Verwijderd schreef op donderdag 2 september 2021 @ 14:07:
[...]
Zit even te kijken naar de youtube link die je had gestuurd. Nu zie je hier een mooi overzicht van de verschillen tussen veel platformen. Grappig dat het zo verschillend eruit ziet, qua kleur en ook qua details die net wat anders zijn. Nu merk ik wel dat het niet een heel goed beeld geeft, de snes versie is heel erg uitgerekt namelijk, lijkt wel alsof deze op een breedbeeld gespeeld wordt. Het perspectief van de andere lijkt wel weer goed.
Ja zag dat laatst ook nog ergens voorbij komen, dit is nog een gunstige situatie, maar soms waren games TOTAAL verschillend over verschillende platformer ondanks dezelfde naam (en soms zelfs cover).
Wat betreft de Amiga cd32 (blijkbaar was het niet de cd32 maar commodore cdtv:
Haha ja qua nostalgie snap ik het VOLKOMEN, zo speelde ik bij een collega van mijn vader altijd een versie van commando, eerste een versie met 3 kleuren ofzo, maar later had hij een upgrade gekregen en zag het er veel beter uit! van spectrum naar msx ofzo? Ik heb werkelijk waar geen idee, maar iets over met een roze bril naar het verleden kijken
Denk dat dogs of war op amiga minsten even leuk is en een stuk dieper, en op mister kan ik dacht ik ook de arcade versie van commando spelen......
Verder ook nog diverse versie van ikari warriors en je hebt ook nog mercs en op neo geo shock troopers....dus ik laat die spannende commando versie in het verleden

Wikipedia: Commodore CDTV), tja het is vooral omdat ik de
amiga cd32 bij mijn neef vroeger heb gespeeld waardoor ik er nostalgische gevoelens bij heb.
De cdtv was een amiga 500 met een cd in feite, je kon een discdrive en toetsenbord erbij halen dan was het exact dat, dus tenzij je ook non gaming wil doen, ben je volgens mij veel beter af met een cd32. Ik meende ook dat die backwards compat was met cdtv software, maar hou me vooral ten goede....gezien ik in beide apparaten dus weinig interesse heb.
Dat is het ook vaak, daarom vind ik de snes en n64 etc ook tof omdat ik daar vroeger mee heb gespeeld. Maar de n64 hebben veel mensen een haat liefde verhouding mee. Ik vind het zelf een prachtig apparaat.
snes
N64 ja haat liefde inderdaad, als het alleen haat was zeker niet die wipeout gekocht, en waverace 64 ook erg goed herinneringen aan, blastcorps vind ik ook nog steeds fantastisch maar aan deze games
mario 64, ocarina, mariokart64, golden ey, smash bros.........heb ik zeer weinig goede herinneringen. Eigenlijk alleen mario64 vind ik nu wel leuk, omdat ik er (na 6000jaar) vrede mee heb dat het een ander type spel is dan mijn geliefde mario world. Ocorina zou ik inmiddels denk ik ook beter trekken, maar de controls en gfx blijven probleem, heb me voorgenomen om die ooit nog is op pc te herspelen als die de gfx kan upscalen en de controls wat kan manipuleren (misschien de xbss ook nog is updaten, wellicht dat n64 daar inmiddels nu wel speelbaar is, op mijn huidige install zeker niet!)
Aan de ene kant erg geinig, heb ook een nes,snes en ps1 mini, maar ik doe met die 3 weinig. Een ervan uitgeleend aan een vriend (volgeladen met extra games). Vind het wel leuke dingen om te zien, maar kan ik voor dat doeleinde misschien beter iemand iets laten 3d printen, vast stukkie goedkoper
[
Voor 8% gewijzigd door
Sagat op 02-09-2021 14:44
]