Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Verwijderd

walterg schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 12:38:
[...]
De library is minder mainstream dan de N64, maar er is zeker meer dan alleen FMV jank en Mega Drive games met CD audio :)

En wat Snatcher betreft: Ik denk dat je dat nu een remake zou noemen, maar inderdaad, dat was geen exclusieve titel.

Wellicht een beetje vergelijkbaar met het verschil tussen Mario Kart en Mario Kart 64 ;)
Klopt minder mainstream inderdaad. Maar ik reageerde er meer op omdat we het hadden over games waar mensen nu nog over praten. En dat is buiten Sonic-CD en Night trap zeer beperkt.

En Sonic-CD is ook niet anders dan een megadrive game met cd muziek eerlijk gezegd.

Verwijderd

3style schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 12:47:
[...]

Fifa? Je vergeet een van de beste andere footie games: International Superstar Soccer 64 :)
hahaha erg stom van mij inderdaad. Ik speel tegenwoordig altijd PES en vroeger op de N64 altijd world cup 98. Dus was helemaal vergeten dat ISS er toen ook al was.

• walterg
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 09:12
3style schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 12:47:
[...]

Fifa? Je vergeet een van de beste andere footie games: International Superstar Soccer 64 :)
Ik was toch altijd meer van de ISS op de Playstation. Gek genoeg kwamen die van verschillende Konami teams. Overigens heb ik volgens mij elke versie van ISS/PES gekocht sinds ISS Pro, inclusief de huidige versie :)

[ Voor 14% gewijzigd door walterg op 26-02-2021 12:50 ]

Verwijderd

Is het niet beter om de dreamcast met de N64 te vergelijken? Volgens mij zijn er evenveel games op uitgebracht. Zitten ongeveer in dezelfde periode qua release (scheelt volgens mij 2 jaar). En beide zijn meer op 3d gericht.
Sagat schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 10:59:
[...]

@Seroczynski maar idd als die 4:3 functie erop zit waarom niet gebruiken dan? :+
Heel simpel: ik háát zwarte balken, met welke reden ze er ook zijn (in games). Zeker balken aan weerszijden. Dan neem ik het ietwat uit proporties getrokken beeld voor lief :)

@snefkens ik vind het sowieso een gekke vergelijking, de MegaCD en de N64..dat is als de Nintendo Super Scope vergelijken met de PS1 :P

[ Voor 15% gewijzigd door Exorcist op 26-02-2021 13:15 ]

Exorcist schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 13:13:
[...]

Heel simpel: ik háát zwarte balken, met welke reden ze er ook zijn (in games). Zeker balken aan weerszijden. Dan neem ik het ietwat uit proporties getrokken beeld voor lief :)

@snefkens ik vind het sowieso een gekke vergelijking, de MegaCD en de N64..dat is als de Nintendo Super Scope vergelijken met de PS1 :P
Heb de stelling niet zelf bedacht he, dat was snesdrunk...volgens mij yt tip die ik van jou gekregen heb! ;)

10 second ninja DONE

Verwijderd

Exorcist schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 13:13:
[...]

Maar dat probleem zal je nu ook ervaren met bioscoop films die je thuis kijkt. Die zijn altijd in 21:9 opgenomen, waardoor je alsnog boven en onder zwarte balken krijgt.

Eens dat ik de vergelijking ook niet helemaal snap. De superscope dan noem je wat, ik snap echt niet dat ze van de zapper waren afgestapt...

• gast7
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 10-11 14:42
Ik snap het wel

visueel gezien een groot geweer vs een pistooltje.

Een kind zou toch eerder voor de super scope gaan als we de gameplay negeren.

Overigens Battle clash serie is best aardig

Sega menacer hetzelfde overigens.

Verwijderd

gast7 schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 13:46:
Ik snap het wel

visueel gezien een groot geweer vs een pistooltje.

Een kind zou toch eerder voor de super scope gaan als we de gameplay negeren.

Overigens Battle clash serie is best aardig

Sega menacer hetzelfde overigens.
Als kind vond ik dus die superscope helemaal niks, al toen ik hem de eerste keer zag. De zapper daarentegen heb ik altijd erg leuk gevonden ook qua uiterlijk.

• gast7
Verwijderd schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 13:48:
[...]

Als kind vond ik dus die superscope helemaal niks, al toen ik hem de eerste keer zag. De zapper daarentegen heb ik altijd erg leuk gevonden ook qua uiterlijk.
Ik denk dat ik als kind hard voor de super scope ging. De zapper ziet er veel minder vet uit.

Vergelijken we nu echt de vette super scope met een mini pistool de nes zapper? dat is geen competitie,de nes zapper lijkt op een stuk speelgoed voor kleine kinderen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0YAtcQUjwvRFOZ9GKSqS55wUCFo=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):gifsicle():strip_exif()/f/image/hETwktoeoqgDDM6VEu8AA4SE.gif?f=user_large

Waarom zou een kind voor de nes zapper gaan als de super scope er veel beter uitzag, de super scope was de rage voor de grote jongens. 8)

Verwijderd

gast7 schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 14:04:
[...]

Ik denk dat ik als kind hard voor de super scope ging. De zapper ziet er veel minder vet uit.

Vergelijken we nu echt de vette super scope met een mini pistool de nes zapper? dat is geen competitie, lijkt op een stuk speelgoed voor kleine kinderen.

[Afbeelding]

[YouTube: Nintendo Zapper Commercial]

[YouTube: Super Scope 6 for Super Nintendo, (1992) TV Commercial]

Waarom zou een kind voor de nes zapper gaan als de super scope er veel beter uitzag, de super scope was de rage. 8)
Als je overal naar de light guns kijkt dan is er alleen bij de super nintendo en de megadrive dat ze een uitstapje hebben gedaan naar de bazooka vorm. Elke andere light gun daarna is vergelijkbaar met de zapper van de nes of als die van de master system. Volgens mij was die super scope ook totaal niet succesvol omdat kinderen hem nou juist volledig links lieten liggen.

• gast7
Verwijderd schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 14:07:
[...]

Als je overal naar de light guns kijkt dan is er alleen bij de super nintendo en de megadrive dat ze een uitstapje hebben gedaan naar de bazooka vorm. Elke andere light gun daarna is vergelijkbaar met de zapper van de nes of als die van de master system. Volgens mij was die super scope ook totaal niet succesvol omdat kinderen hem nou juist volledig links lieten liggen.
later light guns waren een super niche op nieuwere consoles. het zijn niet meer de tijden voor light gun games. Dit waren de enige tijdens waarin ze echt mainstream waren.

Menacer en super scope had best goeie sales. die standaard carts die er bij beide opzaten zijn super common. menacer en super scope zijn niet bepaald uncommon.

[ Voor 6% gewijzigd door gast7 op 26-02-2021 14:10 ]

• TomBraamhaar
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 22:27
Verwijderd schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 11:42:
[...]

Volgens mij zijn er naast platform games ook genoeg andere games te vinden op de N64:

Rogue squadron
Wave race 64
Mario kart 64
Starfox 64
Paper mario (rpg)
Shadows of the empire
1080 snowboarding
Blast corps
Mortal kombat
Castlevania
Fifa games
Killer instinct gold
Jet Force Gemini

Etc

Volgens mij is er in elk genre wel wat te vinden op de N64. Het is echt niet alleen maar FPS of platformers

Daarnaast is de library van mega cd redelijk beperkt qua aantallen. In Europa volgens mij niet meer dan 100
Ocarina of Time
majora's Maak

Verwijderd

gast7 schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 14:09:
[...]

later light guns waren een super niche op nieuwere consoles. het zijn niet meer de tijden voor light gun games. Dit waren de enige tijdens waarin ze echt mainstream waren.

Menacer en super scope had best goeie sales. die standaard carts die er bij beide opzaten zijn super common.
Ik lees toch dit op Wikipedia:

The successor to the NES Zapper, the Super Scope was released in North America and the PAL region in 1992, followed by a limited release in Japan in 1993 due to a lack of consumer demand

In Japan is die dus gelimiteerd gereleased omdat er gewoon simpel weg geen vraag naar was. Ook in Europa en Amerika niet.

Volgens mij waren light guns later niet echt een niche. Niet meer of minder dan op de nes of de supernes. Op de nes en de supernes zijn er ook maar een handje vol games gemaakt. Daarna zijn er genoeg light guns geweest, zoals de succesvolle Guncon 1 en 2 (o.a. Time crisis). Daarnaast hebben veel consoles een light gun gehad, saturn met house of the dead, dreamcast ook met house of the dead etc.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2021 14:15 ]

• gast7
Verwijderd schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 14:11:
[...]

Ik lees toch dit op Wikipedia:

The successor to the NES Zapper, the Super Scope was released in North America and the PAL region in 1992, followed by a limited release in Japan in 1993 due to a lack of consumer demand

In Japan is die dus gelimiteerd gereleased omdat er gewoon simpel weg geen vraag naar was. Ook in Europa en Amerika niet.
toch bijna 2 miljoen exemplaren verkocht wat voor snes tijdperk niet mis is

Ging mij vooral om het uiterlijk overigens niet de gameplay het zag er vrij vet uit. Grotere accesoires zijn nooit handig voor games een gun is makkelijker qua gebruik het is niet heel onlogisch dat ze dit idee niet verder hebben uitgewerkt

Hoewel ze nu wel bezig zijn om grotere geweren te gebruiken met virtual reality om het realistscher te maken.

Verwijderd

gast7 schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 14:15:
[...]

toch bijna 2 miljoen exemplaren verkocht wat voor snes tijdperk niet mis is

Ging mij vooral om het uiterlijk overigens niet de gameplay het zag er vrij vet uit. Grotere accesoires zijn nooit handig voor games een gun is makkelijker qua gebruik het is niet heel onlogisch dat ze dit idee niet verder hebben uitgewerkt

Hoewel ze nu wel bezig zijn om grotere geweren te gebruiken met virtual reality om het realistscher te maken.
Ik kan niks vinden over die 2 miljoen, waar haal je dat precies vandaan?

Want elk artikel wat ik vind staat dat de superscope totaal geen succes was:

https://nintendo.fandom.com/wiki/Super_Scope

The Super Scope was an failure and sales ceased by 1997.

• gast7
Verwijderd schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 14:19:
[...]

Ik kan niks vinden over die 2 miljoen, waar haal je dat precies vandaan?

Want elk artikel wat ik vind staat dat de superscope totaal geen succes was:

https://nintendo.fandom.com/wiki/Super_Scope

The Super Scope was an failure and sales ceased by 1997.
Wikipedia: List of best-selling Super Nintendo Entertainment System video games

super scope 6 is de game die altijd standaard bij de super scope zat

ook op vgchartz met dezelfde hoeveelheid

Volgens mij bedoelen ze met geen succes. het was geen nes zapper succes. en dan kan je het zelfs met degelijke sales geen succes noemen.

[ Voor 9% gewijzigd door gast7 op 26-02-2021 14:24 ]

Verwijderd

gast7 schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 14:23:
[...]

Wikipedia: List of best-selling Super Nintendo Entertainment System video games

super scope 6 is de game die altijd standaard bij de super scope zat

ook op vgchartz met dezelfde hoeveelheid
1,6 miljoen zie ik staan. Maar goed, ik vond hem als kind totaal niet tof eruit zien eerlijk gezegd :-)

Heb veel meer tijd in Duckhunt zitten.

• Ekfad
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21:55
Liegebeest schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 12:53:
Whelp... ik vrees dat ik achter zo'n OSSC aan moet :) Eens zien of ie persé RGB scart nodig heeft, of dat ik zonder ook maar enige zorg m'n SNES/MD/DC/PS2 er aan kan hangen.

Het hoeft voor mij allemaal niet super-cool en goed... Gewoon goed genoeg om lekker m'n oude spellen te spelen op een schermpje op m'n bureau.
Ik zou nog een klein beetje geduld oefenen. Retrotink is bezig met een nieuwe versie en iedereen die het toestel in werking heeft gezien is er lovend over. Bovendien post hij (Mike Chi) de laatste tijd veel updates op twitter die niet alleen het beste doen geloven maar ook wijzen op een release in de nabije toekomst.

Ik heb thuis een OSSC liggen met een Koryuu en ga de nieuwe Retrotink ook halen.

Ondertussen even een andere vraag in de groep gooien.

Ik ben aan het kijken om een Mode of een Xstation in een PS1 te gooien maar mijn soldeerskills zijn niet goed genoeg vrees ik. Hebben jullie ervaring met een goede winkel binnen europa die de nodige aanpassingen kan doen (en ze goed doet, geen prutswerk)? Ik zou meteen eventueel een hdmi mod laten zetten ook.

Ik ken er een paar binnen de UK maar met de Brexit is dat eigenlijk geen optie meer.

Edit 2: Bijkomende vraag, zijn er hier leden die hun cd's/dvd's testen met een programma op fouten? (Om bijvoorbeeld disc rot op te sporen) Zo ja, welk programma gebruiken jullie daarvoor.
Ik heb hier een kleine 800 disc based games liggen en vrees dat ik er nooit toe kom om die allemaal uit spelen (en zo na te gaan of alles nog ok is).

[ Voor 11% gewijzigd door Ekfad op 26-02-2021 14:52 ]

• rikoos
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-09 14:37
Ekfad schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 14:27:
[...]
Ik zou nog een klein beetje geduld oefenen. Retrotink is bezig met een nieuwe versie en iedereen die het toestel in werking heeft gezien is er lovend over. Bovendien post hij (Mike Chi) de laatste tijd veel updates op twitter die niet alleen het beste doen geloven maar ook wijzen op een release in de nabije toekomst.

Ik heb thuis een OSSC liggen met een Koryuu en ga de nieuwe Retrotink ook halen.
Ik las ook ergens over een OSSC Pro die zou uitkomen, nog niet in verdiept dus misschien heb ik het fout (zag wel al zaken op AliX verschijnen).

Ik heb de eerste retrotink hier liggen, speciaal voor Svideo maar als er een nieuwe komt dan wacht ik zeker tot hij uit is :-)

• gast7
Verwijderd schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 14:25:
[...]

1,6 miljoen zie ik staan. Maar goed, ik vond hem als kind totaal niet tof eruit zien eerlijk gezegd :-)

Heb veel meer tijd in Duckhunt zitten.
De nes zapper had wel het grote voordeel dat het er bij veel consoles bijzat met name in de begin tijd waar het vrijwel bij alle sets het geval was.

gevalletje wii sports op de wii zou ik zeggen. Ik kan mij niet voorstellen dat wii sports op een andere manier de best verkopende wii game had kunnen zijn.

Het is lastig om te voorspellen of light gun games net zo populair waren geweest in het nes tijdperk als ze dit niet hadden gedaan. wat als ze het gewoon een mario bros set hadden gelaten zoals met de latere mario bros 2 en 3 sets.

Alle andere light gun varianten op nieuwere consoles waren voornamelijk losse aankopen en vaak zeer prijzig gezien je los van de games ook een gun moet halen en daar zitten veel mensen niet op te wachten.

[ Voor 8% gewijzigd door gast7 op 26-02-2021 14:39 ]

Verwijderd

Twee nieuwe dreamcast aanwinsten die vandaag zijn binnen gekomen. Cannon spike blijft een erg toffe game!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1z5VLyf6wkB4Laj9oOXV5yvIQ58=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WsU683B4fOaZF5DA5r564K1X.jpg?f=fotoalbum_large

• Ekfad
rikoos schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 14:32:
[...]

Ik las ook ergens over een OSSC Pro die zou uitkomen, nog niet in verdiept dus misschien heb ik het fout (zag wel al zaken op AliX verschijnen).

Ik heb de eerste retrotink hier liggen, speciaal voor Svideo maar als er een nieuwe komt dan wacht ik zeker tot hij uit is :-)
Klopt! De nieuwe retrotink zou echter meer opties hebben.

Verwijderd

Sagat schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 15:23:
[...]

Wow, is cannon spike nog beetje betaalbaar? Dacht dat dit vrij zeldzame game was!
Het is de meest zeldzame game op de dreamcast, vooral omdat het de laatste game was die officieel uitgebracht was. Dus weinig exemplaren gedrukt. Of die betaalbaar te krijgen is, nee. Maar gelukkig heb ik niet de woekerprijzen betaald zoals die op ebay staan.

• 3style
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-09 19:10

3style

...

Ekfad schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 14:50:
[...]

Klopt! De nieuwe retrotink zou echter meer opties hebben.
Welke opties precies? De OSSC pro krijg ook een downscale functie (480 naar 240p) wat ik zelf wel mooi vind, maar daar zijn tegenwoordig ook andere opties voor zoals GBS control.

• 3style

3style

...

Verwijderd schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 15:25:
[...]

Het is de meest zeldzame game op de dreamcast, vooral omdat het de laatste game was die officieel uitgebracht was. Dus weinig exemplaren gedrukt. Of die betaalbaar te krijgen is, nee. Maar gelukkig heb ik niet de woekerprijzen betaald zoals die op ebay staan.
En 1 van de beter zeldzame games. Zelf heb ik de Japanse Gunspike gehad. Persoonlijk vind ik de Japanse art meestal ook mooier, de PAL doosjes blijven natuurlijk wel classic.

Verwijderd

3style schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 16:35:
[...]

En 1 van de beter zeldzame games. Zelf heb ik de Japanse Gunspike gehad. Persoonlijk vind ik de Japanse art meestal ook mooier, de PAL doosjes blijven natuurlijk wel classic.
Klopt ik vind die Japanse art inderdaad ook veel mooier. In Europa zijn ze vaak wat meer behouden. Maar ik vind dit wel 1 van de beste games op de dreamcast. Ik heb er al vele uren in zitten, had hem al op een gebrande cd, maar die gaan nu de prullenbak ik:)

• 3style

3style

...

Vandaag binnen, ben benieuwd. Straks even uitproberen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/r-5x23ZDDgHEdRO69w6Q6H3f7xM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sjWE706iz4sqP14Aa3JKqVL2.jpg?f=fotoalbum_large

Verwijderd

3style schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 16:37:

[Afbeelding]
Ik heb de wired versie, erg goede controller!

• 3style

3style

...

Verwijderd schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 16:37:
[...]

Klopt ik vind die Japanse art inderdaad ook veel mooier. In Europa zijn ze vaak wat meer behouden. Maar ik vind dit wel 1 van de beste games op de dreamcast. Ik heb er al vele uren in zitten, had hem al op een gebrande cd, maar die gaan nu de prullenbak ik:)
Ja man, lekker een half uur knallen met Megaman naar het einde :) Top arcade gevoel.

• 3style

3style

...

Verwijderd schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 16:38:
[...]

Ik heb de wired versie, erg goede controller!
Toch snel even getest, zo dat speelt heerlijk inderdaad. Ik wist dat er een knots van een ontvanger bij zat. Met een verlengkabel iets mooier :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9pSSbwSYg16tKlNiYRkCi0WqwFc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fhSAY4yCcViMdpVZOoNOJmyq.jpg?f=fotoalbum_large

• 3style

3style

...

Sagat schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 16:56:
[...]

Maareuh de sega pad is feel VEEL :F fijner dan de n64 pad :+

All kidding aside enjoy!
true true, "gelukkig" zijn er geen shmups op de n64 :)

Deze Japanse classic shooter ga ik wel een keer spelen nu ik de everdrive heb.

Sin and Punishment van Treasure:

• TomBraamhaar
3style schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 16:37:

[Afbeelding]
Ziet er goed uit, waar gekocht?

• 3style

3style

...

TomBraamhaar schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 18:32:
[...]

Ziet er goed uit, waar gekocht?
EBay, maar hier zijn ze ook.
Houd er wel rekening mee dat er invoerkosten bij kunnen komen.

• TomBraamhaar
3style schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 19:38:
[...]

EBay, maar hier zijn ze ook.
Houd er wel rekening mee dat er invoerkosten bij kunnen komen.
Thanks, ik ga op zoek. :)

• Ekfad
3style schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 16:32:
[...]

Welke opties precies? De OSSC pro krijg ook een downscale functie (480 naar 240p) wat ik zelf wel mooi vind, maar daar zijn tegenwoordig ook andere opties voor zoals GBS control.
Een volledige spec sheet is er nog niet.
Maar het toestel zou volgens kenners die het al getest hebben meer opties hebben en het gebruiksgemak zou hoger liggen (minder kennis nodig en niet prutsen met instellingen en setups).

En de sync werkt erg goed. Op twitter mooi gedemonstreerd met verschillende filmpjes (daarvoor alleen al).

• gast7
3style schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 16:59:
[...]

true true, "gelukkig" zijn er geen shmups op de n64 :)

Deze Japanse classic shooter ga ik wel een keer spelen nu ik de everdrive heb.

Sin and Punishment van Treasure:

[YouTube: Sin and Punishment - N64 Gameplay]
je hebt star soldier en ik zou bangai o ook wel een shootemup noemen
3style schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 16:56:
[...]

Toch snel even getest, zo dat speelt heerlijk inderdaad. Ik wist dat er een knots van een ontvanger bij zat. Met een verlengkabel iets mooier :)

[Afbeelding]
Ik blijf de Jungle Green N64 een hele gave kleur vinden, favoriet naast de Smoke Black.
Moet zelf nog de Clear Red als enige (van wat hier volgens mij is uitgebracht, JAP verzamel ik niet.

Dus deze:

Afbeeldingslocatie: https://consolevariations.com/storage/images/blogs/content/MNKMe2Wvl6XnPyHnAxw6b4aDc34grDVioOXpKLQk.jpeg

Heb momenteel dit (en nog de Pikachu N64):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FLYV3T37mTXh-3GrU3FFh9wXqY4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rHmoP8gC34UUyaj1csFKvArT.jpg?f=fotoalbum_large

Heb voor de vorm even niet de foto gepakt die Tweakers toen van me genomen waar ik tussen al die N64's in lig :+

• laugh
  • Registratie: December 2011
  • Niet online
Ekfad schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 22:50:
[...]

Een volledige spec sheet is er nog niet.
Maar het toestel zou volgens kenners die het al getest hebben meer opties hebben en het gebruiksgemak zou hoger liggen (minder kennis nodig en niet prutsen met instellingen en setups).

En de sync werkt erg goed. Op twitter mooi gedemonstreerd met verschillende filmpjes (daarvoor alleen al).
Ah ik snap al waar je het over hebt. Jij hebt het over de "Retrotink 5x Pro". Ik denk dat deze totaal niet in hetzelfde prijs segment zit als de OSSC pro.

Gezien de hardware en de prijs verwachtingen die gegeven waren komt de OSSC pro tussen $350 en $550. Ik denk dat de Retrotink minder functies zal hebben en onder de $300 zal liggen.

Maar dit zijn nu natuurlijk allemaal speculaties. Ik denk dat we dit jaar er wel meer over beide te weten komen.
Net nog even voor de grap Sim City 2000 gestart op de SNES, PS1 en Saturn. Dit omdat ik het nog steeds niét kan hebben dat één van mijn all-time favorites (Sim City SNES) geen waardige opvolger op een console gekregen heeft.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Vp3KzV5pjhCRRERJPIvEY0HSZGY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kkACCOSBit2bmH0tyGMC0UsP.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_rb2iuXblivkYoSvCkN1S4HlMR8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BeLUtpoTeAyTqDtB4Eu8ckDg.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rwnnlREw6a83w5ShIFIAvYFWimY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wgS5ntD3nJZyKv9o0IExJe4z.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/U6GTqPVFy4qtZ3rePYtNeUER96I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/86znTY8oOjLwgNY2e6qTTm5y.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6t_JbpvlnW4xPiz1I9HJX5-urZQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PuzrPxpYht5aky9hOCX4cBeg.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EU7EUNIcphrdssthIL7r51yU00w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FffJDzfjS3fiJS2v0aJJupDA.jpg?f=fotoalbum_large

Resolutie van de Saturn en PS1 is 320p. Als ik het zo snel zag op de OSSC 240p op de SNES.
De snelheid () van het spel is om te janken, op alle drie. Waar ik nog het meest respect heb voor de SNES gezien de CPU/GPU. Het is gewoon onspeelbaar. Vraag me ook af hoeveel tijd er aan gespendeerd is, dus ook aan optimalisatie..de PS1 geeft tijdens het laden van een game aan "loading directories" als deze van een memory card leest. De Saturn gaf aan dat de opslag vol zat ondanks dat er maar één spel op het interne geheugen stond.

Lijkt mij een rush to market en vermoedelijk meer uit te halen. Sim City DS (3000 dus) op de NDS speelt tenminste nog behoorlijk gezien het systeem. Ja, een volle stad is ontzettend traag maar alsnog sneller dan een nieuwe stad in SC2000 op de SNES, PS1 en Saturn. Zonde.

Ik weet dat dit soort spellen veel beter tot hun recht komen op PC (alhoewel ik net zie dat dat de PS1 versie mouse compatible is en ik de PS1 muis niet geprobeerd heb) maar als liefhebber vind ik het jammer dat er in mijn ogen geen gedegen opvolger is van mijn *; Sim City op de SNES.

• 3style

3style

...

Exorcist schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 00:04:
Net nog even voor de grap Sim City 2000 gestart op de SNES, PS1 en Saturn. Dit omdat ik het nog steeds niét kan hebben dat één van mijn all-time favorites (Sim City SNES) geen waardige opvolger op een console gekregen heeft.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Resolutie van de Saturn en PS1 is 320p. Als ik het zo snel zag op de OSSC 240p op de SNES.
De snelheid () van het spel is om te janken, op alle drie. Waar ik nog het meest respect heb voor de SNES gezien de CPU/GPU. Het is gewoon onspeelbaar. Vraag me ook af hoeveel tijd er aan gespendeerd is, dus ook aan optimalisatie..de PS1 geeft tijdens het laden van een game aan "loading directories" als deze van een memory card leest. De Saturn gaf aan dat de opslag vol zat ondanks dat er maar één spel op het interne geheugen stond.

Lijkt mij een rush to market en vermoedelijk meer uit te halen. Sim City DS (3000 dus) op de NDS speelt tenminste nog behoorlijk gezien het systeem. Ja, een volle stad is ontzettend traag maar alsnog sneller dan een nieuwe stad in SC2000 op de SNES, PS1 en Saturn. Zonde.

Ik weet dat dit soort spellen veel beter tot hun recht komen op PC (alhoewel ik net zie dat dat de PS1 versie mouse compatible is en ik de PS1 muis niet geprobeerd heb) maar als liefhebber vind ik het jammer dat er in mijn ogen geen gedegen opvolger is van mijn *; Sim City op de SNES.
Toch nog knap inderdaad voor op de snes in een cartridge, maar ze hadden hier de super fx chip in moeten stoppen. Zelf heb ik het alleen op de PC gespeeld destijds.
Deze is nog aardig ver gekomen op de snes:

YouTube: Simcity 2000 (SNES) - 10 Million Population
3style schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 00:12:
[...]

Toch nog knap inderdaad voor op de snes in een cartridge, maar ze hadden hier de super fx chip in moeten stoppen. Zelf heb ik het alleen op de PC gespeeld destijds.
Deze is nog aardig ver gekomen opde snes:

YouTube: Simcity 2000 (SNES) - 10 Million Population
Precies. In het filmpje wordt bijv. niet gescrolled door de map, juist dat is onnoemelijk traag. Zeker nu, maar zelfs toen. Werd ook getriggered door een een verhaal van @Sagat over de SA-1 chip en dus andere chips (zoals de Super FX(2)) die juist dit soort spellen hadden kunnen "redden".

En mede daarom vraag ik me af waarom de PS1 en Saturn zo falen met diezelfde snelheid. Er gebeurt veel on-screen, dan zullen de (om en nabij) 33 MHz CPU's wellicht tekort schieten op de PS1 en Saturn maar waarom doet een SNES met <8 MHz het ondanks een iets lagere resolutie en audio het dan alsnog niet héél slecht?

Verwijderd

Exorcist schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 00:19:
[...]

Precies. In het filmpje wordt bijv. niet gescrolled door de map, juist dat is onnoemelijk traag. Zeker nu, maar zelfs toen. Werd ook getriggered door een een verhaal van @Sagat over de SA-1 chip en dus andere chips (zoals de Super FX(2)) die juist dit soort spellen hadden kunnen "redden".

En mede daarom vraag ik me af waarom de PS1 en Saturn zo falen met diezelfde snelheid. Er gebeurt veel on-screen, dan zullen de (om en nabij) 33 MHz CPU's wellicht tekort schieten op de PS1 en Saturn maar waarom doet een SNES met <8 MHz het ondanks een iets lagere resolutie en audio het dan alsnog niet héél slecht?
Optimalisatie en slechte ports. De ps3 heeft ook enorm slechte ports gehad, o.a F.E.A.R. Die is echt niet te spelen. Terwijl de ps3 een processor aan boord heeft die nu nog steeds relevant zou kunnen zijn. Alleen de architectuur was te moeilijk om te programmeren.

Waarschijnlijk waren dit pc programmeurs die geen kaas gegeten hadden van de ps1 en saturn en hebben dit snel even geport. Daarnaast had de Saturn 2 cpu's, wat het ook niet makkelijker maakte.

Daarom zie je ook dat bijvoorbeeld bij de ps3 alleen Sony ontwikkelaars de CPU goed onder controle hadden. Wellicht door betere informatie of ondersteuning.

Volgens mij heb ik ook mogelijk theme park voor meerdere systemen liggen, zal die eens morgen proberen hoe die het doen.
Verwijderd schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 00:44:
[...]

Optimalisatie en slechte ports. De ps3 heeft ook enorm slechte ports gehad, o.a F.E.A.R. Die is echt niet te spelen. Terwijl de ps3 een processor aan boord heeft die nu nog steeds relevant zou kunnen zijn. Alleen de architectuur was te moeilijk om te programmeren.

Waarschijnlijk waren dit pc programmeurs die geen kaas gegeten hadden van de ps1 en saturn en hebben dit snel even geport. Daarnaast had de Saturn 2 cpu's, wat het ook niet makkelijker maakte.

Daarom zie je ook dat bijvoorbeeld bij de ps3 alleen Sony ontwikkelaars de CPU goed onder controle hadden. Wellicht door betere informatie of ondersteuning.

Volgens mij heb ik ook mogelijk theme park voor meerdere systemen liggen, zal die eens morgen proberen hoe die het doen.
Precies, optimalisatie per platform maar mijn punt is dus dat een SNES het niet heel veel slechter doet dan een PS1 of Saturn met niet eens heel veel degradatie in graphics (op het oog). Theme Park heb ik hier voor de SNES, PS1, Saturn en Jaguar dus daar zou ik ook nog wat over kunnen zeggen maar in mijn geheugen doen allen het meer dan behoorlijk over de verschillende platforms heen.

Verwijderd

Exorcist schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 00:48:
[...]

Precies, optimalisatie per platform maar mijn punt is dus dat een SNES het niet heel veel slechter doet dan een PS1 of Saturn met niet eens heel veel degradatie in graphics (op het oog). Theme Park heb ik hier voor de SNES, PS1, Saturn en Jaguar dus daar zou ik ook nog wat over kunnen zeggen maar in mijn geheugen doen allen het meer dan behoorlijk over de verschillende platforms heen.
Hier staat wat meer info wat er per port aangepast is:

Wikipedia: SimCity 2000

Blijkbaar is de ps1 versie gebaseerd op de Saturn versie. De Saturn versie had wel veel betere graphics. Bij de snes is heel veel onderdelen uitgehaald.
Verwijderd schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 00:55:
[...]

Hier staat wat meer info wat er per port aangepast is:

Wikipedia: SimCity 2000

Blijkbaar is de ps1 versie gebaseerd op de Saturn versie. De Saturn versie had wel veel betere graphics. Bij de snes is heel veel onderdelen uitgehaald.
Saturn zag er idd beter uit, al zit er een vreemde waas over de tekstvelden heen..maar dat kan aan de OSSC liggen. Van de week ga ik nog even de PS1 versie met muis spelen, wellicht dat de ervaring dan iets beter is :)

• Ekfad
laugh schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 23:24:
[...]

Ah ik snap al waar je het over hebt. Jij hebt het over de "Retrotink 5x Pro". Ik denk dat deze totaal niet in hetzelfde prijs segment zit als de OSSC pro.

Gezien de hardware en de prijs verwachtingen die gegeven waren komt de OSSC pro tussen $350 en $550. Ik denk dat de Retrotink minder functies zal hebben en onder de $300 zal liggen.

Maar dit zijn nu natuurlijk allemaal speculaties. Ik denk dat we dit jaar er wel meer over beide te weten komen.
Ja, idd nog veel onduidelijk. Al laat iedereen uitschijnen dat de Retrotink rond de 100€ zou hangen.
In ieder geval benieuwd wat het precies wordt.

Verwijderd

Nieuwe aanvulling :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QgOKJvoV_a_73Xk0bYb1ku1vrD4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fF3rmF8jfZLU658KHif3x5Qt.jpg?f=fotoalbum_large

• gravitone
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-02 18:41
Ekfad schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 09:27:
[...]

Ja, idd nog veel onduidelijk. Al laat iedereen uitschijnen dat de Retrotink rond de 100€ zou hangen.
In ieder geval benieuwd wat het precies wordt.
De huidige retrotink varianten zitten daar al op of boven, dus weinig kans dat ze daar onder gaan zitten. 200,- lijkt me een redelijkere verwachting.

• Kev7381
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 28-10 01:18
Weet iemand toevallig wat voor spul ik moet gebruiken om een verkleurde gameboy/snes kan fixen?

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15-11 12:30
Kev7381 schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 19:11:
Weet iemand toevallig wat voor spul ik moet gebruiken om een verkleurde gameboy/snes kan fixen?
Retrobright, even zoeken op Google en je vindt hoe je dit kan maken/gebruiken. Succes!

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

• JoohanDePoohan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-11 17:04
Vraag je als een n00b, als het hier niet thuis hoort hoor ik het graag.

Wat raden jullie aan voor de verkoop van games / verzamelingen. Ik ben aan het uitmesten en wil enkele grote lots weg doen. Ik dacht zelf aan Marktplaats of Catawiki veilingen. Ebay en Facebook overweeg ik (nog) niet.
Wat denken jullie? (N64, PC, Coleco, Atari, SEGA)

Het gaat me niet om de beste bids, wel de snelste verkopen ;-).

Verwijderd

JoohanDePoohan schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 19:40:
Vraag je als een n00b, als het hier niet thuis hoort hoor ik het graag.

Wat raden jullie aan voor de verkoop van games / verzamelingen. Ik ben aan het uitmesten en wil enkele grote lots weg doen. Ik dacht zelf aan Marktplaats of Catawiki veilingen. Ebay en Facebook overweeg ik (nog) niet.
Wat denken jullie? (N64, PC, Coleco, Atari, SEGA)

Het gaat me niet om de beste bids, wel de snelste verkopen ;-).
Je kan ze hier ook op tweakers zetten. Mijn ervaringen zijn hier wat beter dan op marktplaats. Sega spul heb ik misschien ook wel.interesse in.

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:55
@JoohanDePoohan ik heb zelf mijn Colecovision verkocht aan iemand op marktplaats.
Ging best snel. hier in v&a al dan niet het forum deel kan ook prima.

• Bruiser
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Ik ben erover aan het denken om emulatie eens te verkennen (vooral wegens plaatsgebrek om al men consoles te kunnen aansluiten). Als dit leuk werkt is dit ideaal om snel even een game te spelen/testen zonder alles bij mekaar te moeten zoeken, aansluiten enz...

Is het nog steeds zo dat de xbox classic het ideale emulatie platform is (die heb ik staan dus financieel gezien zou dat mooi zijn 😊)?

Of zijn er intussen betere (betaalbare) alternatieven?

Tips over welke software zijn eveneens welkom. Ik ben een complete noob wat betreft emulatie... 🙄

(Retro) Game collectie

Verwijderd

Bruiser schreef op zondag 28 februari 2021 @ 11:36:
Ik ben erover aan het denken om emulatie eens te verkennen (vooral wegens plaatsgebrek om al men consoles te kunnen aansluiten). Als dit leuk werkt is dit ideaal om snel even een game te spelen/testen zonder alles bij mekaar te moeten zoeken, aansluiten enz...

Is het nog steeds zo dat de xbox classic het ideale emulatie platform is (die heb ik staan dus financieel gezien zou dat mooi zijn 😊)?

Tips over welke software zijn eveneens welkom. Ik ben een complete noob wat betreft emulatie... 🙄
Series S is volgens mij een hele goede. Alleen dan moet je wel investeren.

Maar de orginele xbox is nog steeds erg goed

YouTube: The Original XBOX is still AWESOME in 2021 | MVG

Verwijderd

Bruiser schreef op zondag 28 februari 2021 @ 11:36:

Persoonlijk rommel ik alleen een beetje op de laptop. De combinatie van een retrobit saturn pad en retroarch werkt vrij goed. :)

Vind de video's van Simply Austin over emulatie ook wel informatief.

• Bruiser
  • Niet online
Bedankt voor de reacties.

De series S is misschien voor later dan. Eerst maar eens bekijken of het mij bevalt op een og xbox.

Retrogamen op een laptop is niets voor mij... “voelt” niet echt genoeg aan naar mijn smaak 🙄

(Retro) Game collectie

Verwijderd schreef op zondag 28 februari 2021 @ 11:54:
[...]

Series S is volgens mij een hele goede. Alleen dan moet je wel investeren.

Maar de orginele xbox is nog steeds erg goed

Xbox, PS3, Xbox One..allemaal prima om mee te experimenteren/ niet duur waarbij gezegd moet worden dat bijv. de PS3, Xbox One en Xbox Series S/X overweg kunnen met Retroarch itt de originele Xbox. Ook kan laatstgenoemde niet of niet goed overweg met PS1, N64 etc.

• Liegebeest
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:00
Lezen is ook een vak :) Ik wilde wat meer met emulatie aan de slag op m'n laptop(s) en zocht naar manieren om m'n huidige controllers te her-gebruiken.

Een PS2 controller had ik al aan een SuperJoy USB hangen, wat goed werkte onder MacOS, maar onder Win10 even moeilijk deed.

Voor de XBox360 en WiiU Pro controllers heb ik een extra leerweg gehad. Voor de laatste is de Magic-NS van Mayflash een uitstekende optie. Maar, ik had dus beter moeten lezen: voor de X360 controllers werkt ie niet tenzij je ze alsnog bedraad doet. Voor de draadloze heb je alsnog de dongle van MS nodig. Nou ja... We komen er wel :)

Liege, liege, liegebeest!

• Grumpmeister
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 01-11 17:28
Mogelijk dat iemand hier wat ervaring hiermee heeft;

Tijdens het vervangen van de knoppen van de Game Gear, was het interne 'uitsteekseltje' van de power button afgebroken. De knop functioneert verder nog naar behoren en kan nog aan en uit gezet worden (hetzij op het moment met een pen even de knop flippen.

Aangezien het een klein stukje plastic is, wat zou de beste manier zijn om deze weer op de power-button die op het bordje zit te zetten? Zelf zat ik te denken aan het soort lijm wat je voor Warhammer, oid zou gebruiken, een klein laagje op de 2 randjes smeren en dan het afgebroken stukje er weer tussen plaatsen. Maar ik hoor graag mogelijke betere opties voordat ik iets nog verder kapot maak :P

Een positieve note; Ik heb een stuk meer controle met de d-pad nu, dus verder is het succesvol verlopen :D

FFXIV: Divyan Dawnborne | Switch FC: SW-8303-2261-5828 | Streamt obscure speedruns op Twitch

• Vuikie
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18:51
Grumpmeister schreef op maandag 1 maart 2021 @ 11:58:

Tijdens het vervangen van de knoppen van de Game Gear, was het interne 'uitsteekseltje' van de power button afgebroken. De knop functioneert verder nog naar behoren en kan nog aan en uit gezet worden (hetzij op het moment met een pen even de knop flippen.

Aangezien het een klein stukje plastic is, wat zou de beste manier zijn om deze weer op de power-button die op het bordje zit te zetten? Zelf zat ik te denken aan het soort lijm wat je voor Warhammer, oid zou gebruiken, een klein laagje op de 2 randjes smeren en dan het afgebroken stukje er weer tussen plaatsen. Maar ik hoor graag mogelijke betere opties voordat ik iets nog verder kapot maak :P

Een positieve note; Ik heb een stuk meer controle met de d-pad nu, dus verder is het succesvol verlopen :D
Iets als seconde lijm, of zoals je zelf al zegt, modelbouwlijm zou goed moeten werken hiervoor...

• Bruiser
  • Niet online
Sagat schreef op maandag 1 maart 2021 @ 09:01:
Overweeg aub ook een mister! zie ook het FPGA topic! /spam mode off ;)
Die overweeg ik later misschien. Vereist voor zover ik weet ook een “stevige” investering...?
Exorcist schreef op maandag 1 maart 2021 @ 09:04:
[...]

Xbox, PS3, Xbox One..allemaal prima om mee te experimenteren/ niet duur waarbij gezegd moet worden dat bijv. de PS3, Xbox One en Xbox Series S/X overweg kunnen met Retroarch itt de originele Xbox. Ook kan laatstgenoemde niet of niet goed overweg met PS1, N64 etc.
Een PS3 heb ik ook nog wel op overschot, dus dat is misschien ook een optie dan. Tot welke generatie consoles kan die emulatie aan?

Retroarch is een front-end?

Welke software is de beste voor emulatie op de og xbox?

(Retro) Game collectie

Bruiser schreef op maandag 1 maart 2021 @ 14:01:
[...]

Die overweeg ik later misschien. Vereist voor zover ik weet ook een “stevige” investering...?
Ja klopt, afhankelijk van wat je wilt emuleren is het echter wel een van de beste oplossingen, cycle accurate hardware emulatie en bijna volledige controler vrijheid.

Denk dat je met 150-200 euro (afhankelijk van wat je precies wil) een heel eind komt, hoop geld maar wel 100 minder dan een XBSS. om nog maar te zwijgen van een XBSX a 500 euro.
[...]

Een PS3 heb ik ook nog wel op overschot, dus dat is misschien ook een optie dan. Tot welke generatie consoles kan die emulatie aan?
ps1 kan hij normaliter native, en afhankelijk van het model ps2 ook...
verder alles onder die generatie ps1/saturn/n64?
Retroarch is een alles in een oplossing, kan je ook op je pc/laptop installeren om even idee te krijgen.

voor de og xbox zou ik wat yt vids bekijken van Modern vintage gamer. dan ben je al heel eind in goede richting!

10 second ninja DONE

• Sebase85
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 13-11 09:43
Bruiser schreef op maandag 1 maart 2021 @ 14:01:
[...]

[...]

Ik heb gisteren nog een og xbox voorzien van Premium 8 en Coinops 8 Massive, kant en klare pakketten met erg mooie interfaces inclusief korte videos van de meeste spellen. Maar dit wordt niet meer ontwikkeld of geupdate.

De videos van Modern Vintage Gamer daarentegen gaan over actuele software, hij heeft hier recent nog aandacht aan besteed:

B.Net Sebase#2714

• Sebase85
Ik zou persoonlijk wel voor een moderner apparaat gaan, zoals de mister die Sagat noemt.

De originele xbox heeft maar een 4Gb Hard Drive, je kan dit wel uitbreiden maar dan kost het sowieso ook al geld. En je zit met een 100 Mbit netwerkpoort, het kopieren van de 2 paketten die ik noemde heeft in totaal 8 uur geduurd :+
En daar was al een zaterdagmiddag aan vooraf gegaan om de console te softmodden, hdd uit te breiden etc

B.Net Sebase#2714

• walterg
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 09:12
Grumpmeister schreef op maandag 1 maart 2021 @ 11:58:

https://www.thingiverse.com/thing:3639407 :)
Sebase85 schreef op maandag 1 maart 2021 @ 15:17:
Ik zou persoonlijk wel voor een moderner apparaat gaan, zoals de mister die Sagat noemt.

De originele xbox heeft maar een 4Gb Hard Drive, je kan dit wel uitbreiden maar dan kost het sowieso ook al geld. En je zit met een 100 Mbit netwerkpoort, het kopieren van de 2 paketten die ik noemde heeft in totaal 8 uur geduurd :+
En daar was al een zaterdagmiddag aan vooraf gegaan om de console te softmodden, hdd uit te breiden etc
8GB maar dat terzijde. Verder met je eens. Zou op dit moment een One aanraden, relatief goedkoop, een stuk krachtiger en het RA UWP pakket zal de komende tijd nog in ontwikkeling blijven.

• Kev7381
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 28-10 01:18
Koldur schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 19:18:
[...]

Retrobright, even zoeken op Google en je vindt hoe je dit kan maken/gebruiken. Succes!
Thanks!. ik ga het uitproberen :)

• Sebase85
Exorcist schreef op maandag 1 maart 2021 @ 16:05:
[...]

8GB maar dat terzijde. Verder met je eens. Zou op dit moment een One aanraden, relatief goedkoop, een stuk krachtiger en het RA UWP pakket zal de komende tijd nog in ontwikkeling blijven.
Je hebt helemaal gelijk! Dat was 8Gb en latere modellen soms zelfs 10 Gb.
Maar ze zijn zodanig gepartioneerd dat er ongeveer 4,7 Gb voor de gebruiker overblijft (ook de 10Gb modellen), de rest is gereserveerd voor systeempartities.

Ik zou zo graag mijn Series X in Dev Mode willen zetten, maar heb helaas geen Credit Card en nog geen omweg gevonden daarvoor terwijl ik het geld er echt wel graag voor over heb! Overweeg zelfs om er een te pakken puur hiervoor :)

B.Net Sebase#2714

Sebase85 schreef op maandag 1 maart 2021 @ 16:25:
[...]

Je hebt helemaal gelijk! Dat was 8Gb en latere modellen soms zelfs 10 Gb.
Maar ze zijn zodanig gepartioneerd dat er ongeveer 4,7 Gb voor de gebruiker overblijft (ook de 10Gb modellen), de rest is gereserveerd voor systeempartities.

Ik zou zo graag mijn Series X in Dev Mode willen zetten, maar heb helaas geen Credit Card en nog geen omweg gevonden daarvoor terwijl ik het geld er echt wel graag voor over heb! Overweeg zelfs om er een te pakken puur hiervoor :)
Kun je niet een pre-paid creditcard aanschaffen? Die hoef je dan maar eenmalig te koppelen/gebruiken?

• Sebase85
Exorcist schreef op maandag 1 maart 2021 @ 16:28:
[...]

Kun je niet een pre-paid creditcard aanschaffen? Die hoef je dan maar eenmalig te koppelen/gebruiken?
Dat deed ik voorheen ook wel vaker idd, maar Microsoft accepteert dat soort kaarten niet lees ik overal (Debit Cards)

B.Net Sebase#2714

Sebase85 schreef op maandag 1 maart 2021 @ 16:29:
[...]

Dat deed ik voorheen ook wel vaker idd, maar Microsoft accepteert dat soort kaarten niet lees ik overal (Debit Cards)
Ik zie dat ik alleen PayPal gekoppeld heb aan mijn MS account. Die is op zijn beurt wel gekoppeld met CC en bank, maar als alleen je bankrek. gekoppeld is moet je het toch ook met PayPal kunnen doen?

• Sebase85
Exorcist schreef op maandag 1 maart 2021 @ 16:34:
[...]

Ik zie dat ik alleen PayPal gekoppeld heb aan mijn MS account. Die is op zijn beurt wel gekoppeld met CC en bank, maar als alleen je bankrek. gekoppeld is moet je het toch ook met PayPal kunnen doen?
Hmm dan ga ik het vanavond nog eens proberen! Ik heb idd wel Paypal met gekoppelde bankrek.
Bedankt voor de tip! d:)b

B.Net Sebase#2714

@snefkens Als ik me niet vergis ben jij één van de weinigen hier met een Sony 3D "PlayStation" TV dus deze:

Afbeeldingslocatie: https://d3nevzfk7ii3be.cloudfront.net/igi/CrBh44lRGUSohk3R.large

Ik kan het zo niet vinden, weet jij toevallig wat het modelnummer is van deze TV? Alle Sony TV's hebben een KV/KD(L) aanduiding (destijds, CRT of LCD) net zoals de PS2 TV een KDL-22PX300 is.

Zou er 's een zoekopdracht aan willen plakken voor bijv. Marktplaats :)

• Petje72
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 15-11 09:00
Exorcist schreef op maandag 1 maart 2021 @ 18:12:
@snefkens Als ik me niet vergis ben jij één van de weinigen hier met een Sony 3D "PlayStation" TV dus deze:

[Afbeelding]

Ik kan het zo niet vinden, weet jij toevallig wat het modelnummer is van deze TV? Alle Sony TV's hebben een KV/KD(L) aanduiding (destijds, CRT of LCD) net zoals de PS2 TV een KDL-22PX300 is.

Zou er 's een zoekopdracht aan willen plakken voor bijv. Marktplaats :)
Dit is als het goed is de: CECH-ZED1(U)

• elsympatico
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 31-08 09:37
Iemand die een goeie site weet voor Neogeo CD stuff ?

Ik bestel nu bij Trader games Paris en Japan emporium , liefst echte sites ?

Alvast bedankt

[ Voor 7% gewijzigd door elsympatico op 01-03-2021 18:47 ]

Verwijderd

Exorcist schreef op maandag 1 maart 2021 @ 18:36:
[...]

Hmm, lijkt het inderdaad wel op ja..! Zat me blind te staren op dus iets met KDL-***. Vreemd dat ze de Playstation (3) serienummer-achtige methode hanteren maar vooruit :).

Thx!
Correct dat is het typenummer!

Er staat er 1 te koop:

https://link.marktplaats....tm_campaign=socialbuttons

Al lijkt dat een ander typenummer. Maar ik denk eerder dat het een typefout is.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2021 19:30 ]

Verwijderd schreef op maandag 1 maart 2021 @ 19:27:
[...]

Correct dat is het typenummer!

Er staat er 1 te koop:

Al lijkt dat een ander typenummer. Maar ik denk eerder dat het een typefout is.
Dank! Ook bijzonder dat ik hem niet vond ondanks goede zoektermen die letterlijk in de titel staan.
350 wel wat gortig "voor de leuk". M'n PS2 Bravia had ik destijds voor 75 Euro. Heb er best wat voor over, maar moet leuk blijven. Mag ik vragen wat jij ook alweer betaald hebt?

Verwijderd

Exorcist schreef op maandag 1 maart 2021 @ 19:39:
[...]

Dank! Ook bijzonder dat ik hem niet vond ondanks goede zoektermen die letterlijk in de titel staan.
350 wel wat gortig "voor de leuk". M'n PS2 Bravia had ik destijds voor 75 Euro. Heb er best wat voor over, maar moet leuk blijven. Mag ik vragen wat jij ook alweer betaald hebt?
350 euro vind ik ook best veel hoor. Maar hij is dan wel in doos en met twee brillen. Ik had volgens mij iets van 150 euro betaald voor de tv. (ook inclusief 2 brillen) Ik heb hem ook al een keer voor 100 euro gezien op marktplaats.

Volgens mij is deze voor 150 euro weggegaan:

Dus die 150 euro is volgens mij wel marktconform.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2021 19:49 ]

Verwijderd schreef op maandag 1 maart 2021 @ 19:47:
[...]

350 euro vind ik ook best veel hoor. Maar hij is dan wel in doos en met twee brillen. Ik had volgens mij iets van 150 euro betaald voor de tv. (ook inclusief 2 brillen) Ik heb hem ook al een keer voor 100 euro gezien op marktplaats.
Dat zijn inderdaad meer mijn richtprijzen. Doos geef ik (in dit geval) niet veel om, brillen wel. Zou ook nog als doel hebben om 3D games te kunnen doen (Sonic Generations, Uncharted 3 etc.) gezien ik geen 3D TV's meer heb. Destijds vond ik met name Sonic erg indrukwekkend in 3D, maar m'n geheugen is soms te positief als het aankomt op het verleden. Maar goed, daarom zitten we met z'n allen in dit topic :+

Verwijderd

Exorcist schreef op maandag 1 maart 2021 @ 19:50:
[...]

Dat zijn inderdaad meer mijn richtprijzen. Doos geef ik (in dit geval) niet veel om, brillen wel. Zou ook nog als doel hebben om 3D games te kunnen doen (Sonic Generations, Uncharted 3 etc.) gezien ik geen 3D TV's meer heb. Destijds vond ik met name Sonic erg indrukwekkend in 3D, maar m'n geheugen is soms te positief als het aankomt op het verleden. Maar goed, daarom zitten we met z'n allen in dit topic :+
Ik zie nu dat diezelfde persoon waarbij de advertentie op gereserveerd staat de tv aanbied met playstation 3 en spellen. Wellicht wil die nog onderhandelen om alleen de tv te verkopen:

Ik heb de tv inderdaad ook omdat hij 3d ondersteunt en ook simulview. En omdat het een playstation tv is uiteraard. Maar beeldkwaliteit is erg goed van deze tv.
Verwijderd schreef op maandag 1 maart 2021 @ 19:56:
[...]

Ik zie nu dat diezelfde persoon waarbij de advertentie op gereserveerd staat de tv aanbied met playstation 3 en spellen. Wellicht wil die nog onderhandelen om alleen de tv te verkopen:

Ik heb de tv inderdaad ook omdat hij 3d ondersteunt en ook simulview. En omdat het een playstation tv is uiteraard. Maar beeldkwaliteit is erg goed van deze tv.
Topper, bericht gestuurd. Zal het gros van z'n vraagprijs zijn gok ik zo maar je weet maar nooit :)

Verwijderd

Exorcist schreef op maandag 1 maart 2021 @ 19:39:
[...]

Snefkens lijkt ook wel een beetje een marktplaats goeroe. :P

Verwijderd

Hahaha ik kan best goed overweg met marktplaats en zoektermen etc. ;-)
Niet geheel ontoevallig (vandaag gratis te claimen op playstation).....Ratchet en Clank.....wat vinden we ervan?
Hoewel ik altijd platform fan was, en ook op zich fan van actie games....heeft deze serie het nooit echt voor me gedaan? Ik moet er gelijk bij zeggen dat ik het ook nooit echt een goede kans heb gegeven ondanks dat ik diverse games uit de franchise in mijn collectie heb.

Staat hierom (net als 32094104124308 andere games :P ) nog in mijn backlog.....

Ik sprak er met @Exorcist over en die heeft er ook niet zo veel mee, ben wel benieuwd hoe dat voor anderen hier is?

10 second ninja DONE

Sagat schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 09:50:
Niet geheel ontoevallig (vandaag gratis te claimen op playstation).....Ratchet en Clank.....wat vinden we ervan?
Hoewel ik altijd platform fan was, en ook op zich fan van actie games....heeft deze serie het nooit echt voor me gedaan? Ik moet er gelijk bij zeggen dat ik het ook nooit echt een goede kans heb gegeven ondanks dat ik diverse games uit de franchise in mijn collectie heb.

Ik sprak er met @Exorcist over en die heeft er ook niet zo veel mee, ben wel benieuwd hoe dat voor anderen hier is?
Ik heb er niet zoveel mee.

Verwijderd

Sagat schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 09:50:

In het begin had ik meer met Jak and daxter dan Ratchet and clank. Maar moet zeggen dat ik de ps4 versie briljant vind. Nadat ik die had uitgespeeld heb ik alle delen ook op de ps2 en ps3 gekocht. (niet allemaal gespeeld nog). Maar het zijn wel erg goede games. Beter dan de little big planet serie bijvoorbeeld.
Pagina: 1 ... 75 ... 224 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op, dit topic is om retro gaming en al haar facetten te bespreken, het is echter NIET de bedoeling om
- Games aan te schaffen (ruilen/lenen/etc.) van/via mede tweakers.
- Games te verkopen.
- Te vragen wat een game of console waard is.
- Een V&A advertentie te promoten.
- Dit topic is voor en door verzamelaars, s.v.p. geen opmerkingen ala 'Oh wat veel, speel je dat allemaal?' Dat voegt niets toe.