Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Acties:
  • +2Henk 'm!
RJL86 schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 22:27:
Ik woon in een dorp. Ik heb het te doen met internet aankopen :')
Ik ook (gelukkig), maar dan kun je toch af en toe met een maat ofzo op stap? Ben vandaag met een vriend naar Amersfoort gegaan, daar leuke dag gehad en wat games meegenomen bij met name CeX. Big Tasty gehaald, zon op de bol..heerlijk. Post straks de aanwinsten wel. :)

• RJL86
  • Registratie: juli 2020
  • Laatst online: 22:09
Exorcist schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 16:34:
[...]

Ik ook (gelukkig), maar dan kun je toch af en toe met een maat ofzo op stap? Ben vandaag met een vriend naar Amersfoort gegaan, daar leuke dag gehad en wat games meegenomen bij met name CeX. Big Tasty gehaald, zon op de bol..heerlijk. Post straks de aanwinsten wel. :)
Ja ik overdreef een beetje, zitten wel een aantal gamewinkels in Groningen, waar ik dichtbij woon. Als ik in de stad ben, kom ik er wel af en toe :)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• BoomSlang
  • Registratie: november 2002
  • Niet online
RJL86 schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 17:56:
[...]

Ja ik overdreef een beetje, zitten wel een aantal gamewinkels in Groningen, waar ik dichtbij woon. Als ik in de stad ben, kom ik er wel af en toe :)
Met o.a. een knappe Nedgame, gameland en Presstart in de buurt. Had ik allang kast ruimte te kort. :o :P

https://tweakers.net/aanbod/user/461683/

Acties:
  • +12Henk 'm!

• TomBraamhaar
  • Registratie: september 2017
  • Nu online
Ik heb ook weer veels te veel uitgegeven de afgelopen weken. :p

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Krueger F
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 22:27
TomBraamhaar schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 19:16:

[Afbeelding]
You think?! 馃お
Ben je wel even zoet mee als je die allemaal wil (uit)spelen 馃槃

[Voor 7% gewijzigd door Krueger F op 29-05-2021 20:19]

De retrocollectie -> Klik - Gameopruiming -> Klik

Acties:
  • +6Henk 'm!
@TomBraamhaar Erg netjes!! Kom ik met een bescheiden lijstje van de score in Amersfoort:

Meesten had ik al op een ander platform (indien van toepassing), dus voor de "volledigheid" van de collectie :P
/Agent Under Fire en Metro had ik blijkbaar ook al voor de Xbox (360)..handig 8)7

[Voor 6% gewijzigd door Exorcist op 29-05-2021 20:46]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 23:28
RJL86 schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 08:40:
[Afbeelding]

Zo'n mega sticker heb ik ook. Huilen.
Andere box en klaar. Dit wil je niet op een kartonnen Nintendo verpakking.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Henkje.doc
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 21:34
TomBraamhaar schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 19:16:

[Afbeelding]
Mooie set!
Mace voor de n64. Erg leuke fighter.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Henkje.doc
Exorcist schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 20:40:
@TomBraamhaar Erg netjes!! Kom ik met een bescheiden lijstje van de score in Amersfoort:

[Afbeelding]

Meesten had ik al op een ander platform (indien van toepassing), dus voor de "volledigheid" van de collectie :P
/Agent Under Fire en Metro had ik blijkbaar ook al voor de Xbox (360)..handig 8)7
Zolang het xbox 360 variaties zijn zie ik geen probleem ;)

Over variaties gesproken. Hier weer 9 Xbox 360 variaties erbij. Wederom pal varaties op ntsc region free.

Zal jullie maar niet lastig vallen met foto's :)
Wel grappig om te zien dat sommige covers echt totaal afwijken.

Stuk of 9 titels nog te gaan en dan is dat stukje ook weer afgerond.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TomBraamhaar
  • Nu online
Henkje.doc schreef op zondag 30 mei 2021 @ 08:46:
[...]

Mooie set!
Mace voor de n64. Erg leuke fighter.
Zeker, vroeger veel gespeeld. Bij aankomst bleek het echter de NTSC versie te zijn, eBay aankoop met de titel "PAL N64 Games". Waren ook 5 pal games, maar in de tekst stond wel dat Mace NTSC was.

Jammer, want daar ging het me net om.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Henkje.doc
TomBraamhaar schreef op zondag 30 mei 2021 @ 09:52:
[...]

Zeker, vroeger veel gespeeld. Bij aankomst bleek het echter de NTSC versie te zijn, eBay aankoop met de titel "PAL N64 Games". Waren ook 5 pal games, maar in de tekst stond wel dat Mace NTSC was.

Met een convertor is een en ander te spelen. Alleen hz is dan misschien een dingetje.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• laugh
  • Registratie: december 2011
  • Laatst online: 02:55
Henkje.doc schreef op zondag 30 mei 2021 @ 09:55:
[...]

Met een convertor is een en ander te spelen. Alleen hz is dan misschien een dingetje.
UltraPIF mod en dan gaat het wel werken. Aan de andere kant voor die prijs kan je ook een NTSC N64 kopen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• TomBraamhaar
  • Nu online
@Henkje.doc @laugh
Die gaat gewoon weer in de verkoop, zoek wel een PAL versie.

Acties:
  • +1Henk 'm!
Henkje.doc schreef op zondag 30 mei 2021 @ 08:49:
[...]

Zolang het xbox 360 variaties zijn zie ik geen probleem ;)

Over variaties gesproken. Hier weer 9 Xbox 360 variaties erbij. Wederom pal varaties op ntsc region free.

Zal jullie maar niet lastig vallen met foto's :)
Wel grappig om te zien dat sommige covers echt totaal afwijken.

Stuk of 9 titels nog te gaan en dan is dat stukje ook weer afgerond.
Ik vind dat soort foto's altijd leuk, zal vast niet de enige zijn :)

Acties:
  • 0Henk 'm!
TomBraamhaar schreef op zondag 30 mei 2021 @ 09:52:
[...]

Is inderdaad ook duidelijk aan het label te zien van Mace.

Acties:
  • +8Henk 'm!

• Henkje.doc
Hier de laatste aanwinsten voor de xbox 360.
Is er nog 1tje onderweg vanwege wat issues met keepcase:

Verder nog een leuk pakketje voor de ps3 gekregen:

Acties:
  • +1Henk 'm!
@Henkje.doc Netjes! Ga je voor de PS3 ook voor covervarianten?

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Henkje.doc
Exorcist schreef op maandag 31 mei 2021 @ 09:47:
@Henkje.doc Netjes! Ga je voor de PS3 ook voor covervarianten?
Nee PS3 gaat geen doel worden, dan krijg je echt teveel overlap.
Dit hadden we gratis gekregen.
Daarnaast is denk ik PS3 verzamelen nu een duurdere aangelegenheid dan Xbox360.
Je ziet wat er met de prijs gaat gebeuren van sommige titels toen het bericht kwam rondom de sluiting van de storage.

Kast voor Xbox 360 is al meer dan genoeg :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• BoomSlang
  • Niet online
Volgens mij is PlayStation over het algemeen duurder dan Xbox. Dat zie je door alle generaties heen.

Ondanks het grotere aanbod is de naamsbekendheid, en daardoor de vraag naar PlayStation spellen wat de prijs verhoogd.

Acties:
  • +2Henk 'm!
Het is niet enkel de naamsbekendheid

Er zijn ook gewoon heel veel minder interssante games voor de xbox consoles uitgekomen dan bij playstation Dan merk je zelfs al bij de originele xbox

Ik bedoel maar de ps2 heeft honderden fantastische games. Xbox daarentegen toch ruim onder de 30 qua echte musthaves die exclusief zijn voor het platform als je het mij vraagt en zelfs van die toppers zelden iets waarbij je echt iets mist zoals bij de cube of ps2. er zitten niet echt legendarische titels op.

Titels als otogi, voodoo vince en stubs zombie zijn leuke titels maar het zijn meer de niche titels ala wat minder bekende gems je mist er niet heel veel aan als je het enkel bij de cube of ps2 houdt.

Hele genre's bestaan haast niet eens op Xbox. Mascotte's is 3 maal niks op Halo na.

en gezien de matige library sticken veel mensen enkel bij playstation inplaats van voor beide voor die paar extra titels waar ze eventueel intersse in zouden hebben. en veel xbox toppers van destijds waren enkel vet voor de toen mooie grapics, vaak niet echt titels die je er tegenwoordig bij pakt.

Ik bedoel maar de ps2 en gamecube hadden legendarische library's is toch wel slikken als je bij de xbox kijkt. het is niet vergelijkbaar qua kwaliteit als je het mij zou vragen. Xbox is de 5de wield van de 6de generatie consoles >:)

Ik zal wel zeggen dat op de 360 de import zijde niet slecht is gezien daar best wel wat shootemups zitten maar het was weer een stuk minder met de xbox one.

[Voor 73% gewijzigd door gast7 op 31-05-2021 22:45]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• dannbla
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 07:34
Ik ben op zoek naar een Tweaker met verstand van de OG Xbox (de zwarte klassieke) en dan met name de uitvoering met een hardware mod.

Ik heb mijn oude Xbox van zolder gehaald maar deze wilt niet aan. Heb zelf wat op internet gezocht, kunnen een aantal dingen zijn maar ik durf mijn vingers er niet aan te branden.
Omgeving Almere/Amsterdam zou helemaal mooi zijn

There's no school like the old school and i'm the headmaster

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Registratie: juni 2006
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

dannbla schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 11:26:
Ik ben op zoek naar een Tweaker met verstand van de OG Xbox (de zwarte klassieke) en dan met name de uitvoering met een hardware mod.

Ik heb mijn oude Xbox van zolder gehaald maar deze wilt niet aan. Heb zelf wat op internet gezocht, kunnen een aantal dingen zijn maar ik durf mijn vingers er niet aan te branden.
Maak hem eens open als je wil, gokje van mijn kant is dat de caps het probleem zijn. Wellicht kun je even inspecteren of er een paar bol staan.

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte Aorus GTX1080TI | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Acer Predator X34P | M-Audio AV40

Acties:
  • 0Henk 'm!

• PsYgHo
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 01:56
Of je mainbord hebben aangetast ..
De beruchte clock capacitor.

Maar goed je bent welkom in Drenthe...

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• LoCuTuS2000
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 18-06 14:43

LoCuTuS2000

Resistance is futile

dannbla schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 11:26:

Marktplaats staat vol met xboxen, ook voor kleine bedragen, is het niet makkelijker om een andere te kopen?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Henkje.doc
gast7 schreef op maandag 31 mei 2021 @ 21:45:

Er zijn ook gewoon heel veel minder interssante games voor de xbox consoles uitgekomen dan bij playstation Dan merk je zelfs al bij de originele xbox

Ik bedoel maar de ps2 heeft honderden fantastische games. Xbox daarentegen toch ruim onder de 30 qua echte musthaves die exclusief zijn voor het platform als je het mij vraagt en zelfs van die toppers zelden iets waarbij je echt iets mist zoals bij de cube of ps2. er zitten niet echt legendarische titels op.

Titels als otogi, voodoo vince en stubs zombie zijn leuke titels maar het zijn meer de niche titels ala wat minder bekende gems je mist er niet heel veel aan als je het enkel bij de cube of ps2 houdt.

Hele genre's bestaan haast niet eens op Xbox. Mascotte's is 3 maal niks op Halo na.

en gezien de matige library sticken veel mensen enkel bij playstation inplaats van voor beide voor die paar extra titels waar ze eventueel intersse in zouden hebben. en veel xbox toppers van destijds waren enkel vet voor de toen mooie grapics, vaak niet echt titels die je er tegenwoordig bij pakt.

Ik bedoel maar de ps2 en gamecube hadden legendarische library's is toch wel slikken als je bij de xbox kijkt. het is niet vergelijkbaar qua kwaliteit als je het mij zou vragen. Xbox is de 5de wield van de 6de generatie consoles >:)

Ik zal wel zeggen dat op de 360 de import zijde niet slecht is gezien daar best wel wat shootemups zitten maar het was weer een stuk minder met de xbox one.
Je kan library's van generaties voor mijn gevoel wat lastiger met elkaar vergelijken.
GameCube is inderdaad totaal anders dan de Xbox 360.
Er zijn wel wat sporttitels voor de 360, maar dat zijn er veel minder.

Wat vooral bij die generatie goed zichtbaar was (en ook al bij de PS2) was dat de generatie erg lang doorliep. zelfs tot 2 generaties verder (laatste PS2 titel Fifa14 is de eerste Fifa 14 op de PS4, sorry voor wederom het Fifa voorbeeld).

Toegegeven. De laatste paar jaar van de generatie van de PS2 was beter dan bij de Xbox 360 (verder dan Fifa, Just Dance, Pes , NBA en een verdwaalde Minecraft Story kwam je niet.

Een tijd geleden had ik al een keer een stukje getikt over de reden om met 360 te gaan verzamelen.
Kort samengevat:

De console is na de launch gekocht, en we hebben zeker in het begin vrij fanatiek verzameld, echter vanaf 13 werd dit minder: Er kwamen andere consoles en belangrijker: World of WarCraft en Diablo 3 kwamen voorbij en dus ook wat meer PC gamen.

In 2017 hebben we het weer opgepakt en kwam eigenlijk het doel voorbij om voor de complete set te gaan.
Niet omdat het moet, maar omdat het kan. En dan vooral omdat het kan voor een betaalbare prijs.

Als ik nu pricecharing check en dan alleen al naar de top10 kijk. Al die titels hadden we voor een fractie van de prijs.

Daarna kwamen wat subdoelen zoals de Classics, Duopacks, Bestsellers en cover variaties.
Met als laatste doel de laatste NTSC region free voorzien van een PAL tegenhanger. Dat gaat voorspoedig

in NTSC-J heb je de geniale Cave collection. Die is nu ook aardig zeldzaam en prijzig. De shooters die in PAL zijn uitgekomen hebben we en blijven ook altijd goed speelbaar.

Acties:
  • +1Henk 'm!
Henkje.doc schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 16:10:
[...]

Je kan library's van generaties voor mijn gevoel wat lastiger met elkaar vergelijken.
GameCube is inderdaad totaal anders dan de Xbox 360.
Er zijn wel wat sporttitels voor de 360, maar dat zijn er veel minder.

Wat vooral bij die generatie goed zichtbaar was (en ook al bij de PS2) was dat de generatie erg lang doorliep. zelfs tot 2 generaties verder (laatste PS2 titel Fifa14 is de eerste Fifa 14 op de PS4, sorry voor wederom het Fifa voorbeeld).

Toegegeven. De laatste paar jaar van de generatie van de PS2 was beter dan bij de Xbox 360 (verder dan Fifa, Just Dance, Pes , NBA en een verdwaalde Minecraft Story kwam je niet.

Een tijd geleden had ik al een keer een stukje getikt over de reden om met 360 te gaan verzamelen.
Kort samengevat:

De console is na de launch gekocht, en we hebben zeker in het begin vrij fanatiek verzameld, echter vanaf 13 werd dit minder: Er kwamen andere consoles en belangrijker: World of WarCraft en Diablo 3 kwamen voorbij en dus ook wat meer PC gamen.

In 2017 hebben we het weer opgepakt en kwam eigenlijk het doel voorbij om voor de complete set te gaan.
Niet omdat het moet, maar omdat het kan. En dan vooral omdat het kan voor een betaalbare prijs.

Als ik nu pricecharing check en dan alleen al naar de top10 kijk. Al die titels hadden we voor een fractie van de prijs.

Daarna kwamen wat subdoelen zoals de Classics, Duopacks, Bestsellers en cover variaties.
Met als laatste doel de laatste NTSC region free voorzien van een PAL tegenhanger. Dat gaat voorspoedig

in NTSC-J heb je de geniale Cave collection. Die is nu ook aardig zeldzaam en prijzig. De shooters die in PAL zijn uitgekomen hebben we en blijven ook altijd goed speelbaar.
Was eigenlijk de 6de generatie consoles aan het vergelijken

Dus de OG xbox met de ps2 en de gamecube

Xbox 360 word natuurlijk vergeleken met de ps3 en de wii.

Hoewel de xbox zeker goeie titels heeft is het toch altijd een gevalletje dat de concurrent meer te bieden had waaronder vrij legendarische titels waarbij mensen loyaal blijven bij playstation tenopzichte van xbox. Eigenlijk het geval met alle generaties qua xbox. We gaan het zien met de series X of het een keer anders word dankzij gamepass.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• BoomSlang
  • Niet online
gast7 schreef op maandag 31 mei 2021 @ 21:45:

Ik doelde meer op de spellen die op beide platformen zijn uitgekomen, maar verder heb je wel een goed punt. :)

@dannbla Zoals eerder aangegeven open maken en kijken, daar kan weinig fout meegaan. Als het kan gelijk wat foto's hier neergooien. Dan kunnen we hier er lekker tegenaan bemoeien :P ;)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• dannbla
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 07:34
BoomSlang schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 16:58:
[...]

Ik doelde meer op de spellen die op beide platformen zijn uitgekomen, maar verder heb je wel een goed punt. :)

@dannbla Zoals eerder aangegeven open maken en kijken, daar kan weinig fout meegaan. Als het kan gelijk wat foto's hier neergooien. Dan kunnen we hier er lekker tegenaan bemoeien :P ;)
Bedankt allemaal voor jullie reacties. Hier de foto's:

Alleen de lampjes van het frontpaneel van de X3CP gaan aan, de rest van de xbox niet.

Ik heb nooit eerder transistors vervangen maar ik heb mij laten vertellen dat het om de volgende gaan.

Ik zal dus een soldeer setje moeten aanschaffen, er staan zat tutorials op Youtube.

There's no school like the old school and i'm the headmaster

Acties:
  • +2Henk 'm!

• BoomSlang
  • Niet online
Het zijn condensatoren, transistors hebben 3 pootjes eraan zitten.
Zou ze wel gelijk allemaal doen.

We hebben ook een elektronica topic hier op got. Daar kan je ook altijd terecht voor vragen, maar bij Circuits staan ook de nodige beschrijvingen.

Je kan ook altijd nog met een oefensetje beginnen.

Ik doe alles hier mee.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• linksquest
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 18-06 09:21
De PlayStation 3 heeft vandaag nog een update gekregen.

https://www.playstation.c...ware/ps3/system-software/

Every Game has A Story, Only One is A Legend

Acties:
  • +2Henk 'm!

• LoCuTuS2000
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 18-06 14:43

LoCuTuS2000

Resistance is futile

dannbla schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 17:23:
[...]

[Afbeelding]

Alleen de lampjes van het frontpaneel van de X3CP gaan aan, de rest van de xbox niet.

[Afbeelding]

Ik heb nooit eerder transistors vervangen maar ik heb mij laten vertellen dat het om de volgende gaan.

[Afbeelding]

Ik zal dus een soldeer setje moeten aanschaffen, er staan zat tutorials op Youtube.
Een X3CP is ook geld waard in de scene, zeker de moeite waard van het redden. Super gave box. Condensatoren vervangen is geen rocket science. Zorg ook voor een desoldeerpomp, zijn helemaal niet duur en anders krijg je de nieuwe condensatoren moeilijk er in. Als je soldeer tips wilt ga dan naar Voultar op youtube.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ekfad
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 18-06 12:15
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Haal meteen ook de klokcondensator er uit. die zit links voor. Grote kans dat die ook reeds aan het lekken is. Heeft in ieder geval 1 van mijn 2 xboxen gemold.

Acties:
  • +5Henk 'm!

• RJL86

Geen idee of wat het is, maar deze bij de kringloop opgehaald :)

Acties:
  • +1Henk 'm!
RJL86 schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 12:51:
[Afbeelding]

Vampire night is wel leuk als je een lightgun hebt.

Do Not Underestimate The Power of PlayStation

• RJL86
snefkens schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 12:57:
[...]

Vampire night is wel leuk als je een lightgun hebt.
Ah is het zo'n game. Moet toch nog een keer zo'n ding aanschaffen. Ik heb ook Virtua Cop Elite voor de ps2. Werkt op zich wel met een controller, maar met een lightgun is het waarschijnlijk leuker.

Acties:
  • +1Henk 'm!
BoomSlang schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 16:58:
[...]

Ik ook.

je moet het zo zien waarom voor twee consoles gaan als 1 console de games ook afspeelt plus veel meer waaronder legendarische titels. Toch weer kast vulling om nog een console te halen.

Veel mensen zitten niet te wachten om ook een xbox console te halen dan houden ze het liever bij 1 console. vermoedt dat het prijs verschil minder was geweest als xbox een vergelijkbare aantal exclusives had plus iconische mascottes als sony.

Mensen hechten meer waarde aan de sony versie dankzij de exclusives die het systeem heeft. Multplatform of niet als je een console zou moeten kiezen is het voor velen toch liever playstation.

Is met de ps4 al helemaal zo, los van de grotere titels heel wat minder indi titels die op de xbox one verschijnen enkel ps4 en switch lijkt het.

[Voor 7% gewijzigd door gast7 op 02-06-2021 13:33]

• Tux3.14
  • Registratie: september 2009
  • Nu online
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Gaaf ding. Ik kan het niet supergoed op de foto's zien, maar de condensators lijken wel bol te staan. Sowieso vervangen dus.
Maar de belangrijkste is de time condensator, ff youtuben/googlen en je vind genoeg tutorials.

Acties:
  • +6Henk 'm!

• Tux3.14
  • Nu online
Ondertussen hier ook een nieuw speelgoed. GBC is gemod met een nieuwe behuizing, knoppen en een groter IPS scherm dan het origineel. :)
Tevens heeft het IPS scherm ook de mogelijkheid om de brightness aan te passen, en door select/start tegelijk ingedrukt te houden kan ik ook kiezen tussen verschillende scan-modi.

Voor:

Na:

• DutchKel
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 02:14
Tux3.14 schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 16:45:
Ondertussen hier ook een nieuw speelgoed. GBA is gemod met een nieuwe behuizing, knoppen en een groter IPS scherm dan het origineel. :)
Tevens heeft het IPS scherm ook de mogelijkheid om de brightness aan te passen, en door select/start tegelijk ingedrukt te houden kan ik ook kiezen tussen verschillende scan-modi.

Voor:
[Afbeelding]

Na:
[Afbeelding]
Dat is wel een hele aparte mod, een GBA mod zodat die eruit ziet als een gameboy color. Kun je er dan ook gameboy color en GBA spellen op spelen?

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

• Tux3.14
  • Nu online
DutchKel schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 18:37:
[...]

Dat is wel een hele aparte mod, een GBA mod zodat die eruit ziet als een gameboy color. Kun je er dan ook gameboy color en GBA spellen op spelen?
Ik bedoelde natuurlijk GBC ;)
Alleen Color en alles daarvoor kan ik er op spelen.

Acties:
  • +5Henk 'm!
Wel grappig dat de code van de limited edition nog gewoon werkt. Best een vermakelijke game trouwens. Ondanks de ophef die erover was.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Bar么ZZa
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 07:17
RJL86 schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 12:51:
[Afbeelding]

Red Steel 2 was destijds best innovatief. Een van de eerste games die voor de Wii Motion Plus was gemaakt, dus het maakte echt uit hoe je met je katana zwaaide ipv een waggle.

Als je inmiddels bekend bent met VR en de motion controls, dan zal het niet zo soepel meer aanvoelen vermoed ik ;)

• RJL86
Bar么ZZa schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 22:13:
[...]

Red Steel 2 was destijds best innovatief. Een van de eerste games die voor de Wii Motion Plus was gemaakt, dus het maakte echt uit hoe je met je katana zwaaide ipv een waggle.

Als je inmiddels bekend bent met VR en de motion controls, dan zal het niet zo soepel meer aanvoelen vermoed ik ;)
Heb nooit met VR gespeeld, dus weet niet hoe dat voelt. Game staat op de backlog, maar ga proberen om het wel te spelen. Lijkt me wel leuk om beetje met een zwaard te slaan :p

• TomBraamhaar
  • Nu online
Bar么ZZa schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 22:13:
[...]

Als je een keer Beat Saber heb gespeeld valt de Wii remote altijd weer tegen. :P

Acties:
  • +1Henk 'm!

• linksquest
snefkens schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 21:10:
Wel grappig dat de code van de limited edition nog gewoon werkt. Best een vermakelijke game trouwens. Ondanks de ophef die erover was.
[Afbeelding]
Ik heb de game ooit gehad op de Xbox 360, toen is me op 80% de savefile corrupt geraakt met een update, en toen nooit meer opgepakt, heb hem wel 3 jaar geleden, toen ik in eerste instantie stopte met Xbox omdat die meer stof hapte dan wat anders, de game opnieuw gekocht voor de Playstation 3. De game was inderdaad wel aardig.

Acties:
  • +10Henk 'm!

• BoomSlang
  • Niet online
Zaterdag poets dag :P

Acties:
  • +1Henk 'm!

• linksquest
Nice, veel plezier, hier gewoon een werkdag, aangezien wij 24/7 diensten bieden :D

Acties:
  • +5Henk 'm!
Arhgh... PS1 gekocht (voor iemand anders). Zat mooie RGB kabel bij dus ging er vanuit dat deze was omgebouwd (dat wilde hij graag). Getest...laser rot.

Goed, ruilen we hem om met 茅茅n van de andere tig PS1's. Bijna mn twee stapels PS1's door, pas bij de 茅茅n na laatste eentje die voldeed aan de eisen (omgebouwd, geen FMV skip issues). Rest van de stapel was OF niet omgebouwd, OF had FMV skip issues (5 serie), OF een rotte laser.

Die laatste dus getest..memory card ging niet in het slot :(
Ding opengehaald, bleek er een stukje plastic klem te zitten. Dat weggehaald en werkte. Wilde al bijna die hele unit vervangen voor een ander maar die was ook niet helemaal fris :P

Acties:
  • +6Henk 'm!

• BoomSlang
  • Niet online
De nieuwe aanwas weer schoon en in elkaar

En het pakketje uit Japan is ook binnengekomen *O*

• koelebobes
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 20:32

koelebobes

twitch.tv/koelebobes

Hebben jullie advies? Ik wil mijn hele collectie gaan catalogiseren maar wil daar wel tegelijkertijd een waarde bij hebben staan zodat ik de totale waarde van mijn collectie kan bijhouden :) Ben heel benieuwd wat ik hier nou in de kast heb staan * het liefst EU prijzen :)

Volg mijn Twitch Kanaal www.twitch.tv/koelebobes <3

Acties:
  • +1Henk 'm!

• laugh
Exorcist schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 17:03:
Arhgh... PS1 gekocht (voor iemand anders). Zat mooie RGB kabel bij dus ging er vanuit dat deze was omgebouwd (dat wilde hij graag). Getest...laser rot.

Goed, ruilen we hem om met 茅茅n van de andere tig PS1's. Bijna mn twee stapels PS1's door, pas bij de 茅茅n na laatste eentje die voldeed aan de eisen (omgebouwd, geen FMV skip issues). Rest van de stapel was OF niet omgebouwd, OF had FMV skip issues (5 serie), OF een rotte laser.

Die laatste dus getest..memory card ging niet in het slot :(
Ding opengehaald, bleek er een stukje plastic klem te zitten. Dat weggehaald en werkte. Wilde al bijna die hele unit vervangen voor een ander maar die was ook niet helemaal fris :P

[Afbeelding]
Nice. Hopelijk heeft ie wel een stealth chip, anders zullen sommige games problemen geven.

Het laser gebeuren was wel even gedoe. Ik kreeg het pas perfect na het swappen van de laser assembly naar een namaak + uit elkaar halen en invetten + potentiometer tweaks + spindle replacement. En dan je laser testen en tweaken met Tony Hawk Pro Skater 2 en Final Fantasy IX.

Acties:
  • +1Henk 'm!
koelebobes schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 19:12:
Hebben jullie advies? Ik wil mijn hele collectie gaan catalogiseren maar wil daar wel tegelijkertijd een waarde bij hebben staan zodat ik de totale waarde van mijn collectie kan bijhouden :) Ben heel benieuwd wat ik hier nou in de kast heb staan * het liefst EU prijzen :)
Via pricecharting kan je redelijk goed de waarde bepalen. Volgens mij kan je daar ook een lijst maken.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Xyphoid
  • Laatst online: 18-06 08:23
Ik gebruik al een tijdje Gameye en vind het best handig.
Je kan invullen wat je zelf betaald hebt en hij geeft dan bij de spelinfo aan wat het verschil is met de huidige prijs. Ik weet alleen niet waar de prijzen vandaan komen.

Toshiba e755 Pocket PC > Panasonic G500 >Nokia 8210 > Nokia 8850 > Vario MDA (htc wizard 200) > Vario MDA III (htc tytn II) > HTC Hero > HTC Desire HD > Asus Transformer TF101 > Asus Padfone > Oppo Find 5 > LG Nexus 5 > Wileyfox Swift 2X > Razer Phone

Acties:
  • +6Henk 'm!

• Petje72
  • Registratie: november 2008
  • Laatst online: 06:35
even een tip betreft HDMI switch, koop deze in ieder geval niet, is prul, ik heb hem teruggestuurd.
https://www.allekabels.nl...hdmi-switch-5-poorts.html
^ niks mis met (de service van) de webshop zelf, apparaat is gewoon prul, 10x niks, gammele zooi, werkt niet

dus ik ga maar voor de duurdere Aten die hier al eens benoemd is.
-------
De rode PS2 slim werkt perfect, aangesloten, werkt direct. Ik heb Virtua Fighter 4 een tijdje gespeeld, console wordt niet warm en blijft stabiel tijdens games. Ben er blij mee. Nu zooi games toevoegen aan de collectie, zit wat meuk bij maar ook aantal aardige games.

update: tijdens zoeken naar Japanse titels, velen staan niet in PriceCharting, kwam ik deze site tegen: https://psxdatacenter.com staan veel Japanse PS1, PS2 en PSP games in.

[Voor 65% gewijzigd door Petje72 op 06-06-2021 09:16]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RJL86
Ik gebruik de app Gameye. Werkt best wel goed.

Acties:
  • +8Henk 'm!

• BoomSlang
  • Niet online
Petje72 schreef op zondag 6 juni 2021 @ 07:39:
even een tip betreft HDMI switch, koop deze in ieder geval niet, is prul, ik heb hem teruggestuurd.
https://www.allekabels.nl...hdmi-switch-5-poorts.html
^ niks mis met (de service van) de webshop zelf, apparaat is gewoon prul, 10x niks, gammele zooi, werkt niet

dus ik ga maar voor de duurdere Aten die hier al eens benoemd is.
-------
De rode PS2 slim werkt perfect, aangesloten, werkt direct. Ik heb Virtua Fighter 4 een tijdje gespeeld, console wordt niet warm en blijft stabiel tijdens games. Ben er blij mee. Nu zooi games toevoegen aan de collectie, zit wat meuk bij maar ook aantal aardige games.
[Afbeelding][Afbeelding]

update: tijdens zoeken naar Japanse titels, velen staan niet in PriceCharting, kwam ik deze site tegen: https://psxdatacenter.com staan veel Japanse PS1, PS2 en PSP games in.
De veelal goede staat bij games uit Japan blijft verbazingwekkend. :)

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Petje72
  • Registratie: november 2008
  • Laatst online: 06:35
BoomSlang schreef op zondag 6 juni 2021 @ 11:03:
[...]

De veelal goede staat bij games uit Japan blijft verbazingwekkend. :)

[Afbeelding]

[Afbeelding]
tussen de PS1 Games zit veel casino/gokkastgames en mahjong. Paar leuke games.

Wat me wel opvalt is dat bij de dunne doosjes vaak een extra karton/papiertje zit voor de back van de dikke PS1 case, is wel nice touch.

Dit zijn de PS2 games, allemaal kompleet en in nette staat (gezien de leeftijd ook).

Acties:
  • +2Henk 'm!

• BoomSlang
  • Niet online
Ja, dat is idd typisch Japans. Zit bij Saturn en Dreamcast er ook bij.

Zie bv bv hierbij.

Soms zit er ook een postcard bij en, ze worden zelfs nog los verkocht.

Zitten wel weer wat mooie covers tussen :9

[Voor 67% gewijzigd door BoomSlang op 06-06-2021 17:57]

Acties:
  • 0Henk 'm!
BoomSlang schreef op zondag 6 juni 2021 @ 12:20:
Ja, dat is idd typisch Japans. Zit bij Saturn en Dreamcast er ook bij.

Zie bv bv hierbij.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Soms zit er ook een postcard bij en, ze worden zelfs nog los verkocht.

Zitten wel weer wat mooie covers tussen :9
veel europese games zeker die van capcom kwamen ook met een postcard met westerse releases bij ps1 en dergelijken

Die stukjes/ karton spine cards had je ook in het westen bij neo geo cd en de sega Mega cd games

De meeste mensen gooiden die weg, nachtmerrie om compleet te vinden bij westere releases |:(

Die dingen zijn echt gemaakt om weg te gooien, was puur voor de sier in de winkelschappen om kopers te lokken. En zonder de plastic seal is het toch lastig bewaren gezien het origineel aan de buitenkant zat niet veel reden om die te bewaren voor velen.

[Voor 18% gewijzigd door gast7 op 06-06-2021 20:58]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• MadDogMcCree
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 01:19
Het hele joy-con debacle doet toch extra veel pijn als je bedenkt hoe goed de hardware ooit was. Kwam afgelopen week bij het zolder opruimen een Game & Watch Donkey Kong tegen, de originele 鈥楴intendo DS鈥. Mijn ouders hebben dat ding bijna 40 jaar geleden gekocht. Nieuwe batterijtjes erin, en is bijna zo goed als nieuw. Hij heeft zeker 15 jaar ongebruikt opgeborgen gelegen en werkt nog perfect.

Dus voor de nostalgie ook de GBA鈥檚 weer tevoorschijn gehaald. Zelfs dik 3 jaar na het laatste gebruik deed de batterij van de SP AGS-101 het nog zeker een uur of 6. Ook mijn twee micro鈥檚 hebben nog steeds 鈥榡uice鈥, die zijn misschien al niet meer echt gebruikt sinds een jaar of 6-7.

Dat wilde ik even delen. Blijven toch prachtige apparaatjes, zeker de GBA鈥檚, al baal ik wel dat ik ooit een deel van mij collectie verkocht heb. Had aardig wat (J)RPG games, maar vanwege tijdgebrek ze weg gedaan. Boktai 1 en 2 had ik gewoon moeten houden.

Acties:
  • 0Henk 'm!
MadDogMcCree schreef op zondag 6 juni 2021 @ 23:29:
Het hele joy-con debacle doet toch extra veel pijn als je bedenkt hoe goed de hardware ooit was. Kwam afgelopen week bij het zolder opruimen een Game & Watch Donkey Kong tegen, de originele 鈥楴intendo DS鈥. Mijn ouders hebben dat ding bijna 40 jaar geleden gekocht. Nieuwe batterijtjes erin, en is bijna zo goed als nieuw. Hij heeft zeker 15 jaar ongebruikt opgeborgen gelegen en werkt nog perfect.

Dus voor de nostalgie ook de GBA鈥檚 weer tevoorschijn gehaald. Zelfs dik 3 jaar na het laatste gebruik deed de batterij van de SP AGS-101 het nog zeker een uur of 6. Ook mijn twee micro鈥檚 hebben nog steeds 鈥榡uice鈥, die zijn misschien al niet meer echt gebruikt sinds een jaar of 6-7.

Dat wilde ik even delen. Blijven toch prachtige apparaatjes, zeker de GBA鈥檚, al baal ik wel dat ik ooit een deel van mij collectie verkocht heb. Had aardig wat (J)RPG games, maar vanwege tijdgebrek ze weg gedaan. Boktai 1 en 2 had ik gewoon moeten houden.
Niet geheel eerlijk, technieken worden steeds complexer en dus de kans op defecten (en bij spellen: bugs) steeds groter. Het is een andere tijd en een ander verwachtingspatroon.

Acties:
  • +2Henk 'm!
Exorcist schreef op zondag 6 juni 2021 @ 23:33:
[...]

Niet geheel eerlijk, technieken worden steeds complexer en dus de kans op defecten (en bij spellen: bugs) steeds groter. Het is een andere tijd en een ander verwachtingspatroon.
Gezien de technieken juist verbeteren zou ik zeggen dat modernere items langer mee zouden moeten gaan.

Vind ik niet echt heel onlogische gedachte. In veel sectors gaan modernere items ook veel langer mee zoals het zou horen.

Als we naar pc's kijken, Oudere pc's gingen niet al te lang mee terwijl je nu met gemak een pc kan halen die 5 a 10+ jaren mee kan gaan met veel gebruik

SSD heeft ook veel minder kans om stuk te gaan tenopzichte van een normale hard drive en het is nog eens instant qua laadtijden ook. Dat is wat je van moderne tech zou verwachten verbeteringen zonder downgrades

Joy cons zijn toch wel heel erg slechte controllers. Vind ik trouwens prima qua kritiek want sony en microsft hebben bij lange na niet zulke matige pookjes als met de joy cons qua drift, Het is enkel bij de switch een aardig probleem wat dat betreft het loopt achter in vergelijking met de competitie en het is wellicht de slechtste controller die nintendo ooit heeft geproduceert zelfs zonder de drift.

[Voor 43% gewijzigd door gast7 op 07-06-2021 00:07]

Acties:
  • +1Henk 'm!
gast7 schreef op zondag 6 juni 2021 @ 23:49:
[...]

Gezien de technieken juist verbeteren zou ik zeggen dat modernere items langer mee zouden moeten gaan.

Vind ik niet echt heel onlogische gedachte. In veel sectors gaan moderenere items ook veel langer mee zoals het zou horen.

Als we naar pc's kijken, Oudere pc's gingen niet al te lang mee terwijl je nu met gemak een pc kan halen die 5 a 10+ jaren mee kan gaan met veel gebruik
Je hebt het nu puur over snelheid en niet over betrouwbaarheid. Er wordt nu minder snel gewisseld van welk platform dan ook omdat de leap in snelheid minder groot is dan destijds (als voorbeeld een 386 SX16 naar een 486DX2-66 bijv.).

Langer meegaan kan dus om twee redenen zijn; technisch nog bruikbaar (qua snelheid en inzetbaarheid) of door de techniek an sich. En de technieken vroeger waren simpeler waardoor oude(re) hardware langer blijft leven (in de regel) dan nieuwere. Dat is mijn punt.

Acties:
  • 0Henk 'm!
Exorcist schreef op zondag 6 juni 2021 @ 23:54:
[...]

Je hebt het nu puur over snelheid en niet over betrouwbaarheid. Er wordt nu minder snel gewisseld van welk platform dan ook omdat de leap in snelheid minder groot is dan destijds (als voorbeeld een 386 DX16 naar een 486DX2-66 bijv.).

Langer meegaan kan dus om twee redenen zijn; technisch nog bruikbaar (qua snelheid en inzetbaarheid) of door de techniek an sich. En de technieken vroeger waren simpeler waardoor oude(re) hardware langer blijft leven (in de regel) dan nieuwere. Dat is mijn punt.
Solid state Drive/SSD vs Hard drive.

Veel complexer, maar toch veel betrouwbaarder plus veel sneller dan de oudere hard drives. Minder bewegende onderdelen sure maar het is toch een voorbeeld wat je zou verwachten qua upgrades met de modernere technologie. Sneller, steviger geen downgrades (op de hogere prijs na)

Qua PC's heb ik het overigens juist over betrouwbaarheid de nieuwere pc's gaan veel langer mee, oudere pc's raken veel sneller defect waarbij je reparaties mag verrichten om ze bruikbaar te houden. En laten we het niet hebben over oude pc diskettes/floppy's. Die dingen zijn zo fragiel 8)7

Wat dacht je van andere sectors. kijk naar oude fietsen of auto's Die altijd veel roesten super irritant qua onderhoud. In het heden hoef je haast niks te doen wat dat probleem betreft. Nieuwere fietsen/auto's roesten eigenlijk haast niet meer.

[Voor 32% gewijzigd door gast7 op 07-06-2021 00:04]

Acties:
  • 0Henk 'm!
gast7 schreef op zondag 6 juni 2021 @ 23:49:
[...]

Vind ik niet echt heel onlogische gedachte. In veel sectors gaan modernere items ook veel langer mee zoals het zou horen.

SSD heeft ook veel minder kans om stuk te gaan tenopzichte van een normale hard drive en het is nog eens instant qua laadtijden ook. Dat is wat je van moderne tech zou verwachten verbeteringen zonder downgrades

Joy cons zijn toch wel heel erg slechte controllers. Vind ik trouwens prima qua kritiek want sony en microsft hebben bij lange na niet zulke matige pookjes als met de joy cons qua drift, Het is enkel bij de switch een aardig probleem wat dat betreft het loopt achter in vergelijking met de competitie en het is wellicht de slechtste controller die nintendo ooit heeft geproduceert zelfs zonder de drift.
De ps5 pookjes zijn nou ook niet echt van hoge kwaliteit. Daarnaast hebben veel controllers last van sticky buttons.

De controllers zijn veel complexer geworden dus ik snap wel dat er iets sneller kapot kan gaan. Maar op onderdelen zoals sticks en knoppen snap ik het overigens niet. Die techniek zit al tientallen jaren in controllers. Ik denk dat het vooral gaat om bezuinigingen op onderdelen. Ze nemen niet meer de beste onderdelen die er te verkrijgen zijn. Dat maakt de console te duur.

Acties:
  • 0Henk 'm!
Bezuinigingen zijn zeker een dingetje in het heden

Het schijnt dat de gewrichten qua knopjes en sticks in de joy cons van hetzelfde materiaal zijn als de krijtjes die je gebruikt op een school bord 8)7

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MadDogMcCree
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 01:19
Het is meer dat Nintendo niet echt meer staat voor de kwaliteit waar ze ooit voor stonden. Natuurlijk is de Switch veel gevoeliger voor hardwaredefecten, maar het blijft toch opvallend dat al het oude Nintendo spul nog zo goed werkt, op twee Nintendo 64 controller pookjes na werken al mijn (nouja, onze, maar ze liggen bij mij) Nintendo consoles en handhelds nog perfect. En het zijn allemaal geen 鈥榤useum stukken鈥, maar echt gebruikte exemplaren.

Mijn persoonlijke ervaring met SEGA is een stuk minder. Zowel mijn Game Gear als Master System II hebben flinke video en audio gebreken.

Maar goed, ik wilde eigenlijk vooral een pluim aan de GBA geven, wat mij betreft de allerbeste handheld ooit. Ik ga zeker ooit nog een keer een backlit originele formfactor GBA kopen, maar met 6 GBA鈥檚 en een DS Lite kan dat nog wel even wachten.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 02:14
Het grootste verschil met vroeger is internet. Ik heb van bijna alle Nintendo consoles al heel wat kapotte controllers gezien. Een NES waarbij een kant van de vierpuntsdruktoets lam was, het pookje bij de N64 die lam was.

Het enige verschil was dat er toen geen internet was en je niet wist dat het niet normaal was en daarom maar gewoon een nieuwe controller ging kopen. Of in het geval van een N64 een nieuw pookje.

Ik heb zelf 2 switches uit 2017 en die werken beide nog prima zonder joycon drift. Vroeger zou ik dus ook niet ervan hebben geweten. Nu lees ik dat op internet en dat er rechtszaken over zijn enzo. Dat staat dus echt niet in onze lokale krant.

[Voor 22% gewijzigd door DutchKel op 07-06-2021 04:35]

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RJL86
Exorcist schreef op zondag 6 juni 2021 @ 23:33:
[...]

In het geval van de joycons is het gewoon pure bezuiniging. Ze hebben er gewoon goedkope sticks op gezet. Idem met de PS5, die schijnt ook niet al te lang mee te gaan.

Moet trouwens zeggen na 2,5 jaar intensief gebruik van de Switch, ben ik zelf nog geen drift tegengekomen.

[Voor 10% gewijzigd door RJL86 op 07-06-2021 08:43]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• koelebobes
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 20:32

koelebobes

twitch.tv/koelebobes

Xyphoid schreef op zondag 6 juni 2021 @ 03:39:
[...]

Ik gebruik al een tijdje Gameye en vind het best handig.
Je kan invullen wat je zelf betaald hebt en hij geeft dan bij de spelinfo aan wat het verschil is met de huidige prijs. Ik weet alleen niet waar de prijzen vandaan komen.

Dit is nou precies waarom ik deze tool wilde gebruiken鈥 Ooit een SNES en NES met spellen erbij gekocht, voor 75 euro. Ik heb powerblade nooit een hoesje gegeven want dat was 鈥済een Nintendo game鈥 dus waarom zou ik die een dustcover geven. Zelfde voor het 鈥渟impele voetbal spelletje鈥! Ik ben blij met deze tool heb nu alles erin staan dus we gaan het in de gaten houden :). ( ik weet dat het geen representatieve waarde betekend maar het is leuk om alles bij elkaar te zien ) :)

[Voor 4% gewijzigd door koelebobes op 07-06-2021 11:21]

Volg mijn Twitch Kanaal www.twitch.tv/koelebobes <3

Acties:
  • 0Henk 'm!
RJL86 schreef op maandag 7 juni 2021 @ 08:42:
[...]

In het geval van de joycons is het gewoon pure bezuiniging. Ze hebben er gewoon goedkope sticks op gezet. Idem met de PS5, die schijnt ook niet al te lang mee te gaan.

Moet trouwens zeggen na 2,5 jaar intensief gebruik van de Switch, ben ik zelf nog geen drift tegengekomen.
Ik heb zelf ook geen drift na 2+ jaren. Ik vermoedt ook niet dat het merendeel van de kopers joy con drift heeft. zou namelijk best wel veel kosten als meer dan 50% gratis vervangende controllers moest krijgen.

Schijnt dat slechts 25000 mensen in europa hadden geklaagd wat dit betreft wat ruim een fractie van 1% is qua kopers. gezien er toch ongeveer 20 miljoen switches zijn verkocht in europa in een zeer recent artikel

https://www.trustedreview...-25000-complaints-4120550

Dat zeggende zelfs in een werkende staat voelt het wel erg cheap aan en het is erg klein. Het is dat sommige games joy cons forceren qua gebruik en natuurlijk handheld modus maar merendeel gebruik ik zo veel mogelijk de pro controller.

Joy cons zijn wat mij betreft de slechtste controllers die Nintendo heeft geproduceert is echt matig qua gebruik als je het mij zou vragen. Het is leuk dat er zoveel inzit qua tech maar de kleine size en de zeer goedkoop aanvoelende analog stick zijn echt matig qua kwaliteit voelt niet best aan.

[Voor 4% gewijzigd door gast7 op 07-06-2021 12:13]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RJL86
gast7 schreef op maandag 7 juni 2021 @ 11:40:
[...]

Ik heb zelf ook geen drift na 2+ jaren. Ik vermoedt ook niet dat het merendeel van de kopers joy con drift heeft. zou namelijk best wel veel kosten als meer dan 50% gratis vervangende controllers moest krijgen.

Schijnt dat slechts 25000 mensen in europa hadden geklaagd wat dit betreft wat ruim een fractie van 1% is qua kopers. gezien er toch ongeveer 20 miljoen switches zijn verkocht in europa in een zeer recent artikel

https://www.trustedreview...-25000-complaints-4120550

Dat zeggende zelfs in een werkende staat voelt het wel erg cheap aan en het is erg klein. Het is dat sommige games joy cons forceren qua gebruik en natuurlijk handheld modus maar merendeel gebruik ik zo veel mogelijk de pro controller.

Joy cons zijn wat mij betreft de slechtste controllers die Nintendo heeft geproduceert is echt matig qua gebruik als je het mij zou vragen. Het is leuk dat er zoveel inzit qua tech maar de kleine size en de zeer goedkoop aanvoelende analog stick zijn echt matig qua kwaliteit voelt niet best aan.
Klopt. Kwaliteit is zeer ondermaats, voelt als chinees speelgoed. Ik gebruik denk ik 90% van de tijd de pro controller. Af en toe op de bank als de vrouw Netflix wil kijken, dan in Handheld, maar dan begin ik me al snel te ergeren.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• BoomSlang
  • Niet online
Voor mij ook de reden waarom er geen switch in huis komt. (Althans voorlopig)

Verplichte aanschaf van een pro controller om 眉berhaupt te kunnen spelen, en de bibliotheek is ook niet echt denderend. Bijna alles is ook op de WiiU uitgebracht, aangevuld door Indie spelen en wat allang en breed op de PS3 is uitgekomen.

Daarbij is de hardware (zoals al sinds de N64) zwaar ondermaats, maar wel aan de prijs.

Maar goed.. mening neem het alsjeblieft niet te zwaar

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bar么ZZa
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 07:17
De Switch heeft imo toch een flink aantal van de beste games van deze generatie. Ook minstens zoveel op gespeeld als op de PS4

Ik haal bij m'n consoles toch altijd een tweede controller, dus dat Pro controller verhaal vind ik niet zo'n probleem. Joy-cons plus houder is dan prima voor player 2. Overigens zijn er sommige games die ik beter vind spelen met de joycons/handheld. Tetris 99 bijvoorbeeld.

Met de joycons geen last van drift gehad. Maar worst case scenario is dat je een nieuw setje haalt. Ergens is dat overigens wel handig in een handheld, want controllers slijten wel vaker. Bij m'n 3DS brak m'n cirklepad af na teveel Smash Bros. Die kon ik vastlijmen, maar een vers setje joycons erop kunnen mikken is best een mooie oplossing.

[Voor 3% gewijzigd door Bar么ZZa op 07-06-2021 16:56]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• BoomSlang
  • Niet online
MadDogMcCree schreef op maandag 7 juni 2021 @ 02:36:
Het is meer dat Nintendo niet echt meer staat voor de kwaliteit waar ze ooit voor stonden. Natuurlijk is de Switch veel gevoeliger voor hardwaredefecten, maar het blijft toch opvallend dat al het oude Nintendo spul nog zo goed werkt, op twee Nintendo 64 controller pookjes na werken al mijn (nouja, onze, maar ze liggen bij mij) Nintendo consoles en handhelds nog perfect. En het zijn allemaal geen 鈥榤useum stukken鈥, maar echt gebruikte exemplaren.

Mijn persoonlijke ervaring met SEGA is een stuk minder. Zowel mijn Game Gear als Master System II hebben flinke video en audio gebreken.

Maar goed, ik wilde eigenlijk vooral een pluim aan de GBA geven, wat mij betreft de allerbeste handheld ooit. Ik ga zeker ooit nog een keer een backlit originele formfactor GBA kopen, maar met 6 GBA鈥檚 en een DS Lite kan dat nog wel even wachten.
Hardware matig heeft ook Sega zeker her en der wel wat steken laten vallen.

De Gamegear heeft een alom bekend probleem met de caps. Daar zijn ook vele kits voor te vinden, voor de voedingen en geluidboard zijn er zelfs complete vervangende prints te vinden.

De Mastersystem 2 wordt over het algemeen als te veel weg bezuinigd gezien. De 3D bril en heu kaart achtige dingen, dat snap ik nog wel, maar de uitgaande video kwaliteit drastisch naar beneden schroeven :N

Een convertor voor de Megadrive, of een Mastersystem 1 is een veel betere optie.
Voor het aanzicht ook veel beter :P

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RJL86
BoomSlang schreef op maandag 7 juni 2021 @ 16:30:
Voor mij ook de reden waarom er geen switch in huis komt. (Althans voorlopig)

Verplichte aanschaf van een pro controller om 眉berhaupt te kunnen spelen, en de bibliotheek is ook niet echt denderend. Bijna alles is ook op de WiiU uitgebracht, aangevuld door Indie spelen en wat allang en breed op de PS3 is uitgekomen.

Daarbij is de hardware (zoals al sinds de N64) zwaar ondermaats, maar wel aan de prijs.

Maar goed.. mening neem het alsjeblieft niet te zwaar
Vind de library persoonlijk juist heel goed.(zolang je niet naar de eshop kijkt, dat is alleen maar mobile games). Is denk ik de meest gebruikte console in huis hier.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mavi
  • Registratie: november 2006
  • Laatst online: 20:20
Heeft iemand hier ervaring met het uitprinten van covers? Ik heb een aantal beschadigde PS2 covers die ik graag zou willen uitprinten maar weet niet wat voor papier ik hiervoor zou kunnen gebruiken.

www.ozomedia.nl

Acties:
  • +1Henk 'm!
mavi schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 09:13:
Heeft iemand hier ervaring met het uitprinten van covers? Ik heb een aantal beschadigde PS2 covers die ik graag zou willen uitprinten maar weet niet wat voor papier ik hiervoor zou kunnen gebruiken.
Op the cover project is hier een heel artikel aan gewijd:

http://www.thecoverprojec...s/index.php?topic=19196.0

Daarnaast kan je op die website ook nieuwe covers downloaden en printen.

Acties:
  • +4Henk 'm!

• linksquest

Gisteren deze games en controller gedoneerd gekregen, kan weer even vooruit :D

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mavi
  • Registratie: november 2006
  • Laatst online: 20:20
snefkens schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 09:39:
[...]

Op the cover project is hier een heel artikel aan gewijd:

http://www.thecoverprojec...s/index.php?topic=19196.0

Daarnaast kan je op die website ook nieuwe covers downloaden en printen.
Dat ziet er goed uit. Ik zal het doornemen

www.ozomedia.nl

Acties:
  • 0Henk 'm!

• BoomSlang
  • Niet online
Bob heeft recent een nieuwe video over de verschillende type kabels online gezet.
Voor vele waarschijnlijk gesneden koek, maar voor de newbies kan het wel interessant zijn.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• laugh
Heb zojuist de gears vervangen en gegreased van mijn N64 controller. Het pookje was heel los, die is nu van een 4/10 of 5/10 van strakheid naar een 7.5/10 of 8/10 gegaan.

• Sagat
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 06:31
mavi schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 14:24:
[...]

Dat ziet er goed uit. Ik zal het doornemen
Deel je bevindingen svp! voor mijn nes,snes, pce (1 hele hu card :P ), n64, en gb/gbc/gba games zou ik zelf nog iets willen ala het universal cover system gebeuren, dus een plastic case waarin je al deze (of iig de ganbare) dan kwijt kan, met mooie covers! alhoewel

nes: eigenlijk prima leesbaar vanaf de spine
snes: ja hier zeer gewenst
n64: misschien de spine sticker set kopen, ook leuk, krijg je gelijk de pokemon 'gotta catch em all' verzameldrift :P
hu card: goed, gezien 'grote' hoeveelheid games, niet de hoogste prio...zou wel leuk zijn
gb/c/a games: juist omdat daar er soms toch wel toffe cover art is, zou ik vooral die leuk vinden, ook omdat ik omdat ik eigenlijk zelden handheld speel amper weet welke games is daar bezit :X 8)7

10 second ninja DONE

Acties:
  • +6Henk 'm!
Mijn aanwinsten vandaag. Blood omen en Monkey Island was ik al een tijd op zoek naar.

Edit: wel leuk detail dat de disc versie van monkey island extra's bevat die de digitale versie niet bevat!

[Voor 10% gewijzigd door snefkens op 09-06-2021 16:26]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• BoomSlang
  • Niet online
Sagat schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 11:14:
[...]

Deel je bevindingen svp! voor mijn nes,snes, pce (1 hele hu card :P ), n64, en gb/gbc/gba games zou ik zelf nog iets willen ala het universal cover system gebeuren, dus een plastic case waarin je al deze (of iig de ganbare) dan kwijt kan, met mooie covers! alhoewel

nes: eigenlijk prima leesbaar vanaf de spine
snes: ja hier zeer gewenst
n64: misschien de spine sticker set kopen, ook leuk, krijg je gelijk de pokemon 'gotta catch em all' verzameldrift :P
hu card: goed, gezien 'grote' hoeveelheid games, niet de hoogste prio...zou wel leuk zijn
gb/c/a games: juist omdat daar er soms toch wel toffe cover art is, zou ik vooral die leuk vinden, ook omdat ik omdat ik eigenlijk zelden handheld speel amper weet welke games is daar bezit :X 8)7
Het spine sticker gebeuren voor de N64 heb ik ook overwogen, maar de cartridge openmaken om schoon te maken, elco batterijen etc wordt dan beetje lastig...

Ik heb ze nu in zo'n pet plastic protector zitten met een label erop. Wel wit met rode letters voor het Nintendo gehalte :P

• Jumpman
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 23:28
koelebobes schreef op maandag 7 juni 2021 @ 11:17:
[...]

[Afbeelding]

Dit is nou precies waarom ik deze tool wilde gebruiken鈥 Ooit een SNES en NES met spellen erbij gekocht, voor 75 euro. Ik heb powerblade nooit een hoesje gegeven want dat was 鈥済een Nintendo game鈥 dus waarom zou ik die een dustcover geven. Zelfde voor het 鈥渟impele voetbal spelletje鈥! Ik ben blij met deze tool heb nu alles erin staan dus we gaan het in de gaten houden :). ( ik weet dat het geen representatieve waarde betekend maar het is leuk om alles bij elkaar te zien ) :)
Het is wel de NTSC International Soccer die dat waard is, de PAL versie zijn er talloze van. ;)

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

• Raem
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 07:13
Jumpman schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 18:02:
[...]

Het is wel de NTSC International Soccer die dat waard is, de PAL versie zijn er talloze van. ;)
Hetzelfde geldt voor Power Blade. De PAL versie daarvan is compleet zelfs nog goedkoper dan een NTSC cart.

https://psnprofiles.com/RaemNL

De regels gaan veranderen omtrent import buiten de EU:

https://www.postnl.nl/cam...df5e7cf10bb73ef9d5948e22c

Ook voor pakketjes onder de 22 euro moet je o.a. Btw betalen. Wordt dus leuk als je iets uit de UK wilt halen....

het was al niet leuk toen ze uit de eu stappen merendeel is namelijk boven de 22 euro.

Voorheen vorig jaar was het bij engeland gewoon geheel import vrij zoals de rest van de europese unie Ik zie het voordeel niet zo. Dat ze het nu veranderen naar zelfs onder de 22 euro vind ik echt kruimel werk _O-

Ik denk dat het echter erger is voor engeland zelf gezien zij nu bij alle landen in de gehele wereld extra import moeten betalen. Je kan dus enkel import vrij in engeland zelf kopen. Lijkt me niet zo handig voor de economie daar 8)7

[Voor 8% gewijzigd door gast7 op 10-06-2021 17:36]

snefkens schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 16:16:
Mijn aanwinsten vandaag. Blood omen en Monkey Island was ik al een tijd op zoek naar.

Edit: wel leuk detail dat de disc versie van monkey island extra's bevat die de digitale versie niet bevat!

[Afbeelding]
Nice..! Welke extra's dan? Ben te lui om mijn Monkey Island te pakken om te zien of het op het doosje staat :+
Exorcist schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 17:29:
[...]

Nice..! Welke extra's dan? Ben te lui om mijn Monkey Island te pakken om te zien of het op het doosje staat :+
Hahaha artwork, muziek etc.

snefkens schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 17:34:
[...]

Hahaha artwork, muziek etc.
Nice. Moet 'm nog 's verder spelen bedenk ik me net :o

• BoomSlang
  • Niet online
Exorcist schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 17:55:
[...]

Nice. Moet 'm nog 's verder spelen bedenk ik me net :o
Dan moet je hem als nog opzoeken :o :P

• Henkje.doc
Afgelopen week weer wat variaties voor de xbox 360 erbij.

3 tal ntsc -> pal variaties
1 compilatie in de vorm van Far Cry
1 losse editie van Trivial Pursuit. De game zelf hadden al.

• Henkje.doc
snefkens schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 16:52:
De regels gaan veranderen omtrent import buiten de EU:

https://www.postnl.nl/cam...df5e7cf10bb73ef9d5948e22c

Ook voor pakketjes onder de 22 euro moet je o.a. Btw betalen. Wordt dus leuk als je iets uit de UK wilt halen....
Yep, precies de reden waarom ik de afgelopen periode aan het ontwennen ben geslagen met bestellen via ebay. Via Ebay afgelopen 2 jaar toch nog verschillende titels kunnen halen, meestal wel UK en ook nog voor een betaalbare prijs, toen nog onder 22 euro. Maar idd dat maakt straks niets meer uit.

Dan maar ondertussen de GameMania leegplunderen in de speurtocht naar variaties (daar komen de laatste vandaan, minus Ninja Gaiden. Die laatste kwam van Cex)

• Henkje.doc
gast7 schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 17:03:
het was al niet leuk toen ze uit de eu stappen merendeel is namelijk boven de 22 euro.

Voorheen vorig jaar was het bij engeland gewoon geheel import vrij zoals de rest van de europese unie Ik zie het voordeel niet zo. Dat ze het nu veranderen naar zelfs onder de 22 euro vind ik echt kruimel werk _O-

Ik denk dat het echter erger is voor engeland zelf gezien zij nu bij alle landen in de gehele wereld extra import moeten betalen. Je kan dus enkel import vrij in engeland zelf kopen. Lijkt me niet zo handig voor de economie daar 8)7
De 'grap' is dat het voor onze doelgroep binnen dit topic niet veel uitmaakt om stimuleren dat mensen binnen hun eigen land aan de slag gaan met aanschaf van goederen. Dat is mooi, maar dan moet er wel wat zijn. En zoals ik eerder aangaf, dat wordt steeds lastiger.

Met de Covid situatie voelt marktplaats ook niet veilig aan. De site wel, niet het ophalen bij mensen aan de voordeur, hoe aardig ze ook zijn :)

• BoomSlang
  • Niet online
Henkje.doc schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 18:17:
[...]

Met de Covid situatie voelt marktplaats ook niet veilig aan. De site wel, niet het ophalen bij mensen aan de voordeur, hoe aardig ze ook zijn :)
Marktplaats vind ik vaak toch al onnodig frustrerend. De overdaad aan vage webshops, mensen die denken dat ze goud in handen hebben.

Ik kom er steeds minder....
Meeste goede deals bij ons komen uit beurzen vandaan, hoop ook snel dat ze weer door kunnen gaan. :)

• Xyphoid
  • Laatst online: 18-06 08:23
BoomSlang schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 18:32:
[...]

Marktplaats vind ik vaak toch al onnodig frustrerend. De overdaad aan vage webshops, mensen die denken dat ze goud in handen hebben.

Ik kom er steeds minder....
Meeste goede deals bij ons komen uit beurzen vandaan, hoop ook snel dat ze weer door kunnen gaan. :)
Het is niet ideaal, maar als je zoekt kan je soms wel leuke dingen vinden.
Maar ligt er aan wat je zoekt. Ik ben op dit moment alleen PS2 en Wii aan het zoeken. Meestal is het shovelware, maar die wil ik ook in mijn collectie :P
Als je echte collector items wilt, dan moet je niet op MP zijn. Alleen maar handelaren en/of extra hoge prijzen.

Toshiba e755 Pocket PC > Panasonic G500 >Nokia 8210 > Nokia 8850 > Vario MDA (htc wizard 200) > Vario MDA III (htc tytn II) > HTC Hero > HTC Desire HD > Asus Transformer TF101 > Asus Padfone > Oppo Find 5 > LG Nexus 5 > Wileyfox Swift 2X > Razer Phone

• BoomSlang
  • Niet online
Xyphoid schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 19:00:
[...]

Maar ligt er aan wat je zoekt. Ik ben op dit moment alleen PS2 en Wii aan het zoeken. Meestal is het shovelware, maar die wil ik ook in mijn collectie :P
Als je echte collector items wilt, dan moet je niet op MP zijn. Alleen maar handelaren en/of extra hoge prijzen.
Ik heb te weinig ruimte voor shovelware. Probeer meer te focussen op kwaliteit boven kwantiteit.

Nu het meer op een (echte) collectie begint te lijken, komt er steeds meer een selectievere manier van verzamelen.

Cex is ook wel aardig plek voor PS2 shovelware.

Xyphoid schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 19:00:
[...]

En niet alles is altijd te vinden in een cex of gamemania. Bij de gamemania hier staat al geen ps2 games meer. Alleen nog ps3 en xbox 360. En als ik een specifieke game zoek dan kom ik vaak toch op marktplaats uit. Andere gameshops vragen soms belachelijke prijzen.

Blood omen legacy of kain bijvoorbeeld of monkey island voor de ps3. Van de prijzen buiten marktplaats om word ik niet heel blij.

[Voor 8% gewijzigd door snefkens op 10-06-2021 19:11]

Pagina: 1 ... 97 98 99 Laatste

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True