cold_as_ijs schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 22:22:
Ik was van plan het rustig aan te doen met de verzameling voor de sega. Idee was om rustig over tijd mijn verzameling uit te breiden zodat ik de games ook nog kon spelen tussendoor. Dus vandaag maar even de volgende games gekocht:
- sonic
- sonic 3
- sonic & knuckles
- indiana jones
- aladdin
- talespin
- streetfighter 2
- jurassic park
Alle games zijn helemaal compleet, wat me wel verstandig leek met het oog op de toekomst.
Nu ontbreken alleen nog Golden Axe 2, Mortal Kombat 2 en Mega games 2. Iets zegt me dat ik die voor het einde van het jaar (of maand) ook wel heb.
Even iets anders, op marktplaats kom ik nu veel grandado reclames tegen. Neem aan dat dit chinese namaak is of mis ik iets?
Is het redelijk te zien dat het namaak is en wat is de kwaliteit? Niet dat ik dadelijk veel te veel ga betalen voor goedkope slechte namaak omdat ik toch koos om niet op te halen op marktplaats 😬
Mooi lijstje al!
Op vraag ivm grandado kan ik niet antwoorden, ik ken het niet.
Maar ik heb al lang onderstaand lijstje wbt Megadrive games. Misschien ook de moeite om eens te bekijken:
MD Must haves
Quackshot
Leuke Dondald Duck game die Indiana Jones spooft en nog vrij pittig wordt.
Aladdin
Prachtig getekende game (door de Disney animators zelf getekend) met heerlijk soepele gameplay.
Jungle Book
Mooi getekende game, zij het net niet zo mooi als de andere Disney-filmgames, die de jungle sfeer goed nabootst en een extra uitdaging heeft doordat je elk level moet doorzoeken.
Ghostbusters
Een van de weinige goede Ghostbuster-games. Een platformspel met een origineel verhaal waarin je daadwerkelijk kan spelen als figuren die goed lijken op Aykroyd, Ramis en Murray, getekend in een grappige SD-stijl.
Lion King
Net als Aladdin zijn ook hier de sprites getekend door de animators van Disney en ook de besturing is weer erg goed. Leuk aan deze game is dat je zowel als jonge als volwassen Simba speelt. Het eindgevecht lijkt alleen wel uren te duren.
Pitfall: the mayan adventure
Een 16-bit update van de klassieker (die overigens ook in de game verstopt zit) die zich tot een van de minder bekende maar toch erg goed speelbare platformgames van het 16-bit tijdperk mag rekenen.
Garfield
Ongelooflijk vloeiend en cartoony getekende game, gemaakt door Sega zelf. Het heeft weinig met Garfield zelf te maken maar de levels zijn leuk (allemaal gefocust op een bepaald genre film) en de presentatie is erg goed met mooie animaties en Garfield die voor elk level een apart kostuum draagt. Dit soort details zie je niet veel bij dit soort games.
Bonanza Bros
Een vrij unieke game voor die tijd aangezien je moet sluipen en stelen om zo een aantal gebouwen leeg te halen en op tijd te ontsnappen. Je speelt als een van de 2 inbrekende Bonanzo Bros en moet zorgvuldig te werk gaan om bewakers te omzeilen en uit te schakelen. De game is ook leuk als multiplayer-game.
EarthWorm Jim
Prettig geschifte en absurde platform game. De gameplay zelf is niet altijd even best maar de humor en unieke stijl maken veel goed.
Zombies ate my neighbours
Deze Lucasarts game is een grote parodie op allerlei horrorfilms. Je moet door levels zoeken naar mensen die gered moeten worden van de monsterinvasie terwijl je een enorme hoeveelheid aan wapens kan gebruiken, van waterpistolen tot bazooka's tot ijslolly's tot opblaasclowns.
Beavis & Butthead
Een game die de serie aandoet. Deels platformgame, deels puzzelgame waarbij je goed moet nadenken en je in B&B's hoofd moet plaatsen om zo uiteindelijk alle delen van de tockets voor GWAR te bemachtigen. Denk hierbij aan het verzamelen van dode ratten om deze te frituren in de lokale BurgerWorld.
Rock & Roll Racing
Een verrassend leuke race-game in 3/4 perspectief. Wat deze game onderscheidt van de rest is het feit dat je geld kan verdienen met races en daarmee je auto (en de wapens er op) flink kan upgraden. Ook is het een van de eerste games met een gelicenseerde soundtrack met songs zoals Paranoid, Highway Star en Born to be Wild spelend gedurende de races.
(*meningen kunnen uiteraard verschillen

)