Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brooky
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:32
Bigf00t schreef op donderdag 3 december 2020 @ 00:08:
Goed om te zien dat Revolut nu ook al bij Tikkie tevoorschijn komt tussen de iDEAL lijst. Een teken dat er op de achtergrond in ieder geval flink aan gewerkt wordt d:)b

Uiteraard heb ik het zelf ook even geprobeerd maar helaas lijkt het maar heel even live gestaan te hebben. Ik krijg ook een foutmelding.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ik ben benieuwd naar de officiële aankondiging en datum. Het zal sowieso even gaan duren voordat elke webshop Revolut ertussen heeft staan, maar de grotere betaalproviders zullen het dan hopelijk redelijk snel doorvoeren.
Na jouw verhaal toch maar weer een keer geprobeerd om een Tikkie te betalen met Revolut: gelukt! €1 van mijn Revolut account naar mijn ABN AMRO rekening.

Waarom lukte het nu wel? Ik denk omdat ik nu ipv naar de Revolut app, meteen werd doorverwezen naar de Revolut webapplicatie. Daar doet iDeal het al wel blijkbaar.

[ Voor 6% gewijzigd door Brooky op 03-12-2020 09:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 567735

Brooky schreef op donderdag 3 december 2020 @ 07:51:
[...]
Waarom lukte het nu wel? Ik denk omdat ik nu ipv naar de Revolut app, meteen werd doorverwezen naar de Revolut webapplicatie. Daar doet iDeal het al wel blijkbaar.
In die webapplicatie kwam ik gisteren ook al. Maar daarnet werkte het inderdaad, komt onder transfers te staan (net zoals incasso's).

Leuk om weer een extra instrument in het arsenaal te hebben :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bigf00t
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13:11
Zojuist weer getest en mijn Tikkie nu via Revolut kunnen betalen zonder foutmeldingen. Top!

Ik krijg nu wel vragen over het ABN AMRO account welke Tikkie gebruikt. Beantwoord dat dit een iDEAL betaling via Tikkie was. Zullen ze daar intern nog niet allemaal kennen denk ik :*)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-VfvoEv3qaIhGrYQ3FmhS5cuQ5c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sV8qSkjVaBq4n2YjltNteyMj.jpg?f=fotoalbum_large

[edit]
Gedurende de dag nog een aantal berichten met Monika uitgewisseld waarbij ik uitgelegd had wat Tikkie en iDEAL voor de Nederlandse markt betekende inclusief enkele screenshots. In eerste instantie kreeg ik nog te horen dat er bepaalde security checks uitgevoerd werden, maar waarschijnlijk heeft ze in de tussentijd intern ook wat navraag gedaan want ineens was het allemaal in orde, bedankte ze me voor de informatie en werd de chat beëindigd.

[ Voor 115% gewijzigd door Bigf00t op 03-12-2020 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGarrett
  • Registratie: April 2020
  • Niet online
Topup vanaf bijvoorbeeld een en/of rekening is helaas nog steeds niet mogelijk, het wordt geweigerd door Revolut. Daar mogen ze wel als eerste aan sleutelen, want naast MoneYou heb ik geen andere NL bankrekening die alleen op mijn naam staat en die iDeal ondersteunt. Momenteel alleen nog een ING en/of als NL Bank. 🤔

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_Blanco
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 27-05-2021
Yeppp ... vandaag ook bij mij een tikkie gelukt maar probeer je even later een transactie op Amazon met iDeal dan staat Revolut er dus (nog) niet tussen!

Moet iedere webshop dit zelf regelen of is dit iets wat bij iDeal gedaan wordt?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
@El_Blanco

Pay.nl zegt daarover het volgende:
Maak je gebruik van het standaard betaalscherm? Dan hoef je niks te doen. Als je gebruik maakt van een eigen implementatie, dan kun je via de API de banken opnieuw inladen om zo Revolut te tonen in jouw webshop. Maak je gebruik van een standaard plugin, dan kan het ook nodig zijn om de configuratie opnieuw in te laden. Controleer dus jouw check-out om ook Revolut rekeninghouders te kunnen laten betalen in je webshop.

[ Voor 23% gewijzigd door TexMex op 03-12-2020 18:23 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bigf00t
McGarrett schreef op donderdag 3 december 2020 @ 16:09:
Topup vanaf bijvoorbeeld een en/of rekening is helaas nog steeds niet mogelijk, het wordt geweigerd door Revolut.
Persoonlijk heb ik dit probleem niet omdat mijn rekening enkel op eigen naam staan, maar dit is wel erg vreemd inderdaad. De bron van de top-up zou voor Revolut sowieso niet van belang moeten zijn? Als ze de naam perse overeen willen laten komen moet het toch niet zo moeilijk zijn om de naamfilter iets aan te passen lijkt me.

Ik ben ook benieuwd of ze in de toekomst iDEAL betaalverzoeken gaan aanbieden, want dan zou je dit probleem makkelijk kunnen omzeilen.

Wat ik ook erg vreemd vind; Geen IBAN zichtbaar bij inkomende betalingen. Na wat zoeken zag ik dat het hier al eerder besproken is, in 2017 al. Dat kan toch eigenlijk niet voor iets wat zich 'bank' noemt? Ik ga dit zeker bij ze aankaarten, maar aangezien het na al die jaren nog niet veranderd is schat ik de kansen erg klein in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bigf00t schreef op donderdag 3 december 2020 @ 19:16:
[...]
Wat ik ook erg vreemd vind; Geen IBAN zichtbaar bij inkomende betalingen. Na wat zoeken zag ik dat het hier al eerder besproken is, in 2017 al. Dat kan toch eigenlijk niet voor iets wat zich 'bank' noemt? Ik ga dit zeker bij ze aankaarten, maar aangezien het na al die jaren nog niet veranderd is schat ik de kansen erg klein in.
Als je het opgelost hebt met Revolut kun je door met Openbank, en waarschijnlijk alle andere banken uit Spanje. Inloggen met je paspoort/ID-nummer geen probleem, maar je bankrekeningnummer delen kan absolúút niet! (denken ze daar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigf00t
Anoniem: 567735 schreef op donderdag 3 december 2020 @ 19:44:
[...]
Als je het opgelost hebt met Revolut kun je door met Openbank, en waarschijnlijk alle andere banken uit Spanje. Inloggen met je paspoort/ID-nummer geen probleem, maar je bankrekeningnummer delen kan absolúút niet! (denken ze daar)
Ja zo heeft elke (gratis) bank wel wat vrees ik. Misschien moet ik er maar gewoon aan wennen omdat het grootste gedeelte van mijn betalingen uitgaand zijn. Als iDEAL dadelijk officieel en stabiel werkt zal Revolut waarschijnlijk mijn betaalrekening gaan worden ipv N26. Nu is het puur nog een beetje testen met de virtuele kaart, iDEAL en overboekingen.

Openbank heb ik me nooit voor aangemeld omdat de app me een stuk minder aanspreekt.

De eerste indrukken qua Revolut zijn verder best goed hoor, maar als Tweaker vraag je je soms dan toch af waarom (in mijn ogen) iets redelijk simpels niet toegevoegd of aangepast wordt om het nog beter te maken :) Volgens mij gaat het dan vaak echt over een paar regeltjes code aanpassen, echt geen weken development ofzo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
Het is al veel vaker gezegd maar in veel Europese landen is het nu eenmaal gebruikelijk om je IBAN voor anderen af te schermen. Dat heeft ongetwijfeld met een ander idee van privacy te maken. Codetechnisch is dat waarschijnlijk vrij simpel aan te passen, maar de wil daarvoor ontbreekt simpelweg.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Datisraar
  • Registratie: September 2019
  • Nu online
Inderdaad, ik hoor op andere tweakers ook reacties dat bij de Spaanse Openbank geen IBAN nummers worden meegegeven bij overboekingen of ontvangst van geld van andere rekeningen. Dat gebeurt in meerdere Europese landen. Zo heb ik een Franse bankrekening en worden ook nooit IBAN nummers van anderen op je afschrift of in de app vermeld. Het is in Frankrijk heel ongebruikelijk om je bankrekening nummer met iemand te delen, komt wat @TexMex al aangeeft, ivm privacy. In Nederland, België en Duitsland zie je het weer wel staan bij overboekingen.

Weet iemand of wij Revolutionaren, binnnenkort een LT of IE IBAN gaan krijgen ivm Brexit ? Was Revolut niet bezig met een Ierse bankvergunning?

[ Voor 23% gewijzigd door Datisraar op 03-12-2020 21:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kwon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 07:15
@Datisraar ik ben al overgezet naar een LT IBAN, ik dacht dat dat bij iedereen inmiddels zover was?

[ Voor 6% gewijzigd door kwon op 03-12-2020 21:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bigf00t
Datisraar schreef op donderdag 3 december 2020 @ 20:53:
Weet iemand of wij Revolutionaren, binnnenkort een LT of IE IBAN gaan krijgen ivm Brexit ? Was Revolut niet bezig met een Ierse bankvergunning?
Als nieuwe klant (vorig weekend aangemeld) heb ik een LT IBAN gekregen. Ik weet niet hoe dat voor de bestaande klanten zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_Blanco
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 27-05-2021
Al overgezet op een LT IBAN, denk al een kleine maand geleden. Volgens mij doen ze het gefaseerd ..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kipfel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-07 23:11
McGarrett schreef op donderdag 3 december 2020 @ 16:09:
Topup vanaf bijvoorbeeld een en/of rekening is helaas nog steeds niet mogelijk, het wordt geweigerd door Revolut. Daar mogen ze wel als eerste aan sleutelen, want naast MoneYou heb ik geen andere NL bankrekening die alleen op mijn naam staat en die iDeal ondersteunt. Momenteel alleen nog een ING en/of als NL Bank. 🤔
Dat werkt bij mij prima, van een ABN en/of rekening via ideal een top up doen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Datisraar
  • Nu online
kwon schreef op donderdag 3 december 2020 @ 21:13:
@Datisraar ik ben al overgezet naar een LT IBAN, ik dacht dat dat bij iedereen inmiddels zover was?
Bedankt voor jouw update, en bovenstaande anderen. Nee, ik ben al lang klant bij Revolut, maar nog niets vernomen. Dan zal ik ook ergens in 2021 een LT IBAN krijgen. Ik dacht dat Revolut ook met Ierland bezig was, maar misschien een Ierse licentie voor de Ieren zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGarrett
  • Niet online
kipfel schreef op donderdag 3 december 2020 @ 21:56:
[...]

Dat werkt bij mij prima, van een ABN en/of rekening via ideal een top up doen.
Met mijn ING EN/OF lukt het nog steeds niet. ABN heeft dan een streepje voor hierop :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGarrett
  • Niet online
Ook overgezet naar LT zo’n twee weken gelden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glup
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
Datisraar schreef op donderdag 3 december 2020 @ 20:53:
Ik ben ook overgezet op LT en kwam erachter dat het rekening# hetzelfde is als dat van jaren geleden van Revolut; nog voor mijn GB rekening#.

Officieel heeft Revolut aangekondigd dat zij op termijn over willen gaan Ierland maar tegelijkertijd kreeg ik laatst een kleine enquete van Revolut met een onderzoek om te zien wat er nodig is voor klanten om Revolut als hun primaire bank te gebruiken. Onder andere de voor de hand liggende vraag: "Zou het helpen als Revolut een echte bank zou worden?". Het antwoord daarop laat zich niet raden ;)

Maar interessant was ook de vraag of ik liever op termijn zou overgaan naar Ierland of dat ik net zo goed of liever zelfs in Litouwen zou blijven. Aangezien het mij geen hork uitmaakt maar ik nu weer in LT zit en een LT rekening# ook wel grappig vind omdat minder voor de hand liggend, heb ik daar maar voor gekozen.

Het is dus nog geen wet van Meden en Perzen dat het uiteindelijk Ierland wordt :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bigf00t
Na PAY. lijkt nu ook smart2pay met Revolut aan het testen te zijn (zie hun iDEAL Test Data).

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/QCvOu93.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/UgWS51K.png

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15:07
Ik heb afgelopen week even met Knab contact opgenomen omdat zij Revolut nog niet in hun lijst hadden staan. Inmiddels staat hij er daar ook tussen (zonder logo). Gewoon even contact opnemen met de bank, payment provider of webshop is dus het devies :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigf00t
oohh schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 14:13:
Ik heb afgelopen week even met Knab contact opgenomen omdat zij Revolut nog niet in hun lijst hadden staan. Inmiddels staat hij er daar ook tussen (zonder logo). Gewoon even contact opnemen met de bank, payment provider of webshop is dus het devies :)
Dat kan het proces zeker versnellen :) Vooral bij de grote payment providers zal het effect het grootst zijn, omdat ze hun klanten ook regelmatig updates sturen om het te implementeren verwacht ik. Soms word je ook doorgestuurd naar een standaard betaalpagina van de payment provider dus daar zal het waarschijnlijk automatisch geüpdatet worden.

Ik ben in ieder geval blij met deze ontwikkeling, ondanks dat ik IDEAL niet eens zo heel erg vaak nodig heb. Maar in sommige webshops word je een beetje gedwongen ivm extra fee bij Mastercard/VISA betalingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bigf00t
We kunnen inmiddels ook viamijnbank (platform van Bluem payment services) aan het iDEAL lijstje toevoegen :) Het logo mist nog wel.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/QcjJScd.jpg

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Anoniem: 886251

Topicstarter
Ook Bol.com heeft het nu in de iDeal lijst opgenomen.

Dit is een hele goede ontwikkeling voor NL :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bigf00t
Bij een ING betaalverzoek staat Revolut er nu ook tussen. Mooi op alfabetische volgorde ipv helemaal onderaan ;)

Is het nog de moeite om alle ontdekkingen te vermelden? Het gaat ineens erg rap nu d:)b

Dit komt op een mooi moment als vervanging van mijn Moneyou rekening, welke ik vooral voor iDEAL betalingen gebruikte. Revolut wil ik wel wat breder gaan gebruiken. Alleen jammer dat er geen onbemande tankstations geaccepteerd worden, dat is tot nu toe één van de weinige nadelen.

[ Voor 20% gewijzigd door Bigf00t op 07-12-2020 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:26
Bigf00t schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 20:23:
Ik ben in ieder geval blij met deze ontwikkeling, ondanks dat ik IDEAL niet eens zo heel erg vaak nodig heb. Maar in sommige webshops word je een beetje gedwongen ivm extra fee bij Mastercard/VISA betalingen.
Dit zijn dan shops buiten de EU? Want naar de klant mogen geen extra kosten berekend worden voor een betaling via MC/VISA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigf00t
Wally2002 schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 00:21:
Dit zijn dan shops buitenland de EU? Want naar de klant mogen geen extra kosten berekend worden voor een betaling via MC/VISA.
Je hebt gelijk. Die fee zat nog iets teveel in mijn geheugen denk ik, dus wat ik schreef is meestal niet meer van toepassing :X Het enige voorbeeld wat ik zo snel kan vinden waarbij ik per se iDEAL nodig had is de website van Usedproducts, maar dat komt omdat ze geen andere betaalmethodes aanbieden. Toch fijn dat dat nu ook met Revolut kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fcnevland
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 08-07 13:17
Vraag ik lees onbemande tankstations

Is dat alleen bij de Mastercard of Meastro zo

Ik gebruik revolut omdat zij als enige een Meastro pas werkend met Google pay hebben.. en heb nog nergens een betaling geweigerd gehad

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Glup
  • Niet online
Bigf00t schreef op maandag 7 december 2020 @ 17:21:
Bij een ING betaalverzoek staat Revolut er nu ook tussen. Mooi op alfabetische volgorde ipv helemaal onderaan ;)
Net getest: bij Rabobank nog niet 😢
Heb ze een verzoekje via de site gestuurd maar iets zegt mij dat dat waarschijnlijk niet (snel) aankomt daar waar het moet.
Alleen jammer dat er geen onbemande tankstations geaccepteerd worden, dat is tot nu toe één van de weinige nadelen.
Is trouwens bekend wat de reden is dat dit niet wordt geaccepteerd? En werkt het wel met de bunq Travelcard (als je die hebt)?
Een paar jaar geleden werd in ieder geval een Maestro betaling in veel plekken in Nederland wél geaccepteerd; er werd simpelweg een voorschot afgeboekt en na het tanken het verschil teruggeboekt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Adion
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:30
Ook met Mastercard nog geen probleem gehad met tanken.
Het voorschot staat inderdaad wel tijdelijk geblokkeerd, dus je moet wel een saldo van ik dacht een 150 euro op je rekening hebben, maar verder gaat het prima.

VirtualDJ 2024 - Fast Image Resizer - Instagram

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Datisraar
  • Nu online
Glup schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 17:13:
[...]

Ik ben ook overgezet op LT en kwam erachter dat het rekening# hetzelfde is als dat van jaren geleden van Revolut; nog voor mijn GB rekening#.

Officieel heeft Revolut aangekondigd dat zij op termijn over willen gaan Ierland maar tegelijkertijd kreeg ik laatst een kleine enquete van Revolut met een onderzoek om te zien wat er nodig is voor klanten om Revolut als hun primaire bank te gebruiken. Onder andere de voor de hand liggende vraag: "Zou het helpen als Revolut een echte bank zou worden?". Het antwoord daarop laat zich niet raden ;)

Maar interessant was ook de vraag of ik liever op termijn zou overgaan naar Ierland of dat ik net zo goed of liever zelfs in Litouwen zou blijven. Aangezien het mij geen hork uitmaakt maar ik nu weer in LT zit en een LT rekening# ook wel grappig vind omdat minder voor de hand liggend, heb ik daar maar voor gekozen.

Het is dus nog geen wet van Meden en Perzen dat het uiteindelijk Ierland wordt :+
Mijn GB IBAN is vandaag omgezet naar LT IBAN. Maar in een e-mail heb ik bericht gekregen dat Revolut werkt aan een Ierse licentie.
Dus zal die LT IBAN tijdelijk zijn denk ik, en krijgen we in de toekomst een IE IBAN, kunnen we weer alles aanpassen......

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• michael4500
  • Registratie: Oktober 2016
  • Niet online
Datisraar schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 15:01:
[...]

Mijn GB IBAN is vandaag omgezet naar LT IBAN. Maar in een e-mail heb ik bericht gekregen dat Revolut werkt aan een Ierse licentie.
Dus zal die LT IBAN tijdelijk zijn denk ik, en krijgen we in de toekomst een IE IBAN, kunnen we weer alles aanpassen......
Heb ik ook gehad vandaag. Stond o.a. ook dit nog in:

Om deze overgang te vergemakkelijken, ontvang je voor zes maanden nog steeds betalingen waar je oude IBAN voor wordt gebruikt. De bank die het geld stuurt kan echter besluiten om een extra vergoeding te vragen voor overboekingen naar IBAN's met' GB' na Brexit, dus we raden je aan om vóór 31 december je nieuwe IBAN met 'LT' te gaan gebruiken. Lees onze blogpost voor meer informatie en advies met betrekking tot deze verandering.

----
Tevens vandaag een aparte mail gehad van Revolut met de aankondiging van de Revolut-webapp, waar ergens hierboven al over gesproken werd:

Met onze nieuwe Revolut-webapp heb je nu veilig toegang tot je rekening vanaf je computer, ongeacht waar je telefoon ligt.
Het kan zijn dat je telefoon gisteravond in de taxi uit je zak is gegleden of zelfs is gestolen (overkomt de besten helaas), of misschien ben je je telefoon gewoon aan het opladen in een andere ruimte!

Dus je kunt nu altijd vanaf elk apparaat toegang krijgen tot je geld.

Wat kan je doen met de webapp?
Krijg een volledig overzicht van transacties en rekeningsaldi
Leg geld in om je rekening startklaar te maken
Je kaart blokkeren en deblokkeren; beheer de instellingen van je kaartbeveiliging
Toegang tot 24/7 klantenondersteuning en veelgestelde vragen

Ontdek de Revolut-webapp nu: jouw geld op jouw manier.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bigf00t
Glup schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 13:26:
Net getest: bij Rabobank nog niet 😢
Is het weer uitgeschakeld? @TexMex heeft een aantal pagina's terug een Rabobank screenshot gepost.
Glup schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 13:26:
Een paar jaar geleden werd in ieder geval een Maestro betaling in veel plekken in Nederland wél geaccepteerd; er werd simpelweg een voorschot afgeboekt en na het tanken het verschil teruggeboekt.
Adion schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 14:01:
Ook met Mastercard nog geen probleem gehad met tanken.
Het voorschot staat inderdaad wel tijdelijk geblokkeerd, dus je moet wel een saldo van ik dacht een 150 euro op je rekening hebben, maar verder gaat het prima.
Dat klinkt positief en had ik niet verwacht naar aanleiding van diverse posts uit het verleden en volgens deze 'Which merchants are not supported by Revolut?' pagina.

De 150 euro reservering is geen probleem, dit ben ik ook al gewend met mijn N26 rekening.

Misschien moet ik naast de virtuele VISA dan ook eens een Maestro pas aanvragen voor die €5,99. Dan kan ik hopelijk ook onbemand tanken en af en toe bij Albert Heijn hamsteren 8) Uiteindelijk nog een keer een fysieke Mastercard erbij en dan kan Revolut aardig vervangen wat ik nu met N26 doe denk ik. Op dit moment ben ik Revolut nog een beetje aan het ontdekken en testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldcat
  • Registratie: Juli 2004
  • Nu online

Coldcat

HODL

Ik heb helaas een limit geraakt in het systeem van Revolut en heb een extra security check gekregen. Iemand hier wel eens ervaring mee?

Ik moet nogal wat documentatie invullen (loonstroken, rekeningen en alles) om aan te tonen waar het geld vandaan komt. Dit is vrij privacy gevoelige informatie. Ik heb wat basic dingen doorgestuurd maar dit is nog niet voldoende. Ik zit niet te wachten om een belastingaangifte en alles op te sturen.

Eigenlijk niet zo heel veel raars gedaan naast een paar trips voor werk aan het begin van het jaar en vakantie.

No one can predict the market! - Who the hell knows!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glup
  • Niet online
Bigf00t schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 19:33:
Misschien moet ik naast de virtuele VISA dan ook eens een Maestro pas aanvragen voor die €5,99. Dan kan ik hopelijk ook onbemand tanken en af en toe bij Albert Heijn hamsteren 8) Uiteindelijk nog een keer een fysieke Mastercard erbij en dan kan Revolut aardig vervangen wat ik nu met N26 doe denk ik. Op dit moment ben ik Revolut nog een beetje aan het ontdekken en testen.
Ik vraag mij af of het misschien komt doordat Mastercard transacties kunnen worden teruggedraaid en Maestro transacties niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glup
  • Niet online
Ondertussen is Revolut sinds november winstgevend :)
Revolut, Europe's $5.5 billion digital bank, quietly broke even in November

Digital banking unicorn Revolut broke even in November, CEO and co-founder Nik Storonsky told CNBC.

Revolut’s revenues dipped 40% in the early days of the pandemic but are now 50% ahead compared to pre-Covid levels.

The firm has been diversifying its revenue streams and expects to launch lending in most European markets next year.

Jakub Porzycki | NurPhoto via Getty Images
LONDON — Revolut managed to break even in November, marking a strong rebound for the digital banking start-up from the coronavirus crisis.

Nik Storonsky, Revolut’s CEO and co-founder, said the firm saw a 40% dip in revenues in the early days of the pandemic, but added that business had improved significantly since then.

“We’re now actually 50% ahead in terms of revenues compared to pre-Covid levels,” Storonsky told CNBC in an interview Monday. “Gross margins increased significantly as well.”

“In terms of financials, we broke even in November and we’re doing much better compared to pre-Covid times,” he added.

Revolut’s most recent accounts were released in August, showing the firm more than tripled its losses to £106.5 million ($142.1 million) in 2019, despite a 180% increase in revenues to £162.7 million.

It’s not the first time Revolut has broken even; the company previously said it had done so in December 2018.

Profitability vs growth
Founded in 2015, Revolut is one of several so-called neobanks that have emerged in the last decade, taking on larger lenders with travel-friendly mobile checking accounts and linked payment cards.

The London-based company competes with the likes of Germany’s N26 and U.K. rivals Monzo and Starling. With a $5.5 billion valuation, Revolut is one of the largest fintech unicorns in Europe.

But many of Europe’s neobanks have struggled to turn a profit, sacrificing profitability in favor of aggressive growth. That became a concern during Covid-19 as some investors worried about whether their business models were sustainable.

Whether Revolut can reach full profitability “depends on how fast we want to grow,” Storonsky added. Revolut now has over 13 million retail banking users and 500,000 business customers.

Starling eked out an £800,000 profit in the month of October, largely thanks to a lending boost it got from U.K. government-backed coronavirus loan schemes. It comes after the firm saw losses double in 2019.

Monzo, meanwhile, similarly saw its losses double in its 2020 accounts. The company also issued a warning about its ability to continue “as a going concern” due to disruption resulting from Covid-19, and saw its valuation fall 40% this year after raising fresh funds.

‘Well diversified’
Revolut gets most of its income from interchange fees which are generated each time a customer pays for something with their card. But it has been aggressively expanding into other areas of finance, such as investing and business banking.

The coronavirus outbreak and resulting lockdowns hit Revolut hard in the spring, as cross-border payments declined sharply.

VIDEO07:10
This 30-year-old became Australia’s youngest self-made billionaire during Covid
But the company’s boss said it had recovered since then, after cutting spending on marketing and gaining traction in newer features like cryptocurrency trading.

“We have many revenue lines because we are a very well-diversified payments business,” Storonsky said.

Revolut last week announced the launch of a new product called merchant acquiring, which lets its business customers accept payments online. The move marked a challenge to digital payment processing titans like Stripe and Adyen.

Meanwhile, Storonsky said the firm is gradually making inroads into lending after obtaining a European banking license in 2018. Revolut’s credit product is currently live in Lithuania and Poland, and the firm expects to roll it out in most European markets next year.

“It does not make sense to have a banking license unless you lend,” Storonsky said. But, he added: “We’re very careful in terms of rolling out our credit capabilities.”

Trending Now
Under the Pfizer-BioNtech deal, the 27 EU countries could buy 200 million doses, and have an option to purchase another 100 million.

[ Voor 83% gewijzigd door Glup op 09-12-2020 09:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Glup schreef op woensdag 9 december 2020 @ 09:02:
[...]
Ik vraag mij af of het misschien komt doordat Mastercard transacties kunnen worden teruggedraaid en Maestro transacties niet.
Volgens mij kunnen Maestro transacties net zo goed ge-chargebackt worden als Mastercard transacties.

Is me ook wel eens gebeurd voor een dubbele betaling op Curaçao (twee machines naast elkaar, laten we zeggen eentje bij MCB en de andere bij de Girobank, uiteindelijk twee keer betaald ook al leek het erop dat de eerste betaling niet doorging).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glup
  • Niet online
Anoniem: 567735 schreef op woensdag 9 december 2020 @ 09:21:
[...]

Volgens mij kunnen Maestro transacties net zo goed ge-chargebacket worden als Mastercard transacties.

Is me ook wel eens gebeurd voor een dubbele betaling op Curaçao (twee machines naast elkaar, laten we zeggen eentje bij MBC en de andere bij de Girobank, uiteindelijk twee keer betaald ook al leek het erop dat de eerste betaling niet doorging).
Ook door klanten/gebruikers zelf of slechts door de bank/bedrijf (die Chargeback Guide is mij wat lang nu)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Glup schreef op woensdag 9 december 2020 @ 09:26:
[...]
Ook door klanten/gebruikers zelf of slechts door de bank/bedrijf (die Chargeback Guide is mij wat lang nu)?
Er was een telefoontje met de bank nodig ja, maar het was wel een omgedraaide transactie, geen betaling van mijn bank of zo.

Die Guide was mij ook wat te lang op de vroege ochtend :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:07
Anoniem: 567735 schreef op woensdag 9 december 2020 @ 09:21:
[...]

Volgens mij kunnen Maestro transacties net zo goed ge-chargebacket worden als Mastercard transacties.

Is me ook wel eens gebeurd voor een dubbele betaling op Curaçao (twee machines naast elkaar, laten we zeggen eentje bij MBC en de andere bij de Girobank, uiteindelijk twee keer betaald ook al leek het erop dat de eerste betaling niet doorging).
Met de goede contracten kan alles in de payment wereld :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glup
  • Niet online
Anoniem: 567735 schreef op woensdag 9 december 2020 @ 09:28:
[...]
Er was een telefoontje met de bank nodig ja, maar het was wel een omgedraaide transactie, geen betaling van mijn bank of zo.

Die Guide was mij ook wat te lang op de vroege ochtend :)
Misschien is het verschil hier dat jij het dus niet direct zelf kan doen maar alleen de bank (na verzoek van jou) terwijl bij sommige banken mensen zelf de Mastercard transactie kunnen storneren zolang de transactie nog niet is geclaimed.

Het zou daarmee makkelijk zijn om te tanken en dan direct te storneren en dan moet het tankstation dat geld zelf maar tien te achterhalen. Zeker met een via internet aangevraagde Mastercard bij een vage provider die vanuit een zolderkamertje een FintTech is begonnen oid ;)

Topicstarter
Zelf iDeal nu meermaals gebruikt en het werkt prima, N26 is ook meteen opgezegd daar waar ze geen iDeal hebben. Denk ook om mijn NL bankrekening maar op te zeggen nu aangezien het voor verzekeraars en andere bedrijven lastig word om het LT IBAN te weigeren. De 1cent verificatie lukt nu ook verwacht ik.

• saffi_lover
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 18-11-2023
Coldcat schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 22:36:
Ik heb helaas een limit geraakt in het systeem van Revolut en heb een extra security check gekregen. Iemand hier wel eens ervaring mee?

Ik moet nogal wat documentatie invullen (loonstroken, rekeningen en alles) om aan te tonen waar het geld vandaan komt. Dit is vrij privacy gevoelige informatie. Ik heb wat basic dingen doorgestuurd maar dit is nog niet voldoende. Ik zit niet te wachten om een belastingaangifte en alles op te sturen.

Eigenlijk niet zo heel veel raars gedaan naast een paar trips voor werk aan het begin van het jaar en vakantie.
Niet eerder meegemaakt maar zal vrij zeker te maken hebben met de wetgeving ter voorkoming van o.a. witwassen. Zijn dingen die ze verplicht zijn op te vragen als ze ook maar iets ongebruikelijks tegenkomen, dus zou me daar niet zo'n zorgen om maken. Verbaast me wel dat ze dat toen ze het vroegen niet even hebben uitgelegd?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wally2002
Sinds gisteren overgezet op de LT IBAN. Een overschrijving naar de Rabobank vandaag laat keurig het LT IBAN zien.

Overigens niet hetzelfde IBAN als ik in juli 2017 van ze had gekregen (dat was toen slechts kort beschikbaar en had een hoop problemen met overschrijvingen e.d.)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sndrrr81
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 07-07 22:47
Heb mijn revolut via iDeal toegevoegd aan marktplaats account om betaalverzoeken te versturen. Werkte perfect. Paar uur na de verkoop het geld ontvangen op mijn revolut rekening

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bigf00t
De blogpagina met titel '🇳🇱 Hey Netherlands, now you can pay with iDEAL from your Revolut account! 🎉' heeft korte tijd online gestaan en is weer offline gehaald.

De iDEAL aankondiging is dus duidelijk op de achtergrond al voorbereid en het zal een kwestie van (korte) tijd zijn tot het officieel bekend gemaakt wordt.

De URL was https://blog.revolut.com/ideal-live-in-the-netherlands/ en geeft nu een 404.

FullRes screenshot van de complete pagina heb ik hier geüpload.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/OvwWCsF.png

Copy/paste van de tekst:
At Revolut, we believe in a better payment experience for our customers, regardless of where they live. This is why we continuously push ourselves to provide new and innovative services, globally and locally.

We took this step forward on our mission to deliver an even better local experience by unlocking seamless iDEAL payments for our Dutch users and businesses.

Working closely with the team at iDEAL, we’re delighted to have become the first non-Dutch participant in this incredibly popular e-commerce solution.

Now you’ll be able to make iDEAL online payments through your Revolut account with the click of a button.

Why iDEAL?
iDEAL allows you to pay online using your account details in a reliable and secure way with more than 130,000 online shops and local institutions (including utility payments, taxes, and more). This simple payment method will make the tedious checkout process faster than ever. Just select pay with iDEAL on the merchant site to see the magic happen.

This payment scheme is integrated by major Dutch payment institutions who are always looking for the highest level of safety and security to protect your money against fraud. We’re proud to say that Revolut is the first non-Dutch institution joining the scheme.

iDEAL benefits:
🔒 Secure Payments

Authorise payments on your Revolut App

💫 Fast and Easy
All payment details are pre-filled automatically, and you’ll instantly know if your payment succeeded or not

🤑 Free payments
Paying with iDEAL is free

How do I pay with iDEAL?
No registration necessary! You can use it directly by selecting iDEAL as a payment method on the merchant site:

1. Select pay with iDEAL at the checkout
2. Choose Revolut from the participating partner list
3. Authorise the payment in your Revolut app or from the desktop

After you’ve authorised the payment you’ll be redirected to the online shop and see the payment confirmation page.

Please be aware that iDEAL payments are only available for Dutch users for now, make sure you have your address registered in the Netherlands.

Do you still have questions about paying with iDEAL and Revolut? Visit our iDEAL FAQs page.{Link to FAQ}

Paying online just got easier. Instant. Intuitive. iDEAL.
Er staan ook al verschillende IDEAL help pagina's online:
- What is iDEAL?
- How can I pay with iDEAL?
- Are there any fees for making iDEAL payments?
- Can I use iDEAL to pay internationally?
- Can I cancel or undo an iDEAL payment?
- I can’t see the refund of an iDEAL payment, what can I do?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FJP84
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 17:44
Mooi dat ik dit.topic tegen kwam. Mijn partner is na het ter zielen gaan van MoneYou Go, zoekende naar een persoonlijke bankrekening. Eerst wilde ze net als ik naar N26, maar nu ik zie dat Revolut bezig is met Ideal, lijkt me dit zeker het proberen waard. Aangezien Google Pay hier ook op meastro werkt ben ik voornemens om zelf ook over te stappen.

Iemand al een Tikkie kunnen betalen met Revolut?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fcnevland
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 08-07 13:17
Ja zeker tikkie en ook betaalverzoeken van andere banken werkt met Revolut. Alleen Rabo nog niet
FJP84 schreef op zondag 13 december 2020 @ 22:37:
Mooi dat ik dit.topic tegen kwam. Mijn partner is na het ter zielen gaan van MoneYou Go, zoekende naar een persoonlijke bankrekening. Eerst wilde ze net als ik naar N26, maar nu ik zie dat Revolut bezig is met Ideal, lijkt me dit zeker het proberen waard. Aangezien Google Pay hier ook op meastro werkt ben ik voornemens om zelf ook over te stappen.

Iemand al een Tikkie kunnen betalen met Revolut?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
fcnevland schreef op maandag 14 december 2020 @ 01:10:
Ja zeker tikkie en ook betaalverzoeken van andere banken werkt met Revolut. Alleen Rabo nog niet

[...]
Top en kun je ook een fysieke meastro pas aanvragen? Kwam dat 1,2,3 niet zo snel tegen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Glup
  • Niet online
FJP84 schreef op maandag 14 december 2020 @ 12:24:
[...]

Top en kun je ook een fysieke meastro pas aanvragen? Kwam dat 1,2,3 niet zo snel tegen
Staat bij Kaarten > Plusje rechtsboven > [Kies Maestro Kaart]

[ Voor 4% gewijzigd door Glup op 14-12-2020 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
Glup schreef op maandag 14 december 2020 @ 12:27:
[...]

Staat bij Kaarten > Plusje rechtsboven > [Kies Maestro Kaart]
De UI in de app had me even tuk. Dus uiteindelijk komt er een fysieke Mastercard en Meastro pas binnen 8)7 .

Ook had ik per ongeluk 2 virtual cards aangemaakt. Één is nu geblokkeerd, maar ik zou deze het liefste verwijderen voor het overzicht. Enig idee of dat mogelijk is.

Verder allemaal s el geregeld. De Ideal topup vanuit ING werkte ook, alleen kan het daar UX technisch wel beter. Ik kreeg een blank screen op de check-out API en het leek alsof mijn mobiel bankieren app van de ING gerendered was binnen de Revolut app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk2015
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 03-05 12:27

Luuk2015

Vires in numeris

FJP84 schreef op maandag 14 december 2020 @ 20:00:
[...]
Ook had ik per ongeluk 2 virtual cards aangemaakt. Één is nu geblokkeerd, maar ik zou deze het liefste verwijderen voor het overzicht. Enig idee of dat mogelijk is.
Probeer eens in het lijstje van de kaarten naar de specifieke kaart die verwijderd moet worden te gaan.
Dan heb je onderin een knop "Instellingen", daar kan je een kaart deactiveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
Luuk2015 schreef op maandag 14 december 2020 @ 20:15:
[...]

Probeer eens in het lijstje van de kaarten naar de specifieke kaart die verwijderd moet worden te gaan.
Klopt. dat heb ik gedaan en het is greyed out en gemarkeerd als Frozen. Maar nog wel steeds in de lijst. Ik zou het graag weg willen hebben.

En ik heb nog issues om mijn email te verifiëren. De mail laat behoorlijk lang op zich wachten en toen ik eenmaal zag dat ik de mail had, was de verificatie verlopen.

Verder lukt het niet om de aangevraagde meastro kaart te koppelen aan Google Pay. Komt dit doordat ik deze nog moet ontvangen en activeren?

En dan nog een voorlopig laatste vraag: ik heb mijn volledige naam opgegeven, waarbij mijn initialen (doopnamen) voluit geschreven zijn. Is het mogelijk dat nog aan te passen mbt het laten overmaken door anderen. Initialen + achternaam is dan een stuk eenvoudiger.

[ Voor 40% gewijzigd door FJP84 op 14-12-2020 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
Luuk2015 schreef op maandag 14 december 2020 @ 20:15:
[...]

Het is gelukt via de web app. Daar kun je hem echt definitief verwijderen. Nu eens kijken waarom Google Pay niet met meastro wil koppelen. Ik neem aan dat ik na ontvangst de fysieke kaart nog moet activeren of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timelight
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 03-07 12:45
Nou ik denk ik ga over van Monese naar Revolut van wegen iDeal. Nu gaat het opladen via ideal fout omdat de rabobank mijn tweede naam niet mee verstuurd en Revolute mijn volledige naam heeft overgenomen. Deze weet de Rabobank ook maar word gewoon niet vermeld op de overschrijvingen. Nou kan ik dus niet opwaarderen via ideal wat ik dus super raar vind. Iemand anders ook een keer dit probleem gehad. Er zijn toch veel meer mensen met een tweede naam?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Timelight schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 22:05:
Nou ik denk ik ga over van Monese naar Revolut van wegen iDeal. Nu gaat het opladen via ideal fout omdat de rabobank mijn tweede naam niet mee verstuurd en Revolute mijn volledige naam heeft overgenomen. Deze weet de Rabobank ook maar word gewoon niet vermeld op de overschrijvingen. Nou kan ik dus niet opwaarderen via ideal wat ik dus super raar vind. Iemand anders ook een keer dit probleem gehad. Er zijn toch veel meer mensen met een tweede naam?
Zal wel een veiligheidslaag zijn. Neem contact op met Revolut en leg uit hoe t zit, wss kunnen zij met een oplossing komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timelight
Anoniem: 886251 schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 22:14:
[...]

Zal wel een veiligheidslaag zijn. Neem contact op met Revolut en leg uit hoe t zit, wss kunnen zij met een oplossing komen.
Dat heb ik geprobeerd. Ze zeggen dat het een geautomatiseerd proces is en dat ze er niks aan kunnen doen. Ik kon wel de andere opties zo als google pay of debit cards gaan gebruiken. Oftewel ik heb niks aan hun support gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saffi_lover
Bij Revolut ben ik met enkel mijn voornaam bekend en bij ING met mijn voorletters, nooit problemen gehad met opwaarderen via IDEAL en ING naar Revolut... Ligt het misschien aan de tegenbank?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timelight
saffi_lover schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 22:41:
[...]

Bij Revolut ben ik met enkel mijn voornaam bekend en bij ING met mijn voorletters, nooit problemen gehad met opwaarderen via IDEAL en ING naar Revolut... Ligt het misschien aan de tegenbank?
Ik zal wel bellen morgen met de Rabobank. Daar zie ik wel mijn 2 voorletters staan bij mijn rekening maar als ik kijk naar mijn laatste handmatige overschrijving naar monese dan zie ik alleen mijn eeste naar en achternaam weer staan op de bijschrift. Ik snap niet hoe de Rabo hier mee om gaat. Ik had hier in mijn tijd bij bunq geen problemen mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timelight
Rabobank zegt dat mijn rekening naam mijn 2 voorletters met achternaam is dus dat het moet werken.

Dus weer contact gehad met Revolut. Die blijven vol houden dat de namen gelijk moeten zijn aan elkaar en dat ze er niks mee kunnen.

Ik vind het echt raar want mijn vriend zit ook bij de Rabobank alleen bij hem is het A. Achternaam en werkt het dus wel maar omdat ik A. B. Achternaam heb werkt het dus niet. Maar aangezien dit de tweede support contact is die er niks mee wil doen kan ik de Revolut rekening wel sluit en houw ik het maar bij Monese.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Heeft er iemand van de leden ervaringen met alle bankzaken via Revolut laten gaan (bijschrijvingen en afschrijvingen). Bij N26 ging dit goed al was de incasso een tegenvaller daar, maar ben benieuwd hoe dit bij Revolut gaat. Hou er nog wel een NL rekening naast voor het geval dat, maar wil die op termijn ook wegdoen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Ik heb mijn automatische overboekingen zoveel mogelijk omgezet naar Revolut met Litouwse rekening, en dat gaat allemaal zonder problemen. Handmatige overboekingen gaat al jaren helemaal prima. Bijschrijvingen doe ik vooral met een creditcard, maar de enkele keer dat ik iets (laat) overboeken merk ik ook niets.

Al met al is Revolut een zeer behoorlijk betaalplatform, als er ook nog een spaarrekening met behoorlijke rente bij zou kunnen, zou het helemaal mooi zijn (ik vergelijk met ABN, DKB en Openbank - mijn rekening bij N26 heb ik ondertussen opgeheven).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Devaqto
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 11-07 21:47
Anoniem: 886251 schreef op woensdag 16 december 2020 @ 11:46:
Heeft er iemand van de leden ervaringen met alle bankzaken via Revolut laten gaan (bijschrijvingen en afschrijvingen). Bij N26 ging dit goed al was de incasso een tegenvaller daar, maar ben benieuwd hoe dit bij Revolut gaat. Hou er nog wel een NL rekening naast voor het geval dat, maar wil die op termijn ook wegdoen
Ik zou nooit volledig over gaan naar een fintech bank, vooral Revolut lees ik te vaak identificatie issues (mensen die zich keer op keer opnieuw moeten verifieren), problemen met support en ga zo maar door.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Datisraar
  • Nu online
Ik zou ook niet helemaal overgaan naar Revolut. Op zich prima voor mij als een van de (vele) Fin techs ‘voor erbij’ en vind het een mooie ontwikkeling de laatste jaren, maar zou Revolut nooit als hoofdbank gebruiken of om daar mijn salaris op te storten. Wat als mijn rekening opeens geblokkeerd zou worden? Overboekingen en top up gaat prima bij Revolut en via mijn Bunq met Instant Payment, en handig dat ik een Engelse ponden bankrekening erbij heb. Probeer in Engeland vanuit hier maar eens een Engelse bankrekening te openen, dat is mooi dat Revolut dat wel aanbied. Inderdaad met support e.d. geen officiële bankgarantie deposito stelsel, voor mij lastig om deze rekening vaak te gebruiken. Revolut is voor mij een vakantie rekening.

[ Voor 35% gewijzigd door Datisraar op 16-12-2020 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Bedankt voor de reacties,

Ik had bij N26 vrijwel alles via die rekening lopen en heb nog een NL rekening (met spaargeld) als reservebank.

Overweeg om dit nu bij Revolut te doen vooral omdat ze iDeal hebben wat gemak bied. Mocht ik volledig overstappen op R post ik volgend jaar mijn ervaringen wel :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wally2002
Anoniem: 886251 schreef op woensdag 16 december 2020 @ 11:46:
Ik heb vorig jaar een poging gedaan met overzetten incasso's naar de GB IBAN. Dit heb ik alsnog teruggedraaid, omdat ik niet alles over kon zetten, oftewel IBAN discriminatie.
Dit is 1,5 jaar geleden dus de wereld ziet er inmiddels wellicht anders uit.

Waar ik tegenaan liep in volgorde van positief naar negatief:

- online omgeving herkend buitenlandse IBAN, direct wijzigen mogelijk. Soms moet je de BIC ook opgeven.
- online omgeving herkend buitenlandse IBAN, maar verwijst naar klantenservice die het dan verwerkt.
- online omgeving accepteert alleen NL IBAN , of is beperkt tot max aantal tekens. Klantenservice verwerkt het dan alsnog handmatig.
- geen online omgeving maar verzoek wordt direct verwerkt, zonder problemen.

Tot zover goed, maar dan begint de ellende:
- klantenservice heeft geen idee en blijft volhouden dat een NL IBAN verplicht is.
- veel heen en weer gemail ook in de interne organisatie wat wel/niet kan.
- De bewering dat GB IBANs niet kunnen omdat die in GBP zou zijn (is onzin, EUR incasso's worden gewoon in EUR afgeschreven)
- Het überhaupt niet ondersteunen van niet-NL IBAN's. In het beste geval werd aangeboden dat ik dan maar handmatig moest overmaken.
- in het slechtse geval werd gemeld dat hun software geen buitenlandse IBAN's aan kan, dit de komende jaren (!) niet werd aangepast en ik maar een NL rekening moest opgeven.

Ik was er inmiddels wel een beetje klaar mee, waar je keuze hebt kun je uiteraard altijd weg bij dat soort bedrijven maar in mijn geval zat ik nog vast aan abonnementen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Wally2002 schreef op woensdag 16 december 2020 @ 12:52:
[...]

Ik heb vorig jaar een poging gedaan met overzetten incasso's naar de GB IBAN. Dit heb ik alsnog teruggedraaid, omdat ik niet alles over kon zetten, oftewel IBAN discriminatie.
Dit is 1,5 jaar geleden dus de wereld ziet er inmiddels wellicht anders uit.

Waar ik tegenaan liep in volgorde van positief naar negatief:

- online omgeving herkend buitenlandse IBAN, direct wijzigen mogelijk. Soms moet je de BIC ook opgeven.
- online omgeving herkend buitenlandse IBAN, maar verwijst naar klantenservice die het dan verwerkt.
- online omgeving accepteert alleen NL IBAN , of is beperkt tot max aantal tekens. Klantenservice verwerkt het dan alsnog handmatig.
- geen online omgeving maar verzoek wordt direct verwerkt, zonder problemen.

Tot zover goed, maar dan begint de ellende:
- klantenservice heeft geen idee en blijft volhouden dat een NL IBAN verplicht is.
- veel heen en weer gemail ook in de interne organisatie wat wel/niet kan.
- De bewering dat GB IBANs niet kunnen omdat die in GBP zou zijn (is onzin, EUR incasso's worden gewoon in EUR afgeschreven)
- Het überhaupt niet ondersteunen van niet-NL IBAN's. In het beste geval werd aangeboden dat ik dan maar handmatig moest overmaken.
- in het slechtse geval werd gemeld dat hun software geen buitenlandse IBAN's aan kan, dit de komende jaren (!) niet werd aangepast en ik maar een NL rekening moest opgeven.

Ik was er inmiddels wel een beetje klaar mee, waar je keuze hebt kun je uiteraard altijd weg bij dat soort bedrijven maar in mijn geval zat ik nog vast aan abonnementen.
Bedankt voor je reactie Wally2002, bij N26 had ik hier ook veel last van en ook precies wat jij vertelt. Toen ik las hier op Tweakers dat dit via DNB kon ben ik dat gaan proberen wat niet altijd lukte. Sinds begin dit jaar lukte het mij wel vrijwel overal (op de NS na). Nu die 1 cent verificatie via iDeal wel kan met Revolut (paar weken geleden getest) kon ook de NS dit verwerken. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Datisraar
  • Nu online
Anoniem: 886251 schreef op woensdag 16 december 2020 @ 12:42:

Ik had bij N26 vrijwel alles via die rekening lopen en heb nog een NL rekening (met spaargeld) als reservebank.

Overweeg om dit nu bij Revolut te doen vooral omdat ze iDeal hebben wat gemak bied. Mocht ik volledig overstappen op R post ik volgend jaar mijn ervaringen wel :)
Nog even een aanvullende opmerking wat je maakte, ondersteuning van IDeal bij Revolut is ideaal ! Dat is weer een pluspunt.
Nb: mocht Revolut volgend jaar eventueel van LT naar IE IBAN gaan switchen voor (ivm aanvraag Ierse Bank licentie) haar klanten, moet je zelf alles dan weer omzetten als je incasso’s hebt ?

[ Voor 14% gewijzigd door Datisraar op 16-12-2020 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Datisraar schreef op woensdag 16 december 2020 @ 13:27:
[...]

Nog even een aanvullende opmerking wat je maakte, ondersteuning van IDeal bij Revolut is ideaal ! Dat is weer een pluspunt.
Nb: mocht Revolut volgend jaar eventueel van LT naar IE IBAN gaan switchen voor (ivm aanvraag Ierse Bank licentie) haar klanten, moet je zelf alles dan weer omzetten als je incasso’s hebt ?
Waarschijnlijk wel, maar dat was niet duidelijk of iedereen dan over moet naar Ierland of alleen als je dat wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigf00t
Misschien Apple Pay top up als alternatief gebruiken? Dan is het ook direct overgeboekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timelight
Bigf00t schreef op woensdag 16 december 2020 @ 17:25:
[...]

Misschien Apple Pay top up als alternatief gebruiken? Dan is het ook direct overgeboekt.
Dankjewel voor het mee denken. Ik heb zelf een android toestel (samsung) dus dat gaat niet lukken ben ik bang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigf00t
Timelight schreef op woensdag 16 december 2020 @ 17:30:
Dankjewel voor het mee denken. Ik heb zelf een android toestel (samsung) dus dat gaat niet lukken ben ik bang.
Oja handig van mij :+ Je ziet dit probleem met iDEAL top-ups helaas wel vaker voorbij komen. Naar mijn mening is de naam check misschien wel een beetje te streng. Maar gezien de antwoorden die je hebt gekregen lijkt het er niet op dat ze er iets aan gaan veranderen?

Als je nu vanuit Revolut ook iDEAL betaalverzoeken zou kunnen sturen, dan stuur je gewoon jezelf een betaalverzoek en heb je een verkapte top-up. Maar de vraag is of ze dat ooit gaan aanbieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timelight
Bigf00t schreef op woensdag 16 december 2020 @ 17:39:
[...]

Oja handig van mij :+ Je ziet dit probleem met iDEAL top-ups helaas wel vaker voorbij komen. Naar mijn mening is de naam check misschien wel een beetje te streng. Maar gezien de antwoorden die je hebt gekregen lijkt het er niet op dat ze er iets aan gaan veranderen?

Als je nu vanuit Revolut ook iDEAL betaalverzoeken zou kunnen sturen, dan stuur je gewoon jezelf een betaalverzoek en heb je een verkapte top-up. Maar de vraag is of ze dat ooit gaan aanbieden.
Nee het antwoord was echt van dat ze er niks aan kunnen doen. Alleen de persoon die mij probeerde te helpen ging dit wel mee nemen in een evaluatie. Alleen eindigt mijn avontuur met Revolut hier wel want deed dit echt puur voor de iDeal support. Dus ik blijf bij Monese want sofort werkt dus wel goed voor mij. Helaas dan wel instant door de weeks maar dat is dan niet anders.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennisweb
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11-07 17:57
Anoniem: 886251 schreef op woensdag 16 december 2020 @ 12:42:

Even goed kijken wat je doet. Zo zit ik op Revolut Payments UAB. En dan geldt dit:

“ Because the account you hold with us is an electronic money account (not a bank account), your money is not protected by Lithuanian deposit insurance administered by the State Enterprise Deposit and Investment Insurance (VĮ “Indėlių ir investicijų draudimas”).”

Je hoeft dus niet bij de Litouwse overheid aan te kloppen als Revolut failliet gaat. Er is sprake van een web money account en er is dus geen depositogarantiestelsel. Dat geldt ook als je op Revolut LTD zit.

Pas als je op Revolut Bank UAB and Revolut Payments UAB ben je tot 100.000 euro wel gedekt door het Litouwse depositogarantiestelsel.

https://www.revolut.com/e...nal-data/is-my-money-safe

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Dennisweb schreef op donderdag 17 december 2020 @ 00:53:
[...]

Even goed kijken wat je doet. Zo zit ik op Revolut Payments UAB. En dan geldt dit:

“ Because the account you hold with us is an electronic money account (not a bank account), your money is not protected by Lithuanian deposit insurance administered by the State Enterprise Deposit and Investment Insurance (VĮ “Indėlių ir investicijų draudimas”).”

[...]

https://www.revolut.com/e...nal-data/is-my-money-safe
Het is wel jammer dat je dan wél dat stukje quote, maar niet dit:
As an electronic money institution, we are required to "safeguard" clients funds.

Safeguarding" means separating clients funds from our own funds and holding them in a separate account with a credit institution. The funds in this segregated account are held by us on your behalf. As an authorised institution, Revolut safeguards your funds as per regulatory requirements.

Safeguarding protects you because, in the event of an insolvency of Revolut, you will be able to claim your funds from this segregated account and your claim will be paid above all other creditors.
Het is feitelijk juist wat je meldde, maar toch wel uit de context getrokken. Het geld van klanten staat dus sowieso los van de bedrijfsvoering van Revolut. Dat kun je dus vergelijken met een derdenrekening bij een notaris, deurwaarder of advocaat.

Anyway, de kans dat Revolut op de fles gaat lijkt me weer verder afgenomen, want ze hebben het Plus Pakket geïntroduceerd, kost drie tientjes per jaar. Ik voorspel verdere beperkingen van de gratis versie.

(ik zat op Metal, nu op Free, als we weer kunnen reizen maar eens zien wat dan het beste past)

• Luuk2015

Luuk2015

Vires in numeris

Ik volg de laatste tijd niet echt het nieuws omtrent de Europese bankvergunning maar kan iemand mij kort uitleggen wanneer gebruikers hier gebruik van kunnen maken i.v.m. het garantiestelsel?
In de app van Revolut zie ik dat mijn account geregistreerd staat bij "Revolut Payments UAB".

• atlas1302
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 03-11-2024
En hé, er gebeuren nooit foute dingen bij grote Nederlandse banken? Ik vind het gewoon piekobello met Revolut en N26. Jammer dat bij Revolut bij swift overboekingen, wat pas is veranderd, 5 euro transactie kosten..maar wel dezelfde dag op de buitenlandse rekening. Dollar overboekingen zijn vrij !.

De bank op Kaapverdië is gebaseerd op Euro valuta, dus dat gaat jammer genoeg niet op die vlieger. Amerika natuurlijk weer wel, ik denk dat Revolut ook daar zijn pijlen op richt.

• atlas1302
Luuk2015 schreef op donderdag 17 december 2020 @ 09:52:
Ik volg de laatste tijd niet echt het nieuws omtrent de Europese bankvergunning maar kan iemand mij kort uitleggen wanneer gebruikers hier gebruik van kunnen maken i.v.m. het garantiestelsel?
In de app van Revolut zie ik dat mijn account geregistreerd staat bij "Revolut Payments UAB".
Als je tijd hebt kan je dit eens doorlezen, het omschrijft precies jouw vraag.
https://goedkoopstebankrekening.nl/bankvergunning-revolut/

• glatuin
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 09:22
atlas1302 schreef op donderdag 17 december 2020 @ 13:19:
[...]
Wat een vreselijke site is dat met continue popups met reclame van Openbank en N26. Deze gaat op mijn blacklist.

• Luuk2015

Luuk2015

Vires in numeris

atlas1302 schreef op donderdag 17 december 2020 @ 13:19:
[...]
Die tekst beantwoordt helaas niet mijn vraag over wanneer gebruikers omgezet worden naar de banklicentie die Revolut onlangs heeft verkregen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• YaMaL!
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-07 09:25
Anoniem: 567735 schreef op donderdag 17 december 2020 @ 09:15:
Het is feitelijk juist wat je meldde, maar toch wel uit de context getrokken. Het geld van klanten staat dus sowieso los van de bedrijfsvoering van Revolut. Dat kun je dus vergelijken met een derdenrekening bij een notaris, deurwaarder of advocaat.
Het verplicht stallen van de tegoeden van een e-moneybedrijf bij één of andere bank biedt nog steeds geen enkele garantie. Niet alleen heeft revolut immers -de facto- onbeperkte toegang tot de rekening waarop dat geld staat, maar bovendien vallen de tegoeden op die derdenrekening niet onder een garantiestelsel omdat de rekeninghouder -nl. revolut of een bedrijfsonderdeel daarvan- geen natuurlijk persoon is. In geval van een faillissement van de bank waar revolut die centen heeft gestald, hangt de revolut-klant.

Kortom: het enige wat met die verplichting (enigszins) wordt tegengegaan is een verdienmodel waarbij de revolut de klanttegoeden van het e-money bedrijf gebruikt voor hoog-risico beleggingen o.i.d.; verder niks.

• Adion
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:30
Wat mij betreft is de kans dat een fintech-startup failliet gaat toch veel groter dan dat een grote bank failliet gaat, en daar beschermd deze regeling normaalgezien ook tegen.
Bij een wereldwijde bankencrisis loop je nog steeds risico, maar dat is denk ik een relatief klein risico. (Al zou ik inderdaad ook niet al m'n spaargeld bij revolut stallen)

VirtualDJ 2024 - Fast Image Resizer - Instagram

• atlas1302
Wanneer is er een fintech bank eigenlijk failliet gegaan, ik kan mij geen enkele verzinnen of noemen. Dat je al het spaargeld niet op een bank zet lijkt mij heel logisch, vandaar 2 of 3 fintech banken gespreid. Bovendien zou ik grote sommen geld liever ergens anders investeren, voor een beter rendement.

Ik zie een bank alleen als doorgeefluik voor mijn transactie`s, dat mogen ze voor mij doen...en als dat gratis is, heel erg graag.

Verder vind ik alle banken gewoon hetzelfde, het draait om een ding...!

• glatuin
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 09:22
atlas1302 schreef op donderdag 17 december 2020 @ 20:06:
Wanneer is er een fintech bank eigenlijk failliet gegaan, ik kan mij geen enkele verzinnen of noemen. Dat je al het spaargeld niet op een bank zet lijkt mij heel logisch, vandaar 2 of 3 fintech banken gespreid. Bovendien zou ik grote sommen geld liever ergens anders investeren, voor een beter rendement.

Ik zie een bank alleen als doorgeefluik voor mijn transactie`s, dat mogen ze voor mij doen...en als dat gratis is, heel erg graag.

Verder vind ik alle banken gewoon hetzelfde, het draait om een ding...!
Goede nieuws is dat revolut het break even punt heeft bereikt. Nu nog winst maken zoals collega Starling Bank (alleen UK). Dit geeft hoop dat het geld toch best veilig is.
De reden dat ik er weinig op laat staan is hun twijfelachtige helpdesk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveFlash
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-07 23:08

DaveFlash

Here's to the crazy ones

BREAKING NEWS:

Revolut is per vandaag 17-dec, of in ieder geval deze week in alle stilte live is gegaan met iDEAL als eerste echte bonafide buitenlandse issuer bank, ze boden al een tijdje topups aan via iDEAL om vanaf een andere Nederlandse bank je Revolut rekening op te waarderen, maar per heden dus ook om betalingen in webshops/apps te verrichten,

werkt nog niet overal, omdat websites en apps nog altijd hun lijst met banken dienen bij te werken, o.a. bij bunq bleek dit voor een aantel webshops een hele klus, met uitschieter Large.nl die er maar liefst 3,5 jaar over deed om bunq en moneyou en handelsbanken toe te voegen, doorgaans zou het niet langer dan een maand mogen duren omdat de richtlijnen welke iDEAL accepterende webshops mee akkord dienen te gaan voorschrijven dat men maandelijks hun lijst met banken bij moet werken, bij Tikkie bijvoorbeeld is dit wel vandaag al gebeurd en daar werkt het dan ook,

de manier hoe ideal bij revolut werkt is anders dan bij andere banken, en wat omslachtiger op de computer log je in met je telefoon nr, je persoonlijk app-passcode en dan een bevestigingscode die je per sms krijgt om de betaling te bevestigen, maar vanaf, in mijn geval een iPhone werkt het ook door in Safari op 'Open' te drukken in de zgn app balk: (*echter als je zo'n app balk van revolut of welke app dan ook eerder al hebt gedismissed in ios safari, zul je die hier niet te zien krijgen)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pg9xtDB-z1gRMs1YNosfq5778Ys=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VuT3kSMyxPJjdeIDtcJZbP6j.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/M_tOG8X0AqxR6gzW4rbEpbEjQ5I=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/18L2SZLKsCbPrWrIbZo1XxbG.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LBWk6jwMmbYmyucL-k8QjsOIueM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WEXXvFFWu6XAKJusN6z03EPw.jpg?f=fotoalbum_large

Maar het werkt wel. ik verwacht/hoop dat Revolut dit proces tzt nog refined, bijv. door met zo'n qr code te werken zoals bijv. bij een bunq of ing ideal betaling het geval is, en dan ook minimaal een in-page positionering van een 'voer deze transactie uit met de revolut app op dit toestel' -knop... _/-\o_

[ Voor 6% gewijzigd door DaveFlash op 18-12-2020 00:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveFlash

DaveFlash

Here's to the crazy ones

Bigf00t schreef op woensdag 16 december 2020 @ 17:39:
[...]

met een omweg kan dat dus nu via tikkie, dus gewoon daar een betaalverzoek maken en die dan betalen met je revolut rekening via ideal, zie hier boven, tikkie is dus een van de eerste ndie de ideal banken lijst netjes heeft geupdate voor revolut klanten. op de grote webshops ben ik het deze week en vandaag nog niet tegen gekomen dat hun revolut er al in hadden staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
@DaveFlash Dat is bepaald geen Breaking News als je dit topic de laatste weken een beetje in de gaten gehouden hebt. ;) Maar verder een prima ontwikkeling uiteraard en de fine-tuning kan inderdaad nog wat beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigf00t
DaveFlash schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 00:49:
[...]

met een omweg kan dat dus nu via tikkie, dus gewoon daar een betaalverzoek maken en die dan betalen met je revolut rekening via ideal, zie hier boven
Dit is totaal het tegenovergestelde van wat ik bedoelde. Aangezien Tikkie enkel te ontvangen is op een NL IBAN en het iDEAL betaalverzoek dus vanuit Revolut zelf zou moeten komen om dit te laten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YaMaL!
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-07 09:25
Adion schreef op donderdag 17 december 2020 @ 18:01:
Wat mij betreft is de kans dat een fintech-startup failliet gaat toch veel groter dan dat een grote bank failliet gaat, en daar beschermd deze regeling normaalgezien ook tegen.
Zolang een fintech goed draait en voldoende gefinancierd of winstgevend is, heeft men er alle belang bij zich aan dit soort regels houden. Bij financiële problemen daarentegen is de verleiding om een graai te doen in de tegoeden van klanten en zo de toko nog even boven water te kunnen houden, hopende op een meevaller, nieuwe investeerder, overname, beursgang, etc. is al snel enorm.
atlas1302 schreef op donderdag 17 december 2020 @ 20:06:Wanneer is er een fintech bank eigenlijk failliet gegaan, ik kan mij geen enkele verzinnen of noemen.
Wirecard bijvoorbeeld, daar bleek bij nadere inspectie zo'n 2 miljard euro aan tegoeden spontaan verdwenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveFlash

DaveFlash

Here's to the crazy ones

TexMex schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 02:26:
@DaveFlash Dat is bepaald geen Breaking News als je dit topic de laatste weken een beetje in de gaten gehouden hebt. ;) Maar verder een prima ontwikkeling uiteraard en de fine-tuning kan inderdaad nog wat beter.
je komt idd via die app balk uiteindelijk wel op dit scherm:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SYaYhlOlOnPpOnYtRVfe-4BMliI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uxEPVFtjRr6FKjFWztC6gckq.jpg?f=fotoalbum_large

in de revolut app, probleem met deze is dat als je op iOS eenmaal zo'n app balk hebt weggedrukt, dat die dan niet meer standaard opnieuw komt, dat is nou eenmaal hoe apple dat heeft gebouwd voor iOS safari.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveFlash

DaveFlash

Here's to the crazy ones

Bigf00t schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 08:22:
[...]

Dit is totaal het tegenovergestelde van wat ik bedoelde. Aangezien Tikkie enkel te ontvangen is op een NL IBAN en het iDEAL betaalverzoek dus vanuit Revolut zelf zou moeten komen om dit te laten werken.
ah kijk daar gaat het al fout, tikki cq abn is hier aan iban discriminatie aan het doen, je moet wettelijk gezien iedere europese iban kunnen registreren in de tikkie app om geld op te ontvangen. ik zal daar idd zelf nog eens een klacht van maken richting tikkie/abn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
DaveFlash schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 12:48:
[...]

ah kijk daar gaat het al fout, tikki cq abn is hier aan iban discriminatie aan het doen, je moet wettelijk gezien iedere europese iban kunnen registreren in de tikkie app om geld op te ontvangen. ik zal daar idd zelf nog eens een klacht van maken richting tikkie/abn
Is geen IBAN discriminatie, DNB zal je hier niet mee helpen. Het gaat alleen om de zogenoemde SEPA betalingen voor automatische incasso’s.

Tikkie is een dienst/product wat alleen in NL word aangeboden en valt niet onder de Europese verordening

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AllInOneNerd
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 17-11-2021
Anoniem: 886251 schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 13:16:
[...]

Is geen IBAN discriminatie, DNB zal je hier niet mee helpen. Het gaat alleen om de zogenoemde SEPA betalingen voor automatische incasso’s.

Tikkie is een dienst/product wat alleen in NL word aangeboden en valt niet onder de Europese verordening
Ik denk dat een iDeal betaalverzoek dienst voor buitenlandse Ibans best makkelijk op te zetten is, maar dat er dan wel kosten aan zitten aangezien zo’n dienst dan geen bakken met geld heeft om zelf 29 cent transactiekosten te betalen en dat de gemiddelde consument dat ook niet wilt betalen.

Edit: mochten er veel mensen zijn die hier iets in ziet hoor ik dat graag. Wellicht kan ik dan iets non-profit in elkaar zetten dat je alleen de transactiekosten betaalt (29 cent bij de meeste iDeal aanbieders) en dan wellicht ook met creditcard erbij. Voor hele kleine bedragen zal het misschien niet interessant zijn maar als je bijvoorbeeld iets van 150 euro op marktplaats/V&A te koop zet is 29 cent natuurlijk verwaarloosbaar.

[ Voor 24% gewijzigd door AllInOneNerd op 18-12-2020 15:52 ]

Vond je de opmerking van mij of iemand relevant of heeft het je geholpen? Laat een duimpje achter als teken van waardering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saffi_lover
Van de week een Tikkie met Revolut betaald van iemand met een NL IBAN. Alles ging goed, maar kreeg wel een controle van een Revolut-medewerker via de chat of ik de reden van de transactie en bewijs daarvan wilde opgeven. Iemand een idee of dit iedere keer na een Tikkie-betaling zou zijn of zou het iets eenmaligs zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
saffi_lover schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 22:18:
Van de week een Tikkie met Revolut betaald van iemand met een NL IBAN. Alles ging goed, maar kreeg wel een controle van een Revolut-medewerker via de chat of ik de reden van de transactie en bewijs daarvan wilde opgeven. Iemand een idee of dit iedere keer na een Tikkie-betaling zou zijn of zou het iets eenmaligs zijn?
De chat kan ik niet vinden, die is toch alleen voor betalende gebruikers beschikbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brooky
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:32
Ik heb dezelfde inkomende chat gehad (en iemand anders hier ook). Daarna geen Tikkie’s meer betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveFlash

DaveFlash

Here's to the crazy ones

kreeg ik ook na 2 ideal betalingen, kun je negeren, revolut support heeft nog geen info over dat ze ideal aanbieden, en weet dus ook niet hoe er mee te dealen als de systeme die er nog niet voor aangepast zijn een flaggetje opgooien, dat het werkt is mooi, maar revolut heeft het zelf nog geeneens officieel ideal support aangekondigd, dus dat zijn interne processen waar je als gebruiker niks aan hebt / niet mee geconfronteerd dient te worden, je kunt op zo'n bericht dan gewoon reageren dat dat normaal is omdat het een nieuwe dienst is welke zij als revolut aanbieden en dat er verder niks geks aan de hand is, maar dat de interne systemen nog niet in de gehele keten zijn aangepast om die betalingen als juiste en legetieme betalingen te zien.

[ Voor 8% gewijzigd door DaveFlash op 19-12-2020 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveFlash

DaveFlash

Here's to the crazy ones

Brooky schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 08:40:
[...]

Ik heb dezelfde inkomende chat gehad (en iemand anders hier ook). Daarna geen Tikkie’s meer betaald.
kun je gewoon mee doorgaan, zoals vermeld hier boven heeft revolut nog niet alles op orde, vooral betalingen waarbij er een ideal tussen rekening in het spel is, worden nog false-positive automatisch geflagt door een of ander inter systeem van revolut, verder niks aan de hand en je kunt gewoon zo'n bericht negeren

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• saffi_lover
FJP84 schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 08:09:
[...]

De chat kan ik niet vinden, die is toch alleen voor betalende gebruikers beschikbaar?
Ik heb een gratis account en al vrij vaak met support gecommuniceerd via chat. Hij zit alleen wel vrij goed verstopt. Als je naar je account gaat (linksboven in de hoek op je intitalen met een cirkel er omheen klikken), dan rechtsboven in de hoek op het vraagteken klikt en vervolgens helemaal naar beneden scrollt komt er een optie met "chat met ons" en ook "nieuwe chat" tevoorschijn.

@DaveFlash bedankt voor de info! Ik heb gereageerd dat het een terugbetaling van een saucijzenbroodje was :+ met screenshot van de layout van Tikkie. Toen was het prima gelukkig. Niet dat dadelijk je account wordt geblokkeerd omdat je niet reageert op die chat 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
saffi_lover schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 12:11:
[...]
Ik heb een gratis account en al vrij vaak met support gecommuniceerd via chat. Hij zit alleen wel vrij goed verstopt. Als je naar je account gaat (linksboven in de hoek op je intitalen met een cirkel er omheen klikken), dan rechtsboven in de hoek op het vraagteken klikt en vervolgens helemaal naar beneden scrollt komt er een optie met "chat met ons" en ook "nieuwe chat" tevoorschijn.
Zojuist veel eerder dan verwacht de maestro pas binnen gehad. Creatief doosje waar het in zat. Alleen de app vindt nog van niet. Ik neem aan dat ik deze activeer met een eerste pinbetaling. Is het iemand gelukt de NL maestro pas te linken met Google Pay?

Update: het is wel gelukt om deze kaart handmatig aan Google Pay te koppelen i.p.v. de shortcut in Revolut

[ Voor 6% gewijzigd door FJP84 op 19-12-2020 17:29 ]

Pagina: 1 ... 10 ... 53 Laatste