met hun VISA kaart? (Ik neem aan dat VISA en Maestro toch bij de meeste zaken beide wel werken?)
Ik heb per ongeluk een VISA besteld na het aanpassen van de kaartkleur![]()
Kon ik vervolgens bij de Jumbo niet betalen. Kan ook zijn dat ik de veiligheidsschakelaars verkeerd heb staan. De tekst geeft IMO niet duidelijk weer of je iets aan of uit hebt staan.
Volgens mij is het wel zeldzaam wanneer een Jumbo geen master/visa of Amex accepteerd. Bij mij in de stad accepteren ze het wel (alle vestigingen).Nuevocasa schreef op maandag 17 mei 2021 @ 09:57:
[...]
Hier kan ik bij zowel de Jumbo als AH niet met Visa of Mastercard betalen. In Nederland ben je beter af met Maestro.
Is een franchise. Waarschijnlijk zijn het gewone vestigingen bij jou in de stad.glatuin schreef op maandag 17 mei 2021 @ 10:02:
[...]
Volgens mij is het wel zeldzaam wanneer een Jumbo geen master/visa of Amex accepteerd. Bij mij in de stad accepteren ze het wel (alle vestigingen).
Dit overkwam mij ook, dat ik per ongeluk de verkeerde kaart had besteld.Esso21 schreef op maandag 17 mei 2021 @ 09:44:
Heeft een van jullie ervaring met hun VISA kaart? (Ik neem aan dat VISA en Maestro toch bij de meeste zaken beide wel werken?)
Ik heb per ongeluk een VISA besteld na het aanpassen van de kaartkleur![]()
Kon ik vervolgens bij de Jumbo niet betalen. Kan ook zijn dat ik de veiligheidsschakelaars verkeerd heb staan. De tekst geeft IMO niet duidelijk weer of je iets aan of uit hebt staan.
Maar het is wel vreemd dat de Jumbo de kaart niet accepteert, die accepteren gewoon de belangrijkste creditcards (Visa, Mastercard en AMEX). De kaart is toevallig niet geblokkeerd?
Bedankt voor jullie reacties!
Ik snap niet helemaal het verschil tussen de Maestro en Visa maar als ik het goed begrijp kan ik wellicht bij meer filialen betalen met de maestro-variant vergelijken met de Visa?
Zou wel vervelend zijn want ik heb er direct 2 besteld, beide zijn Visa ben ik nu achter..
@Luuk2015 Nee de kaart heb ik al wel gebruikt om te tanken bij een onbemand station.
Dat wordt betalen geblazen als ik 2 kaarten wil vervangen
Ik snap niet helemaal het verschil tussen de Maestro en Visa maar als ik het goed begrijp kan ik wellicht bij meer filialen betalen met de maestro-variant vergelijken met de Visa?
Zou wel vervelend zijn want ik heb er direct 2 besteld, beide zijn Visa ben ik nu achter..
@Luuk2015 Nee de kaart heb ik al wel gebruikt om te tanken bij een onbemand station.
Dat wordt betalen geblazen als ik 2 kaarten wil vervangen

MAESTRO, MasterCard, en VISA zijn netwerken waaronder de onder die naam uitgegeven kaarten worden geaccepteerd.Esso21 schreef op maandag 17 mei 2021 @ 11:57:
In oa Nederland is MAESTRO het meest geaccepteerd.
MAESTRO is eigendom van MC. En om het allemaal ingewikkelder te maken (maar op termijn fors goedkoper) ontwikkelen Europese banken en financiële instellingen hun eigen netwerk dat nog dit jaar in de lucht moet komen en volgend jaar wijdverspreidt
Ook interessant: https://www.ecb.europa.eu...t/tips/html/index.en.html
[ Voor 31% gewijzigd door Glup op 17-05-2021 12:46 . Reden: aanvulling/correctie ]
@Glup Bedankt voor de uitleg!
Interessant om te zien wat de EU er dan mee doet. Sowieso raar dat de helft op credit wordt gedaan ipv debit kaart.
Interessant om te zien wat de EU er dan mee doet. Sowieso raar dat de helft op credit wordt gedaan ipv debit kaart.
Vergis je niet: VISA en MC geven creditcards, debitcards en prepaidcards uit! Neem aan dat je dat bedoelde met credit ipv debit?Esso21 schreef op maandag 17 mei 2021 @ 12:48:
@Glup Bedankt voor de uitleg!![]()
Sowieso raar dat de helft op credit wordt gedaan ipv debit kaart.
De Revolut VISA en MC kaarten zijn bv debit kaarten (vroeger prepaid kaarten).
[ Voor 12% gewijzigd door Glup op 17-05-2021 12:56 . Reden: aanvulling ]
Het is trouwens erg goed dat de Europese banken (onder dwang van de EU Commissie) ons eigen netwerk ontwikkelen zodat wij niet meer geheel afhankelijk zijn van SWIFT en de hoge kosten van MC/VISA.
Sowieso is betalingsverkeer natuurlijk een strategisch belangrijk goed welk eigendom en beheer niet uit handen mag worden gegeven
Sowieso is betalingsverkeer natuurlijk een strategisch belangrijk goed welk eigendom en beheer niet uit handen mag worden gegeven
De link die je stuurde over het plan van de EU staat zon grafiek in, vandaarGlup schreef op maandag 17 mei 2021 @ 12:50:
[...]
Vergis je niet: VISA en MC geven creditcards, debitcards en prepaidcards uit! Neem aan dat je dat bedoelde met credit ipv debit?
De Revolut VISA en MC kaarten zijn bv debit kaarten (vroeger prepaid kaarten).
Ik ben me er van bewust dat het een debit kaart is

Update over Revolut en Tikkie betalingen doen via iDEAL icm Revolut rekening, is er nu een update bij monde van de nieuwe topman van Currence: het zou een compliance issue zijn, dit heeft hij kenbaar gemaakt in de financiële podcast nieuwe knikkers afl. 54 (uitgebracht op 16 mei) https://anchor.fm/nieuwe-...-CEO-van-Currence-e10tu06
(rond de 3de minuut wordt dit al besproken)
[ Voor 15% gewijzigd door DaveFlash op 17-05-2021 14:34 ]
Klein vraagje..
Ik wou graag een simpele prepaid card, en ik kwam uit op Revolut.
Probleem is als ik mijn bank pas probeer toe te voegen als debit card, is die geweigerd omdat een maestro kaart geen CVV code heeft en dus door 3D Secure niet door komt. Daarna was wel Ideal beschikbaar, wat ik zocht. Maar nog niet uitgeprobeerd. Volgens support zou de betaling weer terug komen op mijn rekening.
Ik probeer alleen maar met ideal geld over te maken naar mijn Revolut account. Wat moet ik doen? Ben helaas niet super verdiept hier in. Vroeger kon ik gewoon bij Primera een prepaid kaart kopen en met ideal geld op zetten.. vrij simpel.
**EDIT**
Laat maar.. Ideal betaling werkt gewoon!
Ik wou graag een simpele prepaid card, en ik kwam uit op Revolut.
Probleem is als ik mijn bank pas probeer toe te voegen als debit card, is die geweigerd omdat een maestro kaart geen CVV code heeft en dus door 3D Secure niet door komt. Daarna was wel Ideal beschikbaar, wat ik zocht. Maar nog niet uitgeprobeerd. Volgens support zou de betaling weer terug komen op mijn rekening.
Ik probeer alleen maar met ideal geld over te maken naar mijn Revolut account. Wat moet ik doen? Ben helaas niet super verdiept hier in. Vroeger kon ik gewoon bij Primera een prepaid kaart kopen en met ideal geld op zetten.. vrij simpel.
**EDIT**
Laat maar.. Ideal betaling werkt gewoon!
[ Voor 4% gewijzigd door Skyrider op 25-05-2021 18:24 ]
Ik heb automatisch opwaarderen via mijn Visa CC ingevoerd om zo nooit met te weinig saldo op mijn rekening te zitten. Nu lukt dat nooit omdat "3D Secure helaas niet ondersteund wordt". Dit heeft te maken met de goedkeuring in de app van de opdracht. Is er een manier om op te lossen? Er worden zoveel automatische afschrijvingen op mijn CC gedaan zonder 3D Secure.
This title is for sale, please send me a PM
Dank, ik heb het fragment beluisterd.DaveFlash schreef op maandag 17 mei 2021 @ 14:32:
Update over Revolut en Tikkie betalingen doen via iDEAL icm Revolut rekening, is er nu een update bij monde van de nieuwe topman van Currence: het zou een compliance issue zijn, dit heeft hij kenbaar gemaakt in de financiële podcast nieuwe knikkers afl. 54 (uitgebracht op 16 mei) https://anchor.fm/nieuwe-...-CEO-van-Currence-e10tu06
Het lijkt me toch vooral een "compliance-issue" voor Tikkie. Je kunt niet zomaar een van de bij iDEAL aangesloten diensten weigeren omdat je ze minder vertrouwd.
iDEAL zelf is in 2013 SEPA-compliant gemaakt. Tegen die achtergrond kon Revolut ook iDEAL-issuer geworden.
Ik kan er eerlijk gezegd slecht tegen dat partijen als Tikkie steeds manieren bedenken om nationale grenzen op te werpen. Het is toch een beetje alsof je in Duitsland niet met Nederlandse euro's kan betalen. De euro is in 1999/2002 ingevoerd, dit soort barrières zouden al lang geslecht moeten zijn.
Tikkie is niet de enige partij die compliance eisen stelt. De bank- en paymentswereld is tot op het bot gereguleerd. En ik zie eigenlijk ook niet in waarom Tikkie Revolut zou willen weigeren op concurrentiegronden.MaartenHaarlem schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 12:09:
[...]
Dank, ik heb het fragment beluisterd.
Het lijkt me toch vooral een "compliance-issue" voor Tikkie. Je kunt niet zomaar een van de bij iDEAL aangesloten diensten weigeren omdat je ze minder vertrouwd.
iDEAL zelf is in 2013 SEPA-compliant gemaakt. Tegen die achtergrond kon Revolut ook iDEAL-issuer geworden.
Ik kan er eerlijk gezegd slecht tegen dat partijen als Tikkie steeds manieren bedenken om nationale grenzen op te werpen. Het is toch een beetje alsof je in Duitsland niet met Nederlandse euro's kan betalen. De euro is in 1999/2002 ingevoerd, dit soort barrières zouden al lang geslecht moeten zijn.
Verwijderd
Tikkie is van ABNAMRO, en het lijkt mij dat er een soort gewapende vrede is tussen de Nederlandse grootbanken. Nieuwe contenders zijn alleen maar lastig, en worden liever buiten de deur gehouden.Vinnienerd schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 12:27:
[...]
Tikkie is niet de enige partij die compliance eisen stelt. De bank- en paymentswereld is tot op het bot gereguleerd. En ik zie eigenlijk ook niet in waarom Tikkie Revolut zou willen weigeren op concurrentiegronden.
Als ABNAMRO nog steeds het interntionaal georiënteerde publiek heeft dat aansluit bij het image van oudsher, hebben zij ook het meeste last van Revolut (schijnbaar heeft zo'n beetje het hele vliegende personeel van KLM Revolut).
Niemand heeft het dan ook over concurrentie. Het probleem zit hem waarschijnlijk in het feit dat Revolut Litouwse bankrekeningnummers gebruikt die zich wat moeilijker laten integreren in het C2C-model van Tikkie (de IBAN-naamcheck werkt dan niet, maar wellicht speelt er nog meer).Vinnienerd schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 12:27:
[...]
Tikkie is niet de enige partij die compliance eisen stelt. De bank- en paymentswereld is tot op het bot gereguleerd. En ik zie eigenlijk ook niet in waarom Tikkie Revolut zou willen weigeren op concurrentiegronden.
(Of het is gewoon Nederlandse navelstaarderij, wat ik ook niet geheel uitsluit).
Ik word gek van de attitude van team tikkie. Ze blijven met vreemde beargumentatie komen maar voor alles is een oplossing. Ook voor de ontbrekende naam-nummer controle is een oplossing. Banken met iDeal kunnen iDeal gebruiken voor controle, en anders €0,01 overmakenMaartenHaarlem schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 13:48:
[...]
Niemand heeft het dan ook over concurrentie. Het probleem zit hem waarschijnlijk in het feit dat Revolut Litouwse bankrekeningnummers gebruikt die zich wat moeilijker laten integreren in het C2C-model van Tikkie (de IBAN-naamcheck werkt dan niet, maar wellicht speelt er nog meer).
(Of het is gewoon Nederlandse navelstaarderij, wat ik ook niet geheel uitsluit).
Vond je de opmerking van mij of iemand relevant of heeft het je geholpen? Laat een duimpje achter als teken van waardering.
Op zich is naam/nummer controle wel zo veilig. Zou geweldig zijn wanneer dit binnen hele SEPA zone zou worden geïmplementeerd. Wordt alleen erg grote database dan. Nu maak ik bij grotere bedragen eerst 1 cent over inderdaad ter controle en verificatie.AllInOneNerd schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 16:41:
[...]
Ik word gek van de attitude van team tikkie. Ze blijven met vreemde beargumentatie komen maar voor alles is een oplossing. Ook voor de ontbrekende naam-nummer controle is een oplossing. Banken met iDeal kunnen iDeal gebruiken voor controle, en anders €0,01 overmaken
Verwijderd
Aangezien het bij 370 miljoen namen heel aardig lukt om er binnen een seconde een getal bij te vinden, zal het andersom ook wel niet zoveel problemen opleveren.glatuin schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 16:44:
[...]
Op zich is naam/nummer controle wel zo veilig. Zou geweldig zijn wanneer dit binnen hele SEPA zone zou worden geïmplementeerd. Wordt alleen erg grote database dan.
naam-nummer controle argument is ook kul, de banken bunq en tot voor kort handelsbanken doen er niet aan mee, en staan wel op de ideal lijst bij tikkie.
Als ik de topman zo luister, vraag ik me af in hoeverre Tikkie of Currence hierop is aan te spreken. Alsof op nationaal/strategisch niveau dit wordt belemmerd. Zouden er (geheime) afspraken zijn tussen ''Nederlandse'' banken en de politiek/staat?
De vraag is dan uiteraard; waarom? Je zit in de EU dat met de dag sterker lijkt te worden en meer eenheid wil vormen. Dan ga je nationalisme spelen op dit soort vlakken. (Mits dat het geval is)
Te gek voor woorden.
De vraag is dan uiteraard; waarom? Je zit in de EU dat met de dag sterker lijkt te worden en meer eenheid wil vormen. Dan ga je nationalisme spelen op dit soort vlakken. (Mits dat het geval is)
Te gek voor woorden.
Beste revolut gebruikers,
Om bij Google Stadia games te mogen delen moet je een CreditCard als betaalmethode hebben(vraag mij niet waarom maar het is zo..)
Gezien mijn privé/gezin ervaringen is een echte CreditCard geen optie. Dus blijft een eventuele debit card als enige optie over. en vroeg mij af of deze ook werken.(iemand ervaring?) zo staat er een Visa/MasterCard/Americanexpres logo en vragen ze een CVC nummer.
Gaat dit lukken met de "gratis" variant? of moet ik dan echt de plus variant hebben?
Om bij Google Stadia games te mogen delen moet je een CreditCard als betaalmethode hebben(vraag mij niet waarom maar het is zo..)
Gezien mijn privé/gezin ervaringen is een echte CreditCard geen optie. Dus blijft een eventuele debit card als enige optie over. en vroeg mij af of deze ook werken.(iemand ervaring?) zo staat er een Visa/MasterCard/Americanexpres logo en vragen ze een CVC nummer.
Gaat dit lukken met de "gratis" variant? of moet ik dan echt de plus variant hebben?
Ja, gaat gewoon lukken met de gratis variant. Even aanmelden en je kunt gelijk gebruikmaken van een virtuele kaart. Als je een fysieke kaart wil hebben moet je echter wel een aantal euro aan verzendkosten betalen.loki504 schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 09:19:
Beste revolut gebruikers,
Top dan ga ik die vanmiddag even aanmaken:Poohh schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 09:31:
[...]
Ja, gaat gewoon lukken met de gratis variant. Even aanmelden en je kunt gelijk gebruikmaken van een virtuele kaart. Als je een fysieke kaart wil hebben moet je echter wel een aantal euro aan verzendkosten betalen.
Eventueel te omzeilen door een gratis Curve-kaart aan te vragen waaraan je een gratis virtuele Revolut-kaart kunt toevoegen.oohh schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 09:31:
[...]
Als je een fysieke kaart wil hebben moet je echter wel een aantal euro aan verzendkosten betalen.
Iemand ervaringen met automatische incasso's bij Revolut?
Ik sta op het punt op bij tele2 het rekeningnummer te wijzigen om mijn mobiele abonnement via de revolut rekening te betalen. Gaat dit werken? En hoe werkt het met toeslagen? Kan de zorgtoeslag of kinderopvang toeslag van de belastingdienst op Revolut gestort worden. Ik begreep dat ze geen echte bank zijn en daarom het Litouwse IBAN nummer ook niet echt aan je naam gekoppeld staat zoals dat wel het geval is bij een N26.
Ik sta op het punt op bij tele2 het rekeningnummer te wijzigen om mijn mobiele abonnement via de revolut rekening te betalen. Gaat dit werken? En hoe werkt het met toeslagen? Kan de zorgtoeslag of kinderopvang toeslag van de belastingdienst op Revolut gestort worden. Ik begreep dat ze geen echte bank zijn en daarom het Litouwse IBAN nummer ook niet echt aan je naam gekoppeld staat zoals dat wel het geval is bij een N26.
Verwijderd
Dat is niet waar, het Litouwse nummer is prima aan je naam gekoppeld, met verzamelrekeningen werkt Revolut al heel lang niet meer (ik denk al sinds 2016 of 2017 niet meer).
Ik heb al een behoorlijk aantal machtigingen voor mijn Revolut rekening afgegeven. Dat gaat allemaal zonder problemen, van tijd tot tijd geld ontvangen is ook geen probleem (maar de Belastingdienst zit daar niet bij), de aankomende afboekingen zie je ook prima aangekondigd.
De Postcodeloterij en hypotheek heb ik nog over op een Nederlandse rekening, de rest gaat van mijn Revolut rekening af. Heeft vanaf eind 2020 geen enkel probleem opgeleverd, bevalt mij verder prima.
Ik heb al een behoorlijk aantal machtigingen voor mijn Revolut rekening afgegeven. Dat gaat allemaal zonder problemen, van tijd tot tijd geld ontvangen is ook geen probleem (maar de Belastingdienst zit daar niet bij), de aankomende afboekingen zie je ook prima aangekondigd.
De Postcodeloterij en hypotheek heb ik nog over op een Nederlandse rekening, de rest gaat van mijn Revolut rekening af. Heeft vanaf eind 2020 geen enkel probleem opgeleverd, bevalt mij verder prima.
Ik heb ook een rekening bij Revolut, maar geen machtigingen of automatische incasso's ingesteld.Verwijderd schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 15:35:
Dat is niet waar, het Litouwse nummer is prima aan je naam gekoppeld, met verzamelrekeningen werkt Revolut al heel lang niet meer (ik denk al sinds 2016 of 2017 niet meer).
1. Worden incasso's van te voren aangekondigd via de email of sms?
2. Zit er ergens ook een knop om onterechte incasso's (binnen zoveel dagen) terug te draaien in de app?
Verwijderd
- Nee, je ziet ze als 'upcoming payments' in het mutatie-overzicht staan (inclusief de abonnementen die per CC betaald worden zoals Youtube Premium), bij de betaling zelf natuurlijk ook een notificatie
- Ja, je kunt incasso's (en de machtiging überhaupt) vooraf en ook achteraf terugdraaien, tenminste de menu-items daarvoor zie ik ingebouwd - of het ook werkt kan ik je niet vertellen
Je kunt ook makkelijk zien hoeveel je aan een bepaald bedrijf hebt overgemaakt over een bepaalde periode, of het nu per incasso, iDEAL of handmatige overboeking was (handig voor Infomedics bijvoorbeeld, om te zien of je wel of niet de drempel haalt). iDEAL wordt overigens beschouwd als een normale overboeking.
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2021 15:53 ]
Hartstikke bedankt voor het delen van je ervaringen! Ik heb bij Tele2 omslachtig via de klantenservice de incasso IBAN kunnen wijzigen. Kon niet zelf online omdat het om een buitenlandse IBAN gaat. En bij de belastingdienst is hij nu mijn Revolut IBAN in behandeling. Ben benieuwd eind van de maand of alles goed gaat!Verwijderd schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 15:35:
:fill(white):strip_exif()/f/image/inYzC7lrWPsq3IuSAkssNwAk.png?f=user_large)
Hopelijk wordt het ooit ook mogelijk om automatische incasso's direct vanuit de vaults/potjes te laten plaatsvinden. Zou een mooie toevoeging zijn.
[ Voor 3% gewijzigd door TexMex op 09-06-2021 16:37 ]
Vreemd, in kan via de website direct mijn rekeningnummer aanpassen. Ook naar een buitenlandse IBANusain schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 16:00:
[...]
Hartstikke bedankt voor het delen van je ervaringen! Ik heb bij Tele2 omslachtig via de klantenservice de incasso IBAN kunnen wijzigen. Kon niet zelf online omdat het om een buitenlandse IBAN gaat. En bij de belastingdienst is hij nu mijn Revolut IBAN in behandeling. Ben benieuwd eind van de maand of alles goed gaat!
[Afbeelding]
Vond je de opmerking van mij of iemand relevant of heeft het je geholpen? Laat een duimpje achter als teken van waardering.
Nou net een brief van de belastingdienst gehad dat ze niet konden vaststellen dat de rekening om mijn naam staat. Of ik een kopietjes van mn paspoort en uitdraai van proof of account in een retourenvelop kan sturen.usain schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 16:00:
[...]
Hartstikke bedankt voor het delen van je ervaringen! Ik heb bij Tele2 omslachtig via de klantenservice de incasso IBAN kunnen wijzigen. Kon niet zelf online omdat het om een buitenlandse IBAN gaat. En bij de belastingdienst is hij nu mijn Revolut IBAN in behandeling. Ben benieuwd eind van de maand of alles goed gaat!
[Afbeelding]
Dit heb ik zelfs al eens gehad met moneyou, lijkt dus niet zozeer enkel een probleem te zijn met buitenlandse banken.usain schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 13:30:
[...]
Nou net een brief van de belastingdienst gehad dat ze niet konden vaststellen dat de rekening om mijn naam staat. Of ik een kopietjes van mn paspoort en uitdraai van proof of account in een retourenvelop kan sturen.
Hoe gaan bij jullie de Ideal betalingen, zojuist een besteding online gedaan. Ideal via Revolut (Mollie). Via de app eenmalig gemachtigd. Bestelling bevestigd. Echter bij openen van Revolut stond de machtiging er nog steeds. Deze weg geswiped en en toen was machtiging geannuleerd. Nu is betaling in behandeling, kan hem nog een keer verzenden eventueel, maar annuleren kan niet. Is het nu goed gegaan of niet?
@FJP84 Wat zegt de ontvangende partij?
Lekker!
Verwijderd
iDEAL betalingen blijven in de wacht staan, tot de volgende ochtend (op werkdagen neem ik aan) om 09:00, dan worden ze doorgeboekt. Ik meen ook dat je ze boven aan in de mutatielijst ziet staan als 'pending', je krijgt sowieso een push-boodschap als het definitief verwerkt is dan.FJP84 schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 09:31:
Nu is betaling in behandeling, kan hem nog een keer verzenden eventueel, maar annuleren kan niet. Is het nu goed gegaan of niet?
Nooit problemen mee gehad verder, werkt goed.
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2021 10:40 ]
Duidelijk, bedankt. Betaling was ook doorgekomen bij de webshopVerwijderd schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 10:40:
[...]
iDEAL betalingen blijven in de wacht staan, tot de volgende ochtend (op werkdagen neem ik aan) om 09:00, dan worden ze doorgeboekt. Ik meen ook dat je ze boven aan in de mutatielijst ziet staan als 'pending', je krijgt sowieso een push-boodschap als het definitief verwerkt is dan.
Nooit problemen mee gehad verder, werkt goed.
Kan ik met revolut ook een mastercard krijgen?
Ik heb alleen de keuze voor visa en maestro. Maestro ga ik sowieso aanvragen.
Visa wordt volgens mij niet altijd geaccepteerd bij de supermarkten en heb ik dus ook niks aan om bijv in apple pay te zetten.
Een andere vraag.
Is het ook mogelijk meerdere IBAN / rekeningen aan te maken?
Ik heb alleen de keuze voor visa en maestro. Maestro ga ik sowieso aanvragen.
Visa wordt volgens mij niet altijd geaccepteerd bij de supermarkten en heb ik dus ook niks aan om bijv in apple pay te zetten.
Een andere vraag.
Is het ook mogelijk meerdere IBAN / rekeningen aan te maken?
[ Voor 58% gewijzigd door qwasd op 24-06-2021 23:59 ]
Ja. Die regenboog kaart is een MasterCard.qwasd schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 23:36:
Kan ik met revolut ook een mastercard krijgen? Ik heb alleen de keuze voor visa en maestro
Maar waarom eigenlijk?
Lekker!
Ik heb de rekening net geopend en heb er nog geen saldo op staan maar ik zie bij type 2 keuzes staan: visa en maestro. Als ik metal kies dan is er wel keuze voor mastercard.Napsju schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 23:58:
[...]
Ja. Die regenboog kaart is een MasterCard.
Maar waarom eigenlijk?
Reden is dat visa niet overal geaccepteerd wordt.
[ Voor 7% gewijzigd door qwasd op 25-06-2021 00:03 ]
Visa heeft net iets meer acceptatie dan Mastercard maar scheelt niet veel. Visa is ook een wat groter bedrijf. Ik kom het eigenlijk nooit tegen dat Mastercard wel en visa niet wordt geaccepteerd.qwasd schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 00:01:
[...]
Ik heb de rekening net geopend en heb er nog geen saldo op staan maar ik zie bij type 2 keuzes staan: visa en maestro
Anyway Curve is ook een optie. Dat is Mastercard waar je weer onderliggend je Revolut Visa onder kan hangen.
Waar dan niet, en dan vooral daar waar ze wél MasterCard accepteren? Behalve een enkele ATM in Suriname en Zimbabwe ben ik die situatie nog nergens tegen gekomen. Honderd landen bezocht.qwasd schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 00:01:
[...]
Lekker!
In NL wordt steeds meer Visa én MasterCard geaccepteerd. Misschien omdat ik in de Randstad woon, maar alle supermarkten accepteren die passen bij ons, behalve Albert Heijn.
Ook mijn ervaring in Noord-Brabant. Maar mensen blijven nogal graag roepen dat het 'bijna nergens' geaccepteerd wordt, vanwege een enkele ervaring bij Albert Heijn. Is dan ook één van de weinige winkels waar ik met Maestro betaal en de rest van de boodschappen, tanken en restaurants gaat in 95% van de gevallen gewoon prima met mijn Mastercard.Datisraar schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 12:15:
In NL wordt steeds meer Visa én MasterCard geaccepteerd. Misschien omdat ik in de Randstad woon, maar alle supermarkten accepteren die passen bij ons, behalve Albert Heijn.
Ik probeer zo min mogelijk bij AH te kopen zolang het alleen maestro is daar.Bigf00t schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 12:28:
[...]
Ook mijn ervaring in Noord-Brabant. Maar mensen blijven nogal graag roepen dat het 'bijna nergens' geaccepteerd wordt, vanwege een enkele ervaring bij Albert Heijn. Is dan ook één van de weinige winkels waar ik met Maestro betaal en de rest van de boodschappen, tanken en restaurants gaat in 95% van de gevallen gewoon prima met mijn Mastercard.
👆Bigf00t schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 12:28:
[...]
Ook mijn ervaring in Noord-Brabant. Maar mensen blijven nogal graag roepen dat het 'bijna nergens' geaccepteerd wordt, vanwege een enkele ervaring bij Albert Heijn. Is dan ook één van de weinige winkels waar ik met Maestro betaal en de rest van de boodschappen, tanken en restaurants gaat in 95% van de gevallen gewoon prima met mijn Mastercard.
Ligt het aan mij of is de virtuele kaart enkel in VISA te verkrijgen?
@melkislekker Dat verschilt nogal eens bij Revolut. Er zijn periodes dat de fysieke kaarten voor Nederlanders Mastercards zijn en soms weer Visa. Voor de virtuele kaarten geldt hetzelfde. Op dit moment lijken zowel fysiek als virtueel inderdaad Visa te zijn. Al zal het voor de doorsnee gebruiker in de praktijk allemaal weinig uitmaken.
Albert Heijn en co accepteren enkel Maestro.TexMex schreef op zaterdag 26 juni 2021 @ 13:28:
@melkislekker Dat verschilt nogal eens bij Revolut. Er zijn periodes dat de fysieke kaarten voor Nederlanders Mastercards zijn en soms weer Visa. Voor de virtuele kaarten geldt hetzelfde. Op dit moment lijken zowel fysiek als virtueel inderdaad Visa te zijn. Al zal het voor de doorsnee gebruiker in de praktijk allemaal weinig uitmaken.
Zo kom ik niet van mijn ABN Amro af.
Nee, dat begrijp ik. Maar een virtuele Maestro-kaart biedt Revolut sowieso niet aan. Dus als je afhankelijk bent van de Maestro-kaart ontkom je er niet aan om de fysieke pas aan te schaffen. Die kun je dan vervolgens wél virtueel gebruiken via Google Pay of Apple Pay.
Zijn er hier toevallig Revolut gebruikers die ervaring hebben met Google Pay? Heb mijn fysieke Maestro en Visa kaart toegevoegd, alle stappen doorlopen en dat leek goed te zijn gegaan. De button om toe te voegen aan Google Pay is weg in de Revolut app. Maar nu? Ik zie de kaarten nu nergens terug, je moet neem ik aan selecteren welke je gebruikt? In de Google Pay app zou je ze ook moeten kunnen zien, maar die bestaat niet in Nederland.
VPN naar UK, maak een Engels google account aan, met nep Engels adres. Vervolgens kun je de Engelse play store in en de Google pay app downloaden.Hugo__Boss schreef op zaterdag 26 juni 2021 @ 15:46:
Zijn er hier toevallig Revolut gebruikers die ervaring hebben met Google Pay? Heb mijn fysieke Maestro en Visa kaart toegevoegd, alle stappen doorlopen en dat leek goed te zijn gegaan. De button om toe te voegen aan Google Pay is weg in de Revolut app. Maar nu? Ik zie de kaarten nu nergens terug, je moet neem ik aan selecteren welke je gebruikt? In de Google Pay app zou je ze ook moeten kunnen zien, maar die bestaat niet in Nederland.
Verwijderd
Ja, sinds een week of twee is de Revolut Maestro mijn standaardkaart en gebruik ik die combo overal, op mijn Samsung A72. Gaat prima verder, behalve bij één Jumbo, daar kiest de franchisenemer om wat achteraan de curve te zitten qua updaten van de apparaten (heb ik eens begrepen), maar daar lukt het ook altijd (is wat sloom, Apple Pay lijkt wel snel te gaan bij andere klanten).Hugo__Boss schreef op zaterdag 26 juni 2021 @ 15:46:
Zijn er hier toevallig Revolut gebruikers die ervaring hebben met Google Pay?
De Google Pay app heb ik gewoon van APK Pure (of zo) geïnstalleerd en gebruikt. Hij blijft op de telefoon staan, een automatische update heb ik nog niet gezien. Zonder die app is het allemaal niet zo handig, want door het app-icoon lang ingedrukt te houden kun je van kaart wisselen (op het moment ABNAMRO, Openbank en Revolut geïnstalleerd).
Inmiddels een beetje onzin aan het worden, inzake 'en co' . Misschien omdat ik de Randstad woon, maar ik kan bij bijna alle supermarkten hier met Visa en Mastercard betalen. Je hebt wel gelijk met alleen AH. Die doen niet aan de debit/credit cards.melkislekker schreef op zaterdag 26 juni 2021 @ 14:58:
[...]
Albert Heijn en co accepteren enkel Maestro.
Zo kom ik niet van mijn ABN Amro af.
AH en Co, dus ook Gall&Gall etc. Ik scoor mijn drank inmiddels ook elders.Datisraar schreef op zaterdag 26 juni 2021 @ 16:58:
[...]
Inmiddels een beetje onzin aan het worden, inzake 'en co' . Misschien omdat ik de Randstad woon, maar ik kan bij bijna alle supermarkten hier met Visa en Mastercard betalen. Je hebt wel gelijk met alleen AH. Die doen niet aan de debit/credit cards.
Net geprobeerd in de AH maar hij pakt nou automatisch mijn Visa zo te zien en die ondersteunen ze niet in de AH. Maar wisselen of een kaart weggooien kan je dus alleen vanuit de Google Pay app regelen en niet vanuit de Revolut app?Verwijderd schreef op zaterdag 26 juni 2021 @ 16:32:
[...]
Ja, sinds een week of twee is de Revolut Maestro mijn standaardkaart en gebruik ik die combo overal, op mijn Samsung A72. Gaat prima verder, behalve bij één Jumbo, daar kiest de franchisenemer om wat achteraan de curve te zitten qua updaten van de apparaten (heb ik eens begrepen), maar daar lukt het ook altijd (is wat sloom, Apple Pay lijkt wel snel te gaan bij andere klanten).
De Google Pay app heb ik gewoon van APK Pure (of zo) geïnstalleerd en gebruikt. Hij blijft op de telefoon staan, een automatische update heb ik nog niet gezien. Zonder die app is het allemaal niet zo handig, want door het app-icoon lang ingedrukt te houden kun je van kaart wisselen (op het moment ABNAMRO, Openbank en Revolut geïnstalleerd).
@Hugo__Boss Zonder de app kun je van kaart wisselen via: Instellingen -> Google -> Instellingen voor Google-apps -> Google Pay. Maar het is handiger om de app op je telefoon te installeren: TexMex in "Google Pay in Nederland".
Dank, gelukt inderdaad! Ik kijk nog wel even of ik de app erop krijg, maar voor nu is het prima. Revolut is de enige Google Pay bank die ik gebruik namelijk, asn en sns hebben een eigen android app.
Ben momenteel aan het kijken voor een vervanger van Bunq. Ik kwam uit bij Revolut.
Bunq gebruik ik momenteel voor het volgende:
Verder las ik over https://www.revolut.com/en-NL/pockets, waar vind ik dit in de app?
Bunq gebruik ik momenteel voor het volgende:
- Potjes
- Fysieke pas voor betalingen in winkels etc.
- Abonnementen voor netflix, videoland, spotify etc.
Verder las ik over https://www.revolut.com/en-NL/pockets, waar vind ik dit in de app?
In de app onder kopje cards (sorry, mijn telefoon staat op engels ingesteld), dan "type" en dan kan ik voor 5,99 euro een extra maestro pas bestellen.cacao70 schreef op zondag 27 juni 2021 @ 11:50:
Ben momenteel aan het kijken voor een vervanger van Bunq. Ik kwam uit bij Revolut.
Bunq gebruik ik momenteel voor het volgende:Heb inmiddels een account aangemaakt (momenteel Revolut free) en saldo opgehoogd met iDeal van mijn ASN rekening. Dit is prima gegaan. Nou heb ik het topic doorgenomen en heb gelezen dat er weleens problemen kunnen zijn met niet-Maestro kaarten (bijv bij de AH etc). Echter, als ik een fysieke kaart wil bestellen, en ik kies voor debit, dan zie ik alleen een VISA kaart staan. Ik las in het topic dat men kon kiezen voor een Maestro kaart. Waar vind ik dit?
- Potjes
- Fysieke pas voor betalingen in winkels etc.
- Abonnementen voor netflix, videoland, spotify etc.
Oeff.. stom. Thanks. Ik had dat over het hoofd gezien.glatuin schreef op zondag 27 juni 2021 @ 11:57:
[...]
In de app onder kopje cards (sorry, mijn telefoon staat op engels ingesteld), dan "type" en dan kan ik voor 5,99 euro een extra maestro pas bestellen.
Ik heb geprobeerd de betalingsgegevens te wijzigen voor Netflix. Echter krijg ik de melding: "Er blijkt een probleem te zijn met het betaalmiddel dat je wilt gebruiken.". Ik probeerde gebruik te maken van de virtuele visa kaart.
Ik las op internet dat netflix revolut kaarten blokkeert? Klopt dit?
Ik heb geprobeerd een nieuw account te maken. Dit geeft ook hetzelfde resultaat.
Ik heb geprobeerd een nieuw account te maken. Dit geeft ook hetzelfde resultaat.
[ Voor 8% gewijzigd door cacao70 op 27-06-2021 19:39 ]
Ik betaal Netflix met de Revolut kaart, werkt tot nog toe goed.cacao70 schreef op zondag 27 juni 2021 @ 19:27:
Ik heb geprobeerd de betalingsgegevens te wijzigen voor Netflix. Echter krijg ik de melding: "Er blijkt een probleem te zijn met het betaalmiddel dat je wilt gebruiken.". Ik probeerde gebruik te maken van de virtuele visa kaart.
Edit: dit is wel een virtuele Mastercard
[ Voor 3% gewijzigd door Harry_Nak op 27-06-2021 21:55 ]
Ik lees er op de Revolut community net iets over. Schijnt mogelijk ingevoerd te zijn ivm misbruik van de 30 day trial welke met een virtuele kaart wordt betaald. Wat ook mogelijk is, is dat er een controle op land wordt gedaan en die wellicht niet matchen.cacao70 schreef op zondag 27 juni 2021 @ 19:27:
Maar Netflix is niet scheutig met info.
Probeer anders eens Paypal met daaraan je revolut gekoppeld.
.
[ Voor 98% gewijzigd door wimpie op 01-07-2021 17:29 ]
Divide and conquer.
Ik heb momenteel mijn abonnementen overgezet naar Revolut (Netflix, videoland, spotify) en via iDeal de verificatie gedaan van 0,01 en in t geval van Netflix heb ik een nieuwe abbo afgesloten.
Bij bunq was ik gewend om o.a 2 potjes te hebben 'Uitgeven' en 'Abonnementen'. Deze waren gescheiden.
Nu dacht ik hetzelfde te kunnen doen met Revolut Pockets. Echter, bij het aanmaken kunnen dat alleen periodieke betalingen zijn.
Nu vraag ik mij af ; kan ik op een of andere manier ervoor zorgen dat ik twee potjes heb. Waarbij ik de ene gebruik voor random uitgaven met o.a een fysieke kaart. En een vast potje voor de abonnementen? Het hoeven geen aparte rekeningen te zijn, maar een bepaalde scheiding zou wel fijn zijn.
Bij bunq was ik gewend om o.a 2 potjes te hebben 'Uitgeven' en 'Abonnementen'. Deze waren gescheiden.
Nu dacht ik hetzelfde te kunnen doen met Revolut Pockets. Echter, bij het aanmaken kunnen dat alleen periodieke betalingen zijn.
Nu vraag ik mij af ; kan ik op een of andere manier ervoor zorgen dat ik twee potjes heb. Waarbij ik de ene gebruik voor random uitgaven met o.a een fysieke kaart. En een vast potje voor de abonnementen? Het hoeven geen aparte rekeningen te zijn, maar een bepaalde scheiding zou wel fijn zijn.
Hoe kan je een betalingsverzoek aanmaken in Revolut, Europa. Zoals een tikkie in Nederland.
Middelste tab, (met pijltjes) dan request etc. De ontvanger kan volgens mij alleen met revolut app danwel met een credit card betalen. laatste keer dat ik dit heb gebruikt was al erg lang geledenatlas1302 schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 12:48:
Hoe kan je een betalingsverzoek aanmaken in Revolut, Europa. Zoals een tikkie in Nederland.
Misschien is het inmiddels al wat aangepast, zal eens proberen hoever we hier mee komen. Bedankt voor antwoord.laatste keer dat ik dit heb gebruikt was al erg lang geleden
Hallo Heren,
Helaas kan ik geen Bunq account aanmaken want ik heb geen BSN nummer in mijn paspoort staan, woon niet in Europa, ABN AMRO gaat mijn rekening opheffen en ik zoek naar mogelijkheden, heb mijn ZZP Werk wel hier met KVK in NL. Weet iemand hier een optie voor mij, alle info is mooi meegenomen.
Alvast bedankt.
Helaas kan ik geen Bunq account aanmaken want ik heb geen BSN nummer in mijn paspoort staan, woon niet in Europa, ABN AMRO gaat mijn rekening opheffen en ik zoek naar mogelijkheden, heb mijn ZZP Werk wel hier met KVK in NL. Weet iemand hier een optie voor mij, alle info is mooi meegenomen.
Alvast bedankt.
Hoe kun je nou wel een KvK inschrijving hebben maar geen BSN? Zonder BSN krijg je geen bankrekening in Nederland (en ws. ook niet in rest van Europa).MistaPogi schreef op zondag 4 juli 2021 @ 00:10:
Hallo Heren,
Alvast bedankt.
Als je in het buitenland woont, moet je het daar maar regelen. Zo werkt dat nou eenmaal kan ik uit ervaring melden.
Als je nog een postadres hebt in Nederland is er nog wel wat te regelen, maar anders heb je pech.
Als je een NL Paspoort hebt dan is het onmogelijk dat je daar geen BSN in hebt staan. Het BSN staat al zeker 30 jaar vermeld in het Nederlandsche PP.MistaPogi schreef op zondag 4 juli 2021 @ 00:10:
Hallo Heren,
Alvast bedankt.
Toen ik ~7 jaar terug een paspoort op Schiphol verving als uitwonende, stond daar tot mijn grote verbazing geen BSN op. Gemeenten doen dat soms.McGarrett schreef op zondag 4 juli 2021 @ 12:17:
[...]
Als je een NL Paspoort hebt dan is het onmogelijk dat je daar geen BSN in hebt staan. Het BSN staat al zeker 30 jaar vermeld in het Nederlandsche PP.
Zie: https://www.denhaag.nl/nl...ers-in-het-buitenland.htm
[ Voor 15% gewijzigd door Brent op 04-07-2021 16:25 ]
Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos
BSN hoeft niet perse in het paspoort te staan in dit geval. Maar je kan in Nederland niet ingeschreven staan bij de KvK zonder BSN; hoe doe je dan in vredesnaam aangifte omzetbelasting?McGarrett schreef op zondag 4 juli 2021 @ 12:17:
[...]
Als je een NL Paspoort hebt dan is het onmogelijk dat je daar geen BSN in hebt staan. Het BSN staat al zeker 30 jaar vermeld in het Nederlandsche PP.
Zie stap 2:
https://business.gov.nl/s...f-employed-professionals/
Misschien is dit de oplossing om achter je BSN te komen als deze inderdaad niet in je paspoort staat: Wikipedia: Btw-nummer (Nederland)MistaPogi schreef op zondag 4 juli 2021 @ 00:10:
Hallo Heren,
Alvast bedankt.
Om je aan te melden bij Revolut, Bunq of welke bancaire dienst dan ook heb je echt een BSN nodig.
[ Voor 7% gewijzigd door U123456 op 04-07-2021 17:39 ]
Ga je nooit naar kleine ondernemers? Die accepteren ook geen VisaDatisraar schreef op zaterdag 26 juni 2021 @ 16:58:
[...]
Inmiddels een beetje onzin aan het worden, inzake 'en co' . Misschien omdat ik de Randstad woon, maar ik kan bij bijna alle supermarkten hier met Visa en Mastercard betalen. Je hebt wel gelijk met alleen AH. Die doen niet aan de debit/credit cards.
Haha, ik ben niet eens ondernemer en ik accepteer zelfs Amex. Das nu handig met Revolut! Maar ik begrijp je. Zolang de kleine ondernemer niet met bijv Fransen te maken heeft is het niet erg. (Fransen kunnen nl. niet pinnen (geen Maestro, bovendien is Maestro in steeds minder landen gangbaar).melkislekker schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 13:53:
[...]
Ga je nooit naar kleine ondernemers? Die accepteren ook geen Visa
Ik denk meer in de beleving waar men betaalt. Ja, als je bijvoorbeeld vaak naar een groenteboer of bakker gaat en boodschappen doet bij AH, dan kun je geen creditcard gebruiken. Ik kom daar af en toe zelf ook wel, maar zelfs de plaatselijke buurtsuper Spar bij ons accepteert Visa en Mastercard. Ook grote winkels in de stad, tankstations, supermarkten, geen probleem. En Amex wordt tegenwoordig ook bij een Jumbo en Aldi geaccepteerd. Nogmaals misschien omdat ik in een grote stad in het westen woon, is met een debit of creditcard steeds meer mogelijk.melkislekker schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 13:53:
[...]
Ga je nooit naar kleine ondernemers? Die accepteren ook geen Visa
Niet als je uit het Caribisch deel van het Koninkrijk komt hoor. BSN is een puur Nederlandse aangelegenheid. Het is zelfs nog niet ingevoerd op de BES-eilanden, die direct deel uitmaken van Nederland, hoewel dat wel op de planning staat.McGarrett schreef op zondag 4 juli 2021 @ 12:17:
[...]
Dat is dan snel veranderd. Tot 2 jaar terug kon ik helemaal niets met mijn CC in Amsterdam Noord. Enkel in het centrum had je goede kans dat men CC omwille van de toeristen accepteerde.Datisraar schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 17:21:
[...]
Ik denk meer in de beleving waar men betaalt. Ja, als je bijvoorbeeld vaak naar een groenteboer of bakker gaat en boodschappen doet bij AH, dan kun je geen creditcard gebruiken. Ik kom daar af en toe zelf ook wel, maar zelfs de plaatselijke buurtsuper Spar bij ons accepteert Visa en Mastercard. Ook grote winkels in de stad, tankstations, supermarkten, geen probleem. En Amex wordt tegenwoordig ook bij een Jumbo en Aldi geaccepteerd. Nogmaals misschien omdat ik in een grote stad in het westen woon, is met een debit of creditcard steeds meer mogelijk.
Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos
Ik lees op internet verschillende antwoorden op de vraag of Revolut nu wel of niet onder het depositogarantiestelsel valt.
Antwoord is dus: Nee.
Staat in de voorwaarden onder ‘veiligheid’.
Antwoord is dus: Nee.
Staat in de voorwaarden onder ‘veiligheid’.
Wat cijfers, waarbij vooral het verlies opvalt:
In detail: https://www.businessofapps.com/data/revolut-statistics/Revolut generated £221 million revenue in 2020, an 57 percent increase year-on-year
At that same time period, Revolut’s losses increased from £106 to £167 million
Revolut had 15.5 million users as of June 2021, 1.1 million use the app daily
Over £65 billion has been transacted on Revolut since 2020
Het fijne bij Revolut is dat je geen transactie kosten hebt als je een top up doet met een creditcard op je bankrekening. Bij conculega’s komt daar transactie kosten bij, 0,5% tot 3%, en kan dan bij grote opname bedragen, aardig oplopen. Maar waar verdient bij een top up creditcard, Revolut dan aan ?
Ze verdienen niet aan een top up, maar aan transacties, Premium, reisverzekering, aandelen, cryptocurrency, etc. En waarschijnlijk maken ze ook daar weinig op, getuige de financiële resultaten. Voor nu willen ze zoveel mogelijk klanten binnenhalen, om later waarschijnlijk de prijzen te verhogen.Datisraar schreef op zondag 11 juli 2021 @ 18:39:
Het fijne bij Revolut is dat je geen transactie kosten hebt als je een top up doet met een creditcard op je bankrekening. Bij conculega’s komt daar transactie kosten bij, 0,5% tot 3%, en kan dan bij grote opname bedragen, aardig oplopen. Maar waar verdient bij een top up creditcard, Revolut dan aan ?
Zijn er trouwens meer mensen waarbij de virtuele kaart wordt vervangen? Bij mij gaat het om een Visa met 03/25 als einddatum. Ik ga er vanuit dat het - net zoals al mijn andere virtuele kaarten - een MasterCard wordt.
Verwijderd
En de afgelopen dagen is de Revolut-kaart weer veel ingezet in Roemenië en (bezet) Cyprus. Zoals ik al eens eerder betoogd heb, als de interchange weer gaat rollen kan het plaatje voor Revolut er opeens veel beter uitzien.oohh schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 19:28:
[...]
Ze verdienen niet aan een top up, maar aan transacties
[...]
Zijn er trouwens meer mensen waarbij de virtuele kaart wordt vervangen?
De virtuele kaarten (met name de vroege, geloof ik) worden inderdaad bij veel mensen vervangen op het moment.
Zijn er meer mensen die last hebben dat Revolut betaling voor Amazon Prime NL blijft blokkeren?
Hoi! ik heb laatst een revolut plus rekening geopend. Nu zie ik veel reviews dat rekeningen gewoon ineens gesloten worden als je er bijvoorbeeld 2000 euro opzet? Lijkt me een beetje apart.. Heeft iemand hier ervaring met hou betrouwbaar revolut nou echt is?
Ik gebruik Revolut niet zoveel meer (ivm gebruik crypto.com kaart) echter heb in het verleden nooit problemen gehad. Je moet gewoon wegblijven van crypto exchanges etc dan is er niks aan de hand vermoed ik. Je wil hun anti witwas algorithm niet triggeren.AMD and INTEL schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 15:41:
Hoi! ik heb laatst een revolut plus rekening geopend. Nu zie ik veel reviews dat rekeningen gewoon ineens gesloten worden als je er bijvoorbeeld 2000 euro opzet? Lijkt me een beetje apart.. Heeft iemand hier ervaring met hou betrouwbaar revolut nou echt is?
[ Voor 4% gewijzigd door glatuin op 29-07-2021 15:44 ]
Verwijderd
Tja, ik zet er met een creditcard elke maand € 1.500 tot € 2.000 op, dat wordt opgemaakt met overboekingen (ook aan mijzelf), dagelijkse betalingen (nu weer hier in Roemenië volop in gebruik) en automatische afschrijvingen. Geen centje pijn, en ik heb nu weer gewoon de gratis versie.AMD and INTEL schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 15:41:
Op zich best handige strategie. Zou MasterCard je beschermen als je geld op je Revolut account heb gezet en je account word een paar dagen later geblokkeerd? Zo ja, dan zou het best wel een goede strategie zijn om zonder zorgen bij Revolut te bankierenVerwijderd schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 15:51:
[...]
Tja, ik zet er met een creditcard elke maand € 1.500 tot € 2.000 op, dat wordt opgemaakt met overboekingen (ook aan mijzelf), dagelijkse betalingen (nu weer hier in Roemenië volop in gebruik) en automatische afschrijvingen. Geen centje pijn, en ik heb nu weer gewoon de gratis versie.
@AllInOneNerd Op welke manier denk jij dat MasterCard daar een bescherming voor bied? Dat die het bedrag wat je op een andere rekening hebt gestort weer terugboeken ofzoiets? Waarom zouden ze dat doen?
Een andere rekening voeden met je kaart valt niet onder aankoopbescherming of aflevergarantie.AllInOneNerd schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 16:00:
[...]
Op zich best handige strategie. Zou MasterCard je beschermen als je geld op je Revolut account heb gezet en je account word een paar dagen later geblokkeerd? Zo ja, dan zou het best wel een goede strategie zijn om zonder zorgen bij Revolut te bankieren
Verwijderd
Ik doe dit maandelijks en dat is geen enkel probleem, maar...!AMD and INTEL schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 15:41:
Bij Revolut lopen er wat processen op de achtergrond die verdachte zaken e.d. moeten herkennen en die staan zeker in het begin (kort na het openen van je rekening óf weinig transacties) nog wat 'strak' afgesteld. Het is een 'zelflerend' algoritme wat je niet teveel moet laten schrikken als het ware. Ik heb er langzaamaan naartoe gewerkt door stapsgewijs de bedragen steeds wat te verhogen. Het werkt in het begin beter door met 4x €500,- op te toppen dan in 1x met €2000,-. Het komt er gewoon op neer dat je even wat reputatie moet opbouwen.
Doe ook wat verschillende transacties. Betaal eens een boodschap in een fysieke winkel, maar betaal ook eens een wat grotere aankoop online. Gebruik zowel je pincode als contactloos betalen. Ik heb een Revolut Maestro, Visa en Mastercard en gebruik ze willekeurig. Kortom laat zien dat je een 'doorsnee' gebruiker bent.
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 30-07-2021 13:38 ]
Bedankt voor wat meer info. Ik top up meestal met apple pay… maar dat lijkt soms te blockeren op een of andere reden.. dan maar ideal!Verwijderd schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 11:11:
[...]
Ik doe dit maandelijks en dat is geen enkel probleem, maar...!
Bij Revolut lopen er wat processen op de achtergrond die verdachte zaken e.d. moeten herkennen en die staan zeker in het begin (kort na het openen van je rekening óf weinig transacties) nog wat 'strak' afgesteld. Het is een 'zelflerend' algoritme wat je niet teveel moet laten schrikken als het ware. Ik heb er langzaamaan naartoe gewerkt door stapsgewijs de bedragen steeds wat te verhogen. Het werkt in het begin beter door met 4x €500,- op te toppen dan in 1x met €2000,-. Het komt er gewoon op neer dat je even wat reputatie moet opbouwen.
Doe ook wat verschillende transacties. Betaal eens een boodschap in een fysieke winkel, maar betaal ook eens een wat grotere aankoop online. Gebruik zowel je pincode als contactloos betalen. Ik heb een Revolut Maestro, Visa en Mastercard en gebruik ze willekeurig. Kortom laat zien dat je een 'doorsnee' gebruiker bent.
Wat vinden jullie eigenlijk van het pluspakket? Zijn de verzekeringen enz het waard of? En hoe is de afhandeling ervan als iemand daar ervaring mee heeft?
is het je gelukt een oplossing hierop te vinden? ik kon voorheen ook gewoon betalen met mij Revolut, maar krijg nu ik mijn account wil heractiveren dezelfde foutmeldingcacao70 schreef op zondag 27 juni 2021 @ 19:27: