Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkjobse
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14-06 15:32
Zojuist in de mail voor Revolut Business:
We’ve got great news: we’ve introduced instant Euro transfers.

Now, when you send or receive a EUR transfer from your Revolut Business account to another bank account in Europe, the money will arrive within seconds, as long as the other bank also supports Instant transfers. You can find out here if a bank supports instant EUR transfers.
How to make a transfer:

Log in
Click on the ‘Send’ button
Choose an existing counterparty or create a new one
Type in the amount and reference
Confirm payment details
Check the ETA
Click on ‘Send funds’
Enjoy the buzz of instant payments ⚡

How to find your IBAN, if you want receive a Euro transfer:

Go to your EUR pocket
Select ‘Account details’ tab

Transfer now

As always, if you have any issues while making a transfer, please check our FAQs or do get in touch with us via our chat support.

Revolut Business

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• AlexFL
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19:43
oohh schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 15:54:
[...]

Revolut maakt voor iDeal op dit moment gebruik van Checkout.com. Ik ga er eerlijk gezegd niet vanuit dat zij MoneYou Go hebben overgenomen om iDeal aan te kunnen bieden. Voornamelijk omdat de Nederlandse markt daarvoor te klein is.
Op dit moment gaat het alleen over je revolut account opwaarderen met ideal, dat gaat met tal van psp's. Wat veel spannender is is dat ze zelf issuer worden en dus dat Revolut binnenkort gebruikt kan worden bij elke ideal betaling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 886251

Topicstarter
oohh schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 15:54:
[...]

Revolut maakt voor iDeal op dit moment gebruik van Checkout.com. Ik ga er eerlijk gezegd niet vanuit dat zij MoneYou Go hebben overgenomen om iDeal aan te kunnen bieden. Voornamelijk omdat de Nederlandse markt daarvoor te klein is.
Het zou ook kunnen zijn dat Moneyou Go naar Revolut is gestapt toen ze zagen dat t einde oefening was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo__Boss
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 14-06 12:19
Opwaarderen ga ik binnenkort ook even testen.

Ik had wel begrepen dat er tegenwoordig niet standaard meer prepaid kaarten worden uitgegeven. Is dat zowel voor de Visa als de Maestro variant zo? Ik heb er van allebei eentje van 1 en 1,5 jaar oud, maar daar staat nog wel het opschrift prepaid op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivanwmc
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 15-06 19:30
Hugo__Boss schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 21:43:
Ik had wel begrepen dat er tegenwoordig niet standaard meer prepaid kaarten worden uitgegeven. Is dat zowel voor de Visa als de Maestro variant zo? Ik heb er van allebei eentje van 1 en 1,5 jaar oud, maar daar staat nog wel het opschrift prepaid op.
Bij navraag eerder dit jaar werd mij uitgelegd dat Revolut tegenwoordig fysieke en (disposable) virtuele debit VISA kaarten uitgeven en nog geen debit maar alleen prepaid debit Maestro kaarten uitgeven. Ik wist toen niet eens dat prepaid debit Maestro kaarten bestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• U123456
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 17:27
Anoniem: 886251 schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 18:50:
[...]

Het zou ook kunnen zijn dat Moneyou Go naar Revolut is gestapt toen ze zagen dat t einde oefening was.
Waarom zou de Moneyou eigenaar (ABNAmro) een concurrent als Revolut aan meer klanten en een betere positie in NL gaan helpen? Niet logisch lijkt mij.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Topicstarter
U123456 schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 22:36:
[...]
Waarom zou de Moneyou eigenaar (ABNAmro) een concurrent als Revolut aan meer klanten en een betere positie in NL gaan helpen? Niet logisch lijkt mij.
Als jij voornemens bent de stekker eruit te trekken uit je dochterbedrijf kan het geen kwaad om bij een concurrent te polsen. Met een beetje geluk kun je personeel laten overstappen en nog een leuk bedragje verdienen aan hetgeen je aanbied.

Maar dit is puur speculatie want er is niet heel veel duidelijk over de fintech partij waar het Moneyou personeel naar zou kunnen overstappen en tegen welke voorwaarden.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Nickk93
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 15:53
ivanwmc schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 14:16:
Tenslotte vermoed ik dat VISA en MasterCard debit en credit cards steeds meer de Maestro en V-Pay debit cards zullen verdringen. De verschillen in commissies tussen credit en debit cards zijn door de EU al terug gebracht tot 0,1% (credit 0,3%, debet 0,2%). Zodra dat doorgedrongen is tot alle merchants zal de bereidheid om VISA en MasterCard debit en credit cards te accepteren steeds groter worden en de noodzaak voor het handhaven van Maestro en V-Pay debit cards steeds kleiner.
Ik verwacht dat dat pas gaat gebeuren op het moment dat een grote bank in Nederland Maestro/V-Pay gaat vervangen door Debit Mastercard/Visa Debit. In veel landen is dat al begonnen, onder andere in Zwitserland, Oostenrijk en in Duitsland gaan een aantal Sparkassen de Maestro co-branding met het Duitse Giropay vervangen door Debit Mastercard/Giropay co-branding.

Het feit dat er door Mastercard en Visa geen onderscheid meer wordt gemaakt in de interchange fee (0,3% voor credit en €0,02 voor debit) voor de verschillende debit merken die ze voeren, betekent niet dat de transactieverwerkers dat ook niet doen. Deze doen een extra opslag bovenop deze interchange fee, wat betekent dat zij aan debit card transacties gewoon een stuk meer overhouden dan aan credit card transacties. Elke Nederlandse aanbieder voor pinbetalingen rekent een vast bedrag voor Maestro en V-Pay en een percentage voor Mastercard en Visa (zowel debit, credit als prepaid).

Dus zolang de transactieverwerkers hun tarieven voor de debit varianten van Visa en Mastercard niet in lijn brengen met die voor Maestro en V-Pay denk ik dat een Albert Heijn geen Visa en Mastercard gaat accepteren. Of een van de grote 3 banken ABN, ING of Rabobank moet besluiten geen Maestro/V-Pay meer uit te gaan geven, zoals in Oostenrijk, dan zal dat wel voldoende druk opleveren voor winkels om de kaartacceptatie uit te breiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:31
Nickk93 schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 01:11:
[...]

Ik verwacht dat dat pas gaat gebeuren op het moment dat een grote bank in Nederland Maestro/V-Pay gaat vervangen door Debit Mastercard/Visa Debit. In veel landen is dat al begonnen, onder andere in Zwitserland, Oostenrijk en in Duitsland gaan een aantal Sparkassen de Maestro co-branding met het Duitse Giropay vervangen door Debit Mastercard/Giropay co-branding.

Het feit dat er door Mastercard en Visa geen onderscheid meer wordt gemaakt in de interchange fee (0,3% voor credit en €0,02 voor debit) voor de verschillende debit merken die ze voeren, betekent niet dat de transactieverwerkers dat ook niet doen. Deze doen een extra opslag bovenop deze interchange fee, wat betekent dat zij aan debit card transacties gewoon een stuk meer overhouden dan aan credit card transacties. Elke Nederlandse aanbieder voor pinbetalingen rekent een vast bedrag voor Maestro en V-Pay en een percentage voor Mastercard en Visa (zowel debit, credit als prepaid).

Dus zolang de transactieverwerkers hun tarieven voor de debit varianten van Visa en Mastercard niet in lijn brengen met die voor Maestro en V-Pay denk ik dat een Albert Heijn geen Visa en Mastercard gaat accepteren. Of een van de grote 3 banken ABN, ING of Rabobank moet besluiten geen Maestro/V-Pay meer uit te gaan geven, zoals in Oostenrijk, dan zal dat wel voldoende druk opleveren voor winkels om de kaartacceptatie uit te breiden.
Blijkbaar kosten in NL Maestro en consumer debit/prepaid Mastercard transacties allemaal EUR 0,02: (maar in bijvoorbeeld Duitsland 0,20%)

https://www.mastercard.co...an-interchange-rates.html

Ik snap niet waarom AH als enige alleen Maestro en V-Pay accepteert. Misschien een heel lang lopend contract met hun betalingsverwerker?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kwon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 14:36
Vinnienerd schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 09:22:
Ik snap niet waarom AH als enige alleen Maestro en V-Pay accepteert. Misschien een heel lang lopend contract met hun betalingsverwerker?
Omdat alle door Nederlandse banken uitgegeven debit cards een van die twee logo's heeft. Merchants in Nederland die geen andere kaarten accepteren, vinden de extra kosten simpelweg niet opwegen tegen het extra bereik (lees: niet-Nederlanders) dat ze daar eventueel mee verkrijgen.

Ik denk ook dat het te maken heeft met het feit dat een Mastercard en Visa zowel debit als credit kunnen zijn. Beide netwerken werken met het zogeheten 'honor all cards rule', welke inhoudt dat je álle kaarten van het logo moet accepteren en niet selectief met credit/debit kunt omgaan. Je weet van tevoren dus niet wat de kosten van de transactie zullen zijn.

[ Voor 26% gewijzigd door kwon op 15-08-2020 09:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YuYa
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 30-08-2020
Nickk93 schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 01:11:
[...]

Ik weet niet of het vergelijkbaar is, maar als je bv de tarieven van Apple Pay in Zwitserland bekijkt dan worden toch (weliswaar licht) andere tarieven gerekend: https://www.finews.com/ne...anks-costs-fees-antitrust

Of komt dat daar bovenop?

[ Voor 0% gewijzigd door YuYa op 15-08-2020 10:27 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Datisraar
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 15-06 21:01
[...]

Blijkbaar kosten in NL Maestro en consumer debit/prepaid Mastercard transacties allemaal EUR 0,02: (maar in bijvoorbeeld Duitsland 0,20%)

Wat @Kwon ook al aangeeft, bepalen bedrijven in Nederland zelf hoe ze met debit MasterCard en debit Visa omgaan. De Spar bij ons in het centrum van de stad accepteert die inmiddels wel, maar komt ook door de vele niet-Nederlanders die mijn stad bezoeken. En ik merk dat de plaatselijke Plus ook al debit cards accepteert. Althans ik heb daar onlangs contactloos betaald door het gewoon te proberen met mijn buitenlandse debit Visa card. Albert Heijn wil er blijkbaar nog niet aan, maar ik dacht de AH to Go op stations al wel debit cards aanvaard?

[ Voor 6% gewijzigd door Datisraar op 15-08-2020 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickk93
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 15:53
[...]

De interchange fee wordt door de transactieverwerker aan MasterCard of Visa betaald. De transactieverwerker kan zelf het tarief bepalen dat de winkelier betaalt. Een MasterCard wordt door bijvoorbeeld CCV, Rabobank en ING gezien als een creditcard waarbij er een tarief tussen 1,7 en 3,2% van het bedrag wordt gerekend, terwijl alleen Maestro en V-Pay als debit transacties worden gezien die een paar cent per transactie kosten.

Een debit MasterCard of Visa kaart is dus nog steeds een stuk duurder voor een winkelier om te accepteren en heeft dus niets met oude langlopende contracten te maken. En blijkbaar levert dit voor AH niet genoeg klantverlies op om de hogere kosten te compenseren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vinnienerd
Datisraar schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 10:16:
[...]

Wat @Kwon ook al aangeeft, bepalen bedrijven in Nederland zelf hoe ze met debit MasterCard en debit Visa omgaan. De Spar bij ons in het centrum van de stad accepteert die inmiddels wel, maar komt ook door de vele niet-Nederlanders die mijn stad bezoeken. En ik merk dat de plaatselijke Plus ook al debit cards accepteert. Althans ik heb daar onlangs contactloos betaald door het gewoon te proberen met mijn buitenlandse debit Visa card. Albert Heijn wil er blijkbaar nog niet aan, maar ik dacht de AH to Go op stations al wel debit cards aanvaard?
AH To Go valt onder NS en hebben hun eigen deal met de PSPs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkjobse
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14-06 15:32
henkjobse schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 15:56:
Zojuist in de mail voor Revolut Business:

[...]
Zojuist succesvol getest naar ABN Amro rekening. Geld was direct beschikbaar, cool!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Datisraar
Voor de 1e keer vandaag met mijn nieuwe Maestro kaart gepind. Daar word ik wel vrolijk van, je krijgt gelijk een melding van de betaling, en als je inlogt in de app krijg je extra informatie, en zelfs kun je op een plattegrondje zien waar je gepind hebt.
Nu op naar een Europese banklicentie met deposito garantie 100.000€ en kunnen er eens wat meer op zetten dan een paar tientjes.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Topicstarter
Datisraar schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 17:25:
Voor de 1e keer vandaag met mijn nieuwe Maestro kaart gepind. Daar word ik wel vrolijk van, je krijgt gelijk een melding van de betaling, en als je inlogt in de app krijg je extra informatie, en zelfs kun je op een plattegrondje zien waar je gepind hebt.
Nu op naar een Europese banklicentie met deposito garantie 100.000€ en kunnen er eens wat meer op zetten dan een paar tientjes.
Zodra zij iDeal ondersteunen kunnen ze een serieuze concurrent worden voor Bunq. Ook IBAN discriminatie gaat dan lastiger want je kan dan (bij partijen die zich daar achter schuilen) ook 1 cent verificatie doen via iDeal ;) .

Zelf had ik liever N26 dit zien aanbieden, maar als die dat niet doen en Revolut komt met een depositiegarantie ben ik om.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wally2002
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:57
Datisraar schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 17:25:

Feitelijk heeft Revolut al een banklicentie. Het punt is alleen dat pas sinds mei dit jaar, in Litouwen er een 'echte' bank operationeel is. In eerste instantie worden de Litouwse klanten omgezet en gaat men o.a. ook kredieten aanbieden.
Als ik de berichten o.a. in de Revolut comunity goed begrijp wil men de regio oost Europa vanuit Litouwen bedienen en west Europa vanuit Ierland.

Als Revolut nu niet teveel aan hun standaard (gratis) plan aanpast, iDeal heeft ingevoerd en als volwaardige bank opereert dan kunnen N26 en Bunq wel inpakken idd.

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 18:56
Wally2002 schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 17:57:
[...]
Als Revolut nu niet teveel aan hun standaard (gratis) plan aanpast, iDeal heeft ingevoerd en als volwaardige bank opereert dan kunnen N26 en Bunq wel inpakken idd.
Dat is helaas het vervelende. In het begin was het doel van Revolut met gunstige voorwaarden (geen/weinig koersopslag, geen ATM fees, etc) snel en veel klanten binnenhalen die het product zoveel mogelijk gebruiken. En de enige reden waaardoor ze zo snel konden groeien (lees: lage tarieven konden aanbieden) was dat ze veel geleend geld hadden.

Hoewel Revolut nu (geloof ik) een bescheiden winst maakt, is het natuurlijk wel in handen van investeerders die uiteindelijk een goede return on investment willen. Hierdoor zullen bepaalde voorwaarden versoberd moeten worden, zoals dat bijvoorbeeld begin augustus al gebeurde. Veel mensen maken nu al gebruik van hun services, en zullen minder snel switchen naar een andere fintech.

Nu komen er steeds meer zaken bij waarop extra marge zit, zoals Premium, Metal, aandelen (?) en waarschijnlijk zit er nog wel meer in de pijplijn. Maar als dat niet genoeg is kunnen en zullen ze voor andere zaken ook meer kosten gaan rekenen of de huidige perks versoberen.

Ik ben toch bang dat het de komende maanden/jaren minder aantrekkelijk gaat worden om bij Revolut te blijven. En dat is jammer, want van alle fintechs zijn ze op dit moment bij lange na het meest vooruitstrevend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo__Boss
Toevallig zag ik gisteren dat Revolut weer een fysieke Mastercard lijkt uit te geven in plaats van Visa. Maestro kan ook nog steeds. Iemand die deze Mastercard toevallig al heeft en weet of dit ook geen prepaid meer is? Heb bij mijn Visa wel eens gehad dat ie was geweigerd bij een tankstation of tolpoortje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnienerd
Hugo__Boss schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 11:43:
Toevallig zag ik gisteren dat Revolut weer een fysieke Mastercard lijkt uit te geven in plaats van Visa. Maestro kan ook nog steeds. Iemand die deze Mastercard toevallig al heeft en weet of dit ook geen prepaid meer is? Heb bij mijn Visa wel eens gehad dat ie was geweigerd bij een tankstation of tolpoortje.
Net aangevraagd en gekeken op Binlist, het is een volledige debit (non-prepaid) kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwon
Dan ben ik wel benieuwd naar of nieuwe Maestro-passen ook niet meer prepaid maar full debit zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo__Boss
kwon schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 12:02:
Dan ben ik wel benieuwd naar of nieuwe Maestro-passen ook niet meer prepaid maar full debit zijn.
Ik ook inderdaad, het exemplaar wat ik nog heb is prepaid, jaartje oud dus nog wel even geldig.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AlexFL
kwon schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 12:02:
Heb er net een binnen, PREPAID.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwon
AlexFL schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 12:57:
[...]

Heb er net een binnen, PREPAID.
Wanneer had je die aangevraagd? Bij de aanvraag wordt er namelijk meteen al een kaartnummer uitgegeven waaruit je kunt afleiden of het prepaid is of niet. De post is een vertragende factor, maar op die manier hoef je niet te wachten om te kijken of er 'prepaid' op gedrukt staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexFL
kwon schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 13:00:
[...]

Wanneer had je die aangevraagd? Bij de aanvraag wordt er namelijk meteen al een kaartnummer uitgegeven waaruit je kunt afleiden of het prepaid is of niet. De post is een vertragende factor, maar op die manier hoef je niet te wachten om te kijken of er 'prepaid' op gedrukt staat.
7-9.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Younes
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08-06 15:58

Younes

Wie, Wat, Waar?

Ik probeer mijzelf aan te melden, maar krijg geen sms om mijn nummer te verifiëren. Anderen daar ook last van?

Via de app lukt 't wel als je aangeeft dat je geen SMS hebt ontvangen...

[ Voor 27% gewijzigd door Younes op 15-09-2020 13:11 ]

...en waarom?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kwon
Ik heb een vervangende Maestro-kaart aangevraagd en hij heeft een ander BIN-nummer... begint met 678865 terwijl de oude met 679835 begon. Het lijkt full debit te zijn!!! :D

Edit: ook meteen maar m'n oude charity prepaid debit Mastercard vervangen. Ook deze is full debit! Begint met 535456.

[ Voor 28% gewijzigd door kwon op 15-09-2020 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexFL
kwon schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 15:02:
Ik heb een vervangende Maestro-kaart aangevraagd en hij heeft een ander BIN-nummer... begint met 678865 terwijl de oude met 679835 begon. Het lijkt full debit te zijn!!! :D

Edit: ook meteen maar m'n oude charity prepaid debit Mastercard vervangen. Ook deze is full debit! Begint met 535456.
Mijne is ook 6788 65. maar op de acherkant staat nog wel geprint prepaid, hoe kunnen we uitsluitsel krijgen over debit/prepaid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwon
AlexFL schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 15:14:
[...]

Mijne is ook 6788 65. maar op de acherkant staat nog wel geprint prepaid, hoe kunnen we uitsluitsel krijgen over debit/prepaid?
Het kan zijn dat het ontwerp van de pas nog niet is geüpdatet. Of dat het toch nog steeds prepaid is.

Ik weet eigenlijk geen goede manier om dit 100% zeker te weten. Misschien onderaan het bonnetje dat je krijgt als je in de winkel betaalt? Soms staat daar volgens mij het type kaart op dat is gebruikt.

Of weet iemand een betere manier?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Anoniem: 567735

kwon schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 15:02:

De openbare BIN-lijsten zijn niet bepaald betrouwbaar. Misschien dat je met Cardpeek wat verder komt.

Verder een academische discussie, aangezien het niet alleen van het labeltje prepaid of debit afhangt of een kaart geaccepteerd wordt, maar ook de floorlimit (van uitgever en acceptant), de mogelijkheid om online te accepteren, of de MCC door de uitgever (al dan niet live online) geaccepteerd wordt en het acceptatiebeleid van de acceptant.

Het lijkt allemaal fantastisch interessant en in principe is een debit beter dan prepaid maar in de praktijk is er zeer weinig verschil.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AlexFL
Heb met m'n revolut maestro debit een betaling (aan mezelf) gedaan dit is wat ik in stripe terug zie:

"country": "NL",
"brand": "MasterCard",
"cvc_check": "pass",
"funding": "debit",

Kan idd aan het ontwerp van de pas liggen dat er nog prepaid in het hoekje staat.

• ivanwmc
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 15-06 19:30
kwon schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 15:17:
[...]

Het kan zijn dat het ontwerp van de pas nog niet is geüpdatet. Of dat het toch nog steeds prepaid is.

Ik weet eigenlijk geen goede manier om dit 100% zeker te weten. Misschien onderaan het bonnetje dat je krijgt als je in de winkel betaalt? Soms staat daar volgens mij het type kaart op dat is gebruikt.

Of weet iemand een betere manier?
Ik heb het aan de Revolut klantenservice gevraagd. Zij zeiden dat de Maestro kaarten nog steeds prepaid debit kaarten zijn. Maar het nieuwe BIN lijkt toch iets anders te suggereren. En zelfs de klantenservice is niet altijd voldoende op de hoogte van zulke 'kleine wijzigingen'.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McGarrett
  • Niet online
Na alle updates van de laatste tijd verloopt het opwaarden via iDeal nog steeds niet vlekkeloos. Je wordt nog steeds teruggeleid naar de Appstore (althans de iOS versie). En als de tenaamstelling niet helemaal overeenkomst dan wordt de topup geweigerd door Revolut. Zo kan ik dus bijv. Niet opwaarden vanaf mijn ING EN/OF omdat die op twee namen staat. Vanaf MoneYou lukt het wel omdat die alleen op mijn naam staat. Lekker bezig zo die jongens van Revolut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo__Boss
Op Android heb ik dat ook gehad dat ik niet terug kwam in de app, maar in de play store. Opladen was overigens wel gewoon gelukt na het opnieuw opstarten van de app, maar even kreeg ik wel het idee dat het was misgegaan inderdaad.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• U123456
Dit verhaal komt uit Ierland, maar is ook voor andere klanten van toepassing?
Revolut has announced that it is moving its Irish users' accounts to Revolut's business in Lithuania because its e-money licence will no longer be valid post Brexit.
——————————-
"The biggest impact for customers to be aware of is that their IBAN and BIC numbers are going to change" he said. "For most Revolut customers who top-up through the app by using their main bank’s debit card, this won’t be an issue.

"However for those who get paid directly into their account by their employer or have direct debits or standing orders on the account, there will be a change.

"This is because all Revolut IBANs currently start with a 'GB’ as this is what is used for all UK-based accounts. This will now change to LT.
Link: https://amp.rte.ie/amp/1168816/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
U123456 schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 21:58:
Dit verhaal komt uit Ierland, maar is ook voor andere klanten van toepassing?
[...]
Link: https://amp.rte.ie/amp/1168816/
Ik denk dat dit ook voor Nederlandse klanten zal gelden omdat wij, naar mijn weten, ook UK IBANs hebben. Gelukkig zou het in de praktijk niet veel uit moeten maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Datisraar
Als dat zou is voor ons in Nederland wordt het omgezet van GB12REVO.....naar bijvoorbeeld
LT12 1000 0111 0100 1000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Dat gaat zeker gebeuren en snel ook, zie ook
https://nos.nl/l/2349658

Revolut heeft nog de optie om naar een andere IBAN te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Datisraar
sambalbaj schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 01:52:
Dat gaat zeker gebeuren en snel ook, zie ook
https://nos.nl/l/2349658

Revolut heeft nog de optie om naar een andere IBAN te gaan.
Degenen waarvan hun Engelse bankrekening in Nederland worden gesloten, worden hopenlijk op Monese en Revolut gewezen. Dan kunnen ze nog steeds een Engelse bankrekening hebben.

[ Voor 3% gewijzigd door Datisraar op 04-10-2020 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Datisraar
Datisraar schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 10:14:
[...]

Degenen waarvan hun Engelse bankrekening in Nederland worden gesloten, worden hopenlijk op Monese en Revolut gewezen. Dan kunnen ze nog steeds een Engelse bankrekening hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke.warm
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 04-03 21:10
oohh schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 22:32:
[...]

Ik denk dat dit ook voor Nederlandse klanten zal gelden omdat wij, naar mijn weten, ook UK IBANs hebben. Gelukkig zou het in de praktijk niet veel uit moeten maken.
Ik heb op de website gekeken, maar kan het niet direct terug vinden voor wie het precies geld en of er een opt-out of change mogelijkheid is. Uit het bericht lijkt het alle "EU-burgers buiten de UK" te betreffen met als reden de no-deal Brexit, maar in het aangehaalde artikel worden specifiek Ierse klanten genoemd.

Ik krijg mijn dividend vanuit UK en dat wordt enkel op een GB rekening gestort, daar had ik mijn Revolut rekening voor. Overigens heeft UK naast IBAN ook nog het oude systeem actief in stand gehouden met sorteercode en rekeningnummer. Ik ga maar alvast opzoek naar een andere bank die een UK-rekening aanbiedt met hetzelfde gemak als Revolut. Iemand een tip?

- update: ik heb gezien dat monese (al aangehaald in een eerdere reactie) de GB rekening open houdt voor klanten en de rekening koppelt aan een EU-rekening. https://support.monese.co...N-could-I-also-retain-it-

[ Voor 15% gewijzigd door Luke.warm op 05-10-2020 10:06 . Reden: Zelf wat dingen uitgezocht na mijn eigen vraag ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Luke.warm schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 09:29:
[...]
- update: ik heb gezien dat monese (al aangehaald in een eerdere reactie) de GB rekening open houdt voor klanten en de rekening koppelt aan een EU-rekening. https://support.monese.co...N-could-I-also-retain-it-
Moet je alleen nog hopen dat Monese kleine retail-klanten in de EU na de overgangsperiode nog wel een Britse rekening aanbieden wil (mag), de compliance kon wel eens te complex (en daarmee te duur) worden. De Vier Vrijheden met het VK lijken definitief voorbij, tenzij er nog een verrassing uit de hoge hoed komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Datisraar
Net een e-mail gekregen van Revolut inzake omzetting vanwege de brexit. Dus GB IBAN wordt dan LT IBAN ?

Nieuwe rekeninggegevens Revolut:

Nadat we je hebben verhuisd naar onze Europese entiteit, zal het internationale bankrekeningnummer (IBAN) dat je momenteel gebruikt voor het ontvangen van zowel betalingen in euro's als andere valuta's veranderen. We zullen meer gegevens en ondersteuning geven met betrekking tot deze verandering zodra het moment daar is.

[ Voor 3% gewijzigd door Datisraar op 06-10-2020 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• U123456
Datisraar schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 13:41:
Net een e-mail gekregen van Revolut inzake omzetting vanwege de brexit.
Kreeg ik ook net. Ben echter al sinds juli 2018 geen klant meer ....

Gemiste kans?
Am I being transferred to Revolut’s Lithuanian banking licence?
No, you are being transferred to our Lithuanian entity which is a licensed e-money institution (the same type of company as our UK entity).
https://blog.revolut.com/...-our-lithuanian-entity-3/

[ Voor 39% gewijzigd door U123456 op 06-10-2020 14:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YaMaL!
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 24-05-2024
Zeker weten, als ze toch de boel omzetten was een echte bankvergunning een leuke bonus geweest. Helemaal nu vivid in meer landen beschikbaar wordt, waar tegoeden wel zonder mitsen en maren onder (de duitse versie van) het garantiestelsel vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
De overstap (of eigenlijk terugkeer, want we hebben eerder al eens Litouwse IBANs gehad) naar de Litouwse e-money licentie schijnt voor West-Europese klanten een tijdelijke te zijn. Het uiteindelijke doel is nog steeds een Ierse licentie:
“Our plan remains that, once the business in Ireland is authorised by the Central Bank of Ireland, we will migrate our Irish Revolut customers to the Irish entity (where the regulator will be the Central Bank of Ireland) and, in due course, many of our other Western European customers,” it said in a statement.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anon054630
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 22-03-2024
-

[ Voor 99% gewijzigd door anon054630 op 10-03-2021 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glatuin
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 17:20
Luke.warm schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 09:29:
[...]

Ik heb op de website gekeken, maar kan het niet direct terug vinden voor wie het precies geld en of er een opt-out of change mogelijkheid is. Uit het bericht lijkt het alle "EU-burgers buiten de UK" te betreffen met als reden de no-deal Brexit, maar in het aangehaalde artikel worden specifiek Ierse klanten genoemd.

Ik krijg mijn dividend vanuit UK en dat wordt enkel op een GB rekening gestort, daar had ik mijn Revolut rekening voor. Overigens heeft UK naast IBAN ook nog het oude systeem actief in stand gehouden met sorteercode en rekeningnummer. Ik ga maar alvast opzoek naar een andere bank die een UK-rekening aanbiedt met hetzelfde gemak als Revolut. Iemand een tip?

Wellicht dat transferwise de beste oplossing voor je is. Ik gebruik het voor geld ontvangen vanuit de VS en dat gaat ook prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo__Boss
Ben benieuwd of overboeken naar een LT IBAN nu wel zal werken. Bij mislukte destijds elke overboeking en kwam terug, met de GB overboeking nooit meer problemen gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hugo__Boss schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 23:13:
Ben benieuwd of overboeken naar een LT IBAN nu wel zal werken. Bij mislukte destijds elke overboeking en kwam terug, met de GB overboeking nooit meer problemen gehad.
Dat kwam omdat de BIC uit het VK kwam (van Lloyds) en de IBAN uit Litouwen, en dat was in 2017. Alhoewel prima volgens de specs, bleken vele banken dit toch niet aan te kunnen. Ik verwacht dat ze dit anders gaan oplossen, maar we shall see :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Adion
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:23
Ik heb mijn Litouwse IBAN al gekregen, en die is gekoppeld aan de BIC code REVOLT21 die blijkbaar inderdaad in Lithouwen geregistreerd is.

VirtualDJ 2024 - Fast Image Resizer - Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11-06 09:37

icecreamfarmer

en het is

YaMaL! schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 14:50:
[...]

Zeker weten, als ze toch de boel omzetten was een echte bankvergunning een leuke bonus geweest. Helemaal nu vivid in meer landen beschikbaar wordt, waar tegoeden wel zonder mitsen en maren onder (de duitse versie van) het garantiestelsel vallen.
Stukje offtopic maar is dat VIvid wat revolut/N26 eerst was met gratisch non euro withdrawals en betalingen?

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Datisraar
Adion schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 08:43:
Ik heb mijn Litouwse IBAN al gekregen, en die is gekoppeld aan de BIC code REVOLT21 die blijkbaar inderdaad in Lithouwen geregistreerd is.
Ik zit ook bij Revolut maar mijn GB IBAN is nog niet omgezet naar LT IBAN. Gaat dat gefaseerd zeker over alle klanten, en niet allemaal tegelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:57
Datisraar schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 08:59:
[...]

Ik zit ook bij Revolut maar mijn GB IBAN is nog niet omgezet naar LT IBAN. Gaat dat gefaseerd zeker over alle klanten, en niet allemaal tegelijk?
Hier ook nog GB IBAN, lijkt mij logisch dat het inderdaad gefaseerd gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• glatuin
Het zijn wel een stelletje prutsers daar bij Revolut. In het kader van de verhuizing van GB naar LT hebben ze nu al 3 x !! mijn identity verified. Het gaat heel snel dat wel, maar kennelijk gaat het steeds mis. Anderen ook last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdVe
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:25
ja, bij mij ook al. Dacht dat eerste verificatie niet goed was gegaan. Dus dan maar weer mijn ID geupload.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exponential
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 16:58
Aha, dan ben ik niet de enige :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mannowlahn
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13-06 13:52
glatuin schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 10:14:
Het zijn wel een stelletje prutsers daar bij Revolut. In het kader van de verhuizing van GB naar LT hebben ze nu al 3 x !! mijn identity verified. Het gaat heel snel dat wel, maar kennelijk gaat het steeds mis. Anderen ook last van?
ja, ik gebruik revolut vrij weinig, zit zelf te overwegen om de boel op te zeggen. Hoe vaak moet ik nog een foto gaan maken, nu ook al drie keer gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glatuin
muffstuff schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 11:03:
[...]

ja, ik gebruik revolut vrij weinig, zit zelf te overwegen om de boel op te zeggen. Hoe vaak moet ik nog een foto gaan maken, nu ook al drie keer gedaan.
Inderdaad, ik gebruik nu vooral Vivid en een crypto kaart (icm Curve). Revolut is echter erg innovatief en wil ze bijhouden door het af en toe te gebruiken. Echter dit soort prutserij geeft weinig vetrouwen. Ik begrijp dat het een enorme operatie moet zijn om zoveel mensen over te zetten naar andere IBAN. Dus geef zo nog even het voordeel van de twijfel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietzegger
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Voor de reverification even een support chat gedaan vanuit de app en was binnen een minuut gefixed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mannowlahn
en nu weer voor de vierde keer een alert om te verifying, daaaag revolut. Chatten kan alleen als je premium bent, ik ben er wel klaar mee. Wat een faalhazerij zeg.

[ Voor 38% gewijzigd door mannowlahn op 30-10-2020 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• U123456
muffstuff schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 15:38:
en nu weer voor de vierde keer een alert om te verifying, daaaag revolut.
Saldo overboeken en dan deze stappen doorlopen. :)
ga naar het gedeelte 'Instellingen' van de app, druk op 'Rekening sluiten'
https://www.revolut.com/h...-settings/closing-account

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mannowlahn
Inmiddels al gedaan, stond ook nog maar 7 euro op ;)

Spijtig dit, maar ik heb weinig tolerantie voor dit soort amateuristisch gebeuren. Als ik nog in contact kon komen maar die mogelijkheid is er ook niet. Scheelt weer twee passen inde portemonnee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• atlas1302
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 03-11-2024
Voor de één een geweldige kaart en voor de ander niet. Ik maak regelmatig geld over naar niet EU landen en dat gaat gewoon gratis. Welke Nld. bank doet dat na?

Als ik goed begrijp is de eindstreep een banklicentie in Ierland, daarover hebben ze mij bericht. Geld overboeken instant pay, sneller dan het geluid. Wat wil je nog meer?

Ah, N26..nou die zet je er gewoon bij, lekker makkelijk en je bent helemaal compleet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-06 22:09
Hoevaak hebben jullie al je ID vernieuwd op verzoek van de app?
Ik 2 keer. De app bleef zeuren. Support gaf aan dat het pending is en ik het niet een 3e keer hoef te doen. Heb al 3x support gevraagd en 2x zelfde antwoord gehad: negeer de meldingen.
(De 3e keer is nog pending..)

Dat was 3 weken geleden. Nu wordt de melding nog vervelender namelijk dat je vanaf de 19e restricties gaat ervaren..

Gaat hard achteruit dat Revolut.

[ Voor 14% gewijzigd door Jazco2nd op 08-11-2020 20:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MTT
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

MTT

Ik kan nu niet eens meer inloggen in mijn business account. Ik stel de vraag bij het particuliere account dat ik niet kan inloggen met het business account, en wat denk je wat ze zeggen?
Juist ja, ik moet inloggen in het business account en daar de vraag stellen.
Tijd om daar te vertrekken, echt zeer onbetrouwbaar zooitje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glup
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
Hebben anderen ook het probleem dat alleen de Revolut Maestro kaart voor Google Pay (dat sinds vandaag ook in Nederland werkt, alleen zonder de App in de Playstore) kan worden geactiveerd en niet de VISA?

Is ondertussen geaccepteerd :)

[ Voor 9% gewijzigd door Glup op 17-11-2020 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
Ik heb mijn rainbow MasterCard van vorig jaar nu ook kunnen activeren voor Google Pay. Maestro en Visa had ik via de Belgische omweg al actief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 14-06 09:26
Ik ben opzoek naar een debit card maar wil de mogelijkheid hebben dit meteen op te waarderen door middel van IDeal
Welke kaarten zijn daar geschikt voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
Revolut kun je tegenwoordig inderdaad met iDEAL opwaarderen. Welke kaart van Revolut je kiest maakt daarvoor verder niet uit. Je hebt tegenwoordig de keuze uit Maestro en MasterCard, of je neemt ze gewoon allebei.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Glup
  • Niet online
TexMex schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 12:34:
Je hebt tegenwoordig de keuze uit Maestro en MasterCard
Ik dacht dat Revolut juist een wereldwijd contract was aangegaan met VISA dus de keuze primair VISA debit is met daarnaast de keuze om eventueel Maestro en toch ook nog Mastercard indien gewenst, kan worden gekozen.

iDeal werkt inderdaad op bankrekening, niet op kaart.

[ Voor 6% gewijzigd door Glup op 17-11-2020 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
Het verschilt een beetje per land uit welke kaart je kunt kiezen. In West-Europa is het nu veelal de MasterCard. Mogelijk kun je de rainbow Visa-kaart nog aanvragen als je vanuit de app een donatie doet aan ILGA-Europe. Dat was een tijdelijke actie. Geen idee of dat nog steeds loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glup
  • Niet online
Hmm, ik had ooit Mastercard die verliep en kreeg toen VISA.

Ik zie overigens dit dat keuze niet (meer?) vrij is inderdaad: Can I choose between Visa and Mastercard? No, your card scheme will be assigned based on your location and cannot be selected.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __BlackEyed__
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
2x met iDEAL een overboeking naar Revolut gedaan. Na de betaling wil Revolut een webpage openen wat niet lukt. Vervolgens staat er in de Revolut-app dat de iDEAL-betaling is afgebroken. Het geld staat niet op de Revolut-rekening, maar is wel afgeschreven van mijn bankrekening.

Ga er van uit dat het handmatig door ze gecorrigeerd gaat worden, maar het is wel slordig.

Overigens is de chat van Revolut onbereikbaar. Je kan lang wachten, maar er komt niemand. Ook niet als je 'Live agent' hebt ingetypt.

Edit: chat reageerde uiteindelijk. iDEAL-betaling wordt geweigerd als de naam op de Revolut-rekening niet exact gelijk is aan de bankrekening waarmee je de iDEAL-betaling doet, Dat is in dit geval inderdaad zo. Mijn bankrekening is een en/of-rekening en dat is de Revolut-rekening niet. Dezelfde ervaring als @McGarrett dus. Binnen 5 dagen hoort je geld weer terug te zijn.

Edit: netjes terugbetaald.

[ Voor 29% gewijzigd door __BlackEyed__ op 19-11-2020 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• finsdefis
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Glup schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 15:25:
Hmm, ik had ooit Mastercard die verliep en kreeg toen VISA.

Ik zie overigens dit dat keuze niet (meer?) vrij is inderdaad: Can I choose between Visa and Mastercard? No, your card scheme will be assigned based on your location and cannot be selected.
Wel apart, want als ik een Metal-kaart of andere kleur kaart selecteer krijg ik Visa te zien, terwijl de standaardkaart Mastercard of Maestro is. Vraag me af wat daar de reden voor is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Revolut heeft altijd al alle kaarten door elkaar uitgegeven, de standaardkaart variëert nogal eens per land en dus som sook per periode. Mij is geen andere reden bekend dan 'we willen ons niet vastleggen op één uitgever'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGarrett
  • Niet online
van de week tot 4x geprobeerd een topup te doen vanaf MoneYou naar Revolut via iDeal en ze mislukte allemaal. Voorheen geen problemen mee gehad. Of het aan MoneYou ligt of aan Revolut is me nog niet helemaal duidelijk, het gebeurde iedergeval wel nadat ik de Revolut app had geupdate 🤷‍♂️

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
Zojuist een notificatie in de app met de vraag of ik Revolut meer zou gebruiken en meer geld zou storten als er een depositogarantiestelsel tot € 100.000,- zou gelden. En of ik dan een voorkeur had voor Litouwen of Ierland. Het lijkt er dus op dat Revolut op de achtergrond nog steeds met een banklicentie voor alle Europese klanten bezig is.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
Via een iDEAL-betaalverzoek verstuurd vanuit Rabobank is Revolut nu te kiezen als bank om de betaling mee te voldoen. Nadat tegoed storten eerder al mogelijk was via iDEAL, is betalen zelf nu dus ook mogelijk. Al zullen veel websites hun lijst met banken die iDEAL-betalingen ondersteunen eerst nog moeten updaten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MgRv1TtIKPxb5g5RA3qkrYz6b7w=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vqNExe3vHuKTYeW26zV04Cz9.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 38% gewijzigd door TexMex op 24-11-2020 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGarrett
  • Niet online
Dus dat betekent dat in principe tikkie zou moeten werken met Revolut?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
McGarrett schreef op woensdag 25 november 2020 @ 11:01:
Om een Tikkie te betalen wel, maar om het zelf te hebben denk ik niet. Zal vast wel in de voorwaarden staan dat het een NL rekeningnummer moet zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brooky
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:16
TexMex schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 12:54:
Via een iDEAL-betaalverzoek verstuurd vanuit Rabobank is Revolut nu te kiezen als bank om de betaling mee te voldoen. Nadat tegoed storten eerder al mogelijk was via iDEAL, is betalen zelf nu dus ook mogelijk. Al zullen veel websites hun lijst met banken die iDEAL-betalingen ondersteunen eerst nog moeten updaten.

[Afbeelding]
Lukt bij jou een betaling van het betaalverzoek met Revolut? Bij mij nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

McGarrett schreef op woensdag 25 november 2020 @ 11:01:
Toen ik mijzelf gisteren een Tikkie stuurde in ieder geval nog niet.

• El_Blanco
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 27-05-2021
Werkt niet hoor, Tikkie betalen met Revolut .. 😢

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brooky
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:16
Gisteren even Revolut op de chat gehad: betalen met iDeal komt er “snel” aan, maar zou nog niet live mogen staan bij merchants. Het werkt dus nog niet.

• Bigf00t
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17:23
Binnenkort MoneYou Go maar eens vervangen voor Revolut als iDEAL live gaat. Ik ben benieuwd of dit werkt met bijvoorbeeld Tikkie en Marktplaats betaalverzoeken, in verband met niet Nederlandse IBAN.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kipfel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-06 22:02
Voor Tikkie ontvangen heb je een NL IBAN nodig in de app. Hopelijk past Tikkie dat in de toekomst aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McGarrett
  • Niet online
Hopelijk komt het er snel en werkt het naar behoren, want op dit moment werkt iDeal via MoneYou niet meer zoals voorheen. Het lijkt erop alsof ze je ontmoedigen om die rekening nog te gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bigf00t
McGarrett schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 08:47:
Hopelijk komt het er snel en werkt het naar behoren, want op dit moment werkt iDeal via MoneYou niet meer zoals voorheen. Het lijkt erop alsof ze je ontmoedigen om die rekening nog te gebruiken.
Dit ging bij mij de laatste keren ook moeizaam. De betaalpagina die blijft hangen of niet goed terugkeert naar de website van de webshop. De betalingen zijn uiteindelijk wel doorgekomen en verwerkt maar het vertrouwen in Moneyou is wel gedaald. Je merkt duidelijk dat ze snel aan het afbouwen/ontmoedigen zijn.

Ik heb mijn Moneyou rekening dus opgezegd en heb nu bij Revolut een rekening geopend. Ik heb ook nog ING en N26 dus gelukkig kan ik vooruit :)

Het meest ideale zou voor mijn zijn om ING puur als vaste lasten rekening te gebruiken en in de toekomst als iDEAL volledig werkt Revolut als betaalrekening. Tot nu toe gebruik(te) ik hiervoor N26 met heel af en toe een iDEAL betaling via Moneyou. Maar op enkele Marktplaats betaalverzoeken en TIkkies na red ik me eigenlijk prima zonder iDEAL, al is het in mijn situatie wel prettig als ik mijn ING rekening hier niet mee hoef te vervuilen ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• U123456
Revolut launches Web app

The Web-based version of the Revolut account provides customers with a complete overview of their transaction history and cards. They can also use the Web App to top up their account and contact customer support via an online chat function.

Customers can additionally go online to freeze/unfreeze their cards, block/unblock their PIN and toggle all other card security settings on or off in a few clicks.
Link: https://app.revolut.com/start

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
Nadat ik probeerde in te loggen zonder app (via SMS), moest ik met mijn laptop een selfie maken? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• U123456
oohh schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 20:59:
[...]

Nadat ik probeerde in te loggen zonder app (via SMS), moest ik met mijn laptop een selfie maken? :P
Wanneer je via de web app inlogt schijn je een 6-cijferige code via je e-mail te moeten ontvangen. Zou niet via SMS moeten gaan.

Verder heb ik geen idee hoe of wat, ben zelf geen Revolut-klant (wel geweest).

[ Voor 9% gewijzigd door U123456 op 26-08-2021 18:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
U123456 schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 21:07:
[...]

Wanneer je via de web app inlogt schijn je een 6-cijferige code via je e-mail te moeten ontvangen. Zou niet via SMS moeten gaan.
Als je 1 minuut wacht kun je ook via SMS of e-mail inloggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigf00t
Web app meteen uitgeprobeerd. Ik moet mijn telefoonnummer invoeren, daarna mijn 4 cijferige code die ik voor de app ingesteld heb en hierna nog eens authenticatie via de app (ik kreeg wat info met locatie en IP adres te zien).

Best wat stappen, maar verder wel soepel en snel.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Anoniem: 1515106

Tikkie betalen met revolut nu ook mogelijk zojuist gestest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_Blanco
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 27-05-2021
Anoniem: 1515106 schreef op woensdag 2 december 2020 @ 15:39:
Tikkie betalen met revolut nu ook mogelijk zojuist gestest
Wat raar, hier ook net getest maar ik kreeg volgende foutmelding! Je kan Revolut selecteren als bank maar als ik wil autoriseren in de Revolut app krijg je dus dit ..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6qwBh5usb8HflLHL7J5BmByzKso=/x800/filters:strip_exif()/f/image/2Psv6LJmZVxXw7SPeRaf5Ijz.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liptonicee
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 00:54
Ze lijken ook een beperking op te leggen op basis van je IP adres. Als je via een buitenlandse (Duitse VPN) IP adres probeert te betalen, komt er een melding "iDeal is not supported in your region".

Ik snap best dat ze de iDeal gebruikers willen afbakenen op enkel ons kikkerlandje, maar op basis van IP vind ik een beetje kort door de bocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het is iets verfijnder denk ik: via zowel mijn Duitse VPS (met VPN) als met mijn Nederlandse mobiele verbinding komt dezelfde foutmelding: een groot rood kruis met een cirkel en "iDEAL payments are not available yet". Dat is nadat ik ben ingelogd met code + SMSje met eenmalige code.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigf00t
Goed om te zien dat Revolut nu ook al bij Tikkie tevoorschijn komt tussen de iDEAL lijst. Een teken dat er op de achtergrond in ieder geval flink aan gewerkt wordt d:)b

Uiteraard heb ik het zelf ook even geprobeerd maar helaas lijkt het maar heel even live gestaan te hebben. Ik krijg ook een foutmelding.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/x_RdUNuzePaJLt0PyQ2XVD2deME=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aqQLZpZqc6BbeXeSlaUaGh4d.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0caTgKVd76To5FlBB06jI4rSQYc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/31uZUzAn6NPBg9ygUWcxpmiM.jpg?f=fotoalbum_large

Ik ben benieuwd naar de officiële aankondiging en datum. Het zal sowieso even gaan duren voordat elke webshop Revolut ertussen heeft staan, maar de grotere betaalproviders zullen het dan hopelijk redelijk snel doorvoeren.
Pagina: 1 ... 9 ... 53 Laatste