Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• RJL86
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 17-09 17:58
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/r0bYxqzK3ladUqkzesfVpIvWbOE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/D9yT4SYJEuNmroAhf9m2BMuZ.jpg?f=fotoalbum_large

Even een nieuw opbergkastje gekocht voor de GBA games. Ruimt lekker op.
(Nog) niet retro maar Xbox nummer 6 binnen en eentje die ik al heel lang wilde hebben:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ync2BoDgzuQyr49vfYjlCm7FH-A=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZeeTKOGSPkToNaLXPjunjO7o.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TPWKBGkdorHKgb4I0ufwULApg0I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nY8SuENDAKtpkW1yKGDqTT6Z.jpg?f=fotoalbum_large

Minecraft Limited Edition. Helaas zonder doos, heb wel het doosje van de controller ooit van @Sagat gekregen _/-\o_ .

In bezit nu de Forza Limited Edition One, een witte One S, een zwarte launch-One, Scorpio One X en Goldrush One X. Nu maar een volgend doel zoeken :P

• Petje72
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 18-11 19:12
Exorcist schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 12:41:
(Nog) niet retro maar Xbox nummer 6 binnen en eentje die ik al heel lang wilde hebben:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Minecraft Limited Edition. Helaas zonder doos, heb wel het doosje van de controller ooit van @Sagat gekregen _/-\o_ .

In bezit nu de Forza Limited Edition One, een witte One S, een zwarte launch-One, Scorpio One X en Goldrush One X. Nu maar een volgend doel zoeken :P
vet! ik ben er ook nog naar op zoek, gaat echt wel een klassieker worden.

Verwijderd

.

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2022 10:12 ]

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vL-M4t-XTCyyqXIbyStb6_FS-3M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rf2Jx6OF9loADBXrI7PxK35S.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NmFJOqyzKAnBWKLCLAohFNs01sY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zJSHclPol7ANEKjZqMbJVuU3.jpg?f=fotoalbum_large

Geüpdate en op de plank ermee. Maakt ook nog 'n leuk opstartgeluidje, net als de Forza Xbox en de Star Wars 360. Erg blij met het ding.

Ook de gameroom nog voorzien van een nieuwe (gebruikte) Klipsch sub als vervanger van een Pioneer die uit 2005 stamde:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hwbCVlGxC4iZFoiyCQhHJ2LPtso=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PRTpEknRlFMrDrWD9qphK2a5.jpg?f=fotoalbum_large

Klinkt erg goed. Was even balans zoeken met de B&W speakers en de crossover maar lijkt heel goed nu :)

Verwijderd

Nog een paar spelletjes toegevoegd :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sHHOhuFm-jkmuTOm63Hs0BqBvO8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/a6PwfweMs2t4Yz6eaDuPWLcP.jpg?f=fotoalbum_large

• Petje72
Vandaag eens begonnen aan de doos met niet-werkende N64 games. Twee stuks ooit los gekocht en de rest zat bij een N64 console die ooit heb gekocht. Van buiten zijn het ook niet de mooiste maar ja, als ze bij een leuke deal zitten met console; mooi meegenomen. Bij aanschaf heb ik ze alleen even in een N64 gestopt maar gaven geen beeld. Deze ochtend alle cartridges schoon gemaakt met alcohol en een wattenstaafje. Werkt perfect. Ze werken nu allemaal. Ook uit nieuwsgierigheid een paar cartridges uit elkaar gehaald, wel interressant om te zien dat de prints en onderdelen ook vaak verschillen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZwbSUV-kx28k1h3Try_Tyg7KeYg=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZDt7AqTJDdKfeZbh3LBhc124.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FcMcvx3f9uziA0MWYo6NYLwHI-A=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Jbh309wJPrpR2UzqyBcxLBIy.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ag9VS_hf-avr5NVAbMMBeIFneog=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/z8qQWvKsmTdzBX6GLXimx8Iq.jpg?f=fotoalbum_tile

Op de laatste foto F-zero X die dus duidelijk al een keer open is gemaakt, nieuw-looking batterij maar ook roest door waterschade (hoe dan ?!), afgebroken stukje printplaat. Maar ja, hij werkt nog :) Wel een verschil met Super Mario 64 : losse batterij, grotere printplaat met extra chips....

Hier een voor en na foto, zie het vuil op de wattenstaaf .. na cleanen zie je toch nog dat het koperen op sommige plekken wat versleten is maar dat is niet meer dat logisch aangezien die cartridge er tig of meer keer uit-in gaat.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oaInTqK7A2LwYCkA0TH_HVjYvc8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UqHLJOxxCpVSHHGrnpJ5uy0m.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3YoeLrzqdqbYJjuoLtmKo5R_ToA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KZy7WUonwP7yG5i37ysY5YLl.jpg?f=fotoalbum_tile

[ Voor 14% gewijzigd door Petje72 op 31-07-2021 20:48 ]

• PsYgHo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-11 22:21
Een gummerje , de ouderwetse witte witte, werkt ook erg goed..

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:29
Petje72 schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 20:48:
Vandaag eens begonnen aan de doos met niet-werkende N64 games. Twee stuks ooit los gekocht en de rest zat bij een N64 console die ooit heb gekocht. Van buiten zijn het ook niet de mooiste maar ja, als ze bij een leuke deal zitten met console; mooi meegenomen. Bij aanschaf heb ik ze alleen even in een N64 gestopt maar gaven geen beeld. Deze ochtend alle cartridges schoon gemaakt met alcohol en een wattenstaafje. Werkt perfect. Ze werken nu allemaal. Ook uit nieuwsgierigheid een paar cartridges uit elkaar gehaald, wel interressant om te zien dat de prints en onderdelen ook vaak verschillen.

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]

Op de laatste foto F-zero X die dus duidelijk al een keer open is gemaakt, nieuw-looking batterij maar ook roest door waterschade (hoe dan ?!), afgebroken stukje printplaat. Maar ja, hij werkt nog :) Wel een verschil met Super Mario 64 : losse batterij, grotere printplaat met extra chips....

Hier een voor en na foto, zie het vuil op de wattenstaaf .. na cleanen zie je toch nog dat het koperen op sommige plekken wat versleten is maar dat is niet meer dat logisch aangezien die cartridge er tig of meer keer uit-in gaat.
[Afbeelding][Afbeelding]
Wow, hoe kom je aan zoveel niet werkende Nintendo 64 games? Ik verzamel Nintendo 64 en ben volgens mij nog nooit een niet werkende game tegengekomen. Voor de SNES dan weer wel.

Ik gebruik ook een Staedtler gum om de koperen pinnen te reinigen.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

• Petje72
Jumpman schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 10:34:
[...]

Wow, hoe kom je aan zoveel niet werkende Nintendo 64 games? Ik verzamel Nintendo 64 en ben volgens mij nog nooit een niet werkende game tegengekomen. Voor de SNES dan weer wel.

Marktplaats-grabs-for-weinig. Twee keer een N64 console met games kunnen scoren voor weinig, wel in slechte staat en/of jaaaaren niet gebruikt, in slechte omstandigheden opgeslagen, etc. Maar ja, voor 20 euro of zo neem ik dan wel de gok. Poetsen helpt :)

Gum is goede tip (ook @PsYgHo ) , zal ik een volgende keer eens doen, is wat makkelijker dan alcohol.

• gast7
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 10-11 14:42
Jumpman schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 10:34:
[...]

Zeer vieze carts vallen toch niet onder beschadigde carts, Dit is toch best normaal, veel carts zijn wat vuilt dus even schoon maken en ze doen het gewoon.

Echt defecte N64 carts die gaan echt niet werken als je de print plaat schoon maakt. Als het na het schoonmaken gewoon werkt was er niks essentieels beschadigd.

[ Voor 5% gewijzigd door gast7 op 02-08-2021 14:22 ]

• Turismo
  • Laatst online: 13:33
Exorcist schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 12:41:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Mooie collectie, ik vind de pricewatch: Microsoft Xbox One 1TB Limited Edition Halo 5: Guardians Pack Grijs ook een mooie exemplaar (al bereik je hetzelfde effect met een skin)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mMt6o8NzJcavnWafmCb4UQu2N4A=/i/2000776375.jpeg

Gamebak Look Behind you, a Three Headed Monkey!

• RJL86
Dit is de eerste keer dat ik de gum voorbij hoor komen. Hoe werkt dat? Slijt een gum niet allemaal van die kleine stukjes af, gaat dat niet in de cartridge zitten?
Turismo schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 14:29:
[...]

Mooie collectie, ik vind de pricewatch: Microsoft Xbox One 1TB Limited Edition Halo 5: Guardians Pack Grijs ook een mooie exemplaar (al bereik je hetzelfde effect met een skin)
[Afbeelding]
Staat ook nog op het lijstje, zij het met minder prioriteit. Ik vind de Xbox One (dus niet de S/X) eigenlijk...lelijk. Maar ja, andere uitvoeringen zijn altijd welkom en nu nog betaalbaar dus wel het moment om ze binnen te hengelen :)

• PsYgHo
RJL86 schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 22:33:
Dit is de eerste keer dat ik de gum voorbij hoor komen. Hoe werkt dat? Slijt een gum niet allemaal van die kleine stukjes af, gaat dat niet in de cartridge zitten?
Zeker, laat dat restjes sliertjes gum achter .. maar met een antistatish borsteltje, of wat lucht uit compressor, of busje, is dat zo weg.. als dat al nodig mocht zijn.

Spul reinigt grondig, zonder te beschadigen. Koperprijs, zilver poets polijst... en de opgelegde laag is al zo dun... Gebruik het veel bij vlekken op metaal, plastics, en dus contacten van insteek kaarten, sim, en dimm memory modules, cartridges, etc. Eventueel nog even na ontvetten met isopropyl .

In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!

• RJL86
PsYgHo schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 00:09:
[...]

Zeker, laat dat restjes sliertjes gum achter .. maar met een antistatish borsteltje, of wat lucht uit compressor, of busje, is dat zo weg.. als dat al nodig mocht zijn.

Spul reinigt grondig, zonder te beschadigen. Koperprijs, zilver poets polijst... en de opgelegde laag is al zo dun... Gebruik het veel bij vlekken op metaal, plastics, en dus contacten van insteek kaarten, sim, en dimm memory modules, cartridges, etc. Eventueel nog even na ontvetten met isopropyl .
Dank voor de uitleg. Weer wat geleerd.

• Henkje.doc
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 19-11 18:10
PsYgHo schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 00:09:
[...]

Thanks, ga ik een poging mee wagen.
Heb gelukkig niet heel veel carts die het niet (goed) doen.

Voor de Nes heb ik nog een exemplaar liggen van de Super Sports Quatro
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zqP4rSGcUmRVCKD53BWjaq_MtuM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mldLwwTqQB77RHJIUwODMdbq.jpg?f=fotoalbum_large
Foto is niet van mezelf, maar het is wel dezelfde cart.
Had hem van de week al opengemaakt, zijn normale schroeftjes, geen secure bitjes oid.

Cart jaren geleden (ergens in 2004 ofzo) van Ebay gehaald en eigenlijk nooit aan de praat gekregen en ook weinig mee gedaan.

Cart geeft nu een paart beeld wat lijkt op het begin van het codemaster schermpje :)

• Satangel
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 05-11 11:57
Ikzelf ben ook beginnersstapjes aan het zetten in game collecten, mijn focus ligt nu op 3DS games.
Iemand een idee wanneer een systeem stopt met dalen in prijs en begint met stijgen? heb al wat gegoogled maar nog niet echt veel data of artikels gevonden.

Verwijderd

Satangel schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 14:10:
Ikzelf ben ook beginnersstapjes aan het zetten in game collecten, mijn focus ligt nu op 3DS games.
Iemand een idee wanneer een systeem stopt met dalen in prijs en begint met stijgen? heb al wat gegoogled maar nog niet echt veel data of artikels gevonden.
Wanneer iets uit productie genomen wordt zorgt voor een stijging in prijs, wanneer de digitale store gesloten wordt zorgt voor een stijging in de prijs. Prijs is ook afhankelijk van de zeldzaamheid van producten, games waar een lage oplage van is zullen sneller stijgen in prijs.

Lastig om te voorspellen wat snel in prijs gaat stijgen eerlijk gezegd.

• Petje72
Verwijderd schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 14:29:
[...]

Wanneer iets uit productie genomen wordt zorgt voor een stijging in prijs, wanneer de digitale store gesloten wordt zorgt voor een stijging in de prijs. Prijs is ook afhankelijk van de zeldzaamheid van producten, games waar een lage oplage van is zullen sneller stijgen in prijs.

idd nooit te voorspellen wat stijgers en dalers zijn. Ik voer al mijn games in op https://www.pricecharting.com , je kan daar een pro abo nemen en dan ook prijstrends zien en andere extraatjes.

Maar limited editions en de bekende reeksen kunnen wel eens leuk stijgen maar hangt ook af van de vraag/aanbod, populariteit etc.

Persoonlijk vind ik het leuk waardevolle games te vinden voor een leuke prijs en dan ook liefst de games die ook zelf leuk vind. Games die in je collectie zitten die b.v. 200% of meer in waarde stijgen in x jaar, zou je die verkopen? ik denk ik niet, of ik moet ze dubbel hebben. :)
Ik geef geen moer om wat mijn games waard zijn, dus ervaar het voornamelijk als negatief dat de prijzen zo stijgen. Verkopen doe ik niet, dus ik win er ook niets mee :+ Jammer dat je tegenwoordig de corona-tax erbij moet tellen.

Hoe dan ook, ik zie het allemaal niet snel goedkoper worden.

Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski

• gast7
Seroczynski schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 15:04:
Ik geef geen moer om wat mijn games waard zijn, dus ervaar het voornamelijk als negatief dat de prijzen zo stijgen. Verkopen doe ik niet, dus ik win er ook niets mee :+ Jammer dat je tegenwoordig de corona-tax erbij moet tellen.

Hoe dan ook, ik zie het allemaal niet snel goedkoper worden.
Volgens mij had je een aardig grote groep een aantal jaar geleden die speculeerde dat de bubbel zou barsten en retro erg goedkoop zou worden

Verwijderd

gast7 schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 15:09:
[...]

Volgens mij had je een aardig grote groep een aantal jaar geleden die speculeerde dat de bubbel zou barsten en retro erg goedkoop zou worden
Alleen was dat voor Corona, het is nu alleen maar aan het stijgen.
ja corona is natuurlijk een (slechte grap sorry) gamechanger in deze situatie.

Maar je kan je afvragen of de grens van het geen leuk is/blijft om te spelen op schuift, ik zou niet snel nog een 2600 game halen, maar nes en met name snes wel. Kan me voorstellen dat iemand die een ps1/2 had die spellen wil en niet veel heeft met nes/snes? en zou zou het dan kunnen opschuiven als het om 'nostalgie gamers' gaat.

Echter we hebben natuurlijk ook genoeg verzamelaars. Misschien zelfs voornamelijk omdat de nostalgie gamers op zo ongeveer elk denkbaar apparaat wel hun ps1 games kunnen spelen......goed wellicht niet de og cd, maar denk dat veel mensen daar niet van wakker liggen.

10 second ninja DONE

• gast7
Sagat schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 15:43:
ja corona is natuurlijk een (slechte grap sorry) gamechanger in deze situatie.

Maar je kan je afvragen of de grens van het geen leuk is/blijft om te spelen op schuift, ik zou niet snel nog een 2600 game halen, maar nes en met name snes wel. Kan me voorstellen dat iemand die een ps1/2 had die spellen wil en niet veel heeft met nes/snes? en zou zou het dan kunnen opschuiven als het om 'nostalgie gamers' gaat.

Echter we hebben natuurlijk ook genoeg verzamelaars. Misschien zelfs voornamelijk omdat de nostalgie gamers op zo ongeveer elk denkbaar apparaat wel hun ps1 games kunnen spelen......goed wellicht niet de og cd, maar denk dat veel mensen daar niet van wakker liggen.
Je moet het zo zien de atari 2600 en oudere consoles zelfs toen ze nieuw waren verveelde veel mensen

De videogamecrash was in het atari tijdperk met wat streepjes op het scherm en enkel schattige geluidjes kom je niet ver nee. wat is er nu memorabel aan een atari 2600 spel er is niks. geen characters geen muziek gameplay.

vanaf de Nes hebben we nooit meer zo'n tijd gehad omdat je wel goede gameplay muziek en visuals had.

vanaf de nes gebeurde dit niet meer, de games waren toen interssant genoeg, characters waren te herkennen leuke deuntjes etc etc.

het is dus niet heel vreemd dat veel mensen de atari in het heden niet meer oppakken zelfs back than heeft de atari de videogame crash veroorzaakt omdat het haast niks was en dat was toen het nog current gen was. Het was destijds al slecht verouderd

[ Voor 14% gewijzigd door gast7 op 03-08-2021 16:35 ]

Punt is, dat als je bent opgegroeid met (voornamelijk) een ps3, dan is een nes of zelfs een snes......of een ps1 ook 'nog steeds' ouwe troep! En dan denk je er echt niet anders over dan ik over 2600 games of iemand van ruim 50/60 wellicht denk over de voorlopers (dedicated pong machines, of die games met lampjes enzo? :D )

Maar goed, denk dat het aanbod gelijk blijft of minder wordt en de vraag door de collectors hoog of zelfs hoger, dus dan boeit het allemaal niet zo veel wat de echte gamer wil.

10 second ninja DONE

• gast7
Sagat schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 16:43:
Punt is, dat als je bent opgegroeid met (voornamelijk) een ps3, dan is een nes of zelfs een snes......of een ps1 ook 'nog steeds' ouwe troep! En dan denk je er echt niet anders over dan ik over 2600 games of iemand van ruim 50/60 wellicht denk over de voorlopers (dedicated pong machines, of die games met lampjes enzo? :D )

Maar goed, denk dat het aanbod gelijk blijft of minder wordt en de vraag door de collectors hoog of zelfs hoger, dus dan boeit het allemaal niet zo veel wat de echte gamer wil.
Waar maar met atari blijven maar weinig achter in de nostalgie zone.

Dus zowel current als old gen spelers laten die console vaak achter zich liggen al zijn ze er mee opgegroeit in een veel grotere mate dan met de nieuwere consoles.

Met snes en hoger heb je zelfs nieuwe generaties die er lol in hebben met atari en ouder is die kans echter miniscuul.

maar uiteraard 80 a 90% houdt het enkel bij current en last gen. de massa's

[ Voor 7% gewijzigd door gast7 op 03-08-2021 16:51 ]

last gen spelers vind ik persoonlijk dan niet echt retro gamers, meer casual of wellicht budget spelers?

Maar ik zat te denken, in 'ons' retro hoekje zijn metal jesus en wellicht iets mindere maten zijn crew (met name john hancock) wel bekend, die hoor ik nog wel over de 2600 en tijdgenoten, andere retro yt-ers veel minder.

En volgens mij zijn die gasten echt richting 50....MJ misschien net niet, maar hancock vrijwel zeker wel. Maar boeit verder ook niet, allemaal prachtig speculaas.

Ben het verder met je eens dat er een grote gap is in gameplay, en dat nes en met name snes spul tijdlozer is. Maar denk dat het voor de ps1 of recenter jeugd wellicht een pot nat is.

Voor mezelf:
heb 'echt' verzamelen door het geringe en erg dure aanbod wel opgegeven, of iig aangepast naar 'mainly' hardware. Toevallig wel een ps4 spel gekocht, natuurlijk geen retro, maar wel een versie van een saturn game (battle garegga). Buiten dit zal het voor mij echt voornamelijk blijven bij flashcards etc, hoewel ik nog steeds wel (wanneer ze er weer zijn) een retro beursje zal bezoeken en dan wellicht toch nog met iets thuis komen van cartridges of cd's :)

10 second ninja DONE

Verwijderd

Wat bij de Atari 2600 ook niet hielp ,was dat iedereen en zijn moeder spellen kon uitbrengen.
Gigantisch aanbod van veel al de zelfde spellen, met nog de nodige bugs erin

De licentie voorwaarde die Nintendo introduceerde garandeerde iets meer kwaliteit.
Sega heeft het ook geprobeerd maar, dat was iets minder goed dicht getimmerd.

Zie de EA, Codemasters en Accolade cartridge varianten en de bij behorende historie.
Je had op de Nes nog wel een Tengen, die op de zelfde manier werkte.

• gast7
Sagat schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 17:03:
last gen spelers vind ik persoonlijk dan niet echt retro gamers, meer casual of wellicht budget spelers?

Maar ik zat te denken, in 'ons' retro hoekje zijn metal jesus en wellicht iets mindere maten zijn crew (met name john hancock) wel bekend, die hoor ik nog wel over de 2600 en tijdgenoten, andere retro yt-ers veel minder.

En volgens mij zijn die gasten echt richting 50....MJ misschien net niet, maar hancock vrijwel zeker wel. Maar boeit verder ook niet, allemaal prachtig speculaas.

Ben het verder met je eens dat er een grote gap is in gameplay, en dat nes en met name snes spul tijdlozer is. Maar denk dat het voor de ps1 of recenter jeugd wellicht een pot nat is.

Voor mezelf:
heb 'echt' verzamelen door het geringe en erg dure aanbod wel opgegeven, of iig aangepast naar 'mainly' hardware. Toevallig wel een ps4 spel gekocht, natuurlijk geen retro, maar wel een versie van een saturn game (battle garegga). Buiten dit zal het voor mij echt voornamelijk blijven bij flashcards etc, hoewel ik nog steeds wel (wanneer ze er weer zijn) een retro beursje zal bezoeken en dan wellicht toch nog met iets thuis komen van cartridges of cd's :)
De n64 is vreemd genoeg echter erg populair en dat valt ook onder early 3D. De games waren ook best interssant en er zitten eigenlijk best wel goed uitziende 3d games tussen.
Verwijderd schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 17:09:
Wat bij de Atari 2600 ook niet hielp ,was dat iedereen en zijn moeder spellen kon uitbrengen.

De licentie voorwaarde die Nintendo introduceerde garandeerde iets meer kwaliteit.

Zie de EA, Codemasters en Accolade cartridge varianten en de bij behorende historie.
Klopt maar veel van die games werden haast door niemand gespeeld

Sommige games werden in een garage gemaakt waarbij er minder dan 20 exemplaren zijn.

[ Voor 22% gewijzigd door gast7 op 03-08-2021 17:10 ]

• Petje72
Is natuurlijk ook een generatie ding wat verschuifd met wat populair is aan oude games. Zelf ben ik 49 en heel jong nog Pong meegemaakt, later NES (bij vriendje gepseeld), zelf SNES, XBOX, PS2, PS3, 360, enz. flink op gegamed. Maar ook MSX (meer programmeren), C64 en PC (XT en verder). Het is ook maar net waar je insteresse ligt. Mario vind ik nog leuk om te spelen op de NES en Streetfighter op de SNES, (arcade) racers op de PS3 ook zo veel fun mee gehad. Op next gen consoles kan ik ook genieten van bepaalde games.

Prijzen van NES games gaan sky high nu, maar gekocht door "beleggers" of mensen die denken dat ze over x jaar 3 of 4x meer waard zijn, die zullen zelf niet eens een werkende console thuis hebben. Dat "verpest" natuurlijk wel een klein beetje de markt voor verzamelaars die wel nog de games spelen (al dan niet soms of vaak). Daarom laat ik de dure games nu ook voor wat het is, wel jammer omdat er games tussen zitten die graag weer zou willen hebben en spelen maar ga geen 200 euro betalen voor een losse cartridge.

PS2 en PS3 laatste jaar ook gekocht in "bulk", 10 tot 30 games tegelijk maar achteraf gezien heb ik daar spijt van, wat moet ik er mee? zitten meuk en saaie games bij. Zo ben ik er wel achter gekomen dat geen verzamelaar ben die alle games van een bepaald console wil verzamelen. Nu ligt mij focus op bepaalde reeksen/series: Mario, Donkey Kong, Terminator, Robocop, Back to the future, Zelda, Mortal Kombat, Street Fighter, Turtles, GTA, Need for Speed, Lego series... ik vind het leuk om daar veel versies van te hebben en/of special editions.

Ook zoeken naar leuke deals blijf ik leuk vind en vaak de verhalen die er achter zitten. Vandaag ook 2 NES games gekocht voor 25 euro, gewoon nette prijs, ze had er zelf nog mee gespeeld vroeger met haar vader en ruzie met broertje wie het beste was.. mooie verhalen. Als men merkt dat je zelf ook graag de games speelt willen ze ook jouw verhaal horen: leuke gesprekken. Ik kreeg er zelfs een gratis GBA game bij, die had ze nog gevonden in de la. Mooi man.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/z92gyamdeiaFGeZETmK2rgUQzaM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pPuEsm8M2P5r5jsfKAvluDTL.jpg?f=fotoalbum_large

Verwijderd

Petje72 schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 18:27:
Is natuurlijk ook een generatie ding wat verschuifd met wat populair is aan oude games. Zelf ben ik 49 en heel jong nog Pong meegemaakt, later NES (bij vriendje gepseeld), zelf SNES, XBOX, PS2, PS3, 360, enz. flink op gegamed. Maar ook MSX (meer programmeren), C64 en PC (XT en verder). Het is ook maar net waar je insteresse ligt. Mario vind ik nog leuk om te spelen op de NES en Streetfighter op de SNES, (arcade) racers op de PS3 ook zo veel fun mee gehad. Op next gen consoles kan ik ook genieten van bepaalde games.

Prijzen van NES games gaan sky high nu, maar gekocht door "beleggers" of mensen die denken dat ze over x jaar 3 of 4x meer waard zijn, die zullen zelf niet eens een werkende console thuis hebben. Dat "verpest" natuurlijk wel een klein beetje de markt voor verzamelaars die wel nog de games spelen (al dan niet soms of vaak). Daarom laat ik de dure games nu ook voor wat het is, wel jammer omdat er games tussen zitten die graag weer zou willen hebben en spelen maar ga geen 200 euro betalen voor een losse cartridge.

PS2 en PS3 laatste jaar ook gekocht in "bulk", 10 tot 30 games tegelijk maar achteraf gezien heb ik daar spijt van, wat moet ik er mee? zitten meuk en saaie games bij. Zo ben ik er wel achter gekomen dat geen verzamelaar ben die alle games van een bepaald console wil verzamelen. Nu ligt mij focus op bepaalde reeksen/series: Mario, Donkey Kong, Terminator, Robocop, Back to the future, Zelda, Mortal Kombat, Street Fighter, Turtles, GTA, Need for Speed, Lego series... ik vind het leuk om daar veel versies van te hebben en/of special editions.

Ook zoeken naar leuke deals blijf ik leuk vind en vaak de verhalen die er achter zitten. Vandaag ook 2 NES games gekocht voor 25 euro, gewoon nette prijs, ze had er zelf nog mee gespeeld vroeger met haar vader en ruzie met broertje wie het beste was.. mooie verhalen. Als men merkt dat je zelf ook graag de games speelt willen ze ook jouw verhaal horen: leuke gesprekken. Ik kreeg er zelfs een gratis GBA game bij, die had ze nog gevonden in de la. Mooi man.

[Afbeelding]
Spellen in bulk kopen, met drogreden van lekker goedkoop. Dat vult wel lekker snel de plank, maar dat lijkt mij helemaal niks. Wat wordt gekocht dat vaak wel door één van ons gespeelt. Misschien niet direct maar wel de intentie om het ooit te spelen. Geseald enzo hebben we ook niks mee.

Van uit nostalgische reden zijn er voor mij, weinig nog geen reden tot de aankoop. Toevallig wel laats offroad voor de nes, die ik frequent bij een vriendje speelde. De herinneringen van wat in de bladen stond, maar ook youtube filmpjes, en de enthousiaste tweakers hier dragen wel bij aan motivatie voor de aankoop.

Completeren van series heb ik ook wel een zwak voor. Als er al een x aantal in de collectie zitten, dan is het wel leuk als de overige er ook bij komen. Niet alles in dozen op willen bergen, en een beperkte ruimte beschikbaar zorgt ook wel voor iets meer nadruk op kwaliteit boven kwantiteit.
Maar dat laatste is natuurlijk in the eye if the beholder. ;)

Verwijderd

Als we het dan over corona tax hebben, ik weet niet in welke wereld deze persoon leeft...

https://link.marktplaats....tm_campaign=socialbuttons

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 20:19:
Als we het dan over corona tax hebben, ik weet niet in welke wereld deze persoon leeft...

De Efteling?

Verwijderd

Dat denk ik wel, helemaal als je voor the crow 150 euro vraagt 8)7

Denk toch wel 1 van de slechtste games op de ps1

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 03-08-2021 20:25 ]

• Henkje.doc
Verwijderd schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 14:29:
[...]

1 filmpje van een bekende youtuber kan genoeg zijn :)

Weer 3 random DS titels erbij:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ht-ztKIKZNEXr71MYfzIf8cx5xY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SG97sxz1TXJm5K74G8MWQscY.jpg?f=fotoalbum_large

• Henkje.doc
Verwijderd schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 18:58:
[...]

Spellen in bulk kopen, met drogreden van lekker goedkoop. Dat vult wel lekker snel de plank, maar dat lijkt mij helemaal niks. Wat wordt gekocht dat vaak wel door één van ons gespeelt. Misschien niet direct maar wel de intentie om het ooit te spelen. Geseald enzo hebben we ook niks mee.

Van uit nostalgische reden zijn er voor mij, weinig nog geen reden tot de aankoop. Toevallig wel laats offroad voor de nes, die ik frequent bij een vriendje speelde. De herinneringen van wat in de bladen stond, maar ook youtube filmpjes, en de enthousiaste tweakers hier dragen wel bij aan motivatie voor de aankoop.

Completeren van series heb ik ook wel een zwak voor. Als er al een x aantal in de collectie zitten, dan is het wel leuk als de overige er ook bij komen. Niet alles in dozen op willen bergen, en een beperkte ruimte beschikbaar zorgt ook wel voor iets meer nadruk op kwaliteit boven kwantiteit.
Maar dat laatste is natuurlijk in the eye if the beholder. ;)
Ik herken bovenstaande wel.
Heb nog een aantal titels voor de Nes die ik vanwege vroeger nog een keertje zou willen spelen, maar heb daar geen haast mee. Heb van een aantal van die games de SNES versie en dat is dan prima.

Het completeren van series is voor mij killing. Op die manier hebben we altijd wel een reden om iets te kopen. Completeren van sets is voor mij vooral leuk in het speuren naar alle onbekende titels.
Bij de Wii U viel dat reuze mee. Bij de 360 was dat wel een heel ander verhaal. Nu blijft die speurtocht door naar variaties, waaronder de Halo 3 legendary edition (de disks van die uitgave heb ik reeds)

Met variaties van hardware heb ik dat minder, dat komt dan vooral voor de prijs. Alleen de 360 star wars versie zou ik nog een keertje willen toevoegen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/b0VGpPgzDrFebXm9mLUVK0ivYKU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/D8Qh3YMFM91FoNzElsCTZEJK.jpg?f=fotoalbum_large

Weer een kleine aanvulling

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

• nwagenaar
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-11 12:15

nwagenaar

God, root. What's the differen

Verwijderd schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 17:09:

De Nintendo Seal of Quality garandeerde verre van kwalitatieve games, hell er zijn meer dan genoeg superslechte en glitchie games op de NES te vinden (AVGN staat er vol mee).

Het enige waar Nintendo naar keek was dat er bepaalde soort spellen en bepaalde contant hun weg niet konden vinden op de console, ze hadden een vorm van controle welke soort spellen wel of niet in bepaalde regio's werden uitgebracht en ze hadden een beperking op het aantal titels wat kon worden uitgebracht (waar om heen gewerkt werd door een het uit te brengen onder een andere naam).

Het licentie model van Nintendo was primair bedoeld om zoveel mogelijk geld te verdienen voor Nintendo waarbij niet alleen een minimum afname van cartridges werd afgesproken, maar ook een beperking dat men geen games mochten uitbrengen op de consoles van hun concurrenten.

Als het gaat om non-licensed cartridges: het uitschakelen van de lockout-chip was geen probleem (pootje moest doorgeknipt worden) en non-licensed multigame cartridges waren probleemloos te koop, zo heb ik diverse advertenties van game import winkels in de jaren '90 gezien met diverse multi-game cartridges uit Hong-Kong en ik heb ze in die tijd ook met regelmaat op braderies zien liggen waar ik ze ook kocht ;)

In geval van Sega hebben ze het iets beter gedaan met de lockout-chip en TMSS, ware het niet dat deze uiteindelijk gereverse engineerd werd. Sega heeft nog geprobeerd om dit de nek om te draaien middels een rechtzaak tegen Accolade, ware het niet dat ze wellicht door hadden dat Accolade geen overtreding hebben gedaan middels de manier van reverse engineering en Accolade kreeg erg goede licentievoorwaarden zodat ze toch hun games op de Sega MD/GEN konden uitbrengen.

Qua non-licensesd games al dan niet multigame cartridges op de Sega MD, ik heb ze in feite nooit gezien. Maar wellicht kwam dit ook omdat de Copyboxen erg populair begonnen te worden voor zowel de MG als de SNES.

[ Voor 3% gewijzigd door nwagenaar op 04-08-2021 14:17 ]

Mijn Neo Geo MVS collectie

Verwijderd

Wipeout 3 special edition kunnen kopen bij used Products voor 10 euro. Prima prijs. Helaas ontbreekt de cover. Wel in hele goede staat.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/giyBSbNjq7Xjc6eHxq1O-9eHx44=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oaPEDXOTSU16Hzi48UoOLlZv.jpg?f=fotoalbum_large
Verwijderd schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 11:12:
Wipeout 3 special edition kunnen kopen bij used Products voor 10 euro. Prima prijs. Helaas ontbreekt de cover. Wel in hele goede staat.

[Afbeelding]
Cool die heb ik ook, wait is dat zo *fake ocd flares up* even checken, neen, ik heb wip3out! dacht altijd dat dit regionale versies waren, maar geloof dat er toch wel wat relevante verschillen waren.

Hmmz nee, dat was wipeout 3 special i guess:
Special Edition
A special edition of Wipeout 3 was released exclusively in Europe on 14 July 2000. Wipeout 3: Special Edition featured many minor changes to gameplay, such as different craft physics, auto-loading of saves, AI bugfixes, unlock messages, and added eight courses from previous Wipeout titles (three from Wipeout and five from Wipeout 2097) plus two hidden prototype circuits previously only available in the Japanese version of Wipeout 3, for a grand total of 22 tracks.[1] Special Edition also allowed four-person multiplayer, using two televisions and two PlayStation consoles. Wipeout 3 was the last game in the series to ship for the aging PlayStation.

edit:
En gezien @Verwijderd de special version heeft (why am i not surprised :+ ) had ik het dus initieel WEL goed dat mijn versie dus zeker niet die versie is :P

[ Voor 5% gewijzigd door Sagat op 04-08-2021 13:50 ]

10 second ninja DONE

Verwijderd

Sagat schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 13:49:
[...]

Cool die heb ik ook, wait is dat zo *fake ocd flares up* even checken, neen, ik heb wip3out! dacht altijd dat dit regionale versies waren, maar geloof dat er toch wel wat relevante verschillen waren.

Hmmz nee, dat was wipeout 3 special i guess:
Special Edition
A special edition of Wipeout 3 was released exclusively in Europe on 14 July 2000. Wipeout 3: Special Edition featured many minor changes to gameplay, such as different craft physics, auto-loading of saves, AI bugfixes, unlock messages, and added eight courses from previous Wipeout titles (three from Wipeout and five from Wipeout 2097) plus two hidden prototype circuits previously only available in the Japanese version of Wipeout 3, for a grand total of 22 tracks.[1] Special Edition also allowed four-person multiplayer, using two televisions and two PlayStation consoles. Wipeout 3 was the last game in the series to ship for the aging PlayStation.

edit:
En gezien @Verwijderd de special version heeft (why am i not surprised :+ ) had ik het dus initieel WEL goed dat mijn versie dus zeker niet die versie is :P
Klopt dat was wipeout 3 SE. Overigens voor als je wipeout 3 SE zoekt, de losse versie is heel duur. Maar er is ook een versie waar Destruction derby 2 bij zit en die is een heel stuk goedkoper:

https://www.nedgame.nl/pl...26621000&utm_content=used

• Henkje.doc
Doet me goed om steeds vaker Xbox 360 titels voorbij zien te komen :)
Morgen komt als het goed is een ikea kastje binnen en kan ik op een nette manier weer een 4 tal consoles aansluiten.
En je wilt het niet geloven, daar zit de xbox 360 dus ook tussen.
Henkje.doc schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 14:31:
[...]

Doet me goed om steeds vaker Xbox 360 titels voorbij zien te komen :)
Morgen komt als het goed is een ikea kastje binnen en kan ik op een nette manier weer een 4 tal consoles aansluiten.
En je wilt het niet geloven, daar zit de xbox 360 dus ook tussen.
Ha de x360 is een van de weinige consoles die ik dubbel heb. En ze staan ook nog beiden aangesloten. Maar moet zeggen dat ik ze nog maar zeer zelden gebruik. Als er iets bij komt en ik heb ruimte nodig dan is er een goede kans dat ie plaats moet maken, dat gezegd hebbende, als er een ps5 of xbsx bij komt, dan gaan de ps4 of one x daarvoor vertrekken. Dan vind ik de meerwaarde van een 360 nog hoger :+
Dit betreft dan de 360 in de woonkamer.

De 2e x360 staat in mijn gamehok. Met het voordeel dat ik dan via mijn pc nog geluid kan krijgen bij mijn logitech setje uit het jaar 300 voor christus. Hmm bedenk me net dat ik met een kleine aanpassing ook kan laten werken van monitor naar setje, dan hebben al mijn hdim apparaatjes (360.XBSS, pc, laptop en eventueel mister of zelfs mini consoles) ook gewoon geluid!

Maar een audio upgrade zou hier geen kwaad kunnen.
Verwijderd schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 13:52:
[...]

Klopt dat was wipeout 3 SE. Overigens voor als je wipeout 3 SE zoekt, de losse versie is heel duur. Maar er is ook een versie waar Destruction derby 2 bij zit en die is een heel stuk goedkoper:

https://www.nedgame.nl/pl...26621000&utm_content=used
Heh normaliter zou ik weinig interesse hebben, maar dit is idd toch wel geinig, is even kijken of ik niet te hard ga schrikken :P

[ Voor 21% gewijzigd door Sagat op 04-08-2021 15:29 ]

10 second ninja DONE

• Henkje.doc
Sagat schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 15:28:
[...]

Ha de x360 is een van de weinige consoles die ik dubbel heb. En ze staan ook nog beiden aangesloten. Maar moet zeggen dat ik ze nog maar zeer zelden gebruik. Als er iets bij komt en ik heb ruimte nodig dan is er een goede kans dat ie plaats moet maken, dat gezegd hebbende, als er een ps5 of xbsx bij komt, dan gaan de ps4 of one x daarvoor vertrekken. Dan vind ik de meerwaarde van een 360 nog hoger :+
Dit betreft dan de 360 in de woonkamer.

De 2e x360 staat in mijn gamehok. Met het voordeel dat ik dan via mijn pc nog geluid kan krijgen bij mijn logitech setje uit het jaar 300 voor christus. Hmm bedenk me net dat ik met een kleine aanpassing ook kan laten werken van monitor naar setje, dan hebben al mijn hdim apparaatjes (360.XBSS, pc, laptop en eventueel mister of zelfs mini consoles) ook gewoon geluid!

Maar een audio upgrade zou hier geen kwaad kunnen.
PS4 Pro en One X zijn bij mij verhuist naar een andere ruimte voor de PS5 en SeriesX.
Heb de nieuwe consoles in het zicht en de oude in een Ikea meubel achter deurtjes.
In ieder geval wel alles aangesloten. Niet via de meest optimale manier (dus denk aan Retrotinks, OSSC's, Framemeisters) maar wel speelbaar en kwaliteit is voor mij (in vergelijk met de kosten) prima.

Verwijderd

nwagenaar schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 10:55:
[...]

De Nintendo Seal of Quality garandeerde verre van kwalitatieve games, hell er zijn meer dan genoeg superslechte en glitchie games op de NES te vinden (AVGN staat er vol mee).

Het enige waar Nintendo naar keek was dat er bepaalde soort spellen en bepaalde contant hun weg niet konden vinden op de console, ze hadden een vorm van controle welke soort spellen wel of niet in bepaalde regio's werden uitgebracht en ze hadden een beperking op het aantal titels wat kon worden uitgebracht (waar om heen gewerkt werd door een het uit te brengen onder een andere naam).

Het licentie model van Nintendo was primair bedoeld om zoveel mogelijk geld te verdienen voor Nintendo waarbij niet alleen een minimum afname van cartridges werd afgesproken, maar ook een beperking dat men geen games mochten uitbrengen op de consoles van hun concurrenten.

Als het gaat om non-licensed cartridges: het uitschakelen van de lockout-chip was geen probleem (pootje moest doorgeknipt worden) en non-licensed multigame cartridges waren probleemloos te koop, zo heb ik diverse advertenties van game import winkels in de jaren '90 gezien met diverse multi-game cartridges uit Hong-Kong en ik heb ze in die tijd ook met regelmaat op braderies zien liggen waar ik ze ook kocht ;)

In geval van Sega hebben ze het iets beter gedaan met de lockout-chip en TMSS, ware het niet dat deze uiteindelijk gereverse engineerd werd. Sega heeft nog geprobeerd om dit de nek om te draaien middels een rechtzaak tegen Accolade, ware het niet dat ze wellicht door hadden dat Accolade geen overtreding hebben gedaan middels de manier van reverse engineering en Accolade kreeg erg goede licentievoorwaarden zodat ze toch hun games op de Sega MD/GEN konden uitbrengen.

Qua non-licensesd games al dan niet multigame cartridges op de Sega MD, ik heb ze in feite nooit gezien. Maar wellicht kwam dit ook omdat de Copyboxen erg populair begonnen te worden voor zowel de MG als de SNES.
Dat het geen garantie voor kwaliteit gaf, daar heb je helemaal gelijk in. Alleen vergeleken met de bibliotheek van de Atari 2600 zat er wel wat verbetering in. Een kloon maken, en op de markt brengen van Atari eigen spellen was op een gegeven moment heel normaal. De gewone consument zag in de winkel het verschil niet meer. Op het einde van de C64 zag je precies het zelfde. Dat hielp niet bepaald aan het vertrouwen van de consument. Vloedgolf aan spellen die buiten een eventuele prijs verschil, niet van elkaar te onderscheiden waren.

dit is hoe ik het destijds ervaarde / mening geen feit

-edit

Hier ook 2 Xbox360's aangesloten staan. Gewoon omdat het kan. :P

• Henkje.doc
Verwijderd schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 17:00:
[...]

Dat het geen garantie voor kwaliteit gaf, daar heb je helemaal gelijk in. Alleen vergeleken met de bibliotheek van de Atari 2600 zat er wel wat verbetering in. Een kloon maken, en op de markt brengen van Atari eigen spellen was op een gegeven moment heel normaal. De gewone consument zag in de winkel het verschil niet meer. Op het einde van de C64 zag je precies het zelfde. Dat hielp niet bepaald aan het vertrouwen van de consument. Vloedgolf aan spellen die buiten een eventuele prijs verschil, niet van elkaar te onderscheiden waren.

-edit

Heb zelf vroeger ook een C64 gehad en ik herken dit wel.
Naast bekende titels heb ik ook veel ontdekt via disk magazines zoals Magic Disk C64.
Heb op mn pc nog steeds een setje aan d64 images staan en af en toe check ik dat. Pure nostalgie :)

Verwijderd

Henkje.doc schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 19:03:
[...]

Heb zelf vroeger ook een C64 gehad en ik herken dit wel.
Naast bekende titels heb ik ook veel ontdekt via disk magazines zoals Magic Disk C64.
Heb op mn pc nog steeds een setje aan d64 images staan en af en toe check ik dat. Pure nostalgie :)
De C64 was bij lange na niet zo goed als de Nes, en later de SNES van buurt/klasgenoten, maar met een handjevol mede C64 spelers in de omgeving wel bakken vol met spellen. De floppy's waren niet aan te slepen. Mooie tijden :)

• Henkje.doc
Verwijderd schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 20:28:
[...]

De C64 was bij lange na niet zo goed als de Nes, en later de SNES van buurt/klasgenoten, maar met een handjevol mede C64 spelers in de omgeving wel bakken vol met spellen. De floppy's waren niet aan te slepen. Mooie tijden :)
Hahaha herkenbaar.
Had uiteindelijk maar een paar originele games waaronder crazy cars :)
@Verwijderd @Henkje.doc zo herkenbaar, wij hadden een volle floppy bak (met dank aan de lokale computerclub) en nog wat cassette bandjes en welgeteld 1 origineel gekocht spel, namelijk Teenage Mutant Hero Turtles. Dat was mijn spelletje 😁. Kan deze heel goed herinneren omdat je tijdens opstarten een code moest opzoeken in een boekje waar de codes op rood papier stonden zodat het niet gekopieerd kon worden.
Van de rest kan ik alleen boulder dash 1-9 (we hadden er meerdere, weet niet meer welke), bubble bobble, bc’s quest for tires, elephant antics, winter games en een schiet spel waar je als je het goed deed x aantal mensen kon redden. Nooit meer terug kunnen vinden welk spel dat was.
In mijn herinnering zag het er allemaal een stuk kleurrijker uit. Snap wel dat de sega en snes zo goed aansloegen als je de stap in grafische kwaliteit zo ziet. Als ik de kwaliteit zo zie heb ik niet meteen de behoefte om nog een c64 te zoeken. Zeker nadat ik veel spelletjes nog geprobeerd heb via een emulator. Denk maar vooral terug aan de nostalgische tijden met mijn broer en zusjes achter de c64 😉
Verwijderd schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 20:24:
[...]

Dat denk ik wel, helemaal als je voor the crow 150 euro vraagt 8)7

Denk toch wel 1 van de slechtste games op de ps1
Heb dit spel een tijd geleden gekocht, puur omdat ik éigenlijk The City of Lost Children wilde hebben en totaal verward was door de titel. Daar dus wel The City of Lost Children gekocht, maar daardoor zwerft The Crow in mijn collectie terwijl ik het helemaal niets vind. Slecht zegt niet zozeer iets over de prijs, maar 150 Euro....optimistisch.
Sagat schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 15:28:
[...]

. Als er iets bij komt en ik heb ruimte nodig dan is er een goede kans dat ie plaats moet maken, dat gezegd hebbende, als er een ps5 of xbsx bij komt, dan gaan de ps4 of one x daarvoor vertrekken.

[...]
Jij hebt een Fallout witte One X als ik me niet vergis, daar heb ik heel toevallig de doos van ;). Denk je aan me als je hem ooit verkoopt? :9

Verwijderd

Exorcist schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 23:31:
[...]

Heb dit spel een tijd geleden gekocht, puur omdat ik éigenlijk The City of Lost Children wilde hebben en totaal verward was door de titel. Daar dus wel The City of Lost Children gekocht, maar daardoor zwerft The Crow in mijn collectie terwijl ik het helemaal niets vindt. Slecht zegt niet zozeer iets over de prijs, maar 150 Euro....optimistisch.
Heb jij de Engelse of de Duitse versie? (staat op de disc). Ik heb zelf de Duitse versie en daar zit geen bloed in en hebben ze de intro korter gemaakt.

• Vrietje
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 10:26
Iemand hier een retrotink besteld? Ik heb er een paar weken geleden besteld. Maar omdat mijn mailbox vol zat heb ik dus nooit een bevestiging gehad. Maar zonder die bevestiging kan je ze ook niet contacteren. Iemand enig idee wat hun contact mail is?
Vrietje schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 10:14:
Iemand hier een retrotink besteld? Ik heb er een paar weken geleden besteld. Maar omdat mijn mailbox vol zat heb ik dus nooit een bevestiging gehad. Maar zonder die bevestiging kan je ze ook niet contacteren. Iemand enig idee wat hun contact mail is?
Ik heb wel een bevestiging ontvangen, maar er is nog niets verzonden. Contact zou ik even via Twitter doen.

• nwagenaar
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-11 12:15

nwagenaar

God, root. What's the differen

Verwijderd schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 17:00:
[...]
Dat het geen garantie voor kwaliteit gaf, daar heb je helemaal gelijk in. Alleen vergeleken met de bibliotheek van de Atari 2600 zat er wel wat verbetering in. Een kloon maken, en op de markt brengen van Atari eigen spellen was op een gegeven moment heel normaal. De gewone consument zag in de winkel het verschil niet meer.
Het was een combinatie van factoren: relatief nieuwe markt, een veelvoud aan consoles, overproductie van spellen en (nieuwe) consoles, geen quality control op spellen en natuurlijk het aspect om 3rd party developers niet te kunnen blokkeren als gevolg van Atari vs Activision (het licensing aspect).

De Famicom werd gerelased in Japan rond de tijd van de Videogamecrash in 1983 en bleek enorm populair daar. Het duurde - mede vanwege de videogamecrash en daardoor het ontbreken van consumentvertrouwen in videogameconsoles - uiteindelijk tot 1986 alvorens deze in Noord-Amerika en Europa op de markt kwam en om vertrouwen (terug) te winnen bij (voornamelijk) de Amerikaanse consumers is de Nintendo Seal of Quality bedacht.

Nintendo heeft wat dat betreft het echt goed gedaan: De Seal of Quality heeft zeker bijgedragen aan de quality control van zowel spellen als apparatuur (minder shovelware) en striktere licentievoorwaarden met 3rd party developers/uitgevers te realiseren waarbij 3rd party developers/uitgevers een beperkt aantal titels uit mochten brengen, waarbij Nintendo volledige controle hield over het fabriceren van (minimaal af te nemen) cartridges, waarbij 3rd party developers/uitgevers niet hetzelfde spel op consoles van Nintendo's concurrenten mochten uitbengen, waarbij Nintendo 30% kreeg afgedragen per spel (verkocht of niet) en daarbij zoveel mogelijk het risico van uitgebrachte spellen neer te leggen bij de 3rd party uitgever ipv bij Nintendo.
Op het einde van de C64 zag je precies het zelfde. Dat hielp niet bepaald aan het vertrouwen van de consument. Vloedgolf aan spellen die buiten een eventuele prijs verschil, niet van elkaar te onderscheiden waren.
Een andere factor in de videogame crash 1983 was de opleving van betaalbare 8-bit homecomputers, waaronder dus de C64. Door de crash ging Atari (in feite) failliet en maakten ze een doorstart waarbij de focus alleen lag op de verkoop van 8-bit homecomputers en het ontwikkelen van de 16-bit opvolgers (Atari ST vs Commodore Amiga)

Mede door de vete van Jack Tramiel met TI - dat middels prijsverlagingen heeft geprobeerd TI uit de markt te zetten en door de hardware te verkopen in reguliere chains - is de C64 met gemiddeld 1.3 miljoen units per jaar tot de begin jaren '90 één van de meest populaire homecomputers gebleven.

Het grappige aspect is dat er betere hardware dan de C64 te koop was (waaronder mijn geliefde Atari 600XL), maar door de prijs van de C64 de ontwikkelaars besloten om primair voor de C64 te ontwikkelen.

Maar inderdaad: de 8-bit en 16-bit homecomputers hadden veel te maken met shovelware en rampzalige ports waarbij de NES, SNES en MegaDrive varianten met regelmaat beter (speelbaar) waren dan de 8-bit of 16-bit homecomputer varianten.

-edit

In mijn jeugd was de NES niet erg populair bij mijn vriendjes: De meeste hadden een MSX of C64 homecomputer met cassettebandjes.

Simpelweg want de spelletjes voor de NES waren meer dan FL 100,- terwijl spelletjes voor de MSX of C64 bijvoorbeeld maar FL 30,- waren. Tel daarbij op dat je deze games relatief makkelijk kon kopieren (AKAI dubbelcassette dek for the win!) en je gamelibary enorm vlot kon uitbreiden (ruilen met vriendjes of HCC bijeenkomsten in Zwolle for the win!).

Eigenlijk in 1990 en door de release van SMB3 begon de populariteit van de NES enorm toe te nemen en zag je steeds vaker een NES in de huiskamer staan.

Mijn Neo Geo MVS collectie

• Sh0ckTr00per
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14:55
Verwijderd schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 20:28:
[...]

Ik heb zelden zo hard gelachen als toen ik The Last Ninja op de NES zag 'bliep blop bliep'

Verwijderd

Sh0ckTr00per schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 15:13:
[...]

Ik heb zelden zo hard gelachen als toen ik The Last Ninja op de NES zag 'bliep blop bliep'
Tja dan noem je ook wat op. Dat is één van de juweeltjes op de C64.
Zag er prachtig uit, werd ook regelmatig opgestart. Alleen de sprongen op goed geluk gaf de nodige frustratie.
De c64 had veel games, een snelle google search noemt aantallen van +- 2.000 (list of c64 games op wiki) tot zelfs 20.000 (dat is ook met allerlei onofficiele titles) :o dus ja er was veel keuze, en ja daar zaten uiteraard diverse toppers bij. als je van 2000 en 10% goede games uit gaat heb je er al 200!
Maar goed, dit blijft redelijk subjectief natuurlijk.

The last ninja is dat idd door het spring probleem voor mij niet. wat een ergernis. Verder was up to jump gewoon erg vervelend in vergelijking met 2 buttons bij de nes.

Ik vond great gianna sitster reuze interessant, maar super mario speelde beter. Ook denk ik, helemaal naarmate de jaren vorderde, dat de nes grafish sterker was dan de c64. Iig wel bij het geen wat ik gezien heb, maar ook hier spreken we over subjectief.
Geluid, tsja die sid chip......het geluid op een c64 was apart. want (en niet gek somige games waren natuurlijk ook stok oud) soms was het zeer primitier of matig, en soms moest je ook kiezen tussen muziek of sound effects, iets wat bij de nes ook maar zelden het geval was......maar die muziek! daar zit veel geniaal spul tussen, dus die zou ik misschien toch aan de c64 geven!

Ik vatte het vroeger samen met kwantiteit op de c64 en kwaliteit op de nes.
En ja erg waren fantastische games op de c64 en ook ontzettend brakke games op de nes, het is dus zeker geen absolute waarheid!

En ja.....hoewel ik zeer verwend was, waren nieuwe nes games toch wel redelijk schaars, de c64 games uhm :X minder...... iets wat hierboven natuurlijk ook al aangegeven werd.

Verder stapte ik relatief laat in, dus vrij weinig met tapes te maken gehad. diskettes ftw 8)

10 second ninja DONE

• PsYgHo
Geen idéé, of er animo voor is, en of het hier mag, maar heb een grote c64 verzameling welke vanwege focus op compaq, weg mag...

Verwijderd

PsYgHo schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 12:39:
Geen idéé, of er animo voor is, en of het hier mag, maar heb een grote c64 verzameling welke vanwege focus op compaq, weg mag...
Dat mag volgens mij op vraag en aanbod.

Verwijderd

Nieuwe toevoeging aan de verzameling. De hddvd speler had ik al, maar nog niet in doos. Plus een aantal films.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zMEKW2xkWhoefyCjmf6qvnenwdM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ixYjDthT7FSfpCIsmWWvQ41O.jpg?f=fotoalbum_large
Verwijderd schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 12:51:
[...]

Dat mag volgens mij op vraag en aanbod.
Héél tof. Dit is inmiddels echt een relic aan het worden. Ik heb het niet, denk niet dat ik het ga aanschaffen, maar vind het wel heel tof om te zien. Netjes man.

Net mijn sega megadrive gekocht met sonic 2 en California games via marktplaats. Hij komt morgen, maar voor 3 tietjes kan ik er geen buil aan vallen.
Ga ook meteen een pound hd link kabel bestellen zodat ik hem ook kan gaan gebruiken op mijn tv😬
Verwijderd schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 13:45:
Nieuwe toevoeging aan de verzameling. De hddvd speler had ik al, maar nog niet in doos. Plus een aantal films.

[Afbeelding]
Nice. Ook al inmiddels een tijd geleden het ding zo goed als nieuw boxed gekocht (30 Euro). Vermoed dat de prijzen alleen maar stijgen (al was dat mijn doel niet). Een ontzettend leuk ding om te hebben gezien de (recente) historie tussen HD-DVD en BR.

Verwijderd

Voor diegene die in België wonen, ik kwam een playstation 3d tv tegen op marktplaats:

Erg leuk apparaat!

• souljah1h
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

Ik werd getriggerd door het volgende bericht: nieuws: Ongeopende Super Mario Bros.-game levert recordbedrag op van 2 miljoe...

Heb denk ik onderstaande 10 jaar geleden aangekocht bij een winkeltje welke maar enkele maanden in de stad gevestigd was (voor ongeveer 50-75 euro gok ik). Een deel staat niet op de foto.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rNAFQEsELtHbBetAiRFqcZbD8R4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WEpELkZ7yJXQ4HY1FCyKbn6e.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OyN81RdqlpZkrR1irSR1mKE9Jq4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zLvrbReGqZZSdk2Zj77TP0a6.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gZotargLlGbBZ8IRY7_LGrUjPLc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rVlwecTHKDmMcvGtz7sEVhBU.jpg?f=fotoalbum_large

Heeft iemand meer info over de Game Master (van Hartung?) de info op google is nogal beperkt. Ik heb denk ik nog een 30tal van deze games liggen, ook andere games (niet op foto).

Tevens ben ik benieuwd of de NES Super Mario Bros games nog wat waard zijn, ze hebben helaas last van een aantal geplakte (korting)stickers en de achterkant is in het Duits. Deze zijn ongeopend. Een hoekje van één van de doosjes staat een beetje open en als je naar binnen kijkt zie ik (denk ik) piepschuim zitten.

Is er een mogelijkheid om de stickerresten (gemakkelijk) te verwijderen?

[ Voor 3% gewijzigd door souljah1h op 07-08-2021 12:47 ]

Verwijderd

souljah1h schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 12:36:
Ik werd getriggerd door het volgende bericht: nieuws: Ongeopende Super Mario Bros.-game levert recordbedrag op van 2 miljoe...

Heb denk ik onderstaande 10 jaar geleden aangekocht bij een winkeltje welke maar enkele maanden in de stad gevestigd was (voor ongeveer 50-75 euro gok ik). Een deel staat niet op de foto.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Heeft iemand meer info over de Game Master (van Hartung?) de info op google is nogal beperkt. Ik heb denk ik nog een 30tal van deze games liggen, ook andere games (niet op foto).

Tevens ben ik benieuwd of de NES Super Mario Bros games nog wat waard zijn, ze hebben helaas last van een aantal geplakte (korting)stickers en de achterkant is in het Duits. Deze zijn ongeopend. Een hoekje van één van de doosjes staat een beetje open en als je naar binnen kijkt zie ik (denk ik) piepschuim zitten.

Is er een mogelijkheid om de stickerresten (gemakkelijk) te verwijderen?
Op doosjes laat ik meestal zitten. De kans dat je het doosje beschadigd is heel groot.

Verwijderd

Multitap binnen gekregen vandaag. Bijna nieuw in doos. Alleen het doosje is wat gehavend.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jgZgsx4f4taOfiNdvsZbXq1Mxm0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zCMg4g1xiyo1XdXe16rXGAkz.jpg?f=fotoalbum_large

Verwijderd

Nee. Dit is de Engelse versie. Bij de Duitse versie staat er German version op de disc en staat er op de cover ook Duitse tekst. Jij hebt dus diegene die wat meer waard is.

Dit is de Duitse:

https://www.ebay.nl/itm/T...9&mkrid=707-127634-2357-0

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 07-08-2021 16:32 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 16:30:
[...]

Nee. Dit is de Engelse versie. Bij de Duitse versie staat er German version op de disc en staat er op de cover ook Duitse tekst. Jij hebt dus diegene die wat meer waard is.

Dit is de Duitse:

https://www.ebay.nl/itm/T...9&mkrid=707-127634-2357-0
Als het alleen op de cover is dan valt het nog te overzien. Heb het liever ook niet.. als in-game ook in het Duits is, en zeker met gesproken teksten. ;(

• Shadow_Zero
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 31-10 14:19
Huidige situatie:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/FucT7Ryl.jpg
en
https://imgur.com/a/REcikLS

Beide 25" tv's. De Sony Trinitron had ik ooit eens van mijn ouders gegapt, maar heeft recentelijk issues met SCART1 (enige RGB connectie). Ander nadeel is dat de LCD tv ook een Sony is, en ze op elkaars afstandsbediening reageren (niet dat ze vaak tegelijk aan staan, maar toch!).

De Philips heb ik van de week via Marktplaats verkregen. Heeft helaas geen directe s-video aansluiting en audio-out (heeft de Sony wel allemaal), maar wel 16:9 compressed mode (net als de Sony overigens). Zelf zie ik niet echt verschil tussen de shadow mask (Philips) en aperture grill (Sony). Ik moet m'n ogen echt op het scherm leggen, dan zie ik idd de puntjes bij de Philips, en bij de Sony niet (egaler zeg maar).

Ik moet de 240p test suite er nog even tegenaan houden. Ik had al eens met de geometry van de Sony gestoeid, maar nu zit die zeg maar in underscan, en zie je dat de buitenkant van het beeld niet perfect is. Maar ik begrijp dat je CRT tv's eigenlijk altijd in overscan configureert, zodat dat niet opvalt.

Vergeleken met de Sony zie je wel dat de Philips nu in overscan zit. Denken jullie dat die wel goed staat? Of teveel overscan?

Wat verder opvalt is dat het groen op de Philips een stuk kleurrijker is, en bij de Sony het wit iets witter. Maar dat is wellicht puur instelling. Beide tv's lijken verder eigenlijk nog wel in prima conditie!

Wat zijn nog meer zaken die ik nader zou kunnen bekijken?

Heeft iemand nog tips voor 25" tv's met 16:9 compressed mode, 2x scart, front/side s-video en audio uitgang? :) (B&O is voor mij geen optie)

Welke zouden jullie houden en waarom?

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 17:54:
[...]

Als het alleen op de cover is dan valt het nog te overzien. Heb het liever ook niet.. als in-game ook in het Duits is, en zeker met gesproken teksten. ;(
De game is wel gewoon in het engels. Het nadeel aan deze versie is dat dit een gecensureerde versie is.

In the German version, all blood effects were removed and the intro was cut shortly before the pistol shot.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 19:30:
[...]

De game is wel gewoon in het engels. Het nadeel aan deze versie is dat dit een gecensureerde versie is.

In the German version, all blood effects were removed and the intro was cut shortly before the pistol shot.
From the Code of Honor screen, press A, B, A, C, A, B, B. If this was done correctly, the text will turn yellow and you will hear Scorpion say "Get over here!" :P

Verwijderd

Netjes!

Ik zie sine mora liggen! Toffe game. Heb hem zelf ook op de ps4 en xbox one.

Verwijderd

Shadow_Zero schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 19:26:
Huidige situatie:
[Afbeelding]
en
https://imgur.com/a/REcikLS

Beide 25" tv's. De Sony Trinitron had ik ooit eens van mijn ouders gegapt, maar heeft recentelijk issues met SCART1 (enige RGB connectie). Ander nadeel is dat de LCD tv ook een Sony is, en ze op elkaars afstandsbediening reageren (niet dat ze vaak tegelijk aan staan, maar toch!).

De Philips heb ik van de week via Marktplaats verkregen. Heeft helaas geen directe s-video aansluiting en audio-out (heeft de Sony wel allemaal), maar wel 16:9 compressed mode (net als de Sony overigens). Zelf zie ik niet echt verschil tussen de shadow mask (Philips) en aperture grill (Sony). Ik moet m'n ogen echt op het scherm leggen, dan zie ik idd de puntjes bij de Philips, en bij de Sony niet (egaler zeg maar).

Ik moet de 240p test suite er nog even tegenaan houden. Ik had al eens met de geometry van de Sony gestoeid, maar nu zit die zeg maar in underscan, en zie je dat de buitenkant van het beeld niet perfect is. Maar ik begrijp dat je CRT tv's eigenlijk altijd in overscan configureert, zodat dat niet opvalt.

Vergeleken met de Sony zie je wel dat de Philips nu in overscan zit. Denken jullie dat die wel goed staat? Of teveel overscan?

Wat verder opvalt is dat het groen op de Philips een stuk kleurrijker is, en bij de Sony het wit iets witter. Maar dat is wellicht puur instelling. Beide tv's lijken verder eigenlijk nog wel in prima conditie!

Wat zijn nog meer zaken die ik nader zou kunnen bekijken?

Heeft iemand nog tips voor 25" tv's met 16:9 compressed mode, 2x scart, front/side s-video en audio uitgang? :) (B&O is voor mij geen optie)

Welke zouden jullie houden en waarom?
Als b&o geen optie voor je is, zou ik altijd voor een Sony gaan eerlijk gezegd. Die trinitron beeldbuizen zijn gewoon 1 van de beste beeldbuizen ooit gemaakt.

• Shadow_Zero
Verwijderd schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 22:34:
[...]

Als b&o geen optie voor je is, zou ik altijd voor een Sony gaan eerlijk gezegd. Die trinitron beeldbuizen zijn gewoon 1 van de beste beeldbuizen ooit gemaakt.
Ik lijk 2 versies van meningen tegen te komen online:
1. Trinitron is een van de beste beeldbuis, die moet je nemen!
2. Trinitron was vroegah heel erg goed, maar vanaf de 90's viel het wel mee (tegen)

Heb je nog gedetailleerdere info waarom Trinitron beter dan de rest is? Puur afgaande op het beeld, kan ik zelf tussen deze twee tv's geen duidelijke voorkeur uit pikken (tot nu toe).

Verwijderd

Shadow_Zero schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 22:42:
[...]

Ik lijk 2 versies van meningen tegen te komen online:
1. Trinitron is een van de beste beeldbuis, die moet je nemen!
2. Trinitron was vroegah heel erg goed, maar vanaf de 90's viel het wel mee (tegen)

Heb je nog gedetailleerdere info waarom Trinitron beter dan de rest is? Puur afgaande op het beeld, kan ik zelf tussen deze twee tv's geen duidelijke voorkeur uit pikken (tot nu toe).
Bij de introductie van de trinitron was deze tv mijlen verwijderd van de concurrentie. Echter stond de concurrentie ook niet stil en hebben ze verbeteringen doorgevoerd. Waardoor de concurrentie meer in de buurt kwam van de trinitron. Het is niet dat ze vanaf de jaren 90 slechter zijn geworden, de concurrentie kwam gewoon dichterbij. Maar tot de laatste crt, heeft de concurrentie de trinitron beeldbuis nooit ingehaald.

• G-Meister
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 19-11 03:40
Vandaag sinds lange tijd weer eens wat echt retro gaming gevonden op de rommelmarkt. Laatste tijd vindt je vaak niet ouder dan de PS2, maar vandaag dus meer geluk. Onderstaande mee kunnen nemen voor €23. Sommige spullen hebben alleen wel een schoonmaak beurt nodig.

Helaas zaten de batterijen nog in de Gameboy en hebben ze gelekt. Gelukkig gaat ie nog wel aan en werkt alles nog wel naar behoren.

Ik wil in ieder geval wel vaker van dit soort deals vinden, maar helaas komt het maar heel zelden voor :-(

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/FVTw836/PXL-20210808-090750929-2.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/y5yfDrF/PXL-20210808-090754687-2.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/G9vVx3K/PXL-20210808-090806513.jpg

Mijn Game Collectie Pagina en Mijn Projecten Pagina

• Shadow_Zero
Verwijderd schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 01:01:
[...]

Bij de introductie van de trinitron was deze tv mijlen verwijderd van de concurrentie. Echter stond de concurrentie ook niet stil en hebben ze verbeteringen doorgevoerd. Waardoor de concurrentie meer in de buurt kwam van de trinitron. Het is niet dat ze vanaf de jaren 90 slechter zijn geworden, de concurrentie kwam gewoon dichterbij. Maar tot de laatste crt, heeft de concurrentie de trinitron beeldbuis nooit ingehaald.
Met een directe s-video aansluiting, 2x SCART en audio output (en flat screen) is de 25" Sony iig uitgebreid en compleet zogezegd. Ik heb nog geen andere Europese 25" gevonden die dat allemaal heeft.

Maar kun je nog verder specificeren waarom Sony Trinitron beter is? Gaan ze langer mee? Zoals gezegd, tussen deze Sony en Philips kan ik met mijn ogen niet zeggen dat de Sony beter zou zijn.

Verwijderd

Shadow_Zero schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 11:40:
[...]

Met een directe s-video aansluiting, 2x SCART en audio output (en flat screen) is de 25" Sony iig uitgebreid en compleet zogezegd. Ik heb nog geen andere Europese 25" gevonden die dat allemaal heeft.

Maar kun je nog verder specificeren waarom Sony Trinitron beter is? Gaan ze langer mee? Zoals gezegd, tussen deze Sony en Philips kan ik met mijn ogen niet zeggen dat de Sony beter zou zijn.
Trinitron maakt gebruik van een hele andere techniek dan andere beeldbuizen. Lastig om kort uit te leggen waarom Trinitron beter is. Ik denk dat je zelf beter dit soort filmpjes kan kijken, daar wordt het goed uitgelegd:

YouTube: Trinitron: Sony's Once Unbeatable Product

Hier een leuke video over het verschil met een pvm en bvm:

YouTube: Gaming on CRT Televisions, PVMs and BVMs :: RGB104 / MY LIFE IN GAMING

• RazorMaron
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 09:58
Waar kan je nog games polijsten? (X360)

De plaatselijke game store(Games4Us) doet het niet meer. GameMania doet het niet meer. Op de website van Nedgame zie ik niks erover terug.

GooHoo doet het wel maar moet ik verzendkosten voor betalen. Het heeft geen haast en ik kan over een maandje mijn studenten-Ov gratis gebruiken voor een leuk tripje.

[ Voor 3% gewijzigd door RazorMaron op 08-08-2021 19:33 ]

Me? I'm dishonest, and a dishonest man you can always trust to be dishonest. Honestly. It's the honest ones you want to watch out for, because you can never predict when they're going to say something incredibly stupid.

Verwijderd

RazorMaron schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 19:32:

De plaatselijke game store(Games4Us) doet het niet meer. GameMania doet het niet meer. Op de website van Nedgame zie ik niks erover terug.

GooHoo doet het wel maar moet ik verzendkosten voor betalen. Het heeft geen haast en ik kan over een maandje mijn studenten-Ov gratis gebruiken voor een leuk tripje.
Gamemania Arnhem polijst nog wel. Wellicht is het per vestiging verschillend?

Cex heeft ook altijd een polijst apparaat staan.

• RazorMaron
Verwijderd schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 19:43:
[...]

Gamemania Arnhem polijst nog wel. Wellicht is het per vestiging verschillend?

Cex heeft ook altijd een polijst apparaat staan.
Dat is wel heel raar, heb 2 weken geleden gebeld naar een van de twee GameMania vestigingen in Arnhem en ze zeiden dat ze het niet meer deden.

Of zal het per vestiging verschillen?

Me? I'm dishonest, and a dishonest man you can always trust to be dishonest. Honestly. It's the honest ones you want to watch out for, because you can never predict when they're going to say something incredibly stupid.

Verwijderd

RazorMaron schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 20:10:
[...]

Dat is wel heel raar, heb 2 weken geleden gebeld naar een van de twee GameMania vestigingen in Arnhem en ze zeiden dat ze het niet meer deden.

Dat is vreemd. In het centrum nog een tijdje geleden gedaan. Daartegenover zit cex, die heeft zeker weten een polijst apparaat staan

• koelebobes
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 18-11 22:56

koelebobes

Wen BTC €100K

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YPb5N1usqZLuhYt9yVJ7ef3JduM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LZg403m94VgdN8HZv2qNuTsL.jpg?f=fotoalbum_large

De Xbox 360S heeft voor altijd een speciaal plekje in mijn hart dus toen ik vanavond een witte kreeg aangeboden met 18 games en een Kinect sensor voor 25 euro moest ik hem natuurlijk ophalen. Wit staat deze console zo ontzettend goed 🥰

EDIT:
Ik moet wel even uitleggen waarom de Xbox 360 zo speciaal voor mij is. Hiervoor had ik een Wii en een PS2, maar toen ik mijn 360 kocht had ik een tussenjaar van school en het was voor mij de eerste keer dat ik 1200-1600 euro per maand verdiende... Ik kocht letterlijk alle collectors editie's die ik kon vinden en elke game die mij leuk leek kocht ik meteen. Dat was ook nog de tijd dat ik alles wat ik kocht speelde :+ Echt genoten dat jaar

[ Voor 26% gewijzigd door koelebobes op 09-08-2021 08:19 ]

BTC €94.837,08

Heb een stuk of 5 Xbox 360 moddellen gehad, 4 ervan helemaal defect gegamed, op een gegeven moment bijna 2 jaar lang niks meer met Xbox Algemeen gedaan en toen dat verkocht, beetje spijt van. Inmiddels wel vorig jaar de Cyberpunk Xbox One X gekocht en wat Xbox en Xbox 360 titels gekocht die ik op de One speel. Misschien als ik ooit een leuk model voor een leuk prijsje van de Xbox 360 zie, dat ik die alsnog koop.

Auqa Blue Slim was mijn laatste model van de Xbox 360.

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

• gast7
RazorMaron schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 20:10:
[...]

Game mania qua tweedehands is sowieso bagger. verder gezien game mania haast enkel modern doet tegenwoordig blue ray's kunnen niet in disc repair.

Cex daarentegen doet aan retro ps2 gamecube dus disc repair zullen bij die filialen wel blijven vermoedt ik.

• cchristiaan
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 15:05
RazorMaron schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 19:32:

waar woon je ik kan het ook doen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/V1VfVj0SKHbUKX0dxxCc2dAXYZo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Srbb5TdYARMGfVcdKHbBVYo2.jpg?f=fotoalbum_large
Vandaag pakketje ontvangen :D

Helaas heeft mijn TV geen component aansluiting, dus heb hem maar even getest met koptelefoon. Sonic 2 startte gewoon op. California Games gaf helaas geen geluid, tenminste een keer een rare toon. Morgen komt mijn Pound kabels binnen. 1 voor de Sega en 1 voor de OG XBOX die nu op zolder stof staat te happen. Maar dan kan ik de Sega goed testen.

Mijn zoontje is er nu al helemaal blij mee, hij zit er al lekker op te spelen _O-
Hij was overigens wel verbaasd dat er een kabel aan de controller zat. Toch maar even uitgelegd dat gamen 30 jaar geleden heel anders ging ;)

• RazorMaron
cchristiaan schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 13:29:
[...]

waar woon je ik kan het ook doen.
In Ede, bij Veenendaal/Wageningen.

Verwijderd

cold_as_ijs schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 16:01:
[Afbeelding]
Vandaag pakketje ontvangen :D

Helaas heeft mijn TV geen component aansluiting, dus heb hem maar even getest met koptelefoon. Sonic 2 startte gewoon op. California Games gaf helaas geen geluid, tenminste een keer een rare toon. Morgen komt mijn Pound kabels binnen. 1 voor de Sega en 1 voor de OG XBOX die nu op zolder stof staat te happen. Maar dan kan ik de Sega goed testen.

Mijn zoontje is er nu al helemaal blij mee, hij zit er al lekker op te spelen _O-
Hij was overigens wel verbaasd dat er een kabel aan de controller zat. Toch maar even uitgelegd dat gamen 30 jaar geleden heel anders ging ;)
Even de connector van cartridge goed schoonmaken met wat alcohol en een watte staafje. Standaard dingetje voor cartridge spelers. Een gum over de contacten helpt ook wel, maar met alcohol kan de rest ook mooi schoongemaakt worden. :)
Pagina: 1 ... 105 ... 224 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op, dit topic is om retro gaming en al haar facetten te bespreken, het is echter NIET de bedoeling om
- Games aan te schaffen (ruilen/lenen/etc.) van/via mede tweakers.
- Games te verkopen.
- Te vragen wat een game of console waard is.
- Een V&A advertentie te promoten.
- Dit topic is voor en door verzamelaars, s.v.p. geen opmerkingen ala 'Oh wat veel, speel je dat allemaal?' Dat voegt niets toe.