Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Petje72
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 17:55
via de draaaaak van een marketplace van FB... voor 5 tientjes een XBOX 360 is, bleek bij uitpakken, bijna nieuw staat. Nice, alles kompleet. Doos netjes. 6 games er extra bij, niks spannends, Blur is wel leuk.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wNAVycV5eSgfRUZ1pbijy9oY_Fs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JO94v6lWy82kLb8JToisnbEU.jpg?f=fotoalbum_large

en dan voer ik hem in in mijn excelletje... damn het is mijn 80e console ! hoe dan? 8)7 iets met, uit, de hand, lopen, hobby -O-

Verwijderd

Petje72 schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 21:19:
via de draaaaak van een marketplace van FB... voor 5 tientjes een XBOX 360 is, bleek bij uitpakken, bijna nieuw staat. Nice, alles kompleet. Doos netjes. 6 games er extra bij, niks spannends, Blur is wel leuk.

[Afbeelding]

en dan voer ik hem in in mijn excelletje... damn het is mijn 80e console ! hoe dan? 8)7 iets met, uit, de hand, lopen, hobby -O-
Zo 80. Ik zit pas op 58 8)

Maar Blur is echt een toffe game. Mario kart met echte auto's.
Vraagje, misschien dat iemand dat weet. Mijn PSP die ik een tijdje geleden 2de hands heb gekocht, heeft lees problemen, doet vaak heel lang erover voor hij de UMD ziet en ook blijft hij vaak lang hangen tijdens het laden. Nu wil ik vandaag eens de lens met alcohol schoonmaken, maar zou het misschien ook een ander probleem kunnen zijn, het is een Fat model.

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

• Henkje.doc
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 19-11 18:10
Linksquest schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 08:17:
Vraagje, misschien dat iemand dat weet. Mijn PSP die ik een tijdje geleden 2de hands heb gekocht, heeft lees problemen, doet vaak heel lang erover voor hij de UMD ziet en ook blijft hij vaak lang hangen tijdens het laden. Nu wil ik vandaag eens de lens met alcohol schoonmaken, maar zou het misschien ook een ander probleem kunnen zijn, het is een Fat model.
Het is goed om te kijken of het wel de lens is. Het kan namelijk ook het mechaniekje zijn waar de disks mee worden 'geladen' in de console.
Hier wil nog wel eens teveel speling tussen zitten.
Mn oude FAT 1000 heeft dat ook een beetje (en mn 2000 ook).

• Henkje.doc
Petje72 schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 21:19:

[Afbeelding]

Dat is een hele mooie deal en idd Blur is een erg leuke racer!

• Henkje.doc
RazorMaron schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 19:32:
Waar kan je nog games polijsten? (X360)

De plaatselijke game store(Games4Us) doet het niet meer. GameMania doet het niet meer. Op de website van Nedgame zie ik niks erover terug.

GooHoo doet het wel maar moet ik verzendkosten voor betalen. Het heeft geen haast en ik kan over een maandje mijn studenten-Ov gratis gebruiken voor een leuk tripje.
Misschien een hoog over tip: check het eens bij de plaatselijke bibliotheek. Als deze dvd's verhuurd dan heb je een kans dat ze het daar ook kunnen.

Let wel. er zijn wat uitzonderingen en voor speciale schijfjes (bv bluray) moet je een ander soort sponsje gebruiken)

• Henkje.doc
Linksquest schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 07:10:
Heb een stuk of 5 Xbox 360 moddellen gehad, 4 ervan helemaal defect gegamed, op een gegeven moment bijna 2 jaar lang niks meer met Xbox Algemeen gedaan en toen dat verkocht, beetje spijt van. Inmiddels wel vorig jaar de Cyberpunk Xbox One X gekocht en wat Xbox en Xbox 360 titels gekocht die ik op de One speel. Misschien als ik ooit een leuk model voor een leuk prijsje van de Xbox 360 zie, dat ik die alsnog koop.

Auqa Blue Slim was mijn laatste model van de Xbox 360.
Kan je de xbox 360 zeker aanraden. Erg leuke console.
Heb er hier 4 staan, waarvan 1tje stuk, en 1tje nog met de oude blades interface ;)
Henkje.doc schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 11:41:
[...]

Het is goed om te kijken of het wel de lens is. Het kan namelijk ook het mechaniekje zijn waar de disks mee worden 'geladen' in de console.
Hier wil nog wel eens teveel speling tussen zitten.
Mn oude FAT 1000 heeft dat ook een beetje (en mn 2000 ook).
Is dat makkelijk te maken, dat mechaniekje?

Henkje.doc schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 11:45:
[...]

Kan je de xbox 360 zeker aanraden. Erg leuke console.
Heb er hier 4 staan, waarvan 1tje stuk, en 1tje nog met de oude blades interface ;)
Als ik een keer een mooie tegen kom, zeker :D

Verwijderd

Ik kwam dit tegen via Reddit:

https://consoleboxes.company.site/

Niet helemaal mijn ding, reproductie dozen. Maar voor iemand dit geen probleem vindt. De dozen zien er wel mooi uit.

Verwijderd

Deze kom je niet zo vaak tegen, de controller is ongebruikt. (vandaag binnen gekregen)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xv4TuPa5zT2N-m_Ju0V9UTf2wGY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aykAyVaghPpaa3rNRQtsvJ6N.jpg?f=fotoalbum_large

• Henkje.doc
Linksquest schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 13:10:
[...]

Is dat makkelijk te maken, dat mechaniekje?
Nee is helaas niet gemakkelijk.
https://www.sosav.com/gui...psp-2000/umd-reader-port/

Heb zelf destijds bij mn psp het iets terug kunnen buigen en dat heeft geholpen.
Maar toen had ik al wel een PSP 2000 variant.
Daar is het ook iets ontstaan, maar in veel mindere mate.

• Henkje.doc
Zag dit weekend weer een update van het racketboy lijstje voorbij komen:

https://www.racketboy.com...t-valuable-xbox-360-games

Geen hele gekke dingen, alleen komt PAL er niet in voor, en binnen die regio zitten best wel wat zeldzamere titels.

Verwijderd

Exorcist schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 16:34:
[...]

Heb jij die/hoe kwam je eraan..?
Sinds vandaag heb ik hem ;-) marktplaats..

Verwijderd

Zijn hier liefhebbers voor de aangekondigde Amiga mini. De joypad heeft wel wat weg van die van de CD32

Lijkt mij wel interessant alleen wat aan de prijs, maar met een leuke aanbieding :)F zou ik hem best toe willen voegen. Zijn toch wel best wel wat juweeltjes op uitgebracht.

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 16:58:
Zijn hier liefhebbers voor de aangekondigde Amiga mini. De joypad heeft wel wat weg van die van de CD32

Lijkt mij wel interessant alleen wat aan de prijs, maar met een leuke aanbieding :)F zou ik hem best toe willen voegen. Zijn toch wel best wel wat juweeltjes op uitgebracht.
Ja ik vind hem heel tof. Aardig aan de prijs? Ik had nog geen prijs gezien?

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 17:01:
[...]

Ja ik vind hem heel tof. Aardig aan de prijs? Ik had nog geen prijs gezien?
Onder in het gelinkte artikel staat $140. Vaak is dat Amerikaanse advies prijzen zonder btw, en dan mogen wij in de benelux waarschijnlijk nog leuk importeren...

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 17:05:
[...]

Onder in het gelinkte artikel staat $140. Vaak is dat Amerikaanse advies prijzen zonder btw, en dan mogen wij in de benelux waarschijnlijk nog leuk importeren...
Ben benieuwd of die ook hier te koop zal zijn. Dezelfde maker heeft dus ook de commodore 64 gemaakt. Die is te koop bij nedgame voor 88 euro. Dat is een schappelijk prijsje ;-) hopelijk zal deze vergelijkbaar in prijs worden hier.

Verwijderd

Henkje.doc schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 15:07:
Zag dit weekend weer een update van het racketboy lijstje voorbij komen:

https://www.racketboy.com...t-valuable-xbox-360-games

Geen hele gekke dingen, alleen komt PAL er niet in voor, en binnen die regio zitten best wel wat zeldzamere titels.
Hier kan je ook veel aan opmaken:

https://www.pricecharting...se&exclude-hardware=false

Dit zijn de verkochte pal games op ebay.

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 17:05:
[...]

Al bij bol.com verkrijgbaar:

https://www.bol.com/nl/nl...paign=CPS&utm_content=txl

129 euro.
Vanmiddag de pound kabel ontvangen en meteen mijn sega getest. Zowel Sonic en California games lijken gewoon te werken. Blijkt nu dus dat de game helemaal geen audio speelt tijdens startup.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2scJR-ZTbewrgi3F3qt2yQBOAJo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KwAZATcBC6dBlfYARCFOrjh7.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kEe6v0ya4Fu-W0iHpnvKThp1nZw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yGEGTawg4wjaO8Kmg7fRF7g0.jpg?f=fotoalbum_large

De controller is wel redelijk brak. D-pad lijkt er gewoon los in te liggen, maar reageert nog wel. De B doet alleen als ik er genoeg druk op zet. Is het nog de moeite waard om te repareren?
Als het goed is zijn net 2x 8bitdo controllers afgeleverd, het is dus niet dat ik de controller perse nodig heb. Maar misschien leuk projectje in mijn vakantie als het goed te doen is en niet teveel kost 😉

Verwijderd

cold_as_ijs schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 19:27:

De controller is wel redelijk brak. D-pad lijkt er gewoon los in te liggen, maar reageert nog wel. De B doet alleen als ik er genoeg druk op zet. Is het nog de moeite waard om te repareren?
Als het goed is zijn net 2x 8bitdo controllers afgeleverd, het is dus niet dat ik de controller perse nodig heb. Maar misschien leuk projectje in mijn vakantie als het goed te doen is en niet teveel kost 😉
Controllers zijn niet zo heel moeilijk om te maken. Alleen al schoonmaken van binnen doet al wonderen.
Even de controller uitgepakt. Jammer dat formaat een stuk kleiner is dan het origineel. Niet dat het origineel zo ergonomisch is 🤣Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pIZe44hTy6l77u_ICpeoxQIh3LY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KwmzqHCnKw7nnfjkG4wnwcWk.jpg?f=fotoalbum_large
Verwijderd schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 19:30:
[...]

Controllers zijn niet zo heel moeilijk om te maken. Alleen al schoonmaken van binnen doet al wonderen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5i25oLoSZRDZlAR8BduEqN_C3N4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IUzSKBfzLVrMSrkLcRIG6Lzj.jpg?f=fotoalbum_large
D-pad is kapot (plastic)
En electronica kan wel een goede schoonmaak gebruiken
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NUF-gR8RQBxjn79YiqxARA5y6vY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aGMHdqAKTcT1UXaoVIdlJ1UT.jpg?f=fotoalbum_large

Weer een taakje voor komende week

Verwijderd

Verleidelijk maar wacht toch nog even op de reviews.
cold_as_ijs schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 19:39:
Even de controller uitgepakt. Jammer dat formaat een stuk kleiner is dan het origineel. Niet dat het origineel zo ergonomisch is 🤣[Afbeelding]
Indien je meer orgineel formaat wil, dan zijn de retro bit varianten een aanrader.

• Henkje.doc
Verwijderd schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 19:12:
[...]

Hier kan je ook veel aan opmaken:

https://www.pricecharting...se&exclude-hardware=false

Dit zijn de verkochte pal games op ebay.
Ik kende die idd. Thanks :)
Staan bekende titels op waarvan een deel hier zelfs nog in seal staat.

Laatste variaties zoeken kost laatste tijd wat meer moeite. 1500 ga ik niet snel halen.
cold_as_ijs schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 19:27:
Vanmiddag de pound kabel ontvangen en meteen mijn sega getest. Zowel Sonic en California games lijken gewoon te werken. Blijkt nu dus dat de game helemaal geen audio speelt tijdens startup.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Mooi om te zien dat je er echt werk van hebt gemaakt. Prachtige console en er staat nog heel veel gameplezier op je te wachten als je zo nu en dan een Mega Drive spelletje zal spelen :)

Alles is de moeite waard om te repareren, nooit iets weggooien. Audio is misschien een kwestie van schoonmaken zijn, of anders de stereo-jack gebruiken. Ik weet niet of de Pound kabels daar een optie voor hebben, maar de RGB kabels hebben wel een 3.5mm breakout omdat stereo enkel via de front-plug mogelijk is op de model 1 (welke trouwens het vetste model is natuurlijk :+)

Wat is er precies stuk aan het dpad?

Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski

• E - Jay
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-11 18:28
Leuk dit! Laatst kwam de nostalgie ook bij mij naar boven toen bij het opruimen van moeders zolder mijn oude gameboy vond helaas wel met lekke batterijen, vergeeld en barst in het venster (niet het display gelukkig).
In dezelfde doos het vergrootglas met licht en stuk of 20 spellen en wat lege originele doosjes.

De gameboy heb ik helemaal uit elkaar gehaald en schoon gemaakt, rubberen delen waren ook op dus toch maar besloten zo'n namaak onderdelen kit te bestellen. Nu weer een nette werkende gameboy, toch lachen.

Hoop m'n snes ook nog eens tegen te komen, heb de voeding en de stereo/audio naar tulp kabel al wel ... maar waar de rest is ...

• 3style
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-09 19:10

3style

...

Zucht, er zijn dus mensen die niets te doen hebben. Voor de tweede keer dat mijn aangeboden Sega Saturn met Fenrir ODE van MP is gehaald.

“ Wij hebben melding ontvangen dat uw advertentie niet voldoet aan onze Algemene Voorwaarden. Om die reden hebben wij uw advertentie verwijderd.”

• PsYgHo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-11 22:21
Had ik ook gehad. Met mijn analoque Super NT, en Mega SG, en Mega SD van Terra Onion

Wel de namen noemen, maar niet dat je rom files kan spelen, en geen fpga enzo.
De kenner weet wel wat de namen betekenen en anders wel de foto,s. En zeggen dat het om het hele pakket gaat op, zoals de foto,s.

Dat heeft mij geholpen.

[ Voor 9% gewijzigd door PsYgHo op 11-08-2021 00:18 ]

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

Ja de truc is om geen screenshots met roms e.d. te plaatsen, of te melden dat je een "Saturn met 100 games!" aanbiedt.

Ik meld advertenties van RPi's of Mini's volgestopt met roms ook altijd aan Marktplaats. Mensen die daar geld aan willen verdienen vind ik nooit zo netjes.

Seroczynski schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 22:52:
[...]

Mooi om te zien dat je er echt werk van hebt gemaakt. Prachtige console en er staat nog heel veel gameplezier op je te wachten als je zo nu en dan een Mega Drive spelletje zal spelen :)

Alles is de moeite waard om te repareren, nooit iets weggooien. Audio is misschien een kwestie van schoonmaken zijn, of anders de stereo-jack gebruiken. Ik weet niet of de Pound kabels daar een optie voor hebben, maar de RGB kabels hebben wel een 3.5mm breakout omdat stereo enkel via de front-plug mogelijk is op de model 1 (welke trouwens het vetste model is natuurlijk :+)

Wat is er precies stuk aan het dpad?
Ik dacht eerst dat er niks mis was met California games, maar nu blijkt er toch geluid te ontbreken tijdens de startup. Zal de cartridge eens schoonmaken. Het is sowieso niet een game die ik veel ga spelen.

D-pad plastic is kapot, 3 van de 4 nokjes zijn afgebroken en verder is er een randje afgebroken. Gevolg is dat dus het plastic redelijk veel bewegingsruimte heeft (paar mm). Op de foto die ik eerder postte is het goed te zien. Hier moet ik dus een andere voor vinden, maar heb nog geen vervanging kunnen vinden in mijn eerste zoektocht op ebay en alie. Kapotte 2e hands controllers zijn er ook niet helaas. Mocht iemand weten waar ik een vervangende d-pad kan vinden of er is hier iemand die toevallig nog een kapotte controller heeft liggen dan houd ik me aanbevolen.

Gisteren heb ik 2 uurtjes Sonic gespeeld. Eerste ervaring was heel goed. Sonic 2 is naar huidige maatstaven nog steeds een goede game.
Een aantal dingen vielen wel op. Framerate zakt in als je veel ringen verliest en de inputlag is naar huidige maatstaven best hoog. Nu is dat laatste geen probleem in dit spel. Het voelde beide wel herkenbaar, maar misschien is dit mijn nostalgie filter. Herkennen jullie dit?

Verwijderd

cold_as_ijs schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 10:26:
[...]

Een aantal dingen vielen wel op. Framerate zakt in als je veel ringen verliest en de inputlag is naar huidige maatstaven best hoog. Nu is dat laatste geen probleem in dit spel. Het voelde beide wel herkenbaar, maar misschien is dit mijn nostalgie filter. Herkennen jullie dit?
Komt omdat je op een lcd speelt. Met een crt heb je dit probleem niet.

• Xyphoid
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18-11 13:58
Weet iemand of er werkende codes zijn voor de Game Genie voor Terminator 2 op de NES?
Ik had wat codes gevonden (ook lastig te vinden), maar als ik die invoer werken ze niet.

Kan de Game Genie kapot zijn (denk het haast niet, want sommige codes voor andere spellen werken)? Of hangt het ook nog af of het PAL of NTSC spel is?

Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro

Verwijderd

Xyphoid schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 11:55:
Weet iemand of er werkende codes zijn voor de Game Genie voor Terminator 2 op de NES?
Ik had wat codes gevonden (ook lastig te vinden), maar als ik die invoer werken ze niet.

Kan de Game Genie kapot zijn (denk het haast niet, want sommige codes voor andere spellen werken)? Of hangt het ook nog af of het PAL of NTSC spel is?
Welke terminator 2 heb je? Er is namelijk een judgment day en een arcade game. Wellicht haal je die door elkaar?

Judgment day:

https://etherealgames.com...ent-day/game-genie-codes/

The arcade game:

https://etherealgames.com...de-game/game-genie-codes/

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 11-08-2021 12:11 ]

Xyphoid schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 11:55:

Volgens mij maakt regio wel uit voor Game Genie / Action Replay codes.

• PsYgHo
Wat lag,

Heb speciaal voor dit probleem een OLED gekocht, geen motionblur.., en zéér lage inputlag.
Lg 55c7v

Dus dat is je probleem...

[ Voor 66% gewijzigd door PsYgHo op 11-08-2021 12:56 ]

In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!

Verwijderd schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 11:08:
[...]

Komt omdat je op een lcd speelt. Met een crt heb je dit probleem niet.
Bijna, game optimizer stond nog uit op mijn OLED. Dat maakt wel een verschil 😉

• Xyphoid
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18-11 13:58
Verwijderd schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 12:10:
[...]

Welke terminator 2 heb je? Er is namelijk een judgment day en een arcade game. Wellicht haal je die door elkaar?

Judgment day:

https://etherealgames.com...ent-day/game-genie-codes/

The arcade game:

https://etherealgames.com...de-game/game-genie-codes/
Ah, misschien is dat het.
Thanks, zal later nog eens proberen.

Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro

Verwijderd

PsYgHo schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 12:54:
Wat lag,

Heb speciaal voor dit probleem een OLED gekocht, geen motionblur.., en zéér lage inputlag.
Lg 55c7v

Dus dat is je probleem...
Met een goedkope tv hoeft het ook geen probleem te zijn. Van een slimme 4k naar een domme fhd gegaan, en het beeld ziet er veel beter uit. De upscaler, software in de tv, kabels etc zorgen ook vaak voor problemen.

• PsYgHo
Dat is zeker waar, heb daarom ook nog een Sharp Aquas, hd ready, 720p doet hij, ook zeer lage input lag.

Nou, vandaag toch kleine retro aanwist, toch wel geinspireerd door de wipeout woordenwisseling met @Verwijderd laatst ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Qhx5JLXUXgFyPKoqnwgZEhwCFgc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fde9EjbMSAeS77Wf2oq1fRIN.jpg?f=fotoalbum_large
Moet de cart nog wel beetje schoonmaken, maar hij werkt, en spel zit er qua gfx eigenlijk nog best goed uit moet ik zeggen (en dat op mijn B crt-tje, een ouwe grundig uit, volgens mij, nog de eerste helf van de 90-ies!)

Wellicht nog leuk projectje om te kijken of ik alle wipeout games kan verzamelen....(behalve dan psp/vita..vind het niet echt logisch om games te halen voor handhelds die ik niet heb)

10 second ninja DONE

• martin_v_z
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 13:49
Sagat schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 20:09:
Nou, vandaag toch kleine retro aanwist, toch wel geinspireerd door de wipeout woordenwisseling met @Verwijderd laatst ;)

[Afbeelding]
Moet de cart nog wel beetje schoonmaken, maar hij werkt, en spel zit er qua gfx eigenlijk nog best goed uit moet ik zeggen (en dat op mijn B crt-tje, een ouwe grundig uit, volgens mij, nog de eerste helf van de 90-ies!)

Wellicht nog leuk projectje om te kijken of ik alle wipeout games kan verzamelen....(behalve dan psp/vita..vind het niet echt logisch om games te halen voor handhelds die ik niet heb)
Oe. Die kan ik mij nog wel herinneren.
Was deze nu beter dan de ps1 versie of niet?

Verwijderd

[Afbeelding]

Ohh nice! Die heb ik ook nog liggen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lrMYxm6cPjs0AMyBrSp5orOPcJg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mx8KLxiwlOOTW7DyYrXmVlz2.jpg?f=fotoalbum_large

Wipeout omega editie voor de ps4 is dan aan te raden. Daar zitten ook tracks in van de vita. Dan hoef je ook geen vita te kopen ;-)
Ik heb op de ps3 de fysieke versie met wipeout pure en pulse. De ps4 versie destijds niet gekocht omdat ie in de plus zat.

Wat ik nog wil
Iig ps1 wipeout
Saturn wipeout…?
Misschien toch ook wipeout 3 special
En ja de ps4 versie fysiek

Voor de rest ben ik denk ik redelijk op weg al
(In bezit, 64 dus maar daanaast dus die ps3 versie, ps2 wipeout (dat was er maar 1 toch?) en 2097 en wip3out)

10 second ninja DONE

• Petje72
vandaag een Atari 2600 met games opgepikt. Ze heeft hem destijds zelf gekocht en mee gegamed, zit ook cool schrift bij met highscores en uitleg over game wat je moet doen. Ook heeft ze de handleidingen er in geplakt :9

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P3UnD55bsz09G4SSieQ2e5_pOg0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9S2ezhmVKlANKoFzoHC9ESYn.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ibyxl0dvlD1wnCRW2jD0ztX0Ox8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/D2kb8160enWYYi5hkj38Ctbt.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cZjWCF8OOwtMcQzscdwS_9lQp_c=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nIr6ATIZwAIteCwkDAJAxMY1.jpg?f=fotoalbum_tile

Alles heeft 25 jaar op zolder gelegen bij haar ouders, die moest opgeruimd worden vandaar de verkoop. Mooie is, ik sluit alles aan en het werkt gewoon meteen, wel cool.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/loanqSjV7rnynQeTInJrKXPzWDw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MV4xrSErkwGjMENXpai0cwEE.jpg?f=fotoalbum_large

5 originele games, en van Space Invaders, Spider-man en Missle Command heeft de het doos kapot geknipt en dit en plastic boxen gedaan. Jammer van origineel doosje maar wel leuk. Die tijd keek je natuurlijk niet zo nauw betreft alles origineel bewaren.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cpiY9LxTgcCX0xIwRgWMMKwIQIM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NuB0vppcWZZgphivV2W1E6J3.jpg?f=fotoalbum_large

De andere games zijn denk ik home-brew of zo? zit wel een leafletje bij in het Nederlands dus ik vermoed dat ze wel in een winkel zijn verkocht. Op de cartridges zelf staat geen merk of Made in ... o.i.d. De 32 games cartridge is wel cool, er zitten dipswitches aan de voorkant om de game te selecteren.

Heeft iemand over deze "homebrew" iets meer info? ik vind er wel een paar op ebay maar geen info betreft maker, label, uitgever, etc. op Price Charting vind ik ze ook niet.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5noy-Dll643Y7IzS6Y2HqCjOPfQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uwuS3gzDELrxFDdZIo3C6DND.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/t7q6HgtvvesfODsIfJwEsdIcguA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YBY3I8oZDjzLPgFsRBWp4Wwr.jpg?f=fotoalbum_tile

Update: ik heb al iets gevonden op http://www.atarimania.com :)

Verwijderd

Sagat schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 20:47:
Ik heb op de ps3 de fysieke versie met wipeout pure en pulse. De ps4 versie destijds niet gekocht omdat ie in de plus zat.

Wat ik nog wil
Iig ps1 wipeout
Saturn wipeout…?
Misschien toch ook wipeout 3 special
En ja de ps4 versie fysiek

Voor de rest ben ik denk ik redelijk op weg al
(In bezit, 64 dus maar daanaast dus die ps3 versie, ps2 wipeout (dat was er maar 1 toch?) en 2097 en wip3out)
Ik vind zelf wipeout 2097 de beste. Vooral door de muziek die er in zit. Wipeout 3 SE vind ik zelf een stuk minder.

Op de ps2 heb je volgens mij wipeout pulse en fusion.

[Afbeelding]

Nice man! Die wil/moet ik ook nog :o

• Bruiser
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online

[Afbeelding]
Die heb ik ook CIB liggen… moet eerlijk bekennen dat ik die nog nooit gespeeld heb… 🙄

(Retro) Game collectie

• Bruiser
  • Niet online
Vandaag een Sony Trinitron 4:3 21” TV opgehaald. Helaas nog geen PVM maar voor mijn huidig budget the next best thing én in een, voor mij, ideaal formaat!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WpFte2seQ7vc6LB4ttTly7Uuc5s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1Ev0o2NrIOazfGmTQ2d6RGHS.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 55% gewijzigd door Bruiser op 12-08-2021 02:24 ]

(Retro) Game collectie

martin_v_z schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 20:16:
[...]

Oe. Die kan ik mij nog wel herinneren.
Was deze nu beter dan de ps1 versie of niet?
Goede vraag! Ps1 gfx vs n64 gfx tsja beiden zijn voor en nadelen, en minder (maar wel loading screens :o ) laden op n64. Muziek is natuurlijk wel cd op ps1. En bij n64 analoog sturen.

Ik wil zeker mijn ps1 versie (en dan dus op dit moment 2097) spelen en vergelijken. Moet zeggen dat ik me mentaal wel voorbereid had op veel fog/blur bij de n64 maar dat viel reuze mee! Korte drawdistance maar was bij ps1 volgens mij niet veel beter. Beperking van de tijd vermoed ik (weet dat ik me ook ergerde aan colin mcrae op pc in die tijd ;) )

10 second ninja DONE

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:28

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Petje72 schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 22:41:
vandaag een Atari 2600 met games opgepikt. Ze heeft hem destijds zelf gekocht en mee gegamed, zit ook cool schrift bij met highscores en uitleg over game wat je moet doen. Ook heeft ze de handleidingen er in geplakt :9

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]

Alles heeft 25 jaar op zolder gelegen bij haar ouders, die moest opgeruimd worden vandaar de verkoop. Mooie is, ik sluit alles aan en het werkt gewoon meteen, wel cool.

[Afbeelding]

5 originele games, en van Space Invaders, Spider-man en Missle Command heeft de het doos kapot geknipt en dit en plastic boxen gedaan. Jammer van origineel doosje maar wel leuk. Die tijd keek je natuurlijk niet zo nauw betreft alles origineel bewaren.

[Afbeelding]

De andere games zijn denk ik home-brew of zo? zit wel een leafletje bij in het Nederlands dus ik vermoed dat ze wel in een winkel zijn verkocht. Op de cartridges zelf staat geen merk of Made in ... o.i.d. De 32 games cartridge is wel cool, er zitten dipswitches aan de voorkant om de game te selecteren.

Heeft iemand over deze "homebrew" iets meer info? ik vind er wel een paar op ebay maar geen info betreft maker, label, uitgever, etc. op Price Charting vind ik ze ook niet.

[Afbeelding][Afbeelding]

Update: ik heb al iets gevonden op http://www.atarimania.com :)
Die 32-in-één is natuurlijk gewoon een bootleg/illegaal spul. Die had je voor wel meer consoles. Zo heb ik ook ooit een cartridge gehad voor de Sega Game Gear. Er stonden een aantal 'grote' titels op, de rest was allemaal héél slecht geport van b.v. de NES en vaak niet eens compleet. Mijn pa betaalde toen op de Canarische Eilanden zo'n 170 gulden geloof ik voor dat ding 8)7

Mijn muziekcollectie op Discogs

• 3style

3style

...

Bruiser schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 02:22:
Vandaag een Sony Trinitron 4:3 21” TV opgehaald. Helaas nog geen PVM maar voor mijn huidig budget the next best thing én in een, voor mij, ideaal formaat!

[Afbeelding]
Nice, ik heb die ook nog op zolder liggen. Mooi formaat en prima beeld. Die van mij heeft helaas een te irritante hoge piep (high pitched CRT noise).

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07:41

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

3style schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 14:27:
[...]

Nice, ik heb die ook nog op zolder liggen. Mooi formaat en prima beeld. Die van mij heeft helaas een te irritante hoge piep (high pitched CRT noise).
Dat is vaak te fixen door wat hotglue op/om de coil te spuiten. ;)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• 3style

3style

...

Michael Knight schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 15:25:
[...]

Dat is vaak te fixen door wat hotglue op/om de coil te spuiten. ;)
Thanks, ga ik ooit eens proberen :)

• Ryatzu
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16:06

[Afbeelding]
Ik had precies dezelfde op het oog via marktplaats. Helaas kon ik hem wegens prive redenen niet eerder ophalen dan volgende week.

Welke consoles ga je erop aansluiten? Ben benieuwd hoe hij is. Gefeliciteerd _/-\o_

Verwijderd

Ryatzu schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 16:11:
[...]

Ik had precies dezelfde op het oog via marktplaats. Helaas kon ik hem wegens prive redenen niet eerder ophalen dan volgende week.

Welke consoles ga je erop aansluiten? Ben benieuwd hoe hij is. Gefeliciteerd _/-\o_
Zeker een aanrader. Ik heb hem hier ook staan. Zeer scherp beeld. 1 van de laatste crt trinitron tv's volgens mij.

Verwijderd

.

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2022 10:12 ]

• Petje72
Verwijderd schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 10:53:
[Afbeelding]

Een van de highlights van mijn collectie. De 10 Million Edition PSX. Uitgegeven om 10 miljoen verkopen te vieren. Van elke regio zijn er 100 gemaakt en dit betreft de PAL versie. Gezien de toegenomen prijzen twijfel ik al een tijdje om hem in de verkoop te zetten, maar ergens kan ik het niet over mijn hart verstrijken.
Wow die is heeeeel vet. _/-\o_ never sell !

welk type is het? want je hebt ook een Dev en/of Japanse Net Yaroze versie in deze kleur DTL-H3000, de PAL versie is de DTL-H3002

[ Voor 8% gewijzigd door Petje72 op 13-08-2021 11:05 ]

Verwijderd schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 10:53:
[Afbeelding]

Een van de highlights van mijn collectie. De 10 Million Edition PSX. Uitgegeven om 10 miljoen verkopen te vieren. Van elke regio zijn er 100 gemaakt en dit betreft de PAL versie. Gezien de toegenomen prijzen twijfel ik al een tijdje om hem in de verkoop te zetten, maar ergens kan ik het niet over mijn hart verstrijken.
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ Heel gaaf!

Van de week nog getwijfeld om een (tweedehands) 500 million PS4 te kopen, maar het zou te gortig worden voor pure kastvulling (zeg ik...). Bovenaan m'n lijstje staat een 20th ann. PS4, maar die zijn helemaal achterlijk duur. Had er eerder op moeten inspringen, maar 500+ Euro voor mezelf verantwoorden terwijl ik al tig PS4's heb... ;(

Verwijderd

.

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2022 10:13 ]

• Henkje.doc
Exorcist schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 11:04:
[...]

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ Heel gaaf!

Van de week nog getwijfeld om een (tweedehands) 500 million PS4 te kopen, maar het zou te gortig worden voor pure kastvulling (zeg ik...). Bovenaan m'n lijstje staat een 20th ann. PS4, maar die zijn helemaal achterlijk duur. Had er eerder op moeten inspringen, maar 500+ Euro voor mezelf verantwoorden terwijl ik al tig PS4's heb... ;(
Ik ken dat gevoel.
Voor mij is het altijd het gevoel, heb ik het geld over en er voor over.
Was vroeger bij het dvd collectie tijdwerk wat makkerlijker, maar toen woonde ik thuis :)
Probeer wel altijd een apart potje te hebben voor dit soort dingen die dan opeens voorbij komen.

Beetje hetzelfde als met een retro game beurs.
Ik pak eek budget van geld wat op mag (maar niet hoeft) en op die manier ontstaan er voor mij geen problemen. Heb dan ook wel een goede discipline dus ik pin niet zomaar bij.

En soms een pauze kan ook geen kwaad. Heb je mooi tijd om ruimte te gaan zoeken voor toekomstige aankopen :o
Henkje.doc schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 11:44:
[...]

Ik ken dat gevoel.
Was vroeger bij het dvd collectie tijdwerk wat makkerlijker, maar toen woonde ik thuis :)
Probeer wel altijd een apart potje te hebben voor dit soort dingen die dan opeens voorbij komen.

Ik pak eek budget van geld wat op mag (maar niet hoeft) en op die manier ontstaan er voor mij geen problemen. Heb dan ook wel een goede discipline dus ik pin niet zomaar bij.

En soms een pauze kan ook geen kwaad. Heb je mooi tijd om ruimte te gaan zoeken voor toekomstige aankopen :o
Discipline, toverwoord :+

Als ik eenmaal m'n bui heb/m'n zinnen ergens op heb gezet, moét ik het hebben en het liefst per direct.
Scheelt bij mij heel veel of ik echt actief ga zoeken en kijken, je komt altijd wel iéts tegen wat je nog "moet" hebben. Maar ben na die Minecraft One S en Cyberpunk One X wel ff klaar. Komt nog wel een Series S aan naast m'n X (voor emulatie) maar dan hou ik écht ff op. Eerlijk waar :+

• Petje72
Henkje.doc schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 11:44:
[...]

Ik ken dat gevoel.

Zo herkenbaar, zeker betreft pauze nemen maar ik heb daar zo'n moeite mee. Laatst een andere auto gekocht dus me voorgenomen geen consoles en games te kopen voor een tijd. Zul je zien, kom je allerlei dingen tegen die je graag wil en ook voor een geodkope tot redelijke prijs. Dan kan ik de verleiding niet weerstaan helaas. Ik moet eigenlijk de discipline hebben om gewoon niet te gaan zoeken en kijken 8)7

• Bruiser
  • Niet online

[Afbeelding]
Net even getest met een Snes (met rgb kabel), geeft inderdaad prachtig beeld!

Deze gaat gebruikt worden voor de lightgun games (en andere zaken die een CRT vereisen zoals bepaalde 3D applicaties). Ik denk dan aan de NES (zapper / Rad Racer), SMS (phaser / 3D-bril), MD (menacer), Saturn / Dreamcast / Xbox (voornamelijk voor House of the Dead) & PS1 (o.a. Time Crisis serie).

(De snes staat niet tussen dit lijstje omdat ik de Super Scope games maar niets vind.)

(Retro) Game collectie

• Bruiser
  • Niet online
Herkenbare situaties hierboven…

De enige manier, voor mij, om te stoppen met bijkopen is -bewust- niet meer kijken naar zoekertjes, beurzen, 2dehandsmarkten, enz… Want anders zie ik toch altijd wel iets dat ik wil…
En stoppen met hier op het forum te lezen, want hier wordt ik ook wel vaak getriggerd :p

(Retro) Game collectie

• Flozem
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19-11 08:11

[Afbeelding]
Nice one. Ik heb zelf destijds een 14 inch nieuw gekocht. Volgens mij is dit een van de laatste Trinitron modellen. Inderdaad prachtig beeld.

Verwijderd

Bruiser schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 19:11:
Herkenbare situaties hierboven…

De enige manier, voor mij, om te stoppen met bijkopen is -bewust- niet meer kijken naar zoekertjes, beurzen, 2dehandsmarkten, enz… Want anders zie ik toch altijd wel iets dat ik wil…
En stoppen met hier op het forum te lezen, want hier wordt ik ook wel vaak getriggerd :p
Dat dus met name @Verwijderd is slecht voor de bankrekening :( ;)

• Bruiser
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 20:35:
[...]

Hij niet alleen… maarja, één van de grootste invloeden 7(8)7

(Retro) Game collectie

• Bruiser
  • Niet online
Flozem schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 19:25:
[...]

Nice one. Ik heb zelf destijds een 14 inch nieuw gekocht. Volgens mij is dit een van de laatste Trinitron modellen. Inderdaad prachtig beeld.
Deze is echt in super goede staat. Opgehaald bij een ouder koppel. Was de extra TV van in hun slaapkamer maar is weinig gebruikt :)

Als ik er nog van dit type tegenkom pik ik die toch ook op. Kan nooit kwaad een reserve te hebben :p

(Retro) Game collectie

Ik was van plan het rustig aan te doen met de verzameling voor de sega. Idee was om rustig over tijd mijn verzameling uit te breiden zodat ik de games ook nog kon spelen tussendoor. Dus vandaag maar even de volgende games gekocht:
- sonic
- sonic 3
- sonic & knuckles
- indiana jones
- aladdin
- talespin
- streetfighter 2
- jurassic park

Alle games zijn helemaal compleet, wat me wel verstandig leek met het oog op de toekomst.

Nu ontbreken alleen nog Golden Axe 2, Mortal Kombat 2 en Mega games 2. Iets zegt me dat ik die voor het einde van het jaar (of maand) ook wel heb.

Even iets anders, op marktplaats kom ik nu veel grandado reclames tegen. Neem aan dat dit chinese namaak is of mis ik iets?
Is het redelijk te zien dat het namaak is en wat is de kwaliteit? Niet dat ik dadelijk veel te veel ga betalen voor goedkope slechte namaak omdat ik toch koos om niet op te halen op marktplaats 😬

• Bruiser
  • Niet online
cold_as_ijs schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 22:22:
Ik was van plan het rustig aan te doen met de verzameling voor de sega. Idee was om rustig over tijd mijn verzameling uit te breiden zodat ik de games ook nog kon spelen tussendoor. Dus vandaag maar even de volgende games gekocht:
- sonic
- sonic 3
- sonic & knuckles
- indiana jones
- aladdin
- talespin
- streetfighter 2
- jurassic park

Alle games zijn helemaal compleet, wat me wel verstandig leek met het oog op de toekomst.

Nu ontbreken alleen nog Golden Axe 2, Mortal Kombat 2 en Mega games 2. Iets zegt me dat ik die voor het einde van het jaar (of maand) ook wel heb.

Even iets anders, op marktplaats kom ik nu veel grandado reclames tegen. Neem aan dat dit chinese namaak is of mis ik iets?
Is het redelijk te zien dat het namaak is en wat is de kwaliteit? Niet dat ik dadelijk veel te veel ga betalen voor goedkope slechte namaak omdat ik toch koos om niet op te halen op marktplaats 😬
Mooi lijstje al!

Op vraag ivm grandado kan ik niet antwoorden, ik ken het niet.

Maar ik heb al lang onderstaand lijstje wbt Megadrive games. Misschien ook de moeite om eens te bekijken:

MD Must haves

Quackshot
Leuke Dondald Duck game die Indiana Jones spooft en nog vrij pittig wordt.

Aladdin
Prachtig getekende game (door de Disney animators zelf getekend) met heerlijk soepele gameplay.

Jungle Book
Mooi getekende game, zij het net niet zo mooi als de andere Disney-filmgames, die de jungle sfeer goed nabootst en een extra uitdaging heeft doordat je elk level moet doorzoeken.

Ghostbusters
Een van de weinige goede Ghostbuster-games. Een platformspel met een origineel verhaal waarin je daadwerkelijk kan spelen als figuren die goed lijken op Aykroyd, Ramis en Murray, getekend in een grappige SD-stijl.

Lion King
Net als Aladdin zijn ook hier de sprites getekend door de animators van Disney en ook de besturing is weer erg goed. Leuk aan deze game is dat je zowel als jonge als volwassen Simba speelt. Het eindgevecht lijkt alleen wel uren te duren.

Pitfall: the mayan adventure
Een 16-bit update van de klassieker (die overigens ook in de game verstopt zit) die zich tot een van de minder bekende maar toch erg goed speelbare platformgames van het 16-bit tijdperk mag rekenen.

Garfield
Ongelooflijk vloeiend en cartoony getekende game, gemaakt door Sega zelf. Het heeft weinig met Garfield zelf te maken maar de levels zijn leuk (allemaal gefocust op een bepaald genre film) en de presentatie is erg goed met mooie animaties en Garfield die voor elk level een apart kostuum draagt. Dit soort details zie je niet veel bij dit soort games.

Bonanza Bros
Een vrij unieke game voor die tijd aangezien je moet sluipen en stelen om zo een aantal gebouwen leeg te halen en op tijd te ontsnappen. Je speelt als een van de 2 inbrekende Bonanzo Bros en moet zorgvuldig te werk gaan om bewakers te omzeilen en uit te schakelen. De game is ook leuk als multiplayer-game.

EarthWorm Jim
Prettig geschifte en absurde platform game. De gameplay zelf is niet altijd even best maar de humor en unieke stijl maken veel goed.

Zombies ate my neighbours
Deze Lucasarts game is een grote parodie op allerlei horrorfilms. Je moet door levels zoeken naar mensen die gered moeten worden van de monsterinvasie terwijl je een enorme hoeveelheid aan wapens kan gebruiken, van waterpistolen tot bazooka's tot ijslolly's tot opblaasclowns.

Beavis & Butthead
Een game die de serie aandoet. Deels platformgame, deels puzzelgame waarbij je goed moet nadenken en je in B&B's hoofd moet plaatsen om zo uiteindelijk alle delen van de tockets voor GWAR te bemachtigen. Denk hierbij aan het verzamelen van dode ratten om deze te frituren in de lokale BurgerWorld.

Rock & Roll Racing
Een verrassend leuke race-game in 3/4 perspectief. Wat deze game onderscheidt van de rest is het feit dat je geld kan verdienen met races en daarmee je auto (en de wapens er op) flink kan upgraden. Ook is het een van de eerste games met een gelicenseerde soundtrack met songs zoals Paranoid, Highway Star en Born to be Wild spelend gedurende de races.

(*meningen kunnen uiteraard verschillen ;) )

(Retro) Game collectie

Bruiser schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 22:47:
[...]

Mooi lijstje al!

Maar ik heb al lang onderstaand lijstje wbt Megadrive games. Misschien ook de moeite om eens te bekijken:

MD Must haves

Quackshot

Aladdin
Prachtig getekende game (door de Disney animators zelf getekend) met heerlijk soepele gameplay.

Jungle Book
Mooi getekende game, zij het net niet zo mooi als de andere Disney-filmgames, die de jungle sfeer goed nabootst en een extra uitdaging heeft doordat je elk level moet doorzoeken.

Ghostbusters
Een van de weinige goede Ghostbuster-games. Een platformspel met een origineel verhaal waarin je daadwerkelijk kan spelen als figuren die goed lijken op Aykroyd, Ramis en Murray, getekend in een grappige SD-stijl.

Lion King
Net als Aladdin zijn ook hier de sprites getekend door de animators van Disney en ook de besturing is weer erg goed. Leuk aan deze game is dat je zowel als jonge als volwassen Simba speelt. Het eindgevecht lijkt alleen wel uren te duren.

Een 16-bit update van de klassieker (die overigens ook in de game verstopt zit) die zich tot een van de minder bekende maar toch erg goed speelbare platformgames van het 16-bit tijdperk mag rekenen.

Garfield
Ongelooflijk vloeiend en cartoony getekende game, gemaakt door Sega zelf. Het heeft weinig met Garfield zelf te maken maar de levels zijn leuk (allemaal gefocust op een bepaald genre film) en de presentatie is erg goed met mooie animaties en Garfield die voor elk level een apart kostuum draagt. Dit soort details zie je niet veel bij dit soort games.

Bonanza Bros
Een vrij unieke game voor die tijd aangezien je moet sluipen en stelen om zo een aantal gebouwen leeg te halen en op tijd te ontsnappen. Je speelt als een van de 2 inbrekende Bonanzo Bros en moet zorgvuldig te werk gaan om bewakers te omzeilen en uit te schakelen. De game is ook leuk als multiplayer-game.

EarthWorm Jim
Prettig geschifte en absurde platform game. De gameplay zelf is niet altijd even best maar de humor en unieke stijl maken veel goed.

Deze Lucasarts game is een grote parodie op allerlei horrorfilms. Je moet door levels zoeken naar mensen die gered moeten worden van de monsterinvasie terwijl je een enorme hoeveelheid aan wapens kan gebruiken, van waterpistolen tot bazooka's tot ijslolly's tot opblaasclowns.

Beavis & Butthead
Een game die de serie aandoet. Deels platformgame, deels puzzelgame waarbij je goed moet nadenken en je in B&B's hoofd moet plaatsen om zo uiteindelijk alle delen van de tockets voor GWAR te bemachtigen. Denk hierbij aan het verzamelen van dode ratten om deze te frituren in de lokale BurgerWorld.

Rock & Roll Racing
Een verrassend leuke race-game in 3/4 perspectief. Wat deze game onderscheidt van de rest is het feit dat je geld kan verdienen met races en daarmee je auto (en de wapens er op) flink kan upgraden. Ook is het een van de eerste games met een gelicenseerde soundtrack met songs zoals Paranoid, Highway Star en Born to be Wild spelend gedurende de races.

Grrrr je brengt me op ideeën, dat is niet de bedoeling 😁. Ik had vroeger iets 15 spellen op de sega, probeer vooral de spellen waar ik een goeie herinnering aan had weer aan te schaffen met misschien een pareltje dat ik heb gemist. Maar ik houd je lijstje in het achterhoofd.

Aladdin is wat mij betreft ook een must have. Kan me herinneren als een goeie platformer die goed te doen was. Heb hem meerdere malen uitgespeeld en zag er mooi uit inderdaad. Maar goed dat ik hem ook besteld heb😉

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 20:35:
[...]

Hahaha sorry, sorry. Maar er komt binnenkort toch weer wat leuks binnen ;-)

Verwijderd

cold_as_ijs schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 22:22:
- sonic
- sonic 3
- sonic & knuckles
- indiana jones
- aladdin
- talespin
- streetfighter 2
- jurassic park

Ik ben een enorme fan van de orginele jurassic park en ook de games. Vooral de snes versie. Maar de mega drive versie kom ik het eerste level niet eens door. Heb jij hem al gespeeld? Ik heb echt geen idee wat ik in die game moet doen.

• Bruiser
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 00:57:
[...]

Ik ben een enorme fan van de orginele jurassic park en ook de games. Vooral de snes versie. Maar de mega drive versie kom ik het eerste level niet eens door. Heb jij hem al gespeeld? Ik heb echt geen idee wat ik in die game moet doen.
JP rules! :D

https://gamefaqs.gamespot...-jurassic-park/faqs/18948 ;)

(Retro) Game collectie

Verwijderd

Thanks

Ik ga hem eens doorlezen. Heb de gehele orginele trilogy net op 4k bluray gekocht. Eerst die kijken, dan de games spelen. :-)

Verwijderd

Bruiser schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 22:47:
[...]

Mooi lijstje al!

MD Must haves

Quackshot

Aladdin

Jungle Book

Ghostbusters

Lion King

Garfield

Bonanza Bros

EarthWorm Jim

Beavis & Butthead

Rock & Roll Racing

Wel Quackshot benoemen maar dan niet Donald in Maui Mallard -O-

Dan ook nog Rocket Knight, en de beste in mijn optiek Ristar!
En nog veel veel meer, de megadrive heeft zoveel mooi te bieden. :)

• Bruiser
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 07:13:
[...]

Wel Quackshot benoemen maar dan niet Donald in Maui Mallard -O-

Dan ook nog Rocket Knight, en de beste in mijn optiek Ristar!
En nog veel veel meer, de megadrive heeft zoveel mooi te bieden. :)
Die laatste 2 heb ik niet.

Dat lijstje is een copy van ergens (weet niet meer waar) van 10j geleden ofzo…Vul het gerust aan ;)

(Retro) Game collectie

• Bruiser
  • Niet online
Mocht iemand trouwens een Snes must have lijstje hebben ben ik wel nieuwsgierig naar :)

(Retro) Game collectie

• Flozem
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19-11 08:11
Nog wat must-haves op de Megadrive:
- Castlevania
- Alissia Dragoon
- Mega Turrican
- Thunderforce iv
- Gunstar Heroes
- Streets of Rage 2
- Chaos Engine

Alleen die laatste heb ik zelf nog niet. :p

• 3style

3style

...

Flozem schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 10:23:
Nog wat must-haves op de Megadrive:
- Castlevania
- Alissia Dragoon
- Mega Turrican
- Thunderforce iv
- Gunstar Heroes
- Streets of Rage 2
- Chaos Engine

Alleen die laatste heb ik zelf nog niet. :p
En Michael Jackson's Moonwalker! :)

• E - Jay
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-11 18:28
3style schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 12:39:
[...]

En Michael Jackson's Moonwalker! :)
Ik bewaar nog goede herinneringen aan de volgende spellen:

Final Fight (snes/sega cd)
Yoshi's Island (snes)
Donkey Kong Country 1, 2 en 3 (snes)
Killer Instinct (snes)
Dynamite Haddy (megadrive)
Cyborg Justice (megadrive)
Golden Axe (megadrive)
Contra/Probotector serie (beide)
Desert/Jungle/Urban Strike (beide)
Street Fighter (beide)

Er waren ook twee spellen met Micky Mouse, ben ik naam even van kwijt, bij de 1 kon hij toveren en bij de ander begon het in zwart/wit en werd de boel hoe verder je kwam meer ingekleurd.

Niet meer origineel in bezit helaas, gebruik soms een emulator. :o

Verwijderd

-

[ Voor 103% gewijzigd door Verwijderd op 24-09-2021 13:39 ]

Ik miste in het md tips lijsjes gebeuren nog 1 game (ok vast nog wel wat meer maar) contra/probotector, geweldige game op de megadrive, wel erg moeilijk. Jap versie beter te doen of game patchen (indien je de mogelijkheid daarvoor hebt)
offtopic:
en natuurlijk de semi opvolger blazing chrome, helaas is deze alleen voor moderne consoles. Ik dacht iets gezien te hebben van een port, maar dit was een fan project.

10 second ninja DONE

Verwijderd

Sagat schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 15:33:
Ik miste in het md tips lijsjes gebeuren nog 1 game (ok vast nog wel wat meer maar) contra/probotector, geweldige game op de megadrive, wel erg moeilijk. Jap versie beter te doen of game patchen (indien je de mogelijkheid daarvoor hebt)
offtopic:
en natuurlijk de semi opvolger blazing chrome, helaas is deze alleen voor moderne consoles. Ik dacht iets gezien te hebben van een port, maar dit was een fan project.
Ook nergens een Shinobi, Robocop vs Terminator, of bv Ex-mutant het spel wat eigenlijk een X-men spel had moeten worden, maar door licentie gedoe niet ging, en in mijn ogen beter is dan het officiële X-men.

---

Hier zijn ook nog een paar spelletjes toegevoegd.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1iWt00V48UJlERC-rTuKRnCYhD8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/M9uOW1n4h9ocaE4aVOuPdWP9.jpg?f=fotoalbum_large

• eindbaasflipse
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 12:40
Ik heb afgelopen maandag (eindelijke) een Super NT en Mega SG bemachtigd van Analogue. Ik heb echt zin om te zien hoe mijn games er dan uitzien.

• Bruiser
  • Niet online
E - Jay schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 13:30:
[...]
Er waren ook twee spellen met Micky Mouse, ben ik naam even van kwijt, bij de 1 kon hij toveren en bij de ander begon het in zwart/wit en werd de boel hoe verder je kwam meer ingekleurd.

Niet meer origineel in bezit helaas, gebruik soms een emulator. :o
Fantasia en Mickey Mania 😉

(Retro) Game collectie

Wat betreft MD games: "must-haves" vind ik persoonlijk klinkklare onzin. Een spel kan meesterlijk zijn, maar gewoon niet jouw "ding" of genre. Neem iets als Halo, een Xbox "must-have" en system seller nummer één. Aan mij niet besteed. Ik heb de delen wel, maar nooit gespeeld. Ik trek het sfeertje niet (net als vrijwel alle science fiction meuk). Dat gezegd hebben, persoonlijk vind ik de volgende (nog niet genoemde) titels de moeite waard op de MD. Even te lui om mijn eigen games erbij te pakken :+ :

Haunting:

Afbeeldingslocatie: https://commondatastorage.googleapis.com/images.pricecharting.com/AMIfv96ZhNzHjbTZO0KkxzlQ9z9Pij6R7DBqznLT58wnLbRmkEJR7R7Ic34W4NIhcV8IFys2bBo0hjbqCngwj_VuLzpLwX_UhKmcAmr0aLNxmTJZhnSmEsz3l74tUDu1AYG7ZYEHCAhTLtocpmJ_aPDl3O0qklvirg/240.jpg

Een (isometrisch) spel waarbij je als geest mensen de stuipen op het lijf moet jagen.

Micro Machines (1, 2 (Tournament) :

Afbeeldingslocatie: https://commondatastorage.googleapis.com/images.pricecharting.com/AMIfv95sil66-f9E9MYZwJXFtw5Sr1gUsjeD9KReh71-sHYnq7AwFlREbi6kobL9JX-oUwAlpwUnIIdJrhnL6zRD3kRd5BAVW1Txv2fu2laREdJbovCrq_B0nx1WVzrfGh464F-6vi2Wz0NY0TRi_0usF6yG3n0Bmw/240.jpg

Behoeft geen verdere uitleg :P . Erg handig in die tijd was dat je extra controllers op de cartridge kon koppelen.

Afbeeldingslocatie: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/e/e6/Mega_drive_j-cart.jpg/200px-Mega_drive_j-cart.jpg

Outrun:

Afbeeldingslocatie: https://commondatastorage.googleapis.com/images.pricecharting.com/accf8fd47c74e1bc1e502d30a4f9509ab05bd6ce2d3711a9d78dec635fd09f9f/240.jpg

Super Hang-On:

Afbeeldingslocatie: https://www.retroplace.com/pics/genesis/packshots/39252--super-hang-on.png

Comix Zone:

Afbeeldingslocatie: https://commondatastorage.googleapis.com/images.pricecharting.com/AMIfv94fpPkgvZ6otaN5_3Gz9Wi5RZTc7bR1XXgnc90_igIoEzl42LwC8sgfRjPOC9X-ucYFMcKZ82KBtkxxFNT7XHLKabuZbxSNlIAA5i4RK_2GSPnzVyxVtxluSJEN0ZBcIlo3_JX2vjRKcHe2kR-zQqIATkhLjQ/240.jpg

Nog steeds uniek omdat je lijkt te spelen alsof je in een stripboek belandt bent. Begrijp niet dat daar niet veel meer mee gedaan is in de loop der tijd.

Home Alone:

Afbeeldingslocatie: https://www.retroplace.com/pics/genesis/packshots/36999--home-alone.png

Leuk om met de kerstdagen te spelen en - by far - het beste Home Alone spel op welke console dan ook.

Road Rash II:

Afbeeldingslocatie: https://www.romspedia.com/img/roms/Road-rash-II-sega-genesis-cover.jpg

De Strike delen (Jungle, Urban, Desert)

Afbeeldingslocatie: https://assets.catawiki.nl/assets/2020/5/12/a/b/4/ab463d16-e31d-4170-928b-990c86c0e8c7.jpg

Virtua Racing:

Afbeeldingslocatie: https://commondatastorage.googleapis.com/images.pricecharting.com/AMIfv97Ux89qaGcoQuNfcHpFSzzOdhAaEbpetaQ5ZRIzUujfOobQ7O2WktsUKJ5XJOUCruu9zejK6Jv-h_FFnBzNyARXMI3QDAx3ATMw0R1Et4Jr3ftnvhMD1xos-Y67_07rHqtf_5TQG7KRHEjg_u7gQBaMoE2zYw/240.jpg

Is mijns inziens niet heel best oud geworden (er is nog een PS2 versie die dat wél is) maar puur door de revolutie van destijds én het feit dat dit naar mijn weten het enige spel is met een extra SVP chip, toch in het lijstje.

• gast7
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 10-11 14:42
Exorcist schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 10:45:
Wat betreft MD games: "must-haves" vind ik persoonlijk klinkklare onzin. Een spel kan meesterlijk zijn, maar gewoon niet jouw "ding" of genre. Neem iets als Halo, een Xbox "must-have" en system seller nummer één. Aan mij niet besteed. Ik heb de delen wel, maar nooit gespeeld. Ik trek het sfeertje niet (net als vrijwel alle science fiction meuk). Dat gezegd hebben, persoonlijk vind ik de volgende (nog niet genoemde) titels de moeite waard op de MD. Even te lui om mijn eigen games erbij te pakken :+ :
Als fps games niet echt je ding zijn dan vermoedt ik dat halo erg snel van het must have lijstje afvalt inderdaad.

Verwijderd

Voor mij was zombies Ate My Neighbors toch echt een parel. Wat een leuke game is dat. Nu nog steeds is deze game goed speelbaar, zelfs nog voor de ps4/xbox one uitgekomen.

En deze twee (scifi games) heb ik vroeger toch het meeste gespeeld:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5I3DIzmI-wUDSDwRmc4iKGlqrfE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3CdoPa8xpkWDDpxnxyznyNTS.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ygJP5ZQRQ2t1X166xoDjE32gyyI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IT0BNTNXUMT6nO8N90bF4uvs.jpg?f=fotoalbum_large

Vooral flashback speel ik nog regelmatig. Blijft een hele toffe game. Jammer dat de ubisoft remake op de ps3 zo slecht was en dat er nooit iemand een vervolg heeft gemaakt.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 15-08-2021 12:09 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 12:08:
Voor mij was zombies Ate My Neighbors toch echt een parel. Wat een leuke game is dat. Nu nog steeds is deze game goed speelbaar, zelfs nog voor de ps4/xbox one uitgekomen.

En deze twee (scifi games) heb ik vroeger toch het meeste gespeeld:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Vooral flashback speel ik nog regelmatig. Blijft een hele toffe game. Jammer dat de ubisoft remake op de ps3 zo slecht was en dat er nooit iemand een vervolg heeft gemaakt.
En de remake op de PS4?? Is die beter? Zag wel deze combinatie voorbij komen. Staat nog op mijn shortlist, mede door de mindere verkrijgbaarheid van het origineel.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 12:32:
[...]

En de remake op de PS4?? Is die beter? Zag wel deze combinatie voorbij komen. Staat nog op mijn shortlist, mede door de mindere verkrijgbaarheid van het origineel.
Is geen remake, is gewoon een simpele port. Ook al op de Vita geport. Is geen verschil met het orgineel.

Verwijderd

Nog een paar MD aanraders,

Batman.
Volgt redelijk de Burton film, en een goede actie platform
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2Gxh7nJHLXoAK-NiAMZrlAHF1sc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/K6F8hcYT13vzAW6H3rVkbcyS.jpg?f=fotoalbum_large

Decap Attack.
Physco Fox op de mastersystem alleen nog beter, met name geen glijpartijen meer.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ooYW3IWY2YbxnO63acuzWWkAqSk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eAUgPa8frckKJCDSP7vdaIqS.jpg?f=fotoalbum_large .

Hook.
Het heeft een heerlijk sfeertje wat erg op de film lijkt (als die eenmaal in neverland is dan)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9WJyNaLi14yO5hDE_dbAgMBe-ck=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TjC07mFn1gz2nphUD8Hr80NZ.jpg?f=fotoalbum_large

Toystory.
Lionking & Aladin zijn top, maar Toystory mag er ook zeker wezen. Heel knap staaltje programmeer werk. Lijkt wel een PS1/N64 titel.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/x809B6_KNn-EL3nFekNtZJbD5W0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LzEazLPkeRK7fsfgVJ03jDDx.jpg?f=fotoalbum_large

En dan natuurlijk Wonderboy MW. prachtig vervolg van monsterland al het goede daarvan met wat extra's.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9vCgcUbeio0bhb9z4cnI3ylYe34=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5Z6mpoTEoaNcJ86KWzPorcN0.jpg?f=fotoalbum_large

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 14:28:
Nog een paar MD aanraders,

Batman.
Volgt redelijk de Burton film, en een goede actie platform
[Afbeelding]

Decap Attack.
Physco Fox op de mastersystem alleen nog beter, met name geen glijpartijen meer.
[Afbeelding] .

Hook.
Het heeft een heerlijk sfeertje wat erg op de film lijkt (als die eenmaal in neverland is dan)
[Afbeelding]

Toystory.
Lionking & Aladin zijn top, maar Toystory mag er ook zeker wezen. Heel knap staaltje programmeer werk. Lijkt wel een PS1/N64 titel.
[Afbeelding]

En dan natuurlijk Wonderboy MW. prachtig vervolg van monsterland al het goede daarvan met wat extra's.
[Afbeelding]
Hook is echt tof! Vroeger kon ik slechts de eerste paar levels door komen en leek het een onmogelijke opgave. Een jaar geleden weer gespeeld, was er binnen een paar uur doorheen volgens mij hahaha. Toch een stuk makkelijker dan ik had gedacht.
Pagina: 1 ... 106 ... 224 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op, dit topic is om retro gaming en al haar facetten te bespreken, het is echter NIET de bedoeling om
- Games aan te schaffen (ruilen/lenen/etc.) van/via mede tweakers.
- Games te verkopen.
- Te vragen wat een game of console waard is.
- Een V&A advertentie te promoten.
- Dit topic is voor en door verzamelaars, s.v.p. geen opmerkingen ala 'Oh wat veel, speel je dat allemaal?' Dat voegt niets toe.