Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• Petje72
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 16-11 11:58
elsympatico schreef op woensdag 7 april 2021 @ 17:04:
Leuke aankoop .

Ik heb op Ebay nog niet gekocht , maar collega vertelde dat niet zo goed is , wat denken jullie?
Wat is er niet goed aan? gewoon een beetje opletten wat je kopt, foto's van het echte product en geen stock-pics, goede opschrijving. Zelf even prijs checken of deze beetje redelijk is. Too good to be true nooit aan beginnen. Betaal met PayPal of Creditcard en je aankoop is ook verzekerd. Meeste , serieuze, verkopers kan je om meer foto's en info vragen, sturen ze die niet dan kan je al je conclusies trekken.

Let wel op exclusieve games voor de goede of goedkope prijs, kunnen neppers zijn. Je kan dan klacht indienen bij ebay, zal wel wat tijd en "frustatie" kosten maar meestal krijg je gewoon je geld terug.

Ik heb 150+ aankopen gedaan uit o.a.USA, UK, DE, JAPAN, IT, FR, 1x is het fout gegaan, van een Nederlander zelfs, die leverde niet, geld teruggekregen (duurde wel alles bij elkaar 2 maanden) en was maar 19 euro dus te overzien.

Verwijderd

Leuke aankoop .

Ik heb op Ebay nog niet gekocht , maar collega vertelde dat niet zo goed is , wat denken jullie?
Als de verkoper goed aangeschreven staat over een langere periode, en het duidelijk omschreven staat wat er verkocht wordt. Met daarbij nog paypal ter bescherming, dan is het allemaal niet zo spannend.

In elk geval niet veel anders dan een marktplaats of, een 2e hands(nog iets) weet niet meer hoe het bij jullie heet....
Mijn eerste e-bay aankopen zijn al bijna 15jaar terug ofzo. In al die tijd nog geen bakstenen ontvangen :P

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 23:37
Leuke aankoop .

Ligt eraan wat hij bedoelt. Het is niet zo goed meer als 15 jaar geleden nee. Toen kon je vaak leuke deals scoren, omdat het toen heel normaal was om met een €1 startbod te beginnen.
Nu is het vaak alleen nog maar "Nu kopen" met absurd hoge prijzen.

Qua service etc inderdaad de verkoper en advertenties controleren zoals hierboven ook gezegd wordt.

https://psnprofiles.com/RaemNL

• RJL86
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 17-09 17:58
Petje72 schreef op woensdag 7 april 2021 @ 16:47:
Het kan nog, aardig stapeltje games voor niet al te duur via MP. 2 tientjes. Wel een bult platinums en de 2 controllers zijn niet origineel maar toch een leuke aanvulling op de collectie. Vooral met de twee Tony Hawks ben ik blij.

[Afbeelding]

* en yes, I failed my 2021 mission :F ik zou geen games kopen dit jaar, haha, mja toch 3 maanden volgehouden 8)

en deze via Ebay, vind ik wel een leuke combi game+film in één box
[ I know is (nog) geen retro >:) ] maar ik laat ze sealed en gaan de collectie in, dus over 20 jaar...

[Afbeelding]
Alleen al Burnout 3 is in mijn ogen 20 euro waard. Beste racegame ooit!

Verwijderd

RJL86 schreef op woensdag 7 april 2021 @ 17:26:
[...]

Alleen al Burnout 3 is in mijn ogen 20 euro waard. Beste racegame ooit!
Heb je Blur al gespeeld? die is ook wel erg lekker. :9

• elsympatico
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 31-08 09:37
Oké Cava . Ik betaal altijd met CC dus niks te vrezen.
Petje72 schreef op woensdag 7 april 2021 @ 16:47:

* en yes, I failed my 2021 mission :F ik zou geen games kopen dit jaar, haha, mja toch 3 maanden volgehouden 8)
Ik heb hem hier nu voor 2 maanden voor me zelf afgesloten, deze en volgende maand, maar ga buiten mijn The Legend of Zelda - Skyward Sword HD van juli ook juni en juli proberen, wil echt even van alles uitspelen wat ik nog heb liggen.

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

• 3style
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-09 19:10

3style

...

Verwijderd schreef op woensdag 7 april 2021 @ 17:14:
[...]

Als de verkoper goed aangeschreven staat over een langere periode, en het duidelijk omschreven staat wat er verkocht wordt. Met daarbij nog paypal ter bescherming, dan is het allemaal niet zo spannend.

In elk geval niet veel anders dan een marktplaats of, een 2e hands(nog iets) weet niet meer hoe het bij jullie heet....
Mijn eerste e-bay aankopen zijn al bijna 15jaar terug ofzo. In al die tijd nog geen bakstenen ontvangen :P
Precies. In 20 jaar nog nooit eigenlijk problemen gehad en je bent tov MP beter beschermd door o.a. PayPal. Veel verkopers hanteren ook een retour procedure wat ik op MP nog niet heb gezien.

Verwijderd

3style schreef op donderdag 8 april 2021 @ 12:43:
[...]

Precies. In 20 jaar nog nooit eigenlijk problemen gehad en je bent tov MP beter beschermd door o.a. PayPal. Veel verkopers hanteren ook een retour procedure wat ik op MP nog niet heb gezien.
Toch vreemd dat marktplaats jaren lang in handen was geweest van Ebay. Maar ze hebben geen enkele feature van ebay in marktplaats geplaatst. Best wel vreemd eigenlijk. Paypal zou een mooie toevoeging zijn aan marktplaats.

Verwijderd

Nog een tip voor de playstation store. Als je nog een keer suikoden 1 of 2 wilt spelen. Deze zijn voor 5 euro digitaal te krijgen in de store. De prijzen die nu gevraagd worden voor de fysieke versie zorgt ervoor dat ik hem niet fysiek ga halen.

• elsympatico
Ik kan niks meer downloaden uit de store blijft foutmelding geven en heb opgezocht overbelasten staat op internet.

• Raem
Verwijderd schreef op donderdag 8 april 2021 @ 12:51:
Nog een tip voor de playstation store. Als je nog een keer suikoden 1 of 2 wilt spelen. Deze zijn voor 5 euro digitaal te krijgen in de store. De prijzen die nu gevraagd worden voor de fysieke versie zorgt ervoor dat ik hem niet fysiek ga halen.
Ik zag Suikoden 2 bij Magix Buttons voorbij komen voor €450,- _O-

Verwijderd

elsympatico schreef op donderdag 8 april 2021 @ 13:37:
Ik kan niks meer downloaden uit de store blijft foutmelding geven en heb opgezocht overbelasten staat op internet.
Ik hoor veel mensen erover, maar ik heb het nog niet meegemaakt. Bij mij werkte het gisteravond nog prima.

Ik heb vooral het probleem dat als je 5 minuten aan het surfen bent in de store dat hij dan vastloopt en afsluit. Of heel langzaam wordt. Erg zwaar irritant. Lijkt wel alsof het geheugen vol loopt en dat de store daarna afsluit. De oude store was zoveel beter.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2021 14:22 ]

Verwijderd schreef op donderdag 8 april 2021 @ 14:21:
[...]

Ik hoor veel mensen erover, maar ik heb het nog niet meegemaakt. Bij mij werkte het gisteravond nog prima.

Ik heb vooral het probleem dat als je 5 minuten aan het surfen bent in de store dat hij dan vastloopt en afsluit. Of heel langzaam wordt. Erg zwaar irritant. Lijkt wel alsof het geheugen vol loopt en dat de store daarna afsluit. De oude store was zoveel beter.
Topic hernoemen naar Goeie oude (retro) stores :+

Mee eens ja. Bij mij loopt het ook vast na een paar minuten, lijkt inderdaad op een memory leak ergens.

• elsympatico
Ik hoop dat het snel opgelost word .

Verwijderd

Exorcist schreef op donderdag 8 april 2021 @ 15:02:
[...]

Topic hernoemen naar Goeie oude (retro) stores :+
hahaha dat is over een paar maanden niet meer relevant. Dan is hij dicht en hoor je er niemand meer over ;-)

• Bruiser
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Nog wat teruggevonden bij mijn ouders:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VY_IbJlbCwjEohZxfyEIXm70dcY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rK8schZyxGkTi9PJGSMpDs5J.jpg?f=fotoalbum_large

Alles mint. Tot en met de plastiek zakjes van de onderdelen van de consoles. De nunchuk is zelfs nog sealed 😎

[ Voor 3% gewijzigd door Bruiser op 08-04-2021 16:25 ]

(Retro) Game collectie

Bruiser schreef op donderdag 8 april 2021 @ 16:24:

[Afbeelding]

Alles mint. Tot en met de plastiek zakjes van de onderdelen van de consoles 😎
Netjes..!

Staat nog op mn lage prio lijst: een zwarte, rode en blauwe Wii. En dat rode plastic ding zonder Internet of vormgeving.

• Bruiser
  • Niet online
Exorcist schreef op donderdag 8 april 2021 @ 16:25:
[...]
En dat rode plastic ding zonder Internet of vormgeving.
🤔

(Retro) Game collectie

Verwijderd

Exorcist schreef op donderdag 8 april 2021 @ 16:33:
Iemand al iets gelezen over lekkende clock capacitors in sommige cartridges (zoals Star Wing)?

https://www.retrorgb.com/...ge-capacitor-concern.html

/credits ri. @Sagat
Denk dat dit wel kan helpen met terug zoeken om welke pcb's het gaat.
Wel een dingentje wat vrij veel schade kan veroorzaken :/

Moet ook nog steeds met de batterijen iets doen. Kan dan wel mooi gecombineerd worden.
Zal binnenkort maar een inventaris starten welke allemaal aan de beurt zijn.
Gelukkig maar 86 snes cartridges in huis...
Bruiser schreef op donderdag 8 april 2021 @ 16:24:

[Afbeelding]

Alles mint. Tot en met de plastiek zakjes van de onderdelen van de consoles. De nunchuk is zelfs nog sealed 😎
Netjes! Wij hebben nu ook een WiiU in huis. Toch wel een heul leuk apparaat. Nog wel opzoek naar wat extra remote. Zeker voor de mario party's enzo maar, aanbod en prijs valt toch best tegen -O-

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2021 18:04 ]

• RJL86
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 17-09 17:58
Verwijderd schreef op woensdag 7 april 2021 @ 17:33:
[...]

Heb je Blur al gespeeld? die is ook wel erg lekker. :9
Nog niet! Heb het spel wel, maar in de backlog :P

• Bruiser
  • Niet online
Ontvangen (via bol.com):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cWoiU1aeSXmzRMBrice-FTQ9C3c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qWv7hYNVwdDU0WAAle9hHiYG.jpg?f=fotoalbum_large

Maar dat is geen factory seal volgens mij...
Lijkt erop als de shop er zelf een seal heeft rondgedaan 🤔

(Retro) Game collectie

Verwijderd

Bruiser schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 13:52:
Ontvangen (via bol.com):

[Afbeelding]

Maar dat is geen factory seal volgens mij...
Lijkt erop als de shop er zelf een seal heeft rondgedaan 🤔
Ik heb dezelfde ontvangen van bol.com en had wel een factory seal. Met de strip die je er af moet trekken. Dit is inderdaad geen factory seal..

• Bruiser
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 14:17:
[...]

Ik heb dezelfde ontvangen van bol.com en had wel een factory seal. Met de strip die je er af moet trekken. Dit is inderdaad geen factory seal..
😞
Exorcist schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 14:37:
[...]

Ai, die is waardeloos nu. Hoor wel waar ik de 5 Euro naartoe kan overmaken. Sterkte!
😝

(Retro) Game collectie

Verwijderd

Weer wat games binnen gekregen met dlc op de disc. (alleen Infamous 2 niet, maar die editie vond ik gewoon mooi). Kwam er ook achter dat er al een hoop dlc op de disc van Pain stond. Gelukkig had ik nog geen dlc aangeschaft!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aKuzAObd4ekfkYSixqs3b6FuQvE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/r3jKTmcw3bJMbEgR1k08iFKg.jpg?f=fotoalbum_large
Verwijderd schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 16:17:
Weer wat games binnen gekregen met dlc op de disc. (alleen Infamous 2 niet, maar die editie vond ik gewoon mooi). Kwam er ook achter dat er al een hoop dlc op de disc van Pain stond. Gelukkig had ik nog geen dlc aangeschaft!

[Afbeelding]
Toch? Stond namelijk niet op de achterkant van het doosje dacht ik (of ik heb een oudere versie). Kon dat niet testen omdat ik de PSN versie installed heb met alle DLC.

Verwijderd

Exorcist schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 16:18:
[...]

Toch? Stond namelijk niet op de achterkant van het doosje dacht ik (of ik heb een oudere versie). Kon dat niet testen omdat ik de PSN versie installed heb met alle DLC.
Staat er wel op, maar je moet wel zoeken. Is niet handig geplaatst

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CSdtHYQj3rRyQVbvjO8ywRYfyb0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qqyXoWf0sOfHHiH6EWAyGVgo.jpg?f=fotoalbum_large

Verwijderd

Exorcist schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 16:22:
[...]

OK, zal 's kijken als ik thuis ben :)
Alle dlc voor midden 2009 staat op de disc. Inclusief personages. Alles daarna staat er niet op.

• kimahri
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15-07 00:49
ik heb een retro station gekocht (rond de 100 euro)
dit bevat de volgende console emulators

Amiga
Amstrad CPC
Atari 2600
Atari 5200
Atari 7800
Atomiswave
Bandai Wonderswan
Bandai Wonderswan
Capcom
Colecovision
DreamCast
Family computer disk system
Game&Watch
GameBoy
GameBoy Advance
GameBoyColor
Game Gear
Intellivision
Lynx
MAME
Master System
Mega Drive
Microsoft MSX
NAOMI
Neo Geo
Neo Geo Pocket
NeoGeo Pocket C
NINTENDO NES
Nintendo 64
PC Engine
Playstation 1
Sega32x
SG-1000
Super Nintendo
Supergrafx
Vectrex
Virtual Boy

op een kleine uitzondering na zijn dit allemaal concoles..?
er zal niet veel meer zijn..?

kwaliteit van het ding is btw grandioos

Retro Rulez Altijd op zoek naar oude retro systemen...

Verwijderd

kimahri schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 17:37:
ik heb een retro station gekocht (rond de 100 euro)
dit bevat de volgende console emulators

Amiga
Amstrad CPC
Atari 2600
Atari 5200
Atari 7800
Atomiswave
Bandai Wonderswan
Bandai Wonderswan
Capcom
Colecovision
DreamCast
Family computer disk system
Game&Watch
GameBoy
GameBoy Advance
GameBoyColor
Game Gear
Intellivision
Lynx
MAME
Master System
Mega Drive
Microsoft MSX
NAOMI
Neo Geo
Neo Geo Pocket
NeoGeo Pocket C
NINTENDO NES
Nintendo 64
PC Engine
Playstation 1
Sega32x
SG-1000
Super Nintendo
Supergrafx
Vectrex
Virtual Boy

op een kleine uitzondering na zijn dit allemaal concoles..?
er zal niet veel meer zijn..?

kwaliteit van het ding is btw grandioos
Een linkje o.i.d. van het apparaat wordt vast gewaardeerd ;)

• Petje72
Retro in een nieuw jasje :*) juli 2020 besteld, vandaag ontvangen 8)7
Eerste en laatste keer dat ik iets bestel bij Limited Run, dat eeuwen wachten is niks en communicatie over levertijden etc is drama. En het is f*cking duur.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LHZ87ZTMeGN-3GFO86qVb4aMCNY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZLQ4yTeHOSOYYnePgWI0xU4p.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 14% gewijzigd door Petje72 op 09-04-2021 21:04 ]

Verwijderd

Exorcist schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 20:49:
Xbox One is allang retro, niet? :+

[Afbeelding]

Als toekomstig leuk retro-verzamelobject dan maar ;)
Is dat wat die game? Ik hoor er gemixte verhalen over.
Verwijderd schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 21:01:
[...]

Is dat wat die game? Ik hoor er gemixte verhalen over.
De game is van Pendulo studio's, die bijv. ook de Runaway serie gemaakt hebben. Het haalt die kwaliteit niet, maar ik vond het desondanks erg vermakelijk. Maar: destijds (uit)gespeeld op PS4 (Pro) en die had toch wel flink last van technische glitches. Zou misschien gepatched kunnen zijn inmiddels, speelde hem direct na release.

/Herstel: Microids, van Yesterday Origins, wat een degelijke titel was a la Broken Sword.

@Petje72 zolang onderweg geweest...??

[ Voor 11% gewijzigd door Exorcist op 09-04-2021 21:41 ]

• Petje72
Exorcist schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 21:03:
[...]
---

@Petje72 zolang onderweg geweest...??
Yes/No, productie is echt drama. Alle (leuke) games zijn pre-order, beperkte oplage uiteraard, zodra alle preorders op zijn en betaald beginnen ze pas met productie en dat laatste duurt echt lang. Het verzenden ansich viel mee, 14 dagen zoiets vanuit USA.
Petje72 schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 21:07:
[...]

Yes/No, productie is echt drama. Alle (leuke) games zijn pre-order, beperkte oplage uiteraard, zodra alle preorders op zijn en betaald beginnen ze pas met productie en dat laatste duurt echt lang. Het verzenden ansich viel mee, 14 dagen vanuit USA zoiets.
Leuke van dit soort dingen is dat je het tussentijds vergeet en er ineens een aangename verrassing op de deurmat valt :+

• Petje72
Exorcist schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 21:08:
[...]

Leuke van dit soort dingen is dat je het tussentijds vergeet en er ineens een aangename verrassing op de deurmat valt :+
Dat wel enigszins maar ik was meer bang dat ze niet gingen leveren of pakket lost in limbo was...

Ik had 2 items besteld, ook een beetje om verzendkosten te besparen, maar ze versturen pas, als al je items van je bestelling klaar zijn.

• Bruiser
  • Niet online
Die Star wars Episode 1 Racer remake had ik zelf ook heel graag gehad. De pre-sale heb ik gemist en intussen veel duur geworden helaas :(

Gisteren werd de Analogue Super NT trouwens opnieuw aangeboden in Analogue’s hun webshop. Heb daar maaaanden op zitten wachten. Had mijn order enkele minuten nadat de shop open was besteld, daarna 40min in een queue beland om vervolgens de melding te krijgen dat het uitverkocht is...

Intussen werd ebay flooded met nieuwe “confirmed order” aanbiedingen voor het dubbele, driedubbele of zelfs meer van de prijs 🤬

(Retro) Game collectie

• PsYgHo
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
De nt mini noir, was er ook, weer even als goed is...
Zelfde lot denk ik...

Blijft hetzelfde.... als altijd...

Hier mijn super nt, en mega sg vorig jaar al verkocht, en over op MISTer.
De super nt is het langste gebleven, pas nadat ik de SNAC had, was ik overtuigd om mijn super nt ,ook weg te doen... zie ook mijn verhaal in het "mister en fpga topic"

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

Verwijderd

Nooit geweten dat the chronicles of riddick voor PS3 een remaster bevat van de orginele xbox game... Maar blijkbaar staat die op de disc

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FilA4A1OP3AsjC6jnciIhdhsUUQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tREIdIBugklbVkg1ZYbmkmUb.jpg?f=fotoalbum_large

Verwijderd

Even een lijstje samen gesteld na aanleiding van lekende caps in snes cart van @Exorcist

PCB's Titel
SHVC-1A8F-01 Wide Taiyouban
SHVC-1C0N  Starwing / Starfox
SHVC-1C0N5S-01 Starwing / Starfox
SHVC-1C0N5S-02 Starfox jap
SNSP-1C0N5S-01 Starwing / Starfox
SHVC-1CA0N5S-01 Vortex / Dirtracer
SHVC-1CA0N6S-01 Dirt Trax FX
SHVC-1CA6B-01 Stunt Race FX batterij
SHVC-1CB0N6S-01
SHVC-1CB0N7S-01 Doom
SHVC-1CB5B-01 Super Mario World 2 batterij
SHVC-1CB5B-10 Super Mario World 2 batterij
SHVC-1CB5B-20 Super Mario World 2 batterij
SHVC-1CB7B-01 Wintergold batterij
SHVC-1DE3B-01 jap
SHVC-BDH3B-01 jap
SHVC-LDH3C-01 jap
SHVC-2E3M-01 Metal Combat : Falcon's Revenge batterij
 SNSP-1L0N3S-01 Dragon Ball Z hyper dimension
SNSP-1L3B-01 PGA tour 96 batterij
SHVC-1L3B-02 jap
SNSP-1L3B-10 Kirby's Fun Pak batterij
SHVC-1L3B-11  jap
SNSP-1L3B-20 PGA European tour batterij
SHVC-1L5B-01 jap batterij
SHVC-1L5B-02 usa
SHVC-1L5B-10 usa
SHVC-1L5B-11 usa
SHVC-1L5B-20 usa
SHVC-1L8B-01 jap batterij
SNSP-1N0N-01 Street Fighter Alpha 2
SHVC-LN3B-01 jap
super game boy boards

Materiaal kosten zullen meevallen, maar de transport kosten zal de prijs aardig opvoeren...

• kimahri
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15-07 00:49

Retro Rulez Altijd op zoek naar oude retro systemen...

• Liegebeest
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:02
Verwijderd schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 17:47:
[...]

Een linkje o.i.d. van het apparaat wordt vast gewaardeerd ;)
't klonk eerder haast als spam.

* korte tekst
* lange opsomming van console namen
* "het ding is fantastisch!"

... Uhm... :O

Ik ga d'r van uit dat OP het apparaat van "explosion of fun" bedoelt, wat basically een Android boxje is met een SD kaart vol met ROMs. Die, plus een aantal concurrenten, zitten in deze JijBuis review -> YouTube: The Best Retro Station Console Systems for 2020 / TOP 10

[ Voor 34% gewijzigd door Liegebeest op 10-04-2021 19:43 ]

Liege, liege, liegebeest!

Verwijderd schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 14:20:
Nooit geweten dat the chronicles of riddick voor PS3 een remaster bevat van de orginele xbox game... Maar blijkbaar staat die op de disc

[Afbeelding]
Onder dezelfde of soortgelijke noemer:

YouTube: Hidden and Unlockable Games for The Original Xbox - PART 2 | MVG

MVG die meerdere games bespreekt die al dan niet verborgen games op de disc bevatten.
Verder en alleen maar uit het hoofd, kan geen lijst zo snel:

- Medal Of Honor (limited edition meen ik) bevat de PS2 versie op disc (maar dan "HD")

En natuurlijk games als Ridge Racer 4 die deel 1 (al dan niet op een extra bijgevoegde disc) bijgevoegd hebben. Quake 4 (Xbox 360) die Quake 2 bijgevoegd heeft etc.

Heb volgens mij nog wel andere games die aan de criteria voldoen maar moet ik 's even induiken.

Verwijderd

Liegebeest schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 19:28:
[...]

't klonk eerder haast als spam.

* korte tekst
* lange opsomming van console namen
* "het ding is fantastisch!"

... Uhm... :O

Ik ga d'r van uit dat OP het apparaat van "explosion of fun" bedoelt, wat basically een Android boxje is met een SD kaart vol met ROMs. Die, plus een aantal concurrenten, zitten in deze JijBuis review -> YouTube: The Best Retro Station Console Systems for 2020 / TOP 10
Ach ja, het is ook niks voor mij, maar voor sommige mensen kan zo'n kastje een mooie kant & klaar oplossing zijn.

De liefde voor retro games komt in alle soorten en maten ;)

Verwijderd

Exorcist schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 22:32:
@snefkens dit al gelezen?

geek: Volledige port TimeSplitters 2 blijkt verborgen in arcadekast in Homefr...

Sowieso, TimeSplitters is echt geweldig om lokaal met vrienden te spelen...tijdloos :)
Ja, ik had het gelezen. Heel tof! Moet alleen homefront nog een keer halen. Dan ga ik dit zeker proberen. Homefront was alleen niet echt een hoogstaande game volgens mij hahaha. Maar timesplitters is zeker een goede game, ik moet altijd weer aan goldeneye denken als ik die game speel.
Verwijderd schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 23:28:
[...]

Ja, ik had het gelezen. Heel tof! Moet alleen homefront nog een keer halen. Dan ga ik dit zeker proberen. Homefront was alleen niet echt een hoogstaande game volgens mij hahaha. Maar timesplitters is zeker een goede game, ik moet altijd weer aan goldeneye denken als ik die game speel.
Ook niet geheel onlogisch gezien er veel ex-Rare medewerkers het spel in elkaar hebben weten te zetten :)
Gaat op m'n lijstje bij een volgend game-avondje weer in ieder geval :+

Verwijderd

Exorcist schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 23:30:
[...]

Ook niet geheel onlogisch gezien er veel ex-Rare medewerkers het spel in elkaar hebben weten te zetten :)
Gaat op m'n lijstje bij een volgend game-avondje weer in ieder geval :+
Klopt, die medewerkers zitten nu bij dambuster studios. Alleen daar komt niet heel veel uit. Alleen homefront wat geen hoogstaande game was en daarna niks meer. Jammer, had wel gehoopt dat ze weer wat moois zouden maken.

Verwijderd

Weer wat spellen in huis :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0JAadNqW69rtASYCIdVfEAZNEck=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Gr3dn2Nqa1P9kvh1G9kTKUSK.jpg?f=fotoalbum_large

• Bruiser
  • Niet online
Outrun... nice 😎

Ik heb ook wat nieuws ontvangen de voorbije week:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GFCV9G29EYhiJH10-koZ_s-p85E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BCBZWwsmuL00uJQVeZabZwcz.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lQge4DsnepZy5ouWQ-m50D5axEM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Bskb5YaSszGX9BFPUz8kfa3a.jpg?f=fotoalbum_large

(Incl G-con receivers maar die zijn al gemonteerd)

Wel net tot de constatatie gekomen dat PS2 Time Crisis games niet werken op een PS3 60GB met die G-Con 3 jammer genoeg. Ik dacht eindelijk een manier te hebben gevonden om die lightgun games toch te kunnen spelen op men LCD tv...
Dat was eigenlijk waarom die G-con 3 persé wou hebben 🙄😞

(Retro) Game collectie

Verwijderd

Bruiser schreef op zondag 11 april 2021 @ 13:08:
[...]

Outrun... nice 😎

Ik heb ook wat nieuws ontvangen de voorbije week:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

(Incl G-con receivers maar die zijn al gemonteerd)

Wel net tot de constatatie gekomen dat PS2 Time Crisis games niet werken op een PS3 60GB met die G-Con 3 jammer genoeg. Ik dacht eindelijk een manier te hebben gevonden om die lightgun games toch te kunnen spelen op men LCD tv...
Dat was eigenlijk waarom die G-con 3 persé wou hebben 🙄😞
Rayman legends op de Vita is ook een aanrader!

Time crisis 2 en 3 zijn alleen compatible met de gcon 2

Verwijderd

Moet nog steeds zo'n gun adapter voor de move aanschaffen.
Zijn wel wat spellen die dat ondersteunen.

Overweeg ook een kleine crt voor de oudere lightgun games.
Alleen nog geen idee of het te doen is op een kleiner oppervlakte?

• LaFleche
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 05-09 00:30
Zit zelf te wachten op de sinden lightgun
Zou als het goed is een boel zorgen rond oudere lightgun games moeten weghalen.
.... En dan time crisis 5 spelen en ik zit zelfs te denken aan een dubbele voetpedaal voor de links-rechts modus die tc5 nodig heeft (en voor wie het nog niet weet... Ja tc5 is gedumped en speelbaar op pc)

• Bruiser
  • Niet online
Blijkbaar is enkel Time Crisis 4 compatibel met de G-Con 3...?

Wat een gemiste kans.
In dit geval zijn hacks dan wel heel nuttig... hopelijk komt er ooit iemand op om alle lightgun games compatibel te maken met de guncon 😄

Had ook graag House of the Dead voor PS3 gehad om te spelen met de G-con ipv de Move controller (hoe richt je ook met zo’n bol 🤪)

Iemand ervaring met de move als gun? Werkt dat goed?

Buiten dat ben ik ook een beetje huiverig om continue een camera op mij te hebben gericht. Wie zegt dat die enkel actief is als dit nodig is voor de game... of zelfs als de console uitstaat 🤔

[ Voor 18% gewijzigd door Bruiser op 11-04-2021 15:52 ]

(Retro) Game collectie

Verwijderd

Bruiser schreef op zondag 11 april 2021 @ 15:49:

Wat een gemiste kans.
In dit geval zijn hacks dan wel heel nuttig... hopelijk komt er ooit iemand op om alle lightgun games compatibel te maken met de guncon 😄

Had ook graag House of the Dead voor PS3 gehad om te spelen met de G-con ipv de Move controller (hoe richt je ook met zo’n bol 🤪)

Buiten dat ben ik ook een beetje huiverig om continue een camera op mij te hebben gericht. Wie zegt dat die enkel actief is als dit nodig is voor de game... of zelfs als de console uitstaat 🤔
En rising storm en deadstorm pirates zijn compatible :

Wikipedia: GunCon

• LaFleche
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 05-09 00:30
Bruiser schreef op zondag 11 april 2021 @ 15:49:

Wat een gemiste kans.

Er is ook nog time crisis razing storm. Bevat naast tc4 ook nog tc razing storm en een piraten shooter.
Dit spel laat zich naast de gcon3 ook met de move bespelen
Ik kan je zeggen dat tc4 en razing storm echt beter spelen met gcon3
De move alleen is niet lekker spelen.. De Trigger is te soft en zo'n plastic gun waarin je de move plaatst is aan te raden.
Waar ikzelf problemen mee heb is dat de move regelmatig de weg lijkt kwijt te zijn. Dan mik je op de tv in het midden en dan zit je ineens ergens in een hoek met je cross-hair (als je begrijpt wat ik bedoel)... Weer resetten en doorgaan. De wii met z'n wiimote is veel secuurder en stabieler.
House of the Dead overkill is op ps3 dan weer qua graphics mooier maar op de wii beter speelbaar

• elsympatico
Ik kan nog steeds mijn verleden week aangekochte psNetwork games niet downloaden , blijft foutmelding geven .

Spijtig had een week vakantie en dan heb je dit voor .

Verwijderd

elsympatico schreef op zondag 11 april 2021 @ 18:52:
Ik kan nog steeds mijn verleden week aangekochte psNetwork games niet downloaden , blijft foutmelding geven .

Spijtig had een week vakantie en dan heb je dit voor .
Welke foutmelding krijg je precies?

Ik heb namelijk nergens last van. Misschien de database opnieuw laten rebuilden via het recovery menu?

Veel mensen op Reddit hebben bepaalde foutmeldingen kunnen oplossen. Kijk daar ook even.

• Bruiser
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 11 april 2021 @ 18:58:
[...]

Misschien de database opnieuw laten rebuilden via het recovery menu?
Dat heeft vorige week bij mij ook geholpen, zowel op de ps3 als op de vita trouwens.

[ Voor 8% gewijzigd door Bruiser op 11-04-2021 20:34 ]

(Retro) Game collectie

• 3style

3style

...

Nice, ik heb Outrun 2 vorige week ook gekocht om te spelen op de Xbox 360. Wat een vette game blijft dat.
Verwijderd schreef op zondag 11 april 2021 @ 13:41:
Moet nog steeds zo'n gun adapter voor de move aanschaffen.
Zijn wel wat spellen die dat ondersteunen.

Overweeg ook een kleine crt voor de oudere lightgun games.
Alleen nog geen idee of het te doen is op een kleiner oppervlakte?
Ik weet niet beter als iemand uit '82. "Vroeger" was "klein" normaal. Dus zeker voor NES/SNES/PS1 zou dat prima moeten zijn.

• Bruiser
  • Niet online
3style schreef op zondag 11 april 2021 @ 21:54:
[...]

Nice, ik heb Outrun 2 vorige week ook gekocht om te spelen op de Xbox 360. Wat een vette game blijft dat.
Kostelijke game intussen...

(Retro) Game collectie

• 3style

3style

...

Exorcist schreef op zondag 11 april 2021 @ 22:48:
[...]

Ik weet niet beter als iemand uit '82. "Vroeger" was "klein" normaal. Dus zeker voor NES/SNES/PS1 zou dat prima moeten zijn.
Voor de NES vind ik klein ook leuker, ik speel deze games daarom ook op een 14 inch pvm, maar dat ligt inderdaad ook aan het oude nostalgische gevoel.

• TTC
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 09-11 21:53

TTC

Bruiser schreef op maandag 12 april 2021 @ 09:23:
[...]

Kostelijke game intussen...
Valt nog mee, het is Outrun 2006: Coast 2 Coast dat een dure grap geworden is.

Lang geleden dat ik hier zelf nog eens iets gepost heb, maar mijn nieuwe retro hoekje wil ik wel delen met jullie :):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RY3nDYKmv_-ddlP56RHNS3ixF-s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sihHqeXmpAS8fJ7pw0tJ7u4Y.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4BZNe2Srz7e3cTPEmz2DKSMpncY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3aO0GXlGDZurMBS8uk6C5kw4.jpg?f=fotoalbum_large

• Raem
TTC schreef op maandag 12 april 2021 @ 13:01:
[...]

Valt nog mee, het Outrun 2006: Coast 2 Coast dat een dure grap geworden is.

Lang geleden dat ik hier zelf nog eens iets gepost heb, maar mijn nieuwe retro hoekje wil ik wel delen met jullie :):
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Netjes! Ik moet mijn kamer ook opnieuw gaan inrichten. Vanwege een tweeling die er over een paar maanden aankomt heb ik mijn gameroom verplaatst naar zolder. Moet de ruimte daar helaas delen met andere huishoudelijke spullen, dus het is een beetje een zooitje nu.
Maar goed, zal er straks voorlopig toch weinig zitten. :P

• Ronwiel
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
@TTC mooi clean en zo te zien alleen echt datgene gekocht wat je wil hebben en niet perse voor de massa gegaan?

Ik zie overigens dit type crt vaker voorbij komen in dit topic. Is daar een reden voor?

• TTC

TTC

Ronwiel schreef op maandag 12 april 2021 @ 13:24:
@TTC mooi clean en zo te zien alleen echt datgene gekocht wat je wil hebben en niet perse voor de massa gegaan?

Ik zie overigens dit type crt vaker voorbij komen in dit topic. Is daar een reden voor?
Thanks!
En inderdaad, bewust gekozen voor enkel de spellen die ik wil spelen te verzamelen, anders had ik al lang grotere kasten moeten aanschaffen vrees ik haha.

De CRT is een Sony PVM20M4E, en die zie je in deze kringen wel vaker voorbij komen voor verschillende reden. In mijn geval was het voornamelijk voor de beeldkwaliteit (800TVL :9~ ) en het naadloos ondersteunen van NTSC consoles.

• 3style

3style

...

Ronwiel schreef op maandag 12 april 2021 @ 13:24:

Ze komen wel eens langs, maar worden wel steeds schaarser en kostbaarder. Ik zie dat PC CRT monitoren ook al aardig duuder zijn geworden trouwens (de betere dan).

Dit waren vroeger professionele monitors in studio's/ziekenhuizen. Ze hebben een scherp beeld (zeker met RGB) met vaak veel aansluitmogelijkheden en oude consoles kun je er dus super goed op spelen.
Ik heb er zelf ook twee en het maakt retrogamen voor mij een stuk leuker. En zeker als je van echte scanlines houdt :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/X_acaWlCJdWd_cSOPU9OE49MXIg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/K3YRXWIYlYZS0eCDPCm6z8XU.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 22% gewijzigd door 3style op 12-04-2021 14:40 ]

• Henkje.doc
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18:01
Een vraagje indirect gerelateert aan Retro: Ben op zoek naar een hdmi switch 8 ports om het laatste stukje van de retro + current gen in orde te maken.

Zijn blijkbaar lastig te vinden of het is van 1 input naar 8 hdmi, en dat hebben we juist niet nodig :)

• Grumpmeister
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 01-11 17:28
Henkje.doc schreef op maandag 12 april 2021 @ 15:29:
Een vraagje indirect gerelateert aan Retro: Ben op zoek naar een hdmi switch 8 ports om het laatste stukje van de retro + current gen in orde te maken.

Zijn blijkbaar lastig te vinden of het is van 1 input naar 8 hdmi, en dat hebben we juist niet nodig :)
Ik gebruik deze zelf: pricewatch: Aten 8-Port HDMI Switch

Het is alleen geen 4K, dus ik heb nog een 4K HDMI switch (met 5 ports) erachter hangen. Alle retro dingen hangen verder aan de Aten. Verder wel positief erover.

FFXIV: Divyan Dawnborne | Switch FC: SW-8303-2261-5828 | Streamt obscure speedruns op Twitch

Verwijderd

Exorcist schreef op zondag 11 april 2021 @ 22:48:
[...]

3style schreef op maandag 12 april 2021 @ 11:00:
[...]

Voor de NES vind ik klein ook leuker, ik speel deze games daarom ook op een 14 inch pvm, maar dat ligt inderdaad ook aan het oude nostalgische gevoel.
Ja, maar iemand van uit '80 beschouwd veel dat wat vroeger groot leek, nu vaak klein :P

Ik heb niet echt nostalgische gevoelens bij de NES
Wij hadden alleen C64 thuis, die werd opgevolgd door een PC. Alleen bij vriendjes in de buurt en/of van school gespeelt.

• 3style

3style

...

Ja zo ging dat inderdaad. De C64 hadden mijn vriendjes weer :) en daarna de msx. Wij hadden thuis eigenlijk niet zoveel vroeger. Mijn eerste nes was eigenlijk al mazzel en praktisch onhaalbaar. Je moest net ouders hebben die dat wilden uitgeven of heel lang sparen.
Verwijderd schreef op maandag 12 april 2021 @ 17:23:
[...]

[...]

Ja, maar iemand van uit '80 beschouwd veel dat wat vroeger groot leek, nu vaak klein :P

Ik heb niet echt nostalgische gevoelens bij de NES
Wij hadden alleen C64 thuis, die werd opgevolgd door een PC. Alleen bij vriendjes in de buurt en/of van school gespeelt.
Ik bedoelde dus meer: de lightguns/zappers zullen vast werken, want dat was vroeger ook het geval...en toen was het gemiddelde TV formaat beduidend kleiner. Voor mij persoonlijk kan het niet groot genoeg zijn :+

Verwijderd

Exorcist schreef op maandag 12 april 2021 @ 18:21:
[...]

Ik bedoelde dus meer: de lightguns/zappers zullen vast werken, want dat was vroeger ook het geval...en toen was het gemiddelde TV formaat beduidend kleiner. Voor mij persoonlijk kan het niet groot genoeg zijn :+
Helaas niet veel ruimte voor groot, en 50hz is een must voor lightguns. En bij groot formaat trekken mijn ogen dat weer niet :/

Ga kijken of ik een klein schermpje op een arcade kast hoogte kan plaatsen.
Lijkt mij ook wat natuurlijker staand schieten.

• elsympatico
Verwijderd schreef op zondag 11 april 2021 @ 18:58:
[...]

Welke foutmelding krijg je precies?

Ik heb namelijk nergens last van. Misschien de database opnieuw laten rebuilden via het recovery menu?

Veel mensen op Reddit hebben bepaalde foutmeldingen kunnen oplossen. Kijk daar ook even.
Er is een fout opgetrden tijdens installatie (80029721)

Ik ben wel iets vergeten en dat zal het probleem zijn .Ik heb koelpasta vervangen bij men ps3 60Gb fat en batterij 2032 vervangen en dat is doordat de batterij vervangen is warsschijnlijk , maar wat kan ik er aan doen om dit op te lossen .Ik heb de ps3 wel juist hersteld , maar dit heeft het probleem niet verholpen .Ik zal is op reddit kijken .

Verwijderd

elsympatico schreef op maandag 12 april 2021 @ 19:14:
[...]

Er is een fout opgetrden tijdens installatie (80029721)

Ik ben wel iets vergeten en dat zal het probleem zijn .Ik heb koelpasta vervangen bij men ps3 60Gb fat en batterij 2032 vervangen en dat is doordat de batterij vervangen is warsschijnlijk , maar wat kan ik er aan doen om dit op te lossen .Ik heb de ps3 wel juist hersteld , maar dit heeft het probleem niet verholpen .Ik zal is op reddit kijken .
Heb je dit geprobeerd:

How to Fix PS3 Error Code 80029721

Make sure PS3 is turned off
Sign in on the PlayStation website
Navigate to Account Settings and then click on Security
Turn on 2-Step Verification
Click on Device Setup Password
Write down the password
Turn on PS3 and sign in using the Device Setup Password (NOT the usual PSN sign-in password)
Turn off PS3 and wait a couple of hours
Error code should be fixed, if not, wait some more time

• elsympatico
Zal morgen is proberen thx

Verwijderd

Iemand dit al gezien?

https://forum.psnprofiles...tches-for-some-ps3-games/

Sommige ps3 games kan je geen patches meer voor downloaden. Niet bekend of dit een tijdelijk probleem is. Sommige games geprobeerd en je kan inderdaad de patch niet downloaden.

Als dit niet tijdelijk is dan is dit wel erg slecht... Sommige games zoals castlevania hebben volgens mij de update nodig om de dlc te spelen.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 12-04-2021 21:08 ]

Verwijderd schreef op maandag 12 april 2021 @ 21:08:
Iemand dit al gezien?

https://forum.psnprofiles...tches-for-some-ps3-games/

Sommige ps3 games kan je geen patches meer voor downloaden. Niet bekend of dit een tijdelijk probleem is. Sommige games geprobeerd en je kan inderdaad de patch niet downloaden.

Als dit niet tijdelijk is dan is dit wel erg slecht... Sommige games zoals castlevania hebben volgens mij de update nodig om de dlc te spelen.
Wow. Als dat permanent is, dan is dat heel, heel slecht. Waarom zouden ze patches niet scheiden van de Store/DLC? Iets dat broodnodig is om een spel te starten moet je kunnen aanbieden tot je als bedrijf zelf ten onder gaat. :(

• gast7
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 10-11 14:42
Aan de andere kant waarom zou een bedrijf zoiets openhouden als de meeste mensen op de volgende generaties overstappen, er zijn niet genoeg mensen over die hierom zouden kraaien. interesse is denk ik wel een dingetje hier.

Zou voor een bedrijf zeer overbodig zijn om iets open te houden als een klein publiek hier nog gebruik van gaat maken.

Veel games met online gameplay daar vallen de servers al weg na een aantal jaren. Zulke games zijn qua gameplay al vrij snel waardeloos. De interesse bepaald de levensduur. als het te weinig is dan houdt het een keer op helaas.

Verwijderd

Exorcist schreef op maandag 12 april 2021 @ 22:44:
[...]

Wow. Als dat permanent is, dan is dat heel, heel slecht. Waarom zouden ze patches niet scheiden van de Store/DLC? Iets dat broodnodig is om een spel te starten moet je kunnen aanbieden tot je als bedrijf zelf ten onder gaat. :(
Het vreemde is dat het bij sommige mensen wel werkt en sommige niet. En het gaat nu om 30 games. Waarom alleen die? Het gerucht gaat ook dat er een api storing is bij Sony. Moeten maar afwachten.

Verwijderd

gast7 schreef op maandag 12 april 2021 @ 23:14:
Aan de andere kant waarom zou een bedrijf zoiets openhouden als de meeste mensen op de volgende generaties overstappen, er zijn niet genoeg mensen over die hierom zouden kraaien. interesse is denk ik wel een dingetje hier.

Zou voor een bedrijf zeer overbodig zijn om iets open te houden als een klein publiek hier nog gebruik van gaat maken.

Veel games met online gameplay daar vallen de servers al weg na een aantal jaren. Zulke games zijn qua gameplay al vrij snel waardeloos. De interesse bepaald de levensduur. als het te weinig is dan houdt het een keer op helaas.
Patches kosten weinig ruimte. En het zorgt ervoor dat sommige spelelementen blijven werken (dlc). Sommige games zijn onspeelbaar zonder de patch.

Waarom de complete download van games wel blijven aanbieden en niet de bijbehorende patch? Dat is natuurlijk wel erg vreemd...

Daarnaast biedt de concurrent nog backwards compatibiliteit aan en tevens werkt alles voor de Xbox 360 nog wel. Dus daar moet je als bedrijf ook naar kijken.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 12-04-2021 23:20 ]

• Bruiser
  • Niet online
Nog een nadeel ondervonden van het digitale era...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vI8TtLCfbXYQvCrSa0tUKcCL7cs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Aw07X8arph2I5TSub288tztq.jpg?f=fotoalbum_large

Heb deze game aangeschaft, speciaal voor LE gegaan met het idee dat de extra content op de disc staat. Niet dus...

Niet alleen is deze enkel met een code te downloaden, er staat ook expliciet bij vermeld dat je deze maar éénmaal kunt downloaden. Alsof dat niet genoeg was vervalt de code ook na een bepaalde datum.

Wat een in’t zak zetterij die digitale toestanden 🙄

(Retro) Game collectie

Verwijderd

Bruiser schreef op maandag 12 april 2021 @ 23:33:
Nog een nadeel ondervonden van het digitale era...

[Afbeelding]

Heb deze game aangeschaft, speciaal voor LE gegaan met het idee dat de extra content op de disc staat. Niet dus...

Niet alleen is deze enkel met een code te downloaden, er staat ook expliciet bij vermeld dat je deze maar éénmaal kunt downloaden. Alsof dat niet genoeg was vervalt de code ook na een bepaalde datum.

Wat een in’t zak zetterij die digitale toestanden 🙄
Toevallig net de dlc gekocht in de store voor deze game. Wel leuke dlc overigens en niet heel duur.

Hier een overzicht met games waarbij de dlc op de disc staat:

https://www.playstationtr...complete-edition-central/

Let op zitten meerdere categorieën in. Je moet kijken naar de categorie waar de dlc op de disc staat. Lijst is niet volledig volgens mij.

• Bruiser
  • Niet online
3,99€ Voor de DLC. Ik heb die gisteren dan ook maar aangeschaft... Er zijn ook nog 3 andere DLC maar het is mij onduidelijk of deze nu wel of niet in de LE zitten. Omdat de cover de gewone versie toont, tov bij dat ene pakket van 3,99€ de cover van de LE wordt getoond.

Trouwens, voor Ridge Racer 7 is er gratis DLC te downloaden, evenals voor NFS Undercover.

Ik ben al men PS3 games één voor één aan het afgaan om te kijken of er updates/patches nodig zijn én om de DLC te checken. Jammer dat die store zo traag is, of is dat alleen bij mij (console/internetverbinding?)

[ Voor 24% gewijzigd door Bruiser op 13-04-2021 08:16 ]

(Retro) Game collectie

• TTC

TTC

Grumpmeister schreef op maandag 12 april 2021 @ 16:24:
[...]

Ik gebruik deze zelf: pricewatch: Aten 8-Port HDMI Switch

Het is alleen geen 4K, dus ik heb nog een 4K HDMI switch (met 5 ports) erachter hangen. Alle retro dingen hangen verder aan de Aten. Verder wel positief erover.
Ik gebruik toevallig ook dezelfde Aten 8-Port HDMI Switch, kan hem ook aanraden.

Net nog een leuk pakje ontvangen, voor fans van de Sega Saturn controller:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9SQQr0HoJc0EK_Re6MgrY-g6pGU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eEJs8dJEvpfIo16CpbQZBgbf.jpg?f=fotoalbum_large

De perfecte controller voor shmups/fighters op de dreamcast, de ASCII PAD FT.

Verwijderd

Bruiser schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 08:13:
3,99€ Voor de DLC. Ik heb die gisteren dan ook maar aangeschaft... Er zijn ook nog 3 andere DLC maar het is mij onduidelijk of deze nu wel of niet in de LE zitten. Omdat de cover de gewone versie toont, tov bij dat ene pakket van 3,99€ de cover van de LE wordt getoond.

Trouwens, voor Ridge Racer 7 is er gratis DLC te downloaden, evenals voor NFS Undercover.

Ik ben al men PS3 games één voor één aan het afgaan om te kijken of er updates/patches nodig zijn én om de DLC te checken. Jammer dat die store zo traag is, of is dat alleen bij mij (console/internetverbinding?)
Klopt, er is gratis dlc voor RR7. Alleen duurt wel lang om te downloaden, omdat je alles individueel moet aanklikken.

Maar de huidige ontwikkelingen geven mij wel een stuk minder vertrouwen in het Playstation platform:

- Digitale store die dicht gaat voor de ps3. vita en psp
- Sommige patches die niet meer te downloaden zijn
- Al weken download errors bij veel mensen en Sony geeft niet thuis
- Ontwikkelaars niet op de hoogte stellen van de sluiting van de store. Waardoor sommige vita games niet eens meer kunnen uitkomen.

Eerlijk gezegd heb ik dan meer vertrouwen in Microsoft hoe ze dat nu doen om legacy software te behouden en ondersteunen. Ze hebben zelfs patches uitgebracht voor xbox classic en xbox 360 games om deze een hogere resolutie te geven.

• Bruiser
  • Niet online
Ja, alles apart aanklikken idd. Je zou verwachten dat ze zoiets deze tijd “iets” gebruiksvriendelijker kunnen maken... 🙄

Conclusie: Een digital-only console komt hier nooit binnen... Op die moment stopt current-gen gamen voor mij.

Voorts helemaal akkoord met je stelling.
Enja, Microsoft doet het beter.

(Retro) Game collectie

• gast7
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 10-11 14:42
Microsoft doet zeker wat dingen wat beter.

Het is alleen jammer dat ze haast geen exclusives hebben >:)

Ben benieuwd of die meme gaat verdwijnen met de xbox series x gezien ze bethesda hebben opgekocht.

• 3style

3style

...

@snefkens

Weet jij (of anderen hier) of de meeste PS3 games ook een aspect ratio ondersteunen van 4x3 (voor op een oudere monitor)? Bij games met widescreen heb je namelijk dan geen volledig beeld.
Voor de xbox 360 zie ik wel lijstjes met 480p/4x3 support.

[ Voor 6% gewijzigd door 3style op 13-04-2021 14:11 ]

Exorcist schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 14:28:
Eindelijk weer 's een PS1 spel erbij :) . En ik had een reden om Fantavision te kopen, weet alleen ff niet meer welke... / ah ja, launch title :+

[Afbeelding]
Nice, was de game Thrill Kill nou eigenlijk wel of niet gereleased? Het was geannuleerd maar zie er te koop staan. Zal wel niet orgineel zijn.. ;)
didado schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 14:44:
[...]

Nice, was de game Thrill Kill nou eigenlijk wel of niet gereleased? Het was geannuleerd maar zie er te koop staan. Zal wel niet orgineel zijn.. ;)
Was zo goed als af, maar is nooit uitgebracht. Dus de versie die circuleert is volledig speelbaar, maar nooit origineel in die vorm nee.

Verwijderd

3style schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 14:07:
@snefkens

Weet jij of de meeste PS3 games ook een aspect ratio ondersteunen van 4x3 (voor op een oudere monitor)? Bij games met widescreen heb je namelijk dan geen volledig beeld.
Voor de xbox 360 zie ik wel lijstjes met 480p/4x3 support.
Nee niet direct, volgens mij wel de meeste games die uitgekomen zijn in het begin van de ps3 (2007-2010). Maar daarna denk ik dat ze deze support wel hebben laten vallen eerlijk gezegd. In het begin van de ps3 waren er nog genoeg die hem op een oude crt aan hadden gesloten. Ik denk ook niet dat hier echt een lijst voor is, het staat ook niet op het doosje. Daar staat alleen of die PAL of 720P ondersteund. Ik denk dat het vooral uitproberen zal zijn.
Pagina: 1 ... 84 ... 224 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op, dit topic is om retro gaming en al haar facetten te bespreken, het is echter NIET de bedoeling om
- Games aan te schaffen (ruilen/lenen/etc.) van/via mede tweakers.
- Games te verkopen.
- Te vragen wat een game of console waard is.
- Een V&A advertentie te promoten.
- Dit topic is voor en door verzamelaars, s.v.p. geen opmerkingen ala 'Oh wat veel, speel je dat allemaal?' Dat voegt niets toe.