Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Verwijderd

didado schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 16:32:
[...]

Misschien dat er een groot verschil zit in leeftijd/vrije tijd en hoe belangrijk je de pristine varianten vind.

[Afbeelding]

Ik kan deze echt niet gaan uitpakken. :P

Ik heb van vele gewoon wat speelgoed liggen. ;)

[Afbeelding]

En ruimte, ik mis een man cave. ;)
Heel tof! Soms struin ik ook nog wel eens door mijn collectie heen en dan zie ik bijvoorbeeld de handleiding van de dreamcast en ga ik daar doorheen bladeren. Blijft tof om dit soort producten te zien. Maar ik snap dat je die niet kan uitpakken. Ik heb nog een gesealde gamegear die ik ook nooit ga uitpakken. Al heb ik nog steeds geen game gear die ik wel kan gebruiken hahaha

• LoCuTuS2000
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:01

LoCuTuS2000

Resistance is futile

rikoos schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 15:45:
[...]

Werkt deze site voor jou nog? ik krijg sinds eind december namelijk een 403 Forbidden error als ik hem open. Zowel op mijn desktop (thuis) als mijn GSM (niet via wifi dus gewoon 5G) .
Werkt hier gewoon, heb afgelopen week nog meerdere veilingen gewonnen.
Verwijderd schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 16:36:
[...]

Heel tof! Soms struin ik ook nog wel eens door mijn collectie heen en dan zie ik bijvoorbeeld de handleiding van de dreamcast en ga ik daar doorheen bladeren. Blijft tof om dit soort producten te zien. Maar ik snap dat je die niet kan uitpakken. Ik heb nog een gesealde gamegear die ik ook nooit ga uitpakken. Al heb ik nog steeds geen game gear die ik wel kan gebruiken hahaha
Geweldig een gesealde Sega Game Gear!

Als je nog een keer een nieuwe N64 met Super Mario 64 wil dan ruil ik die graag met de Sega Game Gear. ;)

Maar wees er zeker zuinig op!

• PizzaSamurai
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 22-01 21:21
Sagat schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 15:11:
[...]

Blijf dit ook een leuke discussie vinden en waarbij ik zelf een knipperlicht ben, aan de ene kant ben ik dol op mister en software emulatie. Je hebt dan de gemakken van moderne systemem, controllervrijheid en je kan vaak nog steeds ook met oude crt tv's werken wat ik zelf plezierig vind.

Maar die oude hardware gebruik is zo gaaf! En het ziet er geweldig uit in een tv meubel O+ . Zo'n boxed md is dan wel niets voor mij, ik heb veel meer lol van een marktplaats md die ik daadwerkelijk ga gebruiken dan zo'n mooi set die je (neem ik aan) pristine wil houden.

Dus ja.......ik verwacht niet veel retro games te kopen, en hardware nog minder, maar zoals gezegd.....ps1, toch die 32x, en zelfs een neo geo, die zou ik stiekum toch ook nog wel 'echt ' willen hebben hoewel ik de meest games goed tot cycle accurate al kan spelen 8)7
Deze Megadrive is niet pristine, is gewoon in gebruikte staat. Vind het alleen fijn om het compleet met doos te hebben. Is leuk om neer te zetten en ook makkelijker qua opslag mocht ik hem voor een tijdje op willen bergen.

Ik koop alleen dingen die ik daadwerkelijk ga gebruiken. Of nouja, in ieder geval qua consoles. Ik moet zeggen dat nu ik een Everdrive heb voor de SNES, ik niet heel vaak mijn SNES games meer uit het doosje haal. Maar dat is meer omdat ik het niet wil beschadigen ofzo, en het is makkelijker als je niet steeds de game eruit hoeft te halen en het is precies dezelfde speel ervaring.

[ Voor 14% gewijzigd door PizzaSamurai op 03-02-2021 17:05 ]

• 3style
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-09 19:10

3style

...

didado schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 16:32:
[...]

Misschien dat er een groot verschil zit in leeftijd/vrije tijd en hoe belangrijk je de pristine varianten vind.
Ik denk met name hoe belangrijk je de staat vindt, of je het geld er voor over hebt en niet onbelangrijk of je de ruimte hebt. En als je een gezin hebt moet je ook wat meer overleggen over bepaalde investeringen :)
Ik moet zeggen dat ik ook wel gevoelig ben voor de staat van het object, maar bij bepaalde games van de snes bijvoorbeeld is dat bijna onhaalbaar of heel erg kostbaar dus kies ik alleen voor de cartridge (wel met een mooi label) en ook voor meer spelen dan verzamelen.

• 3style

3style

...

PizzaSamurai schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 17:03:
[...]

Deze Megadrive is niet pristine, is gewoon in gebruikte staat. Vind het alleen fijn om het compleet met doos te hebben. Is leuk om neer te zetten en ook makkelijker qua opslag mocht ik hem voor een tijdje op willen bergen.

Ik koop alleen dingen die ik daadwerkelijk ga gebruiken. Of nouja, in ieder geval qua consoles. Ik moet zeggen dat nu ik een Everdrive heb voor de SNES, ik niet heel vaak mijn SNES games meer uit het doosje haal. Maar dat is meer omdat ik het niet wil beschadigen ofzo, en het is makkelijker als je niet steeds de game eruit hoeft te halen en het is precies dezelfde speel ervaring.
Ik heb laatst een lading van die snes stofhoezen gehaald voor de carts, dan hoeven die doosjes idd ook niet steeds open. Ik vind een game kunnen pakken en in de console doen soms wel lekker bijdragen aan het echte gevoel.
Ik koop selectief games. Gewoon die ik vroeger heb gespeeld, of waarvan ik de serie compleet wil hebben. Puur uit nostalgie koop ik nog PAL games, maar als ik een setje compleet wil maken dan ga ik vaak eerst voor de JAP versie en als het kan pak ik de USA mee (vaak veel te duur dankzij verzendkosten). Hiermee doel ik enkel op CIB games trouwens.

Zo heb ik vandaag nog Kirby's Dream Land en F-Zero Maximum Velocity binnen gekregen. Beide games kapot gespeeld vroeger en dacht er ineens aan om die aan te schaffen... Gebeurd wel vaker in een opwelling =) Ik geef ook meer om de hardware om de games daadwerkelijk op te spelen dan op de cartridges zelf.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Vof3xLrFp3sG0m8EKb7Ut7emqzQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/njwWW1yC6G4OefLKfi4NVDWL.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 25% gewijzigd door Seroczynski op 03-02-2021 17:44 ]

Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski

Verwijderd

Seroczynski schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 17:43:
Ik koop selectief games. Gewoon die ik vroeger heb gespeeld, of waarvan ik de serie compleet wil hebben. Puur uit nostalgie koop ik nog PAL games, maar als ik een setje compleet wil maken dan ga ik vaak eerst voor de JAP versie en als het kan pak ik de USA mee (vaak veel te duur dankzij verzendkosten). Hiermee doel ik enkel op CIB games trouwens.

Zo heb ik vandaag nog Kirby's Dream Land en F-Zero Maximum Velocity binnen gekregen. Beide games kapot gespeeld vroeger en dacht er ineens aan om die aan te schaffen... Gebeurd wel vaker in een opwelling =) Ik geef ook meer om de hardware om de games daadwerkelijk op te spelen dan op de cartridges zelf.

[Afbeelding]
Kirby's dream land vroeger ook enorm veel gespeeld! Hmm that reminds me... I don't have it! :-( ik heb wel kirby op de nes. Ook een toffe game!

• Eymas
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 16:18
Oops.

De Mega drive 2 die ik heb wou ik even snel modden naar 60hz, en dat is gelukt. Maar er zat een addertje onder het gras zoals ik vermoedde.

Om de schakeling van 50 naar 60hz te maken hoef je slechts een trace door te snijden op het moederbord. Hier soldeer je meestal een schakelaar tussen. Echter zit er een kristal op het bord dat de juiste video-signalen genereert, en die is natuurlijk enkel afgestemd op PAL.
Met andere woorden; mijn beeld is nu enkel in grijs en merkbaar er op achteruit met verticale scanlines (tongue-in-cheek)

Dus, even kijken naar een dual frequency oscillator en even tijdelijk de snede overbruggen. Weer wat geleerd :P
Eymas schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 18:08:
Oops.

De Mega drive 2 die ik heb wou ik even snel modden naar 60hz, en dat is gelukt. Maar er zat een addertje onder het gras zoals ik vermoedde.

Om de schakeling van 50 naar 60hz te maken hoef je slechts een trace door te snijden op het moederbord. Hier soldeer je meestal een schakelaar tussen. Echter zit er een kristal op het bord dat de juiste video-signalen genereert, en die is natuurlijk enkel afgestemd op PAL.
Met andere woorden; mijn beeld is nu enkel in grijs en merkbaar er op achteruit met verticale scanlines (tongue-in-cheek)

Dus, even kijken naar een dual frequency oscillator en even tijdelijk de snede overbruggen. Weer wat geleerd :P
RGB kabel en je hebt weer kleur. Die verticale strepen is een bekend iets bij de Mega Drive, en worden ook wel "jailbars" genoemd. Als je die kwijt wil dan kan je een RGB bypass uitvoeren, maar misschien dat een RGB kabel al een beter resultaat heeft.

• Eymas
Seroczynski schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 18:43:
[...]

RGB kabel en je hebt weer kleur. Die verticale strepen is een bekend iets bij de Mega Drive, en worden ook wel "jailbars" genoemd. Als je die kwijt wil dan kan je een RGB bypass uitvoeren, maar misschien dat een RGB kabel al een beter resultaat heeft.
Inderdaad, soms gaan de hersens even uit en vergeet ik de term "jailbars". Helaas heb ik geen RGB kabels op het moment, vaak omdat de prijzen net te hoog zijn en mijn PVM daarvoor ook weer een adapter voor nodig heeft.
Ik had nog een oude DVD gevonden van de Gamecube Cafe die een opname gemaakt hadden op de E3 van 2005, ik heb deze geript om hem met jullie te kunnen delen, vond het wel een leuke geschiedenis van hoe games toen nog gepromoot werden, hoop dat het geen probleem is. De opnames bestond uit 2 DVD en zal indien het geen probleem is morgen deel 2 plaatsen, hier alvast deel 1.

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

• Henkje.doc
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21:36
Linksquest schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 20:59:
Ik had nog een oude DVD gevonden van de Gamecube Cafe die een opname gemaakt hadden op de E3 van 2005, ik heb deze geript om hem met jullie te kunnen delen, vond het wel een leuke geschiedenis van hoe games toen nog gepromoot werden, hoop dat het geen probleem is. De opnames bestond uit 2 DVD en zal indien het geen probleem is morgen deel 2 plaatsen, hier alvast deel 1.

[YouTube: Gamecube Cafe E3 2005 DVD 1 - DVD History]
Erg leuk. Doet me denken aan de Power Unlimited dvd's.

• PizzaSamurai
Heb een vraagje, misschien dat iemand hier er verstand van heeft...

Voor de Japanse Megadrive model 1 ben ik op zoek naar een voeding. De voeding die erbij zit gaat hier niet werken, ten eerste omdat de plug anders is en ten tweede omdat Japan een andere stroomtoevoer heeft, waarschijnlijk zou het ding exploderen als ik hem hier op een of andere manier erin stop.

Anyway, de officiële voeding die erbij zit heeft een output van DC 9v, 1.2a.... Nu heb ik een aantal universele adapters liggen, een van de standen waar ik die op kan zetten is DC 9v, alleen ipv 1.2a staat er bij 9v "== 0.6a". Kan ik deze dan gewoon gebruiken, of is die ampère ook belangrijk?
3style schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 17:18:
[...]
Ik denk met name hoe belangrijk je de staat vindt, of je het geld er voor over hebt en niet onbelangrijk of je de ruimte hebt. En als je een gezin hebt moet je ook wat meer overleggen over bepaalde investeringen :)
Ik moet zeggen dat ik ook wel gevoelig ben voor de staat van het object, maar bij bepaalde games van de snes bijvoorbeeld is dat bijna onhaalbaar of heel erg kostbaar dus kies ik alleen voor de cartridge (wel met een mooi label) en ook voor meer spelen dan verzamelen.
staat:
Dit is het absoluut. Als ik zie wat je met retrobriting kan bereiken, dat voor de nes en snes er dan weer prachtig uitzien, dat vind ik idd geweldig. Maar gezien ik geen tools en experience heb, en ook liever mijn tijd aan andere dingen spendeer accepteer ik die staat.
Ik vind die boxed sets echt geweldig om te zien. En heb dus ook nooit mijn eigen dozen weggegooid, maar daar is het stukkie ruimte weer bepalend. Ik weet niet hoe jullie daar in staan, maar hoe tof ik de echte nes en snes doosjes ook vind, die zijn duur en fragiel, daarom dus zeer sterke intresse in unversal game cases. Denk dat is begin met 5 stuks ofzo, en dan kiezen tussen mijn snes kindjes O+ ;) welke als eerste kunnen en dan is evaluaren hoevel plezier ik er van heb. Ik vermoed echter dat dan 'the floodgates have been openend' en ik dan dit ga willen voor al mijn nes,snes/ n64 , en gb/c/a games ga willen ...(en zelfs voor mijn 1 orginele pc engine hu card! :+ ) Misschien zelfs ook voor miijn 2600 games als ik ze ooit ga vinden, hoewel ik daar verdomde weinig binding mee heb...
Wat dan ook weer betekent dat ik meer kast plank ruimte nodig ga hebben, en zo blijft een mensch bezig.
Maar ik moet dan wel zeggen dat ik persoonlijk dan meer lol heb van de games met bijbhorende cover art die utigestald is, dan de console dozen.

Verder speelt wat hierboven gezegd word enorm mee. Er staan diverse grotere projecten op het agenda (leuk man eigen huis :( ) waardoor ik gewoon moet opletten wat ik doe. Dus vandaar dat ik lekker budget bakken afstruin normaal gesproken en hier en daar nog is wat mee pik en ja, love it or hate it maar limited run dingen hebben wel vaak games waarvan ik dan zoiets heb van ja vet!
En nu dus inderdaad voor het eerst echt toegehapt.
Moet wel zeggen dat door de hoge verzend kosten, ik nu wel makkelijker nee kan zeggen. ik bedoel monster boy 4 asuka nogwat......geweldige game en ooooh maar 40 euro......maar dan vermoeddelijk 20-30 extra voor verzending en god weet hoe lang wachten? nee ik hou het wel bij de megadrive versie vanaf sd kaart of de digital op mijn xbox (waarvan ik geen idee heb hoe ik er aan kom! ik vermoed games with gold :+ )

Mijn enige voordeel is wel dat ik een leuke ruimte heb (leuk man eigen huis :) ), dus an sich wel genoeg ruimte om spullen uit te stallen, nou ja hardware en games dan......alle console dozen erbij word tricky, evenals (hoe vet ik ze ook vind) special edition dozen of dingens als guitar hero en dj hero.

Heb nu al een bureau waar ik zowel kan thuis werken met 2 schermen als moderne(re) games kan spelen......en uiteindelijk wil ik die nog uitbreiden met een tv.....plasma of juist toch 4k/hdr.

En een meubeltje met veel retro systemen op crt. Will eigenlijk nog een klein ikea bureau erbij voor c64/amiga en retro pc games. Maar goed, mijn motto blijft 'geen prio' ;)

10 second ninja DONE

Verwijderd

@Linksquest Leuk om te zien! Ook leuk dat dit soort dingen weer opduiken.

Verwijderd

Wat vinden jullie zelf de fijnste controllers?

Ik heb altijd een haat liefde verhouding met de Nintendo controllers. Ik kan er wel mee spelen maar het is nou niet dat ik er veel uren op kan maken, vooral de NES, N64 controllers zijn erg slecht vind ik zelf. De snes vind ik op zich wel een fijne controller, maar ligt niet zo lekker in de hand als de 6 button controller van de megadrive. Daarna vond ik de pro controllers van Nintendo wel weer redelijk goed spelen.

Xbox controllers heb ik een beetje hetzelfde mee, de xbox 1 controller vind ik zelf best wel fijn. Vooral omdat er ook een small en een large leverbaar is. Xbox 360 controller vind ik zelf wat minder, daarbij is de xbox one controller een hele verbetering. De series x controller vind ik zelf op zich wel een fijne controller. Ik moet nog steeds wennen dat het linker pookje op een andere plek zit.

Dualshock 1 t/m 4 vind ik zelf fijne controllers, waarbij de DS4 de fijnste controller is. Alleen de dualsense vind ik totaal niet fijn @Exorcist Waarschijnlijk wordt hierdoor de series X ook eerder mijn main platform dan de PS5. Op het ps5 forum ben ik blijkbaar de enige, ik lees alleen op reddit exact dezelfde problemen die ik ervaar: https://www.reddit.com/r/...oller_is_one_of_the_most/

Dan vraag ik mij af wat maakt het dat een controller fijn is? Een grote of een kleine controller? Ik vind de megadrive controllers best fijn, zijn groter dan de snes.

Ik moet wel zeggen dat ik altijd de standaard controllers gebruik van de fabrikanten. Gebruiken jullie nog controllers die jullie zelf veel fijner vinden maar niet een originele controller is?

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 04-02-2021 09:20 ]

controllers? vind ik wel leuk onderwerp ;)

Omdat mijn interesse vooral in het 2d genre ligt vind ik daarbij de dpad erg belangrijk. En voor fighting games ook een zogenaamde 6 button layout, dus 6 face buttons (ala sega saturn) en 2 of liefst 4 shoulder buttons.

En ik heb de ideale controller nog niet gevonden......8bit do m30 is in de goede layout, geweldige dpad, en komt het dichtst in de buurt van een perfecte controller voor mijn smaak. Maar heeft 'maar' 2 shoulder buttons.
En een andere controller (hori fighting commander) heeft wel die extra shoulder buttons maar een wat kleinere dpad die ik niet fijn vind......
Honorable mention naar retrobit, daarmee speel ik nu het meeste op de mister, maar qua feel vind ik 8bit do net iets fijner, en mijn retrobit saturn controller is relatief snel kapot gegaan inzoverre dat ik niet meer naar rechts kan sturen......nog steeds is kijken of ik dat kan fixen door hem uitelkaar te halen en wat schoon te maken, maar wel opvallend dat ik dit dus niet heb met de 8bit do controller die ik minsten even vaak of vaker gebruikt heb!

Ook vind ik bekabeld fijn, en dan nog niets een vwb input lag, maar puur dat ik veel van consoles wil en het haat als de controller dan opeens leeg is of dat ik batterijen moet zoeken (jaja fwp natuurlijk, snap ik heel goed)

Vwb de org controllers, snes pad vind ik super m.u.v. voor 2d one on one fighters dan, nes pad opzich dpad fijn maar dat vierkant is erg nasty voor het vasthouden! Verder eigenlijk voor allround/non 2d gaming geen problemen met de pads voor de meeste sony/ms consoles, ik vind de ps3 de minst fijne, maar an sich ook die prima...

En ja verder idd bij voorkeur standaard controllers, maar heb eigenlijk voor alles na de snes, oplossingen om dus die 6 button control optie te kunnen toepassen.....

En dit is een van mijn stokpaardjes.......broken record opmerkingen maar wat vind ik het fijn dat je met emulatie dus controller vrijheid hebt, grote blai! :D

[ Voor 16% gewijzigd door Sagat op 04-02-2021 09:38 ]

10 second ninja DONE

Verwijderd schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 09:08:
@Linksquest Leuk om te zien! Ook leuk dat dit soort dingen weer opduiken.
Naast deel 2 van die van gisteren heb ik nog 2 Japanse promo dvd, zal die als ze online komen ook hier delen 👍

Verwijderd schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 09:14:
Wat vinden jullie zelf de fijnste controllers?

Dualshock 1 t/m 4 vind ik zelf fijne controllers, waarbij de DS4 de fijnste controller is. Alleen de dualsense vind ik totaal niet fijn @Exorcist Waarschijnlijk wordt hierdoor de series X ook eerder mijn main platform dan de PS5. Op het ps5 forum ben ik blijkbaar de enige, ik lees alleen op reddit exact dezelfde problemen die ik ervaar: https://www.reddit.com/r/...oller_is_one_of_the_most/

Dan vraag ik mij af wat maakt het dat een controller fijn is? Een grote of een kleine controller? Ik vind de megadrive controllers best fijn, zijn groter dan de snes.

Ik moet wel zeggen dat ik altijd de standaard controllers gebruik van de fabrikanten. Gebruiken jullie nog controllers die jullie zelf veel fijner vinden maar niet een originele controller is?
Ik haal nooit niet-originele controllers, hetzelfde als met accessoires..het moet origineel zijn. De Dualsense vind ik overigens wel prettig, maar de controller van de XSX beter en ik denk dat ik met name die beschouw als fijnste controller ooit. Die van de SNES op plek 2 denk ik.
Exorcist schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 10:47:
[...]

Ik haal nooit niet-originele controllers, hetzelfde als met accessoires..het moet origineel zijn. De Dualsense vind ik overigens wel prettig, maar de controller van de XSX beter en ik denk dat ik met name die beschouw als fijnste controller ooit. Die van de SNES op plek 2 denk ik.
offtopic:
Meer voor het xbox topic dit, maar wel 2 nadelen van de series controller, hij is ietjes kleiner en die dpad klikt enorm hard. Die laatste, net zoals console blaas en cd spin geluiden, is natuurlijk zwaar persoonlijk en iets waar de meesten weinig last van zullen hebben maar vind het wel ergerlijk.
Dat kleiner zijn is misschien meer een dingetje! Ik denk dat ik toch ook met xb1x controllertje ga pairen aan mijn series! (hoewel ik de dpad toch wel het fijnste vind op de nieuwere pad.)

10 second ninja DONE

Verwijderd

Sagat schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 11:09:
[...]

offtopic:
Meer voor het xbox topic dit, maar wel 2 nadelen van de series controller, hij is ietjes kleiner en die dpad klikt enorm hard. Die laatste, net zoals console blaas en cd spin geluiden, is natuurlijk zwaar persoonlijk en iets waar de meesten weinig last van zullen hebben maar vind het wel ergerlijk.
Dat kleiner zijn is misschien meer een dingetje! Ik denk dat ik toch ook met xb1x controllertje ga pairen aan mijn series! (hoewel ik de dpad toch wel het fijnste vind op de nieuwere pad.)
offtopic:
Ik heb de PS5 en de series X naast elkaar staan. De series x is stiller, daarnaast begint elk uur de drive van de ps5 hard te spinnen om te controleren of de disc er nog in zit. Best irritant. Probleem met de disc drive op de series x heb ik nog niet gehad. Maar ik heb hem plat liggen, ik heb begrepen als je hem staand zet dat hij dan meer geluid maakt. heb ik zelf overigens niet getest. Dus qua geluid gaat mijn voorkeur naar de series X en ook qua controller eerlijk gezegd. Alleen het klikken is inderdaad hinderlijk bij de series x controller.

Wat vinden jullie van de gamecube controller? Ik heb hem eigenlijk nog niet zo vaak gebruikt, maar deze wordt toch door vele gezien als een hele goede controller.
dpad k.. uhm niet fijn! Maar voor 3d games ok! Zelfs soul calibur vond ik nog wel ok tot fijn spelen! Verder is het concept met die knoppen raar maar met bijvoorbeeld sunshine werkt het aardig.

Maar hier dus idd adapter om ps2 controller te kunnen gebruiken en ik heb ook de hori gameboy joypad
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cruD0EZAbFTgXrBMdJ_Tq_PQGs0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/SK82szx32WhZo2L2NwvXixKH.png?f=fotoalbum_large

10 second ninja DONE

Verwijderd

Sagat schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 11:34:
dpad k.. uhm niet fijn! Maar voor 3d games ok! Zelfs soul calibur vond ik nog wel ok tot fijn spelen! Verder is het concept met die knoppen raar maar met bijvoorbeeld sunshine werkt het aardig.

Maar hier dus idd adapter om ps2 controller te kunnen gebruiken en ik heb ook de hori gameboy joypad
[Afbeelding]
Ik vind vooral de achterste schouder knoppen, op de plaats waar de R2 en L2 knop zitten bij dualshock heel vreemd. Daar zit een klik geluid in als je heem heel ver indrukt. En dan is de schouderknop daarvoor weer een soort klik knop. Daarom snapte ik ook nooit wat mensen fijn vinden aan de gamecube controller.

Overigens is de joystick wel prima.

Die hori ziet er wel interessant uit! Is zeker nergens meer te krijgen?..

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 04-02-2021 11:42 ]

• 3style

3style

...

Sagat schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 11:34:

[Afbeelding]
dpad is idd meestal niet dezelfde kwaliteit als de oem.
Ik heb voor deze 8bitdo controller de dpad vervangen door de oem snes controller :P
Verder is deze controller van dezefde kwaliteit.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UmnRU7WcQqME9xz54omo2c2PDwo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7PUmzLbLg3DQIYU6x7Cq1TZ2.jpg?f=fotoalbum_large

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 23:56
Ik gebruik ook het liefst de originele controllers. Alleen voor de N64 heb ik een alternatief gekocht, omdat ik de N64 controller echt de meest waardeloze controller ooit vind.

Afbeeldingslocatie: https://netdna.coolthings.com/wp-content/uploads/2017/08/retro-fighters-n64-controller-1.jpg

https://psnprofiles.com/RaemNL

Verwijderd schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 11:30:
[...]

offtopic:
Ik heb de PS5 en de series X naast elkaar staan. De series x is stiller, daarnaast begint elk uur de drive van de ps5 hard te spinnen om te controleren of de disc er nog in zit. Best irritant. Probleem met de disc drive op de series x heb ik nog niet gehad. Maar ik heb hem plat liggen, ik heb begrepen als je hem staand zet dat hij dan meer geluid maakt. heb ik zelf overigens niet getest. Dus qua geluid gaat mijn voorkeur naar de series X en ook qua controller eerlijk gezegd. Alleen het klikken is inderdaad hinderlijk bij de series x controller.

Wat vinden jullie van de gamecube controller? Ik heb hem eigenlijk nog niet zo vaak gebruikt, maar deze wordt toch door vele gezien als een hele goede controller.
offtopic:
Die van mij ligt ook plat maar de PS5 is een stuk luider dan de XSX inderdaad. Wat ik zelf een groot nadeel vind is dat je de Xbox niet uit kan zetten, iedere keer als je hem écht uit wil hebben moet dat via Instellingen

Gamecube controller: Wel fijn, maar vind de analoge stick niet prettig. Net iets te klein, grip niet geweldig. Vorm en houding in de hand wel prettig.

• 3style

3style

...

Raem schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 11:50:
Ik gebruik ook het liefst de originele controllers. Alleen voor de N64 heb ik een alternatief gekocht, omdat ik de N64 controller echt de meest waardeloze controller ooit vind.

[Afbeelding]
Voor Super Mario 64 schijnt de oem toch wel de beste analog control te hebben:

• Redax
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 09-10 12:38

[Afbeelding]
Toffe games!

Overigens denk ik dat jouw tactiek de beste is als je geen bergen met geld hebt om uit te geven. Zoek naar wat je het leukste vindt, of waar veel persoonlijk waarde aan vast zit. Kopen om te kopen is eigenlijk ook zo zonde van je geld.

Hier staat geen lijstje met willekeurige spullen die ik bezit.

Verwijderd

Raem schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 11:50:

[Afbeelding]
Deze heb ik ook! Prima controller. Niet zo goed als een orginele controller. Maar wel veel beter dan de Orgineel van de n64
Linksquest schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 10:35:
[...]

Naast deel 2 van die van gisteren heb ik nog 2 Japanse promo dvd, zal die als ze online komen ook hier delen 👍
Hier is deel 2

Exorcist schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 12:17:
[...]

Niet te hard roepen, dan heeft @Sagat weer iets op zijn controller (fetish) lijstje ... :+
Hahaha, zeker al naar deze gekeken, maar gezien de libary van n64 en mijn (gebrek aan enige) intentie om hier iets mee te doen weinig behoefte om hier geld aan uit te geven!

10 second ninja DONE

• TomBraamhaar
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 17:57
Ben ik de enige die de N64 Controller fijn vond toentertijd?

Het stickje was wat gevoelig voor slijtage, maar het zette analoge controllers wel op de kaart

Verwijderd

Sagat schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 12:51:
[...]

Hahaha, zeker al naar deze gekeken, maar gezien de libary van n64 en mijn (gebrek aan enige) intentie om hier iets mee te doen weinig behoefte om hier geld aan uit te geven!
Zo zat ik er ook een beetje in. Zelfs nog de gedachte gehad om alles weg te doen, maar na de aanschaf van de retrobit megadrive controllers, en de positieve reviews ook de n64 tribute aangeschaft. Daarna toch veel meer liefde voor het systeem gekregen.

Voor pc ook een saturn kloon toegevoegd. Ik ben toch meer van de 2D games, fighters, platforms enzo.
Heb ook de bekende logitech ps2 achtige variant, maar de d-pads daarvan zijn erg matig.
Met een brooks omvormertje werkt hij ook prima op de alle playstations

Dus om terug te komen op de vraag van snefkens. Ja, zowel de orignele als neppers worden hier gebruikt.

• walterg
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 09:12
3style schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 11:42:
[...]

dpad is idd meestal niet dezelfde kwaliteit als de oem.
Ik heb voor deze 8bitdo controller de dpad vervangen door de oem snes controller :P
Verder is deze controller van dezefde kwaliteit.

[Afbeelding]
Kan je ze ook aanraden met de default d-pad? En merk je input lag?

• 3style

3style

...

walterg schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 17:18:
[...]
Kan je ze ook aanraden met de default d-pad? En merk je input lag?
Zeker aan te raden en nog geen lag gemerkt.
De standaard dpad is zeker ok, voelt iets harder aan.

• walterg
3style schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 17:49:
[...]

Zeker aan te raden en nog geen lag gemerkt.
De standaard dpad is zeker ok, voelt iets harder aan.
Thanks.

Heb je ze voor een fijnere prijs gevonden dan 26 voor de controller en 23 voor de receiver? Dat eerste vind ik redelijk goedkoop, dat tweede behoorlijk aan de prijs :X

Ah, een receiver gevonden voor 17,30.

[ Voor 4% gewijzigd door walterg op 04-02-2021 17:59 ]

• 3style

3style

...

walterg schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 17:57:
[...]

Thanks.

Heb je ze voor een fijnere prijs gevonden dan 26 voor de controller en 23 voor de receiver? Dat eerste vind ik redelijk goedkoop, dat tweede behoorlijk aan de prijs :X

Ah, een receiver gevonden voor 17,30.
Ik heb beiden voor 29,50 laatst bij gameshop-twente gehaald, maar kennelijk zijn ze daar nu uitverkocht. Ik heb er nog wel 1 over die je wel mag kopen voor deze prijs als je wilt. Laat maar weten via een PM.

• walterg
3style schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 18:29:
[...]

Ik heb beiden voor 29,50 laatst bij gameshop-twente gehaald, maar kennelijk zijn ze daar nu uitverkocht. Ik heb er nog wel 1 over die je wel mag kopen voor deze prijs als je wilt. Laat maar weten via een PM.
Ah, ik zie het verschil nu. Die jij hebt gekocht zijn geen bluetooth controllers en receivers. Of zie ik het verkeerd?

Ik ga nog even op onderzoek uit, maar dank voor het aanbod in ieder geval!

• 3style

3style

...

walterg schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 18:48:
[...]
Ah, ik zie het verschil nu. Die jij hebt gekocht zijn geen bluetooth controllers en receivers. Of zie ik het verkeerd?

Ik ga nog even op onderzoek uit, maar dank voor het aanbod in ieder geval!
Geen probleem, succes verder.
Klopt geen BT, maar 2.4 wireless.

YouTube: NEW 8Bitdo 2.4ghz SN30 Wireless SNES Controller Review & Teardown! C...

• walterg
Die Bluetooth adapters zijn wat meer versatile, maar ik zit er persoonlijk niet op te wachten om een PlayStation controller te gebruiken om op mijn SNES te spelen.

Dus goed om scherp te hebben dat er twee types zijn. Ik heb dat geweten maar was het alweer vergeten.
TomBraamhaar schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 17:07:
Ben ik de enige die de N64 Controller fijn vond toentertijd?

Het stickje was wat gevoelig voor slijtage, maar het zette analoge controllers wel op de kaart
Vond het zelf ook geen verkeerde controller, inderdaad het stickje kon beter, maar verder vond ik het een fijne controller.

• walterg
In de tijd van de N64 had niemand in mijn omgeving er eentje. Iedereen had een PlayStation. Ik heb het vermoeden dat het een generatie ding was. Het hielp waarschijnlijk ook dat je een PlayStation kon chippen :)

Verwijderd

Ik heb vroeger best goed kunnen spelen op de N64, speelde destijds vooral Turok, goldeneye en world cup 98. Ik denk omdat de controller zoveel afwijkt van wat wij nu gewend zijn, dat het heel moeilijk is om die controller weer op te pakken.

• 3style

3style

...

Ik heb de N64 na de PlayStation een paar jaar gehad. Super Mario 64 was natuurlijk geweldig, verder was het voor mij goldeneye, international superstar soccer en diddy kong racing. De latere games heb ik eigenlijk nooit gespeeld. Binnenkort maar weer eens Super Mario 64 spelen :)
De 64 was de eerste echte 3d console eeeeeeeeen daardoor vond ik het niet zo fijn.
Volgens mij al vaak genoeg hier uitgepend dus ik ga niet weer hetzelfde riedeltje afdraaien.

Desondanks zeker mijn lol er mee gehad, ISS idd, en ook met mariokart (zelfs pokemon stadium :S ), diddy kong racing, zelfs goldeneye met huren (hoewel ik in die tijd lanparties deed, dus dan is met zijn 4-en op een kleine tv aardige stap terug) Maar mario 64 en zelda vielen mij dus vreselijk tegen. Ik zag echt wel dat beide spellen hun kwaliteiten hadden maar het was niet wat ik zocht, beetje het probleem van 'if you judge a fish on its ability to climb a tree;

Blast corps vond ik wel een hele toffe game, en fzero vond ik ook leuk meerder malen gehuurd maar nooit gekocht. Inmiddels wel in de collectie met grote dank aan @Exorcist

Maar.....daarna was ik er aardig klaar mee, dus vooral veel op pc en saturn gespeeld en ook toen al nog regelmatig op de snes! (en amiga).

Zie nu af en toe nog steeds wel grappige games (met name vage jap dingen die ik niet ken) en zou aan de ene kant wel een everdrive willen......maar goed, andere consoles meer prio.

Ik vind de org pad overigens ook ok, grootste probleem is natuurlijk mario party, als je dat veel speelde dan is de controler vrij snel EOL
En ja de controls en mario vond ik idd wel heel goed gedaan. Is overigens nog steeds best lastig om goed na toe doen als je de my life in gaming video over de recente mario 3d all stars mag geloven.
---------------------
Outrun op de saturn!

Zoals de vaste bezoekers weten heb ik best veel megadrive outrun gespeeld en de game uiteindelijk gemaxed op retro achievements, maar het is natuurlijk niet te vergelijken met het arcade orgineel.

De saturn versie komt een stuk dichter in de buurt! Ik ken de arcade versie niet goed genoeg om te zeggen hoe dichtbij maar vind het zeker leuk.
Enige is wel dat de game een stuk pittiger is, heb vandaag het voorelkaar gekregen om eindpunt C te bereiken maar wel met zowel tijdlimiet als ai van verkeer op........niet eens easy maar extremely easy, en dat terwijl de tracks bijna 1 op 1 hetzelfde zijn :S For shame!

Maar goed wel leuk om dat je zelf te proberen te improven, overigens wel iets wat me opviel, het slip geluid word af en toe niet weergegeven? Benieuwd of dat een bug van het spel is, mijn emulator, mijn xbox of zelfs mijn tv.......ik ga maar uit van optie een of twee maar benieuwd of mensen die het spel op de echte hardware spelen deze bug ook herkennen?

10 second ninja DONE

• 3style

3style

...

Sagat schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 10:37:
Outrun op de saturn!

Zoals de vaste bezoekers weten heb ik best veel megadrive outrun gespeeld en de game uiteindelijk gemaxed op retro achievements, maar het is natuurlijk niet te vergelijken met het arcade orgineel.

De saturn versie komt een stuk dichter in de buurt! Ik ken de arcade versie niet goed genoeg om te zeggen hoe dichtbij maar vind het zeker leuk.
Enige is wel dat de game een stuk pittiger is, heb vandaag het voorelkaar gekregen om eindpunt C te bereiken maar wel met zowel tijdlimiet als ai van verkeer op........niet eens easy maar extremely easy, en dat terwijl de tracks bijna 1 op 1 hetzelfde zijn :S For shame!

Maar goed wel leuk om dat je zelf te proberen te improven, overigens wel iets wat me opviel, het slip geluid word af en toe niet weergegeven? Benieuwd of dat een bug van het spel is, mijn emulator, mijn xbox of zelfs mijn tv.......ik ga maar uit van optie een of twee maar benieuwd of mensen die het spel op de echte hardware spelen deze bug ook herkennen?
Ik vond het al knap dat jij turbo outrun op de megadrive op "extra hard" of zoiets speelde en ik ook idd op super easy maar net alles gehaald op de Saturn :/
Maar de arcade versie is gewoon "hard as hell", hebben ze toen ook veel aan verdiend waarschijnlijk. Ik heb er vroeger ook veel guldens in gestopt :) Die bug ken ik trouwens niet op de Saturn.

• RJL86
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 17-09 17:58
Ik heb nooit een N64 gekocht, puur vanwege de controller. Wat een dramatisch ding is dat zeg.

Maar mooi om te lezen dat er toch goede alternatieven zijn nu, misschien dan toch maar eens eentje aanschaffen. Vond Pokemon Stadium erg leuk om te spelen vroeger.
Ik had niet verwacht dat zo veel mensen problemen zouden hebben met de N64 controller, ik vind hem hartstikke fijn.

Zojuist toch eens op Buyee rondgekeken, ik denk dat ik het binnenkort maar gewoon proberen ga. Vijf seconden gegoogled en ik kom erachter dat ik kennelijk beter ZenMarket of Neokyo kan gebruiken... Ik heb wat uit te zoeken dit weekend.

[ Voor 56% gewijzigd door Seroczynski op 05-02-2021 11:16 ]

• Eymas
Na enkele jaren weer een N64 te hebben ben ik eigenlijk ook verrast naar de verhalen over de controller, maar snap ik het design nu wel. Als de D-pad niet gebruikt wordt, dan keer je hem 45 graden naar rechts, en heb je feitelijk een controller met een olifantenoor, maar komt het ergonomisch wel overeen.

Alleen de analog stick blijft een gevoelig iets, maar ook daar zijn weer alternatieven voor. Persoonlijk zou ik bij het oude mechanisme blijven. Heeft toch wat leuks, het pookje :)
Eymas schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 11:34:
Na enkele jaren weer een N64 te hebben ben ik eigenlijk ook verrast naar de verhalen over de controller, maar snap ik het design nu wel. Als de D-pad niet gebruikt wordt, dan keer je hem 45 graden naar rechts, en heb je feitelijk een controller met een olifantenoor, maar komt het ergonomisch wel overeen.

Alleen de analog stick blijft een gevoelig iets, maar ook daar zijn weer alternatieven voor. Persoonlijk zou ik bij het oude mechanisme blijven. Heeft toch wat leuks, het pookje :)
Draaien? Euh nee? Games waar je de dpad nodig hebt pas je grip aan, zal is kijken of plaatje kan vinden...

10 second ninja DONE

• TomBraamhaar
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 17:57
De N64 heeft zoveel dingen gebracht die nu nog steeds de standaard zijn. 3d platforming, de analoge thumbstick, de camera controls(toen nog met digitale c-knoppen), z-targeting, goldeneye die liet zien dat FPS ook goed werken op consoles(en hit-boxes etc), Rumblepack.

Natuurlijk is in de loop van tijd alles verbeterd en voelt het nu vooral houterig aan als je het weer speelt. Maar de N64 heeft de basis gezet.

• gast7
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 10-11 14:42
ik vind de analog stick van de n64 wel vele malen beter dan de ps1 controller als die gebruikt word.

qua slechtste nintendo controllers staat naar mijn mening de joy con op nummer 1. ik snak terug naar de n64 controller. De analog stick op de joy con is vrij slecht zelfs zonder drift. het is ook veel te klein

Het is maar goed dat er andere controller opties zijn zoals de pro controller.

Verwijderd

gast7 schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 13:04:
ik vind de analog stick van de n64 wel vele malen beter dan de ps1 controller als die gebruikt word.

qua slechtste nintendo controllers staat naar mijn mening de joy con op nummer 1. ik snak terug naar de n64 controller. De analog stick op de joy con is vrij slecht zelfs zonder drift. het is ook veel te klein

Het is maar goed dat er andere controller opties zijn zoals de pro controller.
De kwaliteit van de joystick is nou ook niet echt heel goed van de N64. Er zijn nu ook weinig controllers te vinden waarbij de joystick nog perfect werkt. De slijtage op die joystick is enorm, de meeste dual shock controllers werken nu nog steeds zonder problemen.

Ik vind de joystick van de Gamecube toch echt wel een heel stuk beter dan die van de N64.

• gast7
Verwijderd schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 13:10:
[...]

De kwaliteit van de joystick is nou ook niet echt heel goed van de N64. Er zijn nu ook weinig controllers te vinden waarbij de joystick nog perfect werkt. De slijtage op die joystick is enorm, de meeste dual shock controllers werken nu nog steeds zonder problemen.

Ik vind de joystick van de Gamecube toch echt wel een heel stuk beter dan die van de N64.
Zeker maar een n64 controller in goede staat is qua analog vele malen beter dan de ps1. bij ps1 games voelt het gewoon minder vloeiend nieuwe tijd en waarschijnlijk de reden waarom zoveel ps1 games hier niet eens gebruik van maakten. Bij de n64 werkt het gewoon prima de eerste console waarbij anaolog goed voelt.

Dat Slechte staat n64 controllers erg slecht zijn absoluut maar ik had nooit echt veel problemen om goede n64 controllers te vinden. maar een defecte controller erin mee nemen is niet hoe je een controller moet beoordelen naar mijn mening. Zelf niet een groot fan van de mario party serie dus dat helpt ook. ik moet zelf overigens ook zeggen dat zelfs half verleten n64 controllers beter aanvoelen dan goed werkende analog op de ps1. het moet er wel heel slecht aan toe zijn voordat het echt slechter is dan ps1

Safe to say dat ik liever de D pad gebruik qua ps1 games analog is over het algemeen niet te best daar.

Dat er betere controllers zijn absoluut maar ps1 qua analog was vrij slecht naar mijn mening.

Dat Gamecube analog goed is dat is niet heel vreemd. waarschijnlijk een van de beste controllers ever.

Super monkeyball serie is het beste op de cube omdat zowel de xbox en ps2 analog controllers gewoon ****** slecht zijn in vergelijking. de preciezie die in die games nodig is heeft gewoon een solide analog stick nodig. is hell op de ps2 en xbox.

Als ik de cube controller tegenwoordig nog kan gebruiken bij bepaalde games dan doe ik dat liever dan zelfs de switch pro controller/ps4. Een van mijn favoriete controllers zelfs in het heden.

het is dat het minder knoppen heeft dan de moderne controllers en het zwakke punt qua de D pad. maar voor 3d games een fantastische controller. voor retro 2d games moet je niet bij de cube controller zijn.

[ Voor 15% gewijzigd door gast7 op 05-02-2021 13:33 ]

• PizzaSamurai
gast7 schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 13:28:
[...]

Zeker maar een n64 controller in goede staat is qua analog vele malen beter dan de ps1. bij ps1 games voelt het gewoon minder vloeiend nieuwe tijd en waarschijnlijk de reden waarom zoveel ps1 games hier niet eens gebruik van maakten. Bij de n64 werkt het gewoon prima de eerste console waarbij anaolog goed voelt.

Dat Slechte staat n64 controllers erg slecht zijn absoluut maar ik had nooit echt veel problemen om goede n64 controllers te vinden. maar een defecte controller erin mee nemen is niet hoe je een controller moet beoordelen naar mijn mening. Zelf niet een groot fan van de mario party serie dus dat helpt ook. ik moet zelf overigens ook zeggen dat zelfs half verleten n64 controllers beter aanvoelen dan goed werkende analog op de ps1. het moet er wel heel slecht aan toe zijn voordat het echt slechter is.

Safe to say dat ik liever de D pad gebruik qua ps1 games analog is over het algemeen niet te best daar.

Dat er betere controllers zijn absoluut maar ps1 qua analog was vrij slecht naar mijn mening.

Dat Gamecube analog goed is dat is niet heel vreemd

Super monkeyball serie is het beste op de cube omdat zowel de xbox en ps2 analog controllers gewoon ****** slecht zijn in vergelijking. de preciezie die in die games nodig is heeft gewoon een solide analog stick nodig. is hell op de ps2 en xbox.

Als ik de cube controller tegenwoordig nog kan gebruiken bij bepaalde games dan doe ik dat liever dan zelfs de switch pro controller/ps4. Een van mijn favoriete controllers zelfs in het heden.

het is dat het minder knoppen heeft dan de moderne controllers en het zwakke punt qua de D pad. maar voor 3d games een fantastische controller. voor retro 2d games moet je niet bij de cube controller zijn
De reden daarvoor is volgens mij meer dat de PS1 twee jaar eerder uit kwam dan de N64, en zonder analoge sticks. De originele controller had die niet, dus games uit dat tijdperk boden ook geen ondersteuning ervoor. Latere games hadden dat vaak wel.

• gast7
PizzaSamurai schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 13:33:
[...]

De reden daarvoor is volgens mij meer dat de PS1 twee jaar eerder uit kwam dan de N64, en zonder analoge sticks. De originele controller had die niet, dus games uit dat tijdperk boden ook geen ondersteuning ervoor. Latere games hadden dat vaak wel.
dat klopt. het voelt naar mijn mening ook vrij stroef in de games waarin het gebruikt word qua ps1.

Verwijderd

gast7 schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 13:28:
[...]

Dat Slechte staat n64 controllers erg slecht zijn absoluut maar ik had nooit echt veel problemen om goede n64 controllers te vinden. maar een defecte controller erin mee nemen is niet hoe je een controller moet beoordelen naar mijn mening. Zelf niet een groot fan van de mario party serie dus dat helpt ook. ik moet zelf overigens ook zeggen dat zelfs half verleten n64 controllers beter aanvoelen dan goed werkende analog op de ps1. het moet er wel heel slecht aan toe zijn voordat het echt slechter is dan ps1

Dat Gamecube analog goed is dat is niet heel vreemd. waarschijnlijk een van de beste controllers ever.

het is dat het minder knoppen heeft dan de moderne controllers en het zwakke punt qua de D pad. maar voor 3d games een fantastische controller. voor retro 2d games moet je niet bij de cube controller zijn.
De reden dat de eerste ps1 games geen analoge stick ondersteunde heeft niks te maken met de kwaliteit van de stick. Maar meer omdat de dual analog controller pas in 1997 uitkwam. dat is 2 jaar of zelfs 3 jaar (Japan) na de release van de ps1. Dus niet heel verwonderlijk dat de eerste games dat niet ondersteunde.

Je uitspraak dat de ps1 analog joysticks veel slechter is dan de analog joysticks van de n64 vind ik een beetje een vreemde uitspraak. Aangezien Sony tot aan de ps3 niks heeft gedaan aan de analoge sticks. Pas met de DS4 is er echt een verandering gekomen in de sticks. Dus nee, ik kan zeker niet zeggen dat de sticks van de ps1 analog controller slecht werken of niet vloeiend voelen. Dat betekent dat de joysticks van bijvoorbeeld de ps2 ook slecht waren. Ik heb hier eerlijk gezegd nooit iemand over gehoord en denk ook eerlijk gezegd niet dat deze uitspraak klopt.

Overigens is er na de introductie van de analog joystick in april 1997 een half jaar later de dual shock uitgekomen. En dat is de dual shock die we tot en met de ps3 eigenlijk al kennen.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2021 14:12 ]

• 3style

3style

...

Verwijderd schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 14:08:
[...]

De reden dat de eerste ps1 games geen analoge stick ondersteunde heeft niks te maken met de kwaliteit van de stick. Maar meer omdat de dual analog controller pas in 1997 uitkwam. dat is 2 jaar of zelfs 3 jaar (Japan) na de release van de ps1. Dus niet heel verwonderlijk dat de eerste games dat niet ondersteunde.

Je uitspraak dat de ps1 analog joysticks veel slechter is dan de analog joysticks van de n64 vind ik een beetje een vreemde uitspraak. Aangezien Sony tot aan de ps3 niks heeft gedaan aan de analoge sticks. Pas met de DS4 is er echt een verandering gekomen in de sticks. Dus nee, ik kan zeker niet zeggen dat de sticks van de ps1 analog controller slecht werken of niet vloeiend voelen. Dat betekent dat de joysticks van bijvoorbeeld de ps2 ook slecht waren. Ik heb hier eerlijk gezegd nooit iemand over gehoord en denk ook eerlijk gezegd niet dat deze uitspraak klopt.
Ik denk dat dit met name geldt voor de fijngevoeligheid van de N64 stick. Dat was specifiek bij Mario 64 het geval zoals toegelicht door my live in gaming

• gast7
Verwijderd schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 14:08:
[...]

Overigens is er na de introductie van de analog joystick in april 1997 een half jaar later de dual shock uitgekomen. En dat is de dual shock die we tot en met de ps3 eigenlijk al kennen.
ik zou eens fora's bekijken qua crash games met analog vs D pad op de ps1

Zowat iedereen speelt de games liever Met de D pad veel meer precisie dan met analog.

De games qua ps2 en ps3 waren waarschijnlijk dan veel beter geprogrameerd om te werken met analog gezien dat eigenlijk de standaard werd. Overigens zelfs met de verbeteringen wel slechter dan cube analog. maargoed puur qua ps1 vs N64.

in ps1 era voelde analogue niet echt precies waarbij je opties veel gelimiteerder voelden dan met de D pad. of dat nu door de games kwam of de fysieke analog van de ps1. Qua ps1 games zijn analog controls gewoon bar slecht.

[ Voor 12% gewijzigd door gast7 op 05-02-2021 14:30 ]

Verwijderd

gast7 schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 14:22:
[...]

ik zou eens fora's bekijken qua crash games met analog vs D pad op de ps1

Zowat iedereen speelt de games liever Met de D pad veel meer precisie dan met analog.

De games qua ps2 en ps3 waren waarschijnlijk dan veel beter geprogrameerd om te werken met analog gezien dat eigenlijk de standaard werd. Overigens zelfs met de verbeteringen wel slechter dan cube analog. maargoed puur qua ps1 vs N64.

in ps1 era voelde analogue niet echt precies waarbij je opties veel gelimiteerder voelden dan met de D pad. of dat nu door de games kwam of de fysieke analog van de ps1. Qua ps1 games zijn analog controls gewoon bar slecht.
Ik heb vanaf crash 2 (crash 1 ondersteunde geen analog controls en daar baalde ik vroeger van) altijd met analog controls gespeeld. En het werkt perfect. Daarnaast heb ik even gezocht en kan er eigenlijk niks over vinden dat iedereen liever de d-pad gebruikte. Het enige dat ik kan vinden is dat iedereen boos is dat crash 2 op de ps3 (digital) geen analog joysticks ondersteund.

Maar ook dat iedereen liever de analog joysticks niet gebruikt kan ik ook vrij weinig over vinden eerlijk gezegd. Ik gebruikte ze altijd. Maar sorry ik kan echt niet meegaan met je stelling dat ps1 games met analog controls bar slecht zijn. Ik speel al 25 jaar lang ps1 games met analog controls en ik heb nog nooit problemen ervaren.

• gast7
Ik heb nooit gezegd dat het niet werkt puur dat het gewoon veel slechter is. mooi dat je ps1 analog kan waarderen. Ik vond enkel dat het bij ape escape goed werkt maar dat is puur omdat de game wat simpeler is/ frame perfect imputs minder belangrijk.

De precisie qua n64 analog is vrij ver gezocht met de ps1 games die het ondersteunden.

[ Voor 34% gewijzigd door gast7 op 05-02-2021 14:49 ]

Verwijderd

gast7 schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 14:41:
Ik heb nooit gezegd dat het niet werkt puur dat het gewoon veel slechter is. mooi dat je ps1 analog kan waarderen. Ik vond enkel dat bij ape escape het goed werkt maar dat is puur omdat de game wat simpeler is/ frame perfect imputs minder belangrijk.

De precisie qua n64 analog is vrij ver gezocht met de ps1 games die het ondersteunden.
Ook daar ben ik het niet met je eens dat het veel slechter is. Ik denk dat dit vooral een mening van jouw is en niet dat de sticks daadwerkelijk slechter zijn. Ik heb lang zitten zoeken, maar het enige wat ik tegenkom is als de game 3d is dan spelen mensen toch liever met de analog joystick bij de ps1. Alleen wanneer het een 2d game is dan prefereren ze de d-pad. (logisch ook). Maar ik kan nergens vinden dat mensen de analog joysticks van ps1 slecht vinden. Ik zelf ook niet, ik weet alleen dat de n64 sticks heel snel kapot gaan. (In mijn zoektocht op internet zie ik overigens meer mensen klagen over de n64 controller dan die van de ps1)

N64 is eigenlijk de enige controller die afwijkt van alle controllers. Omdat elke controller na de n64 maakte gebruik van een potentiometer: Wikipedia: Potentiometer en de n64 maakte gebruik van de rotary encoder. Wikipedia: Rotary encoder

Grote verschil is dat de joystick van de n64 geen middelpunt had. Als je de game aanzet dan herkent de n64 de positie waar die op dat moment staat als middelpunt. Daarom werken die sticks op een gegeven moment niet meer die lam zijn. Want dan klopt het middelpunt niet meer.

Omdat de N64 volledig afwijkt van andere controllers is het wellicht dat jij dit prefereert. Maar betekent nog niet dat het ene beter is dan de andere. Qua kwaliteit is de potentiometer beter omdat daar minder slijtage bij voorkomt.

• PizzaSamurai
De japanse Mega Drive is kapot volgens mij. Gaat aan, maar alleen zwart scherm. Verschillende voedingen geprobeerd, maar nada.

Weer een in de prullenbak. Terug naar eBay. Zucht.

Verwijderd

PizzaSamurai schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 15:09:
De japanse Mega Drive is kapot volgens mij. Gaat aan, maar alleen zwart scherm. Verschillende voedingen geprobeerd, maar nada.

Weer een in de prullenbak. Terug naar eBay. Zucht.
Welke kabel gebruik je om aan te sluiten op de tv? Japan gebruikt volgens mij andere scart kabels (JP21), die niet compatible zijn met Europese Scart aansluitingen.

Heb je geprobeerd het slot schoon te maken in de megadrive?

Voor meer info:

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2021 15:13 ]

• PizzaSamurai
De kabel die erbij zat is geen scart, maar zo'n gele en witte tulpstekker. Volgens mij zou dat gewoon moeten werken op TV's hier.

En ja heb hem helemaal opengemaakt en alles van binnen schoongemaakt, de cartridge connector met een tandenborstel en doekje. Echt speciale schoonmaak middelen heb ik niet, en eigenlijk ook niet echt in de stemming om nog meer geld uit te geven aan een console die waarschijnlijk gewoon kapot is.

[ Voor 53% gewijzigd door PizzaSamurai op 05-02-2021 15:17 ]

Verwijderd

PizzaSamurai schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 15:16:
De kabel die erbij zat is geen scart, maar zo'n gele en witte tulpstekker. Volgens mij zou dat gewoon moeten werken op TV's hier.

En ja heb hem helemaal opengemaakt en alles van binnen schoongemaakt, de cartridge connector met een tandenborstel en doekje. Echt speciale schoonmaak middelen heb ik niet, en eigenlijk ook niet echt in de stemming om nog meer geld uit te geven aan een console die waarschijnlijk gewoon kapot is.
Geel en witte stekker moet inderdaad direct werken.

Ik weet niet wat je precies voor de megadrive hebt betaald, maar als je hem hebt geïmporteerd uit Japan heeft het toch wel wat import kosten gekost. Het beste schoonmaakmiddel is erg goedkoop te krijgen:

https://www.safe-producte...IyJRdbw5SfUxoCzxAQAvD_BwE

Isopropanol alcohol 99,9% werkt erg goed en krijgt veel machines aan de praat.

En anders WD40 contactspray:

https://www.toolstation.n...mpaign=googleshoppingfeed

Dan kom je ook bij dingen waar je normaal niet bij komt. De contactspray heeft direct een reinigende functie en laat geen resten achter.

• PizzaSamurai
Verwijderd schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 15:22:
[...]

Geel en witte stekker moet inderdaad direct werken.

Ik weet niet wat je precies voor de megadrive hebt betaald, maar als je hem hebt geïmporteerd uit Japan heeft het toch wel wat import kosten gekost. Het beste schoonmaakmiddel is erg goedkoop te krijgen:

https://www.safe-producte...IyJRdbw5SfUxoCzxAQAvD_BwE

Isopropanol alcohol 99,9% werkt erg goed en krijgt veel machines aan de praat.

En anders WD40 contactspray:

https://www.toolstation.n...mpaign=googleshoppingfeed

Dan kom je ook bij dingen waar je normaal niet bij komt. De contactspray heeft direct een reinigende functie en laat geen resten achter.
Ja das waar, maar heb ook al een nieuwe voeding voor het ding gekocht, en heb een beetje het idee dat ik geld blijf dumpen in iets wat gewoon defect is. Het ding was ontzettend smerig toen ik hem voor het eerst openmaakte, dus waarschijnlijk gewoon compleet verwaarloosd over de jaren.

Heb wel een bus WD-40 staan, maar geen idee of dat hetzelfde is. Heb ook gelezen dat het misschien niet beste middel is om te gebruiken omdat het een aardig sterk goedje is.

Verwijderd

PizzaSamurai schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 15:26:
[...]

Ja das waar, maar heb ook al een nieuwe voeding voor het ding gekocht, en heb een beetje het idee dat ik geld blijf dumpen in iets wat gewoon defect is. Het ding was ontzettend smerig toen ik hem voor het eerst openmaakte, dus waarschijnlijk gewoon compleet verwaarloosd over de jaren.

Heb wel een bus WD-40 staan, maar geen idee of dat hetzelfde is. Heb ook gelezen dat het misschien niet beste middel is om te gebruiken omdat het een aardig sterk goedje is.
Let op dat WD-40 een merk is en niet een product. https://wd40.nl/

Je moet echt WD-40 Contactspray hebben. Andere WD-40 absoluut niet gebruiken!

• PizzaSamurai
Ah ja dat dacht ik al haha. Helaas pindakaas dan. Misschien ooit, voor nu maar op de zolder gooien

Verwijderd

PizzaSamurai schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 15:29:
Ah ja dat dacht ik al haha. Helaas pindakaas dan. Misschien ooit, voor nu maar op de zolder gooien
Seroczynski schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 15:23:
Als die niet werkt mag je hem ook aan mij verkopen :P
O-)

• PizzaSamurai
Ik weet nog niet of ik hem wil verkopen, zit er aan te denken om een hele lelijke / beschadigde (maar werkende) Mega Drive te kopen en het binnenwerk te swappen.

Verwijderd

Volgens mij had @Sp33dFr34k ook een import adresje hier in NL. Hadden dacht ik ook een e-bay shopje.

Zou wel bij magix buttons weg blijven. Die leveren wel wat import spul maar, die leveren nooit wat erop de foto's staat. ;w

• PizzaSamurai
Magix Buttons is meestal wat te prijzig voor mijn smaak. Waarschijnlijk kijk ik op eBay voor de goedkoopste die ik kan vinden die werkend te zien is op foto's (+ garantie van de verkoper dat ie werkt). Dan heb ik bescherming via Paypal en kan ik in ieder geval proberen mijn geld terug te eisen mocht het ding ondanks belofte toch niet werken.

• Cyrax0508
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14-11 08:34
Ik heb de Evercade aangeschaft. Deze komt morgen binnen en ik zag dat er al diverse updates zijn. Ik heb echter geen pc meer, maar ik zal wel even bij iemand langsgaan.

Kan ik dan de nieuwste update gelijk downloaden of moet ik eerst de eerder verschenen updates erop zetten?

• Ingelogd
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23:34
Cyrax0508 schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 21:42:
Kan ik dan de nieuwste update gelijk downloaden of moet ik eerst de eerder verschenen updates erop zetten?
Je kan meteen de laatste update erop zetten. Ik heb zelf ook de evercade, ik vind het fijn dat de spelletjes voor mij worden gekozen, ik geniet van games die ik nooit zou kopen. Momenteel zijn de Atari Lynx volume 1 en 2 mijn favoriet.

• Redax
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 09-10 12:38
Verwijderd schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 17:02:
Volgens mij had @Sp33dFr34k ook een import adresje hier in NL. Hadden dacht ik ook een e-bay shopje.

Zou wel bij magix buttons weg blijven. Die leveren wel wat import spul maar, die leveren nooit wat erop de foto's staat. ;w
Hoe bedoel je? Goed om dit nu te lezen nu ik net een aantal games had willen bestellen. Ziet het er op de foto's beter uit dan de daadwerkelijke staat of bedoel je het anders?

Hier staat geen lijstje met willekeurige spullen die ik bezit.

Verwijderd

Redax schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 23:26:
[...]

Hoe bedoel je? Goed om dit nu te lezen nu ik net een aantal games had willen bestellen. Ziet het er op de foto's beter uit dan de daadwerkelijke staat of bedoel je het anders?
Wat ik heb begrepen hier en in andere fora is dat magixbuttons niet altijd het product levert wat op de foto staat. Dus je krijgt dan een slechtere staat geleverd.

Overigens heb ik er ooit een Dreamcast game besteld en dat was naar tevredenheid. Ik kreeg geleverd wat er was gefotografeerd.
Ik heb dat laatst nog gehad met een SFC controller. Het was absoluut niet dezelfde, maar eentje in iets slechtere staat.

• laugh
  • Registratie: December 2011
  • Niet online
Hoi mijn naam is Magische Knoppen, word ik nou op Tweakers zwart gemaakt?

Nee maar persoonlijk zou ik geen artikelen bestellen als de staat van een product niet matcht met de foto. Ik vind dat je eerlijk daarin moet zijn, zodat de koper weet wat hij koopt en niet met verrassingen komt te staan.
N64 ps1 3d stick controller discussie. Mijn idee is dat het bij de n64 het basis idee was en bij de ps1 een ‘oh dat gaan we ook doen!’ En logisch dat het bij ape escape goed werkte, die game is er letterlijk voor gemaakt en bij overige games is er gewoon veel sprake geweest van de situatie dat niet iedereen de analoge controls had op ps1. Dus spellen waren niet compatible of het werd er bijgedaan maar als afterthought. En dan begrijp ik ook dat het niet altijd even goed is als op n64. Maar het zal dan op een per spel basis bekeken moeten worden.

Zelfs ook geen problemen ervaren met de sticks, denk dat ik ze in de ps uitvoering comfortabeler vind dan n64. En het design is absoluut robuuster, denk dat dit geen discussiepunt is.

Maar zoals 3style in het filmpje linkte was de implementatie bij mario64 erg goed. Durf dan weer niet te zeggen of het ook daadwerkelijk preciezer is. Ik ben al wel tijden van plan om ape escape nog is te proberen. Deze heeft dacht ik inmiddels ook mijngeliefde retro achievements!

Zal mijn bevindingen zeker delen want n64 was mijn minst geliefde ninty console en ik heb niet eens een ps1 (nou ja wel via mijn ps2....maar niet heel hands on ervaring)

10 second ninja DONE

Verwijderd

Redax schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 23:26:
[...]

Snefkens heeft het al uitgelegd. :)

Persoonlijke ervaring was met de aanschaf van een japanse saturn met een aantal spellen. Deal gemaakt en was bezig om afspraak te maken om het op te halen, en tijdens de mail wisseling kwam in ene naar voren dat de set al verkocht was, maar ze konden wel een ander setje bij elkaar sprokkelen :?

Als ik voor bezorgen had gekozen, is het zeer aannemelijk, dat ik nooit had gekregen waar ik voor betaald had.
Het hele gebeuren en met name de manier waarop heeft een nare smaak achter gelaten.

Bij andere webshops gaat het ook wel eens fout. Blijft mensen werk en waar mensen werken worden fouten gemaakt.
Het is meer hoe de oplossing geboden word en de afspraken nagekomen worden dat voor mij belangrijk is.

Madgames Presstart Gamelandgroning dat zijn de betere shops.

• 3style

3style

...

Verwijderd schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 07:36:
[...]

Snefkens heeft het al uitgelegd. :)

Persoonlijke ervaring was met de aanschaf van een japanse saturn met een aantal spellen. Deal gemaakt en was bezig om afspraak te maken om het op te halen, en tijdens de mail wisseling kwam in ene naar voren dat de set al verkocht was, maar ze konden wel een ander setje bij elkaar sprokkelen :?

Als ik voor bezorgen had gekozen, is het zeer aannemelijk, dat ik nooit had gekregen waar ik voor betaald had.
Het hele gebeuren en met name de manier waarop heeft een nare smaak achter gelaten.

Bij andere webshops gaat het ook wel eens fout. Blijft mensen werk en waar mensen werken worden fouten gemaakt.
Het is meer hoe de oplossing geboden word en de afspraken nagekomen worden dat voor mij belangrijk is.

Madgames Presstart Gamelandgroning dat zijn de betere shops.
Mijn eigen ervaringen met MB zijn wel ok geweest, maar ik heb ook alleen maar cheap games gehaald met weinig afbreukrisico wellicht.
Ik heb ook 1x even gebeld met ze om de staat van een cartridge te checken. Daar werkten ze ook wel aan mee. De informatie is (zoals vele webshops) wel summier en niet consistent. Zeker voor duurdere games verwacht ik veel meer info over de staat van het object, maar dat geldt dus voor meerder webshops.

• Cyrax0508
Ingelogd schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 23:25:
[...]

Je kan meteen de laatste update erop zetten. Ik heb zelf ook de evercade, ik vind het fijn dat de spelletjes voor mij worden gekozen, ik geniet van games die ik nooit zou kopen. Momenteel zijn de Atari Lynx volume 1 en 2 mijn favoriet.
Top, thnx.

Ik heb hem vooral voor de Lynx en Data East gekocht,
Nu komt Worms en Codemasters ook met een cartridge, dus toen was ik om. Interplay met Earthworm Jim lijkt me ook lachen. Ik hoop heel erg dat ooit Ocean ook meedoet

• gast7
Met handleidingen maakt MB wel verschillende foto's en advertenties en dan kreeg ik ook echt de handleiding van de foto. ook met bepaalde cib gba games.

waarschijnlijk is het verschil anders te groot in vergelijking met consoles of losse carts op de foto?
Hier is nog een Japanese Promotie DVD, deze is kort en specifiek van 1 spel, ik je er nog 1 liggen, die post ik volgende week.

• Bianca
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

[Afbeelding]
Wat gaaf die Kirby. O+ Dat spel heb ik zo vaak gespeeld vroeger. Die wil ik ook graag nog een keer met doosje en boekje.

• Liegebeest
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:00
Cyrax0508 schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 21:42:
Ik heb de Evercade aangeschaft. Deze komt morgen binnen en ik zag dat er al diverse updates zijn. Ik heb echter geen pc meer, maar ik zal wel even bij iemand langsgaan.

Oh crap, wat een leuk ding :D En die "collectible cartridges" ook. Die lui weten precies hoe ze geld uit Millennials kunnen zuigen! :o De spelletjes lijken me soms mixed bag, maar hey.

[ Voor 4% gewijzigd door Liegebeest op 06-02-2021 15:11 ]

Liege, liege, liegebeest!

Verwijderd

Ook de generatie X 8) is er vatbaar voor maar, het blijft wel emulatie in een mooi jasje. Denk dat ik eerst een psp met defecte umd drive aanpas als portable retro apparaat.

En nog een kleine aanvulling
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IgpsIHbkytpLrInyTSp3-QYcw0Q=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fC8egy95nVxJUpBFoCofpSXp.jpg?f=fotoalbum_large

Ter vergelijking met de nes. Weet nog niet welke cover art mooier is.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sAEcNtOCAQy2rfhNIGiHKcYADJ8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/neDzYeWJm8tNpmqxtsXAYMUQ.jpg?f=fotoalbum_large

• 3style

3style

...

Deze super ufo pro binnen vandaag. Ik heb al een fx pack pro, maar met deze variant kun je saves teruglezen naar een originele snes cartridge wat wel handig en ook cool is :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zHC5IlYvoKz25NUnYbXZQtwR8bU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xtUcFAhU7Bw9bU7WlQct8B4C.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 6% gewijzigd door 3style op 06-02-2021 17:31 ]

Ik wist niet dat deze versie nog zoveel waarde had..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JxPRbepv5AUEBkLE3Gp0oK4Q2x8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hib4katZxiro8SOrRMIFWCqL.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YKLvvA8o8qGzcDoOaCZl9ePW-ek=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xxY5JdKbWXPwvXyFnbxPSjzu.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2hJHZkZdXJQNx-hlkjq_CP13pFg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LlpfZFQtIrYxdyk1AufeisVg.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P2CxnyMO3T8a2-NlgkOOxQuIWgA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HFy2SJ29F2xMJHJJ5CJLWdXY.jpg?f=fotoalbum_large

Hij is niet perfect maar die zijn niet meer te betalen. ;)

De cartridge daarentegen..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Y0lbHjm11P782RQjZRAUKciulIM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tDDP4cYcO5Imb0bByHQzYJk6.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 11% gewijzigd door didado op 07-02-2021 10:10 ]

Ik meende dat die altijd al vrij duur was omdat ze enkel in NZ en misschien Australië hebben uitgebracht.

Edit: 't Staat ook gewoon op de box zie ik net haha

[ Voor 20% gewijzigd door Seroczynski op 06-02-2021 22:21 ]

Seroczynski schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 22:20:
Ik meende dat die altijd al vrij duur was omdat ze enkel in NZ en misschien Australië hebben uitgebracht.

Edit: 't Staat ook gewoon op de box zie ik net haha
Nooit geweten. Inderdaad staat ook op de box.
Wat een aparte keuze voor alleen die landen.

Edit.. Net gevonden:

Europe, PAL: Grey, with black label.
Australia, New Zealand, PAL: Gold, with gold label.
US, NTSC: Gold, Grey, (Player's Choice) Grey, (Not for Resale) Grey, all with gold label.
Japan: Grey, with black and white label.
Taiwan: Grey, with gold label.
Hong Kong: Grey, with gold label

[ Voor 29% gewijzigd door didado op 06-02-2021 22:45 ]

• 3style

3style

...

didado schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 22:01:
Ik wist niet dat deze versie nog zoveel waarde had..

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Hij is niet perfect maar die zijn niet meer te betalen. ;)
Is ook een mooie zeldzame PAL box, omdat die nu geen zwarte randen heeft.
Vind hem inderdaad een mooie box.

• PizzaSamurai
Mijn PAL Ocarine of Time is gewoon een zwarte doos met een geel logo. Best lelijk. Misschien verkoop ik hem ooit nog eens en koop ik de NTSC versie, die is mooi goud.

• Cyrax0508
Evercade binnen. Leuk apparaat! Ik merkte wel toen ik hem omdraaide om de cartridge te verwisselen dat er een los onderdeel in lijkt te zitten. Toen schudde ik hem even en er lijkt iets los te zitten. Lijkt me niet normaal?
Pagina: 1 ... 70 ... 224 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op, dit topic is om retro gaming en al haar facetten te bespreken, het is echter NIET de bedoeling om
- Games aan te schaffen (ruilen/lenen/etc.) van/via mede tweakers.
- Games te verkopen.
- Te vragen wat een game of console waard is.
- Een V&A advertentie te promoten.
- Dit topic is voor en door verzamelaars, s.v.p. geen opmerkingen ala 'Oh wat veel, speel je dat allemaal?' Dat voegt niets toe.