Feedback: we experimenteren met (soms) kortere artikelen

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Svenbuis
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 10-01 20:47
Ik ga heel eerlijk zijn, ik had geen zin om 4 pagina's aan comments door te lezen.

De korte berichten vind ik een goed idee, maar ik zou het wel prettig vinden als ik dat kan zien voordat ik erop klik.

Je kan bijv. de kleine artikelen groeperen zoals dat met de downloads gedaan wordt, of anders een prefix oid.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 22:07
Een paar dagen verder, en ik moet mezelf erop betrappen dat ik nu bij iedere titel op de fp mezelf afvraag of dit een kort bericht gaat zijn. Geen fan van dat gevoel.

Verder moet er wel echt gewaakt worden voor het punt dat zulke 'shorts' wel iets toevoegen. Zeker indien ze tussen de reguliere artikelen blijven staan. Nu voelt het af en toe wel erg 'omdat het moet' en niet 'omdat dit iets is wat we echt niet van jullie wilden weerhouden'.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Orangelights23
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 22:08
De korte berichten roepen vaak meer vragen op dan dat het informatie biedt. De toegevoegde waarde van Tweakers voor mij is dat ik achtergrondinformatie erbij krijg. Op de pagina waarin jullie de korte nieuwsartikelen aankondigen geven jullie het voorbeeld van een storing en dat er niets meer bekend is dan 'er is een storing'. Ik wil dan graag weten of dit vaker voorkomt bij die partij, bijvoorbeeld.

Voor mij niet echt een geslaagd iets.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sebritar
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 29-04 13:36
Eerlijkheidshalve gebied me te zeggen dat ik niet alle berichten hier gelezen heb.

Ik neem aan dat de kortere berichten geïmplementeerd zijn om te zorgen dat er vrij vlot een bericht naar buiten gebracht kan worden. Wat ik alleen maar toe kan juichen, echter zie ik wel ruimte voor verbetering.

Een optie die ter gedachte kwam was het plaatsen van een bericht in 2 delen. het eerste "korte" bericht om nieuws snel te brengen en een later artikel die iets uitgebreider is waarnaar gelinkt wordt vanuit het kortere bericht om de verdieping aan te geven.

Daarnaast zie ik zelf wel kansen in het filteren dan wel in de UX mee te nemen wat een kort / lang bericht is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tjahneee
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 12-05 07:42
Voor mij is dit wel fijn. Alleen moeten korte artikelen dan niet op losse pagina's staan maar op een pagina en onder elkaar zodat je er makkelijk en snel doorheen scrolt. Een volledige pagina met een klein stukje tekst is voor mij minder prettig lezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Klauwhamer
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 19:09

Klauwhamer

Voor spijkers.. op laag water.

Over het algemeen vind ik de berichten op Tweakers niet "lang", en veelal niet meer dan een rehash van een andere bron, zonder al te veel toegevoegde waarde door Tweakers.net. In dat kader maakt 't mij niet veel uit.

Dat klinkt misschien wat zuur maar dat is het niet: ook voor de spreekwoordelijke "Computer Idee" is een markt. Daarnaast is de Frontpage maar een klein stukje Tweakers.

D3 :: I don't always kill but when I do, it's hyphen nine. :: y u no iddqd? :: Si non confectus, non reficiat.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Kunnen de korte berichten aangeduid kunnen worden met een symbool/icoontje?

Zoals .geek maar dan voor short; een short 🩳 of een kabouter

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• no00waa
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 12-05 17:09
Ik vond het bericht over de Apple MR headset met USB-C prima, lekker kort en ik ben weer op de hoogte van iets. Aparte aanduiding zoals hierboven gemeld zou echter wel fijn zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 23:11
himlims_ schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 13:58:
Kunnen de korte berichten aangeduid kunnen worden met een symbool/icoontje?

Zoals .geek maar dan voor short; een short 🩳 of een kabouter
Oprechte vraag: Waarom? Als in, je ziet toch dat het bericht kort is? Je leest er zo doorheen. Waarom moet daar dan een icoontje bij?

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

DonJunior schreef op maandag 24 april 2023 @ 13:15:
[...]

Oprechte vraag: Waarom? Als in, je ziet toch dat het bericht kort is? Je leest er zo doorheen. Waarom moet daar dan een icoontje bij?
om vooraf te zien wat voor 'soort' bericht het is. een .geek of .plan is ook "nieuws" maar andere vorm. idem voor .short

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-05 15:50
Dan weet je zonder het te openen dat er in het bericht niets meer staat dan wat je in de titel al ziet. Hooguit een 'wie-heeft-wat-gezegd', maar meer informatie is er meestal niet. Scheelt dus onnodig openen en gefrustreerd raken dat er niets informatiefs achter de link zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
  • Laatst online: 23:11
vanaalten schreef op maandag 24 april 2023 @ 14:21:
[...]

Dan weet je zonder het te openen dat er in het bericht niets meer staat dan wat je in de titel al ziet. Hooguit een 'wie-heeft-wat-gezegd', maar meer informatie is er meestal niet. Scheelt dus onnodig openen en gefrustreerd raken dat er niets informatiefs achter de link zit.
Je kan maar ergens gefrustreerd van raken.. :?
Maar ik snap je beweegreden voor de vraagstelling

Overigens snap ik niet zo goed het verschil tussen de 'reguliere' artikelen en de 'shorts'.. want beiden zijn nou niet zo heel veel verschillend van elkaar: ter illustratie:

Een 'gewoon' artikel: (162 woorden)
nieuws: Zuid-Hollandse provider kon door ransomware geen internet leveren aan...

Nog een 'gewoon' artikel: (198 woorden)
nieuws: Geheugenfabrikant YMTC wil Chinese apparatuur gebruiken voor producti...

Een 'short': (146 woorden (inclusief bijbehorden ge-embede tweet)
nieuws: Gegevens van twee miljoen Terravision-klanten zijn buitgemaakt bij da...

Kan aan mij liggen maar heb het idee dat de laatste tijd alle nieuwsartikelen wel een beetje kortaf aan het worden zijn.

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik las zojuist mijn eerste korte artikel op de frontpage en ik zou zeggen: zet deze lijn door (mag best iets uitgebreider), leest lekker weg. :)

[ Voor 14% gewijzigd door THE_BASE op 24-04-2023 17:07 ]

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jdh009
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 00:32

jdh009

FP ProMod
Vanuitgaande dat Tweakers met deze strategiewijziging netto meer nieuwsberichten plaatst of in ieder geval de intentie, en dus niet inkort op onderwerpen waarvan je normaliter meer verwacht, dan kan ik dit eigenlijk alleen maar toejuichen.

Ik ben bij sommige onderwerpen al voldoende geïnformeerd na het lezen van de kop/titel. Een praktijkvoorbeeld, losjes uit mijn hoofd: game X is uitgesteld met y maanden (eventuel aangevuld door y gebeurtenis). Waarbij in het artikel zelf geen nieuwe feiten worden gemeld en dus bestaat uit een opsomming van games uit de stal van deze uitgever/ontwikkelaar en voorgaande delen samengevat (verhaal, ontvangst en verkoopaantallen).

Het zou van mij dus zelfs nog worden opgesplitst in:
- alleen headline/flitsniews bericht (bijv. De nieuwsbalk tijdens het tv-programma Goedemorgen Nederland)
- korte artikelen zoals ze nu worden getest
- normale artikelen
- langere artikelen zoals gebruikt voor achtergrondartikelen of uitgebreide reviews

Waarbij je er als redactie altijd nog kan kiezen om een ‘alleen headline’ ding uit te breiden naar een kort of normaal artikel indien daar behoefte of noodzaak voor is.

‘Flits’ nieuws weergegeven binnen een eigen ruimte, om zo de rest niet te vervuilen. Zelf gebruik ik de trackerfunctionaliteit vaak voor dit doeleinden (het lezen van koppen zonder verder naar het artikel te gaan). Ik mis bij de nieuwe korte artikelen wel een tag of symbool dat aangeeft dat ik te maken heb met een korter artikel en dus zorgt voor verwachtingsmanagent. Hierdoor voelt een kort artikel als een teleurstelling omdat ik het onderwerp interessant genoeg vind om te lezen en in eerste instantie toch een langer artikel verwacht/ hoop . Nu zie ik pas naderhand dat het korter, terwijl je bij een ‘short/kort’ tag of symbool deze teleurstelling voorkomt/niet hebt en misschien wel extra punten scoort omdat dit als extraatje gezien wordt.

"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• __R__
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 20:45
Zucht. Na vandaag drie keer van die nietszeggende korte berichten aangeklikt te hebben ben ik er wel helemaal klaar mee.

Het zegt gewoon helemaal niks. Straalt in mijn ogen een gewoon luie houding uit en is voor mij de druppel. Joh ieder zijn eigen smaak maar ik had twee (tweaker) bookmarks. 1: Frontpage 2:Active topics. En dat had ik al jaren. Ik ben nu zover dat ik de frontpage maar verwijderd heb. Ik ga mezelf wel vermaken op het forum.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• BBenedictus
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 05-05 10:15
Eerlijk gezegd ben ik verbaast dat juist op een site zoals Tweakers dit soort berichten een optie zouden gaan worden.

Laat alsjeblieft dit soort hersenloze berichtjes zonder inhoud op social media of nu.nl. Mensen die graag 'nieuws' willen lezen en graag 100+ comments willen doorlezen voor nuance hebben genoeg andere media.

Tweakers is juist een verademing ten opzichte van andere sites dat hier betere artikelen zijn en een goed werkend moderatie systeem waar mensen met écht verstand van zaken je helpen een goede mening te vormen. Weliswaar op vooral tech gebied, maar ook op andere gebieden.

Alsjeblieft Tweakers.net, ga niet de andere media achterna die dat DPG format volgen. We hebben al genoeg journalistieke armoede wat betreft kwaliteit, diversiteit en vooral politiek ongekleurd.

Laat de 'Klanten van <banknaam> kunnen niet inloggen door storing' berichten (of uberhaupt 'shorts') gewoon achterwege, tenzij er iets inhoudelijk interessants over te vertellen is.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• De Fluppe
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 18-02 21:03
Ik vond het bericht met de systeemvereisten van Diablo IV fijn.
Gewoon de feiten, geen gevezer, en toch informatief.

De suggestie om er een ".short" voor te zetten zoals een ".geek" kan op mijn steun rekenen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• InfoTracer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:29
Ik ben ook voor korte berichten. Zodat deze ook snel de wereld ingeslingerd kunnen worden maar ook dat er soms geen meer woorden aan vuil hoeven gemaakt te worden. En vaak vind ik toch al dat er nuttige aanvullende informatie in de comments staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FQYPW
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 03-04 16:48
*knip* graag met iets meer respect. Je mening is prima, maar anderen wegzetten als "geen echte tweakers", is niet ok.

[ Voor 61% gewijzigd door RoD op 28-04-2023 19:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Korte berichten vind ik prima, maar dat komt ook doordat veel berichten te herhalend aanvoelen ipv diepgaand.

[ Voor 6% gewijzigd door Caayn op 30-04-2023 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralph84
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 06-02-2024
Korte berichten.... TOP!!!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hex6d617474
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 30-04 07:57
Komt er een manier om eventueel de homepage te filteren voor enkel lange/korte artikels? Of een aanduiding (tag) van lange/korte artikels zodat dit direct duidelijk is. Soms hoop ik op een lang artikel en dan ben ik een beetje teleurgesteld als het zo een kort artikel is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 55347

THE_BASE schreef op maandag 24 april 2023 @ 17:06:
Ik las zojuist mijn eerste korte artikel op de frontpage en ik zou zeggen: zet deze lijn door (mag best iets uitgebreider), leest lekker weg. :)
Het uitbreiden willen ze juist vermijden met een short ;-) dus als je méér wilt is een short juist niet het format wat je zoekt :D

Sorry, kon het niet laten hierop te reageren. Grapje, uiteraard, maar snap het wel, soms is een kleine paragraafje extra net genoeg als toelichting.

Een short is geen probleem, graag zelfs, maar pas het natuurlijk wel toe in een format die herkenbaar is op een site waar ook .Geeks en .Plans etc. wordt toegepast door hier bv. simpelweg een .Short voor te creeeren. Verder heb ik m'n toelichting eerder al gedaan in dit topic en na 2-tal weken testen en een vakantie, blijf ik bij mijn stelling; prima toevoeging, maar pas het op een juiste manier toe.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JelleDJs
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 13-05 13:42
Mijn 2-cents...

Zoals het nu is, vind ik het helemaal prima. Leest lekker snel weg en je hebt de informatie die je nodig hebt.
Een apart icoontje of categorie zoals hiervoor al vaker genoemd is, hoeft wat mij betreft absoluut niet en zal denk ik juist een negatief gevolg hebben.

Lekker houden dus zo!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13-05 12:29
[...]

Omdat ik nu net ook een bericht wil lezen over een landelijk pin storing, waar eigenlijk nul informatie is verwerkt.

Als ik had geweten dat dit een short was, had ik hem niet eens geopend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Moby
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Apart icoon of categorie vind ik een goed idee.

.mand lijkt mij leuk. Icoon is dan ook geen probleem meer

Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 00:55

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

Anoniem: 55347 schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 14:13:
Een short is geen probleem, graag zelfs, maar pas het natuurlijk wel toe in een format die herkenbaar is op een site waar ook .Geeks en .Plans etc. wordt toegepast door hier bv. simpelweg een .Short voor te creeeren.
Moby schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 17:07:

.tweat

[ Voor 36% gewijzigd door RobIII op 02-05-2023 18:17 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Moby schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 17:07:

.twkr

[ Voor 33% gewijzigd door himlims_ op 02-05-2023 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterveldman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 05-04 10:54
Heel persoonlijk maar: Geweldig idee van de korte berichten, ik merk dat ik vaak de inhouden scan door tijd gebrek en dit maakt het makkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11-05 10:47

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Persoonlijk doet dit me erg aan de begindagen van Tweakers denken. Dat waren ook korte luchtige nieuwsberichten.

Alleen kan ik me nu niet aan de indruk onttrekken dat het in dit geval een verkapte bezuiniging is. Letterlijk copypasten van nieuws daar hoef ik Tweakers niet voor te bezoeken. Daar onderscheid je tegenwoordig niet meer mee.

En als ik een tip mag geven: stop met de Freelancers die geen binding met de Tweakers community hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TijsZonderH
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 20:55

TijsZonderH

Nieuwscoördinator
Topicstarter
Ik wilde alleen even reageren in dit topic om te laten weten dat ik nog steeds ieder bericht hier met interesse lees, dus niet dat je denkt dat ik het negeer :)

Ik zie de signalen over een aparte aanduiding maar wil daar vooralsnog even geen definitieve beslissing over maken. Er spelen daarin, zoals ik al zei, veel factoren een rol, maar de feedback in dit topic staat daarbij zeker op de radar.

Nog een paar specifieke dingen uit het topic waar ik nog op wilde reageren:
Freeaqingme schreef op donderdag 20 april 2023 @ 18:44:
[...]

Maar je hebt al een tekstveld met 'titel' neem ik aan. Zou de auteur daar - for the time being - niet gewoon ".short: " voor kunnen typen?
Dat wil ik voorkomen omdat '.kort - ' al 8 tekens is, en dat is 10% van wat er in onze headlines past. Daar worstelen we al vaak genoeg mee omdat je tegelijk zo to-the-point wil komen maar ook genoeg nuance wil toevoegen, dan is 10% ruimte veel ruimte.
StGermain schreef op donderdag 20 april 2023 @ 11:39:
Het lijkt met die korte berichten wel alsof de tweakers redactie het volledig heeft opgegeven en enkel nog berichten overneemt van reuters en diepgang aan de community overlaat.
Dit vind ik een flauwe opmerking, we doen dit juist grotendeels om dingen te schrijven die we anders niet oppakken omdat er juist gewoon weinig diepgaands over te vertellen valt. Dus dit is helemaal niet het geval.
tweaker2010 schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 00:57:

Alleen kan ik me nu niet aan de indruk onttrekken dat het in dit geval een verkapte bezuiniging is. Letterlijk copypasten van nieuws daar hoef ik Tweakers niet voor te bezoeken. Daar onderscheid je tegenwoordig niet meer mee.
Dit is niet waar. Dit heeft niks met geld te maken, maar met de vraag of we onze lezers nog wel op de juiste manier van nieuws voorzien.
En als ik een tip mag geven: stop met de Freelancers die geen binding met de Tweakers community hebben.
Onze freelancers zijn die-hard tweakers die in hun vrije tijd net zulke nerds zijn als op de vaste redactie. Ze zijn een essentieel onderdeel van het nieuwsteam en hebben net zo veel kennis en kunde als de rest. Ik vind het raar om dat te framen als 'geen binding met de community', want dat hebben ze wel degelijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• StGermain
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:30
In plaats van het goed te lullen, stop gewoon met die nutteloze korte copy-paste berichtjes. Het is elke keer weer een ontgoocheling wanneer we op een bericht klikken en het blijkt een door een vertaalapp gegooide copy van een reuters persbericht te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010
  • Laatst online: 11-05 10:47

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Tijs, dankjewel voor je reactie.

Blijkbaar heeft het wel met geld te maken anders zou er geen noodzaak zijn tot verandering of verbetering hiervan.
Door woorden als 'framen' te gebruiken bevestig je mijn punt. Jammer dat een normale discussie hier niet mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwaihir
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
StGermain schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 12:36:
In plaats van het goed te lullen, stop gewoon met die nutteloze korte copy-paste berichtjes. Het is elke keer weer een ontgoocheling wanneer we op een bericht klikken en het blijkt een door een vertaalapp gegooide copy van een reuters persbericht te zijn.
Hmm.. ik lees zelf geen reuters persberichten en dat zijn er vast ook héél veel. Dus eigenlijk vind ik het prima dat Tweakers die voor mij filtert.

De vertaalapp kwaliteit van sommige artikelen is mij wel al langere tijd een doorn in het oog, maar dat lijkt voornamelijk bij één redacteur te liggen. (Op wie ik het keer op keer concrete feedback geven ook al lang opgegeven heb. (Zelfs als hij het 'typefoutjes' topic oppakt gaat het nog grandioos mis.))

Wat dat betreft mis ik vooral die snelle feedback knop die er ten tijde van 'plus' een tijdje onder elk artikel stond. Ik vraag me af hoe tweakers nu de waardering van onderwerpen en redacteurs trackt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TijsZonderH

TijsZonderH

Nieuwscoördinator
Topicstarter
tweaker2010 schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 17:22:
Tijs, dankjewel voor je reactie.

Blijkbaar heeft het wel met geld te maken anders zou er geen noodzaak zijn tot verandering of verbetering hiervan.
Door woorden als 'framen' te gebruiken bevestig je mijn punt. Jammer dat een normale discussie hier niet mogelijk is.
Welke discussie wil je hebben? Er is namelijk niks te discussiëren omdat het simpelweg niet om geld draait maar, zoals ik schreef, om de vraag of we onze lezers nog wel op de juiste manier van nieuws voorzien. Ik vind het een beetje raar dat je dat zonder onderbouwing gewoon in twijfel trekt...
Gwaihir schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 17:47:
[...]

Wat dat betreft mis ik vooral die snelle feedback knop die er ten tijde van 'plus' een tijdje onder elk artikel stond. Ik vraag me af hoe tweakers nu de waardering van onderwerpen en redacteurs trackt.
Je kunt nog steeds feedback geven op ieder artikel via GR en in de comments door de auteur te taggen, ook bij kortere berichten. 'Waardering van onderwerpen' meten we met data over leescijfers en aantallen reacties, maar ook door wat losser een vinger aan de pols te houden in topics als deze of in reacties.

[ Voor 31% gewijzigd door TijsZonderH op 03-05-2023 17:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jurjen_g
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:15
Kun je niet beter iets van een ticker functionaliteit voor de korte berichten maken? Dus niet aanklikbaar als artikel, maar gewoon het hele artikel in 1 zin voorbij laten komen. Eventueel aanklikbaar om naar de bronnen te kunnen gaan. Ik denk dat ik dat prettiger vind omdat dat meer aansluit bij mijn verwachting (ticker = kort bondige nieuwsfeit zonder achtergrond, artikel = achtergrond en diepgang). Door elkaar heen vind ik persoonlijk niets, zelfs als er wel tags voor zouden staan ben ik bang dat ik het dan als negatief ga ervaren als ik meerdere 'kort' tags zou zien in de artikellijst...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

TijsZonderH schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 10:10:
Ik zie de signalen over een aparte aanduiding maar wil daar vooralsnog even geen definitieve beslissing over maken. Er spelen daarin, zoals ik al zei, veel factoren een rol, maar de feedback in dit topic staat daarbij zeker op de radar.
Zou je daar meer toelichting op kunnen geven? Als ik dit topic lees, is dat toch een echte sterke aanduiding dat het een UX dingetje is om functioneel een toevoeging te zijn aan de site. Ik heb zelf hier een mening over, maar het enige zoals ik het nu lees als reactie is "Ja, we zien de vraag, maar we doen er niks aan, het staat al vast, dus feedback zien we niet als toegevoegde waarde. We doen wel even alsof" Ik zit zelf veel in de dev wereld en zodra 'meerdere factoren een rol' geroepen wordt, betekend dat simpelweg dat er géén ruimte meer is en we dat station allang voorbij zijn en men hier niks mee doen en gewoon doorgaan zoals het nu geïmplementeerd is.

Dit klinkt mogelijk wat cynisch en ik leg nu woorden in je mond natuurlijk, maar dit is bijna 1 op 1 de reactie die ik altijd krijg als men absoluut geen tijd willen steken in verandering van keuzes, meestal omdat ze al gemaakt zijn. Dus mijn excuses daarvoor, maar dit triggert mij wel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TijsZonderH

TijsZonderH

Nieuwscoördinator
Topicstarter
Anoniem: 55347 schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 22:36:
[...]

Zou je daar meer toelichting op kunnen geven? Als ik dit topic lees, is dat toch een echte sterke aanduiding dat het een UX dingetje is om functioneel een toevoeging te zijn aan de site. Ik heb zelf hier een mening over, maar het enige zoals ik het nu lees als reactie is "Ja, we zien de vraag, maar we doen er niks aan, het staat al vast, dus feedback zien we niet als toegevoegde waarde. We doen wel even alsof" Ik zit zelf veel in de dev wereld en zodra 'meerdere factoren een rol' geroepen wordt, betekend dat simpelweg dat er géén ruimte meer is en we dat station allang voorbij zijn en men hier niks mee doen en gewoon doorgaan zoals het nu geïmplementeerd is.

Dit klinkt mogelijk wat cynisch en ik leg nu woorden in je mond natuurlijk, maar dit is bijna 1 op 1 de reactie die ik altijd krijg als men absoluut geen tijd willen steken in verandering van keuzes, meestal omdat ze al gemaakt zijn. Dus mijn excuses daarvoor, maar dit triggert mij wel.
Als we feedback niet als toegevoegde waarde zouden zien, zouden we dit topic niet hebben geopend :) Dan waren we er gewoon mee begonnen en dat was het dan.

Ik schreef al eerder hier dat dit topic een belangrijk deel van de feedback is, maar niet het enige. We kijken bijvoorbeeld ook naar bezoekcijfers en waarderingscijfers, het aantal reacties onder berichten en de teneur daarvan, bezoekersenquêtes en andere kwalitatieve meetmethodes. Dat is allemaal geen harde wetenschap dus er is geen magische formule, we bekijken het aan het eind van de maand.

Natuurlijk beginnen we dit experiment met een bepaalde aanname. Het idee van korter nieuws is dat het om nieuws gaat waarbij het niet uit maakt hoeveel je leest; als je alle beschikbare informatie hebt, dan is het klaar, ongeacht of dat in 20 of 200 of 2000 woorden is. Dan moet de vorm niet uitmaken en dus willen we daar niet onnodig veel aandacht op vestigen. Dat doen we nu in het begin wel met dit topic en het blokje eronder, maar dat is experimenteel. Juist dóór die extra spotlight krijgen we ook meer comments hier die er wat van vinden. Dat vertekent de cijfers misschien weer. Dat moeten we allemaal uitzoeken en dat doen we na deze maand. Mooier kan ik het niet maken voor je helaas.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Znorkus
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 07-04 14:08
Ik kom hier al twintig jaar maar had niks in de gaten dat ik een "kort" nieuwsbericht aan het lezen was totdat ik de notitie eronder las. Ik dacht bij mezelf: wat maken ze het zichzelf moeilijk, dit is toch een prima nieuwsbericht, waarom moet je dit "kort" noemen, waarom lijkt het alsof ze er zich voor verontschuldigen?

Dus ik zou zeggen, hou het kort waar het kort kan het zit hem niet in de lengte. Blijf tegelijkertijd trouw aan je missie: in depth technieuws, verdieping voor de tech liefhebbers, dat was jullie scope geworden, toch? Zolang het dat doel maar dient.

Blijf weg van indicaties als short oid zou ik zeggen, dat soort functies zorgt alleen maar voor clutter. Blijf gewoon weg van die hele framing Korte Berichten, stop met nadenken over lengte en communiceer gewoon per onderwerp wat je wil zeggen ihkv het delen van nieuws met deze doelgroep.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Theratron
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 13-05 15:26
Net het artikel over het nieuwe coverscreen van de Galaxy Z Flip 5 gelezen, zo'n gerucht leent zich prima voor het "korte" formaat. Ik vind het leuk om te lezen en ben geïnformeerd, en de redactie hoeft er niet een heel verhaal omheen te verzinnen.

Kortom, ik vind die korte berichten helemaal prima, ga zo door!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jc1982
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10-05 15:30
Korte nieuwsberichten lijkt mij een goed idee. Zolang het maar geen opsomming wordt van 'alles' wat mogelijk een storing zou kunnen zijn.

Misschien ook wel benoemd, maar anders de volgende vraag/feedback:
Als er updates zijn betreft het bericht, worden deze dan ook bijgewerkt tot mogelijk langere berichten?
En ik zag al wel voorbij komen dat het toevoegen van een TAG wel handig zou kunnen zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:30

D4NG3R

kiwi

:)

@TijsZonderH hoe wordt er eigenlijk gedacht over wat (o.a.) ik eerder aanhaalde:
D4NG3R schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 08:43:
Maak dan één pagina voor kort nieuws van die dag waar je lekker doorheen kan scrollen in de stijl van 'het nieuws van vandaag' (maar dan meer dan 3 artikelen..), en weergeef deze korte berichten op de FP zoals downloads nu worden:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GpOH3BAUIIqEbnH7QFrv2j24XKs=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/9uZMnqNBSYXoLvl4TvLOY4d5.png?f=user_large
Mijn grootste hekelpunt is simpelweg de informatiedichtheid. Een artikel van maar een paar regels hoeft in het beginsel echt geen volledige eigen pagina te hebben, daar kan je altijd nog naar doorklikken voor eventuele reacties. :)

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paitor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-01 12:37

Paitor

rages doen :P

Ik lees nog graag teletekst, omdat nieuws wat niet langer toprelevant is, daar gewoon compleet verdwijnt. Wat mij betreft hebben deze korte berichten een redelijk gelijksoortig karakter. Zeker de storingen zijn snel irrelevant.

Om nog weer een ander idee aan te dragen, ik zou daardoor een dynamische top 10 op een vaste locatie helemaal prima vinden.

Live Life to the Max | Kom op konijntje doe maar huppele wiebele

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Znorkus
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 07-04 14:08
D4NG3R schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 10:03:. Een artikel van maar een paar regels hoeft in het beginsel echt geen volledige eigen pagina te hebben, daar kan je altijd nog naar doorklikken voor eventuele reacties. :)
Goed punt. Je zou ze ook kunnen bundelen, als je een paar hebt van hetzelfde soort. Nieuws over mogelijke nieuwe functies in komende smartphones oid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Znorkus schreef op maandag 8 mei 2023 @ 13:42:
[...]

Goed punt. Je zou ze ook kunnen bundelen, als je een paar hebt van hetzelfde soort. Nieuws over mogelijke nieuwe functies in komende smartphones oid.
Dan zal je waarschijnlijk nieuws over een (veel) langere tijd moeten bundelen.

Mijn eigen voorkeur heeft dan ook om een overzicht te maken (voor alle korte artikelen) zoals je ook krijgt wanneer je bovenaan op 'Laatste nieuws' klikt: https://tweakers.net/nieuws/list/20230508

En telkens alleen het laatste korte nieuws met titel en al in het overzicht te laten zien, net zoals nu gebeurt met downloads.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RiDo78
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Om te beginnen, ik heb tijd noch zin om dit hele topic door te lezen. Ik ben hier gekomen naar aanleiding van een kort bericht over een ING storing. Wel nog even snel de .plan doorgelezen, maar niet veel meer dan dat. Dus wellicht dat wat ik hier zeg al in den treure in de comments of dit topic voorbij is gekomen. So be it.

In eerste instantie heb ik zoiets van: korte berichten?? Als je niets te zeggen hebt, zeg dan niets.

MAAR... als je geconfronteerd wordt met een storing zoals nu bij de ING is het wel fijn om snel te kunnen zien dat het niet aan je eigen telefoon of bankrekening ligt. In dat geval is het nieuwsartikel enkel een (krachtige) headline. Niet meer dan dat. Maar je klikt het wel open met het idee een artikel met achtergrondinfo aan te treffen.

Ik heb er begrip voor dat jullie niet ingrijpende wijzigingen op de software willen doorvoeren (voor zover die nodig zijn), maar het zou handig zijn om deze artikelen te kunnen herkennen voor je ze opent. Dan denk ik bijvoorbeeld aan een aparte tabel op de frontpage, een andere kleur achtergrond of (sowieso te realiseren) het woordje "KORT:" voor de titel. In het laatste geval kun je dat woordje eenvoudig veranderen naar "UPDATE:" als er meer informatie (zoals een persbericht / RFO) beschikbaar komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dave057
  • Laatst online: 13-05 16:20
Ik vind het goed, zo ben je van net iets meer up to date en sommige artikelen hebben ook niet meer inhoud nodig (zoals de storing van ing vandaag) is perfect informatief en snel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

Sando

Sandoichi

We kunnen nog een stap verder gaan, en gewoon getipte links plaatsen zonder dat de redactie een (kort) stukje moet typen, maar zodat de community het er over kan hebben. Een beetje als bijvoorbeeld Hacker News.

Stem op deze feature door rechtsboven op "thumbs-up" te drukken, zodat hij op de top 10 meest gewenste features komt.
Als nog 27 mensen een thumbs-up geven, dan staat het in ieder geval onderaan op die lijst. :P

[ Voor 8% gewijzigd door Sando op 09-05-2023 13:46 ]

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Division
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06-05 14:27
Ik vind het wel fijn. Deze bijvoorbeeld: nieuws: Apple kondigt Final Cut Pro en Logic Pro voor iPad aan

Echt zoiets waarvan ik denk: "oh, thanks! interessant" zonder dat ik er een heel verhaal omheen hoef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Division
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06-05 14:27
RiDo78 schreef op maandag 8 mei 2023 @ 14:40:
Om te beginnen, ik heb tijd noch zin om dit hele topic door te lezen. Ik ben hier gekomen naar aanleiding van een kort bericht over een ING storing. Wel nog even snel de .plan doorgelezen, maar niet veel meer dan dat. Dus wellicht dat wat ik hier zeg al in den treure in de comments of dit topic voorbij is gekomen. So be it.

In eerste instantie heb ik zoiets van: korte berichten?? Als je niets te zeggen hebt, zeg dan niets.

MAAR... als je geconfronteerd wordt met een storing zoals nu bij de ING is het wel fijn om snel te kunnen zien dat het niet aan je eigen telefoon of bankrekening ligt. In dat geval is het nieuwsartikel enkel een (krachtige) headline. Niet meer dan dat. Maar je klikt het wel open met het idee een artikel met achtergrondinfo aan te treffen.

Ik heb er begrip voor dat jullie niet ingrijpende wijzigingen op de software willen doorvoeren (voor zover die nodig zijn), maar het zou handig zijn om deze artikelen te kunnen herkennen voor je ze opent. Dan denk ik bijvoorbeeld aan een aparte tabel op de frontpage, een andere kleur achtergrond of (sowieso te realiseren) het woordje "KORT:" voor de titel. In het laatste geval kun je dat woordje eenvoudig veranderen naar "UPDATE:" als er meer informatie (zoals een persbericht / RFO) beschikbaar komt.
Zou je er niet op klikken, als je wist dat het kort ging zijn? Denk niet dat het veel toe zou voegen om dat vantevoren te zien. Wel interessant idee om [live] of [updated] indicatie te zetten, goed idee!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Psycho_Mantis
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21:42

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

nieuws: Apple kondigt Final Cut Pro en Logic Pro voor iPad aan

Ik had hier wel gewoon een volledig artikel van willen zien. Er valt veel meer informatie over te schrijven, ontbreekt gewoon volledig.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• vanaalten
Division schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 17:24:
Zou je er niet op klikken, als je wist dat het kort ging zijn? Denk niet dat het veel toe zou voegen om dat vantevoren te zien. Wel interessant idee om [live] of [updated] indicatie te zetten, goed idee!
Van alle korte artikelen die ik tot nu toe gezien heb had ik er inderdaad NIET op geklikt als ik vooraf wist dat het een kort artikel was.

De titel zegt alles al. Je klikt er op met de verwachting dat er meer informatie in het artikel staat. Achtergrond-info, meer uitleg. En telkens weer denk ik 'kak, ben er weer ingetrapt!'. :(

Dus ja: het zou voor mij VEEL toevoegen als ik vooraf al zie dat het een kort artikel is. Zoals het nu is vind ik het juist flink irritant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Haasje26
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 03-05 11:59
Het zal inderdaad fijn zijn als er voor de headline wordt aangegeven dat het een kort artikel is. Misschien een ander kleur bolletje voor de headline? De kortere berichten vind ik juist wel weer interessant. Ik zie het meer als een 'update ticker' dan als een nieuwsartikel en leest ook prettig weg :)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• DanielChopin
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 13-03 19:21
Persoonlijk word ik steeds weer teleurgesteld als ik op een titel klik en ik 2 kleine paragrafen te zien krijg, veel van die korte berichten voegen niks toe en dan lijkt het alleen maar of het bestaat om de frontpage op te vullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HanWit
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 28-02 13:10
Kort is prima.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Hubahub
  • Laatst online: 23-10-2024
Ik kwam hier naar aanleiding van:
nieuws: Pokémon-ontwikkelaar Game Freak werkt aan avonturengame Project Bloom
Ik dacht "ow leuk, eens kijken waar het over gaat". Krijg je een artikel waarin staat. Hier is een plaatje en we weten eigenlijk niks.
Daarna ben ik wat verder gaan kijken naar andere artikelen die kort zijn. Persoonlijk vind ik die artikelen niks toevoegen, ook erger ik me erg aan de schrijfstijl van de artikelen. Het doet mij een beetje denken aan een middelbare scholier die verplicht een opdracht moet schrijven waar die geen zin in heeft. Korte zinnen met weinig inhoud en daarbij dan nog opvullende tekst.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DanielChopin
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 13-03 19:21
Hubahub schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 17:11:
Ik kwam hier naar aanleiding van:
nieuws: Pokémon-ontwikkelaar Game Freak werkt aan avonturengame Project Bloom
Ik dacht "ow leuk, eens kijken waar het over gaat". Krijg je een artikel waarin staat. Hier is een plaatje en we weten eigenlijk niks.
Daarna ben ik wat verder gaan kijken naar andere artikelen die kort zijn. Persoonlijk vind ik die artikelen niks toevoegen, ook erger ik me erg aan de schrijfstijl van de artikelen. Het doet mij een beetje denken aan een middelbare scholier die verplicht een opdracht moet schrijven waar die geen zin in heeft. Korte zinnen met weinig inhoud en daarbij dan nog opvullende tekst.
Dat van die middelbare scholier is de metafoor waar ik naar zocht, bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonSebas
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 31-03 16:16
Af en toe z'n kort bericht tussendoor is wat mij betreft ook informatief en voldoende

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesStam
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 01-05 00:39
Goed initiatief! Bedankt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roelant
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Haasje26 schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 10:02:
De kortere berichten vind ik juist wel weer interessant. Ik zie het meer als een 'update ticker' dan als een nieuwsartikel en leest ook prettig weg :)
Dit 👆🏼 - makkelijke manier om de belangrijkste feitjes/updates mee te snacken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• softmatic2
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 03-05 00:16
Taalfoutje:
"Tweakers experimenteert tijdelijk met korte nieuwsberichten zoals DEZE, die nét niet lang genoeg zijn voor een volledig artikel."

DEZE moet DIT zijn lijkt me. Dit verwijswoord slaat op 'nieuwsbericht' en dat is onzijdig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snoopdoge90
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17:54
De korte berichte zijn leuk. Maar persoonlijk vind ik de toepassing van vandaag wel jammer.

Ik zou dit systeem gebruiken als er mate van "urgentie" is. Een paar voorbeelden:
  • Gebruikers kunnen niet meer opstarten na de laatste Windows patch
  • ING kampt momenteel met landelijke storing internetbankieren
Zo'n korte bericht over een Android Beta dat nog niet gereleased is komt een beetje "lui" over imho.

Slechts persoonlijke feedback. Wellicht denken andere gebruikers anders :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frituurman
  • Laatst online: 13-05 13:34

Frituurman

Mjam!

nieuws: Ontwikkelaars van Fedora accepteren immutable-versie Onyx met Bungie-...

Vast al vaker gezegd, maar ik vind het knap hoe weinig informatie hier in staat. In het artikel staan een aantal woorden die voor non-Tweakers best wel wat extra toelichting kunnen krijgen. Iets meer richting en duiding zou op zijn plaats zijn.

Misschien is het ook een idee door een tag voor de titel te zetten, bijvoorbeeld .kort of iets dergelijks. Dan weet je gelijk al dat je niet een artikel met (achtergrond)informatie hoeft te verwachten.

"Het probleem van quotes op internet is dat ze vaak niet kloppen of in elk geval niet herleidbaar zijn" - Vincent van Gogh

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XXfrankieXX
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-05 12:11

XXfrankieXX

Who, me?

Frituurman schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 20:10:
nieuws: Ontwikkelaars van Fedora accepteren immutable-versie Onyx met Bungie-...

Vast al vaker gezegd, maar ik vind het knap hoe weinig informatie hier in staat. In het artikel staan een aantal woorden die voor non-Tweakers best wel wat extra toelichting kunnen krijgen. Iets meer richting en duiding zou op zijn plaats zijn.

Misschien is het ook een idee door een tag voor de titel te zetten, bijvoorbeeld .kort of iets dergelijks. Dan weet je gelijk al dat je niet een artikel met (achtergrond)informatie hoeft te verwachten.
Ik ben zelf een (light) Linux gebruiker en snap niks van het artikel. Ook googlen op Immutable geeft geen uitsluitsel van wat er wordt bedoeld. Schrijf dan niks..

Bij veel andere korte artikelen stoor ik me er trouwens niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMonkE
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-05 15:45

MrMonkE

★ EXTRA ★

XXfrankieXX schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 20:14:
[...]

Ik ben zelf een (light) Linux gebruiker en snap niks van het artikel. Ook googlen op Immutable geeft geen uitsluitsel van wat er wordt bedoeld. Schrijf dan niks..

Bij veel andere korte artikelen stoor ik me er trouwens niet aan.
In deze context verwijst "immutable" naar een versie van het besturingssysteem waarbij de rootdirectory read-only is, wat betekent dat deze niet kan worden gewijzigd. Het impliceert dat het besturingssysteem en de instellingen stabiel en onveranderlijk zijn.

★ Lijkt joop.nl wel hier ★

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kikaboo
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 24-05-2023
GenomDalar1983 schreef op woensdag 19 april 2023 @ 12:34:
Tip: Misschoen een tag :KORT of zo toe te voegen, net zoal jullie dat met :AD of :GEEK doen.
Of de tag :MAND? :P

Ik vind korte artikelen in plaats van geen artikelen of langer dan nodig artikelen een goede zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xm0ur3r
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08-05 11:30
nieuws: Microsoft dient bezwaar in tegen Britse blokkade van Activision-overname

Het idee van een kort artikel is leuk en dan een link voor als je meer informatie wilt. Echter val ik nu precies tussen wal en schip. De reden voor mij is onduidelijk en het artikel achter de link is net weer teveel informatie waar ik de tijd nu niet voor heb.
Als er nog een enkele regel bij zou kunnen met waarom de Britse Competition and Markets Authority dit gedaan heeft is het perfect in mijn ogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dave_7698
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 25-04 17:20
Ik vind de korte nieuwsberichten helemaal top, ook fijn dat er veel links in het artikel staan zodat je verder kan lezen indien gewenst, dat vind ik wel een noodzakelijke toevoeging aan korte artikelen. Wat ik nog zou waarderen is een soort notificatie voor het nieuwsbericht zodat je direct kan zien dat het om een kort artikel gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

nieuws: Microsoft dient bezwaar in tegen Britse blokkade van Activision-overname

Dit artikel had wel iets meer inhoud mogen hebben, bijvoorbeeld over hoe het proces nu verder verloopt, bijvoorbeeld 'In X weken komt er een uitspraak'.

Nu is het net een blijmakertje, maar zonder clue/conclusie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Xm0ur3r schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 09:53:

Het idee van een kort artikel is leuk en dan een link voor als je meer informatie wilt. Echter val ik nu precies tussen wal en schip. De reden voor mij is onduidelijk en het artikel achter de link is net weer teveel informatie waar ik de tijd nu niet voor heb.
Als er nog een enkele regel bij zou kunnen met waarom de Britse Competition and Markets Authority dit gedaan heeft is het perfect in mijn ogen.
Ik zie nergens een uitgebreide bron, alleen een link naar een Tweet in de tekst zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xm0ur3r
CH4OS schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 10:44:
[...]
Ik zie nergens een uitgebreide bron, alleen een link naar een Tweet in de tekst zelf.
In de laatste regel staat een link naar een achtergrond verhaal:
Tweakers schreef eerder een achtergrondartikel over de Britse blokkade en wat die betekent voor de overname.
Op zich handig, alleen het is dus of weinig tekst of veel. Het lijkt mij handig dat een klein nieuwsbericht meer een TLDR is zodat je direct op de hoogte bent van alles en als je meer informatie en voornamelijk detail wilt lees je zo'n achtergrond verhaal. Maar nu mis je een hoop informatie en moet je een flink verhaal gaan doorlezen. Als dit het idee is van Tweakers zou ik liever de normale artikelen willen en ben ik geen fan van het nieuwe concept van kleinere artikelen, dan moet ik eigenlijk alsnog veel gaan lezen om de ontbrekende informatie te achterhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

@Xm0ur3r Het achtergrond artikel gaat niet wat dieper in waarom de CMA de overname geblokkeerd heeft. Het achtergrond artikel was al daarvoor gepubliceerd. Informatie over waarom de CMA het geblokkeerd heeft, ga je dus ook niet vinden in het achtergrond artikel. Beter zou dan zijn om nieuws: VK blokkeert overname Activision Blizzard wegens zorgen concurrentie ... door te lezen, wat al een stuk minder is. :)

[ Voor 41% gewijzigd door CH4OS op 25-05-2023 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xm0ur3r
@CH4OS
Nou je bevestigd mijn punt :) Ik moet dan dus de extra informatie zelf op de juiste plek gaan vinden. Een klein beetje extra informatie in het kleine artikel zou dan gewenst zijn denk ik.

Maar daar waren wij het volgens mij al over eens :)

[ Voor 13% gewijzigd door Xm0ur3r op 25-05-2023 14:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Misschien moeten we er een bingo/gok topic van maken. Kijken of je aan de hand van de titel kan zien of het een kort bericht is. Dan vooraf stemmen en zien of je gelijk hebt, hoogste punten van de week krijgt een tweakers mok.

Zo voelt het nu een beetje, ben maar wat meer gestopt met lezen van artikelen. M'n interesse dwaalt af in de vorm van teleurstelling die elke keer getriggered wordt. Jullie kunnen het vast niet goed doen voor iedereen, snap ik ook wel, maar ik duim dat er in ieder geval iets gedaan wordt visueel, VOOR dat men op de link klikt. En ben ook zeer benieuwd naar de resultaten. Bijna einde van de maand, dus laat maar komen ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart van Lierop
  • Laatst online: 24-08-2024
Ik stem voor, ga hier zeker mee door, maar een voorstel heb ik.
Zet een link naar een volledige review mocht die er ook al zijn.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• TijsZonderH

TijsZonderH

Nieuwscoördinator
Topicstarter
We hebben de afgelopen maand (goed, eigenlijk 5 weken) gekeken naar hoe dit project loopt. Daarbij hebben we ook dit topic goed in de gaten gehouden, bedankt aan iedereen die de moeite heeft genomen om hierop te reageren en zijn mening te geven.

We hebben de conclusie getrokken dat we door willen gaan met deze manier van berichtgeven. Je kunt daarom in de toekomst meer dergelijke korte berichten zien verschijnen op Tweakers, met ongeveer dezelfde frequentie als waarop dat nu gebeurt. Dat blijft altijd een middel, en geen doel op zich; we gaan berichten niet onnodig inkorten om quota te halen, en als er meer informatie is, dan schrijven we die ook gewoon op.

We zien er een aantal voordelen in. De belangrijkste is dat we nu nieuws kunnen brengen dat we om uiteenlopende redenen anders niet zouden hebben gebracht, meestal omdat er niet heel veel over te vertellen is. Voorbeelden daarvan zijn er in dit topic genoeg voorbij gekomen, ook waar we zelf achteraf van concludeerden dat we ze misschien beter anders hadden kunnen doen.

Ook qua views, de aantallen en inhoud van reacties onder de berichten en de soms ook positieve toon in dit topic geven ons genoeg reden om te concluderen dat deze artikelvorm door lezers gewaardeerd wordt.

Dan tot slot nog even een ander punt dat hier in het topic soms voorkwam, over het apart aanduiden. Na wat wikken en wegen hebben we er toch voor gekozen om de berichten geen aparte aanduiding te geven in het overzicht. De reden daarvoor is dezelfde die ik eerder in het topic al beschreef: de vorm is een middel en geen doel op zich, en de inhoud staat voorop. We hebben daarbij ook echt de berichten in dit topic gezien die om zo'n aanduiding vroegen en we hebben ook serieuze discussies gehad over wat we daarmee moesten, maar alle signalen afwegend kiezen we er toch voor geen aparte aanduiding te kiezen. Dat betekent verder niet dat we alle niet waarderen, en sommige ideeën zoals een .mand of .sh of een bliksemschicht waren erg goed bedacht :)

Bij korte berichten zal voortaan geen apart info-blokje komen dat uitlegt wat die korte berichten zijn en waar feedback heen kan, maar ik wil iedereen die hier actief is (geweest) vragen om eventuele verdere discussie zo veel mogelijk hier te plaatsen.

Nogmaals thanks aan iedereen die de moeite nam ons hierbij te helpen, die feedback wordt echt gewaardeerd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SenkZ
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 05-05 19:57
Even een korte reactie/feedback op de korte artikelen. Helemaal prima dat ze er zijn en ze hebben hun bestaansrecht. Echter vind ik het persoonlijk prettig om te weten waar ik op doorklik vanuit het nieuwsoverzicht. Aan de titel is namelijk niet goed af te leiden of het een kort nieuwbericht of geschreven artikel betreft.

Voorstel: Korte berichten visueel en/of met tekstuele tag markeren in het nieuwsoverzicht. Dan weet je waar je op doorklikt.

Edit: Nu lees ik net dat @TijsZonderH hierboven aangeeft dat ze korte nieuwberichten niet gemarkeerd gaan worden. Ik zou toch willen vragen dit te heroverwegen. En indien berichten niet gemarkeerd worden als kort bericht in het nieuwsoverzicht, dan in elk geval op de pagina zelf. Dus ter vervanging van de uitgebreide info blok: "Dit is een kort bericht.. experiment.. etc." vervangen door iets als "Dit is een kort nieuwsbericht".

Helemaal prima dat korte nieuwsberichten geen doel, maar slechts een middel zijn. Toch prettig voor de lezers/consumers om het ingezette "middel" te kunnen indentificeren/classificeren.

[ Voor 41% gewijzigd door SenkZ op 09-06-2023 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_shadow
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-04 20:53

the_shadow

Bubbelmaker extraordinair

SenkZ schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 17:32:
[...]

Helemaal prima dat korte nieuwsberichten geen doel, maar slechts een middel zijn. Toch prettig voor de lezers/consumers om het ingezette "middel" te kunnen indentificeren/classificeren.
Hier ben ik het mee eens. Neem als voorbeeld het bericht nieuws: Nothing presenteert Nothing Phone (2) op 11 juli. De inhoud van dit nieuwsbericht past letterlijk binnen de huidige limieten van een Tweet. Als lezer kijk je dan toch wat raar op: heeft de auteur hier te vroeg op "publish" gedrukt, dit kan toch niet de volledige inhoud zijn? Wat is Nothing bijvoorbeeld? Waarom is dit een bijzondere telefoon? Waarom staan er 2 vierkantjes op de renders? Het roept meer vragen op dan het beantwoord.

I'd rather be diving | The best thing about alcohol hand gel in hospitals isn't the hygiene, but that everyone walks around like they're hatching a dastardly plan. | "Cheese is just milk’s attempt at being immortal."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
TijsZonderH schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 09:29:
Dan tot slot nog even een ander punt dat hier in het topic soms voorkwam, over het apart aanduiden. Na wat wikken en wegen hebben we er toch voor gekozen om de berichten geen aparte aanduiding te geven in het overzicht. De reden daarvoor is dezelfde die ik eerder in het topic al beschreef: de vorm is een middel en geen doel op zich, en de inhoud staat voorop.
Maar... maar... 'de inhoud staat voorop', maar naar mijn mening hebben die korte nieuwsberichten praktisch geen inhoud. De titel is zo ongeveer de inhoud. Als ik een kort bericht open raak ik juist teleurgesteld door het gebrek aan inhoud.

Bespaar mij die teleurstelling en markeer korte artikelen alszodanig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TijsZonderH

TijsZonderH

Nieuwscoördinator
Topicstarter
De titel is zo ongeveer de inhoud
De inhoud is 'alles wat er te vertellen is over nieuwsfeit X'. Soms is dat inderdaad weinig meer dan de titel ja, en in dat geval gaan we niet onnodig opvullen. Dat bedoel ik daarmee te zeggen. Dus als er, naast de titel, niks anders te vertellen is, dan is dat de inhoud en dat is voor ons het belangrijkste. Je weet nu alles dat er te weten is :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Oftewel, exact zoals ik al voorspelde. Meerendeel feedback in dit topic was een vraag naar aparte aanduiding, maar dat laten we lekker links liggen, doen we niks mee.

Laten we de nieuws berichten lekker spammen met niks zeggende informatie. Titel zegt al genoeg, maar lekker de site vol spammen met nieuwe berichten zodat de cijfers beter worden (meer berichten => meer kliks, meer kliks => meer inkomsten, maar inhoudt doen we niks meer aan.

Het was leuk, maar ik denk dat ik maar m'n account opruim hier, gaat alleen maar achteruit. Wees gewoon open en eerlijk, dan staat de waarde van tweakers er tenminste nog ergens. Het waren 21 mooie jaren, maar de laatste paar alleen maar achteruit gegaan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• vanaalten
@TijsZonderH
Zo negatief als @Anoniem: 55347 ben ik niet, maar ook voor mij voelde dit topic wel als een voorbeeld van niet-gehoord-worden.

Er waren hier duidelijk tegenstanders van korte berichten en voorstanders. Dat de keus na evaluatie dan valt op 'doorgaan met korte berichten', kan ik inkomen.

En er waren hier voorstanders van een kort-bericht-markering - maar ik heb, voor zover ik mij kan herinneren, geen tegenstanders van zo'n markering gezien en kan mij bij de bezoekers ook niet voorstellen dat er iemand iets op tegen heeft. Ik kan mij wel voorstellen dat het wat ontwikkeltijd kost en er daarom misschien bij Tweakers.net wat mensen op tegen zijn... maar zoals het nu gaat is mijn gevoel wel een beetje "waarom open je een feedback topic als je niets met de feedback doet?"

Wat had er in dit topic moeten gebeuren om NIET door te gaan met korte berichten? Of wat had er in dit topic moeten gebeuren om WEL een kort-bericht-indicatie er uit te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:28

Zeror

Ik Henk 'm!

Geen idee hoe dit in jullie beheerpaneel werkt, maar waarom staat het blokje van "Wat een kort bericht, wat is dit?" er niet altijd bij? Beetje verwarrend.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TijsZonderH

TijsZonderH

Nieuwscoördinator
Topicstarter
vanaalten schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 10:30:
@TijsZonderH

En er waren hier voorstanders van een kort-bericht-markering - maar ik heb, voor zover ik mij kan herinneren, geen tegenstanders van zo'n markering gezien en kan mij bij de bezoekers ook niet voorstellen dat er iemand iets op tegen heeft.
Ik had dit bericht gemist, excuus. Er waren in dit topic ook mensen die een korte aanduiding niet nodig vinden of het daar niet over hadden en lezers die ronduit positief waren over deze artikelen. In de afgelopen twee maanden hebben we ook heel erg weinig onder korte artikelen in de reacties gelezen dat berichten te kort waren, zowel tijdens de periode waarop iedereen hier naar GR werd gestuurd als sinds die aankondiging weg is. Daarbij zetten we ook het aantal reacties hier af tegen het totaal aantal communityleden en bezoekers - dat klinkt overigens alsof ik jullie mening niet waardeer maar dat is echt niet zo, dat doe ik oprecht wel. Ik heb ieder bericht hier gelezen en overwogen en heb geprobeerd overal actief op te reageren omdat ik wil aangeven echt wel te luisteren naar onze community.
Zeror schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 18:01:
Geen idee hoe dit in jullie beheerpaneel werkt, maar waarom staat het blokje van "Wat een kort bericht, wat is dit?" er niet altijd bij? Beetje verwarrend.
Dat is weg, zoals ik eerder in dit topic heb beschreven.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mic2000
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14-02 16:11
Idee om net als

.plan: <titel artikel>

voor korte artikelen:

.short: <titel artikel>

te gebruiken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Is er inmiddels al verder nagedacht over hoe er met deze artikelen om wordt gegaan? Ik lees steeds meer, naar mijn mening terechte, klachten bij de reacties.

Zie zo ook hier: nieuws: Samsung bundelt producten voor gamers in apart webshopgedeelte

Ik heb dit zelf ook al twee keer aangekaart maar daar nog geen reactie op gezien.

[ Voor 18% gewijzigd door D4NG3R op 03-07-2023 11:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vanaalten
D4NG3R schreef op maandag 3 juli 2023 @ 10:55:
Is er inmiddels al verder nagedacht over hoe er met deze artikelen om wordt gegaan? Ik lees steeds meer, naar mijn mening terechte, klachten bij de reacties.

Zie zo ook hier: nieuws: Samsung bundelt producten voor gamers in apart webshopgedeelte

Ik heb dit zelf ook al twee keer aangekaart maar daar nog geen reactie op gezien.
Mja, ik denk dat er al duidelijk is hoe er mee om gegaan wordt: korte berichten worden gepubliceerd net als normale berichten, geen speciale 'kort' markering en we doen het er maar mee. Eventuele onvrede kan je in de gebruikersenquete enzo achterlaten.

Ik bedoel: ze hebben het als experiment gestart, de reacties geevalueerd en besloten wat de manier van verder gaan moet zijn. Wat verwacht je er verder van? Ik ben er ook niet blij mee, maar uiteindelijk is het een commercieele beslissing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mizitras
  • Niet online
musiman schreef op woensdag 19 april 2023 @ 15:40:

Ik hoop dan ook dat het experiment snel voorbij is en korte berichten zoals deze er dan niet meer zijn.
Zo'n kort (of lang) artikel dat is geen nieuwsbericht imho. Dat wil ik ook niet lezen. Als ik professioneel bezig ben, heb ik andere bronnen voor zo'n follow-up of 'weetjes'. Is het een wereldwijde downtime van Google of AMX, ten gevolge van de oorlog in Oekraïne-Rusland, ja kijk... dat is van een ander niveau en kan genieten van achtergrond info.

"the fucking alpha cpp compiler seems to fuck up the goddam type "LPITEMIDLIST", so to work around the fucking peice of shit compiler we pass the last param as an void *instead of a LPITEMIDLIST"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xajac
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 18-07-2023
Waarom heeft tweakers nooit aandacht besteed aan de Ampera altra dev platform? Naar eigen zeggen de snelste ARM desktop of de machine die laat zien hoe de MAC pro eruit hadden moeten zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizitras
  • Niet online
xajac schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 19:24:
Waarom heeft tweakers nooit aandacht besteed aan de Ampera altra dev platform? Naar eigen zeggen de snelste ARM desktop of de machine die laat zien hoe de MAC pro eruit hadden moeten zien.
Heeft toch niets te maken met het experimenteren met (soms) kortere artikelen? :)

"the fucking alpha cpp compiler seems to fuck up the goddam type "LPITEMIDLIST", so to work around the fucking peice of shit compiler we pass the last param as an void *instead of a LPITEMIDLIST"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• torretje2012
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 23:32
nieuws: Ceo VodafoneZiggo Jeroen Hoencamp stopt vanaf mei 2024

Deze is wel erg kort, en voegt weinig toe aan tweakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanquezer
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:14
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ac4nRbRvx8LqClcii7_m9PUZuBA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MUuFMD2kbMuV2Set7NrAyGGN.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MvpJ2ep7XwZf2yuT0Rz95fUmees=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7ko9JZgtqNgkSVDOAsHxvgNn.jpg?f=fotoalbum_large

Ik denk dat er iets mis gaat met de frontpage op mobiel?
(Weet trouwens niet waar dit precies thuis hoort)

[ Voor 28% gewijzigd door Xanquezer op 12-12-2023 09:50 ]

DPC Chef-kok :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:07

crisp

Devver

Pixelated

Xanquezer schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 09:48:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ik denk dat er iets mis gaat met de frontpage op mobiel?
(Weet trouwens niet waar dit precies thuis hoort)
Voor bugs kan je een topic openen in Stoute bugs. Ik kan dit echter niet reproduceren...

Intentionally left blank

Pagina: 1 2 Laatste