Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• mxmemx
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 09:59
Touchdomex schreef op maandag 19 juli 2021 @ 14:35:
[...]

Wat wil je precies modden? Alleen de behuizing? Of alles?
Excuus:

GBA modden met een Ips v2 scherm, nieuwe behuizing, accupack (al twijfel ik of ik niet gewoon ikea rechargeables pak) en het liefst nog een goede soldeerbout (die wordt gek genoeg door funnyplaying aangeboden op hun website)

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Nu online

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

mxmemx schreef op maandag 19 juli 2021 @ 14:38:
[...]

Excuus:

GBA modden met een Ips v2 scherm, nieuwe behuizing, accupack (al twijfel ik of ik niet gewoon ikea rechargeables pak) en het liefst nog een goede soldeerbout (die wordt gek genoeg door funnyplaying aangeboden op hun website)
Ik weet niet hoe het uitkomt met de kosten zeker nu in 2021 met net die nieuwe regels maar 2 jaar geleden heb ik besteld bij retromodding.com. Meerdere onderdelen en qua prijs was die prima. Zelfs niet goed geleverde dingen mocht ik houden kreeg meer dan ik had besteld gek genoeg :+ en de rest van de artikelen die ontbraken. Was toen in ieder geval wel qua prijs vergelijkbaar met de rest tenzij je naar bami-express ging.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• mxmemx
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 09:59
Touchdomex schreef op maandag 19 juli 2021 @ 14:42:
[...]

Ik weet niet hoe het uitkomt met de kosten zeker nu in 2021 met net die nieuwe regels maar 2 jaar geleden heb ik besteld bij retromodding.com. Meerdere onderdelen en qua prijs was die prima. Zelfs niet goed geleverde dingen mocht ik houden kreeg meer dan ik had besteld gek genoeg :+ en de rest van de artikelen die ontbraken. Was toen in ieder geval wel qua prijs vergelijkbaar met de rest tenzij je naar bami-express ging.
Ik meen dat nu alles 21% btw krijgt en een postnl bonus. Opzich nog steeds betaalbaar, scheelt alleen wel 20 eu tov voor 1 juli.

Retrosix shells zijn wel echt mooi (de pokemon versies) jammer dat het louchepraktijken zijn die ik liever niet support..

• Ronwiel
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 17:34:
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]

Nieuwe aanwinst, WiiU CAT-DEV devkit met bijbehorende gamepad.

Binnenkort hopelijk tijd om er mee te experimenteren.
Wat is nu het verschil met zo'n ding? https://www.ebay.com/itm/...2d8011:g:M5QAAOSw7O9g6lfm Of deze: https://nintendotoday.com/returned-wii-u-dev-kits/

• Xyphoid
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18-11 13:58
Touchdomex schreef op maandag 19 juli 2021 @ 14:42:
[...]

Even bij Retromodding gekeken.
Ik wil 4 GBA's modden met nieuw scherm en oplaadbare batterijen met usb.
Kom ik op ongeveer €100 per setje :'(
En dan ook nog inklaringskosten...

Dit wordt dus geen projectje om even te doen.
Denk dat dit project voor lange tijd in de koelkast gaat. Wat zeg ik? In de diepvriezer...

Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Nu online

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Xyphoid schreef op maandag 19 juli 2021 @ 16:44:
[...]

Even bij Retromodding gekeken.
Ik wil 4 GBA's modden met nieuw scherm en oplaadbare batterijen met usb.
Kom ik op ongeveer €100 per setje :'(
En dan ook nog inklaringskosten...

Dit wordt dus geen projectje om even te doen.
Denk dat dit project voor lange tijd in de koelkast gaat. Wat zeg ik? In de diepvriezer...
Ja zelfs bij Ali-express ben je al best wat kwijt voor die IPS schermen imho. Als je dan ook nog eens 4 stuks wil doen :X

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Verwijderd

mxmemx schreef op maandag 19 juli 2021 @ 14:32:
Iemand hier ervaring met GBA modden? Zo ja welke europese webshop is betaalbaar en betrouwbaar? Retroreiz vraagt 3x de prijs van de OEM, dus zoek graag een alternatief. Retrosix is UK en die jat het meeste van hun ontwerpen dus die vertrouw ik ook niet.
Even terug scrollen. @RJL86 heeft er pas nog eentje laten doen. :)

Verwijderd

.

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2022 10:12 ]

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tKbOen987XG4KmQwsaeRtzaUby4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/h0JbVOYHlMIEwQTWzfD2kAos.jpg?f=fotoalbum_large

Nieuwe Retro aanwinst 😝

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

• gast7
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 10-11 14:42
Ik denk niet dat ik xbox 360 of ps3 games ooit als retro kan beschouwen

Grafisch gezien kan het nog gewoon met current gen opboksen met iets mindere beeld kwaliteit.

• Petje72
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 18-11 19:12
gast7 schreef op maandag 19 juli 2021 @ 20:29:

Grafisch gezien kan het nog gewoon met current gen opboksen met iets mindere beeld kwaliteit.
Leuke discussie.

Persoonlijk vind ik generatie -2 al behoorlijk retro, zeker als er flink wat jaren tussen zit. Maar ja, PS3, launched 2006 dus nog "maar" 15 jaar oud. 15 jaar in tech-vooruitgang is weer best veel. de 360 launched 2005.

PS3 - PS4 - PS5

Xbox360 - Xbox One - Xbox Series X

Laten we de PS3 en Xbox360 semi-retro noemen :) als ze 25 jaar oud zijn mogen ze naar de retro-klasse

• RJL86
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 17-09 17:58
mxmemx schreef op maandag 19 juli 2021 @ 14:32:
Iemand hier ervaring met GBA modden? Zo ja welke europese webshop is betaalbaar en betrouwbaar? Retroreiz vraagt 3x de prijs van de OEM, dus zoek graag een alternatief. Retrosix is UK en die jat het meeste van hun ontwerpen dus die vertrouw ik ook niet.
Ik heb mijne via https://www.instagram.com/level_up_mods/ laten doen. Goede ervaring mee.
gast7 schreef op maandag 19 juli 2021 @ 20:29:

Wacht maar. Als je het nu niet voelt, komt dat ooit echt wel. Dan kijk je niet alleen maar naar graphics/gameplay om iets wel/niet als retro te beschouwen maar ook wat sommige spellen met je hebben gedaan als persoon.

Als ik terugkijk op m'n 360\PS3 periode kan ik daar met een retro-bril naar kijken, ondanks dat ik ze beiden nog redelijk actief gebruik. En dat komt door de games. Red Dead Redemption, GTA4, Heavy Rain oa hebben zo'n indruk bij me achtergelaten dat het in m'n geheugen geprent staat. En al die games zijn al écht oud, relatief gezien.

• Bruiser
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Sagat schreef op maandag 19 juli 2021 @ 11:44:
[...]

Tsja al vaker gezegd, ik heb dus een snes staan maar gebruik hem nog maar weinig, composite verbonden, 2 chip model EN pal.........met een analogue los ik al die problemen op en kan ik volgens mij ook alle regio games spelen......
Gebruik je dan ook nog een upscaler of heeft de analogue daar zijn eigen opties voor? (als ik me goed herinner wel toch?)
Maar ik vind het cartridge gebruiken niet echt een grote meerwaarde, dus mja....wellicht ooit volledig naar mister en retroarch voor de achievements.
Je kan de regio aanpassen bij de Super Nt zodat hij alle carts speelt.

Ik heb geen ruimte om al mijn fysieke games bij de hand te houden. Die zitten dus opgeborgen en is altijd een gedoe om net die ene game te vinden die ik wil spelen, maar… met een jailbreak heeft de Super Nt dezelfde mogelijkheden als een everdrive (enkel de speciale chips ben ik niet zeker van).

Upscaler is ook ingebouwd.

Wbt retroarch, daar moet ik mij ook nog eens op toeleggen. Maar dat zal dan zijn voor de meer “exotische” consoles.

(Retro) Game collectie

• Bruiser
  • Niet online
Sagat schreef op maandag 19 juli 2021 @ 11:44:
[...]

Oh en dat van die 3d bril vind ik ook wel interessant! heeft de PBC dan iets van een extra aansluiting daarvoor?
Je schuift de Sega Scope 3-D adapter in het cardslot van de PBC. Net zoals je zou doen in een PB zelf. Alleen ziet het er wat minder elegant uit 😄

(Retro) Game collectie

• Aardappel
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 19-11 20:28
Petje72 schreef op maandag 19 juli 2021 @ 21:54:
[...]

Leuke discussie.

Persoonlijk vind ik generatie -2 al behoorlijk retro, zeker als er flink wat jaren tussen zit. Maar ja, PS3, launched 2006 dus nog "maar" 15 jaar oud. 15 jaar in tech-vooruitgang is weer best veel. de 360 launched 2005.

PS3 - PS4 - PS5

Xbox360 - Xbox One - Xbox Series X

Laten we de PS3 en Xbox360 semi-retro noemen :) als ze 25 jaar oud zijn mogen ze naar de retro-klasse
Ik denk dat er meer verschil zit tussen 1990 en 2000 dan tussen 2000 en 2010.
Games waren toen al 3d, open werelden, onbeperkt levens, etc. Heel anders dan een 2d sidescroller met 3 levens.
Zelf vind ik games van 15 jaar oud helemaal niet onaardig eruit zien, het grote verschil is dat er veel meer detail in games gekomen is, daarom voelt het niet zo snel retro aan denk ik omdat de verandering minder is.
Aardappel schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 10:26:
[...]

Ik denk dat er meer verschil zit tussen 1990 en 2000 dan tussen 2000 en 2010.
Games waren toen al 3d, open werelden, onbeperkt levens, etc. Heel anders dan een 2d sidescroller met 3 levens.
Zelf vind ik games van 15 jaar oud helemaal niet onaardig eruit zien, het grote verschil is dat er veel meer detail in games gekomen is, daarom voelt het niet zo snel retro aan denk ik omdat de verandering minder is.
Afbeeldingslocatie: https://www.extremetech.com/wp-content/uploads/2015/11/polygon-count-diminishing-returns-consoles.jpeg

Ik moet altijd aan deze afbeelding denken. Wat hier al werd gezegd, de 360 en PS3 kunnen redelijk met de Series X en PS5 concurreren. Een beetje zoals het verschil tussen een low-end en high-end gaming PC. Daarnaast zal voor de meeste van ons een beetje meer of minder grafische pracht niet veel uitmaken :)

Betrap mijzelf er ook op dat ik het veel lastiger vind om dergelijke generaties als retro te beschrijven, maar technisch gezien klopt het. Voor mij persoonlijk was het altijd al een beetje dat ik het meeste heb met pre-CD consoles.

Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski

Bruiser schreef op maandag 19 juli 2021 @ 23:41:
[...]

Je kan de regio aanpassen bij de Super Nt zodat hij alle carts speelt.

Ik heb geen ruimte om al mijn fysieke games bij de hand te houden. Die zitten dus opgeborgen en is altijd een gedoe om net die ene game te vinden die ik wil spelen, maar… met een jailbreak heeft de Super Nt dezelfde mogelijkheden als een everdrive (enkel de speciale chips ben ik niet zeker van).
Ik denk dat dit zeer herkenbaar is voor velen, gemakt vs authenthiek spelen. De snes is een van mijn lievelings consoles dus wellicht dat ik hier toch ooit voor de analogue ga, ondanks dat mijn mister eigenlijk alles (vrijwel?) even goed doet.

Voor de saturn zou ik echt voor die ODE gaan, ware het niet dat ook deze naar mister komt. En tot die tijd doet de series s het best aardig qua emulatie... Dus mja, denk dat ik het retro budget dan nog maar even spaar......
enige wat ik me nog afvraag is hoe het straks met n64 gaat, maar ik hoop dat ik dat kan aftikken met mijn wii en wat creative modding. n64 blijft irritant met geneuzel om goede rgb te krijgen volgens mij, en ik heb een pal n64 was toch ook nog impact kan hebben, al hoewel de meeste games toch wel redelijke optimalisatie gekregen hebben denk ik....benieuwd of jullie daar wellicht info over hebben?
Maar grootste probleem blijft toch de libary, vind het niet erg om veel moeite te doen als ik een lib tof vind, bij de n64 zijn het (voor mij) echt maar een handjevol games. Dus mja.....

Met wii modding is GC is dan ook afgtikt. Blijf eigenlijk alleen de DC over....tot op heden nog niet echt games gevonden die ik zo tof vind dat ik ze nu nog wil spelen. Dus voor die ene keer tolereer ik dan nog wel composite. Mocht ik ooit mijn kapotte dc vinden (laser issue) dan wellicht nog is kijken naar ode. Maar speelt min of meer zelfde als bij n64, relatief kleine lib waar veel games ook nog naar andere platformen zijn gekomen.......
offtopic:
Wil vroeger of later toch ook een ps5 en xsx, en ja je kan je geld natuurlijk maar een keer uitgeven.
Upscaler is ook ingebouwd.
Dat is idd heel nice, is toch ook weer een uitgave die je uitspaart!
Wbt retroarch, daar moet ik mij ook nog eens op toeleggen. Maar dat zal dan zijn voor de meer “exotische” consoles.
Tsja hang on en outrun zijn voorbeelden die ik wel is even snel getest had en niet boeiend vond, met retroachievements speel ik ze dan toch wat serieuzer en daardoor meer waardering! Echter bij bijvoorbeeld sf2 voor snes vind ik het met pc emulatie net wat minder fijn spelen.......dus dan worden de achievements meer aan nadeel dan een voordeel 8)7

Maar goed zolang we er maar lol in hebben toch?
Seroczynski schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 10:34:
[...]

[Afbeelding]

Ik moet altijd aan deze afbeelding denken. Wat hier al werd gezegd, de 360 en PS3 kunnen redelijk met de Series X en PS5 concurreren. Een beetje zoals het verschil tussen een low-end en high-end gaming PC. Daarnaast zal voor de meeste van ons een beetje meer of minder grafische pracht niet veel uitmaken :)
Wat voor mij wel een verschil is......is snelheid van reageren, alle pre cd consoles had je gewoon zo goed als nooit laadtijden (mensen met sfa2 voor de snes, we share your pain :+ ) Grappig dat dit eigenlijk pas met de ps5 xbsx nu een heel stuk beter is, en waar we ons kunnen afvragen of het probleem toch weer terug zal komen naar mate de games complexer en zwaarder worden.
Betrap mijzelf er ook op dat ik het veel lastiger vind om dergelijke generaties als retro te beschrijven, maar technisch gezien klopt het. Voor mij persoonlijk was het altijd al een beetje dat ik het meeste heb met pre-CD consoles.
In grote lijnen zou je kunnen stellen dat 2d games 'echt' retro zijn, en dan het vanaf ps1/n64 dus naar 'voornamelijk' 3d evolueerde en dat we daar nu min of meer nog steeds zijn.
En we hebben al vaker gezegd......met primitieve gfx en clunkcy controls is dat gewoon moeilijk......de generatie erna werd het meer tolerabel allemaal, maar ook daar kunnen we zeggen dat nes gaming ook op die punten minder was dan snes/md? Of misschien zou de analogie wel moeten zijn:
- atari 2600 is ps1/n64 (er was niets, alles moest nog bedacht worden)
- nes ps2 (evolutie, maar zeker nog groei mogelijk)
- en snes ps3/x360...... (grote lijnen zijn uitgekristaliseerd qua gameplay, wel nog winst te boeken in techniek perfectioniseren....voor 2d natuurlijk saturn en nu nog steeds met indie games......)

in grote lijnen kan ik me daar wel in vinden, maar ik weet ook dat er mensen zijn die zwaar dol zijn op de ps1, dus wellicht zullen die het anders zien :+

[ Voor 27% gewijzigd door Sagat op 20-07-2021 10:49 ]

10 second ninja DONE

• gast7
Exorcist schreef op maandag 19 juli 2021 @ 22:28:
[...]

Wacht maar. Als je het nu niet voelt, komt dat ooit echt wel. Dan kijk je niet alleen maar naar graphics/gameplay om iets wel/niet als retro te beschouwen maar ook wat sommige spellen met je hebben gedaan als persoon.

Als ik terugkijk op m'n 360\PS3 periode kan ik daar met een retro-bril naar kijken, ondanks dat ik ze beiden nog redelijk actief gebruik. En dat komt door de games. Red Dead Redemption, GTA4, Heavy Rain oa hebben zo'n indruk bij me achtergelaten dat het in m'n geheugen geprent staat. En al die games zijn al écht oud, relatief gezien.
Ben ik het mee eens, heb ook games die op de modernere consoles een impact hebben achtergelaten. Goede tijden aan beleefd Maar dat zie ik persoonlijk los van Retro. Maar gezien het een tijdcapsule kan zijn van het verleden snap ik je punt.

Verwijderd

Ik denk dat het ook niet helpt, dat de PS4 erg zwakke stap omhoog was. De generatie verschillen die we er voor hadden waren veel groter.

Persoonlijk heeft de Nes, Megadrive meer retro gevoel door dat ik zelf een (kleine) jongen was toen ze curerend waren. Toen de N64 hier het daglicht zag werkte ik al fulltime.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/H4Xtmzcx85t1K1rwpi8MmPQzGic=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Q78C50m1e1BliXuj62pIrmM3.jpg?f=fotoalbum_large

9 Xbox Games erbij 🥳

Verwijderd

Mooie collectie! Ga je ze ook allemaal (her)spelen of is het voor de collectie?

Krijg toch wel flink nostalgische gevoelens van dit soort foto's, maar voorlopig lukt het om geen retro items te kopen. Zit soms wel op Marktplaats te kijken... als ik eraan begin dan ga ik het goed doen en ik heb er nu simpelweg de ruimte niet voor, maar daarom kan ik juist extra genieten van de mooie items in dit topic. :)
Ja ook allemaal herspelen, maar heb ze nog niet allemaal, maar met en met komen we er wel

• Henkje.doc
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 19-11 18:10
Zitten leuke titels bij die zeker tijdloos zijn. Mooi om xbox games voorbij zien te komen.

Zelf vandaag ook weer 3 losse titels erbij, waarvan 1 psp video ums.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MjelBYs1vxU2Ju4dMxWqW5w5M4Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DRt1arowyKgzshAlqvfkv3oy.jpg?f=fotoalbum_large

• Henkje.doc
Seroczynski schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 10:34:
[...]

[Afbeelding]

Voor ons persoonlijk is de 360 de console waar we het meeste mee hebben meegemaakt.
Vroeger wel de nes / snes / n64 en c64 gehad en mee gespeeld, maar altijd naast de pc. Pas bij de 360 de stap overgemaakt naar de console.

De rest is history ;)
Alien film op de PSP :D

• Vipertje
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:49
Als iemand nog een Lotus Turbo Challenge voor de MegaDrive heeft liggen, dan zou ik hem aan nedgame verkopen :X

https://www.nedgame.nl/se...rbo-challenge/8347257000/

Verwijderd

Vipertje schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 23:00:
Als iemand nog een Lotus Turbo Challenge voor de MegaDrive heeft liggen, dan zou ik hem aan nedgame verkopen :X

Meer een foutje bedankt. ;) Wel een goede game.
Verwijderd schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 06:56:
[...]

Meer een foutje bedankt. ;) Wel een goede game.
pssssssst Amiga master race (goed euh ik dacht dat golden axe op de amiga er ook veeeeel beter uit zag en dat viel toch wel wat mee :P maar volgens mij is men over deze game redelijk unaniem over dat de miga versie idd de betere is/zijn.)

Neemt niet weg dat het ook op de md leuke games zijn.
Verwijderd schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 16:55:
Ik denk dat het ook niet helpt, dat de PS4 erg zwakke stap omhoog was. De generatie verschillen die we er voor hadden waren veel groter.

Persoonlijk heeft de Nes, Megadrive meer retro gevoel door dat ik zelf een (kleine) jongen was toen ze curerend waren. Toen de N64 hier het daglicht zag werkte ik al fulltime.
Zie ook he plaatje van @Seroczynski maar de ps4 en helemaal de vcr xb1 waren natuurlijk echt 'crisis' consoles. Letterlijk bedacht in een crisis toen geld schaars was en ze dus zo goedkoop mogelijk moesten zijn! Wat dat betreft ook prima beslissing imho om mid gen refreshes te doen, helemaals omdat die ook nog dan kwamen in budget en premium versies! Dus dat doen moderne gameboeren wel goed! :+

Moet zeggen dat ik verder niet erg in platformen meer denk, maar puur games.....leuk ja nee, en dan kan ik het spelen ja/nee.........er zullen vast leuke jaguar games zijn O-) maar die kan ik dus niet 'echt' spelen momenteel. En tenzij ze opeens met bakken uit de hemel vallen, zal dat dus ook niet veranderen.

Maar zoals gezegd, zelfs met bestaande en mogelijke toekomstige oplossingen, vind ik een echte saturn en snes nog steeds wel interessant. Er was alleen iets met dubbeltje en eerste rang enzo :P

[ Voor 59% gewijzigd door Sagat op 21-07-2021 14:59 ]

10 second ninja DONE

Verwijderd

Sagat schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 11:30:
[...]

pssssssst Amiga master race (goed euh ik dacht dat golden axe op de amiga er ook veeeeel beter uit zag en dat viel toch wel wat mee :P maar volgens mij is men over deze game redelijk unaniem over dat de miga versie idd de betere is/zijn.)

Neemt niet weg dat het ook op de md leuke games zijn.

[...]

Zie ook he plaatje van @Seroczynski maar de ps4 en helemaal de vcr xb1 waren natuurlijk echt 'crisis' consoles. Letterlijk bedacht in een crisis toen geld schaars was en ze dus zo goedkoop mogelijk moesten zijn! Wat dat betreft ook prima beslissing imho om mid gen refreshes te doen, helemaals omdat die ook nog dan kwamen in budget en premium versies! Dus dat doen moderne gameboeren wel goed! :+

Moet zeggen dat ik verder niet erg in platformen meer denk, maar puur games.....leuk ja nee, en dan kan ik het spelen ja/nee.........er zullen vast leuke jaguar games zijn O-) maar die kan ik dus niet 'echt' spelen momenteel. En tenzij ze opeens met bakken uit de hemel vallen, zal dat dus ook niet veranderen.

Maar zoals gezegd, zelfs met bestaande en mogelijke toekomstige oplossingen, vind ik een echte saturn en snes nog steeds wel interessant. Er was alleen iets met dubbeltje en eerste rang enzo :P
De Amiga poort zal vast beter zijn, maar de mega drive en SNES (top Gear) zijn makkelijker bereikbaar op echte hardware.

Emulatie van de Amiga schijnt ook best goed te werken. Alleen nooit echt behoefte aan gehad.
Weinig met het systeem. Van de C64 naar een 286sx gegaan, en ook niemand om mijn heen destijds met een Amiga.
Win ua werk zelfs op mijn antieke pc prima, en op mister draait het ook geweldig. Dus ja eens dat het goed te emuleren is. En ook eens dat een amiga volledig opgesteld best onpraktisch is, neemt veel ruimte in. En waar ik van retro gaming houdt, mis ik de laadtijden van floppies niet (amiga hd was erg prijzig dus die nooit gehad, je zou dat nu kunnen simuleren met convertor naar sd).

Dus ja als je via echte hw wil spelen dan zou ik ook voor de md versies gaan, top gear zijn min of meer vervolgen, volgens mij is de engine een doorontwikkeling (en recentelijk remake/inspired by Horizon chase turbo!)

Ik had zelf 2 klasgenoten met een amiga, daardoor werd ik ook 'besmet' maar de school erna was het idd alleen maar pc (toen was ook al duidelijk dat commodore ook dit project de nek had omgedraaid).

10 second ninja DONE

Verwijderd

Tja de Mister lonkt ook nog steeds, zeker voor de exotische consoles lijkt het ideaal.
Maar er valt hier al zoveel te spelen en zo weinig tijd...

Tijdje terug nog een Dosbox met frontend end in elkaar geknutseld. Als ik die open, en begin te scrollen wordt de keuze soms al te veel. :P

• nwagenaar
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-11 12:15

nwagenaar

God, root. What's the differen

@Sagat daarentegen is het geluid van de rammelende diskette niet goed te emuleren :P

Maar goed, ik ben van de Atari ST master race, ondanks dat ik later overgestapt ben naar de Amiga want die is aanzienlijk langer ondersteund als het ging om nieuwe games.

Dat gezegd hebbende sluit ik nog wel eens mijn Atari ST en Amiga 500 aan op de TV. Beide apparaten zijn voorzien van een scartkabel, diverse hardware aanvullingen zoals USB2DB9 adapter, een harddisk en een diskdrive dat gegevens via USB/SDCard binnen haalt via images. Good times ;)

Mijn Neo Geo MVS collectie

Verwijderd

Eindelijk een neGcon controller kunnen bemachtigen. Vanavond maar eens proberen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9oXxVpaZrLlOohO73tQ8otg6tKI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pNDqnjw66nhLEMspMd790OuC.jpg?f=fotoalbum_large

• Petje72
Verwijderd schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 11:12:
Eindelijk een neGcon controller kunnen bemachtigen. Vanavond maar eens proberen.

[Afbeelding]
Kix ! sexy voet ook _O-

• Bruiser
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 11:12:

[Afbeelding]
Ik ben nieuwsgierig naar je bevindingen.
Die controller vroeger nooit aangeschaft omdat die mij nogal onhandig leek te zijn…

(Retro) Game collectie

• nwagenaar

nwagenaar

Bruiser schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 11:22:
[...]
Die controller vroeger nooit aangeschaft omdat die mij nogal onhandig leek te zijn…
Gezien het aantal NES gamepads en Joysticks die mijn moeder kapot heeft kunnen krijgen (letterlijk enkele door midden als gevolg van Super Mario Bros, afgebroken stick bij Pacman, etc), had ik hem moeten kopen :P

nwagenaar schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 10:10:
@Sagat daarentegen is het geluid van de rammelende diskette niet goed te emuleren :P

Maar goed, ik ben van de Atari ST master race, ondanks dat ik later overgestapt ben naar de Amiga want die is aanzienlijk langer ondersteund als het ging om nieuwe games.

Dat gezegd hebbende sluit ik nog wel eens mijn Atari ST en Amiga 500 aan op de TV. Beide apparaten zijn voorzien van een scartkabel, diverse hardware aanvullingen zoals USB2DB9 adapter, een harddisk en een diskdrive dat gegevens via USB/SDCard binnen haalt via images. Good times ;)
Cool, waar het topic natuurlijk formeel over consoles gaat, vind ik dat je er (helemaal tegenwoordig) niet te streng over moet zijn, helemaal gezien sommige retro consoles games, simpelweg beter spelen op andere hardware. En dan denk ik met name aan de MSX, sharp 68000 en idd amiga
En ja, denk ook dat het gebruik heel erg veel gaming geweest zal zijn!

Maar laat ik het wel gezegd hebben, als men er echt bezwaar tegen heeft, dan kunnen we natuurlijk ook altijd nog een goede oude home computers en klassieke pc's topic maken ofzo :*)

Goed en dus ook de ST (i guess :+ ), maar dat en mijn Miga waren vroegen geloof ik ook gezworen vijanenden net als sega en nintendo, ms en playstation en c64 eb spectrum. Over dat alles kan ik alleen maar zeggen: ' boeien' het oude spul kan je in principe allemaal spelen en voor het nieuwe spul, ik wil het uiteindelijk ook allemaal hebben ;)
Goed dat jij idd ook gewoon niet aan die onzin meegedaan hebt, zelf ook nog steeds blijf dat ik niet fanaat was en ' gewoon' een saturn gekocht heb na de snes......was initieel met name omdat ik ongeduldig was, want het duurde behoorlijk lang voordat de n64 er was.

Ben wel benieuwd naar jou top 5 exclusive st games, want daar keek ik niet echt bewust naar om dus vroeger, al hoewel het ook wat dat betreft redelijk een sony/ms analogie is, want veel games kwamen voor beiden systemen uit voor zover ik weet!

En diskette geluid, hah daar had ik het laatst ook nog met @Exorcist over, hij vond (correct me if i am wrong here ofcourse) het geluid van bijvoorbeeld de dc disk passen bij de ervaring. Terwijl ik (als ik niet zo'n gierige bastard was :P *) allang voor die ode gegaan was.....vooral voor het gemak van niet meer diskjes wisselen en geen idiote bedragen voor sommige games, maar dat geluid mis ik dus zeker ook niet :D

* = goed al ' wel is' :X vaker gezegd, ik heb bij mijn ouders volgens mij echt een defect DC, en dan vind ik het zonde om mijn goede te slopen naar een ode, want ja, ondanks bovenstaande heeft discjes soms toch ook zijn charme :P )

10 second ninja DONE

Sagat schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 14:50:
[...]

En diskette geluid, hah daar had ik het laatst ook nog met @Exorcist over, hij vond (correct me if i am wrong here ofcourse) het geluid van bijvoorbeeld de dc disk passen bij de ervaring. Terwijl ik (als ik niet zo'n gierige bastard was :P *) allang voor die ode gegaan was.....vooral voor het gemak van niet meer diskjes wisselen en geen idiote bedragen voor sommige games, maar dat geluid mis ik dus zeker ook niet :D

* = goed al ' wel is' :X vaker gezegd, ik heb bij mijn ouders volgens mij echt een defect DC, en dan vind ik het zonde om mijn goede te slopen naar een ode, want ja, ondanks bovenstaande heeft discjes soms toch ook zijn charme :P )
Jazeker, maar ik erger me sowieso niet aan geluid wat uit een apparaat komt, die charme hoort bij de hobby :+

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13:59
Enige tijd geleden wel eens gehad over een koffer met de film en het spel van The Godfather. Zelfs EA zelf (Benelux dan) wist niet wat het was.
Schijnbaar zijn ze voor iedere uitgave uitgebracht. Ofwel, pc, PS3 en X360 en je komt ze heel weinig tegen.

Heb al eens eerder aangegeven deze te verkopen, maar omdat je ze nooit tegen komt, is het altijd maar de vraag hoeveel zoiets waard is. Binnenkort maar eens heel hard over denken wat te doen. Verwacht dat het wel een eBay actie zal worden. Nooit verkocht via eBay, maar who knows.
Kan het geld mooi weer in andere dingen waar ik wel wat mee doe. Toch maar eens aan een Mister beginnen oid. :D

• RazorMaron
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 09:58
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KQMBCI_KNjeMxJl5GQFOGinqMzU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HDDrY1k9TzroxBz0iImruoem.jpg?f=fotoalbum_large

Netjes binnengekomen. Nog ingepakt in bubbelwrap.

Boekje en de 2 cd’s zitten erbij, aldus compleet.

En dat voor maar €8 incl verzending. :)

Had hem toevallig gesnipet op MP. Vond de overige ads van 25+€ iets te.

[ Voor 7% gewijzigd door RazorMaron op 22-07-2021 16:03 ]

Me? I'm dishonest, and a dishonest man you can always trust to be dishonest. Honestly. It's the honest ones you want to watch out for, because you can never predict when they're going to say something incredibly stupid.

• Henkje.doc
Vipertje schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 23:00:

Die lotus RESC blijft leuk. Zelf baantjes maken :)

• nwagenaar

nwagenaar

@Sagat volgens mij bespreken we in dit topic met regelmaat al homecomputers uit de 8-bit en 16-bit tijd en ja, ik was fan van Atari ondanks dat de meeste van mijn vrienden een Commodore of MSX (8-bit, ik een Atari 600XL) of een Amiga 500 of een PC hadden (ik dus een Atari ST1040STFM).

Nog steeds kijk ik met meer plezier terug op de 8-Bit en 16-Bit versies op onze homecomputers dan de console versies (okay, uitgezonderd van enkele games zoals extreem slechte ports.. Ik noem SF2 bijvoorbeeld) en heb daar ook vele uren aan besteed.

Als het gaat om mijn favoriete games op de Atari ST (en ja, de meeste zijn ook op de Commodore Amiga te spelen) waar ik uren mee bezig was:

- Prince of Persia
- Shadow Warriors
- Rick Dangerous
- Time Bandit
- Civilization
- Populous
- Dragons Breath
- Defender of the Crown
- Frontier: Elite 2
- Lemmings
- The Secret of Monkey Island
- Dungeon Master
- Another World
- Alle LucasArts Click-and-Point adventures
- Alle Sierra Click-and-Point adventures
- Alle Bitmap Brothers games

Dit zijn ook de games die ik met regelmaat speel op de echte hardware. En ondanks dat WinUAE of Steem SSE nagenoeg gelijk zijn als het gaat om de emulatie van het geluid van een diskettedrive, in het echt is het gerammel op je bureau wanneer ie weer een zoekactie deed voor de kopieerbeveiliging (hidden sectoren, de Atari ST maakte hier dankbaar misbruik van) valt niet te vergelijken. Net zoals de piepende SCSI schijven.

Maar goed, alles gaat kapot op den duur of gaat slijten. Dus vandaar dat ik OD gebruik voor zowel mijn diskdrives (Gotek/HxC) en harddisks (CosmosEx/sdbox). En de USB2DB9 (Tom Adapter) is ook ideaal, de muis (van zowel de Amiga als de Atari) wordt gewoon ruk na jaren van gebruik en dan is een el cheapo Optical USB-muis een uitkomst, net zoals mijn Competition Pro die begon te slijten (vervangen voor een USB-variant).

Verwijderd

Bruiser schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 11:22:
[...]

Het is vooral even wennen, maar de controller is wel heel nauwkeurig.
Deze 2 gisteren binnen gekregen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/H38Rw3dx124WzEYmyTcBF3aP6H0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vhAnONOQTYW3nxfU8uTeyHsn.jpg?f=fotoalbum_large

nwagenaar schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 17:41:
@Sagat volgens mij bespreken we in dit topic met regelmaat al homecomputers uit de 8-bit en 16-bit tijd en ja, ik was fan van Atari ondanks dat de meeste van mijn vrienden een Commodore of MSX (8-bit, ik een Atari 600XL) of een Amiga 500 of een PC hadden (ik dus een Atari ST1040STFM).

Nog steeds kijk ik met meer plezier terug op de 8-Bit en 16-Bit versies op onze homecomputers dan de console versies (okay, uitgezonderd van enkele games zoals extreem slechte ports.. Ik noem SF2 bijvoorbeeld) en heb daar ook vele uren aan besteed.
Hmm dat is wel een interessante stelling! Ik zei vroeger altijd dat ik mijn consoles had voor de kwaliteit en mijn homecomputers voor de kwantiteit. En ja terugkijkend vond ik mijn nes leuker dan mijn c64, en dus ook mijn snes vs mijn amiga. Betekent niet dat er absolute fantastische games waren voor beide home systemen.

En ja voor mij als capcom fan waren final fight en met name sf2 ontzettende tegenvallers. Het hielp natuurlijk ook niet dat het niet de meest getalenteerde coders waren die deze projecten onder handen genomen hadden....icm met vast ook wel enige tijdsdruk.....
Als het gaat om mijn favoriete games op de Atari ST (en ja, de meeste zijn ook op de Commodore Amiga te spelen) waar ik uren mee bezig was:
Even per spel reactie gedaan...

- Prince of Persia
gespeeld! gfx en met name animatie waren echt geweldig. De gameplay vond ik toch wat minder. Maar daar kom je gelijk wel bij (iig mijn) grootste probleem met de home computers, je hebt zoveel tot je beschikking dat je om het minste of geringste al doorgaat naar de volgende game

- Shadow Warriors
zeg maar ninja gaiden? Hier ga ik niets over zeggen omdat ik deze games nooit echt gespeeld heb! Maar snelle eerste indruk is dat het er idd goed uitziet!

- Rick Dangerous
Haha een van mijn eerste amiga games, vond hier vooral het geluid indrukwekkend. Ook hier gameplay mja...misschien ook wel terug kerend iets dat de games op met name de snes wat makkelijker/toegangkelijker werden na de ' nintendo hard' 8 bit games, op de amiga waren ze toch vaak nog steeds behoorlijk pittig!

- Time Bandit
Nooit gespeeld, of zelfs maar van gehoord, soort van gauntlet-achtig op eerste gezicht?

- Civilization
In die tijd had ik geen geduld, pas vele jaren later kon ik met heroes of might & magic tbs waarderen.

- Populous
Deze had (heb?) ik orgineel, het leek me zo vet! Helaas het strategische element wat onderschat waardoor ik niet de klik had die ik gehoopt had...recentelijk de snes versie gespeeld op de emulator....is nog best speelbaar hoewel ik hier de amiga versie alleen al via muis het voordeel geef!

- Dragons Breath
hmm duidelijk dat jij absoluut wel van de strat games was ;) deze had ik over gelezen in c+vg en het leek me zo tof...maar nee deze was dus niets voor mij.

- Defender of the Crown
Deze vreemd genoeg dan nog wel redelijk gespeeld, hoewel ik een grote hekel had aan de ' jousting' segments, nooit gesnapt hoe dat nou werkte waardoor ik die altijd verloor :(

- Frontier: Elite 2
Hmm weet niet of jij een 1200 had of een van de duurdere amiga maar op mijn 500 was dit een dia show, intro was wel geniaal

- Lemmings
jaaaaaa top game!

- The Secret of Monkey Island
Goed en naast strategy games hielden point and clicks dus ok niet over, ook hier natuurlijk veel over gelezen in de bladen maar nope.....niet mijn ding destijds

- Dungeon Master
de onfofficiele voorloper van eye of the beholder als beste dungeon crawler op het systeem toch? Misschien wel is gestart maar niet meer dan dat

- Another World
Fantastisch sfeer maar trial and error gameplay :S

- Alle LucasArts Click-and-Point adventures
uhm

- Alle Sierra Click-and-Point adventures
errr

- Alle Bitmap Brothers games
Oeh! haha hier ook wel wat raak vlakken, hoewel de hype voor mij meestal dus ook niet doorliep naar echt het genieten. Even snel lijstje bekijken....
En nee, niets wat me hier is bijgebleven, denk dat chaos engine mijn favo game was......gods zelfs nog gekocht maar diskette ging dood op dag van aankoop :(

xenon 2 megablast was super vet met het liedje natuurlijk, maar daar werd je ook wel beetje verveeld door uiteindelijk en de gameplay :S goed laten we het erop houden dat het niet mijn smaak was en wat ik zo lees op de ' shmup junkie discord' ben ik niet de enige daarin.
[/quote]
Dit zijn ook de games die ik met regelmaat speel op de echte hardware. En ondanks dat WinUAE of Steem SSE nagenoeg gelijk zijn als het gaat om de emulatie van het geluid van een diskettedrive, in het echt is het gerammel op je bureau wanneer ie weer een zoekactie deed voor de kopieerbeveiliging (hidden sectoren, de Atari ST maakte hier dankbaar misbruik van) valt niet te vergelijken. Net zoals de piepende SCSI schijven.

Maar goed, alles gaat kapot op den duur of gaat slijten. Dus vandaar dat ik OD gebruik voor zowel mijn diskdrives (Gotek/HxC) en harddisks (CosmosEx/sdbox). En de USB2DB9 (Tom Adapter) is ook ideaal, de muis (van zowel de Amiga als de Atari) wordt gewoon ruk na jaren van gebruik en dan is een el cheapo Optical USB-muis een uitkomst, net zoals mijn Competition Pro die begon te slijten (vervangen voor een USB-variant).
[/quote]
Nice! In een ideal wereld met budget en ruimte lijkt het me absoluut ook tof om de good old amiga uitgestald te hebben, helemaal met die pimps (tsja voor mij eigenlijk de hd/sd kaart optie zou al voldoende zijn...

en dan wellicht een 1200 met cd drive voor de games die dan beter lopen of voor de enhanced muziek/speech etc....

Maar goed, dat gaat hem op korte termijn niet worden, mister is vrij goede manier om het alsnog te kunnen spelen, super cars2 voelt iig hetzelfde als vroeger. Lotus en R-type voelden altijd een beetje anders, maar weet niet of dat de mister is of mijn herinneringen...misschien nog is wat vergelijken met yt vids en win ua voor second opinions......
Enige wat mister volgens mij nog steeds niet doet is cd32 emulatie, en je kan wel cd laden maar dan zonder de geluiden ervan.......goed dan heb je er niet bepaald veel aan imho.

En dan afsluitend de ervaringen waar ik gelijk aan denk als ik denk aan amiga
met stip op 1
-swos
. Zo ontzettend veel uren in die game gestoken, zowel managen als 2 of meer player tournooitjes.

-super cars 2
wat een topper was dat, ontzettend verslavend.

- Golden axe
Vond dat dus een fantastische conversie van de arcade, ook een van mijn eerste amiga games en komend vanaf nes/c64 waren die gfx en het geluid top natuurlijk.

-dogs of wars
de goud maar fout entry, ikari warrios/commando's met een shop. Heel veel gespeeld met vrienden en ook in mijn eentje verslavend.

- inball dreams/fanatasies

- immy white ww snookers & archer maclean pool.

En dan vergeet ik er vast nog een hoop, volgens mij heb ik mijn disks nog steeds, dus misschien nog is doorheen bladeren ;)

10 second ninja DONE

• gast7
Sagat schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 11:04:
[...]

[...]

Even per spel reactie gedaan...

- Prince of Persia
gespeeld! gfx en met name animatie waren echt geweldig. De gameplay vond ik toch wat minder. Maar daar kom je gelijk wel bij (iig mijn) grootste probleem met de home computers, je hebt zoveel tot je beschikking dat je om het minste of geringste al doorgaat naar de volgende game
Prince of persia was heel wat beter op de snes, game helemaal omgebouwd met een hoop extra bosses en dergelijken. Origineel is echt een stuk minder als je de snes versie gespeeld hebt.
gast7 schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 11:37:
[...]

Prince of persia was heel wat beter op de snes, game helemaal omgebouwd met een hoop extra bosses en dergelijken. Origineel is echt een stuk minder als je de snes versie gespeeld hebt.
Heeft retro achievements! Wat uiteraard niet nodig is om van een spel te genieten, maar geeft mij altijd wel extra motivatie ;)
Vraag me alleen af hoe het zit met de gameplay, die fantastische animatie had tot gevolg dat de game gewoon wat houteriger was en volgens mij is op dat vlak de snes versie niet veel anders dan amiga of pc.

In meer of minder mate had ik dit ook altijd met mortal kombat (goed tot en met deel 2, 3 vond ik die run button maar niets, en daarna werd het op eens 3d EW :P )
Deel 9-10 nooit echt in geraakt (ligt in dit geval gewoon aan mezelf, vroagah al vaak geen zin om nieuws spel te leren, dat is er niet beter op geworden met adult repsonsibilities ) deel 11 wacht ik desondanks nog steeds op een leuke deal om een goty te scoren.

10 second ninja DONE

• gast7
Sagat schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 11:42:
[...]

Heeft retro achievements! Wat uiteraard niet nodig is om van een spel te genieten, maar geeft mij altijd wel extra motivatie ;)
Vraag me alleen af hoe het zit met de gameplay, die fantastische animatie had tot gevolg dat de game gewoon wat houteriger was en volgens mij is op dat vlak de snes versie niet veel anders dan amiga of pc.

In meer of minder mate had ik dit ook altijd met mortal kombat (goed tot en met deel 2, 3 vond ik die run button maar niets, en daarna werd het op eens 3d EW :P )
Deel 9-10 nooit echt in geraakt (ligt in dit geval gewoon aan mezelf, vroagah al vaak geen zin om nieuws spel te leren, dat is er niet beter op geworden met adult repsonsibilities ) deel 11 wacht ik desondanks nog steeds op een leuke deal om een goty te scoren.
het houterige hoort ook wel een beetje bij het ritme van de game, Het gaat om het timen van je jumps en zwaard het is inderdaad een wat tragere game maar dat hoort er ook wel bij. Als het erg responsive zou zijn dan zou het spel geheel opnieuw geredesigned moeten worden.

Snes versie heeft echter veel meer variatie tenopzichte van het origineel. het is een remake die er op all fronten op vooruit is gegaan. Origineel is wat mij betreft matig in vergelijking.

[ Voor 7% gewijzigd door gast7 op 23-07-2021 12:13 ]

• Bruiser
  • Niet online
Sagat schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 11:42:
[...]

(ligt in dit geval gewoon aan mezelf, vroagah al vaak geen zin om nieuws spel te leren, dat is er niet beter op geworden met adult repsonsibilities )
Lol, dat had ik als kind al… al die combinaties vanbuiten leren… vechtgames zijn dan ook nooit mijn ding geweest…

(Retro) Game collectie

• gast7
Bruiser schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 12:08:
[...]

Lol, dat had ik als kind al… al die combinaties vanbuiten leren… vechtgames zijn dan ook nooit mijn ding geweest…
Als je 1 vechgame mastered dan heb je bij veel andere vechtgames zeer vergelijkbare of identieke inputs. Elke vechtgame zelfs in de old school tijd heeft ook erg begin vriendelijke personages om te gebruiken

Terry Bogard en Ryu hebben erg simpele inputs om eens wat voorbeelden te noemen,

Het is veel simpeler dan je zou denken, enkele uitzonderingen daargelaten.

Modernere vechtgames zijn vaak erg casual friendly gemaakt. het heeft veel toeters en bellen maar dat is een illusie met uitzondering als tekken. hoewel zelfs bij tekken hebben ze personages die heel gemakkelijk zijn in gebruik.

[ Voor 35% gewijzigd door gast7 op 23-07-2021 13:27 ]

[...]

Tsja het is helemaal wat je wil bereiken, als je online echt goed wil zijn, dan is combo's leren wel een dingetje, helemaal met sf5. Maar als je gewoon sp fun wilt hebben, dan kan je gewoon starten op diffiiculty 1 en gaan groeien. Als je helemaal nooit eerder het genre gespeeld heb zou ik dat sowieso eerst doen. Anders ga je online echt niet ver komen, afhankelijk van hoe snel je leert. Op zich hoeft de learning curve je dus niet tegen te houden.

Kan natuurlijk ook dat het genre je niet trekt.....wat ik dus nog steeds heb met jrpg en ook wel tbs. Civ zou ik echt nog is kans willen geven maar ligt gewoon onderop de stapel.

En ja dat sp spelen heb ik nog redelijk lol in, zelfs nog steeds met sf2. Ben nu wel redelijk gevorded met chun li op difficulty 7 en 8 is de laatste......dus binnenkort dan wsl voor de cheevo gaan dmv credit feeden en dan maar door naar een nieuw char, moet dat stomme spel toch een keer af kunnen ronden :P
gast7 schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 13:17:
[...]
Als je 1 vechgame mastered dan heb je bij veel andere vechtgames zeer vergelijkbare of identieke inputs. Elke vechtgame zelfs in de old school tijd heeft ook erg begin vriendelijke personages om te gebruiken

Terry Bogard en Ryu hebben erg simpele inputs om eens wat voorbeelden te noemen,

Het is veel simpeler dan je zou denken, enkele uitzonderingen daargelaten.
In grote lijnen eens, echter wat is een game masteren? Zelfs als ik mijn sf2 project af zou ronden, dus met alle chars uitgespeeld op level 8 (liefst op een credit, maar die voorwaarde heb ik eigenlijk al opgegeven :S ) dan heb ik die game nog niet ' gemastered' want vs mensen zou ik er niet veel van bakken, als ik me daarentegen meer op de mp zou storten en veel zou oefenen, mja dan zou je denk ik als je plafond bereikt heb wel daarvan kunnen spreken, echter dat is natuurlijk de vraag, wat IS je plafond?

Maar als je er basis begrippen van maakt, ja dan geen commentaar :P

[ Voor 31% gewijzigd door Sagat op 23-07-2021 13:26 ]

10 second ninja DONE

• gast7
Sagat schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 13:22:
[...]

[...]

In grote lijnen eens, echter wat is een game masteren? Zelfs als ik mijn sf2 project af zou ronden, dus met alle chars uitgespeeld op level 8 (liefst op een credit, maar die voorwaarde heb ik eigenlijk al opgegeven :S ) dan heb ik die game nog niet ' gemastered' want vs mensen zou ik er niet veel van bakken, als ik me daarentegen meer op de mp zou storten en veel zou oefenen, mja dan zou je denk ik als je plafond bereikt heb wel daarvan kunnen spreken, echter dat is natuurlijk de vraag, wat IS je plafond?

Maar als je er basis begrippen van maakt, ja dan geen commentaar :P
als je de combo's en dergelijken gewoon kunt gebruiken heb je niet heel veel oefening meer nodig tegen echte spelers. dan is het puur de matchup kennen. Die eerste barriere qua moves en combo's is het gene wat veel mensen tegenhoudt. omdat mensen dan niet eens de tools hebben om het spel te kunnen spelen dan heb je een handicap.

Qua masteren hoef je echt niet het hele roster te spelen. Zat pro's die zich enkel focussen op slechts enkele characters die passen bij hun speel stijl.

[ Voor 61% gewijzigd door gast7 op 23-07-2021 15:52 ]

Verwijderd

[...]

Het is één van mijn favoriete genres, maar als je wat beter in iets wordt, dan wordt het ook vaak leuker om te doen ;)

Een goede d-pad is voor mij wel een must. Met bv de PS2/3 controllers houd ik niet lang vol.
Ook met een stick wel geprobeerd, maar ben toch echt een pad speler.
hoewel ik vroeger mk aardig meester was met de pijltjes toetsen en numpad

• Benga
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 05-06 16:58
Welke controller raden jullie aan om Yuzu & Cemu games te spelen? Ik kom heel wat spul tegen maar wil iets deftig. Zijn de originele Nintento controllers te overwegen voor PC emulatie?

Bedankt voor jullie reacties!

Verwijderd

Benga schreef op zaterdag 24 juli 2021 @ 14:25:
Welke controller raden jullie aan om Yuzu & Cemu games te spelen? Ik kom heel wat spul tegen maar wil iets deftig. Zijn de originele Nintento controllers te overwegen voor PC emulatie?

Een WiiU pro controller lijkt mij de beste, en makkelijkste methode. Gamecube controller kan natuurlijk ook prima. maar dan zit je wel met een draadje en een extra kastje er tussen.

• Liegebeest
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:33
Benga schreef op zaterdag 24 juli 2021 @ 14:25:

Ik weet niet of die WiiU Pro controller zonder extraatjes gebruikt kan worden, maar ik heb twee Mayflash Magic NS USB stickjes die uitstekend werken. Ik gebruik ze niet met Yuzu/Cemu, maar met Steam games of een andere emu.

Liege, liege, liegebeest!

• JoohanDePoohan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13:48
Iemand nog MSX(2) in de verzameling zitten? net 2 nieuwe ROM cartridges in mijn gevonden bij het opruimen. Space Camp en Super Rambo Special. Is daar nog markt voor?

Verwijderd

JoohanDePoohan schreef op zondag 25 juli 2021 @ 17:58:
Iemand nog MSX(2) in de verzameling zitten? net 2 nieuwe ROM cartridges in mijn gevonden bij het opruimen. Space Camp en Super Rambo Special. Is daar nog markt voor?
Overal is wel markt voor en op E-bay staat genoeg MSX spul. Zag het in het verleden ook wel op de grotere beurzen, maar het is volgens mij, wel meer een nice market.

Wel geteld 1x een spelletje op een MSX gespeeld, zou niet weten of het de 1e of 2de illustratie was.
Kan mij ook geen top 10 o.i.d. ervan kunnen bedenken?

• Petje72
MSX is zeker nog interessant. Peroonlijk heb ik er uuuuuuren op gespeeld en geprogrammeerd. de MSX 1 Philips VG8020. Heb zelf ook nog een paar cartridges en ze werken ook nog :)

• Bruiser
  • Niet online
Ik heb de MSX van mijn vader nog, compleet met cassettedeck, monitor en 8-pin matrix printer 😄 Wel maar met 2 of 3 games meen ik me te herinneren… Ik was toen 8 ofzo…

(Retro) Game collectie

• Bruiser
  • Niet online
Oeps

[ Voor 98% gewijzigd door Bruiser op 25-07-2021 22:56 ]

(Retro) Game collectie

Heb het een beetje op mijn heupen gekregen en bedacht dat ik wel weer eensega megadrive wil na meer dan 25 jaar afwezigheid. Nu staat er toevallig 1 te koop in de buurt met verschillende spellen waar ik nog met goede herinneringen aan terugdenk.

Rationeel gezien een slecht besluit, heb al moeite genoeg met mijn ps4 backlog op de PS5 af te ronden laat staan beginnen aan de PS5 wishlist. Verder zijn ze relatief duur en moet hij op een monitor worden aangesloten, tenminste laatste keer dat ik keek waren er nog geen wireless controllers 😁
Emulators waren vroeger nooit een probleem voor mij, weinig problemen mee gehad. N64 gaf toen de meeste problemen maar ook daar kon ik de belangrijkste games wel spelen. Verder is de keuze enorm, niet alleen console maar ook spellen. Maar dat laatste lijkt me ook het grootste nadeel, 10k spellen geeft keuzestress.
Als alternatief kan ik ook zo’n megadrive mini aanschaffen of de mega drive classics voor de ps4. Moet ik toegeven aan mijn urge of toch de rationele weg kiezen?

• Bruiser
  • Niet online
cold_as_ijs schreef op zondag 25 juli 2021 @ 23:43:
Heb het een beetje op mijn heupen gekregen en bedacht dat ik wel weer eensega megadrive wil na meer dan 25 jaar afwezigheid. Nu staat er toevallig 1 te koop in de buurt met verschillende spellen waar ik nog met goede herinneringen aan terugdenk.

Rationeel gezien een slecht besluit, heb al moeite genoeg met mijn ps4 backlog op de PS5 af te ronden laat staan beginnen aan de PS5 wishlist. Verder zijn ze relatief duur en moet hij op een monitor worden aangesloten, tenminste laatste keer dat ik keek waren er nog geen wireless controllers 😁
Emulators waren vroeger nooit een probleem voor mij, weinig problemen mee gehad. N64 gaf toen de meeste problemen maar ook daar kon ik de belangrijkste games wel spelen. Verder is de keuze enorm, niet alleen console maar ook spellen. Maar dat laatste lijkt me ook het grootste nadeel, 10k spellen geeft keuzestress.
Als alternatief kan ik ook zo’n megadrive mini aanschaffen of de mega drive classics voor de ps4. Moet ik toegeven aan mijn urge of toch de rationele weg kiezen?
Aansluiten op een CRT TV gaat het mooiste beeld geven (zonder geld te moeten uitgeven aan upscalers) en al zeker als de TV RGB ondersteund en je een RGB kabeltje aanschaft voor de console.

Zo duur zijn Megadrive’s 2dehands toch niet (los bedoel ik dan, zonder originele verpakking)? Volgens mij goedkoper incl een aantal games dan zo een megadrive mini tegenwoordig. Deze laatste kan dan weer wel gewoon op een moderne LCD TV…

Die sega megadrive collectie gaat al mee sinds PS2. Maar als daar alle games opstaan die jij wil spelen is dat natuurlijk ook een optie.

Wat betreft draadloze controllers, deze zijn er wel hoor. Check 8bitdo: voor de originele MD 1/2 en voor de MD Mini (USB)

Keuze genoeg dus om de klassiekers te spelen. Hoe exact… dat hangt van je eigen voorkeur/budget af 😉

(Retro) Game collectie

• Flozem
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19-11 08:11
Verwijderd schreef op zondag 25 juli 2021 @ 18:16:
[...]
Kan mij ook geen top 10 o.i.d. ervan kunnen bedenken?
Ik wel:
1) Metal Gear
2) King’s Valley
3) Magical Kid Wiz
4) Car Fighter
5) Buck Rogers
6) Nemesis / Gradius 1, 2, 3
7) River Raid
8) Eric & The Floaters
9) Driller Tanks
10) Boulder Dash
11) Binary Land
12) Yi Ar Kung Fu

Vroeger hadden we thuis een MSX Hitbit met cassettedeck. Mijn neefje had een MSX2. Veel op gespeeld in mijn jongste jaren.

Ik zou best ooit een werkende MSX 2 op de kop willen tikken met bovenstaande games.

[ Voor 11% gewijzigd door Flozem op 26-07-2021 07:50 ]

• Eymas
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 17-11 23:56
Flozem schreef op maandag 26 juli 2021 @ 07:47:
Ik zou best ooit een werkende MSX 2 op de kop willen tikken met bovenstaande games.
Idem, de MSX is samen met de commodore 64 een platform waarop ik wat meer onderzoek wil doen, ook voor de "hackability" die deze systemen hebben. Zo weet ik dat de MSX vrij eenvoudig het internet op zou kunnen, dus een IRC/Slack/Whatever client er op lijkt mij grappig om mee te klooien :)

Maar verder dan dat weet ik dat de spellen even goed zijn als op de NES, met natuurlijk welkome extra's zoals een uitgebreidere soundtrack in Final Fantasy, en Salamander voor de Gradius fans.

• ErikT738
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 13:30
Heeft er hier iemand ervaringen met third-party Gamecube controllers? En zijn er überhaupt goede third-party controllers te koop of kan ik beter op zoek naar een tweedehands en/of refurbished controller van Nintendo zelf? De ervaringen die ik op bijvoorbeeld Reddit lees zijn over het algemeen niet heel positief.
ErikT738 schreef op maandag 26 juli 2021 @ 13:36:
Heeft er hier iemand ervaringen met third-party Gamecube controllers? En zijn er überhaupt goede third-party controllers te koop of kan ik beter op zoek naar een tweedehands en/of refurbished controller van Nintendo zelf? De ervaringen die ik op bijvoorbeeld Reddit lees zijn over het algemeen niet heel positief.
@Sagat Gaat hier over alle controller-gerelateerde vragen. Komt hij op terug.
Haha, yes voor al u controller gerelateerde vragen! Zolang het gaat over controllers voor 2d fighers met 6button layout en een dpad :P

Voor de cube, ik heb zelf 2 gewone wired, 2 wavebird, en die vage snes pad voor de gba player, en een convertor waarmijk ik ook mijn ps2 pad kan aansluiten! Dus verder weinig behoeft gehad om 3d party spul te proberen, sorry :>

10 second ninja DONE

• Skire
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20-10 12:52
Heb een paar maanden terug zo'n generieke namaak via AliExpress gekocht met wat verlengkabels. Prima ding voor het geld. Heeft me €7 gekost. De face buttons zijn de eerste weken wat stroef, hetzelfde geldt voor de linker analogue stick. Na enig gebruik slijten ze in en zijn ze acceptabel. Uiteraard niet dezelfde kwaliteit als het origineel maar voor dat geld een prima backup.

• ErikT738
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 13:30
Oke, dan wordt het een random Ali controller :p

Thanks allen!
Bruiser schreef op maandag 26 juli 2021 @ 00:56:
[...]

Aansluiten op een CRT TV gaat het mooiste beeld geven (zonder geld te moeten uitgeven aan upscalers) en al zeker als de TV RGB ondersteund en je een RGB kabeltje aanschaft voor de console.

Zo duur zijn Megadrive’s 2dehands toch niet (los bedoel ik dan, zonder originele verpakking)? Volgens mij goedkoper incl een aantal games dan zo een megadrive mini tegenwoordig. Deze laatste kan dan weer wel gewoon op een moderne LCD TV…

Die sega megadrive collectie gaat al mee sinds PS2. Maar als daar alle games opstaan die jij wil spelen is dat natuurlijk ook een optie.

Wat betreft draadloze controllers, deze zijn er wel hoor. Check 8bitdo: voor de originele MD 1/2 en voor de MD Mini (USB)

Keuze genoeg dus om de klassiekers te spelen. Hoe exact… dat hangt van je eigen voorkeur/budget af 😉
CRT gaat er sowieso niet komen, daar heb ik geen plek voor :D
De prijs van de console val gelukkig wel mee, maar zodra je games gaat toevoegen kan het in de papieren lopen. Op de mini heb je al 50 games staan, die 2e hands proberen te verzamelen zal een paar honderd tot paar duizend euro gaan kosten. Nu was mijn intentie niet om 50 sega spellen te gaan verzamelen

Ik laad de gedachte even bezinken. Misschien dat ik toch mijn retropie maar eens ga bouwen, heb genoeg raspberry pi en odroid bordjes liggen

• RJL86
Ik heb ooit eentje gehad van Big Ben. Ding was echt waardeloos. Niet kopen als je hem tegenkomt.
RJL86 schreef op maandag 26 juli 2021 @ 14:22:
[...]

Ik heb ooit eentje gehad van Big Ben. Ding was echt waardeloos. Niet kopen als je hem tegenkomt.
Trek dat gelijk iets breder: helemaal _niets_ kopen van Big Ben. Heb het al niet zo op third-party meuk, maar wat die gasten op de markt brengen is écht slecht.
cold_as_ijs schreef op maandag 26 juli 2021 @ 14:14:
[...]

CRT gaat er sowieso niet komen, daar heb ik geen plek voor :D
De prijs van de console val gelukkig wel mee, maar zodra je games gaat toevoegen kan het in de papieren lopen. Op de mini heb je al 50 games staan, die 2e hands proberen te verzamelen zal een paar honderd tot paar duizend euro gaan kosten. Nu was mijn intentie niet om 50 sega spellen te gaan verzamelen

Ik laad de gedachte even bezinken. Misschien dat ik toch mijn retropie maar eens ga bouwen, heb genoeg raspberry pi en odroid bordjes liggen
Dat zou ik absoluut als eerste doen pi en/of pc emulatie....want (en even erg grof want er zijn hoop tintjes grijs, stuk of 50 als ik wazig films mag geloven) er kunnen 2 dingen gebeuren:
- Woah ouwe games zijn eigenlijk nog best ok, dit wil ik meer spelen
- ok one mans thrash is another mans treausure, maar voor mij is het trash, terug naar de moderne games

Het zou zonde zijn als het scenario 2 is, alhoewel ik wel met je eens bent dat een lotje md + games niet super duur hoeft te zijn. En worst case scenario zal je het voor hetzelfde geld of meer kunnen door verkopen.

Let wel, in jou sitatie waar je begint kun je imho juist beter eerst emularen.....waarom? je bent dan zelf in control qua hoe het er uit ziet.....wil je scherp of juist wazig, wel of geen scanlines etc etc. Als je een md direct aan je tv hangt (als het uberhaupt kan!) dan is het een erg grote kans dat het er gewoon bagger uitziet, wat ertoe leidt dat je op het thrash scenario uitkomt. En dat is allemaal te fixen, maar dan ben je zo maar 100 euro verder.....en als je echt serieus wil worden nog veel meer.

Verder kan je ook op moderne systemen 'muy excellente' retro games spelen, de switch heeft natuurlijk de games die je bij de online service 'mag spelen' en alle main systemen hebben erg veel downloadbare games , oude arcade toppers of oudere games. Denk ook aan de sega megadrive collection......

Oh mocht je toch (ooit) voor de echte MD gaan. Koop dan een flash cart, kost ook wat centen, maar dan kan je alle megadrive en alle mega cd's games DIRECT spelen, en als je dan nog een 32x wil, ook die, mits je dan wel de bijbehorende hardware koopt........

Mocht je een spel dan echt tof vinden, dan kan je dan altijd nog kijken of die betaalbaar is als echte cart!

Laat iig weten wat je keuze geworden is en wat je van de games vind :)

10 second ninja DONE

Verwijderd

Exorcist schreef op maandag 26 juli 2021 @ 14:30:
[...]

Trek dat gelijk iets breder: helemaal _niets_ kopen van Big Ben. Heb het al niet zo op third-party meuk, maar wat die gasten op de markt brengen is écht slecht.
Lekker dan komt hij nu mee :/

Pas nog een setje van die gun adapters gekocht.
Het ding piepte en kraakte mijn hand, maar dat gebeurt als snel met controllers in mijn kolenschopen. :X

Vrouwlief had er geen probleem mee. Dus het zou aan mij kunnen liggen..
Verwijderd schreef op maandag 26 juli 2021 @ 16:27:
[...]

Lekker dan komt hij nu mee :/

Pas nog een setje van die gun adapters gekocht.
Het ding piepte en kraakte mijn hand, maar dat gebeurt als snel met controllers in mijn kolenschopen. :X

Vrouwlief had er geen probleem mee. Dus het zou aan mij kunnen liggen..
Big ben is de Trust van de console wereld :P
(disclaimer deze mening is idd gebaseerd op ervaringen van jaaaaaaaaaaaren geleden en beiden fabrikanten kunnen inmiddels wellicht prachtige/goede spullen maken, maar dit is immers ook het retro topic :P in het verleden was een big ben idd nooit zo fijn als een officiele controllert, altijd nasty als je zoiets kreeg bij vriendjes of familie )

10 second ninja DONE

• Petje72
Big Ben is meuk, bij een paar bundles die ik ooit gekocht heb zaten wat Big Ben controllers: wat een krem.

Precies wat Sagat zegt : Big ben is de Trust van de console wereld.

• Klaasy99
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 10-08-2024
Zijn er mensen die ervaring met een RAD2X PS2 kabel in combinatie met een IPS paneel? Op het moment maak ik gebruik van een goedkope PS2 naar HDMI converter uit China. Deze zorgt voor schuddend beeld ook wel bekend als image retention. Volgens internet komt dit probleem vaker voor bij een PS2 in combinatie met een IPS paneel. Iemand hier die kan verifiëren of de RAD2X kabel geen image retention veroorzaakt op een IPS paneel?

Alternatief is om een OSSC aan te schaffen, maar die zijn vrij prijzig en ik gebruik mijn PS2 niet dusdanig vaak. Ik zou ook een phat PS3 op de kop kunnen tikken, maar die krijgen vroeg of laat te maken met een yellow light of death.

Graag hoor ik wat hier de ervaringen zijn met een ps2 aansluiten op een 4k IPS paneel en wat de beste optie is :)

Verwijderd

Dat het niet veel zou zijn, dat vermoede ik al bij de aankoop.
Een tientje voor 2 van die dingen met een spelletje erbij.
Maar voor 5euro hadden we ook 2 originele voor de PS3 move te pakken. :)

Was voor de Wiiiiii en daar is zoveel accessoires voor gemaakt, daar komen vast wel een keer een vervanger voor tegen.
Op beurzen kwam je vaak bakken vol met dat spul tegen, en hopelijk kunnen we daar weer snel naar toe.

Voor de rest is bijna alles hier origineel. Op wat bewuste uitzonderingen na dan.
De N64 tribute, Saturn en MD pads van Retrobit ben ik wel weer erg gecharmeerd van.
Controller van de N64 met het ini mini stickje werkt bij mij niet.
En een 6 button pad voor de Megadrive is voor veel spellen, meer noodzaak dan luxe.
Klaasy99 schreef op maandag 26 juli 2021 @ 17:15:
Zijn er mensen die ervaring met een RAD2X PS2 kabel in combinatie met een IPS paneel? Op het moment maak ik gebruik van een goedkope PS2 naar HDMI converter uit China. Deze zorgt voor schuddend beeld ook wel bekend als image retention. Volgens internet komt dit probleem vaker voor bij een PS2 in combinatie met een IPS paneel. Iemand hier die kan verifiëren of de RAD2X kabel geen image retention veroorzaakt op een IPS paneel?

Alternatief is om een OSSC aan te schaffen, maar die zijn vrij prijzig en ik gebruik mijn PS2 niet dusdanig vaak. Ik zou ook een phat PS3 op de kop kunnen tikken, maar die krijgen vroeg of laat te maken met een yellow light of death.

Graag hoor ik wat hier de ervaringen zijn met een ps2 aansluiten op een 4k IPS paneel en wat de beste optie is :)
Een OSSC is wel een goed excuus voor meer retro consoles :9

• laugh
  • Registratie: December 2011
  • Niet online

Geen ervaring met 4K IPS, maar hoe bedoel je schuddend beeld is image retention? Volgens mij zijn het toch 2 verschillende dingen of heb ik het mis? Dat schudden is door bob deinterlacing denk ik. En image retention is wanneer een afbeelding op het scherm blijft, zelfs nadat de afbeelding verdwenen is.

Ik bezit een OSSC en ik zou geen OSSC aanraden voor een PS2, bob deinterlacing is best matig en je hebt ook het probleem met resolution switching. Het beste is toch apparaten gebruiken met motion adaptive deinterlacing en geen signal loss tijdens resolution switches zoals de Retrotink 5X of de toekomstige OSSC Pro. Helaas zijn deze veel duurder dan een normale OSSC ...

Enige manier voor goedkoop is een (goedkope) CRT TV gebruiken.

[ Voor 3% gewijzigd door laugh op 26-07-2021 17:52 ]

• Klaasy99
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 10-08-2024
laugh schreef op maandag 26 juli 2021 @ 17:48:
[...]

Geen ervaring met 4K IPS, maar hoe bedoel je schuddend beeld is image retention? Volgens mij zijn het toch 2 verschillende dingen of heb ik het mis? Dat schudden is door bob deinterlacing denk ik. En image retention is wanneer een afbeelding op het scherm blijft, zelfs nadat de afbeelding verdwenen is.

Ik bezit een OSSC en ik zou geen OSSC aanraden voor een PS2, bob deinterlacing is best matig en je hebt ook het probleem met resolution switching. Het beste is toch apparaten gebruiken met motion adaptive deinterlacing en geen signal loss tijdens resolution switches zoals de Retrotink 5X of de toekomstige OSSC Pro. Helaas zijn deze veel duurder dan een normale OSSC ...

Dat schudden is inderdaad door de blob deinterlacing. Na een uurtje op de ps2 spelen, blijft dit effect echter aanwezig wanneer ik bijvoorbeeld wat op mijn switch of ps4 ga spelen. Na voorloop van tijd verdwijnt het effect. Dit lijkt mij image retention :)

Dank voor het delen van je ervaring m.b.t tot de OSSC. Geen ervaring met de RAD2X kabels? Helaas geen ruimte voor een CRT.

• Eymas
laugh schreef op maandag 26 juli 2021 @ 17:48:

Eventueel kan ik ook de gbs-control project aanraden voor een budget scaler met motion adaptive deinterlacing. Ik heb er zelf eentje o.b.v. de GBS-8200 en het werkt als een tierelier, hoewel component cables voor o.a. de SNES snel duurder zijn dan het ding/project zelf :P
Gelukkig werken goedkope kabels voor de PS2/PS3 ook prima met het dingetje.
Afgelopen zaterdag was de RetroTINK 5X-Pro weer in de verkoop... Deze keer toch maar wel gedaan. In my defense, ik heb al tig retroconsoles die RGB output hebben en speel op een flatscreen. Na de initiele sale zie ik toch wel veel support voor de X5 en ik ben met de OSSC ook niet zo handig dat ik alles perfect krijg. De FBX profielen werken niet lekker i.c.m. met mijn "retro plasma" dus ik heb high hopes voor de automatische phasing e.d. van de X5.

• Petje72
Seroczynski schreef op maandag 26 juli 2021 @ 20:44:
Afgelopen zaterdag was de RetroTINK 5X-Pro weer in de verkoop... Deze keer toch maar wel gedaan. In my defense, ik heb al tig retroconsoles die RGB output hebben en speel op een flatscreen. Na de initiele sale zie ik toch wel veel support voor de X5 en ik ben met de OSSC ook niet zo handig dat ik alles perfect krijg. De FBX profielen werken niet lekker i.c.m. met mijn "retro plasma" dus ik heb high hopes voor de automatische phasing e.d. van de X5.
Nice, ik zag het te laat dus weer uitverkocht. Maar er komen wel weer nieuwe batches, ga ik het nog eens proberen.

X5 heeft idd goede support en best een grote (en serieuze) community er omheen.

• Eymas
Petje72 schreef op maandag 26 juli 2021 @ 21:04:
[...]

Nice, ik zag het te laat dus weer uitverkocht. Maar er komen wel weer nieuwe batches, ga ik het nog eens proberen.

X5 heeft idd goede support en best een grote (en serieuze) community er omheen.
Ik was ook net te laat, te lang bezig geweest met het uitrekenen van alle bijbehorende kosten zoals inklaring etc...
Had het gewoon moeten doen, maar om ook weer een grote som op Paypal op te laden...

Gelukkig loont geduld in de meeste gevallen.

• laugh
  • Niet online
Nice! Ja ik ik mezelf gestopt terwijl ik het ook wel graag wil. Voor mij wordt het gewoon wachten tot de OSSC Pro die vermoedelijk krachtiger en duurder wordt. Geen idee hoeveel geld het gaat schelen met de Retrotink 5X en wat exact de verschillen gaan zijn.

Ik wacht het af tot de release en de reviews voordat ik een keuze maak en tot die tijd gewoon verder draaien met de OSSC Classic. De laatste update is dat de PCB klaar is voor productie en de hardware bijna af. Ze zijn nu bezig om de sofware tot release conditie te krijgen.

[ Voor 7% gewijzigd door laugh op 26-07-2021 21:50 ]

Sagat schreef op maandag 26 juli 2021 @ 15:35:
[...]

Dat zou ik absoluut als eerste doen pi en/of pc emulatie....want (en even erg grof want er zijn hoop tintjes grijs, stuk of 50 als ik wazig films mag geloven) er kunnen 2 dingen gebeuren:
- Woah ouwe games zijn eigenlijk nog best ok, dit wil ik meer spelen
- ok one mans thrash is another mans treausure, maar voor mij is het trash, terug naar de moderne games

Het zou zonde zijn als het scenario 2 is, alhoewel ik wel met je eens bent dat een lotje md + games niet super duur hoeft te zijn. En worst case scenario zal je het voor hetzelfde geld of meer kunnen door verkopen.

Let wel, in jou sitatie waar je begint kun je imho juist beter eerst emularen.....waarom? je bent dan zelf in control qua hoe het er uit ziet.....wil je scherp of juist wazig, wel of geen scanlines etc etc. Als je een md direct aan je tv hangt (als het uberhaupt kan!) dan is het een erg grote kans dat het er gewoon bagger uitziet, wat ertoe leidt dat je op het thrash scenario uitkomt. En dat is allemaal te fixen, maar dan ben je zo maar 100 euro verder.....en als je echt serieus wil worden nog veel meer.

Verder kan je ook op moderne systemen 'muy excellente' retro games spelen, de switch heeft natuurlijk de games die je bij de online service 'mag spelen' en alle main systemen hebben erg veel downloadbare games , oude arcade toppers of oudere games. Denk ook aan de sega megadrive collection......

Oh mocht je toch (ooit) voor de echte MD gaan. Koop dan een flash cart, kost ook wat centen, maar dan kan je alle megadrive en alle mega cd's games DIRECT spelen, en als je dan nog een 32x wil, ook die, mits je dan wel de bijbehorende hardware koopt........

Mocht je een spel dan echt tof vinden, dan kan je dan altijd nog kijken of die betaalbaar is als echte cart!

Laat iig weten wat je keuze geworden is en wat je van de games vind :)
Vandaag wat meer verdiept en wat filmpjes gekeken. Kwam ook de mega sg tegen, man die ziet er mooi uit. Als een moderne sega. Prijs is wat hoog, zeker na import kosten. Maar verder niet beschikbaar. Heb gelukkig geen haast😉

Verder goeie tip van de flash cart. Heb in ieder geval al de Rom collectie van de archive gedownload. Straks in de vakantie maar even de odroid klaar maken.
cold_as_ijs schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 00:21:
[...]

Vandaag wat meer verdiept en wat filmpjes gekeken. Kwam ook de mega sg tegen, man die ziet er mooi uit. Als een moderne sega. Prijs is wat hoog, zeker na import kosten. Maar verder niet beschikbaar. Heb gelukkig geen haast😉

Verder goeie tip van de flash cart. Heb in ieder geval al de Rom collectie van de archive gedownload. Straks in de vakantie maar even de odroid klaar maken.
Andere tip dan als je al op archive bent geweest
https://github.com/freder...ware-Target-Game-Database

Dit soorteert alles netjes, en je 'krijgt' ook allerlei top 10's etc etc. Enige nadeels is dat de size van de libary wel flink groeit maar, dat mag in deze tijd niet heel erg spannend meer zijn (en je kan natuurlijk altijd nog stuff deleten wat je niet fijn vind ;) )

(moet zelf eigenlijk nog is op nieuw dit gaan doen.....had of een uncompleted set, of er is iets misgegaan met kopieeren, maar merk dat sommigen van mijn top 10/100/whatever lijstjes niet compleet zijn....slecht voor mijn wannabe ocd :P )

Je krijgt ook overzichten van roms die er gemist zijn, dus kan je ook nog een soort van pokemon spelen om de library af te maken ;)

10 second ninja DONE

• Henkje.doc
Kwam hier vorige week MagnaCarta 2 tegen en vroeg me af wat er met deel 1 aan de hand is.

Dat laatste weet ik niet behalve dat hij voor de Ps2 is uitgekomen.
Jaren geleden een keer bij GameMania gekocht in een actie.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YPz_5jBDUqkmW-qkv1xzH50C4RI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3FUEukzsUe97Bo0hfiCHNrLh.jpg?f=fotoalbum_large

• Henkje.doc
Helemaal gemist door drukte. Ben benieuwd naar je bevindingen.

• RJL86
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/R_4lgTy20oqo9pK_uezHZps26GU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3WUmf09QqyL1SpTHKUAL4K2Y.jpg?f=fotoalbum_large

Paar nieuwe GBA games

Verwijderd

laugh schreef op maandag 26 juli 2021 @ 21:45:
[...]

Nice! Ja ik ik mezelf gestopt terwijl ik het ook wel graag wil. Voor mij wordt het gewoon wachten tot de OSSC Pro die vermoedelijk krachtiger en duurder wordt. Geen idee hoeveel geld het gaat schelen met de Retrotink 5X en wat exact de verschillen gaan zijn.

Ik wacht het af tot de release en de reviews voordat ik een keuze maak en tot die tijd gewoon verder draaien met de OSSC Classic. De laatste update is dat de PCB klaar is voor productie en de hardware bijna af. Ze zijn nu bezig om de sofware tot release conditie te krijgen.
Ik wacht ook nog op de pro. Kan misschien nog iets met de prijs van de Retrothink doen.

Hoewel ik op de PS2 na, weinig tot geen problemen had. Goede kabels maakt ook wel verschil.

En met de nieuwe tv is het alleen de wisselingen van resolutie een vervelend dingetje.
Ondanks de lagere resolutie heeft de nieuwe tv veel mooier beeld.

• laugh
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 16:30:
[...]

Ik wacht ook nog op de pro. Kan misschien nog iets met de prijs van de Retrothink doen.

Hoewel ik op de PS2 na, weinig tot geen problemen had. Goede kabels maakt ook wel verschil.

En met de nieuwe tv is het alleen de wisselingen van resolutie een vervelend dingetje.
Ondanks de lagere resolutie heeft de nieuwe tv veel mooier beeld.
Nice ben dus niet de enige. Mee eens over de kabels. Ik gebruik RGC Sync on luma voor de PS1/PS2, en RGC CSYNC SNES voor de N64, ziet er uitstekend uit.

Mijn probleem met de OSSC classic is ook de resolutie wisseling, en ook dat 480i echt veel beter kan dan bob deinterlacing. Met 240p ben ik zeer tevreden met OSSC classic.

Retrotink 5X is sowieso niet geschikt voor mijn setup, die ondersteunt geen RGsB voor de PS2. Daarnaast wil ik de VGA aansluiting ook behouden. Dus ik ben zeker wel bereid om wat meer te betalen voor de Pro. Hopelijk is dat bedrag niet al te hoog. En ik weet als ik nu de 5X zou kopen, dan kan ik in feite de Pro niet meer kopen. Ik denk dat geduld hebben wel loont :)

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-11 22:44
Over third party controllers gesproken, ik zag een paar dagen geleden deze liggen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vzxOLGOsCRCgt4_8RAVPiQPP98Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZgUCsVyAWdUP7lxZW9BDiQrx.jpg?f=fotoalbum_large

De button layout was zo belachelijk dat ik hem bijna had gekocht om aan iemand te geven als we een potje local multiplayer doen :+

Verwijderd

laugh schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 17:02:
[...]

Nice ben dus niet de enige. Mee eens over de kabels. Ik gebruik RGC Sync on luma voor de PS1/PS2, en RGC CSYNC SNES voor de N64, ziet er uitstekend uit.

Mijn probleem met de OSSC classic is ook de resolutie wisseling, en ook dat 480i echt veel beter kan dan bob deinterlacing. Met 240p ben ik zeer tevreden met OSSC classic.

Retrotink 5X is sowieso niet geschikt voor mijn setup, die ondersteunt geen RGsB voor de PS2. Daarnaast wil ik de VGA aansluiting ook behouden. Dus ik ben zeker wel bereid om wat meer te betalen voor de Pro. Hopelijk is dat bedrag niet al te hoog. En ik weet als ik nu de 5X zou kopen, dan kan ik in feite de Pro niet meer kopen. Ik denk dat geduld hebben wel loont :)
Het is bij mij ook alleen de PS2, voornamelijk de wisselende resolutie is irritant. Heb hem van scart naar component verwisseld. En dat helpt wel een beetje, maar optimaal is het nog lang niet.

VGA aansluiting is alleen voor de Dreamcast relevant, waar het niet dat veel spellen het weer niet ondersteunen. Mede daarom is hij standaard op de scart aangesloten.

Misschien is een rad2x kabel voor de PS2 voor mij een betere oplossing, maar dan kom ik wel weer met de hmdi aansluitingen in de knoei.
Wat een gedoe ook die oude zooi knap werkend te krijgen :P

• laugh
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 17:20:
[...]

Het is bij mij ook alleen de PS2, voornamelijk de wisselende resolutie is irritant. Heb hem van scart naar component verwisseld. En dat helpt wel een beetje, maar optimaal is het nog lang niet.

VGA aansluiting is alleen voor de Dreamcast relevant, waar het niet dat veel spellen het weer niet ondersteunen. Mede daarom is hij standaard op de scart aangesloten.

Misschien is een rad2x kabel voor de PS2 voor mij een betere oplossing, maar dan kom ik wel weer met de hmdi aansluitingen in de knoei.
Wat een gedoe ook die oude zooi knap werkend te krijgen :P
Ja mee eens, het is echt een gedoe. Wat zou het mooi zijn als ik deze SCART gewoon rechtstreeks in een (moderne) TV of monitor kan pluggen en dat alles flekkeloos werkte. Maar nee hoor, eerst schuddend beeld, dan ook nog signal loss :P Het houdt niet op he, totdat we nog 1x upgraden naar een dure scaler.
Soms vind ik het aansluiten van alles leuker dan het daadwerkelijk gamen :) Heb tegenwoordig ook al een aardig setup staan met allerlei verschillende apparatuur om alles gelijktijdig aangesloten te kunnen hebben.

Seroczynski schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 22:00:
Soms vind ik het aansluiten van alles leuker dan het daadwerkelijk gamen :) Heb tegenwoordig ook al een aardig setup staan met allerlei verschillende apparatuur om alles gelijktijdig aangesloten te kunnen hebben.
Hier andersom, ga liever gamen dan prutsen aan de setup, of zelfs de gameroom wat toobaarder maken :X

Moet wel iets gaan doen, want met een ps1 die binnenkort 'het team' komt verstreken ga ik het niet meer reden qua ruimte...
(hmm net even blik geworpen, echt netjes is het niet, maar gezien de pce zo'n klein apparaatje is, kan die wel op mijn NES liggen...)

Verder had ik ooit het briljante idee om mijn scart swith te labellen, en dat werkte ook prima, tot een console een keer niet lekker werkte en ik dus even op mijn andere tv wilde testen......ja dan liggen kabels los en dan klopt het niet meer, dus moet dan nog maar is een keer de daad werkelijk kabels gaan testen.....

Verder heb ik nog zo'n logitech unversele ab.......toch ook wel fijn als die oude crt tv harder en zachter kan (maar heb er 2, en dan is omprikken naar de tv met werkende ab ook wel weer een makkelijk oplossing |:( )

10 second ninja DONE

• walterg
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 09:12

Ik weet niet of het al voorbij was gekomen maar de OSSC heeft ook issues met bob interlacing en IPS panels.

Ik schrok me rot toen ik het Sega Tennis menu op mijn gloednieuwe LG 4k monitor nog in mijn Windows scherm zag staan.
Pagina: 1 ... 104 ... 224 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op, dit topic is om retro gaming en al haar facetten te bespreken, het is echter NIET de bedoeling om
- Games aan te schaffen (ruilen/lenen/etc.) van/via mede tweakers.
- Games te verkopen.
- Te vragen wat een game of console waard is.
- Een V&A advertentie te promoten.
- Dit topic is voor en door verzamelaars, s.v.p. geen opmerkingen ala 'Oh wat veel, speel je dat allemaal?' Dat voegt niets toe.