Exorcist schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 22:33:
@
Seroczynski Dat is echt de natte droom onder de retro gamers onder ons zeg. Netjes!!! Heb er zelf niet veel mee maar als verzamelaar is het natuurlijk sowieso geweldig. Zal je een aardige duit hebben gekost?
---
Tijdens t voetbal nog even de PS3 Linux erbij gepakt, en verhip, het werkt nog:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
En weer opgeborgen. Leuk dat het nog werkt, maar kan er verder weinig (meer) mee. Heb nog een PS2 met 40GB HDD en Linux, dát is pas niet vooruit te branden door de 32MB aan RAM maar nice to have en leuk dat het überhaupt kan
Moet nog 's kijken of zoiets op een 360 goed te doen is.
Ik vind het altijd cool, een full-fletched OS op een console, maar daarvoor gebruik ik dan toch liever een PC

Zegt niet dat ik niet een dergelijke PS3 in de collectie zou willen hebben, maar je weet hoe dat gaat.
De AES was niet goedkoop, maar relatief gezien vond ik het wel meevallen. Heb even getwijfeld om een mooi boxed exemplaar aan te schaffen, maar aangezien ik echt op de console wil gamen en hij dus toch niet in de doos zou zitten heb ik voor nu gekozen voor een los systeem. Via Marktplaats iemand gevonden die een AES voor € 370,- verkocht en die daarnaast ook meerdere fightstick controllers en wat losse games had liggen. Ik was echt op zoek naar een extra fightstick want ik zal veel AES gaan spelen met een maat van mij. Daarnaast leek in ieder geval één game mij wel even handig bij het testen van de hardware
Zodoende uiteindelijk net onder de € 500,- gebleven voor de console, twee controllers, Samurai Spirits II en verzendkosten. Ik vind dit een behoorlijk nette prijs voor wat ik heb gekregen. Daarbij alle lof voor de verkoper, want ik heb eerst uitgebreid foto's kunnen bekijken en zodoende exact mijn setje kunnen samenstellen (en hij kon mij ook eens uitleggen waar in Nederland ik een zogenoemde "magic spronge" kon kopen

).
Nou heb ik uiteindelijk nog een keer meer dan dat uitgegeven voor de NeoSD Pro, maar ik ben gewoon een sucker voor flashcarts. AES games zijn duur, sommige zijn heel duur, en enkele zijn echt heel erg duur. Volgens mij zijn het er net iets minder dan 200 in totaal, maar zo'n flashcart zie ik dan weer als een goede uitweg. Daarnaast is het bedrag peanuts vergeleken bij een volle set.
Nu kan ik wel leuk de goedkopere boxed AES titels van Marktplaats gaan trekken, als ik er weer financieel wat sterker voor sta