3 weken in Californie doorgebracht met alleen een Revolut (Pride) mastercard en de Curve (debit, non-prepaid) kaart gekoppeld aan deze mastercard of die van Euroclix. Heb alles met Revolut kunnen betalen.
self service tanken werkt vrijwel alleen met klassieke magneetstrip pasjes.
Al kan je dan debit kiezen en wordt debit ook herkend, krijg je alsnog de melding dat je naar de kassa moet. Dit was zo bij alle tankstations! Dat ligt niet aan het feit dat Revolut de MCC codes van onbemande tankstations blokkeert, want dit waren geen onbemande tankstations en hetzelfde probleem was met N26 Mastercard en Curve (gekoppeld aan Euroclix).
Daarom altijd het winkeltje in en dan moet je een bedrag doorgeven. Erg ouderwets is dat. Maar prima, het verschil zie je vanzelf terug. Dat duurde in de Revolut app nooit langer dan 2 werkdagen.
Autohuur (op 3 verschilende plekken een auto gehuurd) heb ik de kosten met Revolut betaald. Ik had via vipcars.com gehuurd (zonder aanvullende verzekering) waardoor er geen borg/reservering nodig was. Daardoor heb ik Euroclix helemaal niet gebruikt deze trip.
In sommige winkels moest je altijd eerst zelf kiezen of het credit of debit was (3 opties: je kiest zelf, de cassiere vraagt het en kiest het of de cassiere vraagt niks en kiest credit). Gek genoeg in sommige grote winkels werkte Revolut alleen als je credit koos, niet als je debit koos.
Kortom, Revolut was een succes in Californie. Ik wisselde trouwens zelf steeds een groot bedrag. Dus heb alles 3 weken lang van de $ rekening betaald. Wel mooi dat nu de hele vakantie en alleen de vakantie te zien is in 1 overzicht