Toon posts:

Feedback: we experimenteren met (soms) kortere artikelen

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Acties:
  • +15Henk 'm!

• TijsZonderH
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 15:58

TijsZonderH

Nieuwscoördinator
Topicstarter
Mede-auteur:
  • arnoudwokke
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 01-06 13:57

arnoudwokke

We doen komende tijd een experiment: aan de ene kant kortere nieuwsberichten en aan de andere kant, hopelijk, ook een paar langere nieuwsberichten dan je gewend bent. Je kunt hier in dit .plan meer over lezen. Wil je hier iets over kwijt? Dat kan in dit topic. Maar voor je dat doet, willen we je eerst even uitleggen waarom we dit doen.
Waarom zijn er ineens kortere nieuwsberichten?
Zodat we over meer verschillende onderwerpen kunnen schrijven zonder er meer tijd aan kwijt te zijn. We merkten al langer dat we soms langer met artikelen bezig waren dan eigenlijk nodig was. We wilden onze berichten niet te kort maken en kozen daarom vaak voor soms onnodig veel opvulling, om maar tot een bepaalde lengte te komen. Door dat niet te doen, hopen we met korter nieuws sneller klaar te zijn. We houden dan meer tijd over voor andere onderwerpen.
Daarnaast lieten we nieuws soms ook liggen omdat dat nu eenmaal te kort voor ons was. Omdat de kop bijvoorbeeld eigenlijk al alles vertelde, maar meer ook niet. Maar dat betekent niet dat we het jullie niet willen melden. Met kortere nieuwsberichten kan dat.
Komt er nu dan ook nieuws op de site dat jullie voorheen niet schreven?
Dat weten we eerlijk gezegd nog niet zo goed, maar we vermoeden van wel. Er zijn nu soms wel onderwerpen die we alleen op rustige dagen oppakken en op drukke dagen laten liggen. Misschien komen we daar nu elke dag aan toe. Het is voor ons ook een experiment :)
En wat doen redacteuren met de overgebleven tijd?
Andere artikelen schrijven. Soms is het goed om iets langer stil te staan bij groter of belangrijker nieuws, maar die tijd hebben we nu niet altijd, omdat we op een dag over veel verschillende onderwerpen willen publiceren. Daardoor hebben we bij groot nieuws soms nu alleen een 'gewoon' nieuwsbericht met een reguliere lengte. Als er nu een groter onderwerp komt, hopen we er vaker aan toe te komen om uitgebreidere nieuwsberichten te maken.

We denken dat lezers daar meer aan hebben, omdat we over meer verschillende dingen uitgebreid publiceren. Daarnaast hopen we ook bepaald nieuws sneller te kunnen brengen.
Wat doen jullie met de feedback in dit topic?
Als veel lezers vallen over een bepaald onderdeel, dan kunnen we dat aanpassen en kijken of het dan wel werkt. En als heel veel lezers vinden dat het niet werkt, stoppen we er weer mee. Alleen als we vinden dat het voor ons én voor lezers werkt, dan gaan we ermee door :)

We zien dit echt als experiment. We doen dit een maand en maken daarna de balans op, onder andere door de feedback in dit topic maar ook met andere factoren. We houden je daar in dit topic ook van op de hoogte. Heb je vragen, opmerkingen of klachten? Geef ze hier door, dan beantwoorden Arnoud en Tijs ze.

Acties:
  • +11Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:21
Wat verstaan jullie onder 'korter'? Want bijvoorbeeld dit nieuwsbericht is al vrij kort, met 3 alinea's en nog geen 150 woorden: nieuws: Proton heeft 100 miljoen accountregistraties en dat is niet echt een uitzondering.

The devil is in the details.

• martijn.vw
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 02-06 14:07
Hahn schreef op woensdag 19 april 2023 @ 11:12:
Wat verstaan jullie onder 'korter'? Want bijvoorbeeld dit nieuwsbericht is al vrij kort, met 3 alinea's en nog geen 150 woorden: nieuws: Proton heeft 100 miljoen accountregistraties en dat is niet echt een uitzondering.
Misschien is dit artikel wel onderdeel van het experiment. Gekke gedachte hoor.

• Hahn
martijn.vw schreef op woensdag 19 april 2023 @ 11:15:
[...]

Misschien is dit artikel wel onderdeel van het experiment. Gekke gedachte hoor.
Dat zou kunnen, daarom vraag ik het. Maar zoals ik al aangeef: ik zie wel vaker nieuwsberichten van maar een paar alinea's, ook maanden/jaren geleden al.

• Blasterxp
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
nieuws: Russische ambassadegebouwen in België bevatten meeste schotelantennes

Volgens mij is dit ook een voorbeeld. Overname uit andere site. En waar is de kritisch blik? Of tegenlicht?
Vergelijking met Nederlandse ambassade in Rusland? Of Belgi"e?

Je weet dat de comments los gaan, dus de interactie is hoog. Maar inhoud van het artikel vind ik niet sterk.

• AnonymousWP
  • Registratie: April 2014
  • Niet online

AnonymousWP

Medewerker van Oxygen Updater

Ik snap de keuze niet zo goed om dit artikel nou zo kort te maken als onderdeel van deze test: nieuws: Microsoft gaat hackersgroepen naar weersomstandigheden vernoemen

In het originele Microsoft-artikel staat veel meer (belangrijke) informatie, dan maakt het toch weinig sense om hier een heel kort bericht over te schrijven? Ik dacht dat korte artikelen meer bedoelt waren voor storingen of andere artikelen waarbij er van zichzelf al weinig bekend is.

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

Acties:
  • +42Henk 'm!

• Jatari
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 01-06 11:24
Het zou handig zijn mocht het 'korte artikel' ook worden aangeduid op de homepagina. Dat je meteen weet wat je kan verwachten. Nu wordt je 'teleurgesteld' dat het een kort artikel is.

Acties:
  • +21Henk 'm!

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 04-06 09:29

Eagle Creek

Breathing security

Liever kwali dan kwanti :)

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

• martijn.vw
  • Laatst online: 02-06 14:07
Nu zijn we wel eindelijk van de discussie af "waarom post Tweakers niet meteen over gebeurtenis X?!"

Acties:
  • +59Henk 'm!

• Pep7777
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 17-05 05:18
Geef dit soort korte berichtjes een eigen icoontje (bliksemschicht?) zodat wij snel in overzicht kunnen zien dat het geen volledig artikel is

• MMaster23
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 02-06 23:32
nieuws: Microsoft 365 lijkt storing te hebben

"Microsoft 365 lijkt storing te hebben"

Sleutelwoord lijkt.. dit is wel beetje low-effort post omdat iemand toevallig een error zag en iemand dat ook nog eens op Twitter plaatste. Ook gaat het maar een heel selectief klein onderdeel van M365 (alleen de web apps voor sommige mensen) maar door de titel lijkt het alsof heel M365 er uit ligt.

• IStealYourGun
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:54

IStealYourGun

Доверяй, но проверяй

♥ Under Construction ♦ © 1985 - 2013 and counting. ♣ Born to be Root ★ In the end, we are all communists ♠ Please, don't feed me meat

• jaenster
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 27-05 18:23
Lijkt mij prima :)

Ik krijg steeds meer argwaan tegen chatgpt achtige berichten op sommige sites (niet tweakers). Liever direct to the point dan hoop woorden om niks. Het lijkt wel verboden om iets korts te zeggen in het nieuws.

Misschien handig om er iets voor te zetten zoals bij de podcast of iets "Kort:" of weet ik het

• Cergorach
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 02-06 10:52
Betreft artikel:

Ik heb geen issue met korte nieuws berichten, maar wel een issue met berichten waar essentiële informatie uit ontbreekt. *knip*

[Voor 42% gewijzigd door Orion84 op 19-04-2023 12:45. Reden: Houdt het constructief en onderbouwd a.u.b. en laat dus ongefundeerde aannames en insinuaties achterwege]

• GenomDalar1983
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 24-05 15:46
Tip: Misschoen een tag :KORT of zo toe te voegen, net zoal jullie dat met :AD of :GEEK doen.

• Keypunchie
  • Niet online
Zie nu de eerste keer dit voorbij komen (storingsmelding) en lijkt me een prima experiment dit.

Als het jullie bevalt, zou ik wel aanraden om op de frontpage al visueel duidelijk te maken dat iets een kort bericht is, dan kan de lezer die de hoofdpagina skimt besluiten om iets wel/niet te gaan lezen.

• Cergorach
  • Registratie: Mei 2000
*knip*

[Voor 88% gewijzigd door Orion84 op 19-04-2023 12:57. Reden: Commentaar op de moderatie kan via DM, niet hier in het topic.]

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20:50
+1 voor kort-markering op de frontpage.
Zodat ik bij een "Microsoft 365 lijkt storing te hebben" niet hoef te klikken omdat de titel eigenlijk alles al zegt.

• Christoxz
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 02-06 12:37

Heeft wel wat, korte berichten, alleen niet als het wordt gepost nadat het zelf al is opgelost.
Volgens MS is OO543465 opgelost om 11:21. Jullie post is van 12 uur.
Bij zulke delays hebben dit soort korte post in mijn mening weinig waarde. Begrijp dat het onmogelijk is om overal boven op te zitten, maar dan is het beter om het achterwege te houden.
End time: Wednesday, April 19, 2023, 11:21 AM (9:21 AM UTC)

Root cause: A section of infrastructure, responsible for facilitating web app navigation, was unexpectedly performing below acceptable performance thresholds.
Ben benieuwd hoe de komene korte post zullen zijn!
Ik ben ook een voorstanderd voor een kort-markering op de frontpage!

T.Net Creality 3D Printer Discord

• JiBo
  • Registratie: September 2005
Hoi, goed dat er geëxperimenteerd wordt. Ik ben van mening dat het bericht "Microsoft 365 lijkt storing te hebben" geen waarde toevoegt aan Tweakers. Het bericht was te laat en bevatte te weinig informatie, wat meer vragen opriep dan het beantwoordde.

• jaenster
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 27-05 18:23
*knip* Commentaar op moderatie is offtopic, het verstoort de discussie dus gewoon via DM.

[Voor 91% gewijzigd door Gonadan op 19-04-2023 14:17]

• moonlander
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 30-05 12:59
Als je nou alle link nieuwstips die jullie krijgen doorgeven aan ons dan kunnen we het verhaal daar wel lezen. Nog korter dan zelf een bericht schrijven en dan wordt het ook geen kopieren/plakken/vertalen.

• Edrek
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 04-06 13:28
Ik heb liever geen korte artikel.

Als het er toch komt dan zou ik willen kunnen zien, voor dat ik artikel aanklik, of het om een kort of lang artikel gaat.

• Jeoh
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 04-06 13:27

Jeoh

blaat

Als dit geïmplementeerd wordt hoop ik dat het samenvalt met de mogelijkheid om nieuwsberichten op de frontpage te filteren. Ik kom niet op Tweakers om te lezen dat er mogelijk een storing is, maar juist voor de diepgaande berichtgeving. Zo boeien de nieuwe beschikbare softwareversies mij ook niet.

• ocf81
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Hoezo korte berichten? De huidige artikelen zijn al van de korte categorie. In vergelijking met andere nieuwssites over tech zijn jullie berichten namelijk al weinig meer dan een vertaling van een persbericht met hooguit een zeer summiere toevoeging van overige zaken die mogelijk relevant zijn. Als ik kijk naar berichten op andere sites, dan zit daar vaak veel meer informatie en context in verwerkt.

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag van wokeness! | <X> as a Service --> making you a poor & dependent slave

Acties:
  • +19Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01:40

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

GenomDalar1983 schreef op woensdag 19 april 2023 @ 12:34:
Tip: Misschoen een tag :KORT of zo toe te voegen, net zoal jullie dat met :AD of :GEEK doen.
Tag: .tweat / .tweats ;)

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Roses are red Violets are blue, Unexpected ‘{‘ on line 32.

Over mij

• MischaBoender
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:04
Zal het de komende tijd eens in de gaten houden of ik me er aan erger (of juist niet), maar mijn eerste idee is wel positief als we daardoor wat dichter op het nieuws zitten. Sowieso 👍🏻 voor het experiment!

Die .TWEAT van @RobIII is trouwens goed gevonden!

• MMaster23
  • Laatst online: 02-06 23:32
vanaalten schreef op woensdag 19 april 2023 @ 12:50:
+1 voor kort-markering op de frontpage.
Zodat ik bij een "Microsoft 365 lijkt storing te hebben" niet hoef te klikken omdat de titel eigenlijk alles al zegt.
En dat is het probleem.. Korte artikels of alleen titel lezen leid uiteindelijk naar stemmingmakerij. Jij hebt nu het beeld gekregen dat een van de grootste software platformen gerund door een software reus down is of kapot is. In werkelijkheid was het minimale verstoring voor een paar mensen die de web versies van word/excel/ppt gebruiken. In jouw hoofd is dit product / deze dienst nu een stukje slechter terwijl het overgrote deel van de mensen er niks van had gemerkt.

Persoonlijk ben ik fel tegen dit soort, toch wel luie, berichten.

• Stoenioen
  • Laatst online: 28-04 18:48
Ik hoop dat dit experiment slaagt en blijft! Ik ben groot fan van korte berichten.
Het viel me al een tijd op dat er inderdaad soms berichten komen met onnodig veel informatie en je de belangrijkste stukken er tussen uit moest filteren. Dit lijkt mij met betrekking op storingen, kleine aankondigingen of kleine wijzigingen een uitstekend plan!

Zoals ik ook al hier in de reacties las, lijkt het me inderdaad handig als ze ook te herkennen zijn op de frontpage (mogelijk door middel van een icoontje, bijvoorbeeld een bliksemschicht) , zodat als je haast hebt de snelle artikelen alvast kan lezen en en je de uitgebreide op een later tijdstip kan lezen.

• TweakOverflow
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 03-06 20:24

TweakOverflow

Wubbalubbadubdub!

Ik zie dat AlleStoringen.nl tegenwoordig op de frontpage staat. Het is voor mij als lezer voornamelijk vervelend om iets open te klikken, en vervolgens 7 regels tekst en een Twitter bericht te zien welke amper iets toevoegen aan de titel. Ik snap de gedachte dat je op die manier meer advertenties kan laten zien, maar dit schiet het doel naar mijn idee wel voorbij.

Kortere berichten lijken me op zichzelf niet verkeerd, maar storingen hoeven van mij niet vermeld te worden.

[Voor 5% gewijzigd door TweakOverflow op 19-04-2023 15:17]

Weddings are basically funerals with cake.

• smiba
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 17:19
Vind de korte berichten wel fijn, al zou ik ze wel graag in het overzicht willen kunnen onderscheiden als het kan?

• Gwaihir
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Ik vind 't juist voor die storingsberichten wel wat hebben. Daar lijken wel eens dingen bijgesleept te worden puur om wat lengte te maken, maar echt 'body' krijgt zo'n bericht daar niet ineens mee.

Wel mis ook ik daar die bliksemschicht / .tweat. Als ik de titel zie, weet ook ik wel weer even genoeg.

• Christoxz
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 02-06 12:37
nieuws: Spotify bevestigt een storing te hebben
Vergelijkbare feedback die al ik eerder heb gegeven betreft de Microsoft post.

2:55 geplaatst op Tweakers
Om 2:48 door Spotify al getweet dat het opgelost zou moeten zijn.

Vorige feedback:
Christoxz in "Feedback: we experimenteren met (soms) kortere artikelen"

Op deze manier zal de frontpage vol staan met storingen, die eigenlijk helemaal niet meer relevant zijn.
Gebruikers met een hoge Tweakotine zullen hier wat aan hebben, of eigenlijk ook niet.
Als er een storing is, is er een storing en merk je dat zelf wel.

Daarnaast denk ik dat dit soort (kleine/korte) storingen niet echt thuis horen op Tweakers
Allestoringen.nl is bijvoorbeeld al een perfecte tool om snel te kijken of het niet aan je zelf zou kunnen liggen.

Ik weet dat jullie vaak kritiek krijgen betreft het laat posten van (grote) storingen, maar ik heb dat persoonlijk liever, dan post zien die geen waarde hebben.

Ook blijft de follow up erg lang op zich wachten, de Microsoft storing is al opgelost sinds vannochtend 11 uur. Terwijl het artikel nog steeds laat denken dat er een storing gaande is, terwijl jullie normalitor wel sneller een update plaatsen.

Ik denk dat het voor jullie te veel werk is, om dit soort storingen dan na het posten ook bij te gaan houden.
Ik zie liever kortere posts zoals onderstaande, waar veel meer over te vertellen valt dan alleen "Microsoft/Spotify meld dat ze problemen ondervinden en hier mee bezig zijn".

https://cybernews.com/new...s-flights-grounded-again/

T.Net Creality 3D Printer Discord

• Hahn
Wat is eigenlijk het idee van dit als .Plan te posten, waaronder mensen ook kunnen reageren, en tegelijkertijd dit feedback-topic te hebben?

Ik snap dat een .Plan weg zakt, dus prima dat je de feedback in dit topic wilt hebben, maar waarom dan niet ervoor kiezen om de reactie-mogelijkheid onder de .Plan uit te zetten, zodat er maar 1 plek is voor feedback/discussie?

Want ik zat me weer te verbazen hoe dit topic geopend wordt, en vervolgens de crew met de noorderzon vertrokken lijkt te zijn. Maar nu kijk ik onder de .Plan en daar wordt wel op wat vragen (dezelfde als hier) antwoord gegeven door @TijsZonderH. Ik ben wel vaker een beetje ongeduldig :+ (Maar punt over waarom 2 plekken voor feedback blijft staan.)

[Voor 8% gewijzigd door Hahn op 19-04-2023 15:36]

• TijsZonderH

TijsZonderH

Nieuwscoördinator
Topicstarter
Dank allemaal alvast voor de reacties tot nu toe! Een paar dingen vallen meteen al wel op, met name over het als kort bericht aanduiden. Die wil ik ook gelijk even toelichten.

We hebben sterk overwogen berichten te beginnen met .kort of om ze op een andere manier als zodanig aan te geven. Er zijn 2 redenen dat we dat niet gedaan hebben. De eerste is praktisch: het gaat hier duidelijk om een experiment en tijdens die beperkte periode willen (en moeten) we werken met de tools die we hebben. Een aparte aanduiding betekent dat onze devs weer meer overuren moeten draaien en ze hebben het al zo druk met die darkmode ;) De tweede reden is dat we dachten dat lezers conclusies verbinden aan een aankondiging. Voor ons staat de inhoud voorop, dus 'ben je na het lezen geïnformeerd als lezer', en niet de vorm, want dan ga je je daarop focussen: is dit bericht niet te kort, had het niet langer gekunnen? Waarom is bericht Y lang en bericht X weer kort? Zijn de verhoudingen tussen lange en korte berichten op de frontpage wel goed?

Dat wilden we voorkomen, maar misschien is dat een verkeerde inschatting geweest. Daarom is het ook een experiment :) Als blijkt dat er echt veel voorkeur is voor een aparte aankondiging of categorie, dan zullen we dat (als we door willen) dat zeker kunnen bespreken met onze ontwikkelaars, dus dank aan iedereen die dat aangeeft!

Dan zie ik veel terugkomen over storingsnieuws. Dat vind ik enigszins opvallend; we krijgen ook heel vaak het verwijt dat we dat juist te weinig brengen of te laat. Kort nieuws leek me daar juist uitermate geschikt voor omdat je het dan met een wat lagere drempel kan brengen. Ik twijfel dan ook nog steeds wat we daar als Tweakers mee moeten - wat overigens al 15 jaar een twijfel is volgens mij :) Ik kijk graag de komende maand aan!
Hahn schreef op woensdag 19 april 2023 @ 15:33:
Wat is eigenlijk het idee van dit als .Plan te posten, waaronder mensen ook kunnen reageren, en tegelijkertijd dit feedback-topic te hebben?

Ik snap dat een .Plan weg zakt, dus prima dat je de feedback in dit topic wilt hebben, maar waarom dan niet ervoor kiezen om de reactie-mogelijkheid onder de .Plan uit te zetten, zodat er maar 1 plek is voor feedback/discussie?

Want ik zat me weer te verbazen hoe dit topic geopend wordt, en vervolgens de crew met de noorderzon vertrokken lijkt te zijn. Maar nu kijk ik onder de .Plan en daar wordt wel op wat vragen (dezelfde als hier) antwoord gegeven door @TijsZonderH.
Via de .plan kunnen we FP-lezers met één bericht makkelijk op de hoogte stellen, zonder dat ze naar dit toch wel obscure hoekje van het forum moeten worden gestuurd. Doel is om uiteindelijk hier het meest in gesprek te gaan met jullie, en dat doe ik ook graag - maar omdat de reacties hier tot nu toe voornamelijk gaan over het al-dan-niet-aanduiden van berichten wilde ik die even gezamenlijk beantwoorden. De doorlooptijd van een topic is hier trager dan op de FP, dus ja, daar had ik alvast gereageerd.

[Voor 25% gewijzigd door TijsZonderH op 19-04-2023 15:38]

• musiman
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-05 15:57
Zoals anderen hier ook aangaven, is voor mij Tweakers niet voor de weinig zeggende korte berichten. Tweakers bezoekers zijn i.m.h.o. op zoek naar inhoud en niet naar oppervlakkige korte berichten. Daarvoor zijn er voldoende andere sites/mogelijkheden.

Ik hoop dan ook dat het experiment snel voorbij is en korte berichten zoals deze er dan niet meer zijn.

Mochten jullie tóch korte berichten willen aanleveren, maak dan een katern ergens op de homepage waar in een soort van feed de korte berichten worden getoond. Maar nogmaals: mijn voorkeur gaat uit naar de wat diepgaandere nieuwsitems.

Make music, not war

• Hahn
TijsZonderH schreef op woensdag 19 april 2023 @ 15:35:
[...]

Via de .plan kunnen we FP-lezers met één bericht makkelijk op de hoogte stellen, zonder dat ze naar dit toch wel obscure hoekje van het forum moeten worden gestuurd. Doel is om uiteindelijk hier het meest in gesprek te gaan met jullie, en dat doe ik ook graag - maar omdat de reacties hier tot nu toe voornamelijk gaan over het al-dan-niet-aanduiden van berichten wilde ik die even gezamenlijk beantwoorden. De doorlooptijd van een topic is hier trager dan op de FP, dus ja, daar had ik alvast gereageerd.
Mijn vraag was dan ook niet 'Waarom een .Plan?', want dat snap ik. Mijn vraag is: waarom reacties toestaan onder deze .Plan?

Dan heb je 2 keer dezelfde discussies/vragen/opmerkingen en 2 keer zoveel werk voor jullie.

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Ik zou willen opperen om eens te proberen om minder maar betere artikelen te produceren. Let wel: Dat moeten wel artikelen zijn waar meer kritisch vermogen wordt toegepast. Dat dit een enorme opgave is voor de huidige redactie is inmiddels helaas wel overduidelijk gebleken.

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag van wokeness! | <X> as a Service --> making you a poor & dependent slave

• TijsZonderH

TijsZonderH

Nieuwscoördinator
Topicstarter
Hahn schreef op woensdag 19 april 2023 @ 15:40:
[...]

Mijn vraag was dan ook niet 'Waarom een .Plan?', want dat snap ik. Mijn vraag is: waarom reacties toestaan onder deze .Plan?

Dan heb je 2 keer dezelfde discussies/vragen/opmerkingen en 2 keer zoveel werk voor jullie.
We hebben vziw de reactiemogelijkheid nog nooit gesloten onder artikelen, niet onder advertorials, vacatures, .plannen, niks. Lijkt me ook niet kies om te doen - bovendien is zo'n .plan na 1,5 dag van de frontpage af, weet je volgens mij zelf ook uit ervaring, dus echt veel dubbel werk is dat niet hoor :)

• TijsZonderH

TijsZonderH

Nieuwscoördinator
Topicstarter
ocf81 schreef op woensdag 19 april 2023 @ 15:49:
Dat dit een enorme opgave is voor de huidige redactie is inmiddels helaas wel overduidelijk gebleken.
Jammer dat je dit soort steken onder water zo geeft. Wij werken als redactie iedere dag keihard en met volle trots aan de beste site van Nederland, dit soort opmerkingen raken me en vind ik zeer onnodig. Je kritiek feedback zou ik best graag willen overwegen (hier praten we ook heel veel over op de redactie), maar op deze manier heb ik daar weinig zin in.

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

*knip* graag een iets minder denigrerende toon. En tevens graag ontopic.

[Voor 126% gewijzigd door RoD op 19-04-2023 22:21]

© ocf81 1981-infinity

• Ray732
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 21-04 08:42
Ik vind de kortere berichten prima, lees net over een storing bij Spotify, fijn om te weten, er valt niet veel meer over te zeggen dan Spotify bevestigt dat er een storing is, en gecachede nummers spelen wel af.

Wat mij betreft een positief voorbeeld van een kort artikel!

• Pompi
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 02-06 20:56
Gaan korte berichten zoals die over een mogelijke storing ook updates krijgen als de storing over zou zijn of blijkt dat er toch geen storing is? Of worden dat dan weer allemaal losse nieuwsberichten?
Want in het eerste geval kunnen mensen blijven denken dat er een storing is terwijl die al mogelijk over is als jullie die niet meer zouden updaten, maar als je ze update worden ze meteen weer langer en zijn het geen korte berichten meer. In het tweede geval gaat het dus voor allemaal "onnodige" berichten in de nieuwsberichtenlijst zorgen waardoor mensen de echte artikelen niet meer kunnen vinden of zelfs dat mensen niet meer op nieuwsberichten gaan klikken omdat ze denken dat het weer een kort bericht gaat zijn.

Komt voor mij beetje over alsof jullie zagen dat het bij bijvoorbeeld The Verge werkt en het hier willen incorporeren, alleen zit die site totaal anders in elkaar waardoor het duidelijk is dat het een ander soort object is. En zeker als dit soort berichten veel in de normale lijst gaan komen in combinatie met de nieuwe layout, krijg je op mobiele apparaten weinig echt nieuws te zien op de FP omdat de ankerleiers al veel ruimte in nemen en er maar enkele berichten voor "the fold" te zien zijn/waren.

• JiBo
  • Registratie: September 2005
Ik denk dat het melden van storingen wel interessant is. Maar in dit geval is de post generiek. Als professional zie ik dat ook wel eens op Azure. Ik merk dat er iets aan de hand is, maar voordat MSFT erkent dat er iets aan de hand is, ben je al een stap verder en al helemaal voordat het op de statuspagina staat. Daarom is de gedachte wel goed. Echter zijn er tientallen verstoringen per dag, die vaak al snel zijn opgelost. Ik denk dat je wilt doorkomen dat bijvoorbeeld om 08:00 uur iemand iets merkt, we om 8:45 uur een nieuwsbericht zien met een tweet van bijvoorbeeld 8:20 uur waarbij het om 8:50 uur wordt afgemeld.

In zo'n geval zaait het meer verwarring dan hulp. Zet dan bijvoorbeeld op zijn minst de tekst vanuit het admin-portal van Microsoft in het nieuwsbericht, want dan kan je beoordelen wat er aan de hand is. Nu krijg je alleen maar geneuzel over dat er weer een storing is en iedereen gaat alles aan elkaar linken (of nog erger: men ziet dit op Tweakers en als het over Azure zou gaan, komt een behulpzame collega naar me toe) moet ik er wat van gaan vinden, en is het mogelijk een losse flodder.

Vanuit een professioneel standpunt zie ik samengevat de nieuwswaarde niet. Ik zou voor jullie hanteren: als het gemeld wordt op Twitter EN het gaat daar los EN het staat op de statuspagina, dan heeft het nieuwswaarde.

Verder nogmaals top dat er geëxperimenteerd wordt!

• Hahn
TijsZonderH schreef op woensdag 19 april 2023 @ 15:50:
[...]

We hebben vziw de reactiemogelijkheid nog nooit gesloten onder artikelen, niet onder advertorials, vacatures, .plannen, niks. Lijkt me ook niet kies om te doen
Daar lijkt me helemaal niks mis mee als je duidelijk verwijst naar dit topic om feedback te plaatsen.
- bovendien is zo'n .plan na 1,5 dag van de frontpage af, weet je volgens mij zelf ook uit ervaring, dus echt veel dubbel werk is dat niet hoor :)
Dit komt bij mij een beetje over als een kleine sneer, maar dat zei ik al letterlijk in mijn vorige post, ja.

Maar door feedback op 2 plekken tegelijk toe te laten ontstaat wel verwarring. Wat hoort hier, wat hoort daar, waarom wordt daar wel direct gereageerd en duurt het hier 4+ uur, etc.

Maar goed, het was slechts een vraag/suggestie, doe er vooral niks mee zoals altijd...

• vanaalten
We hebben sterk overwogen berichten te beginnen met .kort of om ze op een andere manier als zodanig aan te geven. Er zijn 2 redenen dat we dat niet gedaan hebben. De eerste is praktisch: het gaat hier duidelijk om een experiment en tijdens die beperkte periode willen (en moeten) we werken met de tools die we hebben. Een aparte aanduiding betekent dat onze devs weer meer overuren moeten draaien en ze hebben het al zo druk met die darkmode ;)
Even alleen over de eerste reden om het niet te doen:
Ik snap dat je er, puur voor een experiment, geen dev-tijd aan wil spenderen om er een echte nieuwe categorie van te maken.
Maar is het misschien voor de duur van het experiment een optie om puur in de titel dan maar zelf het woord 'kort' te verwerken?
"Kort: Spotify bevestigt een storing te hebben"

• TijsZonderH

TijsZonderH

Nieuwscoördinator
Topicstarter
Pompi schreef op woensdag 19 april 2023 @ 15:58:
Gaan korte berichten zoals die over een mogelijke storing ook updates krijgen als de storing over zou zijn of blijkt dat er toch geen storing is? Of worden dat dan weer allemaal losse nieuwsberichten?
Goede vraag, zonder antwoord voor nu. We moeten uitzoeken wat werkt - storingsnieuws is altijd een status aparte op Tweakers omdat we daar óf niet snel genoeg bij zijn óf het te snel posten. Dus ik weet niet zo goed hoe we hier mee om moeten gaan, wat denk jij er zelf van?
Hahn schreef op woensdag 19 april 2023 @ 16:00:
[...]

Daar lijkt me helemaal niks mis mee als je duidelijk verwijst naar dit topic om feedback te plaatsen.

[...]

Dit komt bij mij een beetje over als een kleine sneer,
Was niet zo bedoeld, vooral een opmerking over hoe je al lang op Tweakers zit en daarom inmiddels goed weet hoe dit soort dingen werken - wat mij betreft is dit niet heel verwarrend hoor, in dit topic zeg ik niks anders dan onder het .plan.
Maar goed, het was slechts een vraag/suggestie, doe er vooral niks mee zoals altijd...
Ik ga niet mee in je frame dat je niet luisteren naar suggesties. Ik zit hier om op je te reageren, en dit experiment duurt een maand en daarna maken we de balans op. Deels op basis van comments hier, maar ook op veel andere factoren. Dat doen we altijd op die manier.
vanaalten schreef op woensdag 19 april 2023 @ 16:13:
[...]

Maar is het misschien voor de duur van het experiment een optie om puur in de titel dan maar zelf het woord 'kort' te verwerken?
"Kort: Spotify bevestigt een storing te hebben"
Vind ik een heel goede om te overwegen. Dat hebben we zelfs al overwogen maar we doen niet om reden twee, maar ook omdat dat kostbare tekens in de kop kost en daar worstelen we al vaak genoeg mee helaas. Misschien als over 2 weken blijkt dat echt iedereen die aanduiding wil, we dat wel gaan doen, maar dat wil ik nog even aankijken. Het heeft namelijk voor- maar ook nadelen.

• Hahn
TijsZonderH schreef op woensdag 19 april 2023 @ 16:21:
[...]

Was niet zo bedoeld, vooral een opmerking over hoe je al lang op Tweakers zit en daarom inmiddels goed weet hoe dit soort dingen werken
Zo goed zelfs, dat ik het zelf al aan had gestipt, en dus was jouw opmerking tegen mijn zere been.
- wat mij betreft is dit niet heel verwarrend hoor, in dit topic zeg ik niks anders dan onder het .plan.
Wat jou betreft niet, wat mij betreft wel. Maar goed, nu nog de reacties dichtzetten onder de .Plan lijkt me ook niet wenselijk, dus dat punt is bij deze beslecht.
[...]

Ik ga niet mee in je frame dat je niet luisteren naar suggesties. Ik zit hier om op je te reageren, en dit experiment duurt een maand en daarna maken we de balans op. Deels op basis van comments hier, maar ook op veel andere factoren. Dat doen we altijd op die manier.
Natuurlijk doen jullie je best, en vinden jullie zelf dat je zo goed mogelijk feedback meeneemt, maar ik denk dat je van een koude kermis thuiskomt als je bij je bezoekers zou polsen in hoeverre Tweakers openstaat voor feedback van de community.

• Pompi
  • Laatst online: 02-06 20:56
TijsZonderH schreef op woensdag 19 april 2023 @ 16:21:
[...]

Goede vraag, zonder antwoord voor nu. We moeten uitzoeken wat werkt - storingsnieuws is altijd een status aparte op Tweakers omdat we daar óf niet snel genoeg bij zijn óf het te snel posten. Dus ik weet niet zo goed hoe we hier mee om moeten gaan, wat denk jij er zelf van?
Ik denk persoonlijk dat je het beste geen berichten die mogelijk onderhevig aan tijd zijn kan doen, tenzij je bijvoorbeeld het pas na afloop doet. Dus als in korte melding dat er storing was en inmiddels al verholpen. En een artikel zoals Microsoft en hun nieuwe benaming van hackersgroepen zou dan wel weer kunnen. Of iets als Bedrijf X stelt Y uit, tenzij er heel speciale redenen zijn of extra nieuws en dan zou je zo'n artikel een normale lengte kunnen doen.

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 03-06 20:45

Saven

Administrator

Dank allemaal alvast voor de reacties tot nu toe! Een paar dingen vallen meteen al wel op, met name over het als kort bericht aanduiden. Die wil ik ook gelijk even toelichten.

We hebben sterk overwogen berichten te beginnen met .kort of om ze op een andere manier als zodanig aan te geven. Er zijn 2 redenen dat we dat niet gedaan hebben. De eerste is praktisch: het gaat hier duidelijk om een experiment en tijdens die beperkte periode willen (en moeten) we werken met de tools die we hebben. Een aparte aanduiding betekent dat onze devs weer meer overuren moeten draaien en ze hebben het al zo druk met die darkmode ;) De tweede reden is dat we dachten dat lezers conclusies verbinden aan een aankondiging. Voor ons staat de inhoud voorop, dus 'ben je na het lezen geïnformeerd als lezer', en niet de vorm, want dan ga je je daarop focussen: is dit bericht niet te kort, had het niet langer gekunnen? Waarom is bericht Y lang en bericht X weer kort? Zijn de verhoudingen tussen lange en korte berichten op de frontpage wel goed?

Dat wilden we voorkomen, maar misschien is dat een verkeerde inschatting geweest. Daarom is het ook een experiment :) Als blijkt dat er echt veel voorkeur is voor een aparte aankondiging of categorie, dan zullen we dat (als we door willen) dat zeker kunnen bespreken met onze ontwikkelaars, dus dank aan iedereen die dat aangeeft!

Dan zie ik veel terugkomen over storingsnieuws. Dat vind ik enigszins opvallend; we krijgen ook heel vaak het verwijt dat we dat juist te weinig brengen of te laat. Kort nieuws leek me daar juist uitermate geschikt voor omdat je het dan met een wat lagere drempel kan brengen. Ik twijfel dan ook nog steeds wat we daar als Tweakers mee moeten - wat overigens al 15 jaar een twijfel is volgens mij :) Ik kijk graag de komende maand aan!

[...]

Lang verhaal kort ( :*) ): een prima toevoeging dit. Ook business wise voor Tweakers.

Kan me persoonlijk helemaal vinden in wat je vertelt, eigenlijk niks op aan te merken dus. Het is idd ook nooit goed bij users :p lekker laten zo. En ook zeker geen tag o.i.d. toevoegen aan zulke berichten, is helemaal niet relevant joh.

Denk overigens dat psychologisch gezien dit soort berichten steeds meer in trek komen, mensen hebben shotjes dopamine nodig en hebben steeds kortere spanningsboog :+ Waarom denk je dat Shorts en Tiktok zo'n success zijn.

• delphium
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 31-05 11:01
Ik zou het persoonlijk toch wel erg prettig vinden als deze nieuwe korte berichten in een aparte categorie terecht komen. Het heeft mijn interesse namelijk volkomen niet, om berichten te lezen zonder enige duiding, diepgang of context. Ik wil ze het liefst niet in mijn RSS en liefst ook niet onverwacht op de frontpage.

Misschien is "Tweak juice" een goede plek om dit soort korte berichten te planten?

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Ik zie het net voorbij komen! Superfijn die kleine snippets nieuws :).

I am not a number, I am a free man! Kecin's tweakblog! - Kecin.com!

• Zvennn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-05 14:22
Kunnen jullie voor storingen dan niet een samenwerking aan gaan met een externe partij. Dat jullie een soort ticker of apart blok reserveren voor ‘storingsoverzicht’ met actuele storingen en daar evt naar verwijzen zonder daar een nieuwsartikel aan te koppelen? Ofwel dat de link op de FP direct verwijst naar het overzicht? Dan hoef je je ook niet druk te maken over de inhoud van het artikel. In het storingsoverzicht kan je dan bijv zien wat de storing is, wanneer het begon en eindigde.

Eventueel kun je dan daar meer info kwijt per storing, maar dat zou ik dan lekker uitbesteden zodat jullie je kunnen focussen op inhoudelijke artikelen.

• jordyS1
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 07-05 22:18
misschien een apparte kop maken met storings berichten op de homepage? ikzelf vind de homepage een beetje onoverzichtelijk:)

• Marinde
  • Laatst online: 20-04 10:29
Heb niet zo veel problemen met mini artikelen, je leest er zo doorheen en het is makkelijk verteerbaar. Wel zou ik graag een icoontje, of andere aanduiding willen zien bij korte artikelen, dan weet je gelijk waar je aan toe bent d:)b

• EsEsDee
  • Niet online

EsEsDee

The Certified Derailer

ik vind het nu al neigen naar clickbait. Bijvoorbeeld dat bericht over Schumachers AI-interview, eigenlijk is dat gewoon een tweet omgezet naar een nieuwsartikel. Als je vooraf niet kan zien dat het niets nieuws verteld t.o.v. wat je al op andere plekken heb gelezen, dan gaat het toch om de click?

En dan mijn teleurstelling en irritatie dat ik er op geklikt heb en niets wijzer ben geworden. Nee dank je, hiervoor kom ik echt niet naar Tweakers.

Zet er dan .Short voor, of maak het een andere kleur, of geef me de optie om het weg te filteren. Dit is gewoon paginavulling op een gemakkelijke manier.

@TijsZonderH , is het volledig geautomatiseerd?

Uncontrollable & Incompatible

• mmniet
  • Laatst online: 01-06 08:53

mmniet

De beetje weter

in zijn algemeenheid is korte berichten prima, meer tot de kern van het verhaal, maar ik ben dan vaak juist op zich naar bronnen waar ik meer informatie vandaan kan halen. Die mis ik wel eens in normale artikelen, maar juist ook hier, omdat korte berichten soms de interesse opwekken naar meer info en ik kan me niet voorstellen dat jullie alle nieuwsberichten zelf opstellen zonder bronnen te gebruiken.

It's me Mario

• Norea_
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 02-06 16:45
Kan je aub een filter maken om deze posts gewoon niet te zien?

• TijsZonderH

TijsZonderH

Nieuwscoördinator
Topicstarter
EsEsDee schreef op donderdag 20 april 2023 @ 10:40:

Vraag, is het volledig geautomatiseerd?
Zeer zeker niet, Tweakers schrijft geen geautomatiseerde of door AI-gegenereerde artikelen.

Clickbait vind ik een flauwe term. Dit bericht zouden we anders niet hebben gebracht, precies omdát er weinig over te vertellen is dan wat er nu staat. Nu heb je het toch op de site kunnen lezen, anders was dat niet gebeurd. Mijn inschatting is dat tweakers wel interesse in dit nieuwsfeit hebben, dus hebben we hiermee een manier om het toch te kunnen brengen.

• EsEsDee
  • Niet online

EsEsDee

The Certified Derailer

Een aparte aanduiding betekent dat onze devs weer meer overuren moeten draaien en ze hebben het al zo druk met die darkmode ;)
Overuren om in de titel .short of .tweat te zetten? Vind ik erg ongeloofwaardig.

Komt darkmode er nu dan echt bijna aan? Anders vind ik dit een behoorlijke sneer naar iedereen (inclusief mezelf) die hier al jaren om vraagt.

Uncontrollable & Incompatible

• PearlChoco
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 17:37
Is het geen beter idee om één keer per dag een post te maken die al deze mini-berichtjes groepeert, ipv de nieuwsfeed te clutteren met minipostjes? Een beetje zoals de "nieuwe downloads" artikels?

• mmniet
  • Laatst online: 01-06 08:53

mmniet

De beetje weter

PearlChoco schreef op donderdag 20 april 2023 @ 10:55:
Is het geen beter idee om één keer per dag een post te maken die al deze mini-berichtjes groepeert, ipv de nieuwsfeed te clutteren met minipostjes? Een beetje zoals de "nieuwe downloads" artikels?
dat is erg terug gaan naar een papieren nieuwsbron, kan erg achterhaald zijn lijkt me

It's me Mario

• TijsZonderH

TijsZonderH

Nieuwscoördinator
Topicstarter
EsEsDee schreef op donderdag 20 april 2023 @ 10:53:
[...]

Overuren om in de titel .short of .tweat te zetten? Vind ik erg ongeloofwaardig.
Nee geen letterlijke overuren, maar dit betekent wel dat het met een volgende sprint mee zal moeten, het kost wat ontwikkelingstijd die ten koste gaat van andere dingen etc. Ik wil er maar mee zeggen dat we in ieder geval de eerste experimentele maand alleen willen werken met de tools die we nu al tot onze beschikking hebben. Daarna kunnen we die dev-tijd zeker wel aanvragen, mocht dat nodig zijn.
Komt darkmode er nu dan echt bijna aan? Anders vind ik dit een behoorlijke sneer naar iedereen (inclusief mezelf) die hier al jaren om vraagt.
Als ik iets geleerd heb in de afgelopen jaren dan is het wel dat je over darkmode geen grapjes maakt. Dus nee, dat is geen sneer.
PearlChoco schreef op donderdag 20 april 2023 @ 10:55:
Dat is zeker iets dat we hebben overwogen en ook nu nog zullen overwegen als daar meer vraag naar is. Ik vind er zeker wat voor te zeggen, dus dat neem ik in de evaluatie straks ook mee :)

• vanaalten
We zijn natuurlijk pas een paar dagen met deze korte berichten bezig, maar toch:
nieuws: Familie van F1-coureur Schumacher klaagt tijdschrift aan vanwege AI-i...
...de titel klonk interessant. Maar na de alinea gelezen te hebben hield ik een 'is dit alles' gevoel er aan over. Had meer verwacht. En nee, ik weet niet WAT ik dan meer had verwacht, maar dit was niet bevredigend. En dat heb ik bij alle 'kort' artikelen tot nu toe gehad.

Tegelijkertijd zou het mij ook niet verbazen dat ALS er een 'kort' indicatie voor de titel had gestaan, ik 'm toch had geopend... want, FOMO. Dan zou het risico voor mij zijn dat ik netto Tweakers.net minder interessant ga vinden, want dagelijks open ik dan toch meerdere 'kort' artikelen die een nare nasmaak achterlaten.

@TijsZonderH ik ben wel benieuwd wat jullie manier is om te bepalen of deze korte artikelen een succes zijn of niet. Aantal views? Of aantal positieve/negatieve reacties hier?

• jreijmer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 01-06 16:17
Voor mij een prima toevoeging aan Tweakers, maar met een stevige voorbehoud, ik zou wel graag een splitsing zien (overigens, volledig persoonlijk voorkeur):

1) Storingsmeldingen ook dermate aan te duiden en de optie te geven om deze geheel niet te zien.

Toelichting: voor mij zijn storingen totaal geen interessante informatie / artikelen. Dan huppel ik wel naar allestoringen.nl. De mogelijkheid om in mijn voorkeuren aan te kunnen geven om deze niet in m'n feed te zien zou zeer gewaardeerd worden.

2) Korte artikelen ook onder een andere categorie te plaatsen of duidelijk in m'n feed te laten zien dat het gaat om een kort artikel. Dan kan ik die skippen als de titel mij niet interessant. Ik heb voor mijn gevoel meer irritatie gehad dat het om 2 alinea's gaat en het "gehele" artikel al niet meer interessant vindt en dus de moeite niet neemt om te lezen en gewoon verder klik. Meerdere clicks voor geen toegevoegde waarde = irritatie tweaker.

Dus in het kort:

- Storingen aparte categorie en niet in de nieuws feed.
- Korte artikelen kenbaar maken in de headline zodat ik de optioneel kan skippen.

Dat geeft het wat UI betreft een veel betere inzichtelijkheid van de site. Plus dat jullie ook veel beter kunnen zien of korte artikelen ook daadwerkelijk op Tweakers thuis horen (want dat wordt dan wel inzichtelijk ook). En mogelijk dus in de toekomst niet nodig meer omdat het animo te laag hiervoor kan liggen.

Persoonlijke mening is dat ik absoluut twitter, instagram, tiktok en al die andere short-formats vermijd, want 99 van de 100 keer kan je niet de informatie op een juiste en degelijke manier distilleren naar een dermate korte format zonder inhoudelijke informatie te verliezen. En ik kom juist naar Tweakers om diepte in te duiken en niet te lezen dat spotify 4 minuutjes in de stress zat vanwege downtime. Ik zie hier en daar in de reacties dat men het fijn vind i.v.m. een kortere spanningsboog, maar persoonlijk vind ik dat dus een ontwikkeling die niet bevorderlijk is. Het streven naar long formats zodat juist net personen de aandacht opbouwen en de focus kunnen leggen bij artikelen is een goede oefening van de geest. Short formats is een psychologisch achteruitgang van ontwikkeling van de geest. Maar wie ben ik om dat te zeggen ;-)

Hopelijk in z'n geheel een mooie toevoeging, maar ik hoop niet dat het een gimmick wordt om 'met de trend mee te gaan' en dat het functioneel binnen Tweakers ingezet wordt. Dan is het een mooie 'win' voor de site.

• JRShield
  • Laatst online: 29-05 07:57
vanaalten schreef op donderdag 20 april 2023 @ 11:11:
We zijn natuurlijk pas een paar dagen met deze korte berichten bezig, maar toch:
nieuws: Familie van F1-coureur Schumacher klaagt tijdschrift aan vanwege AI-i...
...de titel klonk interessant. Maar na de alinea gelezen te hebben hield ik een 'is dit alles' gevoel er aan over. Had meer verwacht. En nee, ik weet niet WAT ik dan meer had verwacht, maar dit was niet bevredigend. En dat heb ik bij alle 'kort' artikelen tot nu toe gehad.

Tegelijkertijd zou het mij ook niet verbazen dat ALS er een 'kort' indicatie voor de titel had gestaan, ik 'm toch had geopend... want, FOMO. Dan zou het risico voor mij zijn dat ik netto Tweakers.net minder interessant ga vinden, want dagelijks open ik dan toch meerdere 'kort' artikelen die een nare nasmaak achterlaten.

@TijsZonderH ik ben wel benieuwd wat jullie manier is om te bepalen of deze korte artikelen een succes zijn of niet. Aantal views? Of aantal positieve/negatieve reacties hier?
Wat ik mis is bijvoorbeeld welke AI er gebruikt is, een voorbeeld van een vraag/antwoord uit het artikel, de cover van het tijdschrift, dat soort zaken. Het artikel voelt door deze missende zaken als niet-af. Korte stukjes zijn leuk voor nu.nl, maar op tweakers verwacht ik juist iets meer diepgang.

Edit: het bericht op nu.nl is zelfs van betere kwaliteit. Neem deze dan 1 op 1 over: Familie Michael Schumacher wil weekblad aanklagen na nepinterview met AI https://www.nu.nl/media/6...-nepinterview-met-ai.html

[Voor 7% gewijzigd door JRShield op 20-04-2023 12:55]

• pdxnet96
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-04 10:04
Doe ik ook ff een kort bericht ...

Paywall plannen ?

Ja ja ja Nee !!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Vind het geen fijn format. Snel iets korters publiceren met de notitie dat het later uitgebreid wordt is okee, maar in deze vorm en te zien binnen de lijst volwaardige artikelen vind ik het toch een beetje useless en zelfs best irritant.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 00:30

Quad

Doof

Korte berichten heb ik op zich geen issue mee.
Maar kan deze wel een tag meegegeven worden zodat het duidelijk is dat het om een .Short gaat?

.short: Familie van F1-coureur Schumacher klaagt tijdschrift aan vanwege AI-i...

.geek: Tweakers Podcast #265 - Netflix-delers, pc-bouwers en tv-heruitgaves

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️
Darts🎯

• StGermain
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-06 11:23
Het lijkt met die korte berichten wel alsof de tweakers redactie het volledig heeft opgegeven en enkel nog berichten overneemt van reuters en diepgang aan de community overlaat.

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

Auchtahelweit!

Suggestie: Zorg dat in de nieuwstracker linksboven de titel iets van "KORT" of "SHORT" als prefix krijgt.
Nieuws

10:31 [SHORT] Familie van F1-coureur Schumac...
10:20 Eerste versie Nederlands Nationa...
09:30 Microsoft gaat Twitter uit zijn adv...
07:58 Seagate betaalt schikking van 27...

Reviews
[...]

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

• pdxnet96
  • Laatst online: 21-04 10:04
*knip*

[Voor 97% gewijzigd door Orion84 op 20-04-2023 12:28. Reden: Houdt het on-topic en constructief a.u.b.]

Ja ja ja Nee !!

• kuurtjes
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 21-04 11:01
StGermain schreef op donderdag 20 april 2023 @ 11:39:
Het lijkt met die korte berichten wel alsof de tweakers redactie het volledig heeft opgegeven en enkel nog berichten overneemt van reuters en diepgang aan de community overlaat.
^ Dit.

Absoluut geen diepgang in het bericht en we moeten zelf gaan opzoeken als we meer informatie willen.

• __R__
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 16:41
Ik ben toch voorstander van minder nieuwsberichten op de FP met meer inhoud en duiding dan deze actie.

Lijkt wel alsof je op kwantitatieve normen loopt te sturen ipv kwalitatieve. En dat is zo zonde.

• Bender
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-06 15:01
Korte berichten vind ik totaal niet interessant, die zijn doorgaans zo oppervlakkig dat het ook wel op nu.nl staat.

• hottestbrain
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 04-05 10:19
Ik vind korte berichten prima, zolang het wel de toegevoegde waarde heeft die ik verwacht van tweakers. Het gaat dus niet om het aantal karakters/woorden, maar om de inhoud. Dit artikel levert mij persoonlijk meer vragen op dan antwoorden, terwijl ik juist gewend ben antwoorden te vinden op tweakers. Ik vind de toegevoegde waarde van dit voorbeeld dan ook vrij minimaal en het artikel lezen was derhalve zonde van mijn tijd.

• Ootje70
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 02-06 08:52
Ik zou graag wat meer context zien in dit soort korte berichten. Bijvoorbeeld het bericht over het door AI gegeneerde artikel over Schumacher is door 'een tijdschrift', het is informatiever als je weet dat het een 'Duits' tijdschrift is, wellicht wat de naam van het tijdschrift is. Je kunt dan op de link naar weer een ander artikel klikken maar soms is het handig om wat meer relevante informatie te hebben.

• MadMan
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 24-05 09:52

MadMan

What the....

Een aparte aanduiding betekent dat onze devs weer meer overuren moeten draaien en ze hebben het al zo druk met die darkmode ;)
Want het als poster van dat artikel gewoon in de titel aangeven als "Kort: <titel>" is niet mogelijk?

Dat je korte artikelen wil plaatsen als site is wmb verder prima, maar ik zou ze persoonlijk graag skippen voor ik een aantal kliks doe om erachter te komen dat het een artikel in een format is waar ik persoonlijk geen interesse in heb vanwege het korte. Zo'n korte berichten geven mij zoals hierboven ook al is vernoemd altijd meer vragen dan antwoorden, daar heb ik geen zin in.

[Voor 9% gewijzigd door MadMan op 20-04-2023 14:08]

W211 E55 | W220 S500 | W116 280SE | E90 318iA | E30 325i | Cooper Classic

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19:17
Wat mij betreft gaat kwaliteit echt boven kwantiteit.
De korte berichtjes die er nu staan zijn eigenlijk een soort twitter+ qua omvang...

Ik hoef niet elk wissewasje te weten, dus ik lees normaliter alleen de nieuwsberichten die me interesseren. Nu zie ik een interessante kop en wil ik meer weten, maar staat er in het artikel eigenlijk niets meer dan wat er in de kop en misschien 1 zin had gepast.

• af_bert
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 04-06 11:40
Kan de achtergrond van zulke korte berichtjes misschien een andere kleur krijgen? Zodat men zonder het bericht open te klikken, men direct kan zien of het om een kort bericht gaat of over een gewoon artikel.

• TweakOverflow
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 03-06 20:24

TweakOverflow

Wubbalubbadubdub!

Bender schreef op donderdag 20 april 2023 @ 12:46:
Korte berichten vind ik totaal niet interessant, die zijn doorgaans zo oppervlakkig dat het ook wel op nu.nl staat.
Ik heb even de proef op de som genomen voor het laatste korte artikel op Tweakers over Schumacher.

Bij Tweakers worden er een paar zinnen vertaald van de bron en tada; er is een artikel en klik maar door naar de bron als je enige context wil hebben. Op Nu.nl krijg je die context al mee.

De nieuwswaarde van dit artikel op Tweakers vind ik ook bijzonder laag, er is een interview gepubliceerd waarbij de 'geïnterviewde' AI blijkt te zijn. Dat is op de naam die ze eraan gekoppeld hebben na i.m.o. niet heel erg nieuw en spannend. Zeker niet als je de context zelf ook nog eens moet gaan zoeken in bronartikelen.Ik kom juist naar Tweakers toe voor de wat grotere artikelen, met context en inhoud. Als ik dit soort berichten wil lezen ga ik juist wel naar Twitter/Reddit/RTL Boulevard. Ik mis een beetje het gevoel ''van Tweakers voor Tweakers"

Op Over Tweakers lees ik dat het hier op Tweakers gaat om technologie:
Samen met die community is de redactie in staat om technologie kritisch te bekijken. We testen zelf onder andere laptops, smartphones, tablets, games en tv’s. We zijn nieuwsgierig naar elk detail, zodat we producten goed kunnen vergelijken en onze kennis kunnen delen, vrij toegankelijk en overal beschikbaar.
Ik mis het kritische, nieuwsgierige en de technologie in deze artikelen.

Weddings are basically funerals with cake.

• kuurtjes
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 21-04 11:01
TweakOverflow schreef op donderdag 20 april 2023 @ 14:52:

Ik mis het kritische, nieuwsgierige en de technologie in deze artikelen.
Het is al langer bergaf aan het gaan. Het lijkt alsof dopamine rushes meer en meer aangemoedigd worden.

• Jerie
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Ik vind korte berichten prima. Sterker nog: ik vind het horen binnen een compleet spectrum van aanbod. Ik heb veel ervaring met wetenschappelijke tijdschriften voorlezen (mijn vader was blind, vandaar). Bij diepgang af en toe dan de mogelijkheid iets kort of luchtig is dan prettig, zonder naar alternatieven te moeten wijken. Ik wil niet naar nu.nl voor tech nieuws.

Echter ik kan me ook voorstellen dat mensen teleurgesteld raken. Daarom de volgende oplossing: informeer de lezer duidelijk vooraf dat het een kort bericht betreft. Dan kunnen degenen die diepgang wensen het eenvoudig overslaan.

"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds

• Freeaqingme
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 03-06 22:57
It's funny you should say that; ik vind juist dat nu.nl steeds vaker uitgebreidere artikelen publiceert.
TijsZonderH schreef op donderdag 20 april 2023 @ 10:58:
[...]

Nee geen letterlijke overuren, maar dit betekent wel dat het met een volgende sprint mee zal moeten, het kost wat ontwikkelingstijd die ten koste gaat van andere dingen etc. Ik wil er maar mee zeggen dat we in ieder geval de eerste experimentele maand alleen willen werken met de tools die we nu al tot onze beschikking hebben. Daarna kunnen we die dev-tijd zeker wel aanvragen, mocht dat nodig zijn.
Maar je hebt al een tekstveld met 'titel' neem ik aan. Zou de auteur daar - for the time being - niet gewoon ".short: " voor kunnen typen? Ik vind die korte artikelen prima; liever dat dan dat je er een wollig verhaal omheen schrijft enkel om aan de character count te komen, maar ik merk dat een stukje verwachtingsmanagement wel fijn zou zijn.

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Leuk dat korte, moet alleen nu zoeken tussne alle toeters en bellen/reclames waar die 3 woorden zijn* van een "nieuwsartikel"

* Bij wijze van spreken. Ben e rniet echt gecharmeerd van.

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

• Bender
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-06 15:01
Dit bericht was naar aanleiding van dit bericht

Nu is er dit bericht
nieuws: Mastodon.nl bereikt mijlpaal van 1 miljoen posts

Ik vind het nog meer tenenkrommed dan het vorige bericht.

Het niveau van Tweakers vond ik erg hoog, maar als soort 'nieuws'berichten op Tweakers komen zal ik niet meer terugkomen.
Niet omdat ik de rest van de artikelen niet interessant vind, maar omdat ik op links klik om steeds in een desillusie te komen dat er helemaal geen nieuws te melden is.
Ik voel er weinig voor mijn tijd te verspillen aan een nieuwssite die geen nieuws meer heeft.

(ik heb vandaag 4 berichten opengeklikt die mij interessant leken, 2 nieuws en 2 afval..)

• RobinNL
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:16
Ik weet niet echt wat ik van de korte berichten moet vinden. Zelf kom ik naar Tweakers om te lezen over technieuws en verwacht net iets meer diepgang.

Na het lezen van het bericht nieuws: Mastodon.nl bereikt mijlpaal van 1 miljoen posts zit ik toch met... Is dit het dan? Was dit het wel waard om te plaatsen?

Als bepaalde nieuwsberichten kort worden, is het dan niet beter om deze dan te bundelen in één artikel? Als deze artikelen los worden geplaatst zou een [Short] prefix in de titel wel netjes zijn.

AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x

• Hahn
RobinNL schreef op donderdag 20 april 2023 @ 19:23:
Ik weet niet echt wat ik van de korte berichten moet vinden. Zelf kom ik naar Tweakers om te lezen over technieuws en verwacht net iets meer diepgang.

Na het lezen van het bericht nieuws: Mastodon.nl bereikt mijlpaal van 1 miljoen posts zit ik toch met... Is dit het dan? Was dit het wel waard om te plaatsen?
Naast dat ik me ook zeer afvraag wat nou precies de nieuwswaarde aan dit bericht is (er zijn op het internet waarschijnlijk vele honderdduizenden forums die meer dan 1 miljoen posts hebben behaald), had een beetje context over wat Mastodon nou eigenlijk is geen kwaad gekund.

Ik was namelijk in de veronderstelling dat Mastodon een soort van 'anarchie'-versie van Twitter was, en dat er maar 1 versie van was. Maar blijkbaar kan je je eigen onafhankelijke Mastodon-server draaien. Ik vraag me af hoe groot de groep is die dat wel al wist.

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22:35
Hier ook gekomen via het 'artikel': nieuws: Mastodon.nl bereikt mijlpaal van 1 miljoen posts.

Persoonlijk vind ik dit gewoonweg zonde van de klik. Zet er dan een tag achter op de frontrage, iets als 'short' of wat dan ook. Bespaard de frustratie van een klik om dit soort 'artikelen' te lezen. De inhoud van het 'artikel' geeft namelijk geen noemenswaarde aanvullende informatie boven de titel.

Er is verder op zich niets mis met kort, maar het moet nog wel gewoon inhoud blijven behouden. En om eerlijk te zijn, zijn de meeste artikelen op Tweakers.net eigenlijk al korte artikelen, wanneer vergeleken met internationale concurrentie als bijvoorbeeld Ars Technica.

• mrdemc
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 01:14
Ik ben ook hier gekomen vanuit het Mastodon artikel. Ik merk zelf vanuit de reacties dat in ieder geval wat diepgang of extra data m.b.t de grootste server bijv. nu mist waardoor er te snel conclusies worden getrokken over geheel Mastodon of de Fediverse. Bijv. door de toevoeging van deze statistieken:

https://instances.social/list/advanced

Op zich een leuk bericht vind ik zelf, maar de beknopte inhoud bereikt m.i. het tegenovergestelde lijkt het.

[Voor 11% gewijzigd door mrdemc op 20-04-2023 20:02]

• Rourke
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 27-05 20:00
Ik ben volgens mij in de minderheid of dat lijkt zo als ik de laatste pagina lees, maar ik vind dit nieuwe format een verademing. Hoe vaak ik Tweakers niet even open tussen alle bedrijvigheid door, en daar past dit format perfect bij. Ik heb niet altijd veel achtergrond nodig. Gewoon wat bite-size tech nieuws is hartstikke fijn.

Wat vlotter op actueel nieuws zitten is voor mij ook een dik pluspunt.

[Voor 17% gewijzigd door Rourke op 20-04-2023 23:31]

• rlkz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
psychodude schreef op donderdag 20 april 2023 @ 19:55:
Hier ook gekomen via het 'artikel': nieuws: Mastodon.nl bereikt mijlpaal van 1 miljoen posts.

Persoonlijk vind ik dit gewoonweg zonde van de klik. Zet er dan een tag achter op de frontrage, iets als 'short' of wat dan ook. Bespaard de frustratie van een klik om dit soort 'artikelen' te lezen. De inhoud van het 'artikel' geeft namelijk geen noemenswaarde aanvullende informatie boven de titel.

[...]
Ik sluit mij hier volledig bij aan, dit is gewoon zonde. Ik mis even volledig de waarde van deze extreem korte artikelen/berichten, helemaal omdat je niet bij het nieuwsoverzicht weet als het om een lang of zeer kort 'nieuwsbericht' gaat. Nu krijg ik het gevoel van, bah, ben ik hier nu ingetrapt?! :/

Het voelt alsof deze korte berichten misschien beter geschikt zijn voor een soort 'live-feed' gedeelte op de site.

[Voor 5% gewijzigd door rlkz op 20-04-2023 23:53]

I browse with Vivaldi

• Wailing_Banshee
  • Laatst online: 02-06 10:43

Wailing_Banshee

You're Next

Ik kom er net achter dat er blijkbaar iets is als deze korte berichten via een link in een forum post. Geen idee waar ik die berichten zelf kan vinden....

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• ReVision.
  • Registratie: Juli 2019
  • Niet online
De kwaliteit van de nieuwsberichten gaat al jaren achteruit en dan komen daar nu korte low effort berichten bij?
Je krijgt bij low effort nieuws berichten ook low effort reacties in de comments (ja die zijn er sowieso al) maar dat wordt dan nog veel erger. Ik snap het nut echt niet en ik zie serieus alleen maar nadelen.

Wordt het niets eens tijd om de gewoon de kwaliteit te verbeteren i.p.v. met dit soort "gimmicks" te experimenteren.

GamerTag: ReVisionsX

• liberque
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-05 13:34

liberque

Vrijzinnig!

Absoluut geen voorstander van korte berichten. Zoals al in de TS wordt aangegeven zijn er genoeg nieuwtjes waarbij het onderwerp de lading eigenlijk al dekt en werden deze nieuwtjes in het verleden onnodig opgevuld of zelfs genegeerd. De oplossing lijkt nu 'kortere berichten' te zijn, maar dan nog los je het probleem niet op met nieuwtjes waarvan het onderwerp de lading al dekt .. je gaat die bij korte berichten toch weer (al is het minder) aan opvulling doen.

Wil je dit goed oplossen en de T.net bezoekers toch zulke nieuwtjes niet onthouden dan zal je toch een andere oplossing moeten bedenken en ja.. daar komt het DEV team toch weer aan de pas (maakt niet uit: we wachten toch al 2 jaar op die dark-mode dus een weekje langer kan ook nog wel hoor :) ).

Maak 1-line nieuws zichtbaar op de frontpage a la Tweets en noem die 'Overig nieuws". Je weet wel one-line berichtjes met een max. aantal karakters en die noem je dan natuurlijk geen tweets, maar ... Tweaks. Hoef je nooit geen opvulling te doen en geen nieuwtjes meer te onthouden van je bezoekers. Kost wellicht wat tijd om te implementeren, maar . dan heb je ook voor de langere termijn iets.

offtopic:
Wist je overigens dat sinds dat 'Nu populair op Gathering of Tweakers" verdwenen is van de frontpage ik GoT niet meer bezocht heb. Dit stukje was altijd een incentive om even mee te lezen, maar nu die verdwenen is ben ik als luie bezoeker niet meer geneigd om te participeren om GoT.. en ik zal vast niet de enige zijn.

Try looking into that place where you dare not look! You'll find me there, staring out at you!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:25

crisp

Devver

Pixelated

liberque schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 08:23:
offtopic:
Wist je overigens dat sinds dat 'Nu populair op Gathering of Tweakers" verdwenen is van de frontpage ik GoT niet meer bezocht heb. Dit stukje was altijd een incentive om even mee te lezen, maar nu die verdwenen is ben ik als luie bezoeker niet meer geneigd om te participeren om GoT.. en ik zal vast niet de enige zijn.

Intentionally left blank

Acties:
  • +1Henk 'm!

• liberque
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-05 13:34

liberque

Vrijzinnig!

Haha.. ok.. ff mijn custom meuk weer aanpassen.. thnx.. je verdient een knuffel (en de personen die dit besloten hebben natuurlijk) (/me happy) :)

Try looking into that place where you dare not look! You'll find me there, staring out at you!

• iOnoWLIt
  • Laatst online: 26-05 12:58
Komt voor mij beetje over alsof jullie zagen dat het bij bijvoorbeeld The Verge werkt en het hier willen incorporeren, alleen zit die site totaal anders in elkaar waardoor het duidelijk is dat het een ander soort object is.
En hun korte berichten zijn inhoudelijk zelfs langer dan van The Verge.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 04-06 13:54
Ik kan hoog en laag springen; ik vind deze stijl van berichtgeving helemaal niks.

Maak dan één pagina voor kort nieuws van die dag waar je lekker doorheen kan scrollen in de stijl van 'het nieuws van vandaag' (maar dan meer dan 3 artikelen..), en weergeef deze korte berichten op de FP zoals downloads nu worden:
https://tweakers.net/i/GpOH3BAUIIqEbnH7QFrv2j24XKs=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/9uZMnqNBSYXoLvl4TvLOY4d5.png?f=user_large

I.e.:
code:
1
Short: Diablo IV krijgt 12 mei laatste open bèta • en 2 andere Shorts

Ik vind het soms prima om even door wat kleine berichtjes heen te vliegen met m'n scrolwiel, maar hoef echt geen individuele. pagina. voor. elk. kleine. berichtje. te. zien. Pas wanneer een klein berichtje mij echt trekt zou ik doorklikken voor eventuele reacties.

[Voor 27% gewijzigd door D4NG3R op 21-04-2023 13:59]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • +6Henk 'm!

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19:05
D4NG3R schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 08:43:
Ik kan hoog en laag springen; ik vind deze stijl van berichtgeving helemaal niks.

Maak dan één pagina voor kort nieuws van die dag in de stijl van 'het nieuws van vandaag' en weergeef deze korte berichten op de FP zoals downloads nu worden:
[Afbeelding]

Ik vind het soms prima om even door wat kleine berichtjes heen te vliegen met m'n scrolwiel, maar hoef echt geen individuele, pagina, voor, elk, berichtje, te, zien. Pas wanneer een klein berichtje mij echt trekt zou ik doorklikken voor eventuele reacties.
Eens hiermee. Het vervuilt enorm de informatie van de front-page. Erg overzichtelijk is die al niet meer, sinds alle van de vorige aanpassing van de frontpage, als je niet de nodige onzin informatie weg moet filteren met customcss or alternatieve tools.

Ik komt voor interessant tweakers nieuws, niet dat spotify een storing had, of ziggo in Amsterdam. Mastodon zegt de titel al genoeg, rest van het artikel bevat eigenlijk niet meer informatie en is zonde van je muisklik.

Maak er een apart kader of filter voor, zodat je dit niet in de tijdlijn te zien krijgt en gemakkelijk weg te filteren is.
Pagina: 1 2 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee