Ik heb het hier ook al met meerdere redacteuren over gehad, maar nog even een formeel topic dan:
Zoals jullie weten ben ik een actieve submitter (en ja, heb recentelijk mijn username veranderd
). Op de submitpagina staat dan ook het volgende:
Voorbeelden (vergelijk publicatiedatum met de datum van de bronnen):
Daarom zou ik voorstellen: pas of de richtlijnen aan, of hou je strakker aan de richtlijnen als redacteur, als ik dat zo mag zeggen.
Als submitter is het namelijk ook nogal verwarrend naar mijn mening.
Zoals jullie weten ben ik een actieve submitter (en ja, heb recentelijk mijn username veranderd
Oude nieuwsberichten worden dus als submit genegeerd, wat begrijpelijk is. Echter merk ik de laatste tijd (sinds ik daar meer op ben gaan letten) dat veel redacteurs vaak oud nieuws posten wat niet in lijn is met wat 'wij' submitters meekrijgen. Dat vind ik tegenstrijdig. Dan beslis ik namelijk (en maak ik de afweging) het nieuwtje niet te submitten omdat het te oud is volgens de richtlijnen, om het daarna alsnog op de frontpage zien te verschijnen.Nou moe, ik heb een tip ingestuurd, maar er is geen bericht van gemaakt. Hoe kan dat?
Dat kan verschillende redenen hebben. Misschien vond de redactie het onderwerp te oud. De redactie hanteert als leidraad dat een onderwerp niet ouder mag zijn dan 24 uur als het om Amerikaanse media gaat, en 12 uur bij Nederlandse en Belgische media. Bij onderwerpen van obscuurdere bronnen en voor downloads is die termijn langer.
Voorbeelden (vergelijk publicatiedatum met de datum van de bronnen):
- nieuws: Twee derde van Nederlanders doet geen aangifte of melding van cybercr...
- nieuws: Vouwbare smartphone OnePlus Open zichtbaar in handen Indiase actrice
- nieuws: Vodafone doet in Nederland pilot met 5G op eigen frequentieband
- nieuws: Lyca Mobile bevestigt cyberaanval die opwaarderingen en bellen versto...
- nieuws: Gerucht: Samsung Galaxy S24 Ultra krijgt 50-megapixelsensor voor zoom...
Daarom zou ik voorstellen: pas of de richtlijnen aan, of hou je strakker aan de richtlijnen als redacteur, als ik dat zo mag zeggen.
[ Voor 7% gewijzigd door Anonymoussaurus op 06-10-2023 12:11 ]
Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ