Nieuwstips inzichtelijk/openbaar maken

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Sando
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Topicstarter
TL;DR:
Tweakers heeft een groot publiek en een beperkte redactiecapaciteit. Daarom haalt slechts een fractie van de nieuwstips het tot de frontpage. Met korte berichten probeert de redactie ons iets meer nieuws te brengen.

Maar we kunnen nog een stap verder gaan, en gewoon getipte links plaatsen zonder dat de redactie een (kort) stukje moet typen, maar zodat de community het er wel over kan hebben. Een beetje als bijvoorbeeld Hacker News.

Maar ook zonder reacties is het leuk om de (ongebruikte?) nieuwstips van medetweakers terug te zien!

Stem op deze feature door rechtsboven op "thumbs-up" te drukken, zodat hij op de top 10 meest gewenste features komt.

Tip de redactie. De redactie krijgt dagelijks zeer veel tips binnen en kan die onmogelijk allemaal afhandelen. Het kan zijn dat onderwerpen afgeschoten worden omdat informatie onjuist, onbetrouwbaar of te niche is bevonden of dat om andere redenen besloten is er geen bericht van te maken.
Misschien zijn er tweakers met een interesse voor de zelfde niche als ik, maar zijn de nieuwssubmits niet mainstream genoeg om de frontpage te halen. Het is interessant als wij (2) elkaars nieuwstips kunnen zien. Noem het dan bijvoorbeeld linktips. Misschien is er een reden te bedenken waardoor individuele gebruikers hun tips eerst "publiek" moeten zetten voordat anderen het kunnen lezen, maar laten we dit verder laaghangend fruit noemen, omdat het relatief eenvoudig is om dit te implementeren.

Soms heb ik een (naar mijn mening) interessante nieuwstip en krijg ik de volgende melding:
Het artikel bevindt zich al in de queue. De link kan niet nogmaals ingestuurd worden.
Maar vervolgens gebeurt er niks met de tip. Dan denk ik: Wie was die tipgever? Blijkbaar komen onze interessen overeen. Welke interessante tips heeft hij/zij nog meer ingestuurd? Het zou mooi zijn als de naam van de tipgever er bij staat, en dat je na een klik alle andere tips kunt zien.

Ook is wat meer statistiek een leuke manier om betrokken te blijven. Volgens mij heb ik wel 50 submits gedaan en is er 5 keer wat geplaatst. Om (3) inzichtelijk te krijgen of ik gewoon heel slechte submits doe zou een soort score handig en motiverend zijn. Bijvoorbeeld: Van elke submitter het aantal geplaatste submits delen door het totaal aantal submits, en dan het percentage van submitters met een lagere success rate dan jij is je cijfer: Heeft 87% van de submitters een lagere nieuwssubmit success rate, dan scoor je een 8.7 op nieuws submits. Uiteraard willen we niemand demotiveren, dus alles onder de 60% scoort gewoon een 6.0.

1. Eigen nieuwstips inzichtelijk maken.
2. Andermans nieuwstips inzichtelijk maken (linktips).
3. Statistiek en Tip-de-redactie-score in het profiel.

Hoger hangend fruit - want hier moet je toch een soort van systeem voor optuigen - maar misschien nog interessanter, is een functie waarbij je je kunt abonneren (4) op de linktips van bepaalde tweakers die jij persoonlijk waardeert (of: waar je bepaalde tweakers kunt 'volgen' als die terminologie beter bevalt) waardoor je een gepersonaliseerde stroom aan nieuwstips krijgt.

4. Samengestelde lijst linktips van tweakers die je 'volgt'.
Heeft het wel zin om nieuws- of downloadtips aan te dragen?

Dat heeft zeker zin! [Het is] een belangrijke aanvoerroute van nieuwsonderwerpen voor de redactie. Het geeft daarnaast een indicatie welke onderwerpen lezers belangrijk vinden.
Misschien is het een leuke aanvulling (5) op deze indicatie als mensen thumbs-up kunnen geven aan de nieuwstips van een ander. Als het niet gebruikt wordt door de redactie, dan is het wel een motivatie voor de submitter dat hij niet helemaal voor jan zak loopt te submitten.

5. Linktips van anderen beoordelen/+1.
6. Overzicht van alle linktips en de mogelijkheid te reageren. Soort Hacker News.
7. Met AI/ChatGPT in 1 à 2 kleine paragrafen de link samenvatten. Geautomatiseerd "kort nieuws".

Ik heb gezocht of dit al eerder is besproken. Gerelateerd:

[ Voor 87% gewijzigd door Sando op 10-12-2023 18:05 ]

Buy from EU (GoT)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:08

crisp

Devver

Pixelated

Interessante ideeën (y)

Maar omdat dit meer een feature request is en geen bug verplaats ik deze even naar Mooie Features :)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Topicstarter
Nu met dat korte nieuws steeds heb ik een hernieuwde interesse om bovenaan in het menu naast "Nieuws" een knopje "Community" oid te zien waarin gewoon alle linktips van iedereen staan met de mogelijkheid om te reageren.

Zoals Hacker News, of een andere social news site.

Wanneer de linktip heeft geleid tot een "artikel" of een "kort nieuws", dan kan de reactiepagina daarnaartoe linken.

Wellicht zou je bepaalde gebruikers moeten kunnen muten of juist volgen als zij stelselmatig nieuws tippen dat niet in jouw interessegebied ligt.

Buy from EU (GoT)