cold_as_ijs schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 09:23:
[...]
ROMs zijn een mooie aanvulling op spelen van originele games. Kan je even proberen of je games wel echt leuk vind voordat ze de collectie in gaan. Het grote nadeel van alleen ROMs is de gigantische bibliotheek. Je moet namelijk die 2000 games in bezit hebben om ze als ROM te mogen spelen
Mijn ervaring is dat de gigantische bibliotheek overweldigend werkt en mij juist keuzestress geeft. In het verleden vaker via emulatie gespeeld, en dan begin ik lekker actief maar snel genoeg speel ik alleen nog een paar keer sonic of begin aan de volgende console.
Een beperktere collectie geeft meer rust, de cartridge in de console steken geeft ook veel meer voldoening. Ik wordt ook gepusht om langer door te spelen omdat switchen meer moeite kost en games kosten nu eenmaal geld. En het staat ook veel mooier een paar van die originele console, of een mooie reproductie als die van analogue.
Ja ik snap wel dat voor sommige mensen de cartridge echt meerwaarde heeft, en goede opmerking dat je wellicht meer je geld er uit wil halen. Bij mij is het echt omgekeerd, ik weet nog goed.zal in de saturn tijd geweest zijn, dat mijn neef al zijn pc games patch-te met no cd mods. ik had zoiets van, waarom al die moeite? hoe lastig is het om een cd (of cart) te pakken?
Maar met de xbox360 kwam ik zelf voor het eerst in aanraking met het fenomeen digitale games (ook in die tijd pas aan steam begonnen min of meer) en ja.....het gemak. Het went snel.......dus ik ben ook om, ben nog net te cheap om mijn fysieke games ook allemaal digitaal te halen, maar het gemak is een gigantische meerwaarde en ik verkoop toch zo goed als nooit games.
Het enige wat ik wel mis is dus de art, met name bij disc based games en de md dus leuk om af en toe aan te vullen, maar bij nes/snes en n64 is mijn hele libary eigenlijk cart only (boekjes zouden nog wel moeten rondslingeren ergens) dus dan vind ik het wat onzinnig omdat boxed te kopen, helemaal ook omdat het met de prijzen echt niet leuk meer is.
Verder al vaker genoemd, retro achievements! Blijf dat echt een meerwaarde vinden, hoewel bij iets als zelda of mario het eigenlijk niet eens echt hoeft van me, maar met een castlevania en megaman heeft het absoluut iets voor mij, en helemaal met arcade games als outrun en super hang on. Goed gelukkig mogen we dat ook allemaal voor onszelf beslissen en ik begrijp heel goed dat sommigen hier zelfs het ontbreken van achievements geweldig vinden!
TLDR, ik dus zeker wel fan van mister en everdrives, maar (zoals relatief recent nog gedemonstreerd) hier en daar zeker nog wel een fysieke game toevoegen aan de verzameling
Verder zelf idd last van het ' korte aandacht syndroom'

maar het maakt daarbij bar weinig uit of een game gekocht, gehuurd of ' gratis' is.
-------------------------
En mooi bruggetjes, nog maar weer is
een nieuwe indie game voor de megadrive
Weet niet zo goed wat ik ervan moet denken op basis van de video.......had er ook nog niets van meegekregen totdat ik op twitter iets zag, dus ja, heb redelijk wat tijd ivm met vakantie dus misschien de demo nog is proberen. Wel benieuwd wat jullie ervan vinden!