Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• PizzaSamurai
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 22-01 21:21
Je kan hem ff open maken en kijken, misschien een stukkie afgebroken plastic ofzo.

• Cyrax0508
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14-11 08:34
PizzaSamurai schreef op zondag 7 februari 2021 @ 13:06:
Je kan hem ff open maken en kijken, misschien een stukkie afgebroken plastic ofzo.
Thnx, maar ik stuur hem gewoon terug en bestek een nieuwe. Ik heb even geschud net en het lijkt erop dat er iets is afgebroken van binnen. Gelijk vanuit de doos merkte ik het bij het omdraaien van de console

• PizzaSamurai
Dat kan ook natuurlijk.

Vraagje: Ik wil een nieuwe stekkerdoos kopen met meer stopcontacten en een overspanningbeschermer, maar zoek ook een oplossing om het met een afstandsbediening aan en uit te kunnen zetten.

Als ik deze in het stopcontact doe: https://www.gamma.nl/asso...ntactschakelaar/p/B605409

En de stekkerdoos daar in, kan ik dan de hele zooi in een keer aan en uit zetten? Of werkt dat systeem hier boven maar met 1 apparaat tegelijk?

Verwijderd

PizzaSamurai schreef op zondag 7 februari 2021 @ 16:04:
Dat kan ook natuurlijk.

Vraagje: Ik wil een nieuwe stekkerdoos kopen met meer stopcontacten en een overspanningbeschermer, maar zoek ook een oplossing om het met een afstandsbediening aan en uit te kunnen zetten.

Als ik deze in het stopcontact doe: https://www.gamma.nl/asso...ntactschakelaar/p/B605409

En de stekkerdoos daar in, kan ik dan de hele zooi in een keer aan en uit zetten? Of werkt dat systeem hier boven maar met 1 apparaat tegelijk?
Toevallig hebben we het hier een paar pagina's terug over gehad. Klik aan klik uit met stekkerdoos werkt prima!

• PizzaSamurai
Dacht al dat ik zoiets gelezen had, maar toch even zeker weten. Thanks.

• Henkje.doc
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21:36
Gisteren GBA game nummer 250 binnengekregen.
Midnight Club lijkt echt sprekend op GTA2, wat natuurlijk niet vreemd is :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0z25R64qjgZa1zQ1BGeQZ-ekzPo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/e2Tx3AMElxdD1Ojskcg2PCy0.jpg?f=fotoalbum_large
Nice Nice, Madagascar lijkt me wel grappig.

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

Verwijderd

Henkje.doc schreef op zondag 7 februari 2021 @ 16:34:
Gisteren GBA game nummer 250 binnengekregen.
Midnight Club lijkt echt sprekend op GTA2, wat natuurlijk niet vreemd is :)

[Afbeelding]
250! :o Vraag mij alleen af, hoe hebben jullie dat opgeborgen? Hier ligt het in een bakje door elkaar, en nog lang niet zulke aantallen. Dus het grabbelen valt nog te overzien. :P

• Henkje.doc
Verwijderd schreef op maandag 8 februari 2021 @ 07:15:
[...]

250! :o Vraag mij alleen af, hoe hebben jullie dat opgeborgen? Hier ligt het in een bakje door elkaar, en nog lang niet zulke aantallen. Dus het grabbelen valt nog te overzien. :P
Op alfabet in een aantal bureaulades.
Hetzelfde voor de normale gameboy en gameboy color.
Verwijderd schreef op maandag 8 februari 2021 @ 07:15:
[...]

Ik heb een doos met alle cartridges voor handhelds (GB, GBC, GBA, GG). Waar ik alle andere games netjes op alfabetische volgorde heb, is dat daar dus geenszins het geval. Pak ze ook niet tot nauwelijks, dat scheelt..
Ik weet niet of er universal gamecases zijn voor gameboy (of andere handhelds) maar dit is idd waar ik toch naar toe wil, vind het er leuk uit zien en het is praktisch voor zoeken van games.

Moet wel eerlijk zijn, zo heel vaal pak ik ook geen gamboy games meer. Dus ben nog steeds voorzichtig aan het overweg om is een keer iets van 5-10 cases te halen en wat te experimenteren. Maar dan meer voor de snes. En eventueel de n64.....en wellicht mijn saturn kof95 rom cartridge! :P

Brengt me wel op het volgende punt.......voor de md vooral......hoewel niet zo duur als snes is deze console eigenlijk (voor mij dan) ook al niet meer leuk om voor te verzamelen, zelfs de meest basale common games in case betaal je al 15-20 euro voor, om maar te zwijgen van zeldzame(re) games. disclaimer ik kijk dan wel meestal in shops of even snel op mp. EN naar games in de case......

Cart only is dan wel goedkoper, maar dan wil ik dus wel alsnog een case.......die universal cases kosten 5 euro........repro's van games lijken 7 euro te kosten? Ik neig er dus ook naar om dit te doen. Puur als kast vulling want om te spelen gebruik ik wel emulatie/mister of mijn everdrive.....dus boeit me geen bal dat ik dan mogelijk een slechte kwaliteit cart heb.

Ik denk dan nu aan games die ik gewoon vaak opstart of 'dood' gespeeld heb. Outrun, hang on. Gynoug Gaiares, truxton, fire mustang (heh betaal ik liever 4x 7, nog wat euro dan 144 voor die toegegeven erg vette officiele boxset) + the heavy hitters......de sonics (helpt dat ik er al 2 heb ;) castevania, contra en zijn er vast nog wel meer te noemen waar ik nu even niet aan denk....oh street of rage waar ik er al 1 heb! En vaker genoemd de 3 md shinobi games natuurlijk. Maar even rekenen, zelfs a 7 euro zit je dan al aan...14....zeg maar 100 piek! :(

10 second ninja DONE

Verwijderd

En dan ook nog Gunstar heroes, Alien Soldier en MC Treasure land. Die zou ik ook graag cib toevoegen maar, ik zie ze niet snel van het wenslijstje af gaan.

Overweeg als 1e nog de japanse of amerikaanse versie, of losse cart. Repro denk ik ook wel eens over. Alleen een beetje knappe kwaliteit met case. Zijn volgens mij, ook nog redelijk aan de prijs.

Komt ook nog wel een keer een everdrive. Dat zou de laatste 5/10 megadrive titels ook bereikbaar maken.
Ja, sommige staan ook op de mini maar, niet allemaal en dan nog ook al draait het goed, het blijft emulatie.
Maar ik wil eigenlijk de mini's ook gewoon origineel houden.

• gast7
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 10-11 14:42
Sagat schreef op maandag 8 februari 2021 @ 11:48:

Cart only is dan wel goedkoper, maar dan wil ik dus wel alsnog een case.......die universal cases kosten 5 euro........repro's van games lijken 7 euro te kosten? Ik neig er dus ook naar om dit te doen. Puur als kast vulling want om te spelen gebruik ik wel emulatie/mister of mijn everdrive.....dus boeit me geen bal dat ik dan mogelijk een slechte kwaliteit cart heb.
als het toch puur om kast vulling gaat is het dan niet beter om een keer wat lege sega doosjes te halen en dan gewoon box art van een print shop?
gast7 schreef op maandag 8 februari 2021 @ 14:48:
[...]

als het toch puur om kast vulling gaat is het dan niet beter om een keer wat lege sega doosjes te halen en dan gewoon box art van een print shop?
Dit heb ik serieus overwogen (volgens mij zelfs hier nog besproken), maar lege cases zijn volgens mij ook nog best prijzig als je kwaliteit wilt, en tsja afhankelijk van de kwalitiet van hetgeen geleverd word bij een repro, vind ik een zero effort ook wel fijner dan moeite doen om te printer of het geprint te krijgen.

Misschien probeer ik er een keertje een. voor die 5,ero nog wat een bijna perfecte kopie die zonder cart openmaken niet te onderscheiden is van het org, gouden deal, is het slechte print en case dan is het weggegooid geld wat mij betreft.

10 second ninja DONE

Verwijderd

Sagat schreef op maandag 8 februari 2021 @ 11:48:
Ik weet niet of er universal gamecases zijn voor gameboy (of andere handhelds) maar dit is idd waar ik toch naar toe wil, vind het er leuk uit zien en het is praktisch voor zoeken van games.

Moet wel eerlijk zijn, zo heel vaal pak ik ook geen gamboy games meer. Dus ben nog steeds voorzichtig aan het overweg om is een keer iets van 5-10 cases te halen en wat te experimenteren. Maar dan meer voor de snes. En eventueel de n64.....en wellicht mijn saturn kof95 rom cartridge! :P

Brengt me wel op het volgende punt.......voor de md vooral......hoewel niet zo duur als snes is deze console eigenlijk (voor mij dan) ook al niet meer leuk om voor te verzamelen, zelfs de meest basale common games in case betaal je al 15-20 euro voor, om maar te zwijgen van zeldzame(re) games. disclaimer ik kijk dan wel meestal in shops of even snel op mp. EN naar games in de case......

Ik denk dan nu aan games die ik gewoon vaak opstart of 'dood' gespeeld heb. Outrun, hang on. Gynoug Gaiares, truxton, fire mustang (heh betaal ik liever 4x 7, nog wat euro dan 144 voor die toegegeven erg vette officiele boxset) + the heavy hitters......de sonics (helpt dat ik er al 2 heb ;) castevania, contra en zijn er vast nog wel meer te noemen waar ik nu even niet aan denk....oh street of rage waar ik er al 1 heb! En vaker genoemd de 3 md shinobi games natuurlijk. Maar even rekenen, zelfs a 7 euro zit je dan al aan...14....zeg maar 100 piek! :(
Die 15 tot 20 euro voor de MD games is bij de bekende verkopers op marktplaats. Dit zijn vaak particulieren die er geld op willen verdienen. Ik koop ze meestal van particulieren die geen handeltje hebben. En dan betaal je vaak hele andere prijzen op MP.

Sommige verkopers drijven de prijzen enorm op, ondanks dat er weinig vraag is naar de betreffende games. Want zet zelf dezelfde games voor de helft van het geld op MP en dan duurt het alsnog een maand voordat je die MD games kwijt bent. Er is niet heel veel vraag naar. De vraag naar SNES games is vele malen hoger.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2021 15:39 ]

Verwijderd schreef op maandag 8 februari 2021 @ 15:38:
[...]

Die 15 tot 20 euro voor de MD games is bij de bekende verkopers op marktplaats. Dit zijn vaak particulieren die er geld op willen verdienen. Ik koop ze meestal van particulieren die geen handeltje hebben. En dan betaal je vaak hele andere prijzen op MP.

Sommige verkopers drijven de prijzen enorm op, ondanks dat er weinig vraag is naar de betreffende games. Want zet zelf dezelfde games voor de helft van het geld op MP en dan duurt het alsnog een maand voordat je die MD games kwijt bent. Er is niet heel veel vraag naar. De vraag naar SNES games is vele malen hoger.
True, ik weet niet, misschien nog is kloten met filters voor webschops op mp, dan het dan wat interessanter is, nu ben ik na 5 minuten scrollen meestal al de motivatie kwijt.
offtopic:
Misschien als we na corona nog is iets kunnen afspreken kan je laten zien hoe jij het aanpakt, je lijkt altijd leuke dealtjes te vinden :)

10 second ninja DONE

• Cyrax0508
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14-11 08:34
Cyrax0508 schreef op zondag 7 februari 2021 @ 13:08:
[...]

Thnx, maar ik stuur hem gewoon terug en bestek een nieuwe. Ik heb even geschud net en het lijkt erop dat er iets is afgebroken van binnen. Gelijk vanuit de doos merkte ik het bij het omdraaien van de console
Nieuwe ontvangen. De vorige was blijkbaar meer kapot dan ik dacht. Scherm van de nieuwe is veel beter. De vorige leek wel een 3DS oud model met slider voor 3D helemaal omhoog. Was alleen goed zichtbaar in een bepaalde hoek. Had in reviews gehoord dat de kijkhoek iets minder was op de Evercade, dus ik ging ervan uit dat het hoorde 😂 niet dus haha
Mooi om te lezen dat je nu wel een goede hebt

Cyrax0508 schreef op maandag 8 februari 2021 @ 16:16:
[...]

Nieuwe ontvangen. De vorige was blijkbaar meer kapot dan ik dacht. Scherm van de nieuwe is veel beter. De vorige leek wel een 3DS oud model met slider voor 3D helemaal omhoog. Was alleen goed zichtbaar in een bepaalde hoek. Had in reviews gehoord dat de kijkhoek iets minder was op de Evercade, dus ik ging ervan uit dat het hoorde 😂 niet dus haha
Las in een retrogamer dat er misschien ook een non partable evercade zou komen. Ik ben heel eerlijk, met mister en emulatie ben ik geen groot voorstander van nog een extra console voor oude games, maar voor het kast en verzamelaspect vind ik het wel geinig!

Ik overweeg overigens wel een wii u.....hd out put en native (geen emulatie toch? met name n64 en cube games kunnen spelen (en wii via hdmi dan ook mooi meegenomen natuurlijk)
---------
edit:
cube zou volgens mij via de wii mode native moeten zijn, then again bij de latere revisie wii's was het er hardware matig ook uitgesloopt.
n64 is natuurlijk altijd emulatie, maar ik begrijp dat VC emulatie best goed is. Retroarch heeft over het algemeen een wat mindere reputatie. Goed vandaag wil ik een wii u, morgen weer niet :+ we gaan het mogelijk mee maken hoe goed of slecht het is :P

[ Voor 18% gewijzigd door Sagat op 08-02-2021 16:49 ]

10 second ninja DONE

• PizzaSamurai
[...]

15 tot 20 euro voor een gemiddelde game is toch niet zo heel onredelijk? Ik zie haast nooit een cib retro game voor minder dan 10 euro.

Verwijderd

Hoog uit 2e en 6e generatie kom je nog voor minder dan een tientje tegen. En dan ook alleen maar de common titels en zeker de toppers niet.

Voor de andere generatie is het, zover ik het zie, voor namelijk shovel-ware voor dat geld.

Puur voor kast vulling kan dat een optie zijn maar, ik lees hier dat lege doosjes ook een optie zijn.
Een kleinere kast kan dan natuurlijk ook :P

• RJL86
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 17-09 17:58
Vind Megadrive games nog wel redelijk goedkoop, helemaal als je het vergelijkt met SNES games. Die prijzen gaan echt nergens over. Ik probeer CIB te verzamelen, maar koop eigenlijk alleen de games die ik ook echt wil hebben. Hoef geen LJN games bijvoorbeeld haha

Verwijderd

PizzaSamurai schreef op maandag 8 februari 2021 @ 17:08:
[...]

15 tot 20 euro voor een gemiddelde game is toch niet zo heel onredelijk? Ik zie haast nooit een cib retro game voor minder dan 10 euro.
Maar alsnog zijn dat de verkoopprijzen van handelaren op Markplaats, die kopen alle deals op MP op en verkopen het vervolgens met winst door. Dus die 15 tot 20 euro is de prijs die gecreëerd is door de handelaren. Terwijl als die handelaren er niet waren dan lagen die prijzen op marktplaats toch wel 50% lager. Je moet zelf goed zoeken en van normale particulieren kopen en niet van de handelaren (daardoor zorg je ervoor dat de handel blijft bestaan, net zoals bij de ps5). Ik betaal zelf (bijna) nooit prijzen van de handelaren, alleen als een game echt bijna niet te krijgen is. Maar dan alsnog ga ik eerst een paar uur op marktplaats zoeken.

• Henkje.doc
Verwijderd schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 10:39:
[...]

Maar alsnog zijn dat de verkoopprijzen van handelaren op Markplaats, die kopen alle deals op MP op en verkopen het vervolgens met winst door. Dus die 15 tot 20 euro is de prijs die gecreëerd is door de handelaren. Terwijl als die handelaren er niet waren dan lagen die prijzen op marktplaats toch wel 50% lager. Je moet zelf goed zoeken en van normale particulieren kopen en niet van de handelaren (daardoor zorg je ervoor dat de handel blijft bestaan, net zoals bij de ps5). Ik betaal zelf (bijna) nooit prijzen van de handelaren, alleen als een game echt bijna niet te krijgen is. Maar dan alsnog ga ik eerst een paar uur op marktplaats zoeken.
Ik zie dit ook langzaam gebeuren met de Xbox 360. Langzaam maar zeker komen daar de meer zeldzamere titels boven drijven.

Misschien ooit nog een keer een vervolg maken met het verder documenteren van alle variaties.
Zitten een paar echte "pareltjes" op Marktplaats die echt prijzen vragen 8)7 En het jammere is dat andere mensen daar weer in mee lijken te gaan.

Laatst die Kirby gekocht voor € 50,- incl. verzendkosten, en dan heb ik nog moeten onderhandelen ook. Het is wat de gek (ik in dit geval) voor geeft. Maar de verkoper dacht er nog veel meer voor te kunnen vangen, dat is gewoon onrealistisch. Ik zat al tegen mijn limiet aan, en volgens mij heb ik een best goed beeld van wat veel dingen waard zijn.

Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 23:56
Seroczynski schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 11:01:
Zitten een paar echte "pareltjes" op Marktplaats die echt prijzen vragen 8)7 En het jammere is dat andere mensen daar weer in mee lijken te gaan.

Laatst die Kirby gekocht voor € 50,- incl. verzendkosten, en dan heb ik nog moeten onderhandelen ook. Het is wat de gek (ik in dit geval) voor geeft. Maar de verkoper dacht er nog veel meer voor te kunnen vangen, dat is gewoon onrealistisch. Ik zat al tegen mijn limiet aan, en volgens mij heb ik een best goed beeld van wat veel dingen waard zijn.
En je moet een beetje geduld hebben eigenlijk, wat ik dus totaal niet heb. :P Als ik een game wil ben ik ook snel geneigd om wat extra te betalen, omdat ik dan de game gewoon graag wil. Maar mijn broer bijvoorbeeld (die snes games verzamelt) kan gerust een zoekopdracht een jaar open hebben staan op marktplaats om uiteindelijk de beste deal te krijgen.

https://psnprofiles.com/RaemNL

Verwijderd

Seroczynski schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 11:01:

Ja hier 1 die denkt dat hij 1100 euro voor Hagane CIB kan krijgen...

https://www.marktplaats.n...-cib.html?previousPage=lr

Terwijl verkoopprijzen op Ebay op 300 euro liggen:

https://www.pricecharting...hagane-the-final-conflict

Ik kijk vaak op pricecharting. Dan weet ik ongeveer waar het daarvoor verkocht wordt. En dan haal ik er nog 20 to 30% vanaf want Ebay is ook veel te duur.

• cchristiaan
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 07:00
Verwijderd schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 11:13:
[...]

Ik kijk vaak op pricecharting. Dan weet ik ongeveer waar het daarvoor verkocht wordt. En dan haal ik er nog 20 to 30% vanaf want Ebay is ook veel te duur.
Ik heb Zelf Hagane op Markplaats gehad 1 jaar lang zonder doos kon er nog geen 100 euro voor krijgen.

Verwijderd

cchristiaan schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 11:14:
[...]

Ik heb Zelf Hagane op Markplaats gehad 1 jaar lang zonder doos kon er nog geen 100 euro voor krijgen.
100 euro voor alleen de cartridge klopt ook wel, die prijs geef pricecharting ook aan.

• cchristiaan
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 07:00
klopt ik hou nu toch maar zelf. Maar ik denk dat die beste man naar de USA prijzen heeft gekeken die gaan wel rond die koers.

• gast7
voor 300 euro zal de doos best wel in een gare staat zijn.

Ik had mijn dubbele exemplaar van een cib hagane in vrij nette staat voor bijna 600 verkocht en dat was op marktplaats zonder ebay kosten. was best snel weg zelfs buitenlanders die er dan op reageren. als er geen kleine scheur aan de zijkant zat kon ik er waarschijnlijk een paar honderd meer voor vangen.dan was hij bijna net zo netjes als mijn eigen near mint exemplaar.

Groot prijsverschil qua doos staat.

1100 is een beetje overdreven maar 450 - 500 in die staat lijkt me wel te doen wellicht meer op ebay best aardige staat. ik heb slechtere varianten voor over de 400 zien verkopen.

maar voor 300 zal die doos er lelijk uitzien. als je een net exemplaar voor 300 euro kunt vangen dan is dat een best leuke deal.

hagane zonder de doos gaat vaak rond de 80. er 100 euro voor vangen is dan ook vrij lastig

[ Voor 12% gewijzigd door gast7 op 09-02-2021 11:35 ]

Verwijderd

gast7 schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 11:23:
voor 300 euro zal de doos best wel in een gare staat zijn.

Ik had mijn dubbele exemplaar van een cib hagane in vrij nette staat voor bijna 600 verkocht en dat was op marktplaats zonder ebay kosten. was best snel weg zelfs buitenlanders die er dan op reageren. als er geen kleine scheur aan de zijkant zat kon ik er waarschijnlijk een paar honderd meer voor vangen.dan was hij bijna net zo netjes als mijn eigen near mint exemplaar.

Groot prijsverschil qua doos staat.

1100 is een beetje overdreven maar 450 - 500 in die staat lijkt me wel te doen wellicht meer op ebay best aardige staat. ik heb slechtere varianten voor over de 400 zien verkopen.

maar voor 300 zal die doos er lelijk uitzien. als je een net exemplaar voor 300 euro kunt vangen dan is dat een best leuke deal.

hagane zonder de doos gaat vaak rond de 80. er 100 euro voor vanger is dan ook vrij lastig
300 euro is het gemiddelde van alle verkopen. Als je die lijst ziet op pricecharting dan zit er ook veel verschil in. Maar als het gemiddelde 300 euro is dan vind ik bijna 50% meer voor een betere doos wel erg veel geld. Daarnaast zie je ook dat ze voor 160 euro CIB verkocht zijn. Dus ik denk dat 300 euro een nette prijs is qua marktwaarde. Niet dat ik ooit dat soort prijzen ga betalen voor 1 game.

• gast7
Verwijderd schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 11:29:
[...]

300 euro is het gemiddelde van alle verkopen. Als je die lijst ziet op pricecharting dan zit er ook veel verschil in. Maar als het gemiddelde 300 euro is dan vind ik bijna 50% meer voor een betere doos wel erg veel geld. Daarnaast zie je ook dat ze voor 160 euro CIB verkocht zijn. Dus ik denk dat 300 euro een nette prijs is qua marktwaarde. Niet dat ik ooit dat soort prijzen ga betalen voor 1 game.
zeker als staat je niet uitmaakt dan zou ik zeker voor een minder net exemplaar gaan. prijs verschil is enorm.

Maar die hagane op marktplaats is mooier dan de meeste exemplaren op ebay die al vaak over de 500 vragen. en die slechtere staat voor over de 400 verkopen.

als je het in deze staat kunt vinden voor 300 dan is dat een vrij aardige deal

160 lijkt me wel heel laag wellicht met een repro doos listing. dat gebeurd best wel vaak met dit spel dat zetten ze er soms vrij onduidelijk bij.

[ Voor 9% gewijzigd door gast7 op 09-02-2021 11:37 ]

• RJL86
Zag laatst ook Hagane voor 1000 euro. Volgens mij is dat eerlijk gezegd wel een realistische prijs als je ziet hoe zeldzaam ie is. Zou het er zelf nooit voor betalen trouwens.

Nog een dingetje wat ik niet begrijp. Ik heb Final Fantasy X ooit voor 10 euro bij nedgame gekocht(2 jaar geleden ofzo). Heb hem nooit uitgepakt(nooit aan toegekomen) dus is nog gesealed. Zie nu ineens dat die op Ebay voor 300+ weggaan. Hoe dan?

Verwijderd

RJL86 schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 11:31:
Zag laatst ook Hagane voor 1000 euro. Volgens mij is dat eerlijk gezegd wel een realistische prijs als je ziet hoe zeldzaam ie is. Zou het er zelf nooit voor betalen trouwens.

Nog een dingetje wat ik niet begrijp. Ik heb Final Fantasy X ooit voor 10 euro bij nedgame gekocht(2 jaar geleden ofzo). Heb hem nooit uitgepakt(nooit aan toegekomen) dus is nog gesealed. Zie nu ineens dat die op Ebay voor 300+ weggaan. Hoe dan?
Voor de USA versie is 1000 dollar blijkbaar realistisch, maar niet voor de PAL versie. Daar ligt dus de gemiddelde verkoopprijs op 300 euro. En blijkbaar dus voor een goede doos op 500 euro.

Daarentegen verbaas ik mij alsnog hoe hoog deze prijzen zijn. Want het valt best wel mee hoe zeldzaam die is, ik kom ze geregeld nog tegen. Heb hem zelf als losse cartridge vorig jaar voor 50 euro gekocht. En het label is in perfecte staat.

Ik zie de sealed versie van Final fantasy x voor 23,50 euro op ebay staan: https://www.ebay.nl/itm/P...82b2ba:g:u~4AAOSwM9hgEGPd

• RJL86
Verwijderd schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 11:36:
[...]

Voor de USA versie is 1000 dollar blijkbaar realistisch, maar niet voor de PAL versie. Daar ligt dus de gemiddelde verkoopprijs op 300 euro. En blijkbaar dus voor een goede doos op 500 euro.

Daarentegen verbaas ik mij alsnog hoe hoog deze prijzen zijn. Want het valt best wel mee hoe zeldzaam die is, ik kom ze geregeld nog tegen. Heb hem zelf als losse cartridge vorig jaar voor 50 euro gekocht. En het label is in perfecte staat.

Ik zie de sealed versie van Final fantasy x voor 23,50 euro op ebay staan: https://www.ebay.nl/itm/P...82b2ba:g:u~4AAOSwM9hgEGPd
Zal dan idd wel het verschil wezen met de Amerikaanse versies.

https://www.ebay.ca/itm/F...c4368f:g:u58AAOSwuBdgHU4r Hier is ie wat duurder :o

Verwijderd

RJL86 schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 11:40:
[...]

Zal dan idd wel het verschil wezen met de Amerikaanse versies.

https://www.ebay.ca/itm/F...c4368f:g:u58AAOSwuBdgHU4r Hier is ie wat duurder :o
En dan geldt dat ook alleen voor de orginele versie, de greatest hits is heel goedkoop sealed:

https://www.ebay.nl/itm/F...451179:g:xsIAAOSwnGleCTV9

Daarnaast vraag ik mij af of die 500 dollar klopt, als er een greatest hits versie van gemaakt is betekent het dat de game veel verkocht is. Dus lijkt mij sterk dat die originele zo zeldzaam is.

Zelfde bij haunting ground die gaat voor rond de 240 euro weg voor de USA versie. CIB niet sealed. Deze was in PAL gebied nog heel goedkoop, vorig jaar voor 10 euro gekocht bij nedgame. Nu ligt de prijs op 69 euro...

https://www.gameshop-twen...&utm_campaign=marktplaats

Handelaren denken bij elke game die iets minder vaak voorkomt dat het direct goud waard is. Maar deze game is ook helemaal niet zeldzaam. Als je goed zoekt kan je haunting ground nog steeds voor 10 euro kopen. Het probleem is dat veel mensen de prijzen betalen.

• RJL86
Daarom was ik er ook verbaasd over. Die game is super veel verkocht, dus waarom zoveel er voor vragen?

• gast7
https://www.ebay.co.uk/it...true&rt=nc&orig_cvip=true

haunting ground tegenwoordig voor 10 euro krijgen is niet meer te doen gaat nu voor 40 a 50 als niet meer.

Hij was vrij makkelijk te vinden in nederland gezien nedgame een enorme vooraad had qua haunting ground voor 20 euro gloednieuw. dus dan kon je die er altijd tegenaanzetten waardoor mensen het voor 10 a 15 verkochten.

Die voorraad is weg en de prijs is enorm gestegen.

10 euro een aantal jaren terug toen nedgame een gigantische new old stock had zeker. maar tegenwoordig niet tenzij je het in een set vind wanneer iemand niet oplet.

[ Voor 3% gewijzigd door gast7 op 09-02-2021 11:53 ]

Verwijderd

RJL86 schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 11:49:
Daarom was ik er ook verbaasd over. Die game is super veel verkocht, dus waarom zoveel er voor vragen?
Er is altijd wel iemand die een game voor een enorm hoge prijs aanbiedt. Kijk bijvoorbeeld naar San andreas. Meest verkochte game op de ps2 (20 miljoen) en hier denkt iemand dat hij er wel 100 euro voor kan krijgen:

https://www.ebay.co.uk/itm/114312437710

Terwijl die game ook voor een paar euro verkocht wordt:

https://www.ebay.nl/itm/223156208737

Mensen denken dat ze het maar kunnen proberen, wellicht dat iemand er wel in trapt...

Verwijderd

gast7 schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 11:51:
https://www.ebay.co.uk/it...true&rt=nc&orig_cvip=true

haunting ground tegenwoordig voor 10 euro krijgen is niet meer te doen gaat nu voor 40 a 50 als niet meer.

Hij was vrij makkelijk te vinden in nederland gezien nedgame een enorme vooraad had qua haunting ground voor 20 euro gloednieuw. dus dan kon je die er altijd tegenaanzetten waardoor mensen het voor 10 a 15 verkochten.

Die voorraad is weg en de prijs is enorm gestegen.

10 euro een aantal jaren terug toen nedgame een gigantische new old stock had zeker. maar tegenwoordig niet tenzij je het in een set vind wanneer iemand niet oplet.
Vorig jaar (half jaar geleden) nog gekocht voor 10 euro bij nedgame. Maar als je alleen kijkt op ebay en de prijzen die ze vragen op marktplaats dan lijkt het alsof die niet meer voor 10 euro te krijgen is. Maar als je gewoon een paar maanden wacht en dagelijks even kijkt wat er op Marktplaats voorbij komt. Wordt hij vaak zat voor 10 euro aangeboden. Ja hij zal sneller weg zijn dan andere games. Maar hij is zeker nog wel voor die prijs te krijgen.

De games die nu op marktplaats staan zijn allemaal handelaren, die de prijs zelf hoog houden.

• gast7
Verwijderd schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 11:57:
[...]

Vorig jaar (half jaar geleden) nog gekocht voor 10 euro bij nedgame. Maar als je alleen kijkt op ebay en de prijzen die ze vragen op marktplaats dan lijkt het alsof die niet meer voor 10 euro te krijgen is. Maar als je gewoon een paar maanden wacht en dagelijks even kijkt wat er op Marktplaats voorbij komt. Wordt hij vaak zat voor 10 euro aangeboden. Ja hij zal sneller weg zijn dan andere games. Maar hij is zeker nog wel voor die prijs te krijgen.

De games die nu op marktplaats staan zijn allemaal handelaren, die de prijs zelf hoog houden.
uiteraard ik zei ook uit sets en dergelijken. Maar er zijn veel te weinig exemplaren voor die lage prijzen dan er kopers zijn plus het feit dat de meeste mensen niet veel tijd willen besteden om dagelijks deals te doorzoeken. Het kan best lang duren, de dingen die je vaak meteen wilt hebben krijg je pas veel later als je ze in een deal zoekt. als je een game in een redelijke tijd wilt spelen dan je haunting ground 9 van de 10 keer niet voor 10 euro vinden.

Megaman 2 cib nette staat koste mij 5 jaar om een keer in een leuke set te vinden. Had hem met gemak meteen kunnen kopen. Zijn maar weinig mensen die dat ervoor over hebben.

De beste deals vind je van de games waar je op het moment geen intersse in hebt. geef persoonlijk zero ***** om panzer dragoon saga met kartonnen doos top staat die ik jaren geleden voor spot goedkoop vond. tot op het heden niet aangeraakt gezien ik afgeleidt werd door andere common games op dat moment waar ik wel intersse in had. shinobi X had ik uiteindelijk gewoon 50 euro voor betaald heb ik nooit voor een leuke prijs kunnen vinden. wou hem echt graag spelen maar wou niet nog meer jaren wachten.

deals zijn te vinden maar je echt iets specifieks zoekt dan zou ik die strategie niet aanhouden kan je met een koude kerst thuiskomen. er is geen 100 % succes kans dat je die bepaalde game voor een lage prijs vind in een redelijke tijd.

[ Voor 24% gewijzigd door gast7 op 09-02-2021 12:12 ]

Verwijderd

gast7 schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 12:04:
[...]

uiteraard ik zei ook uit sets en dergelijken. Maar er zijn veel te weinig exemplaren voor die lage prijzen dan er kopers zijn plus het feit dat de meeste mensen niet veel tijd willen besteden om dagelijks deals te doorzoeken. Het kan best lang duren, de dingen die je vaak meteen wilt hebben krijg je pas veel later als je ze in een deal zoekt. als je een game in een redelijke tijd wilt spelen dan je haunting ground 9 van de 10 keer niet voor 10 euro vinden.

Megaman 2 cib nette staat koste mij 5 jaar om een keer in een leuke set te vinden. Had hem met gemak meteen kunnen kopen. Zijn maar weinig mensen die dat ervoor over hebben.

De beste deals vind je van de games waar je op het moment geen intersse in hebt. geef persoonlijk zero ***** om panzer dragoon saga met kartonnen doos top staat die ik jaren geleden voor spot goedkoop vond. tot op het heden niet aangeraakt gezien ik afgeleidt werd door andere common games op dat moment waar ik wel intersse in had. shinobi X had ik uiteindelijk gewoon 50 euro voor betaald heb ik nooit voor een leuke prijs kunnen vinden. wou hem echt graag spelen maar wou niet nog meer jaren wachten.

deals zijn te vinden maar je echt iets specifieks zoekt dan zou ik die strategie niet aanhouden kan je met een koude kerst thuiskomen. er is geen 100 % succes kans dat je die bepaalde game voor een lage prijs vind in een redelijke tijd.
Dan kijk je dus alleen naar de handelaars prijzen. Je moet nooit iets kopen bij handelaren, die kopen de voorraad op en verkopen het voor een vijfvoudige waar ze het voor gekocht hebben. Dat gaat echt niet over vraag en aanbod. Daarnaast zie je ook dat genoeg handelaren heel veel exemplaren van games al meer dan een jaar er op hebben staan. Omdat niemand het koopt, dus de vraag is blijkbaar niet zo groot om het voor die prijzen te verkopen.

Dat je heel lang moet wachten ben ik het niet met je eens. Ik heb bijna mijn gehele collectie opgebouwd in 2,5 jaar tijd (2200 games) en ik heb hele zeldzame games er tussen in zitten. En ik heb er altijd maar een fractie van betaald dan de handelaren vragen. Dagelijks komen er games die volgens de handelaren 60 tot 150 euro waard zijn op marktplaats te staan voor een fractie van dat bedrag.

Als je van handelaren koopt houdt je dat in stand en komen er alleen maar meer handelaren bij. Die creëren schaarste, niet de vraag.

• gast7
Verwijderd schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 12:30:
[...]

Dan kijk je dus alleen naar de handelaars prijzen. Je moet nooit iets kopen bij handelaren, die kopen de voorraad op en verkopen het voor een vijfvoudige waar ze het voor gekocht hebben. Dat gaat echt niet over vraag en aanbod. Daarnaast zie je ook dat genoeg handelaren heel veel exemplaren van games al meer dan een jaar er op hebben staan. Omdat niemand het koopt, dus de vraag is blijkbaar niet zo groot om het voor die prijzen te verkopen.

Dat je heel lang moet wachten ben ik het niet met je eens. Ik heb bijna mijn gehele collectie opgebouwd in 2,5 jaar tijd (2200 games) en ik heb hele zeldzame games er tussen in zitten. En ik heb er altijd maar een fractie van betaald dan de handelaren vragen. Dagelijks komen er games die volgens de handelaren 60 tot 150 euro waard zijn op marktplaats te staan voor een fractie van dat bedrag.

Als je van handelaren koopt houdt je dat in stand en komen er alleen maar meer handelaren bij. Die creëren schaarste, niet de vraag.
je hebt ook gewone verkopers en het gewone folk dat iets op zolder vinden en ook best aardige bedragen vragen. lager dan handelaren maar ook nog vrij hoog.

En die groep word steeds groter. Ik heb nooit gezegd dat je enkel bij handelaren moet kijken. maar er zijn ook best veel particulieren op marktplaats en ebay. en per jaar zijn er steeds minder die er niks van afweten en er spot goedkope prijzen voor vragen.

Een hagane bij een particulier zal ook nog aardig in de euro's vallen. en in sommige gevallen zelfs duurder omdat ze veel te hoge prijzen zagen op ebay.

het is niet dat alles bij een normale particulier opeens euro prijzen zijn.

[ Voor 6% gewijzigd door gast7 op 09-02-2021 12:38 ]

Verwijderd

gast7 schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 12:36:
[...]

je hebt ook gewone verkopers en het gewone folk dat iets op zolder vinden en ook best aardige bdragen vragen. lager dan handelaren maar ook nog vrij hoog.

En die groep word steeds groter. Ik heb nooit gezegd dat je enkel bij handelaren moet kijken. maar er zijn ook best veel particulieren op marktplaats en ebay. en per jaar zijn er steeds minder die er niks van afweten en er spot goedkoper prijzen voor vragen
Dat idee heb ik niet, afgelopen 2,5 jaar genoeg van particulieren kunnen kopen voor normale prijzen. Je moet alleen snel zijn, want er zitten meer dan 30 handelaren op marktplaats die snel alles opkopen. Dat is het grote probleem, niet dat er minder particulieren zijn die iets aanbieden.

• gast7
Verwijderd schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 12:38:
[...]

Dat idee heb ik niet, afgelopen 2,5 jaar genoeg van particulieren kunnen kopen voor normale prijzen. Je moet alleen snel zijn, want er zitten meer dan 30 handelaren op marktplaats die snel alles opkopen. Dat is het grote probleem, niet dat er minder particulieren zijn die iets aanbieden.
ik heb ook een zeer grote collectie met veel zeldzame titels voor goedkope prijzen kunnen scoren dus daar ben ik van op de hoogte. oud nieuws.

Maar het snel zijn is niet voor iedereen. dat is mijn enige punt. en ik blijf toch bij het punt staan als je echt een bepaalde titel wilt hebben 1 enkele titel dat je die waarschijnlijk niet binnen een redelijke tijd voor een leuke prijs gaat vinden.

Als je deals wilt vinden moet je openstaan met wat de dag je brengt. als je iets vangt wat hoog op je wens lijst staat zijn dat bonus punten.

iets voor een lagere prijs vinden dan wat een handhelaar aan biedt is uiteraard makkelijk. maar we hebben het hier over echte deals niet over kortingen tenopzichte van handelaren met max prijzen.

[ Voor 19% gewijzigd door gast7 op 09-02-2021 12:46 ]

Verwijderd

gast7 schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 12:41:
[...]

ik heb ook een zeer grote collectie met veel zeldzame titels voor goedkope prijzen kunnen scoren dus daar ben ik van op de hoogte. oud nieuws.

Maar het snel zijn is niet voor iedereen. dat is mijn enige punt. en ik blijf toch bij het punt staan als je echt een bepaalde titel wilt hebben 1 enkele titel dat je die waarschijnlijk niet binnen een redelijke tijd voor een leuke prijs gaat vinden.

Als je deals wilt vinden moet je openstaan met wat de dag je brengt. als je iets vangt wat hoog op je wens lijst staat zijn dat bonus punten.
Ik merk dat wij het vaak niet eens kunnen worden. Maar goed, simpel voorbeeld:

https://www.marktplaats.n...on-2.html?previousPage=lr

5 euro voor .hack. Ja die is hier verkocht, maar wordt gewoon voor 5 euro aangeboden.

Nog 1 waar die te koop is voor 12 euro: https://www.marktplaats.n...hack.html?previousPage=lr

Bij een verkoper wordt die voor 30 euro aangeboden: https://www.marktplaats.n...zgan.html?previousPage=lr

Net even verder kijken dan je neus lang is dan vind je genoeg verkopers of exemplaren die een heel stuk goedkoper zijn.

Of net iets langer wachten dan nu direct hebben. Als ik een game zoek die zeldzaam is, kost het mij max een paar dagen om hem voor een goede prijs te vinden. Tegenwoordig wil iedereen direct alles kopen met een druk op de knop. Maar als je dus iets verder kijkt kan je hem voor 1/3 van de prijs al krijgen.

Dat het niet voor iedereen is om lang te zoeken, dan vraag ik mij af wie dat dan is? Meeste verzamelaars zijn op de hoogte wat de prijzen zijn en gaan er zelf dan ook niet de hoofdprijs voor betalen.

• gast7
hack 1 is niet een dure titel zelfs veel handelaren verkopen die voor 10 a 15 euro 30 euro is gekkenwerk. niet een heel goed voorbeeld

ja er zijn handelaren die voor ebay verkocht prijzen verkopen of zelfs eronder om er snel vanaf te komen.

we hebben het hier overigens al niet over hoofdprijzen. ebay verkocht prijzen op ebay of 20 30% eronder is wel te doen voor de meeste titels. maar als je echt dieper gaat word het voor veel duurdere titels al een stuk lastiger.

Maargoed deze discussie begon met haunting ground. en 10 euro naar 40 a 50 plus euro in een tijd waar horror games hot zijn is lastig.

Ik denk niet dat je een haunting ground op het moment voor 10 euro gaat vinden. 30 euro misschien maar niet 10 - 15 toen de titel echt zeer makkelijk te vinden was met de nedgame stock die de prijzen in nederland laag hield. tenzij het een random setje is waarbij iemand niet oplet

Ik vermoed dat we een miscommunicatie hebben tussen een redelijke prijs tenopzichte van handelaars en echte deals die echt echt veel lager uitkomen dan de marktwaarde.

alien soldier cib redelijke deal tenopzichte van marktprijs en handelaren 200. of een echte deal minder dan 50 euro voor een cib exemplaar. mijn argumenten zijn meer voor het laatste geval

[ Voor 27% gewijzigd door gast7 op 09-02-2021 13:06 ]

Verwijderd

gast7 schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 12:56:
hack 1 is niet een dure titel zelfs veel handelaren verkopen die voor 10 a 15 euro 30 euro is gekkenwerk. niet een heel goed voorbeeld

ja er zijn handelaren die voor ebay verkocht prijzen verkopen of zelfs eronder om er snel vanaf te komen.

we hebben het hier overigens al niet over hoofdprijzen. ebay verkocht prijzen op ebay of 20 30% eronder is wel te doen voor de meeste titels. maar als je echt dieper gaat word het voor veel duurdere titels al een stuk lastiger.

Maargoed deze discussie begon met haunting ground. en 10 euro naar 40 a 50 plus euro in een tijd waar horror games hot zijn is lastig.

Ik denk niet dat je een haunting ground op het moment voor 10 euro gaat vinden. 30 euro misschien maar niet 10 - 15 toen de titel echt zeer makkelijk te vinden was met de nedgame stock die de prijzen in nederland laag hield. tenzij het een random setje is waarbij iemand niet oplet

Maargoed ik denk dat we een miscommunicatie hebben tussen een redelijke prijs tenopzichte van handelaars en echte deals die echt echt veel lager uitkomen dan de marktwaarde.

alien soldier cib redelijke deal tenopzichte van marktprijs en handelaren 200. of een echte deal minder dan 50 euro voor een cib exemplaar. mijn argumenten zijn meer voor het laatste geval
Gewoon even 1 van deze twee websites in de gaten houden, die krijgen vaak genoeg voorraad (en dan koop je het bij een verkoper). Die bieden de game voor 18 euro aan op het moment dat ze voorraad hebben. Webuy heb ik vaak zat wat gekocht, zijn veel te duur met nieuwe games (vanaf ps4/xbox one). Maar voor oude games hebben ze vaak zat goede prijzen. (Je kan bij webuy een reminder instellen, op het moment dat ze voorraad hebben krijg je bericht. )

https://www.ps2gameshop.n...-2-games/haunting-ground/

https://nl.webuy.com/prod...ing&title=haunting-ground

Ik vind namelijk een prijs van 10 tot 15 euro een redelijke prijs voor haunting ground. Dat al die verkopers op ebay en marktplaats de prijs omhoog drijven dat staat buiten wat een redelijke prijs is. Partijen zoals webuy verkopen deze game dus voor 18 euro. Dan zit daar ook nog de marge in van het bedrijf. Dus dan is 10 tot 15 euro helemaal geen vreemde prijs. En door alleen een alert in te stellen op de website kan je hem dus met weinig moeite (je hoeft niet zelf te zoeken) voor een redelijke prijs krijgen.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2021 13:20 ]

• gast7
Zulke sites kan je inderdaad leuke spullen in vinden.

Bij cex naar mijn mening wel heel wat minder tegenwoordig. Dat was echt een feest een aantal jaren terug.

[ Voor 5% gewijzigd door gast7 op 09-02-2021 13:25 ]

Verwijderd

gast7 schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 13:24:

Bij cex naar mijn mening wel heel wat minder tegenwoordig. Dat was echt een feest een aantal jaren terug.
Ik zie trouwens dat ze nergens meer voorraad laten zien bij Webuy. Omdat je nu niks kan bestellen i.v.m. Corona. Grote kans dat wanneer de voorraad weer online staat dat ze Haunting ground gewoon hebben. Mooie is ook dat je vanuit de website bij alle winkels over het hele land kan bestellen.

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:07
Verwijderd schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 11:13:
[...]

Hagane CIB in nette staat is zo'n € 650,00 waard, cartridge los is € 100,00.

Goed opletten er zijn heel veel replica doosjes en boekjes in omloop, die erg goed gedaan zijn.

Ik heb hem niet CIB vond het echt te duur en het risico op een fake is erg groot:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2n6awcYvBduHbcMdlG0OGJQhPKM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/iA7e6tzbTklUzSVsRYDL3A0Z.jpg?f=user_large

[ Voor 16% gewijzigd door Jumpman op 09-02-2021 13:39 ]

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Verwijderd

Jumpman schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 13:35:
[...]

Hagane CIB in nette staat is zo'n € 650,00 waard, cartridge los is € 100,00.

Goed opletten er zijn heel veel replica doosjes en boekjes in omloop, die erg goed gedaan zijn.

Ik heb hem niet CIB vond het echt te duur en het risico op een fake is erg groot:

[Afbeelding]
Of het 650 euro waard is in nette staat daar verschillen de meningen dus heel erg over. Ik hoorde net al 500 euro in goede staat. Daarnaast geeft pricecharting een gemiddelde van 300 euro. Waarbij ik listings zie die voor bedragen rond de 388 verkocht zijn die in hele goede conditie zijn (zie lijst pricecharting). Prijzen liggen bijna nooit boven de 500 euro in de afgelopen 3 jaar.

Tuurlijk is het lastig te zien welke conditie die was toen die verkocht was d.m.v. pricecharting. Alleen uit de omschrijving kan je wel weer veel halen.

Ik weet dat er veel repro verkocht wordt, maar dan kan je altijd foto's vragen naar de binnenkant van de cassette. Daarentegen zal ik voor dit soort bedragen nooit games kopen en als ik het voor die prijzen zal kopen dan alleen als het op te halen is.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2021 15:02 ]

Weet niet of jullie het als Retro zien, maar ik ga binnenkort een gratis OUYA binnen krijgen, ga kijken dat ik die met een andere Android software werkend krijg aangezien de originele store offline is, leuk om daar games als die Nintendo satelliet games erop werkend te krijgen.

(zoals ik het zie)
retro regel 1, kijk naar generaties, je hebt current gen, last gen en retro, gaat die regel niet of niet langer op, zoals bij de dc kijk of je het dan nog gewoon in de winkel kan kopen......nee? wanneer nog wel? als dat gisteren was zou ik niet gelijk zeggen dat het retro is, maar als je het over 5 jaar of meer hebt, tsja dan kom je toch al aardig in de buurt

Maar damn.......dit is op zijn minst tegen retro aan imho. Ik heb een paar games tm magazines uit (dacht ik, maar ik en cijfers :P ) 2008-2010 waar de ouya idd een keer ter sprake kwam. Misschien nog is bekeken straks!
Verder idd leuke device om retro games mee te spelen maar snes games kunnen tegenwoordig echt bijna overal op. Zelf tijdje nvidia shield overwogen, maar voor de accuracy is het mister icm met crt geworden en voor de woonkamer heb ik al een ps3 met hack, en nu dus ook een series s. Daarnaast vind ik een mini/classic console ook nog wel geinig voor dit soort doeleinden.

10 second ninja DONE

Verwijderd

Linksquest schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 15:07:
Weet niet of jullie het als Retro zien, maar ik ga binnenkort een gratis OUYA binnen krijgen, ga kijken dat ik die met een andere Android software werkend krijg aangezien de originele store offline is, leuk om daar games als die Nintendo satelliet games erop werkend te krijgen.
Zijn er specifieke games gemaakt voor Ouya? Of zijn het dezelfde die ook op een Android telefoon draaien. Wat ik heb begrepen draait het op Android toch?

Edit: Ouya staat onder 8ste generatie. Dus last gen. Maar ja ik zie Wii u en switch in dezelfde generatie staan. hmm...

Wikipedia: Geschiedenis van de spelcomputer (achtste generatie)

Dit is ook wel grappig om te zien:

https://www.gamespot.com/...ystems-by-flop/2900-1334/

Verschil in kracht tussen de Wii u en ps3 is niet heel groot.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2021 15:33 ]

Verwijderd

gast7 schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 13:24:

Volgens mij was de kwaliteitscontrole ook jaren terug een stuk beter. Ze kijken nu hooguit 2 tellen of het opstart... Zaken als nedgames zijn vaak duur maar, vaak dan wel weer punt gaaf.

Meeste "goedkope" aankopen ging bij mij, meestal met bundeltjes kopen. In het begin stadium van een verzammeling is dat wel goed te doen. Maar op een gegeven moment gaat het om 1 á 2 spellen in zo'n bundel.
En dan al die dubbele weer verkopen, dat gaf mij te veel gedoe.

Als je objectief gaat kijken hoeveel tijd daarin gaat zitten, al die uren die je dan op marktplaats bezig bent.
Kan er ook gewerkt worden, en dan ben je alsnog duurder uit dan losse aankoop.

Het is een leuke hobby maar, die net als andere hobby's het kost geld. Hoeveel heb je zelf in de hand. Voor iedereen zal het verschillen en, dat mag verder niet uitmaken.
Belangrijkste is denk ik, het plezier dat je er aan beleeft.

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:07
Verwijderd schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 15:01:
[...]

Of het 650 euro waard is in nette staat daar verschillen de meningen dus heel erg over. Ik hoorde net al 500 euro in goede staat. Daarnaast geeft pricecharting een gemiddelde van 300 euro. Waarbij ik listings zie die voor bedragen rond de 388 verkocht zijn die in hele goede conditie zijn (zie lijst pricecharting). Prijzen liggen bijna nooit boven de 500 euro in de afgelopen 3 jaar.

Tuurlijk is het lastig te zien welke conditie die was toen die verkocht was d.m.v. pricecharting. Alleen uit de omschrijving kan je wel weer veel halen.

Ik weet dat er veel repro verkocht wordt, maar dan kan je altijd foto's vragen naar de binnenkant van de cassette. Daarentegen zal ik voor dit soort bedragen nooit games kopen en als ik het voor die prijzen zal kopen dan alleen als het op te halen is.
Pricecharting is niet te vertrouwen in dit segment, omdat er ook repro’s meegenomen worden in de berekeningen (gaat automatisch). Vorig jaar zijn er op Marktplaats twee nette CIB verkocht dat ik gezien heb, één voor € 800,00 en één voor € 650,00. Daar baseer ik mijn schatting op. Maar iedereen kan natuurlijk zijn of haar schatting doen, vandaar inderdaad beter laten voor wat het is.

Het blijft een mooie game, daar gaat het om. Ik ga helaas mijn Super Nintendo verzameling niet meer compleet krijgen, omdat ik heb besloten er geen geld meer aan te besteden. Whirlo bijvoorbeeld is echt te duur. Alle naar mijn mening kwalitatieve games heb ik wel, het is opvulling wat ik nog mis.

[ Voor 12% gewijzigd door Jumpman op 09-02-2021 15:50 ]

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

• gast7
Verwijderd schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 15:39:
[...]

Volgens mij was de kwaliteitscontrole ook jaren terug een stuk beter. Ze kijken nu hooguit 2 tellen of het opstart... Zaken als nedgames zijn vaak duur maar, vaak dan wel weer punt gaaf.

Meeste "goedkope" aankopen ging bij mij, meestal met bundeltjes kopen. In het begin stadium van een verzammeling is dat wel goed te doen. Maar op een gegeven moment gaat het om 1 á 2 spellen in zo'n bundel.
En dan al die dubbele weer verkopen, dat gaf mij te veel gedoe.

Als je objectief gaat kijken hoeveel tijd daarin gaat zitten, al die uren die je dan op marktplaats bezig bent.
Kan er ook gewerkt worden, en dan ben je alsnog duurder uit dan losse aankoop.

Het is een leuke hobby maar, die net als andere hobby's het kost geld. Hoeveel heb je zelf in de hand. Voor iedereen zal het verschillen en, dat mag verder niet uitmaken.
Belangrijkste is denk ik, het plezier dat je er aan beleeft.
Kwaliteits controle was jaren terug ook niet al te best. maar het retourneren was altijd vrij makkelijk en het was altijd spot goedkoop. ik kwam er vroeger weekelijks die mensen kenden mij daar bij naam. Voor retro waren het veelal euro prijzen en dan ook nog eens gratis verzenden boven de 50 euro terwijl het uit verschillende fillialen kwam 8)7 Die prijzen waren niet normaal voor veel retro. enkel de meest bekende spellen waren goed geprijsd waarvan haast enkel gamecube

dit was volgens mij wel een jaar of 4 a 5 geleden op de ds en pc games na was het allemaal van cex in 2 weken tijd. ik zou zeggen dat 90% van mijn xbox classic collectie van cex kwam inclusief alle zeldzame titels als stubs zombie outrun 2006 die ze voor 5 euro of minder verkochten

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EmYC0sooDJXoNhzNHx-y05-wS08=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/MxkuYYD2Ej6zyw2XrLup0zEY.png?f=user_large

Nedgame qua kwaliteit is een stuk beter dat is zeker waar, daar ga je geen troep krijgen als je iets koopt is inderdaad over het algemeen erg netjes zijn ook wel leuke dingen te vinden als je goed zoekt. bij cex had je best vaak spullen waarbij de staat echt onzinnig slecht was, dat zou bij nedgame haast mogelijk zijn. wel werkend en dat is wat telt voor veel mensen. het was spot goedkoop dus was wel het risico waard. 50% kans dat iets in slechte staat was geen boekje zou ik zeggen maar als het raak was dan kon de staat gloednieuw zijn en het retourneren zeker met een filiaal in de buurt was prima te doen.

tegenwoordig lijken werknemers het goede spul op te kopen voordat het binnenkomt meer dan een aantal jaren terug in elk geval. zelfs een paar mensen die ik ken in mijn plaatselijk filiaal heb ik goede titels zien pakken toen ze binnen kwamen. Ik gun het ze echter van harte want ik zag wel dat zij ook passie hadden in het verzamelen en spelen van retro games. wel leuke gesprekken gehad door de jaren heen over veel retro games. Naar mijn mening niet echt de moeite waard om daar tijd in te investeren in het heden gezien het toch een heel stuk minder is tegenwoordig een fractie maar het was een leuke tijd voor de verzameling. cex was een van mijn favoriete shops.

Ik geef overigens ook groot gelijk dat tijdsinvestering zeker een puntje is. het is ook niet super gemakkelijk om echt goedkope deals te vinden het gaat zeker tijd kosten ook met het verkopen van dubbelen. het is inderdaad net wat je ervoor over hebt en qua besparingen hoeveel tijd je eraan wilt besteden. Voor sommigen kan het besparen ook een hobby zijn maar dat is zeker niet een weg die iedereen wilt nemen.

______________________________________________________________________________________

Ik ben het trouwens ook eens met Jumpman price charting voor veel cib met name karton releases niet al te accuraat is. dat daar vaak veel zeer slechte staat of repro's in worden meegenomen of zelfs excemplaren waarbij er niet eens een doos bijzit. overigens komen niet all verkoper er op te staan lijkt het soms.

https://www.ebay.nl/itm/S...f54b77:g:jYkAAOSwNWhfmVR~

1000 euro voor een top exemplaar staat er niet eens op. heb overigens door de jaren heen zat hagane's gezien die voor over de 5 a 600 euro verkopen of meer als de staat echt netjes zijn die niet eens op price charting staan.

Kan overigens wel in je voordeel werken zo heb ik door price charting een cib kamikzae squirrel voor snes in nette staat voor een ali express repro prijsje kunnen kopen omdat er destijds vrijwel enkel repro's werden verkocht op ebay.

en heel dure zeldzame karton releases kunnen juist heel goedkoop worden door cart only prijzen omdat price charting ze haast nooit meeneemt in verkopen.

Price charting heeft wel meerdere keren in mijn voordeel gewerkt mij hoor je niet klagen zelfs handelaren maken er soms fouten door :*)

is een stuk betrouwbaarder met disc based games maar met karton releases is het vaak een wild west met name door de staat qua dozen en repro's.

Maar dat is slechts mijn mening wat voor mij best aardig werkt. Zijn natuurlijk verschillende manieren om ergens tegen aan te kijken.

[ Voor 4% gewijzigd door gast7 op 09-02-2021 17:20 ]

• Releases
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online

Releases

Ja maar!

Ik zag net Donkey Kong 3 voor de Gameboy voorbij komen op Ebay. Gesealed en gekeurd.
Bod gaat al over de 1600$ heen.

Heb zelf deze versie ook gesealed liggen. Enig idee hoe ik deze op waarde kan schatten?

Link: https://www.ebay.com/itm/...063985:g:KRUAAOSw6MBgHCSv

[ Voor 27% gewijzigd door Releases op 09-02-2021 16:57 ]

• gast7
een hoge grade is vrij lastig te krijgen. en het is ook best duur om te doen.

Zonder naar price charting te kijken zou ik denken dat een gesealde DK 3 zonder grade voor gameboy slechts 100 misschien 200 euro is.

het zal vaak een fractie zijn van een gegrade game. zeker met een 9.8. veel karton releases krijgen slechts rond de 8 qua grades. Boven de 9 is aardig zeldzaam en al helemaal tegen de 10 aan.

over price charting gesproken ik zie bij nieuw bijna alles onder de 100 euro in de afgelopen 2 jaar voor dk land 3 gameboy usa

https://www.pricecharting...-3#completed-auctions-new

maar bij ebay verkochte aanbiedingen zie ik zat verkocht boven de 200 in de afgelopen paar maanden niet eens gegrade. heel veel dingen komen gewoon niet eens op price charting. altijd wel interssant wat daar achter zit.

https://www.ebay.nl/sch/i...&rt=nc&LH_ItemCondition=3

[ Voor 42% gewijzigd door gast7 op 09-02-2021 18:07 ]

Verwijderd

gast7 schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 16:47:
[...]

Kwaliteits controle was jaren terug ook niet al te best. maar het retourneren was altijd vrij makkelijk en het was altijd spot goedkoop. ik kwam er vroeger weekelijks die mensen kenden mij daar bij naam. Voor retro waren het veelal euro prijzen en dan ook nog eens gratis verzenden boven de 50 euro terwijl het uit verschillende fillialen kwam 8)7 Die prijzen waren niet normaal voor veel retro. enkel de meest bekende spellen waren goed geprijsd waarvan haast enkel gamecube
Ja, dat ze goedkoop kunnen zijn, dat zal ik ook zeker niet ontkennen. Ook best wel wat bij hun voor zeer schappelijke prijzen gevonden. Je moet alleen wat meer aandacht geven bij het afrekenen, om te zorgen dat het product ook aan jou eisen voldoet. En in mijn geval, ben ik die persoon die de voor lange rijen zorgt. :$

Het helpt ook niet dat ze niet bij ons in de buurt zitten. Geen leasebak meer en dan gaan die dingen toch iets anders. :)

Price charting is op zichzelf staand wel een aardig hulpmiddel. Ik kijk persoonlijk vaak meer wat ik voor die bewuste game in een bepaalde conditie over heb.

Bijvoorbeeld voor de Megadrive alleen cib maar, voor de snes weer alleen cart only.
Sommige spellen kom je, tenzij je wel heel veel geluk hebt, nooit voor een tientje tegen.
Dan maar soms iets meer betalen en wat minder spellen aanschaffen die periode.

En dan zijn er genoeg titels die ver buiten mijn limiet liggen, maar dat geeft niet.
Dat hoort ook bij de hobby en, voor alles, daar heb ik toch geen ruimte voor. :P

• walterg
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 09:12
Leuke SNES lot! Super Metroid staat nog altijd op mijn lijst.

Op de een of andere manier nooit in het wild tegengekomen.

• dannbla
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 10-11 14:15
Weet niet of ik hier in het juiste topic ben voor mijn vraag, maar ik heb recentelijk bij mijn ouders mijn oude Sega Genesis van zolder gehaald. Nu ben ik een beetje aan het rond kijken hoe ik deze het beste aan kan sluiten. Ik zie dat CRT's en PVM monitoren geliefd zijn.

Ik ben eigenlijk op zoek naar een compacte, elegante oplossing om mijn retroconsole naast mijn PC op mijn bureau aan te sluiten (hoeft niet perse via mijn PC monitor).

Zo stuitte ik bijvoorbeeld op deze scart naar HDMI converter, kan ik op deze manier mijn Sega op mijn computer monitor aansluiten? Is er nog verlies in signaal of iets dergelijks waar ik rekening mee moet houden?

Alle adviezen zijn welkom :).

[ Voor 28% gewijzigd door dannbla op 09-02-2021 20:12 ]

There's no school like the old school and i'm the headmaster

• PizzaSamurai
[...]

Volgens mij zijn die tijden wel een beetje voorbij, of je moet echt geluk hebben. Ook niet-handelaren kunnen internet gebruiken, en gaan opzoeken wat een game waard is voor ze hem verkopen. Meestal als ik zo'n niet-handelaar tref hebben ze de game al ingetypt op Marktplaats, gezien wat de meeste handelaren ervoor vragen, en verwachten dan een vergelijkbare prijs of misschien ietsje goedkoper.

De tijden dat je complete ouwe games op de kop kon tikken voor een paar euro zijn wel een beetje voorbij. Op de rommelmarkten met Koningsdag en in de kringloop zie je ook weinig meer tegenwoordig. Wordt allemaal weggepikt door die gastjes met een retro game webshop.

Verwijderd

dannbla schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 20:07:
Weet niet of ik hier in het juiste topic ben voor mijn vraag, maar ik heb recentelijk bij mijn ouders mijn oude Sega Genesis van zolder gehaald. Nu ben ik een beetje aan het rond kijken hoe ik deze het beste aan kan sluiten. Ik zie dat CRT's en PVM monitoren geliefd zijn.

Ik ben eigenlijk op zoek naar een compacte, elegante oplossing om mijn retroconsole naast mijn PC op mijn bureau aan te sluiten (hoeft niet perse via mijn PC monitor).

Zo stuitte ik bijvoorbeeld op deze scart naar HDMI converter, kan ik op deze manier mijn Sega op mijn computer monitor aansluiten? Is er nog verlies in signaal of iets dergelijks waar ik rekening mee moet houden?

Alle adviezen zijn welkom :).
Van dit soort scart naar HDMI kabels zijn niet echt aan te raden voor gaming. Grote probleem is dat ze enorm veel lag creëren en daarnaast veranderen ze vaak de aspect ratio waardoor het er vreemd uit ziet.

Een ossc is veel beter, alleen ook een stuk duurder. Ik weet niet hoeveel geld je ervoor over hebt? Maar ik zal eerst onderzoek doen naar wat er mogelijk is en wat voor jou de beste oplossing is. Het youtube kanaal "my life in gaming" heeft veel video's over dit onderwerp.

• dannbla
Verwijderd schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 20:51:
[...]

Van dit soort scart naar HDMI kabels zijn niet echt aan te raden voor gaming. Grote probleem is dat ze enorm veel lag creëren en daarnaast veranderen ze vaak de aspect ratio waardoor het er vreemd uit ziet.

Een ossc is veel beter, alleen ook een stuk duurder. Ik weet niet hoeveel geld je ervoor over hebt? Maar ik zal eerst onderzoek doen naar wat er mogelijk is en wat voor jou de beste oplossing is. Het youtube kanaal "my life in gaming" heeft veel video's over dit onderwerp.
Bedankt voor de tip! Ik wil er best wat voor neerleggen, de mogelijkheid om meerdere retroconsoles aan te sluiten lijkt mij ook wel wat. Persoonlijk nog nooit van een ossc gehoord, ik ga mij er inverdiepen.

• 3style
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-09 19:10

3style

...

Wat nieuwe retro magazines binnen vandaag:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pPAqlAZdD8HwQILBhKnO9KFYJYY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tinMcO1RaPcrUcPeZvdHyBPL.jpg?f=fotoalbum_large

• Grumpmeister
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 01-11 17:28
dannbla schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 20:57:
[...]

Bedankt voor de tip! Ik wil er best wat voor neerleggen, de mogelijkheid om meerdere retroconsoles aan te sluiten lijkt mij ook wel wat. Persoonlijk nog nooit van een ossc gehoord, ik ga mij er inverdiepen.
Kan een OSSC alleen maar aanraden, maar let hierbij wel op dat een OSSC voornamelijk voor RGB oplossingen is en een Composite Scart daarop niet werkt (m'n N64 had een scart kabel erbij en die gaf het verkeerde signaal door, dus de OSSC herkende het niet).

Verder wel heel tevreden over, je kan het prima instellen en zelfs de Atari Lynx is via dat ding zonder lag te spelen / streamen. Waar mogelijk probeer ik dan ook al m'n consoles via de OSSC te laten lopen, maar in een worst case gaan er ook een paar door de Retrotink.

De Retrotink is ook mogelijk een goede oplossing voor je, volgens mij nog iets goedkoper dan de OSSC, maar de Scart oplossing van Retrotink heeft hetzelfde probleem; alleen component scart is supported.

Mijn setup is verder een beetje hetzelfde als wat je voor ogen hebt, in de zin van, ik wilde eigenlijk niet voor een CRT oplossing gaan, maar juist een modernere variant zodat ik m'n hele setup ook makkelijk streambaar zou hebben (en ik niet meerdere TV's nodig ga hebben als ik bijv. iets op m'n CD-i zou doen, en vervolgens de PS5 aan zou zwengelen).

Om je verder een idee te geven van mijn setup:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LMvHMJesjTe39VSiEJsKweTT7Ro=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8IyUooOnmqoZRcwvzkpNDVzI.jpg?f=fotoalbum_large

Tijdens het schrijven hiervan had ik nog eens een oude video teruggepakt van toen ik nog een composite setup had, wat een verschil is dat eigenlijk met component. Ben echt blij dat ik in wat component mods en kabels geïnvesteerd heb :P

FFXIV: Divyan Dawnborne | Switch FC: SW-8303-2261-5828 | Streamt obscure speedruns op Twitch

• dannbla
Grumpmeister schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 11:04:
[...]

Kan een OSSC alleen maar aanraden, maar let hierbij wel op dat een OSSC voornamelijk voor RGB oplossingen is en een Composite Scart daarop niet werkt (m'n N64 had een scart kabel erbij en die gaf het verkeerde signaal door, dus de OSSC herkende het niet).

Verder wel heel tevreden over, je kan het prima instellen en zelfs de Atari Lynx is via dat ding zonder lag te spelen / streamen. Waar mogelijk probeer ik dan ook al m'n consoles via de OSSC te laten lopen, maar in een worst case gaan er ook een paar door de Retrotink.

De Retrotink is ook mogelijk een goede oplossing voor je, volgens mij nog iets goedkoper dan de OSSC, maar de Scart oplossing van Retrotink heeft hetzelfde probleem; alleen component scart is supported.

Mijn setup is verder een beetje hetzelfde als wat je voor ogen hebt, in de zin van, ik wilde eigenlijk niet voor een CRT oplossing gaan, maar juist een modernere variant zodat ik m'n hele setup ook makkelijk streambaar zou hebben (en ik niet meerdere TV's nodig ga hebben als ik bijv. iets op m'n CD-i zou doen, en vervolgens de PS5 aan zou zwengelen).

Om je verder een idee te geven van mijn setup:
[Afbeelding]

Tijdens het schrijven hiervan had ik nog eens een oude video teruggepakt van toen ik nog een composite setup had, wat een verschil is dat eigenlijk met component. Ben echt blij dat ik in wat component mods en kabels geïnvesteerd heb :P
Gaaf man! En wat een setup trouwens! Heb je toevallig nog een goed adresje voor kabels, voedingen e.d.?

• Grumpmeister
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 01-11 17:28
dannbla schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 12:45:
[...]

Gaaf man! En wat een setup trouwens! Heb je toevallig nog een goed adresje voor kabels, voedingen e.d.?
Voor voedingen kijk ik meestal op Retro Game Supply. Voornamelijk voor de Atari Lynx, Game Gear, Super Famicom en de Genesis erg handig geweest :)

Ze shippen vanuit Frankrijk volgens mij, dus dat is allemaal prima te doen.

Qua videokabels, beetje afhankelijk van wat je nodig hebt, niet echt een vast adresje voor zelf. Veel van de kabels had ik nog liggen vanuit vroeger, sommige zijn wat makkelijker te verkrijgen (bijv. laatst component voor PS2 gehaald bij allekabels, wss een goedkope variant maar dat was m'n eerste experimentje). Hoor wel veel goede dingen over Retro Gaming Cables, maar weet niet of iemand daar meer ervaring mee heeft. Neig er na om daar eens zo'n Component YPbPr kabel vandaan te plukken voor de Genesis, een van de weinige consoles die ik nog op composite heb zitten.

FFXIV: Divyan Dawnborne | Switch FC: SW-8303-2261-5828 | Streamt obscure speedruns op Twitch

Ik koop al mijn RGB kabels bij RGB.co.uk. Ze zijn in de loop der jaren erg duur geworden met hun Pack-a-punch lijn, maar ik heb los daarvan niets te klagen over de kwaliteit van de kabels.
Verzendkosten zijn ook niet mals.

Seroczynski schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 14:16:
Ik koop al mijn RGB kabels bij RGB.co.uk. Ze zijn in de loop der jaren erg duur geworden met hun Pack-a-punch lijn, maar ik heb los daarvan niets te klagen over de kwaliteit van de kabels.
Verzendkosten zijn ook niet mals.
Helemaal eens, het kost wat maar goede kwaliteit, heb megadrive kabel x2 (mijn pce gebruikt een megadrive 2 kabel) en een voor mijn saturn.

Moet er wel bij zeggen dat ik geen component heb maar alleen rgb scart.

[ Voor 7% gewijzigd door Sagat op 10-02-2021 14:21 ]

10 second ninja DONE

• 3style

3style

...

Grumpmeister schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 13:46:
[...]

Voor voedingen kijk ik meestal op Retro Game Supply. Voornamelijk voor de Atari Lynx, Game Gear, Super Famicom en de Genesis erg handig geweest :)

Ze shippen vanuit Frankrijk volgens mij, dus dat is allemaal prima te doen.

Qua videokabels, beetje afhankelijk van wat je nodig hebt, niet echt een vast adresje voor zelf. Veel van de kabels had ik nog liggen vanuit vroeger, sommige zijn wat makkelijker te verkrijgen (bijv. laatst component voor PS2 gehaald bij allekabels, wss een goedkope variant maar dat was m'n eerste experimentje). Hoor wel veel goede dingen over Retro Gaming Cables, maar weet niet of iemand daar meer ervaring mee heeft. Neig er na om daar eens zo'n Component YPbPr kabel vandaan te plukken voor de Genesis, een van de weinige consoles die ik nog op composite heb zitten.
retrogamingcables is zeker goed, wel wat duurder en niet altijd alles op voorraad.

Dit is ook nog een shop met retro en RGB spul uit Spanje:

https://www.arcadexpress....e-rgb-av-component-cables

thefoo83 uit Polen heeft ook goede kabels die hij zelf maakt en niet heel duur (is ook bekend in RGB land), je kan hem ook direct mailen.

thefoo 83
thefoo83@gmail.com

Hij heeft ook een Ebay winkel:

https://www.ebay.nl/sch/t...nc&_trksid=p2047675.l2562

• dannbla
Mede door het warme en behulpzame ontvangst hier, hebben jullie mij nog enthousiaster gemaakt! Ik heb de boel vast van zolder gehaald. Heeft jaren lang in een doos op zolder gelegen. Ik mis een aantal games van mijn megadrive, geen idee waar die gebleven zijn. De controllers zijn ook aan vervanging toe. Maar het belangrijkste vooralsnog is een goeie AV kabel voor de Sega en dus iets om m werkend via HDMI te krijgen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Xeo1Jt-P7vw6xZksRdDq8fhs50o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zNCkYjHp9BovlE5Fni3Cddx8.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qtfVzL60ilPASZYiArko51I7Dcw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oaioIZaNygOfptMDsTr0KnCT.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 19% gewijzigd door dannbla op 10-02-2021 15:31 ]

• walterg
Retrogamingcable is wellicht nu wat complexer geworden vanwege Brexit.

@dannbla De OSSC is een pracht stuk hardware maar je zal zien dat elke scaler/doubler nukken heeft. Zo ook de OSSC.

Het is een bijzonder koppig stuk hardware dat niet op alle TV's goed zal werken, en de deinterlacing techniek die het gebruikt werkt niet goed samen met IPS schermen. Daar zorgt het voor vrij agressieve image retention.

Maar welkom down the rabbit hole! :*)
dannbla schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 15:23:
Mede door het warme en behulpzame ontvangst hier, hebben jullie mij nog enthousiaster gemaakt! Ik heb de boel vast van zolder gehaald. Heeft jaren lang in een doos op zolder gelegen. Ik mis een aantal games van mijn megadrive, geen idee waar die gebleven zijn. De controllers zijn ook aan vervanging toe. Maar het belangrijkste vooralsnog is een goeie AV kabel voor de Sega en dus iets om m werkend via HDMI te krijgen.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Als je het alleen bij die md wil houden heb je volgens mij een soort koppel stukken md out naar hdmi, maar kan even niet op de naam komen......retrotink wellicht?

10 second ninja DONE

• walterg
Close @Sagat :)

https://www.retrogamingcables.co.uk/RAD2X-CABLES

Ze zijn "powered by retrotink", maar de retrotink zelf is een ander device. Het zijn kabels met een ingebouwde scaler die maar voor één console (soort) werken.
walterg schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 15:43:
Close @Sagat :)

https://www.retrogamingcables.co.uk/RAD2X-CABLES

Ze zijn "powered by retrotink", maar de retrotink zelf is een ander device. Het zijn kabels met een ingebouwde scaler die maar voor één console (soort) werken.
Ik zie wel dat deze van scart naar component gaan, ik dacht dat ik laatst iets zag (wel voor de gamecube) waar je met een gelijksoortige methode naar hdmi gaan...

10 second ninja DONE

• dannbla
Sagat schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 15:40:
[...]

Als je het alleen bij die md wil houden heb je volgens mij een soort koppel stukken md out naar hdmi, maar kan even niet op de naam komen......retrotink wellicht?
Bedankt voor het meedenken. Ik zou graag beide op mijn computer monitor (hdmi) aansluiten. Ben nog even aan het uitzoeken hoe ik dit het handigste kan doen.

dannbla schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 15:54:
[...]

Bedankt voor het meedenken. Ik zou graag beide op mijn computer monitor (hdmi) aansluiten. Ben nog even aan het uitzoeken hoe ik dit het handigste kan doen.
deze gaat WEL naar hdmi
https://retrogamingcables...LE?tracking=5543fb4c077bb

Jij had dacht ik alleen een model 1 megadrive, maar daar zijn weer convertorts voor :)
edit:
zoals deze:
https://castlemaniagames....s-2-cable?ref=w9_zngec1o_

en als ik dan toch aan het editten ben, link naar artikel waar ik alle info gevonden heb :+
https://www.retrorgb.com/rad2x-beginner-genesis-2-video.html

[ Voor 22% gewijzigd door Sagat op 10-02-2021 16:02 ]

10 second ninja DONE

• 3style

3style

...

Sagat schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 16:00:
[...]

deze gaat WEL naar hdmi

Jij had dacht ik alleen een model 1 megadrive, maar daar zijn weer convertorts voor :)
Deze RAD2X kabels zijn zijn goed, ik had er een voor de Saturn en die werkte wel goed bij jou via hdmi :)

• dannbla
[...]

deze gaat WEL naar hdmi

edit:
zoals deze:

en als ik dan toch aan het editten ben, link naar artikel waar ik alle info gevonden heb :+
Ik zie dat een dergelijke converter ook te krijgen is bij retrogamingcables. Als het goed is ben ik hier mee klaar?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gQMGiIzrsMb9sj0uWxgboDzpl5Q=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/7fBEVRyi98btB8dhvPZn7fIp.png?f=user_large

Vrees alleen ook import kosten te moeten betalen vanwege brexit.

Edit: Zie ook dat de kabel niet in stock is.

dannbla schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 16:05:
[...]

Ik zie dat een dergelijke converter ook te krijgen is bij retrogamingcables. Als het goed is ben ik hier mee klaar?

[Afbeelding]

Ik heb toevallig laatst op 2 shirts (totaal 20 eur) 25 euro doane kosten moeten betalen, ga nog kijken met eerst de winkel en daarna de douane hoe dit zit want ik vind dat echt belachelijk, maar als je dat doortrekt naar jouw bestelling is het niet meer grappig.

10 second ninja DONE

• dannbla
Sagat schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 16:14:
[...]

Ik heb toevallig laatst op 2 shirts (totaal 20 eur) 25 euro doane kosten moeten betalen, ga nog kijken met eerst de winkel en daarna de douane hoe dit zit want ik vind dat echt belachelijk, maar als je dat doortrekt naar jouw bestelling is het niet meer grappig.
Wellicht is het dan toch voordeliger om voor een OSSC te kijken.

dannbla schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 16:21:
[...]

Wellicht is het dan toch voordeliger om voor een OSSC te kijken.
Het is heel simpel, hou je het bij die ene megadrive dan is zon radx2 cable absoluut het overwegen waard, maar als je ook maar enigsinds twijfel om bijvoorbeeld ook die ST aan te sluiten of wellicht ooit een snes O+ of een saturn......ja, dan zou ik toch adviseren om voor die ossc te gaan.

Je kan natuurlijk ook beginnen met die rad en die eventueel verkopen als je alsnog naar een ossc wil gaan, denk dat er hier genoeg geintresseerden zijn eventueel ;)

10 second ninja DONE

• dannbla
Sagat schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 16:24:
[...]

Het is heel simpel, hou je het bij die ene megadrive dan is zon radx2 cable absoluut het overwegen waard, maar als je ook maar enigsinds twijfel om bijvoorbeeld ook die ST aan te sluiten of wellicht ooit een snes O+ of een saturn......ja, dan zou ik toch adviseren om voor die ossc te gaan.

Je kan natuurlijk ook beginnen met die rad en die eventueel verkopen als je alsnog naar een ossc wil gaan, denk dat er hier genoeg geintresseerden zijn eventueel ;)
Is er nog een bepaald merk waarbij ik moet kijken voor een ossc? Of een merk dat ik vooral moet vermijden?

• 3style

3style

...

dannbla schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 16:27:
[...]

Is er nog een bepaald merk waarbij ik moet kijken voor een ossc? Of een merk dat ik vooral moet vermijden?
https://videogameperfecti...en-source-scan-converter/
3style heeft hem al genoemd, dat is de officiële retailer en biedt de OSSC naar mijn idee voor een keurige prijs aan, helemaal als je vergelijkt dat wat ding eerder kostte.

@dannbla Ik zou je Mega Drive controllers eerst even goed schoonmaken, van binnen en van buiten, voordat je eventueel over gaat op vervangen. Vaak zijn dergelijke controllers gewoon wat vuil en wil grondig schoonmaken de controllers weer goed laten werken.

• dannbla
Seroczynski schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 16:31:
3style heeft hem al genoemd, dat is de officiële retailer en biedt de OSSC naar mijn idee voor een keurige prijs aan, helemaal als je vergelijkt dat wat ding eerder kostte.

@dannbla Ik zou je Mega Drive controllers eerst even goed schoonmaken, van binnen en van buiten, voordat je eventueel over gaat op vervangen. Vaak zijn dergelijke controllers gewoon wat vuil en wil grondig schoonmaken de controllers weer goed laten werken.
Wellicht vloek ik nu in de kerk en excuseer mijn onwetendheid, maar wat is het verschil tussen de door jouw gelinkte OSSC en deze via amazon (niet geliefd, I know.)

dannbla schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 16:38:
[...]

Wellicht vloek ik nu in de kerk en excuseer mijn onwetendheid, maar wat is het verschil tussen de door jouw gelinkte OSSC en deze via amazon (niet geliefd, I know.)
De OSSC is een Open Source Scan Convertor. Het verschil zit hem er alleen in dat hij door iemand anders in elkaar is gezet, maar als het goed is wel volgens dezelfde specificaties. De exacte onderdelen kunnen eventueel verschillen, maar ik denk niet dat het veel uitmaakt welke je aanschaft/

Seroczynski schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 16:40:
[...]

De OSSC is een Open Source Scan Convertor. Het verschil zit hem er alleen in dat hij door iemand anders in elkaar is gezet, maar als het goed is wel volgens dezelfde specificaties. De exacte onderdelen kunnen eventueel verschillen, maar ik denk niet dat het veel uitmaakt welke je aanschaft/
Op zich niets tegen amazon (sterker nog bestel er zelf ook vaak genoeg), maar het is niet of die het geld hard nodig hebben, dus vooral voor dit soort niche producten, buy original (indien mogelijk uiteraard!).

Verder eens met bovenstaande.

10 second ninja DONE

Verwijderd

Sagat schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 16:47:
[...]

Op zich niets tegen amazon (sterker nog bestel er zelf ook vaak genoeg), maar het is niet of die het geld hard nodig hebben, dus vooral voor dit soort niche producten, buy original (indien mogelijk uiteraard!).

Verder eens met bovenstaande.
Grootste voordeel van Amazon zijn de levertijden. Dat was voor mij, in ieder geval de motivatie om een OSSC via Amazon te kopen.

Voor de nes, n64 heb ik nu ODV er tussen zitten. Eigenlijk een Retrothink in een ander jasje, maar wel 50% goedkoper zonder gekke invoerkosten meegerekend.

Ik ben het verder wel met je eens. Ook groot voorstander, indien het verschil niet te groot is, om zoveel mogelijk bij de klein ondernemers te kopen. :)

• dannbla
Ik kom er net achter dat mijn PC monitor geen speakers heeft. Wel heb ik een setje speakers met een versterker bij mijn PC staan, maar ook deze versterker heeft geen hdmi in (alleen RCA, USB, Toslink.)

Is het mogelijk om de audio op de 1 of andere manier te splitten en deze via bijvoorbeeld de headphone uit van de Sega, naar de versterker te sturen?

dannbla schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 17:06:
Ik kom er net achter dat mijn PC monitor geen speakers heeft. Wel heb ik een setje speakers met een versterker bij mijn PC staan, maar ook deze versterker heeft geen hdmi in (alleen RCA, USB, Toslink.)

Is het mogelijk om de audio op de 1 of andere manier te splitten en deze via bijvoorbeeld de headphone uit van de Sega, naar de versterker te sturen?
Zeker, daarvoor kan je de jackplug aan de voorkant van de Sega voor gebruiken.

Verwijderd

dannbla schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 17:06:

Indien je voor scart rgb gaat, dan is er ook een kabel met een losse audio-jacket speciaal voor de MD 1. Die kan ook alleen via die weg stereo geluid produceren.

Ga je voor een rad2x, dan zijn voor hdmi ook audio extractor te koop.

• walterg
[...]

deze gaat WEL naar hdmi

edit:
zoals deze:

Ik had de overzichtspagina van RAD2X gepost :)

De specs op die pagina:
Output: miniHDMI at 480p/576p (line-doubled mode)

Tenzij ik iets grondig over het hoofd zie! (zou niet de eerste keer zijn :*) )

• walterg
dannbla schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 16:05:
[...]

[Afbeelding]

Daarmee koop je wel een kabel met een ingebouwde scaler, wat wil zeggen dat je via deze kabels voor elke console een losse scaler koopt.

Met een apparaat als dit kan je met "gewone" RGB kabels elke console op HDMI krijgen:
https://www.retrotink.com/product-page/retrotink-2x-scart

Ik heb zelf geen ervaring met deze specifieke box (ik heb zelf een OSSC), maar die kabels met ingebouwde scaler zou ik persoonlijk alleen kopen als je 1 of maximaal 2 consoles wil aansluiten.
Pagina: 1 ... 71 ... 224 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op, dit topic is om retro gaming en al haar facetten te bespreken, het is echter NIET de bedoeling om
- Games aan te schaffen (ruilen/lenen/etc.) van/via mede tweakers.
- Games te verkopen.
- Te vragen wat een game of console waard is.
- Een V&A advertentie te promoten.
- Dit topic is voor en door verzamelaars, s.v.p. geen opmerkingen ala 'Oh wat veel, speel je dat allemaal?' Dat voegt niets toe.