Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Henkje.doc schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 13:58:
[...]

De discussie van vanochtend is voor mij bv een van de redenen dat ik terughoudender ben om super inhoudelijk te reageren.

De meeste reacties zijn leuk, maar voor buitenstaanders komt het altijd vreemd over.
Begrijp ik dat? Jazeker. Maar laat elkaar in de waarde. Dat doe ik ook bij andere topics.
Overigens vindt ik de link die ik voorbij zag komen naar een Frontpage topic van vorig jaar echt tever gaan.
Als dat bij mij was gebeurt had ik net zo lang stampij lopen maken bij mods en bv een Moonsugar dat ze de persoon in kwestie een ban hadden gegeven.

samengevat: iemand apart vinden voor zijn hobby is prima, maar iemand een phygische stoornis aanmeten.. nee. dat gaat te ver.
Ik sta er net als @Verwijderd heel nuchter in, ook in die reacties destijds op "mijn" artikel op de FP. Ik kan er om lachen, wat anderen zeggen raakt me sowieso niet snel noch trek ik zaken me persoonlijk aan. Ik kan me daarentegen wel ergeren aan het moéten melden dat je zelf iets niet begrijpt van/aan andermans hobby. Hou dan je snufferd en loop een paar topics door.

Nogmaals, persoonlijk boeit het me 0,0; het is mijn hobby, mijn passie en ik laat me door niemand (op welk vlak dan ook) vertellen hoe of wat ik moet doen.

Ik vind het jammer dat (o.a.?) jij je daardoor geremd voelt om je passie te delen. We zijn hier (over het algemeen) allemaal grote liefhebbers, op verschillende gebieden, m.b.t. retro. Dit is dé plek om onze hobby te bespreken, onze aankopen, ondersteund met bij voorkeur foto's ;)

Probeer je niet aangevallen te voelen door passanten maar negeer en deel. Meer, meer, meer! :+
Henkje.doc schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 13:56:
[...]

Stond me bij dat er iets was met de Franse NES RGB versie en dit lijkt ook terug te komen op :
https://www.retrorgb.com/frenchrgbconsoles.html

Ik zit niet zo heel veel in de NES hardeware de laatste tijd :)
Dit wist ik dus ook niet, waardevolle toevoeging..!

Over iedere gek zijn gebrek gesproken overigens, heb voor het eerst bewust een classic game aangeschaft...Terraria op de 360 ;) ;)

Verwijderd

Iemand wel eens spec ops the line op de ps3 gespeeld? Zo ja, had je toen ook problemen dat assets heel laat ingeladen werden? Lijkt een asset streaming probleem. Ben eigenlijk ook wel benieuwd of dat probleem zich niet meer voordoet als je een ssd er in stopt...

Bij de game rage had ik dit probleem ook al op de ps3.

Paar foto's:

Lage kwaliteit textures:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/L158iNf9m66_0lU35cFY76OvCB4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HEVsZfBVtpK5UIUKdwRK1JUA.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ngNbod1IPeqPy1Zj-Na3dZzT4J4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UoC0M1UexKiPQk2kmaCXf5nG.jpg?f=fotoalbum_large

Duurt even en dan komt er er zo uit te zien:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ovSJKISA_LQEABsx4FSg4YFvXcM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JNWgalRYKUHuh09CeCCZDwEe.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 66% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2021 14:59 ]

Verwijderd schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 14:56:
Iemand wel eens spec ops the line op de ps3 gespeeld? Zo ja, had je toen ook problemen dat assets heel laat ingeladen werden? Lijkt een asset streaming probleem. Ben eigenlijk ook wel benieuwd of dat probleem zich niet meer voordoet als je een ssd er in stopt...

Bij de game rage had ik dit probleem ook al op de ps3.

Paar foto's:

Lage kwaliteit textures:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Duurt even en dan komt er er zo uit te zien:

[Afbeelding]
Staat mij zo niet bij, meen wel dat ik hem destijds (kort) gespeeld heb op de PS3.
Kan het anders wel even testen vanavond op een normale PS3 en vervolgens een PS3 met SSD.

Wat doet je HDD, ledje knippert dan ook volop of wordt het van disc geladen?

Verwijderd

Exorcist schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 15:01:
[...]

Staat mij zo niet bij, meen wel dat ik hem destijds (kort) gespeeld heb op de PS3.
Kan het anders wel even testen vanavond op een normale PS3 en vervolgens een PS3 met SSD.

Ik heb nu de digital only game op de hdd staan.

Op de ps3 met de ssd heb ik het ook even geprobeerd met de disc versie. Hij moet namelijk nog iets van 1gb op de hdd installeren. Echter blijkt dat de save game niet compatible is met de disc versie.

Nu kan ik ook pas de save game van de andere ps3 pas na 24 uur gebruiken... Met andere woorden, ik moet even een dagje wachten.

Lijkt een issue met unreal engine op de ps3 te zijn:

https://gamefaqs.gamespot...pec-ops-the-line/65637356

Ik lees dat het rebuilden van de database ook het probleem kan oplossen.

Hmm rebuilden van de database geeft een foutmelding. Moet opnieuw formatteren. Lekker dan. 1,5tb aan data weg...

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2021 15:54 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 15:32:
[...]

Ik heb nu de digital only game op de hdd staan.

Op de ps3 met de ssd heb ik het ook even geprobeerd met de disc versie. Hij moet namelijk nog iets van 1gb op de hdd installeren. Echter blijkt dat de save game niet compatible is met de disc versie.

Nu kan ik ook pas de save game van de andere ps3 pas na 24 uur gebruiken... Met andere woorden, ik moet even een dagje wachten.

Lijkt een issue met unreal engine op de ps3 te zijn:

https://gamefaqs.gamespot...pec-ops-the-line/65637356

Ik lees dat het rebuilden van de database ook het probleem kan oplossen.

Hmm rebuilden van de database geeft een foutmelding. Moet opnieuw formatteren. Lekker dan. 1,5tb aan data weg...
Ah, shit :(
Verwijderd schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 14:28:
Nog een paar MD aanraders,
[..]

Hook.
Het heeft een heerlijk sfeertje wat erg op de film lijkt (als die eenmaal in neverland is dan)
[Afbeelding]
Ik moest even een stukje terugbladeren voor deze afbeelding, maar kon het niet laten om even mee te delen dat ik hem ook recent weer heb uitgespeeld, gisteren om precies te zijn.
Speel hem uitsluitend op de SNES, en vroeger als kind moest ik hem twee weken huren om uit te kunnen spelen. Inmiddels krijg ik dat makkelijk binnen het uur voor elkaar :P

Excuses voor de crappy foto (en de zooi), die komt uit een appje naar een vriend met wie ik mijn ervaringen altijd deel.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wQwaqNSrFcdxWf6DPptAYEu6Xwc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/A6tkq4tupNRnN69sLHqfF8rm.jpg?f=fotoalbum_large

Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski

Verwijderd

@Verwijderd en ik mochten een verzameling games, consoles en controllers van een goede vriend meenemen, om uit te zoeken wat wij wilden hebben en de rest voor de verkoop. Nadat we gisteren en vandaag de heerlijke dampen van 99,9% alcohol, Dasty, Lidl schoonmaakdoekjes hebben mogen opsnuiven, ongeveer 600 wattenstaafjes hebben gebruikt om alles een beetje schoner te krijgen, hebben we weer een mooie aanvulling voor onze verzameling.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nPrdugVEAYeSHfo5EnSMmRN8iD8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IH2Ys5Eok13MQkDkXWfdhv6M.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mqmgL19M6Pb4pK0MF8dXxVOBwZ4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7i2AeXMfH7EPinv4lqXUBlXu.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Zyosj1mpdwkMa5_N0-AvA0YJqvU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/H1ycDZYuCpJKGoeVIdvPGNgt.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qdMPJGwHC1-SyyUlcBOgZef-iD4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WFNGSc7Yq4seQF94rOrOeWG9.jpg?f=fotoalbum_large

Verwijderd

Exorcist schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 15:01:
[...]

Update: met een ssd in de ps3 heb ik de problemen niet. Toch maar eens kijken naar een 2tb 1 tb ssd voor de ps3...
Verwijderd schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 20:12:
[...]

Update: met een ssd in de ps3 heb ik de problemen niet. Toch maar eens kijken naar een 2tb ssd voor de ps3...
Heb niet meer kunnen kijken maar good to know (als in, die dingen worden toch steeds goedkoper en hebben blijkbaar meer nut dan we dachten tot nog toe :) ).

• R.vanneer
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 20-08-2021
Geachte heb pasgeleden mijn oude spelcomputer sega mega drive van zolder gehaald voor kleinzoon nu heb ik een game genie erbij maar boekje met codes ben ik kwijt waar kan ik die vinden als ik ze van sonic 2 sonic en knucles maar eens had die speelt hij het liefst wie kan me helpen op Google heb ik al hele avond gezocht
R.vanneer schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 21:00:
Geachte heb pasgeleden mijn oude spelcomputer sega mega drive van zolder gehaald voor kleinzoon nu heb ik een game genie erbij maar boekje met codes ben ik kwijt waar kan ik die vinden als ik ze van sonic 2 sonic en knucles maar eens had die speelt hij het liefst wie kan me helpen op Google heb ik al hele avond gezocht
Volgens mij is dit wat je zoekt
https://www.gamegenie.com...enie/genesis/index.html#s

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 22:23
Verwijderd schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 17:46:
@Verwijderd en ik mochten een verzameling games, consoles en controllers van een goede vriend meenemen, om uit te zoeken wat wij wilden hebben en de rest voor de verkoop. Nadat we gisteren en vandaag de heerlijke dampen van 99,9% alcohol, Dasty, Lidl schoonmaakdoekjes hebben mogen opsnuiven, ongeveer 600 wattenstaafjes hebben gebruikt om alles een beetje schoner te krijgen, hebben we weer een mooie aanvulling voor onze verzameling.
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ben weer lekker retro minish cap aan het spelen, wel via de 3dsxl waarna ik denk ik verderga met de oracle serie. Moet toch iets op vakantie nu mijn e-reader defect is. Toch blij dat ik de 3ds bij heb met wat oude games.

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Verwijderd

Exorcist schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 22:06:
Het overgrote deel zit in (originele) doosjes/dozen maar bij het opruimen nog wat losse boekjes gevonden, wist niet eens dat ik een Saturn handleiding had :+

[Afbeelding]
Handleidingen zijn altijd tof. Jammer dat er tegenwoordig niks meer in zit. Alleen dat het gewicht al een stuk lager is zorgt ervoor dat je het idee hebt weinig in handen te hebben..

• eindbaasflipse
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 12:40
harley schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 23:10:
[...]

Ben weer lekker retro minish cap aan het spelen, wel via de 3dsxl waarna ik denk ik verderga met de oracle serie. Moet toch iets op vakantie nu mijn e-reader defect is. Toch blij dat ik de 3ds bij heb met wat oude games.
De Zelda’s op de gameboy zijn mijn favorieten (in tegenstelling tot de meeste zelda fans).
Paar laar geleden ze ook weer allemaal uitgespeeld. Het wordt weer eens tijd voor mij.

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 22:23
Kan me goed vermaken met btow en nu skyward sword. Maar de top view zelda's blijven ook mijn favorieten. Vind a link between worlds ook erg vermakelijk

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Vandaag nog een leuke Evercade game binnen gekregen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rGpuvJnZ3wCzU_eVBf1KkQ0gTDA=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/S8eb0LSPMXxVxGffetZxNtXJ.jpg?f=user_large

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

• Ingelogd
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 20:52
Linksquest schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 14:23:
Vandaag nog een leuke Evercade game binnen gekregen.

[Afbeelding]
Fijn apparaatje met leuke collectie spellen, game er graag op. Ik heb er ook een aantal ;) .

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nUdPx4BxZeci3-B6gSxVKOK6nsw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9IipnyN9s7C8CLEj061GUn7H.jpg?f=fotoalbum_large

• LaFleche
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 05-09 00:30
Verwijderd schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 20:12:
[...]

Update: met een ssd in de ps3 heb ik de problemen niet. Toch maar eens kijken naar een 2tb ssd voor de ps3...
Ik dacht dat een ps3 maar maximaal 1,5tb kan alloceren en dat grotere harddisks zelfs problemen kunnen geven.... Maar ik kan het fout hebben (Google is your friend)

Verwijderd

LaFleche schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 19:08:
[...]

Ik dacht dat een ps3 maar maximaal 1,5tb kan alloceren en dat grotere harddisks zelfs problemen kunnen geven.... Maar ik kan het fout hebben (Google is your friend)
Je hebt helemaal gelijk. Ik had in mijn hoofd dat ik er nu een 2tb hdd in had zitten. Maar dat is een 1tb. 1,5tb is inderdaad de max.
Ingelogd schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 19:06:
[...]

Fijn apparaatje met leuke collectie spellen, game er graag op. Ik heb er ook een aantal ;) .

[Afbeelding]
Volgens mij heb je ze nu toch allemaal >:) Nice Nice, voor de prijs van €19,00 de game hoef je het inderdaad niet te laten, Ik heb er nu 6 en ga eerst een lekker erop spelen, mede om ook te kijken of hij me echt gaat bevallen, maar tot nu toe bevalt hij me. En mocht ze bevallen, dan koop ik ze met en met bij, zo blijft het ook leuk en kan toch maar 1 game tegelijk spelen.

Ga jij je later dit jaar nog de console versie halen?

Ingelogd schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 19:06:
[...]

[Afbeelding]
Haha ' een aantal' ja, dat is precies waarom ik er niet aan begonnen ben, ik zou er niet goed tegenkunnen dat ik 1,4,9 en 11 zou hebben ofzo, terwijl er wel degelijk carts zijn waarin ik geen tot weinig interesse heb.

Goed dat is eigenlijk echt de main reason dat ik er niet ingestapt ben, het zijn veelal game collecties en vaak zijn er maar 2-4 games van 10-20 die ik interessant vond. En het is een handheld, daar heb ik persoonlijk minder mee!
Toen ze dus de versus aankondigden heb ik dus zeker heroverwogen, maar zie het aantal games in collecties issue. Hier noem ik me weder ook weer meer een speler dan een verzamelaar :+

Maar vraag aan mij zeker niet hoeveel games ik uitgespeeld heb, in dat opzicht ben ik meer een verzamelaar :o :+

Wel bruggetjes naar wat serieuzers dan want.......ik wil zeker niet dat mensen zich belemmerd voelen hier! En misschien ben ik naïef, maar toen ik de vraag over uitspelen las, interpreteerde ik dat echt als een oprechte vraag, en zonder een waarde oordeel hierin.

Maar laten we dan bij deze met zijn allen afspreken om dit dan niet hier direct in het topic proberen op te lossen, want dat is *schaamteloze zelf reclame mode aan* waar mods voor zijn. Dus iedereen laat het mij (en mijn collega mods) aub weten als iets niet ok is via een TR en voor dit soort zaken mag je me altijd ook pm-en.

V.w.b. de frontpage, die heeft zijn eigen mods, dus daarover kan ik alleen maar zeggen wat ik er van vind, maar nee, keihard en serieus suggeren dat iemands hobby een psychische aandoening is zou ik zeker niet laten staan.

10 second ninja DONE

• Vrietje
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 23:18
Ik heb van de week de retrotink 5x binnen gekregen en moet zeggen dat vooral voor 2D spellen het echt indrukwekkend is Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/b-aeDrPG8ZpzyrOAD4yP1ITE028=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ByGDIhTMn4euWVKf250svMH9.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/A2iy0QZhUAK6xB2hIJ-y8kruUuo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kKCzSP8AJCT87ZdfqJ6QdRSq.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bx1TEAUds_j0BLGHOXRXJz6Gb3E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uibVYJ8MBmSyboM4O1ZicDL3.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/auuJWCDx8leDHG8L0VpVaQxNlGQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mGMVKeD0bqlx8MR9eE8P7SNz.jpg?f=fotoalbum_large
Van de spellen starwing is Super Nintendo, Final Fantasy 6 is de Ps1 versie en Final Fantasy X is de demo versie die bij 6 zat. Allemaal via een rgb scart aangesloten op de retrotink en ik geloof dat ik de pvm scanlines hier had aan staan.

• Petje72
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 22:35
Vrietje schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 15:36:
Ik heb van de week de retrotink 5x binnen gekregen en moet zeggen dat vooral voor 2D spellen het echt indrukwekkend is [Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Van de spellen starwing is Super Nintendo, Final Fantasy 6 is de Ps1 versie en Final Fantasy X is de demo versie die bij 6 zat. Allemaal via een rgb scart aangesloten op de retrotink en ik geloof dat ik de pvm scanlines hier had aan staan.
wow eerste indruk zo op basis van je foto's heeeel nice
ik hoop over tijdje een retrotink 5x te kunnen bestellen.

• Petje72
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qraSPNjg4fCr7hp-HSWHvzi1vAA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8fd6xUCH2E6KxQ3GQvUQROtY.jpg?f=fotoalbum_large

Weer een nice find voor 3 tienen op FB MP. Boh je moet wel snel zijn de handelaren voor te blijven. Ik was beetje aan het neuzen, zag deze stapels (1x PSP, 1x PS2), stond er 14 minuten op, ik stuur bericht aan verkoper, die reageerde gelukkig meteen en direct deal gemaakt. In de auto gestapt en er heen gereden. Kom ik daar aan half uurtje later, had hij al 3 hogere biedingen (van MP verkopers) maar hij hield zich netjes aan onze afspraak. _/-\o_

• laugh
  • Registratie: December 2011
  • Niet online
Ik zag toevallig deze op marktplaats, de verkoper verkoopt met box en alle accessoires. Maar onderstaande foto doet mij denken aan shell swap.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_tfPAopmDvFBMGS99wHGgNAfCuY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IGLTgHZw8CTwxP64WaH8Z7Ij.jpg?f=fotoalbum_large

• Ingelogd
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 20:52
Linksquest schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 10:47:
[...]

Ga jij je later dit jaar nog de console versie halen?
Nee, handheld is ideaal voor mij. Ik merk met mijn Sega Saturn en Dreamcast dat ik die maar sporadisch aansluit op tv. Ik heb nog diverse DS, 3DS en nog wat open-source handhelds. Bij de Evercade vind ik het fijn dat er een kleine selectie aan games per cartridge staan, zo blijft de keus toch beperkt en sta ik niet uren te dubben welke ik zal kiezen, alleen nu wel welke cartridge :+ . Ik laat mij verassen welke er worden gekozen op de cartridges zelf, zo kom ik unieke games tegen waar ik vol van heb genoten zoals "TangleWood" die ik anders nooit zou uitkiezen en een fysieke verzameling maakt mij blij :9 .

Verwijderd

laugh schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 18:24:
Ik zag toevallig deze op marktplaats, de verkoper verkoopt met box en alle accessoires. Maar onderstaande foto doet mij denken aan shell swap.

[Afbeelding]
Ziet er inderdaad beetje vaag uit. De rechterkant lijkt wel een beroerde 3d print.

Ik zou even mailen/chatten met de verkoper, en vragen naar andere foto's. Zoals het nu uit ziet, dan zou ik hem schieten.

• laugh
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 19:15:
[...]

Ziet er inderdaad beetje vaag uit. De rechterkant lijkt wel een beroerde 3d print.

Ik zou even mailen/chatten met de verkoper, en vragen naar andere foto's. Zoals het nu uit ziet, dan zou ik hem schieten.
Ja ik laat hem sowieso schieten. Eigenlijk zoek ik een PSP-3000 die een full brick heeft, en de shell/scherm/knopjes wel in goede staat. Maar alles is zo duur...

Verwijderd

laugh schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 19:27:
[...]

Ja ik laat hem sowieso schieten. Eigenlijk zoek ik een PSP-3000 die een full brick heeft, en de shell/scherm/knopjes wel in goede staat. Maar alles is zo duur...
Ja, een 3000 zou de beste moeten zijn. Kijk ook regelmatig, maar ze zijn lastig te vinden voor schappelijke prijzen. Met al die handelaars op MP wordt het ook steeds lastiger.

Geduld is een must voor deze hobby. ;)

• laugh
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 19:41:
[...]

Ja, een 3000 zou de beste moeten zijn. Kijk ook regelmatig, maar ze zijn lastig te vinden voor schappelijke prijzen. Met al die handelaars op MP wordt het ook steeds lastiger.

Ja zeg dat wel. Zij zitten te vechten en allemaal van "take my money". Het maakt voor die mensen niet eens uit dat er talloze krassen op zitten. Je ziet zelfs behoorlijke bedragen die mensen bieden voor kapotte PSPs...

En de staat is altijd een lachertje. Ik weet niet hoe sommige mensen die behoorlijke beschadigingen krijgen hoor. Dat je hem laat vallen kan gebeuren en je hebt pech, maar je ziet echt sommige met behoorlijke krassen op achterzijde, voorzijde en zijkanten. Zitten ze met een sleutel eraan te krassen voor de fun?

Waarom heeft mijn PSP zulke krassen niet? Je pakt het uit een klein tasje van de PSP, je speelt ermee en je bergt weer op. Geen kans om met sleutels eraan te krassen toch? Of ben ik nou gek? Ja ik weet niet hoor, maar blijkbaar weet de meerderheid een ander manier van spelen.

• LaFleche
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 05-09 00:30
laugh schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 19:56:
[...]

Ja zeg dat wel. Zij zitten te vechten en allemaal van "take my money". Het maakt voor die mensen niet eens uit dat er talloze krassen op zitten. Je ziet zelfs behoorlijke bedragen die mensen bieden voor kapotte PSPs...

En de staat is altijd een lachertje. Ik weet niet hoe sommige mensen die behoorlijke beschadigingen krijgen hoor. Dat je hem laat vallen kan gebeuren en je hebt pech, maar je ziet echt sommige met behoorlijke krassen op achterzijde, voorzijde en zijkanten. Zitten ze met een sleutel eraan te krassen voor de fun?

Waarom heeft mijn PSP zulke krassen niet? Je pakt het uit een klein tasje van de PSP, je speelt ermee en je bergt weer op. Geen kans om met sleutels eraan te krassen toch? Of ben ik nou gek? Ja ik weet niet hoor, maar blijkbaar weet de meerderheid een ander manier van spelen.
Precies... Begrijp dat ook niet... Zelfs mijn 1e gameboy ziet er nog goed uit.... Als er al een krasje op 1 van m'n handhelds zit dan is dat zo miniem dat het mij alleen opvalt omdat ik weet dat het er zit.
Waarschijnlijk kunnen wij (en velen van de lezers en schrijvers van dit forum) beter met onze spullen omgaan.

Bedenk natuurlijk wel dat handhelds initieel kid en tiener stuff waren.... In schooltassen, zonder screenprotector of case, op vakantie mee in weekend tassen.. Tja daar worden ze niet beter van

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 19:41:
[...]

Dat valt toch wel mee:

https://www.marktplaats.n...id_social&utm_content=vip

https://www.marktplaats.n...id_social&utm_content=vip

• laugh
  • Niet online
Nee ik ben het ook met hem eens hoor. Het is maar net hoe je het bekijkt. Die eerste bijvoorbeeld is al 55. De staat kan je niet goed genoeg zien. Meestal op Ebay zijn er toch echt betere foto's ervan. Daarnaast kan je ook nog verzendkosten erbij optellen als je er niet dichtbij woont, en moet je maar "vertrouwen" op deze persoon. Even van uit gaande dat de persoon eerlijk is, is 55+7,50 ook al 62,50 waarbij je de staat niet goed kan evalueren. En ja sure je krijgt wel wat spellen bij maar misschien zijn dit ook helemaal niet de spellen die je leuk vindt, en je weet ook niet of het scherm nou echt geen problemen bezit.

De tweede advertentie is al wat wat eerlijker met de foto's met ook wat matige staat die je ook niet volledig kan beoordelen op basis van deze paar foto's. En ook dat is al vanaf 65. Dan nog verzendkosten, en het "vertrouwen" op de persoon.

Dus ja ik vind het dan wel zeker duur om zo een prijs neer te tellen zonder duidelijkheid over de staat en nog vertrouwen op die persoon.

Of ik ben te kieskeurig, dat kan ook haha. Naja ik dacht het is leuk om een 2de te hebben of te repareren aangezien ik een extra moederbord hier heb liggen, maar ik denk dat ik het zo laat.

Mijn PSP-3000 had ik ergens in 2008 gekocht in het buitenland nieuw, en waar de screen protector ook door de verkoper meteen na unboxing voor mij erbij is geplaatst + omgebouwd toen, allemaal in 1 winkel. Tasje van de PSP + zwart hoesje gratis erbij.

Verwijderd

laugh schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 21:08:
[...]

Nee ik ben het ook met hem eens hoor. Het is maar net hoe je het bekijkt. Die eerste bijvoorbeeld is al 55. De staat kan je niet goed genoeg zien. Meestal op Ebay zijn er toch echt betere foto's ervan. Daarnaast kan je ook nog verzendkosten erbij optellen als je er niet dichtbij woont, en moet je maar "vertrouwen" op deze persoon. Even van uit gaande dat de persoon eerlijk is, is 55+7,50 ook al 62,50 waarbij je de staat niet goed kan evalueren. En ja sure je krijgt wel wat spellen bij maar misschien zijn dit ook helemaal niet de spellen die je leuk vindt, en je weet ook niet of het scherm nou echt geen problemen bezit.

De tweede advertentie is al wat wat eerlijker met de foto's met ook wat matige staat die je ook niet volledig kan beoordelen op basis van deze paar foto's. En ook dat is al vanaf 65. Dan nog verzendkosten, en het "vertrouwen" op de persoon.

Dus ja ik vind het dan wel zeker duur om zo een prijs neer te tellen zonder duidelijkheid over de staat en nog vertrouwen op die persoon.

Of ik ben te kieskeurig, dat kan ook haha. Naja ik dacht het is leuk om een 2de te hebben of te repareren aangezien ik een extra moederbord hier heb liggen, maar ik denk dat ik het zo laat.

Mijn PSP-3000 had ik ergens in 2008 gekocht in het buitenland nieuw, en waar de screen protector ook door de verkoper meteen na unboxing voor mij erbij is geplaatst + omgebouwd toen, allemaal in 1 winkel. Tasje van de PSP + zwart hoesje gratis erbij.
Het is natuurlijk net wat je duur vindt. Ik vind een psp 3000 voor 55 a 65 euro excl. Verzendkosten niet heel duur eerlijk gezegd. Als je echt een perfecte staat wil met doos erbij dan ben je toch rond de 100 a 120 euro kwijt. Daarnaast kan je natuurlijk ook betere foto's vragen of een keer langs gaan.

Meestal zijn mensen bereid om meer foto's te sturen. En vergeet niet dat marktplaats de foto's enorm comprimeert. Dus als je een paar foto's per mail of whatsapp vraagt dan heb je al een veel duidelijker beeld van de staat.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2021 21:26 ]

Verwijderd

laugh schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 21:08:
[...]

Ja, het is zeker lastig met foto's zoals op de eerste advertentie. En Fifa's worden wij al helemaal niet warm van :/

De 2e is wel veel duidelijker, maar wel aan de andere kant van het land.
Nu heb ik nog best wat vertrouwen in mensen, alleen zulke dingen haal ik liever op.
En zonder lease bak, met de huidige brandstofprijzen zijn zulke ritjes een beste meer prijs.
Verwijderd schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 21:19:
[...]

Het is natuurlijk net wat je duur vindt. Ik vind een psp 3000 voor 55 a 65 euro excl. Verzendkosten niet heel duur eerlijk gezegd. Als je echt een perfecte staat wil met doos erbij dan ben je toch rond de 100 a 120 euro kwijt. Daarnaast kan je natuurlijk ook betere foto's vragen of een keer langs gaan.

Meestal zijn mensen bereid om meer foto's te sturen. En vergeet niet dat marktplaats de foto's enorm comprimeert. Dus als je een paar foto's per mail of whatsapp vraagt dan heb je al een veel duidelijker beeld van de staat.
Je edit is zeker waar, even vragen naar meer foto's is natuurlijk altijd handig :)

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2021 21:33 ]

• Ekfad
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21:48
Vrietje schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 15:36:
Ik heb van de week de retrotink 5x binnen gekregen en moet zeggen dat vooral voor 2D spellen het echt indrukwekkend is
Godver, ziet er nog beter uit dan gedacht. Ik probeer te wachten tot wanneer ze beschikbaar zijn bij VideoGamePerfection maar op deze manier wordt het wel erg moeilijk wachten (en de gamekamer zal pas voor ergens begin volgend jaar zijn. Even ... op .... de .... tanden ... bijten .... :D
laugh schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 18:24:

[Afbeelding]
Het kan natuurlijk ook de lichtinval zijn in combinatie met de compressie.
Al ziet het er wel naar uit dat de shell bij de hoofdtelefoonaansluiting een klein beetje open staat (rechtsonder op foto).

Wat de 3000 betreft, ik heb er hier nog 1 nieuw in gesealde verpakking liggen. Ergens bij een uitverkoop toen vlug meegenomen. Weet er iemand of de 3000 reeks verpakt werd met geïnstalleerde batterij of niet? Want anders moet ik die eens open doen.

[ Voor 38% gewijzigd door Ekfad op 23-08-2021 08:18 ]

Ingelogd schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 18:40:
[...]

Nee, handheld is ideaal voor mij. Ik merk met mijn Sega Saturn en Dreamcast dat ik die maar sporadisch aansluit op tv. Ik heb nog diverse DS, 3DS en nog wat open-source handhelds. Bij de Evercade vind ik het fijn dat er een kleine selectie aan games per cartridge staan, zo blijft de keus toch beperkt en sta ik niet uren te dubben welke ik zal kiezen, alleen nu wel welke cartridge :+ . Ik laat mij verassen welke er worden gekozen op de cartridges zelf, zo kom ik unieke games tegen waar ik vol van heb genoten zoals "TangleWood" die ik anders nooit zou uitkiezen en een fysieke verzameling maakt mij blij :9 .
Ik heb dat zelf weer omgedraaid, ik doe juist meer met consoles dan met handhelds, maar even kijken of ik hem (op release) koop.

Ik gister zelf beetje met 'de setup' geklo err aangepast. Want sinds zaterdag trotse eigenaar van een ps1 :D

Enige fwp dat ik heb, is dat ik in principe 'maar' 9 scart poorten heb, en 12 retro consoles.
heb wel ook nog een monitor waar ik er een kwijt kan, en nog front aansluiting waar ik nog iets kwijt kan.....denk dat ik kan leven met 11 uit 12 :D vermoeddelijk zal mijn ouwe trouwe nesje dan niet aangesloten zijn, ook omdat ik die dan ook vrij snel ook nog op de front poort kan zetten. Maar speel meestal nes op mister of via software emulatie met retro achievements. Mijn nes is ook composite/pal 50hz en geen everdrive....maar wel leuk om toch ook mijn beperkte verzameling fysiek carts te kunnen spelen.

10 second ninja DONE

Verwijderd

Exorcist schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 20:28:
[...]

Heb niet meer kunnen kijken maar good to know (als in, die dingen worden toch steeds goedkoper en hebben blijkbaar meer nut dan we dachten tot nog toe :) ).
Blijkbaar is er ook een video van digital foundry van gemaakt en eurogamer heeft tests gedaan:

https://www.gamekings.tv/...prestaties-playstation-3/

Goed nieuws dus voor alle PS3-bezitters die lange laadtijden en texture pop-ins zat zijn. De mannen van Digital Foundry, die bekend staan om hun game-opname apparatuur, hebben door middel van een aantal tests ondervonden dat je met een SSD (solid state drive) of een hybride harde schijf in je PS3 beter af bent, dan met het standaard opslagapparaat die erin zit. Een SSD schijf leest namelijk veel sneller alle data die je opgeslagen hebt, en aangezien games tegenwoordig meer gebruik maken van de harde schijf in consoles om content te streamen, resulteert het gebruik van een SSD of een hybride harde schijf in snellere laadtijden en minder texture pop-ins

Bij Eurogamer zijn een aantal games hierop getest, waaronder RAGE en The Elder Scrolls V: Skyrim. In RAGE zorgde een SSD ervoor dat de beruchte texture pop-ins in het spel aanzienlijk minder problematisch waren en over het algemeen alle textures een stuk sneller geladen werden. Een hybride schijf gaf een kleinere boost in prestaties, maar toonde vooralsnog betere resultaten dan de standaard harde schijf van de PS3. Waar Skyrim op de console van Sony werd geteisterd met input lag problemen (vertraagde responstijd bij het invoeren van een commando) zorgde een SSD en een hybride schijf voor een merkbaar snellere responstijd. De SSD leverde dus in alle gevallen de beste resultaten op.

Ook laadtijden zijn een stuk korter, bij gran turismo gaat deze van 40 seconden naar 20 seconden:

https://www.tomshardware....pgrade-loading,11811.html

En nog beter nieuws, de installatie tijd van gran turismo is veel beter geworden. We weten allemaal wat voor ergenis het is om gt6 te installeren...

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 23-08-2021 09:50 ]

Ik heb destijds de schijf van de ps4 in de ps3 gedaan, die was al stukkie sneller (of iig minder traag, een van mijn eerste ps3 games was Brutal Legend, en waar de demo op de x360 buttery smooth was, had ik op de ps3 met de full game allerlei stotteringen! Maar na die hd upgrade was het al stukkie beter dacht ik!),
maar idd als je nog veel gebruikt maakt van de ps3 en het geld voor een ssd over hebt, dan is het een no brainer!

trouwens, wie heeft gt6 nodig als je gt1 kan upscalen naar 4k? :P

10 second ninja DONE

Dat met PS3 systemen (en alle consoles die 5400 2,5" HDD's gebruiken) is toch vrij logisch, daar heb je toch geen hele testen voor nodig?

Er zit standaard een 5400RPM HDD in. SSD trekt het systeem sowieso niet vanwege een te trage bus. Je kan er wel eentje instoppen maar je haalt relatief weinig verbetering t.o.v. een SSHD, waar deze al een hele fikste verbetering is t.o.v. de originele HDD.

Een 7200RPM HDD geeft ook al een kleine verbetering :+

Verwijderd

Seroczynski schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 10:02:
Dat met PS3 systemen (en alle consoles die 5400 2,5" HDD's gebruiken) is toch vrij logisch, daar heb je toch geen hele testen voor nodig?

Er zit standaard een 5400RPM HDD in. SSD trekt het systeem sowieso niet vanwege een te trage bus. Je kan er wel eentje instoppen maar je haalt relatief weinig verbetering t.o.v. een SSHD, waar deze al een hele fikste verbetering is t.o.v. de originele HDD.

Door die beperkte sata bandbreedte die de ps3 heeft was het de vraag of een ssd echt iets toevoegt. Maar ik wist zelf niet dat het de problemen met inladen van textures daadwerkelijk verbeterd. Bij spec ops the line is het een enorme verbetering. Met een reguliere hdd worden textures pas heel laat ingelezen. Met een ssd zijn ze direct ingelezen en heb ik dus geen texture pop-ins meer. En als bij games zoals GT de laadtijden gehalveerd worden is het helemaal een bonus.

Verwijderd

Nu moet ik weer denken aan de bleem emulator op de dreamcast. Die kon toen GT1 op de dreamcast spelen met veel betere graphics dan op de ps1. Het doel was om elke game op de dreamcast te laten werken, alleen heeft Sony dat project destijds stil gelegd. Jammer, had wel een volledige bleem emulator gewild op de dreamcast.
Verwijderd schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 10:06:
[...]

Door die beperkte sata bandbreedte die de ps3 heeft was het de vraag of een ssd echt iets toevoegt. Maar ik wist zelf niet dat het de problemen met inladen van textures daadwerkelijk verbeterd. Bij spec ops the line is het een enorme verbetering. Met een reguliere hdd worden textures pas heel laat ingelezen. Met een ssd zijn ze direct ingelezen en heb ik dus geen texture pop-ins meer. En als bij games zoals GT de laadtijden gehalveerd worden is het helemaal een bonus.
Ja, hier idd blij met DF testen, want in theorie zou het dus nauwelijks uit moeten maken, maar in de praktijk dus wel inderdaad! Ik gebruik mijn ps3 nog maar heel weinig dus ik vind het wel best, maar kan me voorstellen dat als je WEL veel speelt dat het dan absoluut de moeite waard is!
Verwijderd schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 10:30:
[...]

Nu moet ik weer denken aan de bleem emulator op de dreamcast. Die kon toen GT1 op de dreamcast spelen met veel betere graphics dan op de ps1. Het doel was om elke game op de dreamcast te laten werken, alleen heeft Sony dat project destijds stil gelegd. Jammer, had wel een volledige bleem emulator gewild op de dreamcast.
Ja idd! ik heb dacht ik de metal gear versie en/of tekken! Probleem met tekken was dacht ik dat het nog steeds op pal snelheid liep waardoor ik het niet zo leuk vond (kan ook gewoon zijn dat tekken mijn ding niet was O-) ) misschien geing om nog is te kijken hoe het eruit ziet!

edit:
bleh ligt niet bij mijn dc discjes, maar vrijwel zeker dat ik het nog ergens heb liggen......moet echt gaan opruimen, zag ook mijn wii sports carboardje hoesje liggen zonder disc erin!

[ Voor 34% gewijzigd door Sagat op 23-08-2021 10:36 ]

10 second ninja DONE

Mbt de PS3 ligt het maar net aan wat je speelt of een SSD uitmaakt. Sowieso marginaal (relatief) door wat @Seroczynski al zegt, de SATA bus is de beperkende factor, maar bij bepaalde assets kan het weldegelijk uitmaken. Ik gók bij het laden van heel veel kleine files, waar een mechanische schijf dan heel veel leeskoppen bewerkingen heeft is het met een SSD natuurlijk een stuk vlotter deze achter elkaar in te laden. Op dat punt geloof ik ook graag dat bijv. GT6 daar veel baat bij heeft gezien de omvang van het spel en vermoedelijk veel kleine chunks aan data.

Van het weekend op een Series S dus GT1 overigens gespeeld in "4K" (@Sagat ;)

Duckstation op de S werkt perfect. 9x upscaling naar 4K, leessnelheid van de PS1 naar 8x gezet ipv de standaard 2x van de CD-ROM en de MIPS CPU een 150% overclock. Alles draaide vloeiender, beter en zag er over het algemeen heel goed uit. Discworld, Resident Evil, GT, Tomb Raider..het was echt een wow-moment. Niet álles werd er per sé beter op overigens, bij spellen als Road Rash 3D raakte het "uit balans" en zag het er meer uit als een gladgestreken 3DFX spel van eind jaren 90. Maar doe er je voordeel mee als je een S of X gaat inzetten voor emulatie :)

/overigens ook een aanrader, niet geheel retro, integendeel, maar door het stijltje: Stranger Things 3. Zal misschien eerder benoemd zijn maar ik ben het nu pas gaan spelen omdat het per 31-8 uit Gamepass gaat. Niet dat ik Earthbound veel gespeeld heb, maar kreeg er wel die vibe bij.

[ Voor 10% gewijzigd door Exorcist op 23-08-2021 11:19 ]

• Ekfad
Exorcist schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 11:17:

Duckstation op de S werkt perfect. 9x upscaling naar 4K, leessnelheid van de PS1 naar 8x gezet ipv de standaard 2x van de CD-ROM en de MIPS CPU een 150% overclock. Alles draaide vloeiender, beter en zag er over het algemeen heel goed uit. Discworld, Resident Evil, GT, Tomb Raider..het was echt een wow-moment. Niet álles werd er per sé beter op overigens, bij spellen als Road Rash 3D raakte het "uit balans" en zag het er meer uit als een gladgestreken 3DFX spel van eind jaren 90. Maar doe er je voordeel mee als je een S of X gaat inzetten voor emulatie :)
Ik twijfel enorm om alleen al voor die reden een S series aan te schaffen en die in developer modus te zetten.
Het is dat of een Xstation kopen met eventueel een hdmi mod. Denk dat ik even duur zit.

Heb hier ook een X series staan maar wil mijn gegevens niet verliezen door hem nu om te schakelen.
Ekfad schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 12:26:
[...]

Ik twijfel enorm om alleen al voor die reden een S series aan te schaffen en die in developer modus te zetten.
Het is dat of een Xstation kopen met eventueel een hdmi mod. Denk dat ik even duur zit.

Heb hier ook een X series staan maar wil mijn gegevens niet verliezen door hem nu om te schakelen.
Ik heb ook een X maar in afwachting van de S omdat ik graag iets voor één doel wil gebruiken. Maar naar mijn weten verlies je geen gegevens hoor, je Xbox schakelt om naar Dev modus welke je op ieder willekeurig moment weer naar retail kan veranderen en vice versa.

• Ekfad
Exorcist schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 12:35:
[...]

Ik heb ook een X maar in afwachting van de S omdat ik graag iets voor één doel wil gebruiken. Maar naar mijn weten verlies je geen gegevens hoor, je Xbox schakelt om naar Dev modus welke je op ieder willekeurig moment weer naar retail kan veranderen en vice versa.
Ahzo, ik dacht gelezen te hebben dat er een harde reset nodig is om uit Dev mode te komen en dat alles dan gewist wordt.
Ekfad schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 13:02:
[...]

Ahzo, ik dacht gelezen te hebben dat er een harde reset nodig is om uit Dev mode te komen en dat alles dan gewist wordt.
Nee, je kunt altijd overschakelen waarna je Xbox herstart zonder gegevensverlies. Alleen het herstarten na overschakelen duurt relatief lang, gevoelsmatig 2-3 minuten.

• angerfist-yentl
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 23:46

angerfist-yentl

vake bei te bange!

Seroczynski schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 10:02:

Ik heb een tijdje als test een oude 120 GB SSD gehad in mijn PS3 Slim nadat de originele HDD kuren begon te krijgen en merkte inderdaad dat het systeem sneller aanvoelde en laadtijden wel degelijk korter waren na wat onderzoek op internet op de zelfde conclusie gekomen dat een SSHD voldoende is voor de PS3 en daarna via Amazon een leuke aanbieding gezien en 2 SHDD gekocht van 1 TB zodat ik genoeg ruimte heb. (heb 2 PS3 één boven en één beneden) waarbij de originele hardeschijven daarin nog ouder was dan de PS3 beneden dus uit voorzorg ook vervangen.

Vake bei te bange

Van je collega's moet je het letterlijk hebben:

Een letterlijk ZGAN WiiU, niet gebruikt, alleen ooit uitgepakt door hem. Spel zelfs nog sealed. Doos onbeschadigd, alles nog in het plastic (sensor bar is nooit gebruikt bijv.). En dat voor 50 Euro :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bJ1n-l3u9hocVEX68nbHZTXB-xY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3wGlJ6CfrCq6TTA99f8xCq47.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/J3b9E52mBbGYjZFh3Cg_KYmvW8A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oi0KkBSaThmD6gm9APC77OhN.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2Z5_YkeCUO5zHzng9qkTdT19Isw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gsimZZyRD6XOCcS6FkiSjB84.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/u2wZDegNLZt4_GyM_8RZxqhlYNk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/r4VcDyl66XU8NuMnp2T48NC3.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2wn7VnE8aZzQEGaS1NJZv3TItTw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6irU0Y919wgiP9KtzTCPnJcy.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 9% gewijzigd door Exorcist op 23-08-2021 21:52 ]

• Petje72
Exorcist schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 20:43:
Van je collega's moet je het letterlijk hebben:

Een letterlijk ZGAN WiiU, niet gebruikt, alleen ooit uitgepakt door hem. Spel zelfs nog sealed. Doos onbeschadigd, alles nog in het plastic (sensor bar is nooit gebruikt bijv.). En dat voor 50 Euro :+

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Boh, juweeltje voor nice price.Gratz. Hij/zij is nu natuurlijk collega van het jaar *O*

• Petje72
Vraagje, hoe check je of een NES games 100% origineel is? je ziet natuurlijk dat de cartridge "oud" uit ziet, als ook het label maar de binnenkant... het is bijna een too-good-to-be-true dus gaan de alarmbellen rinkelen.

Ook vind ik bijna niets over de PAL versie. Het gaat om Power Blade 2 voor de NES, PAL versie. De NES (USA) versie is insane duur: losse cartridge $500 - $700 maar de PAL NES versie vind ik gewoon niets over. Voor het zelfde geld is de PAL NES versie 50 euro waard of zo en dan snijd ik me in de vingers.

Verwijderd

Petje72 schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 22:34:
Vraagje, hoe check je of een NES games 100% origineel is? je ziet natuurlijk dat de cartridge "oud" uit ziet, als ook het label maar de binnenkant... het is bijna een too-good-to-be-true dus gaan de alarmbellen rinkelen.

Ook vind ik bijna niets over de PAL versie. Het gaat om Power Blade 2 voor de NES, PAL versie. De NES (USA) versie is insane duur: losse cartridge $500 - $700 maar de PAL NES versie vind ik gewoon niets over. Voor het zelfde geld is de PAL NES versie 50 euro waard of zo en dan snijd ik me in de vingers.
Volgens Wikipedia is die game alleen in ntsc gebied (Noord Amerika en Japan) uitgebracht:

Wikipedia: Power Blade 2

• Petje72
Verwijderd schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 22:36:
[...]

Volgens Wikipedia is die game alleen in ntsc gebied (Noord Amerika en Japan) uitgebracht:

Wikipedia: Power Blade 2
Thanks, geen wonder dat ik de PAL niet kan vinden :-) dan moet ik checken dat het de NTSC versie is en geen fake...
Petje72 schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 22:59:
[...]

Thanks, geen wonder dat ik de PAL niet kan vinden :-) dan moet ik checken dat het de NTSC versie is en geen fake...
Cart openen en naar het PCB kijken.

Verwijderd

Spec ops the line uitgespeeld. Maar damn wat een toffe game is dat zeg. Vooral het verhaal springt eruit. Jammer dat die developer verder niet echt noemenswaardige games heeft gemaakt.

Verwijderd

.

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2022 10:14 ]

Verwijderd

Dat Wata een scam is voelden we allemaal wel al aan maar deze documentaire slaat zoveel feiten om je oren dat je er eigenlijk niet meer omheen kunt.

• RJL86
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 17-09 17:58
Dat hele game graden slaat ook echt helemaal nergens op.

Verwijderd

RJL86 schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 10:52:
Dat hele game graden slaat ook echt helemaal nergens op.
Jup, als er ergens geld te verdienen is dan springen bedrijven er op in om dit soort debiele dingen te bedenken. Wel een nadeel voor ons omdat de prijzen alleen maar sneller stijgen. Laatste jaar zijn de prijzen ook enorm gestegen. Een half jaar geleden kon ik folklore voor de ps3 nog voor 20 euro kopen. Nu is de standaard prijs al vanaf 70 euro.

Jojo's bizarre adventures op de dreamcast was ongeveer 100 euro waard, nu is deze al gestegen naar 170 euro.

Tombi 2 kon je een half jaar geleden voor 80 euro kopen. Nu is deze al boven de 200 euro...

En dan heb ik het over prijzen op marktplaats. Ebay gaat al helemaal nergens meer over.

Ik zie op marktplaats nu ook bijna alleen nog maar resellers en geen consumenten die hun games op marktplaats zetten. Op marktplaats is het steeds beter zoeken om een game te krijgen voor een schappelijke prijs.

Gelukkig dat ik het meerendeel van de games heb die ik wil hebben. Maar ik mis nog best wat dreamcast games bijvoorbeeld die ik nog wil hebben. Maar die prijzen blijven ook alleen maar stijgen..

• HADES2001
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
ik zei het al vanaf het moment dat ze op tv waren bij pawn stars, complete onzin. maar zoals altijd komt Karl met een uitgebreide analyse en is deze keer extra diep gegaan om het te bewijzen. Hopelijk klapt de markt en kunnen we weer wat normaler games kopen

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21:20
Verwijderd schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 11:20:
[...]

Jup, als er ergens geld te verdienen is dan springen bedrijven er op in om dit soort debiele dingen te bedenken. Wel een nadeel voor ons omdat de prijzen alleen maar sneller stijgen. Laatste jaar zijn de prijzen ook enorm gestegen. Een half jaar geleden kon ik folklore voor de ps3 nog voor 20 euro kopen. Nu is de standaard prijs al vanaf 70 euro.

Jojo's bizarre adventures op de dreamcast was ongeveer 100 euro waard, nu is deze al gestegen naar 170 euro.

Tombi 2 kon je een half jaar geleden voor 80 euro kopen. Nu is deze al boven de 200 euro...

En dan heb ik het over prijzen op marktplaats. Ebay gaat al helemaal nergens meer over.

Ik zie op marktplaats nu ook bijna alleen nog maar resellers en geen consumenten die hun games op marktplaats zetten. Op marktplaats is het steeds beter zoeken om een game te krijgen voor een schappelijke prijs.

Gelukkig dat ik het meerendeel van de games heb die ik wil hebben. Maar ik mis nog best wat dreamcast games bijvoorbeeld die ik nog wil hebben. Maar die prijzen blijven ook alleen maar stijgen..
Dat is toch niet gek? De Dreamcast is een favoriet van de gamers, maar had een korte levensduur. Weinig games en relatief weinig verkocht, dus erg interessant voor collectors. PAL games zijn helemaal relatief zeldzaam en de doosjes nog eens extra gammel. 170 euro voor een gewilde game van 20 jaar geleden vind ik nog wel meevallen. Dat zijn twee full priced games.

Covid heeft het vuurtje ook nog eens aangewakkerd doordat mensen massaal thuis zaten en geld opspaarden.

Overigens gaat het games graden verhaal vooral over de games die voor (honderd)duizenden euro's verkocht worden. Dat is nog een net iets idiotere markt die veel verder opgeklopt wordt.

Ik zie overigens nu dat NES Tetris op ebay voor 1500 te koop staat(zonder seal). Daar heb ik er drie van liggen 8)

Verwijderd

BarôZZa schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 11:40:
[...]

Dat is toch niet gek? De Dreamcast is een favoriet van de gamers, maar had een korte levensduur. Weinig games en relatief weinig verkocht, dus erg interessant voor collectors. PAL games zijn helemaal relatief zeldzaam en de doosjes nog eens extra gammel. 170 euro voor een gewilde game van 20 jaar geleden vind ik nog wel meevallen. Dat zijn twee full priced games.

Covid heeft het vuurtje ook nog eens aangewakkerd doordat mensen massaal thuis zaten en geld opspaarden.

Overigens gaat het games graden verhaal vooral over de games die voor (honderd)duizenden euro's verkocht worden. Dat is nog een net iets idiotere markt die veel verder opgeklopt wordt.

Ik zie overigens nu dat NES Tetris op ebay voor 1500 te koop staat(zonder seal). Daar heb ik er drie van liggen 8)
Ik had het vooral over de prijsstijging van het afgelopen half jaar. Die dreamcast game is in een half jaar tijd bijna verdubbeld qua prijs.

Of de dreamcast een favoriet van gamers is dat weet ik niet. Heel veel hoor ik er niet over eerlijk gezegd. Alleen op Reddit wordt er nog wel over gepraat. Maar het is niet zo dat dreamcast games heel snel verkopen op marktplaats. Ik heb ook wel eens een keer een populaire dreamcast game op marktplaats gezet ver onder de marktprijs en het koste mij een paar maanden om hem te verkopen. Ps1 games zijn direct weg als ik ze op MP zet.

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21:20
Verwijderd schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 11:47:
[...]

Ik had het vooral over de prijsstijging van het afgelopen half jaar. Die dreamcast game is in een half jaar tijd bijna verdubbeld qua prijs.

Of de dreamcast een favoriet van gamers is dat weet ik niet. Heel veel hoor ik er niet over eerlijk gezegd. Alleen op Reddit wordt er nog wel over gepraat. Maar het is niet zo dat dreamcast games heel snel verkopen op marktplaats. Ik heb ook wel eens een keer een populaire dreamcast game op marktplaats gezet ver onder de marktprijs en het koste mij een paar maanden om hem te verkopen. Ps1 games zijn direct weg als ik ze op MP zet.
Marktplaats is denk ik sowieso niet de beste plek om dingen te verkopen. Wel om een hele set te vinden voor een paar tientjes :+ .

Volgens pricecharting zit Jojo al in de lift sinds covid uitbrak. Dertigers met teveel spaargeld en dan krijg je dat.

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17:57
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/942T86LdMyUkYDzL1zdY2XDlVfY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7gAVxcfGjjJxFkPx462sLF0x.jpg?f=fotoalbum_large

Weer wat van de kringloop meegenomen. Alleen Black Flag even in een ander hoesje stoppen.
Ze hadden ook nog een complete Xbox classic liggen in doos. Die heb ik daar een jaar of 2 geleden ook gehaald voor €5. Nu vroegen ze er €45 voor. Vond ik toch iets teveel om maar voor de heb mee te nemen.

https://psnprofiles.com/RaemNL

Verwijderd

Twee nieuwe toevoegingen. The grinch helaas wel met een Duits/Frans/Italiaans hoesje en boekje. Maar de game is wel in het Engels. Aangezien deze best zeldzaam is vond ik hem toch de moeite waard.

En toch kan je nog leuke dealtjes op marktplaats vinden. 2 euro voor ghost in the shell is geen geld.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dkgTEhT29s9-8iUo991V4PoXLWA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0SFF1DssKHtxWuSPAMUcvczD.jpg?f=fotoalbum_large

Verwijderd

Raem schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 13:39:
[Afbeelding]

Weer wat van de kringloop meegenomen. Alleen Black Flag even in een ander hoesje stoppen.
Ze hadden ook nog een complete Xbox classic liggen in doos. Die heb ik daar een jaar of 2 geleden ook gehaald voor €5. Nu vroegen ze er €45 voor. Vond ik toch iets teveel om maar voor de heb mee te nemen.
Leuke vangst! Wel jammer dat de kringloop hier bijna alleen maar ps2, xbox en ps3 games heeft. Oudere games of echt pareltjes zie je helaas nooit voorbij komen. Al kom ik er maar 1 keer per jaar of zo ;-) dus wellicht ben ik elke keer te laat.

• Raem
Verwijderd schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 15:18:
[...]

Leuke vangst! Wel jammer dat de kringloop hier bijna alleen maar ps2, xbox en ps3 games heeft. Oudere games of echt pareltjes zie je helaas nooit voorbij komen. Al kom ik er maar 1 keer per jaar of zo ;-) dus wellicht ben ik elke keer te laat.
Is hier eigenlijk wel hetzelfde hoor. Heel soms een verdwaalde ps1 of xbox game, maar verder alleen ps2, ps3 en x360. En dan vaak ook alleen sport titels.
Ik loop er regelmatig wel even naar binnen, het is in de buurt en je weet maar nooit. Maar loop bijna altijd met lege handen weer naar buiten.

[ Voor 12% gewijzigd door Raem op 24-08-2021 15:37 ]

• Eymas
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 17-11 23:56
Raem schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 15:36:
[...]

Is hier eigenlijk wel hetzelfde hoor. Heel soms een verdwaalde ps1 of xbox game, maar verder alleen ps2, ps3 en x360. En dan vaak ook alleen sport titels.
Ik loop er regelmatig wel even naar binnen, het is in de buurt en je weet maar nooit. Maar loop bijna altijd met lege handen weer naar buiten.
Hetzelfde in mijn stad. Er zijn ruim zes à zeven kringloop winkels, allemaal in een kring rondom het stadscentrum dus makkelijk te fietsen op een dag in een uur of twee. Maar ik vind er voornamelijk sporttitels of schietspellen, tot zover nog geen ander soort. Wat betreft consoles, die zitten vaak achter slot en grendel waardoor je weer moet vragen of je hem wel even mag bekijken. Dan haak ik meestal wel af. Al zag ik bij een klein winkeltje wel een originele Xbox en die heb ik nog niet... maar die zat zo erg begraven dat ik hem maar even liet liggen. Immers had ik daar nog geen spellen voor gevonden die mij interesseren.

Verwijderd

Eymas schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 16:54:
[...]

Hetzelfde in mijn stad. Er zijn ruim zes à zeven kringloop winkels, allemaal in een kring rondom het stadscentrum dus makkelijk te fietsen op een dag in een uur of twee. Maar ik vind er voornamelijk sporttitels of schietspellen, tot zover nog geen ander soort. Wat betreft consoles, die zitten vaak achter slot en grendel waardoor je weer moet vragen of je hem wel even mag bekijken. Dan haak ik meestal wel af. Al zag ik bij een klein winkeltje wel een originele Xbox en die heb ik nog niet... maar die zat zo erg begraven dat ik hem maar even liet liggen. Immers had ik daar nog geen spellen voor gevonden die mij interesseren.
Alleen al de eerste reeks van Sega spellen, heeft bij bij al gezorgd dat de originele Xbox een plekje heeft in onze verzameling.

Zijn ook nog best wat goede race spellen op uitgebracht.
Mechassault is ook wel leuke serie, en natuurlijk de roots van de Halo serie.

Het is ook nog eens de krachtigste console van die generatie.

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 17:14:
[...]

Alleen al de eerste reeks van Sega spellen, heeft bij bij al gezorgd dat de originele Xbox een plekje heeft in onze verzameling.

Zijn ook nog best wat goede race spellen op uitgebracht.
Mechassault is ook wel leuke serie, en natuurlijk de roots van de Halo serie.

Het is ook nog eens de krachtigste console van die generatie.
Sega gt is ook tof op de Xbox

De focus van developers lag wel op de ps2. Waardoor je zag dat sommige ports naar de Xbox niet helemaal goed gedaan zijn. Bijvoorbeeld silent hill 2 waarbij de mist compleet verkeerd geport is. Gta vice city waarbij de licht effecten compleet ontbreken bij de Xbox versie en mgs2 die echt beduidend slechter draait op de Xbox.

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:00

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Eymas schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 16:54:
[...]

Als er prijsjes bij staan ga ik juist altijd wel vragen. Zeker als het prijsjes zijn die mij bevallen.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Verwijderd

Raem schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 15:36:
[...]

Net nog even lang gelopen, stonden een paar fifa games voor de ps3. Teleurstellend. Denk niet dat het ooit beter gaat worden. Heb 2 jaar geleden bij koningsdag met de rommelmarkt nog wel een paar leuke vondsten gedaan. Maar meeste is toch via marktplaats. Maar daar zitten heel veel resellers tegenwoordig.

• Raem
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QAXERajK9Iq7hgsLZg7007ScfXQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NueNH0HaPBvUBlg0OE4dM8cf.jpg?f=fotoalbum_large

Volgende keer toch iets beter de inhoud controleren. 8)7

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 17:48:
[...]

Sega gt is ook tof op de Xbox

De focus van developers lag wel op de ps2. Waardoor je zag dat sommige ports naar de Xbox niet helemaal goed gedaan zijn. Bijvoorbeeld silent hill 2 waarbij de mist compleet verkeerd geport is. Gta vice city waarbij de licht effecten compleet ontbreken bij de Xbox versie en mgs2 die echt beduidend slechter draait op de Xbox.
Ja, de PS2 had, denk ik mede door zijn verkoop aantal zeker de focus.
Daarom ook voornamelijk, Sega, Microsoft eigen studio's, maar ook bv Tecmo is wel eentje die nog wat leuks uitbracht op de Xbox.

Het heeft niet een hele uitgebreide bibliotheek zoals de PS2, niet de series waar een Nintendo op kon door berduren. Maar het is zeker wel een leuke console om in de collectie te hebben. :)

• gast7
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 10-11 14:42
Xbox is een aardige console Maar als je er nog geen in het bezit hebt mis je er niet heel veel aan tenopzichte van de ps2 of gamecube.

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Doen jullie spellen ook in box protectors? B.v. de kartonnen snes doosjes zijn gevoelig en beschadigen snel. Ik ben op zoek naar goede boxprotectors voor een goede prijs, maar ben ook weer bang dat het plastic gaat vastkleven en dan doet het meer schade dat het beschermt. 🥴

39

• TomBraamhaar
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 16:08
Fietsbel schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 19:24:
Doen jullie spellen ook in box protectors? B.v. de kartonnen snes doosjes zijn gevoelig en beschadigen snel. Ik ben op zoek naar goede boxprotectors voor een goede prijs, maar ben ook weer bang dat het plastic gaat vastkleven en dan doet het meer schade dat het beschermt. 🥴
Ja, kartonnen doosjes heb ik in protectors. Meestal haal ik ze bij gameshop Twente. En anders boxprotectorshop online.

• TomBraamhaar
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 16:08
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/36k7_7YLQVi4TTutdss7ysWansw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/t8OhbZPgX15Fhd7a36qyI9ya.jpg?f=fotoalbum_large
Kleine aanvulling deze week.

Verwijderd

Alleen EU Saturn spellen zitten bij ons in boxprotectors. Nintendo is tot NGC cart only hier, en die zitten dan wel in pet hoesjes. Bij de boxprotectorshop, presstart, en dragonbox, verkopen ze de betere kwaliteit. Zijn vast ook andere adressen, maar hier koop ik nog wel eens wat.

• gast7
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 10-11 14:42
Kan het mis hebben maar volgens mij is er niet zo gek veel te besparen op box protectors los van dat je ze in de grotere aantallen koopt.

rond de 65 a 75 cent per box protector vanaf 100 stuks bij de bekendere adressen, Hoe goedkoop kan het worden?

Zelf gebruik ik ze enkel voor de kartonnen doos releases zoals snes gameboy etc En de kartonnen console dozen qua oudere consoles. Sega saturn ook want die kartonnen hoesjes zijn niet zo stevig.

Voor gesealde disc based games gebruik ik ze ook

[ Voor 16% gewijzigd door gast7 op 24-08-2021 21:38 ]

Verwijderd

De upgrade voor de ps3 is binnen. Was in de aanbieding bij Amazon voor 76 euro. Heb ik direct mijn 1TB in de ps3. Nu al mijn digitale games op de ssd zetten. Daar ben ik nog wel een paar dagen mee bezig met het aantal maximum downloads wat je klaar kan zetten voor de ps3 8)7

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2hb5_B9GUWBNuZKBXIeFYVSV12s=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/J5UXpJFgmDVHeXXo1Kq0DMpA.jpg?f=fotoalbum_large

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 22:24:
De upgrade voor de ps3 is binnen. Was in de aanbieding bij Amazon voor 76 euro. Heb ik direct mijn 1TB in de ps3. Nu al mijn digitale games op de ssd zetten. Daar ben ik nog wel een paar dagen mee bezig met het aantal maximum downloads wat je klaar kan zetten voor de ps3 8)7

[Afbeelding]
Netjes. Is het ook mogelijk om van de PS3 een back-up te maken? Voor het geval Sony ooit besluit om de PS3 download servers voor je reeds aangeschafte digitale games uit te schakelen, heb je in ieder geval nog wat achter de hand, mocht je SSD stuk gaan.

• Vrietje
Hier nog een paar retrotink 5x offscreen foto’s
Allemaal gemaakt op 1080p50 zonder scanlines .
De gameboy spellen zijn over duidelijk op een super gameboy gemaakt. De andere spellen zijn ps1 spellen via een PS2 .( ik kom er achter dat mijn fysieke ps1 collectie vooral 2D spellen zijn).
Alles via rgb kabel van retro gaming cables.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9_xrbrLwZxJSTqJAGbokCW8KWXM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NNxacRZQzZ6Dnxwf5g04IMsL.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4PUt5QnKDFFeBPUV_x_j2aQr7XI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Xl9xAIyOYWYUV5LxMbkUGfZw.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1W0PaROExtS_SglT1dNnbxDYec0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JHYVlLq474sp4CwDYsBZ2IRo.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0jJ1jsA6a3DnMiKAGpskfbe3tEk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9cX6O0IDNjtYXqMzzWXMMVbM.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eshXHrO9at68rIGCzi_deGgRef0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tgZeiT7ClFylz3ymgT2FP07S.jpg?f=fotoalbum_large
Vrietje schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 09:25:
( ik kom er achter dat mijn fysieke ps1 collectie vooral 2D spellen zijn).
Jaja retrotink 5, very nice maar belangrijker :P wat zijn je favo 2d ps1 games? Ben namelijk groot 2d liefhebber en 1st gen 3d games trek ik vaak wat minder (zal niet zeggen dat ik ze allemaal haat, maar errr :X )

En hoe vager hoe beter, Dat CV SOTN een goede game is, daar had ik al een klein vermoedden van. En 2d fighters die een saturn port hebben zal ik alleen spelen op ps1 bij hele hoge uitzondering. Daar die vrijwel altijd fijner zullen spelen op die console. (hoewel er wellicht uitzonderingen zijn, in the hunt is zo 2d als het maar kan, maar die is absoluut beter op ps1 dan op saturn, heb ik meerdere malen gehoord, zelf nog niet vergeleken...dus wellicht valt ook dat mee).

10 second ninja DONE

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 09:14:
[...]

Netjes. Is het ook mogelijk om van de PS3 een back-up te maken? Voor het geval Sony ooit besluit om de PS3 download servers voor je reeds aangeschafte digitale games uit te schakelen, heb je in ieder geval nog wat achter de hand, mocht je SSD stuk gaan.
Ja, dat is zeker mogelijk, alleen dat geeft geen garantie. De games zijn gekoppeld aan een ps3 systeem. Wanneer de batterij in de ps3 op is moet je de ps3 opnieuw activeren wanneer je de batterij hebt vervangen. Als de Sony servers niet meer werken dan heb je er niks meer aan.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2021 11:44 ]

• Plymp
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22-10 11:59
Sagat schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 10:30:
wat zijn je favo 2d ps1 games? Ben namelijk groot 2d liefhebber en 1st gen 3d games trek ik vaak wat minder (zal niet zeggen dat ik ze allemaal haat, maar errr :X )
Daar ben ik ook wel benieuwd naar (om dezelfde reden ;) ). Van consoles als PS1 en Saturn merk ik dat ik eigenlijk alleen interesse in de 2D games heb. Ik zal een voorzet geven met mijn favo 2D PS1 games (zonder de al genoemde Castlevania):
  • Chippoke Ralph no Daibouken (The Adventure of Little Ralph), een leuke side-scrolling action game. Deze is alleen in Japan uitgekomen, maar prima te spelen zonder Japans te leren.
  • In The Hunt, een scrolling shooter met onderzeeboot. Oorspronkelijk een arcade game, maar een prima PS1 port.
  • Lode Runner, waarvan ik verwacht dat in een retro forum iedereen wel weet wat voor spel het is :P . Dit is een port van Lode Runner: The Legend Returns, maar leuker om te spelen dan je zou verwachten.
  • Mickey's Wild Adventure, een platformer. Als je Mickey Mania op de SNES, Megadrive of Sega CD hebt dan kun je hem net zo goed laten liggen, maar anders is het een mooie, amusante platformer.
  • Mr. Driller, een puzzel game (een soort liefdesbaby van Dig Dug en Puyo Puyo). Wederom een arcade port, maar prima uitgevoerd.
  • Rapid Reload, een run-and-gun game. Misschien niet zo goed als Gunstar Heroes op de Megadrive, maar toch een leuk spel.
  • Rayman, nuff said. Die had ik misschien niet hoeven noemen...
  • Tactics Ogre, een tactical RPG. Een goede port van een erg goed spel.
  • Er zijn een berg RPGs te krijgen voor PS1 met 2D sprites in 3D omgevingen, maar er zijn ook leuke RPGs te krijgen waar de omgeving ook voornamelijk 2D is zoals Alundra, Chrono Trigger, Legend of Mana, Lunar Silver Star Story Complete of Lunar 2 Eternal Blue Complete. Deels ports, maar als je ze nooit op het originele systeem gespeeld hebt dan zijn ze zeker aan te raden.
Plymp schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 11:23:
[...]

Daar ben ik ook wel benieuwd naar (om dezelfde reden ;) ). Van consoles als PS1 en Saturn merk ik dat ik eigenlijk alleen interesse in de 2D games heb. Ik zal een voorzet geven met mijn favo 2D PS1 games (zonder de al genoemde Castlevania):
  • Chippoke Ralph no Daibouken (The Adventure of Little Ralph), een leuke side-scrolling action game. Deze is alleen in Japan uitgekomen, maar prima te spelen zonder Japans te leren.
  • In The Hunt, een scrolling shooter met onderzeeboot. Oorspronkelijk een arcade game, maar een prima PS1 port.
  • Lode Runner, waarvan ik verwacht dat in een retro forum iedereen wel weet wat voor spel het is :P . Dit is een port van Lode Runner: The Legend Returns, maar leuker om te spelen dan je zou verwachten.
  • Mickey's Wild Adventure, een platformer. Als je Mickey Mania op de SNES, Megadrive of Sega CD hebt dan kun je hem net zo goed laten liggen, maar anders is het een mooie, amusante platformer.
  • Mr. Driller, een puzzel game (een soort liefdesbaby van Dig Dug en Puyo Puyo). Wederom een arcade port, maar prima uitgevoerd.
  • Rapid Reload, een run-and-gun game. Misschien niet zo goed als Gunstar Heroes op de Megadrive, maar toch een leuk spel.
  • Rayman, nuff said. Die had ik misschien niet hoeven noemen...
  • Tactics Ogre, een tactical RPG. Een goede port van een erg goed spel.
  • Er zijn een berg RPGs te krijgen voor PS1 met 2D sprites in 3D omgevingen, maar er zijn ook leuke RPGs te krijgen waar de omgeving ook voornamelijk 2D is zoals Alundra, Chrono Trigger, Legend of Mana, Lunar Silver Star Story Complete of Lunar 2 Eternal Blue Complete. Deels ports, maar als je ze nooit op het originele systeem gespeeld hebt dan zijn ze zeker aan te raden.
Thanks!

Ben zelf redelijk met shumps bezig, en ergens iets van een set van 30 (best?) ps1 shmups ofzo tegengekomen en daar toch al diversen van geprobeerd. oa In the hunt idd die erg vet is. Is in sommige landen als bootleg verkocht als 'Metal slug submarine' o.i.d. en als je niet beter wist zou je daar absoluut in meegaan!
Ik zal binnenkort die lijst is afgaan en mijn tips geven.
en verder had ik met wat googlen paar lijstjes gevonden, waarbij ik ook al diverse wilde gaan samplen. Dus t.b.c.

(verder not a rpg guy dus die titels ga ik iig wat 'onder op de stapel' leggen, hoewel ik over Alundra vaak hoor dat het ala zelda is, ja dan heb je mij al gouw te pakken, dus die ligt meer bovenop de 'stapel' :+ )

10 second ninja DONE

• MeZZiN
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-11 21:40
Super nice ik had ooit de zelda games uit de opruimbak gevist bij de intertoys. Voor 5 gulden per stuk. 8)

• laugh
  • Niet online
Chrono Trigger! Tof spel en een classic voor de mensen die nog niet gespeeld hebben :)
Deze vandaag binnen gekregen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fmTa3F77EaArwL_nMBOreE0Ykkk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/K0JYPqaf2fxYfBai86tZFA3R.jpg?f=fotoalbum_large

Verwijderd

Vrietje schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 09:25:
Hier nog een paar retrotink 5x offscreen foto’s
Allemaal gemaakt op 1080p50 zonder scanlines .
De gameboy spellen zijn over duidelijk op een super gameboy gemaakt. De andere spellen zijn ps1 spellen via een PS2 .( ik kom er achter dat mijn fysieke ps1 collectie vooral 2D spellen zijn).
Alles via rgb kabel van retro gaming cables.
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Heb je ook al ps2 spellen geprobeerd? Omdat die meestal wat lastiger zijn (want 480i).

• laugh
  • Niet online
Pakketje is binnen van een nieuwe PSP batterij voor de PSP-3000. Mijn oude batterijen waren allang opgezwollen. Dus ging ik op zoek naar een nieuwe batterij. Blijkbaar wordt Insten en Cameron Sino sterk aangeraden, en ben voor het laatste gegaan.

Ik zat te twijfelen over een 1200mAh of voor de 1800mAh + cover. Uiteindelijk toch voor de 1800 gegaan. De batterij past niet zo soepel in de connector vergeleken met originele, je moet ietsjes meer drukken. Verder past de klep er heel goed op en sluit ook goed af. Ik had erger verwacht van die klep maar eenmaal in de hand valt het opzich best mee. Qua materiaal en kleur voelt en lijkt op de originele klep.

En nu het belangrijkste de 'Hours Left' van 7:31. Dit heb ik nog nooit meegemaakt met een originele batterij, die waren meestal rond de 4 uur.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FlFN9bqVFfY9LimfHi0fVXxpyx4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fXsGrHKQYmJ3hhzZd1OC5M4Q.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yM8HRVqmqgKZl4-GfIlDgwX1fKw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MLPlstbugHgBdSmnox82Fyda.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PnmngATQ3ifwGyHDlwucpFKST-w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/V9iDIVCPvZzpqS9VqRlyn6Wn.jpg?f=fotoalbum_large

• Vrietje
Sagat schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 10:30:
[...]

Jaja retrotink 5, very nice maar belangrijker :P wat zijn je favo 2d ps1 games? Ben namelijk groot 2d liefhebber en 1st gen 3d games trek ik vaak wat minder (zal niet zeggen dat ik ze allemaal haat, maar errr :X )

En hoe vager hoe beter, Dat CV SOTN een goede game is, daar had ik al een klein vermoedden van. En 2d fighters die een saturn port hebben zal ik alleen spelen op ps1 bij hele hoge uitzondering. Daar die vrijwel altijd fijner zullen spelen op die console. (hoewel er wellicht uitzonderingen zijn, in the hunt is zo 2d als het maar kan, maar die is absoluut beter op ps1 dan op saturn, heb ik meerdere malen gehoord, zelf nog niet vergeleken...dus wellicht valt ook dat mee).
Eerlijk gezegd bestaat mijn ps1 collectie nog maar uit 4 spellen geloof ik. Gezien ik pas sinds vorig jaar een ps1 heb, en in de tijd dat ik oorspronkelijk een PS2 had keek ik niet zo naar die oude ”meuk”(hey ik was toen ook maar 15 ofzo)
Maar van deze denk ik Rayman, maar die heb ik vooral op de GBA gespeeld.
Maar Ik zoek ook wel nog naar interessante games.
Pagina: 1 ... 108 ... 224 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op, dit topic is om retro gaming en al haar facetten te bespreken, het is echter NIET de bedoeling om
- Games aan te schaffen (ruilen/lenen/etc.) van/via mede tweakers.
- Games te verkopen.
- Te vragen wat een game of console waard is.
- Een V&A advertentie te promoten.
- Dit topic is voor en door verzamelaars, s.v.p. geen opmerkingen ala 'Oh wat veel, speel je dat allemaal?' Dat voegt niets toe.