Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• Henkje.doc
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21:36
Exorcist schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 11:22:
[...]

3do, nee ;). Zou eerder een CD32 willen :*)
En we hebben het hier niet over PC's, Doom is leuk om op de consoles te vergelijken :P
Ben erg onder de indruk wat ze van Doom voor de Snes hebben gemaakt.
Aantal jaren geleden die game gekocht bij de plaatselijke used products voor iets van 5 euro.
Exorcist schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 11:22:
[...]

3do, nee ;). Zou eerder een CD32 willen :*)
En we hebben het hier niet over PC's, Doom is leuk om op de consoles te vergelijken :P
cd32 is eigenlijk zelfde laken een pad, hoewel daar ook wel aardig wat games voor uitgekomen zijn (meer dan 40 waarschijnlijk maar ik waag me niet meer aan cijfers :P ) enige nadeel is dat het bijna allemaal amiga ports waren, sommigen enhanced somige zo goed als identiek en sommige zelfs met kleine beperkingen) echt cd32 only games zijn er wel en vrij beperkte aantall vziw.
En ik haat de stock joypad, maar daar zijn zelf offciële alternatieven voor. En ook genoeg onofficiele volgens mij.
Verder helemaal eens dat we hier geen pc;s bespreken, maar wel de meest ideale manier om games te spelen toch? Maar goed, ieder zijn ding, ik geloof wel dat de jag versie een van de betere poort was als je de ps1 versie niet meetelt. (damn heb nu weer zin om die dr retro over doom te kijken :) )
Verwijderd schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 11:57:
@Sagat Jaguar heeft volgens mij ook maar 50 games, al zitten daar wel leukere games tussen dan die voor de 32X. De jaguar wil ik nog wel een keer hebben, maar dat is vooral omdat ik vroeger de jaguar heb gehad i.c.m tempest 2000. Die heb ik toen voor een prikkie kunnen kopen bij de intertoys. Ik weet niet wat er met de console is gebeurt eerlijk gezegd. Hahaha wellicht ooit verkocht, ik kan mij dat niet meer zo goed herrineren.

3DO heb ik zelf nooit zoveel mee gehad. Daar zijn wel meer games voor uitgebracht, maar ook niet anders dan op de Playstation is uitgebracht. Ook qua graphics verschilt het niet zo dat je het daar nog voor zou doen.
Ja jag heeft idd ook niet veel games vandaar dat ik hem samen noemde, in dus min of meer in dezelfde gefaalde console categorie zet. Ook hier zou ik het absoluut nog wel geinig vinden om er een te hebben, maar dan idd meer als plank purchase dan om daadwerkelijk mee te gamen, helemaal met de wazig cd uitbreiding die er ook nog is! En ook hier is de controller hrmmm niet mijn voorkeur zullen we maar zeggen
Zou het wellicht nog wel geinig vinden om dan wat homebrew dingen te spelen, maar om eerlijk te zijn geen concrete voorbeelden.
:+

3do: die zie ik bijna als een playstation 0.5 met road rash en need for speed voor de tijd echt vooruitstrevende games maar die (en anderen) zijn dus ook naar ps1/sat gekomen en vaak ook beter! Dus dan is de noodzaak wat minder. De 3do heeft in mijn intersse gebied wel 2 goede games, super streetfighter 2 turbo en samurai showdown. Maar goed, tenzij ik de staat loterij win verwacht ik niet dat ik dit actief ga verzamelen.
En ik lees 263 games gereleased! dat is meer dan 32x en jaguar (na ja ex cd dan :P ) samen hehe
Toch aan cijfers gewaagd, maar wel wiki bekeken :+

Oh en de absolute topper (nou ja in de soort van bekend categorie, volgens mij is er letterlijk een console waar nog minder voor uitgekomen was, handheld ding ofzo, om nog maar te zwijgen dat je in de pong tijd gewoon console met 1 ingebouwde game had, and that was it)
de supergrafx
Eigen soort van ps4 naar ps4 pro stap en wel ook backward compatible, maar 5 games dacht ik?
wiki check....
yup klopt :*)
Henkje.doc schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 12:56:
[...]

Ben erg onder de indruk wat ze van Doom voor de Snes hebben gemaakt.
Aantal jaren geleden die game gekocht bij de plaatselijke used products voor iets van 5 euro.
Technisch knap idd. Maar hrmm niet mijn favo manier om het te spelen :P
(doom was de game die me pc gamer maakte.......dus ja semi autistisch over dit onderwerp :+ )

[ Voor 13% gewijzigd door Sagat op 29-01-2021 13:45 ]

10 second ninja DONE

Verwijderd

@Sagat Ik vind zelf de saturn ook nog lastig. Omdat de games enorm duur zijn en de meeste zijn ook op de Playstation uitgebracht. Nu is er een enorm verschil in hardware, de saturn was gemaakt voor 2d games. Maar met diverse technieken kunnen ze toch 3d op het scherm toveren. Dus alle 3d games zijn meestal op de Playstation beter. Alleen de 2d games zijn dan wel weer uitmuntend op de saturn. Alleen jammer dat er zo weinig gebruik van gemaakt is. En de echt goede games zijn onbetaalbaar.

Zelfde met de megacd. Tja veel spellen waren niet heel veel beter dan de megadrive versie. Alleen dan met betere audio en FMV toegevoegd. De FMV only games zijn nu slecht te spelen eerlijk gezegd. Alleen Terminator vind ik echt een toffe game op de megacd.

Maar genoeg andere obscure hardware te vinden, zoals de Nokia n-gage, cd-i etc.

Ik denk altijd maar zo, er is een reden dat het slecht verkocht. Vaak als je het nu terug speelt is het ook niet echt heel leuk. Er zijn uitzonderingen (Zoals de dreamcast). Daarom zijn ook games die heel zelfzaam zijn leuk voor collector's. Maar vaak zijn het geen leuke games, omdat ze slecht hebben verkocht (uitzonderingen zijn er hier ook, symphony of the night)
De sat heef ern geweldige libray als je jap games meeneemt, en vooral in deze categorieën
-shmups, one on one fighters en rpg’s.
Absoluut ook andere genres natuurlijk maar imho zijn deze waar de meeste top games zitten.

Maar eens prijzen zijn niet leuk. Dan maar liever een keer bloeden voor ODE.

Megacd idem hoewel ik die library stukken minder vind. Ook maar 250-300 mega cd games vs 1100+ oid saturn games (sorry wiki even lastig dus neem cijfers met korreltje zout)
Wellicht nog ooit mijn everdrive inruilen voor een die ook megacd speelt...maar door de library en goede mister emu weinig drive...

Hoop vanaaf ook saturn emulatie op series s te testen, dus kijken of dat bevalt, wel goede dingen gehoord!

10 second ninja DONE

Sagat schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 13:38:
[...]

cd32 is eigenlijk zelfde laken een pad, hoewel daar ook wel aardig wat games voor uitgekomen zijn (meer dan 40 waarschijnlijk maar ik waag me niet meer aan cijfers :P ) enige nadeel is dat het bijna allemaal amiga ports waren, sommigen enhanced somige zo goed als identiek en sommige zelfs met kleine beperkingen) echt cd32 only games zijn er wel en vrij beperkte aantall vziw.
En ik haat de stock joypad, maar daar zijn zelf offciële alternatieven voor. En ook genoeg onofficiele volgens mij.
Verder helemaal eens dat we hier geen pc;s bespreken, maar wel de meest ideale manier om games te spelen toch? Maar goed, ieder zijn ding, ik geloof wel dat de jag versie een van de betere poort was als je de ps1 versie niet meetelt. (damn heb nu weer zin om die dr retro over doom te kijken :) )

[...]

(doom was de game die me pc gamer maakte.......dus ja semi autistisch over dit onderwerp :+ )
Nee, dat zijn consoles wat mij betreft ;)

Jag was idd één van de beste versies van Doom. PS1 ook. Saturn not so much. Heb ze allemaal liggen (ook de SNES en 32X versie) en vind het allemaal wel wat hebben, gewoon omdat het een prestatie is om ze te hebben draaien op dat soort consoles (zoals @Henkje.doc al zegt. Doom op een 3, weet ik hoeveel MHz CPU (SNES), bijzonder. Al hielp de FX chip wel ;)

• gast7
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 10-11 14:42
het punt is dat mega cd games ondanks de betere grapics en het geluid eigenlijk nooit beter zijn

robo aleste is niet beter dan musha in eigenlijk alle aspecten

arcade ports als final fight kan je beter elders spelen.

sega cd is een console waarbij je de spellen speelt voor een iets andere ervaring.

Ik zou zelf zeggen het geluid is waarschijnlijk het grootste verschil wat zeker niet altijd beter is.

grafisch is het veelal juist slechter dan de megadrive mede omdat de console faalde en dus niet heel veel games kreeg.

FMV kan je naar mijn mening negeren dat maakt een game zeker niet beter. zitten best wat obsecure titels in die vrij goed zijn maar het is niks in vergelijking met andere sega consoles.

Verwijderd

Vandaag nog een 14" pvm binnen gekregen met component en rgb. Werd voor een paar tientjes aangeboden. Dus kon ik niet laten liggen. Is er ook nog 1 onderweg zonder rgb. Maar wel s-video. Ook maar voor 30 euro gekocht. Voor dat geld laat ik geen PVM liggen. Ook al is het een kleine ;-)

Hopelijk nog een keer een 20" scoren die ook 480p aan kan. Maar die zijn enorm zeldzaam. Dus zal wel niks worden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mneT22zK5LQ6tQ3oMOGlk8YUHLk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/epPw7TrXimfbhNCRhHX1lS7b.jpg?f=fotoalbum_large

• PizzaSamurai
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 22-01 21:21
PizzaSamurai schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 12:04:
Ik heb trouwens een dingetje met die goedkope 5 weg scart switches... Ik heb laatst een Sony Trinitron TV gekocht, en het irriteerde me nu een paar dagen dat ik de kleuren niet helemaal goed kon krijgen. Het beeld was ontzettend donker, ondanks dat de brightness bijna helemaal op z'n max stond.

Vandaag ben ik eens goed gaan kijken wat het probleem is, en heb mijn SNES direct ingeplugd in de TV. Ik merk dat het beeld ineens een stuk helderder en duidelijker is. Er is een duidelijk verschil met wanneer hij door de scart switch gaat, en wanneer niet. En de schakelaar van de SNES is de enige die ik ingeschakeld heb.

Misschien dat ze toch wat mankementen vertonen op den duur...
Ik heb ontdekt wat het probleem hier was. Om een of andere reden geeft mijn VCR storing in het signaal, waardoor het beeld een tandje donkerder wordt. Zelfs al staat de schakelaar niet aan, als de VCR scart in dezelfde switch zit als mijn NES, SNES, of welke console dan ook, is het beeld donkerder dan normaal. Super vaag. Ik laat de VCR er maar uit voorlopig, I guess.

• PizzaSamurai
Verwijderd schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 15:14:
Vandaag nog een 14" pvm binnen gekregen met component en rgb. Werd voor een paar tientjes aangeboden. Dus kon ik niet laten liggen. Is er ook nog 1 onderweg zonder rgb. Maar wel s-video. Ook maar voor 30 euro gekocht. Voor dat geld laat ik geen PVM liggen. Ook al is het een kleine ;-)

Hopelijk nog een keer een 20" scoren die ook 480p aan kan. Maar die zijn enorm zeldzaam. Dus zal wel niks worden.

[Afbeelding]
Ik was altijd in de veronderstelling dat je deze bakbeesten niet echt kunt versturen. Hoe fix je dat dan? Betaal je geen kapitaal aan verzendkosten?

Verwijderd

PizzaSamurai schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 15:21:
[...]

Ik was altijd in de veronderstelling dat je deze bakbeesten niet echt kunt versturen. Hoe fix je dat dan? Betaal je geen kapitaal aan verzendkosten?
Deze is niet zo zwaar (17KG), tot 23 KG kan gewoon via postnl. Verzendkosten is 13 euro: https://jouw.postnl.nl/?p...turen#!/versturen/details

Voor dat geld kan ik niet heen en weer rijden.

• 3style
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-09 19:10

3style

...

PizzaSamurai schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 15:21:
[...]

Tot 20kg moet wel lukken denk ik. Die 14inch pvms zijn niet heel zwaar.
Ik heb een BVM en die is zeker 30 kg.

• PizzaSamurai
Ah okee. Niet bang dat ie kapot gaat ofzo? Het beeld is toch van glas, en die tjappies van PostNL gaan er nog wel eens hardhandig mee om.

Verwijderd

PizzaSamurai schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 15:43:
Ah okee. Niet bang dat ie kapot gaat ofzo? Het beeld is toch van glas, en die tjappies van PostNL gaan er nog wel eens hardhandig mee om.
Dat is gewoon een kwestie van goed verpakken. Ook een glazen vaas kan je gewoon online bestellen en laten bezorgen. Als je het maar goed verpakt dan gaat het niet kapot.

Verwijderd

Heel erg off topic, maar ik wilde het toch even delen. De series x is binnen gekomen! Maar uiteraard ga ik er ook retro games op spelen. Te beginnen met f.e.a.r.. Ik weet alleen nog niet of die compatible is.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xNsuHW3pWEXx7IYuThkEpckvQbI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ho1cLcplGs6Kak7Jgz9HO6Bi.jpg?f=fotoalbum_large
Verwijderd schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 22:49:
Heel erg off topic, maar ik wilde het toch even delen. De series x is binnen gekomen! Maar uiteraard ga ik er ook retro games op spelen. Te beginnen met f.e.a.r.. Ik weet alleen nog niet of die compatible is.

[Afbeelding]
Ik ben meer nieuwsgierig ernaar hoe Retroarch er op presteert. :9~

https://www.google.com/am...n-xbox-series-x-or-s/amp/
didado schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 23:30:
[...]

Ik ben meer nieuwsgierig ernaar hoe Retroarch er op presteert. :9~

https://www.google.com/am...n-xbox-series-x-or-s/amp/
Moet je @Sagat ook even voor polsen, die is bezig met z'n S daarvoor. Ik laat mijn X in ieder geval gewoon standaard, mijn dev. account staat op een ongebruikte One. Maar zou nog graag een S willen voor RA t.z.t., maar ik ben wel afhankelijk van Sagat's ervaring(en) :+

Verwijderd

Dan ga ik the medium als eerste installeren.
Exorcist schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 23:37:
[...]

Moet je @Sagat ook even voor polsen, die is bezig met z'n S daarvoor. Ik laat mijn X in ieder geval gewoon standaard, mijn dev. account staat op een ongebruikte One. Maar zou nog graag een S willen voor RA t.z.t., maar ik ben wel afhankelijk van Sagat's ervaring(en) :+
Vooropgesteld dat dit hier op het forum een grijs gebied is en ik dus geen enkele tips mag geven. Maar inderdaad gister wat mee geprutst en eerste indruk is heel goed. Weet ook dat ik niet iemand ben die heel gevoelig is voor fps en lag normaliter hoewel ik absoluut wel merk hoeveel beter iets als mister presteert vs standaard ra spul.

Maar ik heb dus kort sega rally gespeeld en dat kwam overeen met mijn echte saturn ervaring zoals ik bem herinner. Wil nog wel cross testen, dus op mijn echte saturn en dan naar de series s en vica versa. Kijken hoe dat voelt.
Ook xmen vs streetfighter speelde hoe ik het verwacht (hoewel ik die dus niet voor de echte hardware heb, en ook niet van de 1 frame 30 hits combo’s ben :+ )
Ook een paar shmups gedaan, en outrun (die ik kapotgespeeld heb op de md...err nou ja mostly sw emu maar ook mister en echte md ;) )
En ja geen klachten, heel soms klein hikje als het spel start. Maar ik speel vanaf een antieke usb 3.0 stick. Denk dat externe ssd the way to go is, hoewel ik zeker ook nog via een oude hd wil testen, prijs per mb is hier natuurlijk erg fijn.

En zoals vaker verteld hier mijn voorkeur altijd echte hardware met echte games, dan echte hw met ffpa oplossingen (everdrive, ode etc.), dan full fpga en als laatste software emu. Maar met een serie s heb je voor een relatief klein bedrag dus veel emulatie goodness te pakken!

10 second ninja DONE

Verwijderd schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 22:49:

[Afbeelding]
Nice, ik zelf heb de Xbox One X Cyberpunk Editie (enige Xbox) en inderdaad ook voor oude Xbox en Xbox 360 games eventueel. Heb veel digitaal en 2 Xbox 360 games fysiek en 1 Classic Xbox Game Fysiek.

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

• walterg
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 09:12
Zo, mijn om-de-paar-wekelijkse catchup gedaan :)
Mauz1978 schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 21:17:
Na lange tijd weer eindelijk ruimte voor een vitrinekast voor mijn trotse verzameling!

[YouTube: My Game and Watch Collection (and extras)]
Mooie collectie! Ik ben nog altijd op zoek naar die paar common G&W die ik als kind speelde. Ik heb een jaartje of tien geleden de Panorama Snoopy in box kunnen kopen, mijn originele is stukgevallen toen ik op de basisschool lopend aan het spelen was en tegen iemand aan liep :X

Cement Factory en Donkey Kong Jr leende ik altijd bij de speel-o-theek in de straat.
PizzaSamurai schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 17:50:
[...]
Tja maar dan heb je minder poorten voor een duurdere prijs. En hoeveel verschil maakt RGB nu echt op een CRT?
Een wereld van verschil, maar zoals je terecht opmerkt is het een rabbit hole waarvan het de vraag is of je er in wil gaan :)

Zelf is mijn streven om een NES te bemachtigen met een RGB aansluiting, en heb ik specifiek voor de RGB een MSX2 gekocht.

Het verschil in helderheid en met name scherpte is aanzienlijk.

@didado Prachtige 32X! Hele mooie find. Zeker met die game erbij.

Ik heb destijds een losse met een zooi spellen op marktplaats gekocht (en gek genoeg wat dubbelen, altijd raar als mensen 2x dezelfde game aanbieden :) ).

Die stond hoog op mijn wishlist. Ik wil nog altijd Kolibri eens spelen, maar dat zal flashdrive werk worden vermoed ik.

Verwijderd

Nieuwe aanvulling :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yjHQkIuq0xyxkzlzXvdJV6Wd9SA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8tBMThyCPLfDpaHyCNtCkxpf.jpg?f=fotoalbum_large

• walterg
Sagat schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 14:19:
[...]

Benieuwd wat je er van vind, ‘wij’ amiga snobs vinden Agony veul beter ;)
Ik kende Agony niet, maar ziet er ook interessant uit!

• Redax
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 09-10 12:38
Weet iemand nog goede webshops voor kopen van retro spul?
Ben zelf alleen bekend met www.press-startgames.com & www.magixbuttons.com.

Hier staat geen lijstje met willekeurige spullen die ik bezit.

• walterg
@didadoWaar haal je die mooie spullen vandaan :*)

Is dat van een particulier of een shop die er wellicht meer heeft waar je het adres van kan delen? ;)

Ik heb afgelopen week van V&A een PS2 geplukt met een Logitech wireless controller erbij. Ik ben groot retro fan, maar ben niet vies van wireless alternatieven voor controllers.

Ik heb ook twee van die Krikzz Mega Drive controllers gekocht. Dat was wel vóór ik wist dat je ook die 8bitdo had die een stuk goedkoper zijn... maar ze zijn wel erg fijn.

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 00:05

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

didado schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 15:20:
Wat nieuwe controllers weten te bemachtigen van de PlayStation 1 en 2..

Sorry voor de spam ;)

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Wauw, new old stock? :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• spietie
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 05-06-2024
Verwijderd schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 15:14:

[Afbeelding]
Waar heb je die dan kunnen scoren? Marktplaats?

SPiET

• walterg
Ah ja, dat is ook een indrukwekkende actie, PVM's voor tientjeswerk.

Verwijderd

spietie schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 17:08:
[...]

Waar heb je die dan kunnen scoren? Marktplaats?
Jup, marktplaats

• spietie
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 05-06-2024
Mooi ik zit hier zelf nog met een widescreen (gelukkig ook in 4/3 formaat in te stellen) panasonic CRT maar een PVM is waarschijnlijk nog mooier van beeld.

SPiET

• walterg
Ik heb mijn zoekopdracht verwijderd toen ik een 14L4 PVM en een 20" consumenten model heb weten te bemachtingen (geen van beiden via Marktplaats overigens).

Een PVM 20L5 (480p) zou prachtig zijn, maar ik heb zelfs de 20" die ik al heb ik de kelder moeten stashen, dus ik zou niet weten waar ik die kwijt moest :'(
walterg schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 14:48:
[...]

Ik kende Agony niet, maar ziet er ook interessant uit!
Om eerlijk te zijn vind ik de gameplay niet zo leuk van agony. Gfx waren voor de tijd erg goed. Kolibri is een beetje raar. Maar als ik een 32x had zou ik hem toch wel willen denk ik

10 second ninja DONE

Verwijderd

De Alex Kid High Tech World is in mijn beleving de één na minste in de serie. Het is net SMB 2. Het ziet er uit als Mario, het klinkt als Mario maar, je merkt toch dat het een reskin is van een andere game.

Op zich zit de game aardig in elkaar. Alleen te veel rpg elementen en te weinig platform/actie wat de rest van de serie wel heeft.

In mijn ogen Alex Kid van goed tot matig

Alex Kid in Miracle World
Alex Kid in Shinobi World
Alex Kid in Enchanted Castle
Alex Kid the Lost Stars
Alex Kid in High-Tech World

en dan heb je nog Alex Kid BMX dat is bijna geen game, maar meer een straf om te spellen, zeker met de originele controller :X

Oh en bijna tijd voor nog een nieuw plankje :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FpGeyr0jwcaW2qE5cab7ruhY63A=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/h0JADdTpvHahq8U5EIQW5J8V.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2021 19:42 ]

• walterg
Sagat schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 18:50:
[...]

Om eerlijk te zijn vind ik de gameplay niet zo leuk van agony. Gfx waren voor de tijd erg goed. Kolibri is een beetje raar. Maar als ik een 32x had zou ik hem toch wel willen denk ik
Ik moet zeggen dat ik al die jaren een compleet verkeerd beeld had van de game, waarschijnlijk op basis van de cover. Maar ik ben nog steeds benieuwd!
walterg schreef op zondag 31 januari 2021 @ 01:06:
[...]
Ik moet zeggen dat ik al die jaren een compleet verkeerd beeld had van de game, waarschijnlijk op basis van de cover. Maar ik ben nog steeds benieuwd!
Gelukkig niet zo moeilijk om te testen. Maar kweet niet, vind het gevoel niet zo fijn als pce of md shmups. R-type op amiga vond ik dan wel weer best goed!

Verder ondanks dat ik een amiga had nooit echt veel goede games in het genre gespeeld erop. Project x was leuk (dikke soundtrack ook als je van dat muziek genre houdt) maar erg moeilijk. En swiv was ook vet maar ook erg pittig (heh ik heb wsl een hoge s.u.c factor ;) )
Op de 1200 had je banshee waar ik stikjaloers was op mijn neef die hem kon spelen en ik niet op mijn 500.
Wellicht vergeet ik nog wat titels...

Edit:
Lijstje bekeken bij shmups.org (ofzo te lui om te zoeken) enige waar ik nog aan dacht was battle squadron. Voor de tijd leuke gfx en geluid en 2 player. Maar herinner me hem als saai. Natuurlijk ook xenon2. Was ook meer gfx en geluid showcase dan echte goede game imho (traag vooral)

[ Voor 14% gewijzigd door Sagat op 31-01-2021 11:01 ]

10 second ninja DONE

• walterg
Ik kwam er jaren geleden achter dat shmups als een rode draad door mijn game geschiedenis lopen.

De allereerste game die ik ooit gespeeld heb is Parsec op de TI-99. De enige cart die ik bij mijn MSX had was Nemesis 2 (een MSX only Gradius game). Defender, Choplifer, Parodius, andere Gradius games, veel later Ikaruga, Resogun. Altijd met veel plezier gespeeld.

Maar hemel wat ben ik er slecht in :*)

Verwijderd

Ik heb besloten om toch de one s te houden. Hij gaat nu in de doos en wordt netjes opgeborgen ;-)

Klik aan, klik uit systeem geïnstalleerd in de gameroom. Jammer dat ze niet samen in een dubbel stopcontact passen. Maar op zich komt dat ook wel weer uit. Ik heb die verdeeldoos van 16 besteld, die komt van de week binnen. Daar gaat de meeste apparatuur op. Diegene die niet op de klik aan, klik uit gaan zijn de wat moderne consoles die in nacht updaten.
walterg schreef op zondag 31 januari 2021 @ 11:21:
Ik kwam er jaren geleden achter dat shmups als een rode draad door mijn game geschiedenis lopen.

De allereerste game die ik ooit gespeeld heb is Parsec op de TI-99. De enige cart die ik bij mijn MSX had was Nemesis 2 (een MSX only Gradius game). Defender, Choplifer, Parodius, andere Gradius games, veel later Ikaruga, Resogun. Altijd met veel plezier gespeeld.

Maar hemel wat ben ik er slecht in :*)
Op de atari 2600 waren het even van mijn favo games, al hoewel je wellicht niet echt over shmups kan spreken....aseroids, space invaders, galaxian, phoenix en yars revenge.....en wellicht ook nog the empire strikes back.....

op mijn nes had ik interesse in section z, maar durfde die nooit te kopen, was hoop geld en de variatie leek me wat beperkt (en op basis van korte sesies nu heb ik daar geen spijt van :P ) verder tsja niet echt veel games waar ik van wist in die tijd.....

Ik had ook een c64 maar buiten games die meer naar de 2600 neigen ook hier niet heel veel meegemaakt, wel veel lol gehad met silkworm. Op zich zijn er wel een paar goede shmups maar ook hier, ik kende ze niet (en heel eerlijk niet heel veel games gekocht voor het apparaat :X dus van keuze niet heel veel sprake )

Wel speelde ik gradius op een msx van een klasgenootje en dat vond ik geweldig....maar ook hier geen interesse in de nes versie gezien datzelfde klasgenootje met vertelde dat die versie veel minder goed was dan de zijne.......inmiddels vraag ik me dat af, maar toegegeven weet er weinig meer van. Misschien leuk om nog is te checken via mister of emulatie :)
Ik weet wel dat de pce versie het spel wel beter is dan de nes versie want die 2 wel vergeleken!

Op de snes wel kort wat games gespeeld middels huren en een vriendje wiens moeder bij een intertoys werkte waardoor hij makkelijk spellen kon testen. Maar nooit iets zelf gekocht, Axelay vond ik super indrukwekkend, maar ook moeilijk. Waardoor ik de gok niet nam. Wel smash tv en contra wel soort van natuurlijk maar zijn meer subgenres dan echte shmups imho........daarna heel tijdje niets in het genre, tot ergens einjaren 90 of al begin 00.......waar ik truxton emuleerde als arcade versie.....en wow vond het super tof, maar in short bursts omdat het zo moeilijk was.

en op de wii dus soldier blade gekocht als vc game, en die vond ik ook geweldig, denk dat het in de top 3-4 zit van MIJN meest gespeelde wii games ;)

En wederom daarna weer wat minder gespeeld.......tot recent! via emulatie/everdrive en mister echt veel shmups gespeeld, vind het een erg leuk genre! Ook geinspirireerd door shmupjunkie op yt! Tis een beetje een apart figuur, maar (lijkt!) er iig veel verstand van te hebben.......

Met gynough ben ik het verste gekomen, maar de game eindigt met een zogenaamde boss rush wat ik vrij irritant vind......maar wellicht nog is doorbijten.
Verder probeer is nu van alles! Recentelijk lord of thunder voor de mega cd, gaiares voor de md en gradius 3 met de sa1 patch.
En nu sinds kort dus wat saturn games middels de series s, maar ik merk dat dit veel al bullet hells lijken te zijn en......gezien ik net als @walterg niet echt een natuurtalent ben voor dit genre, waag ik me nog maar helemaal niet aan bullet hells!

(op mister is er dodonpachi maar.......ik word er gestressed van :P )

10 second ninja DONE

• laugh
  • Registratie: December 2011
  • Niet online
Ik heb 2 PS1 spindles vervangen. Deze is veel beter en steviger dan wat er eerst op zat. CDs klikken heel erg goed. Je moet wel echt oppassen dat je de spindle niet te ver drukt tijdens de installatie. En iets er tussen zetten om dat tegen te houden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CKB6RdOygF8-Bt2KpAGKGFt6NJc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YJyVnz4sY1X9nlMdes66k9y3.jpg?f=fotoalbum_large
laugh schreef op maandag 1 februari 2021 @ 14:09:
Ik heb 2 PS1 spindles vervangen. Deze is veel beter en steviger dan wat er eerst op zat. CDs klikken heel erg goed. Je moet wel echt oppassen dat je de spindle niet te ver drukt tijdens de installatie. En iets er tussen zetten om dat tegen te houden.

[Afbeelding]
Netjes. En wat ligt daar achter in 2000 stukjes? Of was dat je waarschuwing m.b.t. het niet te ver doordrukken ;)

• laugh
  • Niet online
Exorcist schreef op maandag 1 februari 2021 @ 14:45:
[...]

Netjes. En wat ligt daar achter in 2000 stukjes? Of was dat je waarschuwing m.b.t. het niet te ver doordrukken ;)
hahaha. Ik wist dat die vraag ging komen :). Dat is de beste manier om de oude spindle eraf te krijgen. Door het stuk te maken. Als je eraf gaat trekken of wippen heb je kans dat je de motor beschadigt.
Heb je dan enkel het draaiende stuk in het midden van de drive vervangen, waar je de CD op vastklikt? Dat klinkt namelijk wel interessant, en ik wist niet dat dat een optie was.

Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski

• laugh
  • Niet online
Seroczynski schreef op maandag 1 februari 2021 @ 14:53:
Heb je dan enkel het draaiende stuk in het midden van de drive vervangen, waar je de CD op vastklikt? Dat klinkt namelijk wel interessant, en ik wist niet dat dat een optie was.
Inderdaad. Het is het draaiende stuk (spindle) waar je de CD op vast klikt. Mijn originele CD drive werkte volledig niet meer, en had dus van die namaak gekocht. Het werkt prima, behalve dat de spindle van lage kwaliteit is en niet stevig is. Daarom heb ik de spindle vervangen met deze witte, en wat een wereld van verschil. Het voelt ook steviger aan dan de originele spindle.
Exorcist schreef op maandag 1 februari 2021 @ 14:58:
Maar, wat is nu echt de verbetering/praktisch nut? OK, het vastklikken van een CD is wat "lossig" maar verder..?
Ik had eerst een probleem dat wanneer de disc vetraagt van 2x -> 1x speed, dat ik een heel vreemde hoge toon kreeg en de laser zat te strugglen om te lezen. Zelfs crashes meegemaakt. Na het vervangen van de spindle is het probleem volledig verholpen.

[ Voor 11% gewijzigd door laugh op 01-02-2021 15:00 ]

laugh schreef op maandag 1 februari 2021 @ 14:59:
[...]

Ik had eerst een probleem dat wanneer de disc vetraagt van 2x -> 1x speed, dat ik een heel vreemde hoge toon kreeg en de laser zat te strugglen om te lezen. Zelfs crashes meegemaakt. Na het vervangen van de spindle is het probleem volledig verholpen.
Good to know! Al heb ik met de 32 PS1's er altijd wel eentje die goed werkt :P
Moet ze eigenlijk allemaal 's testen...van al m'n PS3's en 360's hou ik bij wat er evt. mankeert, welke FW erop draait en welke HDD grootte etc., maar bij de PS1's en PS2's doe ik dat eigenlijk niet. Houdt het wel spannend :+

• laugh
  • Niet online
Exorcist schreef op maandag 1 februari 2021 @ 15:07:
[...]

Good to know! Al heb ik met de 32 PS1's er altijd wel eentje die goed werkt :P
Moet ze eigenlijk allemaal 's testen...van al m'n PS3's en 360's hou ik bij wat er evt. mankeert, welke FW erop draait en welke HDD grootte etc., maar bij de PS1's en PS2's doe ik dat eigenlijk niet. Houdt het wel spannend :+
haha wauw 32! Ik ben ook wel even helemaal klaar met tweaken en modden van de PS1 en PS2. Wat is het fijn wanneer dingen gewoon goed werken. PS1 is region free + full stealth. Had de potentiometers ook getweaked totdat alle videos volledig vloeiend liepen en geen enkele hapering/stuttering meer te bekennen. Spindle ook vervangen zoals je zag.

De PS2 is hier ook region free met een chip. Maar ik heb het ook volledig compatible gekregen samen met FMCB puur voor de mooiere OSDSYS mod. En uiteraard OPL+ interne HDD. De chip ook geflashed met een custom .png die blanco is om het bootscherm net wat cleaner te krijgen. Uiteraard gebruik ik ook een RGB SCART kabel van RGC, waarbij ook 480p en hoger werkt door middel van sync on green. Disc drive had ik ook wat maintenace op gedaan, zodat de eject geen enkele ratel geluid meer maakte tijdens uitwerpen.

Ben weer even helemaal klaar met het modden en tweaken van deze twee haha.
Ja en sommige die ik hier heb zijn er zo erg aan toe dat die niet eens een CD pakken, en dus in essentie je drive kapot is.

Verwijderd

Veelal ook een vuiligheid.

Een beetje perslucht er doorheen met een flinke scheut isopropanol daarna er overheen.
Maar dat geldt voor een hele hoop dingen met deze hobby.

Gisteren een action replay schoon gemaakt. Dat het op sommige plekken zo smering kan worden, is bijna een prestatie op zich zelf. :X
Door @snefkens op een idee gebracht. Had nog een 160GB Intel SSD liggen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BmTq9vajLnHdQYOgeLpcFYMbOAI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/O2LyFA1GKEWmvfvZRsdFcwcO.jpg?f=fotoalbum_large

Ingebouwd in één van de BC PS3's. Installatie verliep vlotter dan gewoon, menu's etc. ook. Spel installeren/updaten/installeren voor m'n gevoel marginaal. Verwijderen spel dan wel weer sneller dan standaard.

Nog niet lang geprobeerd, maar kan het nog niet zien als echt goede upgrade t.o.v. een normale HDD. Misschien in een PS4/Xbox One meer effect maar daar ga ik geen <500GB schijf in zetten :)

• Michael Knight
  • Laatst online: 00:05

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Exorcist schreef op maandag 1 februari 2021 @ 22:52:

[Afbeelding]

Ingebouwd in één van de BC PS3's. Installatie verliep vlotter dan gewoon, menu's etc. ook. Spel installeren/updaten/installeren voor m'n gevoel marginaal. Verwijderen spel dan wel weer sneller dan standaard.

Nog niet lang geprobeerd, maar kan het nog niet zien als echt goede upgrade t.o.v. een normale HDD. Misschien in een PS4/Xbox One meer effect maar daar ga ik geen <500GB schijf in zetten :)
Ergens kan ik mij herinneren dat een SSD niet bepaald een 'wowfactor' had op de PS3.

Ik denk dat het voordeel van een SSD in een PS3 vooral zit in het ontlasten van het mechanische deel van een oudere console: oude harde schijf en (bij installatie van volledige games) ontlasten van de laser. *O*

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Verwijderd

[Afbeelding]

Grootste verschil zit inderdaad in verwijderen van games. Maar er zit ook een verschil in laadsnelheid van games, gta 5 scheelt het volgens mij een halve minuut. En games die textures langzaam laden op een hdd zoals rage. Doen het wel goed op een ssd. Digital foundry heeft hier een video over gemaakt:

YouTube: PS3 Rage Texture Streaming: 60GB HDD vs. 500GB Hybrid SSD/HDD vs. 12...

Qua game installatie maakt het vooral uit hoe groot het bestand is. Kleine games installeren veel sneller op een ssd. Waarbij grotere games het verschil een heel stuk kleiner is:

YouTube: 12GB PS3 Install Testing vs. 250GB/500GB/SSD

Hier zie je dat gta 5 een halve minuut sneller laad:

YouTube: Playstation 3 HDD vs. SSD comparison - Backwards Compatible

• RJL86
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 17-09 17:58
Redax schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 15:33:
Weet iemand nog goede webshops voor kopen van retro spul?
Ben zelf alleen bekend met www.press-startgames.com & www.magixbuttons.com.
Mariosnes en Gameland Groningen heb ik ook goede ervaringen mee
Verwijderd schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 08:39:
[...]

Grootste verschil zit inderdaad in verwijderen van games. Maar er zit ook een verschil in laadsnelheid van games, gta 5 scheelt het volgens mij een halve minuut. En games die textures langzaam laden op een hdd zoals rage. Doen het wel goed op een ssd. Digital foundry heeft hier een video over gemaakt:

YouTube: PS3 Rage Texture Streaming: 60GB HDD vs. 500GB Hybrid SSD/HDD vs. 12...

Qua game installatie maakt het vooral uit hoe groot het bestand is. Kleine games installeren veel sneller op een ssd. Waarbij grotere games het verschil een heel stuk kleiner is:

YouTube: 12GB PS3 Install Testing vs. 250GB/500GB/SSD

YouTube: Playstation 3 HDD vs. SSD comparison - Backwards Compatible
Moet het ook nog wat uitgebreider bekijken, heb het met maar één game getest. Op zich zeggen de video's wel genoeg natuurlijk, en zijn de verschillen logisch te verklaren. Al vraag ik me nog wel af hoe groot het aandeel van de encryptie is. Natuurlijk heeft de SATA bus beperkingen qua doorvoersnelheid, maar het met name de schrijfacties an sich wat snelheid kost. Kleine files worden inderdaad sneller weggeschreven omdat de kop niet steeds hoeft te verplaatsen zoals bij een HDD.

Sowieso leuk om iets mee te doen :)

Verwijderd

Eindelijk heb ik ook een playstation 5 kunnen bestellen. Was ineens op voorraad bij amazon.de Dus mijn collectie is nu weer compleet. Twee mooie consoles kunnen bestellen (Series x en ps5). Nu weer sparen hahaha

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2021 09:31 ]

Verwijderd schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 09:14:
Eindelijk heb ik ook een playstation 5 kunnen bestellen. Was ineens op voorraad bij amazon.de Dus mijn mijn collectie is nu weer compleet. Twee mooie consoles kunnen bestellen. Nu weer sparen hahaha
Gefeliciteerd!

Reminds me, moet die van mij afstoffen :+ :+ :+
Seroczynski schreef op maandag 1 februari 2021 @ 16:11:
Ja en sommige die ik hier heb zijn er zo erg aan toe dat die niet eens een CD pakken, en dus in essentie je drive kapot is.
Ik zou het bijna toejuichen als je een kapotte ps1 had, ideaal om ODE in te gooien :)
Ik wil eigenlijk nog is een kant en klare kopen, vind de ps1 libary interessant genoeg. Ben er alleen nog niet over uit of ik dan ook een hdmi mod wil.....aan de ene kant is dat natuurlijk future proof, aan de andere kant wil ik op korte termijn gewoon via crt tv blijven spelen, en dan is het niet nodig? Misschien is researchen of die hdmi poort erbij komt, of in plaats van de gewone video connector, kan er natuurlijk ook gewoon 2 kopen (vast goedkoper dan een series x en ps5 :+ )

Las ook iets over een variant waar een ps1 ode dan naast de laser kwam, zodat je ook nog je orginele cd kon blijven spelen. zeer vet, hoewel mijn ps1 libary niet bepaald gigantisch is...
Exorcist schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 09:25:
[...]
Gefeliciteerd!
Reminds me, moet die van mij afstoffen :+ :+ :+
Haha, je weet dat ik hier een console asiel hebt he! dan wordt ie elke dag uitgelaten! :+
(om eerlijk te zijn vrees ik dat ik net zo veel, zo niet meer zou moeten stoffen dan jouw persoontje!)
Verwijderd schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 08:39:
[...]
korte samen gevat: SSD in ps3 verhaal
Vooropgesteld als je het budget hebt of een schijfje hebt liggen (die groot genoeg is voor je wensen) dan lijkt het me ten alletijden een fijne upgrade.

Persoonlijk raak ik mijn ps3 echt amper aan (mijn hack ps3 met emulatoren maakt veel meer vlieguren) dus dan vind ik het niet de moeite waard om een schijf te kopen en te installen.

Wel is de default schijf van de ps3 echt vrij traag volgens mij! ik heb de oorspronkelijke schijf van mijn ps4 er in gezet en hoewel natuurlijk niet in de buurt van de snelheidswinst die je via een ssd krijgt, voelde dat al merkbaar sneller!

[ Voor 38% gewijzigd door Sagat op 02-02-2021 11:18 ]

10 second ninja DONE

Ik heb nog een PS1 met RGB en een PSIO, én een werkende disc drive :) Heb tot nu toe al mijn games goed kunnen spelen, maar denk toch dat mijn 512GB SD kaart iets te groot of te traag is, want ik heb wel wat issues met MMX4 audio gehad.

HDMI PS1 en xstation is geinig, maar persoonlijk niet direct een need voor. Zeker wel de centen waard als je PS1 fan bent en op zoek bent naar een moderne oplossing.

Seroczynski schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 11:19:
Ik heb nog een PS1 met RGB en een PSIO, én een werkende disc drive :) Heb tot nu toe al mijn games goed kunnen spelen, maar denk toch dat mijn 512GB SD kaart iets te groot of te traag is, want ik heb wel wat issues met MMX4 audio gehad.

HDMI PS1 en xstation is geinig, maar persoonlijk niet direct een need voor. Zeker wel de centen waard als je PS1 fan bent en op zoek bent naar een moderne oplossing.
Tsja million dollar question is het niet, maar denk wel dat je rap richtng moderne console prijs gaat als je en xstation en hdmi mod neemt. Helemaal als je een modder moet inhuren, want 1 van die 2 (neem aan de hdmi mod) was echt een advance level job volgens mij

Om mijn eigen vraag te beantwoorden, de hdmi poort komt ipv de serial poort.......dus ik zou hem in mijn geval zowel op crt als op de oled kunnen inzetten :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/56MMmsGPwsvtCO2O-2nllUZnKhc=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/VO0W76zKaKMx0irFYjb2gNLY.png?f=user_large
Met dank aan Digital foundry!

10 second ninja DONE

• 3style

3style

...

RJL86 schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 08:54:
[...]

Heb laatst wat besteld bij gameshop-twente.nl. Goede service wel moet ik zeggen.
De site alleen (zoals velen) heeft wel te beperkte info en foto's. Voor meer info kun je wel naar ze mailen en daar wordt wel goed op gereageerd.

• 3style

3style

...

Exorcist schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 09:03:
[...]

Moet het ook nog wat uitgebreider bekijken, heb het met maar één game getest. Op zich zeggen de video's wel genoeg natuurlijk, en zijn de verschillen logisch te verklaren. Al vraag ik me nog wel af hoe groot het aandeel van de encryptie is. Natuurlijk heeft de SATA bus beperkingen qua doorvoersnelheid, maar het met name de schrijfacties an sich wat snelheid kost. Kleine files worden inderdaad sneller weggeschreven omdat de kop niet steeds hoeft te verplaatsen zoals bij een HDD.

Sowieso leuk om iets mee te doen :)
Zelfde verhaal bij een PS4. Ik heb daar een paar geleden ook een ssd in gedaan. Leuk klusje, maar heeft niet een heel groot effect.
Sagat schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 11:33:
[...]

Tsja million dollar question is het niet, maar denk wel dat je rap richtng moderne console prijs gaat als je en xstation en hdmi mod neemt. Helemaal als je een modder moet inhuren, want 1 van die 2 (neem aan de hdmi mod) was echt een advance level job volgens mij
Volgens mij is het best goed te doen. De DCHDMI bleek achteraf ook wel goed te doen. Zoals altijd gaat het er weer om dat je de juiste tools in huis hebt.

• 3style

3style

...

Seroczynski schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 11:50:
[...]

Volgens mij is het best goed te doen. De DCHDMI bleek achteraf ook wel goed te doen. Zoals altijd gaat het er weer om dat je de juiste tools in huis hebt.
Tools en skills :)
Ik heb mijn Dreamcast destijds laten doen, dat was mij echt te moeilijk. Wel hele goede kwaliteit overigens.

• 3style

3style

...

Sagat schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 11:09:
[...]

Ik zou het bijna toejuichen als je een kapotte ps1 had, ideaal om ODE in te gooien :)
Ik wil eigenlijk nog is een kant en klare kopen, vind de ps1 libary interessant genoeg. Ben er alleen nog niet over uit of ik dan ook een hdmi mod wil.....aan de ene kant is dat natuurlijk future proof, aan de andere kant wil ik op korte termijn gewoon via crt tv blijven spelen, en dan is het niet nodig? Misschien is researchen of die hdmi poort erbij komt, of in plaats van de gewone video connector, kan er natuurlijk ook gewoon 2 kopen (vast goedkoper dan een series x en ps5 :+ )

Las ook iets over een variant waar een ps1 ode dan naast de laser kwam, zodat je ook nog je orginele cd kon blijven spelen. zeer vet, hoewel mijn ps1 libary niet bepaald gigantisch is...

[...]
Ik heb een regio vrije PS1 die ook backups afspeeld en die voldoet nog prima. Ik speel eigenlijk maar een paar games (met name de 2d games), dus een ODE hoeft voor mij persoonlijk in dit geval niet.
Voor de NES en SNES vind ik dat weer veel leuker. En wellicht komt de MiSTer ooit nog met een PS1 core :P

[Afbeelding]

Dat is mooi om te weten, ga er vanuit dat een SSD ook werkt in de PS3 Slim, dan wil ik hem ooit wel inbouwen.

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

3style schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 11:56:
[...]

Tools en skills :)
Ik heb mijn Dreamcast destijds laten doen, dat was mij echt te moeilijk. Wel hele goede kwaliteit overigens.
Ik heb de tools niet en de skills niet, zit er wel over te denken om voorzichtig hiermee te gaan prutsen, en dan uiteraard niet iets wat gezien word als een lastige klus maar eerst maar is batterijen in cartridges. Het is wel goed om skills op te bouwen buiten je comfort zone. Daarna wellicht is kijken om via andere klusjes langzaam maar zeker door te groeien (zowel qua skills als tools) naar dit soort klusjes.

Maar voor de korte termijn pc emulatie en wellicht is kijken hoe de series s ps1 doet, hoewel ik dat systeem eigenlijk wil reserveren voor systemen waar ik geen ode achtige oplossing heb, en/of retroachievement support leuk vind. Hoewel de ps1 inmiddels een van de populairdere RA systemen is en dus vele titels heeft die supported zijn.

Naast de saturn is dat voor mij dan DC, en n64,gc en wii....weet niet of de series s ook wii u trekt zou wel leuke bonus zijn.....
Maar met saturn en n64 unlock al 2 retro achievements supported systemen, gc and wii zou dan ook leuk zijn.
Maar denk dat ik mijn wii binnenkort ga softmodden, wel leuker om dat spul op de echte hardware te spelen,

voor de ps2 heb ik een fijn free mcboot systeem dus die heeft ook niet hele hoge prio (enige nadeel dat het dat niet op mijn oled afgespeeld kan worden tot ik een ossc haal.......maybe one day, vind het wel mooi verjaardagskadotje voor mezelf :+ )

[ Voor 0% gewijzigd door Sagat op 02-02-2021 14:03 . Reden: iets leesbaarder hopelijk ]

10 second ninja DONE

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:32
Sagat schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 13:29:
[...]

Ik heb de tools niet en de skills niet, zit er wel over te denken om voorzichtig hiermee te gaan prutsen, en dan uiteraard niet iets wat gezien word als een lastige klus maar eerst maar is batterijen in cartridges. Het is wel goed om skills op te bouwen buiten je comfort zone. Daarna wellicht is kijken om via andere klusjes langzaam maar zeker door te groeien (zowel qua skills als tools) naar dit soort klusjes.
Begin daar a.u.b. niet mee, als je de bout te lang of direct op de batterij houdt, kan deze ontploffen! Koop gewoon een heel gare Game Boy of zo en ga daar lekker mee rommelen. Pas echt op met solderen en batterijen.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Koldur schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 14:15:
[...]

Begin daar a.u.b. niet mee, als je de bout te lang of direct op de batterij houdt, kan deze ontploffen! Koop gewoon een heel gare Game Boy of zo en ga daar lekker mee rommelen. Pas echt op met solderen en batterijen.
heh dank je voor de waarshuwing! Maar volgens mij word dat wel redelijk universeel als beginners klusje gezien, verder denk ik dat als corona voorbij is ik dan wel hulp inroep van mede tweakers om dat soort dingen te voorkomen :)

10 second ninja DONE

Als het straks weer wat rustiger is met covid moet je maar een keertje langskomen om hier te knutselen :)

• 3style

3style

...

Sagat schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 14:22:
[...]

heh dank je voor de waarshuwing! Maar volgens mij word dat wel redelijk universeel als beginners klusje gezien, verder denk ik dat als corona voorbij is ik dan wel hulp inroep van mede tweakers om dat soort dingen te voorkomen :)
Batterij vervangen moet wel lukken, maar gewoon eerst even wat proberen op oefenmateriaal.

• Redax
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 09-10 12:38
RJL86 schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 08:54:
[...]

Fijn dat niet iedereen over mijn reactie heen leest. Bedankt! :)

Hier staat geen lijstje met willekeurige spullen die ik bezit.

• 3style

3style

...

Sagat schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 15:31:
[...]

YouTube: NEW PLAYSTATION 2020 MODS! - PS1DIGITAL, XSTATION -1080P HDMI, SD-C...

Dit is waar we dan naar toe werken maar op dit moment wordt ik hier net zo nerveus van,als van dodonpachi :+
Dit moet wel lukken ;)

YouTube: SNES/NES Battery Holder Installation Guide

Blijft alleen de vraag of je (zeldzame) game minder waard wordt. Is een beetje play vs. collect natuurlijk.

Verwijderd

Klein beginnen met bijvoorbeeld zoiets. Zo is mijn O+ er ook pas mee begonnen.

En als je klaar bent, of inspiratie zoekt, er is ook nog dit topic :)

- edit

linkje aangepast...

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2021 19:40 ]

Verwijderd schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 16:55:
Klein beginnen met bijvoorbeeld zoiets. Zo is mijn O+ er ook pas mee begonnen.

En als je klaar bent, of inspiratie zoekt, er is ook nog dit topic :)
Je hebt mijn interesse gepiekt, maar je linkt in je tweede link doodleuk naar hetzelfde artikel als in de eerste link :+

Ik heb een nog ongebruikte nieuwe Japanse PSX besteld.

De SCPH-3500 Fighting box bundel variant.

Hierbij horen nog 2 nieuwe eerste generatie PSX controllers bij te zitten met een geheugenkaart.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1n6fD8sVMGlCAC59nrZwml0-q4s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iJbu57IuELBSa25tzZKL0ISc.jpg?f=fotoalbum_large

( Random internet foto 😉 )

De uit 1995 launch modellen SCPH-1001 (NTSC) en SCPH-1002 (PAL) zijn gebaseerd op dit model.

Nou heb ik dus ook interesse in exclusieve en goede Japanse psx games. Wie is hier in thuis en kan mij wat aanbevelingen geven?
didado schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 21:47:
Ik heb een nog ongebruikte nieuwe Japanse PSX besteld.

De SCPH-3500 Fighting box bundel variant.

Hierbij horen nog 2 nieuwe eerste generatie PSX controllers bij te zitten met een geheugenkaart.

[Afbeelding]

( Random internet foto 😉 )

De uit 1995 launch modellen SCPH-1001 (NTSC) en SCPH-1002 (PAL) zijn gebaseerd op dit model.

Nou heb ik dus ook interesse in exclusieve en goede Japanse psx games. Wie is hier in thuis en kan mij wat aanbevelingen geven?
Oof, nice man. Heb je deze gewoon van eBay getrokken?

Seroczynski schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 22:08:
[...]

Oof, nice man. Heb je deze gewoon van eBay getrokken?
Op Marktplaats had iemand die nog gevonden via zijn connecties in Japan. Beetje geluk moet je wel hebben. ;)

• LoCuTuS2000
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:01

LoCuTuS2000

Resistance is futile

Kijken jullie dan ook wel eens op www.buyee.jp naar Yahoo auctions? Zelf koop ik er best veel vanuit mijn andere hobby (Laserdisc), het lijkt vaak super goedkoop, maar er komen flink wat verzendkosten bij om alles in NL te krijgen. Staat dan wel weer tegenover dat je spullen kunt kopen in een zeer goede staat en/of spullen die hier nauwelijks te krijgen zijn.
Ik heb wel vaker van Yahoo auctions gehoord, maar nog nooit naar gekeken. Binnenkort maar eens in verdiepen.

• PizzaSamurai
Heb toevallig deze vandaag binnen gekregen vanaf Yahoo auctions. Was 86 euro, maar idd wel 50 euro aan verzendkosten. Daar ben je wel een kapitaal aan kwijt. Was ook mijn eerste aankoop via daar, weet niet of ik dat heel vaak ga doen. eBay aanbiedingen vanuit Japan hebben vaak gratis verzendkosten, kan je dat beter doen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uVZk8C7b4UAi3ty0F91t2YpjSyo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aISfoo17yYr9ik2PDzEzAgl1.jpg?f=fotoalbum_large

• 3style

3style

...

PizzaSamurai schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 14:13:
Heb toevallig deze vandaag binnen gekregen vanaf Yahoo auctions. Was 86 euro, maar idd wel 50 euro aan verzendkosten. Daar ben je wel een kapitaal aan kwijt. Was ook mijn eerste aankoop via daar, weet niet of ik dat heel vaak ga doen. eBay aanbiedingen vanuit Japan hebben vaak gratis verzendkosten, kan je dat beter doen.

[Afbeelding]
En importkosten? Dat blijft ook vaak een gok uit Japan.

• LoCuTuS2000

LoCuTuS2000

Resistance is futile

3style schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 14:18:
[...]

En importkosten? Dat blijft ook vaak een gok uit Japan.
Heb 1 zending gehad waar ik BTW over mocht betalen + administratiekosten. Was wel vervelend inderdaad.

• laugh
  • Niet online
LoCuTuS2000 schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 14:21:
[...]

Heb 1 zending gehad waar ik BTW over mocht betalen + administratiekosten. Was wel vervelend inderdaad.
Ja ik denk als je uit Japan besteld dan moet je sowieso (verkoop prijs + verzendkosten) * 1,21 + 13 betalen. Dat gaat best wel behoorlijk ja. Daarom doe ik dit soort dingen ook heel weinig.

Ik zie wel vaker dingen dat ik denk van wow dat is wel cool een limited edition console bijvoorbeeld. Maar, om dan zoveel te gaan betalen alleen om het te hebben en om het op een kast te zetten. Vind ik niet waard haha. Maar hier zullen meningen uiteraard in verschillen.

• PizzaSamurai
Volgens mij zaten er wel administratiekosten bij inbegrepen ja, maar niet echt importkosten volgens mij

• LoCuTuS2000

LoCuTuS2000

Resistance is futile

laugh schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 14:25:
[...]

Ja ik denk als je uit Japan besteld dan moet je sowieso (verkoop prijs + verzendkosten) * 1,21 + 13 betalen. Dat gaat best wel behoorlijk ja. Daarom doe ik dit soort dingen ook heel weinig.

Ik zie wel vaker dingen dat ik denk van wow dat is wel cool een limited edition console bijvoorbeeld. Maar, om dan zoveel te gaan betalen alleen om het te hebben en om het op een kast te zetten. Vind ik niet waard haha. Maar hier zullen meningen uiteraard in verschillen.
Inmiddels heb ik 4 zendingen uit Japan laten komen met de 5e onderweg. 1x was het een apparaat (Laserdisc speler) en daar heb ik BTW over betaald, de overige pakketten met films (op laserdisc) heb ik ze in 1x thuis bezorgd gekregen. Sterker nog, het vrachtschip met mijn laserdisc speler had ook een pakket met films er in, ze werden op dezelfde dag bij afgeleverd. Helaas dus 1 btw-vrij bij mij thuis en de ander bij de Jumbo met een rekening erbij.

Daarmee denk ik dus dat media makkelijker gaat dan apparatuur.

• laugh
  • Niet online
PizzaSamurai schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 14:29:
Volgens mij zaten er wel administratiekosten bij inbegrepen ja, maar niet echt importkosten volgens mij
De importkosten / invoerrechten moet je betalen bij bedragen meer dan 150 euro uit een niet EU land. Zolang je daaronder zit heb je die niet, maar dan heb je nog steeds wel BTW en administratie kosten.

Stel dat je 130 euro betaalt voor een import console dat inclusief verzending is, dan moet je uiteindelijk 170 euro betalen. Dat is best wel behoorlijk. De 130 leek nog redelijk, maar 170 is toch meteen al heel veel meer, namelijk ~31% van de aanschaf prijs au...

• PizzaSamurai
Ik weet niet hoe het precies zit met BTW, maar de bovengenoemde bedragen is het enige dat ik betaald heb. Plus nog iets van 2,40 aan servicekosten ofzo. Misschien dat het al verrekend is met het aankoopbedrag of de verzendkosten zelf.
laugh schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 14:25:
[...]

Blijf dit ook een leuke discussie vinden en waarbij ik zelf een knipperlicht ben, aan de ene kant ben ik dol op mister en software emulatie. Je hebt dan de gemakken van moderne systemem, controllervrijheid en je kan vaak nog steeds ook met oude crt tv's werken wat ik zelf plezierig vind.

Maar die oude hardware gebruik is zo gaaf! En het ziet er geweldig uit in een tv meubel O+ . Zo'n boxed md is dan wel niets voor mij, ik heb veel meer lol van een marktplaats md die ik daadwerkelijk ga gebruiken dan zo'n mooi set die je (neem ik aan) pristine wil houden.

Dus ja.......ik verwacht niet veel retro games te kopen, en hardware nog minder, maar zoals gezegd.....ps1, toch die 32x, en zelfs een neo geo, die zou ik stiekum toch ook nog wel 'echt ' willen hebben hoewel ik de meest games goed tot cycle accurate al kan spelen 8)7

10 second ninja DONE

• rikoos
  • Laatst online: 17-09 14:37
LoCuTuS2000 schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 09:21:
Kijken jullie dan ook wel eens op www.buyee.jp naar Yahoo auctions? Zelf koop ik er best veel vanuit mijn andere hobby (Laserdisc), het lijkt vaak super goedkoop, maar er komen flink wat verzendkosten bij om alles in NL te krijgen. Staat dan wel weer tegenover dat je spullen kunt kopen in een zeer goede staat en/of spullen die hier nauwelijks te krijgen zijn.
Werkt deze site voor jou nog? ik krijg sinds eind december namelijk een 403 Forbidden error als ik hem open. Zowel op mijn desktop (thuis) als mijn GSM (niet via wifi dus gewoon 5G) .

Verwijderd

Sagat schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 15:11:
[...]

Blijf dit ook een leuke discussie vinden en waarbij ik zelf een knipperlicht ben, aan de ene kant ben ik dol op mister en software emulatie. Je hebt dan de gemakken van moderne systemem, controllervrijheid en je kan vaak nog steeds ook met oude crt tv's werken wat ik zelf plezierig vind.

Maar die oude hardware gebruik is zo gaaf! En het ziet er geweldig uit in een tv meubel O+ . Zo'n boxed md is dan wel niets voor mij, ik heb veel meer lol van een marktplaats md die ik daadwerkelijk ga gebruiken dan zo'n mooi set die je (neem ik aan) pristine wil houden.

Dus ja.......ik verwacht niet veel retro games te kopen, en hardware nog minder, maar zoals gezegd.....ps1, toch die 32x, en zelfs een neo geo, die zou ik stiekum toch ook nog wel 'echt ' willen hebben hoewel ik de meest games goed tot cycle accurate al kan spelen 8)7
En daarnaast is het ook zo ben je bereid om veel geld in je collectie te stoppen. Want het kost enorm veel geld! Ik zit zelf nu op 2200 fysieke games en rond de 60 consoles. Ik ben wel op een punt dat de kasten vol zitten en ik wel heb wat ik wil hebben. Wellicht soms nog hier en daar wat dreamcast games of obscure games die ik nog niet heb. Ik ga nu vooral veel spelen, ik sta er nu ook wel zo in dat als ik een game echt heel slecht vind dat die gewoon op marktplaats gaat. Dan koop ik voor die ruimte die ik creëer een leuke game die ik wel wil hebben. Zo heb ik dat ook gedaan voor double dragon the arcade game voor de MD. Die game is zo bizar slecht, maar nog wel wat waard. Van dat geld heb ik dan weer Streets of rage 2 gekocht. Een game die ik wel heel leuk vind.

• 3style

3style

...

[...]

Originele hardware blijft gaaf inderdaad.
Vandaag binnengekomen :) straks even uitproberen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_DmqeVgmCndd1DTvf124QKWQ87Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/f4q1n7JSvsSKF29LExQD5Zsx.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 6% gewijzigd door 3style op 03-02-2021 16:32 ]

Verwijderd schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 16:20:
[...]

En daarnaast is het ook zo ben je bereid om veel geld in je collectie te stoppen. Want het kost enorm veel geld! Ik zit zelf nu op 2200 fysieke games en rond de 60 consoles. Ik ben wel op een punt dat de kasten vol zitten en ik wel heb wat ik wil hebben. Wellicht soms nog hier en daar wat dreamcast games of obscure games die ik nog niet heb. Ik ga nu vooral veel spelen, ik sta er nu ook wel zo in dat als ik een game echt heel slecht vind dat die gewoon op marktplaats gaat. Dan koop ik voor die ruimte die ik creëer een leuke game die ik wel wil hebben. Zo heb ik dat ook gedaan voor double dragon the arcade game voor de MD. Die game is zo bizar slecht, maar nog wel wat waard. Van dat geld heb ik dan weer Streets of rage 2 gekocht. Een game die ik wel heel leuk vind.
Korte antwoord is nee. Ik ben wel van mening dat een hobby geld mag kosten, maar als dat moet kiezen tussen radiant silvergun op de saturn of de x360 (300 euro versus 5 ofzo) dan is de keuze snel gemaakt. En middels emulatie kom je ook nog is heel erg dicht tegen de saturn ervaring aan, en met een ode is het verschil voor 99.9% van ons niet meer te merken (wellicht minder laad tijden?) dus ja....

Maar laatst dus wel aleste collection voor ps4 besteld, kost me meer dan ik normaliter voor een game zou uitgeven maar al veel lol gehad van die games via mister en ik waardeer het ernorm dat ze een nieuw deel gemaakt hebben, dus dan mag het geld wel rollen.........

10 second ninja DONE

Verwijderd

Sagat schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 16:29:
[...]

Korte antwoord is nee. Ik ben wel van mening dat een hobby geld mag kosten, maar als dat moet kiezen tussen radiant silvergun op de saturn of de x360 (300 euro versus 5 ofzo) dan is de keuze snel gemaakt. En middels emulatie kom je ook nog is heel erg dicht tegen de saturn ervaring aan, en met een ode is het verschil voor 99.9% van ons niet meer te merken (wellicht minder laad tijden?) dus ja....

Maar laatst dus wel aleste collection voor ps4 besteld, kost me meer dan ik normaliter voor een game zou uitgeven maar al veel lol gehad van die games via mister en ik waardeer het ernorm dat ze een nieuw deel gemaakt hebben, dus dan mag het geld wel rollen.........
Ik snap dat zeker wel, zelfde een beetje bij de castlevania collectie op de ps4. Daar kan je alle spellen voor rond de 6 euro (in de aanbieding) krijgen. Terwijl als je al die delen die in die collectie zitten los wil kopen voor de originele consoles dan ben je rond de 500 euro kwijt. Ik vind die serie heel gaaf, dus dan vind ik het wel het geld waard. Maar ik snap ook als je het wel wilt spelen maar niet zoveel uit maakt of het in je kast zit dan is het besluit snel gemaakt.
[...]

Misschien dat er een groot verschil zit in leeftijd/vrije tijd en hoe belangrijk je de pristine varianten vind.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fo5CWrj0y7AwtJ7WIVNFfoBJP0o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0lQauAlPeYrabTYy6CiCHvYD.jpg?f=fotoalbum_large

Ik kan deze echt niet gaan uitpakken. :P

Ik heb van vele gewoon wat speelgoed liggen. ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RhHqhgbfkFzlhmBtEERxi1as9Fw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YmMkJTP7biEI2AXx62iWk63O.jpg?f=fotoalbum_large

En ruimte, ik mis een man cave. ;)
Pagina: 1 ... 69 ... 224 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op, dit topic is om retro gaming en al haar facetten te bespreken, het is echter NIET de bedoeling om
- Games aan te schaffen (ruilen/lenen/etc.) van/via mede tweakers.
- Games te verkopen.
- Te vragen wat een game of console waard is.
- Een V&A advertentie te promoten.
- Dit topic is voor en door verzamelaars, s.v.p. geen opmerkingen ala 'Oh wat veel, speel je dat allemaal?' Dat voegt niets toe.