Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Exorcist schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 21:26:
[...]

Ik heb maar even een kleine greep gedaan, beetje verdeeld over de platforms:

[Afbeelding]

Meeste niet té bijzonder of uitzonderlijk veel waard, hooguit lastig te vinden of gewoon te prijzig om zomaar even te kopen. De Zelda met Amiiboo heb ik bewust nieuw gekocht en nooit aangeraakt. Vind het leuk om te hebben als "object" en ging het vanuit dat het nooit minder ging opbrengen dan de nieuwprijs.

Discworld voor de Saturn omdat ik iedere gelegenheid grijp om mijn all time favorite op de foto te zetten, ditmaal maar 's de Saturn ipv PS1 :P

Haunting Ground lijkt nu aardig prijzig te zijn. Meen me te heugen dat die van mij sealed iets van een tientje was? Is nog steeds sealed en ze gaan voor 90-ish.

Mario Party, ik heb echt alle delen, voor iedere console of handheld..voor de GC alles nieuw gekocht en ook nog alles bewaard, dus inc. doos, microfoons etc. Ook die raken prijziger.

Rest is relatief vanzelfsprekend denk ik.

Heb nog wel (veel) meer in de collectie wat wat zeldzamer is, lastig te vinden...ook qua consoles. Bijv. een sealed Tales of Xillia 2 Collectors Edition voor de PS3 en God of War Ultimate Trilogy Edition. Om eerlijk te zijn weet ik van heel veel games niet echt wat nu de gangbare waarde is..Ik gebruik Game Collectorz en tot voor kort kon ik goed de koppeling met pricecharting gebruiken maar dat lijkt niet meer te werken. Ook was dat gebaseerd op de NTSC prijzen die heel erg (kunnen) verschillen met PAL.
Haunting ground gaat inmiddels voor 120 euro gebruikt bij nedgame...

https://www.nedgame.nl/pl...nic&utm_campaign=shopping

Die game is echt aan het stijgen in prijs.

Verwijderd

Exorcist schreef op maandag 5 juli 2021 @ 18:06:
[...]

Gebruik zelf een Sony 49XF9005/65XF9005, i.c.m. de OSSC prima..heb ook nog wel een Philips 55PUS7504 staan maar daar heb ik de OSSC nooit op geprobeerd, maar zal weinig verschil maken lijkt me.
Goede keuzes, maar te groot voor de kleine ruimte.

Horror games stijgen vaak al sneller. Als het voorbij de €100 gaat, dan is het einde nog niet inzicht.
Verwijderd schreef op maandag 5 juli 2021 @ 20:48:
[...]

Goede keuzes, maar te groot voor de kleine ruimte.

Horror games stijgen vaak al sneller. Als het voorbij de €100 gaat, dan is het einde nog niet inzicht.
Nee, dat klopt inderdaad wel. Niche markt maar toevallig wel net mijn genre dus koop sowieso vrij veel in dat genre. Neem Fatal Frame 4/WiiU, verwacht dat die ook wel wat waard wordt. Nieuw gekocht voor...40? En eigenlijk nooit gespeeld, staat nog op mn lijstje...

Verwijderd

Exorcist schreef op maandag 5 juli 2021 @ 21:58:
[...]

Nee, dat klopt inderdaad wel. Niche markt maar toevallig wel net mijn genre dus koop sowieso vrij veel in dat genre. Neem Fatal Frame 4/WiiU, verwacht dat die ook wel wat waard wordt. Nieuw gekocht voor...40? En eigenlijk nooit gespeeld, staat nog op mn lijstje...
Ja die gaat al voor 200 a 300 euro op Marktplaats zag ik net. Tijd geleden nog nieuw gekocht voor 79 euro. Die prijzen gaan bizar snel omhoog. Lijkt de bitcoin wel ;-)
Verwijderd schreef op maandag 5 juli 2021 @ 22:38:
[...]

Ja die gaat al voor 200 a 300 euro op Marktplaats zag ik net. Tijd geleden nog nieuw gekocht voor 79 euro. Die prijzen gaan bizar snel omhoog. Lijkt de bitcoin wel ;-)
Ik ging even kijken want vond dit absurd, maar je hebt gelijk. Echt een aardige WTF maar verder in wat jij aankaart niet gek; niche genre op een console die slecht verkocht is = zeldzaam. Good to know ;)

• Bruiser
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Zo heb ik Project Zero Special Edition voor de WiiU nog sealed liggen. Nieuw gekocht in de MM voor 50€ dacht ik. Was de bedoeling om het effectief te spelen maar is er nooit van gekomen... Net zoals Pandora’s Tower voor de Wii, ook nog sealed.

Intussen ga ik ze ook niet meer openen, genoeg andere games om te spelen 🤪

[ Voor 27% gewijzigd door Bruiser op 06-07-2021 08:59 ]

(Retro) Game collectie

• gast7
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 10-11 14:42
Verwijderd schreef op maandag 5 juli 2021 @ 22:38:
[...]

bitcoin is wel hard gedaald in de afgelopen tijd je zou maar in de piek een aantal maanden geleden hebben gekocht

Het spel is/ gaat echter wel voor de switch uitkomen. digitaal voor nu maar als die fysiek uitkomt dan kan de prijs wel eens hard dalen. De mensen die het spel willen spelen gaan waarschijnlijk wel voor de switch versie ook al is die digitaal.

Volgens mij gaat play asia fysieke exemplaren uitbrengen met engelse texten ook qua doos

[ Voor 28% gewijzigd door gast7 op 06-07-2021 14:22 ]

• Bruiser
  • Niet online
Toevallig iemand in bezit van een 3D printer hier?

Ik mis de spacer voor de 32X en zag net dat de files om er zelf eentje te printen beschikbaar zijn (klik) - Bron

[ Voor 15% gewijzigd door Bruiser op 06-07-2021 22:51 ]

(Retro) Game collectie

Verwijderd

Iemand hier al zijn megadrives gekoppeld? Netwerk co-op gamen op een console in '94

Verwijderd

• Petje72
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 18-11 19:12
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4ha9SZYzx6LptVYldsY9LQTienI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8l6JXLKRwAxFe7JDRoHVnCb7.jpg?f=fotoalbum_large

Voorlopig weer even laatste aanschaf van retro consoles. haha, zeggen we dat niet vaker als verzamelaar? :9 Ben er wel blij mee, coole uitvoering, console en controller zijn in zeer nette staat, doos kompleet maar beetje beatup.

• gast7
Petje72 schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 12:05:
[Afbeelding]

Voorlopig weer even laatste aanschaf van retro consoles. haha, zeggen we dat niet vaker als verzamelaar? :9 Ben er wel blij mee, coole uitvoering, console en controller zijn in zeer nette staat, doos kompleet maar beetje beatup.
_O- _O- _O-

Ken het gevoel maar al te goed.
Petje72 schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 12:05:
[Afbeelding]

Vind het een verschrikkelijke kleur rood, maar zou hem ook graag zo toevoegen aan de collectie. Netjes, die staat ook inderdaad!!

• Bruiser
  • Niet online
Ik heb eind vorige week ook nog eens een pickup gedaan:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YRTIBmLfSWLwhgMeKinpdL4BJMQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/6psglj8xMqIsfK2A9BdQiQKo.png?f=fotoalbum_large

Het was me vooral te doen om de 3-D bril 😎
Nu maar eens op zoek naar Out Run 3-D ervoor 😄

(Retro) Game collectie

• Bruiser
  • Niet online
Mede door bovenstaande pickup mij even verder verdiept in de Master System ivm mijn zoektocht naar de best mogelijke (standaard, dus zonder mods) versie van elke console.

De MS1 is duidelijk beter dan de MS2, deze laatste mist namelijk de A/V out poort en ondersteund daarom ook geen RGB (muv de Franse variant).
MAAR de beste Master System lijkt de Master System Converter voor de Mega Drive te zijn... dus daar ga ik dan ook maar eens naar op zoek 🙄

https://youtu.be/JXAzdVFcRIY

(Retro) Game collectie

Verwijderd

Zou wel adviseren om een nieuwe voeding te gebruiken. Is net als de av kabel zelfde als voor de MD 1.

En wat zijn de ingebouwde spellen?

• gast7
Bruiser schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 16:19:
Mede door bovenstaande pickup mij even verder verdiept in de Master System ivm mijn zoektocht naar de best mogelijke (standaard, dus zonder mods) versie van elke console.

De MS1 is duidelijk beter dan de MS2, deze laatste mist namelijk de A/V out poort en ondersteund daarom ook geen RGB (muv de Franse variant).
MAAR de beste Master System lijkt de Master System Converter voor de Mega Drive te zijn... dus daar ga ik dan ook maar eens naar op zoek 🙄

https://youtu.be/JXAzdVFcRIY
Master system 2 kan ook geen master system carts/platte kaartjes afspelen enkel standaard master system cardridges

Verwijderd

gast7 schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 16:48:
[...]

Master system 2 kan ook geen master system carts/platte kaartjes afspelen enkel standaard master system cardridges
En geen Snail Maze toch wel een must have voor iedere collector :P

• Bruiser
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 16:23:
Zou wel adviseren om een nieuwe voeding te gebruiken. Is net als de av kabel zelfde als voor de MD 1.

En wat zijn de ingebouwde spellen?
Zo een nieuwe (kwaliteitsvolle) 3-in-1 voeding staat nog op het verlanglijstje. Evenals een goede kwaliteit RGB-scart kabel (maar voor deze laatste vind ik geen EU verkoper... tips welkom).

De ingebouwde games zijn Hang-On en Safari Hunt

(Retro) Game collectie

• Bruiser
  • Niet online
gast7 schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 16:48:
[...]

Dat verschil leek me evident, maar inderdaad, voor de volledigheid de moeite om te vermelden 😉

(Retro) Game collectie

• Bruiser
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 16:51:
[...]

En geen Snail Maze toch wel een must have voor iedere collector :P
Dat wist ik zelfs niet dat die er ook nog in zou zitten... straks maar eens testen 😄

(Retro) Game collectie

Verwijderd

Bruiser schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 19:10:
[...]

Zo een nieuwe (kwaliteitsvolle) 3-in-1 voeding staat nog op het verlanglijstje. Evenals een goede kwaliteit RGB-scart kabel (maar voor deze laatste vind ik geen EU verkoper... tips welkom).

De ingebouwde games zijn Hang-On en Safari Hunt
Dat zijn de zelfde als wij hebben. Hang-on is nog best vermakelijk, en best pittig.

Voor scart kabels, @3style had volgens mij wel een goed adresje hier voor.
Echt, PostNL..... :(

Ik had Horizon Chase Turbo voor de Vita besteld bij Play-Asia, een tijdje terug.
Alles goed en wel, tracking info stond sinds een week op "detained by customs in your country". Niks geen ander signaal dat het anders zou zijn.

Krijg ik net een push notification in de PostNL app dat ik de inklaringskosten niet betaald heb en het item retour gaat...terwijl ik nooit een bericht heb gehad dat ik het kon ophalen en dus die kosten uberhaupt kon betalen (wat ik er graag voor over heb). Echt, serieus pissed... nog voor de zekerheid net naar het tankstation hier gereden waar het afgeleverd was (blijkbaar!) afgelopen week. Eigenaar wist nog wel dat er inderdaad een item was waar inklaringskosten op zaten.

PostNL maar een bericht gestuurd maar dat is kansloos, even kijken wat ik met Play-Asia kan doen.

Enige wat ik nu heb is dit, maar bijzonder is het niet:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VG58w-KZlwMg19DLLp9cjHv_ObA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eQRgPYbS1n4kLweArBOBbTJb.jpg?f=fotoalbum_large

• Schweino
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-11 23:19
Wat is een goede manier om retro consoles en spellen te verkopen tegenwoordig? Marktplaats vind ik vanwege de vele niet nagekomen afspraken onbetrouwbaar, eBay.co.uk is sinds de Brexit ook niet meer zo interessant. Zie ik andere interessante sites over het hoofd?

Ik heb een behoorlijke verzameling; is alles in één keer te koop aanbieden bij bijvoorbeeld Nedgame oid interessant of wordt je dan een oor aan genaaid?

[ Voor 26% gewijzigd door Schweino op 07-07-2021 21:53 ]

Schweino schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 21:50:
Wat is een goede manier om retro consoles en spellen te verkopen tegenwoordig? Marktplaats vind ik vanwege de vele niet nagekomen afspraken onbetrouwbaar, eBay.co.uk is sinds de Brexit ook niet meer zo interessant. Zie ik andere interessante sites over het hoofd?

Ik heb een behoorlijke verzameling; is alles in één keer te koop aanbieden bij bijvoorbeeld Nedgame oid interessant of wordt je dan een oor aan genaaid?
Je laat je altijd zelf een oor aannaaien. Wat je niet moet vergeten is dat particuliere verkoop gestoeld is op de ontvanger blij maken, waar verkoop aan een bedrijf als doel heeft dat het bedrijf het nog moet doorverkopen en dus nog winst moet maken. Verwacht bij verkoop aan bijv, Nedgame niet dat je de hoofdprijs krijgt, bij lange na niet. MP is the way to go. Gewoon geen haast hebben en wachten op een normale reactie van iemand, die de tijd heeft genomen je een uitgebreid(er) bericht te sturen dan iets als "100 ik halen". En haal je telefoonnummer weg.

Het verkoopt uiteindelijk echt wel via MP, aan goede mensen. Heb geduld en wees selectief.

• masauri
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:45

masauri

aka qwybyte

Ter info/opvolging, een tijdje geleden had ik nog gepost dat ik wilde kijken om deze https://github.com/sanni/cartreader te laten maken.

Uiteindelijk een quote ontvangen, voor materiaal e.d. voor 1 exemplaar 232$ (96$ per set.) Omdat bepaalde onderdelen per 2,5,10,50 gekocht moeten worden enz. exclusief 6-8 werkuren, (40$ per uur) kom ik op 472€ zoiets voor 1 exemplaar... (prijs gaat wel wat omlaag bij meerdere stuks natuurlijk, maar is wat zot vind ik zelf om enkel de savegames van men N64/gameboy spellen af te halen.)

Beetje teveel van het goede, kan ik beter een n64 hdmi mod kopen...De N64 paint jobs zijn wel goed gegaan, maar wat een werk zit er in om een beetje beschadigde N64 weer op te lappen tot near mint status... (ben wat perfectionistisch ^^ )

De Grote GoT FG Kettingbrief - Deel 12 (Spinoff Resultaat)

• Schweino
Exorcist schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 21:59:
[...]

Het verkoopt uiteindelijk echt wel via MP, aan goede mensen. Heb geduld en wees selectief.
Ook het zeldzamere internationale spul? Ik heb veel Jap/USA in mijn verzameling en vraag me af of daar wel markt voor is via Marktplaats.

• Bruiser
  • Niet online

Wat @Exorcist zegt...
Geduld en de idioten er tussenuit filteren.

Of hier op de V&A natuurlijk 😄

De populaire dingen ga je vlot vanaf geraken. Exclusieve zal afhangen van je prijzen. Uiteindelijk ga je waarschijnlijk met het common stuff blijven zitten. Dat kan je dan achteraf in een lotje aanbieden voor een leuke prijs (voor beginnende verzamelaars).

(Retro) Game collectie

• Bruiser
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 20:27:
[...]

Voor scart kabels, @3style had volgens mij wel een goed adresje hier voor.
Ik hoor het graag 😊

(Retro) Game collectie

• Bruiser
  • Niet online
Exorcist schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 21:26:

Ik had Horizon Chase Turbo voor de Vita besteld bij Play-Asia, een tijdje terug.
Alles goed en wel, tracking info stond sinds een week op "detained by customs in your country". Niks geen ander signaal dat het anders zou zijn.

Krijg ik net een push notification in de PostNL app dat ik de inklaringskosten niet besteld heb en het item retour gaat...terwijl ik nooit een bericht heb gehad dat ik het kon ophalen en dus die kosten uberhaupt kon betalen (wat ik er graag voor over heb). Echt, serieus pissed... nog voor de zekerheid net naar het tankstation hier gereden waar het afgeleverd was (blijkbaar!) afgelopen week. Eigenaar wist nog wel dat er inderdaad een item was waar inklaringskosten op zaten.

PostNL maar een bericht gestuurd maar dat is kansloos, even kijken wat ik met Play-Asia kan doen.
Voor de Vita?! 🤔

Dat is wel balen...
PostNL contacteren is veelal nutteloos heb ik jammer genoeg al ondervonden. Hetzelfde telt voor Bpost trouwens 😞

(Retro) Game collectie

Bruiser schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 22:24:
[...]

Voor de Vita?! 🤔

Dat is wel balen...
PostNL contacteren is veelal nutteloos heb ik jammer genoeg al ondervonden. Hetzelfde telt voor Bpost trouwens 😞
Via Twitter benaderd, ze hebben nog wel echt moeite gedaan:
Bedankt! Ik heb de status bekeken en voor zover ik kan zien is het pakket nog niet retour gezonden, dus dat scheelt Enigszins lachend gezicht Ik zie wel wat je bedoelt, want de Track & Trace pagina zegt ineens 'Je hebt je pakket niet opgehaald en daardoor vervallen je inklaringskosten. Het pakket wordt teruggestuurd.' maar dat klopt niet hoor. Er is het één en ander gewijzigd sinds 1 juli wat betreft inklaringskosten en de manier van betalen en ik vermoed dat het bij jouw zending niet helemaal goed is verlopen. Hoe dan ook, het pakket zal volgens mijn informatie gewoon nog afgeleverd gaan worden bij het PostNL punt. We hebben de zending vanavond in het sorteercentrum gescand en hij zal normaal gesproken vanavond/vannacht verder verwerkt worden. Ik raad je aan Track & Trace in de gaten te houden en de opmerking dat 'ie retour is gegaan kun je even negeren. Wanneer de status aangeeft dat het pakket is afgeleverd dan kun je de kosten bij het PostNL punt betalen als je de zending afhaalt. Als er na vrijdag nog niets veranderd is wil je het dan laten weten? Dan kijk ik even hoe het ervoor staat.
Ben nog steeds negatief ;) maar het siert ze (die persoon) wel dat ze moeite nemen. Verwachting van mijn kant is dat ik kansloos ben en kan fluiten naar HCT op de Vita... ;(

En ja voor de Vita:

Afbeeldingslocatie: https://www.eastasiasoft.com/images/Horizon-Chase-Turbo_limited_edition_01.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door Exorcist op 07-07-2021 22:29 ]

Verwijderd

Exorcist schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 21:26:

Krijg ik net een push notification in de PostNL app dat ik de inklaringskosten niet besteld heb en het item retour gaat...terwijl ik nooit een bericht heb gehad dat ik het kon ophalen en dus die kosten uberhaupt kon betalen (wat ik er graag voor over heb). Echt, serieus pissed... nog voor de zekerheid net naar het tankstation hier gereden waar het afgeleverd was (blijkbaar!) afgelopen week. Eigenaar wist nog wel dat er inderdaad een item was waar inklaringskosten op zaten.

Enige wat ik nu heb is dit, maar bijzonder is het niet:

[Afbeelding]
Pff dat is balen en zeker overal uitverkocht? Die game is ook niet in de psn store te krijgen voor de vita of wel?

Verwijderd

Tweakers vraag en aanbod?

Bij nedgame krijg je er niet zoveel voor.
Verwijderd schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 22:59:
[...]

Pff dat is balen en zeker overal uitverkocht? Die game is ook niet in de psn store te krijgen voor de vita of wel?
Ik wil het niet digitaal, ik loop niet voor niets hier rond ;). Maar nee, volgens mij niet inderdaad. Vind het oprecht zonde, het was aangekomen in mijn dorp en weer retour duizenden kilometers verder. Wat een slechte zaak eigenlijk :(

Verwijderd

Exorcist schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 23:05:
[...]

Ik wil het niet digitaal, ik loop niet voor niets hier rond ;). Maar nee, volgens mij niet inderdaad. Vind het oprecht zonde, het was aangekomen in mijn dorp en weer retour duizenden kilometers verder. Wat een slechte zaak eigenlijk :(
Hahaha die vraag over digitaal was voor mijzelf. Volgende maand op vakantie en dan vond ik het wel leuk om horizon op de Vita te spelen. ;-)

Ja vaak komt het door het verkeerd scannen of afmelden van pakketten. Waardoor de track en trace niet meer juist is. Gebeurt ook vaak bij DHL, frustrerend. Maar de systemen worden niet op de juiste manier gebruikt helaas.

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:53

Ik heb altijd alles nog via Marktplaats kunnen verkopen, ook al stonden enkele items er maanden op.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

walterg schreef op zondag 4 juli 2021 @ 21:19:
[...]

Het is me nog steeds een raadsel waarom ze de Master System 2 op elk front inferieur hebben gemaakt. Geen AV-out (RF only), geen card slot en (naar mijn mening) veel minder mooi.

Zeker een van de mooiste consoles, maar mijn favorieten zijn denk ik toch de Net Yaroze (mat zwarte eerste generatie PS1) en de Neo Geo AES.

De laatste jaren heb ik ook een zwak ontwikkeld voor de PCE Core. Prachtig klein apparaat met behoorlijke power.
Net Yaroze klonk voor mij altijd reuze exotisch, maar mezelf er nooit echt in verdiept, maar het was/is dus gewoon een zwarte ps1? (wel met iets van dev unit functies ook ofzo?)

Mogelijk heb ik het geweten maar daarom vergeten gezien de ps1 als primair early 3d games ding me vroegah niet zoveel interesseerde (en mijn ps2 natuurlijk ps1 games speelt......en de ps3 eigenlijk ook, wil dat nog steeds testen, schijnt dat je iets van een filter op je games krijgt waardoor 3d games er iets beter uitzien....? Maar weer niet zo mooi als de digital releases?!)

10 second ninja DONE

• walterg
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 09:12
Sagat schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 08:47:
[...]

Net Yaroze klonk voor mij altijd reuze exotisch, maar mezelf er nooit echt in verdiept, maar het was/is dus gewoon een zwarte ps1? (wel met iets van dev unit functies ook ofzo?)

Mogelijk heb ik het geweten maar daarom vergeten gezien de ps1 als primair early 3d games ding me vroegah niet zoveel interesseerde (en mijn ps2 natuurlijk ps1 games speelt......en de ps3 eigenlijk ook, wil dat nog steeds testen, schijnt dat je iets van een filter op je games krijgt waardoor 3d games er iets beter uitzien....? Maar weer niet zo mooi als de digital releases?!)
Wikipedia: Net Yaroze

Het was een consumenten devkit. Aangezien ik er de kabels en software niet bij heb is het voor mij in feite gewoon een zwarte PS1, maar als je een complete kit hebt dan kan je er spellen voor schrijven en draaien op originele hardware.

Ik kocht ooit voor (uit mijn hoofd) 30 euro een boxed Dreamcast van een vriend van me en kreeg de losse Net Yaroze met alleen de bijbehorende controller er bij :)

Ik heb geen ervaring met PS1 games op de PS3. Het is wel aantrekkelijk om één apparaat te hebben waar je PS1, 2 én 3 op kan spelen, maar eerste generatie PS3’s zijn zo kwetsbaar dat ik dat niet standaard doe.

[ Voor 8% gewijzigd door walterg op 08-07-2021 08:58 ]

Cool thanks voor de info!

En mooie deal geweest dan!

En tsja wat iemand eerder aangaf over de n64, dat had ik met de ps1 lib, in my mind waren dat voornamelijk primitieve 3d games zowel qua gfx en controls, waarvan ik het merendeel dus niet interessant vond, was vergeten dat er ook best nogal wat shmups op zijn uitgekomen! Dat speel ik overigens nu op het apparaat wat idd wel ps1-2 & 3 afspeelt en niet kwetsbaar is, namelijk een pc :P

Helaas speelt mijn potatoe pc (goed heb wel ander vidkaart inmiddels) niet lekker ps2 af en 3 dan wsl al helemaal niet, maar iets sorta kinda recent natuurlijk wel, waarbij je je wel altijd af kan vragen hoe goed het is. Maar ps1 draait zelfs op mijn aardappeltje prima ;)

10 second ninja DONE

• Vuikie
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19-11 17:50
Bruiser schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 14:24:
Toevallig iemand in bezit van een 3D printer hier?

Ik mis de spacer voor de 32X en zag net dat de files om er zelf eentje te printen beschikbaar zijn (klik) - Bron
Deel 1 is klaar, deel 2 is nu aan het printen. ;)

• Bruiser
  • Niet online
Vuikie schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 10:39:
[...]

Deel 1 is klaar, deel 2 is nu aan het printen. ;)
Nice 😄

(Retro) Game collectie

Verwijderd

Sagat schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 08:47:
[...]

Ik trek de early 3D wisselend beter, dan voorheen het geval was. Als de gameplay redelijk tot goed is dan wordt het na wat langer spelen dragelijk. :P
Verwijderd schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 17:44:
[...]

Ik trek de early 3D wisselend beter, dan voorheen het geval was. Als de gameplay redelijk tot goed is dan wordt het na wat langer spelen dragelijk. :P
Moet zeggen dat ik metal gear solid opstarte en de sfeer zo tof vond dat de gfx idd steeds beter hmmm acceptabeler werden :D
Tomb raider zou ik ook nog kans willen geven maar misschien die opgeven, zag laatst gamesack en ja ik herkende al die zaken die hij benoemde....volgends mij heb ik op pc een soort van remake, die inmiddels vast ook wel jaar of 10-15 oud is, telt ook wel as retro denk ik :P
(en dan kijk je toch even TR anniversary, RELEASE DATE: 5 Jun, 2007, yup 14 jaartjes...)

en 3d shmups of err 2.5 i guess, gameplay 2d maar achtergronden wel 3d zoals darius gaiden en rtype errr ja, die ene 3d achtergronden r-type, als ik niet bijna in slaap val weet ik het vast wel weer (of ome google :+ )
die trek ik ook nog wel, en vast nog meer als ze via sweet rgb op mijn crt komen :*)

10 second ninja DONE

• Bruiser
  • Niet online
Mooie set!

Uit nieuwsgierigheid toch maar even ernaar op ebay gekeken. Is mij te duur 😞

(Retro) Game collectie

Bruiser schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 22:17:
[...]

Mooie set!

Heb er 40 voor betaald bij Play-Asia en moest 21,40 (!) aan inklaringskosten betalen. Maar het is het waard :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vHZMQ87zWn-pVZL666O-5gZfLxg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Y21LC97GuChn6OhRlGBY7cR8.jpg?f=fotoalbum_large

/edit

spel even gespeeld. Voor het geluid m'n B&W P5 koptelefoon gepakt (op de PS4/5 en XB1/XSX zet ik het altijd hard voor de muziek) maar na één race:

- Laadtijden zijn lang
- Geluid loopt niet vloeiend
- Beeld stottert sporadisch

Er zijn/waren genoeg issues op de PS4 (en ook PS5), in mindere mate op de XB1/XSX (in mijn beleving). Heb de Switch versie ook maar nooit gespeeld. Maar de Vita versie zou echt nog wel een patch moeten krijgen....

[ Voor 24% gewijzigd door Exorcist op 08-07-2021 22:47 ]

• Bruiser
  • Niet online
Exorcist schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 22:38:
[...]

spel even gespeeld. Voor het geluid m'n B&W P5 koptelefoon gepakt (op de PS4/5 en XB1/XSX zet ik het altijd hard voor de muziek) maar na één race:

- Laadtijden zijn lang

Er zijn/waren genoeg issues op de PS4 (en ook PS5), in mindere mate op de XB1/XSX (in mijn beleving). Heb de Switch versie ook maar nooit gespeeld. Maar de Vita versie zou echt nog wel een patch moeten krijgen....
Hmm, das jammer om te horen...

Ik hou het maar bij mijn Switch versie, die is ook draagbaar 😄

[ Voor 20% gewijzigd door Bruiser op 09-07-2021 00:03 ]

(Retro) Game collectie

• Breaker
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:17
Bruiser schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 22:17:
[...]

Mooie set!

https://videogamesplus.ca...on-ps-vita-play-exclusive

Hier is hij nog te krijgen voor omgerekend ~€47,-. Weet echter niet hoe het met importkosten etc. zit bij hun. Heb hier nog niet eerder besteld.
Exorcist schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 22:38:
[...]

Heb er 40 voor betaald bij Play-Asia en moest 21,40 (!) aan inklaringskosten betalen. Maar het is het waard :P

[Afbeelding]

/edit

- Laadtijden zijn lang

Jammer maar idd niet onverwacht met deze (kleine?) club. Volgens mij is hun main source of income gewoon the mobile phone versie (heb je die wel @Exorcist O-) ) de rest is bijzaak, ik heb de game geplat of ps4 dus stoor me er verder niet zoveel aan maar tis jammer dat als je het even wil spelen dat je dan deze versie niet meer kan spelen eigenlijk.....en dat een werkend spel eigenlijk kapot gepatched is!
Goed disclaimer ze hadden tijd terug een patch die toen grappig genoeg wel werkt op de usa versie en niet eu (of andersom) en sinds ik beiden heb kon ik dat testen en de gepatche versie leek toen idd stabieler......
Maar volgens mij speelt Exorcist het nog best vaak en weet hij de actuele status van de game dus beter dan ik
TLDR: de vita versie is volgens mij echt puur uitgebracht voor verzamelaar dus ik geloof gelijk dat het niet erg hoog op de lijst staat om netjes te patchen. Als je in feite ps4/5 al niet kan en/of wil...waarom dan vita?
En ik vraag me af of de recente store aanpassingen van sony hier nog van invloed op zijn.....mag je nog wel patches uitbrengen momenteel op dit platform :? Misschien nog wel zolang je games mag verkopen...?

Dus ja denk er soms nog wel over om de game nog ergens anders voor te kopen, maar meh komt misschien ooit nog wel is in games with gold voorbij of op de pc voor weinig (als je geen moeite hebt met iets vagere keysites hebben we het over prijs van een biertje, en dan supermarkt :+ )

Staat iig buiten twijfel dat wanneer de game technisch goed werkt hij echt super fun is!

10 second ninja DONE

Verwijderd

Breaker schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 07:50:
[...]

https://videogamesplus.ca...on-ps-vita-play-exclusive

Hier is hij nog te krijgen voor omgerekend ~€47,-. Weet echter niet hoe het met importkosten etc. zit bij hun. Heb hier nog niet eerder besteld.
Thanks voor de tip! Heb hem besteld.

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 00:20
Hier stond iets wat niet klopte.

[ Voor 69% gewijzigd door Arunia op 09-07-2021 09:44 ]

Sagat schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 09:20:
[...]

Jammer maar idd niet onverwacht met deze (kleine?) club. Volgens mij is hun main source of income gewoon the mobile phone versie (heb je die wel @Exorcist O-) ) de rest is bijzaak, ik heb de game geplat of ps4 dus stoor me er verder niet zoveel aan maar tis jammer dat als je het even wil spelen dat je dan deze versie niet meer kan spelen eigenlijk.....en dat een werkend spel eigenlijk kapot gepatched is!
Goed disclaimer ze hadden tijd terug een patch die toen grappig genoeg wel werkt op de usa versie en niet eu (of andersom) en sinds ik beiden heb kon ik dat testen en de gepatche versie leek toen idd stabieler......
Maar volgens mij speelt Exorcist het nog best vaak en weet hij de actuele status van de game dus beter dan ik
TLDR: de vita versie is volgens mij echt puur uitgebracht voor verzamelaar dus ik geloof gelijk dat het niet erg hoog op de lijst staat om netjes te patchen. Als je in feite ps4/5 al niet kan en/of wil...waarom dan vita?
En ik vraag me af of de recente store aanpassingen van sony hier nog van invloed op zijn.....mag je nog wel patches uitbrengen momenteel op dit platform :? Misschien nog wel zolang je games mag verkopen...?

Dus ja denk er soms nog wel over om de game nog ergens anders voor te kopen, maar meh komt misschien ooit nog wel is in games with gold voorbij of op de pc voor weinig (als je geen moeite hebt met iets vagere keysites hebben we het over prijs van een biertje, en dan supermarkt :+ )

Staat iig buiten twijfel dat wanneer de game technisch goed werkt hij echt super fun is!
Ik game niet op een smartphone :P, zal ik nooit gaan doen ook :+

De Vita versie heb ik overigens gewoon voor de collectie. Net als de Switch versie overigens. Speel hem inderdaad nog met regelmaat als er vrienden zijn, tegenwoordig op de Series X omdat dat beter loopt dan op de PS5 en ik heb op de PS4(5) al vrij ver ri. platinum heb.

Vind de Vita overigens ook niet heel geschikt, knopjes vind ik over het algemeen te klein.

• Breaker
Moet wel zeggen dat ik wel jaloers ben op sommige collecties hier ;)

Hier sinds kort ook redelijk aan het uitbreiden. Momenteel heb ik (samen met mijn vrouw) de volgende collectie consoles:

Playstation 2 Slim Zilver
Playstation 3 80GB Phat
Playstation 4 Pro (+ PSVR)
Playstation Vita OLED
Playstation Classic

Nintendo Classic Mini: Nintendo Entertainment System
Nintendo Classic Mini: Super Nintendo Entertainment System
Nintendo Switch 2019
Nintendo Game Boy Color (paars)
Nintendo Game Boy Color (groen)
Nintendo Game & Watch Super Mario Bros (die nieuwe ;) )
Nintendo Game & Watch The Legend of Zelda (die nieuwe ;) in pre-order)

AtGames Sega Mega Drive Flashback HD

Microsoft XBOX 360 + Kinect

Voor de nodige consoles uiteraard ook een stapel games, maar lang niet zoveel als wat ik hier soms voorbij zie komen _/-\o_

Kreeg van de week weer heimwee naar de Sega Game Gear, zeker toen ik zag dat er gloednieuwe (compleet refurbished) exemplaren te koop zijn, maar die prijzen... auw... dat krijg ik er bij mijzelf (en mijn vrouw) niet door helaas :'( denk dat de uitbreiding vooralsnog even stopt hier. Gaat toch meer geld inzitten dan je lief is ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Breaker op 09-07-2021 10:15 ]

• Ekfad
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18-11 19:35
Breaker schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 10:10:

Hier sinds kort ook redelijk aan het uitbreiden. Momenteel heb ik (samen met mijn vrouw) de volgende collectie consoles:

Playstation 3 80GB Phat
Playstation Vita OLED
Playstation Classic

Nintendo Switch 2019

Voor de nodige consoles uiteraard ook een stapel games, maar lang niet zoveel als wat ik hier soms voorbij zie komen _/-\o_

Kreeg van de week weer heimwee naar de Sega Game Gear, zeker toen ik zag dat er gloednieuwe (compleet refurbished) exemplaren te koop zijn, maar die prijzen... auw... dat krijg ik er bij mijzelf (en mijn vrouw) niet door helaas :'( denk dat de uitbreiding vooralsnog even stopt hier. Gaat toch meer geld inzitten dan je lief is ;)
Toch al een mooie collectie niet?

Ik twijfel soms om een deel van mijn consoles weg te doen. Heb hier nog verschillende sealed exemplaren in de kast liggen die mooi op een shelf zouden staan maar nooit uit verpakking zullen gehaald worden.

Edit: Iemand een idee waar er nog voor een redelijke prijs een Ninja Gaiden Black te vinden is? Nu de collectie tegenvalt heb ik snel 2 en 3 (Razor's Edge) gehaald maar Black is allesbehalve goedkoop blijkbaar op Ebay.
Ik dacht er ook even aan om de gewone versie te kopen en te hopen dat Microsoft dan zo vriendelijk is om de upgrade naar Black voor zich te nemen als ik hem in mijn series X pomp maar ben niet zeker of dat lukt (Black is nog terug te vinden op de Store, de gewone versie niet vandaar)

[ Voor 14% gewijzigd door Ekfad op 09-07-2021 11:50 ]

• Breaker
Ekfad schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 11:42:
[...]

Ik twijfel soms om een deel van mijn consoles weg te doen. Heb hier nog verschillende sealed exemplaren in de kast liggen die mooi op een shelf zouden staan maar nooit uit verpakking zullen gehaald worden.
Oh zeker, ben ook tevreden met wat er nu staat hoor :) maar... O-) De Sega Game Gear gaat er ook zeker nog komen :P eerst even de spaarrekening weer wat vullen :P

• Bruiser
  • Niet online
Breaker schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 11:51:
[...]

Oh zeker, ben ook tevreden met wat er nu staat hoor :) maar... O-) De Sega Game Gear gaat er ook zeker nog komen :P eerst even de spaarrekening weer wat vullen :P
Mooie collectie idd

Wbt een game gear, koop een “defecte”. Als je een klein beetje kunt solderen heb je mbv enkele goedkope componentjes terug een werkend exemplaar.

(Retro) Game collectie

Verwijderd

Breaker schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 10:10:

Playstation 3 80GB Phat
Playstation Vita OLED
Playstation Classic

Nintendo Switch 2019

Het is toch al aardig lijst. Mis alleen nog wat SEGA!! :( ;)
Ekfad schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 11:42:
[...]

Edit: Iemand een idee waar er nog voor een redelijke prijs een Ninja Gaiden Black te vinden is? Nu de collectie tegenvalt heb ik snel 2 en 3 (Razor's Edge) gehaald maar Black is allesbehalve goedkoop blijkbaar op Ebay.
Ik dacht er ook even aan om de gewone versie te kopen en te hopen dat Microsoft dan zo vriendelijk is om de upgrade naar Black voor zich te nemen als ik hem in mijn series X pomp maar ben niet zeker of dat lukt (Black is nog terug te vinden op de Store, de gewone versie niet vandaar)
Met wat zoek werk is hij voor 2 tientjes wel te vinden.

Andere optie is nog bundeltjes kopen, dat is meestal per spel goedkoper.
Het is alleen wat meer gedoe met verkoop van eventuele dubbelen.

Voor beginnende verzamelaar of iemand met geduld is dat goed te doen.
Zelf begin ik daar niet meer snel aan, maar ben ook niet echt een beginner meer. :$

• Bruiser
  • Niet online
Een bedenking waar ik niet zo direct een antwoord op kan vinden:

Wat is het voordeel van een SD2SNES/FXPAK PRO en een Mega EverDrive PRO tegenover een Super Nt / Mega Sg met jailbreak firmware...?

Welke zaken worden door de jailbreak niet ondersteund die je wel hebt met de Everdrives?

Is het met andere woorden nog wel de moeite om zo een everdrive aan te schaffen voor die specifieke consoles?

(Retro) Game collectie

Bruiser schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 11:07:

Wat is het voordeel van een SD2SNES/FXPAK PRO en een Mega EverDrive PRO tegenover een Super Nt / Mega Sg met jailbreak firmware...?

Welke zaken worden door de jailbreak niet ondersteund die je wel hebt met de Everdrives?

Is het met andere woorden nog wel de moeite om zo een everdrive aan te schaffen voor die specifieke consoles?
Het voordeel is dat je Everdrives op de originele hardware kan gebruiken :)

Als je al een Analogue product hebt, dan is het misschien m.b.t. SA-1, MSU, FX, SGB ondersteuning. Geen idee of een jailbreak firmware dat ondersteund voor de Analogue producten.

Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski

Verwijderd

Seroczynski schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 11:14:
[...]

Het voordeel is dat je Everdrives op de originele hardware kan gebruiken :)

Als je al een Analogue product hebt, dan is het misschien m.b.t. SA-1, MSU, FX, SGB ondersteuning. Geen idee of een jailbreak firmware dat ondersteund voor de Analogue producten.
Zelf geen van beide, maar volgens mij is de totaal prijs, makkelijkere levering en betere ondersteuning ook in voordeel van de Everdrives.

• Bruiser
  • Niet online
Misschien even verduidelijken. Buiten dat ik de discussie op zich wel interessant vind ben ik voor mezelf aan het uitmaken of de aanschaf van een FXPAK PRO te rechtvaardigen is. Ik ben namelijk reeds in het bezit van een Super Nt (en een Mega Sg + Mega EverDrive PRO)

(Retro) Game collectie

• Schweino
Mijn oude set van 25 jaar geleden maar weer eens opgegraven. PAL SNES met 50/60Hz switch ingebouwd om alles fijn full screen te kunnen spelen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uF4A3bMa5yCyqg3m-JRJcq4Chhw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/v3plHCloj21UuqSzUBHL6qq4.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ow3n2WfMVZbbw6Ox_bsu4oHQx60=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OaOFivpoSygOVyVKXj5wZFzU.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6BFYQq3TExeGcOFsKOvhF1rBZ3Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7FF9IUxDZh2O6e7GYlYB7aCK.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 5% gewijzigd door Schweino op 10-07-2021 12:16 ]

• Bruiser
  • Niet online
Schweino schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 12:14:
Mijn oude set van 25 jaar geleden maar weer eens opgegraven. PAL SNES met 50/60Hz switch ingebouwd om alles fijn full screen te kunnen spelen.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Mooie set!
Jij was daarmee wel een baas 25 jaar geleden 😄

(Retro) Game collectie

• Schweino
Bruiser schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 12:34:
[...]

Mooie set!
Jij was daarmee wel een baas 25 jaar geleden 😄
Absoluut, heel wat uren plezier mee gehad.

Ben mijn zolder aan het opruimen, heeft een PS2 eigenlijk nog verzamelwaarde dat jullie weten? De mijne is omgebouwd (chip) en ook een harde schijf ingebouwd overigens. Zo goed als nieuw met doos en alle boekjes etc.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2zPRwTIso6M3hMI8SF-Y320UU_s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/C8xbTOh728MJm8MJevbzQ93r.jpg?f=fotoalbum_large

Verwijderd

Schweino schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 12:45:
[...]

Absoluut, heel wat uren plezier mee gehad.

Ben mijn zolder aan het opruimen, heeft een PS2 eigenlijk nog verzamelwaarde dat jullie weten? De mijne is omgebouwd (chip) en ook een harde schijf ingebouwd overigens. Zo goed als nieuw met doos en alle boekjes etc.

[Afbeelding]
Weet niet of @Petje72 al een zilveren in box heeft? O-)

• Petje72
Verwijderd schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 13:02:
[...]

Weet niet of @Petje72 al een zilveren in box heeft? O-)
Damn, nee, maar ik koop voorlopig niets. Heel nice. Heeft zeker een waarde mocht je hem willen verkopen zou ik hem op MP zetten voor een dikke prijs of Ebay. Nadeeltje van Ebay is de commisie en je moet goed zichtbaar worden in internationale zoekopdrachten. De accessoires zou ik los verkopen. Ik zie ze op Ebay tussen de 70 en 100 Pond, consoles zijn in redelijke staat en met krassen. Krasvrije PS2 of je er zeker 50 a 100 euro bij op tellen.

• laugh
  • Registratie: December 2011
  • Niet online
Schweino schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 12:45:

De mijne is omgebouwd (chip) en ook een harde schijf ingebouwd overigens.
Afhankelijk van de chip die erin zit kan het ook meer waard zijn. Sommige chips hebben veel meer functies en worden allang niet meer geproduceerd.

• Schweino
En nog een pareltje gevonden waar ik veel plezier van heb gehad

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GzqHGy2_07Z2vdvSWSoLJwxdh2s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bdXihLCiMEOIoetDwrIZzapO.jpg?f=fotoalbum_large

Zijn er hier ook hobby-modders aanwezig? Heb vroeger veel geknutseld aan consoles en copiers, vond ik altijd erg interessant om zo allerlei extra mogelijkheden te krijgen. Heeft me er overigens nooit van weerhouden om ook originele spellen te kopen, heb hier zo'n 10 verhuisdozen vol.... En nog eens 10 met consoles/copiers en accessoires

• Schweino
laugh schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 13:59:
[...]

Afhankelijk van de chip die erin zit kan het ook meer waard zijn. Sommige chips hebben veel meer functies en worden allang niet meer geproduceerd.
Even in mijn geheugen graven. Een messiah, zou dat kunnen?

• Schweino
Nog even wat N64 carts opgegraven. Onderste is een van mijn favorieten. Voor het eerst gespeeld op een copier en toen op zoek gegaan naar het origineel.

Kom er ook net achter dat mijn sealed concker's tegenwoordig best wat waard is...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pMFlTy6h8wYWd06SNhykWkjwCjg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1U6yIg7kl6sBGk5BNvLXUts0.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 44% gewijzigd door Schweino op 10-07-2021 14:28 ]

• laugh
  • Niet online
Schweino schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 14:14:
[...]

Even in mijn geheugen graven. Een messiah, zou dat kunnen?
Messiah zou zeker kunnen. Dan zou ik me geen zorgen maken over de rarity of extra waarde.

• Bruiser
  • Niet online
Schweino schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 14:13:
En nog een pareltje gevonden waar ik veel plezier van heb gehad

[Afbeelding]

Zijn er hier ook hobby-modders aanwezig? Heb vroeger veel geknutseld aan consoles en copiers, vond ik altijd erg interessant om zo allerlei extra mogelijkheden te krijgen. Heeft me er overigens nooit van weerhouden om ook originele spellen te kopen, heb hier zo'n 10 verhuisdozen vol.... En nog eens 10 met consoles/copiers en accessoires
Nice!

Jij hebt echt wel mooie stukken!

Ik ben zelf ook een hardware fanaat. Heel leuk om al die spullen proberen te combineren 😄

Jij ruimt jouw zolder op, ik zou mijn zolder willen volproppen met jouw spullen 😅

[ Voor 4% gewijzigd door Bruiser op 10-07-2021 14:51 ]

(Retro) Game collectie

• Ekfad
Verwijderd schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 17:00:
[...]

[...]

Zelf begin ik daar niet meer snel aan, maar ben ook niet echt een beginner meer. :$
Ik ben even gaan kijken maar een CIB exemplaar vind ik toch niet. Vlug 40€ of meer.
Nuja, ik zoek rustig verder :) Toch bedankt.
Bruiser schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 11:07:

Wat de Mega Sg Jailbreak betreft, volgens mij ga je daar geen verschil merken met de Everdrive.
Bij de Super NT is het anders, daar worden bijv de FX roms enz.. niet ondersteund.

Edit: @Schweino LOL en dat allemaal losjes op je zolder! Als je nog een aantal sealed exemplaren tevoorschijn tovert heb je straks een mooie spaarboek.

[ Voor 36% gewijzigd door Ekfad op 10-07-2021 15:07 ]

• Schweino
Mijn favoriete systeem:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AW1gzeX-oGQ4UN761RTuPjhTlKA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1mJLbroPsv3qMcxYGGlBbjdL.jpg?f=fotoalbum_large

• Bruiser
  • Niet online
Ekfad schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 15:00:
[...]
Wat de Mega Sg Jailbreak betreft, volgens mij ga je daar geen verschil merken met de Everdrive.
Bij de Super NT is het anders, daar worden bijv de FX roms enz.. niet ondersteund.
De Mega EverDrive Pro simuleert Mega-CD + ondersteund 32X cartridge games (moet je wel een 32X hebben). Dat kan een jailbroken Mega Sg niet volgens mij 🤔

(Retro) Game collectie

• gast7
Verwijderd schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 17:00:
[...]

[...]

er is volgens mij geen full cover van ninja gaiden black op de og xbox toch

Althans niet voor europa zover ik weer, ik zie altijd enkel ninja gaiden black classics versie

Verwijderd

gast7 schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 15:54:
[...]

Althans niet voor europa zover ik weer, ik zie altijd enkel ninja gaiden black classics versie
Dat kan wel kloppen. Op Gamefaqs zie ik ook alleen de classics variant.

Weet ook niet precies wat er veel beter is aan de black versie. Lees wel iets over extra kleertjes, maar om daar zoveel meer voor te betalen...

Nu is team ninja tegenwoordig wel de specialist in extra kleertjes dlc :r

-------

Nieuwe tv is hier inmiddels ook binnen, en maar gelijk de kabels aan het aanpassen. Heen en weer schuiven met de ODV, OSSC en scart switchen op een betere plek.

Voor de PS2 toch maar een component kabel gekocht. Wat ik gezien heb bij Bob enco zou dat beter beeld moeten geven dan via rgb scart. Met name door het constant fluctueren van de PS2 zou dit beter moeten gaan.

Ondertussen is dit ook nog binnengekomen

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/U-vYrNcUBrFuMMGlOGYGSOvbHmE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1vCLtL0JQ1gw5B8iF7x9Ji5q.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 10-07-2021 16:59 ]

• Schweino
Over obscure hardware gesproken:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Uh8R2DbYNqCXGg34jJ7FP-pe2Ec=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aaIVnJn423fz4DW0YyMGtQGG.jpg?f=fotoalbum_large

Vond net ook deze nog, nieuw in doos.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rzYGQFSiTkJjb2vAgrGLYX6wQEE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NsjKUaG4vAibJxeK6k4pdV4z.jpg?f=fotoalbum_large

• Ekfad
Bruiser schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 15:45:
[...]

De Mega EverDrive Pro simuleert Mega-CD + ondersteund 32X cartridge games (moet je wel een 32X hebben). Dat kan een jailbroken Mega Sg niet volgens mij 🤔
Ah, dat wist ik niet. Mega Sg jailbreak simuleert volgens mij Mega CD als je er een mega CD aan hangt maar geen 32X
gast7 schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 15:54:
[...]

Inderdaad, in de PAL regio vind je enkel de classic editie (waar ze verdomd veel voor vragen) :)

[ Voor 33% gewijzigd door Ekfad op 10-07-2021 17:21 ]

• Schweino
laugh schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 14:33:
[...]

Messiah zou zeker kunnen. Dan zou ik me geen zorgen maken over de rarity of extra waarde.
Er zit een DMS4 pro in ICM Toxic OS zie ik net. Is dat meer bijzonder?

• Schweino
Schweino schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 19:07:
[...]

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Tx-pm8RyPJwPPCacxmhbqwoH7io=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qmqvu2K1xpWBomxDlUo0UuAg.jpg?f=fotoalbum_large

• Bruiser
  • Niet online
Met dergelijke apparaten heb ik, ergens begin jaren 2000, mijn eerste gb en gba flashcarts voorzien van een rom (max enkele roms dat je erop kon zetten als ik het mij goed herinner).

Ik denk niet dat ik die nog liggen heb...

Good times 😄

[ Voor 20% gewijzigd door Bruiser op 10-07-2021 20:49 ]

(Retro) Game collectie

• laugh
  • Niet online
Schweino schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 19:07:
[...]

DMS4 Pro is zeker bijzonder. Hoeveel waard het zou zijn is lastig te zeggen maar volgens mij was deze toen ook niet goedkoop. De chip wordt allang niet meer gemaakt. Persoonlijk zou ik het niet weg doen haha :)

• Schweino
laugh schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 22:08:
[...]

DMS4 Pro is zeker bijzonder. Hoeveel waard het zou zijn is lastig te zeggen maar volgens mij was deze toen ook niet goedkoop. De chip wordt allang niet meer gemaakt. Persoonlijk zou ik het niet weg doen haha :)
Het zit al zoveel jaar in dozen en gaat al 3 verhuizingen in de doos mee van zolder naar zolder dus dan kan ik er maar beter iemand anders blij mee maken toch?

• Schweino
Ik verbaas me overigens over de prijzen van sommige spellen, met name SNES, N64 en GameCube. Heb hier enkele sealed games liggen (USA versies) o.a. Zelda link to the past, Conker's bad fur day, Ribbit King en had niet verwacht dat de prijzen zo hard zouden stijgen.....

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1JXdEf2u1b8icwsmN4uRrxODLxE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wO3ev24NbAWXkT3VAW02mXXL.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LnTBHXtmlmM2YmjXJH9aagjGY30=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zgoPm6junCt7jRn1pm0w9v92.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 58% gewijzigd door Schweino op 11-07-2021 01:12 ]

Verwijderd

Schweino schreef op zondag 11 juli 2021 @ 01:10:
Ik verbaas me overigens over de prijzen van sommige spellen, met name SNES, N64 en GameCube. Heb hier enkele sealed games liggen (USA versies) o.a. Zelda link to the past, Conker's bad fur day, Ribbit King en had niet verwacht dat de prijzen zo hard zouden stijgen.....

[Afbeelding]

[Afbeelding]
In Amerika hebben ze een aardige carona/lock down boost gehad.

Je hebt zo te horen genoeg om een eigen winkel te beginnen. :)

Onze eigen V&A kan natuurlijk ook, maar denk dat het merendeel wat je hier showt, beter via een e-bay shop verkoopt.
Als je een beetje onder de gemiddelde prijs gaat zitten. En een beetje vlotte bezorging voor elkaar krijgt, dan ben je het snel kwijt.

• Ekfad
Schweino schreef op zondag 11 juli 2021 @ 01:08:
[...]

Het zit al zoveel jaar in dozen en gaat al 3 verhuizingen in de doos mee van zolder naar zolder dus dan kan ik er maar beter iemand anders blij mee maken toch?
Geloof mij, gezien de staat ga je er zelf ook blij van worden eens alles weg is. Ik ga in ieder geval toch even V&A hier in de gaten houden denk ik.

• Henkje.doc
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 19-11 18:10
Laatste weken wat minder actief geweest hier in het topic.

Verder geen uitbreidingen kunnen vinden voor de 360.
Wel weer 3 ps2 titels erbij en dat is met een grote set altijd leuk :)

Niet hele spannende titels, zelfs pes 2008 zat erbij :)

• Petje72
Schweino schreef op zondag 11 juli 2021 @ 01:10:

[Afbeelding]

[Afbeelding]
ik zou die Zelda laten graden en bewaren voor je pensioen >:)
https://www.ebay.nl/itm/3...f19f94:g:K9MAAOSwqR5eNrJJ

maar dit is wat realistischer, nog steeds leuke waarde
https://reececomics.com/p...k-to-the-past-9-2-a-seal/

[ Voor 6% gewijzigd door Petje72 op 11-07-2021 16:38 ]

• walterg
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 09:12
Ekfad schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 17:19:
[...]

Ah, dat wist ik niet. Mega Sg jailbreak simuleert volgens mij Mega CD als je er een mega CD aan hangt maar geen 32X

[...]
Bedoel je dat de Mega SG met de custom firmware Mega/Sega CD files kan afspelen als er fysieke hardware aan hangt?

Naar mijn weten kan dat niet, maar mijn Mega SG is nog steeds in California onder lockdown :’(

Oh en @Schweino, indrukwekkende collectie! Hoewel ik zelf ook wel interesse heb in een aantal dingen zou ik met een dergelijke collectie ook iets als Catawiki overwegen. Ik hang er al tijden niet echt meer rond om mezelf niet gek te maken maar er kwamen soms dergelijke dingen langs.

[ Voor 24% gewijzigd door walterg op 11-07-2021 17:06 ]

Verwijderd

Henkje.doc schreef op zondag 11 juli 2021 @ 16:08:
Laatste weken wat minder actief geweest hier in het topic.

Verder geen uitbreidingen kunnen vinden voor de 360.
Wel weer 3 ps2 titels erbij en dat is met een grote set altijd leuk :)

Niet hele spannende titels, zelfs pes 2008 zat erbij :)
Ook de niet 360 gerelateerde aanwinsten mogen op de foto. -O- ;)

• Bruiser
  • Niet online
walterg schreef op zondag 11 juli 2021 @ 17:02:
[...]
Bedoel je dat de Mega SG met de custom firmware Mega/Sega CD files kan afspelen als er fysieke hardware aan hangt?

Naar mijn weten kan dat niet, maar mijn Mega SG is nog steeds in California onder lockdown :’(
Volgens mij kan dat niet...
Ik test het wel eens de komende dagen 😊

(Retro) Game collectie

• RollieBollie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:29
Ok. Wie van jullie heeft zijn kluis geopend:
https://kotaku.com/a-seal...-at-auction-fo-1847269269

• LaFleche
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 05-09 00:30
Dat is toch ziek.... Kom op nou....sommige mensen zijn zo puisant rijk dat ze van gekkigheid niet meer weten wat ze met hun geld doen..... Koop verdorie van dat geld een waterpomp voor een arm dorp in Afrika.
Doen ze hopenlijk ook.....
LaFleche schreef op zondag 11 juli 2021 @ 22:46:
[...]

Dat is toch ziek.... Kom op nou....sommige mensen zijn zo puisant rijk dat ze van gekkigheid niet meer weten wat ze met hun geld doen..... Koop verdorie van dat geld een waterpomp voor een arm dorp in Afrika.
Doen ze hopenlijk ook.....
offtopic:
Alsof dat de afgelopen 70 jaar zo'n succes was....
.

Laat mensen lekker hun hobby uitoefenen, er evt. winst uit kunnen halen is een hele mooie pré.

• Arloid
  • Registratie: December 2014
  • Niet online
Kan er ook boos om worden, maar daar is dit het topic niet voor. :+

Gameboy collectie begint kwa handhelds redelijk compleet te worden. Micro komt deze week binnen en dan alleen nog de dmg.

Nu weer even rustig aan en stappen nemen om de boel te preserveren en te digitalizeren moch er een cartridge de geest geven. Doe er zuinig mee maar realiseer mij ook dat de hardware ook een keer verslijt. Vooral bij de schermen van de dmg en gbp zie je dat het niet allemaal eeuwig meegaat.

• gast7
Maar de prijs slaat ook helemaal nergens op zelfs gegrade gaan ze voor lange na niet voor dat bedrag

ik snap niet hoe dit soort record bedragen tot stand komen gezien het niet super zeldzaam is en er andere gesealde exemplaren zijn die voor een fractie gaan gezien het een vrij common spel is

[ Voor 21% gewijzigd door gast7 op 11-07-2021 23:50 ]

Pagina: 1 ... 102 ... 224 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op, dit topic is om retro gaming en al haar facetten te bespreken, het is echter NIET de bedoeling om
- Games aan te schaffen (ruilen/lenen/etc.) van/via mede tweakers.
- Games te verkopen.
- Te vragen wat een game of console waard is.
- Een V&A advertentie te promoten.
- Dit topic is voor en door verzamelaars, s.v.p. geen opmerkingen ala 'Oh wat veel, speel je dat allemaal?' Dat voegt niets toe.