Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Ekfad
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18-11 19:35
walterg schreef op zondag 11 juli 2021 @ 17:02:
[...]
Bedoel je dat de Mega SG met de custom firmware Mega/Sega CD files kan afspelen als er fysieke hardware aan hangt?

Naar mijn weten kan dat niet, maar mijn Mega SG is nog steeds in California onder lockdown :’(

Oh en @Schweino, indrukwekkende collectie! Hoewel ik zelf ook wel interesse heb in een aantal dingen zou ik met een dergelijke collectie ook iets als Catawiki overwegen. Ik hang er al tijden niet echt meer rond om mezelf niet gek te maken maar er kwamen soms dergelijke dingen langs.
Ik zou hem nog eens moeten aanzetten om 100% zeker te zijn maar ik dacht van wel. Je hebt wel de bios files nodig maar je kan dan zelfs de regio aanpassen als ik mij niet vergis. Neem het wel even met een korreltje zout, heb het ding al maanden niet meer gebruikt. (mijn zolder wordt pas februari 2022 ingericht)
Verwijderd schreef op zondag 11 juli 2021 @ 07:36:
[...]

In Amerika hebben ze een aardige carona/lock down boost gehad.

Je hebt zo te horen genoeg om een eigen winkel te beginnen. :)

Onze eigen V&A kan natuurlijk ook, maar denk dat het merendeel wat je hier showt, beter via een e-bay shop verkoopt.
Als je een beetje onder de gemiddelde prijs gaat zitten. En een beetje vlotte bezorging voor elkaar krijgt, dan ben je het snel kwijt.
Dit dus. In USA gaat alles een beetje zotjes momenteel oa dankzij de corona 'premie'.
Ik verwacht bovendien dat er met de nieuwe EU regelgeving toch een zekere verschuiving zal komen.
Ik meen het nu zelfs reeds te zien in de UK.

[ Voor 38% gewijzigd door Ekfad op 12-07-2021 08:25 ]

• Arloid
  • Registratie: December 2014
  • Niet online
Nog een bijkomstigheid is de nieuwe Europese import regeling. Meen dat een Canadeze vriend overweegt om niet langer naar Europa te exporteren vanwegen het nieuwe code systeem waarin elk type object en materiaal een gecombineerde code heeft voor belasting.

Administratief zou dat dan een hoop gedoe zijn aangezien hij een grote catalogus heeft, veel verschillende soorten materialen gebruikt en een constante rotatie aan nieuwe producten heeft met een lage winstmarge per product.

Hiernaast is nog de nieuwe manier om vooraf import belasting te innen, optioneel als het is wel gedoe met IT.

• walterg
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 09:12
Ekfad schreef op maandag 12 juli 2021 @ 08:19:
[...]

Ik zou hem nog eens moeten aanzetten om 100% zeker te zijn maar ik dacht van wel. Je hebt wel de bios files nodig maar je kan dan zelfs de regio aanpassen als ik mij niet vergis. Neem het wel even met een korreltje zout, heb het ding al maanden niet meer gebruikt. (mijn zolder wordt pas februari 2022 ingericht)
Een bios laden kan absoluut, maar volgens mij kan je er dus geen iso’s naartoe sturen.

Ik kan me vergissen uiteraard, want ik heb de mijne zelfs nog nooit in mijn handen gehad :)

• Bruiser
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
walterg schreef op maandag 12 juli 2021 @ 08:59:
[...]
Een bios laden kan absoluut, maar volgens mij kan je er dus geen iso’s naartoe sturen.
Wat is het nut van “een bios laden” dan?

Edit: fysieke import Mega/Sega-CD games spelen?

[ Voor 9% gewijzigd door Bruiser op 12-07-2021 11:20 ]

(Retro) Game collectie

• walterg
Bruiser schreef op maandag 12 juli 2021 @ 09:53:
[...]

Wat is het nut van “een bios laden” dan?

Edit: fysieke import Mega/Sega-CD games spelen?
Precies dat. Je kan een Amerikaanse Sega CD zich laten gedragen als een Japanse Mega CD.

Met de Europese versies kan dat ook maar dan draait het device naar mijn weten nog steeds op 50Hz, wat compatibiliteitsproblemen kan geven.

• Ekfad
walterg schreef op maandag 12 juli 2021 @ 11:24:
[...]
Precies dat. Je kan een Amerikaanse Sega CD zich laten gedragen als een Japanse Mega CD.

Met de Europese versies kan dat ook maar dan draait het device naar mijn weten nog steeds op 50Hz, wat compatibiliteitsproblemen kan geven.
Ik kan mij ook vergissen. Ik zeg het, al even geleden.

• Schweino
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-11 23:19
walterg schreef op maandag 12 juli 2021 @ 11:24:
[...]

Als ik mij niet vergis kan je een 50/60hz switch inbouwen zodat je hier geen last van hebt.

/Edit: jep, zie https://globalgarage.com....rive-5060hz-va4-revision/

Zelf ook gedaan toen de Megadrive nog current gen was, speelde een stuk prettiger. Er staat me bij dat je pas na het booten van de mega CD de switch om moet zetten anders begon de mega CD te klagen over verkeerde regio.

[ Voor 25% gewijzigd door Schweino op 12-07-2021 12:02 ]

• walterg
Schweino schreef op maandag 12 juli 2021 @ 11:58:
[...]

Als ik mij niet vergis kan je een 50/60hz switch inbouwen zodat je hier geen last van hebt.

Zelf ook gedaan toen de Megadrive nog current gen was, speelde een stuk prettiger. Er staat me bij dat je pas na het booten van de mega CD de switch om moet zetten anders begon de mega CD te klagen over verkeerde regio.
Ik had in den beginne een Mega Drive (50Hz) en een Sega CD (60Hz) met een CDX cartridge die het regio geneuzel kon omzeilen. Het probleem was dat bepaalde spellen daar niet goed mee om konden gaan.

Pas toen ik een regio switch op mijn mega drive kreeg kon ik alles zonder hiccups spelen :)

Volgens mij had ik deze al een keer gepost, maar vooruit, het is on-topic ;)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7z4jW74hEnIisX1U9_Uz5Wz5y-k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XTI23EqN5KXcQmSeUWKxDVyl.jpg?f=fotoalbum_large

Er missen nog wel wat consoles, een aantal dubbelen maar met name twee Nomads en een 32X.

[ Voor 27% gewijzigd door walterg op 12-07-2021 13:38 ]

• Bruiser
  • Niet online
walterg schreef op maandag 12 juli 2021 @ 13:18:
[...]
[Afbeelding]

Er missen nog wel wat consoles, een aantal dubbelen maar met name twee Nomads en een 32X.
Nice! 👍
En zelfs twee (!) Nomads?! Wtf… 😄

[ Voor 3% gewijzigd door Bruiser op 12-07-2021 14:19 ]

(Retro) Game collectie

• Bruiser
  • Niet online
Schweino schreef op maandag 12 juli 2021 @ 11:58:
[...]

Tegenwoordig is een multi-region bios chip een handigere oplossing denk ik 😄

(Retro) Game collectie

[...]

Ik had in den beginne een Mega Drive (50Hz) en een Sega CD (60Hz) met een CDX cartridge die het regio geneuzel kon omzeilen. Het probleem was dat bepaalde spellen daar niet goed mee om konden gaan.

Pas toen ik een regio switch op mijn mega drive kreeg kon ik alles zonder hiccups spelen :)

[Afbeelding]

Nice!! En een GameGear? Of zijn portables geen onderdeel van je SEGA console collectie?

• Bruiser
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SnfXHV79N5eV2V1pgcbrewiUKJk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/prkO7txeGjAr9hoHHUJjmC3D.jpg?f=fotoalbum_large

Deze stond al lang op het verlanglijstje…
Enkel de manual van de gun ontbreekt, voor de rest is alles in zeer nette staat 😎

[ Voor 4% gewijzigd door Bruiser op 12-07-2021 14:18 ]

(Retro) Game collectie

• LoCuTuS2000
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

LoCuTuS2000

Resistance is futile

Bruiser schreef op maandag 12 juli 2021 @ 13:58:
[Afbeelding]

Enkel de manual van de gun ontbreekt, voor de rest is alles in zeer nette staat 😎
Deze werkt niet op 100Hz CRT tvs, dat was destijds mijn grote teleurstelling want alle TVs bij mij thuis waren al 100Hz toen de dreamcast uit kwam.

• Bruiser
  • Niet online
LoCuTuS2000 schreef op maandag 12 juli 2021 @ 14:30:
[...]

Deze werkt niet op 100Hz CRT tvs, dat was destijds mijn grote teleurstelling want alle TVs bij mij thuis waren al 100Hz toen de dreamcast uit kwam.
Speciaal daarom heb ik nog een oude 50Hz CRT staan 😄

(Retro) Game collectie

• walterg
Exorcist schreef op maandag 12 juli 2021 @ 13:50:
[...]

Nice!! En een GameGear? Of zijn portables geen onderdeel van je SEGA console collectie?
Zeker, daar heb ik er twee of drie van. Eentje was recapped, ik weet niet meer welke maar ik vermoed dat ik daar snel genoeg achter kom als ik ze aan zet :*)

Ik heb overigens niet specifiek een Sega collectie, maar ik nam die foto toen ik een Genesis 2, Sega CD 2 en NTSC Saturn uit Amerika binnen had gekregen. Vond het een mooi excuus om een familie foto te maken.

Ik had een soortgelijke foto kunnen maken voor Atari, Nintendo, XBOX of Sony :)

• walterg
Bruiser schreef op maandag 12 juli 2021 @ 13:41:
[...]

Nice! 👍
En zelfs twee (!) Nomads?! Wtf… 😄
Ik heb er eentje in de jaren negentig gekocht en een jaartje of anderhalf geleden nog eentje voor een zeer schappelijk bedrag.

Die laatste heb ik nog niet in mijn handen gehad. Net als dus mijn Mega SG, een zooi Genesis spellen en wat Neo Geo Pocket Color spellen. Ik weet niet eens meer precies wat ik gekocht heb maar het is in California blijven liggen. Ik zou daar voor een conferentie naartoe gaan en het fysiek ophalen. Ik denk dat ik het toch maar laat opsturen... :)

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22:44
Bruiser schreef op maandag 12 juli 2021 @ 13:58:
[Afbeelding]

Die gun heb ik niet vaak gezien, wel die game veel gespeeld met de controller. Was nog steeds erg vermakelijk.

Ik moet ook nog eens de twee Typing of the Dead games proberen

• walterg
BarôZZa schreef op maandag 12 juli 2021 @ 16:09:
[...]

Die gun heb ik niet vaak gezien, wel die game veel gespeeld met de controller. Was nog steeds erg vermakelijk.

Ik moet ook nog eens de twee Typing of the Dead games proberen
Zijn er twee op de Dreamcast? Of bedoel je Overkill?

• BarôZZa
walterg schreef op maandag 12 juli 2021 @ 16:32:
[...]

Zijn er twee op de Dreamcast? Of bedoel je Overkill?
Overkill idd. De gewone Overkill op de Wii was ook best vermakelijk trouwens.

• walterg
BarôZZa schreef op maandag 12 juli 2021 @ 16:33:
[...]

Overkill idd. De gewone Overkill op de Wii was ook best vermakelijk trouwens.
Ik heb hem ooit voor de PS3 gekocht, maar nooit aan toegekomen om daadwerkelijk de move controllers aan te zwengelen :)

• Henkje.doc
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 19-11 18:10
Verwijderd schreef op zondag 11 juli 2021 @ 17:42:
[...]

Ook de niet 360 gerelateerde aanwinsten mogen op de foto. -O- ;)
Naast ps2 nog wat pap erbij. Erg leuke portable console.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/chbbn5b17b1abbsBQkIyYKS1m9M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UqxCKI4QfM6W2eNj5GliHKCu.jpg?f=fotoalbum_large

• BarôZZa
Henkje.doc schreef op maandag 12 juli 2021 @ 16:35:
[...]

[Afbeelding]
Is er eigenlijk al iemand hier met een FIFA collectie? Die games zie ik vaak voor 50 cent ofzo in de bakken liggen. Volgens mij kan je een hele collectie voor alle consoles aanleggen voor een paar tientjes :+

• Henkje.doc
BarôZZa schreef op maandag 12 juli 2021 @ 17:02:
[...]

Is er eigenlijk al iemand hier met een FIFA collectie? Die games zie ik vaak voor 50 cent ofzo in de bakken liggen. Volgens mij kan je een hele collectie voor alle consoles aanleggen voor een paar tientjes :+
Present ;)
[...]

[Afbeelding]

Je hebt geen eens een sg1000! weak! :+

En nu serieus, mooi verzameling daar hoor :9~

10 second ninja DONE

Verwijderd

Henkje.doc schreef op maandag 12 juli 2021 @ 16:35:
[...]

[Afbeelding]
Zelfs nog eentje van Davilex. Kan mij A2 racer nog goed herinneren, was ook nog voordat ze van de A2 een landingsbaan hadden gemaakt. :P
[...]

Voor bijna alle consoles hebben we wel een paar, maar niks dubbelen over meerder consoles heen.
Kwamen in het begin met bundeltjes mee. In elke bundel zit volgens mij, wel een voetbal en/of basketbal spelletje.
Alleen de eerste Fifa voor de MD bewust gekocht.

• Khaine
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19-11 20:55

Khaine

Python liefhebber

[...]

[Afbeelding]
:>
Warme herinneringen aan die Master system 2. Was mijn eerste console. De overbuurjongen en tevens mijn beste buddy had de NES en ik die MS2. Compleet met coole games als Golden Axe, Dick Tracy en uiteraard Sonic. Ingebouwd Alex Kidd (in miracle world?) wat nog best taai was.

Memories :)

Is this question retorical? No? Then what is the point of retorical questions?

• Henkje.doc
Verwijderd schreef op maandag 12 juli 2021 @ 17:50:
[...]

Zelfs nog eentje van Davilex. Kan mij A2 racer nog goed herinneren, was ook nog voordat ze van de A2 een landingsbaan hadden gemaakt. :P

[...]

Voor bijna alle consoles hebben we wel een paar, maar niks dubbelen over meerder consoles heen.
Kwamen in het begin met bundeltjes mee. In elke bundel zit volgens mij, wel een voetbal en/of basketbal spelletje.
Alleen de eerste Fifa voor de MD bewust gekocht.
De mainline vanaf de SNES tot en met de laatste versies.
Xbox 360 complete set en zo zijn er nog wel een aantal.
Daarnaast nog de subserie Fifa Street.
Denk dat we ondertussen wel voor alle consoles die we in ons bezit hebben wel een Fifa (of meer) terugvinden.

En dubbeldibben: Tja.. dat gebeurt ook. Zal niet alles opschrijven maar een voorbeeld:
Fifa 13: Wii, WiiU,3DS,Xbox360,PSVita,PS3 (en dan nog een PS3 Ultimate editie)

Fifa 07: GBA,PSP,PS2,GameCube, Xbox 360. (Xbox versie was ook binnengekomen maar disk is beschadigd)

• walterg
[...]

Met PES kom ik een heel eind, qua FIFA heb ik alleen een paar Mega Drive versies en FIFA 11 voor de 360.

Verwijderd

Henkje.doc schreef op maandag 12 juli 2021 @ 18:03:
[...]

De mainline vanaf de SNES tot en met de laatste versies.
Xbox 360 complete set en zo zijn er nog wel een aantal.
Daarnaast nog de subserie Fifa Street.
Denk dat we ondertussen wel voor alle consoles die we in ons bezit hebben wel een Fifa (of meer) terugvinden.

En dubbeldibben: Tja.. dat gebeurt ook. Zal niet alles opschrijven maar een voorbeeld:
Fifa 13: Wii, WiiU,3DS,Xbox360,PSVita,PS3 (en dan nog een PS3 Ultimate editie)

Fifa 07: GBA,PSP,PS2,GameCube, Xbox 360. (Xbox versie was ook binnengekomen maar disk is beschadigd)
Wij hebben heel weinig dubbeldibben, mede door ruimte gebrek zal dat ook niet snel gebeuren.
Met Fifa zal dat al helemaal niet snel gebeuren.

Ik heb ook weinig tot niks met voetbal als sport.
De oudere voetbal spelletjes vind ik dan nog wel leuk. maar dat heeft ook met het gebrek aan realisme te maken.
Met je verdediger door rennen het doel in enzo, flink tackelen zonder consequenties dat soort dingen houden lekker het tempo erin. :)

• Schweino
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-11 23:19
Bruiser schreef op maandag 12 juli 2021 @ 13:45:
[...]

Tegenwoordig is een multi-region bios chip een handigere oplossing denk ik 😄
Ik ben er al even uit merk ik 😁

• gast7
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 10-11 14:42
Verwijderd schreef op maandag 12 juli 2021 @ 18:11:
[...]

Wij hebben heel weinig dubbeldibben, mede door ruimte gebrek zal dat ook niet snel gebeuren.
Met Fifa zal dat al helemaal niet snel gebeuren.

Ik heb ook weinig tot niks met voetbal als sport.
De oudere voetbal spelletjes vind ik dan nog wel leuk. maar dat heeft ook met het gebrek aan realisme te maken.
Met je verdediger door rennen het doel in enzo, flink tackelen zonder consequenties dat soort dingen houden lekker het tempo erin. :)
Er zit ook een aardig verschil in sport simulator en arcade sport games. Het laatste werd voornamelijk gebruikt vroeger terwijl je nu vaak sport sims hebt.

Verwijderd

gast7 schreef op maandag 12 juli 2021 @ 19:58:
[...]

Er zit ook een aardig verschil in sport simulator en arcade sport games. Het laatste werd voornamelijk gebruikt vroeger terwijl je nu vaak sport sims hebt.
Komt mooi uit, ik heb toch meer met retro games ;)

• Arloid
  • Niet online
Kijk is, leuke cartridge slot protector bijgekregen. Ziet er beter uit dan gedact. Faceplate moet wel echt vervangen worden maar opzich vallen de gebruiksporen reuze mee.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oRSaQgOZIbbB9pgc2jK1HfqfHXA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oEn4zmWdW6hmF2qPIOJNW5Wb.jpg?f=fotoalbum_large

• Bruiser
  • Niet online
Arloid schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 11:59:
Kijk is, leuke cartridge slot protector bijgekregen. Ziet er beter uit dan gedact. Faceplate moet wel echt vervangen worden maar opzich vallen de gebruiksporen reuze mee.[Afbeelding]
Mooi!

Ik heb er zo eentje CIB en in nieuwstaat gehad. Al veel spijt van gehad dat ik die ooit (+- 10j geleden) verkocht heb…

Langs de andere kant, véél te klein voor mijn grote handen om comfortabel mee te kunnen spelen 🙄

(Retro) Game collectie

• Ekfad
Bruiser schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 12:33:
[...]

Langs de andere kant, véél te klein voor mijn grote handen om comfortabel mee te kunnen spelen 🙄
wel mooi schermpje! :)

[ Voor 21% gewijzigd door Ekfad op 13-07-2021 12:54 ]

• Bruiser
  • Niet online
True… met de nadruk op “pje”… maar mooi sowieso

Doch ook wat het schermformaat betreft heeft de eerste GBA mijn voorkeur.

[ Voor 4% gewijzigd door Bruiser op 13-07-2021 13:27 ]

(Retro) Game collectie

• Arloid
  • Niet online
Klein en enkel gba spellen ;)
Het is inderdaad wel een leuk concept, echter de verkoopcijfers waren ook niet raar ook al kwam de ds om de hoek kijken. De micro is voor mij wel het moment dat het retro tijdperk permanent teneinde kwam en de nostalgie een beetje uitdoofd.

Micro is voor mij echter prima, heb wel redelijke apenklauwen maar niet van die dikke worstenvingers. Micro is voor mij wel goed te doen aangezien ik na 10-30 minuten wel ben uitgekeken, speel zo een paar keer op een dag als tijd en bezigheden dat toelaten. Anders liggen er nog 3 andere gameboys. :+

• sarlo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-11 12:53
Hier afgelopen week ook maar eens alles net opgeruimd. Hopelijk kan ik deze week ook npg een Beovision 1 overnemen, dan is de pret compleet :)

Ook wordt het eens tijd om de consoles aan te pakken qua vergeling. De gamecube, nes en snes lijken wel een soort wit/gele duo penotti :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UlZohB1kdwnePGopZOuAU8g4lqY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bWvR2C9YViXSybgv0N1xMfwI.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 11% gewijzigd door sarlo op 13-07-2021 16:38 ]

• Arloid
  • Niet online
Ah ja, oud plastic. Daar ontkom je niet aan. Niet eerder geel/paars? Ik wil je nergens van weerhouden maar dat zou ik niet in je mond steken.

• Z0di4k
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 18-11 22:12
sarlo schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 16:36:
Hier afgelopen week ook maar eens alles net opgeruimd. Hopelijk kan ik deze week ook npg een Beovision 1 overnemen, dan is de pret compleet :)

Ook wordt het eens tijd om de consoles aan te pakken qua vergeling. De gamecube, nes en snes lijken wel een soort wit/gele duo penotti :+

[Afbeelding]
Mooie collectie. Als jij ff wilt spelen hoe doe je dat dan? Lijkt me een gedoe? Heb je ook een oude crt tv oid?

• sarlo
Z0di4k schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 19:38:
[...]

Mooie collectie. Als jij ff wilt spelen hoe doe je dat dan? Lijkt me een gedoe? Heb je ook een oude crt tv oid?
Even spelen is geen probleem. Heb momenteel een LCD tv met daarop een Playstation Guncon adapter en een S-Video verloop.
Zo kan ik eigenlijk snel iedere console aansluiten (Playstation 1,2,3 via de adapter), Nintendo's en Xbox via het videoverloop op de adapter en de Sega via S-video.

Standaard heb ik een PS2, Snes en PS3 aangesloten.

Heb nog wel een scart switcher liggen van toen alles gelijktijdig aangesloten was, maar dat heb ik niet meer.

Verwijderd

Over aansluitingen gesproken. De component kabel voor de PS2 eindelijk binnen, samen met een nieuwe hdmi switch. Scart switchen, ossc etc ook maar gelijk een ander plekje gegeven.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uPvqYbEoNnUrX8ORNsQcXgLf64Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tl43IYO083BrvhRTwlPcX9BC.jpg?f=fotoalbum_large

Oh en een nieuwe tv neergezet.

• Bruiser
  • Niet online
Iemand hier met kennis van zaken ivm PVM’s?

Is een PVM-2730QM een goed model (voor RGB retro-gaming)?
Wat zou de huidige waarde zijn hiervan?

Ik ken er zelf te weinig van… (om niet te zeggen niets)

[ Voor 25% gewijzigd door Bruiser op 14-07-2021 10:05 ]

(Retro) Game collectie

Bruiser schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 10:03:
Iemand hier met kennis van zaken ivm PVM’s?

Is een PVM-2730QM een goed model (voor RGB retro-gaming)?
Wat zou de huidige waarde zijn hiervan?

Ik ken er zelf te weinig van… (om niet te zeggen niets)
Met de beperkte kennis die ik ervan heb, zou ik zeggen dat het gemis van RGB aansluitingen wel jammer is bij dat model. Dat zegt niet dat de TV niets waard is, want er zijn genoeg mensen die dergelijke TV's met composiet gebruiken.

Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski

• Bruiser
  • Niet online
Seroczynski schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 10:21:
[...]

Met de beperkte kennis die ik ervan heb, zou ik zeggen dat het gemis van RGB aansluitingen wel jammer is bij dat model. Dat zegt niet dat de TV niets waard is, want er zijn genoeg mensen die dergelijke TV's met composiet gebruiken.
Dit model heeft een scart aansluiting.
Ik dacht dat RGB via de scart zou gaan?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1hzZsClowy1bq5M11nN8XubyF80=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/DmXSSIPq7uqrwuKcmUzgTjHI.jpg?f=user_large

[ Voor 20% gewijzigd door Bruiser op 14-07-2021 10:47 ]

(Retro) Game collectie

Verwijderd

Bruiser schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 10:44:
[...]

[Afbeelding]
Deze monitor ondersteunt wel RGB, onder andere via de d-sub connector. Maar als ik de service manual lees dan zie ik dat scart de Rood, groen en blauw aansluitingen wel ondersteunt. Dit zou moeten betekenen dat deze ook RGB via scart ondersteunt:

https://ia800606.us.archi...2730QM_Service_Manual.pdf

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/irS8fw6dlJvQacXsdOfMc8Mbmdo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2z8ZSsiLW1nHoz5xzQoK7syj.jpg?f=fotoalbum_large
Bruiser schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 10:44:
[...]

[Afbeelding]
Verwijderd schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 11:10:
[...]

Deze monitor ondersteunt wel RGB, onder andere via de d-sub connector. Maar als ik de service manual lees dan zie ik dat scart de Rood, groen en blauw aansluitingen wel ondersteunt. Dit zou moeten betekenen dat deze ook RGB via scart ondersteunt:

https://ia800606.us.archi...2730QM_Service_Manual.pdf

[Afbeelding]
My bad, en thanks voor de correctie. Ik heb nog veel te leren als het gaat over PVM en BVM monitoren.

Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski

Verwijderd

Ik heb laatst deze 2 games nog fysiek gekocht voor de ps3 voor 15 euro. Ik zie nu dat deze ook ineens zeldzaam is geworden als ik dit soort prijzen zie:

https://www.marktplaats.n...-ps3.html?previousPage=lr

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:22
Deze week weer wat games kunnen voor de Nintendo 64 kunnen kopen. Bomberman Hero CIB en Snowboard Kids CIB, ook mijn Pokémon Stadium collectie naar nieuwstaat gebracht. Nu nog opzoek naar Cruise n' World CIB.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

• sarlo
Ik had een nieuwe nes controller nodig, dus dan laat ik dit niet schieten voor 7,50
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/C1mHsuCSN5fNa0sf5saebPa2sXw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/x5RmKFUfzayPkM147s1yTzg4.jpg?f=fotoalbum_large

• Bruiser
  • Niet online
Mothership’s 😄

(Retro) Game collectie

• Henkje.doc
Vandaag een subsetje kunnen completen voor de Ps2. Kessen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yw8NBi-2y7njEfbRSZ38YvCsguk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SN0r9xZM1BWxnG0jWwEo0cjt.jpg?f=fotoalbum_large

Leuke twist op de Dynasty Warriors serie. Deeltje 1 en 2 hadden we al jaren en dan blijft dit een leuke random vondst.

• sarlo
Even een hele andere vraag: zijn er hier ook mensen die nu games kopen en deze bewust in seal laten? Zelf heb ik o.a. de laatste game and watch nog ongeopend, super mario odyssey en een aantal limited ps4 games in seal en dat wil ik zo houden (heb de games al wel gespeeld overigens).
sarlo schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 09:18:
Even een hele andere vraag: zijn er hier ook mensen die nu games kopen en deze bewust in seal laten? Zelf heb ik o.a. de laatste game and watch nog ongeopend, super mario odyssey en een aantal limited ps4 games in seal en dat wil ik zo houden (heb de games al wel gespeeld overigens).
Yep, ben ik momenteel actief mee bezig om na te gaan wat low prints zijn en potentie tot "zeldzaam". Als een spel me wel leuk lijkt om te spelen pak ik het overigens wél uit, maar ik denk dat zo'n 10% van m'n PS4 collectie (bijv.) geseald is (momenteel totaal 353 PS4 games).

• sarlo
Exorcist schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 09:22:
[...]

Yep, ben ik momenteel actief mee bezig om na te gaan wat low prints zijn en potentie tot "zeldzaam". Als een spel me wel leuk lijkt om te spelen pak ik het overigens wél uit, maar ik denk dat zo'n 10% van m'n PS4 collectie (bijv.) geseald is (momenteel totaal 353 PS4 games).
Hoe ga je dat dan na (wat low print etc is), want weet wel dat vaak games uit het einde van een console leven, zeldzamer worden achteraf.
sarlo schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 09:26:
[...]

Hoe ga je dat dan na (wat low print etc is), want weet wel dat vaak games uit het einde van een console leven, zeldzamer worden achteraf.
Speculeren..het blijft een gok. Maar ga er in de regel van uit dat de wat meer obscure (indie)titels 1) niet in hoge oplages worden gemaakt en 2) ook niet veel verkocht worden (wat uiteraard verband houdt met elkaar).

Het is geen garantie voor succes, hooguit een indicatie. En momenteel kun je voor leuke bedragen PS4 titels kopen, voor verzamelaars als sommigen van ons sowieso prima. Wat het in de toekomst doet is potentieel mooi meegenomen ;)

• Nylato
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 07:17
Mijn ouder zijn aan het verhuizen.
Tijdens het opruimen dit tegen gekomen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TtAqyS-iUt70Vvo4avAl6J7r240=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vCfYHqU3ROc7q12o9tGqjZWt.jpg?f=fotoalbum_large

Jammer genoeg is het niet de mooiste meer maar hij werkt nog wel _/-\o_ !

Verwijderd

sarlo schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 09:18:
De games die ik in seal heb zijn nu nog steeds in seal omdat ik er nog geen tijd voor heb om ze te spelen of dat ik ze ook al digitaal heb. Als ik ze digitaal heb dan vind ik het zonde om de seal eraf te halen. Maar ik ga nu niet bewust games in seal houden omdat ze misschien meer waard gaan worden. Ik ga ze waarschijnlijk toch nooit verkopen. Dus daar doe ik het niet om eerlijk gezegd.

• Bruiser
  • Niet online
Idem hier, ik koop games altijd met de intentie om ze te spelen… maar de tijd ontbreekt me regelmatig waardoor sommige geseald blijven.

Als ik ze dan enkele jaren later opnieuw tegenkom in de collectie check ik de waarde ervan, is deze geseald niet spectaculair hoger dan unsealed doe ik ze alsnog open.

[ Voor 3% gewijzigd door Bruiser op 16-07-2021 13:57 ]

(Retro) Game collectie

Verwijderd

Alles wat binnenkomt wordt hier ook getest. Ook als het nieuwe spellen zijn.
2x een nieuw spel gekocht die het niet deed. eentje voor de 3ds en voor de PS4.

Ook wel lekker als je wel wil spelen. Het proces wat je tegenwoordig moet doen, voor dat je aan spelen toekomt is dan al gebeurt.

De aantallen zijn ook veel kleiner dan de heren hierboven, dus dat maakt het ook iet overzichtelijker. :P

Verwijderd

-

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 24-09-2021 13:39 ]

Hier een video van al mijn Zelda Games die ik Fysiek heb.

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 22:02
Bruiser schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 11:34:
Idem hier, ik koop games altijd met de intentie om ze te spelen… maar de tijd ontbreekt me regelmatig waardoor sommige geseald blijven.

Als ik ze dan enkele jaren later opnieuw tegenkom in de collectie check ik de waarde ervan, is deze geseald niet spectaculair hoger dan unsealed doe ik ze alsnog open.
Zo doe ik het ook inderdaad. Ik ben bijvoorbeeld nooit toegekomen aan Dragon Quest 5 op de DS (ntsc versie). Die zit nog in de seal en die laat ik er nu ook maar inzitten. :P

Voor Legacy of Ys op de DS geldt hetzelfde zie ik. Ik hou de waarde eigenlijk nooit bij van de games die ik heb.

[ Voor 8% gewijzigd door Raem op 16-07-2021 19:09 ]

https://psnprofiles.com/RaemNL

• RJL86
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 17-09 17:58
Ik heb maar een paar games onbedoeld in seal zitten, puur vanwege het feit dat ik geen tijd heb gehad om ze te spelen.

• sarlo
Zojuist eindelijk mijn Beovision 1 kunnen ophalen. I cl twee afstandbedieningen, handleidingen, documenten etc.

Morgen mijn rug breken om die boven te krijgen :Y)

Verwijderd

sarlo schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 21:25:
Zojuist eindelijk mijn Beovision 1 kunnen ophalen. I cl twee afstandbedieningen, handleidingen, documenten etc.

Morgen mijn rug breken om die boven te krijgen :Y)
Nice! Volgens mij vergelijkbaar met de mx4000 toch? Ook met een beo4?

Welke kleur heb je? Wel mooi design!

• sarlo
Verwijderd schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 21:31:
[...]

Nice! Volgens mij vergelijkbaar met de mx4000 toch? Ook met een beo4?

Welke kleur heb je? Wel mooi design!
Is volgens mij de opvolger, maar hij is full black 8)

Verwijderd

.

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2022 10:11 ]

• sarlo
Verwijderd schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 08:21:
[...]

Kan wel een stoer verhaal gaan vertellen maar deze komt gewoon van Yahoo Auctions. Voor sommige devkits moet je nog wel eens iemand kennen die iemand kent, maar soms komen ze gewoon op de internationale veilingsites voorbij.

Heb beetje een ding met devkits, prototypes en alpha builds.
Het hoeft toch niet altijd spannend te zijn. Ooit een keer een net yaroze opgepikt op een rommelmarkt. Helaas werkte die niet meer en ontbrak er van alles.

Toentertijd dacht ik niet meer dan "wow een zwarte psx, gaaf"

• RazorMaron
  • Registratie: Juli 2018
  • Nu online
Jajaaaaa.

Magna Carta 2 voor €8 incl verzending opgepikt via MP!!!!

Dat terwijl die op webshops €60 is en op MP voor doorsnee 20-35 gaat.

Das handel boys.

Me? I'm dishonest, and a dishonest man you can always trust to be dishonest. Honestly. It's the honest ones you want to watch out for, because you can never predict when they're going to say something incredibly stupid.

• BarôZZa
Verwijderd schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 08:21:
[...]

Kan wel een stoer verhaal gaan vertellen maar deze komt gewoon van Yahoo Auctions. Voor sommige devkits moet je nog wel eens iemand kennen die iemand kent, maar soms komen ze gewoon op de internationale veilingsites voorbij.

Heb beetje een ding met devkits, prototypes en alpha builds.
Dat is allang niet meer het geval. Iedereen kan zich registreren op de developer portal van Nintendo en een devkit bestellen. De laatste keer dat ik keek(paar jaar terug) hadden ze Wii U en 3DS.

Vanaf die generatie zijn ze makkelijker gaan doen waardoor je nu al die indie support hebt.

• Xyphoid
  • Laatst online: 18-11 13:58
Mijn tante had wat Nintendo spellen van haar collega en vroeg of ik ze wilde hebben.
Natuurlijk zei ik ja.
Ik dacht dat het maar een paar spelletjes waren.
Komt ze met een vuilniszak vol met dit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ko1RSiV30hBV9_PYwYz0p2Tp-aM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iSqzQqHcOm8A8ldnEDVoIEYf.jpg?f=fotoalbum_large

Zelda doosje is ingedeukt aan de onderkant, maar gelukkig had ik die al in mooie conditie.
Alle kabels en paar boekjes bij de SNES. En boekje van Super GameBoy.
En een random sexy vrouwen kaartspel van de aktion sport.
Ik natuurlijk superblij. Gelijk kadootje voor d'r gekocht.

[ Voor 7% gewijzigd door Xyphoid op 18-07-2021 00:57 ]

Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro

• Bruiser
  • Niet online
Damn! Mooi pakket!

Blijkbaar kan het dus nog wel 😄

(Retro) Game collectie

Verwijderd

.

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2022 10:12 ]

• RJL86
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 17-09 17:58
Xyphoid schreef op zondag 18 juli 2021 @ 00:49:
Mijn tante had wat Nintendo spellen van haar collega en vroeg of ik ze wilde hebben.
Natuurlijk zei ik ja.
Ik dacht dat het maar een paar spelletjes waren.
Komt ze met een vuilniszak vol met dit:

[Afbeelding]

Zelda doosje is ingedeukt aan de onderkant, maar gelukkig had ik die al in mooie conditie.
Alle kabels en paar boekjes bij de SNES. En boekje van Super GameBoy.
En een random sexy vrouwen kaartspel van de aktion sport.
Ik natuurlijk superblij. Gelijk kadootje voor d'r gekocht.
Zo, dat is een leuke collectie!
Ben zelf momenteel ook naar bepaalde retro titels het zoeken, omdat ik een paar jaar geleden mijn Xbox collectie verkocht had, maar een jaar geleden toch een One X gekocht heb, ben ik op zoek naar de volgende games :D

Xbox Classic
• Halo: Combat Evolved (Xbox)
• Halo 2 (Xbox)

Xbox 360
• Gears of War (X360)
• Gears of War 2 (X360)
• Gears of War 3 (X360)
• Gears of War Judgement (X360)
• Halo 3 (X360)
• Halo 3 ODST (X360)
• Halo Reach (X360)
• Halo: Combat Evolved Anniversary (X360)
• Halo Wars (X360)

Playstation 2
• Resident Evil Outbreak File# 2 (PS2)

Momenteel maar eens het zoeken ernaar :D

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

• gast7
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 10-11 14:42
Verwijderd schreef op zondag 18 juli 2021 @ 06:54:
[...]

Weet ik, maar je mag niet doorverkopen volgens de NDA die je tekent als je je registreert. Veel advertenties die online komen worden gerapporteerd door Nintendo en verwijderd. Dus soms is het een kwestie van iemand kennen die het "onder de tafel" wil verkopen of geluk hebben dat iemand het ondanks de NDA op eBay durft te zetten. De meeste bedrijven doen niet eens de moeite het door te verkopen (met kans op een boze Nintendo) en gooien het weg.

Daarnaast was deze unit geloof ik 3 of 4k dollars via Nintendo zelf, dat heb ik er niet voor betaald. Dus het kan wel lonen het buiten het devportal te regelen.
Hoe zit het dan met oude dev kits. Ik snap best met current en last gen gezien er dan wellicht wat geld misloopt maar qua retro, ps1 dreamcast N64 etc etc

Verwijderd

.

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2022 10:10 ]

• Petje72
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 18-11 19:12
Verwijderd schreef op zondag 18 juli 2021 @ 13:01:
[...]

Is niet alleen geld mislopen, het is vaak Intellectual Property "beschermen". Men wil alleen dat mensen met NDA toegang hebben tot de tools. Nintendo met name is daar strikt op. Sony en Microsoft veel minder. Al is over het algemeen hoe ouder de generatie hoe minder het ze lijkt te boeien. Toch zie je ook wel eens Gamecube kits geflagged worden.

Met alpha builds heb je nog een hele andere discussie vaak, die zijn nooit bedoeld geweest om verkocht te worden maar ook die vinden hun weg naar buiten wel eens. Zoals deze N64 cartridges die in laatst gekocht heb:

YouTube: N64 Beta Dumped! TONIC TROUBLE
Ik heb een PS3 test, is van spelmaker Timegate geweest en daar staat zelfs nog een beta op van Section 8 Prejudice op. Timegate is failliet gegaan, wellicht vandaar dat ze het "niet boeit" dat de dev consoles verkocht werden met zelfs software/game(s) er op. Overigens de persoon waarvan ik hem (via Ebay) heb gekocht was 1 van de programmeurs.

Boh de WiiU dev console van @Verwijderd is zo vet! Congrats met dit juweeltje.

[ Voor 6% gewijzigd door Petje72 op 18-07-2021 15:10 ]

• Bruiser
  • Niet online
Doen jullie ook effectief iets met die dev consoles (erop programmeren) of is het puur kast/display vulling?

Mij hebben ze in ieder geval nooit geïnteresseerd exact om die reden, ik kan niet programmeren…

(Retro) Game collectie

Verwijderd

Zijn even een dagje in rotjeknor geweest.. De Cex daar is 3x niks, maar gelukkig zit er ook nog GameGalaxy

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/67Xy-EucJemIHEj68xKburn6GDc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WFjpBlRGf1WovvALY7YdwUYE.jpg?f=fotoalbum_large.

• Petje72
Bruiser schreef op zondag 18 juli 2021 @ 16:08:
Doen jullie ook effectief iets met die dev consoles (erop programmeren) of is het puur kast/display vulling?

Mij hebben ze in ieder geval nooit geïnteresseerd exact om die reden, ik kan niet programmeren…
Het is kast/display vulling maar ik game er ook op, kan gewoon. Programmeren doe je niet zelf op de console maar op een PC, op de console test je dan of alles werkt. Op de console zelf zitten aantal tools om dingen te meten zoals b.v. framerate.

Op mijn PS3 Test staat een verbinding naar een server (intern IP zo te zien) maar daar heb ik uiteraard geen connectie tot. Dus ik denk dat ze aantal Dev Consoles in een netwerk hebben hangen met een server en van de server (die de code compiled) de game elke keer downloaden naar de console.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cqx0MknIL4E-qrJ4BuorXBue3sI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YoVn4UMm6EjhSrCcHEreOmA6.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 18% gewijzigd door Petje72 op 18-07-2021 17:13 ]

• Bruiser
  • Niet online
Post!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mnucRjYJ9GrALPh0LwDdHWy_mvE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0PGQIZpzTnwjzJdyjGzOqrPG.jpg?f=fotoalbum_large
Eindelijk een SF!

En deze is ook binnengekomen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8kICIHxhWhaxJ5_0SBQ-qal7aSU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GekLAOtW3dDiPRDWYln9vZjA.jpg?f=fotoalbum_large
Eén console die beide kan is toch wel net even handiger 🙄 Bovendien ook beter beeld (& geluid?) dan een originele Master System (volgens RetroRGB).

Gelijk ook maar even een familiefoto gemaakt 😎
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CE_ecWE0i_WIHawqvPh6-2d-TYY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/k5VYAkCWO2z4yWUOM7WobU0a.jpg?f=fotoalbum_large

(Retro) Game collectie

Verwijderd

.

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2022 10:10 ]

• Bruiser
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 18 juli 2021 @ 21:50:
[...]

Daarnaast vind ik het ook enorm leuk om te ontdekken wat op de harde schijf staat. Je hoopt toch een alpha build te vinden van een populaire game. Soort digitaal archioloog. :D
Dat is inderdaad wel leuk 😄

(Retro) Game collectie

• BarôZZa
Verwijderd schreef op zondag 18 juli 2021 @ 16:56:
Zijn even een dagje in rotjeknor geweest.. De Cex daar is 3x niks, maar gelukkig zit er ook nog GameGalaxy

[Afbeelding].
Is dat die bij Zuid-Plein? Daar ooit ook nog eens met die Madworld in m'n handen gestaan. 5 euro geloof ik. Geweldige game en soundtrack.
BarôZZa schreef op zondag 18 juli 2021 @ 22:21:
[...]

Is dat die bij Zuid-Plein? Daar ooit ook nog eens met die Madworld in m'n handen gestaan. 5 euro geloof ik. Geweldige game en soundtrack.
Zuidplein ;). Zou ik sowieso niet aanraden als Cex overigens, heel smal, heel klein en los daarvan is Zuidplein echt...mja, Rotterdam (en dan kom ik er nog oorspronkelijk vandaan). De leukste CeX-en zijn Haarlem, Nijmegen en Amersfoort wat mij betreft en dat ligt ook heel erg aan de steden zelf.
Petje72 schreef op zondag 18 juli 2021 @ 17:02:
[...]

Het is kast/display vulling maar ik game er ook op, kan gewoon. Programmeren doe je niet zelf op de console maar op een PC, op de console test je dan of alles werkt. Op de console zelf zitten aantal tools om dingen te meten zoals b.v. framerate.

Op mijn PS3 Test staat een verbinding naar een server (intern IP zo te zien) maar daar heb ik uiteraard geen connectie tot. Dus ik denk dat ze aantal Dev Consoles in een netwerk hebben hangen met een server en van de server (die de code compiled) de game elke keer downloaden naar de console.
[Afbeelding]
Heb jij ook andere opties dan bijv. "normale" PS3's met de developer firmware?

• BarôZZa
Exorcist schreef op zondag 18 juli 2021 @ 22:52:
[...]

Zuidplein ;). Zou ik sowieso niet aanraden als Cex overigens, heel smal, heel klein en los daarvan is Zuidplein echt...mja, Rotterdam (en dan kom ik er nog oorspronkelijk vandaan). De leukste CeX-en zijn Haarlem, Nijmegen en Amersfoort wat mij betreft en dat ligt ook heel erg aan de steden zelf.
Ik had het over de andere gameshop(GameGalaxy). Bij Cex lijk ik altijd dezelfde games tegen te komen. Zeldzame games kom je nooit tegen. Nog nooit iets gekocht.

En zuidplein idd, kom zelf uit de buurt ;)

Verwijderd

BarôZZa schreef op zondag 18 juli 2021 @ 22:57:
[...]

Ik had het over de andere gameshop(GameGalaxy). Bij Cex lijk ik altijd dezelfde games tegen te komen. Zeldzame games kom je nooit tegen. Nog nooit iets gekocht.

En zuidplein idd, kom zelf uit de buurt ;)
Ja, leuk aanbod, redelijk geprijsd en beetje handelen kan vaak ook wel.

Al vaker geweest, en eigenlijk altijd wel met iets weggelopen. :)

• Petje72
Exorcist schreef op zondag 18 juli 2021 @ 22:53:
[...]

Heb jij ook andere opties dan bijv. "normale" PS3's met de developer firmware?
Geen idee, dat moet ik nog uitpluizen. Er zijn best veel verschillende uitvoeringen en dan kan ook nog de software verschillen per model. Ik heb deze sites voor info:
https://www.psdevwiki.com/ps3/Main_Page
https://www.psxhax.com/th...ool-decr-faq-by-cjpc.390/
maar moet me nog eens goed de tijd nemen om alles uit te zoeken en uit te proberen.

Hij is wel regiovrij want ik heb er al eens een Japanse game gespeeld.

• Petje72
Verwijderd schreef op zondag 18 juli 2021 @ 21:50:
[...]

Als je hulp nodig hebt met de build van de ps3 af te halen dm maar. Zou zonde zijn als de harde schijf het begeeft en de alpha build voorgoed verloren is.
Zal ik doen, thanks
Bruiser schreef op zondag 18 juli 2021 @ 17:52:
Post!

[Afbeelding]
Eindelijk een SF!

En deze is ook binnengekomen:
[Afbeelding]
Eén console die beide kan is toch wel net even handiger 🙄 Bovendien ook beter beeld (& geluid?) dan een originele Master System (volgens RetroRGB).

Gelijk ook maar even een familiefoto gemaakt 😎
[Afbeelding]
Blijf het prachtige apparaten vinden die analogues, maar (ze hebben ondanks de naam ;) ) alleen toch maar digitale uitgangen? Hoewel als het echt zou willen natuurlijk ook weer omvormers zijn.....een yt gast waar ik af en toe wat van kijk speelt daarmee met zijn ps4 op een crt.

Verder wilde ik zelf ook een power base convertor maar, de everdrive speelt de master system games al out of the box! Dan is de noodzaak al stukkie minder ( en ja mister natuurlijk maar dat heeft zijn eigen topic).

10 second ninja DONE

• Bruiser
  • Niet online
Sagat schreef op maandag 19 juli 2021 @ 09:31:
[...]

Blijf het prachtige apparaten vinden die analogues, maar (ze hebben ondanks de naam ;) ) alleen toch maar digitale uitgangen? Hoewel als het echt zou willen natuurlijk ook weer omvormers zijn.....een yt gast waar ik af en toe wat van kijk speelt daarmee met zijn ps4 op een crt.

Verder wilde ik zelf ook een power base convertor maar, de everdrive speelt de master system games al out of the box! Dan is de noodzaak al stukkie minder ( en ja mister natuurlijk maar dat heeft zijn eigen topic).
Idd enkel HDMI out.

Met DAC zou je ze op een analoog scherm kunnen aansluiten, maar daar zie ik voor mij niet direct het nut van in.
Ik beschouw ze als moderne Snes/Megadrive consoles en gebruik ze ook zo (dus voor op mijn 65” TV).

De originele snes en md hangen via RGB op een comsumer CRT TV (tot ik mij ooit een PVM kan permitteren 🙄)

Everdrive speelt inderdaad MS games, daarvoor heb je het niet nodig. Echter voor 3-D MS games (met de bril) heb je deze converter wel nodig… 😉

(Retro) Game collectie

Bruiser schreef op maandag 19 juli 2021 @ 11:34:
[...]

Idd enkel HDMI out.

Met DAC zou je ze op een analoog scherm kunnen aansluiten, maar daar zie ik voor mij niet direct het nut van in.
Ik beschouw ze als moderne Snes/Megadrive consoles en gebruik ze ook zo (dus voor op mijn 65” TV).

De originele snes en md hangen via RGB op een comsumer CRT TV (tot ik mij ooit een PVM kan permitteren 🙄)

Everdrive speelt inderdaad MS games, daarvoor heb je het niet nodig. Echter voor 3-D MS games (met de bril) heb je deze converter wel nodig… 😉
Tsja al vaker gezegd, ik heb dus een snes staan maar gebruik hem nog maar weinig, composite verbonden, 2 chip model EN pal.........met een analogue los ik al die problemen op en kan ik volgens mij ook alle regio games spelen......
Gebruik je dan ook nog een upscaler of heeft de analogue daar zijn eigen opties voor? (als ik me goed herinner wel toch?)
Maar ik vind het cartridge gebruiken niet echt een grote meerwaarde, dus mja....wellicht ooit volledig naar mister en retroarch voor de achievements.

En hey, het staat absoluut niet in de weg dus verkopen zal zeker ook niet gebeuren :+

------------
Oh en dat van die 3d bril vind ik ook wel interessant! heeft de PBC dan iets van een extra aansluiting daarvoor?

[ Voor 5% gewijzigd door Sagat op 19-07-2021 11:53 ]

10 second ninja DONE

• mxmemx
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 19-11 15:19
Iemand hier ervaring met GBA modden? Zo ja welke europese webshop is betaalbaar en betrouwbaar? Retroreiz vraagt 3x de prijs van de OEM, dus zoek graag een alternatief. Retrosix is UK en die jat het meeste van hun ontwerpen dus die vertrouw ik ook niet.

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Nu online

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

mxmemx schreef op maandag 19 juli 2021 @ 14:32:
Iemand hier ervaring met GBA modden? Zo ja welke europese webshop is betaalbaar en betrouwbaar? Retroreiz vraagt 3x de prijs van de OEM, dus zoek graag een alternatief. Retrosix is UK en die jat het meeste van hun ontwerpen dus die vertrouw ik ook niet.
Wat wil je precies modden? Alleen de behuizing? Of alles?

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Pagina: 1 ... 103 ... 224 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op, dit topic is om retro gaming en al haar facetten te bespreken, het is echter NIET de bedoeling om
- Games aan te schaffen (ruilen/lenen/etc.) van/via mede tweakers.
- Games te verkopen.
- Te vragen wat een game of console waard is.
- Een V&A advertentie te promoten.
- Dit topic is voor en door verzamelaars, s.v.p. geen opmerkingen ala 'Oh wat veel, speel je dat allemaal?' Dat voegt niets toe.