Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 14:33:
[...]

Hook is echt tof! Vroeger kon ik slechts de eerste paar levels door komen en leek het een onmogelijke opgave. Een jaar geleden weer gespeeld, was er binnen een paar uur doorheen volgens mij hahaha. Toch een stuk makkelijker dan ik had gedacht.
Misschien nu iets meer geduld. Dat helpt vaak ook wel, en dat is iets wat bijna standaard bij ouder worden komt.

Bij mij is het nu meer van. Oké nu ga ik dood, maar waarom, wat doe ik verkeerd?

In plaats van. Ik ga nu al dood?... :/ kut spel, daar klopt niks van.
Nu eens kijken hoever de controller door de kamer heen kan. :P

• Ryatzu
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16:06
Bruiser schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 08:56:
Mocht iemand trouwens een Snes must have lijstje hebben ben ik wel nieuwsgierig naar :)
Niet direct een must have maar dit lijstje is gemaakt op basis van votes op reddit:

https://www.reddit.com/r/...op_100_games_of_all_time/

Verwijderd

Ryatzu schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 15:44:
[...]

Niet direct een must have maar dit lijstje is gemaakt op basis van votes op reddit:

https://www.reddit.com/r/...op_100_games_of_all_time/
Zulke lijstjes vind je overal terug. bv op gamefaqs. Als ik een top 10 moet samen stellen komen ook de bekende titels naar boven. Castlevania IV, Donkey Kong C 2 etc.
Maar spellen als Plok, Lost Vikings en Pop'n Twinbee die staan bijna nooit op die lijstjes. Ik vind ze goed, maar zoals eerder aangegeven must have, dat is een overdreven term.

Er zijn zoveel spellen met zoveel diversiteit, net als de mensen die ze spelen. En dat is maar goed ook.

• gast7
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 10-11 14:42
Ik zou must have niet te letterlijk nemen

Maar er word mee bedoeld over het algemeen mensen die intersse hebben in de snes deze must haves wel interssant zullen vinden. Overgrote gedeelte zal zich er prima mee vermaken uitzondering zul je altijd hebben.

Kleine kans dat je iemand vind die titels als mario world of zelda a link to the past en super metroid als slechte titels vind

Wat doe je bij dit systeem als dat soort titels je niet eens aanspreken?

[ Voor 10% gewijzigd door gast7 op 15-08-2021 22:20 ]

Standaard wedervraag op ' wat zijn de aanraders?' zou eigenlijk moeten zijn ' wat vind je leuk' en hoe wel ik nog steeds het lastig vind om wat wel en wat niet acceptabel is of scifi niveau (crackdown?!) :+ dus ook ' wat vind je niet leuk'

en ook heel simpel speel je liever alleen of met iemand anders? in mijn eentje vind ik micro machines een draak van een spel, met 2 of meer mensen is het geniaal!

En genres, de md is met de saturn en de pce een van de games met de meeste geweldige shmups, maar dat is natuurlijk ook een genre waar veel mensen niets mee hebben, dus die bewust niet genoemd.
Verwijderd schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 16:03:
[...]

Ook nergens een Shinobi, Robocop vs Terminator, of bv Ex-mutant het spel wat eigenlijk een X-men spel had moeten worden, maar door licentie gedoe niet ging, en in mijn ogen beter is dan het officiële X-men.
De shinobi games horen idd bij de must haves (met in acht neming van bovengenoemde spelregels :+ )
Die andere 2 ken(de) ik iig niet, zijn voor mij meer hidden gems dan must haves, maar ze gaan op de ' 2 play' lijst!

10 second ninja DONE

• gast7
Titels als micromachines zijn echter haast nooit must haves voor een systeem

Dan kom je eerder uit op sonic gunstar heroes of rocket knight adventures

Als geen van dat soort titels je aanspreken dan zou je beter een ander systeem kunnen overwegen.

ben het trouwens eens dat enkel shinobi bij de must haves hoort.

Die andere 2 ex mutant en robocop dat hangt van de speler af. minder mate dat het haast iedereen zal aanspreken als je een fan bent van de console.

[ Voor 30% gewijzigd door gast7 op 15-08-2021 22:47 ]

gast7 schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 22:35:
Titels als micromachines zijn echter haast nooit must haves voor een systeem

Dan kom je eerder uit op sonic gunstar heroes of rocket knight adventures

Als geen van dat soort titels je aanspreken dan zou je beter een ander systeem kunnen overwegen.
Disagree.......use case, als jij het leuk vind om met vrienden regelmatig een retrogamepje te spelen maar alleen niet zo vaak speelt, dan is imho MM wel degelijk een must have, en sonic 'in die usecase' dus absoluut niet (hoewel sonice 2 iig wel een 2 player mode heeft natuurlijk :P ) van 3/knuckles weet ik dat niet zeker.....

Kijk ik naar mezelf, de md is voor mij momenteel shmups, en outrun (die is inmiddels uitgespeeld) en super hang on. contra en castevania zijn voor ooit, shinobi ook. Soncie en RKA.....in een ideale wereld zou ik ze graag spelen maar beetje uitgekeken op platformers en als ik er dan toch zin in heb dan liever de ninty classis of recente(re) games.

Gunstar heroes.....klikte bij mij niet, maar kan zo maar gevalletje zijn van iets meer spelen om aan het systeem te wennen, er is natuurlijk veel meer mogelijk dan iets als metal slug en contra waar je iegenlijk alleen power ups hebt en niet vooraf je load out kan bepalen..Alien soldier lijkt me zelfde laken een pak, als je die ' even snel probeert' dan wordt het helemaal niets. Tenminste bij mij niet :)

10 second ninja DONE

• gast7
Sagat schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 22:54:
[...]

Disagree.......use case, als jij het leuk vind om met vrienden regelmatig een retrogamepje te spelen maar alleen niet zo vaak speelt, dan is imho MM wel degelijk een must have, en sonic 'in die usecase' dus absoluut niet (hoewel sonice 2 iig wel een 2 player mode heeft natuurlijk :P ) van 3/knuckles weet ik dat niet zeker.....
Maar dat is niet wat een must have is. een must have is een titel die waarschijnlijk iedereen wel zal aanspreken uitzondering daar gelaten een must have betekend niet dat 100% het iets vind.

Micro machines zal los van de multiplayer groep verre van een must have zijn en zelfs qua multiplayer zou ik het erniet in zetten. genoeg mensen die dat genre niet bevallen.

Overigens kom je bij multiplayer games eerder uit als titels zoals streets of rage 2 gunstar heroes en world of illusion

Klasse games voor zowel single en multiplayer must haves voor het systeem.
gast7 schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 23:33:
[...]

Maar dat is niet wat een must have is. een must have is een titel die waarschijnlijk iedereen wel zal aanspreken uitzondering daar gelaten een must have betekend niet dat 100% het iets vind.

Micro machines zal los van de multiplayer groep verre van een must have zijn en zelfs qua multiplayer zou ik het erniet in zetten. genoeg mensen die dat genre niet bevallen.

Overigens kom je bij multiplayer games eerder uit als titels zoals streets of rage 2 gunstar heroes en world of illusion

Klasse games voor zowel single en multiplayer must haves voor het systeem.
Nee. Een must-have spreekt nooit "bijna iedereen" aan want het blijft zo ontzettend smaakgebonden dat je het nooit iedereen naar de zin kunt maken. Dat is EXACT wat ik bedoelde met wat ik PERSOONLIJKE aanraders vind. JIJ vindt het niets, dat kan; dat maakt het spel an sich niet minder qua kwaliteit; ALS er mensen zijn die zich aangesproken voelen, aangetrokken, tot het genre, tot het spel, dán is het een aanrader. En daarom komen die games in die lijst.

Een spel kan enorm goed zijn en maar een beperkte set mensen aanspreken; Dát moet je in je achterhoofd houden en niet alleen je eigen voorkeuren. Dus nogmaals, persoonlijk. Een goede game is alleen een goede game als je er zélf van kunt genieten.
Sagat schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 22:24:
Standaard wedervraag op ' wat zijn de aanraders?' zou eigenlijk moeten zijn ' wat vind je leuk' en hoe wel ik nog steeds het lastig vind om wat wel en wat niet acceptabel is of scifi niveau (crackdown?!) :+ dus ook ' wat vind je niet leuk'
De eerstvolgende keer dat ik je zie; reminder me ff dat ik je een bitchslap geef om deze opmerking. Crackdown is dé uitzondering op mijn hele SF "haat" :+

• gast7
Exorcist schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 23:42:
[...]

Nee. Een must-have spreekt nooit "bijna iedereen" aan want het blijft zo ontzettend smaakgebonden dat je het nooit iedereen naar de zin kunt maken. Dat is EXACT wat ik bedoelde met wat ik PERSOONLIJKE aanraders vind. JIJ vindt het niets, dat kan; dat maakt het spel an sich niet minder qua kwaliteit; ALS er mensen zijn die zich aangesproken voelen, aangetrokken, tot het genre, tot het spel, dán is het een aanrader. En daarom komen die games in die lijst.
ben ik het niet mee eens want qua must haves al helemaal met retro dan zal het merendeel wel van platformers en run & gun houden. Je hebt hier niet te maken met het moderne publiek het publiek is al een heel stuk selectiever.

Als je qua neo geo niks hebt met 2d vechgames en run & gun? wat doe je op het systeem dan? Dan is waar het systeem om bekend staat en waar de games zitten met de grootste productie waarde. Dan is het niet meer subjectief maar dan is het simpelweg iemand die geen intresse heeft in de neo geo games. Op dat soort systemen zijn de metal slug games en KOF 98 de must haves om wat voorbeelden te noemen. verder blijft er niet veel over qua systeem gezien de neo geo aes uit haast enkel 2d vechtgames bestaat.

Platformers zijn een staple qua snes. met iconische mascotte's en uitstekende gameplay.

Titels als mario world en donkey kong country kunnen hierdoor als must haves gezien worden.

overigens realistisch gezien maar weinig mensen die Snes games spelen die super metroid of zelda a link to the past als slechte non vermakelijke titels zien. perfecte voorbeelden qua musthaves

Als zelfs zulke titels je niet aanspreken dan is de snes wellicht niet je ding. dat zijn wel de de grotere genre's van die tijd namelijk.

En dat wil niet zeggen dat dit voor iedereen geld maar wel voor het grootste gedeelte die titels op dit soort systemen speelt. Dat is wat een must have is. kleinere gedeelte waarbij het waarschijnlijk niks is.

Tuurlijk zijn dingen smaak gebonden maar de mensen die niet van platformers houden die hebben waarschijnlijk meer lol met een andere console. Must haves gaan wel uit van mensen die een fan zijn van het systeem niet mensen die geen intersse hebben in de console.

[ Voor 32% gewijzigd door gast7 op 16-08-2021 00:48 ]

Verwijderd

gast7 schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 23:58:
[...]

ben ik het niet mee eens want qua must haves al helemaal met retro dan zal het merendeel wel van platformers en run & gun houden. Je hebt hier niet te maken met het moderne publiek het publiek is al een heel stuk selectiever.

Als je qua neo geo niks hebt met 2d vechgames en run & gun? wat doe je op het systeem dan? Dan is waar het systeem om bekend staat en waar de games zitten met de grootste productie waarde. Dan is het niet meer subjectief maar dan is het simpelweg iemand die geen intresse heeft in de noe geo games. Op dat soort systemen zijn de metal slug games en KOF 98 de must haves om wat voorbeelden te noemen.

Platformers zijn een staple qua snes. met iconische mascotte's en uitstekende gameplay.

Titels als mario world en donkey kong country kunnen hierdoor als must haves gezien worden.

overigens realistisch gezien maar weinig mensen die Snes games spelen die super metroid of zelda a link to the past als slechte non vermakelijke titels zien. perfecte voorbeelden qua musthaves

Als zelfs zulke titels je niet aanspreken dan is de snes wellicht niet je ding. dat zijn wel de de grotere genre's van die tijd namelijk.

En dat wil niet zeggen dat dit voor iedereen geld maar wel voor het grootste gedeelte die titels op dit soort systemen speelt. Dat is wat een must have is. kleinere gedeelte waarbij het waarschijnlijk niks is.

Tuurlijk zijn dingen smaak gebonden maar de mensen die niet van platformers houden die hebben waarschijnlijk meer lol met een andere console. Must haves gaan wel uit van mensen die een fan zijn van het systeem niet mensen die geen intersse hebben in de console.
Het is natuurlijk wel een beetje kort door de bocht om te zeggen als je die games niet leuk vind, wat doe je dan op het platform.

Beetje hetzelfde als je de Sony exclusives niet leuk vindt, wat doe je dan op een Playstation? Genoeg mensen die alleen fifa. Of alleen cod spellen. Bij megadrive niet anders. Wellicht speelde iemand alleen maar nhl? Op de N64 heb ik de meeste uren zitten in world cup 98 en niet in de games van Nintendo. Volgens mij is er op elk platform wel een game te vinden die het voor diegene het beste spel maakt. Maar het is niet zo zwart wit als dat je geen mario speelt op een Nintendo console dat je er dan niks te zoeken hebt.

• gast7
Verwijderd schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 00:26:
[...]

Het is natuurlijk wel een beetje kort door de bocht om te zeggen als je die games niet leuk vind, wat doe je dan op het platform.

Beetje hetzelfde als je de Sony exclusives niet leuk vindt, wat doe je dan op een Playstation? Genoeg mensen die alleen fifa. Of alleen cod spellen. Bij megadrive niet anders. Wellicht speelde iemand alleen maar nhl? Op de N64 heb ik de meeste uren zitten in world cup 98 en niet in de games van Nintendo. Volgens mij is er op elk platform wel een game te vinden die het voor diegene het beste spel maakt. Maar het is niet zo zwart wit als dat je geen mario speelt op een Nintendo console dat je er dan niks te zoeken hebt.
laten we het zo zeggen

Als jij aan 100 gemiddelde snes gebruikers zou vragen of super metroid link to the past of mario world goeie games zijn

dat 95% plus het als goede games zal zien

en dat het voor 70% + als top 10 games in hun lijsten staat.

wellicht dat je enkele mensen hebt die het als mindere titels zien of er echt niks mee hebben de 5% het gebeurd.

Dat is wat een ik zie als een must have.

Durf er goed geld op te wedden dat het ongeveer zo is met dit soort titels. again dat er iemand bestaat die enkel thomas trein op de snes speelt wil niet zeggen dat je de populaire titels als a link to the past niet als een must have titel kan zien omdat er enkele spelers van de meerderheid er niks inzien.

Must have titels is gewoon met de gedachte erachter dat een grotendeel van de gemiddelde spelers er waarschijnlijk wel lol aan hebben niet dat het voor hun het beste spel zal zijn. Het gaat hier niet om de uitzonderingen het gaat hier om het grotere geheel.

[ Voor 19% gewijzigd door gast7 op 16-08-2021 00:35 ]

gast7 schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 23:58:
[...]

Als je qua neo geo niks hebt met 2d vechgames en run & gun? wat doe je op het systeem dan? Dan is waar het systeem om bekend staat en waar de games zitten met de grootste productie waarde. Dan is het niet meer subjectief maar dan is het simpelweg iemand die geen intresse heeft in de noe geo games. Op dat soort systemen zijn de metal slug games en KOF 98 de must haves om wat voorbeelden te noemen.

Denk dat we in principe onze eigen interpretaties handhaven qua must haves. Zoals jij het gebruikt vind ik meer 'defining games of the system'. Verder eens met ghost babel. Maar ik vind je neo voorbeeld wel een interessante, het is idd metal slug en fighting games, maar ook hier een paar erg goede shmups (die ik zelf dan grappig genoeg net iets minder interessant vind dan de meeste pce/md games, ondanks dat qua gfx natuurlijk veeeeel beter/indrukwekkender zijn.)

Oh en dat is dan weer mooi bruggetjes naar de snes, die zou met zijn trage cpu totaal ongeschikt zijn voor shmups, echters. met Axelay heb je een van de pareltjes in het genre te pakken. Dus tuurlijk een retro shmup fan zou je in eerste instantie geen snes aanbevelen, maar wel pc/md, Maar desondanks heeft zo iemand zeker wel iets te zoeken op het systeem. (het is wellicht beetje cheaten, maar sa1 enhanced rtype en gradius zijn heerlijke games en aleste/space megaforce komt ook altijd vrij hoog op snes shmup lijstjes, meestal op plek 1 op degene die ik gezien heb tenminste)

Goed gelukkig is het redelijk een non discussie, denk dat er weinig verzamelaars zijn (iig de mensen die ik hier zie posten) die zegen, ik wil ALLEEN maar sega, ninty of sony........de meesten gaan juist voor multiplatform en waarom ook niet, lekker de krenten uit de pap halen.

@Exorcist
Je vond Dooom toch ook leuk? Maar dat speelt zich af op Mars als ik me niet vergis? Best sci-fi als je het mij vraagt :+

10 second ninja DONE

Verwijderd

Als ik kijk naar de oude consoles dan vind ik het nou juist leuk dat er zoveel verschil zit in geluid en graphics. Kijk naar de megadrive en de snes, of de ps1 vs de Saturn. Al die systemen onderscheiden zich meer in de hardware dan bij de hedendaagse hardware. Series x en ps5 zijn nagenoeg gelijk. Je kan niet zien op welke console je speelt als je niet zou weten dat het die console is (even de controllers buiten beschouwing gelaten en het menu). Aan de snes graphics kon je gewoon zien dat het een snes is. Zelfde bij de ps1. Dat maakt die console zo mooi.

Dat onderscheid vind ik nou juist heel erg mooi. Daarom wil ik soms ook dezelfde games op meerdere platformen hebben. Maar de must haves games op een specifiek platform is heel persoonlijk. Je kan ook een must have game op de megadrive hebben dat geen sonic is bijvoorbeeld.

De top 10 lijstjes kijk ik ook nooit naar. Want must haves worden vaak verward met de main stream games, of de meest verkochte games. Terwijl de parels soms helemaal niet goed hebben verkocht, of zelfs vroeger een slechte review score hebben gekregen. Ik vind de meeste bioscoop films ook niks aan, de niche films die de meeste mensen niet leuk vinden zijn voor mij de must haves. Er zijn zoveel stromingen van gamers en wat ze leuk vinden. Je kan niet uitgaan van lijstjes, verkoopcijfers. Het is allemaal persoonlijke voorkeur. @Exorcist houdt niet van scifi. Maar voor mij is dat het genre samen met horror wat mij het meest aanspreekt. Maar voor hem zijn andere games weer de must haves.
2 nieuwe PS1 games kado gekregen

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3FUo7fjvw7FPh-F8Wih01pV_qao=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4QJPXsO9GAEn9dCXxGm6If7s.jpg?f=fotoalbum_large

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

Sagat schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 00:38:
[...]

@Exorcist
Je vond Dooom toch ook leuk? Maar dat speelt zich af op Mars als ik me niet vergis? Best sci-fi als je het mij vraagt :+
Zeker, zelfs ik heb een paar uitzonderingen voor games die niet passen binnen mijn "beleid" ;). Crackdown als grootste voorbeeld :P .

Beetje hetzelfde als dat ik in de regel op blondines val, maar her en der een brunette ook leuk kan vinden ;)

@Bruiser Ik heb nooit bewust een Halo gekocht, die zaten gewoon bij 360's die ik in de loop der tijd op de kop heb getikt ;) .

[ Voor 11% gewijzigd door Exorcist op 16-08-2021 09:31 ]

• Bruiser
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Must have lijstjes zijn leuk (inspirerend), zo ben ik op de vorige pagina’s al een paar titels tegengekomen die nu toch in mijn 2play lijstje heb gezet dewelke ik anders zou hebben genegeerd.
Uiteindelijk pik je uit dergelijke lijstjes toch ook gewoon de titels die je aanspreken.

Misschien had ik beter kunnen vragen naar een hidden gems lijstje voor de snes/md, waar uiteraard dezelfde regel wordt toegepast, je pikt die games (genres) eruit die je aanspreken.

Om het eerdere voorbeeld van Halo aan te halen, je hebt er niks mee (ik heb er ook niks mee - met FPS in het algemeen niet eigenlijk), maar je hebt de game(s) wel in je collectie… dus de term “must have” is hier blijkbaar dan wel op zijn plaats…? :p

(Retro) Game collectie

• Bruiser
  • Niet online
Exorcist schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 09:20:
[...]

@Bruiser Ik heb nooit bewust een Halo gekocht, die zaten gewoon bij 360's die ik in de loop der tijd op de kop heb getikt ;) .
Muv de Halo Legendary edition (gewoon voor de helm eigenlijk) toen die net uitkwam (en al lang geleden terug heb verkocht) heb ik ook nooit Halo games (bij)gekocht. Maar net als bij jouw zitten er toch wel enkele van in de collectie (eveneens op dezelfde manier).

Doet er mij aan denken dat ik mijn collectie dringend eens moet uitmesten. Alles wat me niet aanspreekt er tussenuit filteren…

[ Voor 3% gewijzigd door Bruiser op 16-08-2021 09:39 ]

(Retro) Game collectie

Verwijderd

Oh Micro machines! Ik hou er wel van :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dsy28yjIrSnaXQx-bAAoILAMkoo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ahd8J0ZIE1iXRsJZWbmOh39D.jpg?f=fotoalbum_large
V4 vind ik ook echt subliem, wist niet dat er een PSP versie was. Nog leuk om te hebben, spelen is het echt een spel om met meerdere maten te doen en niet alleen echter. V4 op de PS2 is met die reden echt een aanrader :)

Verwijderd

Exorcist schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 10:03:
[...]

V4 vind ik ook echt subliem, wist niet dat er een PSP versie was. Nog leuk om te hebben, spelen is het echt een spel om met meerdere maten te doen en niet alleen echter. V4 op de PS2 is met die reden echt een aanrader :)
V4 op de PSP zou een verbeterde versie van de PS2 variant zijn. Dacht die komt later wel maar, opdat moment kwam ik hem overal tegen, en nu natuurlijk nergens meer...

Ja, heerlijk om met meerde mensen te spelen. Nu heb ik ook een fanatieke gamende vrouw in huis.
Laat race spelletjes nou net ook één van haar favoriete genres zijn.

Verwijderd

De oplettende luisteraar had het vast al gezien, maar gisteren ook de kast anders ingedeeld.
Was met de N64 bezig, en kwam de regio adapter tegen. Kwam iets in de hoogte te kort....
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8JW0Wx916z3llw7rjhGJ08PVpac=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2KU0uYE5RxvSQfQW90MNfjTk.jpg?f=fotoalbum_large

Om schuin te houden is beetje raar, dus wisseling met de Sat gemaakt.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mJDMIpiflKGNO8EPhMsZFJ3zdlQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iMb66wZLMvikZfI52kO5dPM7.jpg?f=fotoalbum_large

Verwijderd

Nieuwe aanwinst van vandaag:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sYS0n3We36J-CNvNs-9t_73r2uw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1GeZ4RxcGZnbVxhX9RnDEEqx.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/K1JJj1RogVzrlQPpLZdPKpHSUMw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WVflVS5PFPJuyegUXk740JVM.jpg?f=fotoalbum_large
Postbode kwam zojuist langs :*)
Morgen verwacht nog een pakketje met jurassic park en streetfighter 2.
Wat betreft van de must haves, ik heb ze genoteerd maar houd het voorlopig maar bij mijn eigen lijstje. Sommige games worden ook zo’n gortige prijzen voor gevraagd dat ze wel van goud moeten zijn ofzo. Als ik castlevania nog een keer wil spelen bestel ik hem wel in china voor een tientje, ipv 200-300 euro er voor neer te tellen op marktplaats >:)

Verwijderd

cold_as_ijs schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 13:34:
[Afbeelding]
Wat betreft van de must haves, ik heb ze genoteerd maar houd het voorlopig maar bij mijn eigen lijstje. Sommige games worden ook zo’n gortige prijzen voor gevraagd dat ze wel van goud moeten zijn ofzo. Als ik castlevania nog een keer wil spelen bestel ik hem wel in china voor een tientje, ipv 200-300 euro er voor neer te tellen op marktplaats >:)
Als je eenmaal met verzamelen bezig ben kan het in ene hard gaan. Voor je erg in hebt is de plank vol. Dan komt er nog maar een kastje bij, en hopla kamertje staat vol.
Sommige breiden uit tot meerdere kamers. Zelfs opslag in de kruipruimte schijnt een optie te zijn. :P
[Afbeelding]
Ik zou je dan adviseren om een everdrive of de TA variant hiervan te nemen, ben je in een keer klaar en kan je ook mega cd spelen zonder het apparaat. Die china games/repro’s kunnen je console beschadigen (vast worst case scenario maar waarom risico lopen?) . Anders emulatie of mister natuurlijk.

(Goede repros hebben wel het voordeel dat je een mooie case met de art hebt natuurlijk…)

10 second ninja DONE

• Flozem
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19-11 08:11
Verwijderd schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 14:53:
[...]

Als je eenmaal met verzamelen bezig ben kan het in ene hard gaan. Voor je erg in hebt is de plank vol. Dan komt er nog maar een kastje bij, en hopla kamertje staat vol.
Sommige breiden uit tot meerdere kamers. Zelfs opslag in de kruipruimte schijnt een optie te zijn. :P
Voor mij persoonlijk is het vol raken van de kastruimte een mooi signaal geweest dat ik moet minderen. De meeste must-haves heb ik dan ook wel voor mijn favoriete systemen. ;)
[Afbeelding]
Mooi man, die Sonic & Knuckles ben ik wel jaloers op. Mijn exemplaar van vroeger is allang naar de klote, en om er eentje in een goede staat te vinden is bijna niet te doen. Veel plezier ermee!

Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski

Verwijderd

Seroczynski schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 17:54:
[...]

Mooi man, die Sonic & Knuckles ben ik wel jaloers op. Mijn exemplaar van vroeger is allang naar de klote, en om er eentje in een goede staat te vinden is bijna niet te doen. Veel plezier ermee!
Dat is het grote nadeel dat deze game een kartonnen doosje heeft. Het mooie aan de megadrive is dat de plastic hoesjes het allemaal overleefd hebben. Bij de snes is dat toch zeldzamer en dat drijft de prijs weer op. Al vind ik de megadrive doosjes niet heel mooi eerlijk gezegd.

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 18:25:
[...]

Dat is het grote nadeel dat deze game een kartonnen doosje heeft. Het mooie aan de megadrive is dat de plastic hoesjes het allemaal overleefd hebben. Bij de snes is dat toch zeldzamer en dat drijft de prijs weer op. Al vind ik de megadrive doosjes niet heel mooi eerlijk gezegd.
Het merk Nintendo doet ook wel wat met de prijs. Accolade heeft overigens ook wat MD spelen in een kartonnen doosje uitgebracht.

MD spellen nemen verhoudingsgewijs dan wel best veel ruimte in beslag. Maar het aanzicht van een rijtje MD spellen vind ik dan wel wat hebben. :)
Verwijderd schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 14:53:
[...]

Mijn vriendin begon al meteen te klagen toen ik haar vertelde dat ik een sega gekocht had dat we al genoeg rommel hebben :)
Dus als het plankje vol staat ben ik bang dat het dan klaar is.
Maar heb al een aardig beginnende collectie met Xbox classic (staat nog op zolder), de Megadrive, PS3, PS4 en PS5. Zou hier nog wel een N64 aan toe willen voegen. En heel misschien nog een PS2 phat voor de ps1-2 spellen.
Sagat schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 16:01:
[...]

Ik zou je dan adviseren om een everdrive of de TA variant hiervan te nemen, ben je in een keer klaar en kan je ook mega cd spelen zonder het apparaat. Die china games/repro’s kunnen je console beschadigen (vast worst case scenario maar waarom risico lopen?) . Anders emulatie of mister natuurlijk.

(Goede repros hebben wel het voordeel dat je een mooie case met de art hebt natuurlijk…)
Wist ik niet dat reproducties problemen kunnen geven. Ik hou het in mijn achterhoofd. Voordeel is wel dat een sega niet heel veel kost, dus een vervanger is dan ook zo geregeld. Zou het ook hooguit voor die paar iconische must plays die een godsvermogen kosten. Die staan leuk in de collectie. Dan mogen mijn kinderen er tenminste ook aankomen en kunnen ze ook ervan genieten ipv dat ik ze in een kluis moet gaan opbergen uit angst dat hij mogelijk kapot gaat ;). De meeste andere zitten gelukkig in het betaalbare segment 10-60 euro. Everdrive of nog beter een mega sd staan op mijn verlanglijstje. Of misschien maar meteen een mega sg :D

Vraag me eigenlijk af of de prijzen niet weer gaan dalen nu iedereen zijn geld weer aan andere hobbies gaat uitgeven.

• Bruiser
  • Niet online
cold_as_ijs schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 19:09:
[...]

Everdrive of nog beter een mega sd staan op mijn verlanglijstje. Of misschien maar meteen een mega sg :D

Vraag me eigenlijk af of de prijzen niet weer gaan dalen nu iedereen zijn geld weer aan andere hobbies gaat uitgeven.
Voor zover ik weet heeft de Everdrive Pro het voordeel tov de Mega SD ivm “save states” van Master System games. Maar dit kan intussen al veranderd zijn middels nieuwe fw voor de Mega SD… ik heb het niet meer gevolgd. De EverDrive Pro is ook goedkoper.

Een Mega Sg kan ik ten zeerste aanraden, prachtapparaat! Maar als je Mega-CD wilt kunnen spelen heb je alsnog een Everdrive Pro of een Mega SD nodig (of een eigenlijke Mega CD unit en de fysieke games uiteraard).

Leuke extra bij de Mega Sg is dan weer dat je mbv de bijgeleverde adapter Master System games erop kunt spelen en middels het optionele adapter setje ook fysieke Game Gear (en andere) spellen.

Edit: net nagekeken, de Mega SD ondersteund nog steeds geen save states voor MS games. Terraonion maakt prachtige apparaten maar de support naar firmware updates laat blijkbaar toch wel wat te wensen over.

[ Voor 11% gewijzigd door Bruiser op 16-08-2021 23:44 ]

(Retro) Game collectie

• PsYgHo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-11 22:21
Als je toch naar roms gaat, in dit geval voor sega cd, (mega sd, van TO) waarom dan niet naar MISTer?
als analogue fanboy, echt de moeite waard... mijn verhaal staat hier nog wel ergens....

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

PsYgHo schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 00:48:
Als je toch naar roms gaat, in dit geval voor sega cd, (mega sd, van TO) waarom dan niet naar MISTer?
als analogue fanboy, echt de moeite waard... mijn verhaal staat hier nog wel ergens....
ROMs zijn een mooie aanvulling op spelen van originele games. Kan je even proberen of je games wel echt leuk vind voordat ze de collectie in gaan. Het grote nadeel van alleen ROMs is de gigantische bibliotheek. Je moet namelijk die 2000 games in bezit hebben om ze als ROM te mogen spelen >:)
Mijn ervaring is dat de gigantische bibliotheek overweldigend werkt en mij juist keuzestress geeft. In het verleden vaker via emulatie gespeeld, en dan begin ik lekker actief maar snel genoeg speel ik alleen nog een paar keer sonic of begin aan de volgende console.
Een beperktere collectie geeft meer rust, de cartridge in de console steken geeft ook veel meer voldoening. Ik wordt ook gepusht om langer door te spelen omdat switchen meer moeite kost en games kosten nu eenmaal geld. En het staat ook veel mooier een paar van die originele console, of een mooie reproductie als die van analogue.

• gast7
Exorcist schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 16:16:
[...]

Voor mij een signaal dat ik wil verhuizen :X
_O-
Verwijderd schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 19:08:
[...]

Het merk Nintendo doet ook wel wat met de prijs. Accolade heeft overigens ook wat MD spelen in een kartonnen doosje uitgebracht.

MD spellen nemen verhoudingsgewijs dan wel best veel ruimte in beslag. Maar het aanzicht van een rijtje MD spellen vind ik dan wel wat hebben. :)
Ik snap dat veel mensen cart only verzamelen maar cib neemt snes en N64 een stuk meer ruimte in zou ik zeggen.

Cart only voor sega is 60 a 70% tenopzicte van een snes cart. De carts zijn wat kleiner. minder breed en lang. Nes carts zijn al helamaal groot.

Als je megadrive games al veel ruimte in vind nemen dan zou ik uitkijken voor PC big box _O-

[ Voor 72% gewijzigd door gast7 op 17-08-2021 11:54 ]

cold_as_ijs schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 09:23:
[...]

ROMs zijn een mooie aanvulling op spelen van originele games. Kan je even proberen of je games wel echt leuk vind voordat ze de collectie in gaan. Het grote nadeel van alleen ROMs is de gigantische bibliotheek. Je moet namelijk die 2000 games in bezit hebben om ze als ROM te mogen spelen >:)
Mijn ervaring is dat de gigantische bibliotheek overweldigend werkt en mij juist keuzestress geeft. In het verleden vaker via emulatie gespeeld, en dan begin ik lekker actief maar snel genoeg speel ik alleen nog een paar keer sonic of begin aan de volgende console.
Een beperktere collectie geeft meer rust, de cartridge in de console steken geeft ook veel meer voldoening. Ik wordt ook gepusht om langer door te spelen omdat switchen meer moeite kost en games kosten nu eenmaal geld. En het staat ook veel mooier een paar van die originele console, of een mooie reproductie als die van analogue.
Ja ik snap wel dat voor sommige mensen de cartridge echt meerwaarde heeft, en goede opmerking dat je wellicht meer je geld er uit wil halen. Bij mij is het echt omgekeerd, ik weet nog goed.zal in de saturn tijd geweest zijn, dat mijn neef al zijn pc games patch-te met no cd mods. ik had zoiets van, waarom al die moeite? hoe lastig is het om een cd (of cart) te pakken?

Maar met de xbox360 kwam ik zelf voor het eerst in aanraking met het fenomeen digitale games (ook in die tijd pas aan steam begonnen min of meer) en ja.....het gemak. Het went snel.......dus ik ben ook om, ben nog net te cheap om mijn fysieke games ook allemaal digitaal te halen, maar het gemak is een gigantische meerwaarde en ik verkoop toch zo goed als nooit games.
Het enige wat ik wel mis is dus de art, met name bij disc based games en de md dus leuk om af en toe aan te vullen, maar bij nes/snes en n64 is mijn hele libary eigenlijk cart only (boekjes zouden nog wel moeten rondslingeren ergens) dus dan vind ik het wat onzinnig omdat boxed te kopen, helemaal ook omdat het met de prijzen echt niet leuk meer is.

Verder al vaker genoemd, retro achievements! Blijf dat echt een meerwaarde vinden, hoewel bij iets als zelda of mario het eigenlijk niet eens echt hoeft van me, maar met een castlevania en megaman heeft het absoluut iets voor mij, en helemaal met arcade games als outrun en super hang on. Goed gelukkig mogen we dat ook allemaal voor onszelf beslissen en ik begrijp heel goed dat sommigen hier zelfs het ontbreken van achievements geweldig vinden!

TLDR, ik dus zeker wel fan van mister en everdrives, maar (zoals relatief recent nog gedemonstreerd) hier en daar zeker nog wel een fysieke game toevoegen aan de verzameling :)

Verder zelf idd last van het ' korte aandacht syndroom' :P maar het maakt daarbij bar weinig uit of een game gekocht, gehuurd of ' gratis' is.
-------------------------
En mooi bruggetjes, nog maar weer is een nieuwe indie game voor de megadrive

Weet niet zo goed wat ik ervan moet denken op basis van de video.......had er ook nog niets van meegekregen totdat ik op twitter iets zag, dus ja, heb redelijk wat tijd ivm met vakantie dus misschien de demo nog is proberen. Wel benieuwd wat jullie ervan vinden!

10 second ninja DONE

• Petje72
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 19:29
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yYB9IhPAfZ6w6OXhKbQQm_qWjfA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lhC3EmQSEYK4pWV0UAQTeh4n.jpg?f=fotoalbum_large

Yes! finally 🤟

• koelebobes
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 18:32

koelebobes

Wen BTC €100K

8 Augustus had ik de witte 360 slim opgehaald, daardoor een alert ingesteld op een andere editie van de Slim die ik eigenlijk ook nog wilde hebben… welp iets eerder dan gedacht een complete 320GB Gears of War 3 Slim gevonden met 2 bij behorende controllers

Just wow 😍

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/n1UAKzJRATJCIeBxDxF-0W8U9dE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/K3lRcs83eDybUS5KqEzHwjM7.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KZJWbeI_lFpBNXBHOTm30BTxO4o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TVacBUdZdFe73RJ8uz8tVDtf.jpg?f=fotoalbum_large

BTC €94.837,08

Deel retro en deels modern, maar deze moest ik gewoon hebben :D

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dzTur8lq8f2DS5Dna9-_QT8F4b0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PcT6TJJmxRIOZvuBw6Jk6ytA.jpg?f=fotoalbum_large

Verwijderd

Linksquest schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 19:54:
Deel retro en deels modern, maar deze moest ik gewoon hebben :D

[Afbeelding]
Mooi spul voor een review? ;)
Zeker, gaat zeker komen, Gaming reviews plaats ik momenteel alleen op mijn eigen website, google doet anders moeilijk voor dubbele publicatie :(

Overige reviews komen op Tweakers.net

Verwijderd

Twee nieuwe aanwinsten, heb nooit geweten dat er een broken sword remaster was op de wii. Die kon ik natuurlijk niet laten liggen. Ben benieuwd of die net zo briljant is als het origineel.

Met deze twee games zit ik trouwens nu op 2400 fysieke games ;-)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/w08u3kyORfWcRJbgqwDCRnVCHd4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jzt8kIpbrnYpvxKfG9YeWAzo.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2021 21:30 ]

Verwijderd schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 21:28:
Twee nieuwe aanwinsten, heb nooit geweten dat er een broken sword remaster was op de wii. Die kon ik natuurlijk niet laten liggen. Ben benieuwd of die net zo briljant is als het origineel.

[Afbeelding]
Spec ops staat ook op mijn lijstje en verder respect, 2400 is een flinke kamer vol :+
Sagat schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 14:53:
[...]

Ja ik snap wel dat voor sommige mensen de cartridge echt meerwaarde heeft, en goede opmerking dat je wellicht meer je geld er uit wil halen. Bij mij is het echt omgekeerd, ik weet nog goed.zal in de saturn tijd geweest zijn, dat mijn neef al zijn pc games patch-te met no cd mods. ik had zoiets van, waarom al die moeite? hoe lastig is het om een cd (of cart) te pakken?

Maar met de xbox360 kwam ik zelf voor het eerst in aanraking met het fenomeen digitale games (ook in die tijd pas aan steam begonnen min of meer) en ja.....het gemak. Het went snel.......dus ik ben ook om, ben nog net te cheap om mijn fysieke games ook allemaal digitaal te halen, maar het gemak is een gigantische meerwaarde en ik verkoop toch zo goed als nooit games.
Het enige wat ik wel mis is dus de art, met name bij disc based games en de md dus leuk om af en toe aan te vullen, maar bij nes/snes en n64 is mijn hele libary eigenlijk cart only (boekjes zouden nog wel moeten rondslingeren ergens) dus dan vind ik het wat onzinnig omdat boxed te kopen, helemaal ook omdat het met de prijzen echt niet leuk meer is.

Verder al vaker genoemd, retro achievements! Blijf dat echt een meerwaarde vinden, hoewel bij iets als zelda of mario het eigenlijk niet eens echt hoeft van me, maar met een castlevania en megaman heeft het absoluut iets voor mij, en helemaal met arcade games als outrun en super hang on. Goed gelukkig mogen we dat ook allemaal voor onszelf beslissen en ik begrijp heel goed dat sommigen hier zelfs het ontbreken van achievements geweldig vinden!

TLDR, ik dus zeker wel fan van mister en everdrives, maar (zoals relatief recent nog gedemonstreerd) hier en daar zeker nog wel een fysieke game toevoegen aan de verzameling :)

Verder zelf idd last van het ' korte aandacht syndroom' :P maar het maakt daarbij bar weinig uit of een game gekocht, gehuurd of ' gratis' is.
-------------------------
En mooi bruggetjes, nog maar weer is een nieuwe indie game voor de megadrive

Weet niet zo goed wat ik ervan moet denken op basis van de video.......had er ook nog niets van meegekregen totdat ik op twitter iets zag, dus ja, heb redelijk wat tijd ivm met vakantie dus misschien de demo nog is proberen. Wel benieuwd wat jullie ervan vinden!
Digital is zeker wel relaxed. Merk het op mijn PS5, speel in het weekend lego games met mijn zoontje en ‘s avonds vaak iets voor mezelf. Dan moet ik nogal eens op staan om te wisselen. Vaak realiseer ik het me natuurlijk net als ik weer lekker op de bank ben gepositioneerd :P. Maar daar stat tegenover dat ik wel echt goede deals scoor op marktplaats, wat ook weer een probleem is omdat ik daardoor een backlog van een jaar heb. Aah well first world problems. Daarnaast vind ik de collectie ook mooi staan. Niet dat ik ze op korte termijn een 2e maal sppel, heck sommige zitten nog in het plastic omdat ik ze ook nog in de psplus collectie heb zitten digitaal. Dus zo lang het nog kan ga ik voor fysiek en geniet ik af en toe van het gemak van digitaal.

Phantom gear ziet er wel lekker uit, lijkt me te smooth voor een megadrive game om eerlijk te zijn. Nu kan het filmpje natuurlijk van een emulator zijn, of heb ik simpelweg nog geen high fps megadrive games gezien.
Vandaag zijn street fighter 2 sce en jurassic park binnengekomen. Was een mooi moment om mijn hele sega collectie te testen. Helaas was het maar even testen omdat ik op het moment vanwege een ischias niet te lang recht kan zitten. Alles werkt naar behoren gelukkig. Sonic en knuckles gaf af en toe wat problemen met de knuckles add on te starten, maar werkte allemaal wel. Denk even connectors even cleanen. Street fighter was wel ouderwets lekker. Die nieuwere streetfighters/MK games zijn niet meer leuk. Kreeg al kramp in mijn vingers bij de eerste MK11 tegenstander.
Speelde nu wel tegen mijn zoontje, wat ook niet helemaal een eerlijk gevecht was, maar beide genoten ervan. Zeker die slechte sound effects maakte het af.
Verder Aladdin is echt een topgame. Heerlijke platformer met mooie graphics en lekkere muziek. Daar ga ik nog veel lol aan beleven
koelebobes schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 19:20:
8 Augustus had ik de witte 360 slim opgehaald, daardoor een alert ingesteld op een andere editie van de Slim die ik eigenlijk ook nog wilde hebben… welp iets eerder dan gedacht een complete 320GB Gears of War 3 Slim gevonden met 2 bij behorende controllers

Just wow 😍

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ja, anders jij ook nog ff erbij met een mooie limited edition...kan weer aan de bak zie ik weer :+

Ook very nice!!!! :o

[Afbeelding]
Ik heb hem ook ooit gekocht voor de Wii (spel is dus PS1, GBA en Wii) maar nooit gespeeld. Volgens mij, maar dat weet ik niet zeker, is in deze versie wel de Spanje-bug gepatched. Ben 'm zelf laatst nog opnieuw gestart op de Xbox One samen met Discworld maar deze ga ik vervolgen zodra mijn Series S binnen is.

Verwijderd

Exorcist schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 22:27:
[...]

Ik heb hem ook ooit gekocht voor de Wii (spel is dus PS1, GBA en Wii) maar nooit gespeeld. Volgens mij, maar dat weet ik niet zeker, is in deze versie wel de Spanje-bug gepatched. Ben 'm zelf laatst nog opnieuw gestart op de Xbox One samen met Discworld maar deze ga ik vervolgen zodra mijn Series S binnen is.
Net even een stuk gespeeld. Maar omdat dit de Director's Cut is begint de game ook anders. Later kom je pas waar het Orgineel begint. De game is dus langer en uitgebreider dan de ps1 versie. De nieuwe stukken zijn dus ook opnieuw ingesproken, maar je merkt wel dat de stem actrice van Nico ouder is geworden. Het lijkt niet echt meer op de stem als op de ps1 helaas.
Verwijderd schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 22:31:
[...]

Net even een stuk gespeeld. Maar omdat dit de Director's Cut is begint de game ook anders. Later kom je pas waar het Orgineel begint. De game is dus langer en uitgebreider dan de ps1 versie. De nieuwe stukken zijn dus ook opnieuw ingesproken, maar je merkt wel dat de stem actrice van Nico ouder is geworden. Het lijkt niet echt meer op de stem als op de ps1 helaas.
Zonde, de stem van Nico hoort gewoon bij het spel...
Denk dat ik hem binnenkort ook even opstart op de Wii om dit na te gaan. Ook m'n GBA versie, laatst ook al geladen maar volgens mij is dat dus exact het stuk waar ik in 2005 vastliep door die bug. Broken Sword 1 en 2 blijven geweldig, ook deel 5 is erg goed.

/offtopic maar vandaag ook Goodbye Deponia gekocht voor de PS4. Heb al de Collection, Doomsday, Deponia en Chaos on Deponia op disc maar het schijnt dat (al even geleden) Goodbye Deponia uit de stores getrokken is samen met de collectie vanwege vermeend racisme. Deponia is echter wel echt een goede point-and-click adventure en een aanrader :)

Verwijderd

Exorcist schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 22:34:
[...]

Zonde, de stem van Nico hoort gewoon bij het spel...
Denk dat ik hem binnenkort ook even opstart op de Wii om dit na te gaan. Ook m'n GBA versie, laatst ook al geladen maar volgens mij is dat dus exact het stuk waar ik in 2005 vastliep door die bug. Broken Sword 1 en 2 blijven geweldig, ook deel 5 is erg goed.

/offtopic maar vandaag ook Goodbye Deponia gekocht voor de PS4. Heb al de Collection, Doomsday, Deponia en Chaos on Deponia op disc maar het schijnt dat (al even geleden) Goodbye Deponia uit de stores getrokken is samen met de collectie vanwege vermeend racisme. Deponia is echter wel echt een goede point-and-click adventure en een aanrader :)
Ik las het al op budgetgamers. Ik heb ook deponia collection op disc. Maar daar staan toch alle 4 de games op inclusief goodbye deponia?
Verwijderd schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 22:40:
[...]

Ik las het al op budgetgamers. Ik heb ook deponia collection op disc. Maar daar staan toch alle 4 de games op inclusief goodbye deponia?
Klopt, maar het is (vind ik) ook leuk om alle discs los te hebben :)

Met overigens 's Broken Sword op m'n GBA SP gestart, ben inderdaad op de plek waar ik gewoon niet meer verder kan door de Spanje/Syrië bug. Weet nog echt heel goed dat ik enorm baalde van de voortgang gezien het ergens op 80% is, en ik destijds wél op de PS1 het spel uitgespeeld heb. Vind Broken Sword II wel leuker overigens.
cold_as_ijs schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 21:53:
Phantom gear ziet er wel lekker uit, lijkt me te smooth voor een megadrive game om eerlijk te zijn. Nu kan het filmpje natuurlijk van een emulator zijn, of heb ik simpelweg nog geen high fps megadrive games gezien.
Heb de demo inmiddels gespeeld op mijn md. Geluid, gfx en idd animatie/framerate zijn alles erg goed te noemen.

Demo stopte alleen zeer abrupt. Maar wellicht iets over het hoofd gezien ofzo.

10 second ninja DONE

• Henkje.doc
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 19-11 18:10

[Afbeelding]
Spec ops is een erg sterkte titel. Story wise genieten destijds.
Had dan wel de xbox 360 versie, maar dat maakt verder niet veel uit voor het verhaal :).

En Gratz met 2400. Mooie mijlpaal. Ik ga mijn aantal maar niet noemen. Schaam me er een beetje voor..

[ Voor 6% gewijzigd door Henkje.doc op 18-08-2021 08:21 ]

• Henkje.doc
[Afbeelding]
Mooie aanwinsten :)

Die Sonic en Knuckles is erg leuk en vooral de technologie erachter blijft me verbazen.
Heb de game een aantal jaren geleden op een beurs gekocht. Wel zonder doosje, maar was al blij dat ik hem heb. Diezelfde beurs toen ook Sonic 3 gekocht :)
Henkje.doc schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 08:12:
[...]

Spec ops is een erg sterkte titel. Story wise genieten destijds.
Had dan wel de xbox 360 versie, maar dat maakt verder niet veel uit voor het verhaal :).

En Gratz met 2400. Mooie mijlpaal. Ik ga mijn aantal maar niet noemen. Schaam me er een beetje voor..
Nu ben ik nieuwsgierig :+

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17:57
Van de Broken Sword games heb ik alleen deel 4 niet gespeeld. Maar volgens mij is die ook alleen op PC uitgekomen en PC-gaming is niet echt voor mij weggelegd.

https://psnprofiles.com/RaemNL

Verwijderd

Ik ook. @Henkje.doc heeft sowieso de Xbox 360 collectie compleet.

Verwijderd

Raem schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 09:24:
Van de Broken Sword games heb ik alleen deel 4 niet gespeeld. Maar volgens mij is die ook alleen op PC uitgekomen en PC-gaming is niet echt voor mij weggelegd.
Klopt, helaas waren ze toen ook op de 3d tour, wat de beleving sowieso anders maakt voor mij. Deel 1,2 en 5 zijn de beste wat mij betreft.

• Petje72
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 19:29
PS1 met Asciiware controller, is in redelijke staat maar dat wist ik van te voren. Boel gepoetst en alles werkt. De stick is wat gammel en sommige grote buttons blijven hangen maar dat ga ik eens proberen te repareren. Nu eerst uitvinden hoe al die knopjes en settings werken :) Ik heb het gekocht omdat ik het design van de controller erg cool vind. :9

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oF4qUUvCFPbEvB4hn7niNvwNyAE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/b40aTlXSlAPZSIVonle9LZGh.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ImUfd82pihHvFwFCbSZpUXOKCFE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5bowIhOJ9NuWRj0i5Tgp6eb1.jpg?f=fotoalbum_tile

Verwijderd

Pakketje uit Canada eindelijk ontvangen ;-)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aoVScsWp1-b1i9rXeL_QTuk2bFw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/R42saabqduezKjQkzdQFnxvu.jpg?f=fotoalbum_large

Verwijderd

Exorcist schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 16:41:
[...]

Canada? Die van mij kwam van Play-Asia? Waar heb jij 'm vandaan?
Bij videogamesplus.ca die hadden er een paar gekocht van Play-Asia. Bij Play-Asia was die inmiddels al niet meer te krijgen. Dus vandaar in Canada gekocht.
Hier alvast een video

• Slavy
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

[Afbeelding]
En hoeveel heb je er al uitgespeeld? :)

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!

• Slavy
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

Een vraag uit interesse? Ik heb ook een aardige collectie spellen thuis liggen, maar koop ze ook om te spelen, niet alleen om te showcasen. Ieder zo zijn/haar ding, daarom dat ik de vraag stel.

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17:16
Ik vind je posts vaak interessant, maar volgens mij kan het wel wat vriendelijker en is het niet nodig je zo snel aangevallen te voelen.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Slavy schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 08:52:
[...]

Een vraag uit interesse? Ik heb ook een aardige collectie spellen thuis liggen, maar koop ze ook om te spelen, niet alleen om te showcasen. Ieder zo zijn/haar ding, daarom dat ik de vraag stel.
Dat is exact waarom ik zeg "wat boeit dat". Jij (en velen) zijn geen verzamelaars in die zin dat je niet verzamelt om te verzamelen maar om te spelen. Waarom dan iemand vragen hoeveel spellen er uitgespeeld zijn van een imposant aantal? De vraagstelling is suggestief, dan kun je ook een dergelijk antwoord verwachten.

• Slavy
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

Exorcist schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 09:15:
[...]

Dat is exact waarom ik zeg "wat boeit dat". Jij (en velen) zijn geen verzamelaars in die zin dat je niet verzamelt om te verzamelen maar om te spelen. Waarom dan iemand vragen hoeveel spellen er uitgespeeld zijn van een imposant aantal? De vraagstelling is suggestief, dan kun je ook een dergelijk antwoord verwachten.
En daarom dat mijn interessevraag er ook is om te vragen hoeveel van de verzamelaars naast het verzamelen ook spellen spelen of alleen kopen om "te hebben". Ik ben een semi-verzamelaar, heb van een bepaald percentage van de spellen die ik heb een specifieke editie gekocht omdat ik die wilde hebben. Ik verzamel dus ook, maar lang niet zo enthousiast als menig persoon in dit topic.

Dat ik dan vervolgens (nog) niet 100% thuis ben in dit topic, voor het eerst reageer uit interesse en zo een "verwelkomend antwoord" krijgt van iemand die een aardig collectie heeft (want ik heb je posts gezien welke mij interesseerde om te reageren) siert je niet.

Misschien was mijn vraag kort door de bocht en kwam het anders over dan bedoelt maar een stukje civiliteit vanuit jou had ook wel gemogen.

Slavy schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 09:31:
[...]

En daarom dat mijn interessevraag er ook is om te vragen hoeveel van de verzamelaars naast het verzamelen ook spellen spelen of alleen kopen om "te hebben". Ik ben een semi-verzamelaar, heb van een bepaald percentage van de spellen die ik heb een specifieke editie gekocht omdat ik die wilde hebben. Ik verzamel dus ook, maar lang niet zo enthousiast als menig persoon in dit topic.

Dat ik dan vervolgens (nog) niet 100% thuis ben in dit topic, voor het eerst reageer uit interesse en zo een "verwelkomend antwoord" krijgt van iemand die een aardig collectie heeft (want ik heb je posts gezien welke mij interesseerde om te reageren) siert je niet.

Misschien was mijn vraag kort door de bocht en kwam het anders over dan bedoelt maar een stukje civiliteit vanuit jou had ook wel gemogen.
Eens met bovenstaande, ik heb al zo vaak dergelijke vragen gezien van mensen die (hier) verder nooit posten wat wél een suggestieve ondertoon had dat het aan mijn kant een aanname was. :>

Verder licht in de duisternis: de meesten hier verzamelen en spelen (vrijwel) alles wat ze kopen, maar er lopen ook best wat die het verzamelen an sich als hobby beschouwen (en gamen uiteraard een secundaire aangelegenheid is ;) ). Het één sluit het ander niet uit, maar natuurlijk kun je met een dergelijk aantal games nooit alles spelen, laat staan uitspelen. Dat is "ons" doel ook niet. Wel is het fijn om iets uit de kast te kunnen trekken áls je ergens ineens zin in hebt of inspiratie hebt opgedaan voor een bepaald genre/spel.

/Oh ja, welkom! :+ :P

• JoohanDePoohan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:33
Mensen die verder nooit posten - check
Ik ben een verzamelaar voor nostalgische redenen, en verzamel al bijna 15 jaar niet meer actief.
Ik dun nu vooral mijn verzameling uit waarbij mijn nostalgie (spellen die ik gespeeld heb in een ander leven) overeind blijft.
Op het hoogtepunt had ik een verzameling van ruim 1000 hardcopies, merendeel cartridges met een SEGA boventoon. Hiervan heb ik ongeveer 200 titels actief gespeeld, danwel op consoles danwel in arcades.

Nu gaan dus Nintendo, Atari en anderen als eerste de deur uit, daarna discs, daarna... ...ik hoop niks meer :P

• Raem
Exorcist schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 09:43:
[...]
Het één sluit het ander niet uit, maar natuurlijk kun je met een dergelijk aantal games nooit alles spelen, laat staan uitspelen. Dat is "ons" doel ook niet.
Ik heb anders nog steeds de hoop ooit alles uitgespeeld te hebben hoor. :+
Mijn collectie is in vergelijking met andere hier een stuk kleiner (1057), dus dat moet ooit wel lukken toch. Toch? :|

Tegen die tijd zal ik er ongeveer zo bij zitten denk ik
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fOTdIKAf6hoGgNKtCnf4vc94P80=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/CSWj0kIz9cv4a5FpQyhtp0WA.jpg?f=user_large

Verwijderd

Raem schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 09:57:
[...]

Ik heb anders nog steeds de hoop ooit alles uitgespeeld te hebben hoor. :+
Mijn collectie is in vergelijking met andere hier een stuk kleiner (1057), dus dat moet ooit wel lukken toch. Toch? :|

Tegen die tijd zal ik er ongeveer zo bij zitten denk ik
[Afbeelding]
Zou dan wel de forcefeedback uitschakelen :P

• Arloid
  • Registratie: December 2014
  • Niet online
Verzamelen is ook niks mis mee, leuk voot de geestelijke verrijking van de kleinkinderen. :+

Zelf is het ook om te spelen, cartridges worden gedigitaliseerd en de fysieke spellen schoonhemaakt om in de verzameling gezet te worden. Nog redelijk in het beginfase maar dan is het ook het leukst om te verzamelen. :9

Verwijderd

Exorcist schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 09:43:
[...]

Eens met bovenstaande, ik heb al zo vaak dergelijke vragen gezien van mensen die (hier) verder nooit posten wat wél een suggestieve ondertoon had dat het aan mijn kant een aanname was. :>

Verder licht in de duisternis: de meesten hier verzamelen en spelen (vrijwel) alles wat ze kopen, maar er lopen ook best wat die het verzamelen an sich als hobby beschouwen (en gamen uiteraard een secundaire aangelegenheid is ;) ). Het één sluit het ander niet uit, maar natuurlijk kun je met een dergelijk aantal games nooit alles spelen, laat staan uitspelen. Dat is "ons" doel ook niet. Wel is het fijn om iets uit de kast te kunnen trekken áls je ergens ineens zin in hebt of inspiratie hebt opgedaan voor een bepaald genre/spel.

/Oh ja, welkom! :+ :P
Met de diversiteit aan genres, is het ook bijna onmogelijk om alle spellen uit te spelen, tenzij je met een lading tegenzin gaat zitten gamen, omdat je je lijst van uitgespeelde spellen zo lang mogelijk wilt gaan maken.

@Verwijderd verzamelt graag spellen, ik speel ze graag en heb daar ook de gelegenheid voor. Alle spellen uitspelen zal nooit gebeuren, omdat er genres tussen zitten die mij totaal niet aanspreken. Zo speel ik liever twee keer hetzelfde Zelda spel, terwijl @Verwijderd het liefst de kast aanvult met Tekken, Streetfighter, Mortal Kombat.

Verwijderd

Slavy schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 06:34:
[...]

En hoeveel heb je er al uitgespeeld? :)
Geen idee, houd ik eerlijk gezegd ook niet bij. En niet alle spellen speel ik uit. Genoeg arcade games waarbij dat het doel ook niet is. Of dan de vraag is game ik veel? Ja, ik game elke dag wel. En dan veel door elkaar, net waar ik op dat moment zin in heb. Het doel van het verzamelen is ook niet om alles uit te spelen, kan ook bijna niet.

Het verzamelen op zich is al een hobby en een bezigheid die veel tijd in beslag neemt.

Verwijderd

Slavy schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 08:52:
[...]

Er is volgens mij in dit forum ook al een paar keer eerder die vraag gesteld en toen kwam daar een discussie uit wat ik mij kan herrineren. Diegene vond de verzamel hobby maar raar, er is zelfs iemand geweest die dit een psychische aandoening vond en dat wij ons maar moesten laten nakijken.

Edit; ohh dat was op de frontpage:

mascarpwn in 'reviews: Community-interview - De consoleverzameling van Exorcist'

En een bericht op internet kan je veel lastiger de nuance eruit halen dan als je normaal met iemand praat. Dus het is niet altijd direct te zien hoe iemand het bedoeld ;)
Verwijderd schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 10:57:
[...]

Er is volgens mij in dit forum ook al een paar keer eerder die vraag gesteld en toen kwam daar een discussie uit wat ik mij kan herrineren. Diegene vond de verzamel hobby maar raar, er is zelfs iemand geweest die dit een psychische aandoening vond en dat wij ons maar moesten laten nakijken.

mascarpwn in 'reviews: Community-interview - De consoleverzameling van Exorcist'

En een bericht op internet kan je veel lastiger de nuance eruit halen dan als je normaal met iemand praat. Dus het is niet altijd direct te zien hoe iemand het bedoeld ;)
Hier moest ik ook aan denken inderdaad :P

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17:16
Verwijderd schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 10:57:
[...]

Dan nog is het effectiever om normaal te reageren. De reactie was in dit geval echt meteen zonder enige bezinning neergezet en overtrokken.
Zonder nuance is de opmerking concreet niets verkeerd mee, als er de verdenking was dat het een vervelende/uitlokkende reactie was, had dit dan eerst even op een normale manier gecheckt.

Als de reactie net zo was als die jij daar aanhaalt, snap ik dat er geïrriteerd gereageerd wordt en dan nog is het weinig effectief, maar zou mijzelf dan ook niet kunnen inhouden denk ik :X

Ik heb een stuk kleinere verzameling, een aantal speel ik, en een aantal heb ik puur om het te willen hebben.
Dan nog vind ook ik het bij een dergelijke verzameling wel interessant om te weten hoeveel iemand van die spellen het speelt.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

• Bruiser
  • Niet online
In heb een bescheidenere collectie (+1000 fysieke games) dan sommige andere hier.

Ik kocht in eerste instantie om te verzamelen maar steeds met het idee om ook te spelen. Maar volwassenheid (lees: diverse verplichtingen) verhinderen dat laatste regelmatig. Het gebeurt soms dat ik maanden geen controller aanraak…

Boeit ook niet, games uitspelen al helemaal niet. Dat is geleden van toen ik nog tot de groep “schoolgaande jeugd” hoorde denk ik. Het idee dat ik, net die ene game, KAN spelen (op originele hardware) net op het moment dat ik er zin in heb geeft mij al voldoening :)

(Retro) Game collectie

Verwijderd

Koldur schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 11:05:
[...]

Dan nog is het effectiever om normaal te reageren. De reactie was in dit geval echt meteen zonder enige bezinning neergezet en overtrokken.
Zonder nuance is de opmerking concreet niets verkeerd mee, als er de verdenking was dat het een vervelende/uitlokkende reactie was, had dit dan eerst even op een normale manier gecheckt.

Als de reactie net zo was als die jij daar aanhaalt, snap ik dat er geïrriteerd gereageerd wordt en dan nog is het weinig effectief, maar zou mijzelf dan ook niet kunnen inhouden denk ik :X

Ik heb een stuk kleinere verzameling, een aantal speel ik, en een aantal heb ik puur om het te willen hebben.
Dan nog vind ook ik het bij een dergelijke verzameling wel interessant om te weten hoeveel iemand van die spellen het speelt.
Ik denk dat het er vooral te maken heeft dat diegene hier nooit of weinig had gereageerd. En direct met een dergelijke vraag komt, dat is al eerder gebeurt en wellicht daarom direct de vraag " wat boeit het?". Ik denk eerlijk dat de reacties op de vraag van Exorcist ook wat overtrokken zijn.

Zo aanvallend vind ik de vraag eigenlijk niet. Er wordt nu een wat groter issue gemaakt dan er is. Jullie weten nu de achterliggende gedachte. Hier zitten verzamelaars, gamers etc. Iedereen heeft een andere reden waarom die verzameld en of die ook gamed. Gewoon iedereen in zijn waarde laten wat de reden is dat diegene verzamelt.

• gast7
Vond het ook niet echt een aanvallende reactie van @Exorcist

Ik zou het zelf meer zien als een lollig open antwoord kort maar krachtig.

Verwijderd

Twee nieuwe games binnen gekregen. Suikoden is heel zeldzaam, maar kon die compleet voor een hele zachte prijs krijgen. Ik hoor veel mensen zeggen dat dit voor hun de beste rpg op de ps1 is. Voor mij is dat ff7, door het cyberpunk theme. Geen idee of ik suikoden leuk ga vinden. Ben wel benieuwd!

De ander is weer een Light gun game. Mijn doel is wel alle Light gun games te kopen op de ps1. Zeer tof genre en nu ik een crt heb kan ik die ook spelen ;-)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6tXbKPUmDJqrqCWQAOoSpvb3WP4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Tsh1EHd9vPSniU6Vi20sFIju.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2021 11:54 ]

• Raem
@Verwijderd Mooie aankoop! Suikoden is een erg toffe reeks. Ik heb ze allemaal, maar er geen één uitgespeeld. :P

@Verwijderd Netjes. Die lightgun game ken ik niet volgens mij, interessant. Al kan ik ze momenteel niet spelen, bewust voor een 100Hz CRT gekozen maar met als nadeel dat ik de Guncon/zapper niet kan gebruiken etc.

De CRT nu wel een plekje gegeven Stond los in de bijkeuken (die grenst aan de gameroom waar ik hem echt niet meer kwijt kon). TV meubel gekocht en daar wat consoles gekoppeld. Viel me op dat de tweede exemplaren van m;n NES, SNES en DC wel heel geel zijn. Dat zijn de consoles die ik vroeger in een andere ruimte had waar de zon ook haar werk gedaan heeft. Maar goed, retrobright staat voor ooit nog op het lijstje.

Ook nog een SNES controller voor de Switch binnen, kan naast de NES joycons :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/g4eo2qNIgWnZOwvWZg3dpg2wTGI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/X1Y0tC45dmoArbpiI8fbQHYL.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZVJc1ypJJ0yeTpTFZHHg_Tmv3_Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GyNeLzggYCZcjcwMbJo8RfCU.jpg?f=fotoalbum_large

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:34
Ik lurk hier meestal en heb niet echt een games verzameling die in de buurt komt van de meesten hier, ik vind het wel leuk voor de nostalgie om veel dingen uit mijn gameverleden langs te zien komen. De discussie over verzamelen begrijp ik wel erg goed vanuit mijn eigen hobby; ik ben modelbouwer en ik heb een stash van honderden ongebouwde dozen; dat wordt door velen vreemd gevonden want het is, toegegeven, veel meer dan ik ooit in mijn leven zal bouwen.

Maar die mensen begrijpen niet goed dat een hobby meerdere aspecten kan hebben. Ik beleef lol aan het zoeken en kopen van kits, net zo goed als ik lol beleef aan het bouwen ervan. Dat is met games hetzelfde vermoed ik; als ik de verzamelingen hier langs zie komen kan ik me 100% voorstellen dat het enorme voldoening geeft om daaraan te bouwen, onafhankelijk van hoe leuk het is om de games te spelen. Misschien is dat laatste zelfs minder belangrijk voor sommigen.

Anyway, blijft een mooi topic dit :)

These are my principles. If you don't like them, I have others.

• Ekfad
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18-11 19:35
Verwijderd schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 11:53:
Twee nieuwe games binnen gekregen. Suikoden is heel zeldzaam, maar kon die compleet voor een hele zachte prijs krijgen. Ik hoor veel mensen zeggen dat dit voor hun de beste rpg op de ps1 is. Voor mij is dat ff7, door het cyberpunk theme. Geen idee of ik suikoden leuk ga vinden. Ben wel benieuwd!

De ander is weer een Light gun game. Mijn doel is wel alle Light gun games te kopen op de ps1. Zeer tof genre en nu ik een crt heb kan ik die ook spelen ;-)

[Afbeelding]
Persoonlijk vind ik Suikoden II de beste uit de serie. Die doet echt alles goed.
Het eerste deel is ook iets makkelijker te vinden dan deel 2 als ik mij niet vergis, maar als je hem tegekomt zeker meenemen. Hij is wat duurder maar zeker zijn centen waard.

Verwijderd

Exorcist schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 12:12:
@Verwijderd Netjes. Die lightgun game ken ik niet volgens mij, interessant. Al kan ik ze momenteel niet spelen, bewust voor een 100Hz CRT gekozen maar met als nadeel dat ik de Guncon/zapper niet kan gebruiken etc.

De CRT nu wel een plekje gegeven Stond los in de bijkeuken (die grenst aan de gameroom waar ik hem echt niet meer kwijt kon). TV meubel gekocht en daar wat consoles gekoppeld. Viel me op dat de tweede exemplaren van m;n NES, SNES en DC wel heel geel zijn. Dat zijn de consoles die ik vroeger in een andere ruimte had waar de zon ook haar werk gedaan heeft. Maar goed, retrobright staat voor ooit nog op het lijstje.

Ook nog een SNES controller voor de Switch binnen, kan naast de NES joycons :)

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Die snes controllers voor de switch zie ik ook elke keer voorbij komen als ik de switch aan zet. Toch maar eens halen ;-)

Retrobright is alleen niet een permanente oplossing wat ik heb begrepen, de behuizing van die consoles verkleuren ook niet door de zon, maar door een chemisch goedje wat er in zit (brand vertrager). Dus dat gele komt hoe dan ook weer terug.

Ik snap ook wel dat je een 100hz crt hebt. Elke keer als ik de crt aan zet moet ik wel even aan het 50hz knipperen van de beeldbuis wennen ;-)

Verwijderd

Ekfad schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 12:27:
[...]

Persoonlijk vind ik Suikoden II de beste uit de serie. Die doet echt alles goed.
Het eerste deel is ook iets makkelijker te vinden dan deel 2 als ik mij niet vergis, maar als je hem tegekomt zeker meenemen. Hij is wat duurder maar zeker zijn centen waard.
Ik las inderdaad al dat deel 2 het beste deel is. Maar veel zijn ook bij deel 2 begonnen volgens mij, omdat het toen pas iets populairder werd. De prijzen van deel 2 zijn ook niet misselijk.

• Ekfad
Verwijderd schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 12:32:
[...]

Ik las inderdaad al dat deel 2 het beste deel is. Maar veel zijn ook bij deel 2 begonnen volgens mij, omdat het toen pas iets populairder werd. De prijzen van deel 2 zijn ook niet misselijk.
Nr 2 is eigenlijk op een lagere oplage gedrukt dan nr 1. 2 was in Europa niet echt populair en dat was meteen ook de reden waarom deel 3 enkel een NTSC release heeft gekregen.
Nadien is de serie wel opnieuw opgepikt in Europa.

Ik heb beiden volledig uitgespeeld en nr 2 steekt er echt nog wel een beetje boven.
Is niet te vergelijken met FF7 (ook één van mijn favorieten) maar was wel één van de weinige rpg's waar ik geen genoeg van kon krijgen (en ik heb er heel wat gespeeld)

• gast7
Verwijderd schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 11:53:

[Afbeelding]
Ik vond suikoden 2 beter. Maar deel 1 behoort wel tot de beste uit de reeks.

Was nog al een hit en mis vanaf deel 3

• Ekfad
gast7 schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 12:42:
[...]

Ik vond suikoden 2 beter. Maar deel 1 behoort wel tot de beste uit de reeks.

Was nog al een hit en mis vanaf deel 3
3 en 5 zijn ook redelijk goed. Vooral nr 5.

Maar als ik mag kiezen zet ik ze idd in volgende volgorde:

2
1
5
3
4

Tactics hier ook nog liggen maar daar kan je beter gewoon naar kijken :)

Edit; Ook goed om weten, je kan je savefile van 1 overzetten naar 2. Zo beïnvloed je het verhaal een klain beetje.

[ Voor 11% gewijzigd door Ekfad op 19-08-2021 12:52 ]

Verwijderd

Ekfad schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 12:51:
[...]

Edit; Ook goed om weten, je kan je savefile van 1 overzetten naar 2. Zo beïnvloed je het verhaal een klain beetje.
Dit vind ik altijd erg tof als ze dit doen!
Verwijderd schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 12:31:
[...]

Die snes controllers voor de switch zie ik ook elke keer voorbij komen als ik de switch aan zet. Toch maar eens halen ;-)

Retrobright is alleen niet een permanente oplossing wat ik heb begrepen, de behuizing van die consoles verkleuren ook niet door de zon, maar door een chemisch goedje wat er in zit (brand vertrager). Dus dat gele komt hoe dan ook weer terug.

Ik snap ook wel dat je een 100hz crt hebt. Elke keer als ik de crt aan zet moet ik wel even aan het 50hz knipperen van de beeldbuis wennen ;-)
Klopt inderdaad (wat betreft het vergelen). M'n one-chip SNES heeft er totaal geen last van, latere revisies sowieso niet. Maar als ze daarna weer een tijdje wit zijn en het om de zoveel keer opnieuw gedaan moet worden, ja, wel de moeite waard denk ik.

/

Ik zie overigens bij mij in de buurt een originele RGB NES te koop staan. Wellicht vindt iemand het hier iets?

https://www.marktplaats.n...rsie.html?previousPage=lr

[ Voor 12% gewijzigd door Exorcist op 19-08-2021 13:24 ]

• Henkje.doc
Exorcist schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 13:07:
[...]

Klopt inderdaad (wat betreft het vergelen). M'n one-chip SNES heeft er totaal geen last van, latere revisies sowieso niet. Maar als ze daarna weer een tijdje wit zijn en het om de zoveel keer opnieuw gedaan moet worden, ja, wel de moeite waard denk ik.

/

Ik zie overigens bij mij in de buurt een originele RGB NES te koop staan. Wellicht vindt iemand het hier iets?

https://www.marktplaats.n...rsie.html?previousPage=lr
Stond me bij dat er iets was met de Franse NES RGB versie en dit lijkt ook terug te komen op :
https://www.retrorgb.com/frenchrgbconsoles.html

Ik zit niet zo heel veel in de NES hardeware de laatste tijd :)

• Henkje.doc
Dr. Strangelove schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 12:22:
Ik lurk hier meestal en heb niet echt een games verzameling die in de buurt komt van de meesten hier, ik vind het wel leuk voor de nostalgie om veel dingen uit mijn gameverleden langs te zien komen. De discussie over verzamelen begrijp ik wel erg goed vanuit mijn eigen hobby; ik ben modelbouwer en ik heb een stash van honderden ongebouwde dozen; dat wordt door velen vreemd gevonden want het is, toegegeven, veel meer dan ik ooit in mijn leven zal bouwen.

Maar die mensen begrijpen niet goed dat een hobby meerdere aspecten kan hebben. Ik beleef lol aan het zoeken en kopen van kits, net zo goed als ik lol beleef aan het bouwen ervan. Dat is met games hetzelfde vermoed ik; als ik de verzamelingen hier langs zie komen kan ik me 100% voorstellen dat het enorme voldoening geeft om daaraan te bouwen, onafhankelijk van hoe leuk het is om de games te spelen. Misschien is dat laatste zelfs minder belangrijk voor sommigen.

Anyway, blijft een mooi topic dit :)
De discussie van vanochtend is voor mij bv een van de redenen dat ik terughoudender ben om super inhoudelijk te reageren.

De meeste reacties zijn leuk, maar voor buitenstaanders komt het altijd vreemd over.
Begrijp ik dat? Jazeker. Maar laat elkaar in de waarde. Dat doe ik ook bij andere topics.
Overigens vindt ik de link die ik voorbij zag komen naar een Frontpage topic van vorig jaar echt tever gaan.
Als dat bij mij was gebeurt had ik net zo lang stampij lopen maken bij mods en bv een Moonsugar dat ze de persoon in kwestie een ban hadden gegeven.

samengevat: iemand apart vinden voor zijn hobby is prima, maar iemand een phygische stoornis aanmeten.. nee. dat gaat te ver.

Verwijderd

Henkje.doc schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 13:58:
[...]

De discussie van vanochtend is voor mij bv een van de redenen dat ik terughoudender ben om super inhoudelijk te reageren.

De meeste reacties zijn leuk, maar voor buitenstaanders komt het altijd vreemd over.
Begrijp ik dat? Jazeker. Maar laat elkaar in de waarde. Dat doe ik ook bij andere topics.
Overigens vindt ik de link die ik voorbij zag komen naar een Frontpage topic van vorig jaar echt tever gaan.
Als dat bij mij was gebeurt had ik net zo lang stampij lopen maken bij mods en bv een Moonsugar dat ze de persoon in kwestie een ban hadden gegeven.

samengevat: iemand apart vinden voor zijn hobby is prima, maar iemand een phygische stoornis aanmeten.. nee. dat gaat te ver.
Ik blijf daar meestal vrij nuchter over. Zeg maar zo iedere gek zijn gebrek. ;)
En iemand die zulke post neer zet, die heeft ook een vorm van aandacht nodig.
Misschien wel professioneel, maar dat hebben wij blijkbaar ook :o
Pagina: 1 ... 107 ... 224 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op, dit topic is om retro gaming en al haar facetten te bespreken, het is echter NIET de bedoeling om
- Games aan te schaffen (ruilen/lenen/etc.) van/via mede tweakers.
- Games te verkopen.
- Te vragen wat een game of console waard is.
- Een V&A advertentie te promoten.
- Dit topic is voor en door verzamelaars, s.v.p. geen opmerkingen ala 'Oh wat veel, speel je dat allemaal?' Dat voegt niets toe.