Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Bruiser
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Zo, men zoontje (10) heeft nu ook zijn retro-game hoekje… NES, Snes (incl Gameboy Player), PS1 & PS2 covered. Is hij wel even zoet mee 😄

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nUY6nCbbIV-hPvxtf3yg-3miKT0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Z2p3WS9ytUmJZzv9MfzTJ10v.jpg?f=fotoalbum_large

Had allemaal op de PS2 TV gekund, maar hij wil persé Duck Hunt met zapper kunnen blijven spelen 😊

(Retro) Game collectie

• Petje72
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 18-11 19:12
Bruiser schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 17:26:
Zo, men zoontje (10) heeft nu ook zijn retro-game hoekje… NES, Snes (incl Gameboy Player), PS1 & PS2 covered. Is hij wel even zoet mee 😄

[Afbeelding]

Had allemaal op de PS2 TV gekund, maar hij wil persé Duck Hunt met zapper kunnen blijven spelen 😊
cool!

Verwijderd

3style schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 23:01:
Ik speel er niet heel vaak op, maar ik had zin om wat te modden (hori hrap 3 met nieuwe buttons etc.).
De seimitsu (shooter) stick die er nu op zit is super moet ik zeggen:

[Afbeelding]
Ziet er wel strak uit. Ik heb mijn arcade stick pas verkocht. Toch meer een pad speler, en met de retro bit Saturn USB i..c.m. verschillende omvormers, kan ik er mee bijna overal er op spelen.

• RJL86
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 17-09 17:58
Bruiser schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 17:26:

[Afbeelding]

Leuk, mooi om te zien dat kinderen dit soort games nog waarderen.

• Bruiser
  • Niet online
RJL86 schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 21:19:
[...]

Leuk, mooi om te zien dat kinderen dit soort games nog waarderen.
‘t Ventje heeft nooit anders geweten. Van zodra hij het kon vasthouden heb ik hem een originele GameBoy gegeven en keuze uit +200 spelletjes 😄

(Retro) Game collectie

• elsympatico
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 31-08 09:37
Dat is immers veel beter voor kinderen die retro consoles .

Als ze wat ouder worden , ook de legacy van Neogeo ook best leren kennen lol

Gaan ze top vinden denk ik .Ik vond het magisch Neogeo

• Bruiser
  • Niet online
Neogeo zit helaas niet in mijn collectie. Dat kan mijn budget niet aan… 🙄

(Retro) Game collectie

• RJL86
Bruiser schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 21:30:
[...]

‘t Ventje heeft nooit anders geweten. Van zodra hij het kon vasthouden heb ik hem een originele GameBoy gegeven en keuze uit +200 spelletjes 😄
Leuk :) Gaat hier ook gebeuren hoor. Mijn dochter is nu bijna 5 maanden, maar ik heb constant muziek van secret of mana, chrono trigger aan staan :P

• elsympatico
De Neogeo CD geen optie stukken goedkoper?

• Bruiser
  • Niet online
elsympatico schreef op zaterdag 26 juni 2021 @ 11:35:
De Neogeo CD geen optie stukken goedkoper?
Misschien wel, geen idee eigenlijk. Ik ken niets van neogeo… Ik weet dat er een AES en een MVS console (?) bestaat, maar beide zijn nogal kostelijk dacht ik, evenals de games opzich…

Misschien verdiep ik er mij ooit wel eens in. Momenteel teveel spul in huis… 🙄

Speel al een hele tijd met het idee om al men games te verkopen en in de plaats gebruik te maken van een flashcard. Maar buiten het feit dat dat tegen mijn principes is (origineel spul gebruiken heeft mijn voorkeur) kan ik maar moeilijk afscheid nemen van men games, alhoewel ik er zelden iets mee doe.

En dan “plots” kom je tot de constatatie dat je écht teveel spullen hebt 😅

(Retro) Game collectie

• elsympatico
Dat begrijp ik .

De Neogeo cd games zijn pak goedkoper , natuurlijk zeldzame games kosten ook wel al heel veel.

Hier heb ik al besteld https://from-japan-retro-...ollections/snk-neo-geo-cd

• gast7
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 10-11 14:42
Bruiser schreef op zaterdag 26 juni 2021 @ 11:48:
[...]

Misschien wel, geen idee eigenlijk. Ik ken niets van neogeo… Ik weet dat er een AES en een MVS console (?) bestaat, maar beide zijn nogal kostelijk dacht ik, evenals de games opzich…

Misschien verdiep ik er mij ooit wel eens in. Momenteel teveel spul in huis… 🙄

Speel al een hele tijd met het idee om al men games te verkopen en in de plaats gebruik te maken van een flashcard. Maar buiten het feit dat dat tegen mijn principes is (origineel spul gebruiken heeft mijn voorkeur) kan ik maar moeilijk afscheid nemen van men games, alhoewel ik er zelden iets mee doe.

En dan “plots” kom je tot de constatatie dat je écht teveel spullen hebt 😅
Qua digitaal kan je volgens mij de meeste snk games wel downloaden voor enkele euro's op current gen consoles

• elsympatico
Zeker.

Of een mini ofzo

Verwijderd

Voor wie een fan is van donkey kong country op de snes. Dan is deze game zeker een aanrader! Een 16 bit platform game die heel goed in elkaar zit en veel elementen van donkey kong country gebruikt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Gr1MAJxnD-zxX5l-bRH_pCnhnTw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5AChEaOLK2IuzSidPUbQczGK.jpg?f=fotoalbum_large

• Petje72
Je blijft bezig in je gameroom, haha althans ik wel, het is nooit af. De stellingen waar wat bakken en tv's in stonden opgeruimd en daarvoor in de plaats wat Ikea kasten geplaatst om zo games beter, netter, mooier op te bergen. Beter dan in bakken.

Voor:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Lgn54OQieuACtmZuLXYiydLe4yA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/X9KbeLhernv9RWNkmAumTN5W.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dgAoMP4dcIG_dAXO9pQ1UKMPEYg=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jJNKUt1M4pZvg9GFQ3wFsQMs.jpg?f=fotoalbum_tile

Na:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Y17ALTyFSzouMkf1m1zzeN8V7V0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Z7DxqR9pDcLpHqzkktyMCQqm.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DuhGO_Qcv8pwBygawHU3E81rpe0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CbNOb6xVLbZ9z7UAiRESxIfX.jpg?f=fotoalbum_tile

2x BILLY/OXBERG boekkast 80x30x202 zwartbruin
2x GNEDBY wandmeubel 202 zwartbruin

Extra planken hadden ze helaas niet meer op voorraad, die komen er later bij. Ik ben er wel blij mee, zit er strak uit. PS2 games staan al op alfabetishce volgorde, dankzij mijn vrouw :) voor de rest nog even kijken hoe en wat er in de kast komt. Het leuke is dat je in de loop der tijd altijd alles anders kan indelen.

Voor de rest, die Philips breedbeeld TV gaat de deur nog uit, ik doe er niks mee, gratis op te halen overigens. Tevens die rode kast gaat nog weg en de deur (waar nog een hoop hout achter ligt) gaat ook weg zodra de garagedeur is aangepast zodat ik daar een mooi hoekje heb. Timmer ik daar een mini desk waar de Philips Helm-TV op kan.

• RJL86
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eOfDpPxCJoHwXhY0HSpNReayOMk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JXJ8LpYNfNmkNINm0sJg2fAt.jpg?f=fotoalbum_large

Even 2 nieuwe GBA games op de kop getikt. F-zero nog niet geprobeerd, maar Wario is echt leuk. Zou ook prima op de switch passen.

• RJL86
Petje72 schreef op zaterdag 26 juni 2021 @ 23:34:
Je blijft bezigin he gameroom, haah althans ik wel, het is nooit af. De stellingen waar wat bakken en tv's in stonden opgeruimd en daarvoor in de plaats wat Ikea kasten geplaatst om zo games beter, netter, mooier op te bergen. Beter dan in bakken.

Voor:

[Afbeelding][Afbeelding]

Na:

[Afbeelding][Afbeelding]

2x BILLY/OXBERG boekkast 80x30x202 zwartbruin
2x GNEDBY wandmeubel 202 zwartbruin

Extra planken hadden ze helaas niet meer op voorraad, die komen er later bij. Ik ben er wel blij mee, zit er strak uit. PS2 games staan al op alfabetishce volgorde, dankzij mijn vrouw :) voor de rest nog even kijken hoe en wat er in de kast komt. Het leuke is dat je in de loop der tijd altijd alles anders kan indelen.

Voor de rest, die Philips breedbeeld TV gaat de deur nog uit, ik doe er niks mee, gratis op te halen overigens. Tevens die rode kast gaat nog weg en de deur (waar nog een hoop hout achter ligt) gaat ook weg zodra de garagedeur is aangepast zodat ik daar een mooi hoekje heb. Timmer ik daar een mini desk waar de Philips Helm-TV op kan.
Ziet er mooi uit zo!

• Aardappel
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 20:28
Ik ben al een tijdje op zoek naar de volgende 2 games voor de Sega Mega Drive:

Mystical Fighter ook bekend onder de naam Maou Renjishi
Growl ook bekend onder de naam Run Ark

Van beide heb ik nu alleen de cartridge, maar zou ze graag compleet maken.
Vroeger stonden deze 2 samen met Mickey Mouse Fantasia, en Sonic deel 1 op een verzamelcartridge. Die ben ik nog nooit tegen gekomen, die werkte alleen met een adapter (Honey Bee) en schijnbaar zijn ze nogal zeldzaam.
Iemand die ze heeft en er vanaf wil?

• gast7
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kqjZI_kZDqIlwWgujsWfKPOCUbU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dDlfDzXNhW0gfR4p8aHh3L85.jpg?f=fotoalbum_large

Die laatst genoemde zijn echter gewoon bootleg carts, welliswaar pirate carts van destijds maar ook niet origineel. wellicht een moderne bootleg dan een optie als een oude bootleg al goed was?

[ Voor 3% gewijzigd door gast7 op 27-06-2021 12:08 ]

• Aardappel
gast7 schreef op zondag 27 juni 2021 @ 12:05:
[Afbeelding]

Die laatst genoemde zijn echter gewoon bootleg carts, welliswaar pirate carts van destijds maar ook niet origineel. wellicht een moderne bootleg dan een optie als een oude bootleg al goed was?
Dat idee heb ik wel. Maar zoals wij die hadden heb ik 'm niet meer gezien.

Zie soms wel een originele, naar die zijn dan 150 euro of 300 euro voor Mystical Fighter... :'(

• gast7
Aardappel schreef op zondag 27 juni 2021 @ 14:57:
[...]

Dat idee heb ik wel. Maar zoals wij die hadden heb ik 'm niet meer gezien.

Zie soms wel een originele, naar die zijn dan 150 euro of 300 euro voor Mystical Fighter... :'(
Ik kan je verzekeren dat het een oude bootleg was.

De enige originele 4 in games die we hadden was met gunstar heroes flicky, altered beast & altered beast

en de 3 of 6 game compilaties zijn echt de best verkopende games. also sonic streets of rage etc

Als er zo'n zeldzame release met obsecure titels zou bestaan dan hadden we dit waarschijnlijk wel ergens gezien. dat doen ze gewoon niet origineel

Ik vermoedt dat je een soortgelijke cart hebt als de onderstaande foto waren alijd japanse carts dus game genie of honey bee converter nodig dan inderdaad

https://www.ebay.com/itm/...efdc5e:g:qDAAAOSwt2dfsBxq

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bWHA1VviuEvDH2AlCQOKgvJApSM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CBMb2ooiQ1Zam6oHAdrndwjr.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 7% gewijzigd door gast7 op 27-06-2021 15:21 ]

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 22:02
Verwijderd schreef op zaterdag 26 juni 2021 @ 23:20:
Voor wie een fan is van donkey kong country op de snes. Dan is deze game zeker een aanrader! Een 16 bit platform game die heel goed in elkaar zit en veel elementen van donkey kong country gebruikt.

[Afbeelding]
Mocht je Yooka-Laylee and the Impossible Lair nog niet gespeeld hebben, dan is dat ook een aanrader. Heeft ook heel veel DKC invloeden.

https://psnprofiles.com/RaemNL

Verwijderd

gast7 schreef op zondag 27 juni 2021 @ 15:20:
[...]

Ik kan je verzekeren dat het een oude bootleg was.

De enige originele 4 in games die we hadden was met gunstar heroes flicky, altered beast & altered beast

en de 3 of 6 game compilaties zijn echt de best verkopende games. also sonic streets of rage etc

Als er zo'n zeldzame release met obsecure titels zou bestaan dan hadden we dit waarschijnlijk wel ergens gezien. dat doen ze gewoon niet origineel

Ik vermoedt dat je een soortgelijke cart hebt als de onderstaande foto waren alijd japanse carts dus game genie of honey bee converter nodig dan inderdaad

https://www.ebay.com/itm/...efdc5e:g:qDAAAOSwt2dfsBxq

[Afbeelding]
Zeker met Fantasia erop. Daar was Disney niet heel blij mee, verkoop van de normale versie is al door ze stop gezet.

• Aardappel
Verwijderd schreef op zondag 27 juni 2021 @ 15:45:
[...]

Zeker met Fantasia erop. Daar was Disney niet heel blij mee, verkoop van de normale versie is al door ze stop gezet.
Dat kan ik wel inkomen, vroeger dacht ik dat ik gewoon te slecht was om voorbij level 3 te komen. Zelfs nu lukt het niet de game uit te spelen zonder game genie

Verwijderd

Raem schreef op zondag 27 juni 2021 @ 15:28:
[...]

Mocht je Yooka-Laylee and the Impossible Lair nog niet gespeeld hebben, dan is dat ook een aanrader. Heeft ook heel veel DKC invloeden.
Ik heb ze allebei al! Maar bedankt voor de tip! ;-) gelukkig worden er nog steeds goede platform games gemaakt.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 27 juni 2021 @ 16:13:
[...]

Ik heb ze allebei al! Maar bedankt voor de tip! ;-) gelukkig worden er nog steeds goede platform games gemaakt.
Recent hier nog La Mulana gespeelt zien worden.
Heeft ook wel een lekkere retro vibe :9

• Atarimuseum_NL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11-11 17:05
Leuk dat hier ook een discussie is over game rooms. Na flink opruimen en sorteren heb ik een videootje gemaakt van mijn zolder :)

Atari collector and preservationist since 1985 ■ Atarimuseum.nl ■ Atari Netherlands Archive ■ Atarimuseum.nl Facebook ■ Pokey.nl ■

• RJL86
Atarimuseum_NL schreef op zondag 27 juni 2021 @ 22:43:
Leuk dat hier ook een discussie is over game rooms. Na flink opruimen en sorteren heb ik een videootje gemaakt van mijn zolder :)

[YouTube: Atarimuseum.nl Collection Game Room video 2021]
Wow, mooie collectie!

• nwagenaar
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-11 12:15

nwagenaar

God, root. What's the differen

Inderdaad! Gezien dat ik in mijn jeugd een Atari 600XL, Atari ST, Atari STE, Lynx en Jaguar heb (gehad) blijft het toch zeker mijn meest favoriete retro-game company :+

Mijn Neo Geo MVS collectie

nwagenaar schreef op maandag 28 juni 2021 @ 10:53:
Inderdaad! Gezien dat ik in mijn jeugd een Atari 600XL, Atari ST, Atari STE, Lynx en Jaguar heb (gehad) blijft het toch zeker mijn meest favoriete retro-game company :+
Ik ben wel begonnen met een 2600, maar daarna eigenlijk altijd het andere kamp gehad op bovenstaande voorbeelden (c64, amiga, gameboy en snes/saturn) Ze hebben natuurlijk wel epische games gemaakt en ik heb ook zelf een atari t shirt!

10 second ninja DONE

• Petje72
Vandaag Aten switchbox (VS481A) aangesloten 4x HDMI IN, 1X UIT. (was gisteren in de aanbieding bij Megekko voor 32 eurie) Hij werkt prima, nu de xbox360, PS3 Test en PS4 op aangesloten om e.e.a. te testen. Beeld wordt goed doorgegeven, geen vertraging of ghosting. Ik merk wel een kleine vertraging als ik switch van input, dan springt de TV heel even op No Signal. HDMI OUT is aangesloten op mijn Denon AV versterker die weer via eArc aan de LG C1 hangt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mUquZ8mszLpT0HLHYKFAC82bobk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Vug922k6Z4hfTFwX2UnKw1jk.jpg?f=fotoalbum_large

Heeeel klein minpuntje, HDMI4 IN zit aan de voorkant 8)7 waarom dan?

Verwijderd

Sagat schreef op maandag 28 juni 2021 @ 11:18:
[...]

Ik ben wel begonnen met een 2600, maar daarna eigenlijk altijd het andere kamp gehad op bovenstaande voorbeelden (c64, amiga, gameboy en snes/saturn) Ze hebben natuurlijk wel epische games gemaakt en ik heb ook zelf een atari t shirt!
Mijn eerste ervaringen zijn op een pong kloon, van een tegenwoordige meer bekend als wasmachine fabrikant...
Geen bewuste herineringen ervan, meer van horen zegen. De C64 is helderder in mijn geheugen als de spelcomputer waar de passie mee begon.
Petje72 schreef op maandag 28 juni 2021 @ 16:10:
Vandaag Aten switchbox (VS481A) aangesloten 4x HDMI IN, 1X UIT. (was gisteren in de aanbieding bij Megekko voor 32 eurie) Hij werkt prima, nu de xbox360, PS3 Test en PS4 op aangesloten om e.e.a. te testen. Beeld wordt goed doorgegeven, geen vertraging of ghosting. Ik merk wel een kleine vertraging als ik switch van input, dan springt de TV heel even op No Signal. HDMI OUT is aangesloten op mijn Denon AV versterker die weer via eArc aan de LG C1 hangt.

[Afbeelding]

Heeeel klein minpuntje, HDMI4 IN zit aan de voorkant 8)7 waarom dan?
Dat hebben ze bij de ODV (retrothink) ook handig opgelost. De RCA / S-video plugs aan de achterzijde, maar de voeding en HDMI uitgang aan de voorzijde. :F
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rGXf0PMCN50gsS3SSczOOx64kmY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kDE7YP5aqQwKCQClqH5zHoxx.jpg?f=fotoalbum_large

Hier nog de speakers vervangen. Had nog ergens een oude hifi setje liggen.
Is inclusief zo'n blauw displaytje wat je ook wel in autoradio's tegen kwam.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QrW3HGf5nXB9qu9N34ySdDFWKIU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YcDeoR8sNyUcJ0NYjpTwDzd3.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7GSDuaNjSVFoPGK81guRzptVEE8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rFJkSfLXKAvpOxCLwvQNhV3x.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://external-content.duckduckgo.com/iu/?u=https%3A%2F%2Fwww.avxperten.dk%2Fbilleder%2Fhdmi-switch-4-in-1-out-big.jpg&f=1&nofb=1

Ik heb twee van deze Konig 4x1 HDMI auto-switches gechained, werken als een tiet voor 1080p content en zijn volledig automatisch. Je kan de pootjes eraf halen voor als je ze strak wegwerken wil in de kast bijvb. Zelf heb ik er zo twee boven op elkaar vastgemaakt.

Waren trouwens ook niet mega duur, iets van 35 eu per stuk. Tegenwoordig bijna nergens meer te krijgen helaas.

Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski

• nwagenaar
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-11 12:15

nwagenaar

God, root. What's the differen

Sagat schreef op maandag 28 juni 2021 @ 11:18:
[...]
Afgezien van een NES, SNES, Lynx, Jaguar en GB was ik in die tijd echt meer bezig op mijn Atari ST(E). Zelfs mijn maatjes die (in 1990) een PC hadden kwamen met regelmaat bij mij gamen want qua kleuren (Hercules/CGA/EGA en heel erg soms VGA) waren mijn games mooier dan de PC-varianten, ging het laden een stuk sneller oh en GEM was natuurlijk de standaard mouse-driven GUI.

Uren gespeeld met Defender of the Crown, Dragons Breath, Dungeon Master, Populous, Civilization, Sim City, etc. Maar helaas ging het snel bergafwaarts met Atari (om maar niet te vergeten de ondersteuning voor games op dit platform) en heb ik de switch gemaakt naar Amiga 500/600. Pas rond 1996 kreeg ik mijn eerste PC (had ik nodig voor mijn ICT-opleiding) en ondanks dat heb ik nog meerdere uren doorgebracht op zowel mijn Atari ST als mijn Amiga 500.

Mijn Neo Geo MVS collectie

nwagenaar schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 10:15:
[...]

Afgezien van een NES, SNES, Lynx, Jaguar en GB was ik in die tijd echt meer bezig op mijn Atari ST(E). Zelfs mijn maatjes die (in 1990) een PC hadden kwamen met regelmaat bij mij gamen want qua kleuren (Hercules/CGA/EGA en heel erg soms VGA) waren mijn games mooier dan de PC-varianten, ging het laden een stuk sneller oh en GEM was natuurlijk de standaard mouse-driven GUI.

Uren gespeeld met Defender of the Crown, Dragons Breath, Dungeon Master, Populous, Civilization, Sim City, etc. Maar helaas ging het snel bergafwaarts met Atari (om maar niet te vergeten de ondersteuning voor games op dit platform) en heb ik de switch gemaakt naar Amiga 500/600. Pas rond 1996 kreeg ik mijn eerste PC (had ik nodig voor mijn ICT-opleiding) en ondanks dat heb ik nog meerdere uren doorgebracht op zowel mijn Atari ST als mijn Amiga 500.
Haha klink bekend, ik had een nes en c64, en daarna een snes en amiga, ik zag de pc pas als iets wat ik wilde toen doom uitkwam, maar euh ja, was zeker ook nodig voor school, want amiga bestanden werkte niet op pc enzo O-)

Maar grootste deceptie was plug en play. Waarom is dit zo spannend dit deden mijn commodores al jaren?! En waar pc gfx vaak ook echt indrukwekkend waren......waren geluidskaarten zeker niet altijd standaard, ging ooit testdrive spelen bij achterbuurtje....gfx waren prachtig! geluid was iets waarvoor ik mijn gameboy een schop zou geven :P oh en alleen spelen met tobo natuurlijk.....dat was ook niets voor mij :+

10 second ninja DONE

Verwijderd

De tablet van de wii u deed niks meer, wilde niet meer opladen. Ik denk de accu is kapot, had ik een nieuwe accu besteld. Weer niks. Ik toch maar even de stekker controleren, zat die blijkbaar niet goed in het stopcontact. Okay dit is wel heel dom, eerste wat een eerstelijns helpdesk ook vraagt.... Zit de stekker er in? 8)7

Edit: nooit geweten dat er een grotere accu te krijgen is voor de Wii u. Nu zit er iets van 1650mah in, die ik had binnen gekregen is meer dan 2x zo groot.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2021 13:58 ]

• RJL86
Haha, een grotere accu is wel fijn op zich. Die tablet gaat een uurtje of twee mee of zo zonder op te laden.

• RJL86
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HVVyFRStvmQne9g9P-mSIVM5TAQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3EWk3ZQHbJrc05wCPDvReuC6.jpg?f=fotoalbum_large

Even bij de kringloop geweest.

Verwijderd

Dit is toch op en top 80's :9

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/w0ONMHZV41dBCgfNTR6rtnp1dYQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vYWZZcXIgxau5uWtdWleFkVO.jpg?f=fotoalbum_large

Verwijderd

Exorcist schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 16:45:
[...]

Die wil ik ook nog ergens dit jaar halen...inderdaad, meer 80's kun je het niet krijgen. Beetje Knight Rider idee :P
Wat ook wel apart is dat hij een software error geeft als een cartridge niet gelezen kan worden.
Zit best wel wat vernuft onder de hoed.

Die van ons heeft Safari hunt & Hang-on als ingebouwde spellen, maar ook nog Snail Maze in het bios.

In mijn ogen misschien wel de mooiste console :)
Verwijderd schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 17:06:
[...]

Wat ook wel apart is dat hij een software error geeft als een cartridge niet gelezen kan worden.
Zit best wel wat vernuft onder de hoed.

Die van ons heeft Safari hunt & Hang-on als ingebouwde spellen, maar ook nog Snail Maze in het bios.

In mijn ogen misschien wel de mooiste console :)
Ook nog versie 1.3 :P

De mooiste...over te discussiëren, natuurlijk persoonlijk. Heb dat meer met de phat PS3. Maar die discussie is hier ook al meermaals aangezwengeld, ken zelfs mensen die de PS One schitterend vinden (@Sagat ) :P

Verwijderd

Exorcist schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 17:07:
[...]

De mooiste...over te discussiëren, natuurlijk persoonlijk. Heb dat meer met de phat PS3. Maar die discussie is hier ook al meermaals aangezwengeld, ken zelfs mensen die de PS One schitterend vinden (@Sagat ) :P
De phat PS3 mag er ook zeker wezen, maar ik vind dat het eerste model bij Playstations altijd de mooiste is.
Wij hebben de phat als boekensteun staan, de slims in gebruik en die laatste illustratie komt hier niet in huis.

Nog geen PS5 in huis, maar dat zal de uitzondering kunnen worden.
Verwijderd schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 17:27:
[...]

De phat PS3 mag er ook zeker wezen, maar ik vind dat het eerste model bij Playstations altijd de mooiste is.
Wij hebben de phat als boekensteun staan, de slims in gebruik en die laatste illustratie komt hier niet in huis.

Nog geen PS5 in huis, maar dat zal de uitzondering kunnen worden.
Ah dat zou mooi zijn, de PS5 kun je gebruiken als boekensteun voor je hele huis :+
Exorcist schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 17:07:
[...]

Na 5x (minstens!) deze discussie heb je in ieder geval onthouden dat ik NIET de master system 2 mooier vind dan de 1. Maar juist MS1 vind ik iig ook een mooi uiterlijk hebben. De mooiste...oei die vind ik tricky, ben echt enorm gecharmeerd van de megadrive looks!
Verder is de snes simpel maar hou ik ook van dat design, en hoewel ik weinig met de library heb vind ik de vormgeving van de N64 ook iets hebben!

Zowel de ps1 als ps3 vind ik in de eerste iteratie niet de mooiste, en ja op papier vind ik de ps1 mooier dan de gewone ps1, maar dat is puur omdat ik meer gecharmeerd ben van de ronde lijnen. En op papier is redelijk letterlijk! voornamelijk vanuit magazines en de doos :P Misschien dat ik ze ooit nog is naast elkaar neer ga zetten, en dat ik jullie dan als nog gelijk ga geven ;)

10 second ninja DONE

Verwijderd

Voor wie nog een tv met ingebouwde ps2 (KDL22PX300) zoekt ik zag er nog 1 voorbij komen op marktplaats:

https://www.marktplaats.n...on-2.html?previousPage=lr

Ik heb hem al dus ga hem niet kopen ;-) Maar ik weet dat er hier genoeg zijn die dit een interessant apparaat vinden.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 30-06-2021 10:33 ]

• Prutzertje
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 09-07-2023
gast7 schreef op zondag 27 juni 2021 @ 12:05:
[Afbeelding]

Cool daar heb ik ook nog twee cartridges van.
4 in 1 en 10 in 1. De laatste weegt ook veel meer :D

Mystical Fighter (meende dat hij op de cartridge Kabuki heten) staat ook op een van de cartridges. Ligt nog ergens op zolder en zal deze eens opzoeken.

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 00:20
@Verwijderd Volledig met je eens.
Onze PS3 Phat (niet backwards variant) ging stuk door blikseminslag in de buurt.
Sony kon deze toen voor 99 euro omruilen voor de Slim, gelukkig niet het allerlaatste gedrocht inderdaad.
Niet dat ik hem ooit zou zien omdat hij in een kastje staat, maar toch. Die ribbels, voor wie hebben ze dat gedaan? For your pleasure ofzo? Brrrr.

• gast7
Prutzertje schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 10:44:
[...]

Cool daar heb ik ook nog twee cartridges van.
4 in 1 en 10 in 1. De laatste weegt ook veel meer :D

Mystical Fighter (meende dat hij op de cartridge Kabuki heten) staat ook op een van de cartridges. Ligt nog ergens op zolder en zal deze eens opzoeken.
Dat kan best gezien dat japanse carts zijn. in Japan heette het spel ook kabuuki fighters

enkel in het westen is hij onder de naam mystical fighter uit gebracht

Best toffe game trouwens qua beat em ups toch wel een top 5 op het systeem.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EsoJrO3aYLqZDdHDFCiHg5rya9c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zzRoNFSzj1nEN0FMHHY1dgi5.jpg?f=fotoalbum_large

• Petje72
Mezelf alvast wat leuke verjaardagskadootjes gekocht :*)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/su2EKdXb5tVO4rKle7ncqI8TBoM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FTuKo5J4FZP8r6GQnBBAuQKV.jpg?f=fotoalbum_large

• Petje72
Verwijderd schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 10:33:
Voor wie nog een tv met ingebouwde ps2 (KDL22PX300) zoekt ik zag er nog 1 voorbij komen op marktplaats:

Ik heb hem al dus ga hem niet kopen ;-) Maar ik weet dat er hier genoeg zijn die dit een interessant apparaat vinden.
Die is nice inderdaad, en redelijk bij me in de buurt. Ben benieuwd voor welke prijs hij verkocht wordt. Ik heb er al eentje... twee is wat overkill... toch? 8)7

Verwijderd

Petje72 schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 13:51:
[...]

Die is nice inderdaad, en redelijk bij me in de buurt. Ben benieuwd voor welke prijs hij verkocht wordt. Ik heb er al eentje... twee is wat overkill... toch? 8)7
Ik heb er ook al 1 en dat vind ik genoeg. Maar hij staat al sinds maart te koop en de laatste biedingen zijn van april. Dus wellicht is er nog te onderhandelen over de prijs.

• Petje72
Verwijderd schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 13:54:
[...]

Ik heb er ook al 1 en dat vind ik genoeg. Maar hij staat al sinds maart te koop en de laatste biedingen zijn van april. Dus wellicht is er nog te onderhandelen over de prijs.
of al lang verkocht en hij is te lam om de advertentie er af te halen. Als hij werkt en krasvrij is dan vind ik b.v. 150 euro geen verkeerde prijs.

Verwijderd

Petje72 schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 13:48:
Mezelf alvast wat leuke verjaardagskadootjes gekocht :*)

[Afbeelding]
Back to the future :X Je bent al een held als je het eerste level haalt....

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:53
Verwijderd schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 10:33:

Ik heb hem ook al. :) Mooie melding voor als iemand hem nog zoekt.

Ik heb de Sony KDL22PX300 ook met afstandsbediening, controller en handleiding. Helaas heeft hij wel wat krassen (haast niet te voorkomen met dat glossy zwart, hetzelfde als de eerste Sony PlayStation 3), maar geen diepe of beschadigingen.

[ Voor 22% gewijzigd door Jumpman op 30-06-2021 21:06 ]

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

• Jumpman
Vandaag N64 Waialae Country Club CIB binnen gekregen. :)

Nog drie games te gaan voor de Nintendo 64:
Bomberman Hero CIB.
Cruise n' World CIB.
Snowboard Kids CIB.

• Bruiser
  • Niet online
Eindelijk een, enigszins, betaalbare Super NT gevonden!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wClNIjhF7xoCQZkI4XWpQoww9M0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ItkmGNLEm7TCJWRwnC7DQlV8.jpg?f=fotoalbum_large

Helaas is het een Black (ik had liever een SF gehad) maar beggers can’t be choosers I guess 🙄

[ Voor 55% gewijzigd door Bruiser op 01-07-2021 09:56 ]

(Retro) Game collectie

Jumpman schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 21:03:
[...]

Ik heb hem ook al. :) Mooie melding voor als iemand hem nog zoekt.

Ik heb de Sony KDL22PX300 ook met afstandsbediening, controller en handleiding. Helaas heeft hij wel wat krassen (haast niet te voorkomen met dat glossy zwart, hetzelfde als de eerste Sony PlayStation 3), maar geen diepe of beschadigingen.
Was dat een specifieke controller? Die van mij kwam met AB, meer niet, maar is er een speciale controller voor? Nee toch?

Ben nog steeds blij met het ding, net als de PlayStation 3D display :)

• Arloid
  • Registratie: December 2014
  • Niet online
Dmg en gbc pokemon games inmiddels compleet, blue alleen nog in het Engels inplaats van Duits maar dat kan de lol niet bederven. Nog 3 gba games en dan is dat het ook weer.

Verder nog de handhelds, dmg moet nog geregeld worden, gbc doet het prima buiten dat de knoppen wat zwaar indrukken. De gba moet naar gekeken worden, deze doet het met uitzondering van de aanknop prima dus even met IPA behandelen. Gba sp gaat binnenkort reshelled worden met de normale gba, ouwe tribal en de gba is modelletje doorzichtig roze.

Verder niet electronica modden, dan ga je voor mij kwa ervaring naar emulatie territorium. Daarvoor komt binnenkort een cartridge reader voor op pc.

• Bruiser
  • Niet online
Exorcist schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 21:39:
[...]

Was dat een specifieke controller? Die van mij kwam met AB, meer niet, maar is er een speciale controller voor? Nee toch?

Kan mij niet inbeelden dat daar een “speciale” controller zou hebben bijgezeten...

(Retro) Game collectie

Verwijderd

Exorcist schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 21:39:
[...]

Zijn er nog aanraders aan 3D spellen op de PS3?
We hebben wel een tv met 3D capaciteiten in huis, maar verder dan één keer een kort test filmpje nooit gebruikt.

• elsympatico
Ik speel Motorstorm Apocalypse in 3d en das wel de moeite .

In de ps store kan je 3d Rift kopen dat zijn 7races ofzo voor met 3d te spelen zen pinball ook 3d

Virtua Tennis 4 ook in 3d geloof ik.

Sonic Generations maar die moet ik nog kopen , voor de rest wil ik ook wel tips kwa 3d spellen.

Ik vind persoonlijk Motorstorm Apocalypse wel zalig in 3d

Verwijderd

Motorstorm Apocalypse heb ik staan. Was volgens mij de bundel in game met de PS3 destijds.

PS store doe ik niet echt aan. Op de PC doe ik al sinds begin van Steam, maar meer via GoG wel alles digitaal. Stuiterballie heeft wel een PS+ abonnement, daarvan uit zijn dat de enige digitale console spellen die we hebben.

Spellen als Zen Pinball heb ik het niet zo op. Als ik weinig in de basis krijg, en alle content via dlc moet doen dan haak ik al af.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 18:02:
Motorstorm Apocalypse heb ik staan. Was volgens mij de bundel in game met de PS3 destijds.

PS store doe ik niet echt aan. Op de PC doe ik al sinds begin van Steam, maar meer via GoG wel alles digitaal. Stuiterballie heeft wel een PS+ abonnement, daarvan uit zijn dat de enige digitale console spellen die we hebben.

Spellen als Zen Pinball heb ik het niet zo op. Als ik weinig in de basis krijg, en alle content via dlc moet doen dan haak ik al af.
Sonic generations
Killzone 3
Wipeout hd

• laugh
  • Registratie: December 2011
  • Niet online
Mijn N64 RGB mod met de Borti Advanced RGB kit op mijn N64 is klaar.
  • Composiet werkt
  • RGB SCART CSYNC werkt
  • Reset via controller werkt
  • Button combinatie voor menu werkt
  • Deblur werkt
  • PAL/NTSC-U/NTSC-J hebben alle 3 kleur met RGB via Everdrive
Hier wat plaatjes van de mod.

Intel FPGA cyclone 10.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EzR_MNn0bEX8B9trZsbqvvTfIeE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NPHzrozT9doNw9zaXL6yjDch.jpg?f=fotoalbum_large

Flex kabel naar RCP-NUS
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7c5d-AtvWbctoe3JBJM27eIBX18=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fApOlSDZWaN55WtTP64qS02s.jpg?f=fotoalbum_large

Solderen op de kleine pins.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gfAQ2NrhVfVW0qGRWXnrq4F91ho=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iVC0ud7zfvO943ubQwthl7j5.jpg?f=fotoalbum_large

FPGA bord bovenkant
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Hzd7taEfeblqbcvtnxqujCIYH-k=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vMEXeM1F9sTuvPXt7D5POtv9.jpg?f=fotoalbum_large

FPGA bord zijkant
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3M4LIDUY_SaDB7moRsITuTNcYsA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yzKBv5XO5onvkEzFhDPWAvDl.jpg?f=fotoalbum_large

In game menu / het werkt.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YhyqvuK6ojukLNYimTQsD3Mhtn4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dEuFfnWqvohU71K96rnqudxn.jpg?f=fotoalbum_large

Gaan jullie ook aan de slag met de RGB mod? :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 18:21:
[...]

Sonic generations
Killzone 3
Wipeout hd
Sonic gen hebben we wel op de 360.

Die andere 2 staan in de kast. Aankomend weekend maar eens keer proberen. :)

- --

N64 via s-video geeft al een stukje beter beeld dan composiet. Voor mij meer dan genoeg, en de bibliotheek van de N64 is niet motiverend genoeg om er meer geld en tijd in te steken.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 01-07-2021 19:19 ]

Verwijderd schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 17:22:
[...]

Zijn er nog aanraders aan 3D spellen op de PS3?
We hebben wel een tv met 3D capaciteiten in huis, maar verder dan één keer een kort test filmpje nooit gebruikt.
P.A.I.N, Uncharted 3, Motorstorm, House of the Dead Overkill, GT5, Sonic Generations, WipeOut HD bijv :)

• elsympatico
motorstorm in bundel de 1ste maar apocalypse is de laatste .motorstorm Rc heb je ook maar das ook in de store.
laugh schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 18:30:
  • Composiet werkt
  • RGB SCART CSYNC werkt
  • Deblur werkt

Intel FPGA cyclone 10.
[Afbeelding]

Flex kabel naar RCP-NUS
[Afbeelding]

[Afbeelding]

FPGA bord bovenkant
[Afbeelding]

FPGA bord zijkant
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Netjes, ik heb de UltraHDMI 8)

Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski

• elsympatico
Ik ga de rgb mod op n64 zeker nog doen.Ik hoop dat het resultaat hetzelfde is als bij u (nog nooit gesoldeerd)

• TomBraamhaar
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 22:57
Mijn PixelFX mod is ook binnen en heb hem samen met de N64 doorgestuurd naar iemand die hem voor mij gaat solderen. Ben erg benieuwd naar het resultaat.

• laugh
  • Niet online
elsympatico schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 09:49:
Ik ga de rgb mod op n64 zeker nog doen.Ik hoop dat het resultaat hetzelfde is als bij u (nog nooit gesoldeerd)
Nice! Ja ik zal u aanraden om het solderen te oefenen voordat u een mod probeert. Ik was bij deze meer tijd kwijt aan de multimeter en andere handelingen dan het solderen zelf.

Heb niet het probleem gehad met kortsluiting. Puur het probleem dat de mod niet werkte, maar de console + composiet wel. En dan is het altijd heel vervelend als je niet weet waar het probleem ligt omdat er talloze variabelen zijn. Zoals de firmware van het bord, de RGB kabel, de soldeer punten, etc.
TomBraamhaar schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 10:18:
Mijn PixelFX mod is ook binnen en heb hem samen met de N64 doorgestuurd naar iemand die hem voor mij gaat solderen. Ben erg benieuwd naar het resultaat.
Dat is ook een manier, het door een expert laten doen in plaats van DIY. Ik zelf was er ook wel een dag eraan kwijt om het probleem te lokaliseren. Er hoeft maar 1 ding niet goed te zijn, en dan werkt de mod niet. En door het uit te besteden, gaat die persoon maar de troubleshooting werk doen :)

Na het reflowen van componenten op de flex kabel, FPGA flash via Altera USB Blaster, en nog langs alle pins gegaan en spelen met de multimeter was het eindelijk raak.

• Ekfad
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18-11 19:35
negeer maar, staat hierboven....

[ Voor 97% gewijzigd door Ekfad op 02-07-2021 14:03 ]

• TomBraamhaar
laugh schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 12:57:
[...]

Nice! Ja ik zal u aanraden om het solderen te oefenen voordat u een mod probeert. Ik was bij deze meer tijd kwijt aan de multimeter en andere handelingen dan het solderen zelf.

Heb niet het probleem gehad met kortsluiting. Puur het probleem dat de mod niet werkte, maar de console + composiet wel. En dan is het altijd heel vervelend als je niet weet waar het probleem ligt omdat er talloze variabelen zijn. Zoals de firmware van het bord, de RGB kabel, de soldeer punten, etc.

[...]

Dat is ook een manier, het door een expert laten doen in plaats van DIY. Ik zelf was er ook wel een dag eraan kwijt om het probleem te lokaliseren. Er hoeft maar 1 ding niet goed te zijn, en dan werkt de mod niet. En door het uit te besteden, gaat die persoon maar de troubleshooting werk doen :)

Na het reflowen van componenten op de flex kabel, FPGA flash via Altera USB Blaster, en nog langs alle pins gegaan en spelen met de multimeter was het eindelijk raak.
Wou het zelf doen, maar gezien de prijs en de zeldzaamheid van de chip. En icm met wat persoonlijke dingen leek het me verstandig om te laten doen. Kwam na een tip hier in de topic bij een Belg terecht die officieel 'installer' is van de chip.

Had laatst ook al mn New 3ds XL print kapot gemaakt omdat ik iets te snel wou.

[ Voor 3% gewijzigd door TomBraamhaar op 02-07-2021 14:25 ]

• Bruiser
  • Niet online
Ik heb nog steeds men mijn N64 FRA op de to-do stapel liggen. Bij deze zijn het slechts enkele (goedkope) componentjes die erop gesoldeerd dienen te worden. Komt er maar niet van 🙄

Maar als ik de mods hierboven bekijk is dit al lang voorbij gestreefd? 🤔

(Retro) Game collectie

• laugh
  • Niet online
TomBraamhaar schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 14:23:
[...]

Wou het zelf doen, maar gezien de prijs en de zeldzaamheid van de chip. En icm met wat persoonlijke dingen leek het me verstandig om te laten doen. Kwam na een tip hier in de topic bij een Belg terecht die officieel 'installer' is van de chip.

Had laatst ook al mn New 3ds XL print kapot gemaakt omdat ik iets te snel wou.
Ja dat is verstandig. Niet iedereen is handig met dit soort dingen, en het kan fout gaan en dat is een dure grap. Bij mij stond een N64 Clear Red Japanese op het spel, maar ik had wel vertrouwen in doordat ik wat ervaring heb door eerdere projectjes.
Bruiser schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 15:06:
Ik heb nog steeds men N64 FRA op de to-do stapel liggen. Bij deze zijn het slechts enkele (goedkope) componentjes die erop gesoldeerd dienen te worden. Komt er maar niet van 🙄

Maar als ik de mods hierboven bekijk is dit al lang voorbij gestreefd? 🤔
Ja de Franse RGB mod is een wat simpelere mod om te installeren, en heeft geen deblur of in game reset. Daarvoor moet je toch minstens een Tim Worthington kit hebben mocht je die functies willen hebben.

• Bruiser
  • Niet online
laugh schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 15:16:
[...]

Ja de Franse RGB mod is een wat simpelere mod om te installeren, en heeft geen deblur of in game reset. Daarvoor moet je toch minstens een Tim Worthington kit hebben mocht je die functies willen hebben.
Ah, zo’n grote fan ben ik nu ook weer niet van de N64, dus de Franse RGB mod zal zeker volstaan voor mij als het er überhaupt ooit van komt. Momenteel zelfs helemaal geen N64 aangesloten staan.

Slechts enkele titels van de library interesseren me. Exact ook de reden waarom ik toendertijd geen N64 heb gekocht maar voor de PS1 ben gegaan...

(Retro) Game collectie

Verwijderd

Eindelijk ook metal gear solid voor de vita binnen ;-)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/m8l31-DPZsZRwIuGaRf88UdE3Bo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/be9qsXcX79cvR71YFzMPN9jI.jpg?f=fotoalbum_large

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19-11 13:45
@RJL86 Ook die GBA gekocht, is wel een mooie mod, alleen die IPS V2 heeft wel erg veel last van donkere hoeken:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yVAKca_yWkRKCg29CcWV6xl4Amc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lr4QksjTWw587LXEaFyK36jn.jpg?f=fotoalbum_large

Ik heb ook een AGS-101 GBA, deze ging eerst zeer moeilijk aan. Op youtube deze guide gevonden. Werkt nu weer perfect, voor degene die dezelfde problemen heeft.
Daarmee is het beeld, stilstaand, wel echt super mooi, maar als je eenmaal bewegende beelden hebt, valt het scherm in het niet bij de IPS V2 mod. Dat speelt dan wel echt vele malen lekkerder.

Zo hebben ze allemaal voor en nadelen, maar voor nu zeg ik dat de IPS V2 het wel wint als je daadwerkelijk spellen speelt en laat dat nou net zijn waarvoor we hier nu zijn ;)

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Verwijderd schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 18:49:
Eindelijk ook metal gear solid voor de vita binnen ;-)

[Afbeelding]
Nice, heb je ook deel 1 enzo, die zie ik er niet tussen staan.

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

• Bruiser
  • Niet online
Koldur schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 21:12:
@RJL86 Ook die GBA gekocht, is wel een mooie mod, alleen die IPS V2 heeft wel erg veel last van donkere hoeken:
[Afbeelding]

Ik heb ook een AGS-101 GBA, deze ging eerst zeer moeilijk aan. Op youtube deze guide gevonden. Werkt nu weer perfect, voor degene die dezelfde problemen heeft.
Daarmee is het beeld, stilstaand, wel echt super mooi, maar als je eenmaal bewegende beelden hebt, valt het scherm in het niet bij de IPS V2 mod. Dat speelt dan wel echt vele malen lekkerder.

Zo hebben ze allemaal voor en nadelen, maar voor nu zeg ik dat de IPS V2 het wel wint als je daadwerkelijk spellen speelt en laat dat nou net zijn waarvoor we hier nu zijn ;)
Ondanks mijn voorliefde voor de originele Game Boy vind ik persoonlijk de GBA formfactor het fijnste in de hand liggen (grote handen).

Toen deze net uit was dan ook gelijk een “Afterburner” mod erin gezet incl extra chip om de lichtsterkte te kunnen regelen naar de omstandigheden (en om batterij te sparen).

Vele jaren daarna nog een GBA aangeschaft met een AGS-101 scherm erin.

Beide nog steeds in mijn bezit en in gebruik 😎

(Retro) Game collectie

Verwijderd

Linksquest schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 21:28:
[...]

Nice, heb je ook deel 1 enzo, die zie ik er niet tussen staan.
Metal gear en snakes revenge heb ik op de nes. Metal gear solid en vr missions heb ik ook. Die staat er nog niet bij idd.

• RJL86
[Afbeelding]

Was me eerlijk gezegd nog niet eens zo opgevallen :) Heb ook op de AGS-101 gespeeld en de IPS V2 is echt een wereld van verschil.

Heb ook even de batterij bijgehouden, ik heb op full brightness 6 uur kunnen spelen, best netjes.

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19-11 13:45
Hier even een paar gifjes voor de mensen om een idee te krijgen. Met echt lopen in het spel is het een stuk duidelijker te zien, maar hierdoor wordt het wat concreter ;)

De zwarte randen die uitsmeren is het probleem, gewoon te traag scherm dus:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NeB2AIvHCMXWj_z5T5_vSeKqjSo=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):gifsicle():strip_exif()/f/image/MjHNKCUmji9bMb1wGoG3H1Mg.gif?f=user_large

Hier zie je daar helemaal niets van:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mzFXDggy2gAI4Y9jWGLcdmx__pQ=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):gifsicle():strip_exif()/f/image/AlQNrAiHfurTBHywtRWpma4i.gif?f=user_large

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

• Vrietje
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19:29
laugh schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 18:30:
  • Composiet werkt
  • RGB SCART CSYNC werkt
  • Deblur werkt

Intel FPGA cyclone 10.
[Afbeelding]

Flex kabel naar RCP-NUS
[Afbeelding]

[Afbeelding]

FPGA bord bovenkant
[Afbeelding]

FPGA bord zijkant
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Hoe moeilijk is deze mod? (Ik neem aan een Europese n64?)

• laugh
  • Niet online
Vrietje schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 10:11:
[...]

Hoe moeilijk is deze mod? (Ik neem aan een Europese n64?)
Nee dit was een Japanse Clear Red N64. Hoe moelijk is heel subjectief. Het is wel bekend dat de meer geavanceerdere kits zoals Tim Worthington, Borti, UltraHDMI en N64Digital niet voor beginners zijn.

Zonder SMD soldeer ervaring, heb je zeker hoge kans dat je je console sloopt. Maar als je ervaring hebt met SMD solderen, de tools hebt, en je weet hoe je moet troubleshooting, dan zie ik niet waarom het niet zou lukken.

Ik raad het niet aan om soldeer skills uit te gaan proberen op een dure N64, besteed het dan gewoon uit.

Even iets anders. Ik heb de VI-deblur zitten testen met de OSSC op 5x line multiplier. Ik zie wel groot verschil. Vooral in de tekst dat eerst wat wazig is, wordt ineens scherp wit.

• Vrietje
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19:29
laugh schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 12:14:
[...]

Nee dit was een Japanse Clear Red N64. Hoe moelijk is heel subjectief. Het is wel bekend dat de meer geavanceerdere kits zoals Tim Worthington, Borti, UltraHDMI en N64Digital niet voor beginners zijn.

Zonder SMD soldeer ervaring, heb je zeker hoge kans dat je je console sloopt. Maar als je ervaring hebt met SMD solderen, de tools hebt, en je weet hoe je moet troubleshooting, dan zie ik niet waarom het niet zou lukken.

Ik raad het niet aan om soldeer skills uit te gaan proberen op een dure N64, besteed het dan gewoon uit.

Even iets anders. Ik heb de VI-deblur zitten testen met de OSSC op 5x line multiplier. Ik zie wel groot verschil. Vooral in de tekst dat eerst wat wazig is, wordt ineens scherp wit.
Aah ja ik heb een eu n64 maar daar zijn geen of weinig rgb mods te vinden. En gezien ik tot nu toe alleen met mijn vader 2 ips schermen in een gameboy geplaatst heb zou ik mij zelf niet ervaren noemen😢

• laugh
  • Niet online
Vrietje schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 12:20:
[...]

Aah ja ik heb een eu n64 maar daar zijn geen of weinig rgb mods te vinden. En gezien ik tot nu toe alleen met mijn vader 2 ips schermen in een gameboy geplaatst heb zou ik mij zelf niet ervaren noemen😢
Op een Europese (PAL) N64 werken de geavanceerdere RGB mod kits prima. En op een Franse N64, de vroege versies werkt de basic kit.
Zie: https://www.retrorgb.com/n64rgbcompatible.html

Maar inderdaad, dan zou ik het niet aanraden voor zelf installatie. Er zijn bekende modders die deze taak graag voor je willen doen. Ik denk dat je het beste kan kijken bij de N64 Digital installers voor ervaren mensen.

Verwijderd

Nog een kleine aanvulling erbij :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RCjxgDUXBZh1-r-9JaCHhDkWgik=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9VhzhPbcHQpj6BiixdR2TtGL.jpg?f=fotoalbum_large

Verwijderd

Even wat 3D spellen testen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZkFACtFgl8Q3CPKJV5nnyOwu9ec=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9sT2F7Kz6dRDTaIE3xHpAcHW.jpg?f=fotoalbum_large

Maar wat een andere ervaring. Soms heel tof, andere met teveel hindernissen, of gewoon leuker zonder 3D.

• Jumpman
[Afbeelding]

Nostalgisch 'kippenvel' altijd bij het zien van beelden van de SNES of GBA Zelda's.

• walterg
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 09:12
Het is me nog steeds een raadsel waarom ze de Master System 2 op elk front inferieur hebben gemaakt. Geen AV-out (RF only), geen card slot en (naar mijn mening) veel minder mooi.

Zeker een van de mooiste consoles, maar mijn favorieten zijn denk ik toch de Net Yaroze (mat zwarte eerste generatie PS1) en de Neo Geo AES.

De laatste jaren heb ik ook een zwak ontwikkeld voor de PCE Core. Prachtig klein apparaat met behoorlijke power.

Verwijderd

Sega had toen al de mega drive op de markt gebracht. De sms 2 was een low budget alternatief om dat stukje van de markt te bedienen.

Vermoedelijk met de Amerikaanse markt in gedachten. RF was daar veel al nog de standaard, en hier ook een veilige keuze.
Elke tv had wel RF, daarom zat er ook altijd zo'n splitter bij die consoles.
Bij de Saturn en verder was composiet een ding.

Ze hadden ook de powerbase adapter eerder uit kunnen brengen, maar Sega maakte in die tijd graag veel hardware. Zie de MegaCd, waarom niet één model met een adapter voor beide modellen?

• TomBraamhaar
Verwijderd schreef op zondag 4 juli 2021 @ 14:28:
Even wat 3D spellen testen.

[Afbeelding]

Maar wat een andere ervaring. Soms heel tof, andere met teveel hindernissen, of gewoon leuker zonder 3D.
Ook even RadRacer op de NES proberen. :P

• Bruiser
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 5 juli 2021 @ 06:51:

...Zie de MegaCd, waarom niet één model met een adapter voor beide modellen?
Op beide versies van de Mega-CD past zowel een MD1 als een MD2. Of is het dat niet wat je bedoelde?

(Retro) Game collectie

Verwijderd

Bruiser schreef op maandag 5 juli 2021 @ 09:12:
[...]

Op beide versies van de Mega-CD past zowel een MD1 als een MD2. Of is het dat niet wat je bedoelde?
Nee, niet helemaal.

1 Mega-CD voor beide Megadrives was veel logischer geweest. Nu heb je 2x zoveel kosten aan ontwikkeling/productie.

Aan de ene kant flink bezuinigen, en de andere kant onnodige extra kosten.

Redelijk fan van Sega, maar als hardware boer maakte soms rare keuzes.

• Bruiser
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 5 juli 2021 @ 16:26:
[...]

Nee, niet helemaal.

1 Mega-CD voor beide Megadrives was veel logischer geweest. Nu heb je 2x zoveel kosten aan ontwikkeling/productie.

Aan de ene kant flink bezuinigen, en de andere kant onnodige extra kosten.

Redelijk fan van Sega, maar als hardware boer maakte soms rare keuzes.
Ze hebben eerst de M-CD ontwikkeld voor de MD1.

(Daarna?) Hebben ze een MD2 ontwikkeld en vervolgens een M-CD2 die hetzelfde design volgt. Zowel de MD2 als de M-CD2 zijn ongetwijfeld al kostenbesparend tov de eerste modellen vermoed ik.

Persoonlijk vind ik al die verschillende oude hardware wel leuk 😄

(Retro) Game collectie

Verwijderd

Bruiser schreef op maandag 5 juli 2021 @ 16:52:
[...]

Ze hebben eerst de M-CD ontwikkeld voor de MD1.

(Daarna?) Hebben ze een MD2 ontwikkeld en vervolgens een M-CD2 die hetzelfde design volgt. Zowel de MD2 als de M-CD2 zijn ongetwijfeld al kostenbesparend tov de eerste modellen vermoed ik.

Persoonlijk vind ik al die verschillende oude hardware wel leuk 😄
Alleen stopte ze niet met de productie van het eerste modelletje. Ze maakte heel veel hardware tegelijk, daarbij moet je ook de nodige ondersteuning geven.
Dat zorgt voor onnodige belasting op je bedrijf.

Kijk maar naar de 32x, de Pluto en uiteindelijk de Saturn. Zowel Amerika als Japan maakte verschillende prototypes door de jaren heen.
Ze vaarder alle kanten op zonder duidelijk koers.

Voor de hobbyisten van nu is het allemaal prachtig, maar dat is met de oudere generaties al veel meer dan nu.
De innovatieve ideeën, de versnellingen die er in de techniek plaats vonden, dat zorgt voor veel meer diversiteit en dat mis je nu wel.

----

Ik overweeg een andere tv op de gameroom. We hebben nu een low budget LG TV, maar automatisch veranderingen van input kan hij niet. En hij speelt niet altijd even lief met de OSSC.

Nu zat ik bij deze Philips te kijken. Iemand ervaringen met dit soort schermen en een OSSC?
Denk dat HD beter werkt dan UHD met het oude spul wat er aanhangt..

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 05-07-2021 17:38 ]

Verwijderd schreef op maandag 5 juli 2021 @ 17:25:
[...]

Ik overweeg een andere tv op de gameroom. We hebben nu een low budget LG TV, maar automatisch veranderingen van input kan hij niet. En hij speelt niet altijd even lief met de OSSC.

Nu zat ik bij deze Philips te kijken. Iemand ervaringen met dit soort schermen en een OSSC?
Denk dat HD beter werkt dan UHD met het oude spul wat er aanhangt..
Gebruik zelf een Sony 49XF9005/65XF9005, i.c.m. de OSSC prima..heb ook nog wel een Philips 55PUS7504 staan maar daar heb ik de OSSC nooit op geprobeerd, maar zal weinig verschil maken lijkt me.
Pagina: 1 ... 101 ... 224 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op, dit topic is om retro gaming en al haar facetten te bespreken, het is echter NIET de bedoeling om
- Games aan te schaffen (ruilen/lenen/etc.) van/via mede tweakers.
- Games te verkopen.
- Te vragen wat een game of console waard is.
- Een V&A advertentie te promoten.
- Dit topic is voor en door verzamelaars, s.v.p. geen opmerkingen ala 'Oh wat veel, speel je dat allemaal?' Dat voegt niets toe.