Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Vrietje schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 09:25:
Hier nog een paar retrotink 5x offscreen foto’s
Allemaal gemaakt op 1080p50 zonder scanlines .
De gameboy spellen zijn over duidelijk op een super gameboy gemaakt. De andere spellen zijn ps1 spellen via een PS2 .( ik kom er achter dat mijn fysieke ps1 collectie vooral 2D spellen zijn).
Alles via rgb kabel van retro gaming cables.
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Oei dat ziet er strak uit. Ben wel jaloers, zeker als ik het vergelijk met de resultaten van mijn pound kabel icm mijn sega. Geeft veel te hoge helderheid.
De retrotink 5x is 28 Augustus weer beschikbaar 🤔. Maarja na importheffingen is het wel een duur apparaat.

• Slavy
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

laugh schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 18:58:
Pakketje is binnen van een nieuwe PSP batterij voor de PSP-3000. Mijn oude batterijen waren allang opgezwollen. Dus ging ik op zoek naar een nieuwe batterij. Blijkbaar wordt Insten en Cameron Sino sterk aangeraden, en ben voor het laatste gegaan.

Ik zat te twijfelen over een 1200mAh of voor de 1800mAh + cover. Uiteindelijk toch voor de 1800 gegaan. De batterij past niet zo soepel in de connector vergeleken met originele, je moet ietsjes meer drukken. Verder past de klep er heel goed op en sluit ook goed af. Ik had erger verwacht van die klep maar eenmaal in de hand valt het opzich best mee. Qua materiaal en kleur voelt en lijkt op de originele klep.

En nu het belangrijkste de 'Hours Left' van 7:31. Dit heb ik nog nooit meegemaakt met een originele batterij, die waren meestal rond de 4 uur.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Nice heb dat een tijd terug ook voor mijn PSP gedaan, had hetzelfd probleem. Heb toen deze gekocht: https://www.bol.com/nl/nl...000048042523/?language=nl

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!

• Vrietje
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 23:18
cold_as_ijs schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 20:57:
[...]

Oei dat ziet er strak uit. Ben wel jaloers, zeker als ik het vergelijk met de resultaten van mijn pound kabel icm mijn sega. Geeft veel te hoge helderheid.
De retrotink 5x is 28 Augustus weer beschikbaar 🤔. Maarja na importheffingen is het wel een duur apparaat.
even kijken ik had 66 euro kosten.

Verwijderd

cold_as_ijs schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 20:57:
[...]

Voor je mega drive is een OSSC meer dan genoeg. Die heeft maar 2 uitgaande resoluties, en beide progressief. Retrothink blinkt voornamelijk uit met de PS1/2 die hebben een groot spectrum aan resoluties en interlaced signalen. Die ook nog in-game wisselen van resolutie. Voor één kabel oplossing is de rad2x ook veel beter dan een pound kabel.

• laugh
  • Registratie: December 2011
  • Niet online
Geen spoor momenteel nog van de OSSC Pro of die andere van PixelFx. Ben toch wel heel benieuwd naar.

• Xyphoid
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18-11 13:58

Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro

Verwijderd schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 22:08:
[...]

Voor je mega drive is een OSSC meer dan genoeg. Die heeft maar 2 uitgaande resoluties, en beide progressief. Retrothink blinkt voornamelijk uit met de PS1/2 die hebben een groot spectrum aan resoluties en interlaced signalen. Die ook nog in-game wisselen van resolutie. Voor één kabel oplossing is de rad2x ook veel beter dan een pound kabel.
Ik heb een oude Panasonic plasma die ook heel blij is met de RetroTINK. Voornamelijk SNES kreeg ik met de OSSC nooit helemaal strak, en met de RetroTINK is dat -zonder aanpassingen- al een stuk rustiger beeld. Helaas kan de RetroTINK alleen niet met mijn SMS2 RGB signaal overweg.
Héél interessant filmpje (mag je het zo nog noemen?) vond ik dit. Kende Karl's kanaal al van zijn speedrun analyses, maar hij begint echt een soort misdaadverslaggever te worden zo :D

Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski

Verwijderd schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 22:08:
[...]

Rad2x was ik ook ondertussen tegengekomen, hij is alleen weer beschikbaar in maart 2022 helaas. En de retrotink 28-8, dat maakt het een stuk aanlokkelijker.
Verder heb ik nog een OG XBox en een PS3. De pound kabel voor de XBOX geeft best goede resultaten gelukkig wat ik zo in tests gezien heb, in ieder geval kleuren linken gewoon goed. En PS3 heeft het niet nodig. Dus ja misschien maar beter wachten op de RAD2x.
Wil in de toekomst misschien een N64 toevoegen aan de collectie maar ook daar lijkt de retrotink 5x overkill. Misschien maar gewoon even wachten, zo dramatisch is het veeld nu ook weer niet op de sega.

• koelebobes
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21:09

koelebobes

Wen BTC €100K

Waar ben je precies bang voor? Dat de prijzen in elkaar storten? Laat maar komen,, 8)

BTC €94.837,08

koelebobes schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 09:50:
[...]

Waar ben je precies bang voor? Dat de prijzen in elkaar storten? Laat maar komen,, 8)
Juist andersom, iets wat we nu al zien. Particulieren die retro spulletjes voor exorbitant hoge prijzen gaan aanbieden op Marktplaats en Tweakers.

Verwijderd

Seroczynski schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 10:23:
[...]

Juist andersom, iets wat we nu al zien. Particulieren die retro spulletjes voor exorbitant hoge prijzen gaan aanbieden op Marktplaats en Tweakers.
Er zitten inderdaad producten tussen die enorm duur zijn, vooral de zeldzame games en hardware.
Ik merk ook dat Gameboy games als Pokemon Silver en Gold al voor 100+ euro aangeboden worden. Maar echt voor alles geld dat nog niet merk ik.
Zo heb ik recetelijk een zo goed als krasvrije en goedwerkende PSP 3000 op Marktplaats en V&A gezet. Het liep helemaal niet zo storm als ik had verwacht, dus na een paar weken maar verkocht voor 50 euro.
De Nintendo New 3DS XL met Pokemon Omega Saphire heb ik voor 150 euro kunnen verkopen. Niet heel goedkoop, maar ook niet bijzonder duur. Ook daar liep het niet echt storm en kreeg ik vooral biedingen rond de 100 euro. Ik ben zelf niet zo'n verzamelaar en deed er vrijwel nooit wat mee, dus vond de prijzen wel prima.

Mijn GBC, GBA en Nintendo DSi XL gaan daarintegen nooit weg. Heb ik ook alle 3 voor weinig kunnen kopen. GBC 25 euro (gekocht in 2021), GBA 25 euro (gekocht in 2020) en de DSi XL voor 30 euro (gekocht in 2019).
De DSi XL is nog orgineel. De GBC en GBA volledig gemod met IPS displays (waarvan op de GBC ook nog een groter formaat), gebruik van glazen scherm frontjes ipv plastic, nieuwe behuizingen, accu's, knoppen en dergelijke.

Wat trouwens wel erg jammer is dat er echt zeer goede namaak games & accessoires verschijnen, waarvan je aan de buitenkant het eigenlijk niet kunt zien of het echt of nep is. Ik ben een beetje bang dat dit de markt deels gaat stukmaken, er zullen ongetwijfeld ooit mensen in gaan trappen.
Verwijderd schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 10:44:
Wat trouwens wel erg jammer is dat er echt zeer goede namaak games & accessoires verschijnen, waarvan je aan de buitenkant het eigenlijk niet kunt zien of het echt of nep is. Ik ben een beetje bang dat dit de markt deels gaat stukmaken, er zullen ongetwijfeld ooit mensen in gaan trappen.
Dit! Ik lees mee op een discord van Mister, en daar werd idd min of meer het volgende gesteld:
'de kwaliteit van repro's wordt steeds beter tot ze uiteindelijk niet meer te onderscheiden zijn van het origineel'

Toevallig gisteren een site met repro's tegengekomen en ja, op basis van de foto's was ik onder de indruk! Misschien dat ik er nog een keer 'voor de gein' iets bestel.

Verder......er werd ook gesteld dat de huidige generatie geen ene moer geeft om fysieke media, muziek, films en games het is gewoon digitaal consumptie middel. Dus dat uiteindelijk de vraag ook gaat dalen......we gaan het meemaken iig.

Ik vind aan de ene kant een kast vol games echt een prachtig gezicht, aan de andere kant (en al vaker gezegd) of het een og hoesje en cover is, over een repro maakt me eigenlijk niet zo veel uit, zolang de kwaliteit maar ok is! Wat me wel uitmaakt is de prijzen die gevraagd worden, op een retrobeurs wil ik wsl nog wel paar tientjes uitgeven aan een game, misschien zelfs wel 50-60 voor een megadrive game boxed in goede staat. Maar daar houdt het op! 80 euro voor een oude game? of nog meer? Nee dat kan ik simpelweg niet verantwoorden. Als het moet kan ik het betalen absoluut, maar ik wil dat gewoon niet.

De games zelfs zal ik minder en minder van echte fysiek hw spelen. Het gemakt van een fash kaart met alle games is voor mij fijner dan het gevoel van een echte cartridge in het systeem steken, ik snap natuurlijk dat dat voor veel mensen (Vooral hier) totaal anders is! Disc rot is gelukkig nog niet iets waar ik zelf mee te maken heb gehad, maar ook hier...hoe is dat over 5-10-15 jaar?

Maar benieuwd of en wanneer wij deze zaken al gaan merken, verwacht de komende 5-10 jaar dat het niet zo is, maar wellicht dat er daarna toch een shift zal komen en dat de vraag minder zal worden....helemaal met in acht nemen van niet te onderscheiden repro's/bootlegs.

10 second ninja DONE

Verwijderd

Seroczynski schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 08:44:
[...]

Ik heb een oude Panasonic plasma die ook heel blij is met de RetroTINK. Voornamelijk SNES kreeg ik met de OSSC nooit helemaal strak, en met de RetroTINK is dat -zonder aanpassingen- al een stuk rustiger beeld. Helaas kan de RetroTINK alleen niet met mijn SMS2 RGB signaal overweg.
Ik had alleen problemen met de Snes door een foute kabel te gebruiken. Een zogenaamde universele Snes/n64/gc kabel. Na ik de kabel veranderd heb met wat meer vereffening,en weerstanden i.p.v. de caps.
Heb ik gelukkig geen problemen meer gehad. Verder hier ook (nog) geen exotische consoles staan, dus op de PS2 na, draait alles soepel. Voor mij, zal een Retrothink alleen voor de PS2/1 welkom zijn, maar daar is de aanschaf wel een beetje duur voor... Ik wacht nog even op wat komen gaat.
cold_as_ijs schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 09:49:
[...]

Rad2x was ik ook ondertussen tegengekomen, hij is alleen weer beschikbaar in maart 2022 helaas. En de retrotink 28-8, dat maakt het een stuk aanlokkelijker.
Verder heb ik nog een OG XBox en een PS3. De pound kabel voor de XBOX geeft best goede resultaten gelukkig wat ik zo in tests gezien heb, in ieder geval kleuren linken gewoon goed. En PS3 heeft het niet nodig. Dus ja misschien maar beter wachten op de RAD2x.
Wil in de toekomst misschien een N64 toevoegen aan de collectie maar ook daar lijkt de retrotink 5x overkill. Misschien maar gewoon even wachten, zo dramatisch is het veeld nu ook weer niet op de sega.
Even wachten kan in dit geval geen kwaad. De OSSC Pro komt er ook nog aan, en de aanvoer van onderdelen komt ook weer langzaam opgang. Mike had al aangeven dat de prijs van de Retrothink hierdoor duurder werd dan hij voor ogen had.

De originele Xbox doet 480/720p daar hebben de meeste tv's geen problemen mee. Het is met name de ~240p en interlaced signalen die problemen geven.

Een N64 via s-video geeft al veel beter beeld, dan het standaard composiet signaal.

Verwijderd

Sagat schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 11:07:
[...]

Dit! Ik lees mee op een discord van Mister, en daar werd idd min of meer het volgende gesteld:
'de kwaliteit van repro's wordt steeds beter tot ze uiteindelijk niet meer te onderscheiden zijn van het origineel'

Toevallig gisteren een site met repro's tegengekomen en ja, op basis van de foto's was ik onder de indruk! Misschien dat ik er nog een keer 'voor de gein' iets bestel.

Verder......er werd ook gesteld dat de huidige generatie geen ene moer geeft om fysieke media, muziek, films en games het is gewoon digitaal consumptie middel. Dus dat uiteindelijk de vraag ook gaat dalen......we gaan het meemaken iig.
Ik heb beide namaak Pokemon Silver en Gold versie gezien, ze leken echt identiek aan de originele versies. Zelfs dat glitter achtige spul op de cartridge zat er op. Uiteraard niet gekocht dus. Al leek 15 euro ook wel iets te goedkoop :P

• gast7
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 10-11 14:42
Op welke seriuze verzamelaar heeft het invloed dan, het is de sealed markt. het is zelfs een subset ervan gezien het ook nog eens gegrade is. Gewone gesealde games gaan voor een fractie van die prijzen.

Ik denk dat 99,99 % al tevreden is met losse carts of compleet in doos dat een fractie van de prijs is en die je ook daadwerkelijk kan gebruiken.

Op de gewone markt zie ik het niet zo snel invloed hebben dat is voornamelijk gebruikt, de games die nog in seal liggen is slechts een miniscuul gedeelte van de markt.

Gezien de lage aantallen het niche publiek dat er uberhaupt intersse in heeft zie ik het niet echt invloed hebben op het geheel.

[ Voor 8% gewijzigd door gast7 op 26-08-2021 12:07 ]

• Arloid
  • Registratie: December 2014
  • Niet online
@Sagat vindt ik roms maar niks, ben wel echt van de gba generatie dus schat me maar midden twintig. Dat onverlichte scherm vindt ik wel een verademing, na een dag achter een scherm met lichtbalk willen m'n ogen ook wat rust.

Het verzamelen zelf ook gewoon leuk, daarnaast een spel op je mobiel spelen ofzo voelt een beetje kneuterig zonder knoppen. ;)

• Ekfad
  • Laatst online: 21:48
gast7 schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 11:45:
[...]

Op welke seriuze verzamelaar heeft het invloed dan, het is de sealed markt. het is zelfs een subset ervan gezien het ook nog eens gegrade is. Gewone gesealde games gaan voor een fractie van die prijzen.

Ik denk dat 99,99 % al tevreden is met losse carts of compleet in doos dat een fractie van de prijs is en die je ook daadwerkelijk kan gebruiken.

Op de gewone markt zie ik het niet zo snel invloed hebben dat is voornamelijk gebruikt, de games die nog in seal liggen is slechts een miniscuul gedeelte van de markt.

Gezien de lage aantallen het niche publiek dat er uberhaupt intersse in heeft zie ik het niet echt invloed hebben op het geheel.
Het heeft sowieso invloed op de gehele markt. Het creëren van die bubbel zorgt voor een impuls omdat verkopers die anders blij zijn met een tientje nu een stuk meer wensen. Iemand die niet verzamelt maakt geen onderscheid tussen een gesealde game en een niet gesealde game. Die ziet dat hij ook een Mario Bros liggen heeft en denkt (even) dat hij goud in handen heeft. En anderzijds heb je nu investeerders die de markt instappen en die sowieso voor een "aanpassing" van de markt zorgen. Ik vond dat de invloed eigenlijk erg duidelijk was en mooi aangetoond werd in het filmpje. Er zijn op youtube ook genoeg andere kanalen te vinden van verzamelaars die het probleem aankaarten en de invloed op de markt duidelijk maken.

Kleine kanttekening, momenteel zit dit vooral op de Amerikaanse markt, dat is dan ons 'geluk' als Europeaan.
Arloid schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 12:33:
@Sagat vindt ik roms maar niks, ben wel echt van de gba generatie dus schat me maar midden twintig. Dat onverlichte scherm vindt ik wel een verademing, na een dag achter een scherm met lichtbalk willen m'n ogen ook wat rust.

Het verzamelen zelf ook gewoon leuk,
Heh, mijn gba had dacht ik idd een knoppie voor back light, en die heb ik zeker ook wel uitgehad. Maar verder nooit zo gevoellig geweest voor scherm licht :)

And don't get me wrong, verzamelen IS leuk, helemaal eens, maar als je nu denkt, 'hey neo geo leuk, die ga ik sparen' En je wil je eerste spelletje......hmmm magician lord, die werd meegeleverd, die kan nooit heel duur zijn:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-KhOCTvdl7_m9I5F9O-2d400mMY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/iMXFSXLeeOxVf2AqmCZwcEKw.png?f=fotoalbum_large

Kijk het is ebay en mjah, misschien moet je 100 euro dan nog maar gewoon acceptabel vinden, maar als dat de prijzen zijn voor common spul, no way dat ik dat dan ga verzamelen. In een ideale wereld zou ik absoluut een echte AES willen EN zelfs ook nog een neo cd, maar beiden zullen voorzien worden van flashcartridge en ODE voor de games dan.
(en ja ik weet dat het een extreem voorbeeld is Neo is natuurlijk bizar duur en relatief zeldzaam, ik zou verzamelaars die nu starten aanraden om x360 of ps3 te gaan sparen, dat is nog enigsinds leuk, maar goed, aannames he, door bovenstaande ben ik absoluut niet op de hoogte.....ik heb ook hekel aan marktplaatst enzo, dus mijn spul is allemaal beurzen of gameshop en used products/CEX etc.)
daarnaast een spel op je mobiel spelen ofzo voelt een beetje kneuterig zonder knoppen. ;)
Al vaker gezegd, gamen moet leuk zijn, en als je iemand bent die lol haalt van een mario spelen op mobiel met touch controls, power to ya, maar nee, laat ik het netjes zeggen, dat is niet mijn keuze :+

Emulatie geeft me juist vrijheid.......om niet een ouwe nes controller te hoeven gebruiken die putjes in je vingers maken, en waarbij de start en select button slecht werken, maar gewoon een recentie repro controller die net zo goed of zelfs beter functioneert! OF juist wel een og controller middels een (liefst lagvrije) convertor.

[ Voor 16% gewijzigd door Sagat op 26-08-2021 13:22 ]

10 second ninja DONE

• RollieBollie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online
Sagat schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 13:17:
[...]
Heh, mijn gba had dacht ik idd een knoppie voor back light, en die heb ik zeker ook wel uitgehad. Maar verder nooit zo gevoellig geweest voor scherm licht :)
GBA had geen verlichting. Ik had zelf een GBA sinds release en vond het scherm donker. Na enkele maanden was er wel een kitje met verlichting (afterburner) verkrijgbaar, maar dat was frontlit. Toen was ik er wel blij mee, maar nu niet meer.

De GBA SP had wel verlichting.

• Arloid
  • Registratie: December 2014
  • Niet online
De markt is inderdaad niet best. Heb hier ook een gba sp met originele backlight liggen voor laat op de avond. Persoonlijk maak ik geen onderscheid tussen sealed en gebruikt, het opknappen is mij ook een hobby.

Nu is het niet helemaal waar dat ik enkel op originele hardware speel, verwacht binnenkort een hoop te kunnen digitaliseren en een klein rpi zero based handheld te maken met een aftermarket gbm behuizing.

Iedereen wat ze willen, ben me redelijk bewust dat all het oud op een gegeven moment ook op is en dan wil ik wel verder kunnen spelen. ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Arloid op 26-08-2021 13:49 ]

• Sh0ckTr00per
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20:59
Hier komen wel twee interessante facetten samen; de markt wordt overspoeld met repro's en er is een instantie die de authenticiteit en kwaliteit van gesealde games beoordeelt. Als Magic the Gathering-speler van het tweede uur heb ik daar ook meegemaakt hoe je voor 10 euro een pakje kaarten uit China kreeg met reprints ter waarde van 10.000 euro. En dan is een instantie die van de echt dure kaarten objectief bepaalt dat ze echt zijn en in welke staat ze zijn wel interessant.

En stel dat ik echt hardcore verzamelaar zou zijn en een SNES-set zou willen, dan zou ik best bereid zijn om 20% extra te betalen voor een graded Megaman X3 als daarmee op zo'n zelfde objectieve manier bepaald is dat die echt is en in welke staat. Maakt het voor verkoper en koper een stuk transparanter. WATA valt nu vooral door de mand doordat ze en niet objectief zijn en eigenlijk niet zoveel verstand hebben van video games wordt in die video genoemd.

Als je op eBay kijkt hoeveel sealed games er aangeboden worden met toevoeging 'wata-ready' waar dan ook alweer een markup op zit ten opzichte van andere gesealde exemplaren vind ik dat wel weer bijzonder. Wel de lusten maar niet de lasten.

• gast7
Ekfad schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 12:38:
[...]

Het heeft sowieso invloed op de gehele markt. Het creëren van die bubbel zorgt voor een impuls omdat verkopers die anders blij zijn met een tientje nu een stuk meer wensen. Iemand die niet verzamelt maakt geen onderscheid tussen een gesealde game en een niet gesealde game. Die ziet dat hij ook een Mario Bros liggen heeft en denkt (even) dat hij goud in handen heeft. En anderzijds heb je nu investeerders die de markt instappen en die sowieso voor een "aanpassing" van de markt zorgen. Ik vond dat de invloed eigenlijk erg duidelijk was en mooi aangetoond werd in het filmpje. Er zijn op youtube ook genoeg andere kanalen te vinden van verzamelaars die het probleem aankaarten en de invloed op de markt duidelijk maken.

Kleine kanttekening, momenteel zit dit vooral op de Amerikaanse markt, dat is dan ons 'geluk' als Europeaan.
Dat iemand onzinnige bedragen vraagt voor een ps2 console of een common game gebeurt echter zelden. en in de rare omstandigheden dat iemand er duizenden euro's voor vraagt komen ze er vroeg of laat zelf wel achter dat het die waarde toch niet heeft.

Ik zie niet echt een invloed qua prijzen dankzij die gesealde games van duizenden euro's Je ziet maar zelden dat iemand soort gelijke bedragen vraagt. En veel investeerders zijn snugger genoeg om te weten wat een gesealde game is. Die gaan niet achter het gebruikte spul aan voor de onzinnige bedragen.

De markt is zeker niet goedkoop op het moment maar ik zie bij lange na geen onzinnige prijzen op de gebruikte markt voor zelfs mint staat items in vergelijking met de gesealde items. Het is kinderspel in vergelijking zelfs met de oude non wata sealed prijzen.

Het heeft enkel invloed of de niche sealed markt zou ik zeggen en dan ook nog eens een subsectie daarvan. Maargoed zelfs met de oude prijzen was dat al een gekkenhuis voor velen. voor en na had haast geen enkele collector interesse in de retro sealed markt voor die prijzen.
Sagat schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 13:17:
[...]
[Afbeelding]

Kijk het is ebay en mjah, misschien moet je 100 euro dan nog maar gewoon acceptabel vinden, maar als dat de prijzen zijn voor common spul, no way dat ik dat dan ga verzamelen.

[...]
Neo geo aes was altijd al duur geweest. 10 jaar of meer terug was 50 a 100 euro voor common spul al goedkoop voor neo geo aes zijnde. het is wat het is.

Recente wata Gesealde markt heeft 0 invloed op de neo geo aes markt prijzen zien er vrij vergelijkbaar uit.
Sh0ckTr00per schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 14:15:

En stel dat ik echt hardcore verzamelaar zou zijn en een SNES-set zou willen, dan zou ik best bereid zijn om 20% extra te betalen voor een graded Megaman X3 als daarmee op zo'n zelfde objectieve manier bepaald is dat die echt is en in welke staat. Maakt het voor verkoper en koper een stuk transparanter. WATA valt nu vooral door de mand doordat ze en niet objectief zijn en eigenlijk niet zoveel verstand hebben van video games wordt in die video genoemd.
Ik denk dat een hardcore verzamelaar zelf wel weet wat echt en nep is. 20% kosten lijken me niet zo best ten tweede zit het in een grote plastic case met beoordeling wat niet echt mooi staat in de collectie als ik heel eerlijk mag zijn plus je kan het niet eens gebruiken. Qua staat kan je toch zelf ook wel kijken wat voor jezelf goed genoeg is :?

Dat graden lijkt me meer voor beginners dat je met zekerheid een echt product hebt. ik zie het voordeel niet zo voor mensen die er al langer inzitten. extra kosten en een lelijke verpakking

[ Voor 53% gewijzigd door gast7 op 26-08-2021 14:36 ]

• Sh0ckTr00per
gast7 schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 14:17:
Ik denk dat een hardcore verzamelaar zelf wel weet wat echt en nep is. 20% kosten lijken me niet zo best ten tweede zit het in een grote plastic case met beoordeling wat niet echt mooi staat in de collectie als ik heel eerlijk mag zijn plus je kan het niet eens gebruiken. Qua staat kan je toch zelf ook wel kijken wat voor jezelf goed genoeg is :?

Dat graden lijkt me meer voor beginners dat je met zekerheid een echt product hebt. ik zie het voordeel niet zo voor mensen die er al langer inzitten. extra kosten en een lelijke verpakking
Dan heb je redelijk de essentie van het verhaal hierboven gemist waarin het juist gaat over repro's die nauwelijks meer van echt te onderscheiden zijn. Helemaal als je iets op afstand koopt voor veel geld dan vind ik het wel prettig om zekerheid te hebben dat het goed is.

Met Magic koop ik wel eens graded die ik na ontvangst gewoon daar uit haal. Ik speel gewoon met mijn kaarten en dat werkt niet vanuit zo'n case nee.

• gast7
Sh0ckTr00per schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 15:26:
[...]

Dan heb je redelijk de essentie van het verhaal hierboven gemist waarin het juist gaat over repro's die nauwelijks meer van echt te onderscheiden zijn. Helemaal als je iets op afstand koopt voor veel geld dan vind ik het wel prettig om zekerheid te hebben dat het goed is.

Met Magic koop ik wel eens graded die ik na ontvangst gewoon daar uit haal. Ik speel gewoon met mijn kaarten en dat werkt niet vanuit zo'n case nee.
carts zijn open te maken en qua dozen heb ik ze nooit echt zo goed gezien laat staan de boekjes.

repro's ben ik niet echt zo van onder de indruk zelfs de betere kwaliteit kartonnen dozen. En carts fop je een gevorde verzamelaar niet mee als je het kan open maken. ze doen niet eens moeite om de boards te immiteren.

Zoals gezegd ik blijf bij mijn standpunt dat het voornamelijk voor mensen die nog niet zo lang in de hobby zitten is.

met gegrade gesealde games is de nummer 1 reden dat je de een objectieve beoordeling hebt over de staat van het plastic laagje dat om de doos zit. waarbij hetzelfde product een andere rating kan krijgen als men het opnieuw stuurt waarbij het lager of hoger kan uitvallen.

Die objectieve beoordeling vind ik persoonlijk niet echt een meer waarde hebben.

[ Voor 34% gewijzigd door gast7 op 26-08-2021 15:40 ]

Ben het eens met @gast7 . Ik zie dit niet tot nauwelijks echt invloed hebben op de "markt". Repro's zijn ook niet van gisteren en inderdaad, openmaken en je weet meer. Als je een (zeldzaam) spel koopt en je wilt het zeker weten dan kies je voor ophalen en je gamebit schroevendraaier mee.

Storm in een glas water mijns inziens, dit gaat vraag en aanbod niet beïnvloeden.
RollieBollie schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 13:47:
[...]

GBA had geen verlichting. Ik had zelf een GBA sinds release en vond het scherm donker. Na enkele maanden was er wel een kitje met verlichting (afterburner) verkrijgbaar, maar dat was frontlit. Toen was ik er wel blij mee, maar nu niet meer.

De GBA SP had wel verlichting.
Ik heb inderdaad een SP.
gast7 schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 14:17:
Neo geo aes was altijd al duur geweest. 10 jaar of meer terug was 50 a 100 euro voor common spul al goedkoop voor neo geo aes zijnde. het is wat het is.

Recente wata Gesealde markt heeft 0 invloed op de neo geo aes markt prijzen zien er vrij vergelijkbaar uit.
Ja daarom gaf ik aan dat het wellicht een slecht voorbeeld is, maar ook voor de ps1 en 2 zijn er belachlijk dure games, die ooit wel voor normale prijzen verkocht wereden en dat is waar het me om gaat.

En ja ik snap het wel, als een game laat is uitgebracht in het leven van een console of in kleine aantallen voor een niet populair (genoeg) systeem zoals bij DC dan is het logisch dat het schaars is en duurder wordt maar dan is de lol er voor mij dus ook af.

Wata had ik nog niet eens meegenomen in mijn verhaal, ben het volkomen met je eens dat de sealed markt totaal anders is dan de 'gewone'.

[ Voor 53% gewijzigd door Sagat op 26-08-2021 15:54 ]

10 second ninja DONE

Verwijderd

Voor diegene met een GBA SP hier kan ik een IPS scherm aanbevelen. De brightness niveau's zijn ook aan te passen, mocht je het te fel vinden.
Zelf heb ik deze ingebouwd: https://www.benl.ebay.be/...0137af:g:~TsAAOSwknxf6NPT

Er zijn ook wel kitjes voor de gewone GBA beschikbaar.

• Sh0ckTr00per
Exorcist schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 15:40:
Ben het eens met @gast7 . Ik zie dit niet tot nauwelijks echt invloed hebben op de "markt". Repro's zijn ook niet van gisteren en inderdaad, openmaken en je weet meer. Als je een (zeldzaam) spel koopt en je wilt het zeker weten dan kies je voor ophalen en je gamebit schroevendraaier mee.

Storm in een glas water mijns inziens, dit gaat vraag en aanbod niet beïnvloeden.
Dus iemand start een discussie op basis van hypothetische argumentatie en als iemand daar dan op ingaat ga je dat plat slaan met hoe het nu in de praktijk is. Juist ;w
Mjah, op dit moment zijn de fakers idd nog lui, en kan ik mee gaan met @Exorcist zijn verhaal.

Maar idd langere toekomst, het wordt natuurlijk steeds interessanter om goede fakes te maken...

@Sh0ckTr00per
Vergeet niet dat we op internet zitten, mensen lezen soms snel een bericht en niet alle voorgaande :)

10 second ninja DONE

Verwijderd

Lastig om te zeggen. Nu zijn fakes nog soms te herkennen aan het label of aan de printplaat als we het over oude nintendo games hebben. Maar een goed label maken lijkt mij niet heel moeilijk. Nu wijkt het label af van het Orgineel, of er is een pal plaatje gebruikt en er staat op dat het een ntsc is. Als je een label gewoon goed kopieert is het niet meer van echt te onderscheiden.

Wat betreft de printplaat, daar zie je vaak dat er goedkope onderdelen worden gebruikt. In principe zou je dat ook kunnen oplossen. Echter wordt dat pas voor een maker interessant als de prijs van de echte cartridge heel hoog ligt. Omdat van een exacte kopie de productiekosten een stuk hoger liggen. Dus ik denk dat het een kosten baten overweging is.

Nu is het nog niet interessant omdat de prijzen van de orginele te laag liggen. Maar blijven de prijzen stijgen zoals we dat zien met corona, heb je wel kans dat er daardoor met fake producten op de markt komen die niet meer van echt te onderscheiden zijn.

Wat betreft het graden van games. Vooralsnog zie ik daar geen gevaar. Het is een niche markt en er zijn weinig mensen die er zoveel geld voor betalen. Ik heb nu ook met hele dure games dat ik die dan op een andere manier speel. Dat is het met games. Er is altijd een andere mogelijkheid om een game te spelen. Worden de games te duur, dan gaan mensen alternatieven zoeken en dan zakt de prijs vanzelf weer.
Zie je, doe je het weer ;)

Lees dit rustig
Er zijn 2 situaties gaande
- De huidige (waar jij over spreekt)
- en een hypothetische toekomst waarin repro's niet langer te onderscheiden zijn van echte exemplaren/

@Verwijderd legt bijvoorbeeld precies uit wat ik bedoel, al die zaken waaraan fakes NU makkelijk te herkennen zijn, zijn relatief eenvoudig op te lossen.

10 second ninja DONE

Sagat schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 16:40:
[...]

Zie je, doe je het weer ;)

Lees dit rustig
Er zijn 2 situaties gaande
- De huidige (waar jij over spreekt)
- en een hypothetische toekomst waarin repro's niet langer te onderscheiden zijn van echte exemplaren/

@Verwijderd legt bijvoorbeeld precies uit wat ik bedoel, al die zaken waaraan fakes NU makkelijk te herkennen zijn, zijn relatief eenvoudig op te lossen.
Dat had ik weldegelijk gelezen :> , maar ik denk zelf niet dat het zo'n vlucht gaat nemen. natuurlijk worden technieken verfijnder, maar de chips zoals men die gebruikte eind 80, begin 90, exact op het PCB plaatsen..identiek? En dat zou er dan ook gloednieuw uitzien waar een PCB van 20/30 jaar oud duidelijke sporen vertoont? Dat labels niet van echt onderscheiden kunnen worden (tzt) geloof ik heel graag. Maar de rest, dáár twijfel ik aan.
Ok ik had het er niet uitgehaald in ieder geval. Misschien had ik zelf niet goed genoeg gelezen 8)7 ;)
Anyways iets met communicatie via tekst, gaat 'wel is' vaker mis geloof ik.

En tsja ot dan, ik geloof dus weldegelijk dat het uiteindelijk WEL zo gaat zijn. Waarom? als bedragen hoger worden is de winst met een goede kopie gewoon interessanter. Verder zal er met betere techieken en ai learning etc etc echt veel HEEL VEEL mogelijk worden. Nu is het niet interessant genoeg, maar als je met minder moeite meer geld binnen kan halen, waarom zou je het dan niet doen?

10 second ninja DONE

• gast7
Ik denk eerder dat men bezig gaat met heel goeie immitatie seals (reseals dan perfecte repro's. Gebeurd uiteraad al best lang maar wellicht nog beter.

Perfecte repro's is enkele honderd euro's vs 1000den euro's voor een plastic laagje op een gesealde game.

gesealde markt is heel wat meer te verdienen met reseals. qua repro markt kan je gewoon groot publiek trekken met repro's die herkenbaar zijn

Het grote geld met repro's zit hem gewoon in best identiek met degelijke verschillen zoals nu maar goedkoop. dan dat je de niche markt voor het origineel ermee oplicht met super high quality repro's

Ali express en dergelijken is wat je met de repro markt wil halen goedkoop maar een enorm publiek. Waarom voor enkele mensen een perfecte repro als je aan 1000 plus mensen een goedkope repro kan verkopen.die er best goed uitziet. Massa is Kassa. Super goede repro's brengen overig ook veel meer kosten met zich mee dus er valt erg weinig te halen op de kleinere schaal. Los van het feit dat je met super goede repro's voor het grote geld mensen moet oplichten.

Ik zie het gevaarte niet zo lijkt me erg lastig om daar lekker geld uit te halen. je publiek is ook al erg ervaren Succes om daar wat mensen op te lichten zou ik zeggen. Bij de neo geo aes had je al mensen die het probeerden. Maar die mensen werden op een gegeven moment aangeklaagd gezien het om erg veel geld ging en dat was met het grote geld om leuke conversies te maken en zelfs dan komen mensen erachter. en bij de neo geo aes ging het om goed geld.

Bij consoles als de snes en sega gaat het niet om goed geld met enkele uitzonderingen

tegenwoordig word het gewoon netjes gemeld als nep om dit soort grapjes te voorkomen bijna identieke repro's om op te lichten loont niet. Vandaar dat mensen het nu netjes vermelden en voor grotere aantallen gaat voor een goedkope prijs.

[ Voor 48% gewijzigd door gast7 op 26-08-2021 18:58 ]

Verwijderd

Exorcist schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 17:22:
[...]

Dat had ik weldegelijk gelezen :> , maar ik denk zelf niet dat het zo'n vlucht gaat nemen. natuurlijk worden technieken verfijnder, maar de chips zoals men die gebruikte eind 80, begin 90, exact op het PCB plaatsen..identiek? En dat zou er dan ook gloednieuw uitzien waar een PCB van 20/30 jaar oud duidelijke sporen vertoont? Dat labels niet van echt onderscheiden kunnen worden (tzt) geloof ik heel graag. Maar de rest, dáár twijfel ik aan.
Net pas het gelinkte yt filmpje bekeken, maar als de prijzen blijven stijgen, denk ik wel dat het gaat gebeuren. Wij hebben nu nog het geluk dat we in Europa zitten. Toen de spellen uitgebracht werden waren we veelal niet interessant genoeg, maar dat is gelukkig nu nog steeds niet zo. De taferelen die we nu in Amerika zien, kunnen zich altijd nog naar hier verplaatsen. Met veel dingen ijlen we Amerika langzaam na.

Het zal niet zo extreem zijn, maar dat er beweging is naar de verkeerde richting, dat valt, denk ik, niet te ontkennen. Is helaas een gegeven, overal waar veel geld in omgaat komen criminele activiteiten ook naar boven drijven. En hoe hoger de bedragen, des te groter en beter (slimmer) worden deze organisaties worden.

• gast7
Verwijderd schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 18:57:
[...]

Net pas het gelinkte yt filmpje bekeken, maar als de prijzen blijven stijgen, denk ik wel dat het gaat gebeuren. Wij hebben nu nog het geluk dat we in Europa zitten. Toen de spellen uitgebracht werden waren we veelal niet interessant genoeg, maar dat is gelukkig nu nog steeds niet zo. De taferelen die we nu in Amerika zien, kunnen zich altijd nog naar hier verplaatsen. Met veel dingen ijlen we Amerika langzaam na.

Het zal niet zo extreem zijn, maar dat er beweging is naar de verkeerde richting, dat valt, denk ik, niet te ontkennen. Is helaas een gegeven, overal waar veel geld in omgaat komen criminele activiteiten ook naar boven drijven. En hoe hoger de bedragen, des te groter en beter (slimmer) worden deze organisaties worden.
Ik zie de connectie met de gesealde markt echter niet echt hoe dat kan afslaan op gebruikt.

Was voorheen al totaal anders waarom zou het nu opeens wel invloed hebben. gesealed had altijd al onzinnige bedragen voor oud karton spul wellicht lager dan nu maar nog steeds tig malen hoger dan gebruikt.

huidige prijs stijgingen op de gebruikte retro markt met name in Amerika komt door covid niet door de gesealde markt. Mensen krijgen geld van de gemeente en hebben meer te besteden op het moment en vaak thuis zitten.

wata begon in 2017 al met gestoorde seal prijzen die hoger werden. De echte prijs stijgingen op de gebruikte markt kwamen echter pas op gang begin 2020 met covid.

______________________________________________________________________________________

Overigens zijn de gestoorde prijzen enkel voor heel gehypte super common games

Mario
zelda
pokemon
Metroid en megaman nog net

Het schijnt dat de echt zeldzame items en zelfs de niche games waaronder toppers als hagane Pocky & rocky het niet zo heel goed doen en voor normale prijzen gaan op deze veilingen of in sommige gevallen zelfs minder.

Dus het common spul dat in gebruikte staat wel te vinden is en zeker met mario erg betaalbaar is waarbij veel grotere verzamelaars naar de meer niche producten zoeken gezien ze de rest al hebben. Ttitels als mario bros verkopen voor meer dan NWC carts. het zijn altijd de common games als pokemon zelda of mario die voor de onzinnige bedragen gaan.

Mocht het echt zover komen dan zal het enkel invloed hebben op een minimaal gedeelte van de markt wat veel verzamelaars toch niet meer zoeken. Maar dat is een als, gesealde games en gebruikt had altijd al weinig invloed op elkaar en dat zal denk ik wel zo blijven.

[ Voor 47% gewijzigd door gast7 op 26-08-2021 19:29 ]

Verwijderd schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 18:57:
[...]

Ik heb ergens het idee dat het twee gescheiden markten zijn en blijven ("wij" en "zij"). Maak me er verder ook (totaal) niet druk om, maar dat was wel duidelijk denk ik. We gaan er verder ook niets aan veranderen, dus maar afwachten wat de toekomst brengt :)

• Bruiser
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
In merk een verschuiving bij mezelf. Daar waar ik vroeger (als in enkele jaren geleden) enkel en alleen CIB games kocht is dit nu geen noodzaak meer (lees: te duur geworden) en koop ik nu ook losse carts…

Meer nog, nooit fan geweest van flashcarts want “ik wil het echte spul” maar ook daar ben ik op teruggekomen merk ik.

Ik verzamel al +20 jaar en zie dat de prijzen nog steeds blijven stijgen, ondanks alle voorspellingen ivm het barsten van de bubbel.

Het begint minder en minder leuk te worden.

Ergens in de loop van de 20j ben ik zelfs eens zo pissig geweest dat ik mijn complete collectie heb weggedaan -omdat het niet meer leuk was-…
Dat had ik toen, achteraf gezien, beter niet gedaan want de microbe beet op een moment toch terug en ben opnieuw begonnen met verzamelen. Dure affaire 🙄

(Retro) Game collectie

Verwijderd

Bruiser schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 21:11:
In merk een verschuiving bij mezelf. Daar waar ik vroeger (als in enkele jaren geleden) enkel en alleen CIB games kocht is dit nu geen noodzaak meer (lees: te duur geworden) en koop ik nu ook losse carts…

Meer nog, nooit fan geweest van flashcarts want “ik wil het echte spul” maar ook daar ben ik op teruggekomen merk ik.

Ik verzamel al +20 jaar en zie dat de prijzen nog steeds blijven stijgen, ondanks alle voorspellingen ivm het barsten van de bubbel.

Ergens in de loop van de 20j ben ik zelfs eens zo pissig geweest dat ik mijn complete collectie heb weggedaan -omdat het niet meer leuk was-…
Dat had ik toen, achteraf gezien, beter niet gedaan want de microbe beet op een moment toch terug en ben opnieuw begonnen met verzamelen. Dure affaire 🙄
Het verzamelen is alleen leuk als je het ook voor leuke prijzen kan krijgen. Ps1,ps2, ps3 en vita games die ik wil hebben die heb ik gelukkig nu. Ps4 koop ik nog regelmatig (nog geen retro). Nu wat meer focus om de resterende dreamcast games te halen. Wii u heb ik ook alles wat ik wil. Na de dreamcast wellicht nog wat megadrive/snes cartridges halen. Maar snes haal ik meestal losse carts. Megadrive wel cib.
Verwijderd schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 21:16:
[...]

Het verzamelen is alleen leuk als je het ook voor leuke prijzen kan krijgen. Ps1,ps2, ps3 en vita games die ik wil hebben die heb ik gelukkig nu. Ps4 koop ik nog regelmatig (nog geen retro). Nu wat meer focus om de resterende dreamcast games te halen. Wii u heb ik ook alles wat ik wil. Na de dreamcast wellicht nog wat megadrive/snes cartridges halen. Maar snes haal ik meestal losse carts. Megadrive wel cib.
Dit. Ik weet niet hoe de meesten hier met "retro" bezig zijn maar voor mij betekent het ook toekomstig retro. Dus, nu alvast kijken naar wat er potentie heeft om zeldzaam te worden op de PS4/One bijv. Niet om er later veel geld mee te verdienen, maar sowieso niet hoofdprijzen te gaan betalen voor (tweedehands) games. Dat weiger ik pertinent.

Kan me even niet bedenken hoe duur mijn duurste retro-spel was om heel eerlijk te zijn. Ik dénk dat het nooit meer dan 50/60 Euro geweest zou zijn en dat doe/deed ik al nauwelijks. Voor consoles tast ik dieper in de buidel, of rariteiten als de Sony 3D display een tijdje terug voor 140.

• Petje72
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 22:35
[...]

Verzamelen moet inderdaad leuk blijven, maar dat is met alles, ook sporten b.v. als je het niet meer leuk vind kap je gewoon. Als je items voor je verzameling voor een leuke prijs kan krijgen dan is dat natuurlijk het mooiste maar zelf vind ik het soms ook geen probleem om wat meer te betalen: omdat het heel zeldzaam is, of in zeer goede staat of dat je het gewoon heeel graag wil hebben. In dat laatste geval dat je dan meer betaalt als marktwaarde/pricechartingprijs of whatever dan is die "meerprijs" je het waard. Dat bepaal je voor je zelf, is je eigen keuze.

Ik heb dat ook met consoles, top of my wishlist was een PS2 TEST, vind ik zo vet, toen op ebay eentje gevonden in nette staat en werkend dus die gekocht. Heb ik er teveel voor betaald? misschien wel... ga ik hem ook verkopen (om winst op te maken) ? : nee. Dus voor mij is de prijs die ik voor betaald heb goed omdat ik het de PS2 TEST zelf waard vind.

Verwijderd

Bruiser schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 21:11:

NES, SNES is hier altijd al cart only geweest. De meerprijs van het karttonen doosje met boekje, dat is het voor mij niet waard. Zeker niet omdat het een gebruik product is, dan helpt een karttonen doosje niet mee met het gebruiksgemak. SMS, SMD wel weer CiB, maar dat komt door bovenstaande.

De meer grimmiger, en gretiger manier van mensen op marktplaats. Al die vage webshops, dan nog wat scalpers erbij. Vlooienmarkten, kringloop winkels zijn niet meer het bezoeken waard. Nee, het is allang niet meer wat het geweest is. Maar als je dan toch nog een leuke deal vind, maakt dat vaak wel een hoop goed :)

• Bruiser
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
De MisTer consolized… nu dat lijkt er al wat meer op 😄

https://youtu.be/vDIz8WY6zLE

[ Voor 5% gewijzigd door Bruiser op 26-08-2021 22:04 ]

(Retro) Game collectie

Verwijderd

Bruiser schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 22:03:
De MisTer consolized… nu dat lijkt er al wat meer op 😄

https://youtu.be/vDIz8WY6zLE
Ik vind 'm niet zo mooi. Vooral eigenlijk omdat je overduidelijk kunt zien dat het uit een 3D printer komt en vervolgens niet netjes is geschuurd & gepolijst. Je ziet gewoon alle lijntjes.

Idee is verder wel tof.

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Seroczynski schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 10:23:
[...]

Maar als "de markt" het ervoor over heeft, dan is het toch logisch dat men die prijzen vraagt? Ik vind het prima dat mijn Castlevania 3 voor de NES bijna 300 euro mag kosten. Verzamelen creëert automatisch een schaarste, en het zeldzaamste is altijd duur, of het nou een postzegel is of een game.

• Eymas
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 17-11 23:56
[...]

Hier ben ik het ook mee eens. Voor een meerendeel van de consoles kan ik nog voor redelijke prijzen spellen binnenharken, en zijn het enkel de RPGs die vaak nog iets te veel kosten naar mijn mening. Gelukkig passen die vaak nog wel in mijn maandelijks budget dat ik voor alle retro aankopen neerzet, maar dan is het vaak al op, en dat voor één spel, i.p.v. meerdere.
Met consoles is het wat lastiger, want sommigen die ik dan wel wil ontdekken kosten op het moment te veel naar mijn gevoel, en het wordt ook duurder naarmate de tijd vordert.

Zo heb ik reeds een redelijk recente handheld besteld die enkel levend gehouden wordt door de hoeveelheid homebrew die er voor wordt uitgebracht, maar heb ik daarvoor ook wel iets te veel betaald naar mijn gevoel. Gelukkig is het wat makkelijker nadat je die drempel over gestapt bent. Een enkele investering en daarna kan je weer rustig onder de €100 zitten per maand.

[ Voor 3% gewijzigd door Eymas op 27-08-2021 11:01 ]

pagani schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 10:32:
[...]

Maar als "de markt" het ervoor over heeft, dan is het toch logisch dat men die prijzen vraagt? Ik vind het prima dat mijn Castlevania 3 voor de NES bijna 300 euro mag kosten. Verzamelen creëert automatisch een schaarste, en het zeldzaamste is altijd duur, of het nou een postzegel is of een game.
Er zit een verschil in het er voor over hebben, en het als vraagprijs plaatsen. Ik vraag mij af of veel mensen het er voor over hebben, maar als retailers hoge prijzen vragen gaan particulieren dat ook proberen, ook al hebben de retailers het in het begin al niet bij het juiste eind.

• Ekfad
Ik blijf het toch een interessante discussie vinden.

Net zoals @Exorcist ben ik meer en meer toekomstgericht aan het kopen. Niet alleen omdat ik het kan maar ook, omdat ik geleerd heb uit het verleden. Als ik nu iets zie liggen onder de 10e voor huidige generatie zal ik het niet laten liggen. En dan nog, zelfs daar is al een serieuze prijsstijging te merken bij de zeldzame prints. De bewustwording of hoe je het ook wil noemen is, naar mijn gevoel, veel meer merkbaar.
Komt dat doordat er bijv artikels verschijnen over games die voor vele euro's verkocht worden? Volgens mij wel. Het heeft een onrechtstreeks gevolg op alles wat met games verzamelen te maken heeft. Sealed of niet. Maar goed, dat is mijn mening.

Het raten van games hoeft ook niet te slaan op enkel sealed exemplaren. Voor mij persoonlijk zou het wel degelijk een meerwaarde zijn om een zeldzaam exemplaar te kopen dat van dichterbij werd bekeken. We zijn niet altijd in staat om even Europa rond te reizen om een spel van dichterbij te bekijken.

Hebben wij tot nu toe veel last van de bubbel die gecreëerd wordt? Nog niet, ik zei niet voor niets dat dit voorlopig op de Amerikaanse markt effect heeft, maar het zal vast zijn invloed hebben. Naar mijn gevoel liggen de vraagprijzen voor bepaalde games steeds hoger. Ook voor sommige veel voorkomende games én
ook bij ons. Hoe verklaren jullie anders die waanzinnige bedragen die ze ondertussen betalen voor Pokémon games?

Ik las hier dat er iemand opperde dat de jeugd geen reet meer voelt voor fysieke exemplaren maar ook dat zou ik toch wel enigszins willen nuanceren. Wij hebben hier een jaarlijkse rommelmarkt aan de deur en het zijn toch vaak jonge mensen die kopen (nadat de resellers al zijn komen kijken). Ik heb niet de indruk dat het fysiek verzamelen van zaken zomaar zal afnemen (mss is oa de revival van de Lp's een voorbeeld?).

Nu, als verzamelaar hebben we ook wel een belangrijke rol in het 'sturen' van de markt. Om een voorbeeld te geven en terug te komen op onze jaarlijkse rommelmarkt.
Als in de vroege ochtend een reseller aan mijn oprit staat om te vragen wat ik wil voor mijn games zal ik steeds het volle pond vragen. Leuk vinden ze dat niet en meestal verwijt de pot dan de ketel maar als een startende verzamelaar langskomt heb ik er geen moeite mee om hem een plezier te doen.
Loop je zo soms een mooi bedrag mis? Natuurlijk, maar ik haal er meer plezier uit om een blij gezicht te zien en een startende verzamelaar een klein beetje te steunen. En ik hoop zo onrechtstreeks dat ook die jongen/dat meisje later hetzelfde doet.

Edit: typo, laatste zin toegevoegd

• gast7
Ekfad schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 12:13:

Het raten van games hoeft ook niet te slaan op enkel sealed exemplaren. Voor mij persoonlijk zou het wel degelijk een meerwaarde zijn om een zeldzaam exemplaar te kopen dat van dichterbij werd bekeken. We zijn niet altijd in staat om even Europa rond te reizen om een spel van dichterbij te bekijken.
Maar dan kan je het gebruikte spel niet eens gebruiken omdat het in een case zit. Verder zal de rating niks meer waard zijn als je het er eenmaal uithaalt en zou je hem opnieuw moeten graden

Maar jij zou liever 3000 voor een cib megaman X3 op ebay betalen dan 2500 terwijl je kopers protectie op ebay torenhoog is bij fakes? 8)7 Zijn zeker ook andere plekken om games internationaal te kopen maar lijkt me sterk dat gewone mensen dat op particuliere sites gaan doen bij de echte deals.

prijzen zijn niet precies puur om gewoon een voorbeeld te noemen.

[ Voor 59% gewijzigd door gast7 op 27-08-2021 12:23 ]

• Ekfad
gast7 schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 12:17:
[...]

Maar dan kan je het gebruikte spel niet eens gebruiken omdat het in een case zit. Verder zal de rating niks meer waard zijn als je het er eenmaal uithaalt en zou je hem opnieuw moeten graden

Maar jij zou liever 3000 voor een cib megaman X3 op ebay betalen dan 2500 terwijl je kopers protectie op ebay torenhoog is bij fakes? 8)7 Zijn zeker ook andere plekken om games internationaal te kopen maar lijkt me sterk dat gewone mensen dat op particuliere sites gaan doen bij de echte deals.

Die kopersbescherming op Ebay bij fakes is een dunnere lijn dan je denkt. En ik spreek uit ervaring.

Dusja, als ik echt iets wil en ik moet er iets meer voor betalen maar ik ben zeker. Dan zou ik dat doen.

Verwijderd

Ekfad schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 12:13:
Ik blijf het toch een interessante discussie vinden.

Net zoals @Exorcist ben ik meer en meer toekomstgericht aan het kopen. Niet alleen omdat ik het kan maar ook, omdat ik geleerd heb uit het verleden. Als ik nu iets zie liggen onder de 10e voor huidige generatie zal ik het niet laten liggen. En dan nog, zelfs daar is al een serieuze prijsstijging te merken bij de zeldzame prints. De bewustwording of hoe je het ook wil noemen is, naar mijn gevoel, veel meer merkbaar.
Komt dat doordat er bijv artikels verschijnen over games die voor vele euro's verkocht worden? Volgens mij wel. Het heeft een onrechtstreeks gevolg op alles wat met games verzamelen te maken heeft. Sealed of niet. Maar goed, dat is mijn mening.

Hebben wij tot nu toe veel last van de bubbel die gecreëerd wordt? Nog niet, ik zei niet voor niets dat dit voorlopig op de Amerikaanse markt effect heeft, maar het zal vast zijn invloed hebben. Naar mijn gevoel liggen de vraagprijzen voor bepaalde games steeds hoger. Ook voor sommige veel voorkomende games én
ook bij ons. Hoe verklaren jullie anders die waanzinnige bedragen die ze ondertussen betalen voor Pokémon games?

Ik las hier dat er iemand opperde dat de jeugd geen reet meer voelt voor fysieke exemplaren maar ook dat zou ik toch wel enigszins willen nuanceren. Wij hebben hier een jaarlijkse rommelmarkt aan de deur en het zijn toch vaak jonge mensen die kopen (nadat de resellers al zijn komen kijken). Ik heb niet de indruk dat het fysiek verzamelen van zaken zomaar zal afnemen (mss is oa de revival van de Lp's een voorbeeld?).

Nu, als verzamelaar hebben we ook wel een belangrijke rol in het 'sturen' van de markt. Om een voorbeeld te geven en terug te komen op onze jaarlijkse rommelmarkt.
Als in de vroege ochtend een reseller aan mijn oprit staat om te vragen wat ik wil voor mijn games zal ik steeds het volle pond vragen. Leuk vinden ze dat niet en meestal verwijt de pot dan de ketel maar als een startende verzamelaar langskomt heb ik er geen moeite mee om hem een plezier te doen.
Loop je zo soms een mooi bedrag mis? Natuurlijk, maar ik haal er meer plezier uit om een blij gezicht te zien en een startende verzamelaar een klein beetje te steunen. En ik hoop zo onrechtstreeks dat ook die jongen/dat meisje later hetzelfde doet.

Edit: typo, laatste zin toegevoegd
Same here. Goede tip, mediamarkt heeft vaak rommel bakken met games waar ze vanaf moeten. Vaak onder de 10 euro. Ik loop geregeld even langs. Laatst nog Gravity Rush 2 voor weinig kunnen kopen.

Verwijderd

gast7 schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 12:17:
[...]

Ik heb een keer een i7-4790K gekocht via ebay. Kreeg een oude processor van 20 jaar oud opgestuurd. Ik kon echt fluiten naar mijn geld hoor.

• gast7
Verwijderd schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 12:37:
[...]

Ik heb een keer een i7-4790K gekocht via ebay. Kreeg een oude processor van 20 jaar oud opgestuurd. Ik kon echt fluiten naar mijn geld hoor.
Ik hoor echt andere verhalen

Item not described claims kunnen verkopers erg weinig aan doen. Bij ebay zit het voordeel bij de koper met een enorme marge niet omgekeerd.

Uitzonderingen was heel veel jaartjes terug. lijkt me wel vaag hoe je een case als koper hebt verloren terwijl je een ander product kreeg.

Verwijderd

gast7 schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 12:44:
[...]

Ik hoor echt andere verhalen

Item not described claims kunnen verkopers erg weinig aan doen. Bij ebay zit het voordeel bij de koper met een enorme marge niet omgekeerd.

Uitzonderingen was heel veel jaartjes terug. lijkt me wel vaag hoe je een case als koper hebt verloren terwijl je een ander product kreeg.
Het enige wat ebay heeft gedaan is de verkoper geblokkeerd. Verder kreeg ik geen geld terug. Daarom ben ik ook erg terughoudend op ebay. Dit was ook een verkoper die meerdere goede beoordelingen had. Accounts worden nog wel eens gehackt bij ebay.

• gast7
Bij dat soort gevallen helpt zo'n graded game echter ook niet. dan kunnen ze ook gewoon een ander product opsturen.
Verwijderd schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 08:27:
[...]

Ik vind 'm niet zo mooi. Vooral eigenlijk omdat je overduidelijk kunt zien dat het uit een 3D printer komt en vervolgens niet netjes is geschuurd & gepolijst. Je ziet gewoon alle lijntjes.

Idee is verder wel tof.
Je moet bij dit concept rekening houden dat het eigelijk (net als bij gewoon mister) een situatie is waar je niet alles hoeft te kopen. De shell kan je ook 3d printen en dan natuurlijk aanpassen. Dus wil je in een keer klaar zijn. Dan kan je het totale pakket kopen, maar je kan ook alleen ‘het board’ kopen zonder case. Maar voor meer/verdere discussie hierover zie het fpga topic ;)

10 second ninja DONE

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17:57
Exorcist schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 21:47:
[...]
Dit. Ik weet niet hoe de meesten hier met "retro" bezig zijn maar voor mij betekent het ook toekomstig retro. Dus, nu alvast kijken naar wat er potentie heeft om zeldzaam te worden op de PS4/One bijv.
Hoe beoordeel je dat nu? Kijk je dan bijvoorbeeld naar games die nu al lastiger (of duurder) te krijgen zijn? Heb daar zelf nog weinig voorbeelden van. A Way Out voor de PS4 is denk ik de enige titel in mijn verzameling die ik kan bedenken die nu al voor meer verkocht wordt (en in potentie over een aantal jaar nog meer?)

Ik zit ook te twijfelen over Balan Wonderworld bijvoorbeeld. Die scoort slecht, zou dus kunnen betekenen dat die weinig verkocht wordt en in de toekomst dus wellicht zeldzaam wordt? Is nu voor iets meer dan een tientje te koop. Maarja, wat moet ik dan weer met zo'n slechte game denk ik dan? :P

Ik vind het in ieder geval lastig om in te schatten wat later eventueel zeldzaam zou kunnen worden.

https://psnprofiles.com/RaemNL

Verwijderd

Raem schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 13:01:
[...]

Hoe beoordeel je dat nu? Kijk je dan bijvoorbeeld naar games die nu al lastiger (of duurder) te krijgen zijn? Heb daar zelf nog weinig voorbeelden van. A Way Out voor de PS4 is denk ik de enige titel in mijn verzameling die ik kan bedenken die nu al voor meer verkocht wordt (en in potentie over een aantal jaar nog meer?)

Ik zit ook te twijfelen over Balan Wonderworld bijvoorbeeld. Die scoort slecht, zou dus kunnen betekenen dat die weinig verkocht wordt en in de toekomst dus wellicht zeldzaam wordt? Is nu voor iets meer dan een tientje te koop. Maarja, wat moet ik dan weer met zo'n slechte game denk ik dan? :P

Ik vind het in ieder geval lastig om in te schatten wat later eventueel zeldzaam zou kunnen worden.
Deadpool en godzilla zijn ook zeldzaam. Maar het is lastig in te schatten. Vaak zijn het inderdaad geen goede games. De vraag is dan wil je ze hebben. Soms komt het ook voor dat het een klassieker wordt ondanks de lage verkopen, maar dat kan je nooit weten. Als mij de game leuk lijkt dan koop ik hem. Ik ga zelf geen slechte games kopen omdat ze later meer waard zijn. Het gaat er bij mij vooral om dat ik de games die ik wil spelen koop, zodat ik later niet de hoofdprijs hoef te betalen.

• pagani
  • Niet online
Het ligt er natuurlijk ook aan hoe je erin zit. Ik ben momenteel grote delen van mijn collectie aan het verkopen, maar die collectie heb ik in mijn jeugd opgebouwd en daar is destijds 90%+ van mijn geld wat ik toen had in gaan zitten. Naast een stuk sentimentele waarde ga ik dan echt niet onder de marktprijs de boel verkopen, het moet, ook gevoelsmatig, wel renderen.

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17:57
Verwijderd schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 13:09:
[...]

Deadpool en godzilla zijn ook zeldzaam. Maar het is lastig in te schatten. Vaak zijn het inderdaad geen goede games. De vraag is dan wil je ze hebben. Soms komt het ook voor dat het een klassieker wordt ondanks de lage verkopen, maar dat kan je nooit weten. Als mij de game leuk lijkt dan koop ik hem. Ik ga zelf geen slechte games kopen omdat ze later meer waard zijn. Het gaat er bij mij vooral om dat ik de games die ik wil spelen koop, zodat ik later niet de hoofdprijs hoef te betalen.
Deadpool heb ik ook, wist niet eens dat die zeldzaam was.

https://www.pricecharting...laystation-4/poop-slinger
Maar schijnbaar zijn dit dus de games die zeldzaam worden. :P

https://psnprofiles.com/RaemNL

[...]

Low print runs (al is dat vaak niet inzichtelijk). Obscure titels. Titels die aan het einde van de levensduur van een console verschijnen (dus voor PS4 zal dat zijn als de PS5 rond de 3/4 jaar op de markt is gok ik).

Ook zijn er een aantal ontwikkelaars waarbij je al weet dat zij geen 100.000 exemplaren drukken van een spel (weinig vraag). Noem als voorbeeld (en aanrader) uitgever Badland. Ze hebben heel vaak collector's editions met wat leuke extra's voor leuk geld, waarbij het ook echt leuk is om te verzamelen. Neem bijv. Don't Feed the Monkeys :)

/

Wat dat betreft is het heel jammer dat MS geen low print runs toestaat, waarbij er geen echte limiet is bij Sony om spellen te (laten) drukken. Al dat soort titels kun je met die reden fysiek alleen voor de PS4 kopen.

[ Voor 7% gewijzigd door Exorcist op 27-08-2021 13:23 ]

• gast7
er moet ook wel enigzins vraag naar zijn. want als dat er niet is dan maakt het niet zoveel uit hoe laag die print run is.

Verwijderd

gast7 schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 14:27:
er moet ook wel enigzins vraag naar zijn. want als dat er niet is dan maakt het niet zoveel uit hoe laag die print run is.
Mwah valt mee. Godzilla is ook een game die niemand wil hebben. Toch staat die voor de hoofdprijs te koop.

• gast7
Verwijderd schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 14:31:
[...]

Mwah valt mee. Godzilla is ook een game die niemand wil hebben. Toch staat die voor de hoofdprijs te koop.
Als de print run laag genoeg is heb je waarschijnlijk wel genoeg volle set collectors.

Ik vermoedt echter niet dat de prijzen hoog waren met een sports game of een random FPS tenzij de aantallen extreem laag zijn.

Het is nog steeds de godzilla IP en de oudere games uit deze serie waren best wel tof. het is een niche genre die niet veel andere series oppakken.

[ Voor 29% gewijzigd door gast7 op 27-08-2021 14:41 ]

Verwijderd

gast7 schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 14:36:
[...]

Als de print run laag genoeg is heb je waarschijnlijk wel genoeg volle set collectors.

Ik vermoedt echter niet dat de prijzen hoog waren met een sports game of een random FPS tenzij de aantallen extreem laag zijn.

Het is nog steeds de godzilla IP en de oudere games uit deze serie waren best wel tof. het is een niche genre die niet veel andere series oppakken.
Fifa 19 voor de ps3. Is ook aardig prijzig.

• gast7
Verwijderd schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 14:47:
[...]

Fifa 19 voor de ps3. Is ook aardig prijzig.
is best aardig maar gezien het prijs verschil lijkt het mij dat godzilla wellicht nog wat extra publiek trekt los van volle set collectors.

Er zal altijd een verschil blijven bestaan voor zeldzame titels vs zeldzame titels die wellicht niet al te best zijn maar toch obsecure gameplay waar wellicht wat vermaak uit te halen valt.

zeldzame titels als fifa zullen enkel de hogere waardes bereiken als de aantal extreem laag liggen of als er geen vervanger is met de meer niche sport genre's. anders houde je gewoon redelijke waardes aan als fifa 14 op de ps2 van 20 euro.

[ Voor 22% gewijzigd door gast7 op 27-08-2021 14:55 ]

• pagani
  • Niet online
Seroczynski schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 11:15:
[...]

Er zit een verschil in het er voor over hebben, en het als vraagprijs plaatsen. Ik vraag mij af of veel mensen het er voor over hebben, maar als retailers hoge prijzen vragen gaan particulieren dat ook proberen, ook al hebben de retailers het in het begin al niet bij het juiste eind.
Maar hoe is het voor een console of games anders dan bijvoorbeeld de kunstmarkt? Als iets écht schaars is gaat, ongeacht of het nou het mooiste/beste is, de prijs omhoog. En ja, net als bij kunst of elke andere verzamelsport gaat dat dan vaak exponentieel/wat de gek ervoor geeft.

Je ziet het nu ook met de scalpers van de PS5 en RTX-kaarten, schaarste creëert een prijsgekte. En het ding met retro is, daar komt niet ineens veel meer aanbod van. Sterker nog, steeds meer oude consoles en games gaan stuk of verdwijnen uit de markt.

[ Voor 15% gewijzigd door pagani op 27-08-2021 15:05 ]

• martin_v_z
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 20-11 13:49
[...]

Ik zou het niet doen. Een spel dat zeldzaam is is niet altijd veel waard. Meestal komt het op 3 factoren uit:
- Hoe zeldzaam is een spel
- Hoe goed is een spel
- Wat is de conditie

Ik weet dat er uitzonderingen zijn van hele zeldzame spellen die niet goed zijn en later collectors items worden, maar dan hebben we het vaak over spellen waar echt maar een handje vol van op de markt zijn. Dan is dus de factor zeldzaamheid zo hoog.

Zelf zou ik liever iets kopen wat ik ook zelf echt wil spelen of als je iets sealed koopt echt een wil omdat je het enorm tof vindt.

Voorspellen welke spellen veel geld op gaan leveren is heel lastig en ben je dan nog wel aan het verzamelen voor het spel of als investering?

Kijk natuurlijk zijn spellen zoals balan misschien straks voor 5 euro in de uitverkoop bak te vinden. En sja dan kan je de gok nemen. Zelf zou ik dat er niet eens voor neertellen. 2.000 verkocht in Japan. Op zich wel enorm weinig natuurlijk. Ik kan geen cijfers van de eu en vs vinden. Denk dat ie misschien minder dan 10k wereldwijd heeft verkocht.

• gast7
pagani schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 14:59:
[...]

Maar hoe is het voor een console of games anders dan bijvoorbeeld de kunstmarkt? Als iets écht schaars is gaat, ongeacht of het nou het mooiste/beste is, de prijs omhoog. En ja, net als bij kunst of elke andere verzamelsport gaat dat dan vaak exponentieel/wat de gek ervoor geeft.
Kunst is echter vaak uniek als in er is maar 1 exemplaar in de wereld

Bij games het op zijn minst 50 exemplaren op een miniscuul aantal games of een aantal duizend als iets erg zeldzaam is. honderduizend word zelfs al als best schaars gezien. Nes games werden op zijn minst in de 10.000 geprint.

Als je zulke aantallen had op de kunstmarkt dan zouden de prijzen inelkaar storten

[ Voor 5% gewijzigd door gast7 op 27-08-2021 15:30 ]

Verwijderd

.

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2022 10:14 ]

Verwijderd

.

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2022 10:14 ]

• gast7
Verwijderd schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 15:35:
[...]

Heb een vinyl single waar er nog geen 3 in handen zijn van verzamelaars volgens Discogs, maar omdat het een enorm ruk nummer is krijg ik er nog geen twee tientjes voor.

Schaarste zegt niet alles.
precies dit als je naar andere hobbies kijkt zoals figurines. ook al zijn er maar 10 wereldwijd als er geen vraag naar is is het geen cent waard.

Consoles hebben echter de luxe dat je toch een grote fanbase hebt die er loyaal aan is en hoe slecht die titel ook is, er zal altijd wel op zijn minst een kleine vraag naar zijn waarbij je bij de extreem lage aantallen toch nog hoge prijzen krijgt.

[ Voor 35% gewijzigd door gast7 op 27-08-2021 15:47 ]

• martin_v_z
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 20-11 13:49
Verwijderd schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 15:35:
[...]

Heb een vinyl single waar er nog geen 3 in handen zijn van verzamelaars volgens Discogs, maar omdat het een enorm ruk nummer is krijg ik er nog geen twee tientjes voor.

Schaarste zegt niet alles.
Precies, wie wil er bijvoorbeeld nou elf bowling voor de ds hebben. Leuk dat het zo'n obscuur spel is maar eigenlijk is die alleen interessant voor mensen die een complete ds verzameling willen hebben.

Ik was zelf begonnen met een lijst van belangrijke titels. Meer met een historisch idee. Bijvoorbeeld Donkey Kong Arcade is een belangrijk spel om meerdere factoren, zoals het eerste spel waarin mario en Donkey Kong voorkomen. De atari 2600 versie is dan weer interessant omdat het de eerste console versie is van donkey kong. Is het een zeldzaam spel? Dat weet ik niet maar het is wel om die reden een belangrijk spel. Naar mijn mening dus historisch belangrijker dan de nes uitvoering van donkey kong.

Op de nes is de world championship cart erg zeldzaam en duur. Maar in dat geval is het misschien ook terecht want het was onderdeel van een belangrijk event. Kan je zoiets ook zeggen van één of andere shovelware wii (of ander modern systeem) titel?
Nou jullie hadden nog tegoed van mij, de games die ik zelf (o.a. zal vermoeddelijk ook nog wel wat shmups op ps1 gaan spelen) op de ps1 wil gaan spelen. Zoals eerder genoemd zijn dit in de basis 2d games. Ter inspiratie heb ik 2 sites gebruikt:
Onezero
the gamer
Met gelijk de disclaimer, ken beide sites niet, waren enkele van de eerste google hits op 2d games voor ps1 :)

Maar het is wat mij betreft een leuke lijst geworden, hoop bekende games, maar goed, wat voor de een bekend is, is dat voor een ander wellicht niet, verder geprobeerd om op basis van tekst of screenshots dan ook genre's te definieren, maar dat is altijd interresant, dus mocht ik totaal mis zitten, laat het gerust weten :)
Ik ga ook aangeven welke games ik zelf wel of niet wil proberen en waarom.

- Action RPG (zelda clone?)
Alundra
heh deze was al genoemd maar wilde beide sites in zijn geheel meenemen, nog steeds zeer veel interesse in deze game :)

- Arcade
Strider 2
Lastig, deze zou wellicht ook nog bij action platformers kunnen, maar denk dat de nadruk wellicht iets meer op actie ligt dan bij een rayman ofzo, goed 'moet' eigenlijk nog altijd strider 1 op de md nog is doorspelen en misschien wel de arcade versie, maar deze absoluut ook op de lijst

- cinematic platformer
Heart of Darkness
Oddworld: Abe’s Oddysee
Bij dit genre denk ik altijd aan flashback en another world, waarbij ik AW te veel trial en error gameplay vond, van flashback ooit een demo gespeeld op de x360 of ps3 en dat voelde al stuk leuker aan. HoD volgens mij ook op pc wel is gespeeld, dus ja gewoon benieuwd hoe speelbaar dit gaat zijn.

-JRPG:
Arc the Lad
Beyond the Beyond 
Breath of Fire III
Breath of Fire IV
Final fantasy tactics
Legend of mana
Popolocrois 
Saga Frontier 2
Suikoden
Vagrant story
Xenogears 
Ik geloof dat dit een populair genre was op de ps1 :P en ook de disclaimer hier, enkele games zijn 3d background maar wel 2d sprites, denk dat ik dat persoonlijk niet echt tot 2d games zou rekenen maar goed, ik zeg niet dat ik nooit rpg's ga spelen, maar deze staan niet hoog op mijn lijstje, hou je wel van rpg's check dan de gelinkte sites voor screenshots, vond sommige art idd goed tot prachtig!

-Metroidvania
Castlevania, Symphone of the Night
Goed voor vrijwel iedreen hier bekende game zou ik verwachten, ken je de game niet, laat alles vallen, meld je ziek etc en ga die game spelen. (tenzij je een anomalie als ikzelf ben, ik hou meer van de traditionele CV's )

- One v one fighers
Dragon Ball Ultimate Battle 22
Mortal Kombat Trilogy
Streetfighter alpha 3
mjah, in vorige post al aangegeven, zie de ps1 niet echt als console voor mijn fighters en speel ik die liever elders, maar ik geloof dat deze MK wel beter is dan wat er op de saturn te krijgen is......? Verder DBZ mjah, persoonlijk geen interesse in deze variant, maar het zag er op zich ok uit. Misschien is die nog twijfel :)
SFA3 is uiteraard nog steeds een goede game, met als ik met niet vergis nog een soort story mode achtige feature die in sp ook erg leuk is.

- Platformers
Rayman
Tomba
Skullmonkeys
Hermie Hopperhead
The Adventure of Little Ralph *
Deze wil ik eigelijk allemaal iig proberen. Rayman is natuurlijk multiplaform maar de ps1 is dacht ik een van de, zo niet DE beste versie, de andere 3 ken ik minder of niet, maar op basis van de gfx en het genre iig kans geven. Little Ralph had ik initieel in zijn eigen categorie action platformers, maar goed, denk dat je Rayman daar ook in zou kunnen zetten, dus toch maar hierbij gesmokkeld

- Run n Gun
Mega Man 8 
Mega Man X4
Metal Slug X
Rapid Reload/gunners heaven
Silhouette Mirage
Hier had ik het dus moeilijk, ik vind mega man niet echt een run n gun, maar ook niet een actie platformer ala rainman! Gelukkig weet ook vrijwel iedereen wat megaman is, dus groot probleem is het niet :+
Ga zelf iig voor RR/GH en Sil. Mirage. MS speel ik dan liever via de neo geo versie (wel mister, maar goed genoeg voor mij) en de mega mans......kweenie, wil ze sowieso eerste op de nes/snes uitspelen

Shmup:
in the hunt
Ook deze was al genoemd, maar wederom voor volledigheid toch genoemd. Verder zal ik voor ps1 shmups indertijd nog een losse post maken.

Nou ben benieuwd naar jullie reacties! En aanvullingen en/of verbeteringen zeer welkom!

10 second ninja DONE

• Vrietje
Zo nog even een laatste via de 5x met rgb kabel GameCube, dit overigens allemaal PAL60 (waar ik helaas mijn memory card van kwijt ben)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nstPFbnm8j1pzW6pimQNHPxmWgA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jsPjWFskt7BikUnasFZb02OR.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EzC6Q9OZih4yEFLUSA-Y6nbvzrI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YHfD9NMnaUIW0Gg1Udo2Qs70.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_J_qEpbKp2EpnSXD82ICNrx65PU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pcogPScM6sJakWquvsqHJzKe.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/W1W-7YpWF3B3Vl8pKe2pnNLAFsg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3eYaHqIGfVi4eOxMjCw85dFn.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UpRP7P-4Mi4ZSuTIsQ2VkEQ4s9U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uEOJ5DbWIITCZA552swQmvCk.jpg?f=fotoalbum_large

Overigens had ik hem eerst op niet op scart rgb maar scart cv staan wat een beetje onscherp beeld geeft
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/O-LG6Ga31CAQpnhPxIPuZtym3QI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZTqA41PbFPGKKCWZ7brcFOXw.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/M0I7ncR9KbGRf3K8MAG7CsFZYPc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qYZZ70A9j9gS5k2XTCNe3ssU.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TI2HN3VXXhxF8f0r25B8huaiyyc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/k6a3pI91TXFv4k2PUTQbgHFr.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/osqf5ICST90WM307Be943x0ZiSE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/usfCvwP0IRkiQ1g0o2TkD6Wf.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Qeii-58aSmvHcxzJEziJYBoq8jg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tOD4XgVzaFt6DHAcl9pcWNT5.jpg?f=fotoalbum_large

• laugh
  • Registratie: December 2011
  • Niet online
Ik neem aan dat de noise die je ziet bij Mario Tennis door de camera komt? Verder, nice man!

Verwijderd

Sagat schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 16:42:
Nou jullie hadden nog tegoed van mij, de games die ik zelf (o.a. zal vermoeddelijk ook nog wel wat shmups op ps1 gaan spelen) op de ps1 wil gaan spelen. Zoals eerder genoemd zijn dit in de basis 2d games. Ter inspiratie heb ik 2 sites gebruikt:
Onezero
the gamer
Met gelijk de disclaimer, ken beide sites niet, waren enkele van de eerste google hits op 2d games voor ps1 :)

Maar het is wat mij betreft een leuke lijst geworden, hoop bekende games, maar goed, wat voor de een bekend is, is dat voor een ander wellicht niet, verder geprobeerd om op basis van tekst of screenshots dan ook genre's te definieren, maar dat is altijd interresant, dus mocht ik totaal mis zitten, laat het gerust weten :)
Ik ga ook aangeven welke games ik zelf wel of niet wil proberen en waarom.

- Action RPG (zelda clone?)
Alundra
heh deze was al genoemd maar wilde beide sites in zijn geheel meenemen, nog steeds zeer veel interesse in deze game :)

- Arcade
Strider 2
Lastig, deze zou wellicht ook nog bij action platformers kunnen, maar denk dat de nadruk wellicht iets meer op actie ligt dan bij een rayman ofzo, goed 'moet' eigenlijk nog altijd strider 1 op de md nog is doorspelen en misschien wel de arcade versie, maar deze absoluut ook op de lijst

- cinematic platformer
Heart of Darkness
Oddworld: Abe’s Oddysee
Bij dit genre denk ik altijd aan flashback en another world, waarbij ik AW te veel trial en error gameplay vond, van flashback ooit een demo gespeeld op de x360 of ps3 en dat voelde al stuk leuker aan. HoD volgens mij ook op pc wel is gespeeld, dus ja gewoon benieuwd hoe speelbaar dit gaat zijn.

-JRPG:
Arc the Lad
Beyond the Beyond 
Breath of Fire III
Breath of Fire IV
Final fantasy tactics
Legend of mana
Popolocrois 
Saga Frontier 2
Suikoden
Vagrant story
Xenogears 
Ik geloof dat dit een populair genre was op de ps1 :P en ook de disclaimer hier, enkele games zijn 3d background maar wel 2d sprites, denk dat ik dat persoonlijk niet echt tot 2d games zou rekenen maar goed, ik zeg niet dat ik nooit rpg's ga spelen, maar deze staan niet hoog op mijn lijstje, hou je wel van rpg's check dan de gelinkte sites voor screenshots, vond sommige art idd goed tot prachtig!

-Metroidvania
Castlevania, Symphone of the Night
Goed voor vrijwel iedreen hier bekende game zou ik verwachten, ken je de game niet, laat alles vallen, meld je ziek etc en ga die game spelen. (tenzij je een anomalie als ikzelf ben, ik hou meer van de traditionele CV's )

- One v one fighers
Dragon Ball Ultimate Battle 22
Mortal Kombat Trilogy
Streetfighter alpha 3
mjah, in vorige post al aangegeven, zie de ps1 niet echt als console voor mijn fighters en speel ik die liever elders, maar ik geloof dat deze MK wel beter is dan wat er op de saturn te krijgen is......? Verder DBZ mjah, persoonlijk geen interesse in deze variant, maar het zag er op zich ok uit. Misschien is die nog twijfel :)
SFA3 is uiteraard nog steeds een goede game, met als ik met niet vergis nog een soort story mode achtige feature die in sp ook erg leuk is.

- Platformers
Rayman
Tomba
Skullmonkeys
Hermie Hopperhead
The Adventure of Little Ralph *
Deze wil ik eigelijk allemaal iig proberen. Rayman is natuurlijk multiplaform maar de ps1 is dacht ik een van de, zo niet DE beste versie, de andere 3 ken ik minder of niet, maar op basis van de gfx en het genre iig kans geven. Little Ralph had ik initieel in zijn eigen categorie action platformers, maar goed, denk dat je Rayman daar ook in zou kunnen zetten, dus toch maar hierbij gesmokkeld

- Run n Gun
Mega Man 8 
Mega Man X4
Metal Slug X
Rapid Reload/gunners heaven
Silhouette Mirage
Hier had ik het dus moeilijk, ik vind mega man niet echt een run n gun, maar ook niet een actie platformer ala rainman! Gelukkig weet ook vrijwel iedereen wat megaman is, dus groot probleem is het niet :+
Ga zelf iig voor RR/GH en Sil. Mirage. MS speel ik dan liever via de neo geo versie (wel mister, maar goed genoeg voor mij) en de mega mans......kweenie, wil ze sowieso eerste op de nes/snes uitspelen

Shmup:
in the hunt
Ook deze was al genoemd, maar wederom voor volledigheid toch genoemd. Verder zal ik voor ps1 shmups indertijd nog een losse post maken.

Nou ben benieuwd naar jullie reacties! En aanvullingen en/of verbeteringen zeer welkom!
MK3T heeft op de PS toch wat slowdown, waarbij ik bij MK3U op de Saturn geen vorm van gezien heb.

Megaman X3/4 is ook prima speelbaar, en betaalbaar als een Japanse Saturn titel. Enige wat je misschien nog nodig hebt is een action replay van 20 tientjes. Bij zulke spellen is het verhaal voor mij toch bijzaak, draait voor mij puur om de vlotte gameplay.
Had jij ook niet de Megamans collectie op de Cube? Heb ze op de PS2 de "normale" en X serie, en het speelt prima weg. Tenzij je een hele knappe deal treft, kan je ze natuurlijk ook op die manier spelen. De nieuwere complicaties zijn er natuurlijk ook nog, maar geen idee of die beetje lekker spelen..

(J(RPG's zag ik altijd wel voor iets als ik later met pensioen ben, dan heb ik toch alle tijd ervoor.
Maar de pas Fire emblem path of radiance op de Cube opgestart, en bleef er toch best lang in hangen... Dus tja kan ook een ouder worden = meer geduld ding zijn :P

SFA2 schijnt de meest perfect vorm op de PSP te hebben, maar alleen dat kleine schermpje (en handheld) zal je misschien tegenhouden. Via een vorm van Emulatie, of zo'n PSTV ding zou nog optie kunnen zijn.

- zover mijn 2 centen
Verwijderd schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 17:50:
[...]

MK3T heeft op de PS toch wat slowdown, waarbij ik bij MK3U op de Saturn geen vorm van gezien heb.
Denk dat ik hem ook niet op de saturn zal spelen, ik vind mk1 wel grappig, en heb 2 echt veel op de snes gespeeld. Dacht altijd dat ik de arcade versie echt vet zou vinden als ik die thuis kon spelen, maar via pc heb ik een versie die (voor mij iig) near arcade perfect aanvoelt, en meh? mk3 vond ik altijd maar vaag met die run button, maar die is dus ook voor de pc (ik heb een collectie met de eerste 3 mk games).....wellicht als ik die ooit doorspeel dat ik daarna doorga naar trigoly of die vage hacks met 70 mk chars ofzo :)
Megaman X3/4 is ook prima speelbaar, en betaalbaar als een Japanse Saturn titel. Enige wat je misschien nog nodig hebt is een action replay van 20 tientjes. Bij zulke spellen is het verhaal voor mij toch bijzaak, draait voor mij puur om de vlotte gameplay
Ik hoop binnen enkele weken een jp saturn met fenrir te hebben en moet nog even kijken welke games nou precies nut hebben van de 1/4mb extensie, maar die geen neo geo games, of capcom cps2 games zijn, die speel ik dan namelijk net zo lief op mister :)
.
Had jij ook niet de Megamans collectie op de Cube? Heb ze op de PS2 de "normale" en X serie, en het speelt prima weg. Tenzij je een hele knappe deal treft, kan je ze natuurlijk ook op die manier spelen. De nieuwere complicaties zijn er natuurlijk ook nog, maar geen idee of die beetje lekker spelen..
Wow! Jij hebt een goed geheugen of idd de search gebruikt! :+ Maar, ja die heb ik idd, enige nadeel is controller, standaard cube en ook hori gameboy player pad vallen voor mij af vanwege vage buttons. Ik heb als het goed is wel een ps2 naar cube adapter, dus zou ps2 pad en dus ook mijn saturn ps2 pad moeten kunnen gebruiken, misschien nog de moeite waard om te testen!

En zeg nooit nooit, maar ik verwacht geen van de genoemde games op korte termijn te kopen, spelen op pc of xbss, of op de ps1 maar dan via cd-r. Als ik die mm4 zou kunnen kopen voor 2 of zelfs 3 tientjes, dan zou ik dat wellicht doen, maar niet meer dan dat, en (zoals eerder aangegeven) zeker niet voor honderden euro's

De remakes hebben dacht ik redelijk wat lag heb ik gehoord. Ik heb wel megaman 1-4 collection op de ds ofzo, en ja, daar ging het een stuk moeilijker dan ik me herinnerde op de nes....dacht dat het de controls van de ds was, en wellicht is dat ook terecht, maar denk dat ook daar stukje lag meespeelt (Wat geen skills, het is LAG, ik zweer het! :( ;) )
(J(RPG's zag ik altijd wel voor iets als ik later met pensioen ben, dan heb ik toch alle tijd ervoor.
Maar de pas Fire emblem path of radiance op de Cube opgestart, en bleef er toch best lang in hangen... Dus tja kan ook een ouder worden = meer geduld ding zijn :P
Haha i like it! de langzame games bewaren tot de reacties wat minder zijn :P Wil zelf eigenlijk toch FF7 en als 2d fan misschien nog wel liever ff6 (snes 6, jp 3 errr confused enzo) doorspelen, zo van dat zijn games die je als game liefhebber op zijn minst echt een kans gegeven zou moeten hebben.
SFA2 schijnt de meest perfect vorm op de PSP te hebben, maar alleen dat kleine schermpje (en handheld) zal je misschien tegenhouden. Via een vorm van Emulatie, of zo'n PSTV ding zou nog optie kunnen zijn.
Naast not a rpg guy, ook not a handheld guy, dus geen psp! Zou het wel kunnen emuleren via XBSS. Staat wel op mijn lijstje maar.......ook niet super groot fan van de alpha games. sf2 en 4 zijn mijn favo's en 3 is vaag maar i respect the artstyle en gameplay, alpha met zijn vage custom combo's gaat teveel naar anime/marvel gameplay :P
- zover mijn 2 centen
:D

10 second ninja DONE

• Vrietje
laugh schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 17:09:
Ik neem aan dat de noise die je ziet bij Mario Tennis door de camera komt? Verder, nice man!
Ik denk dat het kwam doordat ik retrotink op de verkeerde scart stand had.

Verwijderd

Sagat schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 18:19:
[...]

Denk dat ik hem ook niet op de saturn zal spelen, ik vind mk1 wel grappig, en heb 2 echt veel op de snes gespeeld. Dacht altijd dat ik de arcade versie echt vet zou vinden als ik die thuis kon spelen, maar via pc heb ik een versie die (voor mij iig) near arcade perfect aanvoelt, en meh? mk3 vond ik altijd maar vaag met die run button, maar die is dus ook voor de pc (ik heb een collectie met de eerste 3 mk games).....wellicht als ik die ooit doorspeel dat ik daarna doorga naar trigoly of die vage hacks met 70 mk chars ofzo :)

[...]

Ik hoop binnen enkele weken een jp saturn met fenrir te hebben en moet nog even kijken welke games nou precies nut hebben van de 1/4mb extensie, maar die geen neo geo games, of capcom cps2 games zijn, die speel ik dan namelijk net zo lief op mister :)

[...]

Wow! Jij hebt een goed geheugen of idd de search gebruikt! :+ Maar, ja die heb ik idd, enige nadeel is controller, standaard cube en ook hori gameboy player pad vallen voor mij af vanwege vage buttons. Ik heb als het goed is wel een ps2 naar cube adapter, dus zou ps2 pad en dus ook mijn saturn ps2 pad moeten kunnen gebruiken, misschien nog de moeite waard om te testen!

En zeg nooit nooit, maar ik verwacht geen van de genoemde games op korte termijn te kopen, spelen op pc of xbss, of op de ps1 maar dan via cd-r. Als ik die mm4 zou kunnen kopen voor 2 of zelfs 3 tientjes, dan zou ik dat wellicht doen, maar niet meer dan dat, en (zoals eerder aangegeven) zeker niet voor honderden euro's

De remakes hebben dacht ik redelijk wat lag heb ik gehoord. Ik heb wel megaman 1-4 collection op de ds ofzo, en ja, daar ging het een stuk moeilijker dan ik me herinnerde op de nes....dacht dat het de controls van de ds was, en wellicht is dat ook terecht, maar denk dat ook daar stukje lag meespeelt (Wat geen skills, het is LAG, ik zweer het! :( ;) )

[...]

Haha i like it! de langzame games bewaren tot de reacties wat minder zijn :P Wil zelf eigenlijk toch FF7 en als 2d fan misschien nog wel liever ff6 (snes 6, jp 3 errr confused enzo) doorspelen, zo van dat zijn games die je als game liefhebber op zijn minst echt een kans gegeven zou moeten hebben.

[...]

Naast not a rpg guy, ook not a handheld guy, dus geen psp! Zou het wel kunnen emuleren via XBSS. Staat wel op mijn lijstje maar.......ook niet super groot fan van de alpha games. sf2 en 4 zijn mijn favo's en 3 is vaag maar i respect the artstyle en gameplay, alpha met zijn vage custom combo's gaat teveel naar anime/marvel gameplay :P

[...]

:D
MK op de PC zou ik voor de GoG versie gaan, de Steam versie is een stuk minder. Volgens Patman komt de PC poort wel het dichts bij de arcade.

Een Fenir staat hier ook al langer op de 2do list, ligt nog een eu 1e versie die geen disc meer leest.
Neemt niet weg dat fysieke spellen voor de juiste prijs nog wel welkom zijn.
Tijdje terug via Zenmarket wat SAT, en DC spellen geïmporteerd. Met de import heffing in achtneming zijn daar nog wel leuke dealtjes te scoren.

Maar de NGC controller blijft idd wel een apart ding. Hij ligt heerlijk in de hand, maar de rare vorm van, en indeling van de knopen....

Nee, geen search gebruikt. Je hebt het al een x aantal keer verteld hier.
en een zeer selectief foto grafisch geheugen helpt ook wel mee

• gast7
Volgens mij zijn vele een sony of xbox controller gewend qua knoppen?

Vind zelf de knoppen indeling van de cube hardstikke fijn beter dan de sony en xbox controllers.

Ik wou dat meer controllers het voorbeeld volgden.

• 3style
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-09 19:10

3style

...

Sagat schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 18:19:
[...]

Cotton 2 (Sega ST-V arcade port) maakt gebruik van de 4mb cart. Ik zal een 4mb cart meenemen :)

Verwijderd

gast7 schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 20:56:
Volgens mij zijn vele een sony of xbox controller gewend qua knoppen?

Vind zelf de knoppen indeling van de cube hardstikke fijn beter dan de sony en xbox controllers.

Ik wou dat meer controllers het voorbeeld volgden.
De cube controller vind ik op zich ook wel fijn. Alleen twee dingen die ik niet fijn vindt. De gele joystick, die is te klein t.o.v. die andere joystick. En de schouderknoppen moet je heel ver indrukken, het zijn geen druk knoppen. Wellicht is het gewenning. Maar verder vind ik de cube controller wel lekker in de hand liggen.

Vind zelf de ds3 het fijnst, daarna de Ds4. De dualsense vind ik zelf verschrikkelijk. De Xbox One en series x controller vind ik weer heel fijn in de hand liggen. Snes en nes controllers zijn leuk voor even. Maar dan geef ik toch de voorkeur aan de megadrive controller, helemaal de 6 knops controller.

• gast7
Verwijderd schreef op zaterdag 28 augustus 2021 @ 00:07:
[...]

De cube controller vind ik op zich ook wel fijn. Alleen twee dingen die ik niet fijn vindt. De gele joystick, die is te klein t.o.v. die andere joystick. En de schouderknoppen moet je heel ver indrukken, het zijn geen druk knoppen. Wellicht is het gewenning. Maar verder vind ik de cube controller wel lekker in de hand liggen.

Vind zelf de ds3 het fijnst, daarna de Ds4. De dualsense vind ik zelf verschrikkelijk. De Xbox One en series x controller vind ik weer heel fijn in de hand liggen. Snes en nes controllers zijn leuk voor even. Maar dan geef ik toch de voorkeur aan de megadrive controller, helemaal de 6 knops controller.
De schouder knoppen zijn juist wel druk knoppen, In games als mario sunshine spuit je met fludd harder of zachter om eens een voorbeeld te noemen afhankelijk van hoe hard je de schouder knoppen indrukt

ben het trouwens eens dat de 6 button sega pad beter is dan de snes controller

[ Voor 7% gewijzigd door gast7 op 28-08-2021 01:40 ]

Verwijderd

gast7 schreef op zaterdag 28 augustus 2021 @ 01:27:
[...]

De schouder knoppen zijn juist wel druk knoppen, In games als mario sunshine spuit je met fludd harder of zachter om eens een voorbeeld te noemen afhankelijk van hoe hard je de schouder knoppen indrukt

ben het trouwens eens dat de 6 button sega pad beter is dan de snes controller
Ja, ik bedoelde het wat anders. Dat het een klik knop is, zoals bij de dualshock. Die knop die je zo ver moet indrukken voelt voor mij niet natuurlijk.
Verwijderd schreef op zaterdag 28 augustus 2021 @ 00:07:
[...]

De gele joystick is nog weer een verhaal apart, en ja de shoulder buttons vind ik ook niet fijn. Op zich is het natuurlijk met een idee, want voor super mario sunshine vind ik het compleet logisch :)
Maar voor dingen als mega man vind ik knoppen van verschillende formaten niet fijn.
Uhm ja, kom er maar in @Exorcist of mij en controllers :+
Maar korte versie, voor bijna alle 2d games is idd de saturn/6button md controller het fijnste. Uitzonderingen zijn games waar de snes pad gewoon ingebakken zit, dus bij mij bomberman en mario world, maar ook contra4 en bijvoorbeeld Axelay.
Ik vind de snes pad overigens ook geweldig, met name door de dpad. Maar afhankelijk van de game vind ik de knoppen layout niet geweldig, en ja, de start select buttons op og pad hebben soms wat liefde nodig, anders kan dat ook frusti zijn.
De nes pad buiten het euvel met start select niet heel veel issues mee BEHALVE, dat de vierkante vorm echt onconfortabel is! Vroeger had ik 'nintendo eelt en kon ik er probleemloos mee gamen, maar tegenwoordig vind ik het niet fijn, zag ooit wel is van die rubberen opklik pads.....beetje lastig te omschrijven, maar dan hou je de og pad, maar dan meer met de ronde snes vorm.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/w6opsUOcOo0SokbqNOdzLZ8CDuk=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/7MTdH6OcokBTbWXK4eIEyZQI.png?f=user_large
Zoiets...op zich heb je ze ook zodat je bijna naar een ps controller gaat....

Moderne pads:
Grappig dat jou favo 'moderne' pad de ds3 is! Dat vind ik juist de minst fijne! voelt wat klein aan, en ik hou niet van de dpad, voor 3d games is het ok, maar ik vind de x360 absoluut beter. ps4 pad vond ik absoluut een verbetering, met de 5 heb ik nog geen hele lang sessies gespeeld, maar op de momenten dat ik hem in gebruik had viel het me niet negatief op dus mooie doorontwikkeling op de ps4 pad.
offtopic:
Haptic feed back laat ik even buiten beschouwing in het retro topic, maar in theorie prachtig ontwikkeling, misschien wel de beste innovatie bij de current gens, maar te kort zelf mee gespeeld om er een oordeel over te hebben

Heb wel een xbss en vind die joypad een verassend goede dpad hebben, clicky zelfs! (wellicht heeft ms die oude neo geo pad designers ingelijfd, en hadden die repro pi neo geo baksels daarom geen clicky pad meer :+ )

10 second ninja DONE

Verwijderd

Sagat schreef op zaterdag 28 augustus 2021 @ 12:23:
[...]

De gele joystick is nog weer een verhaal apart, en ja de shoulder buttons vind ik ook niet fijn. Op zich is het natuurlijk met een idee, want voor super mario sunshine vind ik het compleet logisch :)
Maar voor dingen als mega man vind ik knoppen van verschillende formaten niet fijn.

[...]

Uhm ja, kom er maar in @Exorcist of mij en controllers :+
Maar korte versie, voor bijna alle 2d games is idd de saturn/6button md controller het fijnste. Uitzonderingen zijn games waar de snes pad gewoon ingebakken zit, dus bij mij bomberman en mario world, maar ook contra4 en bijvoorbeeld Axelay.
Ik vind de snes pad overigens ook geweldig, met name door de dpad. Maar afhankelijk van de game vind ik de knoppen layout niet geweldig, en ja, de start select buttons op og pad hebben soms wat liefde nodig, anders kan dat ook frusti zijn.
De nes pad buiten het euvel met start select niet heel veel issues mee BEHALVE, dat de vierkante vorm echt onconfortabel is! Vroeger had ik 'nintendo eelt en kon ik er probleemloos mee gamen, maar tegenwoordig vind ik het niet fijn, zag ooit wel is van die rubberen opklik pads.....beetje lastig te omschrijven, maar dan hou je de og pad, maar dan meer met de ronde snes vorm.
[Afbeelding]
Zoiets...op zich heb je ze ook zodat je bijna naar een ps controller gaat....

Moderne pads:
Grappig dat jou favo 'moderne' pad de ds3 is! Dat vind ik juist de minst fijne! voelt wat klein aan, en ik hou niet van de dpad, voor 3d games is het ok, maar ik vind de x360 absoluut beter. ps4 pad vond ik absoluut een verbetering, met de 5 heb ik nog geen hele lang sessies gespeeld, maar op de momenten dat ik hem in gebruik had viel het me niet negatief op dus mooie doorontwikkeling op de ps4 pad.
offtopic:
Haptic feed back laat ik even buiten beschouwing in het retro topic, maar in theorie prachtig ontwikkeling, misschien wel de beste innovatie bij de current gens, maar te kort zelf mee gespeeld om er een oordeel over te hebben

Heb wel een xbss en vind die joypad een verassend goede dpad hebben, clicky zelfs! (wellicht heeft ms die oude neo geo pad designers ingelijfd, en hadden die repro pi neo geo baksels daarom geen clicky pad meer :+ )
Dan vraag ik mij eigenlijk af of de gamecube controller speciaal voor mario sunshine is ontwikkeld? Want bij welke andere games werkt die schouderknop handig?

Ik weet dat ik 1 van de weinige ben die de ds3 fijn vindt. Ik heb zelf grote handen. Maar heb nou juist liever kleine controllers. Daarom vind ik de dualsense niet heel fijn. Maar wel weer de ds3 en 4.

De nes controller vind ik inderdaad niet fijn omdat die zo hoekig is. Dan liever de snes controller.

Het klikken van de d-pad van de Xbox. Tja ik weet niet wat ik er van vind. Al gebruik ik hem eigenlijk bijna nooit. Het idee dat een d-pad zoveel geluid maakt :N
Vraagje voor de diehard ps1 fans hier, ik begrijp dat er van Abe's oddessey 2 versies zijn, een rev1 en een rev2.....

In eerste instantie lijkt dan 2 het fijnste, misschien wat kleine bug fixes oid, echter ik zou het niet leuk vinden als er bijvoorbeeld juist censuur geweest is ofzo
(mooi voorbeeld blijft die ene shinobi op de megadrive, waar de eindbazen allemaal 'lichtelijk' geinspireerd waren door films en comics :+ bleek dat je niet zomaar spiderman in je game mocht doen, go figure!) maar ......weet iemand van de verschillen zijn?
Verwijderd schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 20:46:
[...]

MK op de PC zou ik voor de GoG versie gaan, de Steam versie is een stuk minder. Volgens Patman komt de PC poort wel het dichts bij de arcade.
Hoewel ik deel 1 en met name 2 ook wel in de arcade gespeeld heb, is mijn referentie kader met name de snes versie, en daarmee vergeleken vond ik de steam versies best ok. Moet er ook bij zeggen dat tsja, bij atmosfeer vind ik MK top, die b movie horror sfeer hou ik van, maar (goed met name gebaseerd op deel 2 dus) de gameplay........de flow van de game is zijn eigen ding en opzich heb ik daar nog wel vrede mee, maar in sp vind ik de ai ook niet leuk om tegen te spelen (bij veel games houdt dit ook niet over natuurlijk, maar bij mk is het ERG vervelend) en 2 player, tsja i guess dat er fight cade is maar meh, weinig interesse, behalve zo nu en dan wat casuals met vrienden of soms mijn zoon (hoewel die mk niet zo leuk vond geloof ik, een keer gespeeld en daarna nooit meer iets vernomen :P
Een Fenir staat hier ook al langer op de 2do list, ligt nog een eu 1e versie die geen disc meer leest.
Neemt niet weg dat fysieke spellen voor de juiste prijs nog wel welkom zijn.
Tijdje terug via Zenmarket wat SAT, en DC spellen geïmporteerd. Met de import heffing in achtneming zijn daar nog wel leuke dealtjes te scoren.
Tjsa ik val in herhaling, en wie weet als ik op een beurs zoiets zie liggen en ik denk, hey die prijs is best nice, dat ik het mee neem, maar zal dan toch eerder snes of md cart zijn i guess......?
Maar de NGC controller blijft idd wel een apart ding. Hij ligt heerlijk in de hand, maar de rare vorm van, en indeling van de knopen....
Zie eerdere reactie :)
Nee, geen search gebruikt. Je hebt het al een x aantal keer verteld hier.
en een zeer selectief foto grafisch geheugen helpt ook wel mee
Ja vond het destijds erg vet maar mede door controller issues niet heel veel gespeeld....speel nog steeds af en toe mm op mister, en soms op pc voor de achievements. Maar kweenie, dat laatste level is zeer pittig (/me zwaait naar de yellow devil ;w en dat is niet eens de lastigste....!) dus dat houdt de zin wat in bedwang.

Leuke van de cube is dat die aan mijn oude commodore amiga monitor hangt, want er erg mooi beeld geeft (if i do say so myself :*) )

[ Voor 9% gewijzigd door Sagat op 28-08-2021 13:07 ]

10 second ninja DONE

Verwijderd schreef op zaterdag 28 augustus 2021 @ 12:35:
[...]

Dan vraag ik mij eigenlijk af of de gamecube controller speciaal voor mario sunshine is ontwikkeld? Want bij welke andere games werkt die schouderknop handig?
Goede vraag, in theorie zou analoog gas geven/remmen fijn kunnen zijn i guess? en Luigi's mansion wellicht? Ik geruikte de default pad waar het niet hoefde niet vaak iig!
Ik weet dat ik 1 van de weinige ben die de ds3 fijn vindt. Ik heb zelf grote handen. Maar heb nou juist liever kleine controllers. Daarom vind ik de dualsense niet heel fijn. Maar wel weer de ds3 en 4.
Goed het blijft gelukkig ook altijd stukje persoonlijk voorkeur, ik geloof ook dat jij idd meer ps3 als main systeem had toch, waar ik x360 had, en ja die gewenning zal altijd meespelen.
De nes controller vind ik inderdaad niet fijn omdat die zo hoekig is. Dan liever de snes controller.
Mjah dat is dus een van de redenen dat ik nog maar weinig op de echte nes speel, controllers niet fijn, pal 50 hz console en slecht composite (hoewel dat op de nes misschien wel een voordeel is iig icm met een crt tv)
Het klikken van de d-pad van de Xbox. Tja ik weet niet wat ik er van vind. Al gebruik ik hem eigenlijk bijna nooit. Het idee dat een d-pad zoveel geluid maakt :N
Haha dat is normaliter idd een pet peeve van me, en waar de XBSS heerlijk stil is, is dat klikken idd behoorlijk luid!
Maar ik vind het wel een fijne dpad, en don't get me started on the x360 dpad, die HAATTE ik, op dat vlak als je geen keuze hebt buiten og pad, dan zou ik voor retro games idd ook de ps3 pad kiezen boven de x360, maar hrmmm, laten we zeggen dat als de dpapd van md/saturn een 10 is, dan is de ps3 een 4 en de x360 een 1,5 ofzo.......cd32, jaguar master system, on screen dpad bij phone gaming, ELKE (geen uitzondering :+ ) cdi controller......dat is allemaal nog erger :P

10 second ninja DONE

Sagat schreef op zaterdag 28 augustus 2021 @ 12:49:
[...]

Haha dat is normaliter idd een pet peeve van me, en waar de XBSS heerlijk stil is, is dat klikken idd behoorlijk luid!
Maar ik vind het wel een fijne dpad, en don't get me started on the x360 dpad, die HAATTE ik, op dat vlak als je geen keuze hebt buiten og pad, dan zou ik voor retro games idd ook de ps3 pad kiezen boven de x360, maar hrmmm, laten we zeggen dat als de dpapd van md/saturn een 10 is, dan is de ps3 een 4 en de x360 een 1,5 ofzo.......cd32, jaguar master system, on screen dpad bij phone gaming, ELKE (geen uitzondering :+ ) cdi controller......dat is allemaal nog erger :P
Werkt prima. Je moet alleen geen haast hebben of een liefhebber zijn van ergonomie :+

Voor mij geldt 360 controller boven de DS3, One controller boven DS4, Xbox SX controller boven DS5.
DS3 controller te klein, te licht, de R2/L2 knoppen zijn te glad (moet je opzetstukjes voor gebruiken wil je vinger er niet afglijden).

Al snap ik je D-Pad struggles bij de 360, dat is idd echt een draak van een D-Pad.

• gast7
Verwijderd schreef op zaterdag 28 augustus 2021 @ 12:35:
[...]

het heeft ook invloed in hoe groot en het soort schild is in smash bros melee.

Zijn ook wel andere voorbeelden van te noemen maar de gevoelsmatige shouder knoppen worden wel in meerdere games gebruikt met name de 1st party titels.

Een ding is zeker wel slecht qua de cube controller en dat is de D pad. Maargoed 2d games zie je niet zoveel op deze console dus dan doet het mij niet zoveel. je gebruikt de controller niet echt om 2d games te spelen.

[ Voor 8% gewijzigd door gast7 op 28-08-2021 21:35 ]

Even vraagje voor de experts hier, werden megadrive games ooit sealed verkocht?
Ik kan me goed herinneren dat er zo’n sticker zat op het doosje maar niet dat er een seal omheen zat. Nu is het toch wel bijna 30 jaar geleden dat ik een nieuwe sega game heb gekocht en in de tussentijd toch wel wat dingen heb gedaan die god verboden heeft, dus mijn geheugen is hierin niet het meest betrouwbaar ;)
Reden voor de vraag is dat ik een advertentie tegenkom op marktplaats, en deze persoon bied meteen 3 sealed games aan. Niet dat ik interesse erin heb, maar viel me gewoon op.

[ Voor 5% gewijzigd door cold_as_ijs op 29-08-2021 10:00 ]

Verwijderd

cold_as_ijs schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 09:59:
Ik kan me goed herinneren dat er zo’n sticker zat op het doosje maar niet dat er een seal omheen zat. Nu is het toch wel bijna 30 jaar geleden dat ik een nieuwe sega game heb gekocht en in de tussentijd toch wel wat dingen heb gedaan die god verboden heeft, dus mijn geheugen is hierin niet het meest betrouwbaar ;)
Reden voor de vraag is dat ik een advertentie tegenkom op marktplaats, en deze persoon bied meteen 3 sealed games aan. Niet dat ik interesse erin heb, maar viel me gewoon op.
Megadrive games worden gesealed aan de retailer geleverd. Kan natuurlijk wel dat de retailer zelf de seal er af haalt. Om wat voor reden dan ook.

Verwijderd

In mijn herinnering had de Intertoys bij ons in het dorp niks in seal. Alles stond in de schappen, en boekje en cart werden bij de kassa erin gedaan. De Dixons dan weer wel, maar die had ook niks fysiek staan. Ze hadden kaarten staan die je bij de kassa inleverden, het spel moest dan van achteren gehaald worden.

• Vuikie
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21:40
Megadrive games werden zeker gesealed geleverd aan de winkels, maar game hoesjes hingen/stonden, bij de winkels waar ik kwam, leeg in de schappen. De daadwerkelijke cart werd er pas in gedaan als je het spel kocht. De seal bleef er alleen omheen als je het spel specifiek besteld had. Bij sommige winkels werd de lege hoes omgewisseld voor een waar het spel wel in zat, maar niet veel winkels deden dit.

*edit*
Heb ik echt 12 minuten over mijn post gedaan :o 8)7
@Verwijderd @Vuikie @Verwijderd thanks voor de opheldering. Wij hadden vroeger alleen een Intertoys in het dorp, dat verklaart dus het eea

• Ingelogd
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 20:52
Twee nieuwe "retro" cartridges binnen voor de Evercade. Wat een toffe spelletjes staan erop!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/c7vLUTP9SwXMfTDwH2fM-S-MSd4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/G1FSL830a3NeRZ00KNqfPoIT.jpg?f=fotoalbum_large

Verwijderd

Ingelogd schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 17:32:
Twee nieuwe "retro" cartridges binnen voor de Evercade. Wat een toffe spelletjes staan erop!

[Afbeelding]
Cannon fodder vroeger veel gespeeld! Erg leuke game!
Pagina: 1 ... 109 ... 224 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op, dit topic is om retro gaming en al haar facetten te bespreken, het is echter NIET de bedoeling om
- Games aan te schaffen (ruilen/lenen/etc.) van/via mede tweakers.
- Games te verkopen.
- Te vragen wat een game of console waard is.
- Een V&A advertentie te promoten.
- Dit topic is voor en door verzamelaars, s.v.p. geen opmerkingen ala 'Oh wat veel, speel je dat allemaal?' Dat voegt niets toe.