Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 70904

Anoniem: 306567 schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 19:09:
[...]

En niet alles is altijd te vinden in een cex of gamemania. Bij de gamemania hier staat al geen ps2 games meer. Alleen nog ps3 en xbox 360. En als ik een specifieke game zoek dan kom ik vaak toch op marktplaats uit. Andere gameshops vragen soms belachelijke prijzen.
Dat is bij ons al heel lang. Sinds de verhuizing in een nieuw pand met een nieuwe hippe indeling, werd de motivatie is om langs te gaan al snel minder.

Nedgame was voor de pandemie allang beter. Helaas hebben ze de tijdelijke sluiting permanent moeten maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 306567

Anoniem: 70904 schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 19:14:
[...]

Dat is bij ons al heel lang. Sinds de verhuizing in een nieuw pand met een nieuwe hippe indeling, werd de motivatie is om langs te gaan al snel minder.

Nedgame was voor de pandemie allang beter. Helaas hebben ze de tijdelijke sluiting permanent moeten maken.
Hier precies hetzelfde, gamemania verhuisd en nedgame gesloten. Wellicht dat wij het over dezelfde stad hebben ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkje.doc
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12:16
Anoniem: 306567 schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 19:09:
[...]

En niet alles is altijd te vinden in een cex of gamemania. Bij de gamemania hier staat al geen ps2 games meer. Alleen nog ps3 en xbox 360. En als ik een specifieke game zoek dan kom ik vaak toch op marktplaats uit. Andere gameshops vragen soms belachelijke prijzen.

Blood omen legacy of kain bijvoorbeeld of monkey island voor de ps3. Van de prijzen buiten marktplaats om word ik niet heel blij.
De gamemania's hier in de buurt hebben de afgelopen jaren flink hun best gedaan in onze zoektocht.

zeker ruim 250 titels daar weggehaald via allerlei transfers. Dat doen ze nu niet meer en begrijpelijk. In totaal nog wel meer, maar ik reken even vanaf het moment van het completeren van de verzameling.

Cex was ook goed voor fillers en soms variaties. Ook veel vandaag gehaald.
Online is Cex minder en vooral hit en mis.

Het blijft schrikken al die Xbox 360 hoesjes in de kast :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkje.doc
Anoniem: 70904 schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 19:14:
[...]

Nieuwe indeling is voor mij ook niet ideaal.
Ben meer van het type: hoe meer rijen games hoe beter.

Zijn wel aardige mensen bij nedgame en gamemania hier in de regio.

Beurs is een totaal andere belevenis en kijk af en toe mn filmpjes daarvan terug.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 306567 schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 19:28:
[...]

Hier precies hetzelfde, gamemania verhuisd en nedgame gesloten. Wellicht dat wij het over dezelfde stad hebben ;-)
Zou wel verklaren waarom ik zo vaak de goede deals mis :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laugh
  • Registratie: December 2011
  • Niet online
Jullie hebben wel eens een Everdrive gekocht voor de retro consoles, hoe lang blijft dit vast bij de douane? En had je inklaringskosten uit Oekraïne? Het staat al een week nu daar met als laatste update "Item presented to customs", en er zit geen beweging in.

[ Voor 10% gewijzigd door laugh op 10-06-2021 21:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

laugh schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 21:00:
Jullie hebben wel eens een Everdrive gekocht voor de retro consoles, hoe lang blijft dit vast bij de douane? En had je inklaringskosten uit Oekraïne? Het staat al een week nu daar met als laatste update "Item presented to customs", en er zit geen beweging in.
Het schijnt mede door de vernieuwde import regels drukker te zijn dan normaal. Daarbij nog een covid naweeën erbij, dan vraagt dat wat extra geduld.

Laatste pakket uit Japan heeft ook bijna een week in Den Haag gelegen. Ter referentie, 2 maanden terug was zo'n zelfde pakket binnen een dag afgehandeld...

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• EMP
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:01

EMP

Krulloos!

Ik heb vandaag wat leuks gekregen van iemand die aan het opruimen was O+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Su0HSAyXRBWFLXnQi0hbNcnmZkM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1y4d5Djg0lWeO6gfMwgswwUe.jpg?f=fotoalbum_large

In daadwerkelijk prachtige staat, alleen de doos heeft betere tijden gezien.

Ik heb weliswaar geen Atari, maar wel een C64. Binnenkort eens testen dus :D

[ Voor 87% gewijzigd door EMP op 11-06-2021 14:12 . Reden: Even de foto gewijzigd voor eentje waar niet mijn volle adres op staat :+ ]

Verbouwblog van mijn Schrootjespaleis uit 1925.
My anime addiction.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast7
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 16-07 16:54
Anoniem: 70904 schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 21:10:
[...]

Het schijnt mede door de vernieuwde import regels drukker te zijn dan normaal. Daarbij nog een covid naweeën erbij, dan vraagt dat wat extra geduld.

Laatste pakket uit Japan heeft ook bijna een week in Den Haag gelegen. Ter referentie, 2 maanden terug was zo'n zelfde pakket binnen een dag afgehandeld...
Dat zegt niks zonder corona tijden kan je ook pech hebben dat een pakket 1 maand of twee vast zit.

zal vast wel meer gebeuren op het moment maar zelfs in rustigere tijden kan je de sjaak zijn.

[ Voor 8% gewijzigd door gast7 op 11-06-2021 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

gast7 schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 16:19:
[...]

Dat zegt niks zonder corona tijden kan je ook pech hebben dat een pakket 1 maand of twee vast zit.

zal vast wel meer gebeuren op het moment maar zelfs in rustigere tijden kan je de sjaak zijn.
Daar zal je vast wel gelijk in kunnen hebben, maar het ging mij meer om mijn laatste ervaringen, en gelijktijdig Laugh enigszins gerust te stellen dat het wel goed komt.

Bezorging is heel erg wisselt. De één heeft een bagger postnl, een ander misschien weer problemen met dhl.
We moeten veelal geduld hebben met het vinden van goede deals, dan kan de tijd voor bezorging daar ook wel bij.

Maar wachten is natuurlijk nooit leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruiser
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Wat is de handigste manier om controllers te testen (werking van alle knoppen)?

Ik heb een hele hoop PS3 controllers liggen en zie het niet zitten om met elke controller een uitgebreide speelsessie te doen 🙄

(Retro) Game collectie

Acties:
  • +8 Henk 'm!
Bruiser schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 11:49:
Wat is de handigste manier om controllers te testen (werking van alle knoppen)?

Ik heb een hele hoop PS3 controllers liggen en zie het niet zitten om met elke controller een uitgebreide speelsessie te doen 🙄
https://gamepad-tester.com/

TronicsFix gebruikt ook een bepaalde website, weet alleen niet welke.

/dit vandaag ontvangen. Dark Castle is natuurlijk een onzettend sch**tspel maar juist daarom wilde 'm hebben. Home Alone omdat het Home Alone is en mijns inziens de leukste van de HA games die zijn uitgebracht. Outrun en Moonwalker gewoon nice to have.

De powerbase bood deze verkoper ook aan, nog even getwijfeld maar gezien ik geen MS heb aangesloten maar wel m'n MD toch maar gekocht. Steekt nu mooi nog bovenop de 32X :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rZJ-cjkUQ5W2ICrHQG04UhB5S7E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nqd7zPFVYTwxFW1gezDir0ZD.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 48% gewijzigd door Exorcist op 12-06-2021 17:46 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

@Exorcist Netjes, toevallig is Outrun Europa hier ook onderweg. één van de laatste versies die we nog niet hebben. Wel nog dit toegevoegd.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GtJ6K0xyPJxC7ZWX-NJLAf_xZoY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZqY0XdGUkajBlHGG0Fdcn0Bz.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiAnVaSa
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 17:14
Anoniem: 70904 schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 14:30:
@Exorcist Netjes, toevallig is Outrun Europa hier ook onderweg. één van de laatste versies die we nog niet hebben. Wel nog dit toegevoegd.

[Afbeelding]
Road Rash is leuk.

Dracalu is dat point 'nd click game?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MiAnVaSa schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 21:02:
[...]

Road Rash is leuk.

Dracula lijkt een beetje op castlevania. Bij lange niet zo goed. Maar wel een vermakelijke game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Exorcist schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 12:13:
[...]

https://gamepad-tester.com/

TronicsFix gebruikt ook een bepaalde website, weet alleen niet welke.

/dit vandaag ontvangen. Dark Castle is natuurlijk een onzettend sch**tspel maar juist daarom wilde 'm hebben. Home Alone omdat het Home Alone is en mijns inziens de leukste van de HA games die zijn uitgebracht. Outrun en Moonwalker gewoon nice to have.

De powerbase bood deze verkoper ook aan, nog even getwijfeld maar gezien ik geen MS heb aangesloten maar wel m'n MD toch maar gekocht. Steekt nu mooi nog bovenop de 32X :+

[Afbeelding]
Is Moonwalker een downgrade van de megadrive versie? Net zoals dat ze sonic geport hebben vanuit de megadrive?

Als dat niet zo is en deze eerder was dan de megadrive versie, dan ben ik heel benieuwd of hier wel alle muziek in zit :-) want er is een eerste versie van de megadrive waar alle muziek in zit. Dat is later aangepast en daar is muziek uitgehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 306567 schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 21:10:
[...]

Is Moonwalker een downgrade van de megadrive versie? Net zoals dat ze sonic geport hebben vanuit de megadrive?

Als dat niet zo is en deze eerder was dan de megadrive versie, dan ben ik heel benieuwd of hier wel alle muziek in zit :-) want er is een eerste versie van de megadrive waar alle muziek in zit. Dat is later aangepast en daar is muziek uitgehaald.
Ik heb géén idee. Het spel op de MD vind ik leuk door de muziek. Die voor de MS meer gekocht voor de heb. Net wel even getest, het start met Smooth Criminal...maar andere details ken en weet ik niet. Zal toch wel ergens bekend zijn lijkt me?

Het spel oogt verder inderdaad zoals Sonic op de MS oogt tov Sonic op de MD.

[ Voor 5% gewijzigd door Exorcist op 12-06-2021 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Exorcist schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 21:14:
[...]

Ik heb géén idee. Het spel op de MD vind ik leuk door de muziek. Die voor de MS meer gekocht voor de heb. Net wel even getest, het start met Smooth Criminal...maar andere details ken en weet ik niet. Zal toch wel ergens bekend zijn lijkt me?

Het spel oogt verder inderdaad zoals Sonic op de MS oogt tov Sonic op de MD.
https://www.polygon.com/2...ker-sega-genesis-thriller

Thriller mist in de megadrive versie. Door licentie issues. Er zijn een aantal carts op de markt die wel thriller er op hebben staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Exorcist schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 21:18:
[...]

Is dat te herleiden aan iets? Zoals ik het lees is de versie mét thriller wel heel erg zeldzaam..
https://gamefaqs.gamespot...s/138874-thriller-version

Yes there are copies of this game that have 4 small clips of Thriller on levels 3-1, 3-2, 3-3 and 5-3 which are activated by holding down the A button until Michael starts dancing. Only the original release also known as REV00 has Thriller in it, the second release also known as REV01 replaces the Thriller clips with clips of the level song Another Part Of Me. Unfortunately, there is no way to tell the difference between the two without playing the game up to level 3-1 and activating the Dance Magic (hold A button).

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Anoniem: 306567 schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 21:20:
[...]

https://gamefaqs.gamespot...s/138874-thriller-version

Yes there are copies of this game that have 4 small clips of Thriller on levels 3-1, 3-2, 3-3 and 5-3 which are activated by holding down the A button until Michael starts dancing. Only the original release also known as REV00 has Thriller in it, the second release also known as REV01 replaces the Thriller clips with clips of the level song Another Part Of Me. Unfortunately, there is no way to tell the difference between the two without playing the game up to level 3-1 and activating the Dance Magic (hold A button).
Hier hoor je AVGN er ook over idd :)

YouTube: Michael Jackson's Moonwalker (Sega Genesis) - Angry Video Game Nerd ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gast7
Exorcist schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 21:18:
[...]

Is dat te herleiden aan iets? Zoals ik het lees is de versie mét thriller wel heel erg zeldzaam..
gezien de europese versie op zijn minst 1 jaar later uitkwam ga je die hier niet vinden

Enkel de eerste releases van deze game voor de genesis versie.

wellicht dat je wat hints kan krijgen als je cart openaakt qua serie nummers of iets dergelijks

Master system versie kwam volgens mij op hetzelfde jaar uit als de 16 bit versie dus ik vermoedt dat de master system versie wellicht zelfs later uitkwam.

[ Voor 27% gewijzigd door gast7 op 12-06-2021 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
gast7 schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 21:34:
[...]

gezien de europese versie op zijn minst 1 jaar later uitkwam ga je die hier niet vinden

Enkel de eerste releases van deze game voor de genesis versie.

wellicht dat je wat hints kan krijgen als je cart openaakt qua serie nummers of iets dergelijks
Zit wat in, dan loont dat de moeite niet. Leuker om dan weer games te zoeken met spelfouten op de spines of iets :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast7
Overigens denk ik niet dat alle muziek op de master system veel waarde zou hebben als het er was.

Muziek qua master system games is namelijk in zeer veeel gevallen niet om aan te horen De nes deed dit vele malen beter 8 bit tracks wil je niet hebben van de master system _O-

16 bit megadrive heeft echte een vette geluidskaart erg passend qua michael jackson zou een stuk goedkoper klinken op snes met de snes vibe past niet echt met zijn muziek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
gast7 schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 21:42:
Overigens denk ik niet dat alle muziek op de master system veel waarde zou hebben als het er was.

Muziek qua master system games is namelijk in zeer veeel gevallen niet om aan te horen De nes deed dit vele malen beter 8 bit tracks wil je niet hebben van de master system _O-

16 bit megadrive heeft echte een vette geluidskaart erg passend qua michael jackson zou een stuk goedkoper klinken op snes met de snes vibe past niet echt met zijn muziek.
Mede om die reden heb ik niets met de MS. Kan me geen spel bedenken wat een must have is tov de NES (wel biased gezien ik ben opgegroeid met de NES). Zou best nog wat "must haves" willen hebben maar het moet maar net mijn smaak zijn, denk dat er weinig titels zijn die ik echt wil.

Op m'n lijstje staat nog wel een originele Master System gezien ik alleen een MSII heb en die is niet om aan te gluren, net als bijv. de PS One.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MiAnVaSa schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 21:02:
[...]

Road Rash is leuk.

Nee, een platform, in Europese stijl, met de losse controles en soms vage hit detectie.
Anoniem: 306567 schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 21:10:
[...]

MJ is idd een downgrade, maar de Sonics zijn totaal andere spellen t.o.v. hun megadrive variant. :)
Deze hebben dan wel weer gelijkenissen met de Gamegear variant, verschil zit hem in die beide voornamelijk in de snelheid.
gast7 schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 21:42:

Wij kregen helaas geen fm module in onze mastersystems, had dat toch liever dan 3D, maar dat laatste zal wel beter verkopen. Het is een verschil van dag en nacht.
Exorcist schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 23:23:
[...]

Mede om die reden heb ik niets met de MS. Kan me geen spel bedenken wat een must have is tov de NES (wel biased gezien ik ben opgegroeid met de NES). Zou best nog wat "must haves" willen hebben maar het moet maar net mijn smaak zijn, denk dat er weinig titels zijn die ik echt wil.

Op m'n lijstje staat nog wel een originele Master System gezien ik alleen een MSII heb en die is niet om aan te gluren, net als bijv. de PS One.
Onbekend maakt vaak onbemind. Dat komt denk ik, omdat Nintendo al gelijk deed aan venderlockin. Het is niet dat een Capcom en Konami niks wilden maken maar, ze konden niet onder het contract uit.

Dit zorgden voor andere creatieve oplossing, zoals met een apart bedrijfje werken. De hits proberen te kopiëren met subtiele wijzigingen. Niet alle uitkomsten zijn geslaagd, maar er zit zekers wel wat leuks tussen.

Het is een Sega console die zaten meer in de bring the arcade home mindset.
Zo zijn er voor de lightgun liefhebbers ook best wel wat spellen uitgekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast7
Anoniem: 70904 schreef op zondag 13 juni 2021 @ 08:24:

Wij kregen helaas geen fm module in onze mastersystems, had dat toch liever dan 3D, maar dat laatste zal wel beter verkopen. Het is een verschil van dag en nacht.
Klopt heb het gehoord bij veel japanse sega mark III games. En topzichte van de nes is het eigenlijk best passend. Betere geluid bij nes was daarentegen een downgrade op de 8bit ervaring voor mij houdt ik het liever bij de 8bit tunes die we hier hebben bij games als castlevania III. het grafisch met dat geluid past naar mijn gevoel gewoon niet en ik ben niet opgegroeit met de nes

[ Voor 30% gewijzigd door gast7 op 13-06-2021 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slogra
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Het geluid van de Sms was inderdaad wat slechter dan de Nes. Maar de graphics waren een stuk beter. Veel meer kleuren en vaak best dicht tegen de Mega Drive aan.

Vroeger had ik Sms met Alex Kidd, Sonic, Castle of Illusion en Moonwalker. Moonwalker op de Genesis is vergelijkbaar qua gameplay (allebei niet geweldig). Op Sms zat inderdaad ook geen Thriller.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gast7
moonwalker op de megadrive vs master system. vind ik zelf een wereld van vershil qua grafsch en dan zeker het geluid..

Master system is qua spel erg matig het is veel slechtere versie en op de megadrive toch wel een classic.

[ Voor 6% gewijzigd door gast7 op 13-06-2021 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slogra
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Ik vind de graphics van Moonwalker op de Sms juist wel in de buurt komen van de Megadrive. De verschillen zijn minder groot dan bij Nes en Snes games.

Vergelijk:
YouTube: Michael Jackson's Moonwalker (Master System vs Sega Genesis) Side by...

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Exorcist schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 23:23:
[...]

Wonderboy the dragons trap is een erg fijne SMS game. R-type is een technisch wonder, en heeft extra content! (helaas wel nog steeds een flicker festijn)

Verder zijn er genoeg andere fijne games, yt-erts als kim justice and sega lord x hebben wel aardige vids over het onderwerp!

En grappig genoeg is de MS technisch beter dan de nes, maar idd, nintendo met hun maffia praktijken betekende weinig 3rd party.

Oh qua geluid vind ik shinobi wel ok! Het blijft 8 bit, maar deuntje blijft wel in je kop zitten! (en de SMS had ook nog een versie met een FM geluids chip, naast de standaard........err psg? soundtracks)
edit:
beter lezen, dat was al gepost ;)

Vind het af en toe grappig om te switchen tussen deze modi, kan zowel op emulatorten als ook met de everdrive die ik heb.....

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast7
Slogra schreef op maandag 14 juni 2021 @ 09:43:
Ik vind de graphics van Moonwalker op de Sms juist wel in de buurt komen van de Megadrive. De verschillen zijn minder groot dan bij Nes en Snes games.

Vergelijk:
YouTube: Michael Jackson's Moonwalker (Master System vs Sega Genesis) Side by...
Zeker een kleiner verschil gezien het grafisch een stuk beter is dan de nes plus meer kleuren. vind het zelf echter nog steeds een erg groot verschil wat moonwalker betreft je ziet de limitaties. verder is geluid erg belangrijk bij dit spel dus de master system versie is wat mij betreft echt niet aan te raden.

Echter vind ik persoonlijk wel dat heel veel master system games veel details missen door de kleur tenopzichte van de Nes los van de veel simpelere concepten en omgevingen. ook veel minder sprite animaties tenopzichte van de nes vaak. Vind ik wel vreemd gezien master system beter is qua grafisch en power.

Bij de nes waarschijnlijk omdat het veel populairder was plus /monopolie en contracten die nintendo had hebben veel meer devs de limieten gepushed en dat merk je wel. Gemiste kans wat de master system betreft maar weinig games die echt de limieten opzoeken als zoals bij phantasy star

Als het Grafishe bij master system best aardig was dit vaak ook met het resultaat dat het wat choppy is bij met name de mindere games en dan heeft het grafische niet erg veel waarde meer over wat mij betreft.

Even wat voorbeelden qua master system toppers.

Master of darkness vs castlevania III

Castlevania III ziet er vet uit met veel details en hoewel master of darkness zeker een topper is ziet het er nogal simplistisch tenopzichte van castlevania ik kan de grapics niet echt beter noemen hierdoor. hoewel hierbij kan je waarschijnlijk wel zeggen dat Konami toch wel een stuk beter is dan een random game dev.

Bij Dit voorbeeld is er echter niet veel te zeggen gezien dit dezelfde devs zijn

Ninja gaiden nes vs master system. Nogmaal op de master system is het een stuk simplistscher qua omgevingen en details en dan blazen deel II en III ninja gaiden de master system versie al helemaal omver qua details en creativiteit. Het enige wat beter is op de master system is de kleur maar het is helaas vrij simpel tenopzichte van de nes. Vind het persoonlijk hierdoor niet echt beter qua grapics op de master system.

De master system games wat deze voorbeelden betreft zijn ook nog eens later uitgekomen dan de laatste delen op de nes. poor pickings op de master system als je het mij vraagt. En met series als megaman kirby merk je eigenlijk haast niet eens dat de master system betere grapics heeft. Met zulke voorbeelden zou ik het omgekeerde zeggen.

En dat is los van het geluid dat op de nes gewoon erg fijn klinkt tenopzichte van de master system waar het op zijn best acceptabel is zonder de japanse chips voor het geluid.
Sagat schreef op maandag 14 juni 2021 @ 10:15:
[...]

Wonderboy the dragons trap is een erg fijne SMS game. R-type is een technisch wonder, en heeft extra content! (helaas wel nog steeds een flicker festijn)
Is het een technisch wonder gezien De nes met zwakkere hardware parodius heeft die er naar mijn mening veel beter uitziet dan r-type op de master system. los van de betere visuals ook best wel goeie pixel animaties is wat stroef met r-type op de master system

[ Voor 23% gewijzigd door gast7 op 14-06-2021 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
gast7 schreef op maandag 14 juni 2021 @ 12:32:
Is het een technisch wonder gezien De nes met zwakkere hardware parodius heeft die er naar mijn mening veel beter uitziet dan r-type op de master system. los van de betere visuals ook best wel goeie pixel animaties is wat stroef met r-type op de master system
Een techisch knappere game op een ander platform betekent niet dat de eerste game dan niet eveneens een wonder kan zijn. En gezien het verschil in power tussen deze home console en de arcade versie sta ik wel achter deze uitspraak.

Verder zijn het beide schietspelen (shmups), maar parodius (goed deze niet gespeeld, maar van wat ik snel zag en met name op basis van nes gradius...) is meer van de snelheid met dus wat legere stages en r-type meer van de het methodish spelen en dus meer een atmosfeer en dus wat mja, meer graphics variatie?

Goed, ik heb zelf in het verleden ook gehakt op deze poort, en zelfs met de extra content denk ik niet dat ik het ooit zal gaan spelen, terwijl ik bijvoorbeeld de de pc enige en amiga versie nog wel speel (en op x360 is het near arcade perfect, hoewel er vast wel hier en daar iets anders zal zijn :P )

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast7
Sagat schreef op maandag 14 juni 2021 @ 14:44:
[...]

Een techisch knappere game op een ander platform betekent niet dat de eerste game dan niet eveneens een wonder kan zijn. En gezien het verschil in power tussen deze home console en de arcade versie sta ik wel achter deze uitspraak.

Verder zijn het beide schietspelen (shmups), maar parodius (goed deze niet gespeeld, maar van wat ik snel zag en met name op basis van nes gradius...) is meer van de snelheid met dus wat legere stages en r-type meer van de het methodish spelen en dus meer een atmosfeer en dus wat mja, meer graphics variatie?

Goed, ik heb zelf in het verleden ook gehakt op deze poort, en zelfs met de extra content denk ik niet dat ik het ooit zal gaan spelen, terwijl ik bijvoorbeeld de de pc enige en amiga versie nog wel speel (en op x360 is het near arcade perfect, hoewel er vast wel hier en daar iets anders zal zijn :P )
Klopt eerdere game is dan nog steeds een technisch wonder. Maar de master system is wat mij betreft toch een console met erg veel gemiste potentie. Zelfs de best grafische games worden door de nes benaderd en vaak ingehaald. Ik ben wel benieuwd hoe de master system zou zijn geweest als sega de monopolie en de populariteit had.

pc engine en amiga zou ik gewoon naast de snes megadrive zetten. verbaast mij niet zoveel. 8 bit versies zijn zelden beter als het dezelfde game is. Het moet andere lvl's hebben/een totaal andere game zijn waarbij je de 8 bit versie er eventueel eerder bij pakt. of het moet echt fantastische 8bit pixel art zijn als bijvoorbeeld met de megaman serie

[ Voor 10% gewijzigd door gast7 op 14-06-2021 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja eerder genoemde (ook al door @Exorcist voordat ik dat deed) vendor lock out, zorgde dat ze nooit echte concurentie positie konden opbouwen en.......sega being sega, ze hadden al wat mislukt hardware pogingen waardoor het vertrouwen er ook niet bepaald was.

In een eerlijk markt hadden ze eigenlijk de tecnische betere games moeten hebben, hoewel nintendo ook op de nes al werkte met custom chips en zelfs de nintendo FDS, dus wellicht hadden we van die 2 ook hier nog wat (meer) van meegekregen.

Is wel grappig dacht altijd dat de md wereldwijd een succes was, maar waardat vooral in de usa en in (mindere mate? zowel relatief als absoluut...kleinere markt natuurlijk, maar ook meer concurrentie van de 8 en 16 bit home computers?))UK zo was, was dat in Japan totaal niet zo. En braken ze daar pas echt door met de saturn, die op elke andere plek van de wereld faalde :P

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vergelijking van Ninja Gaiden tussen Mastersystem en de Nes gaat wel een beetje mank. De eerste is een arcade poort, voor de Nes is hij custom made voor dat systeem.

Dit zie je bijvoorbeeld ook bij Double Dragon, en wel meer titels (waar ik nu niet op kom)

Grafisch verschil zie ook goed bij Fantasy Zone. Zoveel kleuren te gelijk op het scherm, dat kan de Nes niet.
Je mist gewoon de Konami, Capcom en dergelijke op de Mastersytem. De veelal gehaaste kopieën maakt het alles behalve goed.

Bubble Bobble, Gauntlet, Batman Returns (ook beter dan op de SMD) een heel stuk beter op de Mastersytem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast7
Anoniem: 70904 schreef op maandag 14 juni 2021 @ 17:23:
Vergelijking van Ninja Gaiden tussen Mastersystem en de Nes gaat wel een beetje mank. De eerste is een arcade poort, voor de Nes is hij custom made voor dat systeem.

Dit zie je bijvoorbeeld ook bij Double Dragon, en wel meer titels (waar ik nu niet op kom)

Grafisch verschil zie ook goed bij Fantasy Zone. Zoveel kleuren te gelijk op het scherm, dat kan de Nes niet.
Je mist gewoon de Konami, Capcom en dergelijke op de Mastersytem. De veelal gehaaste kopieën maakt het alles behalve goed.

Bubble Bobble, Gauntlet, Batman Returns (ook beter dan op de SMD) een heel stuk beter op de Mastersytem.
ik denk dat je shinobi bedoeld

want ninja gaiden op de master system is geen beat em up zoals streets of rage. net zoals bij de nes custom made voor de master system

beide zijn 2d actie platformers totaal niet zoals de arcade die een beat em up is.

[ Voor 6% gewijzigd door gast7 op 14-06-2021 18:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

gast7 schreef op maandag 14 juni 2021 @ 17:51:
[...]

ik denk dat je shinobi bedoeld

want ninja gaiden op de master system is geen beat em up zoals streets of rage. net zoals bij de nes custom made voor de master system

beide zijn 2d actie platformers totaal niet zoals de arcade die een beat em up is.
Nee, niet Shinobi. Haal dan wat anders door elkaar, maar kan er even niet op komen. :$

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Even beetje random tussendoor, maar is er iemand anders hier die ook een AES heeft?

Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Exorcist schreef op maandag 14 juni 2021 @ 21:16:
[...]

Ga je dit er één keer in de zoveel tijd inwrijven bij de rest? :+
Haha, nou ik heb wat issues met een specifieke cart en ik wil even peilen of ik deze cart bij iemand anders kan testen.

Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Seroczynski schreef op maandag 14 juni 2021 @ 22:01:
[...]

Haha, nou ik heb wat issues met een specifieke cart en ik wil even peilen of ik deze cart bij iemand anders kan testen.
Zou hem graag willen hebben (al is het maar voor de console collectie). Net als de CD32, Lynx en Master System I. Oh ja, de CDTV en 3DO moeten ook nog :(

/

Eens in de zoveel tijd laad ik oude apparaten met een batterij op, om deze in goede conditie te houden. Die van de PSP Go en GB Advance SP's waren al een flinke tijd (gok 2 jaar+) niet opgeladen dus even gepakt. Was ook nog nieuwsgierig of oude savegames op GBA carts werkten en ja hoor:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ow8zufqXsj6KWrWTIgK5L7jVPYQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Fqt7dudesDEGg0l3PVl9kQIt.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YDRKAmDzyVrlEtKpn9HUYNPUEbA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ti7gdfnQVD1x505HyS5Sj6Jt.jpg?f=fotoalbum_large

Helaas gelijk een flashback down memory lane, gezien Broken Sword op de GBA een game breaking bug had als je iets in een verkeerde volgorde deed. Kan hierdoor niet terug naar Spanje, terwijl dat de next objective is. Weet nog dat me dat (2005?) enorm frustreerde... |:(

/edit 2

De SP's zijn binnen 10m weer vol, echt een groot verschil met PSP's. Laatstgenoemde lopen echt leeg leeg en de Advance SP maar marginaal (verwaarloosbaar). Netjes :)

[ Voor 4% gewijzigd door Exorcist op 14-06-2021 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 70904 schreef op maandag 14 juni 2021 @ 18:31:
[...]

Nee, niet Shinobi. Haal dan wat anders door elkaar, maar kan er even niet op komen. :$
Ooho ooh, details, we houden van het 'raad de game' spel. En das dan weer het voordeel van de SMS library, minder games dan de nes......(en dat checken weg gelijk gezien historische resultaten over mijn aannames ;) )
nes: (bron wiki voor beiden) A total of 704 known licensed games
SMS: 360 (AHA dus daar had Microsoft zijn inspiratie vandaan! :P )

Ik vraag me of of ze nes en famicom games overigens beiden geteld hebben, ik vind het aantal wat laag klinken? Voor de SMS is het alle regio, zelf brazilie waar de SMS zo ongeveer eergisteren nog verkocht werd...
Seroczynski schreef op maandag 14 juni 2021 @ 20:59:
Even beetje random tussendoor, maar is er iemand anders hier die ook een AES heeft?
:(
Oh wacht ik heb wel een mister die de games vrijwel identiek speelt, maar nog steeds :( en de carts gaan niet passen......

@walterg Jij hebt toch ook een neo (1e keer dat ik er een in het echt zag _/-\o_ ) ? En misschien dichterbij voor jou onze arcade operator, waarvan de nick me even ontschoten is :X
Hoewel die logischerwijze dan eerder een mvs zou hebben.....goed denk dat het voor hem gevalletje en ipv of zal zijn ;)

edit:
the one and only @dexx2233 of course!

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkje.doc
Exorcist schreef op maandag 14 juni 2021 @ 22:06:
[...]

Zou hem graag willen hebben (al is het maar voor de console collectie). Net als de CD32, Lynx en Master System I. Oh ja, de CDTV en 3DO moeten ook nog :(

/

Eens in de zoveel tijd laad ik oude apparaten met een batterij op, om deze in goede conditie te houden. Die van de PSP Go en GB Advance SP's waren al een flinke tijd (gok 2 jaar+) niet opgeladen dus even gepakt. Was ook nog nieuwsgierig of oude savegames op GBA carts werkten en ja hoor:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Helaas gelijk een flashback down memory lane, gezien Broken Sword op de GBA een game breaking bug had als je iets in een verkeerde volgorde deed. Kan hierdoor niet terug naar Spanje, terwijl dat de next objective is. Weet nog dat me dat (2005?) enorm frustreerde... |:(

/edit 2

De SP's zijn binnen 10m weer vol, echt een groot verschil met PSP's. Laatstgenoemde lopen echt leeg leeg en de Advance SP maar marginaal (verwaarloosbaar). Netjes :)
Heb ook zo'n GBA SP liggen hier, alleen daar is de accu volgens mij niet helemaal lekker meer.
Het opladen werkt niet meer goed. Misschien een keer schoonmaken, of helpt dat niet en is het ouderdom?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Henkje.doc schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 08:36:
[...]

Heb ook zo'n GBA SP liggen hier, alleen daar is de accu volgens mij niet helemaal lekker meer.
Het opladen werkt niet meer goed. Misschien een keer schoonmaken, of helpt dat niet en is het ouderdom?
Wat werkt er niet goed? Niet constant opladen of laadt gewoon niet vol? In het laatste geval lijkt mij de accu gewoon gaar, in het eerste geval kan het inderdaad een vies contactje zijn?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• walterg
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06 22:22
Klopt @Sagat !

@Seroczynski Yup :) AES bezitter *waves*

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• walterg
Sagat schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 09:32:
[...]

Nice! Kon natuurlijk dat je hem verkocht had, of stuk oid, heb je toevallig je game lijst ook ergens staan? Vind ik ook tof om te lezen altijd!
Ik heb in mijn leven één game boy verkocht toen ik een jaar of 14 was, en dat was omdat het me irriteerde dat ik het logo had verpest door een onhandigheid. Ik heb zelfs de doos gehouden om ervoor te zorgen dat ik een volledige set had als ik er weer eentje zou kopen :*)

Die Neo Geo gaat nergens heen ;)

3 Count Bout
Alpha Mission
Art of Fighting
Art of Fighting 2
Baseball Stars 2
Blue's Journey
Fatal Fury Special
King of Fighters 98
Samurai Spirits
Shin Samurai Spirits
Super Sidekicks 2
World Heroes 2
World Heroes 2 Jet

Acties:
  • 0 Henk 'm!
walterg schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 09:39:
[...]

Ik heb in mijn leven één game boy verkocht toen ik een jaar of 14 was, en dat was omdat het me irriteerde dat ik het logo had verpest door een onhandigheid. Ik heb zelfs de doos gehouden om ervoor te zorgen dat ik een volledige set had als ik er weer eentje zou kopen :*)

Die Neo Geo gaat nergens heen ;)

3 Count Bout
Alpha Mission
Art of Fighting
Art of Fighting 2
Baseball Stars 2
Blue's Journey
Fatal Fury Special
King of Fighters 98
Samurai Spirits
Shin Samurai Spirits
Super Sidekicks 2
World Heroes 2
World Heroes 2 Jet
Wil je aub een 2 zetten achter alpha mission? O-) 8)7
Dat was altijd een van mijn pet peeves als ik met de neo geo aan de slag ging, hey leuk shooter, maar deel 2, waar is deel 1? Volgens mij is die alleen op de nes!

But correct me if i am wrong :>

10 second ninja DONE

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• walterg
Sagat schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 09:47:
[...]

Wil je aub een 2 zetten achter alpha mission? O-) 8)7
Dat was altijd een van mijn pet peeves als ik met de neo geo aan de slag ging, hey leuk shooter, maar deel 2, waar is deel 1? Volgens mij is die alleen op de nes!

But correct me if i am wrong :>
Je hebt gelijk! Ik denk dat ik die rare Romeinse 2 op de spine niet had gezien toen ik aan het inventariseren was :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gB7QSZpuQ5o2AYdLtB2Q-zUKwXA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/n0reKafyeRmgixLBeq5CTZdd.jpg?f=fotoalbum_large

Wie overigens ooit bedacht heeft dat die dog tags een goede "seal" waren...

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Haha ik snap dat je die 2 niet ziet zo! Blijf wel fan van covert art, zelfs die vage wannabe nintendo seal :)
Dus thanks voor de foto (en ook het lijstje :) ).

Volgens mij was die seal er eentje die gelinked was aan hun reclames waar nintendo en sega maar kiddy waren. ik ga wel even googlen

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tzZgrj5TiNibX3ylIT2q6ZkX7dc=/x800/filters:strip_exif()/f/image/3uluoK8hBoUc97cRXY1w5mld.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aDNwgYoJnjkf3qtxym_8GazayBM=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/4iGFroKkmFl3oyNBycasNurO.png?f=user_large

[ Voor 47% gewijzigd door Sagat op 15-06-2021 13:09 ]

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dexx2233
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 16-07 12:12
bedankt @Sagat voor het wakker maken :P m'n Neo Geo gaat ook helemaal nergens heen want het blijft een leuk systeem :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!
dexx2233 schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 13:51:
bedankt @Sagat voor het wakker maken :P m'n Neo Geo gaat ook helemaal nergens heen want het blijft een leuk systeem :D
My pleasure!
Maar had ik het goed? Met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid had je een mvs (met 3 of 6 games wisselaar toch?) arcade cab.

Maar heb je ook AES? Gezien de rest van de _/-\o_ collectie zou het me niet verbazen :)

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dexx2233
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 16-07 12:12
Sagat schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 13:53:
[...]

My pleasure!
Maar had ik het goed? Met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid had je een mvs (met 3 of 6 games wisselaar toch?) arcade cab.

Maar heb je ook AES? Gezien de rest van de _/-\o_ collectie zou het me niet verbazen :)
heb een 4-slotter staan en heb idd ook een AES unit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkje.doc
Exorcist schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 09:08:
[...]

Wat werkt er niet goed? Niet constant opladen of laadt gewoon niet vol? In het laatste geval lijkt mij de accu gewoon gaar, in het eerste geval kan het inderdaad een vies contactje zijn?
Oeps berichtje over het hoofd gezien. Excuus.

Bij het opladen gaat het lampje wat rood is direct weer uit.
Zal eens kijken of ik deze kan reinigen.

Jammer, want het is een compact apparaatje.
Nieuwe accu zal wel niet zo heel duur zijn verwacht ik, mocht het echt nodig zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Henkje.doc schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 15:05:
[...]

Oeps berichtje over het hoofd gezien. Excuus.

Bij het opladen gaat het lampje wat rood is direct weer uit.
Zal eens kijken of ik deze kan reinigen.

Jammer, want het is een compact apparaatje.
Nieuwe accu zal wel niet zo heel duur zijn verwacht ik, mocht het echt nodig zijn.
Je zal er denk ik, geen boterham minder van hoeven eten. Ali zal vast goedkoper zijn, maar de kwaliteit is dan hit & mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flozem
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07:44
Exorcist schreef op maandag 14 juni 2021 @ 22:06:
Eens in de zoveel tijd laad ik oude apparaten met een batterij op, om deze in goede conditie te houden. Die van de PSP Go en GB Advance SP's waren al een flinke tijd (gok 2 jaar+) niet opgeladen dus even gepakt.

Hier hetzelfde ritueel maar dan op jaarbasis. Even 15 á 20 handhelds opladen. :p

Tip:
PSP accu’s moet je er echt uit halen als je de console langere tijd niet gebruikt. In dat geval houdt de accu de lading beter vast (geen systeem klok die gevoed moet worden)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 09:14
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KE9yJJIFdqSKaowf7vrKYP-YpZw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/G33wykIhQpH2LiqJ6suclxVR.jpg?f=fotoalbum_large

De ontbrekende Yakuza game nu ook in de collectie

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@snefkens Kleine vraag aan jou als Playstation specialtis :P , maar als andere input hebben mag dat natuurlijk ook.

Als we een Playstation 1 spelletje in een phat Playstation 2 doe, dan krijgen we met de opstart een kan niet opslaan mededeling. Lijkt wel of de memorycard niet herkend niet word, als er een Playstation 2 spelletje ingaat is er niks aan de hand.

Moet we dan een specifieke voor de Playstation 1 memorycard gebruiken? Of zie ik iets anders over het hoofd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Linksquest schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 17:21:
[Afbeelding]

De ontbrekende Yakuza game nu ook in de collectie
Ohh interessant! Ik dacht dat deze niet op disc was uitgebracht. Heb je hem van ebay?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 70904 schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 17:26:
@snefkens Kleine vraag aan jou als Playstation specialtis :P , maar als andere input hebben mag dat natuurlijk ook.

Als we een Playstation 1 spelletje in een phat Playstation 2 doe, dan krijgen we met de opstart een kan niet opslaan mededeling. Lijkt wel of de memorycard niet herkend niet word, als er een Playstation 2 spelletje ingaat is er niks aan de hand.

Moet we dan een specifieke voor de Playstation 1 memorycard gebruiken? Of zie ik iets anders over het hoofd?
Correct. Voor ps1 games heb je altijd een ps1 memory card nodig. De ps2 memory cards zijn niet compatible met de ps1. Reden is dat de ps2 memory cards magic gate gebruiken en die kan een ps1 game niet uitlezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 306567 schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 17:33:
[...]

Correct. Voor ps1 games heb je altijd een ps1 memory card nodig. De ps2 memory cards zijn niet compatible met de ps1. Reden is dat de ps2 memory cards magic gate gebruiken en die kan een ps1 game niet uitlezen.
Top! weer een mysterie opgelost. En sneller dan het zelf googlen :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16:28
Anoniem: 70904 schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 17:36:
[...]

Je kunt PS1 save games trouwens wel kopiëren naar een PS2 memory card mocht je Ps1 memory card volraken. :)

https://psnprofiles.com/RaemNL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linksquest
Anoniem: 306567 schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 17:32:
[...]

Ohh interessant! Ik dacht dat deze niet op disc was uitgebracht. Heb je hem van ebay?
Marktplaats heb ik hem gescoort, Engels hoesje, zat zelfs nog een stikker van Game Mania in. Heb ze ook op Ebay gezien, maar meeste waren Frans of Italiaans hoesje en dan was deze gemiddeld €60,00, nu heb ik er €39,50 voor betaald inclusief verzendkosten en betaalverzoek kosten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Henkje.doc
Linksquest schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 08:20:
[...]

Marktplaats heb ik hem gescoort, Engels hoesje, zat zelfs nog een stikker van Game Mania in. Heb ze ook op Ebay gezien, maar meeste waren Frans of Italiaans hoesje en dan was deze gemiddeld €60,00, nu heb ik er €39,50 voor betaald inclusief verzendkosten en betaalverzoek kosten.
De beroemde gamemania stickers. Kom ze dagelijks tegen, ongeacht waar ik de games vandaan haal :)

PS.
Zojuist een GBA SP accu bestelt ,hopelijk snel binnen en dan weer wat om mee te stoeien.
@Exorcist Dank voor het advies!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linksquest
Moet wel zeggen, toen ik de sticker op het boekje zag was ik bang dat hij er niet vanaf ging, vooral omdat de sticker al wat harder was en verbleekt, maar hij ging toen moeiteloos er vanaf en zonder beschadiging, daar was ik wel blij om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laugh
  • Registratie: December 2011
  • Niet online
Anoniem: 70904 schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 17:36:
[...]

Kleine toevoeging. Ik raad aan om een officiële PS1 memory card te kopen en niet een third party om problemen te voorkomen. Ja er is 1 uitzondering maar die is circa 60 euro, niet waard voor velen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Henkje.doc
Linksquest schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 09:36:
Moet wel zeggen, toen ik de sticker op het boekje zag was ik bang dat hij er niet vanaf ging, vooral omdat de sticker al wat harder was en verbleekt, maar hij ging toen moeiteloos er vanaf en zonder beschadiging, daar was ik wel blij om.
Meeste gamemania stickers heb ik er wel afgekregen.
Cex had vroeger vervelende stickers en tegenwoordig wat betere.
Op karton doe ik het bij voorkeur niet, veel te bang dat er iets extra beschadigd.
En ach het is ook leuk: die dure nes game van bv 500 euro met een 10 gulden sticker erop :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linksquest
Henkje.doc schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 10:24:
[...]

Meeste gamemania stickers heb ik er wel afgekregen.
Cex had vroeger vervelende stickers en tegenwoordig wat betere.
Op karton doe ik het bij voorkeur niet, veel te bang dat er iets extra beschadigd.
En ach het is ook leuk: die dure nes game van bv 500 euro met een 10 gulden sticker erop :)
Of die bekende Bart Smit stikkers :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Henkje.doc
Linksquest schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 10:38:
[...]

Of die bekende Bart Smit stikkers :D
Dumpje omhoog voor jou. Dumpje omlaag voor de stickers van Bart Smit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online
@Henkje.doc Of die stickers van de Free Recordshop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walterg
Ik heb voor een vriend van me een Mega Drive van iemand gekocht. Helaas werden spellen niet of niet goed herkend.

Na het draaien van wat diagnostische tools lijkt de Z80 RAM de boosdoener te zijn. Iemand enig idee of dat (makkelijk) te fixen is?

Gek genoeg draaien Master System spellen wel en Mega Drive spellen niet. Het menu van een Everdrive en de diagnostische tools draaien ook gewoon, maar na het starten van een spel loopt alles vast.

De verkoper wil hem overigens gewoon terugnemen, dat is verder geen issue.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

walterg schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 12:10:
Ik heb voor een vriend van me een Mega Drive van iemand gekocht. Helaas werden spellen niet of niet goed herkend.

Na het draaien van wat diagnostische tools lijkt de Z80 RAM de boosdoener te zijn. Iemand enig idee of dat (makkelijk) te fixen is?

Gek genoeg draaien Master System spellen wel en Mega Drive spellen niet. Het menu van een Everdrive en de diagnostische tools draaien ook gewoon, maar na het starten van een spel loopt alles vast.

Het lijkt een simpel soldeer klusje. Meeste werk is het vinden (, en wachten) van het vervangende onderdeel. Tenzij je wat reserve Megadrives achter de hand heb. Zoals sommige met PS1 hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walterg
Anoniem: 70904 schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 16:30:
[...]

Het lijkt een simpel soldeer klusje. Meeste werk is het vinden (, en wachten) van het vervangende onderdeel. Tenzij je wat reserve Megadrives achter de hand heb. Zoals sommige met PS1 hebben...
Gaat het dan om de Z80 chip of is het geheugen los? Ik ben al een tijd aan het zoeken maar heb er geen uitsluitsel over kunnen vinden. Ik ben niet erg thuis in dit soort electronica, dus het kan zijn dat ik het wel heb gezien maar niet heb begrepen :)

https://static.wikia.noco.../18/IC_BD_M5_USA_VA2.jpg/

De chip boven het Sega logo onderaan het moederbord is de Z80. Zit daar het geheugen op of is dat een losse chip?

Dit is een plaatje van internet, maar het gaat om een VA2 moederbord.

[ Voor 3% gewijzigd door walterg op 17-06-2021 21:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

walterg schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 17:26:
[...]

Gaat het dan om de Z80 chip of is het geheugen los? Ik ben al een tijd aan het zoeken maar heb er geen uitsluitsel over kunnen vinden. Ik ben niet erg thuis in dit soort electronica, dus het kan zijn dat ik het wel heb gezien maar niet heb begrepen :)

https://static.wikia.noco...wn/1000?cb=20130521085753

De chip boven het Sega logo onderaan het moederbord is de Z80. Zit daar het geheugen op of is dat een losse chip?

Dit is een plaatje van internet, maar het gaat om een VA2 moederbord.
Ik kan je plaatje in het linkje niet zien, maar een snelle google wel. Daar zijn alle componenten gesoldeerd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walterg
Anoniem: 70904 schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 18:00:
[...]

Ik kan je plaatje in het linkje niet zien, maar een snelle google wel. Daar zijn alle componenten gesoldeerd. :)
Ah, ja, thanks. Ik had vele plaatjes gevonden maar die lijst met componenten niet. Thanks!

Dat beantwoord mijn vraag, het is dus inderdaad de chip die ik vermoedde.

Edit: Het is een andere chip dan degene in dat overzicht, maar de locatie van de chip klopt met mijn vermoeden (naast de ZX80 chip).

[ Voor 12% gewijzigd door walterg op 17-06-2021 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast7
walterg schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 12:10:

heb je hier enkel een everdrive op gebruikt of werkt hij ook niet met originele sega carts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walterg
gast7 schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 20:01:
[...]

heb je hier enkel een everdrive op gebruikt of werkt hij ook niet met originele sega carts
Ik heb de Everdrive erbij gepakt om de diagnostische tools te gebruiken. Ik probeerde het eerst met reguliere carts.

Interessant genoeg gaf Desert Strike een EA logo maar bootte het niet verder.

Ik had er een tweede MD naast die ik met dezelfde voeding en AV kabel heb getest. Daarmee werkten diezelfde carts wel.

Wat ik wel nog steeds vreemd vind is dat Master System roms op de Everdrive wél gewoon werken. Ik zou denken dat dat problemen met de Z80 chips uitsluit, maar twee verschillende tools geven juist op de Z80 RAM foutmeldingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast7
walterg schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 21:02:
[...]
Ik heb de Everdrive erbij gepakt om de diagnostische tools te gebruiken. Ik probeerde het eerst met reguliere carts.

Interessant genoeg gaf Desert Strike een EA logo maar bootte het niet verder.

Ik had er een tweede MD naast die ik met dezelfde voeding en AV kabel heb getest. Daarmee werkten diezelfde carts wel.

Wat ik wel nog steeds vreemd vind is dat Master System roms op de Everdrive wél gewoon werken. Ik zou denken dat dat problemen met de Z80 chips uitsluit, maar twee verschillende tools geven juist op de Z80 RAM foutmeldingen.
Toevallig wel meerdere games getest?

Want bijvoorbeeld NBA jam tournament edition die werkt niet op een model 1 megadrive. meerdere carts van dezelfde game gebprobeerd en meerdere high definition grapics megadrive's model 1 getest met deze specifieke game wit scherm maar op een megadrive II werkt het prima.

Wel uitzonderlijk. Double dragon megadrive valt ook in deze categorie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walterg
gast7 schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 22:30:
[...]

Toevallig wel meerdere games getest?

Want bijvoorbeel NBA jam tournament edition die werkt niet op een model 1 megadrive. meerdere carts van dezelfde game gebprobeerd en meerdere high definition grapics megadrive's model 1 getest met deze specifieke game wit scherm maar op een megadrive II werkt het prima.

Wel uitzonderlijk. Double dragon megadrive valt ook in deze categorie.
Zeker. Ik heb ook de game getest die de verkoper zelf heeft gebruikt om een tijd geleden te testen. Wat er in de tussentijd is gebeurd is niet duidelijk. Het kan tijdens transport zijn gebeurd, maar het zat goed ingepakt.

Ik kan er nog wel wat extra games tegenaan gooien, maar gezien twee verschillende RAM checks fouten aangeven heb ik er een hard hoofd in...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

walterg schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 22:36:
[...]

Zeker. Ik heb ook de game getest die de verkoper zelf heeft gebruikt om een tijd geleden te testen. Wat er in de tussentijd is gebeurd is niet duidelijk. Het kan tijdens transport zijn gebeurd, maar het zat goed ingepakt.

Ik kan er nog wel wat extra games tegenaan gooien, maar gezien twee verschillende RAM checks fouten aangeven heb ik er een hard hoofd in...
Hier nog een site met wat handige flow schema's etc voor diverse consoles o.a. de Megadrive. Misschien geeft het nog wat extra inzicht in het probleem.

Mijn nieuwsgierigheid is wel getriggerd, en had je graag fysiek geholpen, maar dat gaat helaas nu nog even niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walterg
@gast7 Ik heb nog wat tests gedaan en ik heb daarvoor Altered Beast gebruikt, wat me een safe bet leek qua eerste generatie MD support :)

Wel een logo, geen game.

Ik heb ook weer Master System spellen getest, want het zat me toch dwars dat die spellen wel booten. Ik wilde vooral de audio nog even checken want ik wist niet zeker of ik dat al getest had (ik moet daarvoor een mengpaneel aan zetten en wist niet zeker of ik dat gedaan had).

Master System spellen doen het voor zo ver ik kan zien 100%. Wil dat zeggen dat er niets mis is met de Z80 RAM? Ik ging er van uit dat die gebruikt werd voor de backwards compatibiliteit.

Hoe dan ook bedankt voor de link en info @Anoniem: 70904 en @gast7 !

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Je moet toch wat met dit weer

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qqE8R8bxbg4e6BPvwwwH7ihZDRk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CzGH4b7wAcm0Q7KotJ3gcRQT.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast7
walterg schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 19:17:
@gast7 Ik heb nog wat tests gedaan en ik heb daarvoor Altered Beast gebruikt, wat me een safe bet leek qua eerste generatie MD support :)

Hoe dan ook bedankt voor de link en info @Anoniem: 70904 en @gast7 !
over het algemeen werken zowat alle games op de megadrive I.

Ik vermoedt dat er maximaal 5 games zijn die niet compatibel zijn, wellicht missen de eerdere consoles iets om die af te spelen. Over het algemeen wil je wel het eerste model hebben als er de high definition grapics tekst opstaat, dan heb je beter geluid dan de nieuwere modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

gast7 schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 01:33:
[...]

over het algemeen werken zowat alle games op de megadrive I.

Ik vermoedt dat er maximaal 5 games zijn die niet compatibel zijn, wellicht missen de eerdere consoles iets om die af te spelen. Over het algemeen wil je wel het eerste model hebben als er de high definition grapics tekst opstaat, dan heb je beter geluid dan de nieuwere modellen.
En dan nog de looks! Ik speel op een MD 2 om NBA t.e. reden, en ik maar één model 1 heb die slechter klinkt.
Wil hem wel graag vervangen voor het eerste model, maar nog geen goede deal gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walterg
Ik kwam deze tegen in mijn zoektocht:
Any genesis model 1 that doesn't say "high definition graphics" on top has bad sound
Also not totally true. There are some late model 1s that use the same circuitry as the earlier ones, but don't have the text on top. (a cost cutting measure maybe?) The best way to ID a good model 1 is to look at the back. Note the spacing on the plugs on the back of the two consoles. The console on the top is a good model 1, the console on the bottom is a bad model 1. This ID method is accurate for all PAL and USA consoles as far as I know.
https://www.reddit.com/r/...nceptions_about_the_sega/

https://console5.com/tech...---VA7-identification.jpg

De tekst zegt niet alles. Als de power connector net naast de hoek van de console zit dan is het de versie met de betere audio.

Ik wist dit ook niet, maar kwam er dus achter dat de niet “high definition graphics” versie die ik heb liggen dus de betere audio heeft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Interessant maar de kwaliteit van de kabel, de extra jacket voor stereo en natuurlijk waar het geluid uiteindelijk uitkomt ook invloed heeft.

Een extra nadeel van gamen op een flatpanel zijn de matige speakers. Ik overweeg om een setje pc speakers er aan te hangen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16:28
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RPtROe9xGe0qwPgPOH2nJNCEulI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AOLtDTnZZJQUKLsosXTIXX8h.jpg?f=fotoalbum_large

Na lange tijd weer eens in de kringloopwinkel geweest. Lagen voornamelijk Fifa en andere sportspellen helaas.
Volgens mij is dit mn eerste kringloop aanschaf weer sinds 2 jaar ofzo.

https://psnprofiles.com/RaemNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walterg
Anoniem: 70904 schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 13:05:
Interessant maar de kwaliteit van de kabel, de extra jacket voor stereo en natuurlijk waar het geluid uiteindelijk uitkomt ook invloed heeft.

Een extra nadeel van gamen op een flatpanel zijn de matige speakers. Ik overweeg om een setje pc speakers er aan te hangen.
Dit gaat over de MD1 modellen zonder de tekst op de bovenkant, niet over de MD2 :)

Tenzij ik je post verkeerd begrepen heb.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

walterg schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 16:17:
[...]
Dit gaat over de MD1 modellen zonder de tekst op de bovenkant, niet over de MD2 :)

Tenzij ik je post verkeerd begrepen heb.
Ja, bedoelde ook de MD1. Nu een MD2 aangesloten staan, maar wou hem wel omruilen voor een MD1. Alleen gaat de geluidsverbetering manco.

Hier ook weer een paar spelletjes erbij.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SE3spHzMfPNzUdGCOp36B_ORII0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sXxHwBlkOqUwVrHDypHxQcL2.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walterg
Nice! Die Rocket Knight Adventure staat nog op mijn lijstje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardappel
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 14:10
Anoniem: 70904 schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 09:33:
[...]

En dan nog de looks! Ik speel op een MD 2 om NBA t.e. reden, en ik maar één model 1 heb die slechter klinkt.
Wil hem wel graag vervangen voor het eerste model, maar nog geen goede deal gevonden.
Heb nog wel een md 1 staan, waar kom je ergens vandaan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RJL86
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 17-07-2024
Rocket knight is erg tof. Shinobi blijft ook altijd erg leuk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Aardappel schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 18:54:
[...]

Heb nog wel een md 1 staan, waar kom je ergens vandaan?
Dank voor het aanbod, zit in omgeving Amsterdam.

Wel goed om je weer in dit topic te zien. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aardappel
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 14:10
Anoniem: 70904 schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 19:31:
[...]

Dank voor het aanbod, zit in omgeving Amsterdam.

Wel goed om je weer in dit topic te zien. :)
Ai, da's wel een stukje uit de richting ('s-Hertogenbosch).
Tsja, (retro) gaming staat op een laag pitje. Heb 'n kleine pieper tegenwoordig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Aardappel schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 20:40:
[...]

Ai, da's wel een stukje uit de richting ('s-Hertogenbosch).
Tsja, (retro) gaming staat op een laag pitje. Heb 'n kleine pieper tegenwoordig.
Geen probleem hij komt wel een keer.

Het vuur is gelukkig nog niet helemaal gedoofd ;)
Pagina: 1 ... 99 ... 224 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op, dit topic is om retro gaming en al haar facetten te bespreken, het is echter NIET de bedoeling om
- Games aan te schaffen (ruilen/lenen/etc.) van/via mede tweakers.
- Games te verkopen.
- Te vragen wat een game of console waard is.
- Een V&A advertentie te promoten.
- Dit topic is voor en door verzamelaars, s.v.p. geen opmerkingen ala 'Oh wat veel, speel je dat allemaal?' Dat voegt niets toe.