Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04:04
Sando schreef op donderdag 9 april 2020 @ 10:02:
[...]

Wel interessant dat je dit noemt. In Nederland worden dus (nog) geen SEPA-betalingen gedaan, wellicht daarom dat er niet aan SEPA-wetgeving voldaan hoeft worden?

Zo heb ik er nog niet over nagedacht. Je hebt dan dus een Nederlandse IBAN nodig voor alle betalingen anders dan SEPA.
Nee.
Waarom die supportsite niets over Nederland noemt weet ik niet, maar alle lidstaten hebben SEPA moeten implementeren dus ook NL. Geldt overigens alleen voor eurobetalingen.

En onderdeel van SEPA is dat het IBAN systeem wordt gebruikt om rekeningnummers te identificeren.

Doel van SEPA is één interne betaalmarkt in de EU. Daar hoort discriminatie van IBAN nrs niet bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Ik heb sindskort ook Revolut, maar gebruik het zelden en ik moet zeggen dat ik niet zo goed begrijp waarom dit nou zoveel beter is dan een reguliere credit card. Ja, het zal best reuze handig zijn als je veel reist tussen landen met verschillende valuta en de bijbehorende gunstige wisselkoersen, maar verder vind ik het hele prepaid maar onhandig. Of mis ik soms iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Wally2002 schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 06:39:
[...]

Nee.
Waarom die supportsite niets over Nederland noemt weet ik niet, maar alle lidstaten hebben SEPA moeten implementeren dus ook NL.
Mijn reactie was in de context van niet-Europese bedrijven als Google adsense. Die ondersteunen (nog?) geen SEPA betaling in Nederland waardoor ze niet aan die wet hoeven te voldoen.

Ik vind het ook niet leuk, maar het is zo. Anders had ik dit probleem nu niet.

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietzegger
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
MaZo schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 08:00:
Ik heb sindskort ook Revolut, maar gebruik het zelden en ik moet zeggen dat ik niet zo goed begrijp waarom dit nou zoveel beter is dan een reguliere credit card. Ja, het zal best reuze handig zijn als je veel reist tussen landen met verschillende valuta en de bijbehorende gunstige wisselkoersen, maar verder vind ik het hele prepaid maar onhandig. Of mis ik soms iets?
Als het je puur om de CC te doen is heeft het niet veel voordelen. Hoewel je wel makkelijk virtuele CCs aan kunt maken voor online aankopen bijvoorbeeld. Verder kan je nog tegen zeer lage kosten amerikaanse aandelen handelen, cryptos.

De meerwaarde voor mij is tegen hele lage tarieven internationaal geld kunnen overmaken tegen gunstige wisselkoersen. Bij traditionele banken betaal je je helemaal scheel en met revolut kost het nagenoeg niets.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kwon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 10-09 14:54
MaZo schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 08:00:
Je betaalt tot € 200 per maand geen opnamekosten.

En in de VS worden prepaid/debit cards bij sommige typen merchants (bijvoorbeeld tankstations) geprefereerd omdat de transactiekosten lager zijn. Bij sommige tankstations kun je daarom überhaupt niet met een credit card maar wel met een debit card betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwon
-

[ Voor 100% gewijzigd door kwon op 10-04-2020 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 23:10
Frietzegger schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 11:02:
[...]
Verder kan je nog tegen zeer lage kosten amerikaanse aandelen handelen
Dit had ik compleet gemist en ik gebruik Revolut elke dag om te pinnen!

Ik ben wel benieuwd of ze goedkoper zijn dan https://www.interactivebrokers.com want die wordt in het Beleggen topic hier aangeraden voor Amerikaanse aandelen (Flatex als je meer in NL aandelen handelt).

Weet jij daar iets van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietzegger
  • Niet online
Jazco2nd schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 11:30:
[...]

Dit had ik compleet gemist en ik gebruik Revolut elke dag om te pinnen!

Ik ben wel benieuwd of ze goedkoper zijn dan https://www.interactivebrokers.com want die wordt in het Beleggen topic hier aangeraden voor Amerikaanse aandelen (Flatex als je meer in NL aandelen handelt).

Weet jij daar iets van?
Simpel, revolut is gratis. Free withdrawel, free account, no inactivity fees.
Max 3 trades per maand bij een gratis account.
Annual custody fees: We charge 0.01% of the market value of your assets annually for custody.

Daarna betaal je dit:
https://www.revolut.com/h...be-charged-for-my-trading

[ Voor 6% gewijzigd door Frietzegger op 10-04-2020 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chronoz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-10-2022
Ik heb een Revolut account aangevraagd.

Is het een debit card of een prepaid credit card?

Indien het een prepaid credit card is, houdt dat niet in dat er wettelijke aankoopgarantie op zit mochten er problemen zijn na de aankoop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:15
chronoz schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 16:13:
Ik heb een Revolut account aangevraagd.

Is het een debit card of een prepaid credit card?

Indien het een prepaid credit card is, houdt dat niet in dat er wettelijke aankoopgarantie op zit mochten er problemen zijn na de aankoop?
Het is een prepaid debit card.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Bij Revolut kun je nu ook met een gratis account een virtuele wegwerp VISA-kaart aanmaken. Zodra je hem gebruikt hebt, wordt die direct vervangen door een nieuwe.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ditto4076
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 11-09 16:45
Recent, 8 april 2020, heb ik van Revolut support begrepen dat tegenwoordig hun fysieke en virtuele VISA kaarten geen prepaid meer maar debit kaarten zijn.
"If you order a new physical card and it should be a debit card, as pre-paid cards are no longer issued."
Als je nu een vervangende fysieke VISA kaart bestelt dan krijg je dus een VISA debit kaart. Je moet voor een vervangende pas wel £5.99 verzendkosten betalen. Als je wacht tot de vervaldatum van je huidige kaart, dan krijg je hem helemaal gratis.

De BIN van mijn virtuele Revolut VISA kaart is al veranderd van prepaid naar debit.

De Revolut Maestro kaart is en blijft vooralsnog een prepaid debit kaart en Revolut support weet niet wanneer ook die als debit kaarten uitgegeven zullen worden.
"Maestro cards will remain prepaid for the time being. I'm afraid to say that it's not sure yet if or when Maestro cards will switch to debit cards."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kwon
ditto4076 schreef op maandag 13 april 2020 @ 19:58:
Als je nu een vervangende fysieke VISA kaart bestelt dan krijg je dus een VISA debit kaart. Je moet voor een vervangende pas wel betalen: £5 en £4.99 verzendkosten. Als je wacht tot de vervaldatum van je huidige kaart, dan krijg je hem helemaal gratis.
Nice. Ik heb naar aanleiding hiervan de oude VISA-kaart verwijderd een een nieuwe aangevraagd. Full debit is altijd wel beter dan prepaid debit. Ik zie ook dat de BIN van de nieuwe kaart beduidend anders is dan de oude.

Kleine correctie op de kosten: je betaalt alléén € 5,99 verzendkosten. Daarnaast moest ik nog verplicht € 10 inleggen op m'n rekening. Maar die € 10 kun je dus meteen weer overboeken naar een andere rekening. Dus per saldo is het € 5,99 zonder aanvullende kosten.

[ Voor 4% gewijzigd door kwon op 13-04-2020 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ditto4076
kwon schreef op maandag 13 april 2020 @ 20:43:
Nice. Ik heb naar aanleiding hiervan de oude VISA-kaart verwijderd een een nieuwe aangevraagd. Full debit is altijd wel beter dan prepaid debit. Ik zie ook dat de BIN van de nieuwe kaart beduidend anders is dan de oude.

Kleine correctie op de kosten: je betaalt alléén € 5,99 verzendkosten. Daarnaast moest ik nog verplicht € 10 inleggen op m'n rekening. Maar die € 10 kun je dus meteen weer overboeken naar een andere rekening. Dus per saldo is het € 5,99 zonder aanvullende kosten.
Fijn dat je even laat weten, dat de kosten voor vervanging van de fysieke Revolut VISA kaart toch lager uitpakken. Blijkbaar kan je toch niet helemaal afgaan op de antwoorden van de supportmedewerkers. Dat doet me twijfelen over de Maestro kaarten. Ik hoorde namelijk van de ene medewerker dat Maestro voorlopig prepaid blijft en de volgende zei eerst, dat Maestro kaarten tegenwoordig ook debit zijn, maar kwam daarop terug toen ik hem vertelde wat zijn collega me eerder verteld had.

Inmiddels heb ik zowel mijn oude fysieke Revolut VISA prepaid kaart als mijn oude virtuele Revolut VISA debit kaart verwijderd en daarvoor in de plaats een nieuwe fysieke Revolut VISA debit en een eenmalige virtuele VISA debit kaart aangevraagd. De eerste kost inderdaad alleen €5,99 verzendkosten en de tweede is momenteel gratis en debit!

Ik hoopte tevergeefs na het verwijderen van mijn oude fysieke VISA prepaid kaart nog de keuze te krijgen om toch een fysieke Revolut Maestro debit kaart aan te vragen. Maar ik kon alleen een VISA kaart kiezen. Mocht iemand anders erachter (zijn ge)komen dat een vervangende Maestro kaart toch een debit kaart blijkt te zijn, dan hoor ik dat graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwon
@ditto4076 ik wist überhaupt niet dat er van Maestro een 'prepaid'-versie bestond. Maar inderdaad, ook op de achterkant van mijn Maestro-kaart staat piepklein 'prepaid' vermeld.

Wat is precies het voordeel van een full debit Maestro ten opzichte van prepaid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ditto4076
kwon schreef op maandag 13 april 2020 @ 21:34:
@ditto4076 ik wist überhaupt niet dat er van Maestro een 'prepaid'-versie bestond. Maar inderdaad, ook op de achterkant van mijn Maestro-kaart staat piepklein 'prepaid' vermeld.

Wat is precies het voordeel van een full debit Maestro ten opzichte van prepaid?
@kwon:
Haha! Je bent zeker niet de enige! Ik kwam erachter toen mij een aantal jaar geleden werd verteld dat op Aruba, waar ik overwinter, de banken helemaal geen prepaid kaarten accepteren. Ik had me juist voor Revolut aangemeld om op Aruba over de beste wisselkoers te kunnen beschikken en me de vaste kosten en wisselkoersopslag van ING te besparen. Daarvoor gebruik ik sindsdien mijn N26 Maestro debit kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwon
@ditto4076 aha, goed punt.

Ik kon m'n nieuwsgierigheid niet bedwingen en heb zojuist m'n fysieke Maestro-kaart verwijderd en een nieuwe aangevraagd. De aanvraag was volledig gratis.

Het slechte nieuws is dat de BIN ten opzichte van m'n oude Maestro-kaart hetzelfde is gebleven; het blijft dus vooralsnog prepaid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ditto4076
kwon schreef op maandag 13 april 2020 @ 21:55:
Ik kon m'n nieuwsgierigheid niet bedwingen en heb zojuist m'n fysieke Maestro-kaart verwijderd en een nieuwe aangevraagd. De aanvraag was volledig gratis.

Het slechte nieuws is dat de BIN ten opzichte van m'n oude Maestro-kaart hetzelfde is gebleven; het blijft dus vooralsnog prepaid.
@kwon:
Je draait niet om de hete brij! Jammer dat ze de upgrade naar debit kaarten niet ook doorgevoerd hebben bij de Maestro kaarten. Die zullen wel lage prioriteit hebben bij Revolut...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kwon
Heb de nieuwe Visa-kaart vandaag binnengekregen. Met op de achterkant inderdaad mooi 'Debit' vermeld :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• falconxp
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09-09 20:55
BIN informatie

Fysieke visa van 2 jaar terug. Card type : DEBIT, Card level : PrePaid
Fysieke Maestro, vandaag aangevraagd. Card type : DEBIT, Card level : Personal
Virtuele visa, vandaag aangemaakt. Card type : CREDIT, Card level : -

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Aangezien openbare BIN databases notoir onbetrouwbaar zijn, is het wel handig dat je de eerste zes cijfers van je Revolut kaart ook hierbij post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devaqto
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 09-09 21:28
Zijn er mensen die zakelijk gebruik maken van Revolut Business? En dan voornamelijk als complete bankvervanger?

Specifiek: bankrekening toevoegen aan PayPal, automatische incassos.

Zijn er nog gevolgen voor Revolut zodra de UK uit de EU is gestapt? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• U123456
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 21:43
Jazco2nd schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 22:56:
Linkje kwijt maar schijnt dat Revolut in november hun bank license in Luxemburg krijgt. Dan "duurt het nog maanden" voordat users in andere EU landen dit merken.
Geen idee wat ze dan ruim een jaar geleden in Litouwen hebben aangevraagd...
Dit dus:
Revolut has formally launched as a licenced bank in Lithuania, enabling its 300,000 customers in the country to deposit their salaries and other funds in deposit-protected bank accounts.

Existing customers are able to upgrade from e-money accounts to bank deposit accounts from their Revolut app with just a few taps on their mobile.

Revolut says it will passport its Lithuanian banking license to other Central and Eastern European countries later in the year, with Lithuania acting as a hub for the region.
Link: https://www.finextra.com/...icenced-bank-in-lithuania

Centraal en Oost Europa dus. Maar wanneer klanten in West-Europa iets van deposito-garantie gaan merken?

[ Voor 27% gewijzigd door U123456 op 04-05-2020 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
U123456 schreef op maandag 4 mei 2020 @ 21:49:
[...]
Dit dus:

[...]

Centraal en Oost Europa dus. Maar wanneer klanten in West-Europa iets van deposito-garantie gaan merken?
Amerikanen (en Britten) bedoelen met Centraal Europa ook vaak gewoon het vaste land..

Maar goed heb al zoo lang geen nieuws hierover gehoord. Nu Brexit definitief doorgaat kan het in elk geval niet lang meer duren:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 03:08
Jazco2nd schreef op maandag 4 mei 2020 @ 23:30:
[...]

Amerikanen (en Britten) bedoelen met Centraal Europa ook vaak gewoon het vaste land..
Bedoel je niet continental Europe? ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jazco2nd
oohh schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 00:14:
[...]

Bedoel je niet continental Europe? ;)
Ja ach, ik heb met Amerikanen gewerkt die continental en central rustig door elkaar halen..

In elk geval hoop ik dat het bij Revolut juist goed gaat, nu er 8 execs zijn opgestapt/weggestuurt sinds maart. Ik weet hoe hard het kan zijn voor een booming startup. Maar dat juist execs opstappen is vaak juist een goed teken zolang de product managers/head of products blijven zitten (die krijgen vaak wat meer ruimte in dit soort situaties).

Het blijft natuurlijk onduidelijk hoe hard de investeerders het spel spelen..

In elk geval merk ik dat Revolut wel echt de meest complete app heeft van alle banken. Zelfs ATM Finder, die nieteens een website opent maar gewoon snel werkt in de app. Los daarvan missen natuurlijk "lokale" features zoals instant sepa en ideal.

[ Voor 4% gewijzigd door Jazco2nd op 05-05-2020 00:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
U123456 schreef op maandag 4 mei 2020 @ 21:49:
[...]
Dit dus:

[...]

Voor West-Europa gaan ze zich richten op een Ierse banklicentie: https://www.telegraph.co....nd-lithuania-post-brexit/.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wally2002
TexMex schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 00:49:
[...]

Voor West-Europa gaan ze zich richten op een Ierse banklicentie: https://www.telegraph.co....nd-lithuania-post-brexit/.
Die Ierse licentie gaat over een EMI-licentie, oftewel een e-money institution, dus geen deposito-garantie?
“It’s a really positive news story for Ireland in that Revolut is going to set up the Western European hub out of Dublin. We’re in the process of applying for an EMI license - the same that we use to operate out of the UK at the moment,” Mr Heneghan said.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
Hopelijk komt dat nog. In de UK zelf schijnen ze ook met een banklicentie bezig te zijn: https://www.finextra.com/...ly-for-uk-banking-licence.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jazco2nd
Oei, met de app update van 22 mei is er een stroom aan 1-ster reviews. Allerlei functionaliteiten missen, app vol met reclame voor junior accounts en goud kopen en veel minder user friendly.
Ik durf niet te updaten.. Hoop dat ze het terugdraaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
Jazco2nd schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 20:24:
Oei, met de app update van 22 mei is er een stroom aan 1-ster reviews. Allerlei functionaliteiten missen, app vol met reclame voor junior accounts en goud kopen en veel minder user friendly.
Ik durf niet te updaten.. Hoop dat ze het terugdraaien.
Ik heb wel ge-update op iOS. Ik zou het geen 1-ster willen geven, het is al met al wel een stapje achteruit.
- op home scherm alleen nog maar de laatste transactie zichtbaar
- inderdaad meer focus op commodities (goud), stocks, e.d. Op zich geen probleem mee, is nu ook in apart scherm bij elkaar gezet. De reclame is wel nadrukkelijk aanwezig, in eerdere versies zag je dat ook al voor de eigen producten.
- verder merk ik weinig verbetering of verslechtering. Nog steeds dat hij vastloopt na het uitvoeren van een transfer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietzegger
  • Niet online
Ik vind de update wel fijn. Stocks veel toegankelijker nu. Reclame niet gezien daar ik premium gebruik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
Ik als free-gebruiker stoor me ook niet echt aan de update. Het ziet er allemaal wat anders uit en het is wellicht even wennen, maar verder valt het mee. Opdringerige reclame ben ik nog niet echt tegengekomen, maar ik gebruik Revolut dan ook niet als mijn hoofdbank.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• rob_erwt
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:34

rob_erwt

What does this button do?

Ze lijken sowieso redelijk door de corona crisis geraakt te worden: https://www.wired.co.uk/a...ut-employment-coronavirus

Never underestimate the power of stupid people in large groups

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wally2002
Zojuist een e-mail met gewijzigde voorwaarden per 12 augustus a.s. ontvangen. In het kort is het vooral een verslechtering voor de klant doordat de kosten omhoog gaan. De belangrijkste:

-De maandelijkse limiet voor gratis wisselen zakt naar 1000 euro, daarboven een fee van 0,5% (premium/metal blijft gratis)
- De mark-up in het weekend voor de belangrijkste valuta gaat van 0,5% naar 1,0%. Als reden wordt de recente volatiliteit genoemd.
- binnenlandse en euro-SEPA betalingen en betalingen aan Revolut klanten blijven gratis maar andere betalingen naar buitenland is 1 betaling per maand gratis, daarna 0,50 euro per betaling.
- een fee 3-5 euro als je een betaling in andere valuta doet dan de nationale valuta van het ontvangende land.

Het was wel te verwachten dat er vroeg of laat gesleuteld zou worden aan het verdienmodel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ditto4076
Wally2002 schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 20:35:
Zojuist een e-mail met gewijzigde voorwaarden per 12 augustus a.s. ontvangen. In het kort is het vooral een verslechtering voor de klant doordat de kosten omhoog gaan. De belangrijkste:

-De maandelijkse limiet voor gratis wisselen zakt naar 1000 euro, daarboven een fee van 0,5% (premium/metal blijft gratis)
- De mark-up in het weekend voor de belangrijkste valuta gaat van 0,5% naar 1,0%. Als reden wordt de recente volatiliteit genoemd.
- binnenlandse en euro-SEPA betalingen en betalingen aan Revolut klanten blijven gratis maar andere betalingen naar buitenland is 1 betaling per maand gratis, daarna 0,50 euro per betaling.
- een fee 3-5 euro als je een betaling in andere valuta doet dan de nationale valuta van het ontvangende land.

Het was wel te verwachten dat er vroeg of laat gesleuteld zou worden aan het verdienmodel.
En de implementatie van hun bank licentie laat nog steeds op zich wachten. De voorwaarden ervoer ik al als gecompliceerd en nu wordt ook de kans dat ik kosten maak steeds groter. Gelukkig zijn er nog alternatieven.

Al had Revolut goede papieren, de uitwerking laat te wensen over de laatste tijd. Gelukkig gaat het niet zo abrupt als bij bunq maar het gaat wel die kant op. Momenteel veel negatieve feedback van klanten over de vernieuwde UI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• U123456
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 21:43
Jammer voor Revolut Free Standard klanten die wel boven de 1000 euro exchange per maand uitkomen ....
A spokesperson for Revolut said: "We've spoken to thousands of our customers to better understand how they are using Revolut. What we've learnt is that more of our customers are now using Revolut as their primary account, not just as a travel card. Less than 3 per cent of our 12 million customers come close to using the current free FX limit, so the vast majority of our customers will not see any increase in fees. Our Premium and Metal customers will continue to have unlimited FX, as they always have."
https://www.altfi.com/art...ees-for-weekend-transfers

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frietzegger
  • Niet online
Tsja tuurlijk is het jammer als kosten omhoog gaan. Maar laten we eerlijk zijn. Als je meer dan 1000 pond (euro) per maand inwisselt tegen gunstige koersen is het toch niet gek dat dit iets kost? Dan hebben we het over meer dan 12.000 per jaar.

Eind vorig jaar was er ergens een premium deal, 6 of 7 tientjes voor een jaar lang premium. Heb je ook meteen alle andere voordelen van premium en kan je onbeperkt wisselen.

Op welke andere manieren kan je snel, veilig en gemakkelijk geld wisselen of overmaken tegen lagere kosten?

Ik gebruik revolut onder andere om maandelijks geld over te maken naar het buitenland en dat is dus ook meteen in andere valuta. Bij de ING rekenden ze daarvoor doodleuk 30 eur per transactie (onlangs is dit tarief verlaagd volgens mij maar mij zijn ze al lang kwijt als klant voor deze dienst).

Als er betere alternatieven zijn heb ik altijd interesse maar vooralsnog vind ik het een prima dienst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RBE2016
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 27-12-2024
Ik heb een vraag mbt Revolut gebruik in de VS.
Ik ga volgend jaar waarschijnlijk een half jaar naar de VS om te hiken. Om daar lokaal te betalen (gas stations, restaurants, supermarkten) zou ik graag een (premium) Revolut kaart willen gebruiken om transactie kosten te beperken. Begrijp ik het goed dat deze transacties gratis zijn mits de valuta op de kaart als USD staat? En ondanks dat het een debit card is zou ik wel gewoon daar nagenoeg overal kunnen betalen, toch?
Sorry voor de wat simpele vragen maar concreet ik hier niet zo een antwoord op vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldcat
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 23:55

Coldcat

HODL

RBE2016 schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 13:53:
Ik ga volgend jaar waarschijnlijk een half jaar naar de VS om te hiken. Om daar lokaal te betalen (gas stations, restaurants, supermarkten) zou ik graag een (premium) Revolut kaart willen gebruiken om transactie kosten te beperken. Begrijp ik het goed dat deze transacties gratis zijn mits de valuta op de kaart als USD staat? En ondanks dat het een debit card is zou ik wel gewoon daar nagenoeg overal kunnen betalen, toch?
Sorry voor de wat simpele vragen maar concreet ik hier niet zo een antwoord op vinden.
In de VS is geen probleem met acceptatie. Enkel misschien een paar gasstations. Daar kan je ook met een pin betalen als het niet werkt, en daarvoor is het goed altijd meerdere kaarten te hebben en wat cash achter de hand.

Kosten zijn er niet extra naast de mark-up in het weekend. Ook niet als het in Euro op je account staat.

Benzinebarrel (1:15) - 0 zonnepanelen - 10 aaa batterijen opslag (2019 model)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZXRY
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 10-09 18:14
RBE2016 schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 13:53:
Acceptatie zou goed moeten zijn aangezien het een Visa kaart is. Als het goed is zijn nieuw uitgegeven Revolut kaarten nu ook debit en niet meer prepaid zoals vroeger. Wellicht kan iemand dat bevestigen.

Overigens zal je voor het boeken van het hotel of het huren van een auto waarschijnlijk wel een credit card nodig hebben. Weet niet precies hoe dat zit in de VS maar in de meeste landen worden debit kaarten slecht geaccepteerd voor dat soort zaken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Coldcat schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 13:56:
[...]
Kosten zijn er niet extra naast de mark-up in het weekend. Ook niet als het in Euro op je account staat.
En die kosten kun je nog weer ontwijken door vóór het weekend te wisselen en zo alvast op je USD/EUR/GBP/ZAR/whatever-rekening te zetten, dan betaal je daar in het weekend (London time) gewoon mee.
ZXRY schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 17:03:
[...]
Acceptatie zou goed moeten zijn aangezien het een Visa kaart is. Als het goed is zijn nieuw uitgegeven Revolut kaarten nu ook debit en niet meer prepaid zoals vroeger. Wellicht kan iemand dat bevestigen.

Overigens zal je voor het boeken van het hotel of het huren van een auto waarschijnlijk wel een credit card nodig hebben.
Klopt, op mijn meest recente kaart staat Debit. Vooral voor het huren van auto's onhandig, want meestal wordt-ie niet geaccepteerd. No good for credit = no good for rental car (want te groot risico dat ze niets kunnen afboeken bij schade).

Bij hotels is het onhandig bij borgsommen (het geld gaat echt van je rekening af en komt pas weer terug wanneer het hotel het terugstort, dat gaat soms meteen, en soms ook niet meteen).

Even zo goed: zorg dat je een echte creditcard hebt (liever nog twee, niet op dezelfde plaats bewaard) met een behoorlijke limiet (dus niet € 1000) hebt als je naar de VS gaat, het gaat echt snel als je onverhoopt iets overkomen mocht.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• OkarBan
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 18-07-2020
Vanaf 12 Augustus 2020 nieuwe beperkingen op Revolut metal geintroduceerd:

-Geen concierge meer.
-Geen gratis vliegveld lounge pas meer.
-Geen cashback boven de €13.99 per maand meer.
-Transactiekosten voor transacties in het weekend verdubbeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
OkarBan schreef op zondag 14 juni 2020 @ 16:36:
Vanaf 12 Augustus 2020 nieuwe beperkingen op Revolut metal geintroduceerd:

-Geen concierge meer.
-Geen gratis vliegveld lounge pas meer.
-Geen cashback boven de €13.99 per maand meer.
-Transactiekosten voor transacties in het weekend verdubbeld.
Veel opzeggingen kunnen ze verwachten want juist die Lounge was voor velen een reden er klant te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:53
Dan heeft het inderdaad geen zin meer om voor zo veel geld een metalen kaartje te nemen. Niet heel slim van ze!

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsFL
  • Registratie: Februari 2020
  • Niet online
Kan iemand bevestigen dat wanneer je een positief USD saldo hebt, en je gebruikt je debit card om online iets in USD te betalen, dat dit zonder verdere conversies of opslagen van het USD saldo wordt afgeschreven?

(Je zou haast zeggen dat dat logischerwijs natuurlijk zo is - maar bij de oude banken is dit helaas niet altijd zo.)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wally2002
NielsFL schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 14:31:
Kan iemand bevestigen dat wanneer je een positief USD saldo hebt, en je gebruikt je debit card om online iets in USD te betalen, dat dit zonder verdere conversies of opslagen van het USD saldo wordt afgeschreven?

(Je zou haast zeggen dat dat logischerwijs natuurlijk zo is - maar bij de oude banken is dit helaas niet altijd zo.)
Revolut zal uitgaven in een bepaalde valuta eerst vanuit je saldo/potje met die valuta doen. Als er ontoereikend saldo is zal saldo van je hoofdpotje (EUR neem ik aan) gedaan worden door tegen de wisselkoers op dat moment af te schrijven. Als je de uitgaven in het weekend doet is er een koersopslag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou niet weten wat je er aan hebt zolang je met een CC kunt top-uppen, maar Revolut nu ondersteunt nu ook *ingaand* SEPA Instant. Uitgaand lijkt het wel sneller uitgevoerd te worden (bijvoorbeeld een batch om de 2 uur naar SEPA Instant), maar een echt systeem is niet bekend.

Let wel: SEPA Instant European-style, niet de Nederlandse variant. Vanaf ABNAMRO en bunq zou het dus moeten werken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09-09 15:31

icecreamfarmer

en het is

Hmm Als je die verslechterde voorwaarden ziet is het leuke er wel van af.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ditto4076
Verwijderd schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 18:25:
Let wel: SEPA Instant European-style, niet de Nederlandse variant. Vanaf ABNAMRO en bunq zou het dus moeten werken.
Vanuit ABN AMRO lukte het inderdaad. Vanuit bunq heb ik het niet geprobeerd. Dat had weinig zin, omdat ik vanaf vandaag mijn bunq Premium Trial heb gedowngrade naar Travel Card. Ik heb er dus niets aan...

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
Heel mooi nieuws van Revolut:
When it comes to moving money, we know speed matters. That’s why we’ve launched iDEAL top-ups and payments for all our customers in The Netherlands.

How to add money to your Revolut account:

Update the Revolut app to the latest version
On the Home screen of your Revolut app, select “Add money”
Select top-up method iDEAL
When shopping online, you can now also pay with iDEAL on you favourite e-commerce platforms.

We hope you’ll find it useful – give it a try for the next time you add money to your account!

Team Revolut
Opwaarderen kan nu inderdaad ook via iDEAL! Betalen met iDEAL via Revolut bij een webshop zie ik op dit moment nog niet staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sndrrr81
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 26-08 22:55
TexMex schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 12:48:

[...]

Opwaarderen kan nu inderdaad ook via iDEAL! Betalen met iDEAL via Revolut bij een webshop zie ik op dit moment nog niet staan.
Goed bezig!

[ Voor 4% gewijzigd door Sndrrr81 op 10-08-2020 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh

[...]

Net even voor de grap geprobeerd om EUR 10 op mijn Revolut account te zetten. Werkt via de PSP checkout.com. De betaling is correct van mijn Nederlandse bankrekening afgeschreven, maar op Revolut staat dat de payment reverted is? Het geld is ook nog niet bijgeschreven. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
Bij mij is het wel gelukt. Helemaal vlekkeloos verliep het nog niet, maar het bedrag staat wel netjes op mijn Revolut-account.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Dat betalen had ik niet verwacht.

Ben benieuwd hoe dit straks geïmplementeerd wordt, want je moet toch een bank selecteren als je een iDEAL betaling doet? Zal Revolut hier dan straks ook tussen staan, of zou er nog een extra partij tussengeschakeld worden?

Zeer interessant om dan straks indirect ook al die dingen die alleen per iDEAL betaald kunnen worden ook met een kredietkaart te kunnen betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:15
Verwijderd schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 15:40:
[...]
Ben benieuwd hoe dit straks geïmplementeerd wordt, want je moet toch een bank selecteren als je een iDEAL betaling doet? Zal Revolut hier dan straks ook tussen staan, of zou er nog een extra partij tussengeschakeld worden?
Er wordt nergens gesproken over iDEAL-betalingen met Revolut. Alleen je Revolut account voeden met iDEAL.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Napsju
  • Laatst online: 22:53
Vinnienerd schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 16:02:
[...]

Er wordt nergens gesproken over iDEAL-betalingen met Revolut. Alleen je Revolut account voeden met iDEAL.
Jawel hoor. Zojuist in de mail, inclusief vette spelfout:
When shopping online, you can now also pay with iDEAL on you your favourite e-commerce platforms.

Lekker!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
@Vinnienerd De klanten die een Nederlandstalig bericht hebben ontvangen zien alleen iets over opwaarderen via iDEAL. Maar in het Engelstalige bericht staat wel degelijk dat er ook online betaald kan worden met iDEAL. Zie ook hier en:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lG7LqgjHMaELrVDCwSL52oPtdHM=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/nn1O5177Deq9qOWebUllseDj.png?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Game changer dit

Revolut kan zomaar een grote fintech speler worden in NL hierdoor. Bunq en N26 gaan hier markt verliezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulldock
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10-09 21:10
revolutTransferWise had 't al een tijdje maar grotere bedragen (v.a (paar) duizend?) duren nog wel een dag. Is revolut instant?
Edit : bedoelde transferwise

[ Voor 18% gewijzigd door Bulldock op 10-08-2020 18:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexFL
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18:58
TexMex schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 16:16:
De klanten die een Nederlandstalig bericht hebben ontvangen zien alleen iets over opwaarderen via iDEAL. Maar in het Engelstalige bericht staat wel degelijk dat er ook online betaald kan worden met iDEAL. Zie ook hier en:

[Afbeelding]
Tja zolang ze niet als issuer bij Currence/iDeal staan vermeld klopt die uitdrukking gewoon niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ditto4076
Bulldock schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 17:18:
Revolut had 't al een tijdje maar grotere bedragen (v.a (paar) duizend?) duren nog wel een dag. Is revolut instant?
ABN AMRO <- -> Revolut al een week of 2. Omdat ABN AMRO alle 3 vormen van SEPA Instant Payments (EquensWorldline, EBA Clearing en TIPS) ondersteunt. Met bunq zou het moeten lukken, maar nog niet beide kanten op, begreep ik. bunq evalueert namelijk eerst een periode de implementatie voordat ze Instant Payments met een specifieke bank accepteren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
AlexFL schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 17:55:
[...]

Tja zolang ze niet als issuer bij Currence/iDeal staan vermeld klopt die uitdrukking gewoon niet.
Ik reageer dan ook puur op het bericht van @Vinnienerd. Revolut meldt dat het kan. :)

Of het ook daadwerkelijk werkt is weer wat anders. Hopelijk maakt Revolut dat snel in orde en blijkt deze informatie van ze geen slip of the tongue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulldock
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10-09 21:10
ditto4076 schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 18:00:
[...]

ABN AMRO <- -> Revolut al een week of 2. Omdat ABN AMRO alle 3 vormen van SEPA Instant Payments (EquensWorldline, EBA Clearing en TIPS) ondersteunt.
Thanks. Weet je of het ook met grotere bedragen instant is? (zat een foutje in m'n post)

[ Voor 4% gewijzigd door Bulldock op 10-08-2020 18:26 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
SEPA Instant Payments kennen een maximum bedrag van €15.000,- inmiddels €100.000,- per transactie. Of banken daar verder nog weer lagere limieten van kunnen maken, weet ik niet. Bij de Nederlandse Instant Payments bedraagt de limiet €2.000.000,- per transactie, maar daar zul je bij Revolut <- -> ABN AMRO dus niets aan hebben.

[ Voor 5% gewijzigd door TexMex op 10-08-2020 18:45 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Wally2002
TexMex schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 18:33:
SEPA Instant Payments kennen een maximum bedrag van €15.000,- per transactie. Of banken daar verder nog weer lagere limieten van kunnen maken, weet ik niet. Bij de Nederlandse Instant Payments bedraagt de limiet €2.000.000,- per transactie, maar daar zul je bij Revolut <- -> ABN AMRO dus niets aan hebben.
Per 1 juli 2020 is het maximum bedrag bij een SEPA instant Credit Transfer 100.000 euro.
Zie hier.

@Bulldock

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Datisraar
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 17:47
Ik dacht na al die geweldige verhalen hier op tweakers, laat ik ook eens een Revolut rekening openen. Tijdens het verificatie proces bestond de mogelijkheid om via IDeal 10€ in te leggen. Dat heb ik tot twee keer toe gedaan en is dat ook van mijn Rabo af, maar niet bijgeschreven op de inmiddels goedgekeurde rekening. Via een chat gevraagd of ze alsnog de 20€ kunnen doorstorten maar ze kunnen niets voor mij doen en moet ik maar een week wachten totdat het geld teruggestort wordt. Fijn begin heh bij Revolut !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
Datisraar schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 21:41:
Ik dacht na al die geweldige verhalen hier op tweakers, laat ik ook eens een Revolut rekening openen. Tijdens het verificatie proces bestond de mogelijkheid om via IDeal 10€ in te leggen. Dat heb ik tot twee keer toe gedaan en is dat ook van mijn Rabo af, maar niet bijgeschreven op de inmiddels goedgekeurde rekening. Via een chat gevraagd of ze alsnog de 20€ kunnen doorstorten maar ze kunnen niets voor mij doen en moet ik maar een week wachten totdat het geld teruggestort wordt. Fijn begin heh bij Revolut !
Hier ook, bestaande klant, maar precies hetzelfde euvel. Klantenservice zegt dat de tenaamstelling van je bankrekening overeen moet komen. Dat is bij mij wel het geval (Knab), al staat er natuurlijk wel zoiets van "[Geslacht] [Initialen] [Achternaam]" op je rekening, en dat is niet hetzelfde als bij Revolut. Ik vraag me ook af of het daar daadwerkelijk aan ligt.

Heb het uiteindelijk - ook op aanraden van de klantenservice - drie maal (scheepsrecht) geprobeerd, maar alle pogingen zijn mislukt :'(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
@Datisraar @oohh Balen dat het zo loopt! Bij mij lukte de eerste opwaardering via iDEAL wel in een keer, al kreeg ik ook een foutmelding te zien. Hopelijk zijn dit alleen wat opstartperikelen vanwege de introductie van iDEAL en wordt het snel gefixt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
oohh schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 00:05:
[...]

Hier ook, bestaande klant, maar precies hetzelfde euvel. Klantenservice zegt dat de tenaamstelling van je bankrekening overeen moet komen. Dat is bij mij wel het geval (Knab), al staat er natuurlijk wel zoiets van "[Geslacht] [Initialen] [Achternaam]" op je rekening, en dat is niet hetzelfde als bij Revolut. Ik vraag me ook af of het daar daadwerkelijk aan ligt.
Ik heb het zelf niet geprobeerd maar dit zou heel goed de reden kunnen zijn in het kader van Know your customer.

Hier bestaande klant van het eerste uur (2016) en tot ergens in mei 2020 gebruikte Revolut voor de tenaamstelling (bij overschrijvingen) "[Achternaam] [Initialen zonder puntjes]". Sinds mei is het "[1e voornaam voluit] [achternaam]".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwon
Zojuist een opwaardering geprobeerd via iDEAL n.a.v. de berichten hier; werkt perfect! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YuYa
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 30-08-2020
Ze hebben het net geïmplementeerd en zijn in een paar jaar van niks naar zo ongeveer de meest uitgebreide particuliere bank die er is, gegaan. En notabe nog gratis ook _/-\o_
Beetje geduld mag ook wel, of ben je vergeten hoe die stenen banken werken (en meestal crimineel zijn of tenminste waren)?

[ Voor 5% gewijzigd door YuYa op 11-08-2020 08:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Datisraar
YuYa schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 08:31:
[...]

Ze hebben het net geïmplementeerd en zijn in een paar jaar van niks naar zo ongeveer de meest uitgebreide particuliere bank die er is, gegaan. En notabe nog gratis ook _/-\o_
Beetje geduld mag ook wel, of ben je vergeten hoe die stenen banken werken (en meestal crimineel zijn of tenminste waren)?
Als een bank tijdens het openings proces van een bankrekening de gelegenheid geeft om direct geld in te leggen, moeten ze dat of niet aangeven op dat moment (als dat niet kan), of bij navraag dat geld alsnog zsm doorzetten op je nieuwe rekening. Nu is het meer van: het is ons probleem niet (terwijl ze wel een probleem gecreëerd hebben) en wacht maar een week af. Dan ben ik niet gelijk heel enthousiast, sorry.

[ Voor 9% gewijzigd door Datisraar op 11-08-2020 08:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Datisraar
TexMex schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 01:50:
@Datisraar @oohh Balen dat het zo loopt! Bij mij lukte de eerste opwaardering via iDEAL wel in een keer, al kreeg ik ook een foutmelding te zien. Hopelijk zijn dit alleen wat opstartperikelen vanwege de introductie van iDEAL en wordt het snel gefixt.
Bedankt voor je reactie. We gaan het zien. Ik wacht eerst even de terugstorting van de 20€ af op mijn Rabo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YuYa
@Datisraar Ik heb er alle begrip voor dat je niet gelijk heel enthousiast is maar ik probeer het een beetje in de context te plaatsen. Het zou nl ook kunnen zijn dat Revolut alles op orde heeft maar dat het bij iDeal nog niet geheel op rolletjes loopt. Of bij de Rabo mbt connectie iDeal>Revolut. Zonder verdere kennis doet de reactie mij zoiets vermoeden.

Ik herinner mij trouwens van de begindagen van iDeal in NL dat toen ook niet alles direct perfect ging.
Maar maak je geen zorgen over die €20 hoor, die komt links of rechts echt wel weer naar je toe rollen :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Frietzegger
  • Niet online
Snap dat mensen het hier over iDeal hebben maar mocht je meteen geld op revolut willen hebben kan je dat er ook via creditcard erop zetten. Dat is bij mij instant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaffeMaarten
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11-09 10:41
Ha, ik heb gisteren opgewaardeerd met iDeal, meteen €100,-. Ik was helemaal niet bewust dat het wat nieuws was, of dat het wel eens mis ging bij mensen, anders had ik dat waarschijnlijk niet gedaan.

Gelukkig wel goed gegaan. Het terug-switchen van de ing naar de revolut-app liep een beetje mank, ik werd via m'n browser naar de app-store gestuurd, maar na was sluiten en openen van apps stond het geld gewoon op de goede plek.

--
Als ze ook iDeal voor betaling aan willen bieden kan dat ook nog wel eens even duren trouwens. Ik kan me van de begintijd van bunq herinneren dat elke paymentprovider, of webwinkel die zelf z'n iDeal regelt, zelf z'n lijstje met ondersteunde banken aan moet passen.

[ Voor 24% gewijzigd door MaffeMaarten op 11-08-2020 11:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Datisraar
Ik heb vanuit Bunq ook gevraagd en degene met een Bunq rekening kunnen top uppen naar Revolut. Het probleem is dus eigenlijk TIJDENS het aanvraag/openings proces bij Revolut. Dat geef ik hierbij als tip mee voor nieuwe Revolut klanten: wacht met top up (IDeal/creditcard) van je nieuwe rekening, pas nadat je aanvraag is goed gekeurd. Niet eerder doen dus, ook al biedt Revolut wél die mogelijkheid. Lijkt op zich logisch allemaal, maar er kwam dus een scherm dat een top up mogelijk was. Probleem ligt dus echt bij mij en Revolut, ik was gewoon tè enthousiast (komt mede door al die enthousiaste Tweakers recensies die ik eerder las 😉). Komt inderdaad allemaal wel goed hoop ik. Alleen jammer dat Revolut zich gelijk wat makkelijk van afmaakt, het gaat nog niet eens zo om die 20€, alswel hoe zij reageren bij een nieuwe aanvraag.

[ Voor 19% gewijzigd door Datisraar op 11-08-2020 11:22 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
@Datisraar Eventueel kun je ook nog navraag doen bij iDEAL zelf: https://www.ideal.nl/cons...lgestelde-vragen/contact/. Geen idee of zij hier nog iets nuttigs over kunnen zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTT
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

MTT

Mijn mastercard debitcard loopt binnenkort af, en ik vraag via de app kosteloos een nieuwe aan, daar staat een afbeelding van een maestro card. ik denk handig. hele proces doorlopen, staat er in mijn account ineens een visa card... huh...
Ik dus appen naasr die gasten. zeggen ze ja ik krijg een visa card en die hebben ze er dan uit gehaald en dat ik opnieuw moet bestellen, tijdens het proces staat er ineens doordleuk dat ik moet betalen voor levering... dubbel huh....

Een "systeem"fout is tot daaraan toe, maar om mij daarna op te zadelen met kosten door hun eigen fout klinkt niet echt klantvriendelijk.

Iemand zijn maestro card overigens besteld en ontvangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YuYa
MTT schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 12:25:
Mijn mastercard debitcard loopt binnenkort af, en ik vraag via de app kosteloos een nieuwe aan, daar staat een afbeelding van een maestro card. ik denk handig. hele proces doorlopen, staat er in mijn account ineens een visa card... huh...
Ik dus appen naasr die gasten. zeggen ze ja ik krijg een visa card en die hebben ze er dan uit gehaald en dat ik opnieuw moet bestellen, tijdens het proces staat er ineens doordleuk dat ik moet betalen voor levering... dubbel huh....

Een "systeem"fout is tot daaraan toe, maar om mij daarna op te zadelen met kosten door hun eigen fout klinkt niet echt klantvriendelijk.

Iemand zijn maestro card overigens besteld en ontvangen?
Natuurlijk is dat rekenen voor niet geleverde kaar ook een fout in het systeem lijkt mij, dus gewoon nog even contact opnemen en uitleggen.

Ik heb al lang een Maestrocard van Revolut en het werkt prima overal in Nederland :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTT
  • Niet online

MTT

ik heb het via de chat opgelost.
Ik had een mastercard en een visacard voor mijn account, dus de mastercard maar vervangen door een maestro, kan ik nu ook in de buurtsuper mee betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YuYa
Volgens mijn App kan je sowieso alleen nog maar Maestro en VISA bij ze krijgen ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTT
  • Niet online

MTT

YuYa schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 13:35:
Volgens mijn App kan je sowieso alleen nog maar Maestro en VISA bij ze krijgen ..
Ik ben misschien een vroege vogel geweest, toen er ook mastercards werden uitgegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YuYa
MTT schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 13:38:
[...]
toen er ook mastercards werden uitgegeven.
Klopt, ik had die ook en heb net als jij bij verlopen voor de VISA gekozen; toen kon ik ook nog MasterCard kiezen. Weet eigenlijk niet meer wat de reden voor VISA was om te kiezen ..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Datisraar
TexMex schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 11:31:
@Datisraar Eventueel kun je ook nog navraag doen bij iDEAL zelf: https://www.ideal.nl/cons...lgestelde-vragen/contact/. Geen idee of zij hier nog iets nuttigs over kunnen zeggen.
Bedankt NY Giant, voor jouw advies. Fijn dat we elkaar zo kunnen helpen. Ik heb toen gelijk naar IDeal gemaild met gegevens en vanochtend staat de 20€ terug op mijn rekening ! 👍

Nu kunnen we enthousiast worden, want ik heb ook een Franse bankrekening bij BNP Parisbas en daar werkt Instant Payment overboekingen over en weer tussen BNP en Revolut. Zojuist getest, mooi!

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
Ik heb toch maar even navraag gedaan bij Currence iDEAL B.V. over betalen met iDEAL bij Revolut. Hierbij hun reactie:
Online betalen met iDEAL door Revolut-klanten is nog niet mogelijk. Revolut werkt momenteel echter aan de mogelijkheid om hun klanten met iDEAL te kunnen laten betalen. Dit zal naar verwachting later dit jaar van start gaan. Eventuele verdere vragen kunnen aan Revolut worden gesteld.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sndrrr81
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 26-08 22:55
Lekker speculeren: " Ook gaat er nog deel van de medewerkers over naar een fintechpartij, die de techniek achter het Moneyou-platform overneemt " .
Bron: https://www.amweb.nl/bran...dochter-moneyou-101124444

Zou Revolut dat zijn met de iDEAL infrastructuur van MoneYou?

[ Voor 19% gewijzigd door Sndrrr81 op 12-08-2020 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sndrrr81 schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 14:30:
Lekker speculeren: " Ook gaat er nog deel van de medewerkers over naar een fintechpartij, die de techniek achter het Moneyou-platform overneemt " .
Bron: https://www.amweb.nl/bran...dochter-moneyou-101124444

Zou Revolut dat zijn met de iDEAL infrastructuur van MoneYou?
Ik denk zelf dat Revolut het gat van Moneyou geheel kan opvullen, mede dankzij iDeal.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Datisraar
Verwijderd schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 15:06:
[...]

Ik denk zelf dat Revolut het gat van Moneyou geheel kan opvullen, mede dankzij iDeal.
En kunnen de 100.000 Nederlandse N26’ers nu allemaal over naar Revolut 😉

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YuYa
Datisraar schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 17:16:
[...]
En kunnen de 100.000 Nederlandse N26’ers nu allemaal over naar Revolut 😉
Het voordeel dat Revolut dan zou hebben is inderdaad iDeal maar het voordeel van N26 is dat het een echte bank is dus is je geld veiliger. Ook heeft N26 als voordeel dat het ook werkt met een browser terwijl Revolut slechts met de App werkt.

Beiden vind ik trouwens geweldig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Datisraar
YuYa schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 17:23:
[...]

Het voordeel dat Revolut dan zou hebben is inderdaad iDeal maar het voordeel van N26 is dat het een echte bank is dus is je geld veiliger. Ook heeft N26 als voordeel dat het ook werkt met een browser terwijl Revolut slechts met de App werkt.

Beiden vind ik trouwens geweldig :)
Dat is waar. Alleen N26 heeft dan net weer geen Maestro met Apple Pay. Dat is wel een zeer groot jammertje als je een IPhone of Apple horloge hebt.

• YuYa
Datisraar schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 17:38:
[...]

Dat is waar. Alleen N26 heeft dan net weer geen Maestro met Apple Pay. Dat is wel een zeer groot jammertje als je een IPhone of Apple horloge hebt.
Moet het Maestro zijn want Mastercard werkt wel, ook in Nederland als ik de website mag geloven: https://support.n26.com/e...-pay/how-to-use-apple-pay

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Datisraar
YuYa schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 07:59:
[...]

Moet het Maestro zijn want Mastercard werkt wel, ook in Nederland als ik de website mag geloven: https://support.n26.com/e...-pay/how-to-use-apple-pay
In NL gebruik je meestal meer Maestro dan MasterCard, maar wordt door sommige N26’ers nog wel eens door elkaar gehaald als ze aangeven dat Apple Pay werkt bij die bank. Bij N26 werkt Apple Pay en MasterCard dus wel maar Apple Pay-Maestro (nog) niet. En bij Revolut is Maestro en Apple Pay al mogelijk.

[ Voor 7% gewijzigd door Datisraar op 13-08-2020 09:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bigf00t
  • Laatst online: 11-09 14:34
Op de iDEAL pagina op Wikipedia wordt Revolut al genoemd. De pagina is aangepast op 11 August 2020, maarja dat kan ook zomaar een iets te enthousiaste gebruiker zijn geweest :P
The participating banks in iDEAL are ABN AMRO, bunq, Friesland Bank, ING Bank, Knab, Rabobank, Triodos Bank, Van Lanschot, De Volksbank and Revolut. Together they serve the vast majority of the Dutch online banking market.
In het Moneyou topic kwam voorbij dat Revolut gebruik zou gaan maken van de iDEAL infrastructuur van Moneyou.

Ik vraag me af of dit ook betekent dat Revolut dan Nederlandse IBANs gaat aanbieden. Volgens mij is dat wel nodig om deze iDEAL betalingsmogelijkheden aan te bieden? Maar zonder echte bronnen blijft dat helaas nog heel erg speculeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bigf00t schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 10:27:

Ik vraag me af of dit ook betekent dat Revolut dan Nederlandse IBANs gaat aanbieden. Volgens mij is dat wel nodig om deze iDEAL betalingsmogelijkheden aan te bieden? Maar zonder echte bronnen blijft dat helaas nog heel erg speculeren.
Een NL IBAN is geen vereiste voor het kunnen aanbieden van iDeal bij je(buitenlandse) bank.

https://betaalvereniging....nce+Scheme+Partner+worden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bigf00t
  • Laatst online: 11-09 14:34
Verwijderd schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 10:36:
Een NL IBAN is geen vereiste voor het kunnen aanbieden van iDeal bij je(buitenlandse) bank.

https://betaalvereniging....nce+Scheme+Partner+worden
Die pagina is me bekend, maar ik heb niet echt informatie gevonden wat er nodig is om iDEAL issuer te worden. Als ik doorklik kom ik op een pagina met de melding 'This is a restricted space'.

Op de website van iDEAL staan alleen Nederlandse banken die een licentie hebben.

Misschien heb ik niet goed genoeg gezocht of gelezen, dus als jij meer info hebt dan is dat altijd interessant :)

Ik vroeg me vooral af of het technisch mogelijk is om als buitenlandse partij in het iDEAL lijstje terecht te komen en waarom en tot nu toe dan nog geen andere fintechs dit geimplementeerd hebben. Te kleine markt?

Hoe dan ook; iDEAL is voor de Nederlandse markt altijd een goede toevoeging. Een Nederlandse IBAN is voor mij persoonlijk wat minder van belang, dus als het technisch kan in combinatie met iDEAL is dat voor de meeste gebruikers waarschijnlijk prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwon
Misschien een beetje offtopic, maar alhoewel ik het alleen maar toejuich dat Revolut met een iDEAL-implementatie komt, vraag ik me af wat de toekomst van iDEAL over bijvoorbeeld 10 jaar is. Het is toch wel een erg 'nationaal' systeem terwijl het betalingsverkeer steeds internationaler wordt. Openbank heeft bijvoorbeeld een compleet Nederlandstalig ingerichte service terwijl het tegelijkertijd enkel Spaanse IBANs uitgeeft. Het zou me niet verbazen als op termijn iDEAL verdwijnt ten faveure van bijvoorbeeld Mastercard en Visa (in combinatie met 2FA).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ditto4076
Denken jullie dat Revolut aan een Litouwse banklicentie voldoende heeft om ook iDEAL te mogen gebruiken? Het lijkt mij zeer onwaarschijnlijk dat Revolut met het overnemen van de iDEAL-infrastructuur van MoneYou Go ook meteen gebruik zou mogen maken van de banklicentie van ABN AMRO.

Verder denk ik dat het Europese betaalverkeer steeds verder gestandaardiseerd zal worden met alle SEPA functionaliteiten als uitgangspunt. Daarmee zal iDEAL aan belang verliezen en op den duur overbodig worden. Zie de verhoging van de (RT1 en TIPS) Instant Payments limiet naar €100.000 per transactie. Dat maakt de Europese versies van Instant Payments steeds bruikbaarder voor een grotere groep.

Tenslotte vermoed ik dat VISA en MasterCard debit en credit cards steeds meer de Maestro en V-Pay debit cards zullen verdringen. De verschillen in commissies tussen credit en debit cards zijn door de EU al terug gebracht tot 0,1% (credit 0,3%, debet 0,2%). Zodra dat doorgedrongen is tot alle merchants zal de bereidheid om VISA en MasterCard debit en credit cards te accepteren steeds groter worden en de noodzaak voor het handhaven van Maestro en V-Pay debit cards steeds kleiner.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oohh
ditto4076 schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 14:16:
Denken jullie dat Revolut aan een Litouwse banklicentie voldoende heeft om ook iDEAL te mogen gebruiken? Het lijkt mij zeer onwaarschijnlijk dat Revolut met het overnemen van de iDEAL-infrastructuur van MoneYou Go ook meteen gebruik zou mogen maken van de banklicentie van ABN AMRO.
Revolut maakt voor iDeal op dit moment gebruik van Checkout.com. Ik ga er eerlijk gezegd niet vanuit dat zij MoneYou Go hebben overgenomen om iDeal aan te kunnen bieden. Voornamelijk omdat de Nederlandse markt daarvoor te klein is.
Pagina: 1 ... 8 ... 55 Laatste