En denk zelf dat als je genoeg klanten hebt en groot genoeg bent je het gratis product wegdoet en alleen een Plus houd als instap. Zo zorg je ervoor dat al je klanten betalend worden.Glup schreef op zondag 17 januari 2021 @ 09:59:
[...]
Even voor de zuiverheid: volgens mij heeft Revolut wel (meerdere) volwaardige banklicenties maar gebruiken zij die in Europa simpelweg nog niet om meerdere redenen. Oa tot voor kort vanwege de onduidelijkheid van de Brexit en of zij volledig naar Litouwen gaan waar zij al een volledige banklicentie hebben, of dat zij naar Ierland gaan wat eerder hun plan was. Ook hebben zij volgens mij in GB een volwaardige banklicentie maar gebruiken zij die licenties in het SEPA en GB niet omdat regels dan het uitbrengen van nieuwe producten vertraagt en de administratieve en financiële regeldruk onnodig veel lasten op het bedrijf drukken waardoor de expansie zou vertragen dat boven alles voorrang heeft.
Ook niet zo raar als je ziet uit het linkje van @U123456 dat er weliswaar 12 miljoen klanten zijn (2020) maar dat die per klant maar £24 per jaar opbrengen (2019).
Ik las ergens trouwens (weet niet meer waar) dat zij ondertussen al weer boven de 15 miljoen klanten zitten.
Het verdienmodel van Revolut maar ook van vela anderen FinTechs is overigens wel duidelijk: weinig verdiensten per klant dus zoveel mogelijk klanten. En daarnaast natuurlijk de +pakketen![]()
Het lijkt mij daarmee ook een zeer betrouwbaar verdienmodel omdat in tijden van laagconjunctuur/crisis juist deze goedkope banken aantrekkingskracht zullen hebben tov dure banken, terwijl zij met hun abonnementen mooie producten kunnen aanbieden naar voor banken ongekend veel klanten in hoogconjunctuur.
Storonsky heeft ook al eens aangegeven in een interview dat de bank winstgevend is en dat de fundings die regelmatig plaatsvinden geheel voor de uitbreiding van Revolut in nieuwe markten is bedoeld (die daarna ook weer winstgevend worden).
Ik krijg in ieder geval steeds meer vertrouwen in sommige FinTechs als serieuze en stabiele bank. Op het implementeren van de banklicentie en de wat wisselvallige AI mbt blokkeren rekenening na dan
Haha ja dat risico is er natuurlijk altijd maar vermoedelijk niet nodig om de winstgevendheid te verhogen terwijl het wel risico met zich meebrengt dat klanten massaal zullen weglopen vanwege verkeerd gebrachte verwachtingen (zie bunq paar jaar geleden maar nu ook WhatsApp/Facebook).Verwijderd schreef op zondag 17 januari 2021 @ 10:18:
[...]
En denk zelf dat als je genoeg klanten hebt en groot genoeg bent je het gratis product wegdoet en alleen een Plus houd als instap. Zo zorg je ervoor dat al je klanten betalend worden.
Ik zie eerder 'gevaar' van het gebruiken van klantendata. Merken zij niks van terwijl het natuurlijk wel een goudmijn is
Met "Nederlandse klanten" kunnen ook accounts met een adres in Nederland bedoeld worden. De rekeninghouder kan inderdaad een andere EU-nationaliteit hebben.Datisraar schreef op zondag 17 januari 2021 @ 09:52:
[...]
Hoeft niet, ik heb als Nederlander in NL, een Belgische bankrekening (zichtrekening noemen ze dat), met de Belgische tegenhanger van Ideal ' bankcontact'. Kan je hier anders in Nederland ook geen gebruik van maken. Dus onze Vlaamse Tweaker zal gerust gebruik kunnen maken van Ideal bij Revolut.
Je zou in de app bij opwaarderen kunnen kijken of iDeal daar als mogelijkheid verschijnt.Tomsworld schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 22:00:
[...]
Lijkt zo ik had als belg een revolut account geopend in de hoop ideal te hebben ( nu bunq free er niet meer is ). Maar ik kan de optie nergens vinden in de app.
Verder kom je iDeal tegen bij het betalen bij merchants, waarbij je voor Revolut kunt kiezen, de iDeal-betaling in initieer je dus vanuit de betaalomgeving van de webshop, en niet vanuit Revolut.
Revolut draaide break even is is hard op weg om winstgevend te worden. Een goede indicator dat ze niet snel zullen omvallen.
Ja. Ik realiseerde mij dat ik mijn visie op die FinTechs vs oude banken toch wel hard mag herzien!glatuin schreef op zondag 17 januari 2021 @ 12:11:
Revolut draaide break even is is hard op weg om winstgevend te worden. Een goede indicator dat ze niet snel zullen omvallen.
Volgens mij is Revolut nu al de grootste bank ter wereld qua klantenaantallen, weliswaar met misschien wel de minste winst per klant maar dat is net als in de andere schaalbare tech volstrekt onbelangrijk.
Met uitbreidingen in India, Indonesië, Brazilië, Japan, enz. is zij hard op weg een soort Google/Facebook/Amazon in de bankenwereld te worden. Die vergelijking snijdt ook nog eens hout omdat Revolut net als genoemde techs ook op een gigantische en enorm waardevolle berg data zitten. Dát is het grote geld; dáár is het verdienmodel!
Waar ik tot voor kort sceptisch afwachtte met de gedachte: eerst maar eens zien of zij de crisis overleven en hun winstgevendheid kunnen worden/houden, ben ik verschoven naar de gedachte dat ik benieuwd ben of de oude banken de komende slachting/consolidatie zullen overleven!
Toch wel erg spectaculaire ontwikkelingen.
Ben ik volledig mee eens, en doordat ze zich op de wereld richten ben je een goede concurrent voor de gevestigde orde. In landen waar fintech erg achterloopt is Revolut al marktleider wat gunstiger is voor het klantenbestand.Glup schreef op zondag 17 januari 2021 @ 12:20:
[...]
Ja. Ik realiseerde mij dat ik mijn visie op die FinTechs vs oude banken toch wel hard mag herzien!
Volgens mij is Revolut nu al de grootste bank ter wereld qua klantenaantallen, weliswaar met misschien wel de minste winst per klant maar dat is net als in de andere schaalbare tech volstrekt onbelangrijk.
Met uitbreidingen in India, Indonesië, Brazilië, Japan, enz. is zij hard op weg een soort Google/Facebook/Amazon in de bankenwereld te worden. Die vergelijking snijdt ook nog eens hout omdat Revolut net als genoemde techs ook op een gigantische en enorm waardevolle berg data zitten. Dát is het grote geld; dáár is het verdienmodel!
Waar ik tot voor kort sceptisch afwachtte met de gedachte: eerst maar eens zien of zij de crisis overleven en hun winstgevendheid kunnen worden/houden, ben ik verschoven naar de gedachte dat ik benieuwd ben of de oude banken de komende slachting/consolidatie zullen overleven!
Toch wel erg spectaculaire ontwikkelingen.
Ja inderdaad en vergeet de schaalbaarheid niet. Weliswaar verschillende landen/markten dus regels mbt banken, maar wel weer (vrijwel) dezelfde App, AI, helpdesk en grotendeels IT.Verwijderd schreef op zondag 17 januari 2021 @ 12:59:
[...]
Ben ik volledig mee eens, en doordat ze zich op de wereld richten ben je een goede concurrent voor de gevestigde orde. In landen waar fintech erg achterloopt is Revolut al marktleider wat gunstiger is voor het klantenbestand.
En wat die winstgevendheid betreft: het introduceren van nieuwe producten zoals rood staan, leningen, hypotheken, crypto's, beleggen, FX, verzekeringen enz. kunnen natuurlijk ook enorm groeien zodra het een gevestigde naam met reputatie heeft.
Waar een ABN hier een verzekering voor zeg 1 misschien 2 miljoen klanten uitrolt kan een Revolut dat straks voor misschien wel honderden miljoenen. Ja natuurlijk, elke markt weer specifieke eigenschappen, maar veel kan worden uitgerold met minimale overhead gezien de markt(en).
Samengevat komt het erop neer dat Revolut in korte tijd een wereldspeler aan het worden is daar waar in bijvoorbeeld Europa vele banken na tientallen jaren nog steeds op een enkel EU land gericht is. Het kan niet anders dan dat er een gigantische slachting in de bankensector aan komt omdat zij niet tegen zoveel geweld van goedkope diensten op kunnen. Zijn nu nog bezig kantoortjes te sluiten terwijl Revolut niet eens een kantoor voor klanten hééft
Mijn mening is dat Revolut de komende jaren naast de traditionele banken zal blijven staan als aanvulling, maar geen volledige vervanging van bijvoorbeeld de grootbanken hier in Nederland zal staan. Zal ondanks de miljoenen groei in de wereld, geen grote concurrent van banken worden de komende jaren, in ieder geval. Alles staat bij vertrouwen bij klanten, en een buitenlandse hoofd betaalrekening is toch wat eng. Veel mensen hier in Nederland zitten alleen maar bij een ABN, ING of Rabo en kennen niet eens fintechs. En er zijn ook genoeg die nog steeds 1 bankrekening hebben en niet geïnteresseerd zijn om over te stappen of een extra bankrekening elders te openen. Overstappen is overigens voor velen - ten onrechte overigens- ook een gedoe. Ik ken ook weinig mensen in mijn familie, vrienden kring of op het werk die nog nooit gehoord heeft van Revolut, N26, Vivid, Openbank etc. Ik heb het wel eens erover maar men interesseert niet zo heel erg. Pas bij een banklicentie in NL en als alle banken in Nederland een EU30.....nummer krijgen zou de boel wél flink kunnen schuiven naar Revolut hier in Nederland.
[ Voor 19% gewijzigd door Datisraar op 17-01-2021 13:51 ]
Je kan ABN, ING EN Rabo vergelijken met Hyves. Dus ja, ze zullen een tijd bestaan naast de FinTechs. Om kosten te besparen zullen zij ook fuseren, waarschijnlijk zelfs met vele andere EU banken om door schaal grootte kosten te drukken en EU breed diensten te kunnen aanbieden. Maar voor particulieren hebben zij geen concurrerend model meer en ondertussen wordt de wereldmarkt in hoog tempo verdeeld door de nieuwe spelers.Datisraar schreef op zondag 17 januari 2021 @ 13:35:
Mijn mening is dat Revolut de komende jaren naast de traditionele banken zal blijven staan als aanvulling, maar geen volledige vervanging van bijvoorbeeld de grootbanken hier in Nederland zal staan. Zal ondanks de miljoenen groei in de wereld, geen grote concurrent van banken worden de komende jaren, in ieder geval. Alles staat bij vertrouwen bij klanten, en een buitenlandse hoofd betaalrekening is toch wat eng. Veel mensen hier in Nederland zitten alleen maar bij een ABN, ING of Rabo en kennen niet eens fintechs. En er zijn ook genoeg die nog steeds 1 bankrekening hebben en niet geïnteresseerd zijn om over te stappen of een extra bankrekening elders te openen. Overstappen is overigens voor velen - ten onrechte overigens- ook een gedoe. Ik ken ook weinig mensen in mijn familie, vrienden kring of op het werk die nog nooit gehoord heeft van Revolut, N26, Vivid, Openbank etc. Ik heb het wel eens erover maar men interesseert niet zo heel erg. Pas bij een banklicentie in NL en als alle banken in Nederland een EU30.....nummer krijgen zou de boel wél flink kunnen schuiven naar Revolut hier in Nederland.
Natuurlijk zijn zij niet opeens verdwenen, ook omdat dit nogal grillig kan verlopen en het onvoorspelbaar is wanneer de laatste het licht uit doet. Bovendien kunnen zij natuurlijk andere markten gaan bedienen. Maar vergeet niet dat net zoals met Hyves die groepen die jij noemt de laatsten waren die doorhadden dat het eigenlijk allang was afgelopen.
Maar dit is natuurlijk maar een beetje speculeren van mij en we zullen het met interesse en ook een beetje vrees aanzien

Revolut gaf aan dat ze in 2020 zo'n 12 miljoen klanten, dat is toch niet heel groot vergeleken met andere banken? Een bank als "Banco Santander" heeft zo'n 102 miljoen klanten.Glup schreef op zondag 17 januari 2021 @ 12:20:
[...]
Volgens mij is Revolut nu al de grootste bank ter wereld qua klantenaantallen,
Of begrijp ik je statement verkeert.
Interessant wat je aangeeft, maar ik zie dit decennium niet dat Nederland massaal aan de N26 of Revolut gaat en de grootbanken allemaal worden opgezegd. Fusies de komende jaren, dat geloof ik wel. Nederland heeft een van de best functionerende bankrekeningen/systemen in Europa. Ik heb Nederlandse rekeningen, een paar rekeningen in andere EU landen en ook bij Revolut. Een rekening hier in NL kost tussen de anderhalve tot 8 euro in de maand. Vrij goedkoop naar verhouding. In Frankrijk kosten de traditionele banken al gauw tegen de 10 euro, tot en paar tientjes per maand voor een bankrekening. Er zijn daar ook gratis online banken, maar de Fransman is redelijk traditioneel. En Ierland kent nog steeds geen Instant Payment tot nu toe wat de Nederlandse banken al wel hebben. In Ierland en Frankrijk hebben ze nog cheques! In dat soort landen groeit Revolut harder dan hier. Revolut heeft juist gekeken naar het Nederlandse IDeal en implementeert dat in hun bankrekening terwijl ze bij die miljoenen klanten, nog niet zoveel Nederlandse klanten hebben. Eigenlijk is Nederland bancair gezien een gidsland in de wereld.Glup schreef op zondag 17 januari 2021 @ 14:42:
[...]
Je kan ABN, ING EN Rabo vergelijken met Hyves. Dus ja, ze zullen een tijd bestaan naast de FinTechs. Om kosten te besparen zullen zij ook fuseren, waarschijnlijk zelfs met vele andere EU banken om door schaal grootte kosten te drukken en EU breed diensten te kunnen aanbieden. Maar voor particulieren hebben zij geen concurrerend model meer en ondertussen wordt de wereldmarkt in hoog tempo verdeeld door de nieuwe spelers.
Natuurlijk zijn zij niet opeens verdwenen, ook omdat dit nogal grillig kan verlopen en het onvoorspelbaar is wanneer de laatste het licht uit doet. Bovendien kunnen zij natuurlijk andere markten gaan bedienen. Maar vergeet niet dat net zoals met Hyves die groepen die jij noemt de laatsten waren die doorhadden dat het eigenlijk allang was afgelopen.
Maar dit is natuurlijk maar een beetje speculeren van mij en we zullen het met interesse en ook een beetje vrees aanzien
Verwijderd
Waarom zou dat niet kunnen dan? Behalve het moeten aflossen van kredieten en mogelijkheid tot roodstaan (die je bij de fintechs sowieso niet hebt) zie ik geen enkele beperking. De Vier Vrijheden gelden voor iedere burger.Glup schreef op zondag 17 januari 2021 @ 13:16:
[...]
Terwijl de vraag of die bank bij verhuizing naar bv Luxemburg (toch niet heel ver weg) ook diensten kan blijven vaak nog maar de vraag is. Terwijl zij notabene meestal veel duurder zijn.
En als je denkt dat bankieren in Nederland duur is, kijk dan voor de lol eens bij een willekeurig Volksbank in Duitsland, bijvoorbeeld de Volksbank Bayern Mitte. Alleen al € 0,50 voor een SEPA Instant overboeking is natuurlijk huilen, nog afgezien van betaling per boekingsregel en een jaarlijks bedrag voor een pinpasje.
Het is niet voor niets dat al die Duitse direktbanken hun dienstverlening voor niets weggeven, het gaat daar ook echt niet zo snel met de conversie.
Instant Payment is in Nederland gratis. In Frankrijk kost dat 1€ per overboeking extra naast een betaalde bankrekening . Nederland is naar verhouding voor wat ze bieden, goedkoop.Verwijderd schreef op zondag 17 januari 2021 @ 16:20:
[...]
Waarom zou dat niet kunnen dan? Behalve het moeten aflossen van kredieten en mogelijkheid tot roodstaan (die je bij de fintechs sowieso niet hebt) zie ik geen enkele beperking. De Vier Vrijheden gelden voor iedere burger.
En als je denkt dat bankieren in Nederland duur is, kijk dan voor de lol eens bij een willekeurig Volksbank in Duitsland, bijvoorbeeld de Volksbank Bayern Mitte. Alleen al € 0,50 voor een SEPA Instant overboeking is natuurlijk huilen, nog afgezien van betaling per boekingsregel en een jaarlijks bedrag voor een pinpasje.
Het is niet voor niets dat al die Duitse direktbanken hun dienstverlening voor niets weggeven, het gaat daar ook echt niet zo snel met de conversie.
Ook al wil ik mijn Rabobank opzeggen, doe ik het niet. Ik kan nog altijd niet overal met iDeal betalen via Revolut (want afhankelijk van aanbieder) en sommige bedrijven weigeren om vergoedingen uit te betalen op een niet-NL IBAN. Ja, er zijn meldpunten maar alleen als Revolut ineens een NL-IBAN, inclusief garantiestelling, faciliteert is het een volwaardig alternatief.Glup schreef op zondag 17 januari 2021 @ 14:42:
[...]
Je kan ABN, ING EN Rabo vergelijken met Hyves. Dus ja, ze zullen een tijd bestaan naast de FinTechs. Om kosten te besparen zullen zij ook fuseren, waarschijnlijk zelfs met vele andere EU banken om door schaal grootte kosten te drukken en EU breed diensten te kunnen aanbieden. Maar voor particulieren hebben zij geen concurrerend model meer en ondertussen wordt de wereldmarkt in hoog tempo verdeeld door de nieuwe spelers.
Op dat vlak zou alleen Bunq een volwaardig alternatief zijn als fintech bank. Zowel N26, Openbank als Revolut zijn op dit vlak te beperkend (en dan is het mede dat NL IBAN waar sommige bedrijven erg lastig mee zijn).Deezers schreef op zondag 17 januari 2021 @ 18:41:
[...]
Ook al wil ik mijn Rabobank opzeggen, doe ik het niet. Ik kan nog altijd niet overal met iDeal betalen via Revolut (want afhankelijk van aanbieder) en sommige bedrijven weigeren om vergoedingen uit te betalen op een niet-NL IBAN. Ja, er zijn meldpunten maar alleen als Revolut ineens een NL-IBAN, inclusief garantiestelling, faciliteert is het een volwaardig alternatief.
In een ideale situatie zou vanuit Brussel 1 IBAN structuur moeten komen voor alle landen zodat dit soort kwesties niet hoeven voor te komen, maar dat lijkt me iets voor in de verre toekomst.
Ik heb recent N26 verruild voor Revolut en kan door de iDeal support vrijwel overal terecht, maar hou nog wel een Nederlandse bank erbij voor de zekerheid(en iDin).
Je hebt gelijk. Ik bedoelde één van de grootste.Luuk2015 schreef op zondag 17 januari 2021 @ 15:36:
[...]
Revolut gaf aan dat ze in 2020 zo'n 12 miljoen klanten, dat is toch niet heel groot vergeleken met andere banken? Een bank als "Banco Santander" heeft zo'n 102 miljoen klanten.
Of begrijp ik je statement verkeert.
Maar misschien wel snel dé grootste
Precies! Dat alle bankrekeningen in Europa beginnen met EU50....ipv NL50 DE50 LT50 etc .Verwijderd schreef op zondag 17 januari 2021 @ 19:59:
[...]
Op dat vlak zou alleen Bunq een volwaardig alternatief zijn als fintech bank. Zowel N26, Openbank als Revolut zijn op dit vlak te beperkend (en dan is het mede dat NL IBAN waar sommige bedrijven erg lastig mee zijn).
In een ideale situatie zou vanuit Brussel 1 IBAN structuur moeten komen voor alle landen zodat dit soort kwesties niet hoeven voor te komen, maar dat lijkt me iets voor in de verre toekomst.
Ik heb recent N26 verruild voor Revolut en kan door de iDeal support vrijwel overal terecht, maar hou nog wel een Nederlandse bank erbij voor de zekerheid(en iDin).
Nederland zal inderdaad minder toegevoegde waarde hebben ten opzichte van veel archaïsche buitenland banksituaties maar je geeft zelf al aan dat die Nederlandse banken weliswaar goedkoop maar niet gratis zijnDatisraar schreef op zondag 17 januari 2021 @ 16:15:
[...]
Interessant wat je aangeeft, maar ik zie dit decennium niet dat Nederland massaal aan de N26 of Revolut gaat en de grootbanken allemaal worden opgezegd. Fusies de komende jaren, dat geloof ik wel. Nederland heeft een van de best functionerende bankrekeningen/systemen in Europa. Ik heb Nederlandse rekeningen, een paar rekeningen in andere EU landen en ook bij Revolut. Een rekening hier in NL kost tussen de anderhalve tot 8 euro in de maand. Vrij goedkoop naar verhouding. In Frankrijk kosten de traditionele banken al gauw tegen de 10 euro, tot en paar tientjes per maand voor een bankrekening. Er zijn daar ook gratis online banken, maar de Fransman is redelijk traditioneel. En Ierland kent nog steeds geen Instant Payment tot nu toe wat de Nederlandse banken al wel hebben. In Ierland en Frankrijk hebben ze nog cheques! In dat soort landen groeit Revolut harder dan hier. Revolut heeft juist gekeken naar het Nederlandse IDeal en implementeert dat in hun bankrekening terwijl ze bij die miljoenen klanten, nog niet zoveel Nederlandse klanten hebben. Eigenlijk is Nederland bancair gezien een gidsland in de wereld.
Nederland was dan tientallen jaren gids in bankenland, maar de Fintech heeft haar ingehaald lijkt mij.
Omdat veel banken weigeren hun diensten in andere EU landen aan te bieden én dat mogen. Helaas worden de 4 vrijheden (in dit geval diensten) niet zo uitgelegd dat zij de diensten moeten aanbieden. Zij hebben de vrijheid de diensten overal te kunnen aanbieden.Verwijderd schreef op zondag 17 januari 2021 @ 16:20:
[...]
Waarom zou dat niet kunnen dan? Behalve het moeten aflossen van kredieten en mogelijkheid tot roodstaan (die je bij de fintechs sowieso niet hebt) zie ik geen enkele beperking. De Vier Vrijheden gelden voor iedere burger.
Aan de andere kant ook wel logisch. Stel je dienst is het brengen van je hamburgers naar de klant. Maar als je dat aanbiedt dan moet dat meteen heel EU-breed gelden?
En dat met die kosten van SEPA instant payment is toch juist een argument waarom die gratis Fintechs zoveel concurrerender zijn? Ik kan mij niet voorstellen dat er over 2 jaar nog banken in de EU zijn die daar geld voor durven te vragen. Die klanten hebben dan ook wel door dat die App van een van die Fintechts installeren en rekening aanvragen maar 5 minuten kost
Maar die argumenten lijken wel erg tijdelijk van aard voordat ook jij geheel over kan op Revolut. En ik zie het trouwens best in hoog tempo veranderen bij bedrijven omdat er zoveel druk wordt uitgeoefend. En het simpelweg niet mag!Deezers schreef op zondag 17 januari 2021 @ 18:41:
[...]
Ook al wil ik mijn Rabobank opzeggen, doe ik het niet. Ik kan nog altijd niet overal met iDeal betalen via Revolut (want afhankelijk van aanbieder) en sommige bedrijven weigeren om vergoedingen uit te betalen op een niet-NL IBAN. Ja, er zijn meldpunten maar alleen als Revolut ineens een NL-IBAN, inclusief garantiestelling, faciliteert is het een volwaardig alternatief.
Verwijderd
Het geval dat je in je eerste alinea aanhaalt is een andere casus dan je eerst besprak. Toen vertelde je over een verhuizing naar Luxemburg. Er zijn mij geen gevallen bekend waarin een Nederlandse retailbank een bestaande klantrelatie verbreken wil omwille van een verhuizing naar een ander land in de Europese Unie.Glup schreef op maandag 18 januari 2021 @ 10:48:
[...]
Omdat veel banken weigeren hun diensten in andere EU landen aan te bieden én dat mogen. Helaas worden de 4 vrijheden (in dit geval diensten) niet zo uitgelegd dat zij de diensten moeten aanbieden. Zij hebben de vrijheid de diensten overal te kunnen aanbieden.
[...]
En dat met die kosten van SEPA instant payment is toch juist een argument waarom die gratis Fintechs zoveel concurrerender zijn? Ik kan mij niet voorstellen dat er over 2 jaar nog banken in de EU zijn die daar geld voor durven te vragen. Die klanten hebben dan ook wel door dat die App van een van die Fintechts installeren en rekening aanvragen maar 5 minuten kost
Voor wat betreft jouw tweede punt heb je denk ik iets te veel een Nederlandse bril op. Gratis is op dit moment voor fintechs een manier om klanten te trekken, zodra het kan wordt er geld gevraagd. Voor de klassieke banken in Duitsland is het gratis aanbieden ook nauwelijks houdbaar en verbonden met steeds meer hoepels.
Bankieren is sowieso voor veel mensen Vertrauenssache - dat zie je ook in veel threads hier. Sommige mensen willen depositogarantie, anderen willen zelfs nog de Nederlandse depositogarantie. In dat soort discussie raakt de ratio wel eens op de achtergrond denk ik, en dat zal ook gelden voor die mensen die niet op fora als deze rondstruinen voor the latest and greatest.
Ik volg Revolut -van een afstandje- met interesse, en merkte op dat iDeal nu ondersteund wordt; erg prettig!
Vraag aan de gebruikers hier; is het ook al mogelijk om je creditcard als een niet-prepaid credticard te gebruiken, dus gewoon met een incasso achteraf, in plaats van een top-up up-front?
Vraag aan de gebruikers hier; is het ook al mogelijk om je creditcard als een niet-prepaid credticard te gebruiken, dus gewoon met een incasso achteraf, in plaats van een top-up up-front?
Misschien niet actief. Bij een verhuizing naar het buitenland echter is mij ter verstaan gegeven dat ik rekeningen dien op te zeggen (toentertijd, ING en Knab), want, inderdaad, per hun voorwaarden is dat niet toegestaan. De opzegging deed ik zelf, en bij wijze van test lijkt de enige controle te zijn of je bij openen van je account post op het Nederlandse adres kunt lezen.Verwijderd schreef op maandag 18 januari 2021 @ 11:13:
[...]
Er zijn mij geen gevallen bekend waarin een Nederlandse retailbank een bestaande klantrelatie verbreken wil omwille van een verhuizing naar een ander land in de Europese Unie.
(Bij de verhuizing terug overigens hetzelfde bij de buitenlandse bank, weer ING. Je zou zeggen dat juist voor de ING dit makkelijk zou zijn, maar nee).
[ Voor 10% gewijzigd door Brent op 18-01-2021 15:38 ]
Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos
Ik weet niet meer op welk forum ik het op Tweakers heb gelezen, maar ergens werd geklaagd dat dit voorkwam en bevestigd dat dit voor veel banken standaard praktijk is. Simpelweg werden klanten die verhuisden gevraagd hun Nederlandse bankrekening niet meer als hoofd bankrekening te gebruiken of zelfs helemaal niet.Verwijderd schreef op maandag 18 januari 2021 @ 11:13:
[...]
Het geval dat je in je eerste alinea aanhaalt is een andere casus dan je eerst besprak. Toen vertelde je over een verhuizing naar Luxemburg. Er zijn mij geen gevallen bekend waarin een Nederlandse retailbank een bestaande klantrelatie verbreken wil omwille van een verhuizing naar een ander land in de Europese Unie.
Ik geef toe dat ik als Nederlander bijzonder gecharmeerd ben van dat gratis maar ik maak mij geen illusie dat dit voor veel meer volkeren geldtVoor wat betreft jouw tweede punt heb je denk ik iets te veel een Nederlandse bril op. Gratis is op dit moment voor fintechs een manier om klanten te trekken, zodra het kan wordt er geld gevraagd. Voor de klassieke banken in Duitsland is het gratis aanbieden ook nauwelijks houdbaar en verbonden met steeds meer hoepels.
Dat het voor de klassieke banken in Dld nauwelijks houdbaar is verbaast mij ook niks. Immers, die hebben een nogal dure structuur met een beperkte markt. Daar gaat het volgens mij dan ook om: globale markt met potentieel miljarden klanten tegen zeer lage kostenstructuur.
Helemaal mee eens maar het vertrouwen in de banken hier en in het algemeen is natuurlijk sowieso enorm gedaald na de schandalen en crisissen en faillissementen. Bovendien is er het deposito garantiestelsel gekomen. En denken velen dat het toch niet meer uitmaakt bij welke bank je zit omdat zij allemaal onbetrouwbaar zijn. Vandaar ook die enorme interesse in die e-euro die de ECB eventueel zelf wil gaan uitgeven.Bankieren is sowieso voor veel mensen Vertrauenssache - dat zie je ook in veel threads hier. Sommige mensen willen depositogarantie, anderen willen zelfs nog de Nederlandse depositogarantie. In dat soort discussie raakt de ratio wel eens op de achtergrond denk ik, en dat zal ook gelden voor die mensen die niet op fora als deze rondstruinen voor the latest and greatest.
Het doet mij een beetje denken aan de begindagen van sociale netwerken waarbij zovelen riepen: "Wie gaat nu zijn hele leven op een website plempen." Het lijkt mij dat de aantrekkingskracht van gratis veel sterker zal blijken dan de behoefte aan privacy. Overigens niet voor mij!
Helaas is dat niet mogelijk.Torrentus schreef op maandag 18 januari 2021 @ 15:16:
Overigens verwacht ik ook niet dat Revolut dit zal gaan toevoegen, dit zou namelijk betekenen dat ze alle klanten die dit willen moeten screenen om te kijken hoe kredietwaardig ze zijn.
Revolut moet natuurlijk wel zekerheid hebben dat ze dit "geleende" geld terugkrijgen.
Voor een fintech bank als Revolut is dit vanwege de kosten/moeite waarschijnlijk niet aantrekkelijk.
[ Voor 20% gewijzigd door Luuk2015 op 18-01-2021 15:40 ]
Verwijderd
Ik heb de voorwaarden van de ING er op na geslagen, maar ik zie alleen voor een Studentenrekening de voorwaarde dat je in Nederland wonen moet.Brent schreef op maandag 18 januari 2021 @ 15:33:
[...]
Misschien niet actief. Bij een verhuizing naar het buitenland echter is mij ter verstaan gegeven dat ik rekeningen dien op te zeggen (toentertijd, ING en Knab), want, inderdaad, per hun voorwaarden is dat niet toegestaan. De opzegging deed ik zelf, en bij wijze van test lijkt de enige controle te zijn of je bij openen van je account post op het Nederlandse adres kunt lezen.
Knab formuleert het heel mooi:
en dan:Je kunt de (betaal)rekening alleen aanhouden als je in Nederland – exclusief de overzeese
gebiedsdelen – woont, meerderjarig bent, een burgerservicenummer hebt en doorlopend
voldoet aan ons klantacceptatiebeleid. Ga je verhuizen of emigreren naar het buitenland?
Laat het ons dan weten.
Of 2.1 nu belangrijker is dan 2.2 - dat is de vraag natuurlijk, al is het klantacceptatiebeleid natuurlijk een mooie kapstokWe kunnen de overeenkomst met jou opzeggen als je naar een land buiten de EU/EER
bent verhuisd of geëmigreerd, of als je Amerikaans belastingplichtige bent of wordt.
Het was in 2013, dus eea kan veranderd zijnVerwijderd schreef op maandag 18 januari 2021 @ 16:09:
[...]
Ik heb de voorwaarden van de ING er op na geslagen, maar ik zie alleen voor een Studentenrekening de voorwaarde dat je in Nederland wonen moet.
Knab formuleert het heel mooi:
[...]
en dan:
[...]
Of 2.1 nu belangrijker is dan 2.2 - dat is de vraag natuurlijk, al is het klantacceptatiebeleid natuurlijk een mooie kapstok
Nu Revolut ook iDeal accepteert om betalingen te doen, denken jullie dat er in de toekomst de mogelijkheid komt om ook betaalverzoeken te sturen die middels betaalverzoeken te betalen zijn? Dat zou voor mij het echt afmaken.
Add me op Stadia: Gloogle
Sorry ik snap je vraag niet helemaal.Pukson schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 13:32:
Nu Revolut ook iDeal accepteert om betalingen te doen, denken jullie dat er in de toekomst de mogelijkheid komt om ook betaalverzoeken te sturen die middels betaalverzoeken te betalen zijn? Dat zou voor mij het echt afmaken.
Zodra je nu een betaalverzoek naar iemand stuurt dan moet diegene deze betalen met zijn CC, bedoel je dat deze betaling dan ook voldaan kan worden met iDEAL?
Je kunt toch gewoon je Revolut IBAN invullen bij Tikkie? Dan wordt het daar naar toe overgemaakt.Pukson schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 13:32:
Nee, dat kan niet alleen NL rekeningen. Al eens een vraag over gesteld (alweer meer dan 6 maanden geleden) bij ABN. Ze zijn het niet van plan dit te veranderen.Bard1982 schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 15:18:
[...]
Je kunt toch gewoon je Revolut IBAN invullen bij Tikkie? Dan wordt het daar naar toe overgemaakt.
Hoeft ook niet:glatuin schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 15:19:
[...]
Nee, dat kan niet alleen NL rekeningen. Al eens een vraag over gesteld (alweer meer dan 6 maanden geleden) bij ABN. Ze zijn het niet van plan dit te veranderen.
Moeten betaalverzoeken als Tikkie mijn buitenlandse IBAN accepteren?
Nee. Betaalverzoeken als Tikkie zijn optionele services (om een overschrijving te verrichten) en kunnen alleen in Nederland worden geaccepteerd. Daarom valt deze betaling buiten de SEPA-verordening.
https://www.dnb.nl/betali...nEuropaSEPA/dnb386937.jsp
Doelde erop dat ik een betaalverzoek kan maken binnen revolut welke voldaan kan worden middels ideal.Luuk2015 schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 13:53:
[...]
Sorry ik snap je vraag niet helemaal.
Zodra je nu een betaalverzoek naar iemand stuurt dan moet diegene deze betalen met zijn CC, bedoel je dat deze betaling dan ook voldaan kan worden met iDEAL?
Andere vraag. Sinds vandaag een maestro kaart aangevraagd en toegevoegd aan Google pay. Alleen werd die geweigerd toen ik iets wilde betalen bij de AH. Moet ik echt wachten tot de kaart binnen is en hem kan activeren voordat Google Pay ook werkt?
Feature request doen via de In-App support, hoe meer mensen erom vragen hoe beter!Pukson schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 17:24:
[...]
Doelde erop dat ik een betaalverzoek kan maken binnen revolut welke voldaan kan worden middels ideal.
Verwijderd
Tikkie heeft Revolut weer verwijderd van hun ideal lijst (ze zeggen om veiligheids redenen) Ik vraag me toch af of dit zomaar kan. Wellicht dat het tijdelijk is?
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2021 17:03 ]
Tikkie geeft aan:Verwijderd schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 17:02:
Tikkie heeft Revolut weer verwijderd van hun ideal lijst (ze zeggen om veiligheids redenen) Ik vraag me toch af of dit zomaar kan. Wellicht dat het tijdelijk is?
Ik ga hier een klacht over indienen. Deze redenen komen over als een excuus om hun concurrent te kunnen weren.Het klopt dat je niet meer met Revolut kan betalen. Deze is verwijderd omdat het officieel een buitenlandse bank is en wij hiervan geen IBANcheck kunnen uitvoeren en zo onze veiligheidsmaatregelen kunnen uitvoeren.
Het weigeren van buitenlandse Ideal/IBAN betalingen is het tegengaan van concurentie en mag wat mij betreft heel hard worden aangepakt.deef- schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 14:07:
[...]
Tikkie geeft aan:
[...]
Ik ga hier een klacht over indienen. Deze redenen komen over als een excuus om hun concurrent te kunnen weren.
Bij bunq kan er ook geen IBAN check uitgevoerd worden en die staat er gewoon tussen.deef- schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 14:07:
[...]
Tikkie geeft aan:
[...]
Ik ga hier een klacht over indienen. Deze redenen komen over als een excuus om hun concurrent te kunnen weren.
Vond je de opmerking van mij of iemand relevant of heeft het je geholpen? Laat een duimpje achter als teken van waardering.
Eens, degene die een klacht stuurt. Kan eventueel dit ook eraan toevoegen.AllInOneNerd schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 14:55:
[...]
Bij bunq kan er ook geen IBAN check uitgevoerd worden en die staat er gewoon tussen.
https://www.nrc.nl/nieuws...k-bij-oplichters-a4028504
En dan vooral de quote.
"Niknam zegt dat Bunq bewust geen gebruik maakt van naam-nummerherkenning, omdat klanten dat niet willen. De reden: die service – IBAN Naam Check – komt van een door de banken opgezet commercieel bedrijf en wordt uitgevoerd door Surepay, dochter van de Rabobank."
Inmiddels zelf ook een klacht ingediend richting Tikkie, met bovenstaande onderbouwing. Nu zal het wel alleen erom gaan dat het niet kan ivm buitenlandse bank.
[16:13, 23-01-2021] Tikkie: Hoi, je appt met Pim van de Tikkie helpdesk. Het is inderdaad niet mogelijk om met Revolut meer te betalen via Tikkie.
[16:14, 23-01-2021] ----: Hoi Pim, dat zag ik inderdaad maar wat is daar de reden voor?
[16:15, 23-01-2021] Tikkie: Op dit moment zijn daar geen verdere details over.
Weinigzeggend
[ Voor 27% gewijzigd door Pukson op 23-01-2021 16:19 ]
Je zou zeggen dat ze dat even onderzoeken voor dat ze een bank initieel toevoegen. Zo vaak gebeurd dat toch niet zou je denken.deef- schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 14:07:
Tikkie geeft aan:
Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!
Verwijderd
Als je er overigens over wilt klagen, lijkt me de klacht bij Currence het meest op z'n plaats. Doet er eindelijk een buitenlandse bank mee (en betalen ze de fees)... dan gaan Nederlandse banken weer het gebruik tegen.
Uiteraard, een aantal Nederlandse banken zijn weer eigenaar van Currence, maar ik neem aan dat Currence ook omzetafspraken heeft met hun aandeelhouders.
Uiteraard, een aantal Nederlandse banken zijn weer eigenaar van Currence, maar ik neem aan dat Currence ook omzetafspraken heeft met hun aandeelhouders.
Ben ik nou de enige die dat argument van Niknam niet snapt? bunq is zelf toch ook een commerciële bank?Pukson schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 16:01:
[...]
"Niknam zegt dat Bunq bewust geen gebruik maakt van naam-nummerherkenning, omdat klanten dat niet willen. De reden: die service – IBAN Naam Check – komt van een door de banken opgezet commercieel bedrijf en wordt uitgevoerd door Surepay, dochter van de Rabobank."
Het gaat hier om het clubje grootbanken (ING, Rabo, ABN) dat jarenlang de koers (heeft) bepaald. Bunq is er juist gekomen om dat bankwereldje op te schudden.Glup schreef op zondag 24 januari 2021 @ 09:03:
[...]
Ben ik nou de enige die dat argument van Niknam niet snapt? bunq is zelf toch ook een commerciële bank?
I see. Wel een beetje ver gezocht als hij daarmee veiliger overschrijven en mogelijk vreselijk dure vergissingen kan voorkomen met IBAN Naam Check dat nb een samenwerkingsverband is, wat dus bunq niet meteen hetzelfde maakt.Wally2002 schreef op zondag 24 januari 2021 @ 10:20:
[...]
Het gaat hier om het clubje grootbanken (ING, Rabo, ABN) dat jarenlang de koers (heeft) bepaald. Bunq is er juist gekomen om dat bankwereldje op te schudden.
Grootbanken maken ook gebruik van IT valt mij op. Moet bunq daar dan ook maar mee stoppen? (retorische vraag
Glup schreef op zondag 24 januari 2021 @ 10:41:
[...]
I see. Wel een beetje ver gezocht als hij daarmee veiliger overschrijven en mogelijk vreselijk dure vergissingen kan voorkomen met IBAN Naam Check dat nb een samenwerkingsverband is, wat dus bunq niet meteen hetzelfde maakt.
Grootbanken maken ook gebruik van IT valt mij op. Moet bunq daar dan ook maar mee stoppen? (retorische vraag)
[ Voor 19% gewijzigd door Datisraar op 24-01-2021 17:56 ]
[quote]Datisraar schreef op zondag 24 januari 2021 @ 17:52:
[...]
Ik las net dat in Ierland inmiddels 1,2 miljoen een rekening bij Revolut hebben. Wauw, maar dat zie ik hier in Nederland niet zo gauw gebeuren. Maar in Ierland hebben ze nog steeds bank cheques, dure tarieven, minder concurrentie en totaal nog geen snelle Instant Payment overboekingen. Kijk, in dat soort landen is er een enorme behoefte aan Fin techs. Hier wat minder, aangezien wij in Nederland met banken nog steeds tot een van de beste landen in de wereld horen qua prijs- kwaliteit verhouding. En zal Revolut hier de komende jaren niet zo hard groeien als in Ierland bijvoorbeeld.
[...]
Ik las net dat in Ierland inmiddels 1,2 miljoen een rekening bij Revolut hebben. Wauw, maar dat zie ik hier in Nederland niet zo gauw gebeuren. Maar in Ierland hebben ze nog steeds bank cheques, dure tarieven, minder concurrentie en totaal nog geen snelle Instant Payment overboekingen. Kijk, in dat soort landen is er een enorme behoefte aan Fin techs. Hier wat minder, aangezien wij in Nederland met banken nog steeds tot een van de beste landen in de wereld horen qua prijs- kwaliteit verhouding. En zal Revolut hier de komende jaren niet zo hard groeien als in Ierland bijvoorbeeld.
[ Voor 15% gewijzigd door Datisraar op 24-01-2021 18:07 ]
Zolang Revolut gratis zijn diensten blijft aanbieden (waar ik wel van uit ga) en daarnaast voor Nederland hele interessante functies toevoegt (lees: iDeal), zie ik ze echt wel groeien qua klanten. Daarmee denk ik niet dat veel mensen zullen overstappen naar Revolut als hoofd'bank', maar wij houden nou eenmaal van gratis en dan is zo'n tweede en bruikbare rekening nooit een slechte keuze.Datisraar schreef op zondag 24 januari 2021 @ 17:55:
[quote]Datisraar schreef op zondag 24 januari 2021 @ 17:52:
[...]
Verwijderd
Ja, en van die 1,2 miljoen heeft denk ik maar de helft ongeveer de Ierse nationaliteit. Revolut is natuurlijk zeer populair bij iedereen die regelmatig valuta naar het land van herkomst stuurt, daar is het gewoon overslaanbaar. Een aardige inschatting van de herkomst van de migrantenpopulatie is te krijgen via de Census 2016.
Bij mijn vorige bezoek aan Ierland hoorde ik in grote winkels regelmatig oproepen voor het personeel in het Pools
Bij mijn vorige bezoek aan Ierland hoorde ik in grote winkels regelmatig oproepen voor het personeel in het Pools
Dank voor je bijdrage in deze discussie. Toch zal Revolut hier nog niet hard gaan groeien zoals in andere Europese landen wel het geval is. Veel mensen buiten tweakers interesseert het niet zo hier, want we hebben een perfect werkend banken systeem hier voor vanaf 1,70€ per maand. Nederlanders houden niet zo van overstappen en een 2e of 3e bankrekening erbij hoeft voor menigeen ook niet. Tel daarbij op dat Revolut buitenlands is, geen NL rekening heeft, waar je nog niet rood kan staan of geld kan storten, en moet appen in je beste Engels, echt niet hard gaat groeien. En de grootbanken weten echt wel het bestaan van de Fin techs en zullen er wel op gaan inspelen mocht het allemaal hier in Nederland heel hard gaan groeien. Openbank is gratis in Nederland, en bestaat weliswaar 1 jaar maar is meer niche bank. Revolut voorlopig ook in Nederland niche, het is zeker een mooie ontwikkeling in Fin tech land, maar moet er nog een hoop veranderen wil de Nederlander massaal aan deze bank. Het invoeren van IDeal is inderdaad wel een 1e, belangrijke stap hier in.ZXRY schreef op zondag 24 januari 2021 @ 19:02:
[...]
Zolang Revolut gratis zijn diensten blijft aanbieden (waar ik wel van uit ga) en daarnaast voor Nederland hele interessante functies toevoegt (lees: iDeal), zie ik ze echt wel groeien qua klanten. Daarmee denk ik niet dat veel mensen zullen overstappen naar Revolut als hoofd'bank', maar wij houden nou eenmaal van gratis en dan is zo'n tweede en bruikbare rekening nooit een slechte keuze.
Het is natuurlijk niet alleen die €20,40 pj die je bespaart. Ook de FX, het (veel) goedkoper pinnen/betalen in het buitenland met je MC/VISA en natuurlijk die diensten zoals gratis spaarpotjes, reserveringen/maandbudget, geplande betalingen, virtuele kaarten, (controle over) abonnementen.
Ook de gratis CC die Revolut nu in Litouwen aan het uitrollen is net als rood staan en leningen en al het andere dat er nog aankomt.
Natuurlijk is dat verschil niet zo groot als met sommig buitenland maar toch is het - misschien wel juist voor Nederlanders - best een verschil. En ik heb het idee dat de verschillen alleen maar toenemen en vraag mij af of de banken net zoals dat zovaak in andere bedrijfstakken is gebeurt, niet te laat zullen zijn en worden weggevaagd. Een Hyves vs Facebook.
Ook de gratis CC die Revolut nu in Litouwen aan het uitrollen is net als rood staan en leningen en al het andere dat er nog aankomt.
Natuurlijk is dat verschil niet zo groot als met sommig buitenland maar toch is het - misschien wel juist voor Nederlanders - best een verschil. En ik heb het idee dat de verschillen alleen maar toenemen en vraag mij af of de banken net zoals dat zovaak in andere bedrijfstakken is gebeurt, niet te laat zullen zijn en worden weggevaagd. Een Hyves vs Facebook.
Ik wil binnenkort eventueel een zakelijke rekening openen voor mijzelf als freelancer, echter twijfel ik nog tussen een zakelijke rekening bij Transferwise of bij Revolut.
Zelf neig ik wel naar Transferwise omdat zij de mogelijkheid bieden om via ACH dollars te ontvangen, bij Revolut is dit helaas niet mogelijk.
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met het ontvangen van dollars via ACH?
Zelf neig ik wel naar Transferwise omdat zij de mogelijkheid bieden om via ACH dollars te ontvangen, bij Revolut is dit helaas niet mogelijk.
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met het ontvangen van dollars via ACH?
Ik heb al een paar keer via TW geld ontvangen uit de VS. ACH is wat trager dan overboekingen bij ons, ong. 2 werkdagen.
Veel mensen zijn er gewend aan cheques, dus ik heb meegemaakt dat iemand per ongeluk een cheque naar TransferWise op de post had gedaan en TransferWise mij een maand later (!) mailde dat ze daar niets mee konden.
Gelukkig was dat door de afzender snel opgelost nadat ik de mail van TransferWise doorstuurde, maar het bedrijf in kwestie had een zakelijke bankrekening bij Wells Fargo en dat betekende dat ze eerst een extra abonnement moesten nemen (op 'Wells Fargo Direct Pay') voor ze uitgaande ACH-betalingen konden doen. (Of dit voor persoonlijke rekeningen of bij andere Amerikaanse banken ook het geval is, geen idee.)
Veel mensen zijn er gewend aan cheques, dus ik heb meegemaakt dat iemand per ongeluk een cheque naar TransferWise op de post had gedaan en TransferWise mij een maand later (!) mailde dat ze daar niets mee konden.
Gelukkig was dat door de afzender snel opgelost nadat ik de mail van TransferWise doorstuurde, maar het bedrijf in kwestie had een zakelijke bankrekening bij Wells Fargo en dat betekende dat ze eerst een extra abonnement moesten nemen (op 'Wells Fargo Direct Pay') voor ze uitgaande ACH-betalingen konden doen. (Of dit voor persoonlijke rekeningen of bij andere Amerikaanse banken ook het geval is, geen idee.)
[ Voor 4% gewijzigd door AlbertJP op 25-01-2021 13:56 ]
Klacht ingediend bij Currence, Autoriteit Consument & Markt (ACM) en ABN Amro zelf.Verwijderd schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 18:09:
Als je er overigens over wilt klagen, lijkt me de klacht bij Currence het meest op z'n plaats. Doet er eindelijk een buitenlandse bank mee (en betalen ze de fees)... dan gaan Nederlandse banken weer het gebruik tegen.
Onderstaand het antwoord wat ik van Tikkie heb ontvangen. Weer typisch zo'n antwoord waar je niks aan hebt. Het heeft voorheen technisch gewoon prima gewerkt dus dat 'we werken er hard aan' zal wel meevallen 

Ook bij Revolut heb ik dit probleem kenbaar gemaakt maar na een tijdje chatten en navraag aan zijn zijde lijkt het erop dat ze er vanuit Revolut weinig aan kunnen doen:Op het moment kunnen geen Tikkieverzoekjes betaald worden een Revolut rekening. We werken er hard aan om dit weer mogelijk te maken. Wanneer en of het weer mogelijk is in de toekomst is op het moment nog niet bekend. Excuus voor het ongemak.
I heard from the relevant team and Im afraid we can’t affect it. Such thing can happen unfortunately but it depends on Tikkie. The best that you can do is to pass your feedback to Tikkie that you want them to support Revolut again.
[ Voor 31% gewijzigd door Bigf00t op 25-01-2021 21:13 ]
Maar wat heeft het voor nut om Revolut als betaalmethode te weigeren?Bigf00t schreef op maandag 25 januari 2021 @ 19:42:
Onderstaand het antwoord wat ik van Tikkie heb ontvangen. Weer typisch zo'n antwoord waar je niks aan hebt. Het heeft voorheen technisch gewoon prima gewerkt dus dat 'we werken er hard aan' zal wel meevallen![]()
[...]
Ook bij Revolut heb ik dit probleem kenbaar gemaakt maar na een tijdje chatten en navraag aan zijn zijde lijkt het erop dat ze er vanuit Revolut weinig aan kunnen doen:
[...]
Hoe meer banken hoe beter toch?
iDEAL is een merk van Currence.Luuk2015 schreef op maandag 25 januari 2021 @ 22:24:
Maar wat heeft het voor nut om Revolut als betaalmethode te weigeren?
Hoe meer banken hoe beter toch?
Onderstaande info komt vanaf WIkipedia:
Currence werd opgericht op 1 januari 2005 op initiatief van acht Nederlandse banken (ABN AMRO, Rabobank, ING, Fortis, SNS Bank, BNG, Friesland Bank en Van Lanschot Bankiers) met als doel "facilitering marktwerking en transparantie met behoud van de kwaliteit en veiligheid van het betalingsverkeer in Nederland".
Daar zal het misschien enigszins mee te maken hebben? Maar bunq, Triodos, Knab zijn bijvoorbeeld wel beschikbaar terwijl ze ook geen onderdeel van Currence zijn. Hebben we eindelijk een fintech die officieel iDEAL issuer geworden is, krijgen we dit soort spelletjes vanuit Tikkie/ABN AMRO
Het stinkt dat staat vast.Bigf00t schreef op maandag 25 januari 2021 @ 22:43:
[...]
iDEAL is een merk van Currence.
Onderstaande info komt vanaf WIkipedia:
Currence werd opgericht op 1 januari 2005 op initiatief van acht Nederlandse banken (ABN AMRO, Rabobank, ING, Fortis, SNS Bank, BNG, Friesland Bank en Van Lanschot Bankiers) met als doel "facilitering marktwerking en transparantie met behoud van de kwaliteit en veiligheid van het betalingsverkeer in Nederland".
Daar zal het misschien enigszins mee te maken hebben? Maar bunq, Triodos, Knab zijn bijvoorbeeld wel beschikbaar terwijl ze ook geen onderdeel van Currence zijn. Hebben we eindelijk een fintech die officieel iDEAL issuer geworden is, krijgen we dit soort spelletjes vanuit Tikkie/ABN AMRO
Zat ook even te neuzen. De iDeal app zelf is ook nog niet geüpdatet. In de lijst is revolut nog niet te zien. Jammer opzich. Want via de ideal app kan je ook betaalverzoeken aanmaken!
Hiervoor dien je eerst met ideal je rekening te bevestigen en dan kan je daarop je geld ontvangen.
Hiervoor dien je eerst met ideal je rekening te bevestigen en dan kan je daarop je geld ontvangen.
Er staat mij bij dat dat iets van €0,29 per transactie kost, toch?Pukson schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 10:33:
Zat ook even te neuzen. De iDeal app zelf is ook nog niet geüpdatet. In de lijst is revolut nog niet te zien. Jammer opzich. Want via de ideal app kan je ook betaalverzoeken aanmaken!
Ja dat wel weer, maja die kosten zou ik dan nog voor mezelf voor lief nemen. Soms zit je in de situatie dat je toch even een betaalverzoek wilt sturen.Glup schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 10:38:
[...]
Er staat mij bij dat dat iets van €0,29 per transactie kost, toch?
Kroegen etc zijn dan wel dicht nu. Maar als het weer zover is. Dan komt het wel weer snel voor.
Als ik eenmaal verzoeken kan sturen dan zou het voor mij helemaal rond zijn. Ideal ondersteuning is er al.
Huh, maar waarom zou je dan niet kiezen voor een partij als Tikkie die geen transactiekosten rekent?Pukson schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 10:56:
[...]
Ja dat wel weer, maja die kosten zou ik dan nog voor mezelf voor lief nemen. Soms zit je in de situatie dat je toch even een betaalverzoek wilt sturen.
Kroegen etc zijn dan wel dicht nu. Maar als het weer zover is. Dan komt het wel weer snel voor.
Als ik eenmaal verzoeken kan sturen dan zou het voor mij helemaal rond zijn. Ideal ondersteuning is er al.
Als de officiële iDEAL app ook Revolut zou aanbieden dan zou ik het wel begrijpen.
Of snap ik je statement niet?
Het leukste van alles vind ik nog eens dat tikkie (ABN) Dus een buitenlandse bank weigert maar vervolgens wel als enige grootbank Europese instant payments ondersteund.Bigf00t schreef op maandag 25 januari 2021 @ 22:43:
[...]lHebben we eindelijk een fintech die officieel iDEAL issuer geworden is, krijgen we dit soort spelletjes vanuit Tikkie/ABN AMRO
Vond je de opmerking van mij of iemand relevant of heeft het je geholpen? Laat een duimpje achter als teken van waardering.
Oh, ik zie het al, zij hebben zelf Mollie als PSP gebruikt: https://elephantcs.nl/blo...st-ideal-voor-je-webshop/
Overigens en geheel niet gehinderd door enige kennis van de werkelijke kosten(structuur) komt het mij allemaal bijzonder duur over, zeker gezien de massale hoeveelheid transacties. Ik zou eerder zelfs minder dan een cent verwachten.
Overigens en geheel niet gehinderd door enige kennis van de werkelijke kosten(structuur) komt het mij allemaal bijzonder duur over, zeker gezien de massale hoeveelheid transacties. Ik zou eerder zelfs minder dan een cent verwachten.
Tikkie gaat Revolut toch niet ondersteunen voor verzoeken omdat je een Nederlandse rekening nodig hebt.Luuk2015 schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 11:01:
[...]
Huh, maar waarom zou je dan niet kiezen voor een partij als Tikkie die geen transactiekosten rekent?
Als de officiële iDEAL app ook Revolut zou aanbieden dan zou ik het wel begrijpen.
Of snap ik je statement niet?
Dacht dus met de ideal app, misschien staat revolut er tussen. Als ik dan via die manier betaalverzoeken kan aanmaken neem ik die transactie kosten voor lief. Dus als de ideal app misschien hun lijst nog update kan je via die app betaalverzoeken aanmaken
[ Voor 7% gewijzigd door Pukson op 26-01-2021 12:39 ]
Vraagje van een niet Revolut gebruiker. Ik zit nu bij bunq en ben al lange tijd niet echt tevreden. Er is alleen één feature die ik niet wil missen, namelijk dat ik via NFC kan betalen. Ik klik een widget aan, scan m'n vinger en kan elk bedrag betalen zonder extra actie (dus ook boven de 25 zonder pincode).
Mooi veilig, want ik open een widget en scan m'n vinger voordat ik kan betalen (dus hij staat niet altijd aan als je je telefoon gebruikt, minder skimming kans) en makkelijk want ik hoef hierna alleen m'n telefoon tegen de terminal te houden en klaar.
Hoe werkt dit bij Revolut? In dit topic en hun website vind ik weinig als ik op NFC zoek.
Mooi veilig, want ik open een widget en scan m'n vinger voordat ik kan betalen (dus hij staat niet altijd aan als je je telefoon gebruikt, minder skimming kans) en makkelijk want ik hoef hierna alleen m'n telefoon tegen de terminal te houden en klaar.
Hoe werkt dit bij Revolut? In dit topic en hun website vind ik weinig als ik op NFC zoek.
Revolut werkt gewoon met Google Pay dus hetzelfde als jouw bescherming behalve dat je geen widget hoeft aan te klikken want het activeren/openen van je telefoon is voldoendeKasparov schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 08:50:
Vraagje van een niet Revolut gebruiker. Ik zit nu bij bunq en ben al lange tijd niet echt tevreden. Er is alleen één feature die ik niet wil missen, namelijk dat ik via NFC kan betalen. Ik klik een widget aan, scan m'n vinger en kan elk bedrag betalen zonder extra actie (dus ook boven de 25 zonder pincode).
Ik heb donderdag geld overgemaakt van Revolut naar ING. Staat nog steeds als pending in de app en ook nog niets ontvangen. Het is nogal een flink bedrag, maar ik kan wel wachten. Maar mocht ik het nu nodig hebben, is het wel echt irritant.
Als het vanaf je eigen rekening is kan je beter een iDeal top up doen. Dan staat het er direct op!PWM schreef op maandag 1 februari 2021 @ 08:01:
Ik heb donderdag geld overgemaakt van Revolut naar ING. Staat nog steeds als pending in de app en ook nog niets ontvangen. Het is nogal een flink bedrag, maar ik kan wel wachten. Maar mocht ik het nu nodig hebben, is het wel echt irritant.
Dit is de andere kant opAllInOneNerd schreef op maandag 1 februari 2021 @ 08:31:
[...]
Als het vanaf je eigen rekening is kan je beter een iDeal top up doen. Dan staat het er direct op!
Als de PSP van je bank ook Revolut tussen het lijstje heeft staan zou je volgens mij ook een tikkie kunnen sturen
Verwijderd
Zoals ik al eerder zei: eerst een beetje historie opbouwen en dan pas hogere bedragen (>€ 500) heen en weer schuiven.PWM schreef op maandag 1 februari 2021 @ 08:01:
Ja, lekker systeem is dat. Ze vragen steeds of ik mijn salaris wil laten storten daar. Dan doe ik dat, kan je je rekeningen niet betalen omdat ze steeds een paar dagen doen over een betaling totdat ze mij vertrouwenVerwijderd schreef op maandag 1 februari 2021 @ 10:50:
[...]
Zoals ik al eerder zei: eerst een beetje historie opbouwen en dan pas hogere bedragen (>€ 500) heen en weer schuiven.
Ja ik kreeg ook een keer een enquete met de vraag wat er nodig is om hen mijn primaire bank te laten worden. Dus heb ik aangegeven dat zij eerst maar een echte bank moeten worden en dat de berichten van het willekeurig laten blokkeren van rekeningnummers mij nou ook niet echt vertrouwen schonk.PWM schreef op maandag 1 februari 2021 @ 10:53:
[...]
Ja, lekker systeem is dat. Ze vragen steeds of ik mijn salaris wil laten storten daar. Dan doe ik dat, kan je je rekeningen niet betalen omdat ze steeds een paar dagen doen over een betaling totdat ze mij vertrouwen
Edit: Het blijkt wat ingewikkelder in elkaar te steken:
Revolut blijkt in Litouwen met 2 licenties te werken: een bank en een e-money licentie.
Gelukkig heeft iemand het op Reddit het netjes samengevat.
Overigens kan je zelf zien onder welke licentie je valt door je Euro rekening te openen (op de EU vlag/symbool klikken) en dan linksboven staat er rechts naast het bedrag een beveiligingssymbooltje. Als je daarop klikt dan zie je onder welke licentie je valt.
Of: https://www.revolut.com/e...-provide-me-with-services
[ Voor 34% gewijzigd door Glup op 01-02-2021 13:43 . Reden: aanvulling ]
Hej dat wist ik niet! Heb even gekeken en ben verzekerd tot 100K. Betekent dit dat ik dus onder het bank gedeelte val en niet te e money license?Glup schreef op maandag 1 februari 2021 @ 11:05:
[...]
Ja ik kreeg ook een keer een enquete met de vraag wat er nodig is om hen mijn primaire bank te laten worden. Dus heb ik aangegeven dat zij eerst maar een echte bank moeten worden en dat de berichten van het willekeurig laten blokkeren van rekeningnummers mij nou ook niet echt vertrouwen schonk.
Edit: Het blijkt wat ingewikkelder in elkaar te steken:
Revolut blijkt in Litouwen met 2 licenties te werken: een bank en een e-money licentie.
Gelukkig heeft iemand het op Reddit het netjes samengevat.
Overigens kan je zelf zien onder welke licentie je valt door je Euro rekening te openen (op de EU vlag/symbool klikken) en dan linksboven staat er rechts naast het bedrag een beveiligingssymbooltje. Als je daarop klikt dan zie je onder welke licentie je valt.
Of: https://www.revolut.com/e...-provide-me-with-services
:strip_exif()/f/image/4qxO9xOgqbfJIeWGNdMLYSrf.jpg?f=fotoalbum_large)
Is dat alleen voor Litouwers of kunnen wij die ook aanvragen? Een credit-CC is wel handig voor op de tolweg voor mij.Glup schreef op maandag 25 januari 2021 @ 12:23:
Dat is wat ik leesPukson schreef op maandag 1 februari 2021 @ 17:40:
[...]
Hej dat wist ik niet! Heb even gekeken en ben verzekerd tot 100K. Betekent dit dat ik dus onder het bank gedeelte val en niet te e money license?[Afbeelding]
Nou ben ik niet op de hoogte van tolwegen betalen met pasje. Gaat het daadwerkelijk om een CreditCard of is MasterCard/VISA (debet/prepaid) ook goed?Brent schreef op maandag 1 februari 2021 @ 17:47:
[...]
Is dat alleen voor Litouwers of kunnen wij die ook aanvragen? Een credit-CC is wel handig voor op de tolweg voor mij.
En heb je de bunq TravelCard (CreditCard) al geprobeerd? Tientje aanschaf, geen maandelijkse kosten verder
[ Voor 0% gewijzigd door Glup op 01-02-2021 20:25 . Reden: correctie ]
Als je inlogt in de app, klikt op jouw initialen links boven en dan helemaal naar onder scrollt staat onder het versie nummer onder welke club je valt. Revolut Payments UAB bijv is niet de bank.
https://www.revolut.com/e...nal-data/is-my-money-safe
Inderdaad, hoe vaag kan je zijn als fintech? Het schildje zegt dus niks.
Edit : en hoe kan je je überhaupt hier op beroepen mocht het nodig zijn? Een screenshot van de help pagina en je app? Bizar.
Inderdaad, hoe vaag kan je zijn als fintech? Het schildje zegt dus niks.
Edit : en hoe kan je je überhaupt hier op beroepen mocht het nodig zijn? Een screenshot van de help pagina en je app? Bizar.
[ Voor 28% gewijzigd door Bulldock op 02-02-2021 07:50 ]
Wat ik in de Revolut community lees is dat gradueel wordt overgeschakeld op banklicenties. Het is dus een kwestie van wachten.
Overigens lees ik ook over Franse Revolut klanten die het bericht kregen dat zij tzt een Franse bankrekening krijgen:
Overigens lees ik ook over Franse Revolut klanten die het bericht kregen dat zij tzt een Franse bankrekening krijgen:
It was buried in an e-mail about moving UK customers to the LT European entity.
“The great news for our French customers is that we are currently in the process of applying for a French Branch of our European entity. Once this branch is active, you’ll be able to have a local French IBAN which starts with ‘FR’.”
Hopenlijk kunnen andere EU klanten bij Revolut ook een Franse IBAN krijgen. Mijn huidige rekening in Frankrijk kost 12,66 € per maand, en kan dan misschien gratis bij Revolut.Glup schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 11:05:
Wat ik in de Revolut community lees is dat gradueel wordt overgeschakeld op banklicenties. Het is dus een kwestie van wachten.
[...]
Waarom perse een franse rekening nodig. Binnen eurozone is een IBAN uit Nederland toch ook al prima?Datisraar schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 11:08:
[...]
Hopenlijk kunnen andere EU klanten bij Revolut ook een Franse IBAN krijgen. Mijn huidige rekening in Frankrijk kost 12,66 € per maand, en kan dan misschien gratis bij Revolut.
Ja er was ook iemand anders die klaagde over de verschrikkelijke discriminatie binnen Frankrijk van niet-Franse bankrekeningen. Spanje trouwens hetzelfde verhaal en vast nog veel meer landen.Datisraar schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 11:08:
[...]
Hopenlijk kunnen andere EU klanten bij Revolut ook een Franse IBAN krijgen. Mijn huidige rekening in Frankrijk kost 12,66 € per maand, en kan dan misschien gratis bij Revolut.
Wat mij betreft moet die discriminatie worden aangepakt. Probleem is echter dat er nog steeds de serieuze kans bestaat dat de Euro uiteen scheurt in een sterke en een zwakke Euro, zeker met de snel verslechterende financiële situatie in de Zuidelijke landen. Zag laatst een erg interessante YT over Spanje en eigenlijk is daar 1 ding zeker: zij zullen er sowieso uit moeten want als de rente ook maar iets gaat stijgen - en dat gaat het op den duur zeker, misschien wel sneller en met meer dan menigeen denkt - dan zullen zij plotsklaps defaulten. Hetzelfde voor Italië, Griekenland, Portugal maar zelfs Frankrijk en België lopen groot gevaar.
Als in een weekend plots die splitsing komt dan krijgen je Euro's een nieuw naampje en de zwakke Euro's zullen zeker veel minder waard worden dan de sterke.
Tegelijkertijd lijkt het er sterk op dat de overheden zich uit de schulden willen inflateren door hogere minimumlonen. In de VS wordt het minimumloon met misschien wel 50% verhoogd (en dat is ook nodig omdat veel mensen met een minimumloon letterlijk verhongeren). Vandaar ook dat iedereen in aandelen en crypto's vlucht wat het gevaar van plotselinge inflatie alleen nog maar vergroot. En ooit zullen de Centrale Banken moeten stoppen met de ongekende geldcreatie wat wellicht tot een directe meltdown van de economieën zal leiden.
Ondertussen lijkt oorlog in Azië bijna onvermijdelijk nu China haar marine opdracht heeft gegeven op 'illigale' vissers te schieten. Dwz alles binnen de 9-dash dus ook de vissers van de Phillipijnen waar de VS een verdrag mee heeft en onlangs (terecht) heeft bevestigd dat als de Chinezen de vissers aanvallen zij de Phillipijnen zullen verdedigen. En nog veel meer speelt daar wat hier in de MSM totaal wordt genegeerd terwijl dit een potentiële WO3 kan worden. Britten hebben ondertussen 50% van hun marine daar net als veel andere NATO landen. Kortom grote economische rampen lijken onvermijdelijk in de nabije toekomst en dan kan je je afvragen of je geld op een Litouwse of Franse bank wel zo'n goed idee is.
Anyway, beetje off-topic (sorry) maar toch een beetje relevant mbt waar je je rekeningen zou willen aanhouden
In Frankrijk ligt toch wat anders. Ik krijg betalingen en inkomsten uit Frankrijk en ondanks het verbod op IBAN discriminatie, werkt het in Frankrijk niet altijd met mijn NL account. Daarom heb ik ook een rekening daar.glatuin schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 11:44:
[...]
Waarom perse een franse rekening nodig. Binnen eurozone is een IBAN uit Nederland toch ook al prima?
Inderdaad offtopic, maar desalniettemin wel zeer interessant.Glup schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 11:50:
[...]
Probleem is echter dat er nog steeds de serieuze kans bestaat dat de Euro uiteen scheurt in een sterke en een zwakke Euro, zeker met de snel verslechterende financiële situatie in de Zuidelijke landen. Zag laatst een erg interessante YT over Spanje en eigenlijk is daar 1 ding zeker: zij zullen er sowieso uit moeten want als de rente ook maar iets gaat stijgen - en dat gaat het op den duur zeker, misschien wel sneller en met meer dan menigeen denkt - dan zullen zij plotsklaps defaulten. Hetzelfde voor Italië, Griekenland, Portugal maar zelfs Frankrijk en België lopen groot gevaar.
Ik ben het evenwel met je oneens in de zin dat als de politieke wil er is en blijft, niemand uit de euro hoeft. Er is inmiddels empirisch bewijs voor dat de zogenaamde 'economische wetmatigheden' keer op keer ondergeschikt blijken te zijn aan de politieke wil. Ik zou dus voorzichtig zijn in het zo zwart/wit formuleren van voorspellingen.
Ja je hebt gelijk en dat bedoelde ik ook eigenlijk: groot risico maar niet onvermijdelijk. Maar de kans op een splitising is in ieder geval voor mij groot genoeg om daarmee rekening te houden in de beslissing of ik geheel over ga op Revolut of toch maar voorlopig een Nederlandse bank als basis gebruikkwon schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 12:21:
[...]
Inderdaad offtopic, maar desalniettemin wel zeer interessant.
Ik ben het evenwel met je oneens in de zin dat als de politieke wil er is en blijft, niemand uit de euro hoeft. Er is inmiddels empirisch bewijs voor dat de zogenaamde 'economische wetmatigheden' keer op keer ondergeschikt blijken te zijn aan de politieke wil. Ik zou dus voorzichtig zijn in het zo zwart/wit formuleren van voorspellingen.
Verwijderd
Tegenover een dergelijk scenario moet je natuurlijk plaatsen dat een keiharde euro nogal wat betekent voor de exportpositie van Duitsland, zeker in combinatie met de nu niet bepaald ver gedigitaliseerde economie in Duitsland. Dan kan de Treuhandanstalt wel weer opgetuigd worden, deze keer met mooie koopjes voor de Chinezen in plaats voor de West-Duitsers.
In ieder geval houd ik geen rekening met een splitsende Eurozone, maar het zal mij verder ook jeuken of Revolut nu wel of niet onder een garantiestelsel valt, dus ik weet niet of je mijn voorbeeld volgen moet
In ieder geval houd ik geen rekening met een splitsende Eurozone, maar het zal mij verder ook jeuken of Revolut nu wel of niet onder een garantiestelsel valt, dus ik weet niet of je mijn voorbeeld volgen moet
Hoe interessant ook, dergelijke verdieping / speculatie hoort een paar deuren verderop thuis: in AWM. Graag weer on-topic.
Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!
.
[ Voor 99% gewijzigd door Glup op 02-02-2021 13:32 . Reden: Dubbel ]
Ja je hebt gelijk. Vraag: wat is AWM?Ardana schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 13:29:
[mbr]Hoe interessant ook, dergelijke verdieping / speculatie hoort een paar deuren verderop thuis: in AWM. Graag weer on-topic.[/]
Hoort eigenlijk niet in dit topic thuis, maar: Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij. Ons forum-deel over, jawel, actualiteit, wetenschap en maatschappij
[ Voor 6% gewijzigd door Ardana op 02-02-2021 13:34 ]
Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!
De Franse snelwegGlup schreef op maandag 1 februari 2021 @ 20:19:
[...]
Nou ben ik niet op de hoogte van tolwegen betalen met pasje. Gaat het daadwerkelijk om een CreditCard of is MasterCard/VISA (debet/prepaid) ook goed?
Maar dan terug naar de vraag, biedt Revolut deze enkel aan aan Litouwers?
Daar lijkt het wel op:Brent schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 15:10:
[...]
Maar dan terug naar de vraag, biedt Revolut deze enkel aan aan Litouwers?
https://www.revolut.com/en-LT/credit-cardsIn order to be eligible to apply for a credit limit you need to be over 18 years of age and you need to be a current resident of Lithuania, as well as a client of Revolut Bank UAB. As we just started lending money, we are offering credit services to a limited group of our customers. Currently credit services are available for our most active Revolut Bank customers, and we will gradually offer loans to more customers over time.
Ik vraag mij sterk af of dit echte Credit Cards zijn of dat het een krediet service ter grootte van 2x je salaris van Revolut is op je bestaande prepaid/debet kaart.
Get a credit limit that's twice the value of your monthly salary, up to €3,000.
Verwijderd
Aangezien de interchange op een (echte) credit card (0,1%) hoger is dan die op een debit card, lijkt me dat een mooie stimulans om credit cards uit te geven in plaats van debit cards.Glup schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 16:46:
Ik vraag mij sterk af of dit echte Credit Cards zijn of dat het een krediet service ter grootte van 2x je salaris van Revolut is op je bestaande prepaid/debet kaart.
Een overzicht van VISA via deze link laat dit zien, met wat verschillen (in positieve zin voor de debit card) in bijvoorbeeld Nederland, waar de interchange op debit cards een flat fee is in plaats van een percentage.
NB: de retailer betaalt naast deze interchange nog kosten aan de acquirer, payment scheme en bank.
Ik heb sinds vandaag een revolut rekening en probeerde een 10tje erop te zetten met ideal van mijn ASN, maar krijg 'reverted'.
Nog nooit meegemaakt ergens anders.
Lekker begin is dat, geeft niet een goede indruk.
Ik zag dat anderen het ook hadden, is het al opgelost / meer over bekend?
Renault Zoe R135 52kWh & Q210 22kWh, 6885 Wp off grid, 7.2kWh LFP Pylontech huisaccu, 140L zonneboiler
Normaliter gebruik ik nooit iDEAL met Revolut maar ik heb het zojuist even getest, de betaling kwam gewoon door. Het zou ook kunnen komen omdat ik wat langer een account heb en al wat transacties heb uitgevoerd.birdibird schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 14:38:
Ik heb sinds vandaag een revolut rekening en probeerde een 10tje erop te zetten met ideal van mijn ASN, maar krijg 'reverted'.
vreemd, nu werkt het wel. Ik heb nu eerst met mijn Bunq travelcard iets erop gezet en daarna weer met ideal van de ASN.Luuk2015 schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 16:21:
[...]
Normaliter gebruik ik nooit iDEAL met Revolut maar ik heb het zojuist even getest, de betaling kwam gewoon door. Het zou ook kunnen komen omdat ik wat langer een account heb en al wat transacties heb uitgevoerd.
Renault Zoe R135 52kWh & Q210 22kWh, 6885 Wp off grid, 7.2kWh LFP Pylontech huisaccu, 140L zonneboiler
Raar bij tikkie staat revolut niet meer in Ideal lijst hebben jullie dat ook al gezien
In deze thread of een andere is dat wel aan bod gekomen
ABN AMRO zou Tikkie onder het label Money You in 2018 ook naar Duitsland hebben gebracht voor alle Duitse banken. Ik meen dat de NL Tikkie en de Duitse ook niet met elkaar overweg konden. Dat heb ik ooit ergens gelezen.
ABN AMRO zou Tikkie onder het label Money You in 2018 ook naar Duitsland hebben gebracht voor alle Duitse banken. Ik meen dat de NL Tikkie en de Duitse ook niet met elkaar overweg konden. Dat heb ik ooit ergens gelezen.
[ Voor 71% gewijzigd door robert-630 op 05-02-2021 18:20 ]