Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Petje72
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 18-11 19:12
https://www.epilogue.co/product/gb-operator

nice gadget voor de GameBoy cartridges. Is nu weer op voorraad. Ik heb er eentje besteld, zou in augustus geleverd worden. Kost zo'n 59 dollar incl verzending, vind ik zeer nette prijs.
laugh schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 09:46:
[...]

Kleine toevoeging. Ik raad aan om een officiële PS1 memory card te kopen en niet een third party om problemen te voorkomen. Ja er is 1 uitzondering maar die is circa 60 euro, niet waard voor velen.
Beetje in het verlengde van bovenstaand, wat vinden jullie hiervan?
https://www.retrorgb.com/...-new-ps1-memory-card.html

Lijkt me ideale in combinatie met een ode als je echt ps1 van ben't. Ik had zelf een ps1 memory card 'gekregen' bij mijn ps2 destijds, dus ik zal die zelf initieel gebruiken, maar als ide ps1 echt veel ga gebruiken en helemaal indien ik voor de ode ga dan is het zeker een interessante upgrade.

10 second ninja DONE

• RJL86
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 17-09 17:58
Sagat schreef op maandag 21 juni 2021 @ 11:56:
[...]

Lijkt me ideale in combinatie met een ode als je echt ps1 van ben't. Ik had zelf een ps1 memory card 'gekregen' bij mijn ps2 destijds, dus ik zal die zelf initieel gebruiken, maar als ide ps1 echt veel ga gebruiken en helemaal indien ik voor de ode ga dan is het zeker een interessante upgrade.
Oh dat is wel handig! Heb meerdere memory cards met losse saves, op 1 card zou veel beter zijn.
[...]

Meh. Die dingen had je vroeger ook al (nou ja, natuurlijk niet van die groottes) maar wel een 124-in-1 kaart die je kon switchen. Je hebt echt geen moer aan 1GB aan memoryopslag op de PS1. Een originele is 1 MB (!) en 15 blocks.

/Wat wél handig is, is het kunnen exporteren van je saves of savegames er simpel naartoe kopiëren.. :)

[ Voor 6% gewijzigd door Exorcist op 21-06-2021 12:44 ]

Exorcist schreef op maandag 21 juni 2021 @ 12:36:
[...]

Meh. Die dingen had je vroeger ook al (nou ja, natuurlijk niet van die groottes) maar wel een 124-in-1 kaart die je kon switchen. Je hebt echt geen moer aan 1GB aan memoryopslag op de PS1. Een originele is 1 MB (!) en 15 blocks.

/Wat wél handig is, is het kunnen exporteren van je saves of savegames er simpel naartoe kopiëren.. :)
Zoals hierboven aangegeven zijn er mensen die niet genoeg hadden, dan is het lekker dat je in feite 1 keer een kaart koopt en dan klaar bent, zelfs met zo ongeveer de kleinst beschibare sd kaart.

En idd savesgames backuppen organisen en zelfs van internet trekken heeft ook zijn charmes! Er is al zelf een soort van online database van spellen opgezet! ff googlen...
https://github.com/Pezz82.../releases/tag/Playstation

[ Voor 4% gewijzigd door Sagat op 21-06-2021 12:56 ]

10 second ninja DONE

Verwijderd

Exorcist schreef op maandag 21 juni 2021 @ 12:36:
[...]

Eens dat het niet echt interessant is. Voor de ps2 heb ik ook een 256mb kaart met een knopje dat je meerdere memorycards kan selecteren. 1gb voor ps1 ga je idd nooit vol krijgen. Ik denk niet eens met alle spellen die op de ps1 verkrijgbaar zijn.

• Henkje.doc
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18:10
Petje72 schreef op maandag 21 juni 2021 @ 11:20:

nice gadget voor de GameBoy cartridges. Is nu weer op voorraad. Ik heb er eentje besteld, zou in augustus geleverd worden. Kost zo'n 59 dollar incl verzending, vind ik zeer nette prijs.
Mooi apparaatje.
Lijkt overigens veel op de stijl van Analoque, of is dat toeval?

• Petje72
Henkje.doc schreef op maandag 21 juni 2021 @ 13:58:
[...]

Mooi apparaatje.
Lijkt overigens veel op de stijl van Analoque, of is dat toeval?
geen idee, ik ken de Analoque niet :) Ik heb de link uit een andere (discord)chatgroep (niet games gerelateerd) een gast daar had een beta-versie en was er lovend over.

• RJL86
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bxzYPKQQjPNXJhLT-whOPrDMVA4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1Q92y58ISjZOVZtcLcLg9NjT.jpg?f=fotoalbum_large

Heb nu een gemodde GBA. Superblij mee. Heb weinig games voor de GBA puur vanwege het verschrikkelijke originele scherm. Kan ik nu eindelijk genieten van de GBA pracht door de IPS. Zit ook een betere speaker op en ook USB-c.

Verwijderd

Petje72 schreef op maandag 21 juni 2021 @ 11:20:

Dat ziet er goed uit. Ik ben benieuwd naar je uiteindelijke bevindingen. :)

• laugh
  • Registratie: December 2011
  • Niet online
[...]

Ik had er over nagedacht. Ik speel zeker wel PS1 games maar niet tig games tegelijkertijd. Het was wel zeker interessant geweest als PS2 saves ook mogelijk is, maar dat is het dus niet helaas. Dus ja het is echt afhankelijk van of je echt zoveel games tegelijkertijd speelt.

Ik speel gewoon 1 spel uit, en dan begin ik aan een nieuw spel. En via de PS2 kan je altijd de PS1 saves ook backuppen, tuurlijk is de memcard PRO makkelijker, maar 60 euro vind ik nog vrij veel voor iets dat een nice to have is. Dan nog shipping en btw, dus dat wordt na 1 juli, 75+ euro. Zij maken meer kans bij mij op het moment dat het minstens ook PS2 games kan saven, en zelfs dan is het prijzig, 75 euro is niet niks.
RJL86 schreef op maandag 21 juni 2021 @ 15:05:
[Afbeelding]

Heb nu een gemodde GBA. Superblij mee. Heb weinig games voor de GBA puur vanwege het verschrikkelijke originele scherm. Kan ik nu eindelijk genieten van de GBA pracht door de IPS. Zit ook een betere speaker op en ook USB-c.
Mooi! Kun je 's een filmpje schieten waarin je div. games speelt? :)

• Eymas
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 17-11 23:56
[Afbeelding]

Beetje jaloers, want ik heb eenzelfde project in de planning, alleen de handheld + onderdelen nog even niet :)

Ziet er wel geweldig uit! Ben benieuwd naar je bevindingen van de GBA z'n library.

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 00:20
@RJL86 hoe, wat, waar.
Heb zelf de oorspronkelijke paarse variant nog.
Die zou ik niet modden, maar ben benieuwd of dit een beetje te doen is.

Wel deze complete mod gevonden op etsy, maar dan is het echt ontzettend duur om dit te laten doen.

[ Voor 25% gewijzigd door Arunia op 21-06-2021 20:02 ]

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gpJDpnxp7StvPBL7a_zcwfAMobI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/o3jWh8qYN6YIz73LSQn4RByX.jpg?f=fotoalbum_large

Deze weer even gespeeld. Railfan valt me in retro-perspectief wat tegen, maar die X-Treme Racer blijft leuk..solistisch minder dan met een maat dus vd week ook even uit de kast trekken samen met Robot Wars en Eve of Destruction.

Mensen nog wat tips voor games met treinen (bouwen of rijden)? Afgedekt is al:

- A-IV Evolution Global (PS1)
- A-Train 2006 (PS2)
- Railfan Taiwan (PS3)
- Railfan Chicago (PS3)
- A-Train HX (Xbox 360)
- A-Train Express/VR (PS4)
- X-Treme Express (PS2)
- Train Sim World (PS4)
- Lionel Trains on Tracks (DS)
- Railway Empire (Xbox One)
- Railway Empire CC (Xbox One)
- Railway Empire (PS4)
- Railway Empire CC (PS4)

Er is nog een deel 2 van Train Sim World, maar is redelijk zelfde laken een pak. Voor de N64 heb je nog zoiets als railfan maar die is JAP only, en dat valt niet binnen mijn verzamelwoede (Railfan was een grote uitzondering). Games als Railroad Tycoon zijn helaas alleen voor PC uitgebracht.

[ Voor 4% gewijzigd door Exorcist op 21-06-2021 21:09 ]

laugh schreef op maandag 21 juni 2021 @ 18:21:
[...]

Ik had er over nagedacht. Ik speel zeker wel PS1 games maar niet tig games tegelijkertijd. Het was wel zeker interessant geweest als PS2 saves ook mogelijk is, maar dat is het dus niet helaas. Dus ja het is echt afhankelijk van of je echt zoveel games tegelijkertijd speelt.

Ik speel gewoon 1 spel uit, en dan begin ik aan een nieuw spel. En via de PS2 kan je altijd de PS1 saves ook backuppen, tuurlijk is de memcard PRO makkelijker, maar 60 euro vind ik nog vrij veel voor iets dat een nice to have is. Dan nog shipping en btw, dus dat wordt na 1 juli, 75+ euro. Zij maken meer kans bij mij op het moment dat het minstens ook PS2 games kan saven, en zelfs dan is het prijzig, 75 euro is niet niks.
Kijk ik ben zelf sowieso in eerste instantie niet de doelgroep, ik heb (nog) geen ps1, en ook op mijn ps2 weinig ps1 gespeeld,
( ik zou is moeten kijken wat er op mijn eigen ps1 mem card staat wipe out, mediaevil en metal gear denk ik :P ) , maar, en van daar dus dat ik een ODE noem, dan kan je dus DE GEHELE library spelen, en tuurlijk dat doet geen hond, maar zelf is als primitieve 3d hater wil toch metal gear 1, final fantasy, misschien de crashes en de spyro's etc etc toch wel proberen en ja dan gaat het hard, en euh ik vind het gewoon fijn om dat te weten dat ik altijd een save heb en niet tussen 8 memcards moet zoeken. als ik dan bij memcard 8 ben, heb ik al geen zin meer!
TLDR is het te veel ruimte, tuurlijk, maar je hebt ook nooit meer te weinig ruimte, zo kijk ik er tegenaan.

Een combi versie die idd en ps1 en ps2 doet (desnoods met een switch om tussen de systemen te schakelen) zou wel ideaal zijn en zou ik direct aanschaffen.

En ia tis niet goedkoop, maar hoewel ik het echt prachtig vind om rijen games te zien, heb ik er voor mezelf erg veel moeite mee om geld uit te geven aan oude games. Dus hoewel ik vast nog wel is wat zal kopen zal dat niet heel veel meer gaan kosten, dus dan is er wel budget vrij voor hardware zeg maar :+

Maar goed, we beginnen is met spelen op de ps1 met cd-r, dan misschien een ode, en dan pas ga ik aan deze memcard denken (Zeg ik nu :P )

10 second ninja DONE

• gast7
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 10-11 14:42
Sagat schreef op maandag 21 juni 2021 @ 12:51:
[...]

Zoals hierboven aangegeven zijn er mensen die niet genoeg hadden, dan is het lekker dat je in feite 1 keer een kaart koopt en dan klaar bent, zelfs met zo ongeveer de kleinst beschibare sd kaart.

En idd savesgames backuppen organisen en zelfs van internet trekken heeft ook zijn charmes! Er is al zelf een soort van online database van spellen opgezet! ff googlen...
https://github.com/Pezz82.../releases/tag/Playstation
zijn originele memory cards zo duur dan?

Vaak vind je er wel een aantal in sets. Ik heb er zelf wel genoeg tegenwoordig met 10+ ps1 en ps2 memory cards.
gast7 schreef op maandag 21 juni 2021 @ 21:16:
[...]

zijn originele memory cards zo duur dan?

Vaak vind je er wel een aantal in sets. Ik heb er zelf wel genoeg tegenwoordig met 10+ ps1 en ps2 memory cards.
Ja zoals net gezegd koop ik dus weinig games in, al helemaal weinig sets dus ik heb een 'clone' ps1 mem card die ik bij mijn ps2 kreeg. Maar denk dat het heel simpel is, vind je het niets of te duur, niet kopen, ik zie het als een memcard met leuke back up, sorteer en importeer functies en zoals in vorige poort aangegeven, liever 1 kaart met alles dan 8 stuks waarin ik moet zoeken, dus ik heb dat bedrag er wel voor over denk ik.
Maar goed de auto moet nog naar mijn garage anders kan ik nog niet echt gaan rijden :>

10 second ninja DONE

• gast7
Sagat schreef op maandag 21 juni 2021 @ 21:23:
[...]

Ja zoals net gezegd koop ik dus weinig games in, al helemaal weinig sets dus ik heb een 'clone' ps1 mem card die ik bij mijn ps2 kreeg. Maar denk dat het heel simpel is, vind je het niets of te duur, niet kopen, ik zie het als een memcard met leuke back up, sorteer en importeer functies en zoals in vorige poort aangegeven, liever 1 kaart met alles dan 8 stuks waarin ik moet zoeken, dus ik heb dat bedrag er wel voor over denk ik.
Maar goed de auto moet nog naar mijn garage anders kan ik nog niet echt gaan rijden :>
Zeker begrijpelijk. in mijn geval het scheelt niet echt veel qua tijd dus dan vind ik 50 a 60 zonde voor het gemak.
In ander news, bij amazon us denk ik, zijn de retrobit joypads in de aanbieding voor 15 dollar, retrobit saturn en megadrive 6 button pads, komt wel 10 dollar verzendkosten bij, maar hier kosten ze 40 euro, dus wellicht nog interssant?

10 second ninja DONE

Verwijderd

Wat vinden jullie hiervan:

geek: Ontwikkelaar brengt widescreen-mod voor Super Mario World uit

Of doet dit afbreuk aan de orginele game?

@Exorcist @Seroczynski @Verwijderd @gast7 @Bruiser @Henkje.doc @Petje72 @Linksquest @RJL86 @didado @Raem @RazorMaron @Sagat

Ik heb trouwens een nieuwe nickname, snefkens hier ;-)

• gast7
Verwijderd schreef op maandag 21 juni 2021 @ 21:50:

Het is prima wat mij betreft, het is handig voor widescreen op een moderne tv. op crt is het iets minder bruikbaar.

Heeft de modding scene ook gedaan met N64 games als mario 64

of natuurlijk mario sunshine in 3d all stars

[ Voor 7% gewijzigd door gast7 op 21-06-2021 21:58 ]

Verwijderd

Exorcist schreef op maandag 21 juni 2021 @ 21:57:
[...]

Nee hoor, dan krijg ik hier geen gezeik meer dat ik ook soms game op een 16:9 Sony Trinitron, want dat is niet "puur" :O :+
Enige gezeik wat je dan krijgt is dat je op 100hz gamed >:)

• Petje72

@Exorcist @Seroczynski @Verwijderd @gast7 @Bruiser @Henkje.doc @Petje72 @Linksquest @RJL86 @didado @Raem @RazorMaron @Sagat

Knap gedaan om het zo te modden maar persoonlijke zie ik geen meerwaarde voor de game. Juist omdat je meer spelwereld ziet haal je een stukje spanning weg lijkt me zo. Je ziet eerder dingen aankomen. Liefst zie ik de games gewoon origineel qua gameplay en beeldformaat. Dat je beeldscherpte/kwaliteit soms wat pimpt vind ik zeker nog OK maar widescreen... nee niet mijn ding.

• Henkje.doc
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18:10

Leuk om die oude titels met een twist weer te zien of spelen :)
Wil het wel proberen, maar meh, heb ook al veel smw gespeeld op de snes destijds en ook beetje al op de ' gewone' emu met cheevment support, dus word er ook weer niet heel vrolijk van, ben wel door op zijn werk met games met vertraging! met name super rtype en gradius 3 spelen met zijn sa1 patches geweldig!
Iemand anders had ooit als is ghouls en ghosts gedaan die vind ik ook stuk fijner spelen
Je haar is nog wel gewoon je naturel kleur? Ik moest namelijk gelijk denken aan onze eigen wannabe Dennis Rodman, oftwel Ryan Babel :P
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lBZj3sAgPcXBLNLkrHTk69YXE7c=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/wx9ZejkzqCIgQxZiBJxH4lSM.png?f=user_large

10 second ninja DONE

Verwijderd

[...]

Je haar is nog wel gewoon je naturel kleur? Ik moest namelijk gelijk denken aan onze eigen wannabe Dennis Rodman, oftwel Ryan Babel :P
[Afbeelding]
Whahaha :P

Het komt meer hier vandaan:

Wikipedia: Metal Gear: Ghost Babel
Petje72 schreef op maandag 21 juni 2021 @ 22:06:
[...]

Knap gedaan om het zo te modden maar persoonlijke zie ik geen meerwaarde voor de game. Juist omdat je meer spelwereld ziet haal je een stukje spanning weg lijkt me zo. Je ziet eerder dingen aankomen. Liefst zie ik de games gewoon origineel qua gameplay en beeldformaat. Dat je beeldscherpte/kwaliteit soms wat pimpt vind ik zeker nog OK maar widescreen... nee niet mijn ding.
Op de normale GBA zag je helemaal *niets* op je afkomen, ook spannend. Nee, dat ding was waardeloos op dat punt. Weet nog zo goed dat ik zelfs in 2005 nog zat te k*tten om onder een lamp ook maar iets te zien van Broken Sword, verschrikkelijk. Nintendo heeft daar destijds echt steken laten vallen op het gebied van innovatie.

• gast7
Exorcist schreef op maandag 21 juni 2021 @ 23:00:
[...]

Op de normale GBA zag je helemaal *niets* op je afkomen, ook spannend. Nee, dat ding was waardeloos op dat punt. Weet nog zo goed dat ik zelfs in 2005 nog zat te k*tten om onder een lamp ook maar iets te zien van Broken Sword, verschrikkelijk. Nintendo heeft daar destijds echt steken laten vallen op het gebied van innovatie.
het is niet zozeer innovatie maar goede kwaliteit voor het geld. lage prijs voor degelijke kwaliteit voor het beste resultaat qua sales voor handheld was dat de strategie van Nintendo.

atari lynx en Sega game hadden kleur en backlit. Maar ze waren peperduur en laten we heel eerlijk zijn. zelfs de gameboy classic met black & white had heel wat betere games dan die twee consoles

DS vs psp was niet anders. de ds was veel goedkoper. met de 3ds vs vita weer opnieuw. de meeste mensen willen niet de hoodprijs betalen je kan niet altijd voor het beste kiezen als developer.

Gelukkig heeft de gba sp dan wel weer backlit en je hebt natuurlijk de gameboy player

[ Voor 20% gewijzigd door gast7 op 21-06-2021 23:11 ]

gast7 schreef op maandag 21 juni 2021 @ 23:09:
[...]

het is niet zozeer innovatie maar goede kwaliteit voor het geld. lage prijs voor degelijke kwaliteit voor het beste resultaat qua sales voor handheld was dat de strategie van Nintendo.

atari lynx en Sega game hadden kleur en backlit. Maar ze waren peperduur en laten we heel eerlijk zijn. zelfs de gameboy classic met black & white had heel wat betere games dan die twee consoles

DS vs psp was niet anders. de ds was veel goedkoper. met de 3ds vs vita weer opnieuw. de meeste mensen willen niet de hoodprijs betalen je kan niet altijd voor het beste kiezen als developer.

Gelukkig heeft de gba sp dan wel weer backlit en je hebt natuurlijk de gameboy player
Deels eens hoor, maar de originele GBA had toch echt backlight moeten hebben...het was techniek van jaren daarvoor en ze hebben gekozen voor - denk ik - batterijduur. Het ongemak wat het met zich meebracht was dat niet waard.

• gast7
Exorcist schreef op maandag 21 juni 2021 @ 23:21:
[...]

Deels eens hoor, maar de originele GBA had toch echt backlight moeten hebben...het was techniek van jaren daarvoor en ze hebben gekozen voor - denk ik - batterijduur. Het ongemak wat het met zich meebracht was dat niet waard.
de gba was enkel 99 euro op release

De game gear heel wat jaartjes eerder toen geld veel meer waard was had een startprijs van 150 en de atari lynx was 180 vs de gameboy classic van 90 in zowat dezelfde jaar tallen. De gameboy color was zelfs slechts 70 euro als startprijs.

De gba sp had een vergelijkbare prijs als het origineel van 99 gezien electronica in de later jaren steeds goedkoper word. Zeker de moeite waard gezien een te hoge prijs veel klanten gaat kosten

De ds was maar 150 op release de psp 250 liep niet al te goed af qua psp en de library voor die console is best wel matig als je iets anders wilt spelen dan rpg's.

[ Voor 7% gewijzigd door gast7 op 21-06-2021 23:43 ]

gast7 schreef op maandag 21 juni 2021 @ 23:42:
[...]

De game gear heel wat jaartjes eerder toen geld veel meer waard was had een startprijs van 150

De gba sp had een vergelijkbare prijs als het origineel van 99 gezien electronica in de later jaren steeds goedkoper word. Zeker de moeite waard gezien een te hoge prijs veel klanten gaat kosten

De ds was maar 150 op release de psp 250 liep niet al te goed af qua psp en de library voor die console is best wel matig als je iets anders wilt spelen dan rpg's.
De PSP library is alles behalve "matig" ....? Spelen wij andere spellen? :D
De Vita daarentegen kent heel veel (Japanse) RPG's helaas.

• gast7
Exorcist schreef op maandag 21 juni 2021 @ 23:44:
[...]

De PSP library is alles behalve "matig" ....? Spelen wij andere spellen? :D
De Vita daarentegen kent heel veel (Japanse) RPG's helaas.
Vergeleken met de ds bedoel ik dan. Zitten best wel degelijke non rpg titels op maar tenopzichte van de ds is het echt een koude kermis als je het mij vraagt. en los van de kleinere hoeveelheid ook echt een stuk minder qua kwaliteit. het was meer een ps2 on the go ook maar dan niet altijd de interresante titels van die console als ports.

De DS heeft een hoop kwaliteit met verschillende genre's en zelfs rpg's geef ik de voorkeur bij de DS.

[ Voor 26% gewijzigd door gast7 op 21-06-2021 23:46 ]

gast7 schreef op maandag 21 juni 2021 @ 23:44:
[...]

Vergelen met de ds. Zitten best wel degelijke non rpg titels op maar tenopzichte van de ds is het echt een koude kermis als je het mij vraagt
Ja meh, weet ik niet. Op zich heb ik meer games voor/op de DS die ik leuk vind, maar de PSP daarentegen veel meer games die me wegblazen (tijdsperiode meegewogen).

• gast7
De 3d grapics op de psp zijn inderdaad erg goed. Maar als de library niet zo heel sterk is doet dat helaas niet zoveel. En dan heb ik het met name over de games die grafisch erg goed zijn voor die tijd op een handheld

De ps vita was ook grafisch erg leuk maarja als er bijna geen titels voor zijn uitgekomen is het wat mij betreft paper weight >:)

[ Voor 16% gewijzigd door gast7 op 21-06-2021 23:48 ]

Verwijderd

gast7 schreef op maandag 21 juni 2021 @ 23:42:
[...]

De game gear heel wat jaartjes eerder toen geld veel meer waard was had een startprijs van 150 en de atari lynx was 180 vs de gameboy classic van 90 in zowat dezelfde jaar tallen. De gameboy color was zelfs slechts 70 euro als startprijs.

Hier moet ik @Exorcist wel gelijk geven. De psp heeft een hele goede library zelfs.

De Vita daarentegen daar was de library alleen goed voor de jrpg fans onder ons. (wellicht dat je de psp en vita door elkaar haalt?)

Psp heeft met meer dan 600 games van veel developers, (deze handheld werd door alle grote uitgevers ondersteund) toch wel een indrukwekkende game library hoor.

• gast7
Er zitten prima titels op maar in vergelijking met de ds en gba vind ik het persoonlijk erg matig als je iets anders zoekt dan rpg's

Ik ben op de hoogte dat er leuke arcade compilaties op zitten, of titels all ultimate ghosts n globins castlevania metal slug double x megaman bezit de meeste hiervan ook in de collectie. Ook leuke shootemup imports maar het is toch een stuk minder. dan bij de DS

De ds heeft echter hoge kwaliteit qua verschillende genre's en best wel wat titels plus en ijzersterke first party lineup dankzij de iconische nintendo mascotte's

en zeker als je bij psp de arcade of andere console ports weghaalt dan blijft er echt heel weinig echt exclusiefs over buiten de rpg's af. Bij de DS heb je genoeg reden qua games die enkel op die console zijn verschenen de exclusives zijn ijzersterk

[ Voor 17% gewijzigd door gast7 op 22-06-2021 00:18 ]

Ziet er niet verkeerd uit, en zoals de meeste hier al zeggen, voor op een moderne TV zeker niet verkeerd. Ik speelde de game toevallig laatst nog op mijn oude SNES op een moderne TV, en mijn dochter snapte de zwarte balk niet (9 jaar) :D

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

• RJL86
Exorcist schreef op maandag 21 juni 2021 @ 18:31:
[...]

Mooi! Kun je 's een filmpje schieten waarin je div. games speelt? :)
Als ik tijd heb, zal het ik even proberen vandaag :)

• RJL86
Arunia schreef op maandag 21 juni 2021 @ 19:24:
@RJL86 hoe, wat, waar.
Heb zelf de oorspronkelijke paarse variant nog.
Die zou ik niet modden, maar ben benieuwd of dit een beetje te doen is.

Wel deze complete mod gevonden op etsy, maar dan is het echt ontzettend duur om dit te laten doen.
Via hier https://www.instagram.com/level_up_mods/

Is best prijzig, maar is het wel waard als je het mij vraagt. Je zou het ook zelf kunnen doen als je handig bent, dat scheelt een hoop geld.

• RJL86

Prima voor wie het leuk vind, maar ik ben zelf meer liefhebber van 4:3.

• RJL86

Verwijderd

Visueel ziet het er nog mooi uit, het is heel anders dan een uitgerekte 4:3 beeld.
Ook wel eens met Petje72 dat het spel veel simpeler wordt.

Wel ff gedownload om is een keer mee te klooien. Voordat Nintendo het offline laat halen.
RJL86 schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 07:08:
[...]

Via hier https://www.instagram.com/level_up_mods/

Is best prijzig, maar is het wel waard als je het mij vraagt. Je zou het ook zelf kunnen doen als je handig bent, dat scheelt een hoop geld.
Soms zijn de tijd en aanschaf van materialen niet rendabel genoeg om dingen zelf te maken.
Made in holland zal voor de prijs ook niet helpen, maar kan wel makkelijker zijn met communicatie/garantie.

Het is mooi dat er alternatieven zijn. :)
Verwijderd schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 08:16:
[...]

Visueel ziet het er nog mooi uit, het is heel anders dan een uitgerekte 4:3 beeld.
Ook wel eens met Petje72 dat het spel veel simpeler wordt.
Vraag me af of dat echt zo is? Hebben jullie bijvoorbeeld Darius wel is gespeeld in the arcade. Niet bepaald makkelijke game :P
Wel ff gedownload om is een keer mee te klooien. Voordat Nintendo het offline laat halen.
Ik vraag me dit af, in feite zijn het natuurlijk alleen die mod bestanden die aangeboden worden! Maar met ninty weet je het maar nooit!

10 second ninja DONE

Verwijderd

Sagat schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 08:51:
[...]

Vraag me af of dat echt zo is? Hebben jullie bijvoorbeeld Darius wel is gespeeld in the arcade. Niet bepaald makkelijke game :P

[...]

Ik vraag me dit af, in feite zijn het natuurlijk alleen die mod bestanden die aangeboden worden! Maar met ninty weet je het maar nooit!
Lees net de .md file, ze zijn zelfs bezig met een 21:9 support. Dan heb je bijna het complete level in x in beeld?

Kan het spelen van een shooter niet voor mijn geest halen. Ook niet heel veel in de arcade geweest.
MK2, NBAjam zijn de enige waar ik nu even op kom, die meer aandacht kregen.

Krijg nu wel weer zin om naar Zwolle te gaan. Bij het retromuseum hebben ze wel een leuke setup staan.

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:53
Als ik aan de arcade denk, denk ik altijd meteen aan Daytona USA, ik vond dat echt indrukwekkend voor die tijd.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

• Grumpmeister
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 01-11 17:28
Gezien de handheld discussie hierboven; heb zelf 2 dingen nog onderweg.

- Een GBA met LCD mod, zo'n lithium/oplaadbare batterij en met custom art (gaat gebaseerd zijn op de Zelda CD-i titles, erg benieuwd wat daarvan gemaakt gaat worden). Dat gaat dan ook meteen m'n "controller" zijn voor GB/C/A titles via de Gameboy Player :D

- Een nieuwe power board voor de Game Gear. Zoals eerder al eens aangegeven had ik het powerknopje per ongeluk afgebroken, waardoor ik de Game Gear met een simkaart pinnetje aan en uit moet zetten. Nog wel geprobeerd om dit te lijmen, en zelf een poging gedaan met een klein stukje sateh-prikker om te kijken of deze vast genoeg zijn blijven zitten om het 'gat' te vullen, maar helaas.

Gelukkig had Retrosix recentelijk compleet nieuwe powerboards aangeboden, met USB-C power port (https://retrosix.co.uk/Cl...ower-Regulator-p241798108). Daar een van aangeschaft, welke helaas al een ruime week bij de douane ligt nu. Hopelijk komt 'ie binnenkort binnen, dan kan m'n Game Gear nog 1 keer open om volledig op orde gebracht te worden.

De knoppen zijn vervangen, en ik heb nu ook nieuwe siliconen pads erin zitten, dus het klikt weer lekker weg :D

FFXIV: Divyan Dawnborne | Switch FC: SW-8303-2261-5828 | Streamt obscure speedruns op Twitch

Verwijderd

[Afbeelding]

Heb je er nu dan ook een Accu in zitten?

• RJL86
Verwijderd schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 10:21:
[...]

Heb je er nu dan ook een Accu in zitten?
Yep :)
Verwijderd schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 09:18:
[...]

Lees net de .md file, ze zijn zelfs bezig met een 21:9 support. Dan heb je bijna het complete level in x in beeld?
Haha ja, meer omdat dat het kan dan dat het echt nuttig is, die arcade game die ik bedoelde was 3 schermne breed:
YouTube: Darius [1986 Taito triple screen] Arcade MAME darius
Kan het spelen van een shooter niet voor mijn geest halen. Ook niet heel veel in de arcade geweest.
MK2, NBAjam zijn de enige waar ik nu even op kom, die meer aandacht kregen.
'wij'hadden vroeger een arcade in amersfoort, veel goede herinneringen aan. hoewel ik er sowieso niet heel veel game als broke teenagert, en omdat er ook een fruitautomaten hal aan vast zat die 18+ was, werd ik er ook vaag uitgeschopt, hoewel dat aardig stopte toen ik 15-16 was, gezien ik geen hele kleine jongen ben :+
Krijg nu wel weer zin om naar Zwolle te gaan. Bij het retromuseum hebben ze wel een leuke setup staan.
Ja sowieso leuk, ben er met mijn kids heen geweest, net goedkoop maar je kan je er aardig vermaken, idee is om er binnenkort weer heen te gaan waarbij mijn vrouw dan in zwolle gaat shoppen en de rest van het gezin lekker gamen err het museum bezoeken ;)

10 second ninja DONE

• Grumpmeister
Zojuist ook wat post binnengekomen;

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/E4ebDPRWEAE9IuV?format=jpg&name=small
Heel blij dat ik deze nog heb kunnen krijgen. Phantom Dust was commercieel een flop maar was z'n tijd vooruit. Daardoor ook nooit in Europa uitgekomen, hoewel de reviews toentertijd wel positief waren. Voor mij was dit toch wel de verrassing van de Xbox library, en gelukkig had ik een modded Xbox waardoor ik het kon spelen.

En stiekem vind ik de boxart van de Asia-region heel wat mooier dan de US versie, en deze is zelfs nog nieuw en sealed :D

FFXIV: Divyan Dawnborne | Switch FC: SW-8303-2261-5828 | Streamt obscure speedruns op Twitch

Verwijderd

Grumpmeister schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 11:35:
Zojuist ook wat post binnengekomen;

[Afbeelding]
Heel blij dat ik deze nog heb kunnen krijgen. Phantom Dust was commercieel een flop maar was z'n tijd vooruit. Daardoor ook nooit in Europa uitgekomen, hoewel de reviews toentertijd wel positief waren. Voor mij was dit toch wel de verrassing van de Xbox library, en gelukkig had ik een modded Xbox waardoor ik het kon spelen.

En stiekem vind ik de boxart van de Asia-region heel wat mooier dan de US versie, en deze is zelfs nog nieuw en sealed :D
Ik zie in de Microsoft store dat deze game gratis is:

https://www.microsoft.com...tivetab=pivot:overviewtab

Wat ik lees vanuit diverse artikelen is dit de remaster: https://www.pcgamer.com/p...c-this-week-and-its-free/

Die dus gratis is uitgebracht. Ook wel interessant. Helaas niet op disc :-(

Edit: even gecontroleerd en ik kan hem inderdaad gratis downloaden op de series x. Game ziet er wel tof uit. Maar eens proberen.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 22-06-2021 11:53 ]

• Grumpmeister
Verwijderd schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 11:49:
[...]

Ik zie in de Microsoft store dat deze game gratis is:

https://www.microsoft.com...tivetab=pivot:overviewtab

Wat ik lees vanuit diverse artikelen is dit de remaster: https://www.pcgamer.com/p...c-this-week-and-its-free/

Die dus gratis is uitgebracht. Ook wel interessant. Helaas niet op disc :-(

Edit: even gecontroleerd en ik kan hem inderdaad gratis downloaden op de series x. Game ziet er wel tof uit. Maar eens proberen.
Klopt idd! In 2017 hadden ze een re-release gedaan van de game. Het voelt tegenwoordig wel iets gedateerder, maar dit voelde me toen een beetje als een goedmakertje dat ze Phantom Dust 2 gecancelled hadden. Dat was voor mij een system seller geweest voor de Xbox One (de announcement was in 2014). Erg jammer dat het zo liep...

Ik hoop iig dat ze het niet compleet vergeten, het was gecancelled omdat Microsoft er geen geld verder in wilde pompen. Daar zijn ze de afgelopen 2 jaar wel een beetje van teruggedraaid, dus hopelijk geven ze een sequel nog eens een kans (want ze waren in 2015 wel erg positief over de vooruitgang van de game). Jammer genoeg was het voor de studio (Darkside) toen wel de doodsteek.

Verwijderd

Tijdens mijn lunch pauze even de cex binnen gelopen en voor 7 euro aardig wat games kunnen scoren. Twee lightgun games die ik nog niet had (gunfighter 2 en endgame) en wat sport spellen. Vond het wel leuk om ook de Sony voetbal games te hebben. Ben benieuwd hoeveel clubs gelicenceerd zijn.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XwFKq7xISlstgYJXwK4CW14DVvo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5FonpOxWX1J7EtCi5mSPvhu7.jpg?f=fotoalbum_large

Edit: Endgame komt blijkbaar ook voor bij Metal jesus rocks als hidden gem: YouTube: More Playstation 2 (PS2) Hidden Gems - 11 Games for Your Collection!

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 22-06-2021 13:49 ]

• LaFleche
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 05-09 00:30
endgame is inderdaad een coole lightgun shooter.
Verdomde moeilijk en ik heb dus nog nooit het einde gehaald/gezien

Iedere keer ergens halverwege zijn mijn levens op en je krijgt er niet zoals bij bijv, time-crisis extra 'coins' bij als je een level hebt gehaald.... eigenlijk is dit de enige ps2 lightgun game waarvan ik het einde nooit gezien heb bedenk ik me nu....toch maar weer een keer een poging wagen :-)

Man, dat is ff wennen. "Ghost Babel heeft je getagged" :P

Dit soort mods kan ik alleen maar toejuichen, en ik zal het vast ook even proberen als het helemaal af is. Klassieke games die op zo'n manier worden gemoderniseerd vind ik alleen maar mooi. Persoonlijk heb ik het origineel minstens tweemaals 96 exits gespeeld, dus waarom niet toch?

Er is nu ook iemand bezig om SNES games die nogal laggen te patchen met SA-1 functies, waardoor je een veel betere FPS houd tijdens de games. R-Type is daar bijvb. eentje van. Je kan ze met patch zelfs op de originele hardware spelen, lachen toch? :)

Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski

Klopt inderdaad, vind dat hij vaak leuke video's maakt.

• JoohanDePoohan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17:53
Jumpman schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 09:21:
Als ik aan de arcade denk, denk ik altijd meteen aan Daytona USA, ik vond dat echt indrukwekkend voor die tijd.
Klassieker ja, naast Sega Rally. Verder Operation Wolf :P , Moonwalker, Golden Ace, Combat School en Wonder Boy _/-\o_

Verwijderd

Sagat schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 11:30:
[...]

Haha ja, meer omdat dat het kan dan dat het echt nuttig is, die arcade game die ik bedoelde was 3 schermne breed:
YouTube: Darius [1986 Taito triple screen] Arcade MAME darius

[...]

'wij'hadden vroeger een arcade in amersfoort, veel goede herinneringen aan. hoewel ik er sowieso niet heel veel game als broke teenagert, en omdat er ook een fruitautomaten hal aan vast zat die 18+ was, werd ik er ook vaag uitgeschopt, hoewel dat aardig stopte toen ik 15-16 was, gezien ik geen hele kleine jongen ben :+

[...]

Ja sowieso leuk, ben er met mijn kids heen geweest, net goedkoop maar je kan je er aardig vermaken, idee is om er binnenkort weer heen te gaan waarbij mijn vrouw dan in zwolle gaat shoppen en de rest van het gezin lekker gamen err het museum bezoeken ;)
Wij hadden er vroeger ook eentje in Hilversum, alleen weinig klasgenoten met interesse en alleen vond ik maar niks.
Mijn vriendin gaat bij Bonami gewoon mee. Ze is ook een fanatieke gamer O+

Kom toevallig net terug uit Amersfoort, en nog dit meegenomen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wKLLrT1nBy0Ubk0fV_R5ZLT3Jqk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dybbQy5Np5jpR2AAKi4R68kc.jpg?f=fotoalbum_large

• Bruiser
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online

Welkom nieuweling... 😄

Ik ben nogal conservatief, maar als het er ooit van komt om een sd2snes aan te schaffen wil ik dit wel eens proberen (al is het maar uit nieuwsgierigheid).

(Retro) Game collectie

• Bruiser
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
JoohanDePoohan schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 16:01:
[...]

Klassieker ja, naast Sega Rally. Verder Operation Wolf :P , Moonwalker, Golden Ace, Combat School en Wonder Boy _/-\o_
Oh, Daytona USA en Sega Rally...!
Dit zijn beide kasten waar ik een muntje in MOEST steken als ik tegenkwam. Zelfde met House of the Dead trouwens.

Moest ik de plek hebben... 🙄🤤

(Retro) Game collectie

Seroczynski schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 14:08:
[...]

Man, dat is ff wennen. "Ghost Babel heeft je getagged" :P

Dit soort mods kan ik alleen maar toejuichen, en ik zal het vast ook even proberen als het helemaal af is. Klassieke games die op zo'n manier worden gemoderniseerd vind ik alleen maar mooi. Persoonlijk heb ik het origineel minstens tweemaals 96 exits gespeeld, dus waarom niet toch?

Er is nu ook iemand bezig om SNES games die nogal laggen te patchen met SA-1 functies, waardoor je een veel betere FPS houd tijdens de games. R-Type is daar bijvb. eentje van. Je kan ze met patch zelfs op de originele hardware spelen, lachen toch? :)
Je bedoeld dit? (je hebt het zelfs nog geplus-st destijds :+ )
Sagat schreef op donderdag 17 december 2020 @ 09:39:
Ik heb gister is iets getest wat ik al een tijdje op mijn radar had.......SA1 patches voor de snes!
Wat houdt dat in? (even beknopt zover ik het snap, verbeter en of vul me gerust aan!)
De snes, ondanks dat het natuurlijk de beste console ever is :P, had niet bepaald de rapste cpu, zelfs voor die tijd.
En vooral met de oudere games had je dan nog wel is last van slowdown. De SA1 was een add on chip die in de cartridges ging (beetje ala de bekender super fx chip van star fox/wing) die de rekenkracht verbetered. Met de patches kan je dus in theorie bestaande games verbeteren en de games spelen zoals ze dat in eerste instantie al hadden moeten doen, zonder dat ze TE snel gaan lopen. Oftewel de trage stukken worden verbeterd, de 'goede' stukken worden niet aangepast.

Ik heb maar 2 games gepatched en met een ervan merkte ik weinig verschil (contra 3). NB: ik heb deze game altijd gespeeld via een usa cart op mijn pal snes, en daar me nooit aan de slow down gestoord. Maar het schijnt dat het zelfs in mario world ook voorkomt, en ook daar nooit iets gemerkt...
(liefde maakt blind i guess? ;) )

De andere game is gradius 3. Deze game 'back then' nooit echt gespeeld, maar sindsdiens af en toe wel is met emulatoren, en vooral ook vaak in reviews gehoord over.... en daadwerkelijk ook gezien dat er idd heftige slowdown is.

Met deze patch is dat tsja...weg? Disclaimer, de game is best moeilijk (mijn skill staan uiteraard buiten -ELKE- discussie :P ) dus ik ben nog niet heel erg ver gekomen, maar de draken en de bubbels kwamen altijd voorbij als slowdown voorbeelden en daar iig niets ervaren.
Ik vind het echt een geweldige patch want door de slowdown deze game nooit 'echt' wilen spelen en dat is zonde want het lijk echt een zeer fijne gradius te zijn! Dus hou je van shmups in het algemeen en Gradius in het byzonder dan is het wat mijn betreft een gigantische aanrader!

Gespeeld op mister. Maar dit zou imho ook moeten werken op analogue devices, en everdrives, en ook emulatoren voor pi/pc etc.
Link naar de patch voor de liefhebbers
Is overigens dezelfde dude die ook de widescreen hack gemaakt heeft. Vitor Vilela _/-\o_

10 second ninja DONE

• laugh
  • Niet online
Ik heb de Everdrive eindelijk binnen. 24 mei besteld, en vandaag 22 juni binnen. Moest ook inklaringskosten betalen. NTSC-U en NTSC-J werken prima, PAL is in zwart-wit. RGB mod volgt later.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nHzPXyGe_f3Gn4DNDSePR9FvNI4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MhpKYHpoZW2jTzSzETT2NxHj.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OlVb_BdqV8iHF5aVSxNPODDLHOI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sD34svFhf9uhiAar1AICuawv.jpg?f=fotoalbum_large
laugh schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 22:55:
Ik heb de Everdrive eindelijk binnen. 24 mei besteld, en vandaag 22 juni binnen. Moest ook inklaringskosten betalen. NTSC-U en NTSC-J werken prima, PAL is in zwart-wit. RGB mod volgt later.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik heb ze bijna allemaal, maar heb nog nooit inklaringskosten hoeven te betalen. En dan heb je dat ook nog eens voor een van de duurste kaarten, talk about bad luck! haha

Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski

• gast7
Met de vernieuwde regels zeker na 1 Juli zullen import kosten gemiddeld veel vaker aan de bak komen vermoedt ik.

Verwijderd

Import kosten in je achterhoofd houden. Een kleine 25% erbij rekenen voor belasting en dergelijke.

Nog een zoek de verschillen :P
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kG84ZHs1etFte2R0SgMkOGXIp8Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/x15fJMj1cV70X3VvkmvDEOhO.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OsvYE5OhWZudka-FcwaPGRO2RSs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jK8UmvQIBcyr3Ii9H3rwzP0R.jpg?f=fotoalbum_large

• Ekfad
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18-11 19:35
laugh schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 22:55:

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Waar heb je hem dan besteld? Want Krikzz heeft volgens mij ook gewoon een Europese store en verzend ook uit Europa als je daar besteld.

• laugh
  • Niet online
Ekfad schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 14:56:
[...]

Waar heb je hem dan besteld? Want Krikzz heeft volgens mij ook gewoon een Europese store en verzend ook uit Europa als je daar besteld.
Ik heb het besteld uit Oekraïne, dus van everdrive.me

• Ekfad
  • Laatst online: 18-11 19:35
laugh schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 15:04:
[...]

Ik heb het besteld uit Oekraïne, dus van everdrive.me
En je moest importkosten betalen? Vreemd aangezien Oekraïne binnen de EU ligt.

• laugh
  • Niet online
Ekfad schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 15:06:
[...]

En je moest importkosten betalen? Vreemd aangezien Oekraïne binnen de EU ligt.
Ja ik moest inklaringskosten betalen. Oekraïne is een land binnen Europa maar is niet lid van de Europese Unie.

Verwijderd

Dit ook nog even toegevoegd.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pdWBJI7NBGDbRbAzRs7rdEKeg-U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zoVb7aLljPHMeiTJvH45vrnw.jpg?f=fotoalbum_large

Starwars zat ook wel in de plus, maar voor een tientje laat ik het niet liggen. En zoals we het hier vroeger zeiden voor een joet ziet je goed. ;)

Deze bijna vergeten.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6NtYwdX12XUgdC0lK-nZ4Xr1SFg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LuKzIBQK29olply0F2hKctZn.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 23-06-2021 16:11 ]

Misschien een stomme vraag, weet iemand of je ook ergens N64 dozen kunt bestellen? Mijn Ocarina of time doosje heeft ooit de schaar gezien door mijn broertje en valt nu echt uit elkaar (als kind met plakband bij elkaar proberen te houden).

Verwijderd

Linksquest schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 19:07:
Misschien een stomme vraag, weet iemand of je ook ergens N64 dozen kunt bestellen? Mijn Ocarina of time doosje heeft ooit de schaar gezien door mijn broertje en valt nu echt uit elkaar (als kind met plakband bij elkaar proberen te houden).
Staat wel wat op Etsy gebruik van een Visa o.i.d. wel aan te raden bij zulke sites.

• Slogra
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Volgens mij is er geen topic voor romhacks, dus post ik het hier.

De laatste tijd bezig geweest met een hack voor Sonic op de Master System.
Ik vond Sonic zelf er altijd een beetje lullig uitzien op dit systeem. Daarom heb ik 'm vervangen door Sonic gebaseerd op de Mega drive versie.
Ook vond ik het vreemd dat Sonic geen rode schoenen had. Dat heb ik opgelost met een palette aanpassing.

De hack kun je hier downloaden:
https://www.smspower.org/...eHedgehog-SMS-Genesis-Mod

Screenshots:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Y2ay2szBeXSNFmotDdsAEMsLQpw=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/UIYS18We4Kj7A2zkSxuDWR3s.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/X_PbuKjJv7MbKt3tTR7F1uKEDgE=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/8Zpk0tZwkFaVUfST3CwzzRX9.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2jc-24snl4iUYBPn4ABEjHQ5a5I=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/s7TvgwdjE9AnAFaqC3THTH3d.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/31sUEN1QtcrKDp7z2GfbYQRjGH0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/XdaJ4SnOHO0OF1HknHtnIHYO.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qW3e2c5XnFQrDIHdHt_hHvGYk-I=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/zVElxnfpSyZeHSH1L7dro5ef.png?f=user_large

[ Voor 49% gewijzigd door Slogra op 24-06-2021 11:15 . Reden: screenshots toegevoegd ]

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22:44
Ik weet dat dit topic niet bedoeld is voor aanbiedingen, maar ik denk dat deze voor veel mensen hier wel interessant is.

De Lego Nintendo Entertainment System set is bijna 60 euro goedkoper bij Intertoys en dat is volgens mij een buitenkansje.

Afbeeldingslocatie: https://image.intertoys.nl/wcsstore/IntertoysCAS/images/catalog/full/1985623-089a6e6e.jpg

https://www.intertoys.nl/...ntertainment-system-71374

Zelf vind ik hem erg tof, maar wil niet teveel spullen hebben.

Verwijderd

BarôZZa schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 14:03:
Ik weet dat dit topic niet bedoeld is voor aanbiedingen, maar ik denk dat deze voor veel mensen hier wel interessant is.

De Lego Nintendo Entertainment System set is bijna 60 euro goedkoper bij Intertoys en dat is volgens mij een buitenkansje.

[Afbeelding]

Ik vind 170 euro nog steeds best veel geld moet ik zeggen ;-)

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 14:12:
[...]

Ik vind 170 euro nog steeds best veel geld moet ik zeggen ;-)
Tja Lego vind ik al verhoudingsgewijs erg duur. 24 euro voor 2 autootjes... :o

Dacht dat deze hobby al duur was :+

• gast7
lego is altijd al erg duur geweest.

Tenopzichte van games geeft lego vaak veel minder waarde qua uren die je erin stopt.

Maargoed gaming is relatief gezien gestoord goede waarde voor wat je erin stopt zelfs in het verleden al toen de prijzen hoger ligden. Veel speelgoed ben je al vrij vlot klaar mee terwijl je in sommige games wel honderden uren kan stoppen of zelfs bij kortere games dat er gewoon erg veel replay value in zit.

Gaming is qua vermaak niet een dure hobby. goeie value tenopzichte van zowat alle andere hobby's.

[ Voor 18% gewijzigd door gast7 op 24-06-2021 14:30 ]

• RJL86
Heb de aanbieding gezien. Erg leuk die set, maar 170 euro...Denk niet dat mijn vrouw daar zo blij van wordt :P

Verwijderd

[YouTube: https://youtu.be/_58PqOV-PD4]

Een kleine roomtour van de gameroom van @Verwijderd en mij.
* Sagat in winkel
'Hey vet, lego star ;) destroyer, wat kost zoiets nu'
Volgende shot is Sagat die de winkel uitrent ala die mafkees met zijn juichcape van de jumbo reclames :S

Voor wat betreft hier romhack posten:
Zo lang de rom hacks retro games betreffen gewoon hier doen, tenzij je er 10 per dag aflevert en wil bespreken, dan is een eigen topic een goed idee ;)

[ Voor 0% gewijzigd door Sagat op 24-06-2021 16:31 . Reden: 'start' destroyer is meer is dat MS doet, niet lego ]

10 second ninja DONE

• RJL86
Ha prime day

• salient
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-11 21:22

salient

Want omdat ik herhaal

Verwijderd schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 16:30:
[YouTube]

Een kleine roomtour van de gameroom van @Verwijderd en mij.
Zoveel ruimte heb ik helaas niet :)

Hier hoe mijn bureau er nu bij staat:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oObMpXnP7EOh3PFktpySl2AebT0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zjKSC7jkFiAnWdRuJv9FIDAo.jpg?f=fotoalbum_large

--

Verwijderd

salient schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 21:13:
[...]

[Afbeelding]
Je hebt in ieder geval wel een C64 aangesloten staan. Daar op ben ik met gamen begonnen O+

Verwijderd

salient schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 21:13:
[...]

[Afbeelding]
Wij hebben allebei een klein bureau waarop onze pc's staan. En zoals @Verwijderd zegt, ons toetsenbord van de C64 staat op de printer en de floppydrive ook "ergens". :)

• salient

salient

Want omdat ik herhaal

Verwijderd schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 21:19:
[...]

Je hebt in ieder geval wel een C64 aangesloten staan. Daar op ben ik met gamen begonnen O+
Ja, de C64 was ook mijn eerste computer. Deze zal ook altijd het speciaalste plekje in mijn hart houden.

--

• salient

salient

Want omdat ik herhaal

Verwijderd schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 21:23:
[...]

Wij hebben allebei een klein bureau waarop onze pc's staan. En zoals @Verwijderd zegt, ons toetsenbord van de C64 staat op de printer en de floppydrive ook "ergens". :)
Ik heb geen diskdrive aangesloten, gebruik de 1541 Ultimate II :)
Net als dat ik voor mijn SNES een SD2SNES gebruik, voor de N64 de Everdrive, voor de PS2 FreeMcBoot + harddisk, voor de GameCube een mod chip met zo'n serial to microSD module, voor de Mega Drive een Mega Everdrive en voor de Dreamcast een GDEMU .....
Ik hou van origineel, maar ook van gemak :)

--

• Jumpman

[Afbeelding]

Erg mooie set, maar hier een paar jaar geleden besloten het echt bij alleen consoles en games te houden, geen Lego, geen figurines, geen boeken, alleen originele accessoires. Valt tot op heden goed te verkopen aan mezelf. :)

• 3style
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-09 19:10

3style

...

Ik speel er niet heel vaak op, maar ik had zin om wat te modden (hori hrap 3 met nieuwe buttons etc.).
De seimitsu (shooter) stick die er nu op zit is super moet ik zeggen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZGTDbzGZbQ6WvMnMispDvuyerho=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ngM6UsEhvKBnDwuM5EhtOMYN.jpg?f=fotoalbum_large

• Xyphoid
  • Laatst online: 18-11 13:58

[Afbeelding]

Had er al 1, maar moest van mijn vrouw een tweede kopen, want was in de aanbieding en dan kon ik 1 dicht laten :P
Vorige week besteld, zou dinsdag in filiaal zijn, blijkt dat iemand hem in de winkel had laten vasthouden en dat de voorraad dus niet klopte. Ze zouden hem op hoofdkantoor bestellen, maar wisten niet zeker of hij vandaag binnen zou zijn. Niet dus :(
Morgen maar bellen en even boos worden, want ik hou er niet van om genaaid te worden. Is niet erg dat ik hem niet krijg, maar vind het niet leuk dat mijn bestelling opzij wordt geschoven, omdat iemand het product in de winkel vast laat houden zonder bestelling of betaling.

Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro

• Jumpman
didado schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 22:21:
Ik zag deze interessante wazige afbeelding voorbijkomen

[Afbeelding]
Deze Nintendo 64 All Nippon Air ANA mist nog. ;)

Hier ook nog wat leuke varianten: YouTube: The Rarest N64 Consoles.

Pagina: 1 ... 100 ... 224 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op, dit topic is om retro gaming en al haar facetten te bespreken, het is echter NIET de bedoeling om
- Games aan te schaffen (ruilen/lenen/etc.) van/via mede tweakers.
- Games te verkopen.
- Te vragen wat een game of console waard is.
- Een V&A advertentie te promoten.
- Dit topic is voor en door verzamelaars, s.v.p. geen opmerkingen ala 'Oh wat veel, speel je dat allemaal?' Dat voegt niets toe.