Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Bruiser schreef op maandag 17 mei 2021 @ 22:35:
[...]

Aan de knoppen
Ovaal = mk1
Rond = mk2
Weer wat geleerd..! MK2 it is... :)

/

Tijdens VI mezelf maar beziggehouden met het opnieuw (alfabetisch) sorteren van m'n PS2 games. Had er weer een zwik bij en dat is dan zo'n geschuif. Vond het niet eens leuk om te doen, kun je nagaan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tHyp7p1EAAnwN10_914VLSTToP8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SPOEEKL92j7rBYVvx6NizWkm.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/f6O0Fsa6-MuJGB3LsDw43Yc1UMc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YkPr8V48BIGGF3i8qjBKPofw.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ruJbWWclOFbi-bMZXLaIEVu1pqY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XQC9lnEmq9xTIhTQaI4zv3MM.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TJCnoAy7THQfw53axd7vl5I_inU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zlLl2rbvRoDqQun11hyPl5sQ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/t9Bb2H1g9fxpIN7lbOKQ87M0UyA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hcxQLGMSA5eKM19V4mHNr9tN.jpg?f=fotoalbum_large

Daarna op m'n main PS2 GT4 NTSC geplaatst met Open HDL, omdat de PAL versie geen HD biedt. Geldt ook voor Jackass en dat soort games helaas :(

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tZc8H_UF4GFOqtfroDZGOeEYS6Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GS1ABnHXF0OzgdrueRMxzXiJ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/za0MN4vw0d_xaslb0SOt0KtPZ2k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Rqnm7Q8AkOPPmrKS35lp9gUq.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 94% gewijzigd door Exorcist op 17-05-2021 22:39 ]

• Bruiser
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Damn! Stevige collectie!

(Retro) Game collectie

• RJL86
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 17-09 17:58
Mijn bescheiden lijstje:

SNES 1x
Megadrive mk1 1x
PS1 fat 1x
PS2 fat 1x
Gamecube 1x
Xbox 1x
Xbox 360 3x
WiiU 1x
Xbox One 1x

Gameboy 2x
Gameboy Advance 1x

Wensenlijstje:

NES
Dreamcast

N64 zit er nog aan te komen. Vriend van me heeft een N64 met spellen, wil hem wegdoen en eigenlijk verkopen, maar hij geeft hem liever aan mij, omdat hij weet dat ie dan goed terecht komt.

• LaFleche
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 05-09 00:30
Dit topic gaat hoe langer hoe meer lijken op 'wie heeft de grootste ...' en 'zie mij eens een achterlijke hoeveelheid ps1 hebben'.

• Bruiser
  • Niet online
LaFleche schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 08:16:
Dit topic gaat hoe langer hoe meer lijken op 'wie heeft de grootste ...' en 'zie mij eens een achterlijke hoeveelheid ps1 hebben'.
Ik vind het wél leuk om eens te lezen wat er allemaal in iemand z’n collectie zit...

Jij duidelijk niet wat natuurlijk je goed recht is. Voordeel van fora als deze, je MOET het niet lezen 😄

(Retro) Game collectie

• RJL86
Mwah, valt wel mee. Het is gewoon interessant om te zien wat iedereen in zijn collectie heeft. Niks meer, niks minder.

• Henkje.doc
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12:05
Ach om de zoveel tijd komen dergelijke lijstjes voorbij en dat maakt het op zich wel leuk.
Moet je denk ik niet teveel achter zoeken :)

• Henkje.doc
Exorcist schreef op maandag 17 mei 2021 @ 22:35:
[...]
Tijdens VI mezelf maar beziggehouden met het opnieuw (alfabetisch) sorteren van m'n PS2 games. Had er weer een zwik bij en dat is dan zo'n geschuif. Vond het niet eens leuk om te doen, kun je nagaan.
Herken het sorteren op alfabet. Voor mij persoonlijk altijd wel een leuk klusje. Bijna therapie ;)
Het is wel een kwestie van bijhouden. Uit het niets 500+ titels sorteren. Tja.. dat duurt even.
RJL86 schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 08:49:
[...]

Mwah, valt wel mee. Het is gewoon interessant om te zien wat iedereen in zijn collectie heeft. Niks meer, niks minder.
Vind ik ook! Mooi voorbeeld is dat je wellicht voor een console gaat maar dan wel alles wat los en vast zit verzameleld (ik denk aan @Henkje.doc en zijn (vrijwel?) complete set x360 games) en ander vind het leuk om verschillende hardware revisies te verzamelen of simpelweg te kijken tot hoeveel consoles hij kan komen, dat is natuurlijk het leuke van verzamelen! Er zijn geen regels!
Dus het een is zeker niet minder dat het ander imho.

Ik zat vanochtend even te kijken naar kidshoryuken op yt, voor degene die hem niet kennen, amerikaanse dude die in japan woont en daar dus winkels afgaat en filmt waar ze retro spullen verkopen een de ene kant heerlijk, maar zoveel dingen waar ik dan persoon 0 interesse in heb, omdat ik het heb, of omdat ik de games die ik ermee zou unlocken niet de moeit waard vind (3d0, jag, 32x......megacd, hoewel dat al een twijfel geval is ;) daar speelt mee dat ik dan niet zoveel vertrouwen heb in de hardware levensduur en bang ben voor discrot :S )

Maar goed, wil toch echt kijken of het me gaat lukken om een neo geo cd te krijgen en die dan te pimpen met een sd loader, rgb out, en (uiteraard 8) toch @Exorcist ) custom saturn controllers :+

10 second ninja DONE

Verwijderd

Henkje.doc schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 08:54:
[...]

Ach om de zoveel tijd komen dergelijke lijstjes voorbij en dat maakt het op zich wel leuk.
Moet je denk ik niet teveel achter zoeken :)
Eens, soms kom je ook op ideeën waar je zelf nog niet aan gedacht hebt.

Verwijderd

Henkje.doc schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 08:56:
[...]

Herken het sorteren op alfabet. Voor mij persoonlijk altijd wel een leuk klusje. Bijna therapie ;)
Het is wel een kwestie van bijhouden. Uit het niets 500+ titels sorteren. Tja.. dat duurt even.
Ik heb alle 400 ps3 games nu alfabetisch gesorteerd, enige probleem is als er weer een game bij komt moet je alles weer gaan opschuiven, wat soms lastig is omdat de kast vol zit. Denk je net klaar te zijn en heb je weer 10 games gekocht...

• RazorMaron
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 16:07
Gister officieel mijn eerste console gerepareerd. : )))

Het gaat om een Phat PS2, kon geen disks lezen. Uit elkaar gehaald, beetje stofvrij gemaakt en de lens die een beetje stoffig leek schoongemaakt met 99% alcohol. Hij leest weer disks en wonder boven wonder leest hij ook mijn bekraste MK: Deadly Alliance. :D Dit deed mijn PS2 met Joytech monitor niet. Die moet dus ook een keer open.

Ondertussen kwam ik ook een insect in de PS2 tegen. Altijd leuk. Moet hem nog wel een keer open maken om hem echt stofvrij te maken.

Trouwens, nu ik het heb over mijn PS2 Slim met Joytech monitor, ik heb nog nooit een andere persoon gezien met deze ''mod''. Is dit iets zeldzaams of denk ik dat het zeldzaam is?

Echt wel een handig iets om gewoon overal naartoe mee te nemen, dit ding heeft dan ook verschillende landen gezien.

Afbeeldingslocatie: https://assets.catawiki.nl/assets/2019/12/2/a/e/3/ae3a92a2-e339-49c4-b429-84859305ecec.jpg

Me? I'm dishonest, and a dishonest man you can always trust to be dishonest. Honestly. It's the honest ones you want to watch out for, because you can never predict when they're going to say something incredibly stupid.

• Bruiser
  • Niet online
RazorMaron schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 09:12:
Gister officieel mijn eerste console gerepareerd. : )))

...

Trouwens, nu ik het heb over mijn PS2 Slim met Joytech monitor, ik heb nog nooit een andere persoon gezien met deze ''mod''. Is dit iets zeldzaams of denk ik dat het zeldzaam is?

[Afbeelding]
Congrats! 😄

Het is zeker niet common. Ik ben het nog nooit “in het wild” tegengekomen.

(Retro) Game collectie

• RJL86
Sagat schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 08:57:
[...]

Vind ik ook! Mooi voorbeeld is dat je wellicht voor een console gaat maar dan wel alles wat los en vast zit verzameleld (ik denk aan @Henkje.doc en zijn (vrijwel?) complete set x360 games) en ander vind het leuk om verschillende hardware revisies te verzamelen of simpelweg te kijken tot hoeveel consoles hij kan komen, dat is natuurlijk het leuke van verzamelen! Er zijn geen regels!
Dus het een is zeker niet minder dat het ander imho.

Ik zat vanochtend even te kijken naar kidshoryuken op yt, voor degene die hem niet kennen, amerikaanse dude die in japan woont en daar dus winkels afgaat en filmt waar ze retro spullen verkopen een de ene kant heerlijk, maar zoveel dingen waar ik dan persoon 0 interesse in heb, omdat ik het heb, of omdat ik de games die ik ermee zou unlocken niet de moeit waard vind (3d0, jag, 32x......megacd, hoewel dat al een twijfel geval is ;) daar speelt mee dat ik dan niet zoveel vertrouwen heb in de hardware levensduur en bang ben voor discrot :S )

Maar goed, wil toch echt kijken of het me gaat lukken om een neo geo cd te krijgen en die dan te pimpen met een sd loader, rgb out, en (uiteraard 8) toch @Exorcist ) custom saturn controllers :+
Precies. Ik vind het mooi om te zien hoe sommige mensen hier echt voor volledige sets van consoles of games gaan. Zelf ben ik daar niet mee bezig. Ben nooit actief bezig om bepaalde games te kopen. Als ik iets leuks tegenkom, dan koop ik het, maar nooit dat ik per se game A of game B moet hebben en dan ook nog een bepaalde variant. Ik vind het leuk om te zien hier dat mensen een verschillende stijl van verzamelen hebben. Dat maakt het intressant :)

• Bruiser
  • Niet online
RJL86 schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 09:47:
[...]

Precies. Ik vind het mooi om te zien hoe sommige mensen hier echt voor volledige sets van consoles of games gaan. Zelf ben ik daar niet mee bezig. Ben nooit actief bezig om bepaalde games te kopen. Als ik iets leuks tegenkom, dan koop ik het, maar nooit dat ik per se game A of game B moet hebben en dan ook nog een bepaalde variant. Ik vind het leuk om te zien hier dat mensen een verschillende stijl van verzamelen hebben. Dat maakt het intressant :)
Dat lijkt me een veel goedkopere manier om te verzamelen 😄

Ik heb altijd een zwak gehad voor hardware en randapparatuur. Véél gehad (en nog steeds) echter door ruimtegebrek ga ik moeten uitdunnen. Het is niet leuk meer, teveel is teveel. Ben meer bezig met verplaatsen van spullen om “iets” te zoeken dan effectief ermee te spelen 🙄

Maar... eens ik dan iets in men handen heb tijdens een triage denk ik nog steeds te vaak “DIT hou ik nog effe bij...” 🤪

(Retro) Game collectie

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
3style schreef op maandag 17 mei 2021 @ 20:59:
[...]

Netjes! en echt totaal de Sega consoles genegeerd :)
Hehe, tja, ik heb vroeger nooit een Sega console gehad en daarom heb ik er denk ik ook niet zoveel mee. Sega consoles staan wel op mijn wensenlijstje om een keer toe te voegen aan de verzameling.

• RazorMaron
Bruiser schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 09:18:
[...]

Congrats! 😄

Het is zeker niet common. Ik ben het nog nooit “in het wild” tegengekomen.
Moet ook eerlijk zeggen dat ik best wel schrok toen ik net de prijzen ervan opzocht. Dacht echt dat het een common uitvoering was. Pak hem beet 12 jaar geleden bij Koninginnedag gekocht voor 2 tientjes

Me? I'm dishonest, and a dishonest man you can always trust to be dishonest. Honestly. It's the honest ones you want to watch out for, because you can never predict when they're going to say something incredibly stupid.

Bruiser schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 09:58:
[...]

Dat lijkt me een veel goedkopere manier om te verzamelen 😄

Ik heb altijd een zwak gehad voor hardware en randapparatuur. Véél gehad (en nog steeds) echter door ruimtegebrek ga ik moeten uitdunnen. Het is niet leuk meer, teveel is teveel. Ben meer bezig met verplaatsen van spullen om “iets” te zoeken dan effectief ermee te spelen 🙄

Maar... eens ik dan iets in men handen heb tijdens een triage denk ik nog steeds te vaak “DIT hou ik nog effe bij...” 🤪
Zeer herkenbaar, moet zeggen dat ik het in principe te doen vind qua ruimte was alles inneemt maar het word wel nijpend, mocht ik upgraden naar een ps5 bijvoorbeeld dan denk ik niet dat ik mijn ps4 nog hou.....verder dus ook niet veel wensen meer van wat ik nog echt wil.
Kijk bij onbeperkt geld en ruimte zijn heel veel dingen nog een beetje leuk......
3do voor die nfs en road rash en dan die sf2 en ja dan ook sam shodown....maar voor 4 games geloof ik het dan wel (al hoewel, daar ben ik dan ook wel weer eerlijk in, als je hem dan toch heb staan dan wellicht toch anders naar die library kijken en mogelijk toch voor meer gaan :P )
Maar denk dat ik dus idd die neo geo cd nog wil, en eigenlijk alleen voor de looks (die vind ik echt heel vet) een master system 1.
Een megacd.....tsja ik kan het spelen op mister, en vanwege eerder benoemde nadelen dan nog liever upgraden naar een everdrive (of de TA variant) die je dan ook megacd laat spelen.
Verder ben ik er aardig, dan kom je dus echt bij niche dingen......cd32? ik zou niet weten wat ik er op zou spelen maar wil hem wel 8) zelfde voor jaguar, en ja misschien zelfs een supergrafx met zijn 5 games!

Maar bij mij helpt het niet dat de games gewoon zo duur geworden zijn. 2-3 tientjes vind ik al aan de hoge kant voor 'ouwe meuk' laat staan als het naar honderden of zelfs duizenden euro's gaat......dus ja, ik ga me na/met de neo dan echt focussen op oplossingen om libs te unlocken.
n64 -> everdrive, qua video vind ik de composite eigenlijk nog best ok en met de n64 vraag ik me af of je echt voor mega scherp moet willen gaan!
saturn - ode (twijfel of ik wil prberen voor fenrir te gaan ivm met discs dan kunnen afspelen, aan de andere kant wel erg gecharmeerd van de mode
dc: misschien toch is gd emu researchen, verder nog kijken of ik video output onderhanden wil nemen, nu nog composite :(
GC: dacht dat hier ook wel vrijgoedkope ode was, verder ook hier nog op composite

Verder kan ik met mijn ps2 ps1 games spelen, maar een ps1 zou ik toch ook wel tof vinden! Wellicht dat die er ooit ook nog is bijkomt met een xstation voor lib unlock. Maar goed ook hier is er een reden dat er nog niet eerder achteraan gegaan ben, want het zou met name voor de 2d games zijn en dan valt natuurlijk een groot gedeelte van de lib al weg, en ook hier ben ik vrij tevreden met de emulatie kwaliteit, dus kan op zich al aardig wat spelen.
Verder werkt men aan een mister core, helaas is een van de lead programmeurs er mee gestopt, maar in theorie kan het nog steeds, mooi als het zou gebeuren, maar zo niet ook geen man overboord. Dus ps1 is ook echt een lange termijn/ooit dingetje...

Ik moet zeggen dat ik nog overwoog om hier een prio in te doen, maar beetje waan van de dag, saturn is met stip mijn favo van deze consoles, maar vooral vanwege het capcom spul wat je nu vaak net zo goed zo niet beter op andere manieren kan spelen. En de xbss doet imho vrij goede emulatie!
Denk dat dc nummer 2 is, maar op een of andere manier nooit echt heel veel love voor deze console gehad
Dan de GC, maar is natuurlijk een reden dat die nog lekker op composite zit.
n64 is dead last, heb ook het idee dat ik de meeste games waarin ik interesse heb al heb, of dat deze via bijvoorbeeld een rare replay te spelen zijn, maar het blijft wel leuk als je is een yt flimpje ziet en zin krijgt om iets te spelen, dan je dan gelijk kan gaan zitten en spelen! :*)

nes/snes: in een ideale wereld zou ik hier ook nog iets mee willen, maar met name voor de nes, als ik er nog op speel heb ik doorgaan geen problemen met composite.
De snes.....goed al vaker benoemd, composite en pal release model....dus ja, kan dan net zo goed deze als soort van demo model opstellen in een glazen kastje ofzo en dan iets anders kopen om echt op te spelen

Voor beiden geld eigenlijk dat ik zo tevreden ben over mister dan ik geen noodzaak zie om hier op korte termijn iets mee te gaan doen!

10 second ninja DONE

@Sagat heb jij geen PS1...???? Is me niet/nooit opgevallen!

Het is dat mijn stapel PS1's dient als ondersteuning van wat PS2's en een speaker, anders had ik je er eentje meegegeven :P

Zal het onthouden in ieder geval ;)
Exorcist schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 10:56:
@Sagat heb jij geen PS1...???? Is me niet/nooit opgevallen!

Het is dat mijn stapel PS1's dient als ondersteuning van wat PS2's en een speaker, anders had ik je er eentje meegegeven :P

Zal het onthouden in ieder geval ;)
yup!
in eerste instantie niet omdat ik ninty kid was!
maar wachten duurde wel erg lang op de n64 dus op een gegeven moment wilde ik of een ps1 of een saturn.
ps1 gehuurd maar pal versie van tekken 1 was langzaam! was major turn off, verder vond ik het laden en de interface dus ook traag (vandaar ook mijn aanname dat die drive langzamer was dan een saturn! en nogmaals dacht dit ook in de bladen te hebben gelezen destijds)
Dus toen ja, beetje gekeken naar de games die ik wilde, de capcom games waren eigenlijk altijd beter op saturn, en ja, toch op dat moment meer vertrouwen in sega dan sony :X
En viritua fighter 2 bevestigde mijn keuze, dat was WEL een goede pal versie en hoewel het nooit mijn genre is geworden vond ik het absoluut een top game!
(ha door de post over de saturn versies net ook de mijne bekeken, ook de ronde buttons....volgens mij bewust voor gekozen omdat die stuk goedkoper was dan bij release en omdat de fijnere joypads daarbij zaten!)

En daarna eigenlijk nooit meer omgekeken tot pes......buurjongen had die op zijn ps1 en nam de mij naar onze game sessies, toen begon het toch wel te kriebelen en bijvoorbeeld ook een wipeout vond ik heel intressant, metal gear, crash/spyro, medievil oh en niet te vergeten SOTN, hell nooit een rpg man geweest maar FF7 waar iedereen lyrisch over was trok ook wel (die tussendoor wel op pc kunnen spelen hehe)......maar toen werd dus bekend dat er een ps2 zou komen die ook ps1 zou spelen dus ja.........dat werd uiteindelijk mijn oplossing, hoewel ik dus nog wel eerst een n64, cube en DC heb gekocht in de tussenliggende periode :P

[ Voor 6% gewijzigd door Sagat op 18-05-2021 11:12 ]

10 second ninja DONE

• 3style
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-09 19:10

3style

...

Sagat schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 11:10:
[...]

yup!
in eerste instantie niet omdat ik ninty kid was!
Ik dacht even te lezen ninety kid :)

Maar jij was ook meer een 2D kid volgens mij, vandaar de Saturn.
Bij mij dus omgekeerd. Ik heb nu meer met de Saturn dan met de PlayStation.
3style schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 12:22:
[...]

Ik dacht even te lezen ninety kid :)

Maar jij was ook meer een 2D kid volgens mij, vandaar de Saturn.
Bij mij dus omgekeerd. Ik heb nu meer met de Saturn dan met de PlayStation.
90íes kid. Haha i wish!

Maar ja, 2d veel leuker dan 3d over het algemeen, en zeker in die tijd van primitieve gfx and clunky controls en camera.
Moet er dus bij zeggen dat ik in die tijd (beetje zoals @Exorcist nog steeds O-) ) pal only was, dus echt alleen maar keek naar wat er europees was.

De japanse saturn mark is natuurlijk helemaal geniaal, met veel fijne shmups! Goed ode en dan eindelijk na al die jaren een cart voor 1 en 4mb games en dan is dat saturn af 8)

10 second ninja DONE

Sagat schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 12:48:
[...]

90íes kid. Haha i wish!

Maar ja, 2d veel leuker dan 3d over het algemeen, en zeker in die tijd van primitieve gfx and clunky controls en camera.
Moet er dus bij zeggen dat ik in die tijd (beetje zoals @Exorcist nog steeds O-) ) pal only was, dus echt alleen maar keek naar wat er europees was.

De japanse saturn mark is natuurlijk helemaal geniaal, met veel fijne shmups! Goed ode en dan eindelijk na al die jaren een cart voor 1 en 4mb games en dan is dat saturn af 8)
Gisteravond nog een heel NTSC spel op de PS2 getest.... :'(

Maar ja, voor verzamelen i.d.d. alleen wat hier ooit uitgebracht is en niet elders. :+

[ Voor 6% gewijzigd door Exorcist op 18-05-2021 12:53 ]

• RazorMaron
Zelf verzamel ik voornamelijk console only exclusives en dan ook alleen de exclusives die mij leuk lijken, dus ik hoef ze lang niet allemaal.

Games die echt alleen voor de specifieke console is uitgekomen.

Games waar een officiële pc-versie van is speel ik gewoon lekker op de M1 MBP.

Dit scheelt heel veel ruimte. Op dit moment ben ik met de X360 bezig en daar zoek ik nog wel wat voor, maar ik doe het op een rustig tempo. Mijn vuistregel is dat ik pas weer games mag kopen als mijn huidige wachtrij aan nog te bespelen games max 3 is.

Nu ik mijn PS2 heb gemaakt is het zaak dat ik na mijn X360 verzameling(waar ik nog 20~ games voor moet kopen) aan de PS2 ga beginnen. Dit zal wel echt een stuk langer duren. Na de PS2 zal ik denk ik of verder gaan met de PS1 of met de PS3.

Ik ben hiermee begonnen aangezien ik de overstap naar PS5/XS best wel duur vind op dit moment en de Xbox One/PS4 games ook wel iets te duur vind, ik geloof nog wel dat ze zullen zakken in prijs. De Xbox One heeft daarnaast echt weinig leuke exclusives dus vind ik met het huidige prijskaartje het niet waard.

Om toch te kunnen blijven gamen dacht ik; waarom niet gewoon oudere consoles spelen met leuke games? Is toch wel snel een stuk goedkoper en dat is wel fijn als student zijnde. Ik zal denk ik dan ook current gen pas aanschaffen zodra de slim/pro versies uitkomen.

[ Voor 4% gewijzigd door RazorMaron op 18-05-2021 13:19 ]

Ben gisteren aan Yakuza 2 op de PS2 begonnen, man wat een goed spel, jammer dat ik deze serie nu pas ontdekt heb :D

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

Verwijderd

Linksquest schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 13:23:
Ben gisteren aan Yakuza 2 op de PS2 begonnen, man wat een goed spel, jammer dat ik deze serie nu pas ontdekt heb :D
Kan je dan niet beter bij deel 1 beginnen ;-)

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online
Deze week toch maar de Pokémon games gekocht, ze kwamen op mijn pad. Ik wilde ze eigenlijk niet toevoegen (omdat ik niets met Pokémon heb), maar heb verder alle door Nintendo ontwikkelde en uitgebrachte games voor de Nintendo 64.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/roOM_QkAbJt0XmkuewJt6tJcldc=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ekiL6hWqi0sYHroECg7pINp5.jpg?f=user_large

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14:47
Geniale serie, maar je weet dat er een remake van is op de vorige generatie? Dat is Yakuza Kiwami 2 in de nieuwe Dragon Engine.
Verwijderd schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 13:29:
[...]

Zou Zero aanbevelen.

[ Voor 21% gewijzigd door BarôZZa op 18-05-2021 14:03 ]

Jumpman schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 13:55:
Deze week toch maar de Pokémon games gekocht, ze kwamen op mijn pad. Ik wilde ze eigenlijk niet toevoegen (omdat ik niets met Pokémon heb), maar heb verder alle door Nintendo ontwikkelde en uitgebrachte games voor de Nintendo 64.

[Afbeelding]
Die puzzle game is volgens mij op zijn minst een redelijke tot zelfs goede game!
En ja pokemonstadium, als je pokemon haat gaat het je niet overtuigen, maar best lol gehad met pokemon stadium 1. Heeft nog best aardige mario party achtige mini games en het battlen vind ik nog best vermakelijk!

Snap wil ik eigenlijk nog is gaan testen via de wii vc versie afgespeeld op mijn xbss O-) Mocht ik hem echt vet vinden dan koop ik de switch versie nog wel......had mijn kinderen al gepolst maar die handen geen interesse :P

[ Voor 11% gewijzigd door Sagat op 18-05-2021 14:07 ]

10 second ninja DONE

• Jumpman
  • Nu online
Sagat schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 14:06:
[...]

Die puzzle game is volgens mij op zijn minst een redelijke tot zelfs goede game!
En ja pokemonstadium, als je pokemon haat gaat het je niet overtuigen, maar best lol gehad met pokemon stadium 1. Heeft nog best aardige mario party achtige mini games en het battlen vind ik nog best vermakelijk!

Snap wil ik eigenlijk nog is gaan testen via de wii vc versie afgespeeld op mijn xbss O-) Mocht ik hem echt vet vinden dan koop ik de switch versie nog wel......had mijn kinderen al gepolst maar die handen geen interesse :P
De prijzen van Pokémon Stadium 2 hebben sinds eind vorig jaar opeens een vlucht genomen. Ik kwam deze voor de oude prijzen tegen, dus moest ze toen wel kopen. :)

Nog zes Nintendo 64 CIB games moet ik om de verzameling games die ik echt wil compleet te maken. Nog één SNES game en nog vijf Wii U games voor een complete PAL collectie. Ik heb dan nog wel een paar games waar ik de kwaliteit van wil verbeteren en CIB MINT wil kopen.

[ Voor 14% gewijzigd door Jumpman op 18-05-2021 14:25 ]

• 3style

3style

...

Sagat schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 14:06:
[...]

Ok, maar eens testen op de Everdrive dan. Moet ook sin and punishment nog spelen.
Jumpman schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 14:16:
[...]

De prijzen van Pokémon Stadium 2 hebben sinds eind vorig jaar opeens een vlucht genomen. Ik kwam deze voor de oude prijzen tegen, dus moest ze toen wel kopen. :)
ja pokemon is echt license to print money! Misschien heb ik het doosje van mijn pokemon stadium nog ergens liggen, boekie ook wel (hadden die games nog manuals?) dus, dik cashen over paar jaartjes :+

[ Voor 41% gewijzigd door Sagat op 18-05-2021 14:22 ]

10 second ninja DONE

• Bruiser
  • Niet online
Pokemon heeft mij nooit aangesproken, ik ben dan ook van de generatie ervoor...
Ik heb wel pokemon games in de collectie (kan ook bijna niet anders met die overvloed ervan) maar letterlijk nog nooit ook maar één game van gespeeld. Dat is dus bv al een serie die eruit gaat van zodra ik aan de triage begin.

3D games hebben me ook nooit geïnteresseerd, daarom ook dat ik indertijd de N64 links heb laten liggen.

Old school platformers en racegames was het enige dat ik speelde vroeger. Een MK en een Streetfighter daar gelaten. Ook rpg’s konden/kunnen mij niet bekoren wegens te saai/langdradig met als enige uitzondering A link to the Past voor de originele gameboy. Daar heb ik toen wél vele uren ingestoken...

(Retro) Game collectie

Beter laat dan nooit, zeker een toffe serie..!

/

Weer 's wat SNES aankopen, benieuwd hoe Worms zich staande houdt t.o.v. de PS1, MD en Saturn versie :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xkve0tFY4zprlgaZJhGfSh_OIlg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/G3Z2oVeU5Xnw7r7dexHydScJ.jpg?f=fotoalbum_large

• Jumpman
  • Nu online
Bruiser schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 14:25:
Pokemon heeft mij nooit aangesproken, ik ben dan ook van de generatie ervoor...
Ik heb wel pokemon games in de collectie (kan ook bijna niet anders met die overvloed ervan) maar letterlijk nog nooit ook maar één game van gespeeld. Dat is dus bv al een serie die eruit gaat van zodra ik aan de triage begin.

3D games hebben me ook nooit geïnteresseerd, daarom ook dat ik indertijd de N64 links heb laten liggen.

Old school platformers en racegames was het enige dat ik speelde vroeger. Een MK en een Streetfighter daar gelaten. Ook rpg’s konden/kunnen mij niet bekoren wegens te saai/langdradig met als enige uitzondering A link to the Past voor de originele gameboy. Daar heb ik toen wél vele uren ingestoken...
Hier hetzelfde. Mijn favoriete console is toch wel de SNES. Bij de Nintendo 64 was ik al lekker op weg toen het nog betaalbaar was (lees nooit veel games verkocht, ik heb ook mijn eerste console nog). De Wii U wilde ik compleet hebben, omdat er erg veel goede games voor zijn en het de eerste HD console met HDMI was en de Nintendo wereld meer liet leven dan ooit te voren.

Verder heb ik ook nog een aantal populaire Nintendo NES, GameBoy, GameCube en Wii games. Na de Wii U generatie gestopt met verzamelen van Nintendo games.

ik ben (ook?) veel te oud voor pokemon maar, idgaf, sue me ;)
Ik ga ook echt niet zeggen dat de tekenfilm hoogstand is ofzo, want dat is ie zeker niet, maar ik hoef er ook niet van over te geven ofzo.
Met wat je zegt over rgp's ga ik je de main game dan ook niet aanraden, want dat is het in feite, het is rond lopen en shit doen met random turn based battles. Wat voor mij (als niet rgp fan) aardig jrpg-erig overkomt.
Met natuurlijk die 'gotta catch em all' shit als gimmick. En ja het heeft toch wel iets, hoewel je in je eentje nooit alles zal kunnen krijgen met iig de oude games.

3d games: mwah met sport en race games wel, en met sommige spellen werkt het echt wel, maar het heeft aardig tijdje geduurt voor ik zo ver was :) denk dat wind waker een van de eerste 3d actie/platform (err goed niet echt natuurlijk maar wel elementen) spellen was die ik echt leuk vond.

Mjah, soul calibur ook, maar hmmm dat vind ik toch beetje anders. En games als unreal en quake vond ik ook fantastisch maar door het genre is het ook niet zo'n grote stap als bvb van mario world naar mario 64.

Oh en lttp.....action rpg, zeker niet 'traditionele' en/of jrpg imho :)

10 second ninja DONE

• Bruiser
  • Niet online
De snes en de originele gameboy blijven mijn favo consoles (al was het maar wegens nostalgische redenen).
De speelduur daarop wordt enkel geëvenaard door de PS1.

Alle andere consoles zijn “leuk voor erbij” 😄

(Retro) Game collectie

Exorcist schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 14:27:
[...]

Weer 's wat SNES aankopen, benieuwd hoe Worms zich staande houdt t.o.v. de PS1, MD en Saturn versie :)

[Afbeelding]
Nice, ik heb laatst Lufia big box aangeschaft. Was alleen even vergeten dat Lufia in Nederland eigenlijk Lufia II was :P

Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski

Seroczynski schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 14:35:
[...]

Nice, ik heb laatst Lufia big box aangeschaft. Was alleen even vergeten dat Lufia in Nederland eigenlijk Lufia II was :P
Ben er verder niet bekend mee, weet nog dat er destijds iets in de PU stond toen het net uitkwam en that's it :+

• Bruiser
  • Niet online
Ik ga het verschil maar eens opzoeken tss rpg, jrpg, action rpg, enz... denk ik 🤪

(Retro) Game collectie

• RazorMaron
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zL3sMh0XA6S9jSx1kO7u4ckCf-s=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/h6vOhrUdtC7hxZ19M5T8KCCf.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Q3GJm33R6i5Ph0hrsov-cRYx8Qo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wiQIXcb3nwds9dMiShPdZO6V.jpg?f=fotoalbum_large

Ik dacht, laat ik een 2e PS2 maken. Deze komt uit een ‘for parts’ lot. Ik snap werkelijk waar niet hoe je de aan/uit knop zo hard kan verpesten(foto 1). Of wat dachten jullie van de controller poorten gwn finaal afrukken van het moederbord(foto 2).

Ik snap echt niet wat voor imbeciel dacht van: Laat ik mijn PS2 fixen. Maar zo slecht is in überhaupt de console demonteren.

Dit wordt een typisch gevalletje van spare parts en een excuus om meerdere PS2’s te kopen om te repareren.

Heb er nog 2 extra liggen in de ‘for parts’ lot, misschien kan ik er zelfs 1 PS2 van maken. Hopende dat de anderen dezelfde type/soort zijn.

Bruiser schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 14:39:
Ik ga het verschil maar eens opzoeken tss rpg, jrpg, action rpg, enz... denk ik 🤪
Voor mijn gevoel zijn JRPG's en Action RPG's sub-categorien van RPG's. In essentie is een RPG een game waarin jij je hoofdpersonage ontwikkeld, vaak aan de hand van een puntensysteem. Dit zit in enorm veel games, zoals Diablo II, The Elder Scrolls, The Witcher en Cyberpunk 2077.

JRPG's zijn eigenlijk meer traditioneel, met veelal de voorkeur voor het turn-based combat systeem. Voorbeelden zijn Lufia, Final Fantasy t/m deel XIII (ish), Crono Trigger.

Action RPG's zijn meer games zoals The Legend of Zelda, Diablo II, The Witcher en Cyberpunk.

Dan heb je nog Tactical RPG's, zoals Final Fantasy Tactics, Disgae, etc.

Ik ben benieuwd of mensen hier anders over denken.

[ Voor 5% gewijzigd door Seroczynski op 18-05-2021 15:00 ]

RazorMaron schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 14:54:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ik dacht, laat ik een 2e PS2 maken. Deze komt uit een ‘for parts’ lot. Ik snap werkelijk waar niet hoe je de aan/uit knop zo hard kan verpesten(foto 1). Of wat dachten jullie van de controller poorten gwn finaal afrukken van het moederbord(foto 2).

Ik snap echt niet wat voor imbeciel dacht van: Laat ik mijn PS2 fixen. Maar zo slecht is in überhaupt de console demonteren.

Dit wordt een typisch gevalletje van spare parts en een excuus om meerdere PS2’s te kopen om te repareren.

Heb er nog 2 extra liggen in de ‘for parts’ lot, misschien kan ik er zelfs 1 PS2 van maken. Hopende dat de anderen dezelfde type/soort zijn.
Het aantal PS5 console met defecte HDMI poorten door misbruik zou je doen verbazen :+

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 15:30
Seroczynski schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 14:35:
[...]

Was volgens mij een van de eerste games die destijds in het Nederlands was. Althans, die ik speelde. Vond dat maar vreemd haha. En nog steeds trouwens, zet de systeemtaal van m'n consoles ook altijd op Engels om geen NL stemmen en ondertiteling te krijgen.

https://psnprofiles.com/RaemNL

Verwijderd

Raem schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 15:05:
[...]

Was volgens mij een van de eerste games die destijds in het Nederlands was. Althans, die ik speelde. Vond dat maar vreemd haha. En nog steeds trouwens, zet de systeemtaal van m'n consoles ook altijd op Engels om geen NL stemmen en ondertiteling te krijgen.
Heel irritant dat dit niet gewoon een optie is bij instellingen. Vooral Sony heeft hier een handje van, de exclusives kan je alleen in het Engels zetten door de systeemtaal te wijzigen.

• Vrietje
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 13:53
Exorcist schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 14:27:
[...]

Beter laat dan nooit, zeker een toffe serie..!

/

[Afbeelding]
Mocht je Lufia spelen, pas op met de snes te snel achter elkaar uit en aan zetten. Dat kan je savegame namelijk deleten. Das mij in de meet dan 20 jaar dat ik het spel heb al meerdere keren overkomen. 8)7
Wat best jammer is want er zit iets van een Savegame+ modus in geloof dat je het 4 keer kan uitspelen om de totale Savegame + te halen. Maar goed ik heb hem wel meer dan 4 keer uitgespeeld maar nooit in de savegame+ modus omdat ik het dan weer per ongeluk verwijderd had. |:(
Vrietje schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 15:17:
[...]

Mocht je Lufia spelen, pas op met de snes te snel achter elkaar uit en aan zetten. Dat kan je savegame namelijk deleten. Das mij in de meet dan 20 jaar dat ik het spel heb al meerdere keren overkomen. 8)7
Wat best jammer is want er zit iets van een Savegame+ modus in geloof dat je het 4 keer kan uitspelen om de totale Savegame + te halen. Maar goed ik heb hem wel meer dan 4 keer uitgespeeld maar nooit in de savegame+ modus omdat ik het dan weer per ongeluk verwijderd had. |:(
Goede tip! Al betwijfel ik dat ik het ooit (lang) ga spelen, maar wie weet :)

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15:13
@snefkens Nintendo doet dit ook met alles. Alhoewel er soms spellen zijn waarbij je buiten de systeeminstellingen om dit aan kunt passen. Nu is mijn ervaring op dit moment even de Switch. Mijn dochter speelt in het Nederlands waardoor ik eigenlijk iedere keer moet wisselen voor dat ene spel van haar.
Aan de andere kant heb ik me er voorlopig maar even bij neer gelegd dat het niet anders kan.
Tzt zal ze haar eigen wel krijgen en dan gaat mijn spul gewoon weer op Engels. Krijg er de rillingen van van al die NL vertalingen.

• gast7
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 10-11 14:42
Arunia schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 15:32:
@snefkens Nintendo doet dit ook met alles. Alhoewel er soms spellen zijn waarbij je buiten de systeeminstellingen om dit aan kunt passen. Nu is mijn ervaring op dit moment even de Switch. Mijn dochter speelt in het Nederlands waardoor ik eigenlijk iedere keer moet wisselen voor dat ene spel van haar.
Aan de andere kant heb ik me er voorlopig maar even bij neer gelegd dat het niet anders kan.
Tzt zal ze haar eigen wel krijgen en dan gaat mijn spul gewoon weer op Engels. Krijg er de rillingen van van al die NL vertalingen.
was al zo tijdens het DS tijdperk. Maar qua ds was het veel erger eenmaal op een duitse console gespeeld en opgeslagen moet je volgens mij de hele save file wissen en op een engels systeem opnieuw spelen.

Taal word dan gekozen waar de console opstaat en dan gaat het vervolgens mee met de save file ook al staat de systeem instelling op een andere taal als je het op een andere console speelt

En qua GBA had je best wat games waar een game menu was, maar dat was vaak verborgen met bepaalde inputs op het menu scherm. oftwel googlen hoe je een taal veranderd :X
Exorcist schreef op maandag 17 mei 2021 @ 22:35:
[...]

Weer wat geleerd..! MK2 it is... :)

/

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Daarna op m'n main PS2 GT4 NTSC geplaatst met Open HDL, omdat de PAL versie geen HD biedt. Geldt ook voor Jackass en dat soort games helaas :(

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Hoop dat de ps2 torens niet omvallen _O-

[ Voor 50% gewijzigd door gast7 op 18-05-2021 15:59 ]

• RazorMaron
Seroczynski schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 14:59:
[...]

Het aantal PS5 console met defecte HDMI poorten door misbruik zou je doen verbazen :+
Ja maar kijk dat zijn imbecielen die niet doen alsof ze technisch onderlegd zijn.

Het is erger te denken dat je technisch onderlegd bent en alleen al bij het openen van de behuizing twee ribbon cables finaal sloopt en geen enkele schroef meer terugzet in de behuizing. Althans, zo kijk ik er tegen aan.

Jumpman schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 14:16:
[...]

Nog zes Nintendo 64 CIB games moet ik om de verzameling games die ik echt wil compleet te maken. Nog één SNES game en nog vijf Wii U games voor een complete PAL collectie. Ik heb dan nog wel een paar games waar ik de kwaliteit van wil verbeteren en CIB MINT wil kopen.
Netjes zeg. Wat zoek je allemaal nog?

Verwijderd

RazorMaron schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 16:03:
[...]

Ja maar kijk dat zijn imbecielen die niet doen alsof ze technisch onderlegd zijn.

Het is erger te denken dat je technisch onderlegd bent en alleen al bij het openen van de behuizing twee ribbon cables finaal sloopt en geen enkele schroef meer terugzet in de behuizing. Althans, zo kijk ik er tegen aan.
Maar ook al ben je technisch onderlegd kan je alsnog sommige ribbon cables slopen. De ribbon cable van de ps3 daar zit van dat blauwe plastic bij de aansluitingen. Meestal is dat de plek waar je hem vast kan houden om de kabel eruit te trekken. Alleen dat blauwe plastic zit vaak niet goed vast. Als dat los laat dan kan je de ribbon cable niet meer vast zetten. Omdat hij die dikte nodig heeft samen met dat stuk blauwe plastic om de ribbon cable vast te zetten. Je moet dat blauwe plastic er weer aan lijmen om hem weer te kunnen bevestigen. Rot dingen zijn dat! hahaha

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 15:30
Seroczynski schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 14:58:
[...]

Voor mijn gevoel zijn JRPG's en Action RPG's sub-categorien van RPG's. In essentie is een RPG een game waarin jij je hoofdpersonage ontwikkeld, vaak aan de hand van een puntensysteem. Dit zit in enorm veel games, zoals Diablo II, The Elder Scrolls, The Witcher en Cyberpunk 2077.

JRPG's zijn eigenlijk meer traditioneel, met veelal de voorkeur voor het turn-based combat systeem. Voorbeelden zijn Lufia, Final Fantasy t/m deel XIII (ish), Crono Trigger.

Action RPG's zijn meer games zoals The Legend of Zelda, Diablo II, The Witcher en Cyberpunk.

Dan heb je nog Tactical RPG's, zoals Final Fantasy Tactics, Disgae, etc.

Ik ben benieuwd of mensen hier anders over denken.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2Yb8tB-9C9bFi22JnZBVadvWOF8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jDUc3MvGTIHq4tGAkd0EkCOz.jpg?f=fotoalbum_large
JRPG

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WD2QGJsCLblzVuvqeLkBxhze4nM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Xt3Ens3QqpmYcSYPmzYo5mQq.jpg?f=fotoalbum_large
Andere RPGs

Dat dekt de lading wel volgens mij. :P

https://psnprofiles.com/RaemNL

• Jumpman
  • Nu online
Exorcist schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 16:03:
[...]

Netjes zeg. Wat zoek je allemaal nog?
Niet echt hele spannende games meer:
N64 Cruise n' World CIB.
N64 Excitebike 64 CIB.
N64 Lylat Wars (Exclusief Rumble Pak) CIB.
N64 Pokemon Stadium CIB.
N64 Snowboard Kids CIB.
N64 Waialae Country Club CIB.
SNES Full Throttle: All-American Racing (nostalgie dingetje).
Wii U Wat Sky Lander zooi. :)

[ Voor 15% gewijzigd door Jumpman op 30-06-2021 21:21 ]

Jumpman schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 16:13:
[...]

N64 Cruise n' World CIB.
N64 Excitebike 64 CIB.
N64 Pokemon Stadium CIB.
N64 Snowboard Kids CIB.
N64 Waikiki Country Club CIB.
Zal m'n ogen open houden. Enige van jouw lijst die ik (boxed) heb is Excitebike dacht ik, maar doosje in erbarmelijke staat als ik me niet vergis.

Wel tof dat je een "einddoel" bereikt!

• gast7
Raem schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 16:08:
[...]

[Afbeelding]
JRPG

[Afbeelding]
Andere RPGs

Dat dekt de lading wel volgens mij. :P
Je hebt niet ongelijk echter is dat een personage uit de darkstalkers serie een 2d vechtgame

Overigens zou ik ook zeggen dat dit heel veel meer het geval is met de moderne JRPG want bij de oudere games was dit vaak een heel stuk minder op enkele uitzonderingen na.

Ik bedoel maar, Xenoblade 1 naar xenoblade 2 WTF happened 8)7
[...]

N64 Cruise n' World CIB.
N64 Excitebike 64 CIB.
N64 Pokemon Stadium CIB.
N64 Snowboard Kids CIB.
Lylat wars is toch wel een top 3 game voor de N64 Must have voor het systeem.

[ Voor 23% gewijzigd door gast7 op 18-05-2021 16:36 ]

Verwijderd schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 13:29:
[...]

Deel 1 heb ik 2 maanden geleden uitgespeeld :D

• Jumpman
  • Nu online
gast7 schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 16:25:
[...]

Je hebt niet ongelijk echter is dat een personage uit de darkstalkers serie een 2d vechtgame

Overigens zou ik ook zeggen dat dit heel veel meer het geval is met de moderne JRPG want bij de oudere games was dit vaak een heel stuk minder op enkele uitzonderingen na.

Ik bedoel maar, Xenoblade 1 naar xenoblade 2 WTF happened 8)7

[...]

Lylat wars is toch wel een top 3 game voor de N64 Must have voor het systeem.
Ik heb Lylat Wars ook wel (Big Box). :)

Overigens geen Top 3 voor mij.

• laugh
  • Registratie: December 2011
  • Niet online
RazorMaron schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 16:03:
[...]

haha tsja. Sommige mensen kunnen eenmaal niet goed omgaan met spullen.

Dat terzijde, ik heb een keer een PS1 opengemaakt, en ook al was ik zeer voorzichtig vloog de socket waar de ribbon in ging van de disc drive alsnog van het moederbord. De connectie was gewoon niet stevig genoeg meer na al die jaren. Ik had het keurig terug gesoldeerd, maar ik kan me voorstellen dat voor veel anderen het de prullenbak in kan, of voor parts.

• RazorMaron
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/x2f7kFVrolJCGll1ZFnG9x93caI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0FSH5qZ9VycS0ij9Ut4EjKZ9.jpg?f=fotoalbum_large

Vandaag twee phat PS2’s gerepareerd. Hartstikke blij mee.

Onderste PS2 had helaas de fan los zitten van het mobo, die zal ik dus binnenkort eens moeten hersolderen. Ik moest hiervan de ribbon cable van de controller poorten vervangen en daarnaast ook de aan/uit knop.

Had nog 2 phat PS2’s hierzo liggen dus daar ook gebruik van gemaakt. Misschien dat ik van die 2 nog 1 kan maken.

De bovenste PS2 was kwestie van lens schoonmaken zoals ik eerder in het topic had aangegeven. Misschien dat ik deze ook weg ga doen als mijn PS2 Slim met Joytech monitor ook weer 100% functioneert.

Binnenkort even wat schroefjes bestellen om de onderste console ook daadwerkelijk vast te maken. De vorige eigenaar had denk ik een schroefjes-verzameling, ook leuk.

Zodra de onderste console af is gaat hij de verkoop in en gaat de helft van het geld richting een goed doel. Ik ben ook van plan om toekomstige repairs te gaan filmen en op YouTube te zetten. Waarbij ik dus ook elke x 50% van de winst in een spaarpotje doe en vervolgens aan het eind van de maand stort naar een goed doel. Consoles zullen er ook uitgebreid aan bod komen. Zo voorkom ik e-waste, help ik gelijk weer andere mensen met een leuke console en andere mensen weer met eten/kleding/schoolspullen. :)

Heb je al een Youtube kanaal? Ik wil je best wel volgen, ik zelf heb ook een kanaal maar doe er weinig mee.

• RazorMaron
Linksquest schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 21:01:
Heb je al een Youtube kanaal? Ik wil je best wel volgen, ik zelf heb ook een kanaal maar doe er weinig mee.
Ik denk dat je het misschien nog niet kan vinden. Het heet Unwasted Technology, avatar en banner van internet geplukt want heb nog geen Photoshop op m’n MBP.

• Henkje.doc
Vandaag weer 4 region free ntsc kunnen voorzien van een pal tegenhanger. Niet hele spannende verschillen. Die Scene it is te vergelijken met de Playstation Buzz. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5PuIEEmSYaJmcBLf0gKrcaqghTc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GW2Ed4e315Qctw0fdtN1loI3.jpg?f=fotoalbum_large

Vooral wat prijs betreft allemaal goed te doen. En idd de speurtocht is net zo leuk :)

Zal maar niet zeggen hoeveel unieke uitgaven we nu hebben, want dat schept mogelijk een verkeerde indruk.

Het is voor ons fun en zeker omdat de 360 toch een speciale plek heeft.

En daar gaat het om. De grootste is gemakkelijk: The Last Gamer en het feit dat hij zijn Wereld Record niet heeft verlengd zegt al genoeg.
Henkje.doc schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 22:10:
Vandaag weer 4 region free ntsc kunnen voorzien van een pal tegenhanger. Niet hele spannende verschillen. Die Scene it is te vergelijken met de Playstation Buzz. [Afbeelding]

Vooral wat prijs betreft allemaal goed te doen. En idd de speurtocht is net zo leuk :)

Zal maar niet zeggen hoeveel unieke uitgaven we nu hebben, want dat schept mogelijk een verkeerde indruk.

Het is voor ons fun en zeker omdat de 360 toch een speciale plek heeft.

En daar gaat het om. De grootste is gemakkelijk: The Last Gamer en het feit dat hij zijn Wereld Record niet heeft verlengd zegt al genoeg.
Henkje, hier ga ik je even corrigeren :+

Scene It! is met welk deel dan ook niet te vergelijken met Buzz!. Met hetzelfde idee dat Lips niet te vergelijken is met Singstar.

Ja, het doet beiden hetzelfde maar de invulling en aankleding van res. Buzz! en Singstar is echt zoveel malen beter dan res. Scene It! en Lips...niet normaal. Die laatste twee speel ik nooit (meer), die andere nog steeds met enige regelmaat, ondanks "redelijke" vervanging van Buzz! door Knowledge is Power (Decades) maar zelfs dan. :)
RazorMaron schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 21:03:
[...]

Ik denk dat je het misschien nog niet kan vinden. Het heet Unwasted Technology, avatar en banner van internet geplukt want heb nog geen Photoshop op m’n MBP.
Helaas nog niet kunnen vinden, als je een video upload, pm me gerust 👍

• Henkje.doc
Exorcist schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 23:36:
[...]

Henkje, hier ga ik je even corrigeren :+

Scene It! is met welk deel dan ook niet te vergelijken met Buzz!. Met hetzelfde idee dat Lips niet te vergelijken is met Singstar.

Ja, het doet beiden hetzelfde maar de invulling en aankleding van res. Buzz! en Singstar is echt zoveel malen beter dan res. Scene It! en Lips...niet normaal. Die laatste twee speel ik nooit (meer), die andere nog steeds met enige regelmaat, ondanks "redelijke" vervanging van Buzz! door Knowledge is Power (Decades) maar zelfs dan. :)
Point taken. De Playstation varianten zijn idd beter en waren ook al veel eerder op de markt. Hier liep Microsoft achter de feiten aan.

Kleine edit: Heb nog even nagekeken, maar klopt het dat de PS2 versies van Singstar en Buzz pas veel later draadloze variaties heeft gekregen?

Die van de xbox 360 waren bij launch al draadloos.

[ Voor 11% gewijzigd door Henkje.doc op 19-05-2021 08:02 ]

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NQkGkvaGAMnfSmNLNEqxx1s7o_M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qXDDPaSOUNQwrQ9nFDptIl2V.jpg?f=fotoalbum_large

Nieuwe aanwinst 😆

• Henkje.doc
Nice. De staat van de behuizing ziet er zo op de foto erg netjes uit.
Mooie vondst :)

• RJL86
Ziet er netjes uit zeg!

• JoohanDePoohan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13:41
[...]

N64 Cruise n' World CIB.
N64 Excitebike 64 CIB.
N64 Pokemon Stadium CIB.
N64 Snowboard Kids CIB.
"Wii U Sky Lander zooi" heb ik hier nog een doos staan om verder uit te zoeken, eerst wat andere zaken uitsorteren en verkopen.
Henkje.doc schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 09:16:
[...]

Nice. De staat van de behuizing ziet er zo op de foto erg netjes uit.
Mooie vondst :)
Thnx, moet alleen even naar de controllers kijken, pookjes plakken, heb je soms met oudere controllers, eens opzoeken wat ik daar tegen kan doen.

Verwijderd

Linksquest schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 13:44:
[...]

Thnx, moet alleen even naar de controllers kijken, pookjes plakken, heb je soms met oudere controllers, eens opzoeken wat ik daar tegen kan doen.
Alcohol doet wonderen :) daarbij zijn wattenstaafjes, comprest air en een plektor de tools die ik gebruik bij controllers.

De rand tussen de schalen komt vaak de meeste bagger vanaf...
Verwijderd schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 16:23:
[...]

Alcohol doet wonderen :) daarbij zijn wattenstaafjes, comprest air en een plektor de tools die ik gebruik bij controllers.

De rand tussen de schalen komt vaak de meeste bagger vanaf...
Dus het beste is wat Alchohol op een doekje doen en dan over die sticks wrijven? Want zo met een watte staafje blijft de helft plakken

En wat vinden 'we' hiervan?
https://www.segasaturnshi...cartridge-after-27-years/

Ik kan me vergissen, maar volgens mij zijn de meesten hier geen fans van repro's, al hoewel dit vermoeddelijk erg dicht tegen de kwaliteit van een officiele release zal aanzitten (wel even iets anders dan iets wat je voor 5 euro van ali besteld).

10 second ninja DONE

Verwijderd

Linksquest schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 16:59:
[...]

Dus het beste is wat Alchohol op een doekje doen en dan over die sticks wrijven? Want zo met een watte staafje blijft de helft plakken
Ja, een doekje is dan beter. Was de microvezeldoek vergeten. Is ook samen met de alcohol makkelijk om cd's schoon te maken.

Consoles en controllers gaan hier altijd helemaal uit elkaar voor gebruik. Idem voor cartridge en cd/dvd's die worden ook eerst gereinigd, en dan pas getest. Zeker met een vieze cartridge heb je al snel het probleem dat het slot ook weer vies wordt. En dat weer netjes schoonkrijgen is best veel gedoe.

Wij hebben hier een vast ritueel wat we uitvoeren, als er wat binnenkomt.

• Henkje.doc
JoohanDePoohan schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 10:25:
[...]

"Wii U Sky Lander zooi" heb ik hier nog een doos staan om verder uit te zoeken, eerst wat andere zaken uitsorteren en verkopen.
Skylanders.. Na de zoveelste boxset was ik enigzins blij dat er niets meer uitkwam.

Dat is het nadeel van zowel wii u als xbox 360. Veel grote dozen met plastic pupkes :)

• Bruiser
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 17:10:
[...]

Consoles en controllers gaan hier altijd helemaal uit elkaar voor gebruik. Idem voor cartridge en cd/dvd's die worden ook eerst gereinigd, en dan pas getest. Zeker met een vieze cartridge heb je al snel het probleem dat het slot ook weer vies wordt. En dat weer netjes schoonkrijgen is best veel gedoe.

Bewonderingswaardig!

Echt smerige dingen worden uiteraard ook eerst schoongemaakt. Maar vooralsnog ontbreekt de moed me om de rest eens grondig te reinigen. (Ontsmetten uiteraard wél.)

[ Voor 24% gewijzigd door Bruiser op 19-05-2021 17:22 ]

(Retro) Game collectie

• Bruiser
  • Niet online
Henkje.doc schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 17:19:
[...]

Skylanders.. Na de zoveelste boxset was ik enigzins blij dat er niets meer uitkwam.

Dat is het nadeel van zowel wii u als xbox 360. Veel grote dozen met plastic pupkes :)
Gelukkig hebben die “games” mij nooit geïnteresseerd. Amiibo’s en al die andere poppentoestanden ben ik nooit aan begonnen. Leek mij een eindeloze geldput...

(Retro) Game collectie

Verwijderd

Sagat schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 17:00:

Ik kan me vergissen, maar volgens mij zijn de meesten hier geen fans van repro's, al hoewel dit vermoeddelijk erg dicht tegen de kwaliteit van een officiele release zal aanzitten (wel even iets anders dan iets wat je voor 5 euro van ali besteld).
Toevallig pas nog een repro binnen gekregen. Niet helemaal de bedoeling geweest, maar was een vage veiling, en als het te goedkoop is....

De prijs was niet hoog, en de verwachtingen laag.
Achteraf klopte het ook , de kwaliteit is een beetje net niet.

Misschien ooit nog eens voor de laatste paar duurdere megadrive titels over op repro. Maar andere kant is dan een everdrive ook een optie.
Alleen dan heb je die gevulde kast ook eigenlijk niet meer nodig. En omdat nou weg te doen, dat gaat hier echt niet zo snel gebeuren. :N
Bruiser schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 17:21:
[...]

Bewonderingswaardig!

Echt smerige dingen worden uiteraard ook eerst schoongemaakt. Maar vooralsnog ontbreekt de moed me om de rest eens grondig te reinigen. (Ontsmetten uiteraard wél.)
We doen het hier ook in teamverband :) En de kleinere vrouwenhandjes zijn soms wel erg makkelijk :P

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2021 17:32 ]

• gast7
Sagat schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 17:00:

ik vind het prima, ik hoop dat het origineel hard in de prijs gaat zakken.

• Henkje.doc
Bruiser schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 17:25:
[...]

Gelukkig hebben die “games” mij nooit geïnteresseerd. Amiibo’s en al die andere poppentoestanden ben ik nooit aan begonnen. Leek mij een eindeloze geldput...
En dan heb je nog de rockband en guitar hero serie. Heb me daar mee vermaakt maar na gitaartje nr zoveel is dat ook wel klaar.

• Bruiser
  • Niet online
Henkje.doc schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 06:52:
En dan heb je nog de rockband en guitar hero serie. Heb me daar mee vermaakt maar na gitaartje nr zoveel is dat ook wel klaar.
Yep... in het begin vond ik het nog wel leuk. Had een gitaar voor de Wii en één voor de PS3 + die set met het drumstel. Goed mee geamuseerd maar na een tijdje had ik het wel gehad. Dat is intussen al lang allemaal de deur uit omdat het teveel plaats inneemt.

(Retro) Game collectie

gast7 schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 20:07:
[...]

ik vind het prima, ik hoop dat het origineel hard in de prijs gaat zakken.
Zou leuk zijn, maar ik hou me adem niet in! Is overigens wel grappig, ik heb deze megadrive versie van megaman wel is omschreven horen worden als 'de mario all stars' versie.

En die vond ik wel accuraat, ik vroeger heel enthousiast over all stars, 3 nes games met betere gfx! Maar de physics waren anders! En dat had ik ook toen ik deze mm speelde. Goed volgens mij was dat destijds wel met emulatie, en ik wil de game nu wel een kans gaan geven via everdrive of mister, maar geloof ook wel dat er wat dingen anders zijn dan de nes versie waardoor ik er toch niet vrolijk van zou worden.......de end game content die (voor zover ik weet) exclusief is voor deze versie lijkt me dan wel weer geinig :+

10 second ninja DONE

Verwijderd schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 17:10:
[...]

Ja, een doekje is dan beter. Was de microvezeldoek vergeten. Is ook samen met de alcohol makkelijk om cd's schoon te maken.

Bedankt voor de tip, ga er eens mee aan de slag.

• RJL86
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2m9HAwnK-3AsnmT8t5dl3oIBcLE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/U7z0hauyyD4yh7ZGiJYbB2bK.jpg?f=fotoalbum_large

Bij gebrek aan HD tv de Xbox 360 aangesloten op de crt. Even een RGB kabel gekocht. Moet zeggen, werkt op zich prima.

• 3style

3style

...

RJL86 schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 15:56:
[Afbeelding]

Bij gebrek aan HD tv de Xbox 360 aangesloten op de crt. Even een RGB kabel gekocht. Moet zeggen, werkt op zich prima.
Welke RGB kabel precies?
Ik gebruik zelf een component kabel voor de 360 die ik dan weer downscale naar 240p. Geeft een mooi strak beeld op een crt.

• RJL86
3style schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 16:09:
[...]

Welke RGB kabel precies?
Ik gebruik zelf een component kabel voor de 360 die ik dan weer downscale naar 240p. Geeft een mooi strak beld op een crt.
De officiële van Xbox zelf.

Verwijderd

Larry mag je nog steeds als retro zien toch ;-) vandaag binnen gekregen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/e2nCbWcxhjDxgSXc4otnAaRmCqE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/h9z0KqQjHbaInAdYZPU8J3gz.jpg?f=fotoalbum_large

Verwijderd

Lumines vandaag voor de vita binnen gekregen. Dat is dan mijn 41ste game. Past nu mooi in de kast naast de 3ds games.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bhZjs2RUAv9gy8n9MkqQE6EosuA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dRqHZFfN8y4eQU7Dtc9FLFNn.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nmXCk1SsOCgYlicHTX3o3wcyPTQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LCpgTh5gnxqINeigu4OMS0Ea.jpg?f=fotoalbum_large

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 16:45:
Larry mag je nog steeds als retro zien toch ;-) vandaag binnen gekregen.

[Afbeelding]
Voor mij zijn deel 2 en 3 de beste uit de serie. Dat geldt eigenlijk ook voor al die qeust spellen.
De eerste is nog een beetje rommelig, maar daarna speelt het heerlijk weg. En op een gevenmoment komt de klad erin en lijkt alles een beetje het zelfde.

Het type voordat een actie plaats vond dat had ook wel iets aparts. Zeker omdat de Engelse taal toen der tijd helemaal een uitdaging was.

Tegenwoordig krijgen de kinderen al Engelse les op de basisschool, en met youtube gaat het wel heel snel allemaal.

• Bruiser
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 17:10:
[...]

Het type voordat een actie plaats vond dat had ook wel iets aparts. Zeker omdat de Engelse taal toen der tijd helemaal een uitdaging was.

Tegenwoordig krijgen de kinderen al Engelse les op de basisschool, en met youtube gaat het wel heel snel allemaal.
“Take candy” is iets wat me altijd is bijgebleven... 😄

Engels is nooit echt een probleem geweest. Zelf als kind al snel geleerd maar dan door naar TV te kijken (met ondertitels).

Mijn dochter van 6 spreekt al Engels sinds ze 4 is. Soms weet ze het woord niet in het Nederlands maar wel in het Engels 🤪

[ Voor 36% gewijzigd door Bruiser op 20-05-2021 19:25 ]

(Retro) Game collectie

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online
Via budgetgaming kwam ik van de week een topic tegen over de Evercade. Ik had er nog nooit van gehoord en uit nieuwsgierig even aangeklikt. Toen maar eens gezocht hier op tweakers en in dit topic kwam er een paar berichten over tegen. Ik ben erg benieuwd naar hoe deze bevalt. Kopen jullie ook gelijk alle cartridges? Die neiging zou ik overigens wel hebben, puur om alles compleet te hebben.

Verwijderd

Bruiser schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 19:19:
[...]

“Take candy” is iets wat me altijd is bijgebleven... 😄

Engels is nooit echt een probleem geweest. Zelf als kind al snel geleerd maar dan door naar TV te kijken (met ondertitels).

Mijn dochter van 6 spreekt al Engels sinds ze 4 is. Soms weet ze het woord niet in het Nederlands maar wel in het Engels 🤪
Via TV kijken wel wat geleerd, maar meer de spreekwijze. De rest is mede mogelijk gemaakt door Sierra games. :P

Tegenwoordig gaat bijna alles in het Engels. Boeken worden in het Engels gelezen, voertaal op mijn werk is Engels, maar nog belangrijker en nog enigszins on-topic, gamen gaat ook alleen maar in Engels.
De Nederlandse vertalingen zijn veelal wel erg beroerd..

• Bruiser
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 20:25:
[...]
gamen gaat ook alleen maar in Engels.
De Nederlandse vertalingen zijn veelal wel erg beroerd..
Idd, van kinds af altijd games in het Engels gespeeld. Nederlandse vertalingen voelen nooit “echt” aan...

(Retro) Game collectie

meesje schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 20:22:
Via budgetgaming kwam ik van de week een topic tegen over de Evercade. Ik had er nog nooit van gehoord en uit nieuwsgierig even aangeklikt. Toen maar eens gezocht hier op tweakers en in dit topic kwam er een paar berichten over tegen. Ik ben erg benieuwd naar hoe deze bevalt. Kopen jullie ook gelijk alle cartridges? Die neiging zou ik overigens wel hebben, puur om alles compleet te hebben.
De Evercade is een leuk apparaat, maar ik heb 'm uiteindelijk niet gehaald. Op zich kan je het voor die prijs best proberen. Ik zou echter eerst enkel de carts uitkiezen met de collecties waar je ook echt interesse in hebt.

Verwijderd

Is dit een port? Of gebouwd van een ps3 build? Volgens mij ging ook het gerucht dat er voor gears of war ook een ps3 build was. En dat die later exclusief was geworden.

Edit: reminder voor mezelf. Eerst het artikel lezen voordat ik reageer. ;-)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 21-05-2021 20:39 ]

Pagina: 1 ... 96 ... 224 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op, dit topic is om retro gaming en al haar facetten te bespreken, het is echter NIET de bedoeling om
- Games aan te schaffen (ruilen/lenen/etc.) van/via mede tweakers.
- Games te verkopen.
- Te vragen wat een game of console waard is.
- Een V&A advertentie te promoten.
- Dit topic is voor en door verzamelaars, s.v.p. geen opmerkingen ala 'Oh wat veel, speel je dat allemaal?' Dat voegt niets toe.