laugh schreef op maandag 21 juni 2021 @ 18:21:
[...]
Ik had er over nagedacht. Ik speel zeker wel PS1 games maar niet tig games tegelijkertijd. Het was wel zeker interessant geweest als PS2 saves ook mogelijk is, maar dat is het dus niet helaas. Dus ja het is echt afhankelijk van of je echt zoveel games tegelijkertijd speelt.
Ik speel gewoon 1 spel uit, en dan begin ik aan een nieuw spel. En via de PS2 kan je altijd de PS1 saves ook backuppen, tuurlijk is de memcard PRO makkelijker, maar 60 euro vind ik nog vrij veel voor iets dat een nice to have is. Dan nog shipping en btw, dus dat wordt na 1 juli, 75+ euro. Zij maken meer kans bij mij op het moment dat het minstens ook PS2 games kan saven, en zelfs dan is het prijzig, 75 euro is niet niks.
Kijk ik ben zelf sowieso in eerste instantie niet de doelgroep, ik heb (nog) geen ps1, en ook op mijn ps2 weinig ps1 gespeeld,
( ik zou is moeten kijken wat er op mijn eigen ps1 mem card staat wipe out, mediaevil en metal gear denk ik

) , maar, en van daar dus dat ik een ODE noem, dan kan je dus DE GEHELE library spelen, en tuurlijk dat doet geen hond, maar zelf is als primitieve 3d hater wil toch metal gear 1, final fantasy, misschien de crashes en de spyro's etc etc toch wel proberen en ja dan gaat het hard, en euh ik vind het gewoon fijn om dat te weten dat ik altijd een save heb en niet tussen 8 memcards moet zoeken. als ik dan bij memcard 8 ben, heb ik al geen zin meer!
TLDR is het te veel ruimte, tuurlijk, maar je hebt ook nooit meer te weinig ruimte, zo kijk ik er tegenaan.
Een combi versie die idd en ps1 en ps2 doet (desnoods met een switch om tussen de systemen te schakelen) zou wel ideaal zijn en zou ik direct aanschaffen.
En ia tis niet goedkoop, maar hoewel ik het echt prachtig vind om rijen games te zien, heb ik er voor mezelf erg veel moeite mee om geld uit te geven aan oude games. Dus hoewel ik vast nog wel is wat zal kopen zal dat niet heel veel meer gaan kosten, dus dan is er wel budget vrij voor hardware zeg maar
Maar goed, we beginnen is met spelen op de ps1 met cd-r, dan misschien een ode, en dan pas ga ik aan deze memcard denken (Zeg ik nu

)