Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• kwon
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 14:00
Vinnienerd schreef op woensdag 25 september 2019 @ 18:51:
[...]

Dan is de reservering 99 pond, niet?
Een betalingsgarantie is iets anders dan een reservering en deze twee zijn qua bedrag (blijkbaar) niet noodzakelijkerwijs hetzelfde. De pomphouder loopt in ieder geval geen risico; de pomp zou überhaupt niet starten vóórdat zo'n dergelijke garantie is ontvangen.

In de overeenkomst die je als gebruiker met Revolut hebt gesloten staat wat er gebeurt als je ongeoorloofd rood komt te staan. Op grond van de overeenkomst kan Revolut opgelopen schade (desnoods via de juridische weg) op je verhalen.

Kom op jongens... dit is toch gewoon gezond verstand? Ik krijg een beetje het gevoel alsof we hier op zoek zijn naar loopholes voor gratis geld of zo.

• Vinnienerd
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 13:00
kwon schreef op woensdag 25 september 2019 @ 19:00:
[...]

Een betalingsgarantie is iets anders dan een reservering en deze twee zijn qua bedrag (blijkbaar) niet noodzakelijkerwijs hetzelfde. De pomphouder loopt in ieder geval geen risico; de pomp zou überhaupt niet starten vóórdat zo'n dergelijke garantie is ontvangen.

In de overeenkomst die je als gebruiker met Revolut hebt gesloten staat wat er gebeurt als je ongeoorloofd rood komt te staan. Op grond van de overeenkomst kan Revolut opgelopen schade (desnoods via de juridische weg) op je verhalen.

Kom op jongens... dit is toch gewoon gezond verstand? Ik krijg een beetje het gevoel alsof we hier op zoek zijn naar loopholes voor gratis geld of zo.
Van die betalingsgarantie heb ik nog nooit gehoord. Is dat niet waar reserveringen voor zijn? Wat ik bedoelde is dat ik had verwacht dat de reservering sowieso 99 pond zou zijn.

• U123456
  • Registratie: september 2014
  • Laatst online: 12:39
kwon schreef op woensdag 25 september 2019 @ 19:00:
Lijkt inderdaad afgedekt te zijn:
If you owe us money and you don't top up your account or repay us within seven days, we can recover the amount by:

- taking the amount you owe us from your stored card;
- exercising our right of set-off; or
- taking other legal steps to recover the money you owe us, such as instructing lawyers or debt collectors.

If we take any (or all) of these steps, we might charge you our reasonable costs.
Wat wel blijft staan:
Als klant van Revolut kan je ongewenst in het rood komen ...

• Siask
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 13:51
U123456 schreef op woensdag 25 september 2019 @ 19:36:
Oh ja, vaak genoeg gebeurd, meestal omdat betalingen eerst een week geblokt blijven, dan niet geclaimed werden en vervolgens na een week of 3 weer netjes afgetrokken werden. Gebeurt in Zuid-Afrika veel.

Je krijgt dan een tijdje mails tot je weer bijgevuld hebt.

• kwon
  • Laatst online: 14:00
Vinnienerd schreef op woensdag 25 september 2019 @ 19:32:
[...]

Van die betalingsgarantie heb ik nog nooit gehoord. Is dat niet waar reserveringen voor zijn? Wat ik bedoelde is dat ik had verwacht dat de reservering sowieso 99 pond zou zijn.
Ik snap waar je op doelt maar eerlijk gezegd weet ik ook niet 100% hoe het werkt. We moeten ook voorkomen dat we in een semantische discussie komen te vervallen. Met 'betalingsgarantie' bedoelde ik hoofdzakelijk te zeggen dat in ieder geval de pomphouder geen enkel risico loopt.
Wat wel blijft staan:
Yep, maar daar tegenover staat een heel hoop gebruiksgemak. Het alternatief is namelijk dat de acceptatie van de kaart wordt ingeperkt en daar sta je (als gebruiker) ook niet op te wachten.

Ik vind het ook onredelijk om de 'gemiddelde gebruiker' te schetsen als een persoon die werkelijk geen idee heeft wat er op zijn/haar rekening staat en de betaalpas simpelweg blindelings gebruikt tot het moment waarop die wordt geweigerd. Dát is pas onrealistisch en wat mij betreft ook een goed argument om (heel beperkte, mogelijke) roodstand in bijzondere gevallen gewoon toe te laten.

• Jazco2nd
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 12:20
[...]
Lijkt inderdaad afgedekt te zijn:
[...]
Wat wel blijft staan:
Bij N26 is dat nog veel erger! Ze hebben mij zonder melding €5 in rekening gebracht nadat een onverwachte (qua timing) automatische incasso plaatsvond terwijl ik te weinig saldo had. De grap was dat ik juist een notificatie kreeg dat ik moest opwaarderen ivm negatief saldo, ipv een melding dat ik te weinig saldo had voor de incasso.
Na 6 weken zeuren bij Support hebben ze erkent dat dit niet zo handig was en het geld teruggestort.

N26 vind ik echt een stukje onhandiger. Een app die in 3.5 jaar tijd vrijwel geen nuttige updates kreeg op Apple Pay na.. onnodige kosten, geen auto top up en (erger) geen realtime top-up.
Daarnaast wekte de app regelmatig irritaties op (bekijk een betaling van 2 weken geleden, ga terug naar overzicht en je schiet weer naar vandaag..hoogst irritant).
Fingerprint die je elke 14 dagen via Settings weer aan moest zetten (nu is het 30 dagen en krijg je de mogelijkheid zonder Settings te zoeken het weer aan te zetten. Dat heeft dus bijna 4 jaar geduurd).

Het grootste nadeel van Revolut vond ik de blokkade van betalen bij onbemande stations maar daar heb ik in NL helemaal geen last van met mijn Maestro (mits genoeg saldo).

De paar keren op reis dat Revolut niet werkte bij onbemande stations, werkte N26 trouwens ook niet Australië en NZ (ja ook bij 35 graden ben ik eigenwijs en blijf ik soms wel 3 passen testen).

[Voor 26% gewijzigd door Jazco2nd op 26-09-2019 09:45]

• tippie62
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 13:48
Goedenavond,over 2 weken ga ik op vakantie naar Vietnam en ga ik oa gebruik maken van de Revolut card
nu ben Ik hier totaal onbekend mee dus een paar vraagjes,
als ik euro,s op mijn Revolut card stort kan ik dan via de app deze wisselen naar Vietnamese Dollars of doet Revolut dit automatisch bij een betaling in Vietnam
Is het handiger om met je eigen bankpas te pinnen in Vietnam of met de Revolut card

• Adion
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 11:01
Naar Vietnamese Dong kan je momenteel niet vooraf geld overzetten, de omzetting gebeurd dus enkel automatisch op het moment dat je een betaling/geldafhaling doet.

In Vietnam heb ik overigens op verschillende plaatsen wel meegemaakt dat de Revolut kaart niet aanvaard werd. (Mogelijk dat de Revolut kaarten enkel met nieuwere pin-automaten aanvaard worden)
Je zal dus zowiezo best ook een andere kaart meenemen.
Welke interessanter is hangt af van de kosten die je met de andere kaart hebt, en of je in het weekend betaald of niet (in het weekend rekent revolut een 0.5% of 1% opslag ten opzichte van de laatste koers op vrijdag)

In andere landen tot nog toe echter nog geen problemen gehad.

[Voor 11% gewijzigd door Adion op 29-09-2019 22:40]

VirtualDJ 8 - Fast Image Resizer - Instagram

• Jazco2nd
Heb mijn moeder aangemeld bij Revolut omdat ze een maandje naar India gaat.. blijkt Revolut nu helemaal geen ondersteuning dat je geen rekening kan hebben voor de Indiase roepie 8)7 toch een best wel belangrijke munt. Erg jammer.

[Voor 6% gewijzigd door Jazco2nd op 30-09-2019 14:41]

• Siask
Jazco2nd schreef op maandag 30 september 2019 @ 14:12:
Heb mijn moeder aangemeld bij Revolut omdat ze een maandje naar India gaat.. blijkt Revolut nu helemaal geen ondersteuning te hebben voor de Indiase roepie 8)7 toch een best wel belangrijke munt. Erg jammer.
Met Revolut kun je gewoon met iedere valuta betalen tegen een aantrekkelijke koers (ook in INR), maar je kunt inderdaad géén INR saldo aanhouden.

Da's toch iets anders dan "geen ondersteuning" IMHO, al ben ik het met je eens dat het in het weekend lastig is vanwege de opslag.

• henkjobse
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 14:14
Werkt Apple pay ook icm Revolut? Als ik add card doe lijk ik enkel de gewone revolut app te kunnen selecteren. Of moet het op een andere wijze?

• Siask
henkjobse schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 15:18:
Werkt Apple pay ook icm Revolut? Als ik add card doe lijk ik enkel de gewone revolut app te kunnen selecteren. Of moet het op een andere wijze?
Ga in de Revolut app naar je kaart toe, en selecteer daar dat je de kaart toevoegen wilt aan Apple Pay. Met mijn Maestro kaart ging het alleen maar zo, mijn MC + VISA kon ik ook andersom toevoegen.

Eenmaal ingericht werkt het uit de kunst, helemaal niets mis mee.

• nlboy
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 03-04 13:02

nlboy

Alles kitz?

Jazco2nd schreef op woensdag 25 september 2019 @ 23:29:
[...]

Bij N26 is dat nog veel erger! Ze hebben mij zonder melding €5 in rekening gebracht nadat een onverwachte (qua timing) automatische incasso plaatsvond terwijl ik te weinig saldo had. De grap was dat ik juist een notificatie kreeg dat ik moest opwaarderen ivm negatief saldo, ipv een melding dat ik te weinig saldo had voor de incasso.
Na 6 weken zeuren bij Support hebben ze erkent dat dit niet zo handig was en het geld teruggestort.
Dat is voor mij inderdaad een reden dat ik vanaf nu vooral Revolut gebruik. Door een mislukte incasso (afgeschreven > rood staan > afschrijving automatisch geannuleerd) door Amazon moest ik inderdaad ondanks dat het automatisch geannuleerd was toch een boete betalen. Later Amazon weer de incasso probeerde (nu met genoeg saldo) ging het wel goed en werd de boete ook meteen kwijtgescholden. Maar ja veel gedoe en te groot risico met zo'n boete.

• henkjobse
Bedoelde eigenlijk icm revolut business. Ik zie de optie niet.
Siask schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 15:24:
[...]

Ga in de Revolut app naar je kaart toe, en selecteer daar dat je de kaart toevoegen wilt aan Apple Pay. Met mijn Maestro kaart ging het alleen maar zo, mijn MC + VISA kon ik ook andersom toevoegen.

Eenmaal ingericht werkt het uit de kunst, helemaal niets mis mee.

• henkjobse
henkjobse schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 21:24:
Bedoelde eigenlijk icm revolut business. Ik zie de optie niet.
[...]
Mooi toch gelukt door andere kaart toevoegen te kiezen.

• oohh
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 13:17
Ik zie net dat het kopen van aandelen sinds eind September voor iedereen beschikbaar is. Vooralsnog kun je alleen maar bedrijven gelist op de NYSE en Nasdaq aankopen.

• Jazco2nd
3 weken in Californie doorgebracht met alleen een Revolut (Pride) mastercard en de Curve (debit, non-prepaid) kaart gekoppeld aan deze mastercard of die van Euroclix. Heb alles met Revolut kunnen betalen.

self service tanken werkt vrijwel alleen met klassieke magneetstrip pasjes.
Al kan je dan debit kiezen en wordt debit ook herkend, krijg je alsnog de melding dat je naar de kassa moet. Dit was zo bij alle tankstations! Dat ligt niet aan het feit dat Revolut de MCC codes van onbemande tankstations blokkeert, want dit waren geen onbemande tankstations en hetzelfde probleem was met N26 Mastercard en Curve (gekoppeld aan Euroclix).

Daarom altijd het winkeltje in en dan moet je een bedrag doorgeven. Erg ouderwets is dat. Maar prima, het verschil zie je vanzelf terug. Dat duurde in de Revolut app nooit langer dan 2 werkdagen.

Autohuur (op 3 verschilende plekken een auto gehuurd) heb ik de kosten met Revolut betaald. Ik had via vipcars.com gehuurd (zonder aanvullende verzekering) waardoor er geen borg/reservering nodig was. Daardoor heb ik Euroclix helemaal niet gebruikt deze trip.

In sommige winkels moest je altijd eerst zelf kiezen of het credit of debit was (3 opties: je kiest zelf, de cassiere vraagt het en kiest het of de cassiere vraagt niks en kiest credit). Gek genoeg in sommige grote winkels werkte Revolut alleen als je credit koos, niet als je debit koos.

Kortom, Revolut was een succes in Californie. Ik wisselde trouwens zelf steeds een groot bedrag. Dus heb alles 3 weken lang van de $ rekening betaald. Wel mooi dat nu de hele vakantie en alleen de vakantie te zien is in 1 overzicht :)

• Wally2002
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 08:33
Iemand momenteel ook problemen met top up via creditcard? Zowel een ICS MasterCard alsook een VISA van qander geven een foutmelding “opwaardering geweigerd”.

• oohh
Wally2002 schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 18:28:
Iemand momenteel ook problemen met top up via creditcard? Zowel een ICS MasterCard alsook een VISA van qander geven een foutmelding “opwaardering geweigerd”.
Net even een tientje via ICS kaart (Visa) opgewaardeerd, ging prima.

• Wally2002
oohh schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 18:32:
[...]

Net even een tientje via ICS kaart (Visa) opgewaardeerd, ging prima.
Net even met een lager bedrag geprobeerd, dat lukte wel. Dus ofwel er gaat iets mis met transacties waar een verificatie bij komt kijken, of het is een beperking op mijn account.

• oooskar
  • Laatst online: 25-03 10:04
Vraagje;

Ik heb een ING rekening, maar kost het me nu geld om geld over te maken van mijn ING rekening?
Ik kan het op twee manieren doen, en vraag me af of het geld kost:
* Via mijn ING creditcard geld op Revolut zetten
* Via mijn ING geld overmaken op Revolut

Kost (één van) deze twee geld?

• oohh
oooskar schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 12:41:
Vraagje;

Ik heb een ING rekening, maar kost het me nu geld om geld over te maken van mijn ING rekening?
Ik kan het op twee manieren doen, en vraag me af of het geld kost:
* Via mijn ING creditcard geld op Revolut zetten
* Via mijn ING geld overmaken op Revolut

Kost (één van) deze twee geld?
Nee, is allebei gratis. Zorg wel dat je via Mijn ING naar je EUR rekening overmaakt.

• oooskar
Top! Bedankt voor je antwoord.

Dus ik moet er goed op letten niet naar verkeerde valuta over te maken, anders gaat het me €€€ kosten. Check.

Ik ga naar Revolut omdat ze inzicht lijken te geven hoe je je geld besteed (booschappen, uitgaan etc). Werkt deze functionaliteit goed in Nederland?

• Iemt
  • Registratie: februari 2017
  • Laatst online: 09:43
oooskar schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 12:47:
Top! Bedankt voor je antwoord.

Dus ik moet er goed op letten niet naar verkeerde valuta over te maken, anders gaat het me €€€ kosten. Check.

Ik ga naar Revolut omdat ze inzicht lijken te geven hoe je je geld besteed (booschappen, uitgaan etc). Werkt deze functionaliteit goed in Nederland?
Moneyou en N26 zouden je hetzelfde moeten aanbieden, maar de vraag is eigenlijk waar wil je de bank nog meer voor gebruiken?

• oooskar
Iemt schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 13:06:
[...]

Moneyou en N26 zouden je hetzelfde moeten aanbieden, maar de vraag is eigenlijk waar wil je de bank nog meer voor gebruiken?
Idealiter zou ik: Altijd draadloos willen betalen, liefst via telefoon. Nu heb ik m'n pasje maar gewoon in mijn telefoon case gestopt en een limiet van €150,-

Inzicht in alles wat ik uitgeef, vooral aan boodschappen. Dus een goed overzicht waar ik kan zien waar ik (geen) geld aan uitgeef.

• Alex O
  • Registratie: november 2015
  • Laatst online: 06-03 19:51
Ik heb ooit Revolut tijdens mijn vakantie gebruikt, maar het was super onhandig. Want je kunt niet zo maar geld overmaken van je pinpas naar revolut kaart - geen iDeal en hier begint het... je moet dan rare dingen verzinnen om geld daarop storten via paypal of neteller etc. Enige voordeel lijkt me, is dat je kunt geld omwisselen, zonder extra kosten.

UX & UI Designer | Wordpress | www.aloden.nl

• AlexFL
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 03-04 22:00
Alex O schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 13:14:
Want je kunt niet zo maar geld overmaken van je pinpas naar revolut kaart
Haha geld overmaken is juist erg simpel, je hebt een eigen IBAN bij Revolut waarnaar je gewoon gratis geld kan overmaken. Als je een creditcard hebt kun je ook gratis via je CC geld erop zetten.

• Jazco2nd
Revolut is gestopt met realtime notificaties voor free users. De notificatie komt wat later nu. Voor mij geen probleem.

• Traguardo
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 10:44
Jazco2nd schreef op zondag 1 december 2019 @ 18:45:
Revolut is gestopt met realtime notificaties voor free users. De notificatie komt wat later nu. Voor mij geen probleem.
Ik gebruik metal en het valt me op dat ze ook wat later komen.

• Cinner
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 02-04 21:57
Ik heb vandaag mijn Revolut virtuele Visa kaart toegevoegd aan Apple Pay, en probeerde daar in de Jan Linders mee te betalen, maar de kaart werd geweigerd. Klopt het dat je een Maestro kaart moet gebruiken i.c.m. Apple Pay als je in de supermarkt wilt betalen? Ik dacht dat Apple Pay een abstractie zou toevoegen aan de betaling waardoor je ook met de Visa creditcard kon betalen, maar waarschijnlijk heb ik het mis.

• MelvinW
  • Registratie: juli 2014
  • Laatst online: 05:34
Cinner schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 18:44:
Ik heb vandaag mijn Revolut virtuele Visa kaart toegevoegd aan Apple Pay, en probeerde daar in de Jan Linders mee te betalen, maar de kaart werd geweigerd. Klopt het dat je een Maestro kaart moet gebruiken i.c.m. Apple Pay als je in de supermarkt wilt betalen? Ik dacht dat Apple Pay een abstractie zou toevoegen aan de betaling waardoor je ook met de Visa creditcard kon betalen, maar waarschijnlijk heb ik het mis.
Als een winkel geen Visa accepteert, dan gaat Apple Pay daar ook niets aan veranderen.

MacBook Pro 16" - iPhone 11 Pro Max - Apple Watch Series 5 Hermès

• Cinner
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 02-04 21:57
MelvinW schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 19:49:
[...]

Als een winkel geen Visa accepteert, dan gaat Apple Pay daar ook niets aan veranderen.
Thanks, heb dan maar een gratis Maestro kaart besteld.

• exponential
  • Registratie: maart 2016
  • Laatst online: 11:14
Cinner schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 20:07:
[...]

Thanks, heb dan maar een gratis Maestro kaart besteld.
Thanks, ik wist niet dat Revolut gratis maestro kaarten uitgaf. Heb nu Visa voor het buitenland en Maestro voor NL, handig.

• oohh
Jazco2nd schreef op zondag 1 december 2019 @ 18:45:
Bron? Ik heb tot nu toe gewoon direct notificaties gekregen.
exponential schreef op donderdag 19 december 2019 @ 11:03:
[...]

Thanks, ik wist niet dat Revolut gratis maestro kaarten uitgaf. Heb nu Visa voor het buitenland en Maestro voor NL, handig.
Viel mij laatst ook op, toen ik een Maestro bestelde om bij de Albert Heijn te gebruiken. Ik dacht eigenlijk dat het een foutje was, maar goed om te horen dat het voor iedereen werkt.

• Jazco2nd
oohh schreef op donderdag 19 december 2019 @ 12:23:
[...]

Bron? Ik heb tot nu toe gewoon direct notificaties gekregen.

[...]

Viel mij laatst ook op, toen ik een Maestro bestelde om bij de Albert Heijn te gebruiken. Ik dacht eigenlijk dat het een foutje was, maar goed om te horen dat het voor iedereen werkt.
Bron ben ik zelf. Ik krijg de notificaties minuten later.

• Anakha
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 12:17
Ik krijg de notificaties nog steeds direct, dus dit lijkt mij niet aan een wijziging bij Revolut te liggen.

• Siask
Tja, en ik heb de metal versie (geef nu meer dan € 13.500 per jaar uit buiten Europa, dan kan die 1% cashback netto uit) en ik krijg de notificaties ook pas na een paar minuten. Daar ligt het dus ook niet aan.

Overigens ook leuk: iedere transactie levert cashback op, dus bijvoorbeeld € 0,80 voor een zakkie chips bij de IKEA levert € 0,01 cashback op, dat is meer dan de 0,1% die beloofd wordt binnen Europa. Zo word je slapend rijk :)

[Voor 6% gewijzigd door Siask op 19-12-2019 16:19]

• Hugo__Boss
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 09:21
Misschien is het al eens voorbij gekomen in dit topic, maar met mijn eerste Standard Mastercard van Revolut was het niet mogelijk om te tanken bij een onbemand pompstation in Nederland en ook heb ik bij de Liefkenshoektunnel een keer gestaan dat hij niet geaccepteerd werd.
Inmiddels een Visa als opvolger en daar blijkt het wel gewoon mee te kunnen. Er wordt een transactie aangemaakt van 125 euro en na terughangen slang wordt dit realtime gecorrigeerd naar het juiste bedrag. Op mijn kaart en ook op de kassabon straat trouwens wel groot Revolut Prepaid afgedrukt.

• dicksterk
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 27-03 11:23
Ik overweeg revolut, maar het is me niet helemaal duidelijk hoe ik een maestrokaart moet krijgen. kan ik die gelijk aanvragen bij aanmelding, of moet ik eerst een master/visacard activeren? hoe kies ik voor maestro, en is die ook gratis of kost die geld?
Heeft iemand ervaring met automatische incasso`s bij revolut? gaan die automatisch, of kan je net als bij bunq vooraf weigeren/toestemming geven per incasso?

• Napsju
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 12:50
@dicksterk Je kunt zelf kiezen voor een Maestro in de Revolut app. Ik meen dat de eerste kaart gratis is. Incasso weet ik niks van.

Lekker!

• dicksterk
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 27-03 11:23
gebruikt revolut nu die nieuwe banklicentie al? of zitten ze nogaltidj met iban-nummbers van engeland? hoe gaat dat vanaf 31 januari?

• sambalbaj
  • Registratie: maart 2006
  • Niet online
Iemand ervaring met het opzeggen van Revolut?

Heb de instructies via https://www.revolut.com/h...-close-my-revolut-account gevolgd en vervolgens de app verwijderd. Maar vervolgens geen enkele bevestiging gekregen.

• eBait
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 13:18
dicksterk schreef op woensdag 1 januari 2020 @ 17:58:
gebruikt revolut nu die nieuwe banklicentie al? of zitten ze nogaltidj met iban-nummbers van engeland? hoe gaat dat vanaf 31 januari?
Heb me gisteren aangemeld omdat het aantrekkelijker is om via Revolut geld van USD naar EUR (tot die 6000EUR/maand) te krijgen dan bij TransferWise welke ik daarvoor gebruikte.

Mijn BIC is REVOGB21 en IBAN begint met GBXX REVO.

Hoe/of dit gaat veranderen na 31/1 heb ik niet gezien, maar voor mij werkt het super zo.

• lasharor
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 03-04 14:57
Wanneer ik in dit topic zoek op Google Pay kom ik helaas niet zoveel tegen. Zowel mijn Revolut mastercard als virtuele visa card worden niet geaccepteerd. Terwijl ik uit de enkele reacties in dit topic toch begrijp dat het zou moeten werken.

Op het Revolut forum lees ik dat mensen hun adres veranderen naar een UK adres, vervolgens een nieuwe virtuele kaart maken en die toe voegen aan Google pay. Heeft iemand daar ervaring mee?

First Person View Drone racen!! - Ook meedoen? - Zelf proberen?

• Iemt
Revolut gaat op korte termijn met een Visa Infinite komen die wel Debit is getuige onderstaande link. Ben benieuwd of het een metalen maart word of niet, en hoe directe concurrent N26 erop reageren zal.

https://www.reddit.com/r/...l_launch_a_visa_infinite/

[Voor 16% gewijzigd door Iemt op 04-01-2020 22:49]

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Siask
Iemt schreef op zaterdag 4 januari 2020 @ 22:44:
Revolut gaat op korte termijn met een Visa Infinite komen die wel Debit is getuige onderstaande link
Verderop in die thread staat ook dit:

https://i.imgur.com/D7CHkoH.jpg

Zowel Curve, Revolut, N26 en de DKB Visa kaart doen het trouwens prima in India - morgen mag de Revolut weer het werk doen met de 1% cashback :)

• Iemt
Siask schreef op zondag 5 januari 2020 @ 06:25:
[...]

Verderop in die thread staat ook dit:

[Afbeelding]

Zowel Curve, Revolut, N26 en de DKB Visa kaart doen het trouwens prima in India - morgen mag de Revolut weer het werk doen met de 1% cashback :)
Wel jammer want was benieuwd hoe dat product er uit zou zien. Maar de kaartuitgever maakt dus een fout..

• beekjo
  • Registratie: december 2014
  • Laatst online: 28-03 20:28
waar kan ik de iban zien bij revolut?

• Gillonde
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 03-04 14:04
beekjo schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 21:12:
waar kan ik de iban zien bij revolut?
Hoofdscherm --> Add money --> change knop onderaan --> Transfer to your revolut account

• beekjo
ik heb met een virtueel revolut via agoda geboekt, maar hoe kan ik bij het hotel betalen?
n26 werkt niet

• Dennisweb
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 13:41
beekjo schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 18:35:
ik heb met een virtueel revolut via agoda geboekt, maar hoe kan ik bij het hotel betalen?
n26 werkt niet
Heb je geen fysieke pasjes van Revolut gekregen dan?

• beekjo
Dennisweb schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 22:54:
[...]

Heb je geen fysieke pasjes van Revolut gekregen dan?
kwijt geraakt en een nieuwe aanvragen kost geld zie ik

• LockeJohn
  • Laatst online: 27-02 21:34
Weet iemand of je geld kunt toevoegen aan je Revolut account met Apple Pay ?
Heb apple pay geactiveerd via ING maar het lijkt niet te werken
Er staat de hele tijd "setup apple pay" ipv betaal met apple pay, en bij setup apple pay zegt die vervolgens "is al opgezet" kom dus niet aan betalen toe op deze manier

Iemand weet wat hier aan de hand is ?

• Vinnienerd
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 13:00
LockeJohn schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 23:30:
Weet iemand of je geld kunt toevoegen aan je Revolut account met Apple Pay ?
Heb apple pay geactiveerd via ING maar het lijkt niet te werken
Er staat de hele tijd "setup apple pay" ipv betaal met apple pay, en bij setup apple pay zegt die vervolgens "is al opgezet" kom dus niet aan betalen toe op deze manier

Iemand weet wat hier aan de hand is ?
Je kan je ING kaart niet gebruiken hiervoor, ik denk omdat het geen MC/Visa is.

• LockeJohn
  • Laatst online: 27-02 21:34
Vinnienerd schreef op zaterdag 25 januari 2020 @ 00:54:
[...]

Je kan je ING kaart niet gebruiken hiervoor, ik denk omdat het geen MC/Visa is.
Ah dat zal het zijn , bedankt!

• Datisraar
  • Registratie: september 2019
  • Laatst online: 03-04 21:12
sambalbaj schreef op woensdag 1 januari 2020 @ 18:57:
Iemand ervaring met het opzeggen van Revolut?

Heb de instructies via https://www.revolut.com/h...-close-my-revolut-account gevolgd en vervolgens de app verwijderd. Maar vervolgens geen enkele bevestiging gekregen.
Ik wil zelf ook Revolut opzeggen en in de app kreeg steeds een bericht ‘weet je het zeker’ (ja!). Maar ik kwam uiteindelijk uit op een scherm dat je je pincode moest invoeren. Weet niet of ik nu opgezegd heb, want ik heb ook geen bevestiging gekregen per e-mail of wat dan ook. En ik kan ze ook niet bellen of e-mailen. Weet iemand wel een e-mail adres van Revolut?

[Voor 6% gewijzigd door Datisraar op 27-01-2020 18:50]

• dirk_mec
  • Registratie: februari 2012
  • Nu online
Ik heb niet alle pagina's gelezen maar ik probeer nu mijn Revolut te koppelen aan Amazon en die geeft aan dat de kaartnummer niet geldig is. Nu zie ik staan dat Amazon Maestro niet as betaalmethode heeft. Kan dit een reden zijn? Want mijn vorige Revolutkaart was wel gewoon geaccepteerd maar dat was een mastercardkaart en mijn nieuw is een Maestrokaart.

[Voor 5% gewijzigd door dirk_mec op 31-01-2020 18:51]

• Iemt
dirk_mec schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 18:50:
Ik heb niet alle pagina's gelezen maar ik probeer nu mijn Revolut te koppelen aan Amazon en die geeft aan dat de kaartnummer niet geldig is. Nu zie ik staan dat Amazon Maestro niet as betaalmethode heeft. Kan dit een reden zijn? Want mijn vorige Revolutkaart was wel gewoon geaccepteerd maar dat was een mastercardkaart en mijn nieuw is een Maestrokaart.
Mastercard en Maestro zijn twee verschillende Betaal netwerken.

Mastercard (in de volksmond CC)ondersteunt wel online Maestro (Pinpas)volgens mij niet.

• AlbertJP
  • Registratie: maart 2012
  • Nu online
Jazeker bestaat Maestro online ook, maar niet alle banken hebben dat aan staan. N26 bijvoorbeeld heeft het ergens vorig jaar (of zo iets) uitgezet.

[Voor 15% gewijzigd door AlbertJP op 31-01-2020 19:58]

• ZXRY
  • Registratie: december 2019
  • Laatst online: 26-03 19:21
dirk_mec schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 18:50:
Als je Revolut via CC wilt toevoegen aan Amazon, moet je een fysieke VISA aanvragen of een virtuele kaart aanmaken. Dan zou het wel moeten werken lijkt mij.

• kees_1
  • Registratie: juli 2014
  • Laatst online: 02-04 07:26
AlbertJP schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 19:58:
Jazeker bestaat Maestro online ook, maar niet alle banken hebben dat aan staan. N26 bijvoorbeeld heeft het ergens vorig jaar (of zo iets) uitgezet.
Bij Revolut staat het standaard ook uit. Je kan het wel aan zetten bij 'pincode en beveiliging' onderaan.

• Jogai
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 03-04 20:58
Welk IBAN nummer krijg je bij Revolut?

...only by myth-making, only by becoming 'sub-creator' and inventing stories, can Man aspire to the state of perfection...

• exponential
  • Registratie: maart 2016
  • Laatst online: 11:14
Jogai schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 15:53:
Bij mij is het GB55 REVO (die 55 kan elk nummer zijn).

• ZXRY
Jogai schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 15:53:
Ik heb GB, maar ben heel benieuwd of dat zo blijft nu ze de EU uit zijn. Volgens mij heeft Revolut een banklicentie in Litouwen en hoop niet dat ik een LT Iban krijg.

• Bulldock
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 03-04 23:35
Bij TransferWise is het nu een Belgische geworden, die per 1 juli de Duitse gaat vervangen.

• Napsju
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 12:50
ZXRY schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 22:54:
en hoop niet dat ik een LT Iban krijg.
Wat is daar mis mee dan? Prachtig modern land, lieve mensen en lekker eten.

Lekker!

• Dennisweb
Napsju schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 23:20:
[...]

Wat is daar mis mee dan? Prachtig modern land, lieve mensen en lekker eten.
Dat de acceptatie niet zo best is. Probeer maar eens bij Tele2 een mobiel abbonement te starten met een Roemeens bankrekeningnummer. Grote kans dat dat verkeerd gaat.

IBAN-discriminatie mag niet, maar gebeurt wel. Fintechs hebben er soms behoorlijk last van. Helaas worden dit soort landen toch vaak gezien als crimineel. Onterecht, natuurlijk. Met Litouwen geen ervaring. Met Roemenië wel. Ook heel lieve, gastvrije mensen.

Maar als ik bij de douane in Boekarest sta, word ik standaard gefouilleerd. Want ik ben Nederlander, en dat is een risico. Ook al vinden die douaniers me een aardige kerel omdat ‘ie de taal spreekt. ;)

• ZXRY
^

Dat dus.

• Datisraar
  • Registratie: september 2019
  • Laatst online: 03-04 21:12
Bulldock schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 23:01:
Bij TransferWise is het nu een Belgische geworden, die per 1 juli de Duitse gaat vervangen.
Zou Revolut voor de EU rekeninghouders de GB IBAN ook vervangen voor BE IBAN? Weet iemand dat?

• michael4500
  • Registratie: oktober 2016
  • Niet online
Datisraar schreef op zondag 9 februari 2020 @ 19:26:
[...]

Zou Revolut voor de EU rekeninghouders de GB IBAN ook vervangen voor BE IBAN? Weet iemand dat?
Ik weet het ook niet (zeker) hoor, maar las ergens dat Revolut het hoofdkantoor in Londen zou houden en daarnaast een filiaal in Ierland heeft geopend of zal openen + dan dat Litouwen gebeuren erbij houdt.

Misschien dat je ter zijner tijd een Iers Iban kan krijgen (lijkt me beter dan Litouwen) of misschien zelfs een NL-iban? Maar is natte vinger werk verder (zeg ik er maar even bij) en dat er ergens een kantoor zit of komt, wil natuurlijk ook niet meteen zeggen dat ze van dat land Iban-nrs gaan uitgeven. Maar het zou kunnen, tot die tijd moeten we afwachten hoe ze hier mee omgaan en wat Revolut voor die tijd bekend maakt.

Transferwise veranderd inderdaad over enkele maanden van de Duitse Handelsbank (en een duits Iban-reknr) naar een Belgische bank en daarbij behorende BE-Iban. Weet dus niet hoe makkelijk dit kan en of ze dan ook een filiaal in dat betreffende land moeten hebben o.i.d. Indien dit vrij makkelijk kan en zonder vestigingseis, dan biedt dit misschien mogelijkheden voor Revolut om ook andere Ibans per land uit te gaan geven. Maar allemaal afwachten nog voorlopig.

Edit 1: Ierland biedt dan (al dan niet extra) mogelijkheden voor een EU-vergunning e.d.

Edit 2 nog wat links ter onderbouwing:
1. https://www.irishtimes.co...shift-to-dublin-1.4160168
2. https://www.computerweekl...-migrate-work-from-London
3. https://www.telegraph.co....nd-lithuania-post-brexit/

[Voor 16% gewijzigd door michael4500 op 10-02-2020 17:03]

• Ardana
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 14:18

Ardana

Moderator General Chat

Silent tears

OT berichten over Curve verplaatst naar eigen topic.

Note to self: being good is often more important than being right.

• 49euro
  • Registratie: november 2017
  • Laatst online: 10:54
Zijn er mensen die via Revolut speculeren in vreemde valuta? Zo ja wat is jullie ervaring tot op heden t.o.v. andere mogelijkheden?

• smily01
  • Laatst online: 16-02 18:47
Hallo allemaal,

Ik heb vandaag een Revolt account geopend. Nu krijg ik daar een VISA debitcatd bij. Nu heb ik in dit forum gelezen dat iemand een Maestro debicard kreeg. Kan dit kloppen? Toe ik bij revolt informeerde, gaven die aan dat ik alleen een VISA-card kan krijgen. Kan je daar in Nederland bij veel punten mee betalen (is het v-pay)? Alvast bedankt voor jullie reacties!

• AllInOneNerd
  • Registratie: november 2019
  • Laatst online: 13:59
smily01 schreef op zondag 16 februari 2020 @ 18:46:
Hallo allemaal,

Ik heb vandaag een Revolt account geopend. Nu krijg ik daar een VISA debitcatd bij. Nu heb ik in dit forum gelezen dat iemand een Maestro debicard kreeg. Kan dit kloppen? Toe ik bij revolt informeerde, gaven die aan dat ik alleen een VISA-card kan krijgen. Kan je daar in Nederland bij veel punten mee betalen (is het v-pay)? Alvast bedankt voor jullie reacties!
Ik heb een Maestro ontvangen (voor zover ik weet geen v-pay). Deze werkt tot nu toe perfect bij alle winkels, ook bij de Albert Heijn, de winkel waar je het beste erachter kan komen of je Fintech bankpasje het doet.

Vond je de opmerking van mij of iemand relevant of heeft het je geholpen? Laat een duimpje achter als teken van waardering.

• Wally2002
Hallo allemaal,

V-pay is het Europese debitkaartschema van VISA maar is niet hetzelfde als VISA, het heeft een eigen logo. Vergelijkbaar met Maestro, dat van MasterCard is maar een apart schema.

Acceptatie van VISA in NL wordt steeds beter, maar YMMV. Vooral in toeristische gebieden, grote steden, grote ketens maak je kans.

• Brent
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 14:01
Wally2002 schreef op zondag 16 februari 2020 @ 19:07:
[...]

Acceptatie van VISA in NL wordt steeds beter, maar YMMV.
Ik heb het nog nooit meegemaakt, een VPAY weigering op een Meastro terminal.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Netiquette | Politiek dakloos

• Wally2002
Brent schreef op zondag 16 februari 2020 @ 19:13:
[...]

Ik heb het nog nooit meegemaakt, een VPAY weigering op een Meastro terminal.
In NL is acceptatie van V-pay inderdaad wel in orde (gelijk aan Maestro) maar ik had het over VISA. Dat is dus een ander product.

• 49euro
  • Registratie: november 2017
  • Laatst online: 10:54
Hallo allemaal,

Dat lijkt me sterk. Ik heb vorige week mijn pas aangevraagd en kon gewoon kiezen voor een fysieke maestro debit card. Bij aanmelding bij Revolut had ik de keuze om 1 gratis fysieke kaart te laten bezorgen. Hierbij kon ik wel een Visa card selecteren maar dit ook wijzigen in een maestro debit card.

• Dennisweb
Hnn. Ik heb eens Revolut Premium gehad en daarbij een Mastercard gekregen. Daarnaast heb ik ook de paarsblauwe maestrokaart. Ongeveer een jaar geleden.

• beekjo
kan ik met de kaart in eenhotel in italie betalen?

• EmielZ
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 03-04 17:45
Ik heb sinds kort Revolut aangemaakt. Krijg elke keer de melding dat ik geld moet storten om mijn rekening te activeren. Dat probeer ik, echter worden mijn overschrijvingen met IBAN zowel door Bunq als ING teruggstort. Zijn er meer mensen met dit probleem?

• AlbertJP
  • Registratie: maart 2012
  • Nu online
Is dat nog steeds een IBAN dat met GB begint? Kijk dan bij ING even goed of je een eurobetaling (SEPA) doet i.p.v. een wereldbetaling met SWIFT.

Die laatste is alleen nodig om ponden naar de UK te sturen, en dat wil je juist niet met ING doen omdat Revolut dat voordeliger kan.

Hoe dat er bij BUNQ uitziet weet ik niet.

• EmielZ
Ja, ik heb nog een IBAN met GB. Gek genoeg geeft ING me niet de optie om SEPA of SWIFT te kiezen, dus ik ga er vanuit dat het SEPA is.

Het vreemde is dat ik de betalingen wel bij Revolut zie binnenkomen maar dat die gelijk op geannuleerd staat, waarna het geld een dag later weer op mijn ING rekening verschijnt.

Beide rekeningen zijn euro rekeningen dus ik begrijp niet helemaal waar het mis gaat :+

• U123456
  • Registratie: september 2014
  • Laatst online: 12:39
EmielZ schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 14:36:
Ik heb sinds kort Revolut aangemaakt. Krijg elke keer de melding dat ik geld moet storten om mijn rekening te activeren. Dat probeer ik, echter worden mijn overschrijvingen met IBAN zowel door Bunq als ING teruggstort.
Weet je zeker dat het rekeningnummer klopt? Of moet je nog je identiteit bevestigen of zoiets?
Wat zegt de support van Revolut erover?

[Voor 6% gewijzigd door U123456 op 18-02-2020 17:43]

• EmielZ
U123456 schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 17:38:
[...]
Weet je zeker dat het rekeningnummer klopt? Of moet je nog je identiteit bevestigen of zoiets?
Wat zegt de support van Revolut erover?
Het rekeningnummer klopt, ik zie het wel in de afschriften voorbij komen als zijnde geannuleerde betaling (op de Revolut app dus). Mijn account is verder helemaal bevestigd (ongeveer een week geleden afgerond), daarom vind ik het ook zo vreemd. ING heeft het nu in ieder geval als lopend onderzoek staan en heb Revolut nog maar eens benaderd of het misschien aan hen ligt (de vorige keer zeiden ze dat het bij de verzendende bank vandaan kwam). Nog even afwachten dus :)

• michael4500
  • Registratie: oktober 2016
  • Niet online
EmielZ schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 10:36:
[...]

Het rekeningnummer klopt, ik zie het wel in de afschriften voorbij komen als zijnde geannuleerde betaling (op de Revolut app dus). Mijn account is verder helemaal bevestigd (ongeveer een week geleden afgerond), daarom vind ik het ook zo vreemd. ING heeft het nu in ieder geval als lopend onderzoek staan en heb Revolut nog maar eens benaderd of het misschien aan hen ligt (de vorige keer zeiden ze dat het bij de verzendende bank vandaan kwam). Nog even afwachten dus :)
Weet je inmiddels al waar het aan lag/ heeft de klantenservice van Revolut iets opgeleverd?

Mogelijke oorzaken waar ik aan denk zo 1,2,3: misschien je namen bij beide banken niet (precies) identiek of bijvoorbeeld een en/of rekening bij de een? Of zakelijk naar prive-rekening overboeken o.i.d.?

• EmielZ
michael4500 schreef op zaterdag 29 februari 2020 @ 07:47:
[...]

Weet je inmiddels al waar het aan lag/ heeft de klantenservice van Revolut iets opgeleverd?

Mogelijke oorzaken waar ik aan denk zo 1,2,3: misschien je namen bij beide banken niet (precies) identiek of bijvoorbeeld een en/of rekening bij de een? Of zakelijk naar prive-rekening overboeken o.i.d.?
Na een week lang elke dag contact met de Revolut klantenservice te hebben gehad blijkt dat mijn account nog niet is vrijgegeven. Dit was verder nergens zichtbaar in beeld oid maar het blijkt dus te komen omdat ik een raadslid in de familie heb die door hun algoritme als 'politically exposed person' aangemerkt is... 8)7

Enfin, ze verwachten dat ik binnen twee dagen eindelijk geld kan overmaken op de rekening! :)

• Jazco2nd
In de changelog van de Revolut app staat dat instant money transfer van/naar UK bank accounts nu mogelijk is dankzij Open Banking. Maar er is toch een Europese standaard? En de Nederlandse banken hebben allemaal gekozen voor een Nederlandse variant van deze standaard (heel dom) op Bunq na? En misschien ABN?

Ben erg benieuwd of het al mogelijk is tussen Bunq en Revolut. Net ff overgemaakt maar ik merk nog niks van dat instant...

• Gillonde
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 03-04 14:04
Jazco2nd schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 18:03:
In de changelog van de Revolut app staat dat instant money transfer van/naar UK bank accounts nu mogelijk is dankzij Open Banking. Maar er is toch een Europese standaard? En de Nederlandse banken hebben allemaal gekozen voor een Nederlandse variant van deze standaard (heel dom) op Bunq na? En misschien ABN?

Ben erg benieuwd of het al mogelijk is tussen Bunq en Revolut. Net ff overgemaakt maar ik merk nog niks van dat instant...
Open banking is een gevolg van Britse wetgeving die de grootste Britse banken dwingt hun betaalsystemen open te stellen voor startups. Dat heeft verder niks te maken met de samenwerking tussen Nederlandse banken om hun onderlinge betaalverkeer te versnellen.

• Mozzy
  • Registratie: juni 2002
  • Niet online
Jazco2nd schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 18:03:
...
Instant is het zeker nog niet, maar als ik van mijn ING rekening geld overmaak gaat het wel stukken sneller als voorheen. Weekje geleden om 15:10 geld overgemaakt en om 16:45 op mijn Revolut rekening bijgeboekt.
Pagina: 1 ... 5 6 7 Laatste

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True