Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Verwijderd schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 19:46:
[...]

Whahaha, kon ik maar op vakantie! Dan zou ik graag gaan :-)

Als ik hem tegenkom zal ik je wel berichten. Alleen deze ben ik tot nu toe ook maar 1 keer tegen gekomen. Volgens mij is deze ook niet in Europa uitgekomen.
;)

Ja, klopt. Staan er wat op eBay maar voor hoofdprijzen. Nou ja, hou het wel in de gaten ook..zoiets heeft toch geen haast als ik al die jaren al zonder zat :P

Verwijderd

Als we het dan toch over playstation accessoires hebben. Hier mij collectie aan accessoires. Veel nog nieuw en sealed.

O.a:

Nieuw in doos:

Dualshock 3 zilver
Dualshock 3 roze
Dualshock 3 zwart

Dualshock 2 zwart
Dualshock 2 zilver

Ps2 remote control

Playstation eye
Playstation move navigation controller

Memory card adapter

Playstation move charging station

Playstation move shooting attachment

PS4 faceplate zilver

Ps2 memorycards

Pocketstation

Dualsense controller

Hdmi cable +usb pack

Playstation link cable

Nu nog een keer de ps1 controller nieuw in doos zien te scoren.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZsMG-p4fhUSzLsWmov_EXJnWXKs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/z2ludeAfhnMlvL4mLuCcJFmz.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nkkHeyxP-fxTmrDRsuJWMiLK03Y=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dhSjj0bhAyFXbQoroSDROCnD.jpg?f=fotoalbum_large

Verwijderd

En mijn ds4 nieuw in doos verzameling:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/37pomMx0xOIV6mhukF9tXtodSE0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gemBfb1u2RNBORcSOmrpVFMx.jpg?f=fotoalbum_large

En nog een playstation move racing wheel:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IqRwZZLmcjIe5GTg0Fdg-SJqFZc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/J2jtoB7m8N0IpGjs06tuNABo.jpg?f=fotoalbum_large

• Bruiser
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Niet iedereen heeft een gameroom tot zijn beschikking jammer genoeg... 🙄😞

(Retro) Game collectie

Zo stond het vroeger in mijn appartement.. Nu in mijn nieuwe woning komt dat er hopelijk nog een keer van..

En ja ik heb ook een Batman PS4 die ik gebruik. :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QJj2gf_ujs9iSLNU42MzYH71Pj4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wfS69bW9yULz2iG3k2f4I6Uc.jpg?f=fotoalbum_large

• gast7
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 10-11 14:42
Raem schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 18:38:
Over de Vita store gesproken, kwam gister nog dit artikel tegen. Toch wel slechte zaak van Sony hoor.

https://www.eurogamer.net...ore-shutdown-confirmation
Zeker minder voor indi game devs.

Ik heb echter wel gelezen dat de grotere devs wel veel eerder insider info hebben gekregen dat de vita store zou sluiten.

Aan de ene kant indi was niet een gewone zaak vroeger en veel van die partijen zijn best klein Lijkt mij dat ze niet zoveel contact hebben met deze kleinere partijen tenopzichte van de normale grotere developers.

Games maken is tegenwoordig een heel stuk toegankelijker dan vroeger Dus ik zie opzich wel hoe kleine developers wellicht wat lastiger te bereiken zijn voor sony.

Ik snap opzich ook wel waarom grotere developers prioriteit krijgen qua contact dat is helaas met best veel dingen zo. Finalcieel gezien vrij begrijpelijk. Combinatie van digitaal en dat steeds meer kleinere groepen mensen vanuit huis games maken. een modern probleem dat vroeger niet echt bestond doordat het of fysiek was of dat het maken van games voor de gewone man haast niet toegankelijk is.

[ Voor 18% gewijzigd door gast7 op 02-04-2021 22:41 ]

Nog niet in 100 jaar betaal ik zo veel voor een game. }:O

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

Verwijderd

In mijn zoektocht naar dlc voor de ps3, kwam ik er achter dat het goedkoper is om de disc versie inclusief dlc te kopen. Bij deze games staat de dlc allemaal op de disc. Moet nog heavy Rain move edition en midnight club la complete edition binnen krijgen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CUvjpIqI_dSaWSpOSxCAZP6ljIU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4qTOMEK4NRVIYuqUlRaKZsYw.jpg?f=fotoalbum_large

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 14:37:
In mijn zoektocht naar dlc voor de ps3, kwam ik er achter dat het goedkoper is om de disc versie inclusief dlc te kopen. Bij deze games staat de dlc allemaal op de disc. Moet nog heavy Rain move edition en midnight club la complete edition binnen krijgen.

[Afbeelding]
Bij platinum / essentials en aanverwanten zit vaak dlc. Vaak ook geen updates nodig.

Zijn iets minder mooi, maar dat is alleen de voorkant. En die zie je als ze in de kast staan toch niet :P

Overigens net midnight binnen gekregen, moet nog alleen nog even testen.
Gelukkig een lang weekend. Veel games in korte tijd in huis gehaald :D

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 14:47:
[...]

Bij platinum / essentials en aanverwanten zit vaak dlc. Vaak ook geen updates nodig.

Zijn iets minder mooi, maar dat is alleen de voorkant. En die zie je als ze in de kast staan toch niet :P

Overigens net midnight binnen gekregen, moet nog alleen nog even testen.
Gelukkig een lang weekend. Veel games in korte tijd in huis gehaald :D
Volgens mij moet je wel opletten of het een game of the year edition of iets dergelijks is. Daar zit meestal de dlc bij, alleen bij de meeste is het een code. Wat ik heb begrepen zijn er ongeveer 50 games die dlc op de disc hebben staan. Kan er meer zijn hoor. Maar iemand online had dit in kaart gebracht.

Verwijderd

Exorcist schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 14:37:
[Afbeelding]

Bedankt @snefkens voor de tip :)

Naast een zwarte en witte nu ook een mooie zilveren in de collectie :)
Hij ziet er volgens mij ook als nieuw uit! Netjes!

Verwijderd

[Afbeelding]
Beetje jammer dat de dlc van the last of us niet op de disc staat... Op internet stond van wel. Heb ik hem helaas voor niks gekocht. Ik kom er ook achter dat de dlc van the last of us al delisted is. Er is alleen nog een stand alone versie van left behind.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2021 16:06 ]

• Bruiser
  • Niet online
Men Tower of Power is eindelijk compleet:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Em558W0ZQdKaj-EaLYS2iAtlvA8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nwP5di59I89z5lwFKl3gE3Xd.jpg?f=fotoalbum_large

Wel een bizar issue met de MCD, hij gaat namelijk niet uit wanneer ik de MD uitzet. Ik moet de stroom eraf halen om hem uit te krijgen... Kan hier ook niets over terugvinden via google 🤔

[ Voor 18% gewijzigd door Bruiser op 03-04-2021 18:20 ]

(Retro) Game collectie

Bruiser schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 18:18:
Men Tower of Power is eindelijk compleet:

[Afbeelding]

Wel een bizar issue met de MCD, hij gaat namelijk niet uit wanneer ik de MD uitzet. Ik moet de stroom eraf halen om hem uit te krijgen... Kan hier ook niets over terugvinden via google 🤔
Heb je geen Sonic and Knuckles..? Het kán hoger hé... ;)

Afbeeldingslocatie: https://images.nintendolife.com/2771462a1cc6c/here-it-is-in-all-its-glory.original.jpg

Met een GameGenie ertussen nog hoger >:)

Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/e8kbmiyo9fj21.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door Exorcist op 03-04-2021 19:05 ]

• Bruiser
  • Niet online
I know and I do, maar dan moest ik opzoek naar men S&K 😋

(Retro) Game collectie

• Vrietje
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 11:28
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6APyGC3fxZcQoCoIb-0HWSOC7aQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/64MIE3i8dH9FkFxirSqzYLwc.jpg?f=fotoalbum_large
Ik heb een originele Xbox gekocht helaas wel wat krassen er op. Maar hij lijkt het nog te doen. Audio cd’s werken iig.
Hebben jullie misschien wat tips voor games en toebehoren?
Klopt het dat de Xbox via component 720p ondersteund ?

• Bruiser
  • Niet online
Enkel als je hem op NTSC insteld volgens mij (hard-/softmod vereist)

Sowieso is modden een goed idee, dan heb je plots veel meer mogelijkheden 😉

(Retro) Game collectie

Verwijderd

720P/I kan ook gewoon via scart RGB. Is alleen game afhankelijk of het ondersteunt wordt.

Gemiddeld zijn de meerderheid van de spellen in die generatie 480p 570i met uitschieters naar boven, maar ook naar beneden.

Edit

Vergeet niet de klok caps te controleren. Moederborden vanaf rev 1.6 zijn goed. De rest zijn letterlijk een tijd bom

Game tips, bijna alles van Sega is goed.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2021 21:31 ]

[Afbeelding]
Zijn er nog titels die je zoek?

Verwijderd

Linksquest schreef op zondag 4 april 2021 @ 01:06:
[...]

Zijn er nog titels die je zoek?
Dark souls 2 incl dlc

Voor de rest heb ik volgens mij wel de games die dlc op disc hebben.

Ik heb nu vooral een lijst met dlc en games die digital Only zijn die ik nog moet kopen. Ik heb nog 3 maanden om dat te kopen. Voor de vita heb ik nog 2 maanden langer.
Heb even voor je gekeken, heb zelf alleen deel 1, is toevallig ook een game die ik niet speel :P

Vrietje schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 21:08:
[Afbeelding]
Ik heb een originele Xbox gekocht helaas wel wat krassen er op. Maar hij lijkt het nog te doen. Audio cd’s werken iig.
Hebben jullie misschien wat tips voor games en toebehoren?
Klopt het dat de Xbox via component 720p ondersteund ?
Is dit niet één of ander debug/testsysteem geweest, gezien de label die erop zit..?

• Vrietje
Exorcist schreef op zondag 4 april 2021 @ 13:37:
[...]

Is dit niet één of ander debug/testsysteem geweest, gezien de label die erop zit..?
Nee , is via een kringloop winkel gegaan. Dat getest betekend slechts dat ie aangaat en beeld geeft

• Vrietje
Verwijderd schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 21:23:
Edit

Vergeet niet de klok caps te controleren. Moederborden vanaf rev 1.6 zijn goed. De rest zijn letterlijk een tijd bom

Game tips, bijna alles van Sega is goed.
Ok gezien dat het er eentje uit 2002 gemaakt in Hongarije blijkt de zijn, verwacht ik dat het een rev 1.1 moederbord is, dus dat wordt sowieso open schroeven.

• RJL86
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 17-09 17:58
Vrietje schreef op zondag 4 april 2021 @ 15:23:
[...]

Nee , is via een kringloop winkel gegaan. Dat getest betekend slechts dat ie aangaat en beeld geeft
Ook ooit een originele Xbox gekocht via de kringloop, ook met een sticker dat ie getest was. Ja hij ging aan, maar daar was ook alles mee gezegd |:(

• Vrietje
RJL86 schreef op zondag 4 april 2021 @ 15:44:
[...]

Ook ooit een originele Xbox gekocht via de kringloop, ook met een sticker dat ie getest was. Ja hij ging aan, maar daar was ook alles mee gezegd |:(
Jup, ben ik ook bang voor maar goed ik heb ook ooit een ps1 en psone via hun gekocht en die werken allebei goed. Maar goed ik moet nog testen of Xbox games ook echt werken. Audio cd’s iig maar voor 30 euro durfte ik de gok wel te nemen.

Verwijderd

Dus zoals belooft foto's van de nieuwe aanwinsten.

Weer een console erbij!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1JR3cL22zMQB5fO7vtFd5I5Ckbk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tYMGXjVKP1OhxosA7eTnIvyV.jpg?f=fotoalbum_large

En wat reguliere aanvulling :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MAUWmwN38fcBq5InxvIoR39tWLU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dtydfWD5i1EzK3j6qONCgPgN.jpg?f=fotoalbum_large

Verwijderd

Voor wie nog wat digitale PS1 games zoekt die in NL fysiek redelijk prijzig zijn. In de Hong Kong ps store kan je heel veel ps1 games kopen. Ook Engelstalige! Ik heb zelf parasite eve, rapid reload (gunners heaven), xenogears en hard edge gekocht.

• RJL86
Vrietje schreef op zondag 4 april 2021 @ 16:11:
[...]

Jup, ben ik ook bang voor maar goed ik heb ook ooit een ps1 en psone via hun gekocht en die werken allebei goed. Maar goed ik moet nog testen of Xbox games ook echt werken. Audio cd’s iig maar voor 30 euro durfte ik de gok wel te nemen.
Ja heb ook wel meerdere consoles gekocht bij de kringloop. Eigenlijk alles werkte behalve de Xbox :+

• RJL86
Verwijderd schreef op zondag 4 april 2021 @ 17:13:
Dus zoals belooft foto's van de nieuwe aanwinsten.

Weer een console erbij!
[Afbeelding]

En wat reguliere aanvulling :)
[Afbeelding]
WiiU is erg leuk om op te gamen!

• Vrietje
RJL86 schreef op zondag 4 april 2021 @ 18:33:
[...]

Ja heb ook wel meerdere consoles gekocht bij de kringloop. Eigenlijk alles werkte behalve de Xbox :+
Oeh ja das pech hebben. Ik ga maar eens eerst 1 game kopen om te kijken of het werkt.

Wat zijn trouwens interessante mods om te doen.

Overigens vind ik hem wel veel geluid maken maar heb nog niet kunnen achter halen of dat de fans de cd drive of de harddisk is.
Vrietje schreef op zondag 4 april 2021 @ 18:56:
[...]

Oeh ja das pech hebben. Ik ga maar eens eerst 1 game kopen om te kijken of het werkt.

Overigens vind ik hem wel veel geluid maken maar heb nog niet kunnen achter halen of dat de fans de cd drive of de harddisk is.
Een combi van die drie :P

Mods: ander dashbord? Evo X, XBMC bijv. en kijk dan ook eens naar iets als CoinOps 8:

YouTube: CoinOPS 8 Massive - Official Version

• Xyphoid
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 11:10
Weet iemand of er van deel drie ook een "Hero" versie is?
Kan nergens wat er over vinden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YHkXqxGbVtjsDdbbNKmlXoQHTJ8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GwnJoHb5TzwBd3HqLHMC7xo0.jpg?f=fotoalbum_large

Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro

Altijd leuk om te zien waar je zelf mee begonnen was met gamen.

Geweldige gebruikershandleiding van een bekende pc game.. (als dat mag hier)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7c4j9QoI-pCkYwhhC0Z1pkIUY9I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZNCN5EmVsuL7hYduQGybfXMS.jpg?f=fotoalbum_large

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:40
Xyphoid schreef op zondag 4 april 2021 @ 20:53:

[Afbeelding]
Ik zie niet eens de verschillen tussen een gewone en een Hero versie?

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Xyphoid schreef op zondag 4 april 2021 @ 20:53:

[Afbeelding]
Heb even voor je lopen zoeken, maar kan hem inderdaad ook niet vinden.

• gast7
Jumpman schreef op zondag 4 april 2021 @ 23:35:
[...]

Ik zie niet eens de verschillen tussen een gewone en een Hero versie?
zit hem in de naam.

De een is hero turtles de andere is ninja turtles.

Was gecencureerd naar hero in europa

Verwijderd

RJL86 schreef op zondag 4 april 2021 @ 18:33:
[...]

WiiU is erg leuk om op te gamen!
Het is leuk apparaat, genoeg leuke spellen, en de tablet heeft soms handige meerwaarde :)
didado schreef op zondag 4 april 2021 @ 22:03:
Altijd leuk om te zien waar je zelf mee begonnen was met gamen.

Geweldige gebruikershandleiding van een bekende pc game.. (als dat mag hier)

[Afbeelding]
Die heb ook nog liggen! alleen geen box meer. Had destijds te weinig ruimte op het zolderkamertje. Alles is in jewel cases beland. :/ De meeste boekjes zijn gelukkig nog wel bewaard gebleven.

Bovendien is die ook op de Xbox uitgekomen. Dus retro genoeg denk ik O-)
Verwijderd schreef op maandag 5 april 2021 @ 06:58:
[...]

Die heb ook nog liggen! alleen geen box meer. Had destijds te weinig ruimte op het zolderkamertje. Alles is in jewel cases beland. :/ De meeste boekjes zijn gelukkig nog wel bewaard gebleven.

Bovendien is die ook op de Xbox uitgekomen. Dus retro genoeg denk ik O-)
Same here haha. De enigste box die ik blijkbaar de moeite waard vond om te bewaren was de box van Monkey Island 4..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PVn4iwCumhzSFqHotP4J_W_4MJg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zVJuvvxjmhXIP7HSbSonaTwB.jpg?f=fotoalbum_large

Verwijderd

Misschien wel omdat hij makkelijk te vouwen is Sommige boxen waren wat dikker karton. Die van Hexen en Mortal Kombat zo uit het hoofd.

Ach en zo te zien neemt het best wel wat ruimte in beslag. ;)

• Bruiser
  • Niet online
Vrietje schreef op zondag 4 april 2021 @ 18:56:
[...]

https://youtube.com/playl...yjBiL6Ir4dv8qXS9LiuWb6kY6

(Retro) Game collectie

• gast7
didado schreef op maandag 5 april 2021 @ 07:40:
[...]

Same here haha. De enigste box die ik blijkbaar de moeite waard vond om te bewaren was de box van Monkey Island 4..

[Afbeelding]
De plastic doosjes van de ps1 a ps2 games zijn dan de kliko in gegaan?

neemt inderdaad veel minder ruimte in beslag maar lijkt me wel lastig om een nieuwe doosje te vinden als je ze dan uiteindelijk wel eens in een kast kan zetten. vooral met ps1

of zijn dat reserve inserts?

[ Voor 3% gewijzigd door gast7 op 05-04-2021 14:57 ]

gast7 schreef op maandag 5 april 2021 @ 14:56:
[...]

De plastic doosjes van de ps1 a ps2 games zijn dan de kliko in gegaan?

neemt inderdaad veel minder ruimte in beslag maar lijkt me wel lastig om een nieuwe doosje te vinden als je ze dan uiteindelijk wel eens in een kast kan zetten. vooral met ps1

of zijn dat reserve inserts?
Yes, ik heb een CD koffer toen gekocht. Wat je ziet is allemaal orgineel. Orginele nieuwe cases lukt nog zeker nieuw aan te komen. ( Met game )
didado schreef op maandag 5 april 2021 @ 18:27:
[...]

Waarom zou het bloeden? Omdat er geen orginele cases zijn?
Omdat ik persoonlijk niet begrijp waarom men doosjes (in welke vorm dan ook) weggooit. Ik begrijp het concept van ruimte wel, begrijp me niet verkeerd..maar ik kan persoonlijk heel slecht tegen mappen met CD's/DVD's/BR's :+
@Exorcist

Dit was door mij persoonlijk (vanaf 1995) al veel gebruikt en sommige PSX doosjes hadden afgebroken midden steuntjes van de de CD's waardoor ze los kwamen zitten in de case.

Ik geef je helemaal gelijk als alles perfect nog blijft zitten. Voor mij is boxed minder belangrijk als het al veel gebruikt is. Maar zou het nu zeker minder snel weg doen.

Alles is verder nu nog beter bewaard dan dat ik bij de meeste het boxed zie zitten. Deze collectie is meer persoonlijk en heeft niets met de huidige mint/ nieuw in box te maken.

• Bruiser
  • Niet online
Wat mensen met hun spullen doen moeten ze uiteraard zelf weten...

Maar als ze het dan uiteindelijk willen verkopen zetten ze het wel aan de hoofdprijs van een mint cib spel. “Want het is toch hetzelfde spel...” 🤪

Al voorgehad: een cib console gekocht en de verkoper had bruine plakband rond de originele doos gedaan en het verzendlabel erop geplakt. “Want een doos is toch een doos...” 😭

[ Voor 30% gewijzigd door Bruiser op 05-04-2021 19:55 ]

(Retro) Game collectie

Bruiser schreef op maandag 5 april 2021 @ 19:52:
Wat mensen met hun spullen doen moeten ze uiteraard zelf weten...

Maar als ze het dan uiteindelijk willen verkopen zetten ze het wel aan de hoofdprijs van een mint cib spel. “Want het is toch hetzelfde spel...” 🤪

Al voorgehad: een cib console gekocht en de verkoper had bruine plakband rond de originele doos gedaan en het verzendlabel erop geplakt. “Want een doos is toch een doos...” 😭
Ik vraag dan ook altijd specifiek of ze het in een andere doos willen verpakken, dat is mij dus ook één overkomen en dat was de laatste keer. Van hetzelfde kaliber "een auto hoeft me alleen van A tot B te brengen" mensen. Ieder voor zich uiteraard, zolang het mij niet benadeeld.

Ik sla i.i.g. advertenties over waar veel kopieën bij zitten of geen doosjes (bij disc-based games). Enige wat ik cart only "accepteer" is NES/SNES/N64.

/Weer even wat Heavy Rain gedaan, zit er weer helemaal in..blijft voor mij echt de topper van de afgelopen ** jaar. Ook gelijk Detroit weer geïnstalleerd voor een re-run op de PS5, al vind ik deze persoonlijk minder dan HR (door de Androids, geeft een minder menselijk aspect dan HR).

/Heb overigens welgeteld één PC spel in m'n gameroom geplaatst: Discworld II. Zag de (Franse) versie voor weinig op MP en voor de boxart en liefde voor het spel alleen al gekocht:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/S5G4FU0xme5rSy-X3SJ1ab8PJbI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6Izg0miRblh4jeGsX1bEOSuY.jpg?f=fotoalbum_large

@snefkens ook nog even Nightcry gedaan op de Vita. Max. een halfuur dus ben niet ver, technisch is het spel niet top en had het zo een idee van Suda51 kunnen zijn. Maar dat vind ik persoonlijk een pluspunt. Intrigeert wel, graphics zijn OK. Helaas niet speelbaar op PSTV..had dit graag met een controller/groter scherm/goed geluid willen spelen.

[ Voor 26% gewijzigd door Exorcist op 12-11-2021 00:58 ]

Verwijderd

@Exorcist Ik zag dat hij 20 euro was. Nog aardig aan de prijs. Ik ga wat video's online kijken wat mensen er van vinden.

Denk je dat de game het geld waard is?
Verwijderd schreef op maandag 5 april 2021 @ 23:24:
@Exorcist Ik zag dat hij 20 euro was. Nog aardig aan de prijs. Ik ga wat video's online kijken wat mensen er van vinden.

Denk je dat de game het geld waard is?
Ik vind eigenlijk geen enkel digitaal spel 20 Euro of meer waard. Dus ook nu zou mijn antwoord nee zijn. Mijn aankoop is ook (groten)deels gebaseerd op het offline gaan van de store.

• gast7
Je betaald voornamelijk voor de ervaring. het spel veranderd niet of het nu fysiek of digitaal is.

het enige verschil is dat je met fysiek iets tastbaars hebt. maar qua productie is het verschil slechts enkele euro's voor het fysieke item. je mist er ansich niet heel veel aan. Los van collectors zullen maar weinig mensen iets missen.

Ik zou zeggen dat het vergelijkbare waarde heeft over het algemeen.

De voordelen van digitaal zijn

geen fysieke ruimte beslag
Downloaden vanuit je luie stoel
Geen disk verwisselen en het spel zoeken.
Minder laadtijden gezien het intern op de schijf staat.
Game kan niet beschadigen.

Voor veel mensen heeft de gemaks factor meer waarde dan het hebben van een fysiek item.

Tweedehands markt is zeker een dingetje met fysieke items, maar voor veel non nintendo games is de restwaarde niet al te hoog na 10+ jaar dan moet je net de juiste games hebben

Fysiek is voor mij persoonlijk meer een must voor retro gezien ik daar veel nostalgie heb, maar qua modern zou ik beide niet echt heel erg vinden tenzij ik echt een heel groot fan ben van een game. Nog steeds de voorkeur voor fysiek omdat digitaal vaak een vergelijke bare prijs heeft of zelfs duurder. het word wel beter digitaal qua consoles maar het is baby steps vergeleken met de echt goedkope digitale prijzen op pc.
Exorcist schreef op maandag 5 april 2021 @ 23:25:
[...]

Ik vind eigenlijk geen enkel digitaal spel 20 Euro of meer waard. Dus ook nu zou mijn antwoord nee zijn. Mijn aankoop is ook (groten)deels gebaseerd op het offline gaan van de store.
Als je zou moeten kiezen wat nightcry betreft

Zou je digital voor 20 kopen

Of een release van bijvoorbeeld limited run fysiek voor 40 die je waarschijnlijk tweedehands niet echt gaat vinden. want dat is dan vaak de best case scenario met dat soort releases als je fysiek wilt.

Gewoon een theoretische vraag als je tussen 1 van de twee zou moeten kiezen zou je dan liever 40 of 20 euro betalen. 20 extra voor fysiek de moeite waard?

[ Voor 34% gewijzigd door gast7 op 06-04-2021 11:35 ]

Verwijderd

@gast7 Voor mij wegen die voordelen die je noemt niet op tegen de nadelen van Digitaal:

- Volledig afhankelijk van de dienst of je de game nog kan downloaden (Kijk naar de wii)
- Volledig afhankelijk van de dienst of je de game nog kan kopen (Kijk naar de sluiting van de store van de wii, ps3, psp, vita etc)
- Bij de nieuwere generatie consoles krijg je altijd de game met de laatste patch, daar heb je geen keuze in. Soms wil je de game zonder patch, omdat ze later iets uit de game hebben gehaald.
- De dienst kan tussentijds wijzigingen in de game doorvoeren, zoals bijvoorbeeld bij GTA 4 was gebeurd, daar hebben ze heel veel muziek uit de game gehaald. Dit probleem heb je niet met de fysieke versie.
- Digitale games hebben vaak een verloop datum/tijd, de console moet dan met de online dienst contact maken om deze te vernieuwen. Als deze dienst er niet meer is dan zijn je games onbruikbaar.
- Bij de ps3 is het zo dat wanneer je CMOS batterij defect of leeg is en je vervangt de batterij, dan moet de console de tijd opnieuw synchroniseren met de Sony server. Is deze server er niet meer dan kan je geen enkele digitale game meer opstarten.
- Geen mogelijkheid om games te kopen na sluiting digitale winkel, dit is met fysiek altijd nog mogelijk door de grote tweedehandse markt.

En zo kan ik nog wel even verder gaan, dus om je vraag te beantwoorden. Ja, die 20 euro extra is het zeker waard.

De voordelen die je opnoemt van digitaal vervallen overigens bij het beëindigen van de dienst.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 06-04-2021 10:20 ]

gast7 schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 00:34:

[...]

Als je zou moeten kiezen wat nightcry betreft

Zou je digital voor 20 kopen

Of een release van bijvoorbeeld limited run fysiek voor 40 die je waarschijnlijk tweedehands niet echt gaat vinden. want dat is dan vaak de best case scenario met dat soort releases als je fysiek wilt.

Gewoon een theoretische vraag als je tussen 1 van de twee zou moeten kiezen zou je dan liever 40 of 20 euro betalen. 20 extra voor fysiek de moeite waard?
Dan ALTIJD fysiek, altijd. Met dezelfde beredenering als Snefkens + het feit dat het voor de verzameling natuurlijk welkom is.

@didado Die Tekken ziet er uit als nieuw! Netjes!

[ Voor 3% gewijzigd door Exorcist op 06-04-2021 10:24 ]

• masauri
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18:36

masauri

aka qwybyte

Een weekje verlof dus tussen het babysitten van men zoontje door weer met men retro games collectie bezig. Buiten proberen een oude n64 console te herspuiten en een jaarlijkse cartridge cleaning te doen ben ik aan het zoeken naar mogelijkheden om mijn save games van de n64 cartridges te halen om deze evt op een everdrive te importeren. Maar de enige mogelijkheden die ik vind zijn via een game shark (die niet alle spellen ondersteunt) of via zoiets als https://github.com/sanni/cartreader . Maar dit is me veel te technisch om in elkaar te knutselen.
Zie ik iets over het hoofd in 2021?

De Grote GoT FG Kettingbrief - Deel 12 (Spinoff Resultaat)

• elsympatico
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 31-08 09:37
Ik heb mijn Playstation 3 fat (60Gb) voor de eerste keer open gedaan , zat heel weinig stof in .

De console is van 2007 launch model .Ik heb ook de Koelpasta vervangen door artic silver 5 koelpasta en het 2032 batterijtje heb ik uiteraard ook mee vervangen , alles is in orde .

De console heeft nog nooit zo stil gedraaid lol .

Was heel leuk om te doen .
digitaal vs fysiek:

De meerderheid hier is collector, dus ja dan is het eigenlijk al geen discussie. Maar mijn 2 cents:

Als ik een game veel ga spelen, dan is digitaal absoluut het overwegen waard, het is een ontzettend FWP, maar soms echt geen zin om een disc te moeten wisselen, en bij sommige consoles vind ik het geluid van de spinnende disc gewoon vervelend!
Het is ook handig als je bij vrienden ben en de game wil spelen (en daar dus achteraf aan denkt :P )
Maar........ je koopt lucht, en je weet dat het niet voor altijd is.

Bij current gen kan je echter 'altijd later nog' fysiek kopen als je dat leuk vind voor de verzameling. Als je wacht tot het goede moment zal je dan stuk minder betalen dan nieuw.
Maar als je vrijwel zeker weet dat je een game wil houden dan kan je natuurlijk net zo goed gelijk fysiek kopen, is bij nieuwe games volgens mij standaard/ vrijwel altijd goedkoper dan digitaal.

Zitten altijd risico's aan natuurlijk, maar ik denk dat we hier met zijn allen goed kunnen inschatten of een game moeilijk te koop is over een paar jaar, of err fifa 16 voor 50 cent bij cex beschikbaar is ;)

Verder bij bijvoorbeeld de switch, is er toch een limiet aan hoewel spellen je kan meenemen, met name als je een grote verzameling hebt, of veel spellen door elkaar heen speelt.....of minder rekening wil houden met verlies/diefstal/beschadiging.....ja dan zijn er zeker voordelen.

En met day one patches etc kun je je ook afvragen of fysieke games nu nog 'voor altijd' zijn.

10 second ninja DONE

• Eymas
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 16-11 15:48
Sagat schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 14:34:
En met day one patches etc kun je je ook afvragen of fysieke games nu nog 'voor altijd' zijn.
Sommige spellen passen al ruim niet meer op een enkele blu-ray disc (25GB of 50GB voor dual-layer) dus die zou je mogelijk ook niet meer kunnen bemachtigen als de andere helft niet meer te downloaden is. Of daar ooit nog een oplossing voor wordt gemaakt is ook af te wachten.
Eymas schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 14:43:
[...]

Sommige spellen passen al ruim niet meer op een enkele blu-ray disc (25GB of 50GB voor dual-layer) dus die zou je mogelijk ook niet meer kunnen bemachtigen als de andere helft niet meer te downloaden is. Of daar ooit nog een oplossing voor wordt gemaakt is ook af te wachten.
Ik maakte vroeger nog wel is de vergelijking tussen onze verzamel drift en post zegels verzamelen, maar denk dat door dit soort grappen het idd als postzegels wordt, ze zijn bruikbaar als ze nieuw zijn, maar op een gegeven moment zijn het alleen nog maar verzamel objecten en geen gebruiksobjecten meer.

Daar pak je dan remakes, of emulatie/mister whatever voor......Ik verwacht niet dat de idi err excentrieke rijke persoon die mario voor 660k gekocht heeft, deze dus uitpakt en in zijn nes beukt.......je weet het niet natuurlijk :+

10 second ninja DONE

Verwijderd

[...]

De nieuwe consoles ondersteunen toch UHD bluray? Daar kan je 100Gb op kwijt. En de spellen die niet op 1 bluray passen op de last gen, die zijn toch op 2 bluray's uitgebracht (FF7 remake, RDR2, Cyberpunk etc). Dus dat probleem zou eigenlijk niet moeten voorkomen. Enige is de day one patch dat de game "speelbaar" maakt dat gaat een probleem zijn als je die in de toekomst niet meer zou kunnen downloaden.

• rikoos
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-11 16:39
rikoos schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 09:55:
Ik moet dit kwijt aan jullie !!

Ik ben zo blij, vanacht is vanuit de USA mijn XBOX Steel Battalion controller (echt in mint conditie en boxed) met 2 games verzekerd verzonden naar Nederland! Via Craigslist NY gevonden voor 200 dollar (+60 dollar verzend naar NL).

Ik weet nog dat deze uitkwam en ik hem wilde hebben maar nooit kon kopen (toen geen geld ervoor) en nu voor deze prijs kon ik het niet laten. Wel een ENORM gedoe om dat te regelen van Craigslist maar het is gelukt. Volgende week komt hij binnen.

Nu maar hopen dat de douane kosten niet te hoog gaan op lopen ;-)
hehe eindelijk binnen... DHL had hem kwijtgemaakt en helaas is de doos ook ingedeukt (wat niet het geval was maar duidelijk op een punt gevallen MAAR Hij is eindelijk binnen, helaas zit ik nu in een verhuizing dus pas over een maand of 2 kan ik hem aansluiten ;(

PS Het weegt wel echt behoorlijk zwaar voor een xbox controller hahahaha

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cnZ3R0N2edGfgxzuYJJWKHO_A9k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TUxP6c5EbxOTI0F15GHsrKMq.jpg?f=fotoalbum_large
Sagat schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 14:34:
digitaal vs fysiek:

De meerderheid hier is collector, dus ja dan is het eigenlijk al geen discussie. Maar mijn 2 cents:

Bij current gen kan je echter 'altijd later nog' fysiek kopen als je dat leuk vind voor de verzameling. Als je wacht tot het goede moment zal je dan stuk minder betalen dan nieuw.
Groot(ste) nadeel hierbij is dat je de ontwikkelaar en/of Sony/MS/Nintendo het signaal afgeeft dat digitaal OK is. Als meer mensen digitaal kopen, zal fysiek nog sneller uit de gratie raken en zal er bij de volgende generatie al helemaal een "why bother" beargumentering zijn. Toegegeven, ik denk dat dit al overtime is voor fysiek en de verschuiving is nu eenmaal ingezet, maar een man mag hopen.

Als de volgende gen digital-only is dan weet ik één ding zeker: dan gaat er heeeeeeeel wat minder geld richting die partijen omdat ik dan echt niet meer alles koop wat los en vast zit.

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16:29
Exorcist schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 15:34:
[...]

Groot(ste) nadeel hierbij is dat je de ontwikkelaar en/of Sony/MS/Nintendo het signaal afgeeft dat digitaal OK is. Als meer mensen digitaal kopen, zal fysiek nog sneller uit de gratie raken en zal er bij de volgende generatie al helemaal een "why bother" beargumentering zijn. Toegegeven, ik denk dat dit al overtime is voor fysiek en de verschuiving is nu eenmaal ingezet, maar een man mag hopen.

Als de volgende gen digital-only is dan weet ik één ding zeker: dan gaat er heeeeeeeel wat minder geld richting die partijen omdat ik dan echt niet meer alles koop wat los en vast zit.
Ja, bij een digital-only console (bv een PS6) zou ik mij echt alleen beperken tot de Sony exclusives games. Sterker nog, het kan maar zo zijn dat ik de console dan überhaupt niet eens koop en dat het dan maar tijd wordt om aan de backlog te beginnen.

https://psnprofiles.com/RaemNL

• gast7
Sagat schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 14:47:
[...]

Ik maakte vroeger nog wel is de vergelijking tussen onze verzamel drift en post zegels verzamelen, maar denk dat door dit soort grappen het idd als postzegels wordt, ze zijn bruikbaar als ze nieuw zijn, maar op een gegeven moment zijn het alleen nog maar verzamel objecten en geen gebruiksobjecten meer.

Daar pak je dan remakes, of emulatie/mister whatever voor......Ik verwacht niet dat de idi err excentrieke rijke persoon die mario voor 660k gekocht heeft, deze dus uitpakt en in zijn nes beukt.......je weet het niet natuurlijk :+
Dat lijkt me wel idioot als die het openmaakt ik denk dat we er wel met 100% zekerheid vanuit kunnen gaan dat niemand het met zulke bedragen zal openmaken. het was gewoon een bepaalde druk met hangtab de doos is voor de rest identiek als normale versies.

Paar honderd euro extra voor een geseald examplaar wellicht dat mensen het dan openbreken maar niet met dat soort bedragen.

Ik vind het eigenlijk best bizar hoeveel gesealde oude games waard zijn tenopzichte van zelfs super nette mint exemplaren.

je betaald voor een stuk plastic dat in zowat dezelfde staat is als een weinig gebruikt near mint to mint exemplaren. Los van het feit dat zelfs gesealde exemplaren lichte deuken in de doos kunnen hebben en dan alsnog veel meer waard zijn dan een mint exemplaar met een nette doos zonder deukjes.

Een mint exemplaar kan je tenminste gebruiken een geseald exemplaar niet althans als je de waarde niet wilt verminderen gezien het plastic er dan af moet 8)7

Ik verwacht dat non gesealde games vaak wel gebruikt zullen worden en niet enkel als verzame materiaal achter blijven. Emulatie zal zeker steeds populair worden maar het is altijd leuk om het ook echt op een originele console te spelen dat zal denk ik nooit geheel verdwijnen.

Dit medium kan je niet met post zegels vergelijken. Want daar kan je haast niks anders mee dan verzamelen en er naar kijken.
[...]

Ik vermoedt dat die oplossing dan enkel via minder legale wegen gemaakt zal worden gezien voor de gewone man de interesse dan vaak toch al weg is en ze weer met de volgende generatie bezig zijn.

Sony en dergelijken zullen er waarschijnlijk niet veel aan missen, zal waarschijnlijk minder opleveren dan als ze er wel moeite in zouden investeren om er een oplossing voor te vinden voor de mensen die er tegen die tijd nog wel intersse in hebben.

[ Voor 17% gewijzigd door gast7 op 06-04-2021 16:11 ]

Verwijderd

Raem schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 15:44:
[...]

Ja, bij een digital-only console (bv een PS6) zou ik mij echt alleen beperken tot de Sony exclusives games. Sterker nog, het kan maar zo zijn dat ik de console dan überhaupt niet eens koop en dat het dan maar tijd wordt om aan de backlog te beginnen.
De vraag is of het daadwerkelijk helemaal digitaal gaat worden. Dat wordt natuurlijk ook al jaren gezegd over films (bluray) en ook die worden nog steeds verkocht. En vergeet niet hoe groot de tweedehands markt van games is. Ik ken genoeg mensen die een game alleen fysiek kopen omdat ze hem daarna kunnen doorverkopen als ze hem hebben uitgespeeld.

• gast7
Verwijderd schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 16:20:
[...]

De vraag is of het daadwerkelijk helemaal digitaal gaat worden. Dat wordt natuurlijk ook al jaren gezegd over films (bluray) en ook die worden nog steeds verkocht. En vergeet niet hoe groot de tweedehands markt van games is. Ik ken genoeg mensen die een game alleen fysiek kopen omdat ze hem daarna kunnen doorverkopen als ze hem hebben uitgespeeld.
Zeker een ding maar zelfs bij nintendo zijn digitale verkopen nu over de 50%. met dit tempo zal het wel eens een keer kunnen verdwijnen.

er is al een aardig grote stap gezet met digital only consoles. ze hoeven enkel de consoles te verwijderen die fysieke discs afspelen en de fysieke markt is weg.

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 16:20:
[...]

Denk dat de infrastructuur ook mee speelt. Met de steeds sneller wordende internetverbindingen, zal één van de laatste hindernissen verdwijnen.

Voor de liefhebbers blijft altijd wel iets over. Een limitrun firma en co zal dat gat wel vullen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 17:40:
[...]

Denk dat de infrastructuur ook mee speelt. Met de steeds sneller wordende internetverbindingen, zal één van de laatste hindernissen verdwijnen.

Voor de liefhebbers blijft altijd wel iets over. Een limitrun firma en co zal dat gat wel vullen.
Infrastructuur speelt zeker mee. Maar vergeet niet dat we daar nog lang zijn. Als zelfs ons buurland nog steeds datalimieten hanteert en er in landen zoals de VS grotendeels nog langzame internet verbindingen zijn. Gaat dit nog lang niet gebeuren. Genoeg die niet blij worden van de updates van bijvoorbeeld cyberpunk van 40gb.

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 18:48:
[...]

Infrastructuur speelt zeker mee. Maar vergeet niet dat we daar nog lang zijn. Als zelfs ons buurland nog steeds datalimieten hanteert en er in landen zoals de VS grotendeels nog langzame internet verbindingen zijn. Gaat dit nog lang niet gebeuren. Genoeg die niet blij worden van de updates van bijvoorbeeld cyberpunk van 40gb.
Met de plannen van Biden, en de Europese Unie heeft ook al regels opgesteld. Corona zal hier ook wel wat vertraging ingeven, maar voor de release van de ps6 zou het al gerealiseerd kunnen zijn.

Voorlopig kunnen we nog gewoon fysiek kopen, daarna nog genoeg te spelen. Begin gewoon eerder met de pensioen plannen. Al die RPGs gaan spelen :P

• Bruiser
  • Niet online
Fysiek... zelfs als die duurder is dan digitaal. Punt.

:p

(Retro) Game collectie

Verwijderd

Als iemand nog geld wil verdienen... Hij is nog te koop op bol.com voor een redelijk normale prijs. Op ebay vragen ze er al tussen de 200 en 300 euro voor. Bizar! Ze noemen dit al de nieuwe rule of rose op Reddit.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/39rip5Cd-CYXAly_1_xmRhteRWI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2MAne09I39CyhC9pHGiwvgV4.jpg?f=fotoalbum_large

• Bruiser
  • Niet online
Holy shit!

Ik hoop dat het dan ook echt goede games zijn... :p

(Retro) Game collectie

• Raem
Verwijderd schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 20:27:
Als iemand nog geld wil verdienen... Hij is nog te koop op bol.com voor een redelijk normale prijs. Op ebay vragen ze er al tussen de 200 en 300 euro voor. Bizar! Ze noemen dit al de nieuwe rule of rose op Reddit.

[Afbeelding]
Heb je een linkje naar de productpagina op bol.com? Ik kan hem niet vinden.

• gast7
Dat spel was vorige week nog 30 - 50 euro op ebay. zelfs gesealed was de prijs haast hetzelfde

Dat is wel een aardige spike in zo'n korte tijd bizar

Verwijderd

Raem schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 21:01:
[...]

Heb je een linkje naar de productpagina op bol.com? Ik kan hem niet vinden.
Ik denk dat iemand je voor was. Want hij staat nu als niet leverbaar.

• Bruiser
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 21:16:
[...]

Ik denk dat iemand je voor was. Want hij staat nu als niet leverbaar.
Ik heb kort na m'n vorig bericht hem toch maar besteld :P
Dus tenzij ze er nog meerdere hadden heb ik de laatste...

(Retro) Game collectie

• Raem
Ah helaas. Wilde hem vooral voor Fat Princess, maar dan haal ik die wel een keer voor de PSP. Is dat eigenlijk dezelfde versie als die op deze collectie staat?

Verwijderd

Raem schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 21:46:
Ah helaas. Wilde hem vooral voor Fat Princess, maar dan haal ik die wel een keer voor de PSP. Is dat eigenlijk dezelfde versie als die op deze collectie staat?
Dat zijn volgens mij twee verschillende games.
Verwijderd schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 17:40:
[...]

Hoe gaat een bedrijf als bijv. LRG een gat vullen wat niet te vullen is..? Als er geen fysieke games meer mogelijk zijn op een console, kun je er moeilijk alsnog iets fysieks van maken.

Het gaat gebeuren, daar twijfel ik niet aan. Maar ik denk (hoop) dat men zich verkijkt op de personen die altijd fysiek boven digitaal verkiezen en dus ook met andere beweegredenen dan "wij" hier. Wij verkopen bijv. niet door, maar dat is voor met name jongere gamers wél van belang om maar een volgend spel te kunnen kopen.

• gast7
Exorcist schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 21:50:
[...]

Hoe gaat een bedrijf als bijv. LRG een gat vullen wat niet te vullen is..? Als er geen fysieke games meer mogelijk zijn op een console, kun je er moeilijk alsnog iets fysieks van maken.

Het gaat gebeuren, daar twijfel ik niet aan. Maar ik denk (hoop) dat men zich verkijkt op de personen die altijd fysiek boven digitaal verkiezen en dus ook met andere beweegredenen dan "wij" hier. Wij verkopen bijv. niet door, maar dat is voor met name jongere gamers wél van belang om maar een volgend spel te kunnen kopen.
Ik denk dat het gat dan gevuld zal worden op de oudere generatie consoles.

Ps5 xbox series S en switch.

De current gen zal dan genegeerd worden voor fysiek. Voor de echt moderne games is er dan helaas weinig aan te doen.

Verwijderd

Exorcist schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 21:50:
[...]

Zoals gast7 al aangeeft, doel ik op de huidige en oudere consoles. Voor de volgende generatie zal dat inderdaad geen optie zijn. Dan blijft alleen de artboeks enzo over.

Een bedrijf als Sony zal niet kijken naar de kleine groep. Als de ps5 wat meer launch titels had, dan hadden we niet eens backwards compatible gehad.

De kosten van de productie van het schijfje, maar zeker de hele keten die er achter ligt is een aardige kosten besparing. En dat doen bedrijven nou eenmaal graag.

• LaFleche
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 05-09 00:30
Verwijderd schreef op woensdag 7 april 2021 @ 06:52:
[...]

Zoals gast7 al aangeeft, doel ik op de huidige en oudere consoles. Voor de volgende generatie zal dat inderdaad geen optie zijn. Dan blijft alleen de artboeks enzo over.

Een bedrijf als Sony zal niet kijken naar de kleine groep. Als de ps5 wat meer launch titels had, dan hadden we niet eens backwards compatible gehad.

De kosten van de productie van het schijfje, maar zeker de hele keten die er achter ligt is een aardige kosten besparing. En dat doen bedrijven nou eenmaal graag.
Denk dat besparing geen argument is. De kosten worden gewoon doorberekend naar de consument.
Het is dan des te vreemder dat digitaal vaak net zo duur is als fysiek (zeker de triple A games), Besparen is alleen zinvol als Sony bijvoorbeeld een component in de ps5 kan vervangen door iets goedkoper maar de verkoopprijs hetzelfde houdt.
Controle is mijn inziens de echte beweegreden... De streaming service (of dat nu sony, ms, steam etc is) bepaalt wat mag, welke games tot jouw beschikking komen (waarom is er een verschil bijv. tussen content usa psn en Europa.. zeker qua pricing) EN je niet door kan verkopen.
De meeste spellen die ik heb zijn 2e hands voor maximaal de helft van de nieuw prijs.
Als ik klaar ben verkoop ik in 50% van de gevallen het spel door voor dezelfde prijs waarvoor ik het gekocht heb (ben geen verzamelaar). Met digitaal only niet mogelijk en zal dus betekenen dat als ik een spel wil spelen ik de volle mep moet gaan betalen EN ik het spel niet meer door kan verkopen.
Een win-win voor de software verkopen en een loose-loose voor mij.

Ben wel bang (eigenlijk zeker) dat de weg digital only ingeslagen is.

• RJL86
Digitaal only wordt inderdaad de toekomst, en dan waarschijnlijk dan als abbo vorm a la prime of netflix.

Op dat moment houd gamen voor mij op, althans de nieuwe games. Gelukkig zijn er nog duizenden games fysiek die ik nooit gespeeld heb. Dus er blijft genoeg te doen :) Maar zonde is het wel dat gaming die kant op gaat ja.
RJL86 schreef op woensdag 7 april 2021 @ 09:42:
Digitaal only wordt inderdaad de toekomst, en dan waarschijnlijk dan als abbo vorm a la prime of netflix.

Op dat moment houd gamen voor mij op, althans de nieuwe games. Gelukkig zijn er nog duizenden games fysiek die ik nooit gespeeld heb. Dus er blijft genoeg te doen :) Maar zonde is het wel dat gaming die kant op gaat ja.
Ben het wel eens met mensen die zeggen dat, hoewel de netflixen en spotify's van deze wereld het merendeel van de acties zijn, er nog steeds fysieke media verkocht word, fims, muziek en misschien zijn boeken wel het beste voordeel.

Dus ja wat dat betreft lijkt me dat fysieke game ook wel zullen blijven bestaan, maar wellicht dan idd met iets als de evercade. Het feit dat zowel de switch. xbox en ps deze genaratie nog steeds verkrijgbaar zijn met fysieke media mogelijkheden, en dat deze bij ps en xb ook de populairede opties lijken te blijven zegt denk ik ook genoeg, ik kon even snel geen actuele sales figures vinden, maar schijnt dat sony maar 25% digital only versies ps5 gemaakt heeft.......

10 second ninja DONE

• Raem
Sagat schreef op woensdag 7 april 2021 @ 10:35:
[...]

Ben het wel eens met mensen die zeggen dat, hoewel de netflixen en spotify's van deze wereld het merendeel van de acties zijn, er nog steeds fysieke media verkocht word, fims, muziek en misschien zijn boeken wel het beste voordeel.

Dus ja wat dat betreft lijkt me dat fysieke game ook wel zullen blijven bestaan, maar wellicht dan idd met iets als de evercade. Het feit dat zowel de switch. xbox en ps deze genaratie nog steeds verkrijgbaar zijn met fysieke media mogelijkheden, en dat deze bij ps en xb ook de populairede opties lijken te blijven zegt denk ik ook genoeg, ik kon even snel geen actuele sales figures vinden, maar schijnt dat sony maar 25% digital only versies ps5 gemaakt heeft.......
Zolang er dvd/blu-ray spelers, cd-spelers, autoradios etc verkocht worden zal er ook fysieke media verkocht worden inderdaad, naast de Netflix en Spotify abonnementen.
In het geval van consoles is dat anders, want wanneer er besloten wordt om een digital-only console uit te brengen is het zinloos om nog fysieke games uit te brengen. De verschuiving naar digitaal gaat helaas steeds harder, dus die digital-only console gaat wel komen ben ik bang voor.

• rikoos
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-11 16:39
Kijk maar naar de aantallen van vinyl verkoop die stijgt elk jaar nog steeds, veel mensen willen het fysiek hebben (misschien oudere kopers ipv jongere generatie die only digital normaler vinden?).

• RJL86
Sagat schreef op woensdag 7 april 2021 @ 10:35:
[...]

Fysiek blijft nog wel even, maar over 20 jaar zie ik het niet meer bestaan. Misschien als niche. Maar gaat zeker niet meer standaard worden geleverd met een console denk ik.

Met de Xbox One en de PS4 zie je al dat al hoewel je fysiek een dvd/bluray hebt, er eigenlijk niks meer op de disc staat, alles moet gedownload worden. In hoeverre is het dan nog fysiek kan je je afvragen?

• gast7
Het milieu lijkt mij ook wel een beweeg reden voor digital only. En minder vervuiling dan digitaal kan niet denk ik zo.

Fysiek is ook reclame voor winkels en dergelijken dus het is niet perse enkel een nadeel voor console fabrikanten.

Het is natuurlijk wel jammer best wel wat dingen die tegen fysiek zijn qua de moderne tijd.

Milieu is volgens mij de grootste reden dat standaard fysieke games zowat nooit meer een handleiding hebben.

• RJL86
gast7 schreef op woensdag 7 april 2021 @ 11:18:
Het milieu lijkt mij ook wel een beweeg reden voor digital only. En minder vervuiling dan digitaal kan niet denk ik zo.

Fysiek is ook reclame voor winkels en dergelijken dus het is niet perse enkel een nadeel voor console fabrikanten.

Het is natuurlijk wel jammer best wel wat dingen die tegen fysiek zijn qua de moderne tijd.

Milieu is volgens mij de grootste reden dat standaard fysieke games zowat nooit meer een handleiding hebben.
Milieu weet ik zo niet. Alles digitaal betekent dat je het ergens moet hosten, servers e.d. zijn niet bepaald milieu vriendelijk.

• gast7
RJL86 schreef op woensdag 7 april 2021 @ 12:02:
[...]

Milieu weet ik zo niet. Alles digitaal betekent dat je het ergens moet hosten, servers e.d. zijn niet bepaald milieu vriendelijk.
Lijkt me sterk dat dit slechter voor het milieu is dan het maken van miljoenen games.

En je hoeft geen aparte servers per game te hebben het is allemaal bij elkaar. wellicht een aantal per land. Hoe meer games er zijn hoe efficienter het word terwijl je met fysiek dan steeds meer productie en materiaal nodig hebt als er nieuwe games uitkomen. Met een server zou het gewoon erbij toegevoegt worden.

los van het feit van transport. Word door zowel fabrikanten als de consument een hoop bezine gebruikt om uberhaupt die games in huis te halen dat valt haast allemaal weg met servers.

Kan je eigenlijk vergelijken met een bus. Tuurlijk is 1 bus veel slechter voor het milieu dan 1 auto maar je vervoert dan ook honderden mensen met een bus en niet enkele personen. het is daarom beter voor het milieu dan iedereen apart met de auto.

[ Voor 24% gewijzigd door gast7 op 07-04-2021 12:57 ]

Over fysiek en milieu gesproken..

Dit is mijn verzameling demo PSX cd's van de officiële U.K. Playstation Magazine. En Demo 1.. ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LxrY5GqGBYN5zq_Ph5un65NnwvU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/S5J6c4dnBQoZtu2B6xM5AL3C.jpg?f=fotoalbum_large

• Petje72
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 16-11 11:58
Het kan nog, aardig stapeltje games voor niet al te duur via MP. 2 tientjes. Wel een bult platinums en de 2 controllers zijn niet origineel maar toch een leuke aanvulling op de collectie. Vooral met de twee Tony Hawks ben ik blij.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OFtpyicrJKAPwHTM5J1gkWuz-tg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/60NPoyhMPgr7OmdNnnTQ1L12.jpg?f=fotoalbum_large

* en yes, I failed my 2021 mission :F ik zou geen games kopen dit jaar, haha, mja toch 3 maanden volgehouden 8)

en deze via Ebay, vind ik wel een leuke combi game+film in één box
[ I know is (nog) geen retro >:) ] maar ik laat ze sealed en gaan de collectie in, dus over 20 jaar...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/g5QBdj-8d58pNPyu8pAsLHc4eVc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JrgwOpuSOcJXCE8rXwFF6EmO.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 26% gewijzigd door Petje72 op 07-04-2021 16:58 ]

• Skinnyice
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 16-11 08:00
Machtig bramme, de prijzen zijn echt door het dak geschoten in corona tijd. Zit op de site van FunnyPlaying een beetje te kwijlen naar zo'n GBA IPS scherm, maar moet dan eerst een GBA hebben (niet echt de correcte volgorde, I know).

Op marktplaats zie je bijna onder de 50 euro geen GBA, mensen hebben in de gaten dat ze gewild zijn..

• elsympatico
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 31-08 09:37
Leuke aankoop .

Ik heb op Ebay nog niet gekocht , maar collega vertelde dat niet zo goed is , wat denken jullie?
Pagina: 1 ... 83 ... 224 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op, dit topic is om retro gaming en al haar facetten te bespreken, het is echter NIET de bedoeling om
- Games aan te schaffen (ruilen/lenen/etc.) van/via mede tweakers.
- Games te verkopen.
- Te vragen wat een game of console waard is.
- Een V&A advertentie te promoten.
- Dit topic is voor en door verzamelaars, s.v.p. geen opmerkingen ala 'Oh wat veel, speel je dat allemaal?' Dat voegt niets toe.