Super gaaf wil zelf nog steeds mijn konami's weer boxed hebben. Wat voor apparaat is dat en heb je een linkje :-)TomBraamhaar schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 16:47:
[...]
Ik wil graag originele doosjes, maar het moet toch betaalbaar blijven. Ik maak ze dan ook niet voor de verkoop, maar gewoon voor mijn eigen verzameling. Sommige games zijn gewoon zo duur als je ze boxed wil hebben dat het gewoon voor mij niet betaalbaar is. Daarom laat ik zelf doosjes drukken en vouw ik ze zelf. Bepaalde spellen uit mijn jeugd en bijvoorbeeld de Zelda serie wil ik graag de originele doosjes, maar voor de rest zijn deze mooi genoeg tot dat ik een betaalbare originele tegenkom.
Ik download de doosjes meestal bij NintAndBox.net, liefst de PAL(NL) versie en bij gebrek aan beter een andere regio/taal.
Ik laat ze afdrukken bij OnlyPrint.nl. Kosten verschillen bij aantallen, wil je er 1, kost je dat ~ €12,-, wil je er 10, kost je dat ~€15,-. Dus maar 1,50 per stuk.
Ik druk ze af op A3 formaat, 300 grams silk papier en het snijden en de vouwen maak ik met dit ding:
[Afbeelding]
Wit maakt een vouw, zwarte snijd.
nadd schreef op zondag 21 februari 2021 @ 18:40:
[...]
Super gaaf wil zelf nog steeds mijn konami's weer boxed hebben. Wat voor apparaat is dat en heb je een linkje :-)
TomBraamhaar schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 07:32:
[...]
Ik heb deze: https://www.bol.com/nl/p/...ocialshare_pdp_androidapp
Ik ben trouwens blij met m'n Repro doosjes. Maar als geld niets uit zou maken heb ik ook liever origineel.
- Exorcist
- Registratie: Maart 2002
- Niet online
Uitdrijvûrrrr!
- Commodore
- Amiga
- Zx spectrum
- Virtual boy
- Sony PlayStation
- Sony
- Sony PlayStation 3
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Nintendo DS
- Nintendo GameBoy
- Nintendo Wii
- MegaDrive
- RetroTINK
- Nintendo Game & Watch
- Nintendo DS
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Sony PlayStation TV
- Microsoft Xbox + 1 Controller
- RetroTINK 5X-Pro
- Dreamcast
- Game boy advance
- 16 bit
- Nintendo 64
- Saturn
- Game boy advance sp
- Retro
- Atari
- Sega
- Nintendo 3DS
- Consoles
Betreft dus de USB cover voor de faceplate van de 360 (Arcade/Premium/Elite).
/
Kwam er verder ook achter dat er blijkbaar geen EU titels zijn die van origine de HDD ondersteunen in de PS2. Had RE: Outbreak in de PS2 gedaan maar kreeg geen installatieopties, bij The Sims 2 ook niet. Maar dat zijn blijkbaar alleen USA/JAP games die dat ondersteunen.
Helaas geen ervaring mee, alleen complete faceplates voor de eerste generatie heb ik wel eens vervangen.Exorcist schreef op zondag 21 februari 2021 @ 21:34:
Ik heb een aantal 360 consoles met een ontbrekende veer/spring voor de USB cover. Kan deze niet echt gevonden krijgen op bijv. AliExpress. Iemand hier ervaring mee, bijv. @Henkje.doc ?
Betreft dus de USB cover voor de faceplate van de 360 (Arcade/Premium/Elite).
/
Kwam er verder ook achter dat er blijkbaar geen EU titels zijn die van origine de HDD ondersteunen in de PS2. Had RE: Outbreak in de PS2 gedaan maar kreeg geen installatieopties, bij The Sims 2 ook niet. Maar dat zijn blijkbaar alleen USA/JAP games die dat ondersteunen.
- Exorcist
- Niet online
Uitdrijvûrrrr!
- Commodore
- Amiga
- Zx spectrum
- Virtual boy
- Sony PlayStation
- Sony
- Sony PlayStation 3
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Nintendo DS
- Nintendo GameBoy
- Nintendo Wii
- MegaDrive
- RetroTINK
- Nintendo Game & Watch
- Nintendo DS
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Sony PlayStation TV
- RetroTINK 5X-Pro
- Dreamcast
- Game boy advance
- 16 bit
- Nintendo 64
- Saturn
- Game boy advance sp
- Retro
- Atari
- Sega
- Nintendo 3DS
- Consoles
Dat is optie 2, maar het is meer voor het optische van een paar van m'n 360 dus als ik dat kan oplossen met een paar veertjes van een Euro of wat zou het mooi meegenomen zijnHenkje.doc schreef op zondag 21 februari 2021 @ 21:41:
[...]
Helaas geen ervaring mee, alleen complete faceplates voor de eerste generatie heb ik wel eens vervangen.
- Exorcist
- Niet online
Uitdrijvûrrrr!
- Commodore
- Amiga
- Zx spectrum
- Virtual boy
- Sony PlayStation
- Sony
- Sony PlayStation 3
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Nintendo DS
- Nintendo GameBoy
- Nintendo Wii
- MegaDrive
- RetroTINK
- Nintendo Game & Watch
- Nintendo DS
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Sony PlayStation TV
- RetroTINK 5X-Pro
- Dreamcast
- Game boy advance
- 16 bit
- Nintendo 64
- Saturn
- Game boy advance sp
- Retro
- Atari
- Sega
- Nintendo 3DS
- Consoles
Erg tof. Gefeliciteerd!Linksquest schreef op maandag 22 februari 2021 @ 08:47:
Deze Gamecube Games vandaag van de vrouw voor mijn verjaardag kado gekregen
[Afbeelding]
Gefeliciteerd, mooie games!Linksquest schreef op maandag 22 februari 2021 @ 08:47:
[Afbeelding]
Ik heb zelf deel 2 op de Dreamcast veel gespeeld. Recent ook nog online gespeeld wat best geinig is.
LCD in dit geval, welke oplossing dan?Verwijderd schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 20:24:
[...]
Belangrijkste is om eerst te weten waar je hem op aan wilt sluiten, crt of lcd? Welke aansluitingen zitten op de tv? Vanuit daar kan je bepalen welke kabel het beste past. Op een crt kan je voor scart gaan. Oude lcd's kan dat ook. Nieuwe lcd heb je andere oplossingen.
Hier staat geen lijstje met willekeurige spullen die ik bezit.
- Exorcist
- Niet online
Uitdrijvûrrrr!
- Commodore
- Amiga
- Zx spectrum
- Virtual boy
- Sony PlayStation
- Sony
- Sony PlayStation 3
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Nintendo DS
- Nintendo GameBoy
- Nintendo Wii
- MegaDrive
- RetroTINK
- Nintendo Game & Watch
- Nintendo DS
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Sony PlayStation TV
- RetroTINK 5X-Pro
- Dreamcast
- Game boy advance
- 16 bit
- Nintendo 64
- Saturn
- Game boy advance sp
- Retro
- Atari
- Sega
- Nintendo 3DS
- Consoles
OSSC bijvoorbeeld, maar als je nu eens een type/model TV doorgeeft dan hoeft men niet zo te gissen naar wat voor jou wellicht kan werken
Ah sorry, ik ging er blindelings vanuit dat er wel een oplossing zou zijn voor alle moderne platte tv's. Maar blijkbaar zit daar ook nog verschil in.Exorcist schreef op maandag 22 februari 2021 @ 13:06:
[...]
OSSC bijvoorbeeld, maar als je nu eens een type/model TV doorgeeft dan hoeft men niet zo te gissen naar wat voor jou wellicht kan werken
Hier staat geen lijstje met willekeurige spullen die ik bezit.
- Exorcist
- Niet online
Uitdrijvûrrrr!
- Commodore
- Amiga
- Zx spectrum
- Virtual boy
- Sony PlayStation
- Sony
- Sony PlayStation 3
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Nintendo DS
- Nintendo GameBoy
- Nintendo Wii
- MegaDrive
- RetroTINK
- Nintendo Game & Watch
- Nintendo DS
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Sony PlayStation TV
- RetroTINK 5X-Pro
- Dreamcast
- Game boy advance
- 16 bit
- Nintendo 64
- Saturn
- Game boy advance sp
- Retro
- Atari
- Sega
- Nintendo 3DS
- Consoles
Sommige moderne TV's hebben nog een verloopje voor SCART of bijv. component. Bij andere modellen kun je via HDMI een OSSC aansluiten en je oude(re) apparaten via SCART daarop aansluiten, al dan niet i.c.m. een RGB SCART schakelaar. Voor alles zijn wel (meerdere) opties te bedenken. De één alleen wat prijziger dan het anderRedax schreef op maandag 22 februari 2021 @ 13:14:
[...]
Ah sorry, ik ging er blindelings vanuit dat er wel een oplossing zou zijn voor alle moderne platte tv's. Maar blijkbaar zit daar ook nog verschil in.
- Sagat
- Registratie: April 2002
- Laatst online: 14-11 12:06
Is pappa x2!
- Nintendo Wii
- Sony PlayStation 3
- Nintendo DS
- RetroTINK
- MegaDrive
- Nintendo GameBoy
- Nintendo Game & Watch
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Sony PlayStation TV
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- RetroTINK 5X-Pro
- Nintendo DS
- Game boy advance
- 16 bit
- Dreamcast
- Nintendo 64
- Saturn
- Game boy advance sp
- Consoles
- Commodore
- Amiga
- Zx spectrum
- Virtual boy
- Nintendo Wii
- Nintendo 3DS
- Sony PlayStation
- Atari
- Retro
- Sega
- Sony
aanvullend meeste moderne tv's hebben GEEN scart poort meer, en zeker geen composite of component. En antenne/RF poort wel maar.....zelfs al zouden ze de poorten wel hebben, moderne tv's 'snappen' de signalen niet, proberen ze dan maar op de gok te interpreteren en/of enhancen wat er vreselijk lelijk uitziet en vaak zeer laggy is. Een OSSC* (of andere gelijksoortige oplossingen) zorgt er 'in a nutshell' voor dat een tv een relatief hoog resolutie signaal krijgt wat ze WEL snappen.Exorcist schreef op maandag 22 februari 2021 @ 13:18:
[...]
Sommige moderne TV's hebben nog een verloopje voor SCART of bijv. component. Bij andere modellen kun je via HDMI een OSSC aansluiten en je oude(re) apparaten via SCART daarop aansluiten, al dan niet i.c.m. een RGB SCART schakelaar. Voor alles zijn wel (meerdere) opties te bedenken. De één alleen wat prijziger dan het ander
* = hou er overigens wel rekening met dat een ossc GEEN composite (de gele tulp stekkertjes) accepteert als invoer, dat moet echt een van de onderstaande zijn
AV1 (RGB-SCART)
This input supports video in RGBS, RGsB (sync on green) and YPbPr formats. Composite video, luma or composite sync can be used as a sync source in RGBS mode. External sync splitters or boosters are generally not required or recommended as there is a built-in sync filter & separator in the ADC frontend. The sync input has 75 ohm termination, so a TTL-level sync signal should not be directly connected to the OSSC in order to avoid unnecessarily stressing the source console and/or OSSC. A 470 ohm series resistor on the console side of the cable is generally a good solution when using cables which are wired for the TTL-level sync output of a console. The video inputs also have standard 75 ohm termination, so arcade boards may need extra resistors on the cable when connected directly without using a Supergun.
AV2 (Component)
The AV2 input is a set of three RCA connectors which supports both component video (YPbPr) and RGB (RGsB format).
AV3 (VGA)
The AV3 input is a VGA/HD-15 connector which supports video in RGBHV, RGBS (pin 13), RGsB and YPbPr formats. RGBHV and RGBS modes require clean TTL-level sync signals and cannot extract sync from composite video or luma. AV3 is best suited for high-quality input sources as video LPF functionality is limited (the AV1 and AV2 inputs are routed through a dedicated LPF chip). Therefore, it is generally recommended to connect older consoles and arcade boards to these other inputs.
Maar al vaker genoemd, 'my life in gaming' heeft geweldige youtube filmpjes over deze zaken. Met de search ga je absoluut linkjes vinden naar de exacte afleveringen.
10 second ninja DONE
[ Voor 32% gewijzigd door Bruiser op 22-02-2021 14:07 ]
qua langere termijn is rgb scart op een crt vrij goed. av is ook zo slecht nog niet al helemaal niet op een crtRedax schreef op maandag 22 februari 2021 @ 13:14:
[...]
Ah sorry, ik ging er blindelings vanuit dat er wel een oplossing zou zijn voor alle moderne platte tv's. Maar blijkbaar zit daar ook nog verschil in.
Qua moderne schermen zijn de oplossingen voor het beste beeld wat duurder. bijvoorbeel de analogue consoles of een frame meister. maar dan praten we wel over honderden euro's. ook wat goedkopere oplossingen maar dat zijn enkele voorbeelden
Maar het hangt van de persoon af hoeveel het verschil zal uitmaken. Een AV kabel is al een enorme upgrade tenopzicht van RF en vrij gemakkelijk.
[ Voor 8% gewijzigd door gast7 op 22-02-2021 16:49 ]
Hele goede herinneringen aan PSO 1&2 doordat je met de breedbandadapter de eerste softmod voor de Cube had. En het was nog een goede game ookLinksquest schreef op maandag 22 februari 2021 @ 08:47:
Verwijderd
Als je alleen een md2 wilt aansluiten dan is dit ook nog een optie:Redax schreef op maandag 22 februari 2021 @ 13:14:
[...]
https://www.retrogamingca...-HD-RAD2X-HDMI-480P-CABLE
Die is 48 pond. Als je meerdere retro consoles wilt aansluiten op de tv dan is een retrotink of ossc aanbevolen. Je bent dan een stuk goedkoper uit.
Man, wat een tijd was dat.. Laptopje ernaast, netwerkje instellen en dan Phoenix (IIRC) gebruiken om je games te streamenSh0ckTr00per schreef op maandag 22 februari 2021 @ 19:32:
[...]
Hele goede herinneringen aan PSO 1&2 doordat je met de breedbandadapter de eerste softmod voor de Cube had. En het was nog een goede game ook
Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski
Top net besteld en nu zelf even wat printjes laten maken!TomBraamhaar schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 07:32:
[...]
Ik heb deze: https://www.bol.com/nl/p/...ocialshare_pdp_androidapp
Ik ben trouwens blij met m'n Repro doosjes. Maar als geld niets uit zou maken heb ik ook liever origineel.
- Exorcist
- Niet online
Uitdrijvûrrrr!
- Commodore
- Amiga
- Zx spectrum
- Virtual boy
- Sony PlayStation
- Sony
- Sony PlayStation 3
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Nintendo DS
- Nintendo GameBoy
- Nintendo Wii
- MegaDrive
- RetroTINK
- Nintendo Game & Watch
- Nintendo DS
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Sony PlayStation TV
- RetroTINK 5X-Pro
- Dreamcast
- Game boy advance
- 16 bit
- Nintendo 64
- Saturn
- Game boy advance sp
- Retro
- Atari
- Sega
- Nintendo 3DS
- Consoles
De beide MD's aangesloten op de OSSC. Beeld (bij één). Weer terug op de CRT, geen beeld.
Blijkt dat ik de MD op AV3 heb aangesloten waarbij ik dacht dat dit AV2 was. Alleen AV1 en AV2 doen RGB...
:strip_exif()/f/image/JCRnJDiYi6qcRbakG9eez2ge.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/eNjl4dLwn1buirq17CWXbkg9.jpg?f=fotoalbum_large)
Ook opgelost. Vd week nog wel die andere MD testen of die het ook doet, zo nee, verder nagaan..maar ik ben weer even zoet
Volgens mij een paar weken terug hier ook al gemeld, maar ik heb m'n OSSC goed werkend gekregen met de Elgato HD60 Pro capture voor de Atari Lynx. De Lynx VGA output was 640x480 (of iig, de OSSC doet dat als output), en de Elgato kan daar niet mee omgaan. Dus door de OSSC output naar 720x480 te forceren (en daarna in m'n capture terug te brengen naar 640x480) fixt dit probleem.
Gisteren stond ik er ook even versteld van, dus om een idee te geven (screenshot vanuit m'n VOD van de stream die ik gisteren deed); dit is hoe crisp de capture is. Op de TV ziet het er geweldig uit, en het komt gewoon van de originele Lynx hardware

Echt zo veel beter dan m'n eerste Lynx capture setup, waarbij ik VGA naar Composite moest brengen, om het in de GV-USB2 te capturen.
FFXIV: Divyan Dawnborne | Switch FC: SW-8303-2261-5828 | Streamt obscure speedruns op Twitch
- Sagat
Is pappa x2!
- Nintendo Wii
- Sony PlayStation 3
- Nintendo DS
- RetroTINK
- MegaDrive
- Nintendo GameBoy
- Nintendo Game & Watch
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Sony PlayStation TV
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- RetroTINK 5X-Pro
- Nintendo DS
- Game boy advance
- 16 bit
- Dreamcast
- Nintendo 64
- Saturn
- Game boy advance sp
- Consoles
- Commodore
- Amiga
- Zx spectrum
- Virtual boy
- Nintendo Wii
- Nintendo 3DS
- Sony PlayStation
- Atari
- Retro
- Sega
- Sony
Breedbeeld strecthed! Boe! *Get the fire and pitchforks!*Exorcist schreef op maandag 22 februari 2021 @ 22:44:
* Exorcist slaat op het voorhoofd...
De beide MD's aangesloten op de OSSC. Beeld (bij één). Weer terug op de CRT, geen beeld.
Blijkt dat ik de MD op AV3 heb aangesloten waarbij ik dacht dat dit AV2 was. Alleen AV1 en AV2 doen RGB...![]()
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ook opgelost. Vd week nog wel die andere MD testen of die het ook doet, zo nee, verder nagaan..maar ik ben weer even zoet
=========================
Verder hier mensen die een famicom disk system hebben en gebruiken? Ik snapte de hype nooit zo goed maar las laatst dit
Cheap en luie bastard die ik ben ga ik echt niet voor de orginele hardware, niet in de laatste plaatst omdat ik ook vrees voor het eindige leven van magnetische media......maar ben wel intrigued! denk dat ik dit is ga uitproberen op de mister! Met name interesse in castevania want
op de mister speelt het heerlijk maar moet je iedere !#@$!#% keer beginnen vanaf level 1
op emulatie kan je per level saves maken (handig om te zoeken naar alle secretes) en achievements maar het speelt absoluut minder fijn dan mister.......ik zou eventueel misschien een betere/accuratere emulator kunnen zoeken maar vraag me af of je dan comp met retro achievements behoudt.......
mister en FDS lijkt me een leuke combi hoewel je dan uiteraard nog steeds geen cheevo's hebt, maar de game 'echt' uitspelen is met op dit moment meer waard de cheevo's.
10 second ninja DONE
Ik ben die fds games ook aan het uitproberen. Zitten wel leuke bij. Ik gebruik hiervoor de N8 Pro Everdrive. Kun je ook mooi je game savenSagat schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 10:37:
[...]
Breedbeeld strecthed! Boe! *Get the fire and pitchforks!*
=========================
Verder hier mensen die een famicom disk system hebben en gebruiken? Ik snapte de hype nooit zo goed maar las laatst dit
Cheap en luie bastard die ik ben ga ik echt niet voor de orginele hardware, niet in de laatste plaatst omdat ik ook vrees voor het eindige leven van magnetische media......maar ben wel intrigued! denk dat ik dit is ga uitproberen op de mister! Met name interesse in castevania want
op de mister speelt het heerlijk maar moet je iedere !#@$!#% keer beginnen vanaf level 1
op emulatie kan je per level saves maken (handig om te zoeken naar alle secretes) en achievements maar het speelt absoluut minder fijn dan mister.......ik zou eventueel misschien een betere/accuratere emulator kunnen zoeken maar vraag me af of je dan comp met retro achievements behoudt.......
mister en FDS lijkt me een leuke combi hoewel je dan uiteraard nog steeds geen cheevo's hebt, maar de game 'echt' uitspelen is met op dit moment meer waard de cheevo's.
Het hoeft voor mij allemaal niet super-cool en goed... Gewoon goed genoeg om lekker m'n oude spellen te spelen op een schermpje op m'n bureau.
Liege, liege, liegebeest!
- Exorcist
- Niet online
Uitdrijvûrrrr!
- Commodore
- Amiga
- Zx spectrum
- Virtual boy
- Sony PlayStation
- Sony
- Sony PlayStation 3
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Nintendo DS
- Nintendo GameBoy
- Nintendo Wii
- MegaDrive
- RetroTINK
- Nintendo Game & Watch
- Nintendo DS
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Sony PlayStation TV
- RetroTINK 5X-Pro
- Dreamcast
- Game boy advance
- 16 bit
- Nintendo 64
- Saturn
- Game boy advance sp
- Retro
- Atari
- Sega
- Nintendo 3DS
- Consoles
De OSSC ondersteunt geen composiet signaal! Zoals @Sagat eerder al aangaf: RGB, component en VGA.Liegebeest schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 12:53:
Whelp... ik vrees dat ik achter zo'n OSSC aan moetEens zien of ie persé RGB scart nodig heeft, of dat ik zonder ook maar enige zorg m'n SNES/MD/DC/PS2 er aan kan hangen.
Het hoeft voor mij allemaal niet super-cool en goed... Gewoon goed genoeg om lekker m'n oude spellen te spelen op een schermpje op m'n bureau.
- Sagat
Is pappa x2!
- Nintendo Wii
- Sony PlayStation 3
- Nintendo DS
- RetroTINK
- MegaDrive
- Nintendo GameBoy
- Nintendo Game & Watch
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Sony PlayStation TV
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- RetroTINK 5X-Pro
- Nintendo DS
- Game boy advance
- 16 bit
- Dreamcast
- Nintendo 64
- Saturn
- Game boy advance sp
- Consoles
- Commodore
- Amiga
- Zx spectrum
- Virtual boy
- Nintendo Wii
- Nintendo 3DS
- Sony PlayStation
- Atari
- Retro
- Sega
- Sony
Tsja er zijn echt talloze opties, maar als je gemakkelijk en goedkoop wil, is het misschien het overwegen waard om voor een pi te gaan. Controller vrijheid, hdmi en tientallen systemen die je goed kan emuleren tot en met ps1?Liegebeest schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 12:53:
Whelp... ik vrees dat ik achter zo'n OSSC aan moetEens zien of ie persé RGB scart nodig heeft, of dat ik zonder ook maar enige zorg m'n SNES/MD/DC/PS2 er aan kan hangen.
Als je toch de echte hardware wil blijven gebruiken dan misschien (als het weer mag
Als je toch toch voor je moderne tv gaat (en waarom niet, kleuren en formaat zijn groot voordeel) dan idd oplossing zoals eerder besproken overwegen. Succes in de keuze en we wachten ongeduldig op de foto's van je eind resultaat
10 second ninja DONE
Dankjewel, goed dat je het aangeeft.Exorcist schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 13:02:
[...]
De OSSC ondersteunt geen composiet signaal! Zoals @Sagat eerder al aangaf: RGB, component en VGA.
Ik overwoog het inderdaad. Zag stom genoeg laatst nog een klein TVtje langs de straat staan, had ik eigenlijk mee moeten sjouwen. Mja, m'n vrouw ziet me al aankomen; we hebben juist net een paar jaar geleden zo'n TVtje weg gedaan... Maar ja, het jeukt wel, de oude consoles hier in de kast.Sagat schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 13:12:
[...]
Als je toch de echte hardware wil blijven gebruiken dan misschien (als het weer mag) is kringloop winkel in duiken of hier v&a in de gaten houden voor crt tvtje, composite op crt is zelfs volgens mr retrorgb prima, en sommige puristen zweren hierbij omdat de meeste spellen gewoon gemaakt zijn met deze techniek in het achterhoofd.
[ Voor 58% gewijzigd door Liegebeest op 23-02-2021 13:21 ]
- Sagat
Is pappa x2!
- Nintendo Wii
- Sony PlayStation 3
- Nintendo DS
- RetroTINK
- MegaDrive
- Nintendo GameBoy
- Nintendo Game & Watch
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Sony PlayStation TV
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- RetroTINK 5X-Pro
- Nintendo DS
- Game boy advance
- 16 bit
- Dreamcast
- Nintendo 64
- Saturn
- Game boy advance sp
- Consoles
- Commodore
- Amiga
- Zx spectrum
- Virtual boy
- Nintendo Wii
- Nintendo 3DS
- Sony PlayStation
- Atari
- Retro
- Sega
- Sony
Zeker man! vrouwen waarderen het als je recycled! Dan denk je na over de wereld die je achterlaat voor je kinderen!Liegebeest schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 13:19:
[...]
Dankjewel, goed dat je het aangeeft.
[...]
Ik overwoog het inderdaad. Zag stom genoeg laatst nog een klein TVtje langs de straat staan, had ik eigenlijk mee moeten sjouwen. Mja, m'n vrouw ziet me al aankomen
net ≠ een paar jaar geleden; we hebben juist net een paar jaar geleden zo'n TVtje weg gedaan...
Ik weet natuurlijk niet wat je opties in huis zijn, (letterlijk en figuurlijkMaar ja, het jeukt wel, de oude consoles hier in de kast.
En hoewel mijn plasma (hopelijk tijdelijk) is uitgeleend vind ik dat ook een prachtig beeld.
Verder heeft natuurlijk iedereen heeft zijn eigen voorkeuren hierbij, maar ik hou in principe wel van lcd en dan artificial scanlines. Dus ja gelukkig heb ik genoeg opties.
Maar vandaar dus ook mijn pi suggestie, kan op de huiskamer tv en/of op een computer monitor en het is ook prima speelbaar. (Tenzij je echt zwaar purist bent.) Maar denk dat de meeste niet zullen klagen over de prijs kwaliteit verhouding van die oplossing.
10 second ninja DONE
Verwijderd
Je kan ook wel weg komen met een Retrotink of een ODV maar, als je toch gaat investeren in je hobby, dan kunnen wat kabeltjes er denk ik ook wel bij.
Keuzes genoeg, en je kan het zo gek maken als je zelf wil.
Hier ook een redelijk tijd alleen met composiet gespeelt. Tot de kast redelijk gevuld werd en er meer tijd achter de tv plaats vond. Heb ik als gevolg, geleidelijk aan de overgang naar scart rgb gemaakt.
In dit geval: niet.Keuzes genoeg, en je kan het zo gek maken als je zelf wil.
Ik heb zo veel dingen die ik wil doen en zo weinig tijd. Ik heb al twee maanden niet naar Genshin Impact gekeken! Ben buiten m'n werk vooral bezig met huishouden en studie en doe nu vooral een uurtje hier of daar wat lezen. Het is niet alsof ik elke week zit te gamen.
Ik hoopte daarom vooral om een simpele oplossing te hebben waarmee ik met minimale investering één van m'n bestaande rommel-schermen kan gebruiken... Achteraf realiseerde ik natuurlijk pas dat je aan een LCD paneeltje niet genoeg hebt
Verwijderd
Rertoarch werkt ook wel lekker. Sommige games zijn alleen al door de prijzen zo te spelen..
CRT hoekje all the way. Ik (retro) game alleen maar op een CRT, de beste ervaring imo.Sagat schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 15:18:
[...]
Zeker man! vrouwen waarderen het als je recycled! Dan denk je na over de wereld die je achterlaat voor je kinderen!
[...]
net ≠ een paar jaar geleden![]()
[...]
Ik weet natuurlijk niet wat je opties in huis zijn, (letterlijk en figuurlijk) maar een retrohoekje met een crt tv is wat mij betreft DE manier om de games te ervaren. Let wel ik geniet ook echt van gamen op mijn crappy lcd's schermpjes.
En hoewel mijn plasma (hopelijk tijdelijk) is uitgeleend vind ik dat ook een prachtig beeld.
Verder heeft natuurlijk iedereen heeft zijn eigen voorkeuren hierbij, maar ik hou in principe wel van lcd en dan artificial scanlines. Dus ja gelukkig heb ik genoeg opties.
Maar vandaar dus ook mijn pi suggestie, kan op de huiskamer tv en/of op een computer monitor en het is ook prima speelbaar. (Tenzij je echt zwaar purist bent.) Maar denk dat de meeste niet zullen klagen over de prijs kwaliteit verhouding van die oplossing.
Okay ik heb natuurlijk niet te klagen met een Sony BVM.
- Exorcist
- Niet online
Uitdrijvûrrrr!
- Commodore
- Amiga
- Zx spectrum
- Virtual boy
- Sony PlayStation
- Sony
- Sony PlayStation 3
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Nintendo DS
- Nintendo GameBoy
- Nintendo Wii
- MegaDrive
- RetroTINK
- Nintendo Game & Watch
- Nintendo DS
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Sony PlayStation TV
- RetroTINK 5X-Pro
- Dreamcast
- Game boy advance
- 16 bit
- Nintendo 64
- Saturn
- Game boy advance sp
- Retro
- Atari
- Sega
- Nintendo 3DS
- Consoles
De meesten hier hebben (inmiddels) wel een eigen ruimte/gamehok/mancave voor hun hobby. Is dat voor jou niet mogelijk? "We" zitten hier denk ik ook met meerderen in hetzelfde schuitje hoor. Werk, kinderen, studies, huishouden...maar hobby;s als deze heb je des te meer nodig voor de ontspanning.Liegebeest schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 19:45:
[...]
In dit geval: niet.
Ik heb zo veel dingen die ik wil doen en zo weinig tijd. Ik heb al twee maanden niet naar Genshin Impact gekeken! Ben buiten m'n werk vooral bezig met huishouden en studie en doe nu vooral een uurtje hier of daar wat lezen. Het is niet alsof ik elke week zit te gamen.
Ik hoopte daarom vooral om een simpele oplossing te hebben waarmee ik met minimale investering één van m'n bestaande rommel-schermen kan gebruiken... Achteraf realiseerde ik natuurlijk pas dat je aan een LCD paneeltje niet genoeg hebtWaar is je geluid? Anyway... Het wordt een stuk gemakkelijker: ik ga gewoon beneden in de huiskamer zitten. "Ik kan toch gewoon naar boven vluchten als ik er gek van wordt?", aldus vrouwlief.
Verwijderd
Helemaal in deze tijd tijdens een pandemie zijn dit soort ruimtes ideaal. Je zit ook dichter op elkaar, dus er zullen meer frustraties thuis zijn. Dan kan je even afzonderen in een ruimte zoals dat. Dat geeft ook weer rust.Exorcist schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 22:42:
[...]
De meesten hier hebben (inmiddels) wel een eigen ruimte/gamehok/mancave voor hun hobby. Is dat voor jou niet mogelijk? "We" zitten hier denk ik ook met meerderen in hetzelfde schuitje hoor. Werk, kinderen, studies, huishouden...maar hobby;s als deze heb je des te meer nodig voor de ontspanning.
- Exorcist
- Niet online
Uitdrijvûrrrr!
- Commodore
- Amiga
- Zx spectrum
- Virtual boy
- Sony PlayStation
- Sony
- Sony PlayStation 3
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Nintendo DS
- Nintendo GameBoy
- Nintendo Wii
- MegaDrive
- RetroTINK
- Nintendo Game & Watch
- Nintendo DS
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Sony PlayStation TV
- RetroTINK 5X-Pro
- Dreamcast
- Game boy advance
- 16 bit
- Nintendo 64
- Saturn
- Game boy advance sp
- Retro
- Atari
- Sega
- Nintendo 3DS
- Consoles
Zeker. Voor mij ook echt dé plek om tot rust te komen. En als je zelf tot rust komt, ben je weer meer opgeladen voor al je andere taken..dat is nu eenmaal de wisselwerking tussen ontspanning en verplichtingVerwijderd schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 22:52:
[...]
Helemaal in deze tijd tijdens een pandemie zijn dit soort ruimtes ideaal. Je zit ook dichter op elkaar, dus er zullen meer frustraties thuis zijn. Dan kan je even afzonderen in een ruimte zoals dat. Dat geeft ook weer rust.
Vooral met die aankomende zomerperiode, dat ik lekker de dakramen tegen elkaar open kan zetten en in dit hok genieten van een zonnetje en een pilsje, uiteraard met een controller in de andere hand
Daarom heb ik PSO gekochtSh0ckTr00per schreef op maandag 22 februari 2021 @ 19:32:
[...]
Hele goede herinneringen aan PSO 1&2 doordat je met de breedbandadapter de eerste softmod voor de Cube had. En het was nog een goede game ook
Ik heb het getest door Mario Sunshine over het netwerk te streamen... en vervolgens heb ik nooit meer wat met de softmod gedaan
Ik heb wel een paar maanden terug BIJNA een succesvolle Mario Kart Double Dash race gespeeld over het internet, maar op het moment dat we alles aan de praat hadden ging Xlink Kai offline
Met xlink kan je LAN spellen op je xbox, ps2, gamecube en recentere consoles online spelen.
Die Broadband adapters zijn inmiddels behoorlijk aan de prijs trouwens.
Ik zag laatst een image van iemand die acht Cube's had gelinkt dus dat leek mij wel leuk, tot ik inderdaad die huidige prijzen zag, jammer.walterg schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 23:29:
[...]
Die Broadband adapters zijn inmiddels behoorlijk aan de prijs trouwens.
Ik weet niet eens meer hoe ik er aan kom, maar ik heb er twee liggen. Het is jammer dat er zo weinig support voor is.Seroczynski schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 23:34:
[...]
Ik zag laatst een image van iemand die acht Cube's had gelinkt dus dat leek mij wel leuk, tot ik inderdaad die huidige prijzen zag, jammer.
Ik heb net een Twin Famicom van V&A geplukt. Hou er rekening mee dat de disk drives nogal fickle zijn.Seroczynski schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 12:39:
Speel wel FDS games, maar nog niet op OG hardware. Wil het wel graag hebben, en het is ook niet zo heel duur dus dat komt er nog wel binnenkort.
- Exorcist
- Niet online
Uitdrijvûrrrr!
- Commodore
- Amiga
- Zx spectrum
- Virtual boy
- Sony PlayStation
- Sony
- Sony PlayStation 3
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Nintendo DS
- Nintendo GameBoy
- Nintendo Wii
- MegaDrive
- RetroTINK
- Nintendo Game & Watch
- Nintendo DS
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Sony PlayStation TV
- RetroTINK 5X-Pro
- Dreamcast
- Game boy advance
- 16 bit
- Nintendo 64
- Saturn
- Game boy advance sp
- Retro
- Atari
- Sega
- Nintendo 3DS
- Consoles
Had hem een tijdje terug al via Limited Run, maar deze cover is veel mooier. Topspel ook (op de QTE's naVerwijderd schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 11:21:
Deze ps2 klassieker moest uiteraard in mijn collectie komen:
[Afbeelding]
Verwijderd
Even die limited run opgezocht, is dat deze: https://limitedrungames.c...n-331-indigo-prophecy-ps4Exorcist schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 11:25:
[...]
Had hem een tijdje terug al via Limited Run, maar deze cover is veel mooier. Topspel ook (op de QTE's na).
Ik heb hem voor hetzelfde geld en hier zit een kartonnen hoes bij, art book etc. en de cover is inderdaad mooier.
:strip_exif()/f/image/S8dBccgvAvKF4fEwSlT4wJMX.jpg?f=fotoalbum_large)
Gebeurt me niet vaak, maar helaas een repro n64 Mario Kart te pakken via MP. Tenminste lijkt mij duidelijk toch?
Stond als US game zonder vermelding van repro. Had zelf natuurlijk beter moeten opletten en moeten doorvragen (en wellicht weet de verkoper het niet). Heb gevraagd om een retour, maar nog niets gehoord. Denk gevalletje jammer dan. Was niet duur ofzo, maar zelf als verkoper zou ik een retour wel accepteren.
[ Voor 8% gewijzigd door 3style op 24-02-2021 12:01 ]
hoe zijn de labels van repro's tegenwoordig3style schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 12:00:
[Afbeelding]
Gebeurt me niet vaak, maar helaas een repro n64 Mario Kart te pakken via MP. Tenminste lijkt mij duidelijk toch?
Stond als US game zonder vermelding van repro. Had zelf natuurlijk beter moeten opletten en moeten doorvragen (en wellicht weet de verkoper het niet). Heb gevraagd om een retour, maar nog niets gehoord. Denk gevalletje jammer dan. Was niet duur ofzo, maar zelf als verkoper zou ik een retour wel accepteren.
Was daar iets op aan te merken qua print kwaliteit of gloss, of super gemakkelijk te spotten.
Die van de snes herken ik vaak wel. Deze was zo:gast7 schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 12:54:
[...]
hoe zijn de labels van repro's tegenwoordig
Was daar iets op aan te merken qua print kwaliteit of gloss, of super gemakkelijk te spotten.
:strip_exif()/f/image/QUq4ROymocx8fMLTLexGhb63.jpg?f=fotoalbum_large)
Achteraf kun je het wel zien.
Verwijderd
Player's choice logo klopt niet:3style schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 13:23:
[...]
Die van de snes herken ik vaak wel. Deze was zo:
[Afbeelding]
https://i.redd.it/c76fkk6ekjkz.jpg
Dergelijke aankopen verkoop ik altijd met de duidelijke vermelding dat het repro's zijn, niets aan te doen.
- Exorcist
- Niet online
Uitdrijvûrrrr!
- Commodore
- Amiga
- Zx spectrum
- Virtual boy
- Sony PlayStation
- Sony
- Sony PlayStation 3
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Nintendo DS
- Nintendo GameBoy
- Nintendo Wii
- MegaDrive
- RetroTINK
- Nintendo Game & Watch
- Nintendo DS
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Sony PlayStation TV
- RetroTINK 5X-Pro
- Dreamcast
- Game boy advance
- 16 bit
- Nintendo 64
- Saturn
- Game boy advance sp
- Retro
- Atari
- Sega
- Nintendo 3DS
- Consoles
Yes, die inderdaad. Jouw versie is veel mooier (en goedkoper, importeren uit de USA is nooit leukVerwijderd schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 11:35:
[...]
Even die limited run opgezocht, is dat deze: https://limitedrungames.c...n-331-indigo-prophecy-ps4
Ik heb hem voor hetzelfde geld en hier zit een kartonnen hoes bij, art book etc. en de cover is inderdaad mooier.
Uiteindelijk zou je verwachten dat de labels identiek zijn ook qua glos.3style schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 13:23:
[...]
Die van de snes herken ik vaak wel. Deze was zo:
[Afbeelding]
Fouten met het origineel zouden uiteindelijk verleden tijd moeten zijn denk ik. zijn het al bij de hele hoog kwaliteit repro's
Dan kan je het enkel herkennen als je ze openmaakt
Of ze moeten allemaal de megaman x 2 en x3 treatment krijgen waarbij ze originele japanse romboard gebruiken en labels die qua kwaliteit identiek zijn aan het origineel. Zelfs bij het openmaken lastig te herkennen.
In elk geval los van de fouten qua label. voelt het nepper aan plastic achtig tenopzichte van andere n64 labels of is het voor de rest haast identiek?
veel oudere repro's hadden een andere gloss waarbij het snel te zien was. ook de feel totaal ander materiaal
[ Voor 11% gewijzigd door gast7 op 24-02-2021 15:18 ]
Deze lijkt haast identiek. Maar ik had de scherpte en de aandacht hiervoor even niet bij de aankoop. Ik moet eerlijk zeggen dat ik het op MP niet heel vaak meemaak.gast7 schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 15:12:
[...]
Uiteindelijk zou je verwachten dat de labels identiek zijn ook qua glos.
Fouten met het origineel zouden uiteindelijk verleden tijd moeten zijn denk ik. zijn het al bij de hele hoog kwaliteit repro's
Dan kan je het enkel herkennen als je ze openmaakt
Of ze moeten allemaal de megaman x 2 en x3 treatment krijgen waarbij ze originele japanse romboard gebruiken en labels die qua kwaliteit identiek zijn aan het origineel. Zelfs bij het openmaken lastig te herkennen.
In elk geval los van de fouten qua label. voelt het nepper aan plastic achtig tenopzichte van andere n64 labels of is het voor de rest haast identiek?
veel oudere repro's hadden een andere gloss waarbij het snel te zien was. ook de feel totaal ander materiaal
Maar nu zie ik deze kabel https://www.tradergames.f...-neogeo-cd-new-96281.html
Zou dit verschil geven ?
Alvast bedankt
Rgb is ruim beter dan composite.
Daar heb je de drie kleuren over een aparte lijn lopen.
Bij composite is dat alles door 1 aansluiting (de gele).
Mijn ervaring is dat je de zweem kwijt bent. Bijvoorbeeld wit wat een stukje uitwast. Zelfde met rood.
Het gaat hierbij om de volgende 2 modellen:
20PF4121 en 20PF5121. Ze maken beiden gebruik van hetzelfde paneel, en dezelfde componenten op de printplaat die de aansturen regelt. Het enige verschil is de vormgeving/speakers.
:strip_exif()/f/image/033OqCtQptT9X8ivfKcUr9OO.jpg?f=fotoalbum_large)
Allereerst het LCD paneel:
type: LC201V02 SD B1
diameter: 20"
resolutie: 640x480
techniek: IPS
contrast: 800:1
Helderheid: 500 cd/m2.
Het paneel is flink helderder dan monitors van dezelfde afmeting. Kleuren zijn veel veller, en het contrast is ook stukken hoger dan de alternatieven, voor games maakt dit echt een wereld van verschil.
Er zijn bergen 480p games op de xbox, wii, gamecube, ps2, dreamcast verschenen die 1:1 perfect kunnen worden weergegeven. Voor 240p content kan je met 2x scaling ook verrassend goede resultaten behalen, zowel met als zonder scanlines.
De aansturing:
Philps heeft de volgende aansluitingen inbegrepen:
DVI-I (met HDCP) DVI/HDMI/VGA/Component zijn hier zonder actieve omzetting op aan te sluiten dmv een kabel of passieve adapter.
RGB Scart
S-video
composiet
Wat doet dit scherm goed:
Deinterlacing van 480i materiaal doet dit scherm uit zichzelf verrassend goed.
Hieronder ter illustratie een shot van Tekken Tag Tournament op de PS2 aangesloten via Component.
Ook verwerkt dit scherm correct 240p content. In de 240p testsuite is dit 1 van de weinige schermen die ik ben tegengekomen die er geen puinhoop van maakt.Zie hier onder een foto van de dropshadow test.
:strip_exif()/f/image/dwzbHLMV9m3MAoU8vwRtmbRL.jpg?f=fotoalbum_large)
Hele vrachten games zijn op deze manier prima speelbaar. Hang er een retrotink/ossc aan met 2x scaling, en voeg scanlines toe, en het resultaat is als volgt.
:strip_exif()/f/image/9TMuSr72fQ6tr3AL50gvIpdP.jpg?f=fotoalbum_large)
nadeel: bovengenoemde resultaten zijn alleen te behalen met 60hz content. 50hz word geinterpoleert, en het aantal beeldlijnen ligt hoger, waardoor het opschalen ook minder strak word omdat dit niet meer 1:1 of 2:1 gedaan kan worden. desondaks neemt dit niet weg bovenstaande voor heel mensen die geen CRT of plasma kunnen plaatsen een veel betere oplossing is dan de alternatieven de nu vaak gebruikt worden.
480p content komt echt het beste tot zijn recht op een 480p display. ze gaan op dit moment ook super goedkoop van de hand. Voor een bedrag tussen de 10,- en 20,- ben je klaar op marktplaats.
[ Voor 3% gewijzigd door gravitone op 24-02-2021 20:06 ]
Ik gaf het een tijdje terug al als tip: De Mega Drive 1 RGB kabel werkt ook op de Neo Geo AES. Aannemelijk dat die ook op de Neo Geo CD werkt, maar ik zou het nog even nakijkenelsympatico schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 18:28:
Ik heb nog een vraag over de Neogeo CD nu is die wit geel rood stekker in een scart blokje gestoken en zo men lcd tv in .
Maar nu zie ik deze kabel https://www.tradergames.f...-neogeo-cd-new-96281.html
Zou dit verschil geven ?
Alvast bedankt
Ik heb dat even nagekeken, en dat klopt niet helemaal. Ze gebruiken een net iets andere plug, een C vs. een U plug, waardoor je de pinnen gaat verbuigen.walterg schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 12:52:
[...]
Ik gaf het een tijdje terug al als tip: De Mega Drive 1 RGB kabel werkt ook op de Neo Geo AES. Aannemelijk dat die ook op de Neo Geo CD werkt, maar ik zou het nog even nakijken
- Sagat
Is pappa x2!
- Nintendo Wii
- Sony PlayStation 3
- Nintendo DS
- RetroTINK
- MegaDrive
- Nintendo GameBoy
- Nintendo Game & Watch
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Sony PlayStation TV
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- RetroTINK 5X-Pro
- Nintendo DS
- Game boy advance
- 16 bit
- Dreamcast
- Nintendo 64
- Saturn
- Game boy advance sp
- Consoles
- Commodore
- Amiga
- Zx spectrum
- Virtual boy
- Nintendo Wii
- Nintendo 3DS
- Sony PlayStation
- Atari
- Retro
- Sega
- Sony
Prachtige artstyle! Ik moet echt is gaan experimenteren met die msx core, na de pc engine/saturn misschien wel het beste (retro) systeem voor shmups? (oh wacht sharp X 68000 is er ook nognadd schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 21:08:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Eerste msx cover gemaakt dankzij onlyprints. Nu nog goede lijm vinden en netter snijden en mijn salamander is weer compleet 😃
10 second ninja DONE
Bedoel je het verschil tussen mega drive en neo geo in het algemeen of tussen neo geo aes en neo geo cd?Seroczynski schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 13:34:
[...]
Ik heb dat even nagekeken, en dat klopt niet helemaal. Ze gebruiken een net iets andere plug, een C vs. een U plug, waardoor je de pinnen gaat verbuigen.
Dus ik heb een leuke avond in het vooruit schiet.
Maar welk consoles zou ik nu als eerste gaan gebruiken
Super Nintendo
:strip_exif()/f/image/M4VrhC3GX5KexExv4ng12FZp.jpg?f=fotoalbum_large)
Nintendo 64 ( Nintendo 64 Pikachu Edition
(Super Mario 64 heb ik ook maar die zit nog in de Nintendo 64)Playstation 2 (Slim & FAT)
:strip_exif()/f/image/E37aFOXYdNvgmCsFmlBmYykk.jpg?f=fotoalbum_large)
Playstation Portable (PSP Model 2004)
:strip_exif()/f/image/DkUUK1mZSYnzgy1vUS55lKgb.jpg?f=fotoalbum_large)
Xbox360
:strip_exif()/f/image/aTyY9abNvqQYhMYyZiSk5roX.jpg?f=fotoalbum_large)
Playstation 3
Vake bei te bange
De Neo Geo AES en CD gebruiken een "C" DIN connector. Let hierbij vooral op pin 6 en 7.walterg schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 14:22:
[...]
Bedoel je het verschil tussen mega drive en neo geo in het algemeen of tussen neo geo aes en neo geo cd?

De Sega Mega Drive model 1 gebruikt een "U" DIN connector. Zie hier ook pin 6 en 7.

De kabels lijken dus erg veel op elkaar, en het zal ook wel werken. Maar pin 6 en 7 krijgen het zwaar te verdure.
Ik weet ook wel dat ik een beetje aan het azijnzeiken ben, maar ik heb er toch voor gekomen om even te wachten tot dat ik mijn specifieke RGB kabel voor de AES binnen had gekregen
Trouwens leuk om te zien dat we er nog steeds nieuwe mensen bij krijgen in dit topic. Welkom allen
[ Voor 6% gewijzigd door Seroczynski op 25-02-2021 14:37 ]
- Sagat
Is pappa x2!
- Nintendo Wii
- Sony PlayStation 3
- Nintendo DS
- RetroTINK
- MegaDrive
- Nintendo GameBoy
- Nintendo Game & Watch
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Sony PlayStation TV
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- RetroTINK 5X-Pro
- Nintendo DS
- Game boy advance
- 16 bit
- Dreamcast
- Nintendo 64
- Saturn
- Game boy advance sp
- Consoles
- Commodore
- Amiga
- Zx spectrum
- Virtual boy
- Nintendo Wii
- Nintendo 3DS
- Sony PlayStation
- Atari
- Retro
- Sega
- Sony
SNES!angerfist-yentl schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 14:32:
Vandaag mijn Retro consoles uit opslag gehaald (had geen ruimte ervoor helaas)
Maar welk consoles zou ik nu als eerste gaan gebruiken
Seriously tho, veel leuke spulletjes and games, maar betwijfel of the snes ooit van de troon van fave console ever, bij mij gestoten zal worden
10 second ninja DONE
Verwijderd
No love for Sega!!!angerfist-yentl schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 14:32:
Maar welk consoles zou ik nu als eerste gaan gebruiken![]()
Super Nintendo
[Afbeelding]
Nintendo 64 ( Nintendo 64 Pikachu Edition)
[Afbeelding] (Super Mario 64 heb ik ook maar die zit nog in de Nintendo 64)
Playstation 2 (Slim & FAT)
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Xbox360
[Afbeelding]
Playstation 3
[Afbeelding]
N64 natuurlijk!angerfist-yentl schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 14:32:
Super Nintendo
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Xbox360
[Afbeelding]
Playstation 3
[Afbeelding]
Verwijderd
Dreamcast!!!Sagat schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 16:16:
[...]
SNES!![]()
Seriously tho, veel leuke spulletjes and games, maar betwijfel of the snes ooit van de troon van fave console ever, bij mij gestoten zal worden
Ligt aan de keuze games, ik zie leuke titels voor een geweldige avond op meerdere systeem, hoewel mijn keuze persoonlijk op SNES en N64 vallen.angerfist-yentl schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 14:32:
Super Nintendo
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Xbox360
[Afbeelding]
Playstation 3
[Afbeelding]
Every Game has A Story, Only One is A Legend.
Verrek, je hebt gelijk! Goede tip. Ik ga ophouden met het geven van dat adviesSeroczynski schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 14:34:
[...]
De Neo Geo AES en CD gebruiken een "C" DIN connector. Let hierbij vooral op pin 6 en 7.
[Afbeelding]
De Sega Mega Drive model 1 gebruikt een "U" DIN connector. Zie hier ook pin 6 en 7.
[Afbeelding]
De kabels lijken dus erg veel op elkaar, en het zal ook wel werken. Maar pin 6 en 7 krijgen het zwaar te verdure.
Ik weet ook wel dat ik een beetje aan het azijnzeiken ben, maar ik heb er toch voor gekomen om even te wachten tot dat ik mijn specifieke RGB kabel voor de AES binnen had gekregen
Trouwens leuk om te zien dat we er nog steeds nieuwe mensen bij krijgen in dit topic. Welkom allen
- Exorcist
- Niet online
Uitdrijvûrrrr!
- Commodore
- Amiga
- Zx spectrum
- Virtual boy
- Sony PlayStation
- Sony
- Sony PlayStation 3
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Nintendo DS
- Nintendo GameBoy
- Nintendo Wii
- MegaDrive
- RetroTINK
- Nintendo Game & Watch
- Nintendo DS
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Sony PlayStation TV
- RetroTINK 5X-Pro
- Dreamcast
- Game boy advance
- 16 bit
- Nintendo 64
- Saturn
- Game boy advance sp
- Retro
- Atari
- Sega
- Nintendo 3DS
- Consoles
:strip_exif()/f/image/QCFk999trHBPJ9nhPEnMgPBo.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/wIltCyASwqVqvErTJQ8NJ5Qu.jpg?f=fotoalbum_large)
De CRT in de bijkeuken maar gebruikt om een plekje te geven aan de NES. Binnenkort maar 's een fatsoenlijk meubel zoeken wat een kilo of 500 kan hebben
@Sagat JA 4:3 STRETCHED, IK WEET HET
- Exorcist
- Niet online
Uitdrijvûrrrr!
- Commodore
- Amiga
- Zx spectrum
- Virtual boy
- Sony PlayStation
- Sony
- Sony PlayStation 3
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Nintendo DS
- Nintendo GameBoy
- Nintendo Wii
- MegaDrive
- RetroTINK
- Nintendo Game & Watch
- Nintendo DS
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Sony PlayStation TV
- RetroTINK 5X-Pro
- Dreamcast
- Game boy advance
- 16 bit
- Nintendo 64
- Saturn
- Game boy advance sp
- Retro
- Atari
- Sega
- Nintendo 3DS
- Consoles
JazekerSeroczynski schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 21:38:
Er zit toch wel gewoon een format functie op, dat je 4:3 content correct weergeven kan?
:strip_exif()/f/image/OeehPVXq9PndePx0nrJWN7jt.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/224t0B2BioiRZqReyn7TvR2i.jpg?f=fotoalbum_large)
/
Pluspunten trouwens wie alle titels kan raden (of weet
[ Voor 67% gewijzigd door Exorcist op 25-02-2021 22:06 ]
Verwijderd
Snakes revengeExorcist schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 21:35:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
De CRT in de bijkeuken maar gebruikt om een plekje te geven aan de NES. Binnenkort maar 's een fatsoenlijk meubel zoeken wat een kilo of 500 kan hebben
@Sagat JA 4:3 STRETCHED, IK WEET HET
- Exorcist
- Niet online
Uitdrijvûrrrr!
- Commodore
- Amiga
- Zx spectrum
- Virtual boy
- Sony PlayStation
- Sony
- Sony PlayStation 3
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Nintendo DS
- Nintendo GameBoy
- Nintendo Wii
- MegaDrive
- RetroTINK
- Nintendo Game & Watch
- Nintendo DS
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Sony PlayStation TV
- RetroTINK 5X-Pro
- Dreamcast
- Game boy advance
- 16 bit
- Nintendo 64
- Saturn
- Game boy advance sp
- Retro
- Atari
- Sega
- Nintendo 3DS
- Consoles
Klopt
/
PS1 emulatie op de Xbox One heb ik nu eindelijk ook "onder controle"
[ Voor 60% gewijzigd door Exorcist op 25-02-2021 22:18 ]
Shadowgate?Exorcist schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 21:44:
[...]
Jazeker
[Afbeelding]
[Afbeelding]
/
Pluspunten trouwens wie alle titels kan raden (of weet) op Ducktales na
- Exorcist
- Niet online
Uitdrijvûrrrr!
- Commodore
- Amiga
- Zx spectrum
- Virtual boy
- Sony PlayStation
- Sony
- Sony PlayStation 3
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Nintendo DS
- Nintendo GameBoy
- Nintendo Wii
- MegaDrive
- RetroTINK
- Nintendo Game & Watch
- Nintendo DS
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Sony PlayStation TV
- RetroTINK 5X-Pro
- Dreamcast
- Game boy advance
- 16 bit
- Nintendo 64
- Saturn
- Game boy advance sp
- Retro
- Atari
- Sega
- Nintendo 3DS
- Consoles
Nope
Hmm, dan is het iets wat er op lijkt.
Nooit geweten dat Shadowgate deel uitmaakte van een reeks.
- Exorcist
- Niet online
Uitdrijvûrrrr!
- Commodore
- Amiga
- Zx spectrum
- Virtual boy
- Sony PlayStation
- Sony
- Sony PlayStation 3
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Nintendo DS
- Nintendo GameBoy
- Nintendo Wii
- MegaDrive
- RetroTINK
- Nintendo Game & Watch
- Nintendo DS
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Sony PlayStation TV
- RetroTINK 5X-Pro
- Dreamcast
- Game boy advance
- 16 bit
- Nintendo 64
- Saturn
- Game boy advance sp
- Retro
- Atari
- Sega
- Nintendo 3DS
- Consoles
Netjes, ja, Deja Vu. Geweldig spel voor liefhebbers van het genre
Every Game has A Story, Only One is A Legend.
- Sagat
Is pappa x2!
- Nintendo Wii
- Sony PlayStation 3
- Nintendo DS
- RetroTINK
- MegaDrive
- Nintendo GameBoy
- Nintendo Game & Watch
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Sony PlayStation TV
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- RetroTINK 5X-Pro
- Nintendo DS
- Game boy advance
- 16 bit
- Dreamcast
- Nintendo 64
- Saturn
- Game boy advance sp
- Consoles
- Commodore
- Amiga
- Zx spectrum
- Virtual boy
- Nintendo Wii
- Nintendo 3DS
- Sony PlayStation
- Atari
- Retro
- Sega
- Sony
Haha ik krijg er idd jeuk van NU maar vroeger keer ik alle tv ook in breedbeeld, weet dat een maat van me er altijd over klaagde terwijl ik het simpelweg niet zagExorcist schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 21:44:
[...]
Jazeker
[Afbeelding]
[Afbeelding]
/
@Seroczynski maar idd als die 4:3 functie erop zit waarom niet gebruiken dan?
10 second ninja DONE
Verwijderd
Maar ik snap wel als je veel 4:3 spellen speelt op die breedbeeld, dan is het een beetje zonde dat je een dergelijke tv hebt gekocht als je niet het volledige beeld gebruikt.
- Sagat
Is pappa x2!
- Nintendo Wii
- Sony PlayStation 3
- Nintendo DS
- RetroTINK
- MegaDrive
- Nintendo GameBoy
- Nintendo Game & Watch
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Sony PlayStation TV
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- RetroTINK 5X-Pro
- Nintendo DS
- Game boy advance
- 16 bit
- Dreamcast
- Nintendo 64
- Saturn
- Game boy advance sp
- Consoles
- Commodore
- Amiga
- Zx spectrum
- Virtual boy
- Nintendo Wii
- Nintendo 3DS
- Sony PlayStation
- Atari
- Retro
- Sega
- Sony
N64, de master of controverse......2e geweldige first party games met zelde ocarina en sm64....alle rare platformers en dan de mp.....mariokart, en goldeneye/perferct dark........en toch vind ik het niets! Nou ja, gisteren nog even wat mario64 gedaan en vermaak me absoluut hoor, maar back in de day was ik heel snel aan de (toegegeven voor de tijd geweldige!) 3d gewend en bleeft de gedacht over 'het speelt niet als 2d mario' en dat mag en moet misschien zelfs, maar het was voor mij een ander spel geworden, en zelfde geld voor zelda, goed al 1000x benoemd hier dit (Sorry regulars!Linksquest schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 18:02:
[...]
Ligt aan de keuze games, ik zie leuke titels voor een geweldige avond op meerdere systeem, hoewel mijn keuze persoonlijk op SNES en N64 vallen.
Leuke stelling die ik laatst op twitter zag......
De mega/sega cd library is beter dan die van de n64
Ben wel benieuwd hoe jullie hier tegenaan kijken, inititeel als ouwe nintendo fanboy ging mijn haren hiervan overeind staan.....maar. Hoewel die n64 imho met die games 'objectief gezien' dus ja metacritic cijfers i guess, meer tripple a games heeft......denk ik idd dat je met de mega cd meer variatie hebt? Dus mja......denk dat ik het er wel soort van mee eens ben (hoewel mijn antwoord eigenlijk is dat ik het beide maar beperkte libraries vind, maar dat is te makkelijk
Let wel, ik vergelijk hierbij ALLEEN de games van de Sega cd, als je de gewone megadrive library meeneemt is het gelijk einde verhaal voor de n64......imho.
Maar goed ik gooi hem in een poll!
Poll: Welke console heeft de betere library?
• Nintendo N64
• Mega/Sega CD
Ook een poll maken? Klik hier
10 second ninja DONE
Mijn bericht daarin:
I think the Sega CD has more unique games. Anything good on N64 was done better on later consoles.
Plus I have no nostalgia for the N64 and first gen 3D aged poorly.
Dus een combinatie nostalgie voor Sega CD en een gebrek daaraan voor de N64. Op basis van andere metrics zou de N64 het zeker winnen.
Verwijderd
Nee ik vind N64 qua games dan heer en meester. Hier zijn daadwerkelijk veel parels op uitgekomen, o.a. Goldeneye, Super mario 64, Perfect Dark, Zelda games, Paper mario, Conker bad fur day, Mario kart 64, Rogue squadron, Wave race 64, Turok, Star wars shadows of the empire etc. Dit soort iconische titels zie ik totaal niet terug. Er zijn nou niet echt games uitgekomen op de mega cd waar mensen het nu nog over hebben.
Kan het niet beter verwoorden. De N64 wint in mijn ogen met een voorsprong.Verwijderd schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 11:24:
Eerlijk gezegd vind ik de Megacd totaal geen toegevoegde waarde hebben op de megadrive. Spellen zijn snel in elkaar gezet. Veel zijn FMV games met wat quicktime events. Sommige games zijn directe ports van de megadrive waarbij er alleen muziek is toegevoegd.
Nee ik vind N64 qua games dan heer en meester. Hier zijn daadwerkelijk veel parels op uitgekomen, o.a. Goldeneye, Super mario 64, Perfect Dark, Zelda games, Paper mario, Conker bad fur day, Mario kart 64, Rogue squadron, Wave race 64, Turok, Star wars shadows of the empire etc. Dit soort iconische titels zie ik totaal niet terug. Er zijn nou niet echt games uitgekomen op de mega cd waar mensen het nu nog over hebben.
- Sagat
Is pappa x2!
- Nintendo Wii
- Sony PlayStation 3
- Nintendo DS
- RetroTINK
- MegaDrive
- Nintendo GameBoy
- Nintendo Game & Watch
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Sony PlayStation TV
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- RetroTINK 5X-Pro
- Nintendo DS
- Game boy advance
- 16 bit
- Dreamcast
- Nintendo 64
- Saturn
- Game boy advance sp
- Consoles
- Commodore
- Amiga
- Zx spectrum
- Virtual boy
- Nintendo Wii
- Nintendo 3DS
- Sony PlayStation
- Atari
- Retro
- Sega
- Sony
Ja jullie zeggen in principe exact wat ik al (probeerde iig) te verwoorden. Maar bekijk het is vanuit deze hoek, 3d platformers zijn niet echt je ding. FPS op console vind je niets, dan valt een hoop van het goede van de n64 weg....dan is het voornamelijk party games vs diepte van library.......en ik denk echt dat je meer variatie dan vind op de sega cd.TomBraamhaar schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 11:27:
[...]
Kan het niet beter verwoorden. De N64 wint in mijn ogen met een voorsprong.
shmups, fmv, platformers, action rpg's.....hell ik denk dat mk2 op sega cd beter is dan elke 2d (en mogelijk 3d) fighter op de n64 (smash vind ik nog steeds meer een party game dan een fighter sorry)
En dan games als Ecco en nba jam.....
10 second ninja DONE
Laat maar, al geraden.Exorcist schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 21:44:
[...]
Jazeker
[Afbeelding]
[Afbeelding]
/
[ Voor 3% gewijzigd door Jumpman op 26-02-2021 11:42 ]
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
Verwijderd
Volgens mij zijn er naast platform games ook genoeg andere games te vinden op de N64:Sagat schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 11:34:
[...]
Ja jullie zeggen in principe exact wat ik al (probeerde iig) te verwoorden. Maar bekijk het is vanuit deze hoek, 3d platformers zijn niet echt je ding. FPS op console vind je niets, dan valt een hoop van het goede van de n64 weg....dan is het voornamelijk party games vs diepte van library.......en ik denk echt dat je meer variatie dan vind op de sega cd.
shmups, fmv, platformers, action rpg's.....hell ik denk dat mk2 op sega cd beter is dan elke 2d (en mogelijk 3d) fighter op de n64 (smash vind ik nog steeds meer een party game dan een fighter sorry)
En dan games als Ecco en nba jam.....
Rogue squadron
Wave race 64
Mario kart 64
Starfox 64
Paper mario (rpg)
Shadows of the empire
1080 snowboarding
Blast corps
Mortal kombat
Castlevania
Fifa games
Killer instinct gold
Jet Force Gemini
Etc
Volgens mij is er in elk genre wel wat te vinden op de N64. Het is echt niet alleen maar FPS of platformers
Daarnaast is de library van mega cd redelijk beperkt qua aantallen. In Europa volgens mij niet meer dan 100
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2021 11:53 ]
Snatcher, Lunar, Shining Force, Popful Mail, Keio Flying Squadron, Night Trap (geen beste game maar hij is zelfs op PS4 uitgekomen, dus mensen hebben het er wel nog over[b]snefkens in "Goeie oude (retro) consoles deel 13"Er zijn nou niet echt games uitgekomen op de mega cd waar mensen het nu nog over hebben.
Verwijderd
Snatcher is niet een originele mega cd game. Deze game komt van de MSX-2 af.walterg schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 12:27:
[...]
Snatcher, Lunar, Shining Force, Popful Mail, Keio Flying Squadron, Night Trap (geen beste game maar hij is zelfs op PS4 uitgekomen, dus mensen hebben het er wel nog over), de beste versie van Final Fight buiten de Arcade versie, Dark Wizard, Sonic CD (staat ook op Steam en is zelfs op Android uitgekomen).
Maar naast Night trap en Sonic cd ken ik de rest van de games niet die je opnoemt eerlijk gezegd. Wellicht niet mijn genre, maar ze komen mij ook niet bekend voor. Ik vraag mij ook af of dat games zijn waar mensen het nog vaak over hebben, want ik heb ze zelf nog nooit ergens voorbij zien komen op tweakers of Reddit etc.
N64 was best allergish voor 2d games dus als 3d niet je ding is zou je de sega mega cd de eerste plek kunnen geven.
Maar hij staat in alle regio's niet echt bekend als een van de betere consoles een veel kleinere library in zelfs japan dan de N64
Je kan beter een andere 2d console pakken.
De beste non arcade versie van final fight is de Sharp X68000 een zeer groot verschil tenopzichte van de sega cd versie. bijna arcade perfect
Ik kende het apparaat niet, maar blijkbaar is het een de facto CPS dev kit, dus fair enoughgast7 schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 12:31:
De beste non arcade versie van final fight is de Sharp X68000 een zeer groot verschil tenopzichte van de sega cd versie. bijna arcade perfect
De library is minder mainstream dan de N64, maar er is zeker meer dan alleen FMV jank en Mega Drive games met CD audioVerwijderd schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 12:30:
[...]
Snatcher is niet een originele mega cd game. Deze game komt van de MSX-2 af.
Maar naast Night trap en Sonic cd ken ik de rest van de games niet die je opnoemt eerlijk gezegd. Wellicht niet mijn genre, maar ze komen mij ook niet bekend voor. Ik vraag mij ook af of dat games zijn waar mensen het nog vaak over hebben, want ik heb ze zelf nog nooit ergens voorbij zien komen op tweakers of Reddit etc.
En wat Snatcher betreft: Ik denk dat je dat nu een remake zou noemen, maar inderdaad, dat was geen exclusieve titel.
Wellicht een beetje vergelijkbaar met het verschil tussen Mario Kart en Mario Kart 64
[ Voor 5% gewijzigd door walterg op 26-02-2021 12:39 ]
Fifa? Je vergeet een van de beste andere footie games: International Superstar Soccer 64Verwijderd schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 11:42:
[...]
Volgens mij zijn er naast platform games ook genoeg andere games te vinden op de N64:
Rogue squadron
Wave race 64
Mario kart 64
Starfox 64
Paper mario (rpg)
Shadows of the empire
1080 snowboarding
Blast corps
Mortal kombat
Castlevania
Fifa games
Killer instinct gold
Jet Force Gemini
Etc
Volgens mij is er in elk genre wel wat te vinden op de N64. Het is echt niet alleen maar FPS of platformers
Daarnaast is de library van mega cd redelijk beperkt qua aantallen. In Europa volgens mij niet meer dan 100
Dit topic is gesloten.
![]()
Let op, dit topic is om retro gaming en al haar facetten te bespreken, het is echter NIET de bedoeling om
- Games aan te schaffen (ruilen/lenen/etc.) van/via mede tweakers.
- Games te verkopen.
- Te vragen wat een game of console waard is.
- Een V&A advertentie te promoten.
- Dit topic is voor en door verzamelaars, s.v.p. geen opmerkingen ala 'Oh wat veel, speel je dat allemaal?' Dat voegt niets toe.
:strip_exif()/f/image/jF7cXdI2W3b1PbGoYFTlckZz.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/KWyohLSYbLFk7QEJlUuomt6y.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/eEcByTT7oaSfKo1npFzeMLhD.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/kDKJdjFndJQI7md93o98dlr3.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/7133ORFohVfxxhjFTicOqCuF.jpg?f=fotoalbum_large)