The Real Gunnar schreef op zondag 21 februari 2021 @ 11:59:
Gisterochtend geld via iDeal vanaf mijn eigen ING rekening naar Revolut overgeboekt. Betaling iDeal verloopt via Checkout.com keurig direct afgeschreven van ING rekening maar Revolut zegt declined. Geld foetsie. Via de chat van Revolut kom ik niet verder dan dat zij aangeven dat topup via iDeal alleen werkt vanaf een rekening met dezelfde tenaamstelling als je Revolut rekening. Nu zijn beide rekeningen van mij dus dat is blijkbaar niet het probleem. Revolut heeft geen oplossing, en vraagt om 5! werkdagen te wachten want dan zou het geld teruggestort worden. Onacceptabel wat mij betreft, zij bieden deze mogelijkheid aan en nu het niet werkt ben ik 5 dagen mijn geld kwijt?
Helaas een bekend probleem. De eerste iDEAL top-ups gingen bij mij goed, daarna ineens naam gezeur. Je bedrag komt wel weer netjes terug hoor, dus daar hoef je je in ieder geval geen zorgen om te maken

Dit gaat ook weer via een Nederlandse ING rekening van Checkout.
Ik ben Revolut vooral gaan gebruiken voor de iDEAL betaalfunctie maar nu Tikkie bijvoorbeeld al niet meer werkt blijven er voor mij persoonlijk nog weinig voordelen over. De betaalverzoeken van diverse banken gaan gelukkig nog wel goed.
Verder ben ik wel een beetje klaar met Revolut dat je je ongeveer om elk tientje via de chat moet verantwoorden en is de virtuele Visa bij mij al enkele keren ineens geblokkeerd geweest. Redelijk snel op te lossen in de app, maar alles behalve handig in de rij bij een kassa. En ik pomp echt geen duizenden euro's rond ofzo, dus wat bij betreft zijn deze security triggers allemaal veel te strak afgesteld.
Inmiddels ben ik voor de dagelijkse uitgaven weer terug naar N26 en daar heb ik dit gedoe nooit gehad. Voorlopig gebruik ik Revolut alleen nog om Marktplaats betaalverzoeken te ontvangen en iDEAL betaalverzoeken te betalen.