Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• gast7
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 10-11 14:42
Sagat schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 10:26:
[...]

I stand corrected! ik zou echter zweren dat de drive van de saturn sneller was, meende ook dat de laadtijdens van sommige spellen iets beter (minder traag? :P ) was......wellicht gelezen in een van de magazines destijds.

Goed mocht ik ooit nog bronnen vinden die het 'bewijzen' dan kom ik er op terug!
Wel interessant (mooie dag waarin mijn aannames niet kloppen.....) zelfs de neo geo cdz heeft GEEN snellere drive dan de vanilla versies.
Neo-Geo CD is a 1x (all models, even the CDZ--it has a larger cache).
Uiterst betrouwbare bron 'some dude on the intarwebz in 2010'
Is ook zo met veel arcade achtige games heeft de saturn zeer acceptabele laadtijden of instant terwijl je bij de ps1 in slaap kan vallen. _O-

En dat is vaak los van de inferieure versies op de ps1 qua echte gameplay. Bij xmen vs street fighter heeft de ps1 versie niet eens de tag team mechanic wat toch wel een aardig gedeelte is van het spel. :X

Dat de ps1 meer potentie heeft of niet negeert helaas niet de aantal trage arcade ports die deze console heeft. Met de meeste games zijn de laadtijden prima maar qua best wat arcade ports helaas niet.

Denk niet dat het door de cd drive kwam meer van dat het gewoon slecht geoptimaliseerd was voor de ps1.

[ Voor 33% gewijzigd door gast7 op 11-05-2021 12:42 ]

Verwijderd

gast7 schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 12:18:
[...]

Is ook zo met veel arcade achtige games heeft de saturn zeer acceptabele laadtijden of instant terwijl je bij de ps1 in slaap kan vallen. _O-

En dat is vaak los van de inferieure versies op de ps1 qua echte gameplay. Bij xmen vs street fighter heeft de ps1 versie niet eens de tag team mechanic wat toch wel een aardig gedeelte is van het spel. :X

Dat de ps1 meer potentie heeft of niet negeert helaas niet de aantal trage arcade ports die deze console heeft. Met de meeste games zijn de laadtijden prima maar qua best wat arcade ports helaas niet.

Denk niet dat het door de cd drive kwam meer van dat het gewoon slecht geoptimaliseerd was voor de ps1.

[YouTube: Marvel Super Heroes vs. Street Fighter (Sega Saturn vs PlayStation) Gameplay Comparison | VCDECIDE]

[YouTube: X-Men vs. Street Fighter (Sega Saturn vs Playstation) Side by Side Comparison]
Sega saturn is daarentegen natuurlijk wel heer en meester in 2d games. Wellicht dat het daar mee te maken heeft? Want veel 3d games zien er niet uit op saturn of draaien niet lekker. Alleen 2d games draaien nou juist veel beter op de saturn dan de ps1. Omdat de Saturn oorspronkelijk gemaakt was voor 2d games, heel laat in de ontwikkeling hebben ze de processor erbij geplaatst doordat de Playstation geïntroduceerd werd.
Saturn is aardig goed in 2D inderdaad. Ook niet op alle vlakken denk ik maar over het algemeen wel. Voor de rest maakt de PS1 gehakt van de Saturn. Spellen als Tomb Raider, Destruction Derby, Resident Evil of andere multi-platform "3D" games zien er slechter uit de Saturn en met een (meer) belabberde framerate.

Ook zijn daardoor vele vervolgdelen niet op de Saturn uitgekomen en wel op de PS1, al zou dat misschien ook met het aantal verkochte titels te maken kunnen hebben (bijv. weer een Tomb Raider of Destruction Derby, Resident Evil).

• gast7
Exorcist schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 12:56:
Saturn is aardig goed in 2D inderdaad. Ook niet op alle vlakken denk ik maar over het algemeen wel. Voor de rest maakt de PS1 gehakt van de Saturn. Spellen als Tomb Raider, Destruction Derby of andere multi-platform "3D" games zien er slechter uit de Saturn en met een (meer) belabberde framerate.
Komt omdat het veel lastiger was om te developen op de saturn enkel het sega team kon de volledige potentie gebruiken de saturn was niet gebruikersvriendelijk voor developers. het schijnt dat de saturn eventueel meer potentie had qua 3d dan de ps1.

Multi platform games werden het aller hardts geraakt.

[ Voor 4% gewijzigd door gast7 op 11-05-2021 12:59 ]

Verwijderd

gast7 schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 12:59:
[...]

Komt omdat het veel lastiger was om te developen op de saturn enkel het sega team kon de volledige potentie gebruiken de saturn was niet gebruikersvriendelijk voor developers. het schijnt dat de saturn eventueel meer potentie had qua 3d dan de ps1.

Multi platform games werden het aller hardts geraakt.
Volgens mij heeft Saturn niet eens een 3d grafische processor er in zitten. Dus er was eigenlijk vrij weinig potentie qua 3D. Het volgende staat ook op Wikipedia:

A major criticism was the Saturn's use of 2D sprites to generate polygons and simulate 3D space. The PlayStation used a different design, based entirely on 3D triangle-based polygonal rendering, with no direct 2D support. As a result, several analysts described the Saturn as an "essentially" 2D system

• gast7
Verwijderd schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 13:01:
[...]

Volgens mij heeft Saturn niet eens een 3d grafische processor er in zitten. Dus er was eigenlijk vrij weinig potentie qua 3D. Het volgende staat ook op Wikipedia:

A major criticism was the Saturn's use of 2D sprites to generate polygons and simulate 3D space. The PlayStation used a different design, based entirely on 3D triangle-based polygonal rendering, with no direct 2D support. As a result, several analysts described the Saturn as an "essentially" 2D system
Qua info online kwam ik tot een andere conclusie dat de saturn eventueel sterker uit zou kunnen komen qua 3D

Vond het zelf ook wel schokkend 3D zou ik uiteraard ook aan de ps1 geven.
gast7 schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 13:04:
[...]

Qua info online kwam ik tot een andere conclusie dat de saturn eventueel sterker uit zou kunnen komen qua 3D

Vond het zelf ook wel schokkend 3D zou ik uiteraard ook aan de ps1 geven.
Volgens mij beetje het ps3 probleem (moeilijk om voor te programmeren) en gecombineerd met kleine afzet markt (en goed neem mijn uitspraken met een beetje zout maar) volgens mij deed sony ook een 'nintendo' in zoverre dat ze de exclusive rechten kochten voor tombraider. 2......en wsl alleen met deel 2, met deel 3 was de saturn markt al zo niche hier in europa dat het niet meer hoefde, of al vanuit de dev/publischer kwam!

Iig ondanks de nadelen is er op de saturn een hoop mogelijk (denk ook aan lobotomy software!) maar de strijd was al verloren toen dat zichtbaar werd.

edit 8)
While the original Tomb Raider was released on both the PlayStation and Sega Saturn game consoles, Tomb Raider II was no longer designed for the Sega Saturn. Following the cancellation announcement, Adrian Smith cited technical limitations of the console to program an adequate conversion.[16] Core Design had been planning for a Saturn version of Tomb Raider II to use the 3D accelerator cartridge designed for the Saturn conversion of Virtua Fighter 3;[17] this cartridge was cancelled before Tomb Raider II was completed.[18] Some in the industry regarded the claim of the Saturn hardware being insufficient with doubt, and suggested that the real reason for the cancellation was that Sony and Core were negotiating a deal that would involve Tomb Raider II being PlayStation exclusive.[19] In September 1997, Sony Computer Entertainment signed a deal with Eidos to make console releases for the Tomb Raider franchise exclusive to the PlayStation, preventing the Sega Saturn or the Nintendo 64 from having any Tomb Raider game released for it until 2000, a deal that would prove very beneficial to Sony both in terms of revenue and also in further cementing the PlayStation's growing reputation as the go-to system for must-have exclusive titles.[20][21]

[ Voor 41% gewijzigd door Sagat op 11-05-2021 13:58 ]

10 second ninja DONE

Verwijderd

Sagat schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 13:56:
[...]

Volgens mij beetje het ps3 probleem (moeilijk om voor te programmeren) en gecombineerd met kleine afzet markt (en goed neem mijn uitspraken met een beetje zout maar) volgens mij deed sony ook een 'nintendo' in zoverre dat ze de exclusive rechten kochten voor tombraider. 2......en wsl alleen met deel 2, met deel 3 was de saturn markt al zo niche hier in europa dat het niet meer hoefde, of al vanuit de dev/publischer kwam!

Iig ondanks de nadelen is er op de saturn een hoop mogelijk (denk ook aan lobotomy software!) maar de strijd was al verloren toen dat zichtbaar werd.

edit 8)
While the original Tomb Raider was released on both the PlayStation and Sega Saturn game consoles, Tomb Raider II was no longer designed for the Sega Saturn. Following the cancellation announcement, Adrian Smith cited technical limitations of the console to program an adequate conversion.[16] Core Design had been planning for a Saturn version of Tomb Raider II to use the 3D accelerator cartridge designed for the Saturn conversion of Virtua Fighter 3;[17] this cartridge was cancelled before Tomb Raider II was completed.[18] Some in the industry regarded the claim of the Saturn hardware being insufficient with doubt, and suggested that the real reason for the cancellation was that Sony and Core were negotiating a deal that would involve Tomb Raider II being PlayStation exclusive.[19] In September 1997, Sony Computer Entertainment signed a deal with Eidos to make console releases for the Tomb Raider franchise exclusive to the PlayStation, preventing the Sega Saturn or the Nintendo 64 from having any Tomb Raider game released for it until 2000, a deal that would prove very beneficial to Sony both in terms of revenue and also in further cementing the PlayStation's growing reputation as the go-to system for must-have exclusive titles.[20][21]
Is er niet ook nog een ander groot probleem waar ontwikkelaars mee worstelde bij de Saturn? Het ontbreken van de analoge sticks. Dat zorgt toch ook voor problemen met het overzetten naar de saturn.

Je hebt natuurlijk wel die nights into dreams controller, maar dat is maar 1 stick en zou je apart moeten kopen. En die controller heeft volgens mij weer geen schouder knoppen. Dus dan mis je weer 2 knoppen.

Ook bij dreamcast was het ontbreken van de 2de analog stick een probleem.

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:57
Ik dacht dat de hardware van de Saturn grotendeels gelijk was qua architectuur aan die van de arcade cabinets van al die 2D fighters wat verklaart waarom die zoveel beter liepen op de Saturn.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Verwijderd

Dr. Strangelove schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 14:20:
Ik dacht dat de hardware van de Saturn grotendeels gelijk was qua architectuur aan die van de arcade cabinets van al die 2D fighters wat verklaart waarom die zoveel beter liepen op de Saturn.
Volgens mij is dat nou juist bij de dreamcast dat deze identiek is aan de arcade hardware.
Verwijderd schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 14:07:
[...]

Is er niet ook nog een ander groot probleem waar ontwikkelaars mee worstelde bij de Saturn? Het ontbreken van de analoge sticks. Dat zorgt toch ook voor problemen met het overzetten naar de saturn.

Je hebt natuurlijk wel die nights into dreams controller, maar dat is maar 1 stick en zou je apart moeten kopen. En die controller heeft volgens mij weer geen schouder knoppen. Dus dan mis je weer 2 knoppen.

analogue sticks kwamen pas vrij laat in het leven van de ps1 (met release van ape escape? )
en de ps1 controller heeft 4 shoulder buttons vs 2 van de saturn, echter die heeft weer 6 face buttons (7 met start) vs 4 op ps1 (mar wel met 6 met start en select :P )

Oh wacht je bedoeld de shoulder buttons van de dreams controller.....daar geen ervaring mee.
Verwijderd schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 14:23:
[...]

Volgens mij is dat nou juist bij de dreamcast dat deze identiek is aan de arcade hardware.
Zowel de ps1, saturn als dc hadden idd arcade achitectuur die vrijwel vergelijkbaar was, muv van game medium en geheugen.......ben even te lui om te googlen, mooi klusje voor @Exorcist leert die ook is wat 8) :P

[ Voor 18% gewijzigd door Sagat op 11-05-2021 14:47 ]

10 second ninja DONE

Sagat schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 14:45:
[...]

[...]

Zowel de ps1, saturn als dc hadden idd arcade achitectuur die vrijwel vergelijkbaar was, muv van game medium en geheugen.......ben even te lui om te googlen, mooi klusje voor @Exorcist leert hij ook eens wat 8) :P
:P

Ja, superleuk klusje maar ik besteed 'm ook uit. @snefkens vindt dit ook érg leuk :+
Exorcist schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 15:01:
[...]

:P

Ja, superleuk klusje maar ik besteed 'm ook uit. @snefkens vindt dit ook érg leuk :+
(over je stiekeme edits)
Eh yo broer, jij hebt geen swagger, is die tantoe coole straat taal je weet zelf!
:r zo ik ga even een TR tegen mezelf indienen :X |:(

10 second ninja DONE

• caspervc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23:20
Van de week mijn oude Atari Lynx (II) en Jaguar teruggevonden op zolder en aangeslingerd!
Wat een geweldige ervaring, ook na al die jaren. Alleen is de resolutie van met name de Jaguar op hedendaagse 55" tv's wel abominabel...

MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue

Zo suf/flauw dat ik het in spoiler zet
spoiler:
ja is idd niet te doen man, ik bied 5 euro, hoef je er nooit meer over na te denken, deze gruwelijk ervaring en slaap je heerlijk in de wetenschap dat je geliefde Jag aan een crt tv hangt! O-) _O-

Sorry tijd voor weekend....... :X

Serieuze variant:
default is het idd geen pretje om direct naar een 'modern flat panel' te gaan, maar gelukkig zijn er wel opties om het op te lossen, volgens mij redelijk recent nog besproken :)

Hoewel een scaler wel overkill is voor slechts een (of 2 heeft een lynx ook een tv out optie......ik twijfel?) console. Maar kan maar zo dat er wel een retrotink oplossing is!
Even googlen of zoeken bij retrorgb :)

Mocht je zoiets al gebruiken, dan heb ik uiteraard niets gezegd.

[ Voor 0% gewijzigd door Sagat op 11-05-2021 15:37 . Reden: Typo's ]

10 second ninja DONE

caspervc schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 15:23:
Van de week mijn oude Atari Lynx (II) en Jaguar teruggevonden op zolder en aangeslingerd!
Wat een geweldige ervaring, ook na al die jaren. Alleen is de resolutie van met name de Jaguar op hedendaagse 55" tv's wel abominabel...
Ik vind m'n Jaguar nog wel acceptabel, maar ik gebruik een RGB kabel, dat scheelt (veel). Wat gebruik jij voor kabel?

• caspervc
RGB inderdaad met beperkte upscaling via de receiver... misschien moet ik daar maar eens verder mee spelen... maar @Sagat , met name tempest 2000 blijf ik zo'n gave beleving van beeld, geluid, chaos en muziek vinden... heerlijk!

trouwens jammer dat ik de cd accesoire niet meer heb.. die is stuk gegaan. Had wat geweldige spellen (blue lightning dacht ik, en een puzzelspel met videoclips als schuifpuzzels)..

• caspervc
Vidgrid was het!

caspervc schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 16:30:
RGB inderdaad met beperkte upscaling via de receiver... misschien moet ik daar maar eens verder mee spelen... maar @Sagat , met name tempest 2000 blijf ik zo'n gave beleving van beeld, geluid, chaos en muziek vinden... heerlijk!

trouwens jammer dat ik de cd accesoire niet meer heb.. die is stuk gegaan. Had wat geweldige spellen (blue lightning dacht ik, en een puzzelspel met videoclips als schuifpuzzels)..
Goed, wellicht wat overkill in jou situatie (waar je consoles een behoorlijke tijd niet aangeraakt waren), maar er is een jaguar gamedrive met built in support voor jag cd games, vast niet goedkoop maar instant jag library!
https://www.retrorgb.com/...rive-pre-orders-open.html

Verder idd hoop goede dingen over tempest gehoord altijd, via emulatie wel is getest maar het hookte me niet, maar ik ben ook groot voorstander van sommige games meerdere kansen geven. Dus op de lijst maar weer :D

[ Voor 3% gewijzigd door Sagat op 11-05-2021 16:37 ]

10 second ninja DONE

Verwijderd

[...]

Dat klopt de Naomi, maar dat was de Saturn in de ontwikkeling ook. Alleen na de specificatie van de Playstation is daar de 3D gebeuren bijgekomen. De Saturn had ook 2 processoren en gebruikte vierkantjes i.p.v. de driehoekje voor de polygonen, met wat extra programmeer skills is daar best wat mooi van te maken.
Daarbij komt ook nog het grotere geheugen van de Saturn, die ook nog eens is uit te breiden.

Hardware matig is de Satun op veel vlaken beter dan de Playstation. Grootste manco is en blijft de inwendig tegenwerking tussen Sega Amerika en Japan, onnodig veel geld in ontwikkelingen van bv een 32x gepompt.
En de gejaagde lancering heeft ze ook achtervolgd. Hun eigen studio's waren nog lang niet klaar, derden hadden veelal nog niet eens hardware om mee te werken.
Verwijderd schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 17:04:
[...]

Dat klopt de Naomi, maar dat was de Saturn in de ontwikkeling ook. Alleen na de specificatie van de Playstation is daar de 3D gebeuren bijgekomen. De Saturn had ook 2 processoren en gebruikte vierkantjes i.p.v. de driehoekje voor de polygonen, met wat extra programmeer skills is daar best wat mooi van te maken.
Daarbij komt ook nog het grotere geheugen van de Saturn, die ook nog eens is uit te breiden.

Hardware matig is de Satun op veel vlaken beter dan de Playstation. Grootste manco is en blijft de inwendig tegenwerking tussen Sega Amerika en Japan, onnodig veel geld in ontwikkelingen van bv een 32x gepompt.
En de gejaagde lancering heeft ze ook achtervolgd. Hun eigen studio's waren nog lang niet klaar, derden hadden veelal nog niet eens hardware om mee te werken.
Tsja ik zeg het hier wel vaker, ondanks persoonlijk voorkeuren (ik was nes/snes kind en dol op mijn saturn vanwege capcom spul!) hoewel we niet meer te kiezen :*)

Dus geniet van de ps1 toppers en de saturn toppers en (als je ze kan vinden O-) ) de n64 toppers!
(disclaimer, had en heb nog steeds een n64, maar het is niet bepaald mijn lievelings retro concsole maar Blast corps, f zero (met dank aan @Exorcist _/-\o_ ) vind ik absoluut wel toppers waarvan ik erg blij ben dat ze in mijn bescheiden collectie zitten!
En moet stiekum toegeven dat -hoewel- ik tot het einde der tijden super mario world de beste mario evah zal vinden, dat mario64 voor de tijd indrukwekkend was en nu nog leuke gameplay heeft! (maar het is anders dan smw :P )

10 second ninja DONE

• 3style
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-09 19:10

3style

...

[...]

Verschillende arcade hardware. Dreamcast idd Naomi, maar Saturn gelijk aan Sega ST-V arcade zoals Radiant Silvergun:

https://segaretro.org/Sega_Titan_Video

• JoohanDePoohan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18-11 16:53

Groot fan van de arcade sticks op de Saturn (Virtua) en Dreamcast 8)

• 3style

3style

...

Sagat schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 17:28:
[...]

Tsja ik zeg het hier wel vaker, ondanks persoonlijk voorkeuren (ik was nes/snes kind en dol op mijn saturn vanwege capcom spul!) hoewel we niet meer te kiezen :*)

Dus geniet van de ps1 toppers en de saturn toppers en (als je ze kan vinden O-) ) de n64 toppers!
(disclaimer, had en heb nog steeds een n64, maar het is niet bepaald mijn lievelings retro concsole maar Blast corps, f zero (met dank aan @Exorcist _/-\o_ ) vind ik absoluut wel toppers waarvan ik erg blij ben dat ze in mijn bescheiden collectie zitten!
En moet stiekum toegeven dat -hoewel- ik tot het einde der tijden super mario world de beste mario evah zal vinden, dat mario64 voor de tijd indrukwekkend was en nu nog leuke gameplay heeft! (maar het is anders dan smw :P )
Inderdaad alles lekker combineren. Saturn is over de hele breedte beter in 2D denk ik. Castlevania sotn is weer beter op de PS1. Op de N64 alleen weinig arcade shooters en fighters muv de first party games. Wil wel een keer weer beginnen aan Mario 64.

Verwijderd

[...]

Ik heb dan beide allemaal geen nostalgische gevoelens, maar mijn voorkeuren zijn voornamelijk gebaseerd op het spellen aanbod op de systemen.

De Saturn heeft gewoon meer spellen die mijn aanspreken dan de Playstation, en de N64 is leuk voor erbij.
Begin 3D is ook niet al te best op die systemen. In die tijd speelde ik op een PC, de verschillen in beeldkwaliteit zijn zo hoog, voor de genot waarde misschien wel te hoog. Het is dan geen stap terug, maar meer een val in een ravijn.

• 3style

3style

...

JoohanDePoohan schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 18:04:
[...]

Groot fan van de arcade sticks op de Saturn (Virtua) en Dreamcast 8)
Die sticks zijn wel goed ja. Zelf heb ik een real arcade pro 3 (ps3) die ik op beide consoles kan gebruiken met dit handig dingetje:

https://8bitmods.com/broo...hwis5it8fnKBoCmYYQAvD_BwE

De stick van de RAP3 is lekker licht en de knoppen zijn van sanwa geloof ik.

• Henkje.doc
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18-11 17:52
Sagat schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 15:20:
[...]

(over je stiekeme edits)
Eh yo broer, jij hebt geen swagger, is die tantoe coole straat taal je weet zelf!
:r zo ik ga even een TR tegen mezelf indienen :X |:(
Huts!

Mijn bijdrage voor 11 mei: xbox 360 12x dvd speed :)

Verwijderd

Mijn bijdrage aan 11 mei: instant loading: snes!

Ohh nee wacht we hadden het over disc drives. Ik ben af.

• 3style

3style

...

Deze is ook weer beschikbaar voor de liefhebbers. Nog niet in Nederland, maar wel via de UK store:

Afbeeldingslocatie: https://cdn.shopify.com/s/files/1/0943/3604/products/NES_1024x1024.jpg?v=1613993178

https://www.bitmapbooks.c...micom-a-visual-compendium
[...]

Blast Corps, zeker! Pilotwings ook nog wel OK. Mario Party, ook erg leuk. Super Mario 64 nooit echt gespeeld :X , had destijds een normale console (PS1) en de N64 pas in 2002 gekocht voor de verzameling.

Maar, in 2002 kocht ik op Gran Canaria Perfect Dark, nieuw. Deze heb ik echt urenlang met een maat gedaan. Exp. pack gekocht en gaan. Later ook heel veel GoldenEye, nog steeds af en toe. Verderrrr kan ik zo snel weinig titels opdreunen die alleen op de N64 uitgekomen zijn en - voor mij - echt een must buy zijn.

• gast7
3style schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 18:04:
[...]

Inderdaad alles lekker combineren. Saturn is over de hele breedte beter in 2D denk ik. Castlevania sotn is weer beter op de PS1. Op de N64 alleen weinig arcade shooters en fighters muv de first party games. Wil wel een keer weer beginnen aan Mario 64.
Symphony of the night heeft best wat extra content in de saturn versie wel jammer dat dit bij de ps1 versie ontbreekt.

was ook een ps1 game first die geport is naar de saturn. Waarschijnlijk de reden waarom de ps1 versie qua prestaties wat beter was. hoewel het op de saturn zeker niet slecht is.

Met de extra content in de saturn versie is het naar mijn mening lastig om te zeggen welke versie echt beter is.

[ Voor 25% gewijzigd door gast7 op 11-05-2021 21:34 ]

• 3style

3style

...

gast7 schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 21:24:
[...]

Symphony of the night heeft best wat extra content in de saturn versie wel jammer dat dit bij de ps1 versie ontbreekt.
Ja klopt dat is wel beter tov de PS1 versie. Ik vind de square pixels van de PS1 alleen mooier en er is ook minder slow down. Ik heb wel een aangepaste versie voor de PS1 met full screen mode ipv letterboxed.
Er is ook een mod op de Saturn die icm de 4mb cart wat issues oplost.
Verwijderd schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 18:05:
[...]

Ik heb dan beide allemaal geen nostalgische gevoelens, maar mijn voorkeuren zijn voornamelijk gebaseerd op het spellen aanbod op de systemen.

De Saturn heeft gewoon meer spellen die mijn aanspreken dan de Playstation, en de N64 is leuk voor erbij.
Begin 3D is ook niet al te best op die systemen. In die tijd speelde ik op een PC, de verschillen in beeldkwaliteit zijn zo hoog, voor de genot waarde misschien wel te hoog. Het is dan geen stap terug, maar meer een val in een ravijn.
Helemaal eens dat begin 3d niet overhoudt, buiten de primitieve gfx was men (logischerwijs) ook nog aan het uitvinden hoe nou het best om te gaan met besturing/camera.

Maar ben wel even benieuwd welke genre's je dan leuk vind? De ps1 heeft ondanks zijn mindere 2d kracht vergeleken met saturn namelijk hele goede 2d games. SOTN is natuurlijk de bekendste, maar ook veel goede shmups!

10 second ninja DONE

• Grumpmeister
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 01-11 17:28
Sagat schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 15:36:
of 2 heeft een lynx ook een tv out optie......ik twijfel?
By default niet, die moet je erin modden. Heb zelf een McWill mod erin zitten, daarmee krijg je via VGA een optie om het naar een monitor/tv te brengen.

Ga er binnenkort ook weer mee aan de slag, heb 'Unnamed' nog liggen, een nieuwe homebrew voor de Lynx. Ben er erg benieuwd naar, beetje zo'n old school adventure game :D

FFXIV: Divyan Dawnborne | Switch FC: SW-8303-2261-5828 | Streamt obscure speedruns op Twitch

• gast7
Sagat schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 09:00:
[...]

Helemaal eens dat begin 3d niet overhoudt, buiten de primitieve gfx was men (logischerwijs) ook nog aan het uitvinden hoe nou het best om te gaan met besturing/camera.

Maar ben wel even benieuwd welke genre's je dan leuk vind? De ps1 heeft ondanks zijn mindere 2d kracht vergeleken met saturn namelijk hele goede 2d games. SOTN is natuurlijk de bekendste, maar ook veel goede shmups!
Vergeet Alundra niet De zelda clone die naar mijn mening beter is dan A link to the past _/-\o_

• 3style

3style

...

gast7 schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 14:01:
[...]

Vergeet Alundra niet De zelda clone die naar mijn mening beter is dan A link to the past _/-\o_
Ja mooie 2D action rpg inderdaad.
[...]

Hier heb ik meer mensen of gehoord, wil ik zeker een kans geven.
LTTP is een van mijn favo games ever!

En wellicht ten overvloede maar juist doordat de sat bekend stond als 2d powerhouse en ik 3d gaming minder leuk vond (en in die tijd mijn pc dat ook net zo goed als een ps1 kon, en met een 3dfx kaart, zelfs beter) was ik kamp saturn en me derhalve nooit veel verdiept in de ps1 lib, behalve wat ik meekreeg via all format magazines (c+vg! _/-\o_ ) . Maar (en met die gigantische library kan het ook bijna niet anders, ook in de 2d games van de ps1 zitten echt diverse toppers! )

Net zo goed als de saturn ook wat goede 3d games heeft, maar kleinere library, dus ook minder toppers i guess......wellicht wel in de japanse library, die ken ik niet zo goed, europees was ik redelijk van op de hoogte dmv sega saturn magazine destijds......maar wel met de voetnoot dat ik juist de 3d games dus sorta kinda negeerde al :P

10 second ninja DONE

Verwijderd

Sagat schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 09:00:
[...]

Voornamelijk alles wat goed te spelen is met alleen een d-pad. Platforms, vechtspellen en ook shmups. Arcade stijl racers, de nodige brawlers.

Als primaire pc gamer gaan die 2 thumb sticks, mijn erg slecht af. Voor dat ik weer door heb, welke beweging mijn duim moet maken, om de juiste invoer te krijgen. Is mijn speler al dood... Na wat rommelen gaat het op den duur wel, maar het lijkt wel of het poppetje op het scherm spasmen aanvallen heeft.

• Tomaat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-08 21:15
[...]
Oeh die ga ik de komende dagen eens uitproberen op m'n PSP! :D

• Henkje.doc
afgelopen week weer wat variaties erbij voor de 360:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ksj3ZirX-VZZHULgiRxHrc_PkrE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7nThp0PpdWM23YZnSYrRp3i6.jpg?f=fotoalbum_large

Tevens nog wat pal versies van ntsv region free kunnen vinden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CYqahf-ehaHzr88vl9ZScL-Hcgg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GK0rGOrgbtmY5uKsCW5XLkDn.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yk91ZFt5FELcf_yMQD1CFDnQFbE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EtZDINxr3KqhAEFGmQ5nqaf9.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4DK-zf-cG2Fxq3fif_NJgj1j94I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FECOBDOtFs0LIfnB3uY5lofJ.jpg?f=fotoalbum_large

Helaas dus geen Rapala fishing pal want de versie van Cex was ntsc region free en die hadden wel al 😃

Verwijderd

Nog wat meer recente foto's van de gameroom

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tf9YDaVdPH5gCEh4M1jiQpc0MH4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dQfQL3IICpFYY76dBNdPOqvd.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NteDY8E0h5rFayLbwH8IW9--zz8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/w3KClQLoAZ9L72qGozdjDqMV.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RTF1bNtWF74gLZItMDAIyhl0H6c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7c8EZSO1OFPJt8YZ7b4zf2xB.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2hJynZwlggl3lgvaS_T-lLEDdDA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7nn6D7U9GGhez9fjisFYV1U0.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DAWvLdlek3tZ6tAYvTXZlUOlhow=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TipnDYbZ0QILHiQ1YcKMAK5R.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GD78qkaTnM7D2DsdYdccH6QQUZo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1HRrbdCtEjtbKKKKJeAwcESb.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/I-OAlTWSYb9QbrfqrRZ7uxU6HS8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fs9d4ai4pjDrKyJJrKmhL7Nv.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JQ9AOsqKK67saz56KmEi_y8QeiI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/C73rz8647CmmObQdjt1LNfU3.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2021 18:35 ]

• Henkje.doc
Verwijderd schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 18:20:
Nog wat meer recente foto's van de gameroom
Complimenten. Netjes en strak. Mooi werk.

• 3style

3style

...

Strakke game kamer! En mooie rode prullenbak :)
Staat daar nog een crt tv of lijkt dat zo en welke scart switches gebruik jij?

• 3style

3style

...

Sagat schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 15:12:
[...]

Hier heb ik meer mensen of gehoord, wil ik zeker een kans geven.
LTTP is een van mijn favo games ever!

En wellicht ten overvloede maar juist doordat de sat bekend stond als 2d powerhouse en ik 3d gaming minder leuk vond (en in die tijd mijn pc dat ook net zo goed als een ps1 kon, en met een 3dfx kaart, zelfs beter) was ik kamp saturn en me derhalve nooit veel verdiept in de ps1 lib, behalve wat ik meekreeg via all format magazines (c+vg! _/-\o_ ) . Maar (en met die gigantische library kan het ook bijna niet anders, ook in de 2d games van de ps1 zitten echt diverse toppers! )

Net zo goed als de saturn ook wat goede 3d games heeft, maar kleinere library, dus ook minder toppers i guess......wellicht wel in de japanse library, die ken ik niet zo goed, europees was ik redelijk van op de hoogte dmv sega saturn magazine destijds......maar wel met de voetnoot dat ik juist de 3d games dus sorta kinda negeerde al :P
Dan had jij een dikke pc mazzelaar :)
Voor mij had in 1995 de PS1 toen wel de mooiste 3D graphics. Ik zou eerst voor de Saturn gaan maar met de PlayStation ging alles snel anders.
Maar klopt met die vodoo kaarten ging 3D weer een stuk verder.

Verwijderd

Henkje.doc schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 18:35:
[...]

Complimenten. Netjes en strak. Mooi werk.
Vind het ook wel erg lekker rustgevend, als alles een goed plekje heeft.
Het indelen en alles een beetje leuk neerzetten, is voor mij ook een leuk onderdeel van deze hobby.
3style schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 18:51:
[...]

Strakke game kamer! En mooie rode prullenbak :)
Staat daar nog een crt tv of lijkt dat zo en welke scart switches gebruik jij?
Bedankt! hij heeft ook nog zo'n lekkere retro kleur.. Ding moest toch ergens staan boven, en daar was plek.

Geen crt maar een simpel lcd. Een crt heeft voornamelijk met lightguns een voordeel, alleen weer voor mijn ogen het nadeel. dat die snel geïrriteerd raken van de lagere frequentie. ;w

Scart switchen zijn de alom geprezen hama/vivanco variant. Niet heel bijzonder, maar ze doen wat ze moeten doen.

• walterg
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 09:12
Het klassieke schoenen opbergding als controller storage, love it!

De rest ziet er ook goed uit ;)

Verwijderd

• RJL86
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 17-09 17:58

• Petje72
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 18-11 19:12
Het stijgt mijn logica te boven. Ik heb een Super Famicom via Ebay gekocht, komt uit Japan. Pakket is snel verzonden op 6 mei, via FedEx, 11 mei in de ochtend is het pakket al geland in Luik, dat ligt 43 km van mijn woonplaats, 11 mei s'avonds vanuit Luik naar Parijs (Charles de Gaulle) en 12 mei is het in Koln aangekomen. Ben benieuwd waar het hierna naar toegaat 8)7

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-11 08:04

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Petje72 schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 11:32:
Het stijgt mijn logica te boven. Ik heb een Super Famicom via Ebay gekocht, komt uit Japan. Pakket is snel verzonden op 6 mei, via FedEx, 11 mei in de ochtend is het pakket al geland in Luik, dat ligt 43 km van mijn woonplaats, 11 mei s'avonds vanuit Luik naar Parijs (Charles de Gaulle) en 12 mei is het in Koln aangekomen. Ben benieuwd waar het hierna naar toegaat 8)7
Logica is soms ver te zoeken vanuit ons perspectief.. volgens mij wordt alles gestapeld en dan pas uitgeleverd.
Soms krijg ik zelfs later besteld pakjes eerder binnen met net zo`n vreemde pakketroute 7(8)7

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• gast7
Wellicht dat ze bepaalde pakket punten hebben qua douna om paketten uit het buitenland te checken voordat het geacepteerd word.

Vooral met heel dure pakketten doen ze heel erg moeilijk. een pakket met een waarde van een aantal 1000 euro zat bijna twee maanden vast bij de douane |:(

[ Voor 40% gewijzigd door gast7 op 13-05-2021 12:28 ]

Verwijderd

Ik ben wel benieuwd naar je ervaringen met het kopen in Japan. Ik heb gehoord dat Japanners altijd extreem zuinig op spullen zijn. Waardoor de conditie erg goed is. Ik wil nog een keer een witte ps3 phat importeren uit Japan.

Verwijderd

Recent vrij wel tegelijk een pakketje van uit Japan en eentje uit Groningen verstuurd gekregen. Die uit Japan kwam een paar dagen eerder aan. De pakket diensten lijken tegenwoordig net de NS/Prorail, de planning is maar een indicatie. Wat voor trein er aankomt en of hij het complete traject op tijd weet te behalen, blijft altijd een verassing.

Verwijderd

Voor wie in Leeuwarden woont:

https://www.budgetgaming.nl/ps3/puppeteer.html

Blijkbaar ligt er bij toychamp de game puppeteer voor de ps3 voor 16,99 euro in de winkel.

• Petje72
Verwijderd schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 12:27:
[...]

Ik ben wel benieuwd naar je ervaringen met het kopen in Japan. Ik heb gehoord dat Japanners altijd extreem zuinig op spullen zijn. Waardoor de conditie erg goed is. Ik wil nog een keer een witte ps3 phat importeren uit Japan.
Ik heb 2 keer eerder via Ebay in Japan iets gekocht, is goed bevallen. Ik vind vaak de foto's niet mega duidelijk, weinig details om bv beschadigingen te zien. Dan vraag ik om extra foto's en die sturen ze vaak wel, doen ze dat niet dan skip die verkoper en zoek verder. Verder zijn de prijzen redelijk naar waarde, voor een verkleurde betaal je minder dan voor een near mint en alles er tussen in.

Er ziiten natuurlijk veel handelaren/shops tussen, niks mis mee. De kunst is een particulier te vinden, dan heb je vaak de mooiste deal. De meeste Japanners geven ook wel korting als je meerdere dingen bij ze koopt, vraag altijd een prijsvoorstel. Zo heb ik op mijn deal gratis verzending gekregen, scheelt weer $30.

• LoCuTuS2000
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:55

LoCuTuS2000

Resistance is futile

[...]

Zelf een Dreamcast uit japan gehaald en mijn andere hobby is Laserdisc films verzamelen en daar haal ik ook veel voor uit Japan. Veel goede ervaringen met echt nette spullen ook 1 vervelende: Bij een veiling gemist dat het what you see is what you get was. In de hoes zaten 2 platen en het hoorden er 3 te zijn. Was duidelijk te zien op de foto, maar ik heb het gemist. Goed kijken dus. Zelf koop ik redelijk veel op https://buyee.jp en dan Yahoo auctions of Mercari. Let wel op je betaalt verzendkosten in Japan, servicekosten en dan nog verzendkosten naar Nederland.

Verwijderd

Gisteren metal slug anthology voor de ps4 aangeschaft. Blijkbaar is dit gewoon een ps2 game die werkt op een enorm slechte ps2 emulator. De fps zitten rond de 15fps volgens mij. Nu snap ik waarom de ps4 geen ps2 games ondersteunt. Voor iedereen die eraan denk om deze te kopen (want hij is nu in de aanbieding), niet doen! Ik heb een refund aangevraagd.

Toch maar eens op zoek naar de ps2 versie. Maar die is best prijzig.

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10:08
Verwijderd schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 19:08:
Gisteren metal slug anthology voor de ps4 aangeschaft. Blijkbaar is dit gewoon een ps2 game die werkt op een enorm slechte ps2 emulator. De fps zitten rond de 15fps volgens mij. Nu snap ik waarom de ps4 geen ps2 games ondersteunt. Voor iedereen die eraan denk om deze te kopen (want hij is nu in de aanbieding), niet doen! Ik heb een refund aangevraagd.

Toch kun je de PS2 games uit PS Now wel downloaden en dus via de PS4 zelf spelen. Of zouden die dan allemaal zo slecht draaien?

https://psnprofiles.com/RaemNL

Verwijderd

Raem schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 19:15:
[...]

Toch kun je de PS2 games uit PS Now wel downloaden en dus via de PS4 zelf spelen. Of zouden die dan allemaal zo slecht draaien?
Geen idee, nooit geprobeerd eerlijk gezegd. Maar bij metal slug is het echt heel slecht. Aspect ratio is vreemd, beeld is heel wazig etc. De ps3 speelt ps2 games toch echt veel beter af. Kan natuurlijk aan deze game liggen. Maar dat dit gewoon verkocht wordt in de store vind ik wel vreemd.

Edit: enige ps2 game die ik heb op de ps4 is psychonauts en bully. Maar beide zijn aanpassingen aan de game gedaan. En draait volgens mij niet op de standaard emulator. Ik heb het idee dat die ps2 emulator van Sony nogal brak is zonder daadwerkelijke hardware aan boord. Probleem is natuurlijk ook de zwakke cpu die in de ps4 zit. Die kan een dergelijke emulator denk ik ook niet eens aan.

Daarom is een series S ook perfect voor emulatie. Die heeft wel een fatsoenlijke cpu er in zitten.

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 13-05-2021 19:43 ]

[...]

Hoezo. die heb ik al? :P

maar ja, die is erg netjes idd!

• gast7

Echt waar?

Ze hadden toch gewoon arcade roms erop kunnen zetten inplaats van een exacte port van de ps2 versie. Dat is wel erg slecht zeg dat zou je niet verwachten. en ik bedoel maar een og xbox is een prima apparaat om arcade games op te emuleren waarom zou een ps4 dat niet kunnen.

[ Voor 7% gewijzigd door gast7 op 14-05-2021 00:10 ]

• RJL86

Wat slecht...

Ik heb Metal Slug voor de Ps2 en is echt heerlijk om te spelen.

• Henkje.doc
Verwijderd schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 19:39:
[...]

Geen idee, nooit geprobeerd eerlijk gezegd. Maar bij metal slug is het echt heel slecht. Aspect ratio is vreemd, beeld is heel wazig etc. De ps3 speelt ps2 games toch echt veel beter af. Kan natuurlijk aan deze game liggen. Maar dat dit gewoon verkocht wordt in de store vind ik wel vreemd.

Edit: enige ps2 game die ik heb op de ps4 is psychonauts en bully. Maar beide zijn aanpassingen aan de game gedaan. En draait volgens mij niet op de standaard emulator. Ik heb het idee dat die ps2 emulator van Sony nogal brak is zonder daadwerkelijke hardware aan boord. Probleem is natuurlijk ook de zwakke cpu die in de ps4 zit. Die kan een dergelijke emulator denk ik ook niet eens aan.

Daarom is een series S ook perfect voor emulatie. Die heeft wel een fatsoenlijke cpu er in zitten.
oef klinkt niet al te best.
Heb de WII versie hier liggen en staat me niet bij dat deze problemen heeft.
Dit weekend even checken.

• 3style

3style

...

Geen echte vervanger voor de OSSC volgens hem dus.
Ik lees wel goede reacties op reddit. Is wel meteen uitverkocht, zitten weer scalpers tussen uiteraard.

[ Voor 7% gewijzigd door 3style op 14-05-2021 10:52 ]

Verwijderd

Dacht laat ik ook een zo'n top 10 doen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pqTPTMp7jgYWeHT2LQjVsMyUMI4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0y3OsQh6XW8MIhpJzWwCDjA1.jpg?f=fotoalbum_large

Het is een moment opname, niet echt een volgorde van 1 tot 10 erin zitten.
Denk dat alle titels wel bekend zijn. Kan een verhaal neer zetten waarom elk spel zo geweldig is, en wat het dan zo'n een goed spel maakt. Maar zal dan bekende argumenten zijn, waarmee de mensen hier allang bekend mee zijn. Deze spellen geven mij simpelweg veel speelplezier. :)

Verwijderd

Wel mooi dat ik nu een refund heb aangevraagd en heb uitgelegd waarom ik die refund wil. Brakke emulator en dat die op 15fps draait i.p.v. 60 fps. Etc. Krijg ik deze mail terug:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CuC1tlgg9xZeDD6gYj8tqCRrHmc=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/m7y75t10cYpDRqcb3xoMQw93.jpg?f=user_large

Ze snappen gewoon niet wat ik bedoel. Dat is een beetje het vervelende tegenwoordig van een extern ingehuurd helpdesk bedrijf....

Ik vraag mij ook af of ik een reden moet opgeven eerlijk gezegd.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2021 11:29 ]

Verwijderd schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 11:03:

[Afbeelding]

Denk dat alle titels wel bekend zijn. Kan een verhaal neer zetten waarom elk spel zo geweldig is, en wat het dan zo'n een goed spel maakt. Maar zal dan bekende argumenten zijn, waarmee de mensen hier allang bekend mee zijn. Deze spellen geven mij simpelweg veel speelplezier. :)
Leuk! En daar gaat het uiteindelijk om, speelplezier :)

• gast7
Verwijderd schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 11:19:
Wel mooi dat ik nu een refund heb aangevraagd en heb uitgelegd waarom ik die refund wil. Brakke emulator en dat die op 15fps draait i.p.v. 60 fps. Etc. Krijg ik deze mail terug:

[Afbeelding]

Ze snappen gewoon niet wat ik bedoel. Dat is een beetje het vervelende tegenwoordig van een extern ingehuurd helpdesk bedrijf....

dat is best vaak zo met een mail aan help desks eerste antwoord is vaak vrij standaard negeert de specifieke content van de mail

Zou de genoemde problemen herhalen want dat hebben ze volgens mij niet gelezen. Enige wat ze nu waarschijnlijk weten is dat je een probleem hebt met een spel verder niks.

• RJL86
Verwijderd schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 11:19:

[Afbeelding]

Hoef je idd geen reden voor op te geven. Als jij een refund wilt binnen het termijn dat het daarvoor kan, dan moeten ze gewoon je geld teruggeven.

• RJL86
Verwijderd schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 11:03:

[Afbeelding]

Goede top 10! Ik herken alleen het Japanse spel onderaan niet. Welke is dat?

Verwijderd

RJL86 schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 13:01:
[...]

Goede top 10! Ik herken alleen het Japanse spel onderaan niet. Welke is dat?
Dank! dat is Ghouls 'N Ghost

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UstCUhsJjwwZ_cgam1MF07jAJwQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mvEmELC6nRgvFunQXAGUHZWm.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GdcfAymjAVIf4zD03ep285l8xVE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/h409n4LFj3o1w9qgh2bUZGFH.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2021 13:41 ]

Verwijderd

gast7 schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 12:00:
[...]

dat is best vaak zo met een mail aan help desks eerste antwoord is vaak vrij standaard negeert de specifieke content van de mail

Zou de genoemde problemen herhalen want dat hebben ze volgens mij niet gelezen. Enige wat ze nu waarschijnlijk weten is dat je een probleem hebt met een spel verder niks.
Ze lezen niet en snappen niet wat het probleem is. Heb nu weer een mail terug:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ft4sCm-vWEqNuqIcVPQGtVnmq5g=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fkhXR3OzwJwY9Ib4US7J9RIl.jpg?f=fotoalbum_large

Dit is letterlijk de stappen volgen die er in het handboek staan. Ze snappen niet dat dit probleem niet op te lossen is door herinstallatie etc. Dit is wel echt slecht hoor... Snap dat je niet alles kan weten, maar dit is alsof ik tegen een muur praat bij die helpdesk.

• gast7
Verwijderd schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 13:42:
[...]

[Afbeelding]

Dit is letterlijk de stappen volgen die er in het handboek staan. Ze snappen niet dat dit probleem niet op te lossen is door herinstallatie etc. Dit is wel echt slecht hoor... Snap dat je niet alles kan weten, maar dit is alsof ik tegen een muur praat bij die helpdesk.
Zijn er ook directere vormen qua communicate wellicht real time chat of twitter. Lastige situatie lijkt me een computer die alle berichten stuurt op het moment

Verwijderd

gast7 schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 13:50:
[...]

Zijn er ook directere vormen qua communicate wellicht real time chat of twitter. Lastige situatie lijkt me een computer die alle berichten stuurt op het moment
Refund moet je op deze manier aanvragen en kan helaas niet via een chat. Grote probleem is dat daar mensen werken bij de helpdesk die zelf nog nooit een Playstation hebben aangeraakt. Daarom ook niet weten wat termen als fps, emulator etc betekent. Ze weten eigenlijk niet wat ze er mee aan moeten.

Maar alsnog vind ik wel dat het heel moeilijk is om een refund te krijgen bij Sony.

• 3style

3style

...

ja mooie art, is ook wel een goede versie van Ghouls 'N Ghost dacht ik. De Snes versie is ook wel ok, maar wat meer slowdown.

• RJL86
Ah nice, is de Japanse variant anders dan de Europese behalve de cover art?

• RJL86
Verwijderd schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 13:42:
[...]

[Afbeelding]

Werken waarschijnlijk met een script, zoals wel vaker bij een helpdesk. Je krijgt alleen maar standaard antwoorden/vragen. Is moeilijk door heen te komen.

Verwijderd

3style schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 14:23:
[...]

ja mooie art, is ook wel een goede versie van Ghouls 'N Ghost dacht ik. De Snes versie is ook wel ok, maar wat meer slowdown.
Ja, idd loopt wat soepeler, deze versie is ook de Sega zelf gemaakt. Door de man die later ons Sonic bracht.
RJL86 schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 14:23:
[...]

Ah nice, is de Japanse variant anders dan de Europese behalve de cover art?
Niet dat ik weet, alleen Japanse intro en in game tekst.
En met actie spellen lees ik toch geen tekst :P

Bij veel Japanse games zijn de menu's enzo gewoon in het Engels.
Grootste verschil bij Dreamcast & Saturn zit hem met name in de prijs. :9

• Petje72
Deze ochtend SMS van FedEx, Import kosten, logisch: betaald uiteraard. kosten 53 euro!!! Is meer dan 25% van de aanschafwaarde :( anyway, hij is vanmiddag bezorgd:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5buJMx9tmDMTlPdQoZSF5Jg7xlU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2vQUzqdIZ2sRzi33k4vAYNi0.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JL3keC_4ZHdnrWRR3blFL9U0Noc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PxX55cfrTccAVhymA2ZZWBqg.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/r3xFANw9qsfZTrrbdMq4kPJjsPc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fe28hxBadlVmqXcNz8Vppa62.jpg?f=fotoalbum_large

Alles was netjes ingepakt. De console heeft wat vuil er op zitten dat ik niet zag op de foto maar is er af te poetsen. Wat kruimels, stof en een haar in de koffer :F dat is uiteraard meteen er uit gehaald. Ik vind de (travel)koffer wel nice, ik weet niet of ie origineel Nintendo is...

-------------------

de box in de kruipruimte... is volgens mij niet helemaal luchtdicht. Nu zal er natuurkundig wel een soort van wisselwerking zijn bij temperatuurschommelingen etc en Luchtvochtigheid in en om de box maar het verloop vind ik te groot. Conclusie, boxen sluiten wel beter dan de ikea boxen maar zijn niet 100% luchtdicht. Ik ga ze daarom toch stallen op zolder of in de gameroom, creeer wel een plekje.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bSKNV8zo90UbIzovalsXQh3vUFI=/x800/filters:strip_exif()/f/image/bjkeJ4aocyIW3V4dR6eZVVKA.png?f=fotoalbum_large

• angerfist-yentl
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 23:47

angerfist-yentl

vake bei te bange!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/azZkKfihar1tfulwJ4LnrLlgHFU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/btUNAq1T3XvebNwGExj8bTA9.jpg?f=fotoalbum_large

Mijn retro spelletjes kast is vol aan het raken!! :o

[ Voor 21% gewijzigd door angerfist-yentl op 14-05-2021 16:20 ]

Vake bei te bange

Verwijderd

angerfist-yentl schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 16:19:
[Afbeelding]

Mijn retro spelletjes kast is vol aan het raken!! :o
Goede timing want de Ikea is weer open ;)

@snefkens Heb je deze al gezien?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2021 17:09 ]

• Henkje.doc
Exorcist schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 16:42:
[...]

Alle platinum en classic edities ruimen. Twee problemen opgelost in één keer!
Wat!!!! dumpje naar beneden.. ;)

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 16:36:
[...]

Goede timing want de Ikea is weer open ;)

@snefkens Heb je deze al gezien?
Heel tof gedaan! Leuk voor op vakantie ;-)

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 17:31:
[...]

Heel tof gedaan! Leuk voor op vakantie ;-)
Neem dan gelijk de Xbox variant mee. :9

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 17:46:
[...]

Neem dan gelijk de Xbox variant mee. :9
Lijkt wel een beetje op een gamegear

Verwijderd

Daar heeft ze volgens mij ook de meeste inspiratie vandaan. Zijn wel hele toffe dingen die ze maakt.
Oh en die mini GameCube met mini controllers. :o _/-\o_

• Slogra
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 15:25:
[...]

Ja, idd loopt wat soepeler, deze versie is ook de Sega zelf gemaakt. Door de man die later ons Sonic bracht.

[...]

Niet dat ik weet, alleen Japanse intro en in game tekst.
En met actie spellen lees ik toch geen tekst :P

Bij veel Japanse games zijn de menu's enzo gewoon in het Engels.
Grootste verschil bij Dreamcast & Saturn zit hem met name in de prijs. :9
Ghouls n Ghosts en Super
Ghouls n Ghosts zijn 2 verschillende spellen dus eigenlijk niet te vergelijken. Super gng is veel nieuwer. In de europese versie zijn op plekken met de meeste slowdown vijanden weggehaald, en is dus makkelijker. Die versie heb ik uitgespeeld, maar de US versie die ik zelf had, niet. Verder bestaat er een patch om de slowdowns te verhelpen.

Vroeger had ik een master system met gng. Dat is ook een leuke versie met eigen twist aan het magic systeem. Is een stuk makkelijker dan andere versies.

Verwijderd

Slogra schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 18:26:
[...]

Ghouls n Ghosts en Super
Ghouls n Ghosts zijn 2 verschillende spellen dus eigenlijk niet te vergelijken. Super gng is veel nieuwer. In de europese versie zijn op plekken met de meeste slowdown vijanden weggehaald, en is dus makkelijker. Die versie heb ik uitgespeeld, maar de US versie die ik zelf had, niet. Verder bestaat er een patch om de slowdowns te verhelpen.

Vroeger had ik een master system met gng. Dat is ook een leuke versie met eigen twist aan het magic systeem. Is een stuk makkelijker dan andere versies.
Dat weet ik, maar de vraag ging over de verschillen tussen de Europese en Japanse SMD versie. ;)

De SNES G&G vind ik minder leuk. De TG versie schijnt wel weer superior te zijn.

Voor de SMS staat hij nog op de wenslijst. Ghost 'n Goblins voor de NES is ook wel leuk. Alleen de C64 heeft dan weer betere muziek. Gezien de hardware ook niet verwonderlijk, maar dat is ook de versie die ik destijds gespeeld heb.

Die op de Capcom classic collection voor de PS2/Xbox zijn bijna arcade perfect. :)

• Slogra
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
De x68000 versie is ook nog wel geinig om ff te bekijken (op youtube). Een versie met o.a. midi muziek :).

• laugh
  • Registratie: December 2011
  • Niet online
@snefkens Sony help desk medewerker hier. Ik snap je probleem heel goed, dit probleem kan je volledig oplossen door de console opnieuw op te starten, en de firmware te updaten. Ik zal u zo even een handleiding sturen zodat u precies snapt hoe dit moet :')

Kunt u ook de enquete invullen of ik u naar tevredenheid heb geholpen?
Iemand een idee waar ik een PlayStation 2 phat in het blauw kan vinden. Tot nu toe alleen bij Gameshop Twente gezien maar die heeft een stock plaatje en vraagt meteen de hoofdprijs.

Vind de phat mooier dan de slim maar wil geen standaard zwarte voor in mijn Gameroom.

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

Linksquest schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:02:
Iemand een idee waar ik een PlayStation 2 phat in het blauw kan vinden. Tot nu toe alleen bij Gameshop Twente gezien maar die heeft een stock plaatje en vraagt meteen de hoofdprijs.

Vind de phat mooier dan de slim maar wil geen standaard zwarte voor in mijn Gameroom.
"Hier bij mij" is zeker geen optie? Je doelt denk ik op de Aqua Blue PS2? Dat is momenteel of geluk hebben of de hoofdprijs betalen helaas... ;(
Ja was ik al bang voor, heb jij consoles te koop dan exorcist dat je zegt bij mij 😝.

Denk dat ik uiteindelijk voor zilver ga, want die Aqua Blue is bijna niet te vinden.

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

Verwijderd

Henkje.doc schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 08:50:
[...]

oef klinkt niet al te best.
Heb de WII versie hier liggen en staat me niet bij dat deze problemen heeft.
Dit weekend even checken.
Ik lees dat de ps2 versie sowieso onspeelbaar is door de hoge input lag. Dus die ga ik ook niet kopen. Ben heel benieuwd hoe de wii versie is.

Wel raar dat de losse games op de ps2 geen problemen geven. Ik heb deel 3,4 en 5 los.

Metal slug 3 op de ps3 is overigens ook goed. Ben wel benieuwd wat dan wel een goede port is om de rest van de games te spelen.

Het geld heb ik terug, ik moest ze wel even wijzen op Nederlandse wetgeving.

De aca neogeo metal slug versies op de ps4 Zijn blijkbaar wel goed. Dat zijn arcade ports. Alleen deel 1,2, 3 en x zijn beschikbaar

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 15-05-2021 10:56 ]

Linksquest schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:26:
Ja was ik al bang voor, heb jij consoles te koop dan exorcist dat je zegt bij mij 😝.

Denk dat ik uiteindelijk voor zilver ga, want die Aqua Blue is bijna niet te vinden.
Heb er helaas ook maar eentje, heb verder weinig speciale PS2's. Wel nog een roze slim, maar die zijn volgens mij ook al wat duurder aan het worden en de phat is sowieso veel mooier (vind ik).

----

Ben even op zoek gegaan naar Alone in the Dark - Jack is back (Saturn of PS1) maar waar een jaar geleden (?) de prijzen rond de 30 Euro lagen kan ik deze ook niet vinden voor die prijs, bijna allemaal rond de 50. Toch wat te gortig voor zo'n spel helaas.

• Arloid
  • Registratie: December 2014
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/G9u15TYvliYbslSpQJYDi-rmBDs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OJGmqA1Q12xFl3ElGCF3bRuk.jpg?f=fotoalbum_large
En zo ben je weer een aantal meier lichter.
Ik weet het, kwa collectie is het vrij oppervlakkig, maar goed mijn jeugd kwa console en handheld gebruik begon met de gameboy advance en gamecube.

Heb ook een oude gba liggen die een keer onderhandelen genomen moet worden. Gba sp is echt als hebbeding gekocht. Binnenkort allebij even openmaken en schoonmaken, tevens een reshell aangezien de behuizing van allebij flink te verduren hebben gehad.

• gast7
Verwijderd schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 10:50:
[...]

Ik lees dat de ps2 versie sowieso onspeelbaar is door de hoge input lag. Dus die ga ik ook niet kopen. Ben heel benieuwd hoe de wii versie is.

Wel raar dat de losse games op de ps2 geen problemen geven. Ik heb deel 3,4 en 5 los.

Metal slug 3 op de ps3 is overigens ook goed. Ben wel benieuwd wat dan wel een goede port is om de rest van de games te spelen.

Het geld heb ik terug, ik moest ze wel even wijzen op Nederlandse wetgeving.

De aca neogeo metal slug versies op de ps4 Zijn blijkbaar wel goed. Dat zijn arcade ports. Alleen deel 1,2, 3 en x zijn beschikbaar
Ik weet dat de snk arcade classics op de ps2 slechte input lagg heeft op 50% van de library. erg jammer voor games als neo turf masters

De wii versie was echter prima speelbaar niet echt voelbare lagg. nadeel is wel dat je volgens mij niet eens de classic controller kon gebruiken van wat ik mij kon herinneren zit je aan de wii mote vast

Metal slug heb ik enkel de losse delen echt gespeeld op de ps2 die waren best goed was nog niet aan metal slug 6 in de anthology set aangekomen. Meer een collectors exemplaar dus van wat ik hoor.
Pagina: 1 ... 94 ... 224 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op, dit topic is om retro gaming en al haar facetten te bespreken, het is echter NIET de bedoeling om
- Games aan te schaffen (ruilen/lenen/etc.) van/via mede tweakers.
- Games te verkopen.
- Te vragen wat een game of console waard is.
- Een V&A advertentie te promoten.
- Dit topic is voor en door verzamelaars, s.v.p. geen opmerkingen ala 'Oh wat veel, speel je dat allemaal?' Dat voegt niets toe.