Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sagat
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 17:28
meesje schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 20:22:
Via budgetgaming kwam ik van de week een topic tegen over de Evercade. Ik had er nog nooit van gehoord en uit nieuwsgierig even aangeklikt. Toen maar eens gezocht hier op tweakers en in dit topic kwam er een paar berichten over tegen. Ik ben erg benieuwd naar hoe deze bevalt. Kopen jullie ook gelijk alle cartridges? Die neiging zou ik overigens wel hebben, puur om alles compleet te hebben.
Was altijd makkelijk te negeren want handheld (en die negeer ik doorgaans) ...hebben ze nu gewoon een home console bedacht! Maar nee, vind het leuk concept, en het gotta get em all heeft ook wel iets maar, persoonlijk geen interesse.

10 second ninja DONE

Acties:
  • +1Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 16:28
Sagat schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 22:17:
[...]

Was altijd makkelijk te negeren want handheld (en die negeer ik doorgaans) ...hebben ze nu gewoon een home console bedacht! Maar nee, vind het leuk concept, en het gotta get em all heeft ook wel iets maar, persoonlijk geen interesse.
Deze VS ziet er overigens wel erg goed uit.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Sagat
Yup, probleem is dus niet het product maar ik. Ik ben gamer die ook beetje verzameld, dit is voor verzamelaars die ook gamen ;)
(Ik kan de meeste games dus spelen via echte hw, mister of anders retroarch en dat genoeg voor mij)

Maar als je er voor gaat zie ik graag de foto鈥檚 !

10 second ninja DONE

Acties:
  • +10Henk 'm!
Vandaag dit binnengekregen:

Verkoper was achteraf not amused (ik had echt binnen 2m gereageerd op zijn ad, maar dat was omdat ik het toevallig n茅t in de tracker zag voordat ik m'n laptop dichtklapte om naar huis te gaan.

Had na onze overeenkomst/mijn betaling nog een DM met "vandaar dat je zo snel was" maar ja, nee, daarom was ik niet zo snel, ik zag een leuke set met veel spellen die ik nog niet had. Dat de prijs gunstig was had ik wel gezien, maar of dat dan mijn "probleem" is in dat geval? Zou me nog bijna schuldig voelen.

Maar, blij mee. Zit een boel leuks bij wat ik nog niet had (o.a. Majora's Mask en Smash Brothers).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Krueger F
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 12:59
Nice catch! Zeker als je het cheap hebt kunnen krijgen 馃槃

De retrocollectie -> Klik - Gameopruiming -> Klik

Acties:
  • 0Henk 'm!
Exorcist schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 22:41:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Verkoper was achteraf not amused (ik had echt binnen 2m gereageerd op zijn ad, maar dat was omdat ik het toevallig n茅t in de tracker zag voordat ik m'n laptop dichtklapte om naar huis te gaan.

Had na onze overeenkomst/mijn betaling nog een DM met "vandaar dat je zo snel was" maar ja, nee, daarom was ik niet zo snel, ik zag een leuke set met veel spellen die ik nog niet had. Dat de prijs gunstig was had ik wel gezien, maar of dat dan mijn "probleem" is in dat geval? Zou me nog bijna schuldig voelen.

Maar, blij mee. Zit een boel leuks bij wat ik nog niet had (o.a. Majora's Mask en Smash Brothers).
Die discussie heb ik ook wel eens gehad. Dat ze er later achterkomen dat ze er meer voor hadden kunnen krijgen. En dan vervolgens hun eigen fout op de koper projecteren. Je bent er zelf bij voor welke prijs je het verkoopt. Je had hem ook op bieden kunnen zetten en het een paar dagen af kunnen wachten. Ik denk dat je daar zeker niet schuldig over hoeft te voelen. De verkoper baalt, altijd een beetje jammer dat ze dit op de koper projecteren, terwijl je gewoon een overeenkomst hebt. Maar prima vangst!

Do Not Underestimate The Power of PlayStation

Acties:
  • +1Henk 'm!
snefkens schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 22:54:
[...]

Die discussie heb ik ook wel eens gehad. Dat ze er later achterkomen dat ze er meer voor hadden kunnen krijgen. En dan vervolgens hum eigen fout op de koper projecteren. Je bent er zelf bij voor welke prijs je het verkoopt. Je had hem ook op bieden kunnen zetten en het een paar dagen af kunnen wachten. Ik denk dat je daar zeker niet schuldig over hoeft te voelen. De verkoper baalt, altijd een beetje jammer dat ze dit op de koper projecteren, terwijl je gewoon een overeenkomst hebt. Maar prima vangst!
Ja, dat is dat mijn karakter denk ik..me nog schuldig voelen ook over iets waar ik zelf geen blaam aan tref. Maar goed, ik "troost' mezelf met de gedachte dat de set bij een blije liefhebber terecht is gekomen :+

Acties:
  • +1Henk 'm!
Exorcist schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 22:56:
[...]

Ja, dat is dat mijn karakter denk ik..me nog schuldig voelen ook over iets waar ik zelf geen blaam aan tref. Maar goed, ik "troost' mezelf met de gedachte dat de set bij een blije liefhebber terecht is gekomen :+
Maar heb je nu weer een resident evil 2 te pakken! Jaloers!

Acties:
  • +2Henk 'm!
snefkens schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 22:57:
[...]

Maar heb je nu weer een resident evil 2 te pakken! Jaloers!
Ik had dus in eerste instantie niet eens gezien dat die erbij zat, pas na de betaling ging ik de foto goed bekijken. Triggerde namelijk op Majora's Mask omdat die opvalt en ik die niet had, dan was de set het dus al waard. Die RE gaat ervoor zorgen dat ik de rest deels "compenseer", toch wel prettig in deze tijden :)

Acties:
  • +5Henk 'm!
Ook van de gelegenheid gebruikt gemaakt om een overzichtsfoto te maken. T茅 zichtbaar is Perfect Dark die jaren geleden t茅 lang in een kamer stond met zon. Echt zonde. Gelukkig niet meer van toepassing :)

Ik zag het net even voorbij komen bij metal Jesus rocks. Maar wie verzamelt er hier ngage spellen? Ik hoor er vrijwel niemand over. Ik snap dat het een flop is geweest. Vroeger had ik zelf mijn nokia telefoon gehackt en kwam er achter dat je niet speciaal een ngage nodig had om er games op te spelen. Maar kan me slecht herrineren waar je de games mee kan vergelijken. Ik denk dat de kwaliteit slechter is dan de Nintendo ds?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• LoCuTuS2000
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 16:28

LoCuTuS2000

Resistance is futile

snefkens schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 00:02:
Ik zag het net even voorbij komen bij metal Jesus rocks. Maar wie verzamelt er hier ngage spellen? Ik hoor er vrijwel niemand over. Ik snap dat het een flop is geweest. Vroeger had ik zelf mijn nokia telefoon gehackt en kwam er achter dat je niet speciaal een ngage nodig had om er games op te spelen. Maar kan me slecht herrineren waar je de games mee kan vergelijken. Ik denk dat de kwaliteit slechter is dan de Nintendo ds?
Alleen Puzzle Bobble en Pandemonium kan ik mij herinneren. Denk dat ze niet aan de DS kunnen tippen, graphics waren niet geweldig. Ook ik had ze op mijn gewone Symbian telefoon geinstalleerd. Was niet bepaald een hack, je kon de app/installer (was het een jar?) gewoon naar de MMC kaart van de telefoon kopieren.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Bar么ZZa
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 14:45
Kwaliteit is lager dan de DS, maar je had er wel een aantal indrukwekkende PSX ports voor zoals Tomb Raider en Tony Hawk. Het leuke van een console die niet enorm geliefd is onder verzamelaars is en met een kleine library is natuurlijk dat je voor relatief weinig geld een bijna complete collectie kan bouwen.

Ik vond het altijd wel een fascinerend apparaatje, maar vond het destijds te duur. Destijds was het nog ongekend dat je 3D games als Tomb Raider op een handheld kon spelen.
Mooiste herinnering was dat ik jaren later een dame in Marokko zag bellen met een Ngage. Geheel in taco style.

Overigens was dat ding geloof ik ook gekraakt. Om een of andere reden zorgt dat bij mij toch voor minder motivatie om de games te halen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Vuikie
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 15:53
Ik heb de mijne een aantal jaren geleden weggedaan. De 3d prestaties zijn vergelijkbaar met de PS1/Sega Saturn generatie aan consoles, maar er zitten zeker wat leuke spellen bij.
Asphalt is begonnen op de Ngage!
Pocket Kingdom was toen heel populair, ik vond het minder. Ik was meer van de actie spellen.
Pathway to glory! In mijn ogen echt een classic.
Splinter cell, ja de 3d was primitief, maar ik heb me er toener tijd uren mee vermaakt.
De beveiliging was heel snel gekraakt, ik weet niet meer precies hoe die werkte, maar ik weet nog wel dat ik een 2GB, de maximale grootte wat MMC aan kan, vol had staan met games, zodat ik niet continue de batterij eruit moest halen om een game te wisselen. Dat hebben ze bij de Ngage 2 wel opgelost, maar dat vond ik wel een rare keuze bij het eerste model.

Wat bellen betreft, ik gebruikte een bluetooth oortje :+

Acties:
  • +2Henk 'm!
De nGage is eigenlijk niet te vergelijken met de DS, op alle fronten niet. Vind het zelf een kansloos apparaat wat ik zelfs gratis niet in mijn collectie zou willen hebben.

Nog wel op het lijstje - en ik vraag me af hoe jij dat ziet - is de Xperia Play, een Android toestel met PSP Go functionaliteiten. Wil ik nog wel graag hebben :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Raem
  • Registratie: oktober 2005
  • Nu online

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Mooie set en gewoon blij mee zijn! Had hij van te voren maar onderzoek moeten doen wat het waard is. Die verantwoordelijkheid ligt bij hem en niet bij jou om hem daar op te wijzen.

Ik heb het een keer meegemaakt met een stapel ps2 games, maar dan eigenlijk het tegenovergestelde. Werd voor veel te weinig aangeboden en ik zag hem ook toevallig net voorbij komen toen die geplaatst werd, waardoor ik als eerste reageerde. Zag daarna de prijs al oplopen, dus ging er niet meer vanuit dat die voor mij was. Maar kreeg toch een bericht van de verkoper dat ik de eerste was die reageerde en het op kon komen halen

En nog eens een doos PS1 games gekregen in ruil voor een kratje bier. Er bestaan nog wel degelijke mensen op marktplaats. :P

https://psnprofiles.com/RaemNL

Exorcist schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 10:30:
[...]

De nGage is eigenlijk niet te vergelijken met de DS, op alle fronten niet. Vind het zelf een kansloos apparaat wat ik zelfs gratis niet in mijn collectie zou willen hebben.

Nog wel op het lijstje - en ik vraag me af hoe jij dat ziet - is de Xperia Play, een Android toestel met PSP Go functionaliteiten. Wil ik nog wel graag hebben :)
Het is grappig. Maar hij kan volgens mij alleen ps1 games afspelen in een emulator. Ook dat stukje is alleen software wat op elke telefoon kan draaien. Daarnaast zijn de games digital only en is de store dicht. Dus je kan geen games meer kopen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Das wel het handige aan een betaal verzoek tegenwoordig ze komen er een stuk minder snel uit als de deal eenmaal rond is, wat lastig om het geld te retourneren _/-\o_

Leuke set overigens
snefkens schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 11:03:
[...]

Het is grappig. Maar hij kan volgens mij alleen ps1 games afspelen in een emulator. Ook dat stukje is alleen software wat op elke telefoon kan draaien. Daarnaast zijn de games digital only en is de store dicht. Dus je kan geen games meer kopen.
Ja, het is ook meer het hardware stukje dan het daadwerkelijk bespelen natuurlijk..dan pak ik liever m'n PSP of Vita :)

• Seroczynski
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 13-06 01:53

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ik denk dat ik iets mis :P Waarom was de verkoper not amused? Ik zie cart-only PAL games en een mooie N64.

Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski

Seroczynski schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 12:44:
[...]

Ik denk dat ik iets mis :P Waarom was de verkoper not amused? Ik zie cart-only PAL games en een mooie N64.
Omdat hij na akkoord te zijn gegaan bij mij van anderen een DM had gekregen dat de vraagprijs te laag was, en ik er daarom zo snel bij zou zijn geweest :)

• Seroczynski
Exorcist schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 13:07:
[...]

Omdat hij na akkoord te zijn gegaan bij mij van anderen een DM had gekregen dat de vraagprijs te laag was, en ik er daarom zo snel bij zou zijn geweest :)
Wat heb je er voor betaald dan?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• laugh
  • Registratie: december 2011
  • Laatst online: 17:13
Ah netjes toch. Het is zijn probleem wat voor prijs hij erop zet, en niet jou probleem. Er zijn zoveel dingen waar iedereen wel eens denkt van, had ik toch maar X gedaan. Wijze les geleerd voor de verkoper om volgende keer eerst wat research te doen.

Trouwens, hebben jullie ervaring met het fixen van losse N64 pookjes? Hebben jullie zo een steelstick?

Acties:
  • +1Henk 'm!
laugh schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 14:04:
[...]

Ah netjes toch. Het is zijn probleem wat voor prijs hij erop zet, en niet jou probleem. Er zijn zoveel dingen waar iedereen wel eens denkt van, had ik toch maar X gedaan. Wijze les geleerd voor de verkoper om volgende keer eerst wat research te doen.

Trouwens, hebben jullie ervaring met het fixen van losse N64 pookjes? Hebben jullie zo een steelstick?
Ik niet, maar op zich ook wel ge茂nteresseerd in...zal toch niet al te lastig zijn.

Kom er overigens net pas achter dat de enige N64 die ik nog zocht, nooit in Europa is uitgebracht. En met die reden kan ik het van m'n lijstje afstrepen. Gaat om de "Clear Red" uit de Funtastic serie:

De rest uit die serie heb ik (zie https://consolevariations...-ever-complete-color-list). Alsnog wel leuk om te hebben maar is dus nu geen must meer :+

Ook verder nog bekeken of de RGB kabel voor de N64 nu wel of niet OK is, of dat het aan mijn N64 ligt (als in weer een andere kabel nodig). Dus aan de CRT gekoppeld en waar ik met de OSSC nauwelijks (eigenlijk geen) beeld krijg, is het beeld wel aanwezig op de CRT...maar alles is blauw.

Maar echt even goed op zoek naar wat ik nu nodig heb voor het ding, want met dit getrial en error word ik niet rijker zeg maar :X

[Voor 39% gewijzigd door Exorcist op 22-05-2021 14:48]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• laugh
Exorcist schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 14:30:
[...]

Ik niet, maar op zich ook wel ge茂nteresseerd in...zal toch niet al te lastig zijn.

Kom er overigens net pas achter dat de enige N64 die ik nog zocht, nooit in Europa is uitgebracht. En met die reden kan ik het van m'n lijstje afstrepen. Gaat om de "Clear Red" uit de Funtastic serie:

[Afbeelding]

De rest uit die serie heb ik (zie https://consolevariations...-ever-complete-color-list). Alsnog wel leuk om te hebben maar is dus nu geen must meer :+

Ook verder nog bekeken of de RGB kabel voor de N64 nu wel of niet OK is, of dat het aan mijn N64 ligt (als in weer een andere kabel nodig). Dus aan de CRT gekoppeld en waar ik met de OSSC nauwelijks (eigenlijk geen) beeld krijg, is het beeld wel aanwezig op de CRT...maar alles is blauw.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Maar echt even goed op zoek naar wat ik nu nodig heb voor het ding, want met dit getrial en error word ik niet rijker zeg maar :X
Ben ik nou gek, of lijkt dit op mijn eerste N64 die ik sinds gisteren binnen heb?
Haha ik heb andersom. Ik heb geen enkele N64 van europa, behalve deze.
laugh schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 14:53:
[...]

Ben ik nou gek, of lijkt dit op mijn eerste N64 die ik sinds gisteren binnen heb?
Haha ik heb andersom. Ik heb geen enkele N64 van europa, behalve deze.
[Afbeelding]
Dat is precies die! Wat grappig.. :o

Dan heb je dus de Japanse te pakken, netjes hoor! Kun je voor de zekerheid 's aan de onderkant kijken welke gegevens daar op staan qua NUS etc.?

[Voor 7% gewijzigd door Exorcist op 22-05-2021 14:55]

• laugh
Exorcist schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 14:55:
[...]

Dat is precies die! Wat grappig.. :o

Dan heb je dus de Japanse te pakken, netjes hoor! Kun je voor de zekerheid 's aan de onderkant kijken welke gegevens daar op staan qua NUS etc.?
Ja het was als grap bedoeld, maar ik heb die inderdaad sinds gisteren binnen. Ik heb het uit Japan ge茂mporteerd. Maar ik vond het wel grappig dat jij alles hebt behalve deze, en ik heb geen van al die andere behalve deze :)

NUS-001 (JPN)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Seroczynski
鈧100,- is een prima prijsje. Ik zie veel overpriced RE2 op eBay staan maar die hoeft niet altijd zo duur te zijn gok ik. Zag wel dat MVG een video had geupload over die game, maar heb die nog niet gezien. Is het ook niet zo bij RE2 dat de NTSC versie beter is dan de PAL?

Wat betreft N64 sticks: ik vind de steelstick te duur. Ik heb vier controllers aangesloten en heb daarvoor de GC-like pookjes met een vervangend PCB die veel accurater is. Dat werkt enorm goed en ben ik heel tevreden over.

laugh schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 15:01:
[...]

Ja het was als grap bedoeld, maar ik heb die inderdaad sinds gisteren binnen. Ik heb het uit Japan ge茂mporteerd. Maar ik vond het wel grappig dat jij alles hebt behalve deze, en ik heb geen van al die andere behalve deze :)

NUS-001 (JPN)
Ah zo, dat had ik even gemist. Maar ja, zeker grappig :P . Mooi ding!

Acties:
  • +1Henk 'm!
Seroczynski schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 15:01:
鈧100,- is een prima prijsje. Ik zie veel overpriced RE2 op eBay staan maar die hoeft niet altijd zo duur te zijn gok ik. Zag wel dat MVG een video had geupload over die game, maar heb die nog niet gezien. Is het ook niet zo bij RE2 dat de NTSC versie beter is dan de PAL?

Wat betreft N64 sticks: ik vind de steelstick te duur. Ik heb vier controllers aangesloten en heb daarvoor de GC-like pookjes met een vervangend PCB die veel accurater is. Dat werkt enorm goed en ben ik heel tevreden over.
NTSC/PAL weet ik niet, zou kunnen. Over het algemeen is RE2 alom geprezen om wat ze hebben weten te presteren op de N64 en de 64MB cart. Prefereer hem alsnog op de PS1 en ik moet de DC versie nog 's kopen, maar toch.

• BoomSlang
  • Registratie: november 2002
  • Niet online
Heb er nog eentje liggen. Helaas geen leven in te krijgen. Toen hij het nog deed, voornamelijk puyo mee gespeeld.

Heb ook een kaartje erbij met bijna alle games die ervoor uitgekomen zijn. De copyright beveiliging was ook 3x niks.

De bediening is wel ok茅, alleen het schermpje is veelste klein voor veel van de spellen.
Was voor 茅茅n seizoen wel leuk.

https://tweakers.net/aanbod/user/461683/

BoomSlang schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 15:29:
[...]

Heb er nog eentje liggen. Helaas geen leven in te krijgen. Toen hij het nog deed, voornamelijk puyo mee gespeeld.

Heb ook een kaartje erbij met bijna alle games die ervoor uitgekomen zijn. De copyright beveiliging was ook 3x niks.

De bediening is wel ok茅, alleen het schermpje is veelste klein voor veel van de spellen.
Was voor 茅茅n seizoen wel leuk.
Ik kon mij nog herrineren dat fps erg slecht was. Er zat ook geen betere graphics kaart in dan de andere symbian telefoons van die tijd.

Ik denk toch dat ik ze niet in mijn verzameling op ga nemen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• BoomSlang
  • Niet online
snefkens schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 15:31:
[...]

Ik kon mij nog herrineren dat fps erg slecht was. Er zat ook geen betere graphics kaart in dan de andere symbian telefoons van die tijd.

Ik denk toch dat ik ze niet in mijn verzameling op ga nemen.
Ik had er destijds, toen ze net uitgekomen waren eentje gekregen. Kopen heb ik toen niet gedaan en zal ik nu ook niet doen.

Maar het staat nu wel aardig op de plank :P

Acties:
  • +7Henk 'm!

• RJL86
  • Registratie: juli 2020
  • Laatst online: 14:52

Aanvulling op de GameCube collectie

• Z0di4k
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 17:21
Heeft hier iemand al een megadrive 1 op een lg oled aangesloten? Ik heb er een zonder scart maar wel met AV kabel aansluiting. Aan de praat krijgen is lekker ingewikkeld.
Z0di4k schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 17:04:
Heeft hier iemand al een megadrive 1 op een lg oled aangesloten? Ik heb er een zonder scart maar wel met AV kabel aansluiting. Aan de praat krijgen is lekker ingewikkeld.
In principe moet het direct werken op een AV aansluiting. Krijg je helemaal geen beeld?

De vraag is alleen of je het wel moet willen om de megadrive met composiet aan te sluiten op een Oled. Het zal er niet heel mooi uit zien.

• BoomSlang
  • Niet online
Zoals @snefkens al aangeeft via composiet is eeuwig zonde. Sega is veelal standaard van de volledige RGB scart voorzien.

Maar gedeelde composiet/component aansluiting?
Cartridge en console goed schoon?

Acties:
  • +1Henk 'm!
Iemand die ook de films op de psp verzameld? Ik heb er nu zelf een stuk of 70. Nu ben ik aan het kijken voor een component kabel voor de tv, om deze films op mijn crt af te spelen. Nu is het mij niet helemaal duidelijk of je films ook via component kan afspelen. Heeft iemand dit ooit een keer geprobeerd?

• Liegebeest
  • Registratie: februari 2002
  • Nu online
RJL86 schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 16:44:
[Afbeelding]

Aanvulling op de GameCube collectie
Hoe is FF:CC? Vroeger dacht ik die heel graag te willen, nooit gekocht. Dus ben erg benieuwd :)

Liege, liege, liegebeest!

Acties:
  • +2Henk 'm!
snefkens schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 19:51:
Iemand die ook de films op de psp verzameld? Ik heb er nu zelf een stuk of 70. Nu ben ik aan het kijken voor een component kabel voor de tv, om deze films op mijn crt af te spelen. Nu is het mij niet helemaal duidelijk of je films ook via component kan afspelen. Heeft iemand dit ooit een keer geprobeerd?
Ik zal dit morgen even testen (vanavond maten op bezoek) :)
Spaar ze niet specifiek, heb wel paar films die ik gewoon heel tof vind op UMD (probeer ik ook met HD-DVD). UMD sowieso Home Alone en Superbad,

Acties:
  • +1Henk 'm!
Exorcist schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 20:20:
[...]

Ik zal dit morgen even testen (vanavond maten op bezoek) :)
Spaar ze niet specifiek, heb wel paar films die ik gewoon heel tof vind op UMD (probeer ik ook met HD-DVD). UMD sowieso Home Alone en Superbad,
Ja ik heb ook een stuk of 30 hd-dvd ;-) Superbad is wel een goede. Die heb ik nog niet.

Acties:
  • +2Henk 'm!
snefkens schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 20:27:
[...]

Ja ik heb ook een stuk of 30 hd-dvd ;-) Superbad is wel een goede. Die heb ik nog niet.
Kon 't nog ff snel doen. Werkt prima!

Verwar je het niet met een antenne aansluiting dan is het inderdaad best wel lastig.

verder wellicht dat je tv geen analoge modus heeft dan heb je volgens mij nooit beeld met oude consoles tenzij je wat meer modernere connecties hebt..

@snefkens er zijn zeker veel betere opties maar AV is verre van onspeelbaar. Ik denk dat de meeste collectors/ spelers hier wel mee beginnen zeker op de meer moderne tv's waar je vaak geen scart aansluiting hebt of RGB haast nooit de standaard is qua consoles. Gezien de gemaksfactor, vaak standaard bij de consoles en simpel aan te sluiten op veel tv's niet heel slecht voor wat je krijgt. en op een CRT is het verre van slecht te noemen.

Geen shame als je met AV begint. Je kan altijd nog voor betere opties gaan als de hobby je aanspreekt.

[Voor 35% gewijzigd door gast7 op 23-05-2021 00:36]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• RJL86
Liegebeest schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 20:08:
[...]

Hoe is FF:CC? Vroeger dacht ik die heel graag te willen, nooit gekocht. Dus ben erg benieuwd :)
Nog niet gespeeld, maar ik hoor er goede verhalen over. Is ook een remaster van, maar die schijnt niet zo goed te zijn. Origineel is best goedkoop(12 euro voor betaald), dus als het kan, zou ik hem kopen.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• linksquest
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 16:42
Meer dan 20 jaar na de lancering van de eerste Xbox console, heeft Kotaku het bestaan van een easter egg onthuld. Het gaat om een klein, statisch scherm waarin credits worden gegeven aan leden van het Xbox-team die aan het inmiddels iconische menu van de console hebben gewerkt.

Ik denk zelf dat we hier waarschijnlijk nooit zelf achter gekomen waren, wat denken jullie?

Every Game has A Story, Only One is A Legend

Acties:
  • 0Henk 'm!
linksquest schreef op zondag 23 mei 2021 @ 11:05:
Meer dan 20 jaar na de lancering van de eerste Xbox console, heeft Kotaku het bestaan van een easter egg onthuld. Het gaat om een klein, statisch scherm waarin credits worden gegeven aan leden van het Xbox-team die aan het inmiddels iconische menu van de console hebben gewerkt.

[YouTube: Revealed: This Xbox Easter Egg's Been Hiding For Nearly 20 Years]

Ik denk zelf dat we hier waarschijnlijk nooit zelf achter gekomen waren, wat denken jullie?
Dat lijkt me ook niet, nee. Volgens MVG zou het mensen achter de schermen hebben verbaasd dat men hier nog niet achter was gekomen, maar op mijn beurt denk ik dan: hoe dan. Wie zou dat willekeurig doen/proberen in die volgorde? Vind het voor de rest ook niet bijzonder, vind ik het apengelach van de Gamecube leuker (en simpeler :P )

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Khaine
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 12-06 17:11

Khaine

Python liefhebber

Liegebeest schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 20:08:
[...]

Ik heb er veel plezier aan beleefd, maar zet alles wat je weet van Final Fantasy overboord want het lijkt er totaal niet op. Het is niet turnbased maar realtime en je speelt niet met een (grote) groep maar alleen (of indien multiplayer, met 3 extra personen). Daarnaast is de setting heel "lieflijk" bij gebrek aan betere terminologie. Geen megacorp en grote steden maar veel natuur en vrolijke wezens.

Daar komt bij dat er een moogle is die je chalice constant bij draagt. Als jij te snel loopt (en dat komt regelmatig voor) dan moet je dus wachten op de moogle omdatie te moe is. Het idee daarachter is leuk maar gaat soms wel frustreren. De 2 grootste punten van kritiek die ik heb zijn RNG en multiplayer. De RNG is heel erg onvoorspelbaar en maakt het spel soms 10x lastiger dan je verwacht. Je kunt spullen naar het thuisfront sturen en daar krijg je dingen voor terug. Het kan zomaar zijn dat je (bij wijze van spreken) een stuk wortel opstuurt en een halve wortel terug krijgt. Andere keren sturen je dezelfde wortel en krijg je een hoge tier armour.
In de oorspronkelijke versie op de cube is couch co-op multiplayer bijzonder moeilijk geimplementeerd. Als eerste moet je allemaal een GBA (SP) hebben en daarnaast een link cable. Je mikt daarbij de cube controller overboord en speelt dus met je GB. Die zijn daar niet voor gemaakt en dat merk je. Gegarandeerde kramp.

Het introliedje daarentegen is leuk en memorabel. Je kunt hem ook niet skippen bij elke nieuwe game die je start dus hij blijft vanzelf hangen :D

Geef het een kans want het is best een leuk spel.

Is this question retorical? No? Then what is the point of retorical questions?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• linksquest
Exorcist schreef op zondag 23 mei 2021 @ 11:21:
[...]
Vind het voor de rest ook niet bijzonder, vind ik het apengelach van de Gamecube leuker (en simpeler :P )
Dat ben ik helemaal met je eens.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Liegebeest
  • Registratie: februari 2002
  • Nu online
Khaine schreef op zondag 23 mei 2021 @ 11:40:
[...]

Ik heb er veel plezier aan beleefd, maar zet alles wat je weet van Final Fantasy overboord want het lijkt er totaal niet op.
Scheelt, want ik heb alleen FF:TA en FF3 op de Gameboy gespeeld :D

Bedankt voor je duidelijke uitleg!

Liege, liege, liegebeest!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Petje72
  • Registratie: november 2008
  • Laatst online: 13-06 22:43
Vraag over de PS2 Slim, ik heb een rode (cinnabar red) versie gekocht. Nu zijn Japanse console altijd 110V toch? de sticker zegt 220V 60Hz, dus hij zal uit Korea komen lijkt me zoals de verkoper ook zegt. Echter volgens playstation Korea zou er dan nog CR achter Model No moeten staan.
https://www.playstation.co.kr/ps2/hardware/1172

Hier in NL hebben we 230V 50Hz, voltage zit wel snor denk ik maar de frequentie... zou ik de console zo kunnen aansluiten op onze netspanning? of kan ik beter een omvormer gebruiken? Wat ik zo lees is dat frequentie invloed heeft op draaiende onderdelen, b.v. een motor, er zit alleen electronica in de PS2, enige motortje is om de CD rond te draaien maar die draait intern vast op 3 of 5V of zo...

sorry voor de crappy foto, komt van internet, console moet nog verzonden worden.

[Voor 11% gewijzigd door Petje72 op 23-05-2021 20:46]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Khaine
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 12-06 17:11

Khaine

Python liefhebber

Liegebeest schreef op zondag 23 mei 2021 @ 16:06:
[...]

Scheelt, want ik heb alleen FF:TA en FF3 op de Gameboy gespeeld :D

Bedankt voor je duidelijke uitleg!
Ik alleen deel 1 en 7 (en dan dus CC).
Overigens is er ook een "vervolg" op de WII, maar dat is helemaal een apart spel. Crystal Bearers.

Is this question retorical? No? Then what is the point of retorical questions?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• linksquest
Petje72 schreef op zondag 23 mei 2021 @ 20:34:
Vraag over de PS2 Slim, ik heb een rode (cinnabar red) versie gekocht. Nu zijn Japanse console altijd 110V toch? de sticker zegt 220V 60Hz, dus hij zal uit Korea komen lijkt me zoals de verkoper ook zegt. Echter volgens playstation Korea zou er dan nog CR achter Model No moeten staan.
https://www.playstation.co.kr/ps2/hardware/1172

Hier in NL hebben we 230V 50Hz, voltage zit wel snor denk ik maar de frequentie... zou ik de console zo kunnen aansluiten op onze netspanning? of kan ik beter een omvormer gebruiken? Wat ik zo lees is dat frequentie invloed heeft op draaiende onderdelen, b.v. een motor, er zit alleen electronica in de PS2, enige motortje is om de CD rond te draaien maar die draait intern vast op 3 of 5V of zo...

[Afbeelding]

sorry voor de crappy foto, komt van internet, console moet nog verzonden worden.
Even zo ver mijn mijn kennis gaat, zou het kunnen, maar is natuurlijk niet aan te raden. Heb even nog dieper gezocht en kwam dit tegen.
Wat zijn de nadelen van een netspanningsverhoging?

Die zijn nauwelijks aanwezig. Zeer oude apparatuur die ontworpen was voor gebruik van 220 Volt zou sneller defect kunnen gaan. Maar gezien de enorme lange tijd die genomen is om over te gaan van 220V naar 230 Volt, dat is twintig jaar, zal dit in de praktijk geen probleem opleveren. Vrijwel alle apparaten zijn inmiddels wel vervangen voor versies die met 230 Volt kunnen omgaan. Sterker nog, veel apparatuur zoals computers, televisies, adapters voor telefoons, laders, etc kunnen omgaan met alle spanningen en frequenties die op de wereld beschikbaar zijn. Daarom zie je vaak op de apparaten staan een (wissel)spanning van 100-240 Volt en een frequentie van 50-60 Hz.

Bron: https://welke-kiezen-kope...rgang-wat-is-het-verschil

Acties:
  • +1Henk 'm!

• BoomSlang
  • Niet online
linksquest schreef op maandag 24 mei 2021 @ 07:56:
[...]

Even zo ver mijn mijn kennis gaat, zou het kunnen, maar is natuurlijk niet aan te raden. Heb even nog dieper gezocht en kwam dit tegen.

[...]
Ja en Nee, De bedoeling is dat iedereen en alles overgaat naar 230v, maar dat is nog lang niet het geval.
En sterker nog, ze willen al richting de 250v.

Op heel veel plekken heb je net aan 220v, en op andere locaties kan je zomaar richting de 240v zitten.
De energie bedrijven moeten ergens er tussen in leveren met een kleine percentage spelling.

Moderne apparaten kunnen daar idd vaak goed tegen. Sommige goedkopere elektronica van een alibaba of iets dergelijks, dat kan nog wel eens problemen geven.

Hele oude consoles, zegge nes md hebben veelal over bemeten componenten die wel wat kunnen hebben.
De periode erna werd er al meer bezuinigd op de onderdelen.

Frequentie is heel ander verhaal. Dit kan over het gehele spanning circuit van de console problemen geven.
Door een mismatch met een andere timing, bestaat de kans dat hij onnodig onstabiel word.

Kans is heel groot dat voornamelijk het typeplaatje anders is. Aan de buitenkant staat van alles om de fabrikant te beschermen van onnozele consumenten.

Open maken en kijkje naar de gebruikte componenten zou al genoeg kunnen zijn.
Voeding swappen is ook nog een optie.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Petje72
BoomSlang schreef op maandag 24 mei 2021 @ 09:30:
[...]

Ja en Nee, De bedoeling is dat iedereen en alles overgaat naar 230v, maar dat is nog lang niet het geval.
En sterker nog, ze willen al richting de 250v.

Op heel veel plekken heb je net aan 220v, en op andere locaties kan je zomaar richting de 240v zitten.
De energie bedrijven moeten ergens er tussen in leveren met een kleine percentage spelling.

Moderne apparaten kunnen daar idd vaak goed tegen. Sommige goedkopere elektronica van een alibaba of iets dergelijks, dat kan nog wel eens problemen geven.

Hele oude consoles, zegge nes md hebben veelal over bemeten componenten die wel wat kunnen hebben.

Frequentie is heel ander verhaal. Dit kan over het gehele spanning circuit van de console problemen geven.
Door een mismatch met een andere timing, bestaat de kans dat hij onnodig onstabiel word.

Kans is heel groot dat voornamelijk het typeplaatje anders is. Aan de buitenkant staat van alles om de fabrikant te beschermen van onnozele consumenten.

Open maken en kijkje naar de gebruikte componenten zou al genoeg kunnen zijn.
Voeding swappen is ook nog een optie.
Thanks voor je antwoord.

Open maken en voeding swappen zou kunnen maar ik wil hem origineel houden.

Er zijn frequentieomvormers maar die zijn belachelijk duur hier in EU en een beetje overkill pricewise voor de console die maar af en toe aan staat. Omvormers van 12V naar 220V (60Hz) zijn goed te betalen maar ja, om nu een accu te paken + omvormer is ook weer zoiets haha misschien met een zonnepaneel erbij :9

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Krueger F
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 12:59
BoomSlang schreef op maandag 24 mei 2021 @ 09:30:
[...]

Dus na de upscalers heb je binnenkort ook gestabiliseerde voedingen nodig... Dure hobby dat retrogamen 馃槃

De retrocollectie -> Klik - Gameopruiming -> Klik

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Petje72
Ik vind nu dit op de PS2 Dev Wiki

Slim models (SCPH-90xxx)
Power supplies present in the SCPH-90xxx models are universal.

Specifications
Wattage 35W (Approximate)
Output voltage 7.5V
Max output amperage 4.5A
Input voltage 100V-250V
Input frequency 50/60Hz

Ondanks de sticker die op de console zit zou er dus een universele voeding in zitten. Als ik hem binnen heb ga ik hem gewoon eens aansluiten en een game opstarten.

bron: https://playstationdev.wi...m_models_.28SCPH-90xxx.29

Acties:
  • +11Henk 'm!

• Petje72

een NES, SNES en Super Famicom via een switchbox aangesloten, simpel en werkt, prima beeld

Acties:
  • 0Henk 'm!

• BoomSlang
  • Niet online
Petje72 schreef op maandag 24 mei 2021 @ 10:23:

Slim models (SCPH-90xxx)

Specifications
Output voltage 7.5V
Max output amperage 4.5A
Input voltage 100V-250V
Input frequency 50/60Hz

Ondanks de sticker die op de console zit zou er dus een universele voeding in zitten. Als ik hem binnen heb ga ik hem gewoon eens aansluiten en een game opstarten.

Best logisch, scheelt behoorlijk in de productie kosten. Stickertje aan de buitenkant is alleen maar om zich in te dekken. Indien de consument er iets anders aanhangt, dan kunnen ze zich nog beroepen op de aangeven waarschuwing.
Krueger F schreef op maandag 24 mei 2021 @ 10:19:
[...]

Dus na de upscalers heb je binnenkort ook gestabiliseerde voedingen nodig... Dure hobby dat retrogamen 馃槃
Goede netvoedingen zijn altijd een pre. Daar komt ook de nodige slijtage in voor, en een modernere voeding zal veelal ook zuiniger zijn.

Een filter voor je binnenkomende voeding is altijd handig. Overspanningsbeveiliging helpt daar ook deels in mee. Iets wat voor huishoudens nog niet verplicht is, maar in de utiliteit al jaren een vast gegeven is.
Aanschaf prijs is niks in vergelijking met de eventuele schade. Statische elektrische tijd en elektronica is geen goede combinatie.

En ja, het kan een dure hobby zijn, maar daar staat wel leuke dingen tegenover.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bar么ZZa
Krueger F schreef op maandag 24 mei 2021 @ 10:19:
[...]

Zoals de Pico PSU en de DreamPSU voor de Dreamcast ;) ?

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Petje72
Petje72 schreef op maandag 24 mei 2021 @ 13:27:
[Afbeelding]

een NES, SNES en Super Famicom via een switchbox aangesloten, simpel en werkt, prima beeld

De NES op de switch was voor de show, nu N64 aangesloten. werkt prima maar beeld kan 100x beter鈥 was er niet iets als een hdmi converter?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• elsympatico
  • Registratie: oktober 2010
  • Nu online
RGB Mod of Ultra HDMI mod .

Acties:
  • +6Henk 'm!

• BoomSlang
  • Niet online
Ter referentie.

Het beeld van de N64 kan minder slecht gemaakt worden. Mooi zal het helaas nooit worden.

En ziet de NES bij mij uit op een LCD.

• Ekfad
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 12:51
Petje72 schreef op maandag 24 mei 2021 @ 10:23:

Slim models (SCPH-90xxx)

Specifications
Output voltage 7.5V
Max output amperage 4.5A
Input voltage 100V-250V
Input frequency 50/60Hz

Toch wel benieuwd of dit inderdaad zo is. Ik heb hier nog een gesealde ntsc console staan (ooit aangekocht bij Amazon voor 90鈧 incl invoerkosten) maar heb daar ook een transfo van 220 naar 110 bij aangekocht.
Mocht het effectief een universele voeding zijn dan is die laatste dus niet nodig! _/-\o_

• Bar么ZZa
Petje72 schreef op maandag 24 mei 2021 @ 15:39:
[...]

[Afbeelding]

De NES op de switch was voor de show, nu N64 aangesloten. werkt prima maar beeld kan 100x beter鈥 was er niet iets als een hdmi converter?
Dat is toch die game met waardeloze waarbij je om de paar seconden geplet werd door een pilaar? Gelukkig had ik hem van de videotheek. Die is snel terug gegaan. Misschien dat in het Youtube tijd het duidelijker is hoe je het moet spelen.

• BoomSlang
  • Niet online
Bar么ZZa schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 17:50:
[...]

Dat is toch die game met waardeloze waarbij je om de paar seconden geplet werd door een pilaar? Gelukkig had ik hem van de videotheek. Die is snel terug gegaan. Misschien dat in het Youtube tijd het duidelijker is hoe je het moet spelen.
Heel veel geduld helpt een hoop, maar het blijft een zeer matige game.

Voor mij was de aanschaf puur om de Mortal Kombat serie zo compleet mogelijk te maken.
Mis alleen nog special forces, en gezien de prijzen die ervoor gevraagd worden, zal dat voorlopig wel zo blijven.

Soms is het wel leuk om een serie te compleet te maken. Al is het maar om de evolutie ervan te zien.

• Petje72
BoomSlang schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 18:34:
[...]

Heel veel geduld helpt een hoop, maar het blijft een zeer matige game.

Voor mij was de aanschaf puur om de Mortal Kombat serie zo compleet mogelijk te maken.
Mis alleen nog special forces, en gezien de prijzen die ervoor gevraagd worden, zal dat voorlopig wel zo blijven.

Soms is het wel leuk om een serie te compleet te maken. Al is het maar om de evolutie ervan te zien.
Me too, MK fan en wil graag alle games een keer in mijn collectie hebben. Los daarvan heb ik Sub-Zero vroeger zelf veel gespeeld, staat me wel wat bij dat het niet DE MK game was maar wel leuk om te spelen.

• Sagat
Net op twitter discussie......most pre nes era games are, hmm even copy paste dan maar:
There is a difference between something Aged and something OUTDATED
Many pre-NES Games i've tried can be qualified like that because of how clunky they're, however when it comes to Arcade games i don't think they're outdated.

Nou 2 opmerkingen, met mister kan ik veel arcade games spelen en ook heel veel oudere kasten en damn.....ik ben het dus ontzettend oneens met de stelling dat arcade games niet outdated kunnen zijn!
Tuurlijk doorgaans zal een arcade game er beter uitzien dan een home system game uit dezelfde tijd, maar ook arcade games kunnen er erg matig uitzien en vooral beperkte en/of gedateerde gameplay hebben.....

Maar 2e punt (en volgens mij al vaker benoemd) ze hebben het over pre nes games, maar mijn tolerantie grens ligt veelal bij de NES!

En don't get me wrong, veel nes games zijn nu nog geweldig om te spelen, de mario's, de megaman's, castlevania.....de zelda's oei........die word al wat lastiger. en metroid dan?

Bij deze laatste 3 games, word ik al wat voorzichtiger......en laat ik beginnen met metroid. Want die heb ik nooit echt ver gespeeld, maar ik heb de game wel degelijk vaak een kans gegeven......maar de gameplay is iig in het begin dan, niet super........en ja iets basaals als geen kaart en zelfs niet kunnen saven (goed dat is als je niet vast zit aan echte hardware en mogelijk zelfs al met een flashcart makkelijk te fixen.....) laten we zeggen dat ik zelf toch neig naar mijn metroid carriere te starten met zero mission, of simpelweg super metroid. Of idd een nes metroid remake (not another remake oid?) want anders gaat het hem niet worden vrees ik.

En dan zelda......goed de makkelijke.....zelda 2 was een experiment, en misschien mogen we simpelweg zeggen, een gefaald experiment, de game heeft zeker nog wel bepaalde charmes maar......ik denk niet dat ik hem nog vaak zal willen herspelen.

zelda 1 is moeilijker: wat heb ik genoten van die game, ik vond hem werkelijk waar geweldig en laatst nog de japanse versie gespeeld, zowel cart als famicom disk system om is te kijken wat de verschillen waren met de mijne (spoiler, not very many ;) ) en dat was tof. Maar ik weet ook nog hoe onduidelijk was wat je soms moest doen, en elke boom af-fikken, of elke pixel bombaderen in de hoop iets te vinden......nee niet mijn idee van fun.
TLDR: slechte game? Hell no, gedateerd? ja, en roze bril wellicht, LTTP vind ik nog steeds geniaal en near perfect. Deze game, mja.....hoewel ik het altijd jammer vind dat zoiets beter is dan gewoon lekker zelf gamen, ben ik het wel eens met de tip dat je als je het wil meemaken wellicht beter een lets play kan kijken, of de game met een guide kan spelen en zo de frustratie van het doelloos zoeken,fikken en bombarderen kan wegnemen......

Als laatste, sinds gister (ofzo) in nintendo online, de legendarische game Ninja jajamaru-kun
Weer een game waar ik iig nog nooit van gehoord had, en niet echt goede reclame voor Nintendo (maar hoor graag dat ik mis zit en mijn kennis van jp nes games simpelweg zuigt ;) ) en wat ze aanbieden met nintendo online, maar das andere discussie.

Door de aankondiging deze game afgelopen zondag zelf even geprobeerd en samen met mijn zoon, en tot mijn verassing vond hij het leuk. Dus ja lekker samen spelen en score challengen......dus is het een leuke game? absoluut, heb me er prima mee vermaakt en kan niet wachten tot hij en ik weer gaan zitten om te kijken wie van ons het eerst 100k punten gaat halen maar....

Dit is een OUDE game...qua gfx niet (ook dit scheelt overigens bar weinig) , maar qua gameplay had het een 2600 game kunnen zijn. En misschien goed om te herhalen, ook de 2600 heeft games die ik nu nog leuk vind, maar dat neemt niet weg dat ze wel behoorlijk gedateerd zijn. Met de meeste snes games heb ik dat toch een heel stuk minder.

Maar veel getikt....tijd om te stoppen, maar wel de vraag, wat vinden jullie dan?

10 second ninja DONE

• linksquest
Ik ben het wel met je eens @Sagat, ook Arcade kasten worden uit eindelijk Retro / outdate worden, en ook ben ik het met je eens dat niet alle games beter uit zien dan het origineel.

Pak ik me even Golden Axe voor de geest, ik kon me niet herinneren dat ik ooit dacht dat de Sega Mega Drive versie er slechter uit zag. Zeker zijn er wel verschillen tussen een arcade en een home console versie, lijkt me ook wel normaal, maar dat geld zeker niet voor alle games en ook die kasten kunnen outdate gaan.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Sagat
linksquest schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 15:53:
Ik ben het wel met je eens @Sagat, ook Arcade kasten worden uit eindelijk Retro / outdate worden, en ook ben ik het met je eens dat niet alle games beter uit zien dan het origineel.

Pak ik me even Golden Axe voor de geest, ik kon me niet herinneren dat ik ooit dacht dat de Sega Mega Drive versie er slechter uit zag. Zeker zijn er wel verschillen tussen een arcade en een home console versie, lijkt me ook wel normaal, maar dat geld zeker niet voor alle games en ook die kasten kunnen outdate gaan.
Golden axe! haha das een beetje een pet peeve van mij :+
Ik vond de amiga versie altijd veul beter dan de md versie, maar ik ben geloof ik zo ongeveer de enige.....de arcade versie is imho echter superieur (iig in gfx&geluid) aan beide, maar ik ga is kijken of yt dat bevestigd of dat mijn roze bril weer overuren aan het maken is......

En petpeeve 2 is het geluid van de md, vooral qua muziek kan deze echt heel goed zijn (outrun, hang on, gynoug oh en street of rage is ook wel redelijk :+ ) MAAR qua effecten vind ik het altijd meer een 8 bit dan 16bit systeem....dus voor mij is het arcade, dan amiga en dead last md qua golden axe, maar goed.......

edit:
dus even dit snel bekeken,
gfx en geluid op de amiga heeft mijn voorkeur boven md, maar lijkt erop dat de schaal wat anders is op de miga, meer ingezoomed? En daardoor dus krapper speelveld. Ook kan ik zeuren over de md zijn geluid wat ik wil maar (haakt mooi in op mijn post hierboven) het geluid van de arcade kast is ook niet super zuiver, dus op zich wel dicht bij het orgineel :> )

[Voor 15% gewijzigd door Sagat op 27-05-2021 16:07]

10 second ninja DONE

• linksquest
Kwam deze video tegen, leek me wel leuk om met jullie te delen.

• BoomSlang
  • Niet online
@Sagat Metroid 2 heeft ook een 3DS remake. Dat zou ook je eerste entree kunnen worden. Alleen geen idee of dat chronologisch ook klopt.

Wat betreft oude spellen. Buiten de gameplay, speelt nostalgie vaak wel mee.
Soms vind ik het ook meer gewenning. Wat nu als manco word gezien was toen heel normaal.
Na een x aantal tijd zwakke de hindernissen vaak wel af.

• Sagat
die 3ds game ligt hier in de kast. 3 problemen

1 het is een 3ds game, en die kan ik alleen maar spelen op de 3ds.......een super gameboy achtige oplossing zou het voor mij een stuk beter te pruimen maken.....heb het niet zo op handheld gaming.

2. gameplay over gfx maar ugh, ik vind de stylistische vormgeving met polygonen niet echt een succes

3. ja helemaal gelijk dat het deel 2 betreft. Beginnen met deel 2 kan echt niet! (behalve met een van mijn favo games ever, street fighter 2, over street fighter 1 praten we niet :P )

10 second ninja DONE

Acties:
  • +1Henk 'm!
Sagat schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 15:58:
[...]

Golden axe! haha das een beetje een pet peeve van mij :+
Ik vond de amiga versie altijd veul beter dan de md versie, maar ik ben geloof ik zo ongeveer de enige.....de arcade versie is imho echter superieur (iig in gfx&geluid) aan beide, maar ik ga is kijken of yt dat bevestigd of dat mijn roze bril weer overuren aan het maken is......

En petpeeve 2 is het geluid van de md, vooral qua muziek kan deze echt heel goed zijn (outrun, hang on, gynoug oh en street of rage is ook wel redelijk :+ ) MAAR qua effecten vind ik het altijd meer een 8 bit dan 16bit systeem....dus voor mij is het arcade, dan amiga en dead last md qua golden axe, maar goed.......

edit:
dus even dit snel bekeken,
gfx en geluid op de amiga heeft mijn voorkeur boven md, maar lijkt erop dat de schaal wat anders is op de miga, meer ingezoomed? En daardoor dus krapper speelveld. Ook kan ik zeuren over de md zijn geluid wat ik wil maar (haakt mooi in op mijn post hierboven) het geluid van de arcade kast is ook niet super zuiver, dus op zich wel dicht bij het orgineel :> )
Vond de geluids effecten qua amiga versie niet echt sterk moet ik zeggen. geschreeuw is veel grappiger bij de megadrive versie dan de zachte geluidjes op de amiga >:)

Los van het feit dat het er wel kaal uitziet op de amiga en vrij stroef van wat ik zo zie muziek is ook matig.

Than again de beste golden axe naar mijn mening is Golden Axe: The Revenge of Death Adder. Die blaast toch wel elke andere golden axe game omver _/-\o_

YouTube: GOLDEN AXE screams - Where they came from

er zijn overigens best wat megadrive games waarbij de geluidseffecten toch wel erg tof klinken gelijk aan snes of beter. Zeker een zwakte bij met name de filler games daar is het verschil wel erg groot te noemen.

[Voor 4% gewijzigd door gast7 op 27-05-2021 17:15]

• 3style
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 17:33
gast7 schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 17:05:
[...]

Vond de geluids effecten qua amiga versie niet echt sterk moet ik zeggen. geschreeuw is veel grappiger bij de megadrive versie dan de zachte geluidjes op de amiga >:)

Los van het feit dat het er wel kaal uitziet op de amiga en vrij stroef van wat ik zo zie muziek is ook matig.

Than again de beste golden axe naar mijn mening is Golden Axe: The Revenge of Death Adder. Die blaast toch wel elke andere golden axe game omver _/-\o_

YouTube: GOLDEN AXE screams - Where they came from

er zijn overigens best wat megadrive games waarbij de geluidseffecten toch wel erg tof klinken gelijk aan snes of beter. Zeker een zwakte bij met name de filler games daar is het verschil wel erg groot te noemen.
Ik ga de opvolger "the duel" maar eens proberen op de Saturn, mischien niet zo goed als de voorganger maar krijgt wel goede cijfers en is gelijk aan de arcade ST-V hardware.

http://www.hardcoregaming101.net/golden-axe-the-duel/

Acties:
  • +1Henk 'm!

• BoomSlang
  • Niet online
Sagat schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 16:34:
die 3ds game ligt hier in de kast. 3 problemen

1 het is een 3ds game, en die kan ik alleen maar spelen op de 3ds.......een super gameboy achtige oplossing zou het voor mij een stuk beter te pruimen maken.....heb het niet zo op handheld gaming.

2. gameplay over gfx maar ugh, ik vind de stylistische vormgeving met polygonen niet echt een succes

3. ja helemaal gelijk dat het deel 2 betreft. Beginnen met deel 2 kan echt niet! (behalve met een van mijn favo games ever, street fighter 2, over street fighter 1 praten we niet :P )
1ste heb je gelijk in, handhelds is voor mij ook meer een zomers in de tuin dingetje.

2e over early 3D waren we het allang eens :Y

3de De alpha reeks heet toch in Japan Zero... dus een soort epiloog? :P
3style schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 17:20:
[...]

Ik ga de opvolger "the duel" maar eens proberen op de Saturn, mischien niet zo goed als de voorganger maar krijgt wel goede cijfers en is gelijk aan de arcade ST-V hardware.

Daar kan ik als het goed is ook binnenkort aan beginnen. Pas een veiling gewonnen, moet alleen uit Japan komen. Zolang er geen Kapteins rare draaibeweging maken, zal hij ergens eind volgende week wel binnen zijn.

[Voor 24% gewijzigd door BoomSlang op 27-05-2021 17:27]

3style schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 17:20:
[...]

the duel is een 2d vechtgame is toch meer een spinoff inplaats van de gameplay van de main spellenreeks.

Best aardige game dat wel.

Acties:
  • +6Henk 'm!
Kwam ik tegen in een mediamarkt voor 4 euro. Ps3 games kom je niet vaak meer tegen in reguliere winkels

• Z0di4k
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 17:21
gast7 schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 21:45:
[...]

Verwar je het niet met een antenne aansluiting dan is het inderdaad best wel lastig.

verder wellicht dat je tv geen analoge modus heeft dan heb je volgens mij nooit beeld met oude consoles tenzij je wat meer modernere connecties hebt..

@snefkens er zijn zeker veel betere opties maar AV is verre van onspeelbaar. Ik denk dat de meeste collectors/ spelers hier wel mee beginnen zeker op de meer moderne tv's waar je vaak geen scart aansluiting hebt of RGB haast nooit de standaard is qua consoles. Gezien de gemaksfactor, vaak standaard bij de consoles en simpel aan te sluiten op veel tv's niet heel slecht voor wat je krijgt. en op een CRT is het verre van slecht te noemen.

Geen shame als je met AV begint. Je kan altijd nog voor betere opties gaan als de hobby je aanspreekt.
bedankt op de achterkant van de tv staat bij de kabelaansluiting av/ant. het is een heel gepuzzel dus vrees dat ik een hdmi aansluiting / omvormer ga kopen.

Acties:
  • +14Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: januari 2002
  • Nu online
Sinds deze week eindelijk de twee Nintendo 64 PAL Collector Edition's in bezit, die ik al heel lang wilde hebben. De gouden cartridge van The Legend Of Zelda Ocarina Of Time en de banaan gele cartridge van Donkey Kong 64. Beide zijn in de PAL versie alleen in Australi毛 en Nieuw Zeeland uitgebracht.

[Voor 8% gewijzigd door Jumpman op 27-05-2021 22:50]

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• linksquest
Netjes man, op die Zelda ben ik wel een beetje jaloers, wil ik ook graag.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Jumpman
  • Nu online
linksquest schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 00:59:
Netjes man, op die Zelda ben ik wel een beetje jaloers, wil ik ook graag.
Die heb ik gekocht op release voor Hfl. 189,00 bij een game winkeltje. Later aan het einde van het Nintendo 64 tijdperk er nog een keer een aantal bij de Bart Smit gezien voor Hfl. 95,00. Had ik die toen ook maar gekocht.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Henkje.doc
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 17:10
snefkens schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 20:03:
Kwam ik tegen in een mediamarkt voor 4 euro. Ps3 games kom je niet vaak meer tegen in reguliere winkels

[Afbeelding]
Dat is een mooie vondst. Zeker voor die prijs.
Was zelf voor de 360 versie iets meer kwijt, maar gelukkig nog wel op tijd voordat hij veel duurder werd.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bar么ZZa
snefkens schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 20:03:

[Afbeelding]
Speelgoedwinkels. Ik loop standaard naar binnen. Bij de intertoys heb je meestal onderaan de games rekken wat rijen met random afgeprijsde oude dingen die er al jaren liggen. Daar zitten meestal wel wat PS3/DS/Wii/Wii U/360 games tussen.

Gisteren zag ik nog Dead Rising 2 en Dark Void voor de PS3 voor 5 euro liggen en een weirde motion controller voor de Playstation 2. Ook voor 5 euro.

Acties:
  • 0Henk 'm!
Bar么ZZa schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 13:48:
[...]

Speelgoedwinkels. Ik loop standaard naar binnen. Bij de intertoys heb je meestal onderaan de games rekken wat rijen met random afgeprijsde oude dingen die er al jaren liggen. Daar zitten meestal wel wat PS3/DS/Wii/Wii U/360 games tussen.

Gisteren zag ik nog Dead Rising 2 en Dark Void voor de PS3 voor 5 euro liggen en een weirde motion controller voor de Playstation 2. Ook voor 5 euro.

[YouTube: Gametrak: Motion Controls on the PS2? | LOOTd Unboxing]
Probleem is alleen dat wij ze hier niet meer hebben in de stad, Bart smit, intertoys alles is verdwenen. In andere steden zie ik nog wel eens toy champ. Maar ook intertoys is niet overal meer aanwezig. Hier in de stad moet ik het vaak doen met Mediamarkt, gamemania en CEX.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jumpman
  • Nu online
Bar么ZZa schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 13:48:
[...]

[YouTube: Gametrak: Motion Controls on the PS2? | LOOTd Unboxing]
Ja, mooi h猫. Ik heb vorig jaar het met de uitbater (was een franchise Intertoys) nog op een akkoordje gegooid voor alle Wii U games die er nog waren. Er zaten een aantal zeldzame titels tussen die ik al had, die hebben toen de nieuwe aanwinsten gefinancierd. :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• BoomSlang
  • Niet online
snefkens schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 13:58:
[...]

Probleem is alleen dat wij ze hier niet meer hebben in de stad, Bart smit, intertoys alles is verdwenen. In andere steden zie ik nog wel eens toy champ. Maar ook intertoys is niet overal meer aanwezig. Hier in de stad moet ik het vaak doen met Mediamarkt, gamemania en CEX.
Met een CEX mag je al niet klagen. Gamemania is bij ons 3x niks meer, een heel klein steriel winkeltje met weinig aanbod. Mediamarkt en Intertoys alleen nieuw spul, en Nedgame is ook weg. :/

Hoop dat de beurzen weer snel doorgaan, nu voornamelijk online, maar liever bekijk ik fysiek voor de aankoop.

Acties:
  • 0Henk 'm!
BoomSlang schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 16:54:
[...]

Met een CEX mag je al niet klagen. Gamemania is bij ons 3x niks meer, een heel klein steriel winkeltje met weinig aanbod. Mediamarkt en Intertoys alleen nieuw spul, en Nedgame is ook weg. :/

Hoop dat de beurzen weer snel doorgaan, nu voornamelijk online, maar liever bekijk ik fysiek voor de aankoop.
nedgame heeft best wel een aardige lijst aan games om doorheen te kijken nieuw en oud. best wel uitgebreidt in de meeste winkels.

Game mania was wat mij betreft altijd al super klein geweest. het enige wat er soms interssant was is het minimale tweedehands aanbod. maar qua nieuw en oud is het aanbod over het algemeen best klein. Was niet heel veel beter jaren terug bij game mania.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Raem
  • Nu online
Hier was eerder nog een lokale gameshop met veel interessante games, ook heel veel retro. Maar 80% van het assortiment is ondertussen merchandise en aliexpress troep. En games alleen nog huidige generaties.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• BoomSlang
  • Niet online
Als je de filmpjes van mjr en co bekijkt komen ze in elke stad wel meerder grote winkels tegen. Hier hebben we maar een handje vol kleine shops.

En met de huidige crises zal daar ook het 茅茅n en ander van verdwijnen. Online winkelen is wel de manier van winkelen van nu, maar retro aankopen in een fysieke winkel geeft dat kleine beetje extra's.

--

Ik ben niet van de stickers op mijn spellen, alleen tegenwoordig krijg ik extra nostalgie bij het bartsmith stickertje, als het in een hoekje ofzo staat laat ik het nu gewoon zitten.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RJL86
Ik woon in een dorp. Ik heb het te doen met internet aankopen :')

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RJL86
BoomSlang schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 17:41:
Als je de filmpjes van mjr en co bekijkt komen ze in elke stad wel meerder grote winkels tegen. Hier hebben we maar een handje vol kleine shops.

En met de huidige crises zal daar ook het 茅茅n en ander van verdwijnen. Online winkelen is wel de manier van winkelen van nu, maar retro aankopen in een fysieke winkel geeft dat kleine beetje extra's.

--

Ik ben niet van de stickers op mijn spellen, alleen tegenwoordig krijg ik extra nostalgie bij het bartsmith stickertje, als het in een hoekje ofzo staat laat ik het nu gewoon zitten.
Haha ja zelfde hier. Die stickers laat ik gewoon zitten.

Acties:
  • +5Henk 'm!

• Seroczynski
Ik heb vandaag een heel mooi exemplaar van Kirby's Adventure PAL CIB ontvangen (茅茅n van de weinige PAL games die ik bezit). Er zit een klein Intertoys stickertjes op de zijkant van de box, die ik maar gewoon laat zitten.

De Intertoys stickers zijn trouwens nog wel te doen, maar de Bart Smit had van die MEGA stickers de het aanzicht van de box echt verpesten.. Zulke exemplaren hoef ik echt niet thuis te hebben.

Trouwens ook mijn TerraOnion NeoSD Pro binnen 8)

Acties:
  • +5Henk 'm!

• RJL86

Zo'n mega sticker heb ik ook. Huilen.
RJL86 schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 08:40:
[Afbeelding]

Zo'n mega sticker heb ik ook. Huilen.
Er zit ook nog een sticker op je tv ;-)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• RJL86
snefkens schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 09:56:
[...]

Er zit ook nog een sticker op je tv ;-)
Ja maar dat mag :P

• Raem
  • Nu online
Is er eigenlijk nog een fatsoenlijke manier om door de Vita store te bladeren en sorteren op prijs? (Misschien extern?)
Gister kwam ik er bijvoorbeeld achter dat Run Sackboy gratis te downloaden is, maar zag hem nergens in de store. Pas toen ik direct op de titel zocht kwam hij tevoorschijn. Of mis ik iets?

Acties:
  • +2Henk 'm!
Raem schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 11:28:
Is er eigenlijk nog een fatsoenlijke manier om door de Vita store te bladeren en sorteren op prijs? (Misschien extern?)
Gister kwam ik er bijvoorbeeld achter dat Run Sackboy gratis te downloaden is, maar zag hem nergens in de store. Pas toen ik direct op de titel zocht kwam hij tevoorschijn. Of mis ik iets?
De Vita store zelf is redelijk brak, heel veel is er niet zichtbaar. Je kan nog beter vanaf de ps3 in de store bladeren, daar zie je meer.

Acties:
  • +10Henk 'm!

• BoomSlang
  • Niet online
Weer wat spellen toegevoegd :)

• linksquest
Mooi Mooi, zelf alleen PS4 games gekocht omdat ik de Yakuza serie compleet wilde, mis alleen nog Yakuza Dead Souls op de PS3.

Pagina: 1 ... 97 98 99 Laatste

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True