Little big planet is volgens mij ook grotendeels een platformer. Met een mogelijkheid om ook eigen levels te maken etc. Op de ps5 is het volledig een platformer geworden.Exorcist schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 10:08:
[...]
Subjectief, maar ook niet echt een reële vergelijking qua type spel toch?
- Sagat
- Registratie: April 2002
- Laatst online: 14-11 12:06
Is pappa x2!
- Nintendo Wii
- Sony PlayStation 3
- Nintendo DS
- Nintendo GameBoy
- MegaDrive
- RetroTINK
- Nintendo Game & Watch
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Sony PlayStation TV
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Nintendo DS
- RetroTINK 5X-Pro
- Microsoft Xbox + 1 Controller
- Saturn
- Nintendo 64
- Dreamcast
- Game boy advance
- 16 bit
- Game boy advance sp
- Consoles
- Commodore
- Amiga
- Zx spectrum
- Virtual boy
- Nintendo Wii
- Nintendo 3DS
- Sony PlayStation
- Atari
- Retro
- Sega
- Sony
Ik denk dat het wraak is voor de vergelijking tussen n64 en mega cd librariesExorcist schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 10:08:
[...]
Subjectief, maar ook niet echt een reële vergelijking qua type spel toch?
Jak en dexter ooit geleend, had er destijds wel die next gen wow factor bij, maar toch daarna nooit veel meer gespeeld hoewel ik ook veel van die games inmiddels in de backlog heb.
LBP heb ik dan weer 'niet zoveel mee' ik haat echt die floaty jumps.....dus zeg nooit nooit maar die games heb ik aardig afgeschreven......
==============================
edit:
En deze post triggerde met dan toch ook te kijken naar die poll. Grappig dat er toch 5 anderen zijn die de mega cd lib prefereren
ook wilde ik nog even deze lijst doornemen
Rogue squadron
leuke game, maar ook weer niet mega geniaal volgens mij
Wave race 64
Een van de beste exclusives
Mario kart 64
voor 4 spelers tof, maar net als met zelda en mario vond ik de snes game VEEL leuker
Diddy kong racing is overigens ook een geweldige game in dat genre, misschien zelfs wel beter dan mariokart?
Starfox 64
Goede idd
Paper mario (rpg)
ditto
Shadows of the empire
moest even googlen dacht dat deze en 'rogue squadron'dezelfde game waren. Vond vooral de 3d stukken maar clunky....maar goed beetje mijn eigen afwijking dat 'fps horen op pc' en 3rd person shooters ook
1080 snowboarding
persoonlijk nooit fan geweest van snowboarding maar idd 'objectief' gezien goed game
Blast corps
Mortal kombat
hah die was ik volkomen vergeten, maar voor mij nooit een optie geweest door de n64 controller, is natuurlijk omheen te werken als je het echt wil
Castlevania
dacht dat deze games vrij hopeloos waren, maar door de castevania videos van slopes gameroom wil ik vooral de latere delen nog wel kans geven
Fifa games
ik ben anti fifa
Killer instinct gold
zie mk
Jet Force Gemini
Ook een game die ik nog is wil proberen
TLDR:
ondanks mijn gemekker denk ik dat ik moet toegeven dat je gelijk hebt en dat er echt wel eea te vinden is wat geen 3d platformer of 4 player party game is. En dat ik in deze lijst simpelweg meer leuks zie dan wat ik kan verzinnen voor de mega cd.
Maar idd vanwege voorliefde voor 2d zal de emotie het toch winnen van de rationaliteit.
Popful mail vind ik een erg leuke game al, en lord of thunder is een ijzersterke shmup.
Even @walterg 's lijstje erbij gepakt
Snatcher
jaaaa, hoewel het niet mijn genre is, druipt het 'next gen' gevoel hiervan af vergeleken met normale snes en MD games
Lunar, Shining Force,
euh ja rpg's heb ik nog niet veel mee gedaan
Popful Mail,
al benoemd
Keio Flying Squadron
dit en ook cotton en mijn eerder genoemde lord of thunder....en nog een soort van musha aleste game maakt dat het een leuke console is voor het genre, wel jammer dat de vanilla md net zo goede en zelfs betere shmups heeft
Night Trap (geen beste game maar hij is zelfs op PS4 uitgekomen, dus mensen hebben het er wel nog over
niets aan toe te voegen!
de beste versie van Final Fight buiten de Arcade versie,
Ik geloof dat de game wat bonus content heeft, waardoor het daarop idd nog steeds door sommige de beste versie genoemd word!
Dark Wizard
nooit van gehoord?! ik gaat googlen
Sonic CD (staat ook op Steam en is zelfs op Android uitgekomen).
Ja love it or hate is, gewoon grote game
Maar goed, het fijne is dat je met emulatie/everdrives etc gelukkig niet meer hoeft te kiezen en bij beide libs lekker de krenten uit de pap kan vissen
[ Voor 73% gewijzigd door Sagat op 02-03-2021 10:47 ]
10 second ninja DONE
Verwijderd
Sly Raccoon vond ik ook erg leuk. Alleen de delen daarna niet meer, toen werd het meer open wereld. Ik vond het nou juist leuk dat dit geen open wereld game was. Dus nooit verder gekomen dan deel 2.Sagat schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 10:23:
[...]
Ik denk dat het wraak is voor de vergelijking tussen n64 en mega cd libraries![]()
Jak en dexter ooit geleend, had er destijds wel die next gen wow factor bij, maar toch daarna nooit veel meer gespeeld hoewel ik ook veel van die games inmiddels in de backlog heb.
LBP heb ik dan weer 'niet zoveel mee' ik haat echt die floaty jumps.....dus zeg nooit nooit maar die games heb ik aardig afgeschreven......
Same here, LBP, Jax etc. heb ik nooit gespeeld.
Ik was vooral actief op Nintendo en Sega Cartridge systemen.
Natuurlijk heb ik ook een Gamecube en een Dreamcast, maar is toch anders (en mijn eigen situatie was anders).
Ik heb ook nog nooit een XboX of PS gehad, wel bij anderen mogen spelen.
Vroeger was ik fan van platformers als Wonderboy (New Zealand Story), nu maak ik daar (te) weinig tijd voor.
Ik was vooral actief op Nintendo en Sega Cartridge systemen.
Natuurlijk heb ik ook een Gamecube en een Dreamcast, maar is toch anders (en mijn eigen situatie was anders).
Ik heb ook nog nooit een XboX of PS gehad, wel bij anderen mogen spelen.
Vroeger was ik fan van platformers als Wonderboy (New Zealand Story), nu maak ik daar (te) weinig tijd voor.
Ratchet & Clank vind ik een geweldige serie. Leuke gameplay, de wapens zijn tof en fijne humor. Ben de serie eigenlijk pas gaan spelen vanaf de PS3, maar daarna wel alle delen gespeeld en op de Vita nog eens. Alleen Q-Force vind ik niet leuk. Die wijkt ook af qua gameplay en is meer een tower defence game.
Jak & Daxter vond ik alleen deel 1 leuk. Deel 2 kon ik echt bijna niet doorheen komen met die missie opzet en vliegen door de map.
Jak & Daxter vond ik alleen deel 1 leuk. Deel 2 kon ik echt bijna niet doorheen komen met die missie opzet en vliegen door de map.
- Exorcist
- Registratie: Maart 2002
- Niet online
Uitdrijvûrrrr!
- Commodore
- Amiga
- Zx spectrum
- Virtual boy
- Sony PlayStation
- Sony
- Sony PlayStation 3
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Nintendo DS
- Nintendo GameBoy
- Nintendo Wii
- MegaDrive
- RetroTINK
- Nintendo Game & Watch
- Nintendo DS
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Sony PlayStation TV
- RetroTINK 5X-Pro
- Dreamcast
- Saturn
- Nintendo 64
- Game boy advance
- 16 bit
- Game boy advance sp
- Retro
- Atari
- Sega
- Nintendo 3DS
- Consoles
Maar wat is nu beter in jullie optiek: Snake, Rattle 'n Roll op de NES of WWF vs Smackdown 2009 op de PS3?
Duidelijk dat California Games op de NES beter is.Exorcist schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 10:43:
Maar wat is nu beter in jullie optiek: Snake, Rattle 'n Roll op de NES of WWF vs Smackdown 2009 op de PS3?
- Sagat
Is pappa x2!
- Nintendo Wii
- Sony PlayStation 3
- Nintendo DS
- Nintendo GameBoy
- MegaDrive
- RetroTINK
- Nintendo Game & Watch
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Sony PlayStation TV
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Nintendo DS
- RetroTINK 5X-Pro
- Saturn
- Nintendo 64
- Dreamcast
- Game boy advance
- 16 bit
- Game boy advance sp
- Consoles
- Commodore
- Amiga
- Zx spectrum
- Virtual boy
- Nintendo Wii
- Nintendo 3DS
- Sony PlayStation
- Atari
- Retro
- Sega
- Sony
Bijna net zo goed als de c64 versie (oh wacht dat is geen consoleRaem schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 10:48:
[...]
Duidelijk dat California Games op de NES beter is.
Verder 2d beter dan 3d!
10 second ninja DONE
Verwijderd
R&C zijn hier in huis immens populair. Was ook één van de redenen om de PS4 des tijds in huis te halen.
Persoonlijk ben ik meer een 2D gamer, maar het zorgt wel voor wat meer variatie in de kast.
En California Games is duidelijk beter op de Megadrive
Persoonlijk ben ik meer een 2D gamer, maar het zorgt wel voor wat meer variatie in de kast.
En Combat School was leuker dan California Games (in mijn geheugen)
- Sagat
Is pappa x2!
- Nintendo Wii
- Sony PlayStation 3
- Nintendo DS
- Nintendo GameBoy
- MegaDrive
- RetroTINK
- Nintendo Game & Watch
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Sony PlayStation TV
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Nintendo DS
- RetroTINK 5X-Pro
- Saturn
- Nintendo 64
- Dreamcast
- Game boy advance
- 16 bit
- Game boy advance sp
- Consoles
- Commodore
- Amiga
- Zx spectrum
- Virtual boy
- Nintendo Wii
- Nintendo 3DS
- Sony PlayStation
- Atari
- Retro
- Sega
- Sony
Ja maar de lynx versie dan?Verwijderd schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 10:50:
R&C zijn hier in huis immens populair. Was ook één van de redenen om de PS4 des tijds in huis te halen.
10 second ninja DONE
- Exorcist
- Niet online
Uitdrijvûrrrr!
- Commodore
- Amiga
- Zx spectrum
- Virtual boy
- Sony PlayStation
- Sony
- Sony PlayStation 3
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Nintendo DS
- Nintendo GameBoy
- Nintendo Wii
- MegaDrive
- RetroTINK
- Nintendo Game & Watch
- Nintendo DS
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Sony PlayStation TV
- RetroTINK 5X-Pro
- Dreamcast
- Saturn
- Nintendo 64
- Game boy advance
- 16 bit
- Game boy advance sp
- Retro
- Atari
- Sega
- Nintendo 3DS
- Consoles
Ik heb nog nooit van Combat School gehoord maar ik zie dat dit een Track and Field achtige game is..helaas alleen C64 (m.a.w. geen NES), hou namelijk wel van dat genre om tegen maten te doen.JoohanDePoohan schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 10:50:
En Combat School was leuker dan California Games (in mijn geheugen)
De Lynx versie rechts laten liggen
[ Voor 20% gewijzigd door Exorcist op 02-03-2021 10:53 ]
- Sagat
Is pappa x2!
- Nintendo Wii
- Sony PlayStation 3
- Nintendo DS
- Nintendo GameBoy
- MegaDrive
- RetroTINK
- Nintendo Game & Watch
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Sony PlayStation TV
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Nintendo DS
- RetroTINK 5X-Pro
- Saturn
- Nintendo 64
- Dreamcast
- Game boy advance
- 16 bit
- Game boy advance sp
- Consoles
- Commodore
- Amiga
- Zx spectrum
- Virtual boy
- Nintendo Wii
- Nintendo 3DS
- Sony PlayStation
- Atari
- Retro
- Sega
- Sony
Oh en voor andere die net als ik
Dark Wizard voor de mega cd niet kenden......
Op het eerste gezicht lijkt het een fire emblem/advance wars achtige game. Zou idd nog wel geining kunnen zijn, hoewel ik ook met dat genre niet super veel heb.... als ik dan toch strategy moet spelen, dan liever rts ala start craft of CnC.
Dark Wizard voor de mega cd niet kenden......
Op het eerste gezicht lijkt het een fire emblem/advance wars achtige game. Zou idd nog wel geining kunnen zijn, hoewel ik ook met dat genre niet super veel heb.... als ik dan toch strategy moet spelen, dan liever rts ala start craft of CnC.
10 second ninja DONE
Combat School had 7 of 8 verschillende stages met unieke spel elementen.
Was de eerste game die ik in de arcades tot einde gespeeld heb, daarna bij vrienden op de C64.
Was de eerste game die ik in de arcades tot einde gespeeld heb, daarna bij vrienden op de C64.
- Sagat
Is pappa x2!
- Nintendo Wii
- Sony PlayStation 3
- Nintendo DS
- Nintendo GameBoy
- MegaDrive
- RetroTINK
- Nintendo Game & Watch
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Sony PlayStation TV
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Nintendo DS
- RetroTINK 5X-Pro
- Saturn
- Nintendo 64
- Dreamcast
- Game boy advance
- 16 bit
- Game boy advance sp
- Consoles
- Commodore
- Amiga
- Zx spectrum
- Virtual boy
- Nintendo Wii
- Nintendo 3DS
- Sony PlayStation
- Atari
- Retro
- Sega
- Sony
Dacht dat het nog een vrij goed versie was eigenlijk.....paging @Grumpmeister als lynx epert...?Verwijderd schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 10:55:
[...]
Is dat niet zoiets als mortal kombat op de gameboy?
10 second ninja DONE
- Exorcist
- Niet online
Uitdrijvûrrrr!
- Commodore
- Amiga
- Zx spectrum
- Virtual boy
- Sony PlayStation
- Sony
- Sony PlayStation 3
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Nintendo DS
- Nintendo GameBoy
- Nintendo Wii
- MegaDrive
- RetroTINK
- Nintendo Game & Watch
- Nintendo DS
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Sony PlayStation TV
- RetroTINK 5X-Pro
- Dreamcast
- Saturn
- Nintendo 64
- Game boy advance
- 16 bit
- Game boy advance sp
- Retro
- Atari
- Sega
- Nintendo 3DS
- Consoles
Nog meer tips voor Track and Field achtige games? Dan NES/SNES etc.? Heb de meeste Track and Fields wel, ook de DC/PS1/PS2 varianten en verder dan bijv. de Olympische zomer/winterspelen kom ik niet echt.JoohanDePoohan schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 10:56:
Combat School had 7 of 8 verschillende stages met unieke spel elementen.
@Sagat Blast Corps is echt geniaal inderdaad!
[ Voor 4% gewijzigd door Exorcist op 02-03-2021 11:13 ]
Verwijderd
Op de SMS/C64 heb je ook nog WorldGames opzich wel grappig met boomstam gooien enzo.
Dan heb je ook nog sport indiviuele spellen, zoals bmx trials en Skate or die
Dan heb je ook nog sport indiviuele spellen, zoals bmx trials en Skate or die
Ik kom ook niet verder dan de Winter Games.
Ik weet nog wel dat ik vroeger als een bezeten aan die joysticks lag te trekken en buttons rammen om sneller te lopen (?!)
Ik weet nog wel dat ik vroeger als een bezeten aan die joysticks lag te trekken en buttons rammen om sneller te lopen (?!)
Verwijderd
Was laatst segagt aan het spelen op de dreamcast. Wel geinig spel, beetje de tegenhanger van Gran turismo. Nu las ik dat er ook een opvolger gemaakt was onder de naam segagt 2002. Blijkbaar kort daarna dezelfde game uitgebracht met meer features onder de naam sega gt online. Zojuist binnen gekregen, ben wel benieuwd hoe die is. Vanavond maar eens proberen.
Verwijderd
Kan hem van harte aanbevelen!Verwijderd schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 13:42:
Was laatst segagt aan het spelen op de dreamcast. Wel geinig spel, beetje de tegenhanger van Gran turismo. Nu las ik dag er ook een opvolger gemaakt was onder de naam segagt 2002. Blijkbaar kort daarna dezelfde game uitgebracht met meer features onder de naam sega gt online. Zojuist binnen gekregen, ben wel benieuwd hoe die is. Vanavond maar eens proberen.
[Afbeelding]
Dacht dat dat aan mij lag... Jak & Daxter deel 1 heb ik twee keer uitgespeeld (1 keer op ps2 en later op ps3). Deel 2 en 3 waren voor mij geen doorkomen aan.Raem schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 10:38:
Ratchet & Clank vind ik een geweldige serie. Leuke gameplay, de wapens zijn tof en fijne humor. Ben de serie eigenlijk pas gaan spelen vanaf de PS3, maar daarna wel alle delen gespeeld en op de Vita nog eens. Alleen Q-Force vind ik niet leuk. Die wijkt ook af qua gameplay en is meer een tower defence game.
Wat wel weer een heel erg leuk spel is, is de PSP versie van Daxter. Zal het ook wel doen op de Vita (zeker met CFW). Daar liep ik helaas vast op een level waar ik op een dag niet doorheen kwam, heb de psp toen neergelegd en heb veel later weer geprobeerd het spel weer op te pakken maar was toen kwijt hoe Daxter te besturen was :-)
Auw! Nee. Dat is niet hetzelfde!Verwijderd schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 10:55:
[...]
Is dat niet zoiets als mortal kombat op de gameboy?
Epyx (maker van California Games) is mede ontwikkelaar van de Lynx.
De Lynx versie mijn favoriete versie van het spel
- Sagat
Is pappa x2!
- Nintendo Wii
- Sony PlayStation 3
- Nintendo DS
- Nintendo GameBoy
- MegaDrive
- RetroTINK
- Nintendo Game & Watch
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Sony PlayStation TV
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Nintendo DS
- RetroTINK 5X-Pro
- Saturn
- Nintendo 64
- Dreamcast
- Game boy advance
- 16 bit
- Game boy advance sp
- Consoles
- Commodore
- Amiga
- Zx spectrum
- Virtual boy
- Nintendo Wii
- Nintendo 3DS
- Sony PlayStation
- Atari
- Retro
- Sega
- Sony
Mogelijk zit ik mis, maar we waren met zijn allen niet heel erg serieus met post rond die tijd......mk en cali games (cg) zijn compleet andere games, en de mk port op de gameboy was ook vrij dramatisch dacht ik....walterg schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 15:27:
[...]
Auw! Nee. Dat is niet hetzelfde!
Maar ik was iig WEL serieus over dat CG op de lynx volgens mij een vrij goede conversie was, ook niet gek gezien het natuurlijk een 16bit console was en cg voornamelijk bekend was van de 8bitters.....
10 second ninja DONE
- Exorcist
- Niet online
Uitdrijvûrrrr!
- Commodore
- Amiga
- Zx spectrum
- Virtual boy
- Sony PlayStation
- Sony
- Sony PlayStation 3
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Nintendo DS
- Nintendo GameBoy
- Nintendo Wii
- MegaDrive
- RetroTINK
- Nintendo Game & Watch
- Nintendo DS
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Sony PlayStation TV
- RetroTINK 5X-Pro
- Dreamcast
- Saturn
- Nintendo 64
- Game boy advance
- 16 bit
- Game boy advance sp
- Retro
- Atari
- Sega
- Nintendo 3DS
- Consoles
Nice, SegaGT goede herinneringen aan op de XboxVerwijderd schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 13:42:
Was laatst segagt aan het spelen op de dreamcast. Wel geinig spel, beetje de tegenhanger van Gran turismo. Nu las ik dat er ook een opvolger gemaakt was onder de naam segagt 2002. Blijkbaar kort daarna dezelfde game uitgebracht met meer features onder de naam sega gt online. Zojuist binnen gekregen, ben wel benieuwd hoe die is. Vanavond maar eens proberen.
[Afbeelding]
Hoe kom je aan het kabeltje? Ook nice! Ga je die nog testen/proberen? Zou hem nog 's met Destruction Derby willen doen..wel als nadeel dat je twee exemplaren nodig hebt.
Ook leuk om Gran Turismo 4 via het LAN te doen overigens als je vrienden hebt die dat ook leuk vinden. En zo nog legio games via systemlink dan wel LAN
[ Voor 13% gewijzigd door Exorcist op 02-03-2021 15:34 ]
Ik snapte de Game Boy versie van MK als maatstaf voor afschuwelijke portsSagat schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 15:32:
[...]
Mogelijk zit ik mis, maar we waren met zijn allen niet heel erg serieus met post rond die tijd......mk en cali games (cg) zijn compleet andere games, en de mk port op de gameboy was ook vrij dramatisch dacht ik....
Maar ik was iig WEL serieus over dat CG op de lynx volgens mij een vrij goede conversie was, ook niet gek gezien het natuurlijk een 16bit console was en cg voornamelijk bekend was van de 8bitters.....
Maar inderdaad, het is naar mijn mening gewoon een erg goede game. Erg vloeiend, leuk om te spelen, goede audio. Een topper op de Lynx.
Sega GT was goed, ik speelde zelf Tokyo Highway Racer (/ Challenge) 1 en 2 op de SDC, in mijn geheugen top game!Verwijderd schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 13:42:
Heb Sega Gt 2002 helemaal grijs gespeeld. Een van de beste racegames ooit. Heb Sega GT online nooit gespeeld. Sterker nog, wist niet eens dat ie bestond. Is dat alleen een online versie of is ie ook offline te spelen?Verwijderd schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 13:42:
[Afbeelding]
Verwijderd
Kabeltje heb ik voor 12 euro kunnen kopen op marktplaats. Kwam toevallig voorbij. Ik dacht die moet ik hebben, ik was helemaal vergeten dat je de ps1 kon linken. Je hebt inderdaad wel 2 exemplaren van de game nodig, daarom is het ook nooit een succes geworden. Maar dat was het voordeel met red alert, die game had 2 discs (soviet en allies) en met die 2 discs kon je dus tegen elkaar spelen. Dus had je maar 1 game nodig.Exorcist schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 15:33:
[...]
Nice, SegaGT goede herinneringen aan op de Xbox
Hoe kom je aan het kabeltje? Ook nice! Ga je die nog testen/proberen? Zou hem nog 's met Destruction Derby willen doen..wel als nadeel dat je twee exemplaren nodig hebt.
Ook leuk om Gran Turismo 4 via het LAN te doen overigens als je vrienden hebt die dat ook leuk vinden. En zo nog legio games via systemlink dan wel LAN
Maar ik ga hem inderdaad nog proberen of het werkt!
Ik zat vooral nog te kijken naar gran turismo 3, want die ondersteund ilink. Dan kan je 2 ps2's koppelen en GT3 tegen elkaar spelen. Ilink kabeltje kan je volgens mij voor 5 euro online kopen.
Gran turismo 4 via Lan is ook wel tof ja! Moet je dat via je eigen lan netwerk laten lopen of werkt dat met een cross utp kabel (1 op 1)?
Verwijderd
Het is eigenlijk Sega GT 2002 met meer auto's en tracks + online mogelijkheid. Dus het is de meest uitgebreide versie van Sega GT 2002. Dus die kan je ook volledig offline spelen. Dus dan is GT online the way to go omdat die dus uitgebreider is.RJL86 schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 15:53:
[...]
Heb Sega Gt 2002 helemaal grijs gespeeld. Een van de beste racegames ooit. Heb Sega GT online nooit gespeeld. Sterker nog, wist niet eens dat ie bestond. Is dat alleen een online versie of is ie ook offline te spelen?
Verwijderd
Tokyo highway racer is ook erg tof inderdaad! Heb alleen deel 1, deel 2 is op dit moment vrij kostbaar.JoohanDePoohan schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 15:53:
[...]
Sega GT was goed, ik speelde zelf Tokyo Highway Racer (/ Challenge) 1 en 2 op de SDC, in mijn geheugen top game!
Verwijderd
Policenauts op de Saturn is ook erg tof! Is alleen in Japan uitgebracht, maar er is een fan translation verkrijgbaar in het Engels.Sagat schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 10:23:
[...]
Ik denk dat het wraak is voor de vergelijking tussen n64 en mega cd libraries![]()
Even @walterg 's lijstje erbij gepakt
Snatcher
jaaaa, hoewel het niet mijn genre is, druipt het 'next gen' gevoel hiervan af vergeleken met normale snes en MD games
PS 3 probleempje en misschien kunnen jullie helpen?
Ik heb een FAT32 PS3 gekregen die (bijna) perfect werkt. Harddisk vervangen voor een 1.5GB, 4.87 erop gezet en jailbreak uitgevoerd. Alles werkt zoals het hoort weer.
Het probleem is de aan/uit tip toets. Wanneer ik de PS3 dmv de aan/uit knop opstart gaat hij aan en piept enige seconden later en gaat weer uit. Het vreemde is als ik dmv een DVD/CD inserten hem wel kan aanzetten en gewoon doorstart en daarna werkt zoals het moet, zelfs de aan/uit knop werkt dan correct.
Wat kan dit zijn? Waar kan ik naar kijken om dit te verhelpen? Zou de knop een probleem zijn en vervangen de oplossing zijn?
Iemand een suggestie waar ik naar kan kijken?
Ik heb een FAT32 PS3 gekregen die (bijna) perfect werkt. Harddisk vervangen voor een 1.5GB, 4.87 erop gezet en jailbreak uitgevoerd. Alles werkt zoals het hoort weer.
Het probleem is de aan/uit tip toets. Wanneer ik de PS3 dmv de aan/uit knop opstart gaat hij aan en piept enige seconden later en gaat weer uit. Het vreemde is als ik dmv een DVD/CD inserten hem wel kan aanzetten en gewoon doorstart en daarna werkt zoals het moet, zelfs de aan/uit knop werkt dan correct.
Wat kan dit zijn? Waar kan ik naar kijken om dit te verhelpen? Zou de knop een probleem zijn en vervangen de oplossing zijn?
Verwijderd
Was ook allemaal niet heul serieuswalterg schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 15:27:
[...]
Auw! Nee. Dat is niet hetzelfde!
Kon vroeger niemand met zo'n ding. Zelf was ik alleen een pc gamer. De GameCube was mijn eerste console
Verwijderd
Welk kleur heeft de LED op het moment dat hij piept en weer uit gaat? Dat geeft meestal aan wat er precies fout is.rikoos schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 16:30:
Als (voormalige Lynx expert en mede ontwikkelaar van de emulator Handy): ik vond california games een erg goede port ten opzichte van zijn grote broertjes (mijn bronnen zijn de C64, MSX, Amiga en ST).Sagat schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 10:56:
[...]
Dacht dat het nog een vrij goed versie was eigenlijk.....paging @Grumpmeister als lynx epert...?
Ook niet gek natuurlijk aangezien Epyx deze heeft gemaakt en laat Epyx nu ook de officiële ontwikkelaar zijn van een handheld die wij nu kennen als de Atari Lynx
- Exorcist
- Niet online
Uitdrijvûrrrr!
- Commodore
- Amiga
- Zx spectrum
- Virtual boy
- Sony PlayStation
- Sony
- Sony PlayStation 3
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Nintendo DS
- Nintendo GameBoy
- Nintendo Wii
- MegaDrive
- RetroTINK
- Nintendo Game & Watch
- Nintendo DS
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Sony PlayStation TV
- RetroTINK 5X-Pro
- Dreamcast
- Saturn
- Nintendo 64
- Game boy advance
- 16 bit
- Game boy advance sp
- Retro
- Atari
- Sega
- Nintendo 3DS
- Consoles
Netjes man, dat bedrag voor die kabel..als je er nog 's 1 ziet (Sony) voor die prijs, je weet me te vindenVerwijderd schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 16:17:
[...]
Gran turismo 4 via Lan is ook wel tof ja! Moet je dat via je eigen lan netwerk laten lopen of werkt dat met een cross utp kabel (1 op 1)?
GT4 kan gewoon via je netwerk/switches, hoeft niet één op één, het spel zoekt gewoon in het subnet
Onderliggend (bij die knop dus) zit een metalen springveer(achtig) mechanisme. Ik vermoed dat deze niet lekker terugveert waardoor het apparaat na een paar seconden uitgaat omdat het denkt dat de knop nog ingedrukt is. Bij de phats zit dit echter op de printplaat vast waar bij de slim de gehele "balk" los is en vervangen kan worden.rikoos schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 16:30:
Je kunt hem openmaken en het mechanisme waar ik op doel 's nagaan of je daar iets geks bij ziet.
Kijk hier anders even naar: YouTube: Sony PlayStation 3 Fat: Fix for unresponsive buttons
[ Voor 60% gewijzigd door Exorcist op 02-03-2021 16:48 ]
Verwijderd
Ik zal je een bericht sturen als ik hem weer tegen kom. :-)Exorcist schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 16:38:
[...]
Netjes man, dat bedrag voor die kabel..als je er nog 's 1 ziet (Sony) voor die prijs, je weet me te vinden
GT4 kan gewoon via je netwerk/switches, hoeft niet één op één, het spel zoekt gewoon in het subnet
[...]
Onderliggend (bij die knop dus) zit een metalen springveer(achtig) mechanisme. Ik vermoed dat deze niet lekker terugveert waardoor het apparaat na een paar seconden uitgaat omdat het denkt dat de knop nog ingedrukt is. Bij de phats zit dit echter op de printplaat vast waar bij de slim de gehele "balk" los is en vervangen kan worden.
Je kunt hem openmaken en het mechanisme waar ik op doel 's nagaan of je daar iets geks bij ziet.
Nog gelukt met de playstation 3d tv?
Niet opgelet, maar zal eens kijken morgenavond.Verwijderd schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 16:33:
[...]
Welk kleur heeft de LED op het moment dat hij piept en weer uit gaat? Dat geeft meestal aan wat er precies fout is.
Goed om dit ook te checken, begrijp ik het nou goed dat het bij een phat niet te vervangen is omdat het op een print zit?Exorcist schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 16:38:
Onderliggend (bij die knop dus) zit een metalen springveer(achtig) mechanisme. Ik vermoed dat deze niet lekker terugveert waardoor het apparaat na een paar seconden uitgaat omdat het denkt dat de knop nog ingedrukt is. Bij de phats zit dit echter op de printplaat vast waar bij de slim de gehele "balk" los is en vervangen kan worden.
Edit: ik ga het filmpje bekijken thnx
- Exorcist
- Niet online
Uitdrijvûrrrr!
- Commodore
- Amiga
- Zx spectrum
- Virtual boy
- Sony PlayStation
- Sony
- Sony PlayStation 3
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Nintendo DS
- Nintendo GameBoy
- Nintendo Wii
- MegaDrive
- RetroTINK
- Nintendo Game & Watch
- Nintendo DS
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Sony PlayStation TV
- RetroTINK 5X-Pro
- Dreamcast
- Saturn
- Nintendo 64
- Game boy advance
- 16 bit
- Game boy advance sp
- Retro
- Atari
- Sega
- Nintendo 3DS
- Consoles
Thx! En nee man, die was al verkocht..Verwijderd schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 16:48:
[...]
Ik zal je een bericht sturen als ik hem weer tegen kom. :-)
Nog gelukt met de playstation 3d tv?
Volgens mij ligt het aan het model of het op het moederbord zit of op een losse printplaat..twijfel moet ik heel eerlijk zeggen. Maar goed, die van jou moet toch open, maak gelijk even een foto voor hierrikoos schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 16:49:
[...]
Niet opgelet, maar zal eens kijken morgenavond.
[...]
Goed om dit ook te checken, begrijp ik het nou goed dat het bij een phat niet te vervangen is omdat het op een print zit?
[ Voor 49% gewijzigd door Exorcist op 02-03-2021 16:52 ]
Verwijderd
Het is een los printplaatje van ongeveer 2 cm bij 4 cm of zo. Die zit met een kleine ribbon kabel vast op het moederbord.Exorcist schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 16:50:
[...]
Thx! En nee man, die was al verkocht..
[...]
Volgens mij ligt het aan het model of het op het moederbord zit of op een losse printplaat..twijfel moet ik heel eerlijk zeggen. Maar goed, die van jou moet toch open, maak gelijk even een foto voor hier
- Exorcist
- Niet online
Uitdrijvûrrrr!
- Commodore
- Amiga
- Zx spectrum
- Virtual boy
- Sony PlayStation
- Sony
- Sony PlayStation 3
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Nintendo DS
- Nintendo GameBoy
- Nintendo Wii
- MegaDrive
- RetroTINK
- Nintendo Game & Watch
- Nintendo DS
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Sony PlayStation TV
- RetroTINK 5X-Pro
- Dreamcast
- Saturn
- Nintendo 64
- Game boy advance
- 16 bit
- Game boy advance sp
- Retro
- Atari
- Sega
- Nintendo 3DS
- Consoles
@rikoos Laat anders even weten welk CECH nummer je hebt, kan ik hier even kijken of ik nog zo'n module heb (vermits dat het probleem is). Heb aardig wat PS3's staan hier.Verwijderd schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 16:55:
[...]
Het is een los printplaatje van ongeveer 2 cm bij 4 cm of zo. Die zit met een kleine ribbon kabel vast op het moederbord.
Top, ik ga het checken of ik het kan oplossen zoals aangegeven in het filmpje en anders maak ik graag gebruik van je aanbod :-)Exorcist schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 16:57:
[...]
@rikoos Laat anders even weten welk CECH nummer je hebt, kan ik hier even kijken of ik nog zo'n module heb (vermits dat het probleem is). Heb aardig wat PS3's staan hier.
Mocht je het niet weten: ilink = mini firewireVerwijderd schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 16:17:
[...]
Kabeltje heb ik voor 12 euro kunnen kopen op marktplaats. Kwam toevallig voorbij. Ik dacht die moet ik hebben, ik was helemaal vergeten dat je de ps1 kon linken. Je hebt inderdaad wel 2 exemplaren van de game nodig, daarom is het ook nooit een succes geworden. Maar dat was het voordeel met red alert, die game had 2 discs (soviet en allies) en met die 2 discs kon je dus tegen elkaar spelen. Dus had je maar 1 game nodig.
Ik zat vooral nog te kijken naar gran turismo 3, want die ondersteund ilink. Dan kan je 2 ps2's koppelen en GT3 tegen elkaar spelen. Ilink kabeltje kan je volgens mij voor 5 euro online kopen.
Ik heb daar nog 2 player Time Crisis 3 mee gespeeld. Erg leuk!
Had ik wel door hoorVerwijderd schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 16:32:
[...]
Was ook allemaal niet heul serieusIk ben verder ook niet bekend met de Lynx.
Kon vroeger niemand met zo'n ding. Zelf was ik alleen een pc gamer. De GameCube was mijn eerste consoleNou ja, wel op de C64 begonnen, maar die wordt vaak niet als console gezien....
Leuk! Daar heb ik lang geleden nog wel eens mee gespeeld.nwagenaar schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 16:33:
[...]
Als (voormalige Lynx expert en mede ontwikkelaar van de emulator Handy): ik vond california games een erg goede port ten opzichte van zijn grote broertjes (mijn bronnen zijn de C64, MSX, Amiga en ST).
Ook niet gek natuurlijk aangezien Epyx deze heeft gemaakt en laat Epyx nu ook de officiële ontwikkelaar zijn van een handheld die wij nu kennen als de Atari Lynx
Hoezo "voormalig" expert?
Ik ben altijd fan geweest van het apparaat. Ik heb nu volgens mij genoeg hardware liggen voor een 5 player Slime World game. Jammer dat die kabel niet langer is dan anderhalve meter
- Sagat
Is pappa x2!
- Nintendo Wii
- Sony PlayStation 3
- Nintendo DS
- Nintendo GameBoy
- MegaDrive
- RetroTINK
- Nintendo Game & Watch
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Sony PlayStation TV
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Nintendo DS
- RetroTINK 5X-Pro
- Saturn
- Nintendo 64
- Dreamcast
- Game boy advance
- 16 bit
- Game boy advance sp
- Consoles
- Commodore
- Amiga
- Zx spectrum
- Virtual boy
- Nintendo Wii
- Nintendo 3DS
- Sony PlayStation
- Atari
- Retro
- Sega
- Sony
polocinauts hoor ik idd vaker genoemd als goede game!Verwijderd schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 16:17:
[...]
Kabeltje heb ik voor 12 euro kunnen kopen op marktplaats. Kwam toevallig voorbij. Ik dacht die moet ik hebben, ik was helemaal vergeten dat je de ps1 kon linken. Je hebt inderdaad wel 2 exemplaren van de game nodig, daarom is het ook nooit een succes geworden. Maar dat was het voordeel met red alert, die game had 2 discs (soviet en allies) en met die 2 discs kon je dus tegen elkaar spelen. Dus had je maar 1 game nodig.
Misschien nog leuke tip voor multiplayer. Wipeout! Sowieso coole games, maar deel 1 heeft dacht ik support voor de link cable op de ps1!
10 second ninja DONE
Verwijderd
Gelijk even gekeken. Maar inderdaad! Is ook voor het eerst dat ik dit logo zie op een game:Sagat schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 18:02:
[...]
polocinauts hoor ik idd vaker genoemd als goede game!
Misschien nog leuke tip voor multiplayer. Wipeout! Sowieso coole games, maar deel 1 heeft dacht ik support voor de link cable op de ps1!
:strip_exif()/f/image/6ZZqWmXTvWciOrnr85UIjZpy.jpg?f=fotoalbum_large)
Edit, zie ook nog een verschil tussen wipeout en wipeout 2097. Lijkt erop dat je bij wipeout 2097 wel 2x de game moet hebben en bij wipeout niet. Of hebben ze later dat logo aangepast na klachten of zo?
[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2021 20:30 ]
@snefkens mooie zwarte sokken 😝
Every Game has A Story, Only One is A Legend.
- Exorcist
- Niet online
Uitdrijvûrrrr!
- Commodore
- Amiga
- Zx spectrum
- Virtual boy
- Sony PlayStation
- Sony
- Sony PlayStation 3
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Nintendo DS
- Nintendo GameBoy
- Nintendo Wii
- MegaDrive
- RetroTINK
- Nintendo Game & Watch
- Nintendo DS
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Sony PlayStation TV
- RetroTINK 5X-Pro
- Dreamcast
- Saturn
- Nintendo 64
- Game boy advance
- 16 bit
- Game boy advance sp
- Retro
- Atari
- Sega
- Nintendo 3DS
- Consoles
De eerste keer dat je het link cable logo ziet..? Dat zal toch niet..? of bedoel je wat anders?Verwijderd schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 18:09:
[...]
Gelijk even gekeken. Maar inderdaad! Is ook voor het eerst dat ik deze logo zie op een game:
Ben benieuwd, morgen de door jou aangehaalde link cable binnen..! Maar 's kijken wat ik kan doen met m'n huidige spellen, C&C heb ik ook wel liggen dus ter test geinig om te doen.
Helaas is dat het componentje niet. Dat is de 'sleeve' die over het plasticje heen gaat en plasticje brak af terwijl ik de sleeve eraf wilde halen (juist omdat ik daar een nieuwe van heb). Ik zal binnenkort wel een foto maken, het is lastig uit te leggen, maar had de Game Gear alvast weer in elkaar gezet. Eerst even de lijm zoeken, dan haal ik 'm weer eens uit elkaar
@Sagat California Games op de Lynx was idd best goed, zelf had ik 'm best veel op de Amiga gespeeld. Verder... ik weet dat je aan het geinen was over Mortal Kombat, maar... iets met de Atari Lynx Homebrew community
FFXIV: Divyan Dawnborne | Switch FC: SW-8303-2261-5828 | Streamt obscure speedruns op Twitch
Verwijderd
Dat logo ja, in iedergeval nooit bewust gezien. Zijn ook maar een paar games die het ondersteunen.Exorcist schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 19:40:
[...]
De eerste keer dat je het link cable logo ziet..? Dat zal toch niet..? of bedoel je wat anders?
Ben benieuwd, morgen de door jou aangehaalde link cable binnen..! Maar 's kijken wat ik kan doen met m'n huidige spellen, C&C heb ik ook wel liggen dus ter test geinig om te doen.
Ik denk dat ik begrijp wat je bedoelt. Balen man.Grumpmeister schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 19:54:
[...]
Helaas is dat het componentje niet. Dat is de 'sleeve' die over het plasticje heen gaat en plasticje brak af terwijl ik de sleeve eraf wilde halen (juist omdat ik daar een nieuwe van heb). Ik zal binnenkort wel een foto maken, het is lastig uit te leggen, maar had de Game Gear alvast weer in elkaar gezet. Eerst even de lijm zoeken, dan haal ik 'm weer eens uit elkaar
@Sagat California Games op de Lynx was idd best goed, zelf had ik 'm best veel op de Amiga gespeeld. Verder... ik weet dat je aan het geinen was over Mortal Kombat, maar... iets met de Atari Lynx Homebrew community
[YouTube: Mortal Kombat homebrew Atari Lynx gameplay]
Die MK is impressive! Wel jammer dat de Lynx maar twee "normale" knoppen heeft
Volgens mij speelt hij het daar op een emu. Een echt Lynx scherm ziet er ook aanzienlijk pixeliger uit helaas.
Iemand wijst me net op de ODROID GO... -> https://www.hardkernel.com/shop/odroid-go-super-clear-white/
Ik ben benieuwd hoe die zou zijn voor draagbare emu's.
Ik ben benieuwd hoe die zou zijn voor draagbare emu's.
Liege, liege, liegebeest!
Ik kan binnenkort wel eens wat opnemen, heb zelf een Lynx met de McWill mod (een LCD scherm + VGA out). Gaat er wss wel nice uitzienwalterg schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 21:24:
[...]
Ik denk dat ik begrijp wat je bedoelt. Balen man.
Die MK is impressive! Wel jammer dat de Lynx maar twee "normale" knoppen heeft
Volgens mij speelt hij het daar op een emu. Een echt Lynx scherm ziet er ook aanzienlijk pixeliger uit helaas.
Was laatst ook al verbaast hoe clean de Lynx z'n output kan zijn:
:fill(white):gifsicle():strip_exif()/f/image/OWK6qK3jC5NzvAobLu2rP0cX.gif?f=user_large)
Dat gifje had ik zelf gemaakt aan de hand van een stukje video van m'n stream, waarbij de game output vanuit de Lynx komt
[ Voor 7% gewijzigd door Grumpmeister op 02-03-2021 21:35 ]
FFXIV: Divyan Dawnborne | Switch FC: SW-8303-2261-5828 | Streamt obscure speedruns op Twitch
Nice! Een McWill mod staat inderdaad op mijn lijst. Ik bedoelde uiteraard het default schermGrumpmeister schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 21:34:
[...]
Ik kan binnenkort wel eens wat opnemen, heb zelf een Lynx met de McWill mod (een LCD scherm + VGA out). Gaat er wss wel nice uitzien
Was laatst ook al verbaast hoe clean de Lynx z'n output kan zijn:
[Afbeelding]
Dat gifje had ik zelf gemaakt aan de hand van een stukje video van m'n stream, waarbij de game output vanuit de Lynx komt
Sowieso wil ik nog wel wat IPS mods voor wat handhelds, met name de handhelds zonder backlight.
Ik heb laatst een RetroKai scherm geinstalleerd. Net zoals McWill passen ze hier scaling toe op de schermen. Eerlijk gezegd vind ik beide er niet uit zien.walterg schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 21:43:
[...]
Nice! Een McWill mod staat inderdaad op mijn lijst. Ik bedoelde uiteraard het default scherm
Sowieso wil ik nog wel wat IPS mods voor wat handhelds, met name de handhelds zonder backlight.
Er zijn inmiddels signalen uit China dat er een 1:1 replacement scherm aan zit te komen, zonder scaling en dus zonder rare screen tearing. Ik persoonlijk wacht daar nu op en ik zou iedereen die een Game Gear wil modden adviseren om het even te laten rusten tot daar wat meer informatie over is.
Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski
- Exorcist
- Niet online
Uitdrijvûrrrr!
- Commodore
- Amiga
- Zx spectrum
- Virtual boy
- Sony PlayStation
- Sony
- Sony PlayStation 3
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Nintendo DS
- Nintendo GameBoy
- Nintendo Wii
- MegaDrive
- RetroTINK
- Nintendo Game & Watch
- Nintendo DS
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Sony PlayStation TV
- RetroTINK 5X-Pro
- Dreamcast
- Saturn
- Nintendo 64
- Game boy advance
- 16 bit
- Game boy advance sp
- Retro
- Atari
- Sega
- Nintendo 3DS
- Consoles
Misschien dat ik het ook alleen maar onthouden heb vanwege Destruction Derby, die heb ik grijzer gespeeld dan de PS1 was. Net als sommige games met mouse support (point and click liefhebber) en spellen die je gehele mem. card opvreten met het fameuze "Memory Card 15 blocks"Verwijderd schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 20:14:
[...]
Dat logo ja, in iedergeval nooit bewust gezien. Zijn ook maar een paar games die het ondersteunen.
Ik moet zeker nog wat huiswerk doen wat schermen betreft. Voor de Neo Geo Pocket Color is onlangs een nieuw display uitgekomen, die staat hoog op de lijst.Seroczynski schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 21:49:
[...]
Ik heb laatst een RetroKai scherm geinstalleerd. Net zoals McWill passen ze hier scaling toe op de schermen. Eerlijk gezegd vind ik beide er niet uit zien.
Er zijn inmiddels signalen uit China dat er een 1:1 replacement scherm aan zit te komen, zonder scaling en dus zonder rare screen tearing. Ik persoonlijk wacht daar nu op en ik zou iedereen die een Game Gear wil modden adviseren om het even te laten rusten tot daar wat meer informatie over is.
Het liefst zou ik een net gemodde Nomad kopen, maar degene die ik voorbij zag komen die van alle gemakken voorzien was ging richting 600-800 euro. Wellicht dat ik er nog eentje zelf mod... Ik heb er speciaal een tweede voor gekocht.
Dat is op zich wel nice, alleen hebben die ook een output? Dat vind ik zelf iig wel het voordeel van de McWill, dat ik het via VGA door kan sturen en op die manier de Game Gear en Lynx capturable maak. Dat is ook voornamelijk hoe ik er op speel zelf, dus niet zo zeer handheld-only.Seroczynski schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 21:49:
[...]
Ik heb laatst een RetroKai scherm geinstalleerd. Net zoals McWill passen ze hier scaling toe op de schermen. Eerlijk gezegd vind ik beide er niet uit zien.
De NGC mod heb ik gezien, daar wil ik nu (naast mijn AES natuurlijkwalterg schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 21:54:
[...]
Ik moet zeker nog wat huiswerk doen wat schermen betreft. Voor de Neo Geo Pocket Color is onlangs een nieuw display uitgekomen, die staat hoog op de lijst.
Het liefst zou ik een net gemodde Nomad kopen, maar degene die ik voorbij zag komen die van alle gemakken voorzien was ging richting 600-800 euro. Wellicht dat ik er nog eentje zelf mod... Ik heb er speciaal een tweede voor gekocht.
En wat nice dat je twee Nomads hebt zeg, ik heb er nog niet eens eentje. Pik je die gewoon op via Marktplaats en eBay, of moet je toch uitwijken naar andere kanalen?
Beide hebben géén VGA out, dus als dat een eis is, is de keuze snel gemaakt. Ikzelf maak er geen gebruik van, dus dat scheeltGrumpmeister schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 21:57:
[...]
Dat is op zich wel nice, alleen hebben die ook een output? Dat vind ik zelf iig wel het voordeel van de McWill, dat ik het via VGA door kan sturen en op die manier de Game Gear en Lynx capturable maak. Dat is ook voornamelijk hoe ik er op speel zelf, dus niet zo zeer handheld-only.
Mijn eerste Nomad heb ik volgens mij voor 350 gulden gekocht in de jaren negentig. De tweede heb ik een jaartje geleden gekocht via een retro discord. Ik weet niet meer precies hoe duur die was, maar onder de 100 dollar als ik me niet vergis.Seroczynski schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 22:04:
[...]
De NGC mod heb ik gezien, daar wil ik nu (naast mijn AES natuurlijk) voor gaan. Supernice dat je nu niet met een kleiner scherm hoeft te spelen. Hetzelfde is de afgelopen paar maanden voor de Game Boy Color gebeurd.
En wat nice dat je twee Nomads hebt zeg, ik heb er nog niet eens eentje. Pik je die gewoon op via Marktplaats en eBay, of moet je toch uitwijken naar andere kanalen?
Daar heb ik toen ook een zooi spellen en een Mega SG gekocht... maar helaas liggen die nog in een garage in Californie. Ik zou letterlijk een jaar geleden naar San Francisco vliegen voor de Game Developers Conference en daar lagen de spullen voor me klaar.
Het snode plan om geen verzendkosten en invoerrechten te betalen is lichtelijk backfired...
Even opgezocht: 140 dollar voor de Mega SG, 60 dollar voor de Nomad (los, zonder battery pack en doos)
Oh en blijkbaar heb ik ook Sonic Pocket Adventure en Metal Slug 2nd Mission gekocht voor de NGPC
Plus nog wat Genesis spellen die ik niet boxed had en wat losse game boy spullen die me leuk leken. Oh en Boxed Pinball Jam voor de Lynx.
Maar goed, kan dus nog wel even duren voor ik in California ben. Ik zal uiteindelijk waarschijnlijk gewoon vragen of hij het alsnog opstuurt.
Beetje off-topic misschien, maar wilde het toch even delen..Exorcist schreef op maandag 1 maart 2021 @ 16:34:
[...]
Ik zie dat ik alleen PayPal gekoppeld heb aan mijn MS account. Die is op zijn beurt wel gekoppeld met CC en bank, maar als alleen je bankrek. gekoppeld is moet je het toch ook met PayPal kunnen doen?
Nou ik ben er alweer wat verder mee, heb in ieder geval ook Dev Mode met RetroArch op mijn Series X nu
Maar bleek toch alsnog lastiger dan gehoopt, Paypal accounts worden enkel geaccepteerd als je er een cc aan hebt gekoppeld. Dus was weer terug bij af daarmee.... De prepaid 3V/Visa kaartjes worden ook niet geaccepteerd omdat deze anoniem zijn, en MS het juist gebruikt om je identiteit te verifieren.
De oplossing bleek om een (gratis) bankrekening af te sluiten bij N26, daar krijg je namelijk (ook gratis!) een Mastercard Debit Card bij. En omdat het aan een bankrekening is gekoppeld accepteert MS dit wel als verificicatiemethode! En heb nu dus ook een permanente pre-paid Mastercard, mocht ik het nog eens ergens voor nodig hebben.
B.Net Sebase#2714
- Exorcist
- Niet online
Uitdrijvûrrrr!
- Commodore
- Amiga
- Zx spectrum
- Virtual boy
- Sony PlayStation
- Sony
- Sony PlayStation 3
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Nintendo DS
- Nintendo GameBoy
- Nintendo Wii
- MegaDrive
- RetroTINK
- Nintendo Game & Watch
- Nintendo DS
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Sony PlayStation TV
- RetroTINK 5X-Pro
- Dreamcast
- Saturn
- Nintendo 64
- Game boy advance
- 16 bit
- Game boy advance sp
- Retro
- Atari
- Sega
- Nintendo 3DS
- Consoles
Kun je in ieder geval aan de slag met RA en games, het leuke gedeelte!
Ja, eerste ervaringen zijn erg goed!
Had al een Retroarch setup voor alles t/m 16-Bit, en dat werkt allemaal top!
Nu eens verder kijken naar bijv PSP, N64, GameCube, Dreamcast en misschien PS2.
Heb er zeker geen spijt van, ondanks de extra moeite, bedankt om het weer bij me te triggeren @Exorcist
Had al een Retroarch setup voor alles t/m 16-Bit, en dat werkt allemaal top!
Nu eens verder kijken naar bijv PSP, N64, GameCube, Dreamcast en misschien PS2.
Heb er zeker geen spijt van, ondanks de extra moeite, bedankt om het weer bij me te triggeren @Exorcist
B.Net Sebase#2714
De Magic-NSs van Mayflash zijn binnen, heb er twee besteld. Eerste indruk: volledig pijnloos en ze werken uitstekend. Ik heb m'n WiiU Pro controller aan m'n Win10 box hangen en het enige dat ik even moest doen was <start><a> 3 sec vasthouden om AB-BA XY-YX te switchen. ... Hollow Knight speelt er goed meeLiegebeest schreef op maandag 1 maart 2021 @ 10:17:
Lezen is ook een vakIk wilde wat meer met emulatie aan de slag op m'n laptop(s) en zocht naar manieren om m'n huidige controllers te her-gebruiken.
Voor de XBox360 en WiiU Pro controllers heb ik een extra leerweg gehad. Voor de laatste is de Magic-NS van Mayflash een uitstekende optie. Maar, ik had dus beter moeten lezen: voor de X360 controllers werkt ie niet tenzij je ze alsnog bedraad doet. Voor de draadloze heb je alsnog de dongle van MS nodig. Nou ja... We komen er wel
Eens zien of ik nog andere kastjes heb slingeren die ik er aan kan hangen... Wiimote + Classic controller op zijn minst.
1. Nette deals!walterg schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 22:27:
[...]
Even opgezocht: 140 dollar voor de Mega SG, 60 dollar voor de Nomad (los, zonder battery pack en doos)
2. Aww man, ik zie dat Analogue de "megadrive" en "snes" niet eens meer verkopen.
Ze hebben onlangs een bericht uitgestuurd dat ze hun best gaan doen om ze weer op voorraad te krijgen. Seeing is believingLiegebeest schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 15:33:
[...]
1. Nette deals!![]()
2. Aww man, ik zie dat Analogue de "megadrive" en "snes" niet eens meer verkopen.
Ik ben zeker nog in de markt voor een Analogue NT en (vooral) de Analogue Pocket.
Verwijderd
Vandaag mijn crt verzameling compleet gemaakt. Heb nu een 14" en een 20" zilvere (laatste model) Sony Trinitron. Een 20" zwarte wat oudere Trinitron. Een 20" en 14" pvm met RGB en component. En 2x een b&o mx7000 (28") zwarte en groene achterkant.
Volgens mij kan ik dan voorlopig wel vooruit.
:strip_exif()/f/image/FUFSTdQebi0ViMGAiqvDNxkn.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/sfF7kYUVBTRArquG6uh080kY.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/5RfWDJYXPq9dbuhsoUx5GAHf.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/gLWUgIsbGvYbPQ1x1LXogy2o.jpg?f=fotoalbum_large)
Daarnaast heb ik nog 2 kleine lcd's. De playstation tv en een lcd met playstation 2 ingebouwd. Op ten duur moet er op die kast wel een grote lcd komen. Maar voorlopig blijven deze daar staan.
Volgens mij kan ik dan voorlopig wel vooruit.
:strip_exif()/f/image/FUFSTdQebi0ViMGAiqvDNxkn.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/sfF7kYUVBTRArquG6uh080kY.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/5RfWDJYXPq9dbuhsoUx5GAHf.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/gLWUgIsbGvYbPQ1x1LXogy2o.jpg?f=fotoalbum_large)
Daarnaast heb ik nog 2 kleine lcd's. De playstation tv en een lcd met playstation 2 ingebouwd. Op ten duur moet er op die kast wel een grote lcd komen. Maar voorlopig blijven deze daar staan.
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2021 18:31 ]
- Exorcist
- Niet online
Uitdrijvûrrrr!
- Commodore
- Amiga
- Zx spectrum
- Virtual boy
- Sony PlayStation
- Sony
- Sony PlayStation 3
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Nintendo DS
- Nintendo GameBoy
- Nintendo Wii
- MegaDrive
- RetroTINK
- Nintendo Game & Watch
- Nintendo DS
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Sony PlayStation TV
- RetroTINK 5X-Pro
- Dreamcast
- Saturn
- Nintendo 64
- Game boy advance
- 16 bit
- Game boy advance sp
- Retro
- Atari
- Sega
- Nintendo 3DS
- Consoles
@snefkens Die Sony's op je laatste foto zijn om te smullen, hopelijk krijgt m'n 22PX300 ook nog 's een broertje 
Link cable voor de PS1 is binnen (zonder doosje), misschien vanavond tijdens het voetbal even testen. Heb nog een tweede exemplaar van Destruction Derby gekocht welke deze week binnenkomt. Om het voor mezelf nog enigszins te rechtvaardigen maar de single case, heb ik voor m'n gevoel tenminste nog een soort van uitbreiding op de collectie
Link cable voor de PS1 is binnen (zonder doosje), misschien vanavond tijdens het voetbal even testen. Heb nog een tweede exemplaar van Destruction Derby gekocht welke deze week binnenkomt. Om het voor mezelf nog enigszins te rechtvaardigen maar de single case, heb ik voor m'n gevoel tenminste nog een soort van uitbreiding op de collectie
Verwijderd
En toch gebruik ik de crt's meer dan die lcd's ;-) maar mooi zijn ze zeker! Is dat destruction derby 1? Want ik zat net te kijken, ik heb zelf wel destruction derby 2 dubbel, maar die ondersteunt de link kabel niet. Ik heb ooit een dual pack gekocht waar ook wipeout 3 special edition bij zat. Die was los erg duur, dus dit was een prima oplossing. Dan dacht ik dan heb ik nog iets aan de dubbele. Maar toch niet...Exorcist schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 19:09:
@snefkens Die Sony's op je laatste foto zijn om te smullen, hopelijk krijgt m'n 22PX300 ook nog 's een broertje
Indrukwekkend @snefkens !
Ik heb helaas geen ruimte voor veel van dit soort dingen. Ik heb een 14" PVM in de woonkamer waar ik op speel en een 20" Trinitron die ik in de kelder heb moeten zetten, die stond in de slaapkamer maar daar heb ik in verband met thuiswerken een werkplek van moeten maken in plaats van een extra game hoekje.
Alsnog genoeg te spelen hoor, maar met wat meer ruimte zou ik zeker plekje vinden voor een grotere PVM/BVM
Ik heb helaas geen ruimte voor veel van dit soort dingen. Ik heb een 14" PVM in de woonkamer waar ik op speel en een 20" Trinitron die ik in de kelder heb moeten zetten, die stond in de slaapkamer maar daar heb ik in verband met thuiswerken een werkplek van moeten maken in plaats van een extra game hoekje.
Alsnog genoeg te spelen hoor, maar met wat meer ruimte zou ik zeker plekje vinden voor een grotere PVM/BVM
Enkele weken terug had ik een trace doorgesneden op de PCB van m'n mega drive om hem te "modden" van 50 naar 60hz. Daaruit merkte ik dat de kleuren natuurlijk niet over composite uitgestuurd konden worden, want de console probeert NTSC over een PAL moederbord uit te zenden. Op aanleiding daarvan had ik de kikker geslikt en een component kabel besteld, vervolgens de snede weer overbrugd met een bodge wire zodat ik nog even door kon spelen.
Nu heb ik goed nieuws en slecht nieuws.
Het slechte nieuws is dat indien je via retrogamingcables bestelt wel eerst inklaringskosten moet betalen voordat het pakket met de bezorger meegegeven wordt. Nu was het pakket al meegegeven en bezorgd, zonder dat ik ooit een mail had gekregen met het betaalverzoek en deze dus ook niet had uitgevoerd, terwijl ik daar wel op zat te wachten.
Een belletje met PostNL later en hopelijk krijg ik het betaalverzoek over een paar dagen binnen.
Het goede nieuws is, nadat ik mijn bodge wire had weggehaald en de opnieuw verbonden trace weer had doorgesneden (amateur soldeerkunsten), dat het meteen werkte en nu een (bijna) 60hz mega drive heb in kleur en zang. Sonic klinkt in elk geval zoals het hoort
Het slechte nieuws is dat indien je via retrogamingcables bestelt wel eerst inklaringskosten moet betalen voordat het pakket met de bezorger meegegeven wordt. Nu was het pakket al meegegeven en bezorgd, zonder dat ik ooit een mail had gekregen met het betaalverzoek en deze dus ook niet had uitgevoerd, terwijl ik daar wel op zat te wachten.
Een belletje met PostNL later en hopelijk krijg ik het betaalverzoek over een paar dagen binnen.
Het goede nieuws is, nadat ik mijn bodge wire had weggehaald en de opnieuw verbonden trace weer had doorgesneden (amateur soldeerkunsten), dat het meteen werkte en nu een (bijna) 60hz mega drive heb in kleur en zang. Sonic klinkt in elk geval zoals het hoort
- Exorcist
- Niet online
Uitdrijvûrrrr!
- Commodore
- Amiga
- Zx spectrum
- Virtual boy
- Sony PlayStation
- Sony
- Sony PlayStation 3
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Nintendo DS
- Nintendo GameBoy
- Nintendo Wii
- MegaDrive
- RetroTINK
- Nintendo Game & Watch
- Nintendo DS
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Sony PlayStation TV
- RetroTINK 5X-Pro
- Dreamcast
- Saturn
- Nintendo 64
- Game boy advance
- 16 bit
- Game boy advance sp
- Retro
- Atari
- Sega
- Nintendo 3DS
- Consoles
Net naarstig op zoek gegaan naar een tweede PS1
. Eerst balen dat ik C&C pakte en de link cable optie ontbrak..maar na t lezen van de post van @snefkens zag ik dat het om Red Alert ging (denk dat ik de eerste pakte omdat dat een double jewel case is en Red Alert niet (2 discs) ). Aan elkaar geknoopt en gestart, werkt prima. Baal op deze momenten enorm van de avondklok, normaal gesproken rond de 3x per week wel wat vrienden over de vloer maar dat is nu gewoon minder. En in m'n eentje dit doen is eigenlijk al triest genoeg 
Ik heb een tweede Destruction Derby gekocht, puur omdat dat spel voor mij echt de PS1 vormde en vormt. Om m'n collectie nog wel een soort van uitbreiding te geven nu een single case doosje ipv de double jewel case die ik nu al heb. Wat werkt zo'n topic als dit toch aanstekelijk...
@Sagat De volgende keer even met Wipeout proberen, jij had dacht ik ook een exemplaar. Meer dan ik iig
:strip_exif()/f/image/NIHxZeUelK5CpBqy5QfWWGZF.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/FwN7I8AHSPNs2TosEKhbZXPY.jpg?f=fotoalbum_large)
@Eymas Goed bezig man...! Ben ook enorm blij met m'n 60Hz mod moet ik zeggen..Als ik Sonic weer start in normale modus (normaal in PAL dus) dan is het echt verschrikkelijk. Wat vroeger een gewenning was/je wist niet beter is het nu gewoon the other way around!
Ik heb een tweede Destruction Derby gekocht, puur omdat dat spel voor mij echt de PS1 vormde en vormt. Om m'n collectie nog wel een soort van uitbreiding te geven nu een single case doosje ipv de double jewel case die ik nu al heb. Wat werkt zo'n topic als dit toch aanstekelijk...
@Sagat De volgende keer even met Wipeout proberen, jij had dacht ik ook een exemplaar. Meer dan ik iig
:strip_exif()/f/image/NIHxZeUelK5CpBqy5QfWWGZF.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/FwN7I8AHSPNs2TosEKhbZXPY.jpg?f=fotoalbum_large)
@Eymas Goed bezig man...! Ben ook enorm blij met m'n 60Hz mod moet ik zeggen..Als ik Sonic weer start in normale modus (normaal in PAL dus) dan is het echt verschrikkelijk. Wat vroeger een gewenning was/je wist niet beter is het nu gewoon the other way around!
[ Voor 7% gewijzigd door Exorcist op 03-03-2021 21:14 ]
Te denken dat Destruction Derby ook mijn eerste PS1 spel was, tezamen met C&C Red Alert. Wat is de wereld ook kleinExorcist schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 21:12:
Net naarstig op zoek gegaan naar een tweede PS1. Eerst balen dat ik C&C pakte en de link cable optie ontbrak..maar na t lezen van de post van @snefkens zag ik dat het om Red Alert ging (denk dat ik de eerste pakte omdat dat een double jewel case is en Red Alert niet (2 discs) ). Aan elkaar geknoopt en gestart, werkt prima. Baal op deze momenten enorm van de avondklok, normaal gesproken rond de 3x per week wel wat vrienden over de vloer maar dat is nu gewoon minder. En in m'n eentje dit doen is eigenlijk al triest genoeg
Het was inderdaad een kleine verrassing toen ik Sonic voor het eerst opstartte. Wist niet dat het verschil zo merkbaar zou zijn, waar je bij PAL optimized spellen of op nintendo consoles dat niet hebt.Exorcist schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 21:12:
Dan ben ik wel blij dat de mod vrij eenvoudig is, rest alleen nog het zoeken van een passende schakelaar voor als ik tegen een region lock aan loop.
[ Voor 25% gewijzigd door Eymas op 03-03-2021 21:18 ]
- Exorcist
- Niet online
Uitdrijvûrrrr!
- Commodore
- Amiga
- Zx spectrum
- Virtual boy
- Sony PlayStation
- Sony
- Sony PlayStation 3
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Nintendo DS
- Nintendo GameBoy
- Nintendo Wii
- MegaDrive
- RetroTINK
- Nintendo Game & Watch
- Nintendo DS
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Sony PlayStation TV
- RetroTINK 5X-Pro
- Dreamcast
- Saturn
- Nintendo 64
- Game boy advance
- 16 bit
- Game boy advance sp
- Retro
- Atari
- Sega
- Nintendo 3DS
- Consoles
Haha, zeker..! Altijd leuk om te weten wat ieders smaak is wat dat betreft. Maar de PS1 heeft een boel indruk op me gemaakt destijds en spellen als Destruction Derby, Resident Evil, Discworld, Broken Sword, Gran Turismo, GTA, Tomb Raider, Silent Hill en G-Police hebben een goed deel van m'n jeugd ingevuld. Met die reden vind ik het ook jammer dat ik dat vandaag de dag nauwelijks heb met de nieuwe consoles. Heb de XSX en PS5 staan, die laatste heb ik nauwelijks aangeraakt sinds december en de Series X staan vaker aan voor Netflix dan voor games. Komt vast nog wel, want ook de vorige generatie heb ik parels van spellen gespeeld. Alleen minder snel onder de indruk denk ik..Eymas schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 21:14:
[...]
Te denken dat Destruction Derby ook mijn eerste PS1 spel was, tezamen met C&C Red Alert. Wat is de wereld ook klein
Van het weekend komt m'n MGS special edition PS4 terug (uitgeleend) en komt m'n vijfje PS4 binnen: een witte. Kan mooi naast m'n witte PS3 phat en slim staan
Nu nog op zoek naar een klepje voor de Pikachu N64...
Ik krijg altijd een briefje door de brievenbus de dag nadat het pakket bij een PostNL loket is afgeleverd, maar via de app heb ik dit dus altijd op de dag zelf door. Daarin staat dan ook wat het verschuldigde bedrag is.Eymas schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 20:59:
Enkele weken terug had ik een trace doorgesneden op de PCB van m'n mega drive om hem te "modden" van 50 naar 60hz. Daaruit merkte ik dat de kleuren natuurlijk niet over composite uitgestuurd konden worden, want de console probeert NTSC over een PAL moederbord uit te zenden. Op aanleiding daarvan had ik de kikker geslikt en een component kabel besteld, vervolgens de snede weer overbrugd met een bodge wire zodat ik nog even door kon spelen.
[Afbeelding]
De kabels van RGC.co.uk worden echt een heel stuk minder aantrekkelijk zo, maar ik heb er inmiddels al een stuk of tien dus kan mij niet zo snel voorstellen dat ik er weer eentje moet bestellen.
Ik zie een vrij nette kamer en meubilair, maar telkens liggen je consoles zo op de grond. Hoe kan dat nou?Verwijderd schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 21:27:
Ik ben vandaag maar eens begonnen aan virtua cop op de ps2 i.c.m g-con 2 van Namco.
[Afbeelding]
[ Voor 12% gewijzigd door Seroczynski op 03-03-2021 21:29 ]
Verwijderd
Hahaha dat is alleen bij de mx7000. Die heeft een stand, alleen daaronder kan je niks plaatsen. Moet ik nog iets voor verzinnen. Aan de andere kant waar de lcd's staan en de pvm. Zitten alle consoles netjes in de kast.Seroczynski schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 21:28:
[...]
Ik krijg altijd een briefje door de brievenbus de dag nadat het pakket bij een PostNL loket is afgeleverd, maar via de app heb ik dit dus altijd op de dag zelf door. Daarin staat dan ook wat het verschuldigde bedrag is.
De kabels van RGC.co.uk worden echt een heel stuk minder aantrekkelijk zo, maar ik heb er inmiddels al een stuk of tien dus kan mij niet zo snel voorstellen dat ik er weer eentje moet bestellen.
[...]
Ik zie een vrij nette kamer en meubilair, maar telkens liggen je consoles zo op de grond. Hoe kan dat nou?
Inderdaad, hoewel ik toch nog in een Nintendo huishouden bleef, had ik bij een ander verschillende spellen ontdekt voor de Playstation zoals Crash Bandicoot, Ape Escape, en Destruction Derby.Exorcist schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 21:23:
Haha, zeker..! Altijd leuk om te weten wat ieders smaak is wat dat betreft. Maar de PS1 heeft een boel indruk op me gemaakt destijds en spellen als Destruction Derby, Resident Evil, Discworld, Broken Sword, Gran Turismo, GTA, Tomb Raider, Silent Hill en G-Police hebben een goed deel van m'n jeugd ingevuld. Met die reden vind ik het ook jammer dat ik dat vandaag de dag nauwelijks heb met de nieuwe consoles. Heb de XSX en PS5 staan, die laatste heb ik nauwelijks aangeraakt sinds december en de Series X staan vaker aan voor Netflix dan voor games. Komt vast nog wel, want ook de vorige generatie heb ik parels van spellen gespeeld. Alleen minder snel onder de indruk denk ik..
Even later, vooral via Twitch kwam ik alle RPGs zoals Final Fantasy 7 tegen, en sindsdien heb ik alle playstations verzameld met een bijbehorend aardige backlog voor de RPGs en meer. Hoewel ik even wacht met de PS5, gezien er nog geen exclusive spellen zijn die het de moeite waard maken, en de spellen waar ik op wacht nog op de PS4 worden uitgebracht.
Volgende PSX titel op mijn lijst is Alundra, heerlijk uitdagend, geweldige muziek en meeslepend verhaal, en een Zelda vibe. Ongeveer alles wat ik zoek. En intussen is mijn PS4 zoet met Genshin Impact, praktisch anime Breath of the Wild.
Eerst dacht ik zelf ook dat ik een email zou krijgen dat het bij een loket afgeleverd zou worden, of na afloop een brief met het betaalverzoek, maar ik trok voor de zekerheid maar meteen aan de bel. Ik wist in elk geval wat ik verschuldigd was, en ja. Uiteindelijk telt dat op tot één kabel van ruim €68. Ik blijf het ietwat te veel vinden, maar om ze zelf te maken ben ik waarschijnlijk hetzelfde kwijt aan onderdelen en een betere soldeerbout. De huidige die ik heb is nog net niet verkoold.Seroczynski schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 21:28:
Ik krijg altijd een briefje door de brievenbus de dag nadat het pakket bij een PostNL loket is afgeleverd, maar via de app heb ik dit dus altijd op de dag zelf door. Daarin staat dan ook wat het verschuldigde bedrag is.
Hopelijk in ieder geval de eerste en de laatste keer. Voor de SNES of andere consoles laat ik het bij S-video of composite, op een PVM ziet dat er al prima uit, alleen is het even lastig als ik het eventueel wil streamen.
- Exorcist
- Niet online
Uitdrijvûrrrr!
- Commodore
- Amiga
- Zx spectrum
- Virtual boy
- Sony PlayStation
- Sony
- Sony PlayStation 3
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Nintendo DS
- Nintendo GameBoy
- Nintendo Wii
- MegaDrive
- RetroTINK
- Nintendo Game & Watch
- Nintendo DS
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Sony PlayStation TV
- RetroTINK 5X-Pro
- Dreamcast
- Saturn
- Nintendo 64
- Game boy advance
- 16 bit
- Game boy advance sp
- Retro
- Atari
- Sega
- Nintendo 3DS
- Consoles
Hoe zit jij überhaupt @snefkens , meen me geen foto te herinneren van je gehele ruimte? Eén dedicated kamer toch?
Verwijderd
1 delicated kamer inderdaad van ongeveer 14m2. Met een hoogte van 3,2 meter.
We wonen er pas een paar maanden. Dus is nog niet helemaal klaar. Deuren moeten nog geschilderd worden. Komt nog een bank of 2 draai fauteuils. Ik heb namelijk 2 plekken in de kamer waar ik game. Of bij de mx7000 of andersom bij de tv kast ( waar later nog een grote lcd komt). De next gen consoles staan allemaal in de woonkamer bij de 4k tv. Wellicht als hier een grote lcd staat dat ze naar de gameroom gaan.
Hier wat impressies:
:strip_exif()/f/image/330sKYK2aeuCoHuafoBOwuqG.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/0Fus5dOyiC3oCQuc8hsi9ERV.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Vo42OyNoUWXYXwtpuyZxSYNw.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Quf4sGwt461cijeYMPsDCRYS.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/0K0KrxDnrztOPT0T0HwcnROR.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/WDa33nvWHegwlxn06BMAY1TZ.jpg?f=fotoalbum_large)
We wonen er pas een paar maanden. Dus is nog niet helemaal klaar. Deuren moeten nog geschilderd worden. Komt nog een bank of 2 draai fauteuils. Ik heb namelijk 2 plekken in de kamer waar ik game. Of bij de mx7000 of andersom bij de tv kast ( waar later nog een grote lcd komt). De next gen consoles staan allemaal in de woonkamer bij de 4k tv. Wellicht als hier een grote lcd staat dat ze naar de gameroom gaan.
Hier wat impressies:
:strip_exif()/f/image/330sKYK2aeuCoHuafoBOwuqG.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/0Fus5dOyiC3oCQuc8hsi9ERV.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Vo42OyNoUWXYXwtpuyZxSYNw.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Quf4sGwt461cijeYMPsDCRYS.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/0K0KrxDnrztOPT0T0HwcnROR.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/WDa33nvWHegwlxn06BMAY1TZ.jpg?f=fotoalbum_large)
- Exorcist
- Niet online
Uitdrijvûrrrr!
- Commodore
- Amiga
- Zx spectrum
- Virtual boy
- Sony PlayStation
- Sony
- Sony PlayStation 3
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Nintendo DS
- Nintendo GameBoy
- Nintendo Wii
- MegaDrive
- RetroTINK
- Nintendo Game & Watch
- Nintendo DS
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Sony PlayStation TV
- RetroTINK 5X-Pro
- Dreamcast
- Saturn
- Nintendo 64
- Game boy advance
- 16 bit
- Game boy advance sp
- Retro
- Atari
- Sega
- Nintendo 3DS
- Consoles
Erg netjes. Voor mijn gevoel ben je nog niet zo heel lang "actief" / aan het verzamelen maar dat zal misschien aan mij liggen/beoordeeld op je posts hier. Mooie ruimte..!
Een eis aan een volgend huis is voor mij een grotere ruimte. Je vult wat je hebt, maar ik kom met de huidige 10m2 (en nog 10m2 aan bijkeuken maar dat is meer voor stalling van de Wega en tig PS3's) gewoon tekort. Waar het bij jou aan TV's zal liggen is dat bij mij de hoeveelheid consoles. Ik weet dat ik geen directe noodzaak heb om letterlijk stapels PS1/PS2/PS3/Xbox 360 consoles te hebben maar ik heb ze nu eenmaal en afscheid nemen bestaat niet
Maar, altijd leuk om weer ergens naartoe te leven. Wanneer het ook mag zijn.
Een eis aan een volgend huis is voor mij een grotere ruimte. Je vult wat je hebt, maar ik kom met de huidige 10m2 (en nog 10m2 aan bijkeuken maar dat is meer voor stalling van de Wega en tig PS3's) gewoon tekort. Waar het bij jou aan TV's zal liggen is dat bij mij de hoeveelheid consoles. Ik weet dat ik geen directe noodzaak heb om letterlijk stapels PS1/PS2/PS3/Xbox 360 consoles te hebben maar ik heb ze nu eenmaal en afscheid nemen bestaat niet
Verwijderd
Klopt dat ik nog niet zo lang bezig ben met verzamelen. Echt pas actief sinds december 2018. Dus alles wat je hier ziet (2200 games, 7 crt's, 60 consoles en heel veel accessoires en andere dingen) heb ik allemaal binnen 2 jaar ongeveer verzameld. Moet zeggen dat het verzamelen nu een stuk langzamer gaat. Hiervoor zat ik in een goedkoop koophuis waardoor ik er ook wat meer geld aan uit kon geven. Nu zitten we in een veel groter maar ook duurder huis, dus ook minder ruimte om zoveel games in 1 keer te kopen. Daarnaast zitten veel kasten nu ook al vol. Meeste games die ik wilde hebben heb ik nu. Dus meeste wat ik koop (10 a 15 per maand) is aanvulling of next gen etc. Dreamcast wil ik nog wel compleet hebben, heb nu alles van de wii u wat ik wil hebben. Zelfde eigenlijk voor ps1 t/m ps3. Daar heb ik de meeste games wel die op mijn lijst stonden. Uiteraard zal er vast nog wel een paar bij komen.Exorcist schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 22:05:
Erg netjes. Voor mijn gevoel ben je nog niet zo heel lang "actief" / aan het verzamelen maar dat zal misschien aan mij liggen/beoordeeld op je posts hier. Mooie ruimte..!
Maar inderdaad die crt's kosten veel ruimte. De 2de mx7000 heb ik dan ook in de schuur staan. Moet de kamer ook nog een keer opnieuw indelen, alles op alfabetische volgorde etc. Ik heb in de kamer nog een opbergkast waar veel consoles staan opgeslagen, dus dat scheelt ook weer. Dan staan ze hier niet in de ruimte. Als het moet kan ik ook nog boven op vliering nog wat dingen kwijt. Maar nu ben ik meer aan het spelen dan aan het verzamelen.
Maar wat jij hebt had ik in het oude huis, maar daar had ik eigenlijk helemaal geen plek. Stond alles opgestapeld in een kamer. Nu kan ik het ook echt uitstallen en daadwerkelijk spelen. Dat scheelt een hoop.
- Exorcist
- Niet online
Uitdrijvûrrrr!
- Commodore
- Amiga
- Zx spectrum
- Virtual boy
- Sony PlayStation
- Sony
- Sony PlayStation 3
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Nintendo DS
- Nintendo GameBoy
- Nintendo Wii
- MegaDrive
- RetroTINK
- Nintendo Game & Watch
- Nintendo DS
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Sony PlayStation TV
- RetroTINK 5X-Pro
- Dreamcast
- Saturn
- Nintendo 64
- Game boy advance
- 16 bit
- Game boy advance sp
- Retro
- Atari
- Sega
- Nintendo 3DS
- Consoles
Ik merkte bij mezelf ook dat het op een gegeven moment stolde, ik alles wel had wat ik écht wilde hebben en de rest was voor de leuk/aanvulling of voor uitbreiding op current-gen. Met die reden ook al 350+ games voor de PS4 op disc en dus inmiddels aanbeland op PS4 nummer 5 en ook de vijfde Xbox One staat er al even.Verwijderd schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 22:22:
[...]
Klopt dat ik nog niet zo lang bezig ben met verzamelen. Echt pas actief sinds december 2018. Dus alles wat je hier ziet (2200 games, 7 crt's, 60 consoles en heel veel accessoires en andere dingen) heb ik allemaal binnen 2 jaar ongeveer verzameld. Moet zeggen dat het verzamelen nu een stuk langzamer gaat. Hiervoor zat ik in een goedkoop koophuis waardoor ik er ook wat meer geld aan uit kon geven. Nu zitten we in een veel groter maar ook duurder huis, dus ook minder ruimte om zoveel games in 1 keer te kopen. Daarnaast zitten veel kasten nu ook al vol. Meeste games die ik wilde hebben heb ik nu. Dus meeste wat ik koop (10 a 15 per maand) is aanvulling of next gen etc. Dreamcast wil ik nog wel compleet hebben, heb nu alles van de wii u wat ik wil hebben. Zelfde eigenlijk voor ps1 t/m ps3. Daar heb ik de meeste games wel die op mijn lijst stonden. Uiteraard zal er vast nog wel een paar bij komen.
Maar inderdaad die crt's kosten veel ruimte. De 2de mx7000 heb ik dan ook in de schuur staan. Moet de kamer ook nog een keer opnieuw indelen, alles op alfabetische volgorde etc. Ik heb in de kamer nog een opbergkast waar veel consoles staan opgeslagen, dus dat scheelt ook weer. Dan staan ze hier niet in de ruimte. Als het moet kan ik ook nog boven op vliering nog wat dingen kwijt. Maar nu ben ik meer aan het spelen dan aan het verzamelen.
Maar wat jij hebt had ik in het oude huis, maar daar had ik eigenlijk helemaal geen plek. Stond alles opgestapeld in een kamer. Nu kan ik het ook echt uitstallen en daadwerkelijk spelen. Dat scheelt een hoop.
En ergens vond ik de sweet spot wel prettig maar ook weer niet; ik hou van verzamelen en geen "doel" meer hebben maakte me onrustig, ik vind het leuk om te kijken voor spullen/spellen en bij voorkeur gericht. Nu heb ik dat wel wat meer voor wat zaken maar in een andere prijsklasse (CD32, die "PS3" TV bijv.) en niet zozeer uitbreiding op de andere consoles.
Ook daarom vind ik het leuk om magazines te lezen én om ervaringen hier te zien. Inspiratie opdoen, ideeën, en zo weer een zoektocht kunnen starten. Denk dat ook voor jou geldt dat het zoeken, vinden, kopen en ontvangen een groot (misschien wel grootste) deel van het plezier van het verzamelen is.
Verwijderd
Zeker geldt dit ook voor mij, alleen iets minder lezen. Maar meer op YouTube. Kijk ik vaak pickups up video's van metal Jesus rocks of radical regie. Als ik dan weer een toffe game zie dan zoek ik hem direct op of hij gaat op mijn wishlist. Maar dat blijft zeker leuk!Exorcist schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 22:49:
[...]
Ik merkte bij mezelf ook dat het op een gegeven moment stolde, ik alles wel had wat ik écht wilde hebben en de rest was voor de leuk/aanvulling of voor uitbreiding op current-gen. Met die reden ook al 350+ games voor de PS4 op disc en dus inmiddels aanbeland op PS4 nummer 5 en ook de vijfde Xbox One staat er al even.
En ergens vond ik de sweet spot wel prettig maar ook weet niet; ik hou van verzamelen en geen "doel" meer hebben maakte me onrustig, ik vind het leuk om te kijken voor spullen/spellen en bij voorkeur gericht. Nu heb ik dat wel wat meer voor wat zaken maar in een andere prijsklasse (CD32, die "PS3" TV bijv.) en niet zozeer uitbreiding op de andere consoles.
Ook daarom vind ik het leuk om magazines te lezen én om ervaringen hier te zien. Inspiratie opdoen, ideeën, en zo weer een zoektocht kunnen starten. Denk dat ook voor jou geldt dat het zoeken, vinden, kopen en ontvangen een groot (misschien wel grootste) deel van het plezier van het verzamelen is.
Morbide opmerking misschien, maar ik hoop dat je een degelijke verzekering hebt.Verwijderd schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 21:48:
Hier wat impressies:
Waar vinden jullie al die PVM/BVM’s toch?! 🤔
Mooie gamerooms trouwens!
Ik heb die van mij moeten opofferen als kinderkamer 😞
Al men spullen zitten opgeborgen in dozen op een kruipzolder 😭
[ Voor 61% gewijzigd door Bruiser op 04-03-2021 07:41 ]
Marktplaats, audio en/of videoapparatuur leveranciers, Televisiestudios, fora als deze. Genoeg mogelijkheden die je kan ontkenenen met een mailtje of tweeBruiser schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 07:39:
Al laat ik de upgrade van 14" naar 20" wel even wachten. Zou graag een multiformat PVM willen vinden maar daar betaal je de hoofdprijs voor.
Ik verzamel ook nog niet zo lang, heb de afgelopen 2 jaar redelijk wat gekocht en heb nu bewust een stop op aankopen voor me ingelast (heel 2021 geen games kopen). Niet dat ik veel heb en zeker niet de games die op mijn verlanglijstje staan maar ik wil eerst de gameroom helemaal bouwen zoals ik hem wil anders komt ie nooit af. Daarnaast wil ik eerst wat coole oude games weer gaan spelen ipv alleen maar op de plank hebben staan.Exorcist schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 22:49:
[...]
Ik merkte bij mezelf ook dat het op een gegeven moment stolde, ik alles wel had wat ik écht wilde hebben en de rest was voor de leuk/aanvulling of voor uitbreiding op current-gen. Met die reden ook al 350+ games voor de PS4 op disc en dus inmiddels aanbeland op PS4 nummer 5 en ook de vijfde Xbox One staat er al even.
En ergens vond ik de sweet spot wel prettig maar ook weer niet; ik hou van verzamelen en geen "doel" meer hebben maakte me onrustig, ik vind het leuk om te kijken voor spullen/spellen en bij voorkeur gericht. Nu heb ik dat wel wat meer voor wat zaken maar in een andere prijsklasse (CD32, die "PS3" TV bijv.) en niet zozeer uitbreiding op de andere consoles.
tot nu toe heb ik 0 games gekocht dit jaar
Marktplaats inderdaad in de gaten houden. Daar heb ik vorig jaar een pvm en bvm gekocht.Bruiser schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 07:39:
Ik merk dat ik zelf meer blijf hangen in het 8-32bit area. Dan kun je het meeste in 240p spelen wat op een pvm/bvm top is. De Dreamcast speel ik of op een crt (PC) monitor of via hdmi op een plat scherm.Eymas schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 08:17:
[...]
Marktplaats, audio en/of videoapparatuur leveranciers, Televisiestudios, fora als deze. Genoeg mogelijkheden die je kan ontkenenen met een mailtje of twee
Al laat ik de upgrade van 14" naar 20" wel even wachten. Zou graag een multiformat PVM willen vinden maar daar betaal je de hoofdprijs voor.
Maar wat ook leuk tegenwoordig is dat je 480p resoluties kan downscalen naar 240p. Je verliest dan wel veel lijnen uiteraard, maar het heeft wel wat om dit te spelen met dikke scanlines op een 15khz crt monitor.
Verwijderd
In principe kan je de xbox 360 en ps3 ook nog gewoon aansluiten op een CRT. Volgens sommige geeft dit ook nog een erg goed beeld. Beste is om een CRT te hebben met HDMI voor die consoles.3style schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 10:23:
[...]
Ik merk dat ik zelf meer blijf hangen in het 8-32bit area. Dan kun je het meeste in 240p spelen wat op een pvm/bvm top is. De Dreamcast speel ik of op een crt (PC) monitor of via hdmi op een plat scherm.
Maar wat ook leuk tegenwoordig is dat je 480p resoluties kan downscalen naar 240p. Je verliest dan wel veel lijnen uiteraard, maar het heeft wel wat om dit te spelen met dikke scanlines op een 15khz crt monitor.
Ik moet even op zolder kijken, maar volgens mij heb ik die stand met plateau nog!Verwijderd schreef op Wednesday 3 March 2021 @ 21:58:
Ik ben nog steeds op zoek naar een soort plateau die je in de stand hangt waar de consoles op komen te staan. Hoe deden ze dat vroeger bij die stand als je een videorecorder had?
Heb nog meerdere stands en accesoires voor B&O MX tv's waar ik eigenlijk niks mee doe.
Ook nog een boxed draaimotor dacht ik, zal vanavond voor je kijken.
B.Net Sebase#2714
Verwijderd
Tof!Sebase85 schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 10:28:
[...]
Ik moet even op zolder kijken, maar volgens mij heb ik die stand met plateau nog!
Heb nog meerdere stands en accesoires voor B&O MX tv's waar ik eigenlijk niks mee doe.
Ook nog een boxed draaimotor dacht ik, zal vanavond voor je kijken.
Ik had op internet ook al gezocht en zag dat iemand heel creatief zijn eigen ombouw had gemaakt;
http://anikaneda.de/index.php?tid=3&pid=39
Dit topic is gesloten.
![]()
Let op:
Let op, dit topic is om retro gaming en al haar facetten te bespreken, het is echter NIET de bedoeling om
- Games aan te schaffen (ruilen/lenen/etc.) van/via mede tweakers.
- Games te verkopen.
- Te vragen wat een game of console waard is.
- Een V&A advertentie te promoten.
- Dit topic is voor en door verzamelaars, s.v.p. geen opmerkingen ala 'Oh wat veel, speel je dat allemaal?' Dat voegt niets toe.
Let op, dit topic is om retro gaming en al haar facetten te bespreken, het is echter NIET de bedoeling om
- Games aan te schaffen (ruilen/lenen/etc.) van/via mede tweakers.
- Games te verkopen.
- Te vragen wat een game of console waard is.
- Een V&A advertentie te promoten.
- Dit topic is voor en door verzamelaars, s.v.p. geen opmerkingen ala 'Oh wat veel, speel je dat allemaal?' Dat voegt niets toe.
:strip_exif()/f/image/olqRsEqWL8v65CKfqdsdHUUN.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/KAVFjEfFc1do8uKnFSHjb2j0.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/G4jsNpqaN75thaRFAG6ivEzI.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/lmW5dgcZbjYFOJvS2e4dHKIT.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/9qrd517s0kHkUpdT2P7TBOpt.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/GRw1eQzZcByv2ObHovMpmAXs.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/5aZdkWhqnBojZTYXooLM0Wmt.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/3loPDA3iTjJxUtYbrlV4kJeX.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Riy34Gr5TXpe1ObZDC0x0El1.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/5nwSdwKh3BXOXtjJfMnlvLfG.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/l4FrgU6MSakTFsZS72b12HVX.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/a1N1zSBVduVuBfQ5bb5wGfKw.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/cvq3UuR50y29FRZdSmlxIWdL.jpg?f=fotoalbum_large)