Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Luuk2015
  • Registratie: december 2014
  • Laatst online: 09:49

Luuk2015

Vires in numeris

fcnevland schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 17:58:
Raar bij tikkie staat revolut niet meer in Ideal lijst hebben jullie dat ook al gezien
Klopt ja, een paar weken geleden stond hij er nog wel bij.
Een week of twee geleden was er hier ook een discussie over, daar vind je misschien meer info.

• birdibird
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 21-06 21:00
fcnevland schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 17:58:
Raar bij tikkie staat revolut niet meer in Ideal lijst hebben jullie dat ook al gezien
Ja helaas, ik zag het ook.
Daar is hierboven al een discussie over geweest.

Daarentegen doet ASN betaalverzoek het perfect!
Echter staat revolut nog niet in het ideal lijstje bij Bunq...
Maar een betaling naar de Bunq rekening is instant, dus dat is ook prima :)
edit: sofort request in Bunq geeft een error na de betaling in revolut bevestigd te hebben...

[Voor 26% gewijzigd door birdibird op 05-02-2021 19:14]

Renault Zoe Q210, 6885 Wp off grid, 4.8kWh LFP huisaccu, 140L zonneboiler

• MaffeMaarten
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 07:01
birdibird schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 18:34:
[...]

Echter staat revolut nog niet in het ideal lijstje bij Bunq....
Hahahaha! daar moet ik echt even hardop om lachen. Bunq was toen ze net aan het opstarten was juist heel hard aan het rellen om zichzelf in de iDeal lijstjes te krijgen, inclusie beschuldigingen dat de grote banken ze expres dwars zaten.

• AllInOneNerd
  • Registratie: november 2019
  • Laatst online: 22:47
MaffeMaarten schreef op maandag 8 februari 2021 @ 10:05:
[...]

Hahahaha! daar moet ik echt even hardop om lachen. Bunq was toen ze net aan het opstarten was juist heel hard aan het rellen om zichzelf in de iDeal lijstjes te krijgen, inclusie beschuldigingen dat de grote banken ze expres dwars zaten.
Viel me ook al op ja. Maar het zal me niks verbazen als revolut express niet in het lijstje staat. Revolut is toch wel een vrij grote concurrent van Bunq en je maakt toch geld over van Bunq naar een concurrent

Vond je de opmerking van mij of iemand relevant of heeft het je geholpen? Laat een duimpje achter als teken van waardering.

• Datisraar
  • Registratie: september 2019
  • Laatst online: 20:22
AllInOneNerd schreef op maandag 8 februari 2021 @ 11:19:
[...]

Viel me ook al op ja. Maar het zal me niks verbazen als revolut express niet in het lijstje staat. Revolut is toch wel een vrij grote concurrent van Bunq en je maakt toch geld over van Bunq naar een concurrent
Bunq heeft 1,2 miljoen klanten in Europa en tegen de 300.000 klanten in Nederland. Dan groeit Revolut net zo hard als in Nederland en is dit inderdaad een geduchte concurrent. Bunq zal volgens mij met 8€ per maand (te duur voor veel Nederlanders), niet verder hier hard groeien, in tegenstelling tot Revolut die ook nog eens gratis is.

• FJP84
  • Registratie: mei 2013
  • Laatst online: 23:06
Ik merkte zojuist wat stoms op. Ik had een rekening Klarna van 1,42 euro. Dat kon ik niet via Revolut betalen omdat het minimum 2,00 EUR. Met N26 ging het wel gewoon. Waarom is dit?

• U123456
  • Registratie: september 2014
  • Laatst online: 19:51
FJP84 schreef op maandag 8 februari 2021 @ 23:31:
Ik merkte zojuist wat stoms op. Ik had een rekening Klarna van 1,42 euro. Dat kon ik niet via Revolut betalen omdat het minimum 2,00 EUR. Met N26 ging het wel gewoon. Waarom is dit?
Dus na al die jaren nog steeds niet opgelost!
Uit 2017: U123456 in "Revolut (prepaid creditcard incl IBAN en Premium)"

• McGarrett
  • Registratie: april 2020
  • Niet online
Zijn er hier Revolut gebruikers die gebruikmaken van de Pockets?
https://www.revolut.com/en-NL/pockets

Er staat namelijk dat je direct kunt betalen vanuit een pocket bijv. incasso's
Hebben de Pockets dan ook een eigen IBAN? Net als bij Bunq bijv.

• AllInOneNerd
McGarrett schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 14:25:
Zijn er hier Revolut gebruikers die gebruikmaken van de Pockets?
https://www.revolut.com/en-NL/pockets

Er staat namelijk dat je direct kunt betalen vanuit een pocket bijv. incasso's
Hebben de Pockets dan ook een eigen IBAN? Net als bij Bunq bijv.
Nee, dat hebben ze niet. Moet zeggen dat het prettig werkt. Je maakt een pocket aan en selecteert optioneel van welke bedrijven of winkel de transactie uit dat potje gehaald moet worden.

Vond je de opmerking van mij of iemand relevant of heeft het je geholpen? Laat een duimpje achter als teken van waardering.

• AllInOneNerd
Vannacht is er bij mij voor de tweede keer een betaling (Apple Watch die ik in september 2020 heb gekocht) opnieuw afgeschreven onder het mom van een 'delayed transaction'. Zijn er meer mensen die dit probleem hebben gehad?

• Glup
  • Registratie: november 2020
  • Niet online
AllInOneNerd schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 17:14:
[...]

Nee, dat hebben ze niet. Moet zeggen dat het prettig werkt. Je maakt een pocket aan en selecteert optioneel van welke bedrijven of winkel de transactie uit dat potje gehaald moet worden.
Vaak wordt vergeten dat het gebruik van pockets/vaults of de equivalenten bij andere fintechs, ook nog eens veiliger is.

Als je pas wordt gestolen (eventueel met pin) dan kan slechts van de hoofdrekening worden ontvreemd. Door het gebruik van pockets zouden overige middelen eerst weer moeten worden overgeboekt naar de hoofdrekening om daar ook bij te kunnen met de pinpas ;)

Een zeer kleine moeite om grotere bedragen veiliger te houden :)

[Voor 0% gewijzigd door Glup op 11-02-2021 12:40. Reden: aanvulling]

• McGarrett
  • Niet online
AllInOneNerd schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 17:14:
[...]

Ik neem aan dat het ook werkt onder de gratis versie van Revolut, of is het iets van de betaalde versie?

• Glup
  • Niet online
McGarrett schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 12:30:
[...]

Ik neem aan dat het ook werkt onder de gratis versie van Revolut, of is het iets van de betaalde versie?
Bij mij wel. Vaults (spaarrekening) is ook gratis. Revolut is best wel awesome _/-\o_

• McGarrett
  • Niet online
Glup schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 12:41:
[...]

Bij mij wel. Vaults (spaarrekening) is ook gratis. Revolut is best wel awesome _/-\o_
Okay!
Nu alleen nog het accorderen van direct debit zoals Bunq dat heeft dan is het helemaal perfect.

• AllInOneNerd
McGarrett schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 12:52:
[...]

Okay!
Nu alleen nog het accorderen van direct debit zoals Bunq dat heeft dan is het helemaal perfect.
Ik heb het hier in het bunq topic over gehad:
AllInOneNerd schreef op zondag 24 januari 2021 @ 00:15:
[...]

Dit was voor mij een tijd lang de reden om nog bij bunq te blijven. Deze ene specifieke feature. Tot ik er achter kwam dat je bij alle banken gewoon van te voren kan zien welke incasso’s er komen en eventueel storneren (in de bunq app is dit equivalent van op het rode kruisje drukken bij de incasso). Het zit misschien iets meer verstopt maar uiteindelijk komt het op het zelfde neer.
M.a.w. alle banken hebben deze functie, bij bunq is de interface alleen wat gebruiksvriendelijker.

• McGarrett
  • Niet online
AllInOneNerd schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 13:08:
[...]

Ik heb het hier in het bunq topic over gehad:

[...]

M.a.w. alle banken hebben deze functie, bij bunq is de interface alleen wat gebruiksvriendelijker.
Is helaas niet hetzelfde. Bij Bunq (had) heb je tot vijf dagen de tijd om de direct debit (incasso) te accepteren voordat het automatisch wordt geweigerd. Stel dat je bijv. een instantie gemachtigd heb om een x bedrag maandelijks af te schrijven op 28ste van de maand en dat het bedrijf inhalig wordt en opeens drie of vier dagen (24ste) begint af te schrijven, dan heb je met de feature van Bunq daar controle over. Het bedrag wordt pas afgeschreven als jij akkoord geeft. Bij de overige banken kan je alleen de incasso weigeren op voorhand of storneren als het al is afgeschreven. Dit is een wezenlijk verschil in functie.
https://api.together.bunq...y-direct-debits-with-bunq

Bij mij komt het nu regelmatig voor dat bijvoorbeeld Eneco steeds eerder afschrijft, terwijl zij aangeven dat als bijvoorbeeld de afgesproken dag in het weekend of op een nationale feestdag valt ze pas de eerst volgende werkdag afschrijven, maar in de praktijk blijkt dat ze zich daar niet aanhouden en doodgewoon een paar dagen eerder incasseren soms dus wel tot 4 dagen. Toen ik bij Bunq zat had ik daar controle over, maar dat gaat bij de andere banken helaas niet en daar baal ik best van. Ik ben niet tegen incasso, maar hou je aan gemaakte afspraken, en één of twee keer snap ik maar niet als het struktureel begint te worden.

Daarom pleit ik bij de nieuwe Fintechs ervoor, of ze deze functie kunnen inbouwen. :)

• AllInOneNerd
McGarrett schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 14:27:
[...]

Is helaas niet hetzelfde. Bij Bunq (had) heb je tot vijf dagen de tijd om de direct debit (incasso) te accepteren voordat het automatisch wordt geweigerd. Stel dat je bijv. een instantie gemachtigd heb om een x bedrag maandelijks af te schrijven op 28ste van de maand en dat het bedrijf inhalig wordt en opeens drie of vier dagen (24ste) begint af te schrijven, dan heb je met de feature van Bunq daar controle over. Het bedrag wordt pas afgeschreven als jij akkoord geeft. Bij de overige banken kan je alleen de incasso weigeren op voorhand of storneren als het al is afgeschreven. Dit is een wezenlijk verschil in functie.
https://api.together.bunq...y-direct-debits-with-bunq

Bij mij komt het nu regelmatig voor dat bijvoorbeeld Eneco steeds eerder afschrijft, terwijl zij aangeven dat als bijvoorbeeld de afgesproken dag in het weekend of op een nationale feestdag valt ze pas de eerst volgende werkdag afschrijven, maar in de praktijk blijkt dat ze zich daar niet aanhouden en doodgewoon een paar dagen eerder incasseren soms dus wel tot 4 dagen. Toen ik bij Bunq zat had ik daar controle over, maar dat gaat bij de andere banken helaas niet en daar baal ik best van. Ik ben niet tegen incasso, maar hou je aan gemaakte afspraken, en één of twee keer snap ik maar niet als het struktureel begint te worden.

Daarom pleit ik bij de nieuwe Fintechs ervoor, of ze deze functie kunnen inbouwen. :)
Banken krijgen een vooraankondiging van 14 of minder dagen voordat de incasso daadwerkelijk afgeschreven word. In die 14 (of minder) dagen komt hij tussen het lijstje met komende afschrijvingen te staan en kan je hem zelf door laten lopen of storneren. Zo bijzonder is de incasso feature van bunq dus niet buiten een wat makkelijkere interface om. Hoe het bij bunq werkt:

- Groene knop/accepteren: geld word direct afgeschreven en gestuurd naar de bestemming
- Rode knop/wijgeren: incasso word direct gestorneerd
- Geen reactie: incasso word op het laatste moment geweigerd

Het enige wat je dus doet is wellicht de betaling eerder versturen als je hem eerder accepteert maar absoluut niet later versturen, die datum staat namelijk al zo goed als vast en kan niet naar voren gehaald worden.

Dus wat jij ziet/beschrijft als 'Eneco steeds eerder afschrijft' is gewoon puur Eneco die een voormelding doet bij bunq dat de incasso eraan komt (notificatie bij bunq) en tussen de afschrijfdatum kan je hem hooguit eerder af laten schrijven of storneren. Nogmaals, uitstelen gebeurt niet.

• U123456
  • Registratie: september 2014
  • Laatst online: 19:51
Off-topic: Kan dat Eneco-verhaal ook niet bevestigen. Bij mij al jaren op de 28ste, tenzij het in het weekend valt. Precies zoals ik in Mijn Eneco heb ingesteld via https://www.eneco.nl/klantenservice/nota-betalen/betalen/
Zou ook zo bij Revolut moeten werken.

• Glup
  • Niet online
Revolut rolls out QR code-based payments for business customers
Revolut rolls out QR code-based payments for business customers
18 February 2021
Revolut has rolled out touch-free QR code-based payments for business customers across Europe.

The services is targeted at business owners - from market stall traders to cafe proprietors - who can access QR codes on their phones using just the Revolut Business app, without needing to purchase any additional devices.

Users need to apply for a Revolut merchant account to access the feature, which generates a QR code which the customer can scan with the camera on their phone. The customer will then receive a prompt asking them to pay with Apple Pay, Visa or Mastercard and they can complete the payment from their own iOS or Android device.

Paulo Guichard, product owner for acquiring at Revolut says: “The popularity of QR codes has increased as this payment method is quick, easy and allows people to make socially distanced payments which are increasingly important during the global pandemic. We’ve removed the need for additional devices or hardware, as all business owners have to do is use their Revolut Business app and show customers a QR code to accept payments straight away through this efficient and touch free method.”

• Anakha
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 21:20
Blijkbaar heeft Revolut inmiddels genoeg klanten, want de voorwaarden voor gratis accounts worden vanaf 23 april opnieuw verder beperkt.

De kosten voor ATM withdrawals worden hoger (minimaal 1 euro per keer) en naast een maximum gratis bedrag (200 euro per maand) komt er nu ook een maximum aantal gratis withdrawals (5 keer per maand) voor je die kosten gaat betalen.

De gratis internationale overboekingen buiten de SEPA-zone verdwijnen, je gaat daar vanaf nu altijd voor betalen.

En mocht je aandelen verhandelen via Revolut, dan mag dat nog maar 1x per maand gratis, in plaats van 3x.

Het wordt langzaam steeds minder interessant zo, hoewel ik na de beperking in het maximale bedrag dat je maandelijks gratis mag wisselen in andere valuta al grotendeels afgehaakt was.

• Glup
  • Niet online
Anakha schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 13:18:
Blijkbaar heeft Revolut inmiddels genoeg klanten, want de voorwaarden voor gratis accounts worden vanaf 23 april opnieuw verder beperkt.

De kosten voor ATM withdrawals worden hoger (minimaal 1 euro per keer) en naast een maximum gratis bedrag (200 euro per maand) komt er nu ook een maximum aantal gratis withdrawals (5 keer per maand) voor je die kosten gaat betalen.

De gratis internationale overboekingen buiten de SEPA-zone verdwijnen, je gaat daar vanaf nu altijd voor betalen.

En mocht je aandelen verhandelen via Revolut, dan mag dat nog maar 1x per maand gratis, in plaats van 3x.

Het wordt langzaam steeds minder interessant zo, hoewel ik na de beperking in het maximale bedrag dat je maandelijks gratis mag wisselen in andere valuta al grotendeels afgehaakt was.
Ja het gratis feestje lijkt afgelopen. Overigens bij Vivid nog niet, maar die zijn dan ook net begonnen en moeten zich nog in de markt vechten 8)

• Adion
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 12:13
Ik heb gisteren een uitnodiging gekregen om lid te worden van 'Revolut Bank'.
Via de App akkoord gegaan, en vanaf dan val je onder de Lithueense bankgarantie.

Als ik de voorwaarden lees is het intern wel nog wat omslachtig geregeld, maar de werking blijft verder gelijk en ook betalingen verlopen gewoon zoals voorheen.
Maar intern blijft het 'Revolut Payments' die zorgt voor de bankkaarten en overschrijvingen, en 'Revolut Bank' zorgt enkel voor het veiligstellen van je rekening. Geld word automatisch tussen de 2 overgeveld als je geld ontvangt of een betaling doet.
Had ook geruchten gehoord dat er een rekening zou komen die interest uitbetaald, maar dat blijkt ook nog niet het geval te zijn.

VirtualDJ 2021 - Fast Image Resizer - Instagram

• NY_Giant
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 22:55
Ik vind de schade voor de gratis accounts nog wel meevallen. Je kunt nog steeds gratis vijf ATM-withdrawals doen tot maximaal 200 euro per maand. Het lijkt me erg knap als je voor een bedrag van 200 euro méér dan vijf withdrawals doet. Dus in de praktijk valt deze beperking erg mee.

Iedereen met een beetje serieuze interesse in aandelenhandel doet dat eigenlijk sowieso al niet via Revolut.

Het enige echte minpunt is dat internationale overboekingen in niet-euro's niet langer gratis zijn. Maar zelfs met Premium en Metal heb je straks nog maar recht op één respectievelijk drie gratis internationale overboekingen per maand. Waarschijnlijk zijn die gewoon echt te duur voor Revolut om gratis aan te bieden. Dus is dat iets waar je veel gebruik van maakt, dan kan het zeker lonen om naar alternatieven te kijken.

Betalingen en overboekingen in euro's blijven gewoon onbeperkt gratis. En ook online- en offline-betalingen in andere valuta (of zelf wisselen naar andere valuta) blijft gewoon gratis tot 1000 pond per maand: https://www.revolut.com/nl-NL/onze-tariefplannen.

• Bulldock
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 21:13
NY_Giant schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 14:17:

Het enige echte minpunt is dat internationale overboekingen niet langer gratis zijn. Maar zelfs met Premium en Metal heb je straks nog maar recht op één respectievelijk drie gratis internationale overboekingen per maand. Waarschijnlijk zijn die gewoon echt te duur voor Revolut om gratis aan te bieden. Dus is dat iets waar je veel gebruik van maakt, dan kan het zeker lonen om naar alternatieven te kijken.
Transferwise biedt dit tegen een vast laag tarief aan. Bijvoorbeeld naar een Hongaarse HUF rekening is 96 HUF (28 cent), ongeacht het bedrag. Transferwise geeft daarbij aan dat dit hun kosten zijn. En het ontvangen is gratis (je krijgt een Hongaarse bankrekening bij TW). Dus, stel ik stuur 358.000 HUF (ca. €1.000 ) naar mijn Transferwise via Revolut, dan kost me dat € 3 bij Revolut. De interbancaire kosten zijn volgens mij echt vele malen lager, dus extra winst voor Revolut.

Ik zie het als een verkapte fee op de wisselkoers. Er is een soort lock-in bij Revolut, waarbij alleen het geld wisselen (en vervolgens uitgeven) 'gratis' is, maar transacties zwaar 'belast' worden.

Enerzijds logisch, want ze moeten ergens aan verdienen. Maar ik vind het fors, zeker voor betaalde accounts.

• NY_Giant
@Bulldock Klopt ja, voor overboekingen in niet-euro's ben je bij Transferwise een stuk beter af. Kennelijk zit Revolut niet echt meer op dat soort klanten te wachten of willen ze inderdaad gewoon een flink graantje meepikken.

Voor al het overige voldoet Revolut in mijn geval met het gratis account nog steeds prima.

• AlexFL
Beetje sneu dat ze dure swift betalingen nu over een kam gaan scheren met alle andere internationale betalingen, ik stuurde vaak geld naar m'n rekening in de VS, daar komt swift niet bij kijken. Ik heb nog nooit een swift transactie hoeven doen, mag er nu wel voor gaan betalen.

• glatuin
  • Registratie: juni 2015
  • Laatst online: 17:48
AlexFL schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 16:44:
Beetje sneu dat ze dure swift betalingen nu over een kam gaan scheren met alle andere internationale betalingen, ik stuurde vaak geld naar m'n rekening in de VS, daar komt swift niet bij kijken. Ik heb nog nooit een swift transactie hoeven doen, mag er nu wel voor gaan betalen.
Jammer voor je, echter voor betalingen van/naar VS ben ik erg tevreden met Transferwise. Wel ACH betalingen doen, via Wire transfer betaal je $7.50 kosten.
Wat bedoel ik hiermee? Bij Transferwise krijg je een US account. Je kunt dan een Amerikaanse binnenlandse betaling doen naar je US Transferwise rekening. Eenmaal daarop zo geconverteerd naar EURO en overgemaakt naar je eigen rekening.

• deef-
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 22-02 14:01
Ik heb antwoord op mijn klacht bij ABN AMRO over het verwijderen van Revolut uit de betaalmogelijkheden bij Tikkie. Het komt erop neer dat ABNAMRO alleen aanbieders van een Nederlandse betaalrekening op de lijst wil zetten om reden van "beheer" en "veiligheid". Dat ze de mogelijkheid eerder wel boden noemen ze een foutje en ze vinden Tikkie een optionele service en geen onderdeel van het betalingsverkeer.

Gezien het feit dat Revolut wekenlang wel beschikbaar was en dat Tikkie zelf een heel andere verklaring geeft vind ik dit niet echt een sterk standpunt.

Wat nu? Klacht bij Kifid, afm, acm ingediend. Naar de rechter zal wel een dure grap zijn..

• AllInOneNerd
deef- schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 17:38:
Ik heb antwoord op mijn klacht bij ABN AMRO over het verwijderen van Revolut uit de betaalmogelijkheden bij Tikkie. Het komt erop neer dat ABNAMRO alleen aanbieders van een Nederlandse betaalrekening op de lijst wil zetten om reden van "beheer" en "veiligheid". Dat ze de mogelijkheid eerder wel boden noemen ze een foutje en ze vinden Tikkie een optionele service en geen onderdeel van het betalingsverkeer.

Gezien het feit dat Revolut wekenlang wel beschikbaar was en dat Tikkie zelf een heel andere verklaring geeft vind ik dit niet echt een sterk standpunt.

Wat nu? Klacht bij Kifid, afm, acm ingediend. Naar de rechter zal wel een dure grap zijn..
Tikkie is inderdaad optioneel, maar het zorgt voor enorme hoeveelheden betaal verkeer dus vraag ik me af in hoeverre het dan nog dit soort keuzes mag maken omdat het ‘optioneel is’

• Luuk2015

Luuk2015

Vires in numeris

glatuin schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 16:47:
[...]
Wel ACH betalingen doen, via Wire transfer betaal je $7.50 kosten.
Wat is eigenlijk het verschil tussen ACH en Wiretransfer? Waarom zou je $7,50 betalen als het gratis kan?

• glatuin
Luuk2015 schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 19:14:
[...]

Wat is eigenlijk het verschil tussen ACH en Wiretransfer? Waarom zou je $7,50 betalen als het gratis kan?
Wire transfer is oudere techniek en sneller. Maar heeft dus meer kosten. Transferwise heeft afgelopen dec de tarieven noodgedwongen moeten invoeren voor wire transfer. Mijn broker in de VS accepteerd beide dus voor mij was het eenvoudig overstappen van wire naar ACH.

Via Google veel over de verschillen te vinden.

• glatuin
AllInOneNerd schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 18:24:
[...]

Tikkie is inderdaad optioneel, maar het zorgt voor enorme hoeveelheden betaal verkeer dus vraag ik me af in hoeverre het dan nog dit soort keuzes mag maken omdat het ‘optioneel is’
Volgens mij wil ABN het simpel houden alleen NL rekeningen. Ik had eerder al geklaagd waarom tikkie geen andere banken die wel in NL opereren ondersteunde. En kreeg min of meer zelfde antwoord.

Ik vind het gedrag niets anders dan de competitie frustreren.
Echter op 1 punt snap ik het. We hebben in NL extra beveiliging middels naam/nummer koppeling. Die kennen de buitenlandse banken zoals revolut niet. Dus wat dat betreft zou het eenvoudiger zijn om een scam op te zetten middels tikkie.

• Wally2002
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 22:36
deef- schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 17:38:

Het is op z'n zachts gezegd geen sterk standpunt en ik vraag me af of dit überhaupt wel toegestaan is.
Je mag verwachten dat als je bank iDeal ondersteund, je overal kan betalen waar iDeal geaccepteerd wordt.
Het is raar dat een partij die iDeal zegt te ondersteunen, dat alsnog niet volledig blijkt te doen.

Op de website van iDeal en hun FAQ kan ik in ieder geval geen informatie vinden, waaruit blijkt dat er uitzonderingen zouden kunnen bestaan.
In 2020 heeft 61% van de gebruikers wel eens betaald via een betaalverzoek (bron). Tikkie is er een van.
iDeal is van Currence en zij schrijven op hun site:
De missie van Currence is enerzijds het faciliteren van marktwerking en het creëren van transparantie in het collectieve betalingsverkeer in Nederland en anderzijds het behouden en verder ontwikkelen van de kwaliteit, veiligheid en efficiency van de collectieve betaalproducten.
Currence doet dat door een helder en gelijk speelveld te bieden voor iedere partij die met de door Currence gevoerde betaalproducten Acceptgiro, iDEAL en Incassomachtigen wil werken.

• AlbertJP
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 21-06 21:25
glatuin schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 19:38:
[...]

Wire transfer is oudere techniek en sneller. Maar heeft dus meer kosten. Transferwise heeft afgelopen dec de tarieven noodgedwongen moeten invoeren voor wire transfer. Mijn broker in de VS accepteerd beide dus voor mij was het eenvoudig overstappen van wire naar ACH.

Via Google veel over de verschillen te vinden.
ACH is goedkoop maar minder snel, vaak 2 werkdagen in plaats van de 1 werkdag die we van SEPA-betalingen gewend zijn. Tenminste, dat is mijn ervaring met het ontvangen van ACH-betalingen op Transferwise. Lukt het tussen Transferwise en jouw broker wel in 1 werkdag of duurt dat ook 2?

• AlexFL
[...]

Jammer voor je, echter voor betalingen van/naar VS ben ik erg tevreden met Transferwise. Wel ACH betalingen doen, via Wire transfer betaal je $7.50 kosten.
Wat bedoel ik hiermee? Bij Transferwise krijg je een US account. Je kunt dan een Amerikaanse binnenlandse betaling doen naar je US Transferwise rekening. Eenmaal daarop zo geconverteerd naar EURO en overgemaakt naar je eigen rekening.
De kosten bij transferwise waren altijd hoger dan bij revolut, heb zelf ook transferwise maar revolut won vooralsnog altijd. later dit jaar wil ik een paar ton overboeken naar m'n amerikaanse bank, volgens mij neem ik dan best een revolut premium abo'tje voor het gunstigste tarief zonder bijkomende kosten.

• Glup
  • Niet online
AlexFL schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 23:57:
[...]

De kosten bij transferwise waren altijd hoger dan bij revolut, heb zelf ook transferwise maar revolut won vooralsnog altijd. later dit jaar wil ik een paar ton overboeken naar m'n amerikaanse bank, volgens mij neem ik dan best een revolut premium abo'tje voor het gunstigste tarief zonder bijkomende kosten.
Je kan daarvoor ook Vivid gebruiken (als die het dan nog steeds gratis heeft): https://vivid.money/en-eu/compare/

• Glup
  • Niet online
[...]

Zou datzelfde trouwens niet ook bij Revolut werken? Overzetten naar $$ account en dan overboeken naar je VS rekening?

• glatuin
Glup schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 11:10:
[...]

Zou datzelfde trouwens niet ook bij Revolut werken? Overzetten naar $$ account en dan overboeken naar je VS rekening?
Bij Revolut zie ik enkel een dollar IBAN account geen Amerikaanse rekening gegegevens. Dus nee.

• Bulldock
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 21:13
AlexFL schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 23:57:
[...]

Volgens mij is er in dat geval een flat fee van 3 euro. Niet zo spannend bij een paar ton.

• AlexFL
Glup schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 11:09:
[...]

Je kan daarvoor ook Vivid gebruiken (als die het dan nog steeds gratis heeft): https://vivid.money/en-eu/compare/
Thanks, eens kijken.

• Glup
  • Niet online

• AlexFL
Zie alleen mogelijkheden om naar iban's over te boeken, niet naar US bank accounts. Correct me if i'm wrong.

• glatuin
AlexFL schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 19:22:
[...]

Zie alleen mogelijkheden om naar iban's over te boeken, niet naar US bank accounts. Correct me if i'm wrong.
Klopt, ik ga er niet vanuit dat het hier kan.

• AlexFL
Bij vivid nee, bij revolut gewoon wel, daar kun je als je kiest om geld over te boeken gewoon een amerikaanse bankrekening kiezen. Als je al dollars op je revolut rekening hebt staan gebruikt hij die en anders worden je euro's on the fly omgezet. via ACH is de transactie in een paar dagen op m'n US rekening.

• Luuk2015

Luuk2015

Vires in numeris

AlexFL schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 21:49:
Bij vivid nee, bij revolut gewoon wel, daar kun je als je kiest om geld over te boeken gewoon een amerikaanse bankrekening kiezen. Als je al dollars op je revolut rekening hebt staan gebruikt hij die en anders worden je euro's on the fly omgezet. via ACH is de transactie in een paar dagen op m'n US rekening.
Maar waarom is Transferwise dan niet een goede oplossing? TW heeft toch gewoon een vaste fee?

• AlexFL
Luuk2015 schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 22:25:
[...]

Maar waarom is Transferwise dan niet een goede oplossing? TW heeft toch gewoon een vaste fee?
Volgens mij is de fee bij transferwise ook gerelateerd aan het bedrag wat je overmaakt. Bij revolut heb je met een premium abo geen fee, als de exchange rate gelijk is dan is revolut aantrekkelijker. Maar as we speak kost 1$ bij Revolut €0,83 en bij Transferwise €0,82. Dat maakt Transferwise bij bijv. $200.000 nog steeds goedkoper, zelfs met fee inbegrepen.

[Voor 15% gewijzigd door AlexFL op 20-02-2021 23:19]

• Glup
  • Niet online
AlexFL schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 19:22:
[...]
Ja klopt, ik was te snel. Dacht dat VS rekening genoeg was 8)7

• The Real Gunnar
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 17:26
oohh schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 13:52:
[...]

Net even voor de grap geprobeerd om EUR 10 op mijn Revolut account te zetten. Werkt via de PSP checkout.com. De betaling is correct van mijn Nederlandse bankrekening afgeschreven, maar op Revolut staat dat de payment reverted is? Het geld is ook nog niet bijgeschreven. :P
Probleem is blijkbaar nog niet opgelost. Gisterochtend geld via iDeal vanaf mijn eigen ING rekening naar Revolut overgeboekt. Betaling iDeal verloopt via Checkout.com keurig direct afgeschreven van ING rekening maar Revolut zegt declined. Geld foetsie. Via de chat van Revolut kom ik niet verder dan dat zij aangeven dat topup via iDeal alleen werkt vanaf een rekening met dezelfde tenaamstelling als je Revolut rekening. Nu zijn beide rekeningen van mij dus dat is blijkbaar niet het probleem. Revolut heeft geen oplossing, en vraagt om 5! werkdagen te wachten want dan zou het geld teruggestort worden. Onacceptabel wat mij betreft, zij bieden deze mogelijkheid aan en nu het niet werkt ben ik 5 dagen mijn geld kwijt?

Zijn er ook mensen met goede ervaringen topup via iDeal?

• Glup
  • Niet online
Ok dit is heel merkwaardig en zorgwekkend.

Ik probeerde het zojuist ook maar even met €100 via iDEAL van Rabobank naar Revolut, kwam in checkout.com van ING terecht (?) op een lege webpagina van de browser van mijn mobiel. Niks zichtbaar. Terug-pagina ingetoetst in browser, kreeg meteen melding dat betaling is gelukt. ~1minuut later bevestiging van Rabobank App dat er idd €100 is betaald via iDEAL aan Revolut waar het bedrag ook is bijgeschreven. Maar dus zonder dat ik in de iDEAL-Rabobank had bevestigd!

[Voor 1% gewijzigd door Glup op 21-02-2021 12:32. Reden: verduidelijking]

• NY_Giant
@The Real Gunnar Je kunt ook even contact opnemen met Currence / iDEAL: https://www.ideal.nl/cons...lgestelde-vragen/contact/. Dat heeft hier eerder in het topic al eens tot succes geleid: Datisraar in "Revolut (prepaid creditcard incl IBAN en Premium)".

• NY_Giant
Glup schreef op zondag 21 februari 2021 @ 12:06:
Ok dit is heel merkwaardig en zorgwekkend.

Ik probeerde het zojuist ook maar even met €100 via iDEAL van Rabobank naar Revolut, kwam in checkout.com van ING terecht (?) op een lege webpagina van de browser van mijn mobiel. Niks zichtbaar. Terug-pagina ingetoetst in browser, kreeg meteen melding dat betaling is gelukt. ~1minuut later bevestiging van Rabobank App dat er idd €100 is betaald via iDEAL aan Revolut waar het bedrag ook is bijgeschreven. Maar dus zonder dat ik in de iDEAL-Rabobank had bevestigd!
De opwaarderingen lijken op een of andere manier inderdaad via ING te lopen. Dat krijg ik ook altijd te zien. Het werkt bij mij wel gewoon altijd, maar echt soepel gaat het niet. Daar mag Revolut zeker nog wel eens goed naar gaan kijken. Voor nu houd ik het bij opwaarderen via creditcard. Dat gaat altijd probleemloos.

[Voor 49% gewijzigd door NY_Giant op 21-02-2021 12:35]

• Glup
  • Niet online
Ik vind dat iDEAL best wel ideaal ;) want in enkele seconden (bij mij iig) en gratis. Weet niet meer of met MC/VISA opwaarderen geld kost bij Revolut, of misschien is dat TransferWise.

Bij mij ook de optie opwaarderen via Google Pay wat dan ook weer via een kaart gaat (lukt mij maar niet om eens die Google Play balance op te maken).

Het is soms een beetje veel al die mogelijkheden maar wel leuk :+

• Bigf00t
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 22:45
The Real Gunnar schreef op zondag 21 februari 2021 @ 11:59:
Gisterochtend geld via iDeal vanaf mijn eigen ING rekening naar Revolut overgeboekt. Betaling iDeal verloopt via Checkout.com keurig direct afgeschreven van ING rekening maar Revolut zegt declined. Geld foetsie. Via de chat van Revolut kom ik niet verder dan dat zij aangeven dat topup via iDeal alleen werkt vanaf een rekening met dezelfde tenaamstelling als je Revolut rekening. Nu zijn beide rekeningen van mij dus dat is blijkbaar niet het probleem. Revolut heeft geen oplossing, en vraagt om 5! werkdagen te wachten want dan zou het geld teruggestort worden. Onacceptabel wat mij betreft, zij bieden deze mogelijkheid aan en nu het niet werkt ben ik 5 dagen mijn geld kwijt?
Helaas een bekend probleem. De eerste iDEAL top-ups gingen bij mij goed, daarna ineens naam gezeur. Je bedrag komt wel weer netjes terug hoor, dus daar hoef je je in ieder geval geen zorgen om te maken ;) Dit gaat ook weer via een Nederlandse ING rekening van Checkout.

Ik ben Revolut vooral gaan gebruiken voor de iDEAL betaalfunctie maar nu Tikkie bijvoorbeeld al niet meer werkt blijven er voor mij persoonlijk nog weinig voordelen over. De betaalverzoeken van diverse banken gaan gelukkig nog wel goed.

Verder ben ik wel een beetje klaar met Revolut dat je je ongeveer om elk tientje via de chat moet verantwoorden en is de virtuele Visa bij mij al enkele keren ineens geblokkeerd geweest. Redelijk snel op te lossen in de app, maar alles behalve handig in de rij bij een kassa. En ik pomp echt geen duizenden euro's rond ofzo, dus wat bij betreft zijn deze security triggers allemaal veel te strak afgesteld.

Inmiddels ben ik voor de dagelijkse uitgaven weer terug naar N26 en daar heb ik dit gedoe nooit gehad. Voorlopig gebruik ik Revolut alleen nog om Marktplaats betaalverzoeken te ontvangen en iDEAL betaalverzoeken te betalen.

• Glup
  • Niet online
NY_Giant schreef op zondag 21 februari 2021 @ 12:18:
@The Real Gunnar Je kunt ook even contact opnemen met Currence / iDEAL: https://www.ideal.nl/cons...lgestelde-vragen/contact/. Dat heeft hier eerder in het topic al eens tot succes geleid: Datisraar in "Revolut (prepaid creditcard incl IBAN en Premium)".
Currence actief op Zondag en beantwoord ondanks dat het de verkeerde partij was toch de vraag :+ (zie vette letters):
Beste, dank voor jouw email.
Ik ben er niet helemaal zeker van of ik begrijp wat de bedoeling van jouw mail is, maar je hebt een mail gestuurd naar Currence. Wij zijn de merkeigenaar van iDEAL maar spelen geen rol in de operationele processen rondom iDEAL en de betalingen.

Als je vragen hebt over het waarom je deze transactie niet hebt hoeven bevestigen in iDEAL moet ik je verwijzen naar jouw bank. Het iDEAL-proces van de bevestiging (autorisatie) ligt bij hen.

NB. Het zou kunnen dat je al vaker naar deze partij betaald hebt en dat daarvoor (onder een bepaald bedrag) geen bevestiging meer nodig is.

• The Real Gunnar
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 17:26
Dank voor jullie reacties, ik wacht het eerst af. De chat mevrouw van Revolut zegt dat ze er mee bezig zijn en dat er inderdaad een probleem is.

• Bigf00t
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 22:45
The Real Gunnar schreef op zondag 21 februari 2021 @ 20:45:
De chat mevrouw van Revolut zegt dat ze er mee bezig zijn en dat er inderdaad een probleem is.
Helaas een beetje het standaard verhaal daar op de chat. Om vervolgens na navraag het gesprek af te sluiten met de melding dat ze er helaas echt niks aan kunnen en mogen doen ivm security regeltjes.

Als je een ING rekening hebt staat er waarschijnlijk Hr voor je naam of voorletters ipv voornaam. Voor Revolut en Checkout.com blijkbaar genoeg reden om een top-up niet te accepteren, terwijl de naam verder overeen komt.

• Glup
  • Niet online
Bigf00t schreef op zondag 21 februari 2021 @ 21:20:
[...]

Helaas een beetje het standaard verhaal daar op de chat. Om vervolgens na navraag het gesprek af te sluiten met de melding dat ze er helaas echt niks aan kunnen en mogen doen ivm security regeltjes.

Als je een ING rekening hebt staat er waarschijnlijk Hr voor je naam of voorletters ipv voornaam. Voor Revolut en Checkout.com blijkbaar genoeg reden om een top-up niet te accepteren, terwijl de naam verder overeen komt.
Hr van heer? Zo simpel kunnen zij toch niet zijn???

Trouwens ook fout van ING om dat ervoor te zetten.

[Voor 4% gewijzigd door Glup op 22-02-2021 09:00]

• Pukson
  • Registratie: september 2013
  • Laatst online: 22:40
Viel me trouwens op dat op Marktplaats ik gewoon mijn Revolut rekening kan gebruiken voor betaalverzoeken! Toch wel nice. Jammer dat je die verzoeken niet kan delen anders was het een alternatief voor tikkie haha

Add me op Stadia: Gloogle

• McGarrett
  • Niet online
Glup schreef op maandag 22 februari 2021 @ 09:00:
[...]

Hr van heer? Zo simpel kunnen zij toch niet zijn???

Trouwens ook fout van ING om dat ervoor te zetten.
Hr. van Heer inderdaad, geldt ook voor een en/of rekening je kunt niet opwaarderen met iDeal als dit de tenaamstelling is van je (ING) bankrekening. Revolut is overigens de enige (Bank) met iDeal opwaarderen die hier “last” van heeft. Toen ik nog bij Bunq zat altijd gewoon kunnen opwaarderen en ook bij MoneYou was het geen probleem. Bij Revolut staat alles veel te strak afgesteld.

Is trouwens geen fout van de ING om dat voor je naam te zetten het is een erfenis uit het verleden toen veel nog handmatig ging en dat banken nog respect hadden voor hun klanten. Tegenwoordig ben je gewoon een nummer waar geld aan verdient moet worden, en niet meer dat ze voor je geld gaan werken.

• Glup
  • Niet online
McGarrett schreef op maandag 22 februari 2021 @ 09:58:
[...]

Hr. van Heer inderdaad, geldt ook voor een en/of rekening je kunt niet opwaarderen met iDeal als dit de tenaamstelling is van je (ING) bankrekening. Revolut is overigens de enige (Bank) met iDeal opwaarderen die hier “last” van heeft. Toen ik nog bij Bunq zat altijd gewoon kunnen opwaarderen en ook bij MoneYou was het geen probleem. Bij Revolut staat alles veel te strak afgesteld.

Is trouwens geen fout van de ING om dat voor je naam te zetten het is een erfenis uit het verleden toen veel nog handmatig ging en dat banken nog respect hadden voor hun klanten. Tegenwoordig ben je gewoon een nummer waar geld aan verdient moet worden, en niet meer dat ze voor je geld gaan werken.
Het is natuurlijk wel degelijk fout dat Hr. onderdeel van de naam is.
Het is de sekse dus zou een apart veld in het record moeten zijn lijkt mij :+

[Voor 0% gewijzigd door Glup op 22-02-2021 10:21. Reden: correctie]

• Pukson
  • Registratie: september 2013
  • Laatst online: 22:40
Ff een vraag. Sinds vandaag een nieuwe toestel. Alleen krijg ik geen mogelijkheid tot het toevoegen van mijn maestro pas aan Google Pay.

Waar ik al de kaarten van Bunq en Vivid heb toegevoegd, krijg ik niet de optie binnen revolut. Hiervoor had ik hem wel. Gekke is, is dat support nu zegt tegen mij dat je een Maestro helemaal niet kan toevoegen. Ben ik nou gek of heeft de support het fout

Add me op Stadia: Gloogle

• Glup
  • Niet online
Het lijkt erop dat Revolut op het continent haar banklicenties lokaal uitrolt: Revolut lets customers switch to Revolut Bank in 10 additional countries
Revolut lets customers switch to Revolut Bank in 10 additional countries – TechCrunch
Romain Dillet@romaindillet / 1:01 AM GMT+1•March 4, 2021
Comment
UK Press kits5
Image Credits: Revolut

Fintech startup Revolut has its own banking license in the European Union since late 2018. It lets the company offer some additional financial services without partnering with third-party companies. And the company is going to let customers switch to Revolut Bank in 10 additional countries.

The Bank of Lithuania has granted a specialized license — it isn’t a full-fledged license per se, as it focuses on some activities. The company is taking advantage of European passporting rules to operate in other European countries. Right now, Revolut takes advantage of its banking license in two countries — Poland and Lithuania.

In Lithuania for instance, you can apply for a credit card with a credit limit that’s twice the value of your monthly salary (up to €6,000). The company also offers personal loans between €1,000 and €15,000. You can pay back over one to 60 months.

Now, customers in Bulgaria, Croatia, Cyprus, Estonia, Greece, Latvia, Malta, Romania, Slovakia and Slovenia will be able to become Revolut Bank customers. It’s not a transparent process, as you need to get through a few steps to carry your account over.

But once this process is done, your deposits are protected under the deposit guarantee scheme. If Revolut Bank shutters at some point down the road, customers can claim up to €100,000 thanks to the scheme — both euros and foreign currencies are protected.

You can expect new credit products in the 10 new markets. Overall, Revolut has attracted 15 million customers. The company recently announced that it was also applying for a banking license in the U.K., its home country and its biggest market.

[Voor 77% gewijzigd door Glup op 04-03-2021 12:02. Reden: correctie & aanvulling]

• Pvparchers
  • Registratie: december 2015
  • Laatst online: 19-04 19:15
.

[Voor 98% gewijzigd door Pvparchers op 12-03-2021 19:56]

• Flipsen
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 16:50
Devaqto schreef op woensdag 29 april 2020 @ 09:55:
Zijn er mensen die zakelijk gebruik maken van Revolut Business? En dan voornamelijk als complete bankvervanger?

Specifiek: bankrekening toevoegen aan PayPal, automatische incassos.

Zijn er nog gevolgen voor Revolut zodra de UK uit de EU is gestapt? :)
Ik overweeg ook Revolut als (gratis) primaire zakelijke rekening. Ben je overgestapt? En zo ja, hoe zijn jouw ervaringen inmiddels? En gebruik je de gratis of een betaalde variant?

[Voor 10% gewijzigd door Flipsen op 21-03-2021 21:07]

.

• the-body
  • Registratie: december 2000
  • Niet online

the-body

Ja, zo heet ik nou eenmaal

Ik heb onlangs een rekening geopend bij Revolut, eerst voor mezelf en daarna voor mijn zoon. Onlangs ontving ik een Mastercard waarvan ik eerst dacht dat hij voor mijn zoon was bedoeld; voor mezelf had ik een Maestro. Echter ontving mijn zoon vorige week zijn eigen Mastercard en wist ik ff niet welke Mastercard ik nu gekregen had. De kaart staat niet in mijn app.

Bij een check op internet kwam ik er achter dat de kaart een debetkaart is uitgegeven door de PUJSC Fidobank uit Oekraïne is :? die volgens een andere website momenteel in liquidatie is ..... Ik heb hier geen fijn gevoel bij. Voordat ik contact opneem met Revolut, zijn er mensen die dit of iets vergelijkbaars ook hebben meegemaakt?

Ach joh, werken is ook niet alles

Acties:
  • +1Henk 'm!

• AlexFL
the-body schreef op maandag 22 maart 2021 @ 12:26:
Ik heb onlangs een rekening geopend bij Revolut, eerst voor mezelf en daarna voor mijn zoon. Onlangs ontving ik een Mastercard waarvan ik eerst dacht dat hij voor mijn zoon was bedoeld; voor mezelf had ik een Maestro. Echter ontving mijn zoon vorige week zijn eigen Mastercard en wist ik ff niet welke Mastercard ik nu gekregen had. De kaart staat niet in mijn app.

Bij een check op internet kwam ik er achter dat de kaart een debetkaart is uitgegeven door de PUJSC Fidobank uit Oekraïne is :? die volgens een andere website momenteel in liquidatie is ..... Ik heb hier geen fijn gevoel bij. Voordat ik contact opneem met Revolut, zijn er mensen die dit of iets vergelijkbaars ook hebben meegemaakt?
De check die je gedaan hebt op basis van de BIN klopt waarschijnlijk niet.
Hier kun je de officiële tabel downloaden
https://www.mastercard.us...-account-range-table.html

• Devaqto
  • Registratie: mei 2012
  • Laatst online: 21:41
Flipsen schreef op zondag 21 maart 2021 @ 21:06:
[...]

Ik overweeg ook Revolut als (gratis) primaire zakelijke rekening. Ben je overgestapt? En zo ja, hoe zijn jouw ervaringen inmiddels? En gebruik je de gratis of een betaalde variant?
Als je zeker van je "zaak" wilt zijn, neem dan gewoon een Nederlandse grootbank voor een tientje in de maand. Dan heb je gewoon al minder risico, je kunt altijd de bank beter benaderen en je komt ook nog eens professioneler over :)

• Luuk2015

Luuk2015

Vires in numeris

Devaqto schreef op maandag 22 maart 2021 @ 13:46:
[...]

Als je zeker van je "zaak" wilt zijn, neem dan gewoon een Nederlandse grootbank voor een tientje in de maand. Dan heb je gewoon al minder risico, je kunt altijd de bank beter benaderen en je komt ook nog eens professioneler over :)
Dit inderdaad.
Overigens vallen de meeste Revolut gebruikers ook niet onder het depositogarantiestelsel, zelf zou ik dat voor een zakelijke rekening erg belangrijk vinden.
Eventueel zou een bank als N26 ook een goede optie zijn, echter weet ik niet wat OP precies zoekt.

[Voor 8% gewijzigd door Luuk2015 op 22-03-2021 13:55]

• the-body
  • Registratie: december 2000
  • Niet online

the-body

Ja, zo heet ik nou eenmaal

AlexFL schreef op maandag 22 maart 2021 @ 13:33:
[...]

De check die je gedaan hebt op basis van de BIN klopt waarschijnlijk niet.
Hier kun je de officiële tabel downloaden
https://www.mastercard.us...-account-range-table.html
Je hebt gelijk. Volgens deze tabel is het inderdaad een kaart ge-issued door Revolut. Dat scheelt weer!

Ach joh, werken is ook niet alles

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Timelight
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 21-06 10:47
Afgelopen December heb ik Revolut geprobeerd omdat het mij wel handig leek van wegen het iDeal opladen. Dit werkte toen niet omdat ik 2 voornamen heb en bij Revolut mijn namen voluit worden geschreven en bij de Rabobank alleen de initialen worden gebruikt.

Vandaag heb ik toch weer een nieuw account aangemaakt om het nogmaals te proberen en nu werkt het voor mij wel. Dus ik denk dat het probleem verholpen is.

• Jrz
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 22:01
Is het mogelijk om het saldo op 1-1 of 31-12 te krijgen? Ik zie nergens een (jaar)overzicht, of saldo.

Ennnnnnnnnn laat losssssssss....

Acties:
  • +2Henk 'm!

• TheGhost1233
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 15:54
Account (links boven eerste pagina) - rekeninggegevens - euro - afschrift - december 2020 tot december 2020 en daar staat het saldo op 31-12.

loonthet.nl

Acties:
  • +3Henk 'm!

• MTT
  • Registratie: juli 2003
  • Niet online
Gisteren plotsklaps een melding om mezelf opnieuw te identificeren, en als ik dat niet binnen x aantal dagen doe, mijn account geblokkeerd wordt. Ik log in, zie ik dat uitgaande betalingen al geblokkeerd zijn.
Lekkere club om te pas en onpas rekeningen te blokkeren. Het is dat ik op dat moment maar 0,10 euro erop had staan.
Revolut is en blijft een onbetrouwbare bank.

• McGarrett
  • Niet online
Timelight schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 00:09:
Afgelopen December heb ik Revolut geprobeerd omdat het mij wel handig leek van wegen het iDeal opladen. Dit werkte toen niet omdat ik 2 voornamen heb en bij Revolut mijn namen voluit worden geschreven en bij de Rabobank alleen de initialen worden gebruikt.

Vandaag heb ik toch weer een nieuw account aangemaakt om het nogmaals te proberen en nu werkt het voor mij wel. Dus ik denk dat het probleem verholpen is.
Bij mij werkt het nog steeds niet, net weer een keer geprobeerd na maanden maar de betaling (topup) is geweigerd door Revolut. Waarschijnlijk ligt het aan de initialen en het feit dat het een EN/OF rekening is. Bij Bunq, MoneYou had ik er geen problemen mee om via iDeal op te waarderen.

• Timelight
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 21-06 10:47
McGarrett schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 08:49:
[...]

Bij mij werkt het nog steeds niet, net weer een keer geprobeerd na maanden maar de betaling (topup) is geweigerd door Revolut. Waarschijnlijk ligt het aan de initialen en het feit dat het een EN/OF rekening is. Bij Bunq, MoneYou had ik er geen problemen mee om via iDeal op te waarderen.
Wat voor mij dit keer wel anders gegaan is tijdens het aanmeld proces is dat ik mijn tweede naam niet direct had opgegeven. Dat komt omdat er first name stond en ik gewend ben dat er dan nog naar een middle name word gevraagd. Of iets in die trant.

Toch heeft hij dat geaccepteerd na het scannen van mijn ID kaart. Ik heb toen de support nog gevraagd mijn naam aan te passen dus die is er later aan toegevoegd. Maar of dat de rede is dat het nu wel voor mij werkt? Dat weet ik niet.

• Harry_Nak
  • Registratie: januari 2021
  • Laatst online: 21:56
MTT schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 08:30:
Gisteren plotsklaps een melding om mezelf opnieuw te identificeren, en als ik dat niet binnen x aantal dagen doe, mijn account geblokkeerd wordt. Ik log in, zie ik dat uitgaande betalingen al geblokkeerd zijn.
Lekkere club om te pas en onpas rekeningen te blokkeren. Het is dat ik op dat moment maar 0,10 euro erop had staan.
Revolut is en blijft een onbetrouwbare bank.
Vreemd zeg, hoelang heb je al een account?

• MTT
  • Niet online
Harry_Nak schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 11:48:
[...]

Vreemd zeg, hoelang heb je al een account?
Langer dan een jaar, een half jaar geleden kon ik niet eens inloggen bij de overgang naar het litouwse rekening nummer.
Het is gewoon onbetrouwbaar, van de ene op het andere moment blokkeren ze je account of je toegang.
En reageren doen ze ook al niet. Ik kan met de beste wil geen reden bedenken je account bij die cowboys aan te houden.

• Glup
  • Niet online
MTT schreef op woensdag 14 april 2021 @ 00:25:
[...]

Langer dan een jaar, een half jaar geleden kon ik niet eens inloggen bij de overgang naar het litouwse rekening nummer.
Het is gewoon onbetrouwbaar, van de ene op het andere moment blokkeren ze je account of je toegang.
En reageren doen ze ook al niet. Ik kan met de beste wil geen reden bedenken je account bij die cowboys aan te houden.
Ze hebben het wel per meerdere emails laten weten (aan mij iig). Maar een grote melding als beginscherm een paar maanden vantevoren zou wel netter zijn geweest met zoiets groots als verhuizen van bank en veranderen van nummer naar een ander land. Dit ad-hoc had natuurlijk alles te maken met de Brexit dus écht kan je het Revolut niet kwalijk nemen lijkt mij. Overigens was mijn Litouwse nummer hetzelfde alsdat ik ooit al had bij ze; weet niet meer waarom zij toen eigenlijk in Litouwen zaten.

Dit soort opmerkelijk sprongen horen wel een beetje bij zo'n challenger bank vind ik en vooralsnog wegen de voordelen voor mij met Revolut nog ver boven de nadelen op, zeker gezien het een gratis bank is :+

• Wally2002
Glup schreef op woensdag 14 april 2021 @ 07:59: Overigens was mijn Litouwse nummer hetzelfde alsdat ik ooit al had bij ze; weet niet meer waarom zij toen eigenlijk in Litouwen zaten.
Litouwen heeft eerder al ingezet op de fintechs met o.a. een aantrekkelijk vestigingsklimaat, toegankelijke toezichthouder etc.

Overigens is mijn huidige IBAN anders dan de LT IBAN die ik in het verleden heel kort heb gehad.

• MTT
  • Niet online
Glup schreef op woensdag 14 april 2021 @ 07:59:
[...]

Ze hebben het wel per meerdere emails laten weten (aan mij iig). Maar een grote melding als beginscherm een paar maanden vantevoren zou wel netter zijn geweest met zoiets groots als verhuizen van bank en veranderen van nummer naar een ander land. Dit ad-hoc had natuurlijk alles te maken met de Brexit dus écht kan je het Revolut niet kwalijk nemen lijkt mij. Overigens was mijn Litouwse nummer hetzelfde alsdat ik ooit al had bij ze; weet niet meer waarom zij toen eigenlijk in Litouwen zaten.

Dit soort opmerkelijk sprongen horen wel een beetje bij zo'n challenger bank vind ik en vooralsnog wegen de voordelen voor mij met Revolut nog ver boven de nadelen op, zeker gezien het een gratis bank is :+
Wijzigen van land en rekeningnummer is nog tot daar aan toe, maar om het account meermaals te blokkeren en dan niet te reageren op berichten is ronduit slecht. En dit geldt overigens voor het zakelijk account. Het is dat ik iedere keer dat er geld binnenkomt dit gelijk wegsluis, anders was dit een onoverkomelijk probleem geweest. Ik wens iedereen succes als je daar tonnen op hebt staan en dan je account geblokkeerd wordt, of je daarna nog relaxed achterover zit. Een deposito garantiestelsel verandert daar helemaal niks aan.

• Siask
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 22:14
MTT schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 21:13:
[...]
Het is dat ik iedere keer dat er geld binnenkomt dit gelijk wegsluis, anders was dit een onoverkomelijk probleem geweest.
De ervaring leert dat geld binnenkrijgen en daarna weer wegboeken de snelste manier is om Revolut compliance op de kast te krijgen. Doe je verder ook niets met de rekening?

Ik laad elke maand met een creditcard op voor de punten, gebruik de Maestro-pas om in Nederland mee te betalen, laat nu ook wat rekeningen automatisch afboeken en doe hier en daar een iDEAL betaling, en uiteraard boek ik ook weer over naar eigen rekeningen om het saldo weer wat af te romen. Gaat ondertussen al jaren OK, geen centje pijn.

• MTT
  • Niet online
Ik heb al jaren een ander zakelijk account, die is nog nooit geblokkeerd.
En met Revolut neem ik geen enkel risico door grote bedragen daar te laten staan.
Een van de redenen is dat ik mij nogmaals, voor de derde keer, moet verifieren. Dan komt bij mij de vraag naar boven, hebben ze hun administratie niet op orde of hoe zit dat, om precies dezelfde gegevens nogmaals te uploaden. Dan ben je toch echt niet goed bezig en dan een feedback sturen of ik anderen revolut business zou aanbevelen. Nee natuurlijk niet !

• xPulse
  • Registratie: september 2015
  • Laatst online: 31-05 17:05
Is deze kaart een beetje te gebruiken in Nederland? Supermarkten e.d? Of is deze daar niet geschikt voor.

• Luuk2015

Luuk2015

Vires in numeris

xPulse schreef op woensdag 28 april 2021 @ 17:50:
Is deze kaart een beetje te gebruiken in Nederland? Supermarkten e.d? Of is deze daar niet geschikt voor.
De Maestro kaart wordt overal gewoon geaccepteerd, de Mastercard kaart niet overal.
Dit geldt trouwens voor alle banken, niet per se voor Revolut.

• Markos
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 21-06 17:10

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Ik wil een account maken bij Revolut (of een gelijkwaardig iets) zodat ik virtuele wegwerpkaarten kan gebruiken echter wil ik niet een foto van mijn paspoort maken. Ik heb al geprobeerd met de belangrijke gegevens afgeplakt in een poging tot voorkomen van fraude, maar dan werkt het niet. Hoe kan ik Revolut (of iets gelijkwaardigs) gebruiken zonder dat ik al mijn gegevens moet fotograferen?

Ik zat anders te denken om in Photoshop mijn gegevens te wijzigen maar ik weet niet of dat andere problemen oplevert.

• glatuin
Markos schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 13:42:
Ik wil een account maken bij Revolut (of een gelijkwaardig iets) zodat ik virtuele wegwerpkaarten kan gebruiken echter wil ik niet een foto van mijn paspoort maken. Ik heb al geprobeerd met de belangrijke gegevens afgeplakt in een poging tot voorkomen van fraude, maar dan werkt het niet. Hoe kan ik Revolut (of iets gelijkwaardigs) gebruiken zonder dat ik al mijn gegevens moet fotograferen?

Ik zat anders te denken om in Photoshop mijn gegevens te wijzigen maar ik weet niet of dat andere problemen oplevert.
Dat gaat nooit werken. Zover ik weet hebben alle banken (dus ook de NL grootbanken) een volledige kopie van je paspoort nodig. Afplakken wordt niet geaccepteerd. Je zult hen moeten vertrouwen dat ze zorgvuldig met je gegevens om gaan.

• AllInOneNerd
Markos schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 13:42:
Ik ben bang dat dat onder frauderen valt.

Banken hebben nou eenmaal bepaalde gegevens nodig om daar een volwaardige rekening te kunnen openen.

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Maar Revolut is officieel geen bank toch?

• Glup
  • Niet online
Daarnaast is unlimited disposable cards pas inbegrepen bij Revolut Premium.

• Glup
  • Niet online
Markos schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 13:45:
Het is zowel soms een bank als een electronisch geld instituut.

[Voor 21% gewijzigd door Glup op 30-04-2021 13:50. Reden: aanvulling]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• glatuin
Markos schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 13:45:
Wel een financiële instelling. Dus een correctie van mij: Alle financiële instellingen hebben deze gegevens nodig. O.a. mijn broker heeft ook om deze info gevraagd. Overigens ook bij verificatie bij een cryptobeurs is deze info nodig.

[Voor 9% gewijzigd door glatuin op 30-04-2021 13:48]

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Glup schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 13:46:
Daarnaast is unlimited disposable cards pas inbegrepen bij Revolut Premium.
Vriend van me heeft de gratis versie en heeft ook gewoon (tot nu toe iig) onbeperkt wegwerpkaarten. Op de site zie ik idd staan dat dit niet bij de gratis versie zit maar als ik hier op reddit kijk kan het blijkbaar wel: https://www.reddit.com/r/...isposable_cards_now_free/
glatuin schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 13:47:
[...]

Wel een financiële instelling. Dus een correctie van mij: Alle financiële instellingen hebben deze gegevens nodig. O.a. mijn broker heeft ook om deze info gevraagd. Overigens ook bij verificatie bij een cryptobeurs is deze info nodig.
Oké dan moet ik gaan nadenken of ik dit wil doen, ik neig naar nee ;w

Stom dat het hierbij wel moet en bij paypal bijvoorbeeld niet

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Glup
  • Niet online
Overigens is met 3D-secure (ja, domme naam) het nut van virtuele wegwerp kaarten redelijk overbodig geworden omdat een betaling slechts na goedkeuring in-App kan plaatsvinden.

Daarnaast gebruiken bv Google/Apple Pay (en vast anderen ook) hun eigen disposable token ipv jouw kaartnummer dus ben je op die manier ook al afgedekt :)

• Glup
  • Niet online
En vergeet niet dat je met je kaarten ook bent 'verzekerd' bij fraude. Mijn ervaring is dat in die sporadische gevallen zij absoluut niet moeilijk doen over een charge-back.

Daarnaast kan je je kaart aan- en uitzetten in de App per soort gebruik (online / swipe / ATM).

[Voor 22% gewijzigd door Glup op 30-04-2021 14:14. Reden: aanvulling]

• Glup
  • Niet online
Markos schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 13:58:
[...]

Vriend van me heeft de gratis versie en heeft ook gewoon (tot nu toe iig) onbeperkt wegwerpkaarten. Op de site zie ik idd staan dat dit niet bij de gratis versie zit maar als ik hier op reddit kijk kan het blijkbaar wel: https://www.reddit.com/r/...isposable_cards_now_free/

[...]

Oké dan moet ik gaan nadenken of ik dit wil doen, ik neig naar nee ;w

Stom dat het hierbij wel moet en bij paypal bijvoorbeeld niet
Het geld dat je bij hen stalt hebben zij wettelijk apart verzekerd tot €100.000. Daarnaast zijn zij as-we-speak per land aan het transformeren naar banken.

In de praktijk is het voor de klanten niet zoveel verschil.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• FJP84
  • Registratie: mei 2013
Ik heb een mail ontvangen om tax info in te vullen. Land + BSN. Herkenbaar en veilig/nuttig/nodig?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• wouter12345
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 20:52
TheGhost1233 schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 16:08:
Account (links boven eerste pagina) - rekeninggegevens - euro - afschrift - december 2020 tot december 2020 en daar staat het saldo op 31-12.
Doe je dit in de app, of via de browser? Ik krijg het namelijk niet voor elkaar - via de webbrowser wordt wel aangegeven dat er onderhoud is dus mogelijk ligt net dát er even uit...

Edit: gevonden in de app. Voor mensen die net als ik scheel zijn en hun jaaroverzicht zoeken voor belastingaangifte:
In de app het icoontje helemaal linksonderaan selecteren (logo met de R van Revolut). Dan staat er bovenaan “Accounts”. Vervolgens op de “...” klikken (rechts van Add money en Send), en dan kun je een optie Statements selecteren. Dan de juiste range en dan kun je je saldo terugvinden. Vrij omslachtig moet ik zeggen, dit zou makkelijker moeten kunnen.

[Voor 34% gewijzigd door wouter12345 op 05-05-2021 21:27]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Wally2002
FJP84 schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 20:57:
Ik heb een mail ontvangen om tax info in te vullen. Land + BSN. Herkenbaar en veilig/nuttig/nodig?
Hier idem.

In de mail staat de uitleg eigenlijk al, ze zijn verplicht dit te melden bij de relevante belastingdienst bij rekeninghouders die in het buitenland belasting betalen.

In het kort komt het erop neer dat ze aan de NL belastingdienst je saldo doorgeven en die automatisch ingevuld is bij je aangifte.

Is op zich niets nieuws, dit deed N26 enkele jaren terug al en rekeninginfo van N26 is ook gewoon zichtbaar in de vooraf ingevulde aangifte.

Of het veilig is moet je Revolut maar in vertrouwen (neem aan dat je de verwerking en opslag van je BSN bedoeld).

Bij niets invullen is eer denk ik een grote kans dat je rekening beëindigd wordt.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• DaveFlash
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 19-06 10:12

DaveFlash

Here's to the crazy ones

CalvinGra schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 17:02:
Tikkie heeft Revolut weer verwijderd van hun ideal lijst (ze zeggen om veiligheids redenen) Ik vraag me toch af of dit zomaar kan. Wellicht dat het tijdelijk is?
ja kwam er nu ook achter, ik heb dit na-gevraagd bij de autoriteiten, dit mag gewoon niet, is puur een simpel iban discriminatie, currence bv, van ideal is ook al met een procedure bezig heb ik vernomen om nieuwe banken weer in de ideal lijst te krijgen, want het is tevens ook in strijd met de geldende voorwaarden voor ideal accepterende partijen en dat is dat je alle banken moet tonen ongeacht land van de bank en land gebruiken, en met vage verklaringen komen van ja het werkt niet met iban naam check is ook bullshit, want dan zouden ze bunq ook al hebben moeten schrappen jaren terug toen die nog niet iban naam check deed

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Esso21
  • Registratie: oktober 2014
  • Laatst online: 09:34
Heeft een van jullie ervaring met hun VISA kaart? (Ik neem aan dat VISA en Maestro toch bij de meeste zaken beide wel werken?)

Ik heb per ongeluk een VISA besteld na het aanpassen van de kaartkleur |:(
Kon ik vervolgens bij de Jumbo niet betalen. Kan ook zijn dat ik de veiligheidsschakelaars verkeerd heb staan. De tekst geeft IMO niet duidelijk weer of je iets aan of uit hebt staan.
Pagina: 1 ... 12 13 14 Laatste

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True