Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 03-05 14:06
Hoe kun je in Revolut een betaalverzoek maken en versturen. Als ik kies voor 'aanvragen via koppeling' met als.opmerking Test gaat er iets fout in de app, maar wat weet ik niet? Alvast dank voor de tip.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BtWlM6-e5yXv3kzh5DVdJomD4v4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HlXYoZ6E0zva6hti22XLVIgq.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/adOPPV8bnU-uB1ymZ91-K0aq6yE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/D25gDVdPohRnFRdemMdoewnZ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hVH0whaIVaFxdcH2A88NRy_SE2Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LAsDyYp3nVQ4IIaPQt5lJt3w.jpg?f=fotoalbum_large

Update: support gaf uit te loggen en opnieuw in te loggen en als dat niet werkte de app opnieuw te installeren. Het eerste werkte niet dus opnieuw geïnstalleerd. Nu kan ik niet inloggen alleen open free account selecteren....ik hoop wel dat dat Revolut mijn huidige account herkent...

De email voor verificatie komt vooralsnog niet aan.

Ik hoop dat ik nog bij mijn geld kan. Gelukkig staat er niet te veel op. Maar dit is wel behoorlijk onduidelijk zo.

Update 2: na contact met support via Facebook is het uiteindelijk gelukt weer in te loggen. Echter lukt en nog steeds niet en betaalverzoek via een link te maken. Lukt dit iemand anders wel?

[ Voor 92% gewijzigd door FJP84 op 20-12-2020 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crypts
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 20-02-2021
Ik heb van mijn Revolut kaart transactie overzichten nodig van een paar maanden echter zie ik geen mogelijhkheid om overzichten te downloaden. Als ik probeer bijv. de maand december te printen komen er maar enkele posten op te staan, lijkt erop dat de pagina dynamisch is.
Weet iemand een mogelijkheid om toch op een of andere manier transactie overzichten uit de app of persoonlijke pagina te krijgen?

Ik zei het niet zo zitten om met screenshots te gaan werken gezien het grote aantal transacties. :)

If you can't find a way to make money while you sleep, you'll have to work until you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kipfel
  • Registratie: December 2001
  • Nu online
Via de 3 horizontale puntjes bij je saldo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crypts
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 20-02-2021
kipfel schreef op maandag 21 december 2020 @ 18:21:
Via de 3 horizontale puntjes bij je saldo
Thanks! Nooit aan gedacht. :)

If you can't find a way to make money while you sleep, you'll have to work until you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 57963

Weet iemand hoe ik voor mijn nieuw ontvangen Revolut Maestro en Mastercard de pincodes kan wijzigen?

Bij de Rabobank ATM lukte dit me niet en toen las ik later iets over ING ATM's met Mastercard logo waar het wel zou moeten lukken, maar ook daar geen keuze je pincode te wijzigen...

Ruim een jaar geleden ontving ik mijn Revolut Visa en daarvan kon ik probleemloos de pin wijzigen (volgens mij zelfs via de app indertijd). Via de chat van Revolut kom ik ook niet verder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 567735

Anoniem: 57963 schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 09:33:
Weet iemand hoe ik voor mijn nieuw ontvangen Revolut Maestro en Mastercard de pincodes kan wijzigen?
Probeer het eens bij een gele Geldmaat-automaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 567735 schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 10:34:
[...]

Probeer het eens bij een gele Geldmaat-automaat.
Geprobeerd en gelukt! Heel erg bedankt voor de tip @Anoniem: 567735!

Voor een ieder die dus de pincode van de Revolut passen wil wijzigen; ga naar een Geldmaat ATM!
Geldmaat locaties zie: https://www.locatiewijzer.geldmaat.nl/?bank=Geldmaat

[ Voor 38% gewijzigd door Anoniem: 57963 op 22-12-2020 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 03-05 20:31
@Anoniem: 57963 vraagje; staat er ergens op (de achterkant van) de Maestro-pas minuscuul het woord 'prepaid' gedrukt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

kwon schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 14:48:
@Anoniem: 57963 vraagje; staat er ergens op (de achterkant van) de Maestro-pas minuscuul het woord 'prepaid' gedrukt?
Yep! Alhoewel je wel erg goed moet kijken.
Ik had ook eigenlijk niet anders verwacht. Jij wel @kwon?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_J0rHwDs7Wjb1kqw2QrWCXDalHA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gfNc0W3wodtuADGzEyNVmqHl.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwon
Anoniem: 57963 schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 15:30:
[...]

[Afbeelding]
Nja ik heb een tijdje geleden een nieuwe Maestro-pas aangevraagd en het viel me op dat de BIN anders was dan die van daarvoor. Mogelijk duidt dat op een switch door Revolut naar full debit in plaats van prepaid debit. Mijn theorie was dat de opdruk van de pas zelf nog niet was geüpdatet aan het nieuwe type pas. Nu zijn er inmiddels een paar maanden verstreken en er staat nog steeds prepaid op. Wellicht dat het dan wel gewoon prepaid debit is.

In ieder geval bedankt voor je snelle reactie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

kwon schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 15:34:
[...]

Nja ik heb een tijdje geleden een nieuwe Maestro-pas aangevraagd en het viel me op dat de BIN anders was dan die van daarvoor. Mogelijk duidt dat op een switch door Revolut naar full debit in plaats van prepaid debit. Mijn theorie was dat de opdruk van de pas zelf nog niet was geüpdatet aan het nieuwe type pas. Nu zijn er inmiddels een paar maanden verstreken en er staat nog steeds prepaid op. Wellicht dat het dan wel gewoon prepaid debit is.

In ieder geval bedankt voor je snelle reactie :)
@kwon Hoe zou je het kunnen testen? Als je rood kon staan dan weet je het denk ik meteen, maar dat lukt niet bij Revolut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glatuin
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 03-05 17:35
Ik heb even check gedaan maar zowel visa als virtuele kaart zijn debet (met prepaid op No op binlist Ik heb geen Maestro (geen behoefte aan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwon
Anoniem: 57963 schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 15:38:
[...]

@kwon Hoe zou je het kunnen testen? Als je rood kon staan dan weet je het denk ik meteen, maar dat lukt niet bij Revolut.
Ik weet geen makkelijke manier. Als ik op reis ga dan zie ik onderaan de bon vaak wel het 'type kaart' staan, vooral in de VS, waaruit je het misschien kunt afleiden.

Het is ook echt iets waar je in de praktijk (behalve op de Antillen) niet veel van zult merken hoor, maar het is wel iets waar ik nieuwsgierig naar ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

kwon schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 15:41:
[...]
Het is ook echt iets waar je in de praktijk (behalve op de Antillen) niet veel van zult merken hoor, maar het is wel iets waar ik nieuwsgierig naar ben.
De kaart werd anders op Bonaire en Curaçao anders prima geaccepteerd. Mede-gebruiker @ivanwmc meldt wel dat het op Aruba niet werken zou.

Maar ja, Aruba hoort al sinds 1 januari 1986 niet tot de Nederlandse Antillen, en de Nederlandse Antillen als staatskundige eenheid bestaat sinds 10 oktober 2010 niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saffi_lover
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 18-11-2023
Anoniem: 57963 schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 15:30:
[...]

[Afbeelding]
Ik heb een Revolut Visa kaart en daar staat ook dit "prepaid" heel klein aan de achterkant onderaan in de hoek.. Inclusief in het wit, hier heel groot doorheen "Debit" :? 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FJP84
Toch jammer dat Revolut nog niet is opgenomen in de Ideal lijst van AliExpress en Klarna. Dat zijn er twee die me zijn opgevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivanwmc
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 01-05 01:08
Anoniem: 567735 schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 16:13:
De kaart werd anders op Bonaire en Curaçao anders prima geaccepteerd. Mede-gebruiker @ivanwmc meldt wel dat het op Aruba niet werken zou.

Maar ja, Aruba hoort al sinds 1 januari 1986 niet tot de Nederlandse Antillen, en de Nederlandse Antillen als staatskundige eenheid bestaat sinds 10 oktober 2010 niet meer.
Heb je het dan over de nieuwe debit MasterCard of over de oude prepaid debit Maestro kaart? Ik heb ervaren dat prepaid kaarten op Aruba niet geaccepteerd worden. Over Curaçao en Bonaire kan ik niet oordelen, want daar ben ik al lang niet geweest.

Mijn ervaring op Aruba is ook dat alle betalingen met MasterCard, VISA, etc. altijd als credit card in USD worden afgerekend, ongeacht of het in werkelijkheid een debit card is. Is dat op Curaçao en Bonaire ook zo?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• U123456
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 13:04
ivanwmc schreef op woensdag 23 december 2020 @ 02:59:
Mijn ervaring op Aruba is ook dat alle betalingen met MasterCard, VISA, etc. altijd als credit card in USD worden afgerekend, ongeacht of het in werkelijkheid een debit card is. Is dat op Curaçao en Bonaire ook zo?
Op Bonaire is de USD sowieso de munteenheid, er is daar geen sprake van een omrekening vanuit een eigen munt, zoals de AWG (Arubaanse Florin).

[ Voor 11% gewijzigd door U123456 op 24-12-2020 08:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
Het is me uiteindelijk gelukt om een betaalverzoek via link aan te maken, maar als ik deze week testen om via mijn ING rekening wil betalen dan moet ik kaartdetails invoeren die niet bestaan voor mijn meastro pas, alleen creditcard.

Maar als de betalende partij geen creditcard heeft lijk ik er niks mee te kunnen. Hoe doen jullie dat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bigf00t
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13:17
FJP84 schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 22:39:
Toch jammer dat Revolut nog niet is opgenomen in de Ideal lijst van AliExpress en Klarna.
Revolut heeft iDEAL ook nog nergens officieel aangekondigd, dus wees blij met de plekken waar je het al wel kunt gebruiken :) AliExpress maakt volgens mij gebruik van PPRO dus je zou kunnen vragen wanneer ze hun lijst updaten. Ik gebruik mijn virtuele VISA voor AliExpress.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

ivanwmc schreef op woensdag 23 december 2020 @ 02:59:
Op Curaçao ja: zie hier en hier.

Si Dios ke ben ik november 2021 weer op Curaçao, dan kan ik nieuwe ervaringen delen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luuk2015
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 03-05 12:27

Luuk2015

Vires in numeris

FJP84 schreef op woensdag 23 december 2020 @ 08:27:
Het is me uiteindelijk gelukt om een betaalverzoek via link aan te maken, maar als ik deze week testen om via mijn ING rekening wil betalen dan moet ik kaartdetails invoeren die niet bestaan voor mijn meastro pas, alleen creditcard.

Maar als de betalende partij geen creditcard heeft lijk ik er niks mee te kunnen. Hoe doen jullie dat?
Voor de betaalverzoeken is nu alleen betalen via CC mogelijk, hopelijk bieden ze iDEAL binnenkort wel aan zodra ze iDEAL officieel lanceren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• __BlackEyed__
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Kon vandaag betalen via Thuisbezorgd. Revolut stond tussen de andere banken, wanneer je voor iDeal-betaling kiest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 13:30
Ze hebben de wisselkoers statistieken verwijderd uit de app.. waarschijnlijk zodat je geen zicht meer hebt op koersverloop en sneller geneigd bent om te wisselen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KvR64
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 08-11-2021
Anoniem: 886251 schreef op woensdag 16 december 2020 @ 13:11:
Sinds begin dit jaar lukte het mij wel vrijwel overal (op de NS na). Nu die 1 cent verificatie via iDeal wel kan met Revolut (paar weken geleden getest) kon ook de NS dit verwerken. :P
Telefonisch en via Facebook kun je bij de NS de IBAN wijzigen als je een rekening zonder iDEAL hebt. Duurt dan 10 dagen, omdat de NS de IBAN verifieert met een automatisch incasso van 1 cent.

[ Voor 5% gewijzigd door KvR64 op 24-12-2020 19:36 ]

• KvR64
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 08-11-2021
Toch jammer dat Revolut nog niet is opgenomen in de Ideal lijst van AliExpress en Klarna. Dat zijn er twee die me zijn opgevallen.
Stuur ze toch een mail, dan zullen ze Revolut vast wel in hun iDEAL-lijsten opnemen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

Toch jammer dat Revolut nog niet is opgenomen in de Ideal lijst van AliExpress en Klarna.
Bij AliExpress zou ik nou nooit per iDEAL betalen, omdat je dan afhankelijk bent van door AE bepaalde wisselkoers USD -> EUR. Daarom altijd afrekenen met een creditcard met 0% wisselkoerslopslag (door de week tenminste), scheelt je toch weer zo'n 2-3% op iedere aankoop. Daarnaast geef je met iDEAL een wapen (chargeback) uit handen, kan toch handig zijn zo af en toe.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• glatuin
Anoniem: 567735 schreef op donderdag 24 december 2020 @ 18:28:
[...]

Bij AliExpress zou ik nou nooit per iDEAL betalen, omdat je dan afhankelijk bent van door AE bepaalde wisselkoers USD -> EUR. Daarom altijd afrekenen met een creditcard met 0% wisselkoerslopslag (door de week tenminste), scheelt je toch weer zo'n 2-3% op iedere aankoop. Daarnaast geef je met iDEAL een wapen (chargeback) uit handen, kan toch handig zijn zo af en toe.
Met juiste credit card betaal je inderdaad beter in dollars op Ali.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulldock
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 02-05 15:37
Het wisselen van valuta is veranderd in de app zo te zien. Het heet nu kopen en verkopen? Vind het niet duidelijker geworden. Kan de koersgrafieken ook niet meer terugvinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Had wellicht wat eerder door het topic moeten lopen voordat ik begon. App geinstalleerd. Gekozen om niet voor 10,- te gaan maar meteen meer te storten, waardoor ik ook het hele process van identificatie heb doorlopen. Eindelijk klaar, storten maar:

Ideal: Niet geaccepteerd
Amex: Niet geaccepteerd
Paypal: Niet geaccepteerd
Google Pay: Niet geaccepteerd als AMEX gekoppeld is.

Nou, dat was even zonde van de tijd :(

[ Voor 3% gewijzigd door PWM op 06-01-2021 11:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luuk2015

Luuk2015

Vires in numeris

PWM schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 11:24:
Had wellicht wat eerder door het topic moeten lopen voordat ik begon. App geinstalleerd. Gekozen om niet voor 10,- te gaan maar meteen meer te storten, waardoor ik ook het hele process van identificatie heb doorlopen. Eindelijk klaar, storten maar:

Huh, je wilt gewoon geld op je euro rekening inleggen?
Zelf gebruik ik altijd mijn Mastercard maar ik zie dat ik gewoon met iDEAL mijn rekening kan aanvullen.
Je kan ook gewoon handmatig naar je IBAN van je euro rekening het geld overmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Heb contact gehad. De iDeal optie krijg je nu pas nadat je geïdentificeerd bent. Maar dat kan ik dus niet omdat ik geen Mastercard/Visa heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glatuin
PWM schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 11:24:

Ik begrijp het Google Pay gedeelte niet? Ik kan niet eens Amex er aan koppelen (voor betalingen in winkels), dat lukt niet met NL Amex kaart volgens mij. En vreemd dat dit dan voorkomt dat je Revolut kunt koppelen. Wellicht 2e Google Pay account aanmaken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

glatuin schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 11:40:
[...]

Ik begrijp het Google Pay gedeelte niet? Ik kan niet eens Amex er aan koppelen (voor betalingen in winkels), dat lukt niet met NL Amex kaart volgens mij. En vreemd dat dit dan voorkomt dat je Revolut kunt koppelen. Wellicht 2e Google Pay account aanmaken?
Hier heb ik AMEX gewoon gekoppeld

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nXlLU70wqegBlSvEAoxvSJAxCMU=/x800/filters:strip_exif()/f/image/6dbsItMEZ1KKQW6OhpFINCxx.png?f=fotoalbum_large

Ze zeggen dat ze per 2021 alleen nog VISA en Mastercard accepteren voor nieuwe accounts.

[ Voor 50% gewijzigd door PWM op 06-01-2021 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glup
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
Dan neem je voor identificatie toch (ook) eventjes de bunq TravelCard? Kost eenmalig tientje en heb je meteen ook een echte CC die werkt als debitcard erbij.

Overigens kan ik mij van jaren geleden herinneren dat met Revolut identificatie op verschillende manieren moest: eerste keer een overschrijving van je oude bank naar Revolut en nog wat andere zaken. Misschien heb je dat nog niet gedaan of is het nog niet verwerkt in het identificatie systeem oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk2015

Luuk2015

Vires in numeris

PWM schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 11:46:
[...]

Hier heb ik AMEX gewoon gekoppeld

[Afbeelding]

Ze zeggen dat ze per 2021 alleen nog VISA en Mastercard accepteren voor nieuwe accounts.
AMEX wordt helaas inderdaad niet geaccepteerd door Revolut, hoogstwaarschijnlijk door de hoge transactiekosten die American Express rekent.

Het was anders makkelijk MR punten scoren als je AMEX kon gebruiken :P

PS: Misschien moet je even je foto verwijderen/bewerken, je PayPal e-mail is namelijk nog te zien ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Luuk2015 op 06-01-2021 13:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pikoe
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Even als tip aan iedereen die een Vault gebruikt. Het historische saldo van je Vault is niet zomaar op te vragen, dat kan alleen door via een berekening al je transactie bij elkaar op te tellen. Als je dus belastingaangifte wil gaan doen doe je er goed aan nu je saldo op te schrijven van 1 januari..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Nou, na wat contact te hebben gehad met support, stond daar opeens IDeal :) We kunnen dus van start.

Ik wil 5000,- storten maar krijg de melding dat dat boven mijn top-up limiet is. Wat mijn limiet dan wel is en hoe te veranderen vertellen ze niet.

3000,- geprobeerd en voila, hij doet het. Alleen komt er geen geld binnen. Volgens Revolut is de betaling "reverted", volgens de ING is hij wel degelijk betaald.

Nu is er 3000,- ergens foetsie en de chat zegt dat ze niet kunnen helpen. Echt een doorslaand succes tot nu toe. En dan te bedenken dat ik het deed omdat ik Litebit niet helemaal vertrouw...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glatuin
PWM schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 12:02:
Nou, na wat contact te hebben gehad met support, stond daar opeens IDeal :) We kunnen dus van start.

Ik wil 5000,- storten maar krijg de melding dat dat boven mijn top-up limiet is. Wat mijn limiet dan wel is en hoe te veranderen vertellen ze niet.

3000,- geprobeerd en voila, hij doet het. Alleen komt er geen geld binnen. Volgens Revolut is de betaling "reverted", volgens de ING is hij wel degelijk betaald.

Nu is er 3000,- ergens foetsie en de chat zegt dat ze niet kunnen helpen. Echt een doorslaand succes tot nu toe. En dan te bedenken dat ik het deed omdat ik Litebit niet helemaal vertrouw...
Ik sta in Nederland vaak alleen als ik vertel dat ik enerome hekel heb aan ideal. Ik snap ook niet waarom je direct zoveel geld overboekt naar nieuw account. Ik doe altijd eerst 1 cent overmaken om te kijken of het goed gaat. Laten we hopen dat over paar uur of sneller het alsnog goed komt.
Ik heb geen ervaring met bedragen boven de 1000 euro en Revolut. Volgens mij was 800 grootste bedrag dat ik ooit heb overgemaakt en dat niet met ideal maar vanaf mijn mastercard.
Inmiddels heeft revolut instant transfer dus gebruik ik vooral dat. Nu moet ik zeggen dat ik inmiddels vooral een crypto kaart gebruik vanwege de crypto cashback.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EmielZ
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 13:30

Ik heb zo'n zelfde probleem gehad met mijn eerste overboekingen naar Revolut. Dit geld komt gewoon weer terug op je ING maar kan even duren. Het probleem zat hem bij mij destijds erin dat ik nog gecheckt moest worden door hun financiële administratie. Wel héél vaak voor met de klantenservice moeten chatten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

glatuin schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 12:07:
[...]

Ik sta in Nederland vaak alleen als ik vertel dat ik enerome hekel heb aan ideal. Ik snap ook niet waarom je direct zoveel geld overboekt naar nieuw account. Ik doe altijd eerst 1 cent overmaken om te kijken of het goed gaat.
Ik had eerst 10,- gedaan, die ging natuurlijk wel goed. Ik geef gemiddeld zo'n 20.000 per maand uit via creditcard, dus als ik dat in stapjes van 500,- steeds moet storten, schiet dat niet zo op :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
PWM schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 12:13:
[...]

Ik had eerst 10,- gedaan, die ging natuurlijk wel goed. Ik geef gemiddeld zo'n 20.000 per maand uit via creditcard, dus als ik dat in stapjes van 500,- steeds moet storten, schiet dat niet zo op :p
Mooi leven zo ;) ! Of is het zakelijk? Ik gebruik zelf Revolut voor een extra vrije bestedingsruimte van €200,00 en dat gaat vooralsnog prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Veel zakelijk en wat privé handel ;) Doe nu alles met AMEX, goed voor de puntjes. Dacht nu eens hier te kijken ook voor de wisselkoers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk2015

Luuk2015

Vires in numeris

PWM schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 13:17:
Veel zakelijk en wat privé handel ;) Doe nu alles met AMEX, goed voor de puntjes. Dacht nu eens hier te kijken ook voor de wisselkoers.
Hopelijk gaat Revolut American Express nog een keer toevoegen, die kosten voor het gebruik van andere valuta's bij AMEX zijn behoorlijk aan de hoge kant.... :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glatuin
Luuk2015 schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 13:24:
[...]

Hopelijk gaat Revolut American Express nog een keer toevoegen, die kosten voor het gebruik van andere valuta's bij AMEX zijn behoorlijk aan de hoge kant.... :|
Amex leuk voor de puntjes maar sigaar uit eigen doos. Ze hebben de hoogste koersopslag. Ik kom er niet vanaf want zeker in deze covid tijden vlieg ik niet en vervallen anders mijn (langszaam gespaarde) puntjes. Echter ik gebruik de kaart nog maar weinig, begin vorg jaar vooral revolut gebruikt in de VS. Scheelde uiteindelijk veel geld alles bij elkaar opgeteld! En nu 3% cashback met mijn crypto card. En 3% cashback is meer waard dan zo'n KLM puntje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk2015

Luuk2015

Vires in numeris

glatuin schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 13:35:
[...]

Amex leuk voor de puntjes maar sigaar uit eigen doos. Ze hebben de hoogste koersopslag. Ik kom er niet vanaf want zeker in deze covid tijden vlieg ik niet en vervallen anders mijn (langszaam gespaarde) puntjes. Echter ik gebruik de kaart nog maar weinig, begin vorg jaar vooral revolut gebruikt in de VS. Scheelde uiteindelijk veel geld alles bij elkaar opgeteld! En nu 3% cashback met mijn crypto card. En 3% cashback is meer waard dan zo'n KLM puntje.
Ik heb nu een paar maanden de AMEX Green, bevalt tot nu toe prima, de punten stellen helaas zoals verwacht niet heel veel voor. Misschien als het weer verantwoord is om te reizen dan wil ik misschien upgraden naar de Gold kaart ivm de loungetoegang. Eventueel is zo'n Revolut Metal kaart i.v.m. de cashback ook misschien wel een idee :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

EDIT:

Ze zeggen dat de naam van de rekening niet overeenkomt met de ING rekening. Toch zijn ze gewoon identiek. Ze hebben 5 werkdagen nodig om het op te lossen en in die tijd heb ik mijn geld niet terug.

Nou, zodra dat terug is, druk ik maar snel op de delete knop denk ik.
glatuin schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 13:35:
[...]

Hangt er een beetje van af hoe je hem gebruikt. Ik heb zelf een Platinum kaart en verdien daarmee in 1.5 jaar genoeg voor 4 Business Class intercontinentaal. Die heb ik bijvoorbeeld vorig jaar gebruikt voor de vakantie, waarbij de tickets op dat moment 16.000,- kostte. Ik had nog geen 1000,- koersopslag betaald voor die punten.

Maar als je alles in vreemde valuta uitgeeft, ga je wel een beetje nat natuurlijk. Mij gaat het vooral om dat dure aankopen die ik vaak doe in Londen. Dat is dan tussen de 8000 en 12.000 GBP per keer. Daar wil ik dan wel vanaf.

[ Voor 11% gewijzigd door PWM op 07-01-2021 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glup
  • Niet online

Het maximale bedrag dat via iDEAL kan worden betaald is afhankelijk van de limieten die de bank van uw klant, of de klant zelf, heeft ingesteld.

Je kan zelf het limiet van je ING aanpassen.

[ Voor 5% gewijzigd door Glup op 08-01-2021 12:15 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

PWM schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 13:24:
[...]
Dank ;) Maar de top-up limiet word gedicteerd door Revolut.
Je pakt het dan ook wel erg enthousiast aan. De limieten bij Revolut moet je toch een beetje trainen eerst.

Als je wel al een rekeningnummer hebt, kun je ook gewoon geld overmaken, neem dan eerst eens een paar keer € 500 of € 1000 of zo. In principe komt er (uit mijn hoofd) bij € 8.000, € 35.000 en € 90.000 omzet in een jaar weer een extra controle (belastingaangifte, salaristroken, bankafschriften dat soort werk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13:29
Anoniem: 567735 schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 17:46:
[...]

Je pakt het dan ook wel erg enthousiast aan. De limieten bij Revolut moet je toch een beetje trainen eerst.

Als je wel al een rekeningnummer hebt, kun je ook gewoon geld overmaken, neem dan eerst eens een paar keer € 500 of € 1000 of zo. In principe komt er (uit mijn hoofd) bij € 8.000, € 35.000 en € 90.000 omzet in een jaar weer een extra controle (belastingaangifte, salaristroken, bankafschriften dat soort werk).
Hier ben ik het mee eens. Ik zou nog niet eens 5.000 euro van ING naar een andere bank (zoals ABN) overmaken.

Toen ik mijn betaalrekening van ABN sloot en naar ING overstapte heb ik alles ook in stukjes en beetjes overgemaakt. Bij een dienst als Revolut, maar ook N26, bunq of enig ander fintechbedrijf moet je wat voorzichtiger zijn.

Die bedrijven zijn vaak wat strenger op de regels. Als je dus in één keer een flink bedrag overboekt, is de kans groot dat je een vlaggetje achter je naam krijgt en je tijdelijk (= een paar dagen) niet over je geld kan beschikken. Dat moeten ze ook wel, want boetes voor nalatigheid op controle van bijvoorbeeld witwassen zijn niet mals.

Andere kant van het verhaal is ING, waar je account meestal niet geblokkeerd raakt of een transactie ‘on hold’ staat. Of je moet al het slachtoffer zijn van oplichtingspraktijken en je hele rekening wordt leeg getrokken. Bij ING blocken ze je als er meerdere aangiftes tegen je lopen, vertelden ze me ooit. Dat vind ik rijkelijk laat en het is niet voor niets dat ze dan een boete krijgen.

Revolut gebruik ik alleen zo nu en dan. Bijvoorbeeld als ik iets in dollar of Roemeense lei (zoals treinkaartjes voor de vakantie) wil betalen. Ik erken dat ik er weer té voorzichtig mee ben. Maar ik zou zenuwachtig worden van duizenden euro’s met een vers, nieuw account overboeken. ;)

De kans lijkt me zelfs aanwezig dat ze bij Revolut gaan vragen hoe je aan zoveel geld komt en waar je het aan uitgeeft als je 20.000 (!) euro per maand heen en weer flitst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGarrett
  • Registratie: April 2020
  • Niet online
Waarom überhaupt een (gratis) Fintech account als Revolut als je hier op het forum strooit met zulke bedragen. Als ik per maand zulke bedragen zou spenderen dan kies ik voor een degelijke bank, want dat kun je je toch veroorloven met zulke bedragen i.p.v. een (gratis) nog redelijk onbetrouwbare Fintech “bank”.
Just my 2ct!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luuk2015

Luuk2015

Vires in numeris

McGarrett schreef op zondag 10 januari 2021 @ 10:23:
Waarom überhaupt een (gratis) Fintech account als Revolut als je hier op het forum strooit met zulke bedragen. Als ik per maand zulke bedragen zou spenderen dan kies ik voor een degelijke bank, want dat kun je je toch veroorloven met zulke bedragen i.p.v. een (gratis) nog redelijk onbetrouwbare Fintech “bank”.
Just my 2ct!
Omdat er veel functionaliteiten zijn die een degelijke grootbank niet aanbiedt.
Voor mensen die bijvoorbeeld veel dingen in vreemde valuta kopen zijn er nauwelijks partijen die lage kosten vragen. Zelf zou ik zeker niet volledig overstappen naar een bank als Revolut, dit omdat de support een stuk minder is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glup
  • Niet online
@McGarrett Zoals @Luuk2015 hierboven zegt maar ook omdat het interessant, leuk en een verkenning voor in de toekomst kan zijn. Met een bank is het toch een beetje van vertrouwen komt te voet en maar gaat te paard ;)

Een misverstand is dat die FinTech zou gaan om de gratis maar dat is natuurlijk maar een deel van het verhaal, bovendien een voor een deel van de klanten, zoals die betaalde plannen laten zien.

Ik ben het er overigens niet mee eens dat FinTechs persé onbetrouwbaarder zijn. Bij de volgende grote bankencrisis zet ik toch eerder mijn geld op een Revolut met bijzonder lage kosten en een gigantische klanten basis waar vele transacties een redelijk betrouwbare inkomstenstroom garanderen tov bv een Deutsche Bank waar je zelfs op het einde van de Aarde het volgende lijk in de kast kan ruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• U123456
Waarom überhaupt een (gratis) Fintech account als Revolut als je hier op het forum strooit met zulke bedragen. Als ik per maand zulke bedragen zou spenderen dan kies ik voor een degelijke bank
Het gaat soms niet om spenderen, maar om het ‘rondpompen’ van geld om bijvoorbeeld cashbacks, frequent flyer miles of punten te sparen. Banken en creditcarduitgevers vinden dit vaak niet leuk en soms zelfs verdacht. En daar zijn legitieme big spenders vervolgens de dupe van. Zij moeten dan gaan bewijzen waar het geld vandaan komt.

[ Voor 9% gewijzigd door U123456 op 10-01-2021 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 886251

Topicstarter
U123456 schreef op zondag 10 januari 2021 @ 12:49:
[...]
Het gaat soms niet om spenderen, maar om het ‘rondpompen’ van geld om bijvoorbeeld cashbacks, frequent flyer miles of punten te sparen. Banken en creditcarduitgevers vinden dit vaak niet leuk en soms zelfs verdacht. En daar zijn legitieme big spenders vervolgens de dupe van. Zij moeten dan gaan bewijzen waar het geld vandaan komt.
Het is ook een makkelijke vorm van witwassen, door het rond te pompen via een fintech bank. Maar ook fraude werk je ermee in de hand. Dat mensen zover gaan voor cashbacks/punten/miles is ook misbruik van het systeem, Amex is hier steeds actiever op gaan letten wat goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07:51
Just my 2ct!
Ik sluit me aan bij @Glup . Waaruit blijkt dat een fintech onbetrouwbaarder zou zijn dan een legacy bank?
Tuurlijk zijn er meldingen over geblokkeerde rekeningen maar hoe verhoudt zich dat tot het aantal (actieve) rekeningen waar niets aan de hand is? Er is dan geen fysiek bankfilliaal waar je verhaal zou kunnen halen, maar dat is inherent aan het business model van de fintechs.
Anoniem: 886251 schreef op zondag 10 januari 2021 @ 13:07:
[...]
Het is ook een makkelijke vorm van witwassen, door het rond te pompen via een fintech bank. Maar ook fraude werk je ermee in de hand. Dat mensen zover gaan voor cashbacks/punten/miles is ook misbruik van het systeem, Amex is hier steeds actiever op gaan letten wat goed is.
Wat is het verschil tussen een fintech bank vs een legacy bank dat witwassen en fraude makkelijker zou zijn?
Er is toch sprake van KYC met bijbehorende verificatie. Ze hebben zich allebei aan de nodige wet- en regelgeving te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 886251 schreef op zondag 10 januari 2021 @ 13:07:
[...]
Dat mensen zover gaan voor cashbacks/punten/miles is ook misbruik van het systeem, Amex is hier steeds actiever op gaan letten wat goed is.
Gelukkig dan maar dat je met een AMEX je Revolut niet opladen kunt :) Andersom kan wel gelukkig.

Ik zet nu per maand een vast bedrag op mijn Revolut-rekening (met een creditcard die punten geeft), laat zoveel mogelijk vaste kosten van Revolut afboeken, betaal zo hier en daar wat (vreemde valuta en Maestro-betalingen) en boek dan aan het eind van de maand het restant naar een spaarrekening.

Er zit overigens bij Revolut ook een spaarrekening aan te komen volgens de prijslijst. En ja, daar ga ik gebruik van maken als de rente aantrekkelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk2015

Luuk2015

Vires in numeris

Anoniem: 567735 schreef op zondag 10 januari 2021 @ 13:32:
[...]
Ik zet nu per maand een vast bedrag op mijn Revolut-rekening (met een creditcard die punten geeft),
Zou ik mogen vragen welke creditcard je hiervoor gebruikt? Ik kan zelf alleen een kaartuitgever als AMEX bedenken die punten geeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Luuk2015 schreef op zondag 10 januari 2021 @ 14:28:
[...]
Zou ik mogen vragen welke creditcard je hiervoor gebruikt? Ik kan zelf alleen een kaartuitgever als AMEX bedenken die punten geeft.
Duitse kaarten, ik bankier al 10+ jaar bij de DKB. Als je in mijn historie zoekt vind je vast wel uitgebreidere verhandelingen, had je natuurlijk ook meteen kunnen doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
Luuk2015 schreef op zondag 10 januari 2021 @ 14:28:
[...]

In NL krijg je bij de volgende kaarten punten:

Bijenkorf card (effectief 0,5% aan shoptegoed bij Bijenkorf).
Euroclix card (ca 0,25%, clix om te zetten naar euro's)

Beide Mastercards uitgegeven door ICS Cards.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcellissimo
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 21-06-2022
Hallo,

Vandaag wilde ik, zoals ik de laatste jaren wel vaker heb gedaan, geld overmaken van mijn Rabo naar mijn Revolut. Ik moet er nu 7 Euro voor betalen om dit mogelijk te maken (Wereldbetaling SHA). Dit dankzij Brexit.

Kan iemand mij ajb vertellen of dit iets is wat ik kan omzeilen of is dit iets waar ik als Revolut - gebruiker niet onderuit kom ?

Bij voorbaat dank.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyberThijs
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12:33
@Marcellissimo Je hebt enige tijd geleden een nieuw IBAN-rekeningnummer gekregen van Revolut met hun Litouwse banklicentie. Kijk in de app eens naar de details van je euro-rekening, en je zal daar een IBAN-rekeningnummer vinden dat begint met LT, en BIC-code REVOLT21 . Litouwen is lid van de eurozone, dus je kan daar kostenloos naartoe overschrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 00:53
@Marcellissimo
Je hebt toch gewoon een Litouws IBAN nummer. Dus Brexit heeft niks te maken met je Revolut account.
Misschien heb je in je Rabobank de verkeerde keuze gemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Datisraar
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 03-05 17:55
Marcellissimo schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 16:27:
Hallo,

Vandaag wilde ik, zoals ik de laatste jaren wel vaker heb gedaan, geld overmaken van mijn Rabo naar mijn Revolut. Ik moet er nu 7 Euro voor betalen om dit mogelijk te maken (Wereldbetaling SHA). Dit dankzij Brexit.

Kan iemand mij ajb vertellen of dit iets is wat ik kan omzeilen of is dit iets waar ik als Revolut - gebruiker niet onderuit kom ?

Bij voorbaat dank.
Ja, ik heb zelf ook een Rabo rekening en Revolut. Ik krijg dat niet eens voor elkaar om 7€ kosten te hebben met overboeken. NL en LT IBANs vallen binnen de Sepa Euro zone en gratis. Ik heb zitten kijken in de app, maar volgens mij moet je ergens wat verkeerd aangeklikt hebben. Zonde van je geld, maar dan weet je het de volgende keer !

[ Voor 6% gewijzigd door Datisraar op 12-01-2021 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 567735 schreef op zondag 10 januari 2021 @ 16:10:
[...]

Duitse kaarten, ik bankier al 10+ jaar bij de DKB. Als je in mijn historie zoekt vind je vast wel uitgebreidere verhandelingen, had je natuurlijk ook meteen kunnen doen :)
Blijft jammer dat de buurlanden wel betere kaarten hebben met punten/cashback dan NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glup
  • Niet online
Marcellissimo schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 16:27:
Hallo,

Bij voorbaat dank.
De €7 kosten die Rabobank maakt zijn de kosten die zij rekenen van transacties naar andere valuta.

Zou het kunnen dat je nog naar je oude GB rekening overboekt ipv je nieuwe Litouwse rekening. In het eerste geval zal het kunnen zijn dat de Rabo nu denkt dat het een £ rekening is. In het laatste geval zal het wel automatisch als € rekening worden herkend :)

[ Voor 4% gewijzigd door Glup op 13-01-2021 10:39 . Reden: Verbetering ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YaMaL!
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 24-05-2024
Zelfs voor een overboeking in euro naar een GB iban zou niks veranderd moeten zijn; het VK is ook na brexit nog steeds onderdeel van SEPA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glup
  • Niet online
YaMaL! schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 11:42:
Zelfs voor een overboeking in euro naar een GB iban zou niks veranderd moeten zijn; het VK is ook na brexit nog steeds onderdeel van SEPA.
Klopt maar zelfs vóór de Brexit kwam ik al regelmatig tegen dat bedrijven en banken standaard £ deden als het naar Revolut UK ging.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

YaMaL! schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 11:42:
Je kunt wel lid zijn van SEPA, maar dat betekent niet dat betalingen tegen binnenlands tarief (in Nederland voor particulieren dus de facto gratis) uitgevoerd hoeven te worden. Het VK is immers geen onderdeel van de Interne Markt meer.

Uiteraard mogen banken dat wel zo handhaven, maar als ze daarvoor een tarief willen berekenen staat ze dat natuurlijk ook vrij.

Welcome to the Brexit, Sir!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• glatuin
Datisraar schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 17:55:
[...]

Ja, ik heb zelf ook een Rabo rekening en Revolut. Ik krijg dat niet eens voor elkaar om 7€ kosten te hebben met overboeken. NL en LT IBANs vallen binnen de Sepa Euro zone en gratis. Ik heb zitten kijken in de app, maar volgens mij moet je ergens wat verkeerd aangeklikt hebben. Zonde van je geld, maar dan weet je het de volgende keer !
ABN vraagt nog meer ik geloof zelfs 9 euro. Om die reden doe ik alle overboekingen die niet in EURO's zijn via Transferwise of Revolut, scheelt toch weer wat euro's per keer!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bigf00t
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13:17
Bigf00t schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 17:21:
De blogpagina met titel '🇳🇱 Hey Netherlands, now you can pay with iDEAL from your Revolut account! 🎉' heeft korte tijd online gestaan en is weer offline gehaald.

De iDEAL aankondiging is dus duidelijk op de achtergrond al voorbereid en het zal een kwestie van (korte) tijd zijn tot het officieel bekend gemaakt wordt.

De URL was https://blog.revolut.com/ideal-live-in-the-netherlands/ en geeft nu een 404.

FullRes screenshot van de complete pagina heb ik hier geüpload.

[Afbeelding]
Deze blog post is nu gereleased, dus Revolut heeft nu officieel iDEAL betalingen aangekondigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filthy rich
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 03-05 09:24

filthy rich

löp wa los

Ik ben op zoek naar een 'gratis' alternatief voor een gezamenlijke rekening. Dus dat twee mensen met dezelfde rekening kunnen betalen.

Nu vraag ik mij af of dit met revolut mogelijk is in de volgende vorm: 1 persoon betaalt met de telefoon (apple pay oid), de andere persoon betaald met de bankpas

en aans löpt wa vast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glup
  • Niet online
filthy rich schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 00:41:
Ik ben op zoek naar een 'gratis' alternatief voor een gezamenlijke rekening. Dus dat twee mensen met dezelfde rekening kunnen betalen.

Nu vraag ik mij af of dit met revolut mogelijk is in de volgende vorm: 1 persoon betaalt met de telefoon (apple pay oid), de andere persoon betaald met de bankpas
Als het je slechts om een gratis gezamelijk account gaat dan is bnc10 misschien wat voor je :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marinos88
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 03-05 19:13
Sinds gisteren een Revolut rekening geopend voor google pay. Echter moet het volgens mij mogelijk zijn om geld toe te voegen via Ideal. Ik zie bij mij in de app echter alleen salaris, Gpay, of Cc optie om geld toe te voegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Datisraar
Vanaf heden is Revolut Plus abonnement beschikbaar voor 2,99€ per maand.

Lijkt mij lastige keuze nog, dus daarom hier op dit forum: wie stapt daar naar over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllInOneNerd
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 17-11-2021
Datisraar schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 12:06:

Lijkt mij lastige keuze nog, dus daarom hier op dit forum: wie stapt daar naar over?
Ik gebruik revolut nu full time, maar ik stap pas over naar plus als ik onder het depositogarantiestelsel val. Ik val nu onder ‘revolut payments UAB’ en dat is volgens mij nog niet de bank met het depositogarantiestelsel

Vond je de opmerking van mij of iemand relevant of heeft het je geholpen? Laat een duimpje achter als teken van waardering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glatuin
Datisraar schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 12:06:

Al die plus zaken bij de gratis banken bieden voor mij niets extra's waar ik echt wat aan heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Glup
  • Niet online
24/7 support, junior account mogelijkheid (áls je kinderen hebt), ticket protection en soort van aankoopbescherming als ik het zo ziet bij de vergelijking tussen de plannen.

Het nut moet eenieder zelf maar beslissen maar ik ben het met @AllInOneNerd eens dat het eerst maar eens een echte bank moet worden.

En liefst ook een overstapservice zoals wij in NL gewend zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
De aanvullende features moet je idd maar net nodig hebben.

interessant is de 'daily interests on savings', dat komt nog naar europa dit jaar. Ben benieuwd naar de exacte voorwaarden.

daarnaast een gemiste kans dat het maximum te wisselen zonder exchange fee op 1000 euro/maand blijft (idem als het gratis plan), terwijl het volgende niveau dit gelijk unlimited is. Waarom niet bv 5000 euro als tussenstap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glatuin
Wally2002 schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 14:58:

daarnaast een gemiste kans dat het maximum te wisselen zonder exchange fee op 1000 euro/maand blijft (idem als het gratis plan), terwijl het volgende niveau dit gelijk unlimited is. Waarom niet bv 5000 euro als tussenstap.
Om die reden hoef je geen Revolut premium te nemen, Transferwise werkt fantastisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
glatuin schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 14:59:
[...]

Om die reden hoef je geen Revolut premium te nemen, Transferwise werkt fantastisch.
Ik gebruik Revolut niet alleen om die reden, maar het is wel een feature dat er vanaf het begin in heeft gezetten en een belangrijke selling point is. Nog voor Transferwise hun eigen debitkaart lanceerde. Ik vind de stap van 1000 naar unlimited dan wel behoorlijk, zeker omdat tot vorig jaar je tot 6000 euro per maand zonder opslag tijdens werkdagen) kon wisselen.

Volgens mij zijn de wisselkoersen min of meer vergelijkbaar, als ik binnen het gratis plan van Revolut bijvoorbeeld een bedrag van 5000 euro naar USD zou omzetten krijg ik vrijwel hetzelfde aantal dollars als de calculator van transferwise op hun website.
Dat is dan incl de opslag van 0,5% boven het eerder genoemde bedrag van 1000 euro/maand.
Bij SEK krijg ik via Revolut zelfs meer SEK dan bij Transferwise.

hun vergelijking bij de pricing is vooral met de legacy banken en paypal, maar niet Revolut.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• glatuin
Wally2002 schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 15:16:
[...]

Ik gebruik Revolut niet alleen om die reden, maar het is wel een feature dat er vanaf het begin in heeft gezetten en een belangrijke selling point is. Nog voor Transferwise hun eigen debitkaart lanceerde. Ik vind de stap van 1000 naar unlimited dan wel behoorlijk, zeker omdat tot vorig jaar je tot 6000 euro per maand zonder opslag tijdens werkdagen) kon wisselen.

Volgens mij zijn de wisselkoersen min of meer vergelijkbaar, als ik binnen het gratis plan van Revolut bijvoorbeeld een bedrag van 5000 euro naar USD zou omzetten krijg ik vrijwel hetzelfde aantal dollars als de calculator van transferwise op hun website.
Dat is dan incl de opslag van 0,5% boven het eerder genoemde bedrag van 1000 euro/maand.
Bij SEK krijg ik via Revolut zelfs meer SEK dan bij Transferwise.

hun vergelijking bij de pricing is vooral met de legacy banken en paypal, maar niet Revolut.
In mijn geval gaat het vooral om USD bedragen via een broker in de VS. Uiteindelijk moet je uitrekenen of de maandbedragen tbv plus/premium het verschil tov transferwise goedmaken.

Mijn broker rekent veel geld voor overmaken naar buitenland, dus boek in naar een interne VS rekening van transferwise (gaat niet met Revolut). Voor iedereen is er zo een oplossing.

Voor de ene keer dat ik iets in kronen moet overmaken (hooguit eenmalig voor vakantie huis in NO/SE) zou ik Revolut kunnen doen, echter als het hoger is dan de 1000 dan heb ik transferwise als backup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• handoff
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 12:43
Bigf00t schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 15:49:
[...]

Deze blog post is nu gereleased, dus Revolut heeft nu officieel iDEAL betalingen aangekondigd.
Ik zie nu dat Revolut is toegevoegd aan het lijstje van banken waarmee je kunt betalen met iDeal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
handoff schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 17:40:
[...]

Ik zie nu dat Revolut is toegevoegd aan het lijstje van banken waarmee je kunt betalen met iDeal.
Bij de iDealbetaling van verzekeraar nowgo (ze gebruiken Multisafepay) die ik vanochtend deed, werd Revolut niet als bank getoond.

Edit: iDeal zelf heeft ook een nieuwsbericht, opvallend trouwens dat specifiek Nederlandse klanten van Revolut worden genoemd. Dus niet voor klanten met een adres buiten Nederland?

[ Voor 30% gewijzigd door Wally2002 op 15-01-2021 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• handoff
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 12:43
Wally2002 schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 22:44:
[...]

Bij de iDealbetaling van verzekeraar nowgo (ze gebruiken Multisafepay) die ik vanochtend deed, werd Revolut niet als bank getoond.

Edit: iDeal zelf heeft ook een nieuwsbericht, opvallend trouwens dat specifiek Nederlandse klanten van Revolut worden genoemd. Dus niet voor klanten met een adres buiten Nederland?
Bij Tikkie staat Revolut al er wel tussen. Ik denk dat het even afwachten is totdat alle sites zijn bijgewerkt met de nieuwe lijst. Jammer dat dat niet automatisch gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RideWithUz
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 11-04-2024
Wally2002 schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 14:58:

interessant is de 'daily interests on savings', dat komt nog naar europa dit jaar. Ben benieuwd naar de exacte voorwaarden.

Ik vind de 365 aankoopgarantie wel interressant aangezien ik daar nu mijn creditcard voor gebruik.
Ik wil echter wel onder het depositogarantiestelsel vallen en liefst een NL iban voor ik 100% overstap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

glatuin schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 15:22:
[...]
Voor de ene keer dat ik iets in kronen moet overmaken (hooguit eenmalig voor vakantie huis in NO/SE) zou ik Revolut kunnen doen, echter als het hoger is dan de 1000 dan heb ik transferwise als backup.
Dat is voor SEK niet nodig, die kun je onbeperkt overmaken, omdat Zweden zich alvast commiteert aan de invoering van de Euro (ooit...). Zie ook de prijstabel van Revolut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
Anoniem: 567735 schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 20:22:
[...]

Dat is voor SEK niet nodig, die kun je onbeperkt overmaken, omdat Zweden zich alvast commiteert aan de invoering van de Euro (ooit...). Zie ook de prijstabel van Revolut.
Overmaken is idd geen probleem maar boven de 1000 euro per maand betaal je wel een exchange fee van 0,5% voor de standard en en plus accounts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
RideWithUz schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 19:20:
[...]

Ik vind de 365 aankoopgarantie wel interressant aangezien ik daar nu mijn creditcard voor gebruik.
Ik wil echter wel onder het depositogarantiestelsel vallen en liefst een NL iban voor ik 100% overstap
NL Iban komt er niet, Revolut is ons al ruim tegemoet gekomen met de iDeal support. Ik hoop ook dat ze met een garantiestelsel komen al zijn ze best wel veilig

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomsworld
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tomsworld

officieel ele fan :*

Wally2002 schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 22:44:
[...]

Lijkt zo ik had als belg een revolut account geopend in de hoop ideal te hebben ( nu bunq free er niet meer is ). Maar ik kan de optie nergens vinden in de app.

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk2015

Luuk2015

Vires in numeris

Uit nieuwsgierigheid, waar baseer je dit op?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Topicstarter
Luuk2015 schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 22:53:
[...]

Uit nieuwsgierigheid, waar baseer je dit op?
In 2017/18 stond er op de site dat je geld niet bij Revolut word gestald maar bij een andere bank (omdat zij geen volwaardig bank licentie hebben) dat zou als het goed is nog steeds het geval zijn.

https://www.pymnts.com/ne...nding-now-valued-at-5-5b/

https://techcrunch.com/20...Bdes2Z1EgQ82yokCRrXXaosq9

Ik ga ervan uit dat een bank die zoveel geld weet
op te halen vrij stabiel mag zijn als product.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• U123456
Minder dan 10% van de Revolut klanten zijn “Daily Active Users”, 1,1 van de 12 miljoen gebruikers.
Ook het aangehouden saldo is niet erg hoog, gemiddeld £ 305. Dat is logisch zonder banklicentie.
Zie https://www.businessofapps.com/data/revolut-statistics/

[ Voor 162% gewijzigd door U123456 op 17-01-2021 09:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shamalamadindon
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 30-03-2024
Anoniem: 886251 schreef op zondag 17 januari 2021 @ 09:11:
Ik ga ervan uit dat een bank die zoveel geld weet
op te halen vrij stabiel mag zijn als product.
Ik ben zelf klant van Revolut en heb er absoluut niets tegen maar ehhh...

Theranos, Wework, etc. Ook startups waar miljarden ingestoken zijn.

Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Shamalamadindon schreef op zondag 17 januari 2021 @ 09:33:
[...]

Ik ben zelf klant van Revolut en heb er absoluut niets tegen maar ehhh...

Theranos, Wework, etc. Ook startups waar miljarden ingestoken zijn.
Tuurlijk, ik zeg er ook bewust bij ik ga ervan uit. Maar de cijfers van Revolut zijn niet slecht atm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glup
  • Niet online
Tomsworld schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 22:00:
[...]

Lijkt zo ik had als belg een revolut account geopend in de hoop ideal te hebben ( nu bunq free er niet meer is ). Maar ik kan de optie nergens vinden in de app.
Vermoedelijk is iDEAL er alleen voor de Nederlandse klanten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Datisraar
Glup schreef op zondag 17 januari 2021 @ 09:36:
[...]

Vermoedelijk is iDEAL er alleen voor de Nederlandse klanten ;)
Hoeft niet, ik heb als Nederlander in NL, een Belgische bankrekening (zichtrekening noemen ze dat), met de Belgische tegenhanger van Ideal ' bankcontact'. Kan je hier anders in Nederland ook geen gebruik van maken. Dus onze Vlaamse Tweaker zal gerust gebruik kunnen maken van Ideal bij Revolut.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Glup
  • Niet online
Anoniem: 886251 schreef op zondag 17 januari 2021 @ 09:11:
[...]
In 2017/18 stond er op de site dat je geld niet bij Revolut word gestald maar bij een andere bank (omdat zij geen volwaardig bank licentie hebben) dat zou als het goed is nog steeds het geval zijn.
Even voor de zuiverheid: volgens mij heeft Revolut wel (meerdere) volwaardige banklicenties maar gebruiken zij die in Europa simpelweg nog niet om meerdere redenen. Oa tot voor kort vanwege de onduidelijkheid van de Brexit en of zij volledig naar Litouwen gaan waar zij al een volledige banklicentie hebben, of dat zij naar Ierland gaan wat eerder hun plan was. Ook hebben zij volgens mij in GB een volwaardige banklicentie maar gebruiken zij die licenties in het SEPA en GB niet omdat regels dan het uitbrengen van nieuwe producten vertraagt en de administratieve en financiële regeldruk onnodig veel lasten op het bedrijf drukken waardoor de expansie zou vertragen dat boven alles voorrang heeft.

Ook niet zo raar als je ziet uit het linkje van @U123456 dat er weliswaar 12 miljoen klanten zijn (2020) maar dat die per klant maar £24 per jaar opbrengen (2019).

Ik las ergens trouwens (weet niet meer waar) dat zij ondertussen al weer boven de 15 miljoen klanten zitten.

Het verdienmodel van Revolut maar ook van vela anderen FinTechs is overigens wel duidelijk: weinig verdiensten per klant dus zoveel mogelijk klanten. En daarnaast natuurlijk de +pakketen :+

Het lijkt mij daarmee ook een zeer betrouwbaar verdienmodel omdat in tijden van laagconjunctuur/crisis juist deze goedkope banken aantrekkingskracht zullen hebben tov dure banken, terwijl zij met hun abonnementen mooie producten kunnen aanbieden naar voor banken ongekend veel klanten in hoogconjunctuur.

Storonsky heeft ook al eens aangegeven in een interview dat de bank winstgevend is en dat de fundings die regelmatig plaatsvinden geheel voor de uitbreiding van Revolut in nieuwe markten is bedoeld (die daarna ook weer winstgevend worden).

Ik krijg in ieder geval steeds meer vertrouwen in sommige FinTechs als serieuze en stabiele bank. Op het implementeren van de banklicentie en de wat wisselvallige AI mbt blokkeren rekenening na dan }:O

NB Interessant: https://www.bloomberg.com...e-in-search-for-expansion

[ Voor 2% gewijzigd door Glup op 17-01-2021 10:16 . Reden: zinsverbetering/correcties ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Tomsworld kijkt in de app, maar ik vermoed dat je iDEAL pas tegenkomt als je online ermee betalen kunt, en dan ook nog alleen maar als die betreffende merchant Revolut al aanbiedt bij z'n rijtje banken.

@U123456 cijfers uit 2019, maar GBP 305 vind ik nog wel mee vallen. Stel dat ik € 2.000 per maand op Revolut zou zetten, waarvan de helft voor vaste lasten en de andere helft voor zakgeld, is mijn gemiddeld saldo ongeveer € 1.000. Je moet al aardig je best doen dus om op een redelijk hoog saldo uit te komen (manufactured spending gaat sneller als flitsgeld, zo'n beetje, dus telt niet mee :) ).

En aangezien velen toch zo hechten aan die banklicentie (het maakt mij persoonlijk helemaal niets uit) zou ik eens onderzoeken of je bij een failissement het geld ook terug krijgt als je met een credit card oplaadt.
Pagina: 1 ... 11 ... 52 Laatste