Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Ingelogd
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 20:52
Verwijderd schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 17:43:
[...]

Cannon fodder vroeger veel gespeeld! Erg leuke game!
Die is echt leuk, wat een topper. Ik heb het nog nooit gespeeld, alleen in magazines gelezen. Fijn die mix van spellen op de cartridge die ik anders nooit zou spelen.
didado schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 00:18:
Ik heb toevallig nog een gebruikte Microsoft SideWinder liggen. De eerste gaming controller van Microsoft uit 1995..

[Afbeelding]
Die had ik ook, echt jarenlang gebruikt..
Heb 'm samen met m'n Sidewinder Prec. Pro weggegooid twee jaar terug. Van de controller an sich geen spijt maar wel van de Precision Pro, ding had weer goed van pas gekomen met Flight Simulator (gebruikte hem destijds voor FS1998 met name en nog wat andere flight "sims").
Exorcist schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 11:27:
[...]

Die had ik ook, echt jarenlang gebruikt..
Heb 'm samen met m'n Sidewinder Prec. Pro weggegooid twee jaar terug. Van de controller an sich geen spijt maar wel van de Precision Pro, ding had weer goed van pas gekomen met Flight Simulator (gebruikte hem destijds voor FS1998 met name en nog wat andere flight "sims").
Cool om te horen man!

Ja die aansluiting weer zien te converteren naar USB en hopen dat het nog werkt op Win10/11..
didado schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 12:29:
[...]

Cool om te horen man!

Ja die aansluiting weer zien te converteren naar USB en hopen dat het nog werkt op Win10/11..
ik had destijds bij mijn Sidewinders een verloopje van gamepoort naar USB. Moet vast nog wel ergens te vinden zijn, of het vervolgens werkt in W10/11...is de vraag :)

• Petje72
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 22:35
didado schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 00:18:
Ik heb toevallig nog een gebruikte Microsoft SideWinder liggen. De eerste gaming controller van Microsoft uit 1995..

[Afbeelding]
Coole controller, heb ik vroeger veel mee gegamed. Ik had daarnaast ook de Freestyle versie met gyroscoop er in, moest je mee bewegen tijdens gamen, was wel leuk, speelde vaak een motorcross game: Motocross Madness

Afbeeldingslocatie: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/1/1e/Microsoft-SideWinder-Freestyle-Pro-Gamepad.jpg/1402px-Microsoft-SideWinder-Freestyle-Pro-Gamepad.jpg
Petje72 schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 13:23:
[...]

Coole controller, heb ik vroeger veel mee gegamed. Ik had daarnaast ook de Freestyle versie met gyroscoop er in, moest je mee bewegen tijdens gamen, was wel leuk, speelde vaak een motorcross game: Motocross Madness

[Afbeelding]
Motorcross Madness deed ik er dus ook altijd mee :P , geweldig spel destijds!

/ de Gameport --> USB adapter zal overigens alleen werken als de controller (ook) USB snapt. Mijn Prec. Pro had dat wel, maar die Sidewinder gamepad werkte - uit mijn hoofd - niét met zo'n adapter. Dan zou je toch moeten kijken naar een oude(re) geluidskaart met gameport aansluiting, maar dat is in dit topic off-topic :+

• Petje72
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 22:35
Exorcist schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 13:42:
[...]

/ de Gameport --> USB adapter zal overigens alleen werken als de controller (ook) USB snapt. Mijn Prec. Pro had dat wel, maar die Sidewinder gamepad werkte - uit mijn hoofd - niét met zo'n adapter. Dan zou je toch moeten kijken naar een oude(re) geluidskaart met gameport aansluiting, maar dat is in dit topic off-topic :+
Zelf bouwen die adapter :) YouTube: Making a USB adapter for Microsoft Sidewinder Force Feedback Pro

en misschien werkt ie ook dan op de PS3, die heeft helaas geen button-mapper oid en joystick mist ook de Start button maar misschien werkt het wel bij bepaalde games.... you never know...

en misschien werkt ie ook via emulator MAME etc etc

[ Voor 3% gewijzigd door Petje72 op 30-08-2021 14:03 ]

• Eymas
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 17-11 23:56
Zat er al even langer over te denken, ook omdat de prijzen stijgen, en hij is er dan. Al denk ik dat het zelf nog niet retro is, de content die ik er binnenkort op ga zetten is dat wel. Een mooie metgezel voor mijn 3DS XL :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WHL-90AX3BFCIKjNKRrqo9U7lWU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mlCIphrpxrtKbrgU0fz79f2Q.jpg?f=fotoalbum_large
Eymas schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 14:46:
Zat er al even langer over te denken, ook omdat de prijzen stijgen, en hij is er dan. Al denk ik dat het zelf nog niet retro is, de content die ik er binnenkort op ga zetten is dat wel. Een mooie metgezel voor mijn 3DS XL :)

[Afbeelding]
Mijn Vita heeft voor dezelfde doeleinden mijn PSP al even vervangen. Beter/groter scherm, veel sneller apparaat, top. Neem er altijd twee mee, eentje voor de gewone Vita games en de ander voor alles dat retro is. Mag ik vragen waar ze tegenwoordig voor gaan? Rond de 100 denk ik of is het alweer flink gestegen?

• Eymas
Exorcist schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 14:49:
[...]

Mijn Vita heeft voor dezelfde doeleinden mijn PSP al even vervangen. Beter/groter scherm, veel sneller apparaat, top. Neem er altijd twee mee, eentje voor de gewone Vita games en de ander voor alles dat retro is. Mag ik vragen waar ze tegenwoordig voor gaan? Rond de 100 denk ik of is het alweer flink gestegen?
Waar ik hem vandaan heb (PressStartGames) kostte deze €150, zoals ik bij andere winkels zie is dat het huidige gemiddelde. (minimum €129,99, maximum €180)
Eymas schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 14:53:
[...]

Waar ik hem vandaan heb (PressStartGames) kostte deze €150, zoals ik bij andere winkels zie is dat het huidige gemiddelde. (minimum €129,99, maximum €180)
Netjes, zal denk ik inderdaad alleen maar stijgen gezien de verkoopaantallen van de Vita. Heb je op deze manier nog jaren plezier van _/-\o_

• Eymas
Exorcist schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 14:56:
[...]

Netjes, zal denk ik inderdaad alleen maar stijgen gezien de verkoopaantallen van de Vita. Heb je op deze manier nog jaren plezier van _/-\o_
Dit had ik ook met de Wii U, toen ik hem kochtte was deze nog €110, en ik had er meer plezier mee dan ik had gedacht. Dus met de Vita had ik hetzelfde idee. Even slikken, maar als ik kijk naar hoeveel uren ik er op kan/ga spelen, betaalt het zich wel terug :)

• 3style
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-09 19:10

3style

...

Eymas schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 14:53:
[...]

Ik zie er op MP 1 staan voor 60 euro, maar de staat kan ik niet zien:

https://www.marktplaats.n...ving.html?previousPage=lr

• Breaker
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-11 08:43
Exorcist schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 14:49:
[...]

Heb die van mij, OLED versie, afgelopen juni gekocht voor €130,- inclusief doos, boekjes en 16GB memorycard bij een gameshop. Verkeert gelukkig ook in nieuwstaat _/-\o_. Voor alles wat retro is, en ik mobiel wil spelen, heb ik een Abernic RG351P gekocht :P

Maar prijzen lijken wel te stijgen en ook de vraag naar bijv. de Game Gear stijgt heb ik het idee.

Verwijderd

Exorcist schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 13:42:
[...]

Probleem zit hem in de aantal knoppen, en assen die een standaard gamepoort kan verwerken. De overige knoppen enzo werden via dedicated software geregeld. Sommige zoals de Gravis Thunderbird heeft zelfs nog een PS/2 stekker erbij voor alle overige inputs.

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 00:40
Check zo nu en dan nog eens voor de ossc pro, maar krijg zo het idee dat die nog wel even gaat duren voordat deze uit komt.

Verwijderd

Eymas schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 14:46:

[Afbeelding]
Ziet er netjes uit. Heb zelf ook een Vita gehad en het is een top apparaat. Jammer dat er geen opvolger van is verschenen, zal waarschijnlijk ook nooit gaan gebeuren. Als Sony iets meer aandacht had gegeven aan de Vita was dat ook wel een succes geworden en was een opvolger waarschijnlijk een no brainer.

• 3style

3style

...

Verwijderd schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 18:06:
[...]

Ziet er netjes uit. Heb zelf ook een Vita gehad en het is een top apparaat. Jammer dat er geen opvolger van is verschenen, zal waarschijnlijk ook nooit gaan gebeuren. Als Sony iets meer aandacht had gegeven aan de Vita was dat ook wel een succes geworden en was een opvolger waarschijnlijk een no brainer.
Verleidelijk om er een te kopen inderdaad, maar ik hou het nu even bij een new 3ds xl die ik heb met ips scherm en een dsi voor native ds games. De zomer heeft handheld gaming weer aangewakkerd bij mij.

[ Voor 4% gewijzigd door 3style op 30-08-2021 19:44 ]

Verwijderd

3style schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 15:02:
[...]

Ik zie er op MP 1 staan voor 60 euro, maar de staat kan ik niet zien:

https://www.marktplaats.n...ving.html?previousPage=lr
Enige waar ik voor zou oppassen is dat diegene pas 4 dagen actief is op marktplaats. Daarnaast biedt diegene iets aan wat ver onder de gemiddelde vraagprijs ligt. Voor mij gaan dan alle alarm bellen af. Alleen ophalen en contant ophalen zou dan voor mij de enige optie zijn.

• 3style

3style

...

Verwijderd schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 19:59:
[...]

Enige waar ik voor zou oppassen is dat diegene pas 4 dagen actief is op marktplaats. Daarnaast biedt diegene iets aan wat ver onder de gemiddelde vraagprijs ligt. Voor mij gaan dan alle alarm bellen af. Alleen ophalen en contant ophalen zou dan voor mij de enige optie zijn.
Ja je hebt gelijk, had ik nog niet gezien. Deze verkopers skip ik standaard ook.

• martin_v_z
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 20-11 13:49
Aantal nieuwe aanwinsten. Ds is ondertussen wel retro toch?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yvpNnpRFejWjhGxNkhQvWgdmwTg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0Xh5wTLvplg3NNO0WBhXP7YT.jpg?f=fotoalbum_large

Kirby Mass Attack is wel erg leuk. Die stond al jaren op mijn lijstje om eens te kopen maar is nooit in prijs gedaald, nu maar besloten om hem toch te kopen.

Het is geen typische Kirby game, zolang je dat van te voren weet is het erg leuk. Het lijkt meer op een pikmin in 2d platformer jasje. Ik vind hem wel erg vermakelijk.

Walk with me is aardig maar valt een beetje tegen. Ik had meer uitdagingen verwacht en je kan je dagelijkse targets alleen in stappen van 1.000 instellen. Leuk als je wil bijhouden hoeveel je loopt, wat uiteindelijk wel mijn doel was maar hoopte dat het meer elementen bevatte die je motivatie geven om te lopen.

Mario vs Donkey Kong nog niet uitgeprobeerd. Klinkt als een leuk spel.

• Vrietje
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 23:18
Exorcist schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 14:56:
[...]

Oh stijgen ze weer, ik zit nog steeds te wachten totdat ze wat dalen, dan moet ik er snel maar een ergens zien te kopen.
Hoe zit het trouwens met de vita memory cards, heeft iemand daar al een alternatief voor weten te maken?
Vrietje schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 10:36:
[...]

Oh stijgen ze weer, ik zit nog steeds te wachten totdat ze wat dalen, dan moet ik er snel maar een ergens zien te kopen.
Hoe zit het trouwens met de vita memory cards, heeft iemand daar al een alternatief voor weten te maken?
Google SD2Vita maar eens ;) Is een adapter van een paar cent en wordt op verschillende locaties verkocht.

Edit: Als reactie op het bericht onder mij. De SD2Vita is een legit apparaat en zou gewoon binnen de regels vallen van wat er wel en niet besproken mag worden.

[ Voor 15% gewijzigd door Seroczynski op 31-08-2021 10:42 ]

Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:00

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Vrietje schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 10:36:
[...]

Ja er is een optie maar nee die mogen wij hier niet bespreken :P
Seroczynski schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 10:41:
[...]

Google SD2Vita maar eens ;) Is een adapter van een paar cent en wordt op verschillende locaties verkocht.

Edit: Als reactie op het bericht onder mij. De SD2Vita is een legit apparaat en zou gewoon binnen de regels vallen van wat er wel en niet besproken mag worden.
Probleem is vooral dat wat je ervoor moet doen is softmodden van de console en je kan niet meer de originele cartridges en andere dingen gebruiken. Het is zo grijs dat we hem er niet verder mee kunnen helpen alleen de namen noemen.

OHW! WACHT! Mogelijk kan hij wel als die een 3G model heeft de 3G modem eruit halen en daar de SD-kaart inzetten. Dan zou je volgens mij nog wel de originele cartridges moeten kunnen spelen!

Dan kunnen we het gehele proces bespreken namelijk als we die kant op gaan.

[ Voor 51% gewijzigd door Touchdomex op 31-08-2021 10:53 ]

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• Vrietje
Touchdomex schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 10:41:
[...]

Ja er is een optie maar nee die mogen wij hier niet bespreken :P
Dus bepaalde mods om je CD drives van je oude consoles te besparen ook niet trouwens?(ik probeer het zo te benoemen voor het geval dat het niet mag 8)7 )

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Vrietje schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 10:54:
[...]

Dus bepaalde mods om je CD drives van je oude consoles te besparen ook niet trouwens?(ik probeer het zo te benoemen voor het geval dat het niet mag 8)7 )
Ik bedenk de regels niet maar ik weet wel hoe krom ze hier soms kunnen zijn.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Exorcist schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 11:02:
Met SD2Vita mod je je systeem niet, dat zal het probleem niet zijn. Bespreken wat je met je Vita moet doen om daar bijv. zaken als Retroarch werkend op te krijgen, mag daarentegen niet. Lijkt me.
Van wat ik weet om de SD2Vita te laten werken moet je het bestandsysteem aanpassen en om dat te doen moet je hem weer modden.

Dit voor zover ik weet met kennis van 2 jaar terug.

• laugh
  • Registratie: December 2011
  • Niet online
Ik denk dat we zelf ook wel aardig kunnen inschatten. Het aanschaffen van een SD2Vita kaartje doet niet heel veel.

Er zijn ook betere resources buiten en denk ik ook dat je daarmee veel beter op weg komt dan om hier te bespreken wat er wel en niet stapsgewijs gedaan moet worden om het aan de praat te krijgen.

Dus ook al is het toegestaan, schiet je er niet heel veel mee op. Mensen zullen dan alsnog links verwijzen naar buiten, die je ook zelf had kunnen opzoeken.
Even voor mijn lering en vermaak, aangezien het niet duidelijk in de opening post vermeld wordt. Er staat alleen vermeld dat je geen vragen mag stellen over commerciele roms.
Waar ligt nu precies de grens? Is het modding van de console in het algemeen? Of is het modding waarbij je de mogelijkheid creëert tot het draaien van "illegale SW"?
Om maar een voorbeeld te noemen, er zijn nogal wat mods op de Sega om de audio en video kwaliteit te verbeteren, mag je dit nu wel bespreken?
Misschien goed om het duidelijk in de OP te vermelden wat niet mag.
@Sagat Hoe zit dat nou ook alweer, waar ligt precies de grens? Is het mogelijk maken om homebrew te draaien bespreken ook niet toegestaan?

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Seroczynski schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 11:41:
@Sagat Hoe zit dat nou ook alweer, waar ligt precies de grens? Is het mogelijk maken om homebrew te draaien bespreken ook niet toegestaan?
Everdrive is hier wel vaker genoeg en dat is eigenlijk prima afaik.

Seroczynski schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 11:41:
Het staat in de faq, ben momenteel op werk dus kan het even niet uitzoeken waar precies en wat de tekst is.
Maar mods ter verbetering geluid of beeld is geen enkel probleem, mods om back ups mogelijk te maken wel, dacht ik. Ik kom er op terug.

edit 1:
Uit de faq:
Modificeren of chippen van gameconsoles
Het modificeren of chippen van Gameconsoles (Xbox, Playstation ed.) om onder andere gedownloade of gekopieerde spellen te spelen zijn zaken waarvoor je op GoT niet terecht kunt. Ook zogeheten flashkaartjes voor bijvoorbeeld de Nintendo DS zijn niet bespreekbaar. Bij het installeren van Linux op je console kun je wel om hulp vragen, mits je de normale procedure volgt.

edit2:
Hoe gaan we hier dan mee om in de praktijk? Ik heb nog geen TR's gezien dus ik ga er vanuit dat het meer een theoretisch probleem is dan iets waar mensen nu over vallen. Heeft er natuurlijk ook mee te maken dat we doorgaan praten over systemen die niet meer nieuw in de winkels te krijgen zijn, en waardoor de maker er ook niets meer aan kan verdienen.

Ik stel dus inderdaad voor dat we verder gaan op de voet die gevolgd is in dit topic. Mods aan consoles worden besproken en ja, als jij liever games van een flashkaart speelt is dan wat mij betreft ook geen probleem. Zolang je maar niet gaat vragen waar deze te kopen.
Denk wat we wel scherp moeten zijn op zaken als
'goh kocht jij game x voor 200 euro, die heb ik op mijn everdrive' die wat verwijtend zijn. Gelukkig kan ik me zoiets niet herinneren hier, maar dat is natuurlijk niet de bedoeling, en helemaal niet dingen als 'waar kan ik fifa 02380324320 downloaden' ;) maar dat lijkt me duidelijk. Bij opmerkingen/bezwaren etc, pm me, of dien een TR in. Ik bespreek het dan ook met mijn collega mods.

@Seroczynski misschien moeten we met zijn 2-en de openingspost hierover wat aanvullen, maar je kan het ook aanpassen en dat ik (en we met zijn allen) er feedback op geven.

[ Voor 69% gewijzigd door Sagat op 31-08-2021 12:29 ]

10 second ninja DONE

Met name het stukje over consoles die (al lang...) niet meer courant zijn/nieuw te verkrijgen is wel van belang ja. En een laser bijv. vervangen in een Saturn of DC voor een SD-kaart is in principe niet kwalijk lijkt me. Je modificeert het systeem, maar dan? Niemand weet wat je ermee gaat doen, het is hooguit een implicatie. Verder zie je hier nooit mensen ergens echt om vragen (met wat zoeken lukt alles wel), hooguit aangeven dat ze een Everdrive gebruiken, FreeMcBoot of dat soort zaken. SD2Vita valt daar mijns inziens ook onder, zolang je maar niet gaat uitleggen wát je vervolgens moet doen om het draaiende te krijgen. En dan nog kun je het louter gebruiken voor volledig legale praktijken maar dat is natuurlijk allemaal niet zo zwart/wit :)

/

Deze net binnen, stond op m'n meer dan lage prio lijstje maar gezien het geld (30 Euro) toch maar opgepikt :). Wat een lelijk ding :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5ozJUGte2FJdSmeXnW78KBYIM-M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fZY5cQ4cVn1Ctp09ivzXTWlM.jpg?f=fotoalbum_large
Exorcist schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 12:39:
Deze net binnen, stond op m'n meer dan lage prio lijstje maar gezien het geld (30 Euro) toch maar opgepikt :). Wat een lelijk ding :+

[Afbeelding]
Geinig, net het filmpje van MVG gespot hierover. Ik val er wel een beetje over dat er enkel composiet out op dat ding zit, en als je heb goed gebruiken wil zou er dus een GCDual o.i.d. in moeten. Voor de rest een leuk apparaat in de collectie te hebben. Vind hem zelf niet eens zo lelijk eigenlijk.

• laugh
  • Niet online
Ben het er ook mee eens hoor. Ik kan me ook niet herinneren dat mensen hier vragen om download links voor piracy of moeilijk zitten te doen over hoe iemand anders nou verder zijn console voor gebruikt, moet ie lekker zelf weten.

Een foto van je modchip mod of een foto van je Everdrive of R4, denk dat daar niet een probleem van gemaakt wordt van wat ik gezien heb in het topic. Er wordt immers geen services aangeboden of informatie over hoe en wat of waar te koop. Systemen zijn inderdaad ook al zo oud als ik weet niet wat.

Persoonlijk denk ik dat de aandacht toch meer gaat richting PS5, Series X of Switch, ipv een mod over een 10+ jaar oude console die mensen weggooien om het zo te zeggen...
Seroczynski schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 13:48:
[...]

Geinig, net het filmpje van MVG gespot hierover. Ik val er wel een beetje over dat er enkel composiet out op dat ding zit, en als je heb goed gebruiken wil zou er dus een GCDual o.i.d. in moeten. Voor de rest een leuk apparaat in de collectie te hebben. Vind hem zelf niet eens zo lelijk eigenlijk.
Zag gisteren dat filmpje ook inderdaad, toevallig.

Ga hem zelf ook niet gebruiken, als ik "iets" wil gaan doen ga ik mn tweede WiiU daarvoor inzetten (WiiU/Wii/GC) en niet dit ding. Nee, die komt netjes op de plank naast de PS One en de Master System II. Het kneuzenplankje.

Verwijderd

Sagat schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 11:58:
[...]

Het staat in de faq, ben momenteel op werk dus kan het even niet uitzoeken waar precies en wat de tekst is.
Maar mods ter verbetering geluid of beeld is geen enkel probleem, mods om back ups mogelijk te maken wel, dacht ik. Ik kom er op terug.

edit 1:
Uit de faq:
Modificeren of chippen van gameconsoles
Het modificeren of chippen van Gameconsoles (Xbox, Playstation ed.) om onder andere gedownloade of gekopieerde spellen te spelen zijn zaken waarvoor je op GoT niet terecht kunt. Ook zogeheten flashkaartjes voor bijvoorbeeld de Nintendo DS zijn niet bespreekbaar. Bij het installeren van Linux op je console kun je wel om hulp vragen, mits je de normale procedure volgt.

edit2:
Hoe gaan we hier dan mee om in de praktijk? Ik heb nog geen TR's gezien dus ik ga er vanuit dat het meer een theoretisch probleem is dan iets waar mensen nu over vallen. Heeft er natuurlijk ook mee te maken dat we doorgaan praten over systemen die niet meer nieuw in de winkels te krijgen zijn, en waardoor de maker er ook niets meer aan kan verdienen.

Ik stel dus inderdaad voor dat we verder gaan op de voet die gevolgd is in dit topic. Mods aan consoles worden besproken en ja, als jij liever games van een flashkaart speelt is dan wat mij betreft ook geen probleem. Zolang je maar niet gaat vragen waar deze te kopen.
Denk wat we wel scherp moeten zijn op zaken als
'goh kocht jij game x voor 200 euro, die heb ik op mijn everdrive' die wat verwijtend zijn. Gelukkig kan ik me zoiets niet herinneren hier, maar dat is natuurlijk niet de bedoeling, en helemaal niet dingen als 'waar kan ik fifa 02380324320 downloaden' ;) maar dat lijkt me duidelijk. Bij opmerkingen/bezwaren etc, pm me, of dien een TR in. Ik bespreek het dan ook met mijn collega mods.

@Seroczynski misschien moeten we met zijn 2-en de openingspost hierover wat aanvullen, maar je kan het ook aanpassen en dat ik (en we met zijn allen) er feedback op geven.
Terecht dat zaken zoals het downloaden van illegale games in vormen als Roms en ISO's niet toegestaan is, of uberhoubt bespreken hoe je het beste je console hier voor kunt inzetten.

Echter imo zou het wel toelaatbaar moeten zijn hoe je consoles kunt flashen/modden, hetzij met modchips, R4 kaartjes of softmods. Tevens geld dat ook wat voor extra leuke dingen die je er dan mee kunt doen. Niet alleen hoe je dingen kunt verbeteren of aanpassen (zoals beeld output), maar ook zaken als emulatoren, ports en dergelijke.
Hiervan zijn ook enorm veel video's over te vinden op Youtube. Bijvoorbeeld van ModernVintageGamer en The Retro Future.
In het Xbox Series X topic word daar af en toe ook over gesproken en gelinkt naar howto's en video's. Die blijven ook staan en worden niet weg gemod.
Dus ik hoop dat dit bespreekbaar is onder de huidige regels, en anders hoop ik dat dit aangepast word :P
Verwijderd schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 14:39:
[...]

Terecht dat zaken zoals het downloaden van illegale games in vormen als Roms en ISO's niet toegestaan is, of uberhoubt bespreken hoe je het beste je console hier voor kunt inzetten.
Mooi dat we het hier al eens zijn ;)
Echter imo zou het wel toelaatbaar moeten zijn hoe je consoles kunt flashen/modden, hetzij met modchips, R4 kaartjes of softmods. Tevens geld dat ook wat voor extra leuke dingen die je er dan mee kunt doen. Niet alleen hoe je dingen kunt verbeteren of aanpassen (zoals beeld output), maar ook zaken als emulatoren, ports en dergelijke.
Hiervan zijn ook enorm veel video's over te vinden op Youtube. Bijvoorbeeld van ModernVintageGamer en The Retro Future.
Tsja er moeten dan wel grote beleids veranderingen worden doorgevoerd. Dus die kan ik helaas niet voor je aftikken. Ik vraag me ook af of tweakers dat wil, eigenlijk al zolang ik er kom is het beleid geweest, iig in de geest van het geen ik ge-qoute heb. In de faq zelf zag ik even niet direct een optie of vragen of opmerkingen te maken. Ik zal wel is kijken of ik hierover iets kan vinden.

Aan de andere kant, zaken als everdrive's en r4 is natuurlijk niet zo heel veel spanneds te melden denk ik, en ja, als jij een mode wil installeren en het lukt niet en je post hier een vraag, dan zal ik je niet direct wegmodereren, MAAR als er een TR komt en die naar 'de regels' verwijst, tsja dan zou ik dat formeel idd wel moeten doen.

Nogmaals denk dat dit door het commerciële verhaal niet zo'n vaart loopt. En misschien moeten we tegen die tijd dan idd de discussie aangaan of een mode idd 'illegaal modden' is. Gezien je natuurlijk prima het alleen zou kunnen gebruiken voor, demo's homebrew en zelf geripte spellen (al hoewel ik niet diep genoeg in de materie zit om te weten of dat ook al niet meer mag, ik heb ook wel is gehoord dat je een licentie koopt op niet alleen de content maar ook, dus uitsluiten voor, het medium waarop het geleverd word...... 8)7 )
In het Xbox Series X topic word daar af en toe ook over gesproken en gelinkt naar howto's en video's. Die blijven ook staan en worden niet weg gemod.
Het grote verschil is daar dat MS de dev mode gewoon beschikbaar heeft gemaakt, dus je kan emulatoren installen ZONDER te modden eigenlijk. En ja ik weet ook van de andere methode, maar ik vermoed dat dit de basis is waarom dat wel kan, en dat er aan de playstation kant minder tot niet over gesproken word.
Dus ik hoop dat dit bespreekbaar is onder de huidige regels, en anders hoop ik dat dit aangepast word :P
Nogmaals ik zal er in duiken, maar op de korte termijn is het inderdaad zoals het is. Maar hou me ten goede, het betekent zeker dus niet dat het nooit anders gaat zijn.

10 second ninja DONE

Verwijderd

Sagat schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 16:23:
[...]

Mooi dat we het hier al eens zijn ;)

[...]

Tsja er moeten dan wel grote beleids veranderingen worden doorgevoerd. Dus die kan ik helaas niet voor je aftikken. Ik vraag me ook af of tweakers dat wil, eigenlijk al zolang ik er kom is het beleid geweest, iig in de geest van het geen ik ge-qoute heb. In de faq zelf zag ik even niet direct een optie of vragen of opmerkingen te maken. Ik zal wel is kijken of ik hierover iets kan vinden.

Aan de andere kant, zaken als everdrive's en r4 is natuurlijk niet zo heel veel spanneds te melden denk ik, en ja, als jij een mode wil installeren en het lukt niet en je post hier een vraag, dan zal ik je niet direct wegmodereren, MAAR als er een TR komt en die naar 'de regels' verwijst, tsja dan zou ik dat formeel idd wel moeten doen.

Nogmaals denk dat dit door het commerciële verhaal niet zo'n vaart loopt. En misschien moeten we tegen die tijd dan idd de discussie aangaan of een mode idd 'illegaal modden' is. Gezien je natuurlijk prima het alleen zou kunnen gebruiken voor, demo's homebrew en zelf geripte spellen (al hoewel ik niet diep genoeg in de materie zit om te weten of dat ook al niet meer mag, ik heb ook wel is gehoord dat je een licentie koopt op niet alleen de content maar ook, dus uitsluiten voor, het medium waarop het geleverd word...... 8)7 )

[...]

Het grote verschil is daar dat MS de dev mode gewoon beschikbaar heeft gemaakt, dus je kan emulatoren installen ZONDER te modden eigenlijk. En ja ik weet ook van de andere methode, maar ik vermoed dat dit de basis is waarom dat wel kan, en dat er aan de playstation kant minder tot niet over gesproken word.

[...]

Nogmaals ik zal er in duiken, maar op de korte termijn is het inderdaad zoals het is. Maar hou me ten goede, het betekent zeker dus niet dat het nooit anders gaat zijn.
Dank voor je reactie en inzet alvast, ik ben benieuwd wat er uit komt.

Betreft het modden op de Xbox Series S|X. True dat Microsoft zelf een deur open zet d.m.v. een DEV mode.
Maar of je dan emulators van bijvoorbeeld een Nintendo 64, Playstation, SNES, GBA en dergelijke draait op een Xbox via de 'legale' manier, of via een mod op bijvoorbeeld Playstation 3 zit imo voor mij niet heel veel verschil in. Uiteindelijk draai je emulators die allemaal hetzelfde doen :)

Verwijderd

Sagat schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 16:23:

Denk dat emulatoren niet illegaal is, alleen wel de spellen die je via een emulator draait. Deze zijn meestal niet legaal. Daar zit denk ik een groot verschil in.

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 00:46
Ik snap het beleid wel. Bij de forums die het wel toestaan gaat het meestal vrijwel alleen nog maar over de miljoen homebrew tools en dergelijke en nog maar weinig over de games zelf, tenzij de vraag is hoe je ze kan draaien.

Dus je krijgt dan dat de mensen die niet into homebrew en dergelijke zijn snel afhaken omdat er lappen technische blabla komen.
BarôZZa schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 16:47:
Ik snap het beleid wel. Bij de forums die het wel toestaan gaat het meestal vrijwel alleen nog maar over de miljoen homebrew tools en dergelijke en nog maar weinig over de games zelf, tenzij de vraag is hoe je ze kan draaien.

Dus je krijgt dan dat de mensen die niet into homebrew en dergelijke zijn snel afhaken omdat er lappen technische blabla komen.
Interessante stelling, echter het is natuurlijk prima mogelijk om in die situatie een collectors retro topic te maken, en een retro console modding topic ofzo.

10 second ninja DONE

• Eymas
Verwijderd schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 16:46:
[...]

Denk dat emulatoren niet illegaal is, alleen wel de spellen die je via een emulator draait. Deze zijn meestal niet legaal. Daar zit denk ik een groot verschil in.
Klopt. Het is vaak de insteek dat je zo veel mogelijk je eigen backups weet te maken en te gebruiken, maar ik neem aan dat het lastig blijft om dit ook te bewijzen.

Verwijderd

BarôZZa schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 16:47:

Daarom zie ik ook geen probleem. Indien je de behoefte hebt om dit soort zaken verder te bespreken, dan zijn er genoeg andere forums waar je dit wel kan.

Als er erg veel behoefte is om dit op GoT te bespreken. Dan zou het forum beleid altijd nog aangepast kunnen worden.

Wel liever in een ander topic. Dit topic is met een heel andere gedachten gang opgezet, en denk ook dat het dan veel beter te managen is.

• Ingelogd
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 20:52
martin_v_z schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 21:12:
Walk with me is aardig maar valt een beetje tegen. Ik had meer uitdagingen verwacht en je kan je dagelijkse targets alleen in stappen van 1.000 instellen. Leuk als je wil bijhouden hoeveel je loopt, wat uiteindelijk wel mijn doel was maar hoopte dat het meer elementen bevatte die je motivatie geven om te lopen.
Het is jammer dat er zo weinig mee is gedaan, waarschijnlijk was de animo heel laag. Bij de 3DS met de ingebouwde stappenteller zijn er wel meer games die er gebruik van maken, voor mij had het zeker potentie, helaas is het concept meer een gimmick gebleven.

• Vrietje
Welke Vita Games zouden jullie aanraden? mogen ook PSP en Ps1 games zijn die verkrijgbaar zijn op de vita.
Voordat ik de knoop doorhak om er 1 te kopen.

Verwijderd

Vrietje schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 21:04:
Welke Vita Games zouden jullie aanraden? mogen ook PSP en Ps1 games zijn die verkrijgbaar zijn op de vita.
Uncharted
Wipeout 2048
Metal gear solid hd collection
Rayman legends/origins
Unit 13
Sly Cooper thieves in time
Little deviants
Sonic & all stars transformed
Assassin's creed chronicles
Killzone mercenary/Liberation

• Sj0eRdJuH
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 20:27
aanvullend op bovenstaand lijstje:

Gravity Rush

PSP: (weet niet of allen voor de vita te verkrijgen zijn in de PS Store)
Crisis Core: Final Fantasy 7
Midnight Club 3: DUB Edition
Midnight Club LA
Secret Agent Clank
Dexter
LocoRoco 1 en 2
Patapon 1 + 2 + 3
GTA Liberty City Stories
GTA Vice City Stories
God Of War: Ghost of Sparta
God Of War: Chains of Olympus

• Vrietje
Dank jullie wel, van dit lijstje heb ik crisis core al op mijn PSP.
en Rayman Legends op de switch, die zijn geloof ik behoorlijk gelijk aan elkaar toch?

[ Voor 39% gewijzigd door Vrietje op 31-08-2021 22:06 ]

Aanraders vind ik altijd zo'n valkuil. Want wat vind JIJ leuk, wat is jouw genre/zijn jouw genres? Ikzelf hou bijv. veel van point and click adventures, maar jij dan? Dan kan Ik Machinarium aanraden, maar dan moet het wel jouw ding net zijn.

Maar goed, los van wat opgesomd is, dan kun je zelf gameplay opzoeken om eea te bepalen:

- Broken Age
- Touch my Katamari
- Batman: Arkham Origins Blackgate
- Dangaronpa
- Persona 4 (met stip)
- Corpse Party: Criminal Girls

/Edit:

- Broken Sword: The Serpents Curse
- Night Cry (maar dan moet je Clock Tower leuk vinden)

[ Voor 6% gewijzigd door Exorcist op 31-08-2021 22:36 ]

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Tearaway! :Y
Little Big Planet is ook tof op de Vita. Beter dan op de PSP.
Chinatown Wars
Luftrausers want Twin Sticks :Y
Disgaea's meerdere maar moet echt wel je ding zijn...
Need for Speed Most Wanted deze is erg tof op mobile!

• Bruiser
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Klopt het dat niet alle Vita games een manual bijgeleverd hebben?

(Retro) Game collectie

Verwijderd

Bruiser schreef op woensdag 1 september 2021 @ 09:18:
Klopt het dat niet alle Vita games een manual bijgeleverd hebben?
Bij de meeste zit geen manual meer bij.

• BarôZZa
Het afgelopen jaar zijn ook GTA 3, Vice City, San Andreas en Bully naar de Vita geport (eerste native, laatste drie Android versies met een wrapper). Half Life en dergelijke draaien ook. Ik neem aan dat niemand anno 2021 een Vita koopt zonder deze te hacken.

Verder nog wat toffe games: Lumines, Puyo Puyo Tetris, Persona Dancing, Taiko No Tatsujin, TxK, Street Fighter X Tekken, Marvel vs Capcom 3, Duke Nukem 3D Megaton Edition etc etc.

Verwijderd

BarôZZa schreef op woensdag 1 september 2021 @ 09:45:
Ik neem aan dat niemand anno 2021 een Vita koopt zonder deze te hacken.
assumption is the mother of all fuck-ups :P

Ik heb twee vita's liggen die beide niet gehackt zijn.

• BarôZZa
Verwijderd schreef op woensdag 1 september 2021 @ 09:52:
[...]

assumption is the mother of all fuck-ups :P

Ik heb twee vita's liggen die beide niet gehackt zijn.
Ik heb hier ook nog een oranje PS Vita en PSTV liggen die nog niet gehackt zijn :+ .

Maar dat is meer tijdgebrek. Je mist letterlijk de beste features van de Vita als je hem niet hackt.

Verwijderd

BarôZZa schreef op woensdag 1 september 2021 @ 10:01:
[...]

Ik heb hier ook nog een oranje PS Vita en PSTV liggen die nog niet gehackt zijn :+ .

Maar dat is meer tijdgebrek. Je mist letterlijk de beste features van de Vita als je hem niet hackt.
Mwah, is een beetje wat je zoekt. Voor mij zijn de beste features de games op de vita en de trophies. :)

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Verwijderd schreef op woensdag 1 september 2021 @ 09:20:
[...]

Bij de meeste zit geen manual meer bij.
Staan op de cartridge toch?

Verwijderd

Klopt. Maar ik dacht dat hij een fysieke handleiding bedoelde.

• mxmemx
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 20-11 09:59
Ik heb een aantal oude gameconsoles maar geen compatibel scherm met scart of AV, nu kan ik natuurlijk een tv kopen die dat wel heeft maar dat kost weer ruimte etc.

Nu wil ik voornamelijk de volgende systemen aansluiten op mn QLED:
-Nintendo 64 Pikachu edition PAL
-Gamecube PAL (DL001)
-Wii

Ik zag al dingen voorbij komen als de carby voor de gamecube en allerlei RGB mods en dergelijke, maar vraag me af of er niets compatibel is voor bijv. alle drie de systemen of bijv de 64 en GC gecombineerd?

Zag voornamelijk die hydra scart switches voorbij komen die dan weer in een hdmi converter komen, maar ik begreep dat de pal gamecube niet altijd daarmee werkt?

Verwijderd

mxmemx schreef op woensdag 1 september 2021 @ 11:53:
Ik heb een aantal oude gameconsoles maar geen compatibel scherm met scart of AV, nu kan ik natuurlijk een tv kopen die dat wel heeft maar dat kost weer ruimte etc.

-Gamecube PAL (DL001)
-Wii

Ik zag al dingen voorbij komen als de carby voor de gamecube en allerlei RGB mods en dergelijke, maar vraag me af of er niets compatibel is voor bijv. alle drie de systemen of bijv de 64 en GC gecombineerd?

Zag voornamelijk die hydra scart switches voorbij komen die dan weer in een hdmi converter komen, maar ik begreep dat de pal gamecube niet altijd daarmee werkt?
Dit is volgens mij heel vaak voorbij gekomen. Als je zoekt in dit topic moet je volgens mij wel het antwoord kunnen vinden.

• Vrietje
mxmemx schreef op woensdag 1 september 2021 @ 11:53:

-Gamecube PAL (DL001)
-Wii

e heb de retrotink scart voor gewoon het puur kunnen aansluiten, natuurlijk heb je dan wel een scart switch nodig. N64 heeft zonder mod geen RGB.
Ik zelf heb de Retrotink 5x is nie goedkoop het wel waard, maar mede door de aard van de n64 en het ontbreken van RGB blijft het onscherp.

Wii heeft ook component ondersteuning, dus als je tv die aansluiting heeft kan je die direct er op aansluiten.
Anders geld het zelfde verhaal. Ik ga overigens mijn component kabels er nog eens bij zoeken en mijn wii aansluiten op mijn retrotink 5X.via component.

• Arunia
Retrotink, OSSC en nog wat andere opties zijn er beschikbaar om het aan te sluiten.

Zelf heb ik geen SCART meer op de LCD of versterker. Dus oudere consoles kunnen nog niet netjes aangesloten worden. Brrrr.
Maar heb nog wel een CRT tv staan die als er opgeruimd is ooit op zolder, daar neergezet gaat worden.
Wil uiteindelijk de OSSC pro aan gaan schaffen als die ooit uit komt.
En wellicht voor beneden de Polymega. Lijkt me een erg mooi apparaat, maar wel erg duur.

• 3style

3style

...

Nog niet echt retro, maar deze vandaag binnen! Gelukkig ook een ips scherm:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eZzIdESluduk4l_nqTULaQ-xZ3k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OR0pXLeknNnIzh5L6kYuBxF5.jpg?f=fotoalbum_large

Met noodzakelijk passend Zelda gear:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1WVaJ0QIikX3ZHmsfp0euoYQNDs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dEMdDIkjc6kok40DbEDp3Va7.jpg?f=fotoalbum_large

• Vrietje
Gezien dat de 3ds eigen nergens meer nieuwe te krijgen is, is dit gewoon Retro.
Nooit gekocht beetje spijt van, maar alleen voor het betere 3d kon ik het niet verantwoorden om nog een 3ds te kopen, nadat ik eerder natuurlijk al van een normale 3ds naar de zelda 3ds gegaan ben.
Beetje zelfde probleem als met de switch oled dat ik heb.

Verwijderd

3style schreef op woensdag 1 september 2021 @ 12:46:
Nog niet echt retro, maar deze vandaag binnen! Gelukkig ook een ips scherm:

[Afbeelding]

Met noodzakelijk passend Zelda gear:

[Afbeelding]
Gaaf hoor. Sowieso IPS +1. Jammer genoeg zwerven er ook modellen rond met een TN paneel. Dat verschil zie je helaas erg goed.

Verwijderd

Vrietje schreef op woensdag 1 september 2021 @ 12:49:
Gezien dat de 3ds eigen nergens meer nieuwe te krijgen is, is dit gewoon Retro.
Nooit gekocht beetje spijt van, maar alleen voor het betere 3d kon ik het niet verantwoorden om nog een 3ds te kopen, nadat ik eerder natuurlijk al van een normale 3ds naar de zelda 3ds gegaan ben.
Beetje zelfde probleem als met de switch oled dat ik heb.
Een paar weken terug waren er her en der nog nieuwe te vinden. Alleen werd er meer dan 500 euro voor gevraagd 8)7 Gewoon door webshops & fysieke winkels, dus geen marktplaats of V&A.

• Arunia
@3style Zowel mijn vrouw als ik hebben tijdens de launch dit model gekocht.
Qua IPS geen idee hoe je dit zou kunnen zien.

• 3style

3style

...

Arunia schreef op woensdag 1 september 2021 @ 13:18:
Je ziet dat best goed wanneer je het scherm vanuit een hoek bekijkt zoals hier uitgelegd:

https://www.retrorgb.com/3dsscreen.html

[ Voor 3% gewijzigd door 3style op 01-09-2021 13:24 ]

Verwijderd

Arunia schreef op woensdag 1 september 2021 @ 13:18:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7ChLI9tPZnU_LQfXFvs4UOQHygc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/e26G5ctAGZfMorGryF5uKQ0m.png?f=fotoalbum_large

Er zijn eigenlijk 3 modellen in omloop:
- New 3DS XL met TN scherm boven en TN onder
- New 3DS XL met IPS scherm boven en TN onder
- New 3DS XL met IPS scherm boven en IPS onder

De 3DS XL waarvan beide schermen IPS zijn is overgins best zeldzaam. Maar je ziet het verschil vooral bij het bovenste scherm. Betere kijk hoeken, hoger contrast, mooiere kleuren en dergelijke.

• Arunia
@3style en @Verwijderd net even snel beide gecheckt.
Als ik het zo zie, lijkt het er op dat bij beide 3DSen beide schermen IPS zijn. Het is in ieder geval zichtbaar zoals in het opgegeven plaatje.
Twijfel een heel klein beetje over het touchscreen van beide, maar ze doen niet veel onder voor het bovenste scherm en er zit een screenprotector op beide.

Verwijderd

Ook snel even gecheckt. Bij mij is het volgens mij ook beide IPS.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zNLsrXV9E38f-xCoUfOHyfZS148=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Whmx4qHuIb5mkuKWAmOcjb45.jpg?f=fotoalbum_large

• BarôZZa
Verwijderd schreef op woensdag 1 september 2021 @ 10:07:
[...]

Mwah, is een beetje wat je zoekt. Voor mij zijn de beste features de games op de vita en de trophies. :)
Met hacks kan je juist die games beter laten draaien (overclock, hogere/lagere resolutie, taalpatches, dubs). Denk aan Borderlands 2 die standaard heel matig loopt en bij Persona wil ik de Japanse dub ipv de Engelse. Maar de grootste killer feature is imo gewoon dat je ook alle PSP games op de Vita kan draaien, waardoor je alle portable Playstation games kan spelen op één handheld.

Verwijderd

Bovenste scherm wel IPS, onderste twijfelgevallentje...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3VoGfdcTApLtWrC6Ga8_8SD1-to=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Rzxb0xDGfaRvIvtixiBMUnPs.jpg?f=fotoalbum_large

2DS Voor de vergelijking wel beide IPS.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/M76Tec0KlcUx-F7xOhwpr73dCpg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PsqNmp3rzvtLziGl94wE0fdA.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 01-09-2021 14:11 ]

Verwijderd

BarôZZa schreef op woensdag 1 september 2021 @ 13:51:
[...]

Met hacks kan je juist die games beter laten draaien (overclock, hogere/lagere resolutie, taalpatches, dubs). Denk aan Borderlands 2 die standaard heel matig loopt en bij Persona wil ik de Japanse dub ipv de Engelse. Maar de grootste killer feature is imo gewoon dat je ook alle PSP games op de Vita kan draaien, waardoor je alle portable Playstation games kan spelen op één handheld.
Enige voordeel wat ik zie is inderdaad die overclock. Omdat sommige games niet goed draaien. bijvoorbeeld de jax and daxter collectie.

• Bruiser
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 1 september 2021 @ 10:23:
[...]

Klopt. Maar ik dacht dat hij een fysieke handleiding bedoelde.
Die bedoelde ik inderdaad ook :)

(Retro) Game collectie

• Bruiser
  • Niet online
Eén van mijn Vita’s hacken staat (al een tijdje) in de planning. Waarschijnlijk mijn 3G model zodat het cardrige-slot vrij blijft.

(Retro) Game collectie

• Bruiser
  • Niet online
Maar zo heb ik nog wel meerdere consoles op de planning staan om op één of andere manier te modden. Helaas is tijd meestal een issue…

(Retro) Game collectie

Verwijderd

Weer een paar spelletjes toegevoegd :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5jxN59hMndns3C9CvLd2TD7wPls=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lZCtwehDTdlLIAXrlrsCLL8O.jpg?f=fotoalbum_large

Verwijderd

Exorcist schreef op woensdag 1 september 2021 @ 21:31:
[...]

Tof! Zit de Silent Hill demo nog bij MGS? :)
Nee, helaas niet, verder wel in mint conditie.

• sarlo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-11 11:50
Normaal koop ik eigenlijk geen xbox games. Maar ik kwam deze zojuist tegen voor 2 euro.

Helaas kan ik er helemaal niets over vinden? Iemand een idee?Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YESuuFchtax5w3rgoSHDO4aXwfw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7XTfsIwTffKhgx5lEghUGnt7.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZwWsnbe3sKwtmRbYltwTsvAhjqM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pxxQgNHXHiAv0KXNjKb7qTl0.jpg?f=fotoalbum_large

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17:57
sarlo schreef op donderdag 2 september 2021 @ 11:46:
Normaal koop ik eigenlijk geen xbox games. Maar ik kwam deze zojuist tegen voor 2 euro.

Helaas kan ik er helemaal niets over vinden? Iemand een idee?[Afbeelding]

[Afbeelding]
Wat bedoel je met dat je er niks over kan vinden?

Wikipedia: Ace Combat: Assault Horizon

YouTube: Ace Combat: Assault Horizon Gameplay (XBOX 360 HD)

https://psnprofiles.com/RaemNL

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:06
sarlo schreef op donderdag 2 september 2021 @ 11:46:

Helaas kan ik er helemaal niets over vinden? Iemand een idee?[Afbeelding]

[Afbeelding]
Is game die aan de pers of op een evenement versterkt is.

Ik weet niet wat de oplage precies is, waarschijnlijk enkele honderden per regio.

[ Voor 5% gewijzigd door Jumpman op 02-09-2021 11:58 ]

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Verwijderd

.

[ Voor 112% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2022 10:14 ]

• Jumpman
Zelf een aantal jaar geleden bij de kringloop een zo'n vondst gedaan van PlayStation 3 games, zaten gewoon in CDR hoesjes. Ik weet ook van welke reviewer ze geweest zijn, want op één game stond zijn naam en adres en in een andere zat een pakbon met aantekeningen van de game.

Verwijderd

Twee nieuwe aanwinsten. The chaos engine ben ik erg blij mee. Toffe muziek zit er in die game.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-Roi0EELXt7udmzFRmBBqKxoe54=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9GXYHXIzJpS2ZZWEtG7uZpRs.jpg?f=fotoalbum_large

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17:57
Verwijderd schreef op donderdag 2 september 2021 @ 11:59:
[...]

Jazeker, ik verzamel dit soort spul. :P

Zijn promos uitgegeven aan pers of winkels. Voor de Xbox360 is de disc meestal wit. Promo kopieën zijn meestal gelijk aan de retail versie, maar er zijn uitzonderingen. Andere consoles kun je checken op redump.org, dan zie je welke versies er zijn en wat hun checksums zijn enzo, maar Xbox 360 is helaas nog niet publiek beschikbaar.

Dan heb je ook nog de meer gewilde beta's, preview en prototype builds die meestal in mindere mate zijn uitgegeven zijn en soms simpelweg een CD-R zijn.

[Afbeelding]
Ik heb er ook een paar. Deed eerder nog wel eens mee met prijsvragen en dat waren ook vaak promo's die je dan kreeg als je won.

Press kits zijn ook een paar mooie uitgave van. Daar heb ik er zelf 2 van.
Deze van Dark Souls: YouTube: Dark Souls Press Kit Unboxing (niet mijn video hoor, maar kan geen foto's maken nu).
En deze van Beyond Two Souls: https://imgur.com/gallery/JuV9DCQ

https://psnprofiles.com/RaemNL

• sarlo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-11 11:50
Bedankt voor de reacties. Al om al dus wat zeldzamer dan een reguliere variant. Deze laat ik dan lekker in de seal :)

• Jumpman
Presskits zijn vaak mooie Collector's items. :)

Verwijderd

.

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2022 10:15 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 2 september 2021 @ 12:09:
Twee nieuwe aanwinsten. The chaos engine ben ik erg blij mee. Toffe muziek zit er in die game.

[Afbeelding]
Dat hebben wel meer Bitmap spellen, en het is ook één van hun toppers :9

• Arunia
@Raem Ik heb mijn presskit van The Godfather (pc variant) volgens mij al eens een keer gepost hier. Ook erg gaaf. Jammer alleen dat ik niks met The Godfather heb. :+

• laugh
  • Niet online
@Arunia
Zag vanuit VideoGamePerfection alweer een nieuwe prototype van de OSSC Pro. Weet niet of je die al gezien had. Dit is de final of een build die echt bijna klaar is. Er is dus zeker wel beweging, coming soon :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bigo-jWGl35orkHtVEQ4zkgGsYo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/273FeAmv03mo9sSiyI9YBzIh.jpg?f=fotoalbum_large

Verwijderd

laugh schreef op donderdag 2 september 2021 @ 13:27:
@Arunia
Zag vanuit VideoGamePerfection alweer een nieuwe prototype van de OSSC Pro. Weet niet of je die al gezien had. Dit is de final of een build die echt bijna klaar is. Er is dus zeker wel beweging, coming soon :)

[Afbeelding]
Wel jammer van de scart connector aan de zijkant. Lekker voor de kabelmanagement :/

• Arunia
@laugh
Dat zou heel mooi zijn.
Als er nooit over gesproken was, had ik een OSSC gehaald, maar als ik het dan toch tzt doe, dan doe ik het wel meteen goed.

@Verwijderd Daar heb je absoluut gelijk in. Beetje rottige plek voor zo'n dikke kabel. Twijfel of het apparaat breder voor die SCART niet beter zou zijn geweest. Of een andere aansluiting aan de zijkant.
Verwijderd schreef op donderdag 2 september 2021 @ 12:09:

[Afbeelding]
Toffe aanwinsten, the chaos engine is altijd een spel geweest waar ik me afvroeg of ik iets miste. Net nog even @Exorcist zijn favo youtubert erbij gepakt
YouTube: Battle of the Ports - The Chaos Engine (カオスエンジン) Show #302 - 60fps

Ik speelde namelijk de 500 amiga versie, maar zal via emu/ed/mister vast ook wel de md en snes versies gespeeld hebben en meh? Vond het altijd maar een so so game, desondanks (uiteraard :+ ) nog wel een keer meegenomen op steam voor 2 euro ofzo. Maar ook daar werd het niet veel beter, muziek is idd wel heel fijn!

10 second ninja DONE

Verwijderd

Sagat schreef op donderdag 2 september 2021 @ 13:49:
[...]

Toffe aanwinsten, the chaos engine is altijd een spel geweest waar ik me afvroeg of ik iets miste. Net nog even @Exorcist zijn favo youtubert erbij gepakt
YouTube: Battle of the Ports - The Chaos Engine (カオスエンジン) Show #302 - 60fps

Ik speelde namelijk de 500 amiga versie, maar zal via emu/ed/mister vast ook wel de md en snes versies gespeeld hebben en meh? Vond het altijd maar een so so game, desondanks (uiteraard :+ ) nog wel een keer meegenomen op steam voor 2 euro ofzo. Maar ook daar werd het niet veel beter, muziek is idd wel heel fijn!
Ik heb hem vroeger op de amiga cd32 gespeeld. Toen was de muziek fenomenaal door het cd geluid. Dat zal bij de snes versie wel een stuk minder zijn. Hmm nu ik weer aan de cd32 denk... wat zou ik die graag willen hebben. Maar helaas zijn ze enorm duur.

Ik zal hem binnenkort weer spelen, kijken wat ik er nu van vind. De laatste keer dat ik hem gespeeld heb was in 1993 namelijk ;-)
Pagina: 1 ... 110 ... 224 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op, dit topic is om retro gaming en al haar facetten te bespreken, het is echter NIET de bedoeling om
- Games aan te schaffen (ruilen/lenen/etc.) van/via mede tweakers.
- Games te verkopen.
- Te vragen wat een game of console waard is.
- Een V&A advertentie te promoten.
- Dit topic is voor en door verzamelaars, s.v.p. geen opmerkingen ala 'Oh wat veel, speel je dat allemaal?' Dat voegt niets toe.