Je betaald voornamelijk voor de ervaring. het spel veranderd niet of het nu fysiek of digitaal is.
het enige verschil is dat je met fysiek iets tastbaars hebt. maar qua productie is het verschil slechts enkele euro's voor het fysieke item. je mist er ansich niet heel veel aan. Los van collectors zullen maar weinig mensen iets missen.
Ik zou zeggen dat het vergelijkbare waarde heeft over het algemeen.
De voordelen van digitaal zijn
geen fysieke ruimte beslag
Downloaden vanuit je luie stoel
Geen disk verwisselen en het spel zoeken.
Minder laadtijden gezien het intern op de schijf staat.
Game kan niet beschadigen.
Voor veel mensen heeft de gemaks factor meer waarde dan het hebben van een fysiek item.
Tweedehands markt is zeker een dingetje met fysieke items, maar voor veel non nintendo games is de restwaarde niet al te hoog na 10+ jaar dan moet je net de juiste games hebben
Fysiek is voor mij persoonlijk meer een must voor retro gezien ik daar veel nostalgie heb, maar qua modern zou ik beide niet echt heel erg vinden tenzij ik echt een heel groot fan ben van een game. Nog steeds de voorkeur voor fysiek omdat digitaal vaak een vergelijke bare prijs heeft of zelfs duurder. het word wel beter digitaal qua consoles maar het is baby steps vergeleken met de echt goedkope digitale prijzen op pc.
Als je zou moeten kiezen wat nightcry betreft
Zou je digital voor 20 kopen
Of een release van bijvoorbeeld limited run fysiek voor 40 die je waarschijnlijk tweedehands niet echt gaat vinden. want dat is dan vaak de best case scenario met dat soort releases als je fysiek wilt.
Gewoon een theoretische vraag als je tussen 1 van de twee zou moeten kiezen zou je dan liever 40 of 20 euro betalen. 20 extra voor fysiek de moeite waard?
[
Voor 34% gewijzigd door
gast7 op 06-04-2021 11:35
]