Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• 3style
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-09 19:10

3style

...

Seroczynski schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 16:11:
Nice hoor, leuk apparaatje (geldt voor beide producten). Heb je wat meer informatie over dat eerste device, wellicht een link naar een productpagina?

En die N64, voer je de mods niet zelf uit?
Ik kende dit (Spaanse) bedrijf nog niet, maar ze hebben van alles op retro hardware gebied en leveren snel:

https://www.arcadexpress....html#/151-power_supply-no

• Joran
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17:16

Joran

<3 natalee

Het lijkt dit apparaat te zijn:

https://www.aliexpress.com/item/4001070254969.html

Send me your gameboys

• Redax
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 09-10 12:38
In een retro mood toch maar weer wat games uit mijn jeugd gekocht. Erg blij mee!Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dnmVmc8lU9RQmssRp9eIxZ9aHD0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sgzmARS7wSmHluJavLnteh8v.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 70% gewijzigd door Redax op 16-02-2021 19:07 ]

Hier staat geen lijstje met willekeurige spullen die ik bezit.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bc1e61ZDh0neP1PVEuz9CbU7IdI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nk7qw9lir4QgxVgzi6mi7dq9.jpg?f=fotoalbum_large

Eindelijk is mijn Neo Geo AES bezorgd, heeft er een week over moeten doen (binnen Nederland). Mijn RGB kabel is nog niet binnen dus ik heb hem even getest via composiet, maar dat zag er al best mooi uit op de MX4200.

Meteen even open gemaakt om te achterhalen welke versie van het moederbord ik te pakken had. Een NEO-AES3-5. Da's mooi, want die werkt op zich helemaal prima out-of-the-box.

Zag wel direct een bolle capacitor staan, dus die heb ik later verwijderd. Ik wacht nu op een nieuwe capacitor set van Otaku's Store (nooit eerder iets besteld).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/K0EFHnYuR2Z3g1Kx9uGyyDvpaTI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oThVXosyQrmeexlN3Ak5HP9v.jpg?f=fotoalbum_large

Daarna gelijk de originele BIOS verwijderd en vervangen met een socket waarin ik de UniBIOS v4.0 heb geplaatst. Dit voegt een aantal nieuwe, handige features toe aan de Neo Geo. De BIOS chip zit rechts van de cartridge slots, net links van de tekst "NEO-GEO-AES3-5".

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SYjtOI2p69c8FWg_UcXxw_sopZk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FSYPbXds3wAmOTq5rXTubvhK.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/T81FeC8bVdsXLHu3ifd0_svtSnE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VeTG06PMOXL3mdIP4j6S7X4B.jpg?f=fotoalbum_large

En uiteraard even controleren of de nieuwe chip goed werkt :-)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ClAIf_nv8iwoKGi2yH9pqdSKB4Y=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9xttM1SzbqsoJTHl2syKHiVe.jpg?f=fotoalbum_large

Blij als een kind! Nu moet ik wachten op 1) de nieuwe capacitor set, en 2) de RGB kabel voordat ik hier echt van genieten kan. Oh ja, en de NeoSD Pro, maar die verwacht ik pas ergens in april geleverd te krijgen :9~

Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski

Ziet er al goed uit, zelf heb ik het systeem niet, maar vind hem wel mooi :D

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

@Seroczynski Dat is echt de natte droom onder de retro gamers onder ons zeg. Netjes!!! Heb er zelf niet veel mee maar als verzamelaar is het natuurlijk sowieso geweldig. Zal je een aardige duit hebben gekost?

---

Tijdens t voetbal nog even de PS3 Linux erbij gepakt, en verhip, het werkt nog:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FVx2YuMcobo4kXYLY8yXcVQSvAg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eMh660bBOYr0KP4SZoVEAWMe.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PQavZ7Lahat_iDfEXIgyQowr_Hc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wgG73pIHMIZyXzGPqIUibe6X.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P5Uy5sqeV9re-lcDRYxsj2Txhyc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZghuNWGygZDj30Lb08tvkID5.jpg?f=fotoalbum_large

En weer opgeborgen. Leuk dat het nog werkt, maar kan er verder weinig (meer) mee. Heb nog een PS2 met 40GB HDD en Linux, dát is pas niet vooruit te branden door de 32MB aan RAM maar nice to have en leuk dat het überhaupt kan :+

Moet nog 's kijken of zoiets op een 360 goed te doen is.
Exorcist schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 22:33:
@Seroczynski Dat is echt de natte droom onder de retro gamers onder ons zeg. Netjes!!! Heb er zelf niet veel mee maar als verzamelaar is het natuurlijk sowieso geweldig. Zal je een aardige duit hebben gekost?

---

Tijdens t voetbal nog even de PS3 Linux erbij gepakt, en verhip, het werkt nog:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

En weer opgeborgen. Leuk dat het nog werkt, maar kan er verder weinig (meer) mee. Heb nog een PS2 met 40GB HDD en Linux, dát is pas niet vooruit te branden door de 32MB aan RAM maar nice to have en leuk dat het überhaupt kan :+

Moet nog 's kijken of zoiets op een 360 goed te doen is.
Ik vind het altijd cool, een full-fletched OS op een console, maar daarvoor gebruik ik dan toch liever een PC :P Zegt niet dat ik niet een dergelijke PS3 in de collectie zou willen hebben, maar je weet hoe dat gaat.

De AES was niet goedkoop, maar relatief gezien vond ik het wel meevallen. Heb even getwijfeld om een mooi boxed exemplaar aan te schaffen, maar aangezien ik echt op de console wil gamen en hij dus toch niet in de doos zou zitten heb ik voor nu gekozen voor een los systeem. Via Marktplaats iemand gevonden die een AES voor € 370,- verkocht en die daarnaast ook meerdere fightstick controllers en wat losse games had liggen. Ik was echt op zoek naar een extra fightstick want ik zal veel AES gaan spelen met een maat van mij. Daarnaast leek in ieder geval één game mij wel even handig bij het testen van de hardware :)

Zodoende uiteindelijk net onder de € 500,- gebleven voor de console, twee controllers, Samurai Spirits II en verzendkosten. Ik vind dit een behoorlijk nette prijs voor wat ik heb gekregen. Daarbij alle lof voor de verkoper, want ik heb eerst uitgebreid foto's kunnen bekijken en zodoende exact mijn setje kunnen samenstellen (en hij kon mij ook eens uitleggen waar in Nederland ik een zogenoemde "magic spronge" kon kopen :P).

Nou heb ik uiteindelijk nog een keer meer dan dat uitgegeven voor de NeoSD Pro, maar ik ben gewoon een sucker voor flashcarts. AES games zijn duur, sommige zijn heel duur, en enkele zijn echt heel erg duur. Volgens mij zijn het er net iets minder dan 200 in totaal, maar zo'n flashcart zie ik dan weer als een goede uitweg. Daarnaast is het bedrag peanuts vergeleken bij een volle set.

Nu kan ik wel leuk de goedkopere boxed AES titels van Marktplaats gaan trekken, als ik er weer financieel wat sterker voor sta :+

Seroczynski schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 22:41:
[...]

Ik vind het altijd cool, een full-fletched OS op een console, maar daarvoor gebruik ik dan toch liever een PC :P Zegt niet dat ik niet een dergelijke PS3 in de collectie zou willen hebben, maar je weet hoe dat gaat.

De AES was niet goedkoop, maar relatief gezien vond ik het wel meevallen. Heb even getwijfeld om een mooi boxed exemplaar aan te schaffen, maar aangezien ik echt op de console wil gamen en hij dus toch niet in de doos zou zitten heb ik voor nu gekozen voor een los systeem. Via Marktplaats iemand gevonden die een AES voor € 370,- verkocht en die daarnaast ook meerdere fightstick controllers en wat losse games had liggen. Ik was echt op zoek naar een extra fightstick want ik zal veel AES gaan spelen met een maat van mij. Daarnaast leek in ieder geval één game mij wel even handig bij het testen van de hardware :)

Zodoende uiteindelijk net onder de € 500,- gebleven voor de console, twee controllers, Samurai Spirits II en verzendkosten. Ik vind dit een behoorlijk nette prijs voor wat ik heb gekregen. Daarbij alle lof voor de verkoper, want ik heb eerst uitgebreid foto's kunnen bekijken en zodoende exact mijn setje kunnen samenstellen (en hij kon mij ook eens uitleggen waar in Nederland ik een zogenoemde "magic spronge" kon kopen :P).

Nou heb ik uiteindelijk nog een keer meer dan dat uitgegeven voor de NeoSD Pro, maar ik ben gewoon een sucker voor flashcarts. AES games zijn duur, sommige zijn heel duur, en enkele zijn echt heel erg duur. Volgens mij zijn het er net iets minder dan 200 in totaal, maar zo'n flashcart zie ik dan weer als een goede uitweg. Daarnaast is het bedrag peanuts vergeleken bij een volle set.

Nu kan ik wel leuk de goedkopere boxed AES titels van Marktplaats gaan trekken, als ik er weer financieel wat sterker voor sta :+
Echt een goede deal, zeker...en sowieso toekomstbestendig. Als je er ooit vanaf wil dan is het verlies miniem of misschien zelfs de winst aanzienlijk ;)

Spellen zijn vaak wel erg prijzig dacht ik, nieuw al. Maakt de zoektocht misschien weer wat interessanter 8)

• Bruiser
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uN4IYz_ZyKmwVEPEF8YEvMbc3_I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Lw9wuz5HF8CHAYAuISkDOK3H.jpg?f=fotoalbum_large

Mijn nieuwste aanwinst. Deze game is nu eindelijk (terug) CIB 😎

(Retro) Game collectie

Seroczynski schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 22:41:
[...]

:9~
Mooi spul man!
@Exorcist heeft het verder eigenlijk prima verwoord hoe ik er ook insta! Misschien kunnen we is keertje vergelijken hoe goed mister emulatie nou is dan :)

Verder ben ik benieuwd welke games je dan met de maat gaat spelen? Maar veel top 2player games in diverse genres in deze library!

10 second ninja DONE

Sagat schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 11:43:
[...]

:9~
Mooi spul man!
@Exorcist heeft het verder eigenlijk prima verwoord hoe ik er ook insta! Misschien kunnen we is keertje vergelijken hoe goed mister emulatie nou is dan :)

Verder ben ik benieuwd welke games je dan met de maat gaat spelen? Maar veel top 2player games in diverse genres in deze library!
Praktisch alle co-op games gaan we wel een keertje uitproberen.

Verwijderd

Mijn tweede 14" pvm is helaas met schade aangekomen. Aan/uit knop is afgebroken en naar binnen gevallen. Geen idee of er nog wat van te maken is. Ik ga er geen tijd meer insteken. Dus voor de liefhebbers is die gratis af te halen. Stuur mij een pm. Werking is onbekend.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UCsxIE5DiAawp11XovslceYlTYo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nsbKilYi8pbIc7e7ziUZbzoU.jpg?f=fotoalbum_large
Zonde man, echt zonde dit

Verwijderd schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 13:30:
Mijn tweede 14" pvm is helaas met schade aangekomen. Aan/uit knop is afgebroken en naar binnen gevallen. Geen idee of er nog wat van te maken is. Ik ga er geen tijd meer insteken. Dus voor de liefhebbers is die gratis af te halen. Stuur mij een pm. Werking is onbekend.

[Afbeelding]
Was die niet goed verpakt, of heeft de koerier wel heel hardhandig zijn werk gedaan? Was de doos nog wel heel?

Verwijderd

Seroczynski schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 13:44:
[...]

Was die niet goed verpakt, of heeft de koerier wel heel hardhandig zijn werk gedaan? Was de doos nog wel heel?
De doos was nog gewoon heel. Ik denk dat de doos gewoon ergens vanaf gevallen is gezien de schade aan de kast. Postnl was hem ook 4 weken kwijt. Dus geen idee wat ze er mee hebben gedaan.

• Xyphoid
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 19:33

[Afbeelding]
R.I.P.
F.
Thoughts and prayers.

Klagen gaat zeker ook niet helpen bij PostNL?

Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro

Verwijderd

Xyphoid schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 13:52:
[...]

R.I.P.
F.
Thoughts and prayers.

Klagen gaat zeker ook niet helpen bij PostNL?
Nope, dan had je het maar verzekerd moeten opsturen...

• walterg
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 09:12
Seroczynski schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 20:32:
[Afbeelding]

Eindelijk is mijn Neo Geo AES bezorgd, heeft er een week over moeten doen (binnen Nederland). Mijn RGB kabel is nog niet binnen dus ik heb hem even getest via composiet, maar dat zag er al best mooi uit op de MX4200.

Meteen even open gemaakt om te achterhalen welke versie van het moederbord ik te pakken had. Een NEO-AES3-5. Da's mooi, want die werkt op zich helemaal prima out-of-the-box.

Zag wel direct een bolle capacitor staan, dus die heb ik later verwijderd. Ik wacht nu op een nieuwe capacitor set van Otaku's Store (nooit eerder iets besteld).

[Afbeelding]

Daarna gelijk de originele BIOS verwijderd en vervangen met een socket waarin ik de UniBIOS v4.0 heb geplaatst. Dit voegt een aantal nieuwe, handige features toe aan de Neo Geo. De BIOS chip zit rechts van de cartridge slots, net links van de tekst "NEO-GEO-AES3-5".

[Afbeelding]

[Afbeelding]

En uiteraard even controleren of de nieuwe chip goed werkt :-)

[Afbeelding]

Blij als een kind! Nu moet ik wachten op 1) de nieuwe capacitor set, en 2) de RGB kabel voordat ik hier echt van genieten kan. Oh ja, en de NeoSD Pro, maar die verwacht ik pas ergens in april geleverd te krijgen :9~
Mooie set! Ik zat zelf te kijken naar dodgy AES Multicarts, maar de NeoSD Pro is natuurlijk een veel fijnere oplossing.

Waar heb je de spullen gekocht voor de unibios? Ik was altijd al van plan om er eentje in mijn AES te (laten) zetten, maar wist niet zo goed waar ik moest beginnen.

Oh en wat de RGB kabel betreft, heb je toevallig een Mega Drive/Genesis RGB kabel liggen? Voor zo ver ik altijd heb begrepen kun je die zonder problemen op de AES gebruiken.
walterg schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 14:59:
[...]

Mooie set! Ik zat zelf te kijken naar dodgy AES Multicarts, maar de NeoSD Pro is natuurlijk een veel fijnere oplossing.

Waar heb je de spullen gekocht voor de unibios? Ik was altijd al van plan om er eentje in mijn AES te (laten) zetten, maar wist niet zo goed waar ik moest beginnen.

Oh en wat de RGB kabel betreft, heb je toevallig een Mega Drive/Genesis RGB kabel liggen? Voor zo ver ik altijd heb begrepen kun je die zonder problemen op de AES gebruiken.
Een multicard is ook een prima oplossing, helemaal met PickAndMix van UniBIOS. Ik heb deze besteld bij ConsolesUnleashed in de UK omdat zij op de lijst stonden van vertrouwde retailers van de UniBIOS, en omdat ik zelf niet de spullen heb om een chip te programmeren. Was GBP 8 + verzendkosten, maar ook dat was niet heel veel. Het monteren kan iedereen met een beetje soldeerervaring.

Ik heb wel een MD1 stereo RGB kabel liggen ja, maar had niet gedacht dat die op de AES zou werken. Nu heb ik al mijn kabels weggewerkt dus het zou sowieso een beetje lastig zijn, en de AES spullen zijn inmiddels toch onderweg. Momenteel gaat hij niet eens aan omdat ik die bolle cap heb verwijderd :P

• walterg
Seroczynski schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 15:03:
[...]

Een multicard is ook een prima oplossing, helemaal met PickAndMix van UniBIOS. Ik heb deze besteld bij ConsolesUnleashed in de UK omdat zij op de lijst stonden van vertrouwde retailers van de UniBIOS, en omdat ik zelf niet de spullen heb om een chip te programmeren. Was GBP 8 + verzendkosten, maar ook dat was niet heel veel. Het monteren kan iedereen met een beetje soldeerervaring.

Ik heb wel een MD1 stereo RGB kabel liggen ja, maar had niet gedacht dat die op de AES zou werken. Nu heb ik al mijn kabels weggewerkt dus het zou sowieso een beetje lastig zijn, en de AES spullen zijn inmiddels toch onderweg. Momenteel gaat hij niet eens aan omdat ik die bolle cap heb verwijderd :P
Ik heb hem destijds volledig los gekocht (letterlijk console only) dus ik moest op zoek naar bekabeling. Zo weet ik dat niet alleen de RGB kabel werkt maar ook dat mijn model AES goed werkt met een Mega Drive voeding :)

Ik kende PickAndMix niet. Interessant. Dit is wel jammer:
PICKnMIX will not work correctly when using the AES 161-in-1 cart (found on eBay Etc). On AES you should use the MVS 161-in-1 cart with a MVS to AES converter.

Wel het onderzoeken waard in ieder geval.

Edit Dit is dus het enige dat je nodig hebt voor een Unibios mod?
https://www.consolesunlea...eo-universe-bios-mod-kit/

[ Voor 5% gewijzigd door walterg op 17-02-2021 15:32 ]

walterg schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 15:13:
[...]

Edit Dit is dus het enige dat je nodig hebt voor een Unibios mod?
https://www.consolesunlea...eo-universe-bios-mod-kit/
Yes, dat klopt. Dan verwijder je de vorige BIOS, plaats je de socket daar en prik je de UniBIOS erin.

Grappig, nu 50ct duurder.

[ Voor 3% gewijzigd door Seroczynski op 17-02-2021 16:26 ]

• walterg
Seroczynski schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 16:26:
[...]

Yes, dat klopt. Dan verwijder je de vorige BIOS, plaats je de socket daar en prik je de UniBIOS erin.

Grappig, nu 50ct duurder.
Sja... Brexit... ;)

• TomBraamhaar
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 19:12
BarôZZa schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 00:29:
Het gebeurt niet iedere dag dat ik een Nintendo franchise vind waar ik nog nooit van had gehoord. Wisten jullie dat Nintendo een fighting game heeft gemaakt voor de Famicom a la Street Fighter II met 36 speelbare characters met grabs, blocks, special moves en dergelijke? Op Youtube hebben de video's maar een paar duizend views.

Joy Mech Fight heet het en was uitgebracht in 1993 met duidelijke SFII invloeden. De characters zien er Rayman achtig uit, maar bewegen daardoor verrassend smooth en het speelt heel lekker weg. Ondanks de 2 button layout heeft het nog aardig wat diepgang.

[YouTube: Joy Mech Fight Friendlies: SLK (Me) Vs 842]

Gratis te spelen op de Switch als je een Online account hebt. Kwam erachter dat de Famicom app ook werkt, moet je even een tweede account voor aanmaken op de Switch en instellen op Japan, dan vindt je hem in de Store onder Nintendo Online. Als je hem hebt gedownload kan je hem runnen met je main account.

Op andere manieren is het ook te vinden met een Engelse patch.

Als een paar bekende Youtubers of EVO spelers hier ooit aandacht aan schenken, dan zal die game wel sky high gaan op ebay. Een van de laatste games van Nintendo voor de Famicom.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Q4_HWousSCE_1kqcr_vbbjAuuo4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vVMvE3HDmzTdTfFUNseT1G0k.jpg?f=fotoalbum_large

Zojuist binnen, kom er alleen achter dat m'n Retron HD helemaal geen Famicom games speelt. 8)7

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17:30
TomBraamhaar schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 18:11:
[...]

[Afbeelding]

Zojuist binnen, kom er alleen achter dat m'n Retron HD helemaal geen Famicom games speelt. 8)7
Oldskool converter bestellen?

• TomBraamhaar
BarôZZa schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 18:34:
[...]

Oldskool converter bestellen?
Goede tip, direct 1 besteld.

[Afbeelding]
Zonde man. Was het verder wel OK verpakt dan..? Met veel bubbelfolie of bijv. oude handdoeken voorkom je al een boel ellende. Maar dat is mosterd na de maaltijd..

Verwijderd

Exorcist schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 19:05:
[...]

Zonde man. Was het verder wel OK verpakt dan..? Met veel bubbelfolie of bijv. oude handdoeken voorkom je al een boel ellende. Maar dat is mosterd na de maaltijd..
Heel veel bubbelfolie zat er niet in. Het was aardig ingepakt, maar het kan veel beter. Ik had hem zelf beter ingepakt. Maar inderdaad nu niks meer aan te doen helaas.

Verwijderd

Zelda muziek op de wasmachine whahaha:

https://www.dumpert.nl/item/8076403_f77eafbc

• PizzaSamurai
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 22-01 21:21
Weer een kapotte japanese Mega Drive gekocht. Krijg alleen goed beeld als ik de AV kabel op en neer wiebel. Heb het ding open gemaakt, een van de kabeltjes van de power LED op het circuitbord brak gelijk af... Dikke laag stof, stukjes tape... Man man man

Geen idee wat ik nu ga doen, heb eigenlijk geen zin meer om er nog een van eBay te kopen... Je wordt toch opgelicht. Verkoper had me beloofd dat het ding werkte. Binnenkort maar een paar kapotte japanse Mega Drives op Marktplaats dumpen en kijken wat de gek ervoor geeft. Zucht

[ Voor 16% gewijzigd door PizzaSamurai op 17-02-2021 19:37 ]

Verwijderd

PizzaSamurai schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 19:35:
Weer een kapotte japanese Mega Drive gekocht. Krijg alleen goed beeld als ik de AV kabel op en neer wiebel. Geen idee wat ik nu ga doen, heb eigenlijk geen zin meer om er nog een van eBay te kopen... Je wordt toch opgelicht. Verkoper had me beloofd dat het ding werkte. Binnenkort maar een paar kapotte japanse Mega Drives op Marktplaats dumpen en kijken wat de gek ervoor geeft. Zucht
Als hij werkt door aan de AV kabel te wiebelen is het niks anders dan een losse soldeerverbinding. Dat is volgens mij best makkelijk te verhelpen. Zit er geen breuk in de kabel zelf?

• PizzaSamurai
Verwijderd schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 19:36:
[...]

Als hij werkt door aan de AV kabel te wiebelen is het niks anders dan een losse soldeerverbinding. Dat is volgens mij best makkelijk te verhelpen. Zit er geen breuk in de kabel zelf?
Nee, want ik heb er drie en bij alle drie is het hetzelfde verhaal

Ik kan niet solderen

Verwijderd

PizzaSamurai schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 19:37:
[...]

Nee, want ik heb er drie en bij alle drie is het hetzelfde verhaal

Ik kan niet solderen
Vreemd dat het dan 3 keer hetzelfde probleem is. Wist niet dat dit een zwakke plek van de megadrive is. Volgens mij zijn er genoeg mensen in dit forum die wel kunnen solderen. Wellicht dat iemand dicht bij woont die je hierbij kan helpen?

• PizzaSamurai
Als de AV poort kapot is vind ik het niet vreemd dat het bij alle kabels hetzelfde is. Als ik maar een kabel had om te testen zou ik twijfelen, maar ik heb er drie, en eentje is RGB scart.

Ja wie weet, denk niet dat iemand daar nu zin in heeft met corona.

Verwijderd

PizzaSamurai schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 19:43:
Als de AV poort kapot is vind ik het niet vreemd dat het bij alle kabels hetzelfde is. Als ik maar een kabel had om te testen zou ik twijfelen, maar ik heb er drie, en eentje is RGB scart.

Ja wie weet, denk niet dat iemand daar nu zin in heeft met corona.
Ik bedoel meer dat het vreemd is dat je 3 keer een megadrive hebt waarbij de AV poort kapot is.

• PizzaSamurai
Ik heb nu twee kapotte Mega Drives. Bij de eerste weet ik niet of de AV poort kapot is, ding doet helemaal niks. Gaat aan, maar alleen zwart scherm. Kan ook makkelijk ergens anders aan liggen. Ik heb bij die ook geen audio, en bij die andere wel, dus denk eerder dat de cartridge poort naar de klote is ofzo.

Vind het ook verbazingwekkend hoe slecht mensen met hun spullen omgaan. Heb nu twee van die dingen opengemaakt, beide roestplekjes en dikke lagen stof. Hoe krijg je het voor elkaar?

[ Voor 46% gewijzigd door PizzaSamurai op 17-02-2021 19:48 ]

PizzaSamurai schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 19:47:
Ik heb nu twee kapotte Mega Drives. Bij de eerste weet ik niet of de AV poort kapot is, ding doet helemaal niks. Gaat aan, maar alleen zwart scherm. Kan ook makkelijk ergens anders aan liggen. Ik heb bij die ook geen audio, en bij die andere wel, dus denk eerder dat de cartridge poort naar de klote is ofzo.

Vind het ook verbazingwekkend hoe slecht mensen met hun spullen omgaan. Heb nu twee van die dingen opengemaakt, beide roestplekjes en dikke lagen stof. Hoe krijg je het voor elkaar?
Verwacht jij van de gemiddelde persoon dat deze een apparaat openmaakt om schoon te maken? Vind ik niet zo heel vreemd met apparatuur van 30+ jaar oud...

• PizzaSamurai
Exorcist schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 20:01:
[...]

Verwacht jij van de gemiddelde persoon dat deze een apparaat openmaakt om schoon te maken? Vind ik niet zo heel vreemd met apparatuur van 30+ jaar oud...
Nee, maar alsnog... Ik heb mijn NES en SNES al best een tijdje, laatst voor de grap eens opengemaakt... Volledig schoon... Volgens mij krijgt zo'n console helemaal niet zoveel stof binnen bij normaal gebruik.
PizzaSamurai schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 20:10:
[...]

Nee, maar alsnog... Ik heb mijn NES en SNES al best een tijdje, laatst voor de grap eens opengemaakt... Volledig schoon... Volgens mij krijgt zo'n console helemaal niet zoveel stof binnen bij normaal gebruik.
Ligt maar net aan de omgeving, ventilatie etc. Roestplekken etc. komen vanzelf mettertijd door de luchtvochtigheid. Weinig aan te doen (periodiek/preventief).

• PizzaSamurai
Mja das waar. Zonde.

• gast7
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 10-11 14:42
Game consoles waren vroeger ook erg vaak voor kinderen.

Dus ja genoeg reden dat consoles vroeger en in het heden er toch best wel slecht van afkomen.

Gelukkig wel erg stevig maar dat was wek nodig gezien het publiek.

• 3style

3style

...

Deze vandaag binnen. Wat een mooi compact boek zeg. Ik had er al goede verhalen over gelezen, maar mooie mix van game art en story:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/L_pDMH4ymvpvNvBIdyx1TPEab1Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SBriEAXjuvyEGKBQlp01msaD.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Kcn2NgXf_YU5JMFSH20TU-B9fSc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kC6dtFSF9h2mHwMixHFdfnjv.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GHAr9_W3Fu9eh1Y7fGnt6jEV1A4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uh3drP8hxgywnrFXJXAmqJJS.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7aoQpPK4lZS7QbAZ2mGXwdfz68M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3ogDtkI5neHM3QxDLjnpCCQL.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dh-JGSFzk5Do0DctP34v9Mu95nw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MybbzjyfOrDnnsKa62NYBfHr.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0P8xCW2vGezP0iQurFrsLRmrSo0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VOWhO1yxi1hiE9traMFYr639.jpg?f=fotoalbum_large

• PizzaSamurai
Cool boek! Wat kostte dat?

• PizzaSamurai
Nice, valt mee

• 3style

3style

...

Ja valt echt mee inderdaad, kwaliteit is echt top en er staan leuke (korte) verhalen in van o.a. de game designers.
TomBraamhaar schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 18:11:
[...]

[Afbeelding]

Je kunt altijd nog kijken voor een verlengstuk, dus van Famicom naar NES. Heb er ooit eentje gehad voor de originele nes, deed het goed.

• Henkje.doc
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 20:19
Heb zelf ook een Nes Retron HD en met een convertor werken Famicom titels prima. Inclusief multicards van 25 jaar geleden :)

• RJL86
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 17-09 17:58
Bedankt voor de tip. Die ga ik ook aanschaffen. Ziet er erg mooi uit!

• Bruiser
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1XNtda5X_7gO9Rayo8gjmVtBVbk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kcEOncwXGR8xIQ3q8rrPK6nx.jpg?f=fotoalbum_large

Gisteren binnengekomen:
GC met Qoob Pro modchip en XCM topcase
Mega Everdrive Pro
Sega Rally voor de DC
3x Motorstorm en Resistance voor de PS3
Onderdeeltjes: powerjack + cap kit voor de 32X

Ik weet weer wat doen 😄

(Retro) Game collectie

• TomBraamhaar
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CUVrSrW5hyVaT3_spYTcM9uEotI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ve3HXPqcK8HSaMhCMbUThvsI.jpg?f=fotoalbum_large

Ik heb 1 leeg replica Tetris Gameboy doosje over, 1 te veel van de drukker gekregen. Ik heb hem al geknipt en de vouwlijnen toegebracht. Alleen nog even vouwen en lijmen dus.

Wie wil hem hebben? Gratis af te halen of voor de prijs van een postzegeltje bij verzending.

En vergeven. :)
Dat is best een mooie repro, en ook netjes aangegeven op de achterkant. Twijfelde nog even toen ik je berichtje zag, maar het zou niet helemaal passen bij mijn collectie.

Maar ik verbaas mij wel over de kwaliteit die er op de foto vanaf spat zeg. Wat voor een soort papier of karton laat je dit drukken, en hoeveel kost zo'n enkele print? En hoe maak je die vouwlijnen aan? Liniaar en dan met een bot object erlangs ofzo?

[ Voor 10% gewijzigd door Seroczynski op 18-02-2021 16:12 ]

Seroczynski schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 16:12:
Dat is best een mooie repro, en ook netjes aangegeven op de achterkant. Twijfelde nog even toen ik je berichtje zag, maar het zou niet helemaal passen bij mijn collectie.

Maar ik verbaas mij wel over de kwaliteit die er op de foto vanaf spat zeg. Wat voor een soort papier of karton laat je dit drukken, en hoeveel kost zo'n enkele print? En hoe maak je die vouwlijnen aan? Liniaar en dan met een bot object erlangs ofzo?
Idd goede vragen! Weet niet of jij (of anderen hier) wellicht ook Retro man cave kijken? Hoewel meer de focus op oude 'micro's' heeft hij ook wel wat console video's.

Maar hij opent altijd met een reclame voor een print service ofzo, prachtige hoes van atari 2600 yars revenge zeg ik uit mijn hoofd.

edit:
heeft net een filmpje over de cd tv gedaan, zeg maar de amiga cdi....vond het concept machtig interessant in de winkel vroeger, maar qua games was er zo goed als 0 wat ik interessant vond.

[ Voor 10% gewijzigd door Sagat op 18-02-2021 16:23 ]

10 second ninja DONE

• TomBraamhaar
Seroczynski schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 16:12:

Ik wil graag originele doosjes, maar het moet toch betaalbaar blijven. Ik maak ze dan ook niet voor de verkoop, maar gewoon voor mijn eigen verzameling. Sommige games zijn gewoon zo duur als je ze boxed wil hebben dat het gewoon voor mij niet betaalbaar is. Daarom laat ik zelf doosjes drukken en vouw ik ze zelf. Bepaalde spellen uit mijn jeugd en bijvoorbeeld de Zelda serie wil ik graag de originele doosjes, maar voor de rest zijn deze mooi genoeg tot dat ik een betaalbare originele tegenkom.

Ik download de doosjes meestal bij NintAndBox.net, liefst de PAL(NL) versie en bij gebrek aan beter een andere regio/taal.

Ik laat ze afdrukken bij OnlyPrint.nl. Kosten verschillen bij aantallen, wil je er 1, kost je dat ~ €12,-, wil je er 10, kost je dat ~€15,-. Dus maar 1,50 per stuk.

Ik druk ze af op A3 formaat, 300 grams silk papier en het snijden en de vouwen maak ik met dit ding:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/k-n8_GEiEnq7kf3qMQb0nz8CdDY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/V1TfVDpu735F4bUhG4sKxtsf.jpg?f=fotoalbum_large
Wit maakt een vouw, zwarte snijd.

Ik weet dat het voor velen vloeken in de kerk is, deze repro's, maar het staat iig op de doos, zodat er geen verwarring is. Het is dan ook vooral voor me zelf, om op een betaalbare manier toch een leuke collectie te kunnen krijgen, want uiteindelijk draait het om de cartridges toch? :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7GyFfpKpcSJqdLiFkvb9Oi49_IY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/k2WEZoEKCQ5x7OSheGjjnnpK.jpg?f=fotoalbum_large

Waar een boxprotector om heen zit zijn originele versies.
Ik ben benieuwd, voor mij leuk om op de kast te zetten dus ben er blij mee :)

/

Minder retro maar met de XSX en PS5 inmiddels in huis toch wel twee generaties terug: de 360.
Ben wat oude 360's aan het aansluiten. M'n oude Premium 60GB om alle lokale savegames naar de cloud te verplaatsen maar man, wat gaat dat tergend langzaam...vreemd.

De rest maar in een Excel file aan het bijwerken..alle PS3's en 360's probeer ik bij te houden met serial number en firmware/dashboard versie en evt. bijzonderheden (Linux, RGH, CFW etc. etc.) zodat ik niet steeds alles hoef aan te sluiten als ik er eentje nodig heb voor een bepaald doel.

/ edit 2

Wat vinden de kenners hier van:

https://www.marktplaats.n...dded.html?previousPage=l1

Nu heb ik zo'n PS1 (maar dan zonder idiote (mijn mening) modificaties. Heb het ding wel 's aan m'n set gekoppeld en een CD beluisterd, en hierna in een andere PS1 en Saturn. Hoorde zelf het verschil niet tot nauwelijks waar het nauwelijks meer placebo zal zijn.

Ik hoor echt wel het verschil in kwaliteit van bijv. bitrate (Spotify "high quality 320Kbps" vs. een loepzuivere FLAC track), maar is die PS1 nu echt zo goed? Het is beetje als het topic Gesmeed door Elfjes bij Maanlicht waar ontzettend subjectieve zaken te vinden zijn m.b.t. de geluidskwaliteit van e.e.a.

Misschien dat ik anderen nog 's aan een blinde test onderwerp. Ook gelijk leuk om dan een SACD te vergelijken met een gewone audio-CD op de BC PS3 :)

[ Voor 120% gewijzigd door Exorcist op 18-02-2021 21:55 ]

Verwijderd

@Exorcist je gaat meer verschil horen bij de sacd. Die heeft ook meer kanalen. Maar goed, ik vind het lastig te zeggen. Ik hoor eerder verschil tussen versterkers en speakers dan een cd speler eerlijk gezegd.

Was nog door wat dreamcast magazines aan het bladeren. Toen zag ik deze prijzen,wat een heerlijke tijden waren dat!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KztDUqbV5luq2lJ5eml9BT7ENOo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fA8QIeGKrlNb475HwsReU6u3.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_Dwi_rS64LCmY_Z3J2UVIfIJQw0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5zlASczjzseSrxdnPsCPIjCo.jpg?f=fotoalbum_large
Verwijderd schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 22:41:
@Exorcist je gaat meer verschil horen bij de sacd. Die heeft ook meer kanalen. Maar goed, ik vind het lastig te zeggen. Ik hoor eerder verschil tussen versterkers en speakers dan een cd speler eerlijk gezegd.

Was nog door wat dreamcast magazines aan het bladeren. Toen zag ik deze prijzen,wat een heerlijke tijden waren dat!

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ja, een SACD is 5.1 inderdaad. Maar verder helemaal met je eens, versterker en met name speakers doen het hem. Heb daarom echt een *** hekel aan soundbars.

Verwijderd

Exorcist schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 22:45:
[...]

Ja, een SACD is 5.1 inderdaad. Maar verder helemaal met je eens, versterker en met name speakers doen het hem. Heb daarom echt een *** hekel aan soundbars.
Voor films of games vind ik een soundbar prima. Maar dan moet het wel echt een goede zijn. Ik heb de Sony htst5000 (topmodel Sony) in de woonkamer voor films en games. Met in totaal 8 speakers in de bar geeft dit een enorm goed geluid. Voor muziek is het een ander verhaal, dan prefereer ik toch echt goede speakers. Maar goed, meer krijg ik bij de vrouw ook niet voor elkaar. Ze wil nog wel akkoord gaan met twee staande speakers in de woonkamer voor de muziek.

In de gameroom ga ik denk ik wel een versterker aanschaffen met goede speakers. Maar moet eerst nog een keer een 55" lcd van Sony op de kop tikken. Maar ik wacht nog even op de nieuwe modellen die ook echt 120hz aan kunnen.

Mijn b&o mx7000 geeft ook voldoende geluid overigens voor de games die ik daar op speel. Vooral met vrienden om coop games te spelen is dat een ideale crt tv.

• PizzaSamurai
TomBraamhaar schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 16:47:
[...]

Ik wil graag originele doosjes, maar het moet toch betaalbaar blijven. Ik maak ze dan ook niet voor de verkoop, maar gewoon voor mijn eigen verzameling. Sommige games zijn gewoon zo duur als je ze boxed wil hebben dat het gewoon voor mij niet betaalbaar is. Daarom laat ik zelf doosjes drukken en vouw ik ze zelf. Bepaalde spellen uit mijn jeugd en bijvoorbeeld de Zelda serie wil ik graag de originele doosjes, maar voor de rest zijn deze mooi genoeg tot dat ik een betaalbare originele tegenkom.

Ik download de doosjes meestal bij NintAndBox.net, liefst de PAL(NL) versie en bij gebrek aan beter een andere regio/taal.

Ik laat ze afdrukken bij OnlyPrint.nl. Kosten verschillen bij aantallen, wil je er 1, kost je dat ~ €12,-, wil je er 10, kost je dat ~€15,-. Dus maar 1,50 per stuk.

Ik druk ze af op A3 formaat, 300 grams silk papier en het snijden en de vouwen maak ik met dit ding:
[Afbeelding]

Ik weet dat het voor velen vloeken in de kerk is, deze repro's, maar het staat iig op de doos, zodat er geen verwarring is. Het is dan ook vooral voor me zelf, om op een betaalbare manier toch een leuke collectie te kunnen krijgen, want uiteindelijk draait het om de cartridges toch? :)
[Afbeelding]

Eigenlijk snap ik niet waarom mensen zoveel waarde hechten aan de originele doosjes. Het is niet alsof dat rocket science is ofzo, we hebben al lang een punt bereikt waar je doosjes kunt laten printen die niet van het echt te onderscheiden zijn. Game bedrijven van die tijd hebben geen magisch karton gebruikt wat voor niemand anders toegankelijk is ofzo.

Ik bedoel... Het is maar karton. Met een print erop. Die professionals tegenwoordig 1:1 kunnen namaken. Waarom zou je eigenlijk in vredesnaam voor een origineel doosje betalen, dat 9 van de 10 keer al licht beschadigd of erger is?

Denk dat ik over een tijdje ook maar eens wat orders ga plaatsen daar. Waar koop je zo'n apparaat om die vouwen te maken?
Verwijderd schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 22:57:
[...]

Voor films of games vind ik een soundbar prima. Maar dan moet het wel echt een goede zijn. Ik heb de Sony htst5000 (topmodel Sony) in de woonkamer voor films en games. Met in totaal 8 speakers in de bar geeft dit een enorm goed geluid. Voor muziek is het een ander verhaal, dan prefereer ik toch echt goede speakers. Maar goed, meer krijg ik bij de vrouw ook niet voor elkaar. Ze wil nog wel akkoord gaan met twee staande speakers in de woonkamer voor de muziek.

In de gameroom ga ik denk ik wel een versterker aanschaffen met goede speakers. Maar moet eerst nog een keer een 55" lcd van Sony op de kop tikken. Maar ik wacht nog even op de nieuwe modellen die ook echt 120hz aan kunnen.

Mijn b&o mx7000 geeft ook voldoende geluid overigens voor de games die ik daar op speel. Vooral met vrienden om coop games te spelen is dat een ideale crt tv.
Ik vind soundbars nergens het waard om te overwegen i.v.m. goede speakers en een versterker. Kan "goed" klinken maar er is altijd beter. Dus wat betreft altijd TV --> Soundbar --> versterker en degelijke speakers. Maar goed, heb me nooit laten leiden door de WAF op dat gebied. ;)

• 3style

3style

...

TomBraamhaar schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 16:47:
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Thanks voor de uitleg. Ik ga zelf wel voor die universele plastic doosjes. Die covers hebben ze daar niet toch? Deze site heb ik wel hiervoor gevonden. Ik denk dat 130g silk genoeg is toch voor deze universele box covers?

• 3style

3style

...

PizzaSamurai schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 23:05:
[...]

Eigenlijk snap ik niet waarom mensen zoveel waarde hechten aan de originele doosjes. Het is niet alsof dat rocket science is ofzo, we hebben al lang een punt bereikt waar je doosjes kunt laten printen die niet van het echt te onderscheiden zijn. Game bedrijven van die tijd hebben geen magisch karton gebruikt wat voor niemand anders toegankelijk is ofzo.

Ik bedoel... Het is maar karton. Met een print erop. Die professionals tegenwoordig 1:1 kunnen namaken. Waarom zou je eigenlijk in vredesnaam voor een origineel doosje betalen, dat 9 van de 10 keer al licht beschadigd of erger is?

Denk dat ik over een tijdje ook maar eens wat orders ga plaatsen daar. Waar koop je zo'n apparaat om die vouwen te maken?
https://www.amazon.nl/Pap...g-knutselen/dp/B074NCBPJT

Altijd weer Amazon :)
[...]

Je gaat hiermee compleet voorbij aan het sentiment wat iedereen hier koestert bij wat origineel is en wat niet ;).

Beschadigd orgineel gaat altijd boven niet van echt te onderscheiden repro.

• PizzaSamurai
Maar waarom? Wat maakt het uit of Nintendo het geprint heeft of 123print.nl, als er geen tastbaar verschil in kwaliteit is?

• 3style

3style

...

PizzaSamurai schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 23:24:
Maar waarom? Wat maakt het uit of Nintendo het geprint heeft of 123print.nl, als er geen tastbaar verschil in kwaliteit is?
Technisch inderdaad niet, maar qua sentimentele waarde wel (voor een bepaalde groep mensen).

[ Voor 5% gewijzigd door 3style op 18-02-2021 23:28 ]

Verwijderd

PizzaSamurai schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 23:24:
Lastig uit te leggen. Maar ik wil geen repro, omdat ik altijd in mijn achterhoofd heb dat het een neppe doos is. Origineel geeft sentimentele waarde. Het is een gevoel en niet rationeel. Als je daar niks om geeft, dan snap ik dat je het niet kan begrijpen.

• 3style

3style

...

Hetzelfde hoe je zoiets uitlegd :P Je kan die doos en de cart natuurlijk ook namaken en laten sealen voor een fractie van deze prijs:

https://www.ebay.nl/itm/S...ksid=p2485497.m4902.l9144

Echt ongelofelijk. Maar dit gaat mij (en iedereen hier waarschijnlijk) dan weer veel en veel te ver. Maar misschien is het een goede investering, of er zit iets anders achter :)

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:12
Zo, een aantal Nintendo 64 games behandeld, schoongemaakt, games, boekjes en foldertjes er netjes in.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DMF48qsYuxgbFnsnWLZwSrMlyws=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/OLykrgQNLqqMBbVtQIRwvuC1.jpg?f=user_large

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

• 3style

3style

...

Jumpman schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 23:44:
Zo een aantal Nintendo 64 games behandeld, schoongemaakt, games, boekjes en foldertjes er netjes in.

[Afbeelding]
Nice! Dat is een van de leukste dingen om te doen.
Ik maak eigenlijk altijd eerst de carts schoon, voordat ze de console ingaan wanneer ik deze van iemand heb gekocht.

• Jumpman
3style schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 23:46:
[...]

Nice! Dat is een van de leukste dingen om te doen.
Ik maak eigenlijk altijd eerst de carts schoon, voordat ze de console ingaan wanneer ik deze van iemand heb gekocht.
Doe ik meestal ook. Ik heb nu ook alle vouwtjes uit handleidingen gehaald, en de witte foldertjes toegevoegd waar nodig en games waar nog een plasticzakje bij zat er ook omheen gedaan. Ze zijn dus weer in 'retail' staat.

Nu nog goedkoop goede box protectors vinden.

[ Voor 4% gewijzigd door Jumpman op 18-02-2021 23:52 ]

• TomBraamhaar
[...]

Ik heb deze: https://www.bol.com/nl/p/...ocialshare_pdp_androidapp

Ik ben trouwens blij met m'n Repro doosjes. Maar als geld niets uit zou maken heb ik ook liever origineel.

• TomBraamhaar
3style schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 23:14:
[...]

Thanks voor de uitleg. Ik ga zelf wel voor die universele plastic doosjes. Die covers hebben ze daar niet toch? Deze site heb ik wel hiervoor gevonden. Ik denk dat 130g silk genoeg is toch voor deze universele box covers?
Die plastic covers vind ik echt verschrikkelijk lelijk. :D

Maar dan is 130 grams voldoende idd.

• TomBraamhaar
Zo, een aantal Nintendo 64 games behandeld, schoongemaakt, games, boekjes en foldertjes er netjes in.

[Afbeelding]
Hier word ik wel blij van. _/-\o_

• RJL86

[Afbeelding]
Zo dat is een beste collectie. Zijn in mooie staat ook!

• Jumpman
RJL86 schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 09:08:
[...]

Zo dat is een beste collectie. Zijn in mooie staat ook!
Is niet alles. ;)

Helaas wel een paar met stickers die ik er echt niet af durf te halen. Vooral de Bart Smit stickers zijn echt niet te doen, zonder scheuren of kleurverlies op de verpakking.

[ Voor 30% gewijzigd door Jumpman op 19-02-2021 09:20 ]

• RJL86
Jumpman schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 09:18:
[...]

Is niet alles. ;)

Helaas wel een paar met stickers die ik er echt niet af durf te halen. Vooral de Bart Smit stickers zijn echt niet te doen, zonder scheuren of kleurverlies op de verpakking.
Herkenbaar. Ik laat over het algemeen alle stickers zitten op kartonnen dozen, is inderdaad niet te doen. Vind het eerlijk gezegd ook wel wat hebben die oude stickers als ze niet te opzichtig zijn.
Aw damn, eerste keer dat ik invoerrechten vanuit de UK mag gaan betalen :+
Cash on Delivery € 18.25
Betreft een Neo Geo AES RGB kabel van € 28,50 + € 13,69 verzendkosten. Jammer, want ik haal relatief veel vanuit de UK. Vorige week nog een UniBIOS, maar daar hoefde ik niet extra voor te betalen.

Ik blijf het een onredelijk hoog bedrag vinden, maar daar heb ik wel vaker over geklaagd.

[ Voor 12% gewijzigd door Seroczynski op 19-02-2021 11:18 ]

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12:30
Seroczynski schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 11:15:

[...]

Betreft een Neo Geo AES RGB kabel van € 28,50 + € 13,69 verzendkosten. Jammer, want ik haal relatief veel vanuit de UK. Vorige week nog een UniBIOS, maar daar hoefde ik niet extra voor te betalen.

Ik blijf het een onredelijk hoog bedrag vinden, maar daar heb ik wel vaker over geklaagd.
Als je van te voren dit regelt scheelt het €13. Heb je dus aan jezelf te danken dat het zo hoog is ;)

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Koldur schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 11:27:
[...]

Als je van te voren dit regelt scheelt het €13. Heb je dus aan jezelf te danken dat het zo hoog is ;)
Care to explain hoe je zo iets van te voren kan regelen?

• Koldur
Seroczynski schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 11:32:
[...]

Care to explain hoe je zo iets van te voren kan regelen?
Moet de verzender dit bij verzenden aangeven op het formulier en betalen voor jou. Dit moet hij eerst op dagen, jou het hele bedrag laten betalen en klaar.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Koldur schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 12:07:
[...]

Moet de verzender dit bij verzenden aangeven op het formulier en betalen voor jou. Dit moet hij eerst op dagen, jou het hele bedrag laten betalen en klaar.
Okay, maar de winkels waarbij ik iets bestel hebben meestal de melding dat er een kans bestaat dat je invoerkosten moet betalen en bieden dus niet standaard deze dienst aan.

• Koldur
Seroczynski schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 12:39:
[...]

Okay, maar de winkels waarbij ik iets bestel hebben meestal de melding dat er een kans bestaat dat je invoerkosten moet betalen en bieden dus niet standaard deze dienst aan.
Dat is slecht van de winkels, helaas kan je dan niets anders. Dan is het logisch dat je die €13 extra betaalt. Daar kan je de douane dan de schuld niet van geven.

Ik denk dat deze winkels dit in de toekomst wel gaan aanpassen nu de UK ook een economisch eiland is geworden.

[ Voor 4% gewijzigd door Koldur op 19-02-2021 12:46 ]

• Redax
Net voor het eerst weer eens een Megadrive twee via de originele RPF(?) kabel aangesloten. Was die kwaliteit vroeger echt zo slecht en heb ik de visuals van die games al die tijd overgeromantiseerd?

Redax schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 15:47:
Net voor het eerst weer eens een Megadrive twee via de originele RPF(?) kabel aangesloten. Was die kwaliteit vroeger echt zo slecht en heb ik de visuals van die games al die tijd overgeromantiseerd?
Ligt er ook aan op wat voor een TV je het aangesloten hebt. Als je het op een CRT aansluit ziet het er nog enigszins acceptabel uit.

• Bruiser
  • Niet online
Koldur schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 11:27:
[...]

13€ Valt nog goed mee...
Onze Belgische post rekent 25€(!) voor deze “service” 🤬

Heb ik onlangs ook mogen betalen (+ uiteraard dan nog de eigenlijke BTW zelf). Mijn JAP Saturn game was plots niet zo goedkoop meer 😓

(Retro) Game collectie

Verwijderd

Seroczynski schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 11:15:

[...]

Met jou skills zou een zelfgemaakte kabel toch ook een optie zijn?
Bruiser schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 17:44:
[...]

13€ Valt nog goed mee...
Onze Belgische post rekent 25€(!) voor deze “service” 🤬

Heb ik onlangs ook mogen betalen (+ uiteraard dan nog de eigenlijke BTW zelf). Mijn JAP Saturn game was plots niet zo goedkoop meer 😓
Rechtstreeks uit Japan is soms nog goedkoper. Veel verkopers doen niet aan verzendkosten, en soms wat tactischer met verpakken om de douane te skippen. :)

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 19-02-2021 18:01 ]

Verwijderd schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 17:58:
[...]

Met jou skills zou een zelfgemaakte kabel toch ook een optie zijn?
Hmm, als dat alles is dan lukt dat wel. Heb voor de originele Xbox ook mijn eigen componentkabel gemaakt, maar dacht er niet aan om zelf mijn RGB kabels te gaan maken. Als ik naar de internals van de RGC kabels kijk zie ik ook altijd wat extra componenten die ik niet op deze schematics zie staan. En van de 'interne werking' van RGB ben ik ook nog niet helemaal op de hoogte, dus dan kies ik vaak voor het gemak om een klant-en-klare kabel te kopen.

Voor de AES moet je ook een stereo aansluiting erop hebben, anders heb je enkel mono trouwens. Dat staat daar niet beschreven.

[ Voor 16% gewijzigd door Seroczynski op 19-02-2021 18:54 ]

• Bruiser
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 17:58:
Rechtstreeks uit Japan is soms nog goedkoper. Veel verkopers doen niet aan verzendkosten, en soms wat tactischer met verpakken om de douane te skippen. :)
Het was ook rechtstreeks uit Japan... 😞

(Retro) Game collectie

Je bedoelt RF neem ik aan? Daar hoor je niets meer mee aan te sluiten, al helemaal geen consoles die native RGB ondersteunen zoals de MD. Geen over-romantisering, het ligt aan jou ;)

Verwijderd

De enige console die ik ooit op RF heb aangesloten was mijn NES op een zwart wit crt tv. Daarna RF nooit meer gebruikt. Toen was het al niet echt beste kwaliteit. Composite of rgb (scart) was toen ook al de beste keuze.

• Redax
Exorcist schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 23:27:
[...]

Je bedoelt RF neem ik aan? Daar hoor je niets meer mee aan te sluiten, al helemaal geen consoles die native RGB ondersteunen zoals de MD. Geen over-romantisering, het ligt aan jou ;)
Wellicht, maar de laatste keer dat ik zo'n apparaat heb aangesloten is ongeveer 22 jaar geleden. Toen wist ik niet van andere, betere, opties als die er al waren. Hoe kan ik tegenwoordig op een betaalbare manier de Megadrive van beter beeld voorzien? Met betaalbaar heb ik het over oplossing van maximaal 30 a 40 euro.

Redax schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 23:43:
[...]

Wellicht, maar de laatste keer dat ik zo'n apparaat heb aangesloten is ongeveer 22 jaar geleden. Toen wist ik niet van andere, betere, opties als die er al waren. Hoe kan ik tegenwoordig op een betaalbare manier de Megadrive van beter beeld voorzien? Met betaalbaar heb ik het over oplossing van maximaal 30 a 40 euro.
Heb je een MD1? MD2? Voor de MD1 bijv. deze: https://www.retrogamingca...t-cable-tv-lead-pro-build

Let op: je TV dient wel RGB SCART te ondersteunen.

• Bruiser
  • Niet online
Mijn Sony Trinitron heeft de geest gegeven en ik moet dus op zoek naar een vervanging.

Wat is jullie voorkeurs CRT TV?
(Buiten een PVM/BVM, die dingen zijn onvindbaar 😞)

De vereisten die ik in mijn hoofd heb:
- 4:3 formaat
- 50Hz (ivm lightguns)
- Minstens één (echte) RGB scart aansluiting maar liefst meerdere
- Minstens 50cm beelddiagonaal maar liever +-60cm

Zou voor volgende consoles zijn:
NES (composiet)
Snes (RGB)
Sega Tower of Power (RGB)
N64 (voorlopig composiet)
Saturn (RGB)
Gamecube (RGB)
Dreamcast (RGB?)

[ Voor 16% gewijzigd door Bruiser op 20-02-2021 14:18 ]

(Retro) Game collectie

• gast7
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 10-11 14:42
Voor megadrive was voor velen volgens mij rf wel de best optie destijds.

Tenopzichte van de snes en zelfs nes waar altijd wel een officiele av kabel bijzat had je bij de megadrive enkel RF

Ik heb wel boxed officiele av kabels gezien maar die zijn best zeldzaam. in setjes nooit een av kabel aangetroffen voor een megadrive

Zelfs voor av moet je al een 3rd party kopen bij een shop als je niet met rf wilt blijven zitten. was niet echt de standaard tenopzichte van de snes.

• Redax
Exorcist schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 08:20:
[...]

Heb je een MD1? MD2? Voor de MD1 bijv. deze: https://www.retrogamingca...t-cable-tv-lead-pro-build

Let op: je TV dient wel RGB SCART te ondersteunen.
Megadrive 2. Gebruik nu nog de RF kabel, kwaliteit is wel matig maar heb nog geen beter alternatief kunnen vinden.

Verwijderd

Redax schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 18:11:
[...]

Megadrive 2. Gebruik nu nog de RF kabel, kwaliteit is wel matig maar heb nog geen beter alternatief kunnen vinden.
Belangrijkste is om eerst te weten waar je hem op aan wilt sluiten, crt of lcd? Welke aansluitingen zitten op de tv? Vanuit daar kan je bepalen welke kabel het beste past. Op een crt kan je voor scart gaan. Oude lcd's kan dat ook. Nieuwe lcd heb je andere oplossingen.
Tetris doosje staat! Thanks @TomBraamhaar !

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Cqoa1cgr8U0PIP6gEgRxOh-WdxU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9OIYCQPKDaNMedR8WD2GIEQx.jpg?f=fotoalbum_large
Bruiser schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 13:22:
Mijn Sony Trinitron heeft de geest gegeven en ik moet dus op zoek naar een vervanging.

Wat is jullie voorkeurs CRT TV?
(Buiten een PVM/BVM, die dingen zijn onvindbaar 😞)

De vereisten die ik in mijn hoofd heb:
- 4:3 formaat
- 50Hz (ivm lightguns)
- Minstens één (echte) RGB scart aansluiting maar liefst meerdere
- Minstens 50cm beelddiagonaal maar liever +-60cm
Ik ben hierin wat ander qua standpunt dan de meesten anderen, maar dat komt omdat ik ook en juist de PS1 in het achterhoofd heb bij de TV. Maar voor mij is dat een Sony Trinitron, grijs, breedbeeld, 100Hz en 2xRGB (of 3 maar dacht dat er maar 2 RGB zijn) poorten. Heb zelf deze:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/E_-EVzWrMWlchwncyrQA2PG3AKA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VNP8nwgjE5ivj049RAZU8LDT.jpg?f=fotoalbum_large

En dat is een Sony KV-32CS70B. Wel beetje verkeken op gewicht en formaat :+

[ Voor 59% gewijzigd door Exorcist op 21-02-2021 15:25 ]

Verwijderd

Exorcist schreef op zondag 21 februari 2021 @ 15:12:
Tetris doosje staat! Thanks @TomBraamhaar !

[Afbeelding]

[...]

Ik ben hierin wat ander qua standpunt dan de meesten anderen, maar dat komt omdat ik ook en juist de PS1 in het achterhoofd heb bij de TV. Maar voor mij is dat een Sony Trinitron, grijs, breedbeeld, 100Hz en 2xRGB (of 3 maar dacht dat er maar 2 RGB zijn) poorten. Heb zelf deze:

[Afbeelding]

En dat is een Sony KV-32CS70B. Wel beetje verkeken op gewicht en formaat :+
Maar is dan niet het grote probleem dat alle games uitgerekt zijn? Omdat ps1 games volgens mij geen breedbeeld ondersteunen en je hebt geen ondersteuning voor Light Guns. Wel mooie tv overigens!
Verwijderd schreef op zondag 21 februari 2021 @ 16:38:
[...]

Maar is dan niet het grote probleem dat alle games uitgerekt zijn? Omdat ps1 games volgens mij geen breedbeeld ondersteunen en je hebt geen ondersteuning voor Light Guns. Wel mooie tv overigens!
Er zijn zeker wel spellen die 16:9 standaard doen op de PS1. Maar het is meer een persoonlijke smaak van uiterlijk van de TV, heb 4:3 TV's altijd lelijk gevonden (nog voordat breedbeeld een ding werd :+ ) dus vandaar..
Het uitgerekte valt me niet heel erg op in de meeste spellen om eerlijk te zijn.

Verder prefereer ik een rustig beeld t.o.v. die paar light gun games, maar het is een concessie inderdaad :)

/Net de MD1 weer even geprobeerd op die TV, maar wat ik doe, geen beeld. MD opengemaakt maar zie niets vreemds. Als ik vanavond zin heb zal ik de zooi nog even op de OSSC en Hydra aansluiten om e.e.a. uit te sluiten.
Pagina: 1 ... 73 ... 224 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op, dit topic is om retro gaming en al haar facetten te bespreken, het is echter NIET de bedoeling om
- Games aan te schaffen (ruilen/lenen/etc.) van/via mede tweakers.
- Games te verkopen.
- Te vragen wat een game of console waard is.
- Een V&A advertentie te promoten.
- Dit topic is voor en door verzamelaars, s.v.p. geen opmerkingen ala 'Oh wat veel, speel je dat allemaal?' Dat voegt niets toe.