Bruiser schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 09:58:
[...]
Dat lijkt me een veel goedkopere manier om te verzamelen 😄
Ik heb altijd een zwak gehad voor hardware en randapparatuur. Véél gehad (en nog steeds) echter door ruimtegebrek ga ik moeten uitdunnen. Het is niet leuk meer, teveel is teveel. Ben meer bezig met verplaatsen van spullen om “iets” te zoeken dan effectief ermee te spelen 🙄
Maar... eens ik dan iets in men handen heb tijdens een triage denk ik nog steeds te vaak “DIT hou ik nog effe bij...” 🤪
Zeer herkenbaar, moet zeggen dat ik het in principe te doen vind qua ruimte was alles inneemt maar het word wel nijpend, mocht ik upgraden naar een ps5 bijvoorbeeld dan denk ik niet dat ik mijn ps4 nog hou.....verder dus ook niet veel wensen meer van wat ik nog echt wil.
Kijk bij onbeperkt geld en ruimte zijn heel veel dingen nog een beetje leuk......
3do voor die nfs en road rash en dan die sf2 en ja dan ook sam shodown....maar voor 4 games geloof ik het dan wel (al hoewel, daar ben ik dan ook wel weer eerlijk in, als je hem dan toch heb staan dan wellicht toch anders naar die library kijken en mogelijk toch voor meer gaan

)
Maar denk dat ik dus idd die neo geo cd nog wil, en eigenlijk alleen voor de looks (die vind ik echt heel vet) een master system 1.
Een megacd.....tsja ik kan het spelen op mister, en vanwege eerder benoemde nadelen dan nog liever upgraden naar een everdrive (of de TA variant) die je dan ook megacd laat spelen.
Verder ben ik er aardig, dan kom je dus echt bij niche dingen......cd32? ik zou niet weten wat ik er op zou spelen maar wil hem wel

zelfde voor jaguar, en ja misschien zelfs een supergrafx met zijn 5 games!
Maar bij mij helpt het niet dat de games gewoon zo duur geworden zijn. 2-3 tientjes vind ik al aan de hoge kant voor 'ouwe meuk' laat staan als het naar honderden of zelfs duizenden euro's gaat......dus ja, ik ga me na/met de neo dan echt focussen op oplossingen om libs te unlocken.
n64 -> everdrive, qua video vind ik de composite eigenlijk nog best ok en met de n64 vraag ik me af of je echt voor mega scherp moet willen gaan!
saturn - ode (twijfel of ik wil prberen voor fenrir te gaan ivm met discs dan kunnen afspelen, aan de andere kant wel erg gecharmeerd van de mode
dc: misschien toch is gd emu researchen, verder nog kijken of ik video output onderhanden wil nemen, nu nog composite
GC: dacht dat hier ook wel vrijgoedkope ode was, verder ook hier nog op composite
Verder kan ik met mijn ps2 ps1 games spelen, maar een ps1 zou ik toch ook wel tof vinden! Wellicht dat die er ooit ook nog is bijkomt met een xstation voor lib unlock. Maar goed ook hier is er een reden dat er nog niet eerder achteraan gegaan ben, want het zou met name voor de 2d games zijn en dan valt natuurlijk een groot gedeelte van de lib al weg, en ook hier ben ik vrij tevreden met de emulatie kwaliteit, dus kan op zich al aardig wat spelen.
Verder werkt men aan een mister core, helaas is een van de lead programmeurs er mee gestopt, maar in theorie kan het nog steeds, mooi als het zou gebeuren, maar zo niet ook geen man overboord. Dus ps1 is ook echt een lange termijn/ooit dingetje...
Ik moet zeggen dat ik nog overwoog om hier een prio in te doen, maar beetje waan van de dag, saturn is met stip mijn favo van deze consoles, maar vooral vanwege het capcom spul wat je nu vaak net zo goed zo niet beter op andere manieren kan spelen. En de xbss doet imho vrij goede emulatie!
Denk dat dc nummer 2 is, maar op een of andere manier nooit echt heel veel love voor deze console gehad
Dan de GC, maar is natuurlijk een reden dat die nog lekker op composite zit.
n64 is dead last, heb ook het idee dat ik de meeste games waarin ik interesse heb al heb, of dat deze via bijvoorbeeld een rare replay te spelen zijn, maar het blijft wel leuk als je is een yt flimpje ziet en zin krijgt om iets te spelen, dan je dan gelijk kan gaan zitten en spelen!
nes/snes: in een ideale wereld zou ik hier ook nog iets mee willen, maar met name voor de nes, als ik er nog op speel heb ik doorgaan geen problemen met composite.
De snes.....goed al vaker benoemd, composite en pal release model....dus ja, kan dan net zo goed deze als soort van demo model opstellen in een glazen kastje ofzo en dan iets anders kopen om echt op te spelen
Voor beiden geld eigenlijk dat ik zo tevreden ben over mister dan ik geen noodzaak zie om hier op korte termijn iets mee te gaan doen!