Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
walterg schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 17:59:
[...]

Ik had de overzichtspagina van RAD2X gepost :)

De specs op die pagina:
Output: miniHDMI at 480p/576p (line-doubled mode)

Tenzij ik iets grondig over het hoofd zie! (zou niet de eerste keer zijn :*) )
2e regel op die paginA
Input: RGB internally converted to YPbPr

Tjsa ik lees dan uiteraard niet verder O-)
Dus probleem kan zo maar bij mij liggen!

Iig onze nieuwe retro topiccert is geholpen!

10 second ninja DONE

• walterg
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 09:12
Sagat schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 19:10:
[...]

2e regel op die paginA
Input: RGB internally converted to YPbPr

Tjsa ik lees dan uiteraard niet verder O-)
Dus probleem kan zo maar bij mij liggen!

Iig onze nieuwe retro topiccert is geholpen!
Ah! Daar had ik weer overheen gelezen. Makes sense want de Retrotink borden slikken geen RGB :)

Dus het is een RGB -> Component -> Line doubler -> HDMI feestje
Nou even wat anders, mini review van de Aleste collection voor de ps4

Zoals jullie wellicht weten op basis van mijn posts, ben ik de laatste tijd redelijk into shmups. En door wat yt kwam ik uit op deze 2 vids:
Aleste collection preview
FULL REVIEW

Voor degene die in depth willen (en deze dude gaat HEEL erg in depth) zijn het leuke video als je een klein uurtje te killen hebt, maar dan even beknopt, de aleste series is dus een reeks van shmups die over het algemeen vrij goed ontvangen worden oa musha aleste op de mega drive en snes aleste (space megaforce) worden vaak genoemd als de betere zo niet de beste shmups van die systemen, ook op de msx heeft de serie een erg goede naam opgebouwd.

Met deze collectie krijg je de 2 master system games en de 2 games gear games...EN een volledig nieuw deel vorig jaar gemaakt door diverse ex programmeurs en muzikanten die aan de orginelen en vele andere top shmups gewerkt hebben.

Gisteren dus eindelijk de game ontvangen. En ja de kwaliteit druipt er werkelijk vanaf, en toch ook leuk voor alle verzamelaar hier, maar de standaard versie komt met een (het?) artbook! hoewel ik geen groot fan van dit soort dingen ben is het wel mooi meegenomen.

Gameplay:
Helaas nog niet super veel kunnen spelen maar eerste indruk is erg goed. Ik heb de 4 oudere games al gespeelde via mister, en in vergelijking daarme viel het me wel op dat de games wat meer slowdown hebben...... er is wel een optie om dat helemaal te elimineren maar (en degene die ook met sa1 patches geexperimenteerd hebben kunnen dit beamen dienk ik) de games worden daar wel pittiger van! Eveneens heb je dan ook geen sprite flicker meer, fijne opties als je gevoelig voor deze zaken bent.
Kan ook zijn dat dit een geval is waar mister (al dan niet bewust) niet accuraat is op dit vlak, gezien M2 een hele goede reputatie heeft qua authentieke ervaring overbrengen. Ben nog van plan is te kijken of ik de games ook via mijn everdrive op mijn md kan spelen (de master system games 100% de game gear games dacht ik ook, maar daar niet helemaal zeker)

De nieuwe game ziet er idd heel vet uit en dat is ook de main reason dat ik deze collectie gekocht heb, evenals om de challenges. Dit zijn stukjes waar je dan een level of een boss probeert met zo min mogelijk afgaan en na afloop krijg je dan een beker (goud zilver brons) erg verslavend en pakt een van mijn grootste klachten over het genre aan, vooral op de 8/16 bitters moet je altijd bij het begin beginnen, geen save games of level select ofzo, waardoor je dan altijd eerste weer diezelfde levels die je inmiddels al uit je kopt kent moet spelen voordat je uitkomt bij het voor jou relevante stuk.
Volgens mij zit er ook een practice optie bij waar je dit kan doen zonder de hele challenge interface maar...

Dat brengt me bij een, voor mij althans, minder punt. De game heeft best veel japanse tekst. Niet alles en bij een shmup is het uiteraard veel minder een issue dan bij bijvoorbeeld een rpg, maar wel iets om over na te denken, heel misschien komt er nog een patch voor engels, maar ga er vanuit dat dit niet zo is dan kan het alleen maar mee vallen!

Ander dingejte, en tsja ymmv.....maar voor mijn gevoel speelde de game iets minder soepel op de ps4 vs mister....maar goed, mister hangt aan mijn crt monitor, en bekabelde controller, dus dat is bijna zo optimaal mogelijk, bij de ps4 heb je toch een wireless controller en in mijn geval een oled. Moet ook nog even dubbelchecken of hij wellicht niet in gamemode stond (dit hoort automagisch te gaan). Desondanks is het imho absoluut nog meer dan prima speelbaar, maar ook hier, als je er gevoellig voor bent wellicht iets om rekening mee te houden.

Dus ja, was niet goedkoop en de game ergens halverwege januari besteld, dus heb wat geduld moeten hebben maar leuke game voor de collectie! Ik zal proberen later vandaag nog een fototje te adden van de game en het art boekje!

10 second ninja DONE

Verwijderd

Iemand nog een adres waar je jewel cases van 2cd's of 4cd's kan krijgen? En dan van goede kwaliteit. Ik heb al twee winkels geprobeerd maar de kwaliteit is echt bijzonder laag. Ik heb best wel wat ps1 games die in een 4cd hoes zitten die kapot zijn. Nu heb ik er 1 vervangen (x-files) door de game opnieuw te kopen.
Verwijderd schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 14:05:
Iemand nog een adres waar je jewel cases van 2cd's of 4cd's kan krijgen? En dan van goede kwaliteit. Ik heb al twee winkels geprobeerd maar de kwaliteit is echt bijzonder laag. Ik heb best wel wat ps1 games die in een 4cd hoes zitten die kapot zijn. Nu heb ik er 1 vervangen (x-files) door de game opnieuw te kopen.
Oeh X-Files, die moet ik nog 's doen. De PS2 versie is ook echt goed.
Sowieso een zwak voor PS1 games in double jewel cases :)

Verwijderd

Exorcist schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 14:19:
[...]

Oeh X-Files, die moet ik nog 's doen. De PS2 versie is ook echt goed.
Sowieso een zwak voor PS1 games in double jewel cases :)
Ik heb hem deels gespeeld, erg leuke game!

Kwam toevallig vandaag ook xenogears tegen op youtube. Is een game die alleen niet in de pal regio is uitgebracht. Maar dat schijnt 1 van de betere RPG games te zijn op de ps1. Ik had er zelf nooit van gehoord, maar het is gemaakt door Square, dus dan zal het wel goed zijn.
Verwijderd schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 14:24:
[...]

Ik heb hem deels gespeeld, erg leuke game!

Kwam toevallig vandaag ook xenogears tegen op youtube. Is een game die alleen niet in de pal regio is uitgebracht. Maar dat schijnt 1 van de betere RPG games te zijn op de ps1. Ik had er zelf nooit van gehoord, maar het is gemaakt door Square, dus dan zal het wel goed zijn.
Ziet er inderdaad heel Square-achtig uit ja, ook nooit van gehoord :)

Heb je Psychic Detective overigens ook, PS1? Ook een dubbele jewel case maar denk ook wel "jouw ding" :)

Verwijderd

Exorcist schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 14:29:
[...]

Ziet er inderdaad heel Square-achtig uit ja, ook nooit van gehoord :)

Heb je Psychic Detective overigens ook, PS1? Ook een dubbele jewel case maar denk ook wel "jouw ding" :)
Zeker dat ik die heb! Als we toch bezig zijn, even snel een foto van al mijn ps1 games met meerdere discs:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/E0oUO_HztFuVvPe00aPiiIwmfKE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Bh6N7K3IoM67IDs6WkCsXcJz.jpg?f=fotoalbum_large
Ik ben heel ver met Xenogears gekomen voordat ik mega vast kwam te zitten in een grot, met mijn enige save van een paar uur daarvoor. Erg vervelend, en heb toen het spel links laten liggen. Staat nog wel op de planning om opnieuw te spelen, en dan tot het einde.
Erg goede game, vooral het battlesysteem is cool, en dat wordt ook beter naarmate je verder in de game komt.

Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski

• laugh
  • Registratie: December 2011
  • Niet online
Ah Xenogears, ik heb dat spel vorig jaar uitgespeeld op de PS1, de undub versie met de japanse voices. Goed spel hoor, je moet wel even weten hoe je de deathblows moet krijgen, moet je even een guide opzoeken.

Ik heb het spel gespeeld met behulp van een walkthrough, waren wel veel dingen die je zou missen zonder. Volgens mij had ik wel 70 of 80 uur in dat spel.

Ben nu bezig met een andere populaire square titel, Chrono Cross.

• 3style
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-09 19:10

3style

...

laugh schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 15:10:
Ah Xenogears, ik heb dat spel vorig jaar uitgespeeld op de PS1, de undub versie met de japanse voices. Goed spel hoor, je moet wel even weten hoe je de deathblows moet krijgen, moet je even een guide opzoeken.

Ik heb het spel gespeeld met behulp van een walkthrough, waren wel veel dingen die je zou missen zonder. Volgens mij had ik wel 70 of 80 uur in dat spel.

Ben nu bezig met een andere populaire square titel, Chrono Cross.
Ik ben nu net begonnen met Chrono Trigger, daarna eens kijken naar Chrono Cross :)

• laugh
  • Registratie: December 2011
  • Niet online
3style schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 15:37:
[...]

Ik ben nu net begonnen met Chrono Trigger, daarna eens kijken naar Chrono Cross :)
Nice! Die heb ik ook uitgespeeld. Heel tof spel, ik raad je aan om alle sidequests te doen. Anders mis je prachtige story content, mooie gear en items.
jaloers op jullie, ondanks meerdere pogingen nooit een (j)rpg gevonden die echt met me klikte.

Recentelijk tales of err symphonia denk ik? geprobeerd in gamepass, en (usa) ff6 op de mister. beide vind ik an sich geinig maar vergeet ze.......heb wel ooit illusion of time redelijk gespeeld, en golden sun op de gba......ach ja maybe one day!

Demo van ff7 remake op ps4 vond ik ook tof, maar vond het niet erg dat het een korte demo was :P

Grandia voor saturn had volgens mij wat glitches via mijn series s emulatie....die staat op het lijstje om nogmaals getest te worden ;)

10 second ninja DONE

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14:24
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sM8BAbCEgPRQ-L76FxGc9zfdFuk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0XOyn6BMDC9IjIUM7X3Lnhr7.jpg?f=fotoalbum_large

Altijd leuk foto's! Dit is mijn verzameling PS1 multidisc titels. :)

https://psnprofiles.com/RaemNL

Nou, doe ik ook mee..maar ik heb weer wat inspiratie opgedaan. Met name The Legend of Dragoon maar dat is een prijzige titel. Weet niet precies hoe het met de meeste van mijn titels is qua zeldzaamheid, meesten vallen wel mee volgens mij.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3nlwjWqgw6n8-4EoxmvLmJe5KbM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/phafmau2A5eDCmZEo69XoxYt.jpg?f=fotoalbum_large
Exorcist schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 22:06:
Nou, doe ik ook mee..maar ik heb weer wat inspiratie opgedaan. Met name The Legend of Dragoon maar dat is een prijzige titel. Weet niet precies hoe het met de meeste van mijn titels is qua zeldzaamheid, meesten vallen wel mee volgens mij.

[Afbeelding]
Loaded, eerste Twisted Metal en Tomb Raider cool. :9

• PizzaSamurai
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 22-01 21:21

[Afbeelding]
Hoeveel Xboxen heeft een mens nodig?
PizzaSamurai schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 22:16:
[...]

Hoeveel Xboxen heeft een mens nodig?
Om precies te zijn?

9x een Xbox classic
16 x een Xbox 360
2x Xbox One
1x Xbox One S
2x Xbox One X
1x Xbox Series X

Je hebt een hobby of je hebt het niet :P
en ik heb nog meer PS3's dan dit bij elkaar :P

• Raem

[Afbeelding]
Final Fantasy IX mag eigenlijk ook niet ontbreken. :)

Raem schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 22:24:
[...]

Final Fantasy IX mag eigenlijk ook niet ontbreken. :)
Zeker waar. Ik heb de FF's destijds gunstig verkregen, zelfs FFVII had ik niet tot verleden jaar (@Sagat :>
Staan er meer op het lijstje, wilde eerst nog de relatief betaalbare titels erbij halen. Bijv. Mickey heb ik een tijdje terug voor...een Euro of 8? kunnen kopen. Chronicles of the Sword toen ik in Zwolle was voor 9 Euro uit de winkel. Dat zijn nog leuke prijzen. Wel weer fijn als de winkels open zijn, zin om met een maat de hele dag winkels af te struinen :)

Verwijderd

[Afbeelding]
Wing commander 4 ontbreekt!

Verwijderd

Exorcist schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 22:57:
[...]

Niet mijn type spel (genre/SF) maar voor de collectie zeker ja..!
Ohh en atlantis ;-)

Bij mij staat symphony of the night nog op het lijst van must haves. En ook nog Loaded en reloaded.
Verwijderd schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 23:03:
[...]

Ohh en atlantis ;-)

Bij mij staat symphony of the night nog op het lijst van must haves. En ook nog Loaded en reloaded.
Atlantis is één van de titels waarvan ik niet wist dat deze een double jewel case had, en meer mijn genre, dus die zal ik gaan zoeken :)

SotN haak ik op af. Zou het graag willen hebben maar het spel is zeldzaam/duur. Nice to have dus maar geen jacht op het spel. Sowieso heb ik de laatste tijd nauwelijks iets aan m'n PS1 collectie gedaan. Een voldaan gevoel en geen spellen die ik nog echt moet hebben. Vind de point and click adventures het leukst om te verzamelen maar op de PS1 heb ik ze vrijwel allemaal wel...

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Nu online
Het gebeurt niet iedere dag dat ik een Nintendo franchise vind waar ik nog nooit van had gehoord. Wisten jullie dat Nintendo een fighting game heeft gemaakt voor de Famicom a la Street Fighter II met 36 speelbare characters met grabs, blocks, special moves en dergelijke? Op Youtube hebben de video's maar een paar duizend views.

Joy Mech Fight heet het en was uitgebracht in 1993 met duidelijke SFII invloeden. De characters zien er Rayman achtig uit, maar bewegen daardoor verrassend smooth en het speelt heel lekker weg. Ondanks de 2 button layout heeft het nog aardig wat diepgang.

Gratis te spelen op de Switch als je een Online account hebt. Kwam erachter dat de Famicom app ook werkt, moet je even een tweede account voor aanmaken op de Switch en instellen op Japan, dan vindt je hem in de Store onder Nintendo Online. Als je hem hebt gedownload kan je hem runnen met je main account.

Op andere manieren is het ook te vinden met een Engelse patch.

Als een paar bekende Youtubers of EVO spelers hier ooit aandacht aan schenken, dan zal die game wel sky high gaan op ebay. Een van de laatste games van Nintendo voor de Famicom.
Geen console, maar wel een gouden Retro PC game heb ik van de week nog eens gespeeld en tevens gestreamd :D Blijft een geweldige game, moest alleen even aan de besturing wennen.

[YouTube: Return to Castle Wolfenstein - Livestream]

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:12
Verwijderd schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 14:40:
[...]

Zeker dat ik die heb! Als we toch bezig zijn, even snel een foto van al mijn ps1 games met meerdere discs:

[Afbeelding]
Hier heb ik maar twee PlayStation PSX games origineel volgens mij:
Castlevania Symphony Of The Night (Enige game die ik echt graag wilde hebben en die goed oud geworden is).
Resident Evil 2 (Nieuw gekocht voor 10 gulden, helaas 10 jaar geleden uit seal gehaald, om te bekijken).
Worms World Party (Zat een keer in een lot Nintendo games).

Games die ik nog zou willen hebben, wat ik mij nog kan bedenken: Gran Turismo, Tomb Raider en Tony Hawk Pro Skater.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:12
Linksquest schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 11:00:
Geen console, maar wel een gouden Retro PC game heb ik van de week nog eens gespeeld en tevens gestreamd :D Blijft een geweldige game, moest alleen even aan de besturing wennen.

[YouTube: Return to Castle Wolfenstein - Livestream]
Nog steeds een mooie game, alleen jammer van de demons. De multyplayer tegenhanger Wolfenstein: Enemy Territory was ook super fraai!

YouTube: Wolfenstein Enemy Territory Gameplay 2020

[ Voor 9% gewijzigd door Jumpman op 12-02-2021 11:25 ]

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

BarôZZa schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 00:29:
Het gebeurt niet iedere dag dat ik een Nintendo franchise vind waar ik nog nooit van had gehoord. Wisten jullie dat Nintendo een fighting game heeft gemaakt voor de Famicom a la Street Fighter II met 36 speelbare characters met grabs, blocks, special moves en dergelijke? Op Youtube hebben de video's maar een paar duizend views.

Joy Mech Fight heet het en was uitgebracht in 1993 met duidelijke SFII invloeden. De characters zien er Rayman achtig uit, maar bewegen daardoor verrassend smooth en het speelt heel lekker weg. Ondanks de 2 button layout heeft het nog aardig wat diepgang.

[YouTube: Joy Mech Fight Friendlies: SLK (Me) Vs 842]

Gratis te spelen op de Switch als je een Online account hebt. Kwam erachter dat de Famicom app ook werkt, moet je even een tweede account voor aanmaken op de Switch en instellen op Japan, dan vindt je hem in de Store onder Nintendo Online. Als je hem hebt gedownload kan je hem runnen met je main account.

Op andere manieren is het ook te vinden met een Engelse patch.

Als een paar bekende Youtubers of EVO spelers hier ooit aandacht aan schenken, dan zal die game wel sky high gaan op ebay. Een van de laatste games van Nintendo voor de Famicom.
Ben aardige fan van 2d one on one fighters, maar deze kende ik idd niet, vraag me af hoe goed de control scheme idd gaat zijn, maar you have my attention! ga het zeker even testen :)

===================

ps1games.....ja primitieve 3d uit die generatie ugh, hoewel ik laatst kort even super mario 64 deed en dat wel ok vond, evenals banjo kazooie......heb nog wel klein beetje hoop dat dingen als upscaling en andere technieken die duckstation biedt de ps1 gfx weer naar acceptabel kunnen trekken, aan de andere kant, als het spel goed genoeg is, dan boeien de gfx niet (maar leuke gfx helpen absoluut wel!)

[ Voor 12% gewijzigd door Sagat op 12-02-2021 11:29 ]

10 second ninja DONE

Verwijderd

Ik wil toch nog even terugkomen op bestellen via magixbuttons. Ik heb nu voor de derde keer een bestelling geplaatst en heb voor de derde keer precies geleverd gekregen wat ik heb besteld. Eerste keer een dreamcast game, tweede keer een ps4 game en nu een ps3 game. Bij de laatste bestelling had ik geen orderbevestiging gehad en heb ik na 2 dagen gebeld. Keurig geholpen en bleek dat ik zelf een fout had gemaakt in mijn eigen e-mailadres... Een punt toegevoegd tussen mijn voornaam en achternaam, terwijl die er niet tussen moet zitten (in mijn zakelijke e-mailadres zit er wel een punt tussen, vandaar de verwarring bij mijzelf.)

Dus tot nu toe geen enkele slechte ervaring gehad bij deze webwinkel, prijzen vind ik ook prima te doen eerlijk gezegd.
Ik zou graag wat fotootjes willen delen, maar mijn pakketten worden maar niet bezorgd door PostNL... :'(

Verwijderd

Seroczynski schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 14:21:
Ik zou graag wat fotootjes willen delen, maar mijn pakketten worden maar niet bezorgd door PostNL... :'(
Daar heb ik ook last van. Bij mij zijn ze 1 van mijn 14" pvm monitoren kwijt geraakt... Hoe kan je nou een pakket van 15KG kwijt raken?....

• Raem
Verwijderd schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 11:35:
Ik wil toch nog even terugkomen op bestellen via magixbuttons. Ik heb nu voor de derde keer een bestelling geplaatst en heb voor de derde keer precies geleverd gekregen wat ik heb besteld. Eerste keer een dreamcast game, tweede keer een ps4 game en nu een ps3 game. Bij de laatste bestelling had ik geen orderbevestiging gehad en heb ik na 2 dagen gebeld. Keurig geholpen en bleek dat ik zelf een fout had gemaakt in mijn eigen e-mailadres... Een punt toegevoegd tussen mijn voornaam en achternaam, terwijl die er niet tussen moet zitten (in mijn zakelijke e-mailadres zit er wel een punt tussen, vandaar de verwarring bij mijzelf.)

Dus tot nu toe geen enkele slechte ervaring gehad bij deze webwinkel, prijzen vind ik ook prima te doen eerlijk gezegd.
Ze stonden eerder ook altijd op de retrobeurzen met altijd wel mooi spul. Ik heb ook eens zonder problemen een game terug kunnen sturen die ik op een beurs bij ze gekocht had.
Geen idee waar de negatieve verhalen de laatste tijden vandaan komen. Toch een stukje service wat ze via een shop niet altijd kunnen waarmaken denk ik dan.

Verwijderd schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 14:24:
[...]

Daar heb ik ook last van. Bij mij zijn ze 1 van mijn 14" pvm monitoren kwijt geraakt... Hoe kan je nou een pakket van 15KG kwijt raken?....
Ik kijk met de post nergens meer raar van op, vooral niet meer als het met DPD komt, maar ook waar ik werk zie je af en toe van die sterren met bezorgen. Gelukkig komt bij mij bijna alles met postNL en DHL, en dat zijn tot nu toe altijd keurige bezorgers.

• gast7
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 10-11 14:42
Verwijderd schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 14:24:
[...]

Veel vooral normale particulieren zijn erg slecht in het verpakken van heel grote of zware items. Misschien dat het pakket erg beschadigd is met de post waardoor het niet meer te bezorgen is of in een zeer slechte staat is waarbij een ontvanger toch al niet meer blij is waarbij postnl het dan achterhoudt?

Kan ook echt kwijt geraakt zijn Als bijvoorbeeld label tijdens de sortering super bschadigd is, waardoor ze het adres niet meer kunnen vinden en de track en trace ook waardeloos is geworden. dus dan hebben ze het item wel ergens opgeslagen maar dan kunnen ze er niet zoveel mee.

[ Voor 3% gewijzigd door gast7 op 12-02-2021 18:51 ]

Ik heb via Twitter even contact gezocht met PostNL, en het lijkt zo te zijn dat de post niet meer wordt opgehaald bij de PostNL loketten, zoals in bepaalde supermarkten :(

Verwijderd

Seroczynski schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 19:01:
Ik heb via Twitter even contact gezocht met PostNL, en het lijkt zo te zijn dat de post niet meer wordt opgehaald bij de PostNL loketten, zoals in bepaalde supermarkten :(
Ik merk de laatste tijd vooral dat grote bedrijven voorrang krijgen op particulieren. Als je iets bij bol.com besteld dan krijg je het de volgende dag. Marktplaats vanuit een particulier vaak een week of langer.

Verwijderd

gast7 schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 18:31:
[...]

Veel vooral normale particulieren zijn erg slecht in het verpakken van heel grote of zware items. Misschien dat het pakket erg beschadigd is met de post waardoor het niet meer te bezorgen is of in een zeer slechte staat is waarbij een ontvanger toch al niet meer blij is waarbij postnl het dan achterhoudt?

Kan ook echt kwijt geraakt zijn Als bijvoorbeeld label tijdens de sortering super bschadigd is, waardoor ze het adres niet meer kunnen vinden en de track en trace ook waardeloos is geworden. dus dan hebben ze het item wel ergens opgeslagen maar dan kunnen ze er niet zoveel mee.
Dit was vanuit een omroep gestuurd. Eerste was prima verpakt. Ook Van dezelfde. Er is inmiddels een onderzoek ingesteld. Dus ben benieuwd wat er uit komt.

Verwijderd

Ben door cyberpunk nu ook met fallout 3 en 4 bezig en ben aan het kijken wat leuke retro rpg's zijn. De final fantasy games heb ik op de ps1 allemaal gespeeld. Alleen deel 9 moet ik nog een keer aan beginnen.

Nog mensen tips voor rpg's met het liefst een scifi thema? Zat zelf al aan mass effect op de Xbox 360 te denken.
Je hebt nog eventueel Fallout New Vegas, persoonlijk vond ik ook Terminator Salvation wel een aanrader, kort, maar wel leuk, vooral Co-Op

Verwijderd

Linksquest schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 20:47:
Je hebt nog eventueel Fallout New Vegas, persoonlijk vond ik ook Terminator Salvation wel een aanrader, kort, maar wel leuk, vooral Co-Op
New vegas heb ik inderdaad ook nog liggen. Terminator salvation heb ik al platinum ;-)
Ik ook, erg leuk spel, ik zal eens kijken wat ik nog heb liggen thuis, meot het perse Xbox 360 zijn of mag het ook PS3 zijn?

Verwijderd

Linksquest schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 20:59:
Ik ook, erg leuk spel, ik zal eens kijken wat ik nog heb liggen thuis, meot het perse Xbox 360 zijn of mag het ook PS3 zijn?
Als het maar retro is. Mag nintendo, playstation, xbox, sega etc zijn.

• Sh0ckTr00per
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14-11 21:15
Wasteland, X-Com Enemy Unknown / Terror from the Deep. Wel turn based maar daar hou ik persoonlijk wel van. Het eerder genoemde Xenogears heeft ook zeker Sci-fi-invloeden, maar onderliggend is het een JRPG dus dat is op een vergelijkbaar niveau met Final Fantasy, het ligt er net wat minder dik bovenop.

• gast7
Het jammere aan xenogears is dat ze een budget tekort hadden en dat square maar weinig toekomst zag zitten in deze serie.

Dat is best wel te zien in disk 2. toffe rpg maar wel jammer.

Is wel grappig hoe ze van square naar namco en dan uiteindelijk bij nintendo zijn uitgekomen met de xenoblade serie.

• RJL86
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 17-09 17:58
Iemand bekend met deze game serie? Gekke japanners haha

[ Voor 58% gewijzigd door RJL86 op 13-02-2021 12:06 ]

• gast7
Ik vermoedt dat de meeste hardcore shootemup fans wel van deze serie gehoord hebben.

Zelf vind ik de pc engine games het best. de meer cartoon achtige art style is wat mij betreft de piek in deze serie.

Gynoug op de megadrive is ook een shootemup serie met vage designs. en als ik het mij niet vergis dezelfde studio als van de cho aniki serie.

Verwijderd

Iemand ooit egg op de dreamcast gespeeld? Ben benieuwd of het wat is.

• gast7
Verwijderd schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 21:33:
Ik vond het zelf best een aardige game.

zelda achtige game. met wat 3d brawler gameplay.

als je al een exemplaar hebt of het kan emuleren wel een playthrough waard. 1 van de betere voornameljk 2d games op de dreamcast.

• RJL86
Verwijderd schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 21:33:
Ja die is best leuk.
gast7 schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 13:54:
Ik vermoedt dat de meeste hardcore shootemup fans wel van deze serie gehoord hebben.

Zelf vind ik de pc engine games het best. de meer cartoon achtige art style is wat mij betreft de piek in deze serie.

Gynoug op de megadrive is ook een shootemup serie met vage designs. en als ik het mij niet vergis dezelfde studio als van de cho aniki serie.
Als Gynoug fan wil ik me graag ver van cho aniki distancieren! 😂

Ga wel is kijken of de studios matchen.

Edit;
Dangit :p

Ach ik zie het maar als een soort parodius dan, of toilet kids ofzo :?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dmp3bKMsrgo4dHKmEJwg9mWiv2o=/x800/filters:strip_exif()/f/image/zYd4xtppxQAEh9p54UmRHtco.png?f=fotoalbum_large

Wel ‘aardig’ lijstje verder ;)

[ Voor 30% gewijzigd door Sagat op 14-02-2021 13:49 ]

10 second ninja DONE

• gast7
Sagat schreef op zondag 14 februari 2021 @ 13:45:
[...]

Als Gynoug fan wil ik me graag ver van cho aniki distancieren! 😂

Ga wel is kijken of de studios matchen.
Ik denk dat je in elk geval het eerste deel kunt waarderen. die komt het dichtse in de buurt van cynoug ook het minst chaotisch vrij licht vergeleken met de andere delen. Vind ook wel dat er veel dingen matchen wat die twee titels betreft. tweede deel zou ik ook meepakken is al wat vager maar geen realistische foto materiaal en prachtige pixel art.

Met de latere hardware konden ze hun verbeelding meer tot leven brengen wat voor sommigen een voor of nadeel is.

De 2 PC engine games zijn naar mijn mening de beste games. maar de later delen zijn wat mij betreft ook van harte welkom.

Qua cho aniki denk ik ook wel eens aan muscle march wii. Volgens mij hadden de studio's niks met elkaar te maken maar ik ben toch benieuwd of ze geinspireerd waren door de cho aniki serie

[ Voor 8% gewijzigd door gast7 op 14-02-2021 13:59 ]

Nog wat random spullen die ik nog heb liggen.

Een tweede niet verkleurde SNES in hele goede staat.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-UyCkST1EW95vNxI0iv-JNo168Y=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gXnrEIkBbqZb9860yvxOIenp.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aE0ABHWXfOkSBqg6gZvB1_Lrl-o=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UBFXHbWRhgcalCfO2wcZJNpD.jpg?f=fotoalbum_large

De meest gedoomde versie?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lmRI7NPxBJsSVUKY06Mt_Zb1hXI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XTq9rBezTZEsChhBSeE5xSzJ.jpg?f=fotoalbum_large

Amerikaanse NES versie van Disney's TaleSpin.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/guKrZl8KZCUb9PdtQmkgO0P6Wy8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IqlDpqlsVKl4er6zokds3Wq0.jpg?f=fotoalbum_large
gast7 schreef op zondag 14 februari 2021 @ 13:55:
[...]

Ik denk dat je in elk geval het eerste deel kunt waarderen. die komt het dichtse in de buurt van cynoug ook het minst chaotisch vrij licht vergeleken met de andere delen. Vind ook wel dat er veel dingen matchen wat die twee titels betreft. tweede deel zou ik ook meepakken is al wat vager maar geen realistische foto materiaal en prachtige pixel art.

Met de latere hardware konden ze hun verbeelding meer tot leven brengen wat voor sommigen een voor of nadeel is.

De 2 PC engine games zijn naar mijn mening de beste games. maar de later delen zijn wat mij betreft ook van harte welkom.

Qua cho aniki denk ik ook wel eens aan muscle march wii. Volgens mij hadden de studio's niks met elkaar te maken maar ik ben toch benieuwd of ze geinspireerd waren door de cho aniki serie

[YouTube: Muscle March Wii All Stages 60fps]
Heb ze wel is gestart, zoals vele games, maar goed misschien nog is een kans geven. Cho Aniki (CD) heeft zelf retro achievements hoewel ik niet zeker weet of ik dit op mijn 'permanent record' wil hebben ;)
----------
Verder nog wel grandia even een (welis is waar korte) kans gegeven. Ik verwachte namelijk dat de game vast zou lopen. Maar dat deed hij dus niet! En ja ondanks de gfx (early 3d is meestal echt iets waar ik nog maar met moeite doorheen kan prikken) maar het was meer het verhaal wat ze kunnen neerzetten . het spelen met de camera, en toch ook de muziek, indrukwekkend!

De saturn game heeft geen achievements, de ps1 game wel zie ik, verder is dit ook een game waar ik dan twijfel of ik niet beter voor de hd remake kan gaan, hoewel mijn rpg angst dan wel toesla, zou een aankoop kunnen zijn die uiteindelijk weinig vlieguren zal krijgen!

Heb het zelfde met pazer dragoon...ik vind de remake er prachtig uitzien, hier had ik persoonlijk ook iets meer moeite met de gfx van het orgineel.

Ga er nog wel is nachtje over slapen.

10 second ninja DONE

• RJL86
gast7 schreef op zondag 14 februari 2021 @ 13:55:
[...]

[YouTube: Muscle March Wii All Stages 60fps]
Die muscle march ziet er toch wel erg leuk uit moet ik zeggen. Is dit ook gereleased hier in Europa of alleen Japan?

• gast7
RJL86 schreef op maandag 15 februari 2021 @ 09:30:
[...]

Die muscle march ziet er toch wel erg leuk uit moet ik zeggen. Is dit ook gereleased hier in Europa of alleen Japan?
alle regio's dus ook amerika en europa. Was een wiiware titel

[ Voor 3% gewijzigd door gast7 op 15-02-2021 11:04 ]

• Grumpmeister
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 01-11 17:28
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EuCkoZoXcAU2qJw?format=jpg&name=small
M'n laatste aanwinsten, heeft te lang geduurd voordat ik wat fysieke games (naast de recentere) ging halen. Vroeger juist geleend en uitgespeeld op de PC, dus eigenlijk nooit aangeschaft. En van 6, de Japanse boxart is wel schitterend :D

Ninja Gaiden voor de Lynx erbij gehaald omdat ik 'm niet vaak langs zie komen, en DBZ Super Saiya Dentetsu had ik (met de vertaalde versie) ook veel plezier in gehad. Voor 6 euro laat ik 'm dan niet liggen :P

Verder, ben bezig met de 'Four in February' challenge die ze bij Budgetgaming houden, waarin het doel is om 4 games uit te spelen in februari. Hiervoor heb ik een setje aan retro-games gepakt waar ik nog best wat interesse in had, zoals Coca-Cola Kid en Sylvan Tale voor de Sega Game Gear, Lost Eden voor de CD-i en Wyvern Tales voor de Lynx.

Lost Eden en Coca-Cola Kid heb ik nu uitgespeeld, en met Sylvan Tale heb ik best wat progressie gemaakt. Het is een Zelda-esque / Illusion of Gaia stijl van gameplay, en vind best knap dat ze dit op een handheld hebben kunnen krijgen. Nu heb ik wel gemerkt dat de d-pad van m'n Game Gear niet heel goed werkt. Op het moment dat ik naar boven moet dashen, wijkt de movement al vlug af naar diagonaal links or rechts.

Dus... ik ben maar eens aan het kijken hoe ik dit kan fixen. Gelukkig al een Canadese store (www.retromodding.com) gevonden die voor de Game Gear best wat setjes aan custom d-pads / buttons verkoopt. Dus daar maar eens een paar setjes aanschaffen en dan, zodra ik ze heb, de Game Gear eens open schroeven. Hopelijk fixt dit het probleem, alleen is de GG niet meer in z'n originele staat. Ach ja, dat was 'ie toch niet meer met een LCD + VGA out :P

FFXIV: Divyan Dawnborne | Switch FC: SW-8303-2261-5828 | Streamt obscure speedruns op Twitch

Grumpmeister schreef op maandag 15 februari 2021 @ 11:09:
Lost Eden en Coca-Cola Kid heb ik nu uitgespeeld, en met Sylvan Tale heb ik best wat progressie gemaakt. Het is een Zelda-esque / Illusion of Gaia stijl van gameplay, en vind best knap dat ze dit op een handheld hebben kunnen krijgen. Nu heb ik wel gemerkt dat de d-pad van m'n Game Gear niet heel goed werkt. Op het moment dat ik naar boven moet dashen, wijkt de movement al vlug af naar diagonaal links or rechts.

Dus... ik ben maar eens aan het kijken hoe ik dit kan fixen. Gelukkig al een Canadese store (www.retromodding.com) gevonden die voor de Game Gear best wat setjes aan custom d-pads / buttons verkoopt. Dus daar maar eens een paar setjes aanschaffen en dan, zodra ik ze heb, de Game Gear eens open schroeven. Hopelijk fixt dit het probleem, alleen is de GG niet meer in z'n originele staat. Ach ja, dat was 'ie toch niet meer met een LCD + VGA out :P
Schroef de GG eens open, heb je een d-pad met een zilveren kogel in het midden? Dan is dat denk ik de crux.

• Grumpmeister
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 01-11 17:28
Seroczynski schreef op maandag 15 februari 2021 @ 11:14:
[...]

Schroef de GG eens open, heb je een d-pad met een zilveren kogel in het midden? Dan is dat denk ik de crux.
Zal straks even kijken of ik de goede tools kan vinden. Verwacht wel dat ik die zilveren kogel heb, aangezien het een EU Game Gear is (die hebben de pivot ball adaptor). Wordt ook aangegeven bij die webshop, die leveren ook een pivot ball adaptor voor een dollar extra bij orders (en 1 gratis), voor de EU GG's.

Kan zijn dat 'ie niet in de beste staat is of iets, door m'n andere hand erbij te gebruiken om de d-pad te stabiliseren kon ik iig door een section komen die nogal dependant was van de dash naar boven.

[ Voor 15% gewijzigd door Grumpmeister op 15-02-2021 11:24 ]

FFXIV: Divyan Dawnborne | Switch FC: SW-8303-2261-5828 | Streamt obscure speedruns op Twitch

Ik had replacement conductive pads besteld en die was zonder zo'n pivot ball, dat was de eerste keer dat het mij opviel. Maar ik heb exact hetzelfde, dat als ik UP gebruik ik heel vaak LEFT indruk. Heb hier nog wat andere GG's voor onderdelen dus zou een andere dpad erin kunnen zetten om te kijken of die beter werken.

• Sebase85
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 13-11 09:43
didado schreef op zondag 14 februari 2021 @ 19:29:

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Aan het serienummer te zien lijkt het een 1-chip model te zijn, mooie vondst!! (y)

B.Net Sebase#2714

Foto's zijn duidelijk man, leuke game :D

• rikoos
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-09 14:37
Advies over de PS3 nodig (ik persoonlijk vind de PS3 ondertussen retro vandaar in deze groep).

Ik heb afgelopen weekend een hele leuke deal kunnen doen door 2x een Sony PlayStation 3 FAT CECHC04 60GB (hardware backwards compatible met ps1 & ps2 en heeft de SD/MMC-kaart, CompactFlash/Microdrive en Memory Stick kaartlezer en 4 usb-poorten) te kunnen kopen voor 50 euro totaal. Beide staan op OFW 3.55.

Is het verstandig om hem helemaal origineel te laten ivm verzamel waarde (dus de originele HHD erin laten) of heeft een nieuwere grotere HDD geen inlvoed hierop?

Heb nog een aantal 1,5TB disk liggen die toch niets doen. Wat is jullie mening hierover?

[ Voor 5% gewijzigd door rikoos op 15-02-2021 16:23 ]

Mijn persoonlijke mening is dat het wisselen van de HDD zeker geen afbreuk doet op de authenticiteit van het apparaat. Ik zou wel de originele HDD bewaren, zodat je de PS3 eenvoudig weer terug kan brengen naar factory configuration.

Erg nette deal zeg, chapeau!

• rikoos
Thnx, dan ga ik ze vervangen met de grotere broers. ik ben er ook erg blij mee, ben heel eerlijk geweest tegen die persoon dat het een "speciaal" model was maar hij wilde ze kwijt ivm verhuizing dus geen zin om moeite te doen. Dus ik hoefde mij ook niet schuldig te voelen voor die prijs.

Zag er één bij de lokale 2de hands winkel en daar vroegen ze 180 euro dus dan begrijp je mijn vreugde hiermee ;-)

• 3style

3style

...

didado schreef op zondag 14 februari 2021 @ 19:29:

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Je hebt hem maar op MP gezet zie ik ;)

• Cloud_VII
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 11:48
rikoos schreef op maandag 15 februari 2021 @ 16:23:
Advies over de PS3 nodig (ik persoonlijk vind de PS3 ondertussen retro vandaar in deze groep).

Ik heb afgelopen weekend een hele leuke deal kunnen doen door 2x een Sony PlayStation 3 FAT CECHC04 60GB (hardware backwards compatible met ps1 & ps2 en heeft de SD/MMC-kaart, CompactFlash/Microdrive en Memory Stick kaartlezer en 4 usb-poorten) te kunnen kopen voor 50 euro totaal. Beide staan op OFW 3.55.

Is het verstandig om hem helemaal origineel te laten ivm verzamel waarde (dus de originele HHD erin laten) of heeft een nieuwere grotere HDD geen inlvoed hierop?

Heb nog een aantal 1,5TB disk liggen die toch niets doen. Wat is jullie mening hierover?
Waren de Europese PS3's niet allemaal software BC? Heb er ook een gehad laatst maar veel PS2 games haperde erg. De PS3 kon volgens mij max 1TB aan qua HDD
3style schreef op maandag 15 februari 2021 @ 18:17:
[...]

Je hebt hem maar op MP gezet zie ik ;)
Ja klopt ik hoef het niet driedubbel te hebben. Wil mijn collectie verkleinen maar nog wel wat nieuwe dingen er voor terug kunnen kopen.

Verwijderd

Cloud_VII schreef op maandag 15 februari 2021 @ 18:41:
[...]

Waren de Europese PS3's niet allemaal software BC? Heb er ook een gehad laatst maar veel PS2 games haperde erg. De PS3 kon volgens mij max 1TB aan qua HDD
Alleen de processor werd geemuleerd. De gpu zat er nog gewoon in. Ongeveer 98% van de ps2 games werken naar behoren. Dus je hebt denk ik net pech gehad.
OSSC geupdate naar FW0.88 maar helaas nog geen/nauwelijks beeld met de N64. Had een klein beetje hoop :)

Wel handig overigens: alle opties zijn nu makkelijk te kiezen in het OSD onder verzamelgroepen en in één oogopslag.

• Raem
Verwijderd schreef op maandag 15 februari 2021 @ 19:04:
[...]

Alleen de processor werd geemuleerd. De gpu zat er nog gewoon in. Ongeveer 98% van de ps2 games werken naar behoren. Dus je hebt denk ik net pech gehad.
Eerste Japanse en Amerikaanse modellen hadden ook de CPU en waren volledig hardware bc.

Raem schreef op maandag 15 februari 2021 @ 23:00:
[...]

Eerste Japanse en Amerikaanse modellen hadden ook de CPU en waren volledig hardware bc.
Dat weet @snefkens wel ;), maar het ging specifiek om de Europese eerste lichting PS3's :)

1TB cap lijkt me wat vreemd overigens, zie geen reden waarom dat een limiet zou zijn uit technisch oogpunt?

Verwijderd

https://en.everybodywiki....atible_with_PlayStation_3

Goede website om te controleren of je ps2 game werkt op de ps3. (wel bij het goede vakje kijken, de Amerikaanse ps3 staat er ook bij namelijk).

Verwijderd

Exorcist schreef op maandag 15 februari 2021 @ 23:11:
[...]

Dat weet @snefkens wel ;), maar het ging specifiek om de Europese eerste lichting PS3's :)

1TB cap lijkt me wat vreemd overigens, zie geen reden waarom dat een limiet zou zijn uit technisch oogpunt?
Even snel wat Reddit posts doorgenomen. 2tb kan wel, alleen de ps3 ziet hem als 1,75tb. Waar het probleem precies ligt waarom je niet groter kan is mij nog niet helemaal duidelijk.

https://www.reddit.com/r/...b_drives_supported_on_fw/
Verwijderd schreef op maandag 15 februari 2021 @ 23:21:
[...]

Even snel wat Reddit posts doorgenomen. 2tb kan wel, alleen de ps3 ziet hem als 1,75tb. Waar het probleem precies ligt waarom je niet groter kan is mij nog niet helemaal duidelijk.

https://www.reddit.com/r/...b_drives_supported_on_fw/
Had die net ook gevonden inderdaad, nieuwsgierig. Het is dat ik geen 2TB schijf heb liggen (ook geen SSD) anders had ik het voor de lol nog wel even geprobeerd. Dan zit er ergens in het OS een harde cap op lijkt het wel. Heb nog een PS3 met Yellowdog Linux erop, weet even niet hoeveel GB de schijf is maar volgens mij ook niet groter dan 1TB. Zal 'm 's aanslingeren van de week :)

Verwijderd

Exorcist schreef op maandag 15 februari 2021 @ 23:25:
[...]

Had die net ook gevonden inderdaad, nieuwsgierig. Het is dat ik geen 2TB schijf heb liggen (ook geen SSD) anders had ik het voor de lol nog wel even geprobeerd. Dan zit er ergens in het OS een harde cap op lijkt het wel. Heb nog een PS3 met Yellowdog Linux erop, weet even niet hoeveel GB de schijf is maar volgens mij ook niet groter dan 1TB. Zal 'm 's aanslingeren van de week :)
Tof! Ik heb ook nog een ps3 met een oude firmware (3.72) helaas niet oud genoeg. Linux is vanaf 3.10 niet meer te installeren.

Enige 2TB 2,5" hdd die ik heb liggen zit in de ps4. Maar die laat ik daarin zitten dus kan het helaas ook niet proberen.
Verwijderd schreef op maandag 15 februari 2021 @ 23:30:
[...]

Tof! Ik heb ook nog een ps3 met een oude firmware (3.72) helaas niet oud genoeg. Linux is vanaf 3.10 niet meer te installeren.

Enige 2TB 2,5" hdd die ik heb liggen zit in de ps4. Maar die laat ik daarin zitten dus kan het helaas ook niet proberen.
Je kunt ze heel eenvoudig op 3.15 of lager krijgen :)

• rikoos
Exorcist schreef op maandag 15 februari 2021 @ 23:11:
[...]

Ik heb vaker in andere modellen een 2TB gebruikt en dat werkte prima. Ik heb wel problemen gehad met een 2,5TB HDD die niet herkent werd. Maar een 2TB heeft nooit problemen gegeven.

Verwijderd

Exorcist schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 08:20:
[...]

Je kunt ze heel eenvoudig op 3.15 of lager krijgen :)
Als die hoger is dan 3.56 dan moet je hem hardware matig aanpassen:

https://www.psdevwiki.com/ps3/Downgrading_Firmware

If your firmware is 3.56 or higher then there are no ways to downgrade using software only. You can use Hardware flashers on any firmware, including 3.56 and above, provided the console is capable of running 3.55 (FSM method highly recommended) \ 3.56 (noFSM method only)
Verwijderd schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 11:36:
[...]

Als die hoger is dan 3.56 dan moet je hem hardware matig aanpassen:

https://www.psdevwiki.com/ps3/Downgrading_Firmware

If your firmware is 3.56 or higher then there are no ways to downgrade using software only. You can use Hardware flashers on any firmware, including 3.56 and above, provided the console is capable of running 3.55 (FSM method highly recommended) \ 3.56 (noFSM method only)
Ik heb er in de tussentijd tientallen gedaan. Vroeger met een E3, tegenwoordig met exploits/software. Naar mijn weten kun je nog steeds als je eenmaal op CFW zit, lagere FW's pakken. Enige uitzondering daarop is dat je PS3 met een minimale FW moet zitten; als je PS3 bijv. vanuit de fabriek met 3.20 kwam, kun je nooit naar 3.15.

Verwijderd

Exorcist schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 11:53:
[...]

Ik heb er in de tussentijd tientallen gedaan. Vroeger met een E3, tegenwoordig met exploits/software. Naar mijn weten kun je nog steeds als je eenmaal op CFW zit, lagere FW's pakken. Enige uitzondering daarop is dat je PS3 met een minimale FW moet zitten; als je PS3 bijv. vanuit de fabriek met 3.20 kwam, kun je nooit naar 3.15.
Ik zal er binnenkort eens voor gaan zitten. Het gaat hierbij om een cechc04, die heeft zeker een lage firmware gehad.
Deze net binnen gekregen, gemaakt door een mede Tweaker.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/i-oSg9GTq_AQNr4D2Uimw_TIfgk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2e0nZdWcDNPZNUWrHPCEHzob.jpg?f=fotoalbum_large

Had ook de doos van Ancient Stone Tablets laten maken omdat ik dacht dat ik die cart had, bleek dat een fan made Zelda te zijn met de naam Goddes of Wisdom, dus alsnog de cart van Ancient Stone Tablets besteld, zodra die binnen is zal ik dat delen :D

• TomBraamhaar
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 14-11 17:57
Linksquest schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 12:42:
Deze net binnen gekregen, gemaakt door een mede Tweaker.

[Afbeelding]

Had ook de doos van Ancient Stone Tablets laten maken omdat ik dacht dat ik die cart had, bleek dat een fan made Zelda te zijn met de naam Goddes of Wisdom, dus alsnog de cart van Ancient Stone Tablets besteld, zodra die binnen is zal ik dat delen :D
Nice, boekje ook door een Tweaker gemaakt?

Ik heb hem zo:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EFGlGfzbVf7h2K7tytDShlhm2-A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2C4s6hq4sVeFiX0lPyo9dZUW.jpg?f=fotoalbum_large

Wil er wel graag een boekje bij.
Ik vraag mij dan altijd af, zijn die echt gepatched op de PAL ROM of staat dat er gewoon voor de lol bij?

• Raem
Mooi voor in de verzameling natuurlijk. Maar ik heb wel altijd een dubbel gevoel bij het "Licensed by Nintendo" etc. op zulke carts en boxes.
Snap dat het mooi is om het zo dicht mogelijk bij een originele uitgave te hebben. Maar aan de andere kant staan er toch nog geregeld repros op marktplaats waar de hoofdprijs voor wordt gevraagd of waarbij geen enkele melding van een repro wordt gemaakt.

TomBraamhaar schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 13:06:
[...]

Nice, boekje ook door een Tweaker gemaakt?

Ik heb hem zo:
[Afbeelding]

Wil er wel graag een boekje bij.
Ja, boekje heeft hij ook gemaakt

Seroczynski schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 13:10:
Ik vraag mij dan altijd af, zijn die echt gepatched op de PAL ROM of staat dat er gewoon voor de lol bij?
Ik ga er van uit omdat ze het poorten naar een Pal cart dat het er daarom op staat, game zelf is ja alleen via Emulatie of via de Nintendo Satelliet unit speelbaar geweest.

• TomBraamhaar
Raem schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 13:13:
Mooi voor in de verzameling natuurlijk. Maar ik heb wel altijd een dubbel gevoel bij het "Licensed by Nintendo" etc. op zulke carts en boxes.
Snap dat het mooi is om het zo dicht mogelijk bij een originele uitgave te hebben. Maar aan de andere kant staan er toch nog geregeld repros op marktplaats waar de hoofdprijs voor wordt gevraagd of waarbij geen enkele melding van een repro wordt gemaakt.
Grotendeels me je eens, laatst een Minish Cap gekocht wat een repro bleek. Verkoper zei dat hij het niet wist.
Daar houd ik niet van.

Maar in dit geval is het een spel wat niet op een andere manier te verkrijgen is en die ik als Zelda verzamelaar toch graag in bezit zou willen hebben, dan is dit de enige manier waarbij ik hem op originele hardware kan spelen.

Maar het "Licensed by Nintendo" hoeft er van mij ook niet op idd.

[ Voor 3% gewijzigd door TomBraamhaar op 16-02-2021 13:34 ]

• TomBraamhaar
Linksquest schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 13:23:
[...]

Ja, boekje heeft hij ook gemaakt
Kun je de naam van de Tweaker DMen?
TomBraamhaar schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 13:31:
[...]

Kun je de naam van de Tweaker DMen?
Ga even vragen of het goed is dat ik hem noem, en stuur je dan even een PM als het goed is.

• Raem
TomBraamhaar schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 13:30:
[...]

Grotendeels me je eens, laatst een Minish Cap gekocht wat een repro bleek. Verkoper zei dat hij het niet wist.
Daar houd ik niet van.

Maar in dit geval is het een spel wat niet op een andere manier te verkrijgen is en die ik als Zelda verzamelaar toch graag in bezit zou willen hebben, dan is dit de enige manier waarbij ik hem op originele hardware kan spelen.

Maar het "Licensed by Nintendo" hoeft er van mij ook niet op idd.
Het is vooral jammer als mensen bewust zulke informatie achterwege laten.

https://www.marktplaats.n...elda-collection-snes.html

Net als deze advertentie bijvoorbeeld. Ik heb hierbij meteen het idee van iemand die misbruik probeert te maken van de onwetendheid van kopers. Minimaal €110 bieden, terwijl de games voor zo'n €15 op AliExpress staan.

• TomBraamhaar
Raem schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 14:07:
[...]

Het is vooral jammer als mensen bewust zulke informatie achterwege laten.

https://www.marktplaats.n...elda-collection-snes.html

Net als deze advertentie bijvoorbeeld. Ik heb hierbij meteen het idee van iemand die misbruik probeert te maken van de onwetendheid van kopers. Minimaal €110 bieden, terwijl de games voor zo'n €15 op AliExpress staan.
Helemaal mee eens.

Heb zelf wat NES games op marktplaats staan. Ik heb in de titel aangegeven dat het doosje een replica is en nogmaals in de beschrijving.

Daarnaast vraag ik ook gewoon de gemiddelde cartridge only prijs.

[ Voor 15% gewijzigd door TomBraamhaar op 16-02-2021 14:25 ]

• 3style

3style

...

Dit coole apparaatje binnen. Hiermee kun je de geometry makkelijk aanpassen voor een crt scherm (horizontaal en verticaal).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4lB5g4lZcsJUmT5DbWtZTUVC-sU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KHJAO29s7WzRwoqgqBrEM5vd.jpg?f=fotoalbum_large

• 3style

3style

...

En een zeer mooie groene n64 met rgb mod: 😀

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lxdXv3z1yFYzwfIQikyLyDJg42s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Krz9PdAAg4bvM91d92BaA7E9.jpg?f=fotoalbum_large

Deze rgb mod heeft een zogeheten deblur functie die het (soms wat wazige n64 beeld) scherper maakt. Ik moet zeggen dat het best veel uitmaakt.
Nice hoor, leuk apparaatje (geldt voor beide producten). Heb je wat meer informatie over dat eerste device, wellicht een link naar een productpagina?

En die N64, voer je de mods niet zelf uit?

Pagina: 1 ... 72 ... 224 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op, dit topic is om retro gaming en al haar facetten te bespreken, het is echter NIET de bedoeling om
- Games aan te schaffen (ruilen/lenen/etc.) van/via mede tweakers.
- Games te verkopen.
- Te vragen wat een game of console waard is.
- Een V&A advertentie te promoten.
- Dit topic is voor en door verzamelaars, s.v.p. geen opmerkingen ala 'Oh wat veel, speel je dat allemaal?' Dat voegt niets toe.