gast7 schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 14:18:
[...]
Ik weet dat de snk arcade classics op de ps2 slechte input lagg heeft op 50% van de library. erg jammer voor games als neo turf masters
De wii versie was echter prima speelbaar niet echt voelbare lagg. nadeel is wel dat je volgens mij niet eens de classic controller kon gebruiken van wat ik mij kon herinneren zit je aan de wii mote vast
Metal slug heb ik enkel de losse delen echt gespeeld op de ps2 die waren best goed was nog niet aan metal slug 6 in de anthology set aangekomen. Meer een collectors exemplaar dus van wat ik hoor.
:strip_exif()/f/image/LyxoER1Ya1OrDQ0OlyfTgKoU.jpg?f=fotoalbum_large)
Inderdaad alleen wiimote ondersteuning.
Heb net een ps2 phat zilver met 2 controllers en 1 memory card inclusief verzendkosten voor €36,- gekocht. Kom maandag of dinsdag binnen.Exorcist schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 11:05:
[...]
Heb er helaas ook maar eentje, heb verder weinig speciale PS2's. Wel nog een roze slim, maar die zijn volgens mij ook al wat duurder aan het worden en de phat is sowieso veel mooier (vind ik).
Every Game has A Story, Only One is A Legend.
Nice! Toch maar niet voor de blauwe dus. Voor 36 is best goede prijs denk ik, hopelijk is de staat van de console ook prima. Is dit je eerste PS2?Linksquest schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 20:55:
[...]
Heb net een ps2 phat zilver met 2 controllers en 1 memory card inclusief verzendkosten voor €36,- gekocht. Kom maandag of dinsdag binnen.
Weet niet of ik die video hier ooit gedeeld hebt, maar hier nog eens.
Verwijderd
Ja maar, hoogste tijd voor een 2021 update!Linksquest schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 21:50:
Nee nee, heb ooit een phat zwarte gehad, die wilde toen iemand in de familie perse en heb die toen tegen een splinternieuwe slim geruild. Die heb ik nog steeds, maar wilde graag weer een phat voor in mijn Game room.
[YouTube: Game Room Tour 2020]
- Exorcist
- Registratie: Maart 2002
- Niet online
Uitdrijvûrrrr!
- Commodore
- Zx spectrum
- Amiga
- Virtual boy
- Sony PlayStation
- Sony
- Sony PlayStation 3
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Nintendo DS
- Nintendo GameBoy
- Nintendo Wii
- MegaDrive
- RetroTINK
- Nintendo Game & Watch
- Nintendo DS
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Sony PlayStation TV
- Microsoft Xbox + 1 Controller
- RetroTINK 5X-Pro
- Dreamcast
- Game boy advance sp
- Saturn
- Nintendo 64
- 16 bit
- Game boy advance
- Retro
- Atari
- Sega
- Nintendo 3DS
- Consoles
Netjes! Op de soundbar na maar goed..Linksquest schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 21:50:
Nee nee, heb ooit een phat zwarte gehad, die wilde toen iemand in de familie perse en heb die toen tegen een splinternieuwe slim geruild. Die heb ik nog steeds, maar wilde graag weer een phat voor in mijn Game room.
[YouTube: Game Room Tour 2020]
Eind van het jaar 👍Verwijderd schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 22:13:
[...]
Ja maar, hoogste tijd voor een 2021 update!
De videosettings worden -per input- opgeslagen. Maar aangezien je maar 1 scart (rgb) ingang hebt maak je gebruik van een scartswitch waar je dan vervolgens verschillende consoles aanhangt.
Maar de goede setting voor de ene console is niet persé de goed instelling voor de andere (240p output vs 480i enz...). Hoe doen jullie dit?
- Sagat
- Registratie: April 2002
- Laatst online: 12:25
Is pappa x2!
- Nintendo Wii
- Sony PlayStation 3
- Nintendo DS
- RetroTINK
- Nintendo Game & Watch
- Nintendo GameBoy
- MegaDrive
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Sony PlayStation TV
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- RetroTINK 5X-Pro
- Nintendo DS
- Game boy advance sp
- Saturn
- Nintendo 64
- 16 bit
- Dreamcast
- Game boy advance
- Consoles
- Commodore
- Zx spectrum
- Amiga
- Virtual boy
- Nintendo Wii
- Nintendo 3DS
- Sony PlayStation
- Atari
- Retro
- Sega
- Sony
Ha grappig, ik wilde net gaan tikken dat ik ook de ps2 versie heb (metal slug collectie) en dat ik die ook niet al te best vind. Op pc vind ik hem wel lekker spelen.RJL86 schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 08:19:
[...]
Wat slecht...
Ik heb Metal Slug voor de Ps2 en is echt heerlijk om te spelen.
Hoewel ik daar losse delen heb
Hier een yt ‘review’ die aangeeft dat het oa een slechte pal conversie is
YouTube: Games to avoid the PAL version of! 50Hz shocker Metal Slug Anthology...
Ps4 versie is dus ps2 versie met bonus lag die Snefkens uitgelegd heeft.
Misschien zou je wel de correcte snelheid kunnen forceren op gechipte ps2? Maar goed, je kan dan in dit geval wellicht beter emuleren of misteren
10 second ninja DONE
Verwijderd
Wat ik begrijp uit de video is dat de ps2 versie een port is van de psp versie. Dus de psp versie heeft deze problemen dus ook? Is de NTSC versie wel correct, aangezien die op 60hz draait. Maar goed dan kan er alsnog input lag in zitten natuurlijk.Sagat schreef op zondag 16 mei 2021 @ 11:41:
[...]
Ha grappig, ik wilde net gaan tikken dat ik ook de ps2 versie heb (metal slug collectie) en dat ik die ook niet al te best vind. Op pc vind ik hem wel lekker spelen.
YouTube: Games to avoid the PAL version of! 50Hz shocker Metal Slug Anthology...
Misschien zou je wel de correcte snelheid kunnen forceren op gechipte ps2? Maar goed, je kan dan in dit geval wellicht beter emuleren of misteren
Hmm interessant, ik heb nooit de arcade versie gespeeld, dus misschien mis ik een referentiekaderSagat schreef op zondag 16 mei 2021 @ 11:41:
[...]
Ha grappig, ik wilde net gaan tikken dat ik ook de ps2 versie heb (metal slug collectie) en dat ik die ook niet al te best vind. Op pc vind ik hem wel lekker spelen.
Verwijderd
Binnenkort toch maar eens kijken naar een neo geo
Veel van de metal slug games hadden juist slow down op bepaalde stukken in de mvs en aes versies dat is hoe het hoort.Verwijderd schreef op zondag 16 mei 2021 @ 12:00:
Ik heb nu het geld terug van Sony en de aca neogeo metal slug versie gekocht. Dat is alleen deel 1, geen input lag meer. Maar deze heeft soms wel enorme show downs. Toch apart dat het blijkbaar heel moeilijk is om zoiets te goed te porten.
Binnenkort toch maar eens kijken naar een neo geo
Met veel shooters willen puristen het vaak arcade perfect hebben dus als je een shooter hebt als chaos field dan is de gamecube versie met veel minder slow down inferieur tenopzichte van de dreamcast versie met de slowdown op de originele plekken..
Ervaring of wellicht een iets makelijkere tijd om dingen te ontwijken tijdens de slowdown. Er zijn verschillende redenen voor.
heb zat amerikanen ook horen klagen wat de snk arcade classics betreft is geen 60 a 50 hz probleem vermoedt ik. tevens heeft 50 a 60hz niks met input lagg te maken.Sagat schreef op zondag 16 mei 2021 @ 11:41:
[...]
[ Voor 36% gewijzigd door gast7 op 16-05-2021 12:47 ]
Verwijderd
Die slowdowns zaten niet in het origineel van metal slug hoor. Ook even wat meer onderzoek gedaan:gast7 schreef op zondag 16 mei 2021 @ 12:45:
[...]
Veel van de metal slug games hadden juist slow down op bepaalde stukken in de mvs en aes versies dat is hoe het hoort.
Met veel shooters willen puristen het vaak arcade perfect hebben dus als je een shooter hebt als chaos field dan is de gamecube versie met veel minder slow down inferieur tenopzichte van de dreamcast versie met de slowdown op de originele plekken..
Ervaring of wellicht een iets makelijkere tijd om dingen te ontwijken tijdens de slowdown. Er zijn verschillende redenen voor.
[...]
https://shmups.system11.org/viewtopic.php?f=3&t=26609
I can't recommend any version, and i've played them all.
The PS2 version has horrible input lag, particularly on the first game. It is unplayable.
The Wii version controls like shit, and doesn't have the hitflashes, meaning that you'll have no idea whether or not you're actually damaging bosses.
The PSP version has lotsa loading and tons of slowdown. Blech!
Even the version of Metal Slug 1 on SNK Arcade Classics is fucked. The PS2 version again has the input lag, and the Wii version has some of the hitflashes back in place and the option of using the Classic Controller, but most of the flashes are still gone.
I love the Metal Slug games, but I didn't want to buy the Neo Geo carts. Unfortunately, that's the only way you'll get a competent version of the game though, so I broke down and grabbed the MVS shit. It's not that expensive, and it's much, much better than SNK's shitty compilations.
...it's strange that they'd fuck MS up so bad, given how well they did with older PS2 ports like Metal Slug 3 and Garou...
Neo geo mvs is dus the way to go
Nu heb ik dat zelf niet liggen maar bij het opzoeken ervan kwam ik wel een aantal advertenties van kogellagervet/ball bearing grease tegen. Is dat ook een prima alternatief? Heb toevallig nog een potje liggen die ik gebruik voor de scooter.
Me? I'm dishonest, and a dishonest man you can always trust to be dishonest. Honestly. It's the honest ones you want to watch out for, because you can never predict when they're going to say something incredibly stupid.
https://retropie.org.uk/f...geo-to-run-at-it-s-best/3Verwijderd schreef op zondag 16 mei 2021 @ 12:58:
[...]
Die slowdowns zaten niet in het origineel van metal slug hoor. Ook even wat meer onderzoek gedaan:
https://shmups.system11.org/viewtopic.php?f=3&t=26609
I can't recommend any version, and i've played them all.
The PS2 version has horrible input lag, particularly on the first game. It is unplayable.
The Wii version controls like shit, and doesn't have the hitflashes, meaning that you'll have no idea whether or not you're actually damaging bosses.
The PSP version has lotsa loading and tons of slowdown. Blech!
Even the version of Metal Slug 1 on SNK Arcade Classics is fucked. The PS2 version again has the input lag, and the Wii version has some of the hitflashes back in place and the option of using the Classic Controller, but most of the flashes are still gone.
I love the Metal Slug games, but I didn't want to buy the Neo Geo carts. Unfortunately, that's the only way you'll get a competent version of the game though, so I broke down and grabbed the MVS shit. It's not that expensive, and it's much, much better than SNK's shitty compilations.
...it's strange that they'd fuck MS up so bad, given how well they did with older PS2 ports like Metal Slug 3 and Garou...
Neo geo mvs is dus the way to go
http://blog.system11.org/...games%20in%20the%20series.
Met name metal slug 2 had veel slowdown
/f/image/NQeSUteFJSp4cLR2El1fdP6u.png?f=fotoalbum_large)
Slowdown is trouwens niet heel ongewoon ook in console ports op oudere consoles super ghouls en dergelijken als er veel gebeurt tegelijk op het scherm dan kom je zo nu en dan bij bepaalde games slowdown tegen. Met name bij shootemups en al helemaal op de snes is slowdown vaak ook onvermijdelijk sega had daar minder last van maar was ook niet imuum. en bij arcades is het vaak de standaard beste versie voor score attack leaderboards zoals het origineel.
[ Voor 19% gewijzigd door gast7 op 16-05-2021 13:39 ]
- Exorcist
- Niet online
Uitdrijvûrrrr!
- Commodore
- Zx spectrum
- Amiga
- Virtual boy
- Sony PlayStation
- Sony
- Sony PlayStation 3
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Nintendo DS
- Nintendo GameBoy
- Nintendo Wii
- MegaDrive
- RetroTINK
- Nintendo Game & Watch
- Nintendo DS
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Sony PlayStation TV
- RetroTINK 5X-Pro
- Dreamcast
- Game boy advance sp
- Saturn
- Nintendo 64
- 16 bit
- Game boy advance
- Retro
- Atari
- Sega
- Nintendo 3DS
- Consoles
Verleden keer was het Nightfire op de Gamecube. Ik heb in principe alle delen wel, verspreid en/of "dubbel" voor zowel de Gamecube, PS2 en Xbox. (GoldenEye op de N64 uiteraard ook):
:strip_exif()/f/image/tLnCDjcXtbRHc7cNDEiIExdC.jpg?f=fotoalbum_large)
Welke zijn ook leuk om te doen split screen? Hebben jullie favoriete delen om tegen anderen te spelen? En op welke console..kan wel van alles gaan uitproberen maar dan vliegt de tijd helemaal
Verwijderd
Alleen even checken hoe het gaat met kunststof materialen, niet alle smeermiddelen gaan daar goed mee om.RazorMaron schreef op zondag 16 mei 2021 @ 13:17:
Ik wil een paar optical drives(PS2) eens even goed schoonmaken en opnieuw invetten, maar ik zie verscheidene YouTubers 'Lithium Grease' daarvoor gebruiken.
Nu heb ik dat zelf niet liggen maar bij het opzoeken ervan kwam ik wel een aantal advertenties van kogellagervet/ball bearing grease tegen. Is dat ook een prima alternatief? Heb toevallig nog een potje liggen die ik gebruik voor de scooter.
En de viscose varieert ook per smeermiddel. Ook een dingetje om rekening mee te houden.
- Sagat
Is pappa x2!
- Nintendo Wii
- Sony PlayStation 3
- Nintendo DS
- RetroTINK
- Nintendo Game & Watch
- Nintendo GameBoy
- MegaDrive
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Sony PlayStation TV
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- RetroTINK 5X-Pro
- Nintendo DS
- Game boy advance sp
- Saturn
- Nintendo 64
- 16 bit
- Dreamcast
- Game boy advance
- Consoles
- Commodore
- Zx spectrum
- Amiga
- Virtual boy
- Nintendo Wii
- Nintendo 3DS
- Sony PlayStation
- Atari
- Retro
- Sega
- Sony
Yup die is toch min of meer opnieuw uitgegeven als metal slug x?gast7 schreef op zondag 16 mei 2021 @ 13:23:
[...]
https://retropie.org.uk/f...geo-to-run-at-it-s-best/3
Anyways, denk dat als je de echte ervaring wil dat dan idd aes/mvs the way to go is. Het schijnt dat zelfs de neo geo cd versies soms animation cuts hebben gehad dus mogelijk hier al voorzichtig zijn indien echt authentiek is waar je voor gaat!
Zoals eerder genoemd komt dan mister kijken, neo geo core is volgens mij behoorlijk goed. (En belangrijker, ook volgens experts!)
Tsja en dan de rest, dus console/pc poorts en waar ymmv, en natuurlijk ook nog sofware emulatie, wat met de juiste emulator en settings ook heel goed kan zijn. Toevallig gister stukkie gekeken van electric underground die cave shmups voor 360 ging testen maar dan gespeeld via xenia emu.
Met mijn huidige pc probeer ik dat nog niet. Maar ooit zal het beter zijn
Oh en het toffe is dat als je het referentiekader mist je gelukkig nog steeds lol kan hebben van mindere poorts! Ik snap dus prima, dat er mensen waren die plezier haalden uit de ps2 en wii versies. Ik zelf speelde mm1 altijd op mijn pal nesje, en die was unoptomised, maar altijd met zeer veel plezier gespeeld! De ntsc versie voelt voor mij dus was te snel, waardoor ik gewoon onrustig wordt van de muziek! (Of ik moet minder koffie drinken ofzo).
10 second ninja DONE
Verwijderd
Ik had het eigenlijk over metal slug 1 die heb ik nu op de ps4 en die heeft veel slow downs. En dat had het origineel niet. Deel 2 is bekend en is later wel opgelost en ook bij metal slug x is dat opgelost. Maar alsnog is de neo geo mvs versie toch de beste versies om te spelen.gast7 schreef op zondag 16 mei 2021 @ 13:23:
[...]
[Afbeelding]
Slowdown is trouwens niet heel ongewoon ook in console ports op oudere consoles super ghouls en dergelijken als er veel gebeurt tegelijk op het scherm dan kom je zo nu en dan bij bepaalde games slowdown tegen. Met name bij shootemups en al helemaal op de snes is slowdown vaak ook onvermijdelijk sega had daar minder last van maar was ook niet imuum. en bij arcades is het vaak de standaard beste versie voor score attack leaderboards zoals het origineel.
- Sagat
Is pappa x2!
- Nintendo Wii
- Sony PlayStation 3
- Nintendo DS
- RetroTINK
- Nintendo Game & Watch
- Nintendo GameBoy
- MegaDrive
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Sony PlayStation TV
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- RetroTINK 5X-Pro
- Nintendo DS
- Game boy advance sp
- Saturn
- Nintendo 64
- 16 bit
- Dreamcast
- Game boy advance
- Consoles
- Commodore
- Zx spectrum
- Amiga
- Virtual boy
- Nintendo Wii
- Nintendo 3DS
- Sony PlayStation
- Atari
- Retro
- Sega
- Sony
Ja het is idd niet alleen een pal issue (daarom ook de ‘oa’gast7 schreef op zondag 16 mei 2021 @ 12:45:
heb zat amerikanen ook horen klagen wat de snk arcade classics betreft is geen 60 a 50 hz probleem vermoedt ik. tevens heeft 50 a 60hz niks met input lagg te maken.
10 second ninja DONE
Volgens mij werd de slowdown vaak ook gedaan als deels stylistische keuze, soort slo-mo effect. Je zag het ook altijd bij shoot em ups als de eindbazen werden neergeschoten en je allemaal explosies zag. Zelfs in de Dreamcast-tijd zag je dat effect nog. Het was niet zoals nu dat er frames werden overgeslagen, maar alles ging gewoon langzamer. Dat effect zag je ook altijd veel in Aziatische films(denk HK cinema, John Woo) en anime.gast7 schreef op zondag 16 mei 2021 @ 13:23:
[...]
[Afbeelding]
De arcade versies hadden dat ook zeker, kan me dat nog goed herinneren van de snackbarkast.
edit: Wat ik me trouwens wel afvraag: draaiden de Europese arcades niet ook op 50Hz? Of was dat dan wel 60Hz?
[ Voor 3% gewijzigd door BarôZZa op 16-05-2021 17:43 ]
Me? I'm dishonest, and a dishonest man you can always trust to be dishonest. Honestly. It's the honest ones you want to watch out for, because you can never predict when they're going to say something incredibly stupid.
Verwijderd
Denk dat het deels door de complete lockdown komt. Kijk hier maar eens. De Pal is ook wel iets gestegen, maar niet in zulke mate. Alle home entertainment heeft daar een gigantische boost gehad, bij ons zie je een kleine bump die al langzaam nivelleert, en in sommige gevallen alweer zakt.RazorMaron schreef op zondag 16 mei 2021 @ 14:39:
Ik merk dat de prijzen van PS2's in de USA relatief hoog is vergeleken met NL, zit daar een reden achter? Hier kan je ze voor max een tientje al op de kop tikken als je een beetje zoekt.
- Exorcist
- Niet online
Uitdrijvûrrrr!
- Commodore
- Zx spectrum
- Amiga
- Virtual boy
- Sony PlayStation
- Sony
- Sony PlayStation 3
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Nintendo DS
- Nintendo GameBoy
- Nintendo Wii
- MegaDrive
- RetroTINK
- Nintendo Game & Watch
- Nintendo DS
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Sony PlayStation TV
- RetroTINK 5X-Pro
- Dreamcast
- Game boy advance sp
- Saturn
- Nintendo 64
- 16 bit
- Game boy advance
- Retro
- Atari
- Sega
- Nintendo 3DS
- Consoles
Ik denk eerder dat je bedoeld minimaal een tientje in mijn ervaring. met gemak rond de 15 a 25 anders. Zijn volgens mij maar weinig mensen die hun bed uitkomen om zo'n groot iets voor 5 euro te verzenden of iemand langs te laten komen.RazorMaron schreef op zondag 16 mei 2021 @ 14:39:
Ik merk dat de prijzen van PS2's in de USA relatief hoog is vergeleken met NL, zit daar een reden achter? Hier kan je ze voor max een tientje al op de kop tikken als je een beetje zoekt.
Nieuw in doos is een ander verhaal zag een normale ps2slim gesealde voor 250 gaan op marktplaats
overigens vermoedt ik dat dit komt omdat je qua amerikaanse ps2 consoles vaak ebay listings ziet en dan ook vaak nog eens met werreldwijde verzending. zelfs europese ps2 worden dan al vrij duur. ik bedoel maar 40 a 50+ euro voor een ps2 console op ebay lijkt vrij normaal te zijn stukken hoger dan marktplaats en dat is natuurlijk zonder de dure verzendkosten die er nog bovenop komen.
overigens als je naar gamestores in nederland gaat heb je ook torenhoge prijzen voor een ps2 console 60 a 70 euro vaak gewoon los zonder doos zijn blijkbaar mensen die het toch kopen
Met lokale sites als craigslist kom je dan weer een stuk dichterbij de ps2 console prijzen die wij gewend zijn althans als je niet naar gamestores kijkt want dat zijn vaak de hoge amerikaanse prijzen die je ziet waar nederland ook niet imuum voor is.
lijkt me meer een gevalletje zeldzamer in amerika dan europa en ik bedoel maar in europa was silent hill 3 zeker op marktplaats vaak niet eens kwijt te raken voor 10 euro super common. in amerika was het 30 a 40 in laagtijd en met die prijsklasse spreek je vaak wel over uncommon ps2 games dat was zeker niet het geval hier.Verwijderd schreef op zondag 16 mei 2021 @ 14:51:
[...]
Denk dat het deels door de complete lockdown komt. Kijk hier maar eens. De Pal is ook wel iets gestegen, maar niet in zulke mate. Alle home entertainment heeft daar een gigantische boost gehad, bij ons zie je een kleine bump die al langzaam nivelleert, en in sommige gevallen alweer zakt.
Hier het omgekeerde en persona 4 had eigenlijk best wat reprints in europa waardoor veel winkels als nedgame ze nieuw voor 20 verkochten
https://www.pricecharting...e/playstation-2/persona-4
https://www.pricecharting...n-megami-tensei-persona-4
Een ander voorbeeld haunting ground ps2 in amerika die was altijd al zeldzaam en duur in europa is deze pas sindskort gestegen gezien de voorraad qua nieuwstock in winkels nu weg is was 20 in de winkels en was zat op de tweedehands markt te vinden voor 10 a 15 euro.
[ Voor 58% gewijzigd door gast7 op 16-05-2021 15:16 ]
- Exorcist
- Niet online
Uitdrijvûrrrr!
- Commodore
- Zx spectrum
- Amiga
- Virtual boy
- Sony PlayStation
- Sony
- Sony PlayStation 3
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Nintendo DS
- Nintendo GameBoy
- Nintendo Wii
- MegaDrive
- RetroTINK
- Nintendo Game & Watch
- Nintendo DS
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Sony PlayStation TV
- RetroTINK 5X-Pro
- Dreamcast
- Game boy advance sp
- Saturn
- Nintendo 64
- 16 bit
- Game boy advance
- Retro
- Atari
- Sega
- Nintendo 3DS
- Consoles
Precies, geen klachten hier met de NeoGeo metal slugs op de MiSTer.Sagat schreef op zondag 16 mei 2021 @ 13:39:
[...]
Zoals eerder genoemd komt dan mister kijken, neo geo core is volgens mij behoorlijk goed. (En belangrijker, ook volgens experts!)
Metal Slug op de Sega Saturn is ook wel goed volgens mij (met 1MB cart). En metal slug 6 op de Dreamcast (arcade Atomiswave) is ook een goede Port:
https://www.retrorgb.com/...ve-port-to-dreamcast.html
De 360 versies zijn goed speelbaar. N64 versie ook als je echt zin hebt in de echte retro ervaringExorcist schreef op zondag 16 mei 2021 @ 13:26:
Beetje lui, maar: ik ga vanavond met een maat weer 's flink wat potjes James Bond doen/split screen.
Verleden keer was het Nightfire op de Gamecube. Ik heb in principe alle delen wel, verspreid en/of "dubbel" voor zowel de Gamecube, PS2 en Xbox. (GoldenEye op de N64 uiteraard ook):
[Afbeelding]
Welke zijn ook leuk om te doen split screen? Hebben jullie favoriete delen om tegen anderen te spelen? En op welke console..kan wel van alles gaan uitproberen maar dan vliegt de tijd helemaal
- Exorcist
- Niet online
Uitdrijvûrrrr!
- Commodore
- Zx spectrum
- Amiga
- Virtual boy
- Sony PlayStation
- Sony
- Sony PlayStation 3
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Nintendo DS
- Nintendo GameBoy
- Nintendo Wii
- MegaDrive
- RetroTINK
- Nintendo Game & Watch
- Nintendo DS
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Sony PlayStation TV
- RetroTINK 5X-Pro
- Dreamcast
- Game boy advance sp
- Saturn
- Nintendo 64
- 16 bit
- Game boy advance
- Retro
- Atari
- Sega
- Nintendo 3DS
- Consoles
Nogal belangrijk detail was dat ik een aantal delen al aardig lang gespeeld heb (zeker GoldenEye). Ook op de 360/PS3 inderdaad, dus dat is sowieso leuk. Laatste keer was Nightfire op de Cube. Misschien vanavond maar 's Agent Under Fire proberen. Weet niet of From Russia With Love local MP heeft maar anders ook een valide optieHenkje.doc schreef op zondag 16 mei 2021 @ 19:24:
[...]
De 360 versies zijn goed speelbaar. N64 versie ook als je echt zin hebt in de echte retro ervaring
Maar Timesplitters op de NGC blijft een top multiplayer ervaring.
[ Voor 18% gewijzigd door Flozem op 16-05-2021 20:21 ]
:strip_exif()/f/image/31twVPvuOtW1NEc8jn9NYZLL.jpg?f=fotoalbum_large)
Dit printplaatje blijft maar vastzitten aan de rest van mijn PS2. Lijkt te liggen aan die 4-pin connector rechts. Weet iemand hoe ik die los haal? Alle guides op internet zie ik alleen maar PS2 versies met de PSU omgedraaid.
Edit: Laat maar, heb met redelijk wat kracht het gewoon los kunnen trekken. Ik hield me hart vast toen ik opeens mijn PSU in mijn handen had.
[ Voor 10% gewijzigd door RazorMaron op 16-05-2021 21:23 ]
Damn... zou mooi staan naast mn PS2 debugging en PS3 debugging... maar de prijs...Exorcist schreef op zondag 16 mei 2021 @ 15:01:
Iemand nog een PS1 debugging station nodig?
https://www.marktplaats.n...-ps1.html?previousPage=lr
- Exorcist
- Niet online
Uitdrijvûrrrr!
- Commodore
- Zx spectrum
- Amiga
- Virtual boy
- Sony PlayStation
- Sony
- Sony PlayStation 3
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Nintendo DS
- Nintendo GameBoy
- Nintendo Wii
- MegaDrive
- RetroTINK
- Nintendo Game & Watch
- Nintendo DS
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Sony PlayStation TV
- RetroTINK 5X-Pro
- Dreamcast
- Game boy advance sp
- Saturn
- Nintendo 64
- 16 bit
- Game boy advance
- Retro
- Atari
- Sega
- Nintendo 3DS
- Consoles
Het is grotendeels Death Stranding op de PS5 gewordenFlozem schreef op zondag 16 mei 2021 @ 20:20:
GoldenEye op de Wii met zo’n gun accessoire was best te doen. N64 staat bij niet eens meer aangesloten: die graphics krijg ik echt niet meer verteerd.
Maar Timesplitters op de NGC blijft een top multiplayer ervaring.
- Sagat
Is pappa x2!
- Nintendo Wii
- Sony PlayStation 3
- Nintendo DS
- RetroTINK
- Nintendo Game & Watch
- Nintendo GameBoy
- MegaDrive
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Sony PlayStation TV
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- RetroTINK 5X-Pro
- Nintendo DS
- Game boy advance sp
- Saturn
- Nintendo 64
- 16 bit
- Dreamcast
- Game boy advance
- Consoles
- Commodore
- Zx spectrum
- Amiga
- Virtual boy
- Nintendo Wii
- Nintendo 3DS
- Sony PlayStation
- Atari
- Retro
- Sega
- Sony
Qua mister, ik weet dat voor de cps2 core ze de accuracy konden meten, en dat zat in de hoge 90% range, geen idee of de neo ook zo goed is, maar gezien het natuurlijk een van de populairdere cores is, zou je verwachten dat mensen wel los zouden gaan als het niet ok was. Persoonlijk vind ik hem iig geweldig, maar weinig referentie kader. Behalve hier en daar een verdwaalde neo game in de arcade laaaaaaaang geleden3style schreef op zondag 16 mei 2021 @ 19:07:
[...]
Precies, geen klachten hier met de NeoGeo metal slugs op de MiSTer.
Metal Slug op de Sega Saturn is ook wel goed volgens mij (met 1MB cart). En metal slug 6 op de Dreamcast (arcade Atomiswave) is ook een goede Port:
https://www.retrorgb.com/...ve-port-to-dreamcast.html
MS op saturn kweenie, dacht dat daar ook wat aanmerkingen op waren, maar disclaimer geen persoonlijk ervaring daarmee......
MS6 moet ik dan binnenkort maar is testen op de xbss, al hoewel die emulatie ook wat 'hit and miss' is, dus 'later als ik groot ben' toch echt is gaan voor die dc ode. (of kijken of ik die kapotte dc nog kan vinden dat zou echt ideal zijn, een og dc voor de disc games en een met een ode
10 second ninja DONE
Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski
Deze ochtend de zolder opgeruimd, en kwam daar een Pokémon Red sealed tegen.
Was ik allang vergeten, 10 tot 15 jaar geleden gekocht als investering.
Op de achterzijde heb ik een verticale seal op de achterzijde.
Afbeeldingen zijn aan te klikken voor een groter formaat.
Op eBay staat er eentje € 8000,- verkocht met een horizontale seal en gewaardeerd door een externe firma.
Wat is wijsheid? Kan ik iemand contacteren met kennis hierover?

Je kan hem laten graden.ThinClientQ schreef op maandag 17 mei 2021 @ 11:35:
Hoi Tweakers,
Op eBay staat er eentje € 8000,- verkocht met een horizontale seal en gewaardeerd door een externe firma.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
https://cgagrading.com/VideoGameGrader/default.aspx
Of het verstandig is en of de investering zich terugverdiend?
Vergelijk de verkoopprijs van gesealde exemplaren met en zonder grading zou ik zeggen.
Voor een historisch prijsverloop kan je de volgende website raadplegen.
https://www.pricecharting.com/
[ Voor 12% gewijzigd door gravitone op 17-05-2021 12:13 ]
(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A
Ik denk dat dit eerder afhangt van de gamesMichael Knight schreef op maandag 17 mei 2021 @ 12:12:
Wanneer zijn Gameboy games eigenlijk overgestapt op een algemene transparante sealing? Ik herinner mij dat mijn Pokemon Yellow een hardere seal had met in het rood 'Nintendo' over de lengte.
1st party zal haast altijd wel nintendo seal hebben 3rd party vaak gewoon niet.
Althans zo is het bij veel andere retro consoles
Amerikaanse games hebben overigens altijd transparante seal
Die hebben geen zwarte of rode nintendo logo strip zoals in europa
Volgens mij hebben ze niet eens doorzichte tearstrips.
Enkel Yfold of gewoon verpakt in plastic qua seal aan de boven/onderkant. Vaak seal sluiting achterkant bij karton releases
[ Voor 24% gewijzigd door gast7 op 17-05-2021 12:27 ]
- Exorcist
- Niet online
Uitdrijvûrrrr!
- Commodore
- Zx spectrum
- Amiga
- Virtual boy
- Sony PlayStation
- Sony
- Sony PlayStation 3
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Nintendo DS
- Nintendo GameBoy
- Nintendo Wii
- MegaDrive
- RetroTINK
- Nintendo Game & Watch
- Nintendo DS
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Sony PlayStation TV
- RetroTINK 5X-Pro
- Dreamcast
- Game boy advance sp
- Saturn
- Nintendo 64
- 16 bit
- Game boy advance
- Retro
- Atari
- Sega
- Nintendo 3DS
- Consoles
Mok, linnen tas, metalen pins van figuurtjes..en natuurlijk de unieke doos
:strip_exif()/f/image/L7zvHGzYhvFzYgpS9FokoSwn.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/40ZXp5dKikpOuNVD9xp8YO8U.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 4% gewijzigd door Exorcist op 17-05-2021 12:34 ]
Super bedankt.gravitone schreef op maandag 17 mei 2021 @ 12:09:
[...]
Je kan hem laten graden.
https://cgagrading.com/VideoGameGrader/default.aspx
Of het verstandig is en of de investering zich terugverdiend?
Vergelijk de verkoopprijs van gesealde exemplaren met en zonder grading zou ik zeggen.
Voor een historisch prijsverloop kan je de volgende website raadplegen.
https://www.pricecharting.com/
Hier een andere verkoper, € 6500,-
Zelfde seal.
En mijne is in betere conditie.
https://www.ebay.nl/itm/1...Name-control&toolid=10001
Veel plezier met de verkoop, mooi exemplaar. De meeste hier doen het voor het verzamelen tho, niet voor het geldThinClientQ schreef op maandag 17 mei 2021 @ 12:57:
[...]
Super bedankt.
Zelfde seal.
En mijne is in betere conditie.![]()
[ Voor 68% gewijzigd door Sagat op 17-05-2021 14:15 ]
Mag ik nu ook niet meer vragen waarom iemand 40 xbox 1's heeft als ik dat bijzonder vind? *knip* Dit is op de man, dat is niet de bedoeling, lees even dit door aub https://gathering.tweakers.net/forum/faqSeroczynski schreef op maandag 17 mei 2021 @ 13:31:
[...]
[Afbeelding]
Kunnen we obvious trolls niet bannen van specifieke topics?
[ Voor 12% gewijzigd door Sagat op 17-05-2021 14:18 ]
Verwijderd
Volgens mij zitten hier voornamelijk verzamelaars, dus hier is het niet zo gek als iemand dat heeft. En het is ook niet de bedoeling om hier te veel discussie te hebben over het verkopen van producten, want dat hoort eigenlijk op vraag en aanbod.Beavbusi schreef op maandag 17 mei 2021 @ 13:38:
[...]
Mag ik nu ook niet meer vragen waarom iemand 40 xbox 1's heeft als ik dat bijzonder vind? En jij moet iemand gewoon laten doen met zijn spullen wat hij wilt.
- Exorcist
- Niet online
Uitdrijvûrrrr!
- Commodore
- Zx spectrum
- Amiga
- Virtual boy
- Sony PlayStation
- Sony
- Sony PlayStation 3
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Nintendo DS
- Nintendo GameBoy
- Nintendo Wii
- MegaDrive
- RetroTINK
- Nintendo Game & Watch
- Nintendo DS
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Sony PlayStation TV
- RetroTINK 5X-Pro
- Dreamcast
- Game boy advance sp
- Saturn
- Nintendo 64
- 16 bit
- Game boy advance
- Retro
- Atari
- Sega
- Nintendo 3DS
- Consoles
Niet zomaar iemand hé..!Beavbusi schreef op maandag 17 mei 2021 @ 13:38:
[...]
Mag ik nu ook niet meer vragen waarom iemand 40 xbox 1's heeft als ik dat bijzonder vind?
En heb van de Xbox Classic er maar acht, jouw bericht was n.a.v. mijn XB classics.
[ Voor 9% gewijzigd door Exorcist op 17-05-2021 15:18 ]
waar heb je die gekocht als ik vragen mag...? winkel en zo ja welke? dank!3style schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 16:00:
Retro gamer maar weer eens gekocht, leuke uitgave met een Nintendo guide. Die hebben ze al eens vaker uitgebracht volgens mij:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Mooi spaarpotje, slim gekocht!ThinClientQ schreef op maandag 17 mei 2021 @ 12:57:
[...]
Super bedankt.
Zelfde seal.
Vraag me alleen af wie er eigenlijk zoveel geld overheeft voor zo één game... Net even gekeken bij effectief verkochte items op Ebay, daar zie ik nog veel hogere bedragen staan 🤪
Goeie vraag, hier bij mij in de buurt is er nergens geen punt meer waar deze verkocht worden voor zover ik weet 😞Z0di4k schreef op maandag 17 mei 2021 @ 13:48:
[...]
waar heb je die gekocht als ik vragen mag...? winkel en zo ja welke? dank!
Goede koop geweest. Zelf heb ik ook wel wat dure games in de seal. Maar ik behoud ze, ik heb er weleens een paar verkocht (dubbele), maar je moet goed in de gaten houden dat deze items voor oplichters interessant zijn, ook voor eBay (pakken 8%) en in Nederland is het lastig kwijt raken voor een hoge prijs, want NTSC en Nederlanders willen weinig betalen over het algemeen. In Amerika, Australië of in het Oosten willen ze veel meer betalen voor schaarse games.ThinClientQ schreef op maandag 17 mei 2021 @ 11:35:
Hoi Tweakers,
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
Verwijderd
Ik heb dan weer 8 ps3, waarvan er 6 Backwards compatible zijn. (Daar kan je er nooit genoeg van hebben)Exorcist schreef op maandag 17 mei 2021 @ 13:44:
[...]
Niet zomaar iemand hé..!
En heb van de Xbox Classic er maar acht, jouw bericht was n.a.v. mijn XB classics.
Klopt, ik kon het me niet meer precies herinneren. Was oprechte interesse in waarom zoveel van een bepaald typeExorcist schreef op maandag 17 mei 2021 @ 13:44:
[...]
Niet zomaar iemand hé..!
:strip_exif()/f/image/KdcQgsK4w8i0Bzy1baFQGJqe.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/OWqafoIn0GE2zFlPkGejvGh1.jpg?f=fotoalbum_large)
Hoe krijg ik nou in godsnaam die disk tray eruit? Dit is zeg maar respectievelijk dicht en open stand. Kan hem geen kant verderop bewegen. Lijkt wel alsof hij niet goed is uitgelijnd, maar die tandwielen die daarover gaan zitten er natuurlijk weer onder, dus ik kan er niet bij.
Had dit ook al bij m’n X360, of ik doe wat verkeerds, of heb net de verkeerde exemplaren. Waarschijnlijk het eerste.
Soms zit er aan de onderkant een plastic lipje wat je indrukken moet.RazorMaron schreef op maandag 17 mei 2021 @ 14:09:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Hoe krijg ik nou in godsnaam die disk tray eruit? Dit is zeg maar respectievelijk dicht en open stand. Kan hem geen kant verderop bewegen. Lijkt wel alsof hij niet goed is uitgelijnd, maar die tandwielen die daarover gaan zitten er natuurlijk weer onder, dus ik kan er niet bij.
Had dit ook al bij m’n X360, of ik doe wat verkeerds, of heb net de verkeerde exemplaren. Waarschijnlijk het eerste.
Dat was een fraaie verrassing! Ik hoop zelf ook nog eens zoiets op zolder tegen te komenThinClientQ schreef op maandag 17 mei 2021 @ 12:57:
[...]
Super bedankt.
Zelfde seal.
Gewoon nu een pareltje in seal kopen, op zolder leggen en dan over dertig jaar weer op zolder kijken.neanderthaler schreef op maandag 17 mei 2021 @ 14:15:
[...]
Dat was een fraaie verrassing! Ik hoop zelf ook nog eens zoiets op zolder tegen te komen
Normaal haal ik het bij een boekwinkel, maar die is helaas weg hier:Z0di4k schreef op maandag 17 mei 2021 @ 13:48:
[...]
waar heb je die gekocht als ik vragen mag...? winkel en zo ja welke? dank!
Deze op Ebay gehaald:
https://www.ebay.nl/itm/254942800204
Je kunt ook bij een lokale boekenwinkel vragen of ze het kunnen bestellen. Dat kon hier ook bij de Readshop.
Een abbo is natuurlijk goedkoper, maar er zitten vaak ook voor mij minder interessante issues bij.
[ Voor 10% gewijzigd door 3style op 17-05-2021 14:35 ]
Zal me overigens een worst wezen wat mijn verzameling waard is. Ik koop de games om te gamen en te verzamelen. Verkopen doe ik nooit, tenzij ik ruimtegebrek krijg.
Dat heb ik een tijdje gedaan.RJL86 schreef op maandag 17 mei 2021 @ 14:35:
Als je Nintendo games koopt, altijd 2 exemplaren kopen. 1tje gebruiken en de ander in de seal laten< doe ik zelf overigens niet, maar ik ken mensen die dat doen.
Zal me overigens een worst wezen wat mijn verzameling waard is. Ik koop de games om te gamen en te verzamelen. Verkopen doe ik nooit, tenzij ik ruimtegebrek krijg.
Mag ik toch hopen dat ze dat met Animal Crossing Amiibo Festival niet hebben gedaan bij release.RJL86 schreef op maandag 17 mei 2021 @ 14:35:
Als je Nintendo games koopt, altijd 2 exemplaren kopen. 1tje gebruiken en de ander in de seal laten< doe ik zelf overigens niet, maar ik ken mensen die dat doen.
Al zie ik nu dat zelfs die game langzaamaan aan het stijgen is.
Zullen maar weinig game series zijn waarbij je met common games zulke prijzen gaat krijgen.
Zelfs zeldzame games zijn vaak niet eens over de paar duizend als het geseald is bij ouder spul
Dubbele games kopen in het heden/ dan denk ik dat 9 van de 10 games toch wel minder waard zal zijn dan de nieuwprijs in de toekomst.
BOTW mario odyssey tennis aces lijkt me sterk dat die nieuw in seal voor honderden euro's gaan in de toekomst tenzij ze net zo gehyped gaan worden als pokemon.
[ Voor 38% gewijzigd door gast7 op 17-05-2021 14:51 ]
Verwijderd
Dat heb ik ook, of ik moet echt in geld nood zijn dat ik op deze manier geld kan krijgen. Ik heb ook nog een gamegear nieuw in seal die ook aardig wat waard is. Maar die ga ik ook niet verkopen en blijft gewoon waar die staat.Jumpman schreef op maandag 17 mei 2021 @ 14:38:
[...]
Dat heb ik een tijdje gedaan.Alleen dan nog verkoop ik ze niet.
- Exorcist
- Niet online
Uitdrijvûrrrr!
- Commodore
- Zx spectrum
- Amiga
- Virtual boy
- Sony PlayStation
- Sony
- Sony PlayStation 3
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Nintendo DS
- Nintendo GameBoy
- Nintendo Wii
- MegaDrive
- RetroTINK
- Nintendo Game & Watch
- Nintendo DS
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Sony PlayStation TV
- RetroTINK 5X-Pro
- Dreamcast
- Game boy advance sp
- Saturn
- Nintendo 64
- 16 bit
- Game boy advance
- Retro
- Atari
- Sega
- Nintendo 3DS
- Consoles
Zes BC's is wel heel netjes man..! Ik heb er van de ... 21? "maar" 3, waarvan eentje defectVerwijderd schreef op maandag 17 mei 2021 @ 14:00:
[...]
Ik heb dan weer 8 ps3, waarvan er 6 Backwards compatible zijn. (Daar kan je er nooit genoeg van hebben)
Durf ze ook nauwelijks te gebruiken
gast7 schreef op maandag 17 mei 2021 @ 14:48:
Pokemon is echter wel heel erg gehyped
Zullen maar weinig game series zijn waarbij je met common games zulke prijzen gaat krijgen.
Zelfs zeldzame games zijn vaak niet eens over de paar duizend als het geseald is bij ouder spul
Dubbele games kopen in het heden/ dan denk ik dat 9 van de 10 games toch wel minder waard zal zijn dan de nieuwprijs in de toekomst.
BOTW mario odyssey tennis aces lijkt me sterk dat die nieuw in seal voor honderden euro's gaan in de toekomst tenzij ze net zo gehyped gaan worden als pokemon.
Het tweede exemplaar heb ik altijd ongeveer op de bodemprijs gekocht en ergens waar ik het in seal geleverd kreeg en dan ook nog een UKV versie. Dus met de waarde van de tweede games zit het wel goed.Verwijderd schreef op maandag 17 mei 2021 @ 14:53:
[...]
Dat heb ik ook, of ik moet echt in geld nood zijn dat ik op deze manier geld kan krijgen. Ik heb ook nog een gamegear nieuw in seal die ook aardig wat waard is. Maar die ga ik ook niet verkopen en blijft gewoon waar die staat.
[ Voor 36% gewijzigd door Jumpman op 17-05-2021 15:00 ]
Verwijderd
Ik heb er 1 standaard aangesloten, maar voor ps3 games gebruik ik altijd de slim. Maar als ik een ps2 game wil spelen dan gebruik ik die. Ik heb ze ook helemaal open gehad en wat modificaties uitgevoerd waardoor ze nu prima lopen. Ik heb er ook nog 1 nagenoeg nieuw in doos. Die gaat er dan ook weer niet uit ;-)Exorcist schreef op maandag 17 mei 2021 @ 14:57:
[...]
Zes BC's is wel heel netjes man..! Ik heb er van de ... 21? "maar" 3, waarvan eentje defect
Durf ze ook nauwelijks te gebruiken
- Exorcist
- Niet online
Uitdrijvûrrrr!
- Commodore
- Zx spectrum
- Amiga
- Virtual boy
- Sony PlayStation
- Sony
- Sony PlayStation 3
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Nintendo DS
- Nintendo GameBoy
- Nintendo Wii
- MegaDrive
- RetroTINK
- Nintendo Game & Watch
- Nintendo DS
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Sony PlayStation TV
- RetroTINK 5X-Pro
- Dreamcast
- Game boy advance sp
- Saturn
- Nintendo 64
- 16 bit
- Game boy advance
- Retro
- Atari
- Sega
- Nintendo 3DS
- Consoles
Dit is ook mijn bedoeling, ik kan alleen echt letterlijk in dat meubel niet nóg een console kwijt. Staan er tig aangesloten en de ruimte houdt op. Of ik moet 1 van mijn emulatie-consoles weghalen (Xbox One met dev. account en een PS3 met Retroarch).Verwijderd schreef op maandag 17 mei 2021 @ 15:12:
[...]
Ik heb er 1 standaard aangesloten, maar voor ps3 games gebruik ik altijd de slim. Maar als ik een ps2 game wil spelen dan gebruik ik die. Ik heb ze ook helemaal open gehad en wat modificaties uitgevoerd waardoor ze nu prima lopen. Ik heb er ook nog 1 nagenoeg nieuw in doos. Die gaat er dan ook weer niet uit ;-)
3x NES (2 PAL, 1 NTSC)
2x PS1 (1 PAL, 1 NTSC)
3x PS2 (1 Phat, 1 Slim PAL, 1 Slim NTSC)
2x 360 (1 Phat, 1 Slim)
2x Wii (1 Witte, 1 Zwarte)
Andere consoles allemaal 1.
Handhelds ook nog een paar variaties. Heb ook nog deze VIP pak liggen (niet mijn foto) die je toen met Nintendo sterren kon bestellen uit de store. Heb alleen het T-shirt niet meer wat erbij zat.
[ Voor 45% gewijzigd door Raem op 17-05-2021 16:08 ]
dat waren nog eens tijden dat je met sterrenpunten hele consoles kon krijgenRaem schreef op maandag 17 mei 2021 @ 16:04:
Ik heb een paar consoles dubbel, maar bij lange na niet zoveel als jullie
3x NES (2 PAL, 1 NTSC)
2x PS1 (1 PAL, 1 NTSC)
3x PS2 (1 Phat, 1 Slim PAL, 1 Slim NTSC)
2x 360 (1 Phat, 1 Slim)
2x Wii (1 Witte, 1 Zwarte)
Andere consoles allemaal 1.
Handhelds ook nog een paar variaties. Heb ook nog deze VIP pak liggen (niet mijn foto) die je toen met Nintendo sterren kon bestellen uit de store. Heb alleen het T-shirt niet meer wat erbij zat.
[Afbeelding]
Jammer van de huidige rewards die voornamelijk digitaal zijn.
Ik had 10 BC PS3’s. Ik heb er nu nog 6 waarvan 4 boxed. Twee van die 4 zijn 100% compleet. Alle 6 nog nooit opengeweest trouwens, alhoewel ik bij één ervan toch dringend de thermal paste moet vervangen voordat het een YLOD wordt...Verwijderd schreef op maandag 17 mei 2021 @ 14:00:
[...]
Ik heb dan weer 8 ps3, waarvan er 6 Backwards compatible zijn. (Daar kan je er nooit genoeg van hebben)
- Sagat
Is pappa x2!
- Nintendo Wii
- Sony PlayStation 3
- Nintendo DS
- RetroTINK
- Nintendo Game & Watch
- Nintendo GameBoy
- MegaDrive
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Sony PlayStation TV
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- RetroTINK 5X-Pro
- Nintendo DS
- Game boy advance sp
- Saturn
- Nintendo 64
- 16 bit
- Dreamcast
- Game boy advance
- Consoles
- Commodore
- Zx spectrum
- Amiga
- Virtual boy
- Nintendo Wii
- Nintendo 3DS
- Sony PlayStation
- Atari
- Retro
- Sega
- Sony
2x x360
2x xb1 hoewel er een daarvan een s is en een een x....vind dat eigenlijk dat niet meer dezelfde console eigenlijk
zelfs met een GBA sp (toch? clamshell model) en een GBA micro......
oh en ds en 3ds
[ Voor 3% gewijzigd door Sagat op 17-05-2021 16:18 ]
10 second ninja DONE
30€ om hem van Ebay te halen + dan nog import- en administratiekosten... toch maar zo laten 🙄3style schreef op maandag 17 mei 2021 @ 14:34:
[...]
Normaal haal ik het bij een boekwinkel, maar die is helaas weg hier:
Deze op Ebay gehaald:
https://www.ebay.nl/itm/254942800204
Je kunt ook bij een lokale boekenwinkel vragen of ze het kunnen bestellen. Dat kon hier ook bij de Readshop.
Een abbo is natuurlijk goedkoper, maar er zitten vaak ook voor mij minder interessante issues bij.
Moest nog wel bijbetalen hoor, dus het was niet alleen van de sterren.gast7 schreef op maandag 17 mei 2021 @ 16:14:
[...]
dat waren nog eens tijden dat je met sterrenpunten hele consoles kon krijgen![]()
Jammer van de huidige rewards die voornamelijk digitaal zijn.
Verwijderd
Kan je hem niet bij Bruna ofzo bestellen?Bruiser schreef op maandag 17 mei 2021 @ 16:19:
[...]
30€ om hem van Ebay te halen + dan nog import- en administratiekosten... toch maar zo laten 🙄
1x PS1 (Phat)
1x PS1 classic
2x PS2 (Phat, slim)
3x PS3 (EU launch variant, Phat wit Aziatisch model, superslim)
2x PS4 (Origineel met oude firmware, Pro)
1x PS5 (Launch model
1x PSP (1XXX wit)
2x Vita (PCH1004, PCH1104)
1x Xbox (revisie 1.6)
6x Xbox 360 (Xenon + blades, Xenon + NXE, Halo 3 - Falcon + NXE (ntsc), Elite JasperV2 + NXE, Halo Reach - Corona + Metro, Halo 4 - Corona + Metro)*
4x XB1 (Halo 5, One S 2TB sku, Scorpio editie, One X wit)
1x XSX (Launch model
1x NES
1x NES classic
1x N64
1x Gamecube
4x Wii (Wit met Gamecube BC, Zwart met Gamecube BC, Rood, babyblauw)
1x WiiU (Zelda WW uitvoering)
1x Switch (launch model)
1x Gameboy
2x Gameboy color (turquoise, groen)
1x Gameboy advance (SP)
2x DS (Origineel model, lite)
1x 3DS (Ambassador, 2DS XL)
Bij mijn weten doen ze het allemaal nog, klopt direct op hout, enkel de witte PS3 en Scorpio editie XB1X vertonen problemen met hun HDMI poort.
- Exorcist
- Niet online
Uitdrijvûrrrr!
- Commodore
- Zx spectrum
- Amiga
- Virtual boy
- Sony PlayStation
- Sony
- Sony PlayStation 3
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Nintendo DS
- Nintendo GameBoy
- Nintendo Wii
- MegaDrive
- RetroTINK
- Nintendo Game & Watch
- Nintendo DS
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Sony PlayStation TV
- RetroTINK 5X-Pro
- Dreamcast
- Game boy advance sp
- Saturn
- Nintendo 64
- 16 bit
- Game boy advance
- Retro
- Atari
- Sega
- Nintendo 3DS
- Consoles
Verwijderd
De verzameling consoles hier bestaat uit het volgende,
1x Atari 2600
1x C64
2x Nes
1x Mastersystem 1
2x Snes - waarvan eentje een one-chip
2x Megadrive 2
1x Megadrive 1
2x Playstation 2 phat een zilver met mod chip en een standaard zwarte
1x Playstation 2 slim
2x GameCube paars en een witte met een viper mod
2x N64 normaal zwart en transparant groen.
2x Playstation 3 slim
1x Playstation 3 phat
2x Xbox eentje met excuter chip
2x Xbox 360 slim
1x Saturn mk1
1x Saturn mk2 Japans
1x Dreamcast
1x Playstation 4 pro
1x WiiU
1x Nes min
1x Snes mini
1x Megadrive mini
1x New 3DS Xl
1x 3DS XL
1x 2DS XL
5x DSi lite
4x GBA SP
1x GBA
2x Gameboy color
1x Gameboy rood (play it loud?)
2x Gameboy
2x PSP
Edit 2
Oh en 2x een Game Gear.
[ Voor 71% gewijzigd door Verwijderd op 17-05-2021 21:26 ]
Euh nee hoor. 22 euro en geen import of admin kosten.Bruiser schreef op maandag 17 mei 2021 @ 16:19:
[...]
30€ om hem van Ebay te halen + dan nog import- en administratiekosten... toch maar zo laten 🙄
Maar ja niet heel goedkoop, maar in deze editie zat ook een leuke bijlage bij zoals je ziet.
Voor een tijdschrift met feitelijk onbeperkte houdbaarheid valt dat mee.3style schreef op maandag 17 mei 2021 @ 18:35:
[...]
Euh nee hoor. 22 euro en geen import of admin kosten.
Maar ja niet heel goedkoop, maar in deze editie zat ook een leuke bijlage bij zoals je ziet.
De pu kost ook iets van 6 euro tegenwoordig.
Het is dat ik de pu vanaf nr1 heb anders was ik waarschijnlijk afgehaakt.
Die link die je gaf is uitverkocht.3style schreef op maandag 17 mei 2021 @ 18:35:
[...]
Euh nee hoor. 22 euro en geen import of admin kosten.
De goedkoopste die ik kon vinden (mét de bijlage) komt op 15 + 15 verzendkosten.
In BE betaal je import en administratiekosten vanaf 23€ (ze tellen de verzendkosten erbij)
Ik ook vanaf nr 1, maar ben al jaren afgehaakt intussen.Henkje.doc schreef op maandag 17 mei 2021 @ 19:24:
[...]
Verwijderd
Ik had vanaf Feb '94 tot ergens in 00 een abonnement, maar de kwaliteit ging achteruit. En met internet toegang tot zoveel informatie, waar en wanneer je maar wilt werd de liefde voor magazines toch al minder.Henkje.doc schreef op maandag 17 mei 2021 @ 19:24:
[...]
Voor een tijdschrift met feitelijk onbeperkte houdbaarheid valt dat mee.
De pu kost ook iets van 6 euro tegenwoordig.
Heel sporadisch blader ik nog wel eens in een winkel er vluchtig doorheen. Maar dan voelt het toch niet meer zoals toen..
Kennelijk heb ik dan geluk gehad met die 22 euroBruiser schreef op maandag 17 mei 2021 @ 19:51:
[...]
Die link die je gaf is uitverkocht.
De goedkoopste die ik kon vinden (mét de bijlage) komt op 15 + 15 verzendkosten.
In BE betaal je import en administratiekosten vanaf 23€ (ze tellen de verzendkosten erbij)
https://www.rijksoverheid...online-aankopen-na-brexit
Hier is die nog goedkoper (wel zonder Nintendo special bijlage):
https://www.ebay.nl/itm/2...cc843d:g:OwUAAOSwEWZgeFxH
Ik heb dat eigenlijk alleen nog met de retrogamer en bepaalde issues met leuke achtergronden van games en developers.Verwijderd schreef op maandag 17 mei 2021 @ 20:28:
[...]
Ik had vanaf Feb '94 tot ergens in 00 een abonnement, maar de kwaliteit ging achteruit. En met internet toegang tot zoveel informatie, waar en wanneer je maar wilt werd de liefde voor magazines toch al minder.
Heel sporadisch blader ik nog wel eens in een winkel er vluchtig doorheen. Maar dan voelt het toch niet meer zoals toen..
Netjes! en echt totaal de Sega consoles genegeerdCaayn schreef op maandag 17 mei 2021 @ 16:25:
Mijn huidige verzameling:
1x PS1 (Phat)
1x PS1 classic
2x PS2 (Phat, slim)
3x PS3 (EU launch variant, Phat wit Aziatisch model, superslim)
2x PS4 (Origineel met oude firmware, Pro)
1x PS5 (Launch model)
1x PSP (1XXX wit)
2x Vita (PCH1004, PCH1104)
1x Xbox (revisie 1.6)
6x Xbox 360 (Xenon + blades, Xenon + NXE, Halo 3 - Falcon + NXE (ntsc), Elite JasperV2 + NXE, Halo Reach - Corona + Metro, Halo 4 - Corona + Metro)*
4x XB1 (Halo 5, One S 2TB sku, Scorpio editie, One X wit)
1x XSX (Launch model)
1x NES
1x NES classic
1x N64
1x Gamecube
4x Wii (Wit met Gamecube BC, Zwart met Gamecube BC, Rood, babyblauw)
1x WiiU (Zelda WW uitvoering)
1x Switch (launch model)
1x Gameboy
2x Gameboy color (turquoise, groen)
1x Gameboy advance (SP)
2x DS (Origineel model, lite)
1x 3DS (Ambassador, 2DS XL)
Bij mijn weten doen ze het allemaal nog, klopt direct op hout, enkel de witte PS3 en Scorpio editie XB1X vertonen problemen met hun HDMI poort.
- Exorcist
- Niet online
Uitdrijvûrrrr!
- Commodore
- Zx spectrum
- Amiga
- Virtual boy
- Sony PlayStation
- Sony
- Sony PlayStation 3
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Nintendo DS
- Nintendo GameBoy
- Nintendo Wii
- MegaDrive
- RetroTINK
- Nintendo Game & Watch
- Nintendo DS
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Sony PlayStation TV
- RetroTINK 5X-Pro
- Dreamcast
- Game boy advance sp
- Saturn
- Nintendo 64
- 16 bit
- Game boy advance
- Retro
- Atari
- Sega
- Nintendo 3DS
- Consoles
- 2x CD-i (220/450)
- 1x Atari 2600 (Jr.)
- 1x Jaguar
- 2x SuperVision
- 2x Gameboy
- 2x Gameboy Color
- 3x Gameboy Pocket
- 3x GBA
- 2x GBA SP
- 2x DS
- 2x DSl
- 1x DSi
- 1x 3DS
- 2x NES
- 1x NES mini
- 2x SNES (één Onechip)
- 1x SNES mini
- 11x N64 (1x RGB, 9 verschillende kleuren, 1x Pikachu)
- 9x Gamecube (oa RE4 versie)
- 3x Wii
- 1x WiiU
- 1x Switch
- 1x GameGear
- 1x MasterSystem 2
- 2x MD1
- 2x MDII
- 1x MD mini
- 1x 32X
- 1x MegaCD
- 1x Saturn
- 2x Dreamcast
- 6x PSP (zilver, zwart, Go, wit, Street)
- 2x PSTV
- 34x PS1
- 1x PS1 mini
- 20x PS2 (oa roze, aqua blue, verschillende slims)
- 24x PS3 (zilver, wit, blauw, 2xBC)
- 5x PS4 (MGS editie, Batman limited ed., Pro, launch, wit)
- 1x PSVR
- 1x PS5
- 1x KDL-22PX300
- 1x Sony 3D display
- 8x Xbox Classic (oa groen, clear)
- 18x Xbox 360 (oa StarWars, CoDMW2, RGH)
- 5x Xbox One (Scorpio One X, GoldRush One X, One S, One Forza lim. editie, launch)
- 1x Xbox Series X
Zal vast nog ergens eentje vergeten zijn, sommigen aardig verstopt her en der en heb de aantal niet altijd even goed bijgehouden in m'n database
[ Voor 3% gewijzigd door Exorcist op 18-05-2021 10:28 ]
jaja Sega! ✓Exorcist schreef op maandag 17 mei 2021 @ 21:07:
Ook maar een opsomming van de consoles, moest het toch gaan herplaatsen hier
- 2x CD-i (220/450)
- 1x Atari 2600 (Jr.)
- 1x Jaguar
- 2x SuperVision
- 2x Gameboy
- 2x Gameboy Color
- 3x Gameboy Pocket
- 3x GBA
- 2x GBA SP
- 2x NES
- 1x NES mini
- 2x SNES (één Onechip)
- 1x SNES mini
- 11x N64 (1x RGB, 9 verschillende kleuren, 1x Pikachu)
- 9x Gamecube (oa RE4 versie)
- 3x Wii
- 1x WiiU
- 1x Switch
- 1x GameGear
- 1x MasterSystem 2
- 4x MDII
- 1x MD mini
- 1x 32X
- 1x MegaCD
- 1x Saturn
- 2x Dreamcast
- 6x PSP (zilver, zwart, Go, wit, Street)
- 2x PSTV
- 34x PS1
- 1x PS1 mini
- 20x PS2 (oa roze, aqua blue, verschillende slims)
- 24x PS3 (zilver, wit, blauw, 2xBC)
- 5x PS4 (MGS editie, Batman limited ed., Pro, launch, wit)
- 1x PSVR
- 1x PS5
- 1x KDL-22PX300
- 1x Sony 3D display
- 8x Xbox Classic (oa groen, clear)
- 18x Xbox 360 (oa StarWars, CoDMW2, RGH)
- 5x Xbox One (Scorpio One X, GoldRush One X, One S, One Forza lim. editie, launch)
- 1x Xbox Series X
Zal vast nog ergens eentje vergeten zijn, sommigen aardig verstopt her en der en heb de aantal niet altijd even goed bijgehouden in m'n database
Welke Saturn heb je, model 1 of 2?
Een PS1 bij de voordeur, in de woonkamer, in de slaapkamer, in de game kamer, op zolder, in de schuur, in de badkamer, ... , in de autoExorcist schreef op maandag 17 mei 2021 @ 21:07:
Ook maar een opsomming van de consoles, moest het toch gaan herplaatsen hier
- 34x PS1
Verwijderd
Je vergeet de wc.laugh schreef op maandag 17 mei 2021 @ 21:16:
[...]
Een PS1 bij de voordeur, in de woonkamer, in de slaapkamer, in de game kamer, op zolder, in de schuur, in de badkamer, ... , in de auto
En in mijn geval de werkkamer, maar misschien is dat zijn gamekamer
IdemVerwijderd schreef op maandag 17 mei 2021 @ 20:28:
[...]
Geluk inderdaad...3style schreef op maandag 17 mei 2021 @ 20:47:
[...]
Kennelijk heb ik dan geluk gehad met die 22 euro![]()
https://www.rijksoverheid...online-aankopen-na-brexit
Hier is die nog goedkoper (wel zonder Nintendo special bijlage):
https://www.ebay.nl/itm/2...cc843d:g:OwUAAOSwEWZgeFxH
Het is net voor die special dat ik dit issue wil 😄
- Exorcist
- Niet online
Uitdrijvûrrrr!
- Commodore
- Zx spectrum
- Amiga
- Virtual boy
- Sony PlayStation
- Sony
- Sony PlayStation 3
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Nintendo DS
- Nintendo GameBoy
- Nintendo Wii
- MegaDrive
- RetroTINK
- Nintendo Game & Watch
- Nintendo DS
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Sony PlayStation TV
- RetroTINK 5X-Pro
- Dreamcast
- Game boy advance sp
- Saturn
- Nintendo 64
- 16 bit
- Game boy advance
- Retro
- Atari
- Sega
- Nintendo 3DS
- Consoles
Haha, zoiets..heb wel letterlijk op iedere verdieping/ruimte een Xbox One (X/S) staanlaugh schreef op maandag 17 mei 2021 @ 21:16:
[...]
Een PS1 bij de voordeur, in de woonkamer, in de slaapkamer, in de game kamer, op zolder, in de schuur, in de badkamer, ... , in de auto
- Exorcist
- Niet online
Uitdrijvûrrrr!
- Commodore
- Zx spectrum
- Amiga
- Virtual boy
- Sony PlayStation
- Sony
- Sony PlayStation 3
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Nintendo DS
- Nintendo GameBoy
- Nintendo Wii
- MegaDrive
- RetroTINK
- Nintendo Game & Watch
- Nintendo DS
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Sony PlayStation TV
- RetroTINK 5X-Pro
- Dreamcast
- Game boy advance sp
- Saturn
- Nintendo 64
- 16 bit
- Game boy advance
- Retro
- Atari
- Sega
- Nintendo 3DS
- Consoles
Ik heb serieus geen idee3style schreef op maandag 17 mei 2021 @ 21:12:
[...]
jaja Sega! ✓
Welke Saturn heb je, model 1 of 2?
Hoe kan ik dat zien?
Maar even uit het hoofd:
2x Game & Watch
30 a 40 Game Boy classics (hoofdzakelijk grijze maar ook wat Play it Louds, een aantal CIB
Enkele Game Boy Colors
1 Virtual Boy in Blockbusters rental case
+- 10 Game Boy Advance (enkele CIB, één met 101 scherm)
5-tal Game Boy Advance SP’s (enkele 101’s)
1 DS Lite CIB
1 3DS CIB (Ambassador)
Analogue Mega SG
4 nieuwe G&W’s CIB/sealed
5-tal Game Gears (2 CIB)
PSP CIB
2 Vita CIB en los
5-tal NES’sen (1 Turtles CIB)
10-tal PAL Snes’sen (1 CIB)
3 NTSC snes’sen (2 1-chips)
5-tal Megadrive 1
5-tal MDII
1 MegaCD
1 32X
2x N64 (1 FRA)
1x Saturn MK1
4x Saturn MK2
2x Dreamcast
8-tal Gamecube’s (enkele met modchips uit die tijd en Viper en IcedCube cases, enkele CIB)
8x Xbox OG (2 cib, 4tal met Xecuter, 1 met 128MB RAM en X3CP)
3 X360
Wii cib
WiiU cib
1 xbox 1
1 xbox 1 X scorpio
Switch
5-tal ps1 (2 cib)
2 ps2 fat cib
1 ps2 bravia tv
6x ps3 bc (2 cib, 2 boxed)
Ps4 spiderman le
Zal er wel enkele vergeten zijn...
Aan de knoppenExorcist schreef op maandag 17 mei 2021 @ 22:22:
[...]
Ik heb serieus geen idee![]()
Hoe kan ik dat zien?
Ovaal = mk1
Rond = mk2
Dit topic is gesloten.
![]()
Let op, dit topic is om retro gaming en al haar facetten te bespreken, het is echter NIET de bedoeling om
- Games aan te schaffen (ruilen/lenen/etc.) van/via mede tweakers.
- Games te verkopen.
- Te vragen wat een game of console waard is.
- Een V&A advertentie te promoten.
- Dit topic is voor en door verzamelaars, s.v.p. geen opmerkingen ala 'Oh wat veel, speel je dat allemaal?' Dat voegt niets toe.
:strip_exif()/f/image/Bjcf11oA5YMBol75w63oBdaZ.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/KRp4eGomDp2ucYxZg3QJYT7I.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/aLQ8hwG0V0QC8VXjRpNDWtRR.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/NPHzrozT9doNw9zaXL6yjDch.jpg?f=fotoalbum_large)